Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.455 views

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-10 22:30

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ghostrider schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:37:
[...]

Beetje autowax op je visier, dan glijden de druppels er zo af.
Ja of iets zoals RainX, maar heb geen intentie om een echte regenrijder te worden. Daarvoor heb ik een koekblik.
AcidBurn schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:43:
[...]

Nee hoor, gewoon alle dagen woon-werk met de motor. Het financiele voordeel is me gewoon te groot.
Alleen wel elke dag na thuiskomst de handschoenen en motorpak te drogen leggen.
Ben erachter gekomen dat mijn pak niet meer helemaal waterdicht is. Als zelfs je onderbroek nat is (en niet van het pissen), gaat er iets fout zullen we maar zeggen ;)
Broek is gewoon versleten na 3 jaar, waarvan anderhalf jaar alle dagen woon-werk.
Jas ziet er nog goed uit, maar laat sinds kort water door.
Jas en broek behandelen met regenspullen voor textielen wil meestal ook helpen.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 13:55
tdw schreef op donderdag 5 september 2019 @ 18:40:
[...]

Is heen en weer op één lading niet mogelijk dan, dat je op je werk laadt?
Eén van mijn wekelijkse klanten zit 70km snelweg verderop. Lijkt me op 't randje.

En echt bij de klant laden mag sowieso niet, bij geen van beide.

[ Voor 10% gewijzigd door Dryhte op 05-09-2019 18:51 ]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:20

steveman

Comfortabel ten onder

Dit bijelkaar gealieed:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lD0IM6M.png

Zit beter vast dan m'n originele ram-mount (die zit met rubber in het balhoofd)

arm
gopro/sjcam bal
balhoofd...bal

De voet van die laatste was net niet lekker egaal zwart, dus daar nog even een laagje overheen gerammelbust.

En dit voldoet volgens mij dus aan de eis:
Het is niet toegestaan om een camera op de helm en/of op de rijder zelf en/of achter het balhoofd op de tank te monteren

[ Voor 13% gewijzigd door steveman op 05-09-2019 20:26 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• LevathianNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-05-2024
Vraagje: over 2 weken rijd ik naar Italie, via de snelweg door Duitsland en Oostenrijk. Is het dan handig om een DB killer te hebben? Ik weet dat ze daar streng zijn, maar ook op de snelweg?

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Duitsland zijn ze streng, Oostenrijk moet je niet proberen. Als ze daar al een vermoeden hebben, iets ruiken, of een slechte dag hebben gehad dan sta je aan de kant. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:28

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

LevathianNL schreef op donderdag 5 september 2019 @ 20:50:
Vraagje: over 2 weken rijd ik naar Italie, via de snelweg door Duitsland en Oostenrijk. Is het dan handig om een DB killer te hebben? Ik weet dat ze daar streng zijn, maar ook op de snelweg?
Je moet sowieso altijd een dbkiller hebben. Ook in NL.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-10 23:09

Ktenolix

Pijlsnel

Iemand ervaring met bar end mirrors? Gisteren m'n setje van Ali binnen gekregen, maar ben niet echt razend enthousiast. Misschien is het een kwestie van wennen, maar na een half uurtje gereden te hebben:
  • moet naar beneden kijken ipv in m'n ooghoeken al iets te zien
  • spiegels zijn best klein
  • stuur lijkt kaal :p
  • heb bijna geen ruimte meer voor m'n handen op het stuur
  • bar weights moest ik verwijderen (weet niet of trilling nu meer is geworden, leek mee te vallen)
  • gratis cruise control (gashendel blijft hangen en schiet niet terug bij gas los) :+
  • not sure about dem looks :p
Pics:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/28DTwHcw/IMG-20190905-195434129.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/cHtTDPGD/IMG-20190905-195446908.jpg

POV pic (let niet op zooi)
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/hPRg0BR5/IMG-20190905-WA0029.jpg

Was wel benieuwd hoe ze zouden staan op m'n Bandit en hoe het zou rijden, maar twijfel om ze weer te vervangen.

[ Voor 15% gewijzigd door Ktenolix op 06-09-2019 07:17 ]

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Whoop mooie Valter Moto kettingspanner aangeschaft. Met achterremklauw vast houd dingetje 😍😍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1klvwlbqLAShltqLypq2tsYn/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Tylen op 06-09-2019 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:42
Ongeacht hoeveel lawaai je denkt te kunnen maken en nu denkt te produceren, je weet zelf heel goed dat het altijd minder zal zijn met de DB-killer erin. En dat betekent minder geluid voor de mensen om je heen, ergo minder gezeik (in the long run).

Ik begrijp absoluut waarom je hem eruit wilt hebben, maar ik spreek uit persoonlijke ervaring als ik zeg dat het gauw gaat vervelen als het geluid te aanwezig is (zeker als je veel rijdt).

Ik vind mijn GPR uitlaat nog steeds mooi, en bij Offroad ritjes en lage snelheden vind ik het geluid ook nog wel tof, maar gecombineerd met het open luchtfilter zijn er dagen bij dat ik er gek van word, ondanks de joekel van een DBkiller die erin geramd zit. Stom genoeg zijn er goeie dagen en slechte dagen, op goeie dagen hoor je hem bijna niet. Ben er nog niet achter waar hem dát dan weer in zit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:07:
Whoop mooie Valter Moto kettingspanner aangeschaft. Met achterremklauw vast houd dingetje 😍😍

[Afbeelding]
Mooi materiaal _O_

Moet je ook even de complete foto laten zien:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.myonlinestore.eu/93cad7b5-6be1-11e9-a722-44a8421b9960/image/cache/full/ef769d3abce7ffbaf1c2399fcd789dde10050f3b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Joopieboy schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:18:
[...]

Mooi materiaal _O_

[Afbeelding]
Ik zag de foto en dacht 'dat ziet er netjes uit, maar waaróm?'. En nu zie ik jouw foto en denk ik 'fuck, dus een kettingspanner in het achterwiel is niet standaard?' :').

Nooit bij nagedacht dat niet alle motoren dat in de achterbrug hebben zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 08:39
Ik heb ook standaard geen kettingspanner op mijn motor..
Dat is nou het voordeel van een cardan >:)

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:12
Zonder de uitlaten discussie te willen starten. Doe dat ding er lekker in en laat 'm erin, das beter voor iedereen :)

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LevathianNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-05-2024
Bedankt voor de reacties. Toen ik mijn motor tweedehands aanschafte zat er geen db killer in, vandaar dat ik er nog geen heb. Maar ik ga er nu eentje aanschaffen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Tylen Da's wel mooi spul!! Vooral ook érg handig dat de remklauw vast blijft zitten bij 't wisselen van een wiel :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:43

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:19:
[...]

Ik zag de foto en dacht 'dat ziet er netjes uit, maar waaróm?'. En nu zie ik jouw foto en denk ik 'fuck, dus een kettingspanner in het achterwiel is niet standaard?' :').

De R1M van @Tylen heeft gewoon een kettingspanner op z'n achterwiel hoor ;) Vraag mij ook af hoe dat ooit zou moeten zonder kettingspanners? Complete achterbrug naar achteren opspannen? :?

Wat @wimmel_1 zegt, dat toegevoegde houdertje is fijn, omdat je dan niet elke bandenwissel met je remklauw loopt te ruziën.

Awesome

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Soms heb je van die dagen... (dit was vorige week)

motor
Foto's voor het motor topic.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IhdoCaQBw8S3BFRBLfPulBjh/thumb.jpgKwartet

Die rode vooraan is van mij :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:19:
[...]

Ook hier mis je het punt, dit is omdat een ketting met racen behoorlijk op zijn kloten krijgt en nogal snel slijt en rekt en daardoor gemakkelijk en snel bijgesteld moet kunnen worden, maar ook dat met het vele wisselen van de velgen/banden dat de remklauw blijft zitten en je daarmee niet loopt te hannessen. :)

Toch wel bijzonder dat je met 'jouw kennis' denkt dat een motor geen kettingspanner hoeft te hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 06-09-2019 09:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Joopieboy schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:18:
[...]

Mooi materiaal _O_

[Afbeelding]
Dat is het ouwe model ;) Dit is de juiste:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/D1Ia3OQKcQ5KXCkWKBac9fLZ/full.jpg

@HTT-Thalan er zit zeker wel standaard een spanner op. Zal beetje raar zijn anders. Maar ik wissel nu nog wel eens een achtertandwiel op de verschillende circuits plus de kettingslijtage en dan vind ik het afstellen niet fijn. Dit is gewoon links en rechts twee klikjes en klaaaaaar. :P

@wimmel_1 vet he die houder. Ik heb nu de standaard spanner aangepast dat hij sowieso al blijft hangen, maar dit ziet er beter/steviger uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:55:
[...]

[Afbeelding]

@HTT-Thalan er zit zeker wel standaard een spanner op. Zal beetje raar zijn anders. Maar ik wissel nu nog wel eens een achtertandwiel op de verschillende circuits plus de kettingslijtage en dan vind ik het afstellen niet fijn. Dit is gewoon links en rechts twee klikjes en klaaaaaar. :P

@wimmel_1 vet he die houder. Ik heb nu de standaard spanner aangepast dat hij sowieso al blijft hangen, maar dit ziet er beter/steviger uit.
Oja, die foto herken ik ja, kreeg ik zo snel niet gevonden. Mooi pijpje ook. 8) Mooiste Akra die er is imho. :9
Komt op mijn volgende ook. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:56
steveman schreef op donderdag 5 september 2019 @ 19:46:
Dit bijelkaar gealieed:
[Afbeelding]

Zit beter vast dan m'n originele ram-mount (die zit met rubber in het balhoofd)

arm
gopro/sjcam bal
balhoofd...bal

De voet van die laatste was net niet lekker egaal zwart, dus daar nog even een laagje overheen gerammelbust.

En dit voldoet volgens mij dus aan de eis:

[...]
Wat?! mag je geen camera meer op je helm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:12
kneusteun schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:01:
[...]

Wat?! mag je geen camera meer op je helm?
Technisch Reglement 2019 Zomeravond Competitie Rsz Motorsport ;)

"Gebruik Camera
Het gebruik van een (video) camera op de motor is alleen toegestaan mits deze binnen de kuip of het plaatwerk deugdelijk is bevestigd. Het is niet toegestaan om een camera op de helm en/of op de rijder zelf en/of achter het balhoofd op de tank te monteren. Is er twijfel over de plaats van montage, overleg dan met de keurmeester."

[ Voor 36% gewijzigd door Melkunie op 06-09-2019 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Tylen schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:55:
[...]

[Afbeelding]

Pure Purno! :9~

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Joopieboy schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:58:
[...]

Oja, die foto herken ik ja, kreeg ik zo snel niet gevonden. Mooi pijpje ook. 8) Mooiste Akra die er is imho. :9
Komt op mijn volgende ook. :Y
Kopen? Die ligt hier weg te rotten in de garage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Melkunie schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:03:
[...]

Technisch Reglement 2019 Zomeravond Competitie Rsz Motorsport ;)

"Gebruik Camera
Het gebruik van een (video) camera op de motor is alleen toegestaan mits deze binnen de kuip of het plaatwerk deugdelijk is bevestigd. Het is niet toegestaan om een camera op de helm en/of op de rijder zelf en/of achter het balhoofd op de tank te monteren. Is er twijfel over de plaats van montage, overleg dan met de keurmeester."
Niet alleen tijdens de ZAC maar ook bij de vrij rijden dagen van hun :( Ik mocht niets filmen (anders had ik @steveman leuk op de film kunnen zetten). Gelukkig is dat bij alle andere organisaties niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:34

Vrijdag

De Zwarte

@Ktenolix ik heb ook bar ends maar die van mij heb ik onder het stuur gemonteerd. Daar wordt het er niet breder van en hoef ik alleen onder mijn polsen door te kijken.

Mijn spiegels zijn niet groter dan die van jou maar ik kan er nog genoeg in zien hoor :)

Wel is het wennen en kijk ook altijd voor de zekerheid over de schouder. Qua looks vind ik het juist mooi omdat bar ends de lijn van de motor niet doorbreken met van die "voelsprieten".

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:24:
[...]

Kopen? Die ligt hier weg te rotten in de garage.
Zal geen R1 worden helaas. :P

Eerder een MT09 of toch een Tracer, rich nog maar eens met het nieuwe model rijden. Of aan de andere kant het laatste model FZ1 zou ook kunnen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb hier 't zelfde uitlaatje alleen dan met een gegraveerd / gelaserd logo.... En dan kost 't ding ineens nóg meer dan dat wat Akrapovic er normaal al voor wil hebben (€915,-) :o

Afbeeldingslocatie: https://cdn2.yamaha-motor.eu/prod/accessories/Genuine-options/Exhausts/90798-34001-00-AKRAPOVIC-SLIP-ON-EXHAUST-MT10-Studio-001_Tablet.jpg

Acties:
  • +25 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/69538536_10156267726810303_1933079688037531648_n.jpg?_nc_cat=111&_nc_eui2=AeETbRxXUDI33IFp_07LXg_WywLJbNgMsgeZMncs-JkcBi44e0WlOc2mq5lHEOTtJu4j6cpvlDK3PHXCOxhdS3VwgfGbNsv5Tq5M-EG88kgzTQ&_nc_oc=AQno_NirZhWrIBaODpxbA9Mb8kgsrIiVV-TQaMbFz4d78WzP3fZIfY8-x8DJD66FT7A&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=19706c4e5360464cff0e589af39bc143&oe=5DC90963

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Joopieboy schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:37:
[...]

Eerder een MT09 of toch een Tracer, rich nog maar eens met het nieuwe model rijden. Of aan de andere kant het laatste model FZ1 zou ook kunnen...
Hou er in je budget wel rekening mee dat je bij die FZ1 nog aftermarket rearset gaat willen i.c.m. een verhoogd zadel ofzo. Echt riant in beenruimte zijn ze origineel niet. Kunt wel een keertje proberen hier :) zodra ik er weer een stuur op heb zitten natuurlijk.... :P

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 08:39
wimmel_1 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:43:
Ik heb hier 't zelfde uitlaatje alleen dan met een gegraveerd / gelaserd logo.... En dan kost 't ding ineens nóg meer dan dat wat Akrapovic er normaal al voor wil hebben (€915,-) :o

[Afbeelding]
Tja het is duurder maar ziet er ook wel meteen een hoop netter uit dan die sticker.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Dryhte schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:55:
Ik ben sinds mijn laatste elektrische proefrit (Zero SR/F) in mijn hoofd bezig geweest met een haalbaarheidsstudie - overschakelen naar E-motor.

Kreeg ik vandaag toch wel een enorme klap in 't gezicht... ik ging ervan uit dat je met een Zero met charge tank (6kW laden) aan de volle 6kW (dus vol op 2u) zou kunnen laden. Niet dus, Allego 11kW paaltjes zijn 3 fase, en Zero lader is 1 fase (dus 11/3 of ongeveer 3,7kW). Dat maakt de dagelijkse routine die ik voor ogen had (thuis komen, motor aan 1 van de drie paaltjes rondom mijn woning hangen, en na kinderbedtijd de motor op stal (garagebox zonder stroom) een stuk lastiger (2u langer wachten dan eerst verwacht).

Maar, het maakt ook de mooiste e-motor (Energica Eva Esseesse9, zie onder) een stuk aantrekkelijker (ik liet hem eerst links liggen omdat hij itt de Zero motoren niet aan 6kW kon laden, maar als die Zero's dat ook niet kunnen...)

mmm...

[Afbeelding]
The plot thickens...

volgens de verkoper van de Zero laadt de charge tank met 2 fasen (dus kan wel 6kW aan).

Dus, aangenomen dat dat klopt (ik heb bevestiging gevraagd aan Zero zelf, aangezien er bitter weinig info over de Charge Tank terug te vinden is) laadt de Zero sneller op op Level2 (2u aan11kW paaltjes, overal terug te vinden) en laadt de Energica sneller op aan DC chargers (30 minuten, maar die vind je maar zeer sporadisch terug)

Voor mijn praktisch gebruik zou de Zero beter zijn als ik niet 's nachts in de garage kan laden (zoals nu het geval is) maar zou de Energica beter zijn als ik wel 's nachts in de garage zou kunnen laden (of bij een buur, of...)

meh, ik krijg er hoofdpijn van. Misschien toch even wachten op antwoord van Zero.

Alhoewel, die Energica is wel echt mooi :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

wimmel_1 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:43:

[Afbeelding]
vind het een mooi dempertje maar vind hem gewoon veel te duur, Die demper vragen nog steeds ruim 850 voor en dan de linkpipe voo r800 terwijl lextek een volledig titanium systeem voor de R1/MT10 verkoopt voor 1300 euro 8)7
Tylen schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:07:

[Afbeelding]
heb bij precies dezelfde staan kijken zaterdag _O- was alleen niet helemaal zeker over die remklauw houder

[ Voor 23% gewijzigd door Streepje op 06-09-2019 10:37 ]

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:14:
[...]

Hou er in je budget wel rekening mee dat je bij die FZ1 nog aftermarket rearset gaat willen i.c.m. een verhoogd zadel ofzo. Echt riant in beenruimte zijn ze origineel niet. Kunt wel een keertje proberen hier :) zodra ik er weer een stuur op heb zitten natuurlijk.... :P
Oja, dat is een goed idee, dankje. *O*

En idd, die rearsets komt bij veel motoren erbij, African Twin bv ook. Behalve als ik een KTM zou kopen, alleen dat durf ik niet aan. :+

@wimmel_1 dat weet ik. 8)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/05/2019-05-19-09.22.54-Medium.jpg
Foto uit eigen collectie :P

[ Voor 12% gewijzigd door Joopieboy op 06-09-2019 10:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Joopieboy Schan-da-lig.... Dat 'two-tone' achterwiel :o :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mensen die dat doen verdienen niet zo een mooie motor :P Er zijn er die ze dan ook nog op hun kantje leggen ook nog... :+

Ik offer mij wel op hoor als oppas 8)

[ Voor 23% gewijzigd door Joopieboy op 06-09-2019 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Ik denk dat die gewoon eens zijn achterband moet poetsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:40

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

@Joopieboy als je serieus naar een FZ1 zit te kijken. Ik ben erover aan het denken om voor een andere motor te gaan. 2009 met ABS en net iets meer dan 40k km's

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-10 15:52
Zat er afgelopen zaterdag nog iemand in die hoosbui met onweer?

Nondeknetter zeg. Reed van mijn ouders (Roermond) terug naar huis (omgeving Amersfoort) en vanaf Venlo reed ik recht het noodweer in.

Bij een tankstation maar even gestopt. Het pak is waterdicht maar de handschoenen niet en m'n schoenen zaten vol met water. Mezelf even uitgewrongen, tot groot plezier van andere motorrijders.

Even laarzen en winterhandschoenen aanschaffen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Dryhte schreef op donderdag 5 september 2019 @ 18:50:
[...]

Eén van mijn wekelijkse klanten zit 70km snelweg verderop. Lijkt me op 't randje.

Dan wordt het lastig ja.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
[...]

https://www.motor-forum.nl/threads/zero-motorfietsen.424527/
Hier misschien wat informatie voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-10 21:49
Is het eigenlijk legaal in Nederland om zonder katalysator rond te rijden? Ben een beetje aan het kijken naar m'n volgende motor, maar een Duke 390 met decat en akra met killer erin klinkt wel lekker op video.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
[...]

MF-er uit Gent :+
Was dus oud nieuws voor je :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Woask schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:37:
Is het eigenlijk legaal in Nederland om zonder katalysator rond te rijden? Ben een beetje aan het kijken naar m'n volgende motor, maar een Duke 390 met decat en akra met killer erin klinkt wel lekker op video.
Er is geen APK nog he, dus ja het mag en kar, niemand die er op controleert of je moet belachelijk veel herrie maken. MT10 van @wimmel_1 zonder kat wil je ook niet hebben met een 'gekeurde' demper verder. Mijn Gixxer is ook katloos en mag zonder (gelukkig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
@Dryhte Zero is een Engels bedrijf toch? Is alles wat uit de UK komt niet 1 fase? RoyalJordanian had deze week ook een filmpje over een of andere motor van Zero. 8 uur aan de stekker voor een volle accu 8)7

Die Jaguar I-pace of hoe heet dat ding, ook 1-fase, 48 uur laden voor een volle accu. Omdat krachtstroom niet zo gemeengoed is als hier worden die auto's ook niet uitgevoerd met een 2 of 3 fase lader.

[ Voor 29% gewijzigd door FastFred op 06-09-2019 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

FastFred schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:58:
@Dryhte Zero is een Engels bedrijf toch? Is alles wat uit de UK komt niet 1 fase? RJ had deze week ook een filmpje over een of andere motor van Zero. 8 uur aan de stekker voor een volle accu 8)7

Die Jaguar I-pace of hoe heet dat ding, ook 1-fase, 48 uur laden voor een volle accu. Omdat krachtstroom niet zo gemeengoed is als hier worden die auto's ook niet uitgevoerd met een 2 of 3 fase lader.
Die Jaguar i-Pace dingen waren bij mij op 't werk ook een tijdje vrij populair onder de de collega's totdat ze er achter kwamen dat ze méér tijd kwijt waren met laden dan dat ze aan 't rijden waren (en dus niet meer naar huis konden rijden in de winter).

Collega's met een EV hebben bij ons per vestiging een 'app-groepje' waarmee ze elkaar op de hoogte houden van een vrij laadpunt in de parkeerkelders... Die laadpunten kwamen alleen amper tot niet meer vrij toen er een aantal van die i-Pace krengen in de 'pool' met EV's bijgekomen waren ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Begrijp me niet verkeerd, ik wil heel graag een EV zodra ik de kans heb en het praktisch is. Op dit moment heb ik geen eigen oprit, niet eens een eigen parkeerplaats. En dat in een straat waar het al vechten is om een plekje. De dichtsbijzijnde publieke paal is 2km verder.

Er bestaat een kans dat ik binnen nu en een half jaar een zakelijke auto krijg, en bij ons is het nu de regel dat iedereen aan de EV gaat. Dat gaat 'm dan dus niet worden, dus dan ga ik wel ff pleiten voor iets op aardgas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Henri. schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:40:
[...]

MF-er uit Gent :+
Was dus oud nieuws voor je :z
Yup, had er alleen niet aan gedacht het daar even te gaan vragen. Zit meer hier dan daar.
FastFred schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:58:
@Dryhte Zero is een Engels bedrijf toch? Is alles wat uit de UK komt niet 1 fase? RoyalJordanian had deze week ook een filmpje over een of andere motor van Zero. 8 uur aan de stekker voor een volle accu 8)7
[...]
California.

Maar inderdaad ook daar zou alles 1 fase zijn. Daarom wacht ik met smart het antwoord van Zero zelf af, of het klopt wat de Zero verdeler me vertelde (zou al mooi zijn). En indien niet, bestaat de kans dat ik voor de Energica EsseEsse9 ga :) wat een pareltje. (ik heb die nog niet proef gereden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bij 'ons' is 't vrij simpel geregeld: Als je een EV wilt gaan rijden dan MOET er een privé aansluiting komen op 't woonadres. Die aansluiting wordt volledig betaald door m'n werkgever en daar wordt niet vanaf geweken, ook niet voor de hoogste directeur/trice.

Ik kon zelfs een EV Charger 'krijgen' voor de twee maanden dat ik nu tussen twee auto's in kom te zitten én daarbij een EV als tijdelijke auto zou willen gaan rijden (pool / huur). Heb er voor gepast maar 't zou hier gewoon kunnen als ik dat gewild had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
wimmel_1 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:28:
Bij 'ons' is 't vrij simpel geregeld: Als je een EV wilt gaan rijden dan MOET er een privé aansluiting komen op 't woonadres. Die aansluiting wordt volledig betaald door m'n werkgever en daar wordt niet vanaf geweken, ook niet voor de hoogste directeur/trice.

Ik kon zelfs een EV Charger 'krijgen' voor de twee maanden dat ik nu tussen twee auto's in kom te zitten én daarbij een EV als tijdelijke auto zou gaan rijden (pool / huur). Heb er voor gepast maar 't zou hier gewoon kunnen als ik dat gewild had.
Moet je wel plek voor hebben, ik woon in een rijtjeshuis uit 1901 zonder voortuintje, er zijn wel laadpaaltjes in de buurt maar een privé aansluiting zit er niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:32

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Nice one! Zal deze in gedachten houden wanneer ik morgen een Dyna ga bekijken :)

Hopen dat het deze keer echt wat word, ben al erg lang aan het zoeken en steeds is er iets waardoor een koop niet doorgaat :(

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dryhte schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:29:
[...]

Moet je wel plek voor hebben, ik woon in een rijtjeshuis uit 1901 zonder voortuintje, er zijn wel laadpaaltjes in de buurt maar een privé aansluiting zit er niet in.
De privé plek heb ik er (gewoon?) voor maar ik vond 't voor die paar maanden nú even te veel rompslomp om dat spul aan te gaan laten leggen (en die lader mocht daarna zelfs gewoon blijven hangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-10 23:09

Ktenolix

Pijlsnel

Vrijdag schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:25:
@Ktenolix ik heb ook bar ends maar die van mij heb ik onder het stuur gemonteerd. Daar wordt het er niet breder van en hoef ik alleen onder mijn polsen door te kijken.

Mijn spiegels zijn niet groter dan die van jou maar ik kan er nog genoeg in zien hoor :)

Wel is het wennen en kijk ook altijd voor de zekerheid over de schouder. Qua looks vind ik het juist mooi omdat bar ends de lijn van de motor niet doorbreken met van die "voelsprieten".
Ik heb dat geprobeerd, maar dan komen de spiegels tegen m'n tank aan. Bovenop raken m'n handen de spiegels dus voor mij zijn deze geen succes. :+ Ik heb de voelsprieten maar weer gemonteerd. :P Ik ga wel even kijken naar mooiere spiegels bij m'n vriend Ali.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:28

charrel

Cortisol4life..

@Vrijdag de dag is bijna om, waar blijven de plaatjes ;)
Afbeeldingslocatie: https://goedkope-motor.nl/images/babes/Motorbabe2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:05
Nou de paddockstand voor het balhoofd ontvangen.

Past maar net (ivm spatbord) maar doet het prima. Het is wel moeilijk/bijna onmogelijk om hem alleen op te bokken. Mijn garage vloer is super glad en als ik hem erop probeer te krijgen schuif ik eerder de motor naar achterin ipv dat ik hem opbok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
@HTT-Thalan @Grubeater
Gaan jullie morgen ook naar de Zeeland rit? Zo ja, (deels) samen rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
MichielK71 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:00:
@HTT-Thalan @Grubeater
Nope, sorry :). Ik ben niet zo van de asfalt tour ritten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-10 09:32

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

MichielK71 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:00:
@HTT-Thalan @Grubeater
Ik had wel graag willen gaan, maar mijn motor heeft in de afgelopen week een koprevisie gehad. Ik ben het blok nu nog aan in het inrijden. De rit Nijmegen-Goes wordt dan erg lang als je onder de 6000 toeren moet blijven, ik probeer nu maximaal 5000 toeren te rijden, ongeveer 110 km/u op de teller.
De familiedag van mijn werk is morgen in het Openluchtmuseum in Arnhem, dus daar ga ik naar toe.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Grubeater schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:36:
[...]

Ik had wel graag willen gaan, maar mijn motor heeft in de afgelopen week een koprevisie gehad. Ik ben het blok nu nog aan in het inrijden. De rit Nijmegen-Goes wordt dan erg lang als je onder de 6000 toeren moet blijven, ik probeer nu maximaal 5000 toeren te rijden, ongeveer 110 km/u op de teller.
De familiedag van mijn werk is morgen in het Openluchtmuseum in Arnhem, dus daar ga ik naar toe.
Ik ben heel benieuwd hoe het olieverbruik nu gaat zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Patrock schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:54:
@Joopieboy als je serieus naar een FZ1 zit te kijken. Ik ben erover aan het denken om voor een andere motor te gaan. 2009 met ABS en net iets meer dan 40k km's
Nog even met @Raym09 erover gehad en nog gekeken naar cycle ergo, FZ1 is voor mij qua houding niet ideaal. Mooiste zou ook zijn de Tracer 900, dan eigenlijk alleen het 2017+ GT model, alleen niet te betalen. :P

Wordt waarschijnlijk dus toch een MT-09. :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:24

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Deze week voor werk even op pad naar het noorden en langs een toko gereden die ECU flashes doet voor m'n Kawasaki Z900RS (2 wheel dynoworks in Kirkland WA, zaten vlakbij het kantoor waar ik was). Gas gaat iets soepeler, rev-limiter omhoog, fan gaat eerder aan, draait iets rijker enzo. Ik merk het verschil en m'n fiets trekt wat rapper op en alles loopt net wat soepeler. Ik kan het aanraden. Kwam aanrijden, binnen 3 kwartier weer op weg naar huis. Ik heb deze motor nu bijna 3 maanden, inmiddels bijna 4200 mile erop (even zien, zo'n 6750km) en nog altijd erg content. Buiten de ECU flash is alles nog standaard, dus hij ziet er nog altijd hetzelfde uit:

kawa z900rs

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Genoeg gehobbied voor vanavond, morgen verder.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hnSiUnhl.jpg

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Goed bezig daar!! :*)

[ Voor 89% gewijzigd door Will_M op 06-09-2019 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Joopieboy schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 22:20:
[...]

Nog even met @Raym09 erover gehad en nog gekeken naar cycle ergo, FZ1 is voor mij qua houding niet ideaal. Mooiste zou ook zijn de Tracer 900, dan eigenlijk alleen het 2017+ GT model, alleen niet te betalen. :P

Wordt waarschijnlijk dus toch een MT-09. :)
MT-09 is ook 1 van de kandidaten voor mij. Twijfel alleen nog over de voetruimte. Schakel en rem zitten aardig dicht op uitstekende delen van het blok. Tijdens een proefzit had ik er een beetje last van. Maar moet nog een proefrit doen met motorlaarzen. (Lang leve maat 50...)

Verder zit hij wel lekker.
Ik zoek nu gewoon 1 motor voor woon-werk en! Plezier. Het lomp op kunnen trekken zoals de vstrom vind ik heerlijk. Maar mis daar een beetje vermogen op snelheid. De fz1 mis ik onderin de toeren de fun factor. De MT09 kan er lekker tussenin zitten.

Naked is weer fijner dan ruit, behalve midden in de winter.

Keuzes keuzes....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Patrock schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:04:
[...]

MT-09 is ook 1 van de kandidaten voor mij. Twijfel alleen nog over de voetruimte. Schakel en rem zitten aardig dicht op uitstekende delen van het blok. Tijdens een proefzit had ik er een beetje last van. Maar moet nog een proefrit doen met motorlaarzen. (Lang leve maat 50...)

Verder zit hij wel lekker.
Ik zoek nu gewoon 1 motor voor woon-werk en! Plezier. Het lomp op kunnen trekken zoals de vstrom vind ik heerlijk. Maar mis daar een beetje vermogen op snelheid. De fz1 mis ik onderin de toeren de fun factor. De MT09 kan er lekker tussenin zitten.

Naked is weer fijner dan ruit, behalve midden in de winter.

Keuzes keuzes....
Achtertandwiel 1 of 2 tandjes groter geen oplossing voor de vstrom??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:22:
[...]

Achtertandwiel 1 of 2 tandjes groter geen oplossing voor de vstrom??
Ik denk dat hij meer het karakter bedoeld van de motor, dat is gewoon erg braaf en lui.

Plus, persoonlijk, vind ik hem te rank en te 'lief' om een stoere allroad te kunnen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

@Tylen het is maar een 650cc. Denk dat de 1000 al wat meer is wat ik zoek. Daarbij zit hij nu over de 80k. (Waarvan 40k het laatste jaar) Vandaar ook voorkeur om beide motoren in te leveren en voor 1 nieuwere te gaan met een mix van de karakters.

Plus ik begin steeds vaker een zere rug te krijgen na een eind rijden op de vstrom 650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Heb jij al eens op een tracer gereden eigenlijk? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Patrock schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:51:
@Tylen het is maar een 650cc. Denk dat de 1000 al wat meer is wat ik zoek. Daarbij zit hij nu over de 80k. (Waarvan 40k het laatste jaar) Vandaar ook voorkeur om beide motoren in te leveren en voor 1 nieuwere te gaan met een mix van de karakters.

Plus ik begin steeds vaker een zere rug te krijgen na een eind rijden op de vstrom 650.
BMW R1250GS HP dus ;). Die staat hier op nr1 van wensen lijstje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

mocht je gaan proefrijden op een MT09 raad ik je aan om een langer rondje te doen (uurtje of 2) ik heb een jaar lang op een 09 gereden en vond hem toch wat te klein voor mij (1m85 ongeveer) wat dus aardig zere knieën op leverde als ik lang aan het rijden was en een maatje van mij heeft momenteel precies hetzelfde probleem.

verder zijn het wel hele leuke motoren als je er een beetje van houd om als een hooligan rond te rijden, de gas response in A mode is zo random dat je bijna altijd wel wheelies maakt. Zorg ervoor dat je budget over houd voor een suspensie upgrade. voor verdere + en - punten vraagt u maar.

De tracer is een wat rustigere optie voor de mt09 maar ik zelf vond de tracer niet fijn rijden, het windscherm is verstelbaar maar komt niet hoog genoeg voor mijn lengte wat dus resulteerde in enorme turbulentie rondom mijn helm en leek het meer of ik de hele tijd aan het mee swingen was met de muziek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Joopieboy schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:37:
[...]

Volgens mij past hij ook gewoon onder een mt-09/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:18:
[...]

MT-10 heeft ook hetzelfde frame als een R1 :Y MT-09 heeft een laag gemonteerde uitlaat, zal eens opzoeken, ben er bang voor :Y

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:45
Nu we het toch over uitlaten hebben, ik heb van de week nieuwe dempers op mijn Sportster laten zetten. Vance & Hines Twin Slash Slip-ons, geven een heerlijk geluid en een stuk luider dan de standaard uitlaat die toch wel wat zachtjes was voor een HD.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1D5uyvfoZPyotr0RJ2wAeSdJ/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vgH7N6mrqhBpYNUg3ZPcYRTX/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tUy4gUfIS0eGh2X3KTL4lQFc/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThemNuts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04 16:16
Iemand ervaring met de Quad Lock systemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Tylen schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:18:
[...]

Die akra past wel onder de MT10(wat moet hij kosten?), De 09 past hij niet 1,2,3 onder tenzij je alles gaat veranderen

[ Voor 3% gewijzigd door Streepje op 07-09-2019 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Tylen schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 11:06:
[...]

BMW R1250GS HP dus ;). Die staat hier op nr1 van wensen lijstje.
Als de mt09 zo klein is als @Streepje zegt, moet deze het maar worden. 😅

Tijd voor een 2e baan 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja ook qua onderhoudskosten, storingen, onderdelen, werkplaats tarief en dat soort dingen wordt je echt niet vrolijk. :X

Iedere 10dkm een beurt is ook nogal ouderwets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Joopieboy schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 16:03:
:?

Ik vind het een vrij normaal interval?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Joopieboy schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 16:03:

mijn motor moet ook elke 10k een beurt. 10k kleine beurt, 20k middelgrote beurt(ook remvloeistof enzo en nieuwe bougies) 30k kleine en 40k grote inclusief kleppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Streepje schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:49:
[...]

Die akra past wel onder de MT10(wat moet hij kosten?), De 09 past hij niet 1,2,3 onder tenzij je alles gaat veranderen
Hij is niet Moeders mooiste meer Dus denk niet dat hij mooi staat op de sp ;) Maar je mag altijd ff passen/luisteren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

tdw schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 16:25:
[...]

:?

Ik vind het een vrij normaal interval?
Zelfs mijn Gixxer doet 12dkm... En dan zeker voor die kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Tylen schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 16:30:
[...]

Hij is niet Moeders mooiste meer Dus denk niet dat hij mooi staat op de sp ;) Maar je mag altijd ff passen/luisteren natuurlijk.
als je een foto hebt oid, heb er nu een mivv demper op zitten maar die kwaliteit is om te janken :/ en garantie doen ze niet aan dus nu heb ik er een demper onder zitten die helemaal verkleurd is en waar assemblage olie strepen opzitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Streepje schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 16:45:
[...]

als je een foto hebt oid, heb er nu een mivv demper op zitten maar die kwaliteit is om te janken :/ en garantie doen ze niet aan dus nu heb ik er een demper onder zitten die helemaal verkleurd is en waar assemblage olie strepen opzitten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QpoghavhrdbYSRqmxyfmEZmU/full.jpg

Het carbonnen kapje ligt ergens tussen de bult en gt 😂

[ Voor 6% gewijzigd door Tylen op 07-09-2019 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Tylen schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 17:04:
[...]

[Afbeelding]

Het carbonnen kapje ligt ergens tussen de bult en gt 😂
die is wel goed warm geworden :o . maar als dat stukje bocht/linkpipe eraan vast zit gaat hij niet passen op de MT10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de motor versie op m'n zero srf. Bevalt heel goed. Is heel compact als je geen telefoon gemonteerd hebt. En zelfs met telefoon neemt het weinig plaats in. Had daarvoor op de GS een x mount van ram. Die zijn te groot en hoog naar mijn zin.

In het begin had ik wel wat moeite om de telefoon er goed in te krijgen. Maar nu gaat dat vlot. Ik vermoed een combinatie van nog stroef en nog onbekend met 't systeem.

Op de fiets gebruik ik het ook en als je veel mounts nodig hebt is het wel een duur systeem. Blijft allemaal plastiek.

En ik heb op m'n iPhone 8 een moment case voor de lenzen dus heb achterop de universal geplakt. Blijft goed zitten. Bepaalde clamps kun je door de verdikking wel niet meer gebruiken en ook draadloos laden gaat niet meer daardoor. De draadloze laadoptie van Quad lock zelf zijn enkel voor in de auto en de bureau mount.

Zet de motorfiets mount trouwens niet op een fiets. Dan trilt en wipt het alle kanten op. De fiets mount is zonder beugeltje en wel stabiel. Op de motor dat probleem niet.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/YdQ84L1/D2627-D57-CE87-434-E-8-F0-D-0-B4239-F9-B981.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9gdt9W7/68-D53-C30-F941-4066-86-FD-E680-C2-E86-B42.jpg

Hier een beetje zichtbaar

https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2019 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Streepje schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 17:07:
[...]

die is wel goed warm geworden :o . maar als dat stukje bocht/linkpipe eraan vast zit gaat hij niet passen op de MT10
Dat warmte stukje Zie je normaal niet. Zit het carbon kapje voor ;) Maar zoals je hem ziet is 1 geheel. Dan zal het idd niet passen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6LIAB1q.png

Jeej, zijn we weer :) Nu best wel moe, morgen eens op pad :)

de 3 gezellige katjes hebben een ander onderkomen gezocht :/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

steveman schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 20:53:
[Afbeelding]

Jeej, zijn we weer :) Nu best wel moe, morgen eens op pad :)

de 3 gezellige katjes hebben een ander onderkomen gezocht :/
Waar ben je en wat ga je doen dan? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

@Tylen Berlijn, kite-surfen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe staan jullie tegenover een ex-huurmotor kopen?

Ik heb een mooie Ducati Hypermotard 950 op het oog, bouwjaar 2019, eerste toelating 1-1-2019 bij Ducati Zaltbommel (flagship store nederland). Het ding heeft alleen 9000 KM gelopen. Dus ik vermoed en weet wel zeker dat dit een ex-huurmotor was van dit jaar.

Hij ziet er nog als nieuw uit, en ze geven aan dat ze de 1e 1000 KM zelf inrijden. Ik krijg verder gewoon de resterende fabrieksgarantie (24 maand).

Wat kan er mis gaan? Hij is misschien goed op z'n staart getrapt, maar dat kan met elke 2e hands motor zo zijn die men koopt toch?

Waar moet ik op letten? Hij is overigens erg scherp geprijsd voor zijn leeftijd. 3000 euro onder de nieuwprijs, wat het interessant maakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2019 21:58 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Nieuw stuurtje op de FZ1N *O*

Nu nog een droog moment om het te testen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3ysLGx7l.jpg

4cm hoger, 6cm breder en fatbar(28,6mm) ipv 22mm 8)

Alleen koppelingskabel vervangen heb ik maar opgegeven -O- dat mag de motorzaak doen. Kon met geen mogelijkheid bij een moer komen.

[ Voor 42% gewijzigd door A13X op 07-09-2019 22:25 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@Verwijderd 'drive it like a rental', aka die is niet rustig ingereden en niet altijd even netjes mee omgegaan. Goed opletten dus op rare beschadigingen of kans dat ie eens gedropt is.

Verder kan er weinig mee mis denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:31:
@Verwijderd 'drive it like a rental', aka die is niet rustig ingereden en niet altijd even netjes mee omgegaan. Goed opletten dus op rare beschadigingen of kans dat ie eens gedropt is.

Verder kan er weinig mee mis denk ik. :)
Ja, dat heb ik gevraagd. Ze zeggen dat ze huur/demo bikes altijd zelf inrijden de eerste 1000KM. In hoeverre dat waar is weet ik niet, maar als officiele Ducati dealer snijden ze zichzelf ook in de vingers als ze dat niet doen denk ik (hoop ik :o )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

T spul loopt niet zomaar stuk, gaat wel wat meer olie en in het ergste geval kvs verbruiken. Dat ruik en merk je snel zat met een koude start. Verder kun je er niet inkijken idd. Of de dealer alles in rijdt durf ik te betwijfelen. Mijn kleine motorzaak heeft al een motor of 20 als huurmotor staan bv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:40:
T spul loopt niet zomaar stuk, gaat wel wat meer olie en in het ergste geval kvs verbruiken. Dat ruik en merk je snel zat met een koude start.
Hoe ruik/merk je dat? Blauwe rookpluimen o.i.d?

Is inrijden ook niet een beetje overrated bij die nieuwe moderne blokken?

Daarnaast als ik een huurmotor zou huren, zou ik er voorzichtig mee omgaan. Geen zin in schade en een onbekende motor :P Maar ik snap dat niet iedereen zo denkt.
Feit dat die garantie er op zit is op zich wel fijn, en misschien een gokje waard :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Inrijden, zoveel meningen, zoveel beweringen. Mijn visie daarop is rustig warmrijden, de eerste 1000km niet teveel belasten alsin volgas en die gein maar gewoon lekker toeren maken. Spul moet inslijten en niet lui worden. Tegenwoordig allemaal een stuk beter geregeld maar toch. :)

En je ruikt het idd, als het heel erg is trekken ze een aardige walm/pluim, vaak zie je dat ook pas later terug. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het grote verschil is denk ik het wel of niet netjes warm rijden van een motor. Persoonlijk doe ik de eerste 10 kilometer helemaal niets qua flink gasgeven. Ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die daar schijt aan hebben met een huurmotor. Natuurlijk kunnen er ook mensen zijn die dat met hun eigen fiets doen, maar over het algemeen gaan mensen daar wel netter mee om. Dat er met een huurmotor flink doorgereden wordt maakt dan weer niets uit, het is puur het warmrijden wat mijn zorg zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

en dan zit er denk ik nog weer verschil in een ex-huur of ex-demo, als ik zie hoe sommige mensen met de demo motoren rijden bij mijn vaste motor dealer, dat gaat niet altijd even rustig.

over het inrijden van een motor zijn de meningen inderdaad verdeeld, maar ik zeg altijd maar zo dat de fabrikant het wel het beste zal weten aangezien daar mensen werken die er verstand van hebben

[ Voor 35% gewijzigd door Streepje op 07-09-2019 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

PilatuS schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 23:13:
Het grote verschil is denk ik het wel of niet netjes warm rijden van een motor. Persoonlijk doe ik de eerste 10 kilometer helemaal niets qua flink gasgeven. Ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die daar schijt aan hebben met een huurmotor. Natuurlijk kunnen er ook mensen zijn die dat met hun eigen fiets doen, maar over het algemeen gaan mensen daar wel netter mee om. Dat er met een huurmotor flink doorgereden wordt maakt dan weer niets uit, het is puur het warmrijden wat mijn zorg zou zijn.
Aan de andere kant.. even rustig wennen aan een nieuwe motor voor je t has open trekt en de motor is al warm :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:18
Ducati Zaltbommel rijdt die motoren echt wel in als ze dat zeggen. Ik heb daar tegenover gewerkt en de motoren die daar dagelijks op en af reden waren niet alleen van klanten :+

Dat gezegd hebbende: ik denk niet dat ik ooit een Ducati ex huur zou kopen.. De kans dat je een kat in de zak koopt is al hoger bij een Italiaan, bij ex huur ben je in mijn ogen zelf aan het bepalen welk ras je wilt :9
Pagina: 1 ... 31 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.