Hoe ga je tewerk bij een CB650R voor die paddock stand (achteraan) aangezien ik niet direct gaten zie om bobbins te installeren? Lijkt praktisch voor het invetten van de ketting.
als ik het voorwiel op een 19 mm plankje rij dan lukt het wel, maar dat letterlijk een houtje-touwtje oplossing...
een stand met lepels gebruikenThemNuts schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:18:
Hoe ga je tewerk bij een CB650R voor die paddock stand (achteraan) aangezien ik niet direct gaten zie om bobbins te installeren? Lijkt praktisch voor het invetten van de ketting.
[ Voor 37% gewijzigd door SniperGuy op 03-09-2019 10:26 ]
@ThemNuts als er geen schroefgaten voor bobbins aanwezig zijn, kun je een paddockstand met lepels nemen.

[ Voor 50% gewijzigd door Chakotay op 03-09-2019 10:53 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Nooit doen. Klote instabiele dingen. Haal gewoon die van valter motoChakotay schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:51:
@ThemNuts als er geen schroefgaten voor bobbins aanwezig zijn, kun je een paddockstand met lepels nemen.
[Afbeelding]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Verwijderd
@Leviathius ik snap het wel, ik heb zelf ook diverse customs gehad. De Vulcan S is een leuke motor maar ik zou zelf een dikkere custom nemen.Zoals deze:Leviathius schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 22:10:
Voor de MT-07 rijders hier heb ik een Akrapovic Titanium uitlaat in de aanbieding. https://link.marktplaats.nl/m1451491222
De HyperPro achter schokdemper komt binnenkort ook te koop, die moet ik nog even verwisselen met de originele demper. Rightprijs van de hyperpro zal 350€ zijn.
En ja, de MT gaat weg... Ik ga voor totáál iets anders, namelijk een Kawasaki Vulcan S! Vond dat altijd al een mooie motor en past goed bij mijn rijstijl. Ik kon maar geen klik krijgen met de MT helaas..
Oh en beterschap aan alle mannen met een ongeluk! Ben nu bij gelezen... heftig zo om te lezen..
https://www.yamaha-motor....es/sport-heritage/xv950r/
Allereerst iedereen hartelijk dank voor de positieve reacties en de herstelwensen! Dat doet een mens zeker goed!
) spreekt vrij goed Frans.
De artsen spraken doorgaans wel prima Engels en de verpleging was een hit and miss dingetje, maar er was ook een verpleegster die voor belangrijkere dingen gewoon Google translate op d'r telefoon gebruikte.
Het eten in Frankrijk was heerlijk, bijna elke dag heerlijk sappig en mals vlees voor diner en vrijwel dagelijks soep. Ook zat er nog een stuk fruit, een salade en een flesje Fortimel bij.
Het ontbijt was of brood, of biscuits met jam en thee of koffie.
De lunch was warm met vaak vlees en dergelijke, ook kreeg ik er nog een flesje Fortimel bij. Ook zat er nog brood en een stuk fruit bij doorgaans.
Het was ook erg afwisselend, dus wat eten betreft krijgen ze daar een gouden griffel!
Ook weet ik dat ik heel erg veel geluk heb gehad met het herstel en dat ik überhaupt nog kan ademen!
Mijn middelbare school Frans is nog wel aanwezig, maar dat helpt je niet echt in zulke situaties. Het voordeel is dat ik talen vrij makkelijk op lijk te pikken en m'n vriendin (die de dag na m'n ongeluk naar Frankrijk is gereden en de hele tijd is gebleven!Chakotay schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:14:
@SpongeRob zo, dat is echt een flinke klap geweest dan, een maand in Frankrijk in het ziekenhuis.... Spreek je een beetje Frans, of heb je dat daar ter plekke geleerd?
De artsen spraken doorgaans wel prima Engels en de verpleging was een hit and miss dingetje, maar er was ook een verpleegster die voor belangrijkere dingen gewoon Google translate op d'r telefoon gebruikte.
Ik ga er vanuit dat ik wel weer op de motor ga stappen, maar ik weet niet of ik dat na m'n herstel nog fysiek kan, dus dat is nog koffiedik kijken momenteel.BobbyDgtl schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:17:
Ga je nog op de moto stappen hierna?
Er lijkt vooralsnog geen blijvend letsel te zijn aan m'n rug en nek, ook het hersenletsel lijkt geen sporen na te laten. Ik zal hoogstwaarschijnlijk wel weer op de motor stappen als het fysiek mogelijk is.Pagman schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:02:
Jeetje, dat is een flinke klap inderdaad. Gelukkig geen blijvend hersenletsel en zo te zien ook niet aan je ruggenwervel/nek?
Wat krijg je te eten in het ziekenhuis in Frankrijk?
In Duitsland is het sochtends 2 sneetjes bruinbrood met boter en kaas of ham yoghurt en 2 koppen koffie en dan s'avonds weer hetzelfde maar dan 2 koppen thee
Succes met het verdere herstel en stap je hierna weer op de motor?
Het eten in Frankrijk was heerlijk, bijna elke dag heerlijk sappig en mals vlees voor diner en vrijwel dagelijks soep. Ook zat er nog een stuk fruit, een salade en een flesje Fortimel bij.
Het ontbijt was of brood, of biscuits met jam en thee of koffie.
De lunch was warm met vaak vlees en dergelijke, ook kreeg ik er nog een flesje Fortimel bij. Ook zat er nog brood en een stuk fruit bij doorgaans.
Het was ook erg afwisselend, dus wat eten betreft krijgen ze daar een gouden griffel!
Die beschermengel kreeg zeker de eerste twee maanden een hele eer en de overuren worden dubbel uitbetaald.Rubman schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:52:
Zo heftig verhaal hoor @SpongeRob, wel goed in te lezen dat je een volledig herstel lijkt te maken.
Je mag die bescherm engel wel even een flinke bos bloemen sturen ofzo.
Ik ben rustig aan al wat dingetjes bij elkaar aan het sprokkelen, maar het gaat nog wel even duren waarschijnlijk eer ik weer op de motor ga rijden.Shadow_Agent schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:55:
Sodeknetters wat een verhaal zeg! Veel sterkte met de rest van het herstel @SpongeRob
Denk je alweer aan rijden of is dat nog niet on je opgekomen na zo'n klapper
Daar ben ik me terdege van bewust en dat roep ik ook nog steeds regelmatig!lolgast schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 18:24:
@SpongeRob Ik bedoel dit absoluut niet belerend:
Ik hoop dat je je goed realiseert hoe bijzonder het is dat je nog normaal functioneert. Ik heb mensen gekend die met minder heftige omstandigheden helaas zijn overleden.
Succes met je herstel, ik hoop dat je er bovenop komt
Ook weet ik dat ik heel erg veel geluk heb gehad met het herstel en dat ik überhaupt nog kan ademen!
De motor was door de verzekering al naar Nederland gehaald en was bij een vriend neergezet, waar deze nog steeds staat. De motor was zelfs al ruim een week eerder in Nederland dan ik!lolgast schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 08:07:
@SpongeRob Hoe zit het qua verzekering eigenlijk met het terugbrengen van je motor? Je materiaal (kleding) wordt niet vergoed, maar brengen ze je motor wel naar NL of moet je dat zelf regelen?
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Ja het is maar net waar je van houdt natuurlijk en wat je budget toelaat. Eigenlijk lag de Vulcan S buiten mijn budget, maar heb er een kunnen vinden die een hele goede aanbieding wasVerwijderd schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:10:
[...]
@Leviathius ik snap het wel, ik heb zelf ook diverse customs gehad. De Vulcan S is een leuke motor maar ik zou zelf een dikkere custom nemen.Zoals deze:
https://www.yamaha-motor....es/sport-heritage/xv950r/
Oh en de Vulcan S is misschien 300cc minder dan die xv950r. Hij heeft wel 10pk meer
Bij deze stel ik me kort voor. Ik lees al wel lang mee.
Mijn naam is John en woonachtig in Gelderland.
Mijn motor is een FZ1N. Ik heb zelf de wielen handmatig gepolijst , door de jaren heen via MP Rizoma onderdelen gescoord. Volledige Arcrapovic . Buddyseat en duo laten bekleden. Ecu volledig laten herschrijven.
En niet onbelangrijk , tegenwoordig mooi weer rijder. Vroeger het jaar rond een Yamaha XT gereden en daarbij een Honda CBR 600F voor mooi weer ritjes.
Mocht er iemand vragen hebben dan hoor ik het wel.
@lolgast mag deze foto in de OP ?
Mijn motor is een FZ1N. Ik heb zelf de wielen handmatig gepolijst , door de jaren heen via MP Rizoma onderdelen gescoord. Volledige Arcrapovic . Buddyseat en duo laten bekleden. Ecu volledig laten herschrijven.
En niet onbelangrijk , tegenwoordig mooi weer rijder. Vroeger het jaar rond een Yamaha XT gereden en daarbij een Honda CBR 600F voor mooi weer ritjes.

Gewicht, misschien, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat je vond dat het tevéél power hadLeviathius schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:20:
[...]
Ja het is maar net waar je van houdt natuurlijk en wat je budget toelaat. Eigenlijk lag de Vulcan S buiten mijn budget, maar heb er een kunnen vinden die een hele goede aanbieding was. Liefst heb ik een Indian Scout Bobber, maarja, ain't nobody got money for that! (als 26 jarige niet gauw iig...)
Oh en de Vulcan S is misschien 300cc minder dan die xv950r. Hij heeft wel 10pk meer. Koppel wint de xv950 dan weer wel mee. En ik heb laatst op de Victory Judge van mijn vader een tijdje gereden en dat was iets teveel van het goede qua gewicht, motor en power
.
Ik las gisteren of eergisteren in het nieuws dat die 'app-bussen' hun werk schijnbaar doen: Afgelopen week in Brabant alleen al een paar honderd boetes uitgedeeld voor handheld bellen/appen in de auto. Fijn! Weer een paar zwalkers op de bon.
Na wat (goed) nieuws dat ik vandaag op het werk heb ontvangen word het tijd voor mij om eens na te denken over een stapje hoger qua vervoer. Ik denk dat ik bij de Dakar Alp gewoon voor de quick buck ga en het ding alleen technisch op orde te brengen (beurt, benodigde reparaties en vervangingen) voor maximale winst met niet al te veel inzet, en dan eens ga kijken wat ik voor mijn Alp kan krijgen. Als dat beide op mooie bedragen uitkomt maar eens even shoppen voor een mooi gebruikt NC'tje.
Voor diegene die stuurverhogers zoeken: Ik heb zojuist mijn setje binnen van Ebay, met 17 euro stukken voordeliger dan de setjes van 50/60/80/90 euro bij leveranciers binnen NL, en van wat ik er zo aan kan zien hele nette kwaliteit gekregen met een paar nette bouten erbij. Binnenkort even op de XR gooien.
Welkom! Leuk nog een FZ1N erbij!JohnnyFZ1 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:02:
[Afbeelding]
Awesome
Oke, mag me hier denk ik wel melden!
als jochie altijd de droom om een motorrijbewijs te halen en dan lekker onbezonnen rond te scheuren op een racer natuurlijk!
inmiddels ben ik 33, vader van 3, verantwoordelijke baan, rustig en kijk ik zelfs naar choppers (wie had dat gedacht!).
Zojuist een theoriepakket besteld bij de ANWB inclusief een theorieboek en online oefenomgeving.
Direct erachteraan ook maar het bijbehorende examen geboekt om ergens naartoe te werken.
Over 5 weken mag ik op
als jochie altijd de droom om een motorrijbewijs te halen en dan lekker onbezonnen rond te scheuren op een racer natuurlijk!
inmiddels ben ik 33, vader van 3, verantwoordelijke baan, rustig en kijk ik zelfs naar choppers (wie had dat gedacht!).
Zojuist een theoriepakket besteld bij de ANWB inclusief een theorieboek en online oefenomgeving.
Direct erachteraan ook maar het bijbehorende examen geboekt om ergens naartoe te werken.
Over 5 weken mag ik op

[ Voor 7% gewijzigd door bakkie1985 op 03-09-2019 21:37 ]
Welkom, mede-mooi-weer-rijder! Dikke fiets ook!JohnnyFZ1 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:02:
[Afbeelding]
Welkom! Niks mis met choppers/cruisers hoorbakkie1985 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:36:
Oke, mag me hier denk ik wel melden!
Over 5 weken mag ik op

[ Voor 36% gewijzigd door Vrijdag op 03-09-2019 21:45 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
@Leviathius wat is jouw rijstijl dan?
Die Vulcan S is wel mooi idd. Heb eens bijna zo'n ding een dagje gehuurd, maar was uiteindelijk voor iets zwaarders gegaan (Suzuki Intruder VL 1500). Ben toch wel benieuwd hoe zo'n ding rijd
Heb nu een Suzuki Bandit, maar wil misschien toch eens iets anders
Of meer richting tour..
Heb nu een Suzuki Bandit, maar wil misschien toch eens iets anders
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Acrapovic??? Is dat de aliexpress variant???JohnnyFZ1 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:02:
[Afbeelding]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Richting Gouda of Leiden? Ik rijd die richting Gouda en heb eigenlijk nergens last van.. irritanter vind ik de scheur in lengterichting bij de stoplichten als je van de N11 (richting Leiden) die afslag pakt bij Alphen ad Rijd naar N207.Chakotay schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:33:
Ha, ik heb inhoudelijke reactie gehad van provincie zuidholland over de oprit naar de N11 vanaf de N207![]()
[...]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Verwijderd
Datzelfde heb ik ook, hoe leuk de Vulcan S ook is ik vind het wel een heel klein choppertje. Doet me denken aan de Vigaro 535 van vroeger.Ktenolix schreef op woensdag 4 september 2019 @ 07:24:
@Leviathius wat is jouw rijstijl dan?Die Vulcan S is wel mooi idd. Heb eens bijna zo'n ding een dagje gehuurd, maar was uiteindelijk voor iets zwaarders gegaan (Suzuki Intruder VL 1500). Ben toch wel benieuwd hoe zo'n ding rijd
Er zijn tweedehands wel dikkere choppers te koop voor een Vulcan S prijs denk ik.
@noes ik denk het stuk bij het Alpherium richting Bodegraven. Dat is die flyover net na het viaduct waar je onderdoor rijd bij de mac/bmw dealer.
Vanaf de N207 vanuit Alphen de N11 richting Bodegraven op, dit stukje.noes schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:20:
[...]
Richting Gouda of Leiden? Ik rijd die richting Gouda en heb eigenlijk nergens last van.. irritanter vind ik de scheur in lengterichting bij de stoplichten als je van de N11 (richting Leiden) die afslag pakt bij Alphen ad Rijd naar N207.
Mijn rijstijl is vooral gericht op het onthaasten. Lekker rondrijden en tot rust komen. Dat wil niet zeggen dat ik rij als een oude opa, nee ik rij opzich prima door. Maar ik heb niet als doel om als een straat Rossi rond te rijden zeg maar. Wat dat betreft is de Vulcan S goed voor mij. Zit gewoon een normaal motorblok in zoals in de ER-6F/N, dus geen lompe V-twin en qua gewicht is hij maar iets zwaarder dan de gemiddelde naked bike (220kg). Die VL1500 die jij noemt is toch al gauw meer dan 100kg zwaarder dan de Vulcan S en het vermogen van 68pk is ook niet veel meer dan die van de Vulcan (61pk).Ktenolix schreef op woensdag 4 september 2019 @ 07:24:
@Leviathius wat is jouw rijstijl dan?Die Vulcan S is wel mooi idd. Heb eens bijna zo'n ding een dagje gehuurd, maar was uiteindelijk voor iets zwaarders gegaan (Suzuki Intruder VL 1500). Ben toch wel benieuwd hoe zo'n ding rijd
![]()
Heb nu een Suzuki Bandit, maar wil misschien toch eens iets andersOf meer richting tour..
Afgelopen weekend een proefritje gemaakt op een Honda Rebel 500 bijvoorbeeld en daar had ik toch ook echt mega veel plezier op. Werd er spontaan happy de peppy van en heb een half uur met een glimlach rond gereden. Ondanks het formaat van de motor en het 500cc motorblok met 48pk kon ik toch erg veel plezier hebben op dat ding! @Vrijdag echt een dikke tip voor jou om eens een proefrit op te maken. Ziet er erg retro uit, hoog poser gehalte en uitstekend formaat. Tijdens die proefrit werd ik best veel nagekeken door andere weggebruikers en dat zonder brulpijp ofzo
Ik heb wat dat betreft dezelfde rijstijl wel. De motor pak ik alleen met mooi weer en ga geregeld voor een middagje 'dom' rondrijden. Met woon-werk ritjes pak ik de toeristische routes om tot rust te komen. Mijn keuze voor die VL1500 die dag was niet omdat ik de Vulcan S te licht vond, maar meer omdat ik samen met een maat ging rijden en we wilden beide wel eens zo'n dikke chopper ervaren. Go big or go home was het motto.Leviathius schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:54:
[...]
Mijn rijstijl is vooral gericht op het onthaasten. Lekker rondrijden en tot rust komen. Dat wil niet zeggen dat ik rij als een oude opa, nee ik rij opzich prima door. Maar ik heb niet als doel om als een straat Rossi rond te rijden zeg maar. Wat dat betreft is de Vulcan S goed voor mij. Zit gewoon een normaal motorblok in zoals in de ER-6F/N, dus geen lompe V-twin en qua gewicht is hij maar iets zwaarder dan de gemiddelde naked bike (220kg). Die VL1500 die jij noemt is toch al gauw meer dan 100kg zwaarder dan de Vulcan S en het vermogen van 68pk is ook niet veel meer dan die van de Vulcan (61pk).
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Maar dan snap ik het zeer zeker ja dat je voor zo'n grote cruiser bent gegaan toen! Ik voelde me op de Victory van mijn vader ook echt de man. Lekker rondpruttelen op zo'n dikke 1800cc V-twinKtenolix schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:27:
[...]
Ik heb wat dat betreft dezelfde rijstijl wel. De motor pak ik alleen met mooi weer en ga geregeld voor een middagje 'dom' rondrijden. Met woon-werk ritjes pak ik de toeristische routes om tot rust te komen. Mijn keuze voor die VL1500 die dag was niet omdat ik de Vulcan S te licht vond, maar meer omdat ik samen met een maat ging rijden en we wilden beide wel eens zo'n dikke chopper ervaren. Go big or go home was het motto.Leuk voor zo'n middag, maar te lomp voor mij. Het kriebelt wel om eens een Vulcan te proberen, maar ik denk dat ik mijzelf er alleen maar gek mee maak. Een opvolger voor de Bandit zit er waarschijnlijk de komende tijd nog niet in (vrouwlief wil eerst nieuwe auto enzo).
Ja, dat dacht ik al. Wegdek is niet helemaal 100% daar, maar slechte grip heb ik er ook niet persé. Rijd er iedere dagChakotay schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:36:
[...]
Vanaf de N207 vanuit Alphen de N11 richting Bodegraven op, dit stukje.

@noes zolang het droog is, is het prima. In de regen vind het het aan de rechterkant een aardige ijsbaan worden
Ik heb vandaag mijn eerste AVD les gehad.
Eind juli de AVB gehaald, in de tussentijd geen motor gereden i.v.m. drukte bij de rijschool, mijn vakantie, etc.
Wel in de afgelopen maand ook de theorie behaald.
Wat een genot is het om lekker op de weg te rijden met de motor!
Mooie routes gereden, heerlijk aan het touren geweest.
De eerste twee bochten waren even weer inkomen omdat ik een poosje niet had gereden, daarna twee uur lang een grijns van oor tot oor!
Ik kan niet wachten tot ik weer mag
Eind juli de AVB gehaald, in de tussentijd geen motor gereden i.v.m. drukte bij de rijschool, mijn vakantie, etc.
Wel in de afgelopen maand ook de theorie behaald.
Wat een genot is het om lekker op de weg te rijden met de motor!
Mooie routes gereden, heerlijk aan het touren geweest.
De eerste twee bochten waren even weer inkomen omdat ik een poosje niet had gereden, daarna twee uur lang een grijns van oor tot oor!
Ik kan niet wachten tot ik weer mag
Filmpje van de meetup van het weekend:
yours truly (in bruin) @0:15
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ja wel wat gladder.. maar niet té. Maar to be honest, ik rijd meestal linksChakotay schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:44:
@noes zolang het droog is, is het prima. In de regen vind het het aan de rechterkant een aardige ijsbaan worden
ik ook
ToolkiT schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:54:
Filmpje van de meetup van het weekend:
[YouTube: Moto Guzzi V7 UK 2019 Shuttleworth Summer Ride In]

Ziet er uit als een leuke groep liefhebbers! Heb tijdens mijn vakantie in Spanje ook best wat V7's gezien, zijn best populair daar ofzo. Vind het erg mooie motoren in ieder geval, lekker retro
@noes ik meestal ook, de ene keer dat ik vroeg naar rechts ging is meteen afgestraft
Vraag:
Het nieuwe spatbord zit op de XR, en nu moet ik gaan besluiten hoe ik de nieuwe kentekenplaat erop zet:

Die gaten zijn wel érg groot. Ik kan er een metalen plaatje achter maken en de kentekenplaat er direct op bouten... het komt zeker weten niet los, maar elegant is anders. Wellicht kan ik beter naar een echte kentekenplaathouder/oplossing kijken, maar wat voor iets heb ik dan nodig? Iemand een (goed) idee?
Is wel en hele mooie pasvorm trouwens, voor een aftermarket part (UFO). Stukken beter dan die gechopte CRF kont die ze erop hadden gebeund.
Het nieuwe spatbord zit op de XR, en nu moet ik gaan besluiten hoe ik de nieuwe kentekenplaat erop zet:

Die gaten zijn wel érg groot. Ik kan er een metalen plaatje achter maken en de kentekenplaat er direct op bouten... het komt zeker weten niet los, maar elegant is anders. Wellicht kan ik beter naar een echte kentekenplaathouder/oplossing kijken, maar wat voor iets heb ik dan nodig? Iemand een (goed) idee?
Is wel en hele mooie pasvorm trouwens, voor een aftermarket part (UFO). Stukken beter dan die gechopte CRF kont die ze erop hadden gebeund.
Ik zou er gewoon een plaatje voor maken en die in de grote gaten vastschroeven, vervolgens de kentekenplaat weer aan het plaatje bevestigen. Of je boort een paar nieuwe gaten die de juiste maat hebben voor de kentekenplaat. De kentekenplaat komt toch over de gaten heen dus die zie je niet meer.HTT-Thalan schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:08:
Vraag:
[Afbeelding]
@HTT-Thalan als een echte chopper aan de zijkant van je achterbrug
@HTT-Thalan Kun je niet even bij een dealer zo'n reclame kentekenplaathouder gaan halen? De letters met de reclame poets je er zó vanaf met wat 'Commandant 4'.
Je kunt dan met een paar normale M6 boutjes het spul 'door & door' gewoon vastzetten middels het gebruik van wat vulringen / busjes (kan ook zonder zo'n houder maar... Mét zo'n ding ziet 't er net wat netter uit).
Je kunt dan met een paar normale M6 boutjes het spul 'door & door' gewoon vastzetten middels het gebruik van wat vulringen / busjes (kan ook zonder zo'n houder maar... Mét zo'n ding ziet 't er net wat netter uit).
[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 04-09-2019 13:47 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik zou ook zeggen probeer zo'n standaard plastic houder te bemachtigen, moet zeker wel te krijgen zijn voor weinig geld bij een dealer met hun reclame erop.
🇺🇦
Tuurlijk, maar dat lost het probleem niet op, de gaten zijn groter dan de boutjes die ik zou gebruiken en die plaathouders van de dealers zijn nogal van brakke kwaliteit. Ik neig nu toch naar @Thoit zijn oplossing, ik moet niet hebben dat de plaat uit de houder gemept word als ik een overstekende boom of een op de verkeerde plaats aangelegde sloot tegenkom.wimmel_1 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:46:
@HTT-Thalan Kun je niet even bij een dealer zo'n reclame kentekenplaathouder gaan halen? De letters met de reclame poets je er zó vanaf met wat 'Commandant 4'.
Je kunt dan met een paar normale M6 boutjes het spul 'door & door' gewoon vastzetten middels het gebruik van wat vulringen / busjes.
Busjes???HTT-Thalan schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:49:
[...]
Tuurlijk, maar dat lost het probleem niet op, de gaten zijn groter dan de boutjes die ik zou gebruiken en die plaathouders van de dealers zijn nogal van brakke kwaliteit. Ik neig nu toch naar @Thoit zijn oplossing, ik moet niet hebben dat de plaat uit de houder gemept word als ik een overstekende boom of een op de verkeerde plaats aangelegde sloot tegenkom.
Die zijn dan weer te diep. Het plastic is maar een paar millimeter dik. Een plaathouder is elegant, maar stug en hard. Dat breekt als er een voorwerp tegenaan slaat en dan valt de plaat er vanzelf uit.
"Vroegah" lijken die XR's een soort aparte kentekensteun te hebben gehad, gemonteerd op een stuk rubber.
Vulringen een optie?HTT-Thalan schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:49:
[...]
Tuurlijk, maar dat lost het probleem niet op, de gaten zijn groter dan de boutjes die ik zou gebruiken en die plaathouders van de dealers zijn nogal van brakke kwaliteit. Ik neig nu toch naar @Thoit zijn oplossing, ik moet niet hebben dat de plaat uit de houder gemept word als ik een overstekende boom of een op de verkeerde plaats aangelegde sloot tegenkom.
Van de maat van de gaten naar de maat van de bouten, een paar ringen in tussenliggende maten over elkaar heen. Dat met bout en moer stevig vastzetten en dan gaat het geen kant op.
Washers?HTT-Thalan schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:52:
[...]
Die zijn dan weer te diep. Het plastic is maar een paar millimeter dik. Een plaathouder is elegant, maar stug en hard. Dat breekt als er een voorwerp tegenaan slaat en dan valt de plaat er vanzelf uit.
"Vroegah" lijken die XR's een soort aparte kentekensteun te hebben gehad, gemonteerd op een stuk rubber.
@HTT-Thalan is zo te zien van de generatie die alles 'klip en klaar' wil kunnen vast zetten.... Een pasbus afdraaien behoort tot een onmogelijke opgave, dusThe1WhoKnockz schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:53:
[...]
Vulringen een optie?
Van de maat van de gaten naar de maat van de bouten, een paar ringen in tussenliggende maten over elkaar heen. Dat met bout en moer stevig vastzetten en dan gaat het geen kant op.
Misschien hebben ze bij de Hornbach overigens wel wat doorvoerrubbers / thules..... Ook daarmee is 't 'probleem' wel op te lossen.
[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 04-09-2019 14:01 ]
En ik maar denken dat ik qua leeftijd meer in die generatie zou moeten vallen...wimmel_1 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:55:
[...]
@HTT-Thalan is zo te zien van de generatie die alles 'klip en klaar' wil kunnen vast zetten.... Een pasbus afdraaien behoort tot een onmogelijke opgave, dus
Maar ik ben dan weer meer van 'ik maak het zelf wel'
kentekenplaat in de plastic houder lijmen, 1 van de bouten door de plaat en de houder heen, en door het spatbord. Vastdraaien, geel dopje er op. en gaat geen kant op
Ik weet het jongens maar de oude 'oplossing was een half CRF spatbord met haastig afgezaagde platen metaal, verrotte bouten, ducttape en beugeltjes. Er zat bovendien een slecht functionerende led-lamp onder die als achterlicht moest dienen.
Ik maak redelijk wat zelf als het nodig is maar dit moet gewoon echt vast vast zitten.
Dat idee van een plaatje en de kentekenplaat gewoon direct op het plastic lijkt me dan toch het beste. Dan kan ik de plaat ook boven de rand van het spatbord houden zodat hij niet ombuigt als er wat onderdoor komt.
Ik maak redelijk wat zelf als het nodig is maar dit moet gewoon echt vast vast zitten.
Dat idee van een plaatje en de kentekenplaat gewoon direct op het plastic lijkt me dan toch het beste. Dan kan ik de plaat ook boven de rand van het spatbord houden zodat hij niet ombuigt als er wat onderdoor komt.
@HTT-Thalan Als die gaten zo groot zijn, waarom dan niet een plaatje aan beide kanten? Dan voorkom je dat je de kentekenplaat 'indeukt' tijdens het vast schroeven
Ik heb bij de GSX-R ooit een paar oude DIMMetjes als spacer gebruikt om mijn kentekenplaathouder te monteren
Altijd leuk.... Een telefoon die een 'dubbelpost' maakt als je terug 'swiped' 
|||
|||
|||
V
V
|||
|||
|||
V
V
[ Voor 99% gewijzigd door Will_M op 04-09-2019 14:28 ]
Ik denk dat @HTT-Thalan maar eens even bij de Hornbach in de bakken met 'klein montage-materiaal' moet gaan rommelen en daar voor een paar dubbeltjes een paar doorvoerrubbers / vulbusjes moet gaan halenlolgast schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:06:
@HTT-Thalan Als die gaten zo groot zijn, waarom dan niet een plaatje aan beide kanten? Dan voorkom je dat je de kentekenplaat 'indeukt' tijdens het vast schroeven
@wimmel_1 voor beide gaten een keer naar de Hornbach?
@lolgast @wimmel_1 Verdomd goed idee!!!
11 oktober ga ik een dag lang een motorcross cursus nemen bij de bekende Supermotoschool van Marcel van Drunen.
https://supermotorschool.nl/motocross-cursus/
Kleine kans, maar wellicht iemand van hier die zin heeft om mee te gaan?
!!!!!!!!!Requiem19 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:44:
11 oktober ga ik een dag lang een motorcross cursus nemen bij de bekende Supermotoschool van Marcel van Drunen.
Prijs staat alleen met materiaal vermeld. Wat zou het kosten zonder? Weet jij dat toevallig of zal ik ze ff mailen?
Pfoe geen idee, maar meestal scheelt dat echt wel aanzienlijk.HTT-Thalan schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:50:
[...]
!!!!!!!!!![]()
Prijs staat alleen met materiaal vermeld. Wat zou het kosten zonder? Weet jij dat toevallig of zal ik ze ff mailen?
Ff mailen bellen idd
Nieuwe shocks besteld voor de guzzi..

http://www.shock-factory.co.uk/2winshocks.html
Redelijke prijs en ziet er goed uit en hoor goede verhalen over deze lui..
Word verzonden met de instellingen voor mijn gewicht.. ben benieuwd wat het verschil is.. de standaard shock zijn soms erg 'harsh' op potholes..
deze tuning zaak verkoopt dezelfde voor 550Euro!
https://www.baakmotocycle...prings_anodized_grey_body

http://www.shock-factory.co.uk/2winshocks.html
Redelijke prijs en ziet er goed uit en hoor goede verhalen over deze lui..
Word verzonden met de instellingen voor mijn gewicht.. ben benieuwd wat het verschil is.. de standaard shock zijn soms erg 'harsh' op potholes..
deze tuning zaak verkoopt dezelfde voor 550Euro!

https://www.baakmotocycle...prings_anodized_grey_body
Brrt. Ze zakken dan van 297 naar 200. Motorcursussen.nl zakt in die situatie naar 169 euro, scheelt toch 31 euro. Maar jouw keuze pareert dan weer met het feit dat hun trainer een voormalig motorcross kampioen en KNMV MT3 instructeur zou zijn.Requiem19 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 15:06:
[...]
Pfoe geen idee, maar meestal scheelt dat echt wel aanzienlijk.
Ff mailen bellen idd
Dat is natuurlijk mooi, maar ik weet niet of dat voor een beginner nu gelijk het grote verschil maakt? Ik heb nog nooit een fatsoenlijke wheelie gemaakt, laat staan dat ik gelijk ga vliegen...
Ah dat is hier letterlijk om de hoek.Requiem19 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:44:
Had graag meegewild, maar 'helaas' moet ik dan net naar Marokko vliegen
[ Voor 6% gewijzigd door Melkunie op 04-09-2019 15:51 ]
Motorcursussen rijdt op de baan bij Utrecht, die leek me wat tammetjes... de baan in Eindoven is gelijk heel pittig. Omdat ik al wat ervaring heb, denk ik dat dat voor mij uitdagender is.HTT-Thalan schreef op woensdag 4 september 2019 @ 15:30:
[...]
Brrt. Ze zakken dan van 297 naar 200. Motorcursussen.nl zakt in die situatie naar 169 euro, scheelt toch 31 euro. Maar jouw keuze pareert dan weer met het feit dat hun trainer een voormalig motorcross kampioen en KNMV MT3 instructeur zou zijn.
Dat is natuurlijk mooi, maar ik weet niet of dat voor een beginner nu gelijk het grote verschil maakt? Ik heb nog nooit een fatsoenlijke wheelie gemaakt, laat staan dat ik gelijk ga vliegen...
Mja. Wat heet ervaring? Ik kan een eind overweg met die XR maar ik heb nog nooit écht gecrosst. Ben wel eens lichtjes van de grond gekomen met een CRF150 (en af en toe met de Alp) maar dat mocht geen naam hebben. Wat zou jij voor mij adviseren?Requiem19 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:27:
[...]
Motorcursussen rijdt op de baan bij Utrecht, die leek me wat tammetjes... de baan in Eindoven is gelijk heel pittig. Omdat ik al wat ervaring heb, denk ik dat dat voor mij uitdagender is.
[YouTube: Beginnen met motorcrossen, de eerste keer op een cross motor!]
Volgens mij heb jij ook wel wat OTR ritten gedaan toch? Redelijk wat zandwegen gereden op de Transalp?HTT-Thalan schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:31:
[...]
Mja. Wat heet ervaring? Ik kan een eind overweg met die XR maar ik heb nog nooit écht gecrosst. Ben wel eens lichtjes van de grond gekomen met een CRF150 (en af en toe met de Alp) maar dat mocht geen naam hebben. Wat zou jij voor mij adviseren?
Dan is Eindhoven wel een mooie uitdaging. Mijn 'cross' ervaring bestaat uit 2x een uurtje enduro rijden in Zaandam en 3 dagen enduro crossen in Portugal.
Ik ben historisch brak met zand, dus het wordt sowieso een leuke uitdaging. Maar dingen als houding op de bike, gas geven voor stabiliteit, gewichtsverplaatsing etc zit er al aardig in.
Gezien jouw ervaring op het zand denk ik dat Eindhoven meer uitdaging biedt. Aan de andere kant, in Utrecht kun je het misschien wat meer tijd nemen om echt de basis beginselen van het crossen onder de knie te krijgen....
Ik had zaterdag twee wielen los tijdens de GoT rit, met een hok van 250 kiloHTT-Thalan schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:31:
[...]
Mja. Wat heet ervaring? Ik kan een eind overweg met die XR maar ik heb nog nooit écht gecrosst. Ben wel eens lichtjes van de grond gekomen met een CRF150 (en af en toe met de Alp) maar dat mocht geen naam hebben. Wat zou jij voor mij adviseren?
Volgens mij heb ik t gezien, zag je gas bij geven bovenop zo'n langere drempel vlak voordat die weer naar beneden gingMaegrim schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:55:
[...]
Ik had zaterdag twee wielen los tijdens de GoT rit, met een hok van 250 kilo
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Dat weet ik niet maar die hoge brug aan het begin was best.. hoog
@Maegrim ik zat er direcht achter, op dat bruggetje kwam je mooi los inderdaad
Ze waren tijdens die GoT rit dus gewoon a'la "Cadwell Park" aan't rijden?Chakotay schreef op woensdag 4 september 2019 @ 17:12:
@Maegrim ik zat er direcht achter, op dat bruggetje kwam je mooi los inderdaad
Standaard vergeten uit te klappen?Maegrim schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:55:
[...]
Ik had zaterdag twee wielen los tijdens de GoT rit, met een hok van 250 kilo
Op een crossbaan rijden is wel heel wat anders dan enduro rijden. Al heb je met zo'n training vaak wel het geluk dat de baan rechtgetrokken is. Anders heb je genoeg uitdagingRequiem19 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:50:
[...]
Volgens mij heb jij ook wel wat OTR ritten gedaan toch? Redelijk wat zandwegen gereden op de Transalp?
Dan is Eindhoven wel een mooie uitdaging. Mijn 'cross' ervaring bestaat uit 2x een uurtje enduro rijden in Zaandam en 3 dagen enduro crossen in Portugal.
Ik ben historisch brak met zand, dus het wordt sowieso een leuke uitdaging. Maar dingen als houding op de bike, gas geven voor stabiliteit, gewichtsverplaatsing etc zit er al aardig in.
Gezien jouw ervaring op het zand denk ik dat Eindhoven meer uitdaging biedt. Aan de andere kant, in Utrecht kun je het misschien wat meer tijd nemen om echt de basis beginselen van het crossen onder de knie te krijgen....
Of Pajic moet me opgelicht hebbenTylen schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:04:
[...]
Acrapovic??? Is dat de aliexpress variant???
Gezien de prijs moet het wel een originele zijn .
"Akrapovič"
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Je wist al dat "Akrapovic'" niet met een "c" geschreven werd?JohnnyFZ1 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 20:07:
[...]
Of Pajic moet me opgelicht hebben![]()
Gezien de prijs moet het wel een originele zijn .
Oh ja, ik had wat scherper moeten zijn . Het staat zelfs op de demper. 
Zal er op letten.

Zal er op letten.
[ Voor 11% gewijzigd door JohnnyFZ1 op 04-09-2019 20:18 ]
Inderdaad, alleen met een čwimmel_1 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 20:10:
[...]
Je wist al dat "Akrapovic'" niet met een "c" geschreven werd?
Oorverdovende stilte hier... Zeker te slecht weer om te motoren, mannen?
Joepla doet stapje naar achter
@Joepla hier op het werk staat de motorstalling gewoon vol
Het was gisteren een beetje tussen de buien door naar en van werk, maar prima te doen verder. Ik heb liever dit weer voor op de motor dan de recente hittegolven. :-)
gisteren mijn examen voor de 2e keer gedaan... In de gietende regen... Ik was niet voorbereid! Stond ik daar met mijn zomerhandschoenen en zomerschoenen! Volledig doorweekt, maar wel geslaagd!Joepla schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:35:
@BobbyDgtl Gefeliciteerd.
Zelf gisteren mijn laatste losse les voor AVB examen gehad van volgende week. Maar was al 3x nat geregend dus gisteren was ik voorbereid, althans redelijk voorbereid. Regenbroek aan, waterdichte schoenen, doktershandschoenen onder zomerhandschoenen en lekker een buff aan.
Alleen ben ik erachter gekomen dat mijn leren jas niet helemaal waterafstotend is als gehoopt en ook dat pinlock niet helpt bij langzame snelheid omdat er zoveel water op je vizier blijft zitten.
Daarnaast gereden/geoefend op een weg die eigenlijk niet meer gebruikt wordt, was vrij schoon. Maar echt geen grip, op bepaalde delen glijden je schoenen gewoon weg en de combinatie dat deze vrij bol ligt gingen alle oefeningen gewoon goed, halve draai beide richtingen zelfs maar 3 kwart van de breedte van het vak nodig. Dus ik volgende week met alle moet naar het AVB examen
Zelf gisteren mijn laatste losse les voor AVB examen gehad van volgende week. Maar was al 3x nat geregend dus gisteren was ik voorbereid, althans redelijk voorbereid. Regenbroek aan, waterdichte schoenen, doktershandschoenen onder zomerhandschoenen en lekker een buff aan.
Alleen ben ik erachter gekomen dat mijn leren jas niet helemaal waterafstotend is als gehoopt en ook dat pinlock niet helpt bij langzame snelheid omdat er zoveel water op je vizier blijft zitten.
Daarnaast gereden/geoefend op een weg die eigenlijk niet meer gebruikt wordt, was vrij schoon. Maar echt geen grip, op bepaalde delen glijden je schoenen gewoon weg en de combinatie dat deze vrij bol ligt gingen alle oefeningen gewoon goed, halve draai beide richtingen zelfs maar 3 kwart van de breedte van het vak nodig. Dus ik volgende week met alle moet naar het AVB examen
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
@Joepla zolang het niet glad is en het niet met bakken tegelijk uit de hemel komt ga ik op de motor. Het scheelt me enkele reis ongeveer 30 minuten op OV en zeker een uur ten opzichte van de auto. Lang leve Utrecht centrum tijdens de spits :-|
Aaargh vandaag de tweede lekke band binnen drie weken. Ik rij die TA nog een keer het kanaal in.
Kwam een rotonde over en de achterkant brak weg. Dacht nog oh zal wel de regen zijn.
Bij een volgende flauwe bocht kwam hij echter weer voorbij. Toen kreeg ik wel een beetje een vermoeden dat er meer aan de hand was. En jawel band weer zacht.
Laatste keer dat ik een motor heb met binnen banden. Volgende keer gewoon tubless.
Kwam een rotonde over en de achterkant brak weg. Dacht nog oh zal wel de regen zijn.
Bij een volgende flauwe bocht kwam hij echter weer voorbij. Toen kreeg ik wel een beetje een vermoeden dat er meer aan de hand was. En jawel band weer zacht.
Laatste keer dat ik een motor heb met binnen banden. Volgende keer gewoon tubless.
@timmie271 Naar aanleiding van
timmie271 in "Tweakers motorweekend 20-21-22 september 2019" over een niergordel:
Ik heb in plaats van de rugprotector in mijn jas, een Büse Belluno Pro protectievest, met geïntegreerde niergordel. Heel tevreden over. In de zomer wel eens wat warm, maar toch valt me dat al met al mee.
Het voordeel is dan dat je weliswaar zo'n schuimmatje als rugprotector hebt, maar dit kan niet meer verschuiven ten opzichte van je lichaam zoals een jas dat wel nog kan.
Regelmatig schoonmaken met een vochtige doek met wat zeep of, wat ik meestal doe, helmvoeringreiniger. Zo blijft het ook fris.
timmie271 in "Tweakers motorweekend 20-21-22 september 2019" over een niergordel:
Ik heb in plaats van de rugprotector in mijn jas, een Büse Belluno Pro protectievest, met geïntegreerde niergordel. Heel tevreden over. In de zomer wel eens wat warm, maar toch valt me dat al met al mee.
Het voordeel is dan dat je weliswaar zo'n schuimmatje als rugprotector hebt, maar dit kan niet meer verschuiven ten opzichte van je lichaam zoals een jas dat wel nog kan.
Regelmatig schoonmaken met een vochtige doek met wat zeep of, wat ik meestal doe, helmvoeringreiniger. Zo blijft het ook fris.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Die Rebel 500 lijkt me inderdaad echt een leuk stadschoppertje. Lekker compact, wendbaar en natuurlijk een hoog poser gehalte. En die Vulcan S is ook wel mijn droomcruiser op dit moment. Ziet er goed uit, redelijk vermogen, voor een cruiser best wendbaar en met zo'n mini ruitje, zadeltassen en een Arrow uitlaat natuurlijk gewoon gaafLeviathius schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:54:
[...]
Mijn rijstijl is vooral gericht op het onthaasten. Lekker rondrijden en tot rust komen. Dat wil niet zeggen dat ik rij als een oude opa, nee ik rij opzich prima door. Maar ik heb niet als doel om als een straat Rossi rond te rijden zeg maar. Wat dat betreft is de Vulcan S goed voor mij. Zit gewoon een normaal motorblok in zoals in de ER-6F/N, dus geen lompe V-twin en qua gewicht is hij maar iets zwaarder dan de gemiddelde naked bike (220kg). Die VL1500 die jij noemt is toch al gauw meer dan 100kg zwaarder dan de Vulcan S en het vermogen van 68pk is ook niet veel meer dan die van de Vulcan (61pk).
Afgelopen weekend een proefritje gemaakt op een Honda Rebel 500 bijvoorbeeld en daar had ik toch ook echt mega veel plezier op. Werd er spontaan happy de peppy van en heb een half uur met een glimlach rond gereden. Ondanks het formaat van de motor en het 500cc motorblok met 48pk kon ik toch erg veel plezier hebben op dat ding! @Vrijdag echt een dikke tip voor jou om eens een proefrit op te maken. Ziet er erg retro uit, hoog poser gehalte en uitstekend formaat. Tijdens die proefrit werd ik best veel nagekeken door andere weggebruikers en dat zonder brulpijp ofzo. (video volgt gauw)
Gefeliciteerd @BobbyDgtl ! En veel succes @fdees ! Met dit soort weer leren is straks met meer vertrouwen rijden denk ik

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 05-09-2019 14:16 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
@Joepla Zit momenteel nog zonder motor, en de vakantie is ook weer voorbij

Ik ben sinds mijn laatste elektrische proefrit (Zero SR/F) in mijn hoofd bezig geweest met een haalbaarheidsstudie - overschakelen naar E-motor.
Kreeg ik vandaag toch wel een enorme klap in 't gezicht... ik ging ervan uit dat je met een Zero met charge tank (6kW laden) aan de volle 6kW (dus vol op 2u) zou kunnen laden. Niet dus, Allego 11kW paaltjes zijn 3 fase, en Zero lader is 1 fase (dus 11/3 of ongeveer 3,7kW). Dat maakt de dagelijkse routine die ik voor ogen had (thuis komen, motor aan 1 van de drie paaltjes rondom mijn woning hangen, en na kinderbedtijd de motor op stal (garagebox zonder stroom) een stuk lastiger (2u langer wachten dan eerst verwacht).
Maar, het maakt ook de mooiste e-motor (Energica Eva Esseesse9, zie onder) een stuk aantrekkelijker (ik liet hem eerst links liggen omdat hij itt de Zero motoren niet aan 6kW kon laden, maar als die Zero's dat ook niet kunnen...)
mmm...
Kreeg ik vandaag toch wel een enorme klap in 't gezicht... ik ging ervan uit dat je met een Zero met charge tank (6kW laden) aan de volle 6kW (dus vol op 2u) zou kunnen laden. Niet dus, Allego 11kW paaltjes zijn 3 fase, en Zero lader is 1 fase (dus 11/3 of ongeveer 3,7kW). Dat maakt de dagelijkse routine die ik voor ogen had (thuis komen, motor aan 1 van de drie paaltjes rondom mijn woning hangen, en na kinderbedtijd de motor op stal (garagebox zonder stroom) een stuk lastiger (2u langer wachten dan eerst verwacht).
Maar, het maakt ook de mooiste e-motor (Energica Eva Esseesse9, zie onder) een stuk aantrekkelijker (ik liet hem eerst links liggen omdat hij itt de Zero motoren niet aan 6kW kon laden, maar als die Zero's dat ook niet kunnen...)
mmm...

Wat is er lek dan, de binnenband? Een tubed band kun je namelijk makkelijker fixen (prop + nieuwe binnenband). Tevens kun je ook tubeless banden om een tubed velg leggen (met binnenband natuurlijk).wilco1985 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:13:
[...]
Wel vervelend van je lekke banden
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
@Dryhte Is het niet mogelijk om een gat in de muur van je garage te boren en dan een verleng snoer erdoorheen te laten lopen?
HelaasPagman schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:02:
@Dryhte Is het niet mogelijk om een gat in de muur van je garage te boren en dan een verleng snoer erdoorheen te laten lopen?
Dieselaggregaat
bij mij is het voorlopig nog vrijdag op donderdag
iig een redheadNycrea schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:10:
[...]
Dat is een Moto Guzzi Eldorado 1400, voor wie geinteresseerd is
[ Voor 46% gewijzigd door steveman op 05-09-2019 15:12 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Hé! Dat is een Moto Guzzi Eldorado 1400, voor wie geinteresseerd issteveman schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:09:
Dieselaggregaat![]()
Maar met de cylinderkoppen van een audace

[ Voor 18% gewijzigd door Nycrea op 05-09-2019 15:18 ]
🇺🇦
Doet me aan dit artikel denken:steveman schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:09:
Dieselaggregaat![]()
[...]
iig een redhead
Epische faal: Belgische politie-Model S is een vieze diesel
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Beetje autowax op je visier, dan glijden de druppels er zo af.fdees schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:09:
@BobbyDgtl Gefeliciteerd.
Asus Zenbook i7 256gb
Nee hoor, gewoon alle dagen woon-werk met de motor. Het financiele voordeel is me gewoon te groot.Joepla schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:35:
Alleen wel elke dag na thuiskomst de handschoenen en motorpak te drogen leggen.
Ben erachter gekomen dat mijn pak niet meer helemaal waterdicht is. Als zelfs je onderbroek nat is (en niet van het pissen), gaat er iets fout zullen we maar zeggen
Broek is gewoon versleten na 3 jaar, waarvan anderhalf jaar alle dagen woon-werk.
Jas ziet er nog goed uit, maar laat sinds kort water door.
Ja binnenband was lek. Gok dat er wat in de buitenband zit aangezien hij twee weken geleden ook al lek was._eLMo_ schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:58:
[...]
Wat is er lek dan, de binnenband? Een tubed band kun je namelijk makkelijker fixen (prop + nieuwe binnenband). Tevens kun je ook tubeless banden om een tubed velg leggen (met binnenband natuurlijk).
Wel vervelend van je lekke banden
Sinds ik met een binnenband rij heb ik veel vaker lekke banden.
Toeval danwilco1985 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:48:
[...]
Ja binnenband was lek. Gok dat er wat in de buitenband zit aangezien hij twee weken geleden ook al lek was.
Sinds ik met een binnenband rij heb ik veel vaker lekke banden.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Ook als je onderbroek wél van het pissen nat is gaat er iets fout hoorAcidBurn schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:43:
[...]
Ben erachter gekomen dat mijn pak niet meer helemaal waterdicht is. Als zelfs je onderbroek nat is (en niet van het pissen), gaat er iets fout zullen we maar zeggen
Misschien die er dan maar eens omheen gooien, wie weet geeft dat meer geluk_eLMo_ schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:56:
[...]
Toeval danMet mijn 800GS heb ik alleen 1x in 42.000km een schroef in de band gereden op de snelweg. (een tubeless Michelin Anakee 2)
Heb er nu trailsmarts onder zitten, die heb ik volgens mij al 5x lek gereden binnen 2 jaar.
Ik rij momenteel dagelijks voor mijn werk naar Heerlen vanuit Nijmegen. Dus dat is zo'n 280 Km per dag. Komend weekend nog een tourrit met de Transalp club naar de provincie Zeeland (niet te verwarren met het plaatsje in Brabant). Dus ik maak mijn kilometers welJoepla schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:35:
Gewoon op de RT naar werk vandaag, en straks ermee naar sport.Joepla schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:35:
Is heen en weer op één lading niet mogelijk dan, dat je op je werk laadt?Dryhte schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:55:
Ik ben sinds mijn laatste elektrische proefrit (Zero SR/F) in mijn hoofd bezig geweest met een haalbaarheidsstudie - overschakelen naar E-motor.
mmm...
[Afbeelding]
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Dit topic is gesloten.