Zo'n stelletje zag ik laatst ook: dame op een Z1000 met vriendin achterop, topje, spijkerbroek, gympen en (jawel) een opgeklapte roof boxer..Jolke schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:42:
Ik heb maandagavond nog een rondje gereden. Stond ik op een parkeerplaats even wat te drinken, komt er een stelletje aan: denk dat ze beide een jaar of 18-20 waren. Weinig CC racer, dus A1/A2 rijbewijs gok ik. Hij in t-shirt en spijkerbroek met sneakers en vingerloze handschoenen, maar wel een niergordel om - zij met topje, korte spijkerbroek en sneakers, geen handschoenen. Beiden wel een goede helm op, maar ik dacht wel even... ik hoop dat dat allemaal goed gaat.
Ik heb ze er niet op aangesproken, iedereen heeft daar zijn/haar eigen verantwoordelijkheid, maar ik moest me wel inhouden.
Waarom zou je die persoon dan de wind van voren geven? Dát begrijp ik dan weer niet. Ik hoor vaak genoeg 'is dat niet vreselijk warm?', en daar hoef je echt niet agressief op te reageren. Ik zeg dan altijd 'ja, dat is best warm, zodra ik stil ga staan'. Daarom trek ik mijn pak ook altijd meteen uit als we ergens pauzeren in warm weer. Sommige mensen weten echt niet hoe dat is; als je je nooit verdiept hebt in motorkleding en motorrijden.DrivinUCrazy schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:03:
Als een vreemde op een terras zucht "wat trek jij veel kleding aan, is toch veel te warm joh!" dan heeft hij/zij het zelf uitgelokt en kan die de wind van voren krijgen.
En dat bekeren...ja, wat schiet je ermee op? Ik probeer het wel eens bij een vriend van me die wel een goed pak heeft, maar al jaren op legerkistjes rijdt. Dat vindt ie fijn en het is lekker goedkoop. Al een paar keer het verhaal van die gast bij Blik op de weg met zijn bergschoenen op de motor, die je al heel snel je enkel op slijpt want die kistjes hebben 0,0 bescherming, alleen een beetje leer. Maar ja, komt niet aan, dus laat maar dan.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Mijn vriendin heeft in het verleden weleens gekeken bij "Motormeiden" op social media om te zien of dat een groep is waar ze misschien lid van zou willen worden of meer mee zou willen ondernemen. Daar zie je helaas hetzelfde, veel voornamelijke jonge meiden die van alles doen om maar op te vallen. Tanktopje, skinny leren broek (geen motorbroek dus), geen handschoenen, sneakers, pumps, etc Ik heb beelden op Instagram voorbij zien komen van toerritten waar ik met de kop niet bij kanJolke schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:42:
Ik heb maandagavond nog een rondje gereden. Stond ik op een parkeerplaats even wat te drinken, komt er een stelletje aan: denk dat ze beide een jaar of 18-20 waren. Weinig CC racer, dus A1/A2 rijbewijs gok ik. Hij in t-shirt en spijkerbroek met sneakers en vingerloze handschoenen, maar wel een niergordel om - zij met topje, korte spijkerbroek en sneakers, geen handschoenen. Beiden wel een goede helm op, maar ik dacht wel even... ik hoop dat dat allemaal goed gaat.
Ik heb ze er niet op aangesproken, iedereen heeft daar zijn/haar eigen verantwoordelijkheid, maar ik moest me wel inhouden.
Dat is ook een van de redenen dat mijn vriendin heeft besloten de Motormeiden maar niet meer te volgen, een (te) groot gedeelte is vooral druk met Likes verzamelen.
Ja, voor de digitale likes is het goed, irl is het een ander verhaal. Helaas. 
Anyway, iemand nog plaatjes bij de praatjes? (@Vrijdag nog even wachten tot vrijdag voor de dames-plaatjes
)
Anyway, iemand nog plaatjes bij de praatjes? (@Vrijdag nog even wachten tot vrijdag voor de dames-plaatjes
Meestal zal ik het van me af laten glijden, of überhaupt niet eens op reageren. Wees niet bang. Het is de toon die de muziek maakt of ik überhaupt reageer.mphilipp schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:14:
[...]
Waarom zou je die persoon dan de wind van voren geven?
Een niet-motorrijder hoeft echt geen felle reactie te verwachten. Ik ben al blij als die oprecht interesse toont. Al is het maar in de hoop dat die straks in de auto ook uitkijkt naar die motorrijder op de weg.
[ Voor 24% gewijzigd door DrivinUCrazy op 21-07-2021 13:25 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Goede tip, ik ga eens bij ze kijkenUTwizard schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:19:
[...]
Mijn vriendin heeft in het verleden weleens gekeken bij "Motormeiden" op social media om te zien of dat een groep is waar ze misschien lid van zou willen worden of meer mee zou willen ondernemen. Daar zie je helaas hetzelfde, veel voornamelijke jonge meiden die van alles doen om maar op te vallen. Tanktopje, skinny leren broek (geen motorbroek dus), geen handschoenen, sneakers, pumps, etc Ik heb beelden op Instagram voorbij zien komen van toerritten waar ik met de kop niet bij kan
Dat is ook een van de redenen dat mijn vriendin heeft besloten de Motormeiden maar niet meer te volgen, een (te) groot gedeelte is vooral druk met Likes verzamelen.
/edit:
Ik zie hier toch voornamelijk gewoon motorkleding. Ook wel casual, maar de meesten dragen zo te zien motorkleding, kevlarjeans en motorlaarzen.
/edit 2: Ook wel veel diversiteit in motoren, leuk om te zien
[ Voor 17% gewijzigd door Vrijdag op 21-07-2021 14:39 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ach ik rij ook wel eens op hoge sneakers.
Eigen risico toch?
Meestal wel gewoon laarzen, maar ik zie ook genoeg mensen met motor schoenen welke eigenlijk ook geen zak doen natuurlijk. Van die sneaker modellen met een beetje extra padding op de enkels.
Eigen risico toch?
Meestal wel gewoon laarzen, maar ik zie ook genoeg mensen met motor schoenen welke eigenlijk ook geen zak doen natuurlijk. Van die sneaker modellen met een beetje extra padding op de enkels.
Hoor er ook veel andere verhalen over, maar wat je veelal ziet zijn de "kijk mij" mensen want die posten elke scheet. Ook zijn er veel die sponsoring krijgen en dus contractueel verplicht worden om Product X in de schijnwerpers te zetten. Als dat een helm is, waarom zou je dan een volledig pak aantrekken voor 3 foto's met je motor op de oprit? Alleen een topje en strakke leren broek blijft de doelgroep veel langer naar kijken (dus clicks, dus meer reclame en dus een groter bereik) dan eentje in volledig GTX pak.UTwizard schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:19:
[...]
Mijn vriendin heeft in het verleden weleens gekeken bij "Motormeiden" op social media om te zien of dat een groep is waar ze misschien lid van zou willen worden of meer mee zou willen ondernemen. Daar zie je helaas hetzelfde, veel voornamelijke jonge meiden die van alles doen om maar op te vallen. Tanktopje, skinny leren broek (geen motorbroek dus), geen handschoenen, sneakers, pumps, etc Ik heb beelden op Instagram voorbij zien komen van toerritten waar ik met de kop niet bij kan
Weet trouwens niet of ze bestaan, maar zijn er geen kevlar leggings waar je protectoren in kan doen? Heb zelf Rev'it Seesmarts in m'n kevlar spijkerbroek, die zijn net een halve centimeter dik...
EDIT:
https://www.motorkledingcenter.nl/bull-it-fury-evo.html
https://www.motorkledingcenter.nl/kodi-motorlegging.html
https://www.motorkledingc...tex-standard-legging.html (voor onder je normale spijkerbroek)
Dit zijn dus gewoon goedgekeurde motorbroeken met protectoren... De schoenen in de eerste link zijn ook CE Level 2 motorsneakers. Je verkijkt je tegenwoordig al gauw op wat motorkleding is en wat niet.
[ Voor 11% gewijzigd door NLDViane op 21-07-2021 13:54 . Reden: Linkjes toegevoegd ]
Klopt, met de groter georganiseerde ritten vanuit Motormeiden zelf is niks mis volgens mij. Ik heb ze ook op de Motorbeurs weleens gezien en daar had ik er ook geen slecht gevoel bij.Vrijdag schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:44:
[...]
Goede tip, ik ga eens bij ze kijken
/edit:
[YouTube: Aftermovie Motormeiden Midsummer-Ride 2021l MOTORMEIDEN.TV]
Ik zie hier toch voornamelijk gewoon motorkleding. Ook wel casual, maar de meesten dragen zo te zien motorkleding en kevlarjeans en motorlaarzen.
Dat is me echt nog nooit overkomen, jou wel?DrivinUCrazy schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:03:
[..]
Als een vreemde op een terras zucht "wat trek jij veel kleding aan, is toch veel te warm joh!" dan heeft hij/zij het zelf uitgelokt en kan die de wind van voren krijgen. Maar uit mezelf zal ik er niet snel over beginnen; die mensen overtuig ik toch niet.
Wel soms de vraag of het niet heel warm is in een leder pak, waarop het antwoord bijna altijd is "als je maar in beweging bent valt het wel mee" - hittegolf daargelaten.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Volgens mij is deze groep ook best verantwoord bezig eigenlijk. Tuurlijk poseren ze voor de Insta plaatjes wel eens zonder het dikke leren pak aan, maar voor de rest valt het reuze mee.UTwizard schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:10:
[...]
Klopt, met de groter georganiseerde ritten vanuit Motormeiden zelf is niks mis volgens mij. Ik heb ze ook op de Motorbeurs weleens gezien en daar had ik er ook geen slecht gevoel bij.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Op de een of andere manier had ik allemaal (ducati) monsters verwacht en gladiussenVrijdag schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:44:
[...]
Goede tip, ik ga eens bij ze kijken
/edit:
[YouTube: Aftermovie Motormeiden Midsummer-Ride 2021l MOTORMEIDEN.TV]
Ik zie hier toch voornamelijk gewoon motorkleding. Ook wel casual, maar de meesten dragen zo te zien motorkleding en kevlarjeans en motorlaarzen.
kneusteun schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:39:
[...]
Op de een of andere manier had ik allemaal (ducati) monsters verwacht en gladii
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Als ik dit zie, en ook wat ik meestal zie rondrijden aan motordames, ben ik nog steeds blij dat we indertijd via Marktplaats op dit mooie Icon motorjack zijn gestuit (de blauwe versie) voor mijn vriendin:Vrijdag schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:44:
[...]
Ik zie hier toch voornamelijk gewoon motorkleding. Ook wel casual, maar de meesten dragen zo te zien motorkleding, kevlarjeans en motorlaarzen.
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/a2OXxrDQSRbtl7cZzEWEtK3Z.gif?f=user_large)
Was 3x gedragen en toen in de kast beland. Nergens meer te krijgen en zo te zien heeft Icon ook niet echt meer van die opvallende ontwerpen. Mijn vriendin vindt het prachtig en ik vind 'm ook mooi. Beetje ludiek, met die zogenaamde stoere biker-elementen (let op de doodskop met roze strik achterop!).
Dames hebben niet heel veel keuze in motorkleding: het is zwart, wit, grijs en dan soms met een frivool bloemetje of biesje erop. Niet dat iedereen zo'n uitgesproken design wil, maar dit Icon jack bijvoorbeeld hebben we nog nergens gezien. Op die groepsfoto zie ik welgeteld 2 dames (dacht ik) met een rood jack. En daar moet je ook best wel naar zoeken.
Je zou zeggen dat er bij zo'n armoede aan diversiteit best wel één merk uit de band zou kunnen springen met een opvallend vrouwelijk ontwerp?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Genoeg smoesjes om met korte broek en t-shirtje rond te rijden ja, waarbij de warmte toch wel de meest bekende is. En nee, ik ga er niet uit mezelf over beginnen, totdat iemand vraagt of ze eens mee kunnen rijden. Om teleurstellingen te voorkomen ben ik graag vanaf het begin duidelijk.noes schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:31:
[...]
Dat is me echt nog nooit overkomen, jou wel?
Wel soms de vraag of het niet heel warm is in een leder pak, waarop het antwoord bijna altijd is "als je maar in beweging bent valt het wel mee" - hittegolf daargelaten.
Laatst, dat heb ik hier nog gepost zelfs, zaten we achter iemand met een MP3 die nu voor het eerst op zo'n ding was gestapt, met alleen een B-rijbewijs. En hoewel dat perfect legaal kan zijn, was ook duidelijk te zien dat dit niet verstandig is. Toen het gesprek er toch op kwam, heb ik laten vallen dat een (opfris)lesje echt geen kwaad kan. Wat ze er zelf mee doen, moeten ze zelf weten.
Maar ik wek wel meer vragen op, zoals dat kastje dat aan mijn motor hangt. Dat is mijn bandenplaksetje, wat gereedschap, motorolie en compressortje. Uiteraard volgen dan wat geintjes dat ik blijkbaar niet zo veel vertrouwen heb in mijn motor als ik dat standaard bij me heb.
Waarschijnlijk ben ik zelf gewoon een curiositeit, laten we dat maar gewoon concluderen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik moest wel even lachen, mijn vriendin is begonnen op een SV650 / Gladius en rijdt nu op een Monsterkneusteun schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:39:
[...]
Op de een of andere manier had ik allemaal (ducati) monsters verwacht en gladiussen
Maar verder rijden wel alle vrouwen die ik ken die motor rijden op andere modellen
Mijn eigen vriendin wou altijd een monster en rijdt nu een sv650 😂
Het is een vies vooroordeel maar die komt niet zomaar uit de lucht vallen 😇
Edit: wel opvallend trouwens dat bij motor zaken en de motorbeurs mijn vriendin vaak totaal genegeerd wordt. Men praat altijd naar mij ook al kopen we iets voor haar.
Andere frustraties van de vrouw is waarom altijd alles roze met vlinders moet.
Maken ze een redelijke jas en dan doen ze er roze stiksel in in de vorm van een vlinder 😂
Het is een vies vooroordeel maar die komt niet zomaar uit de lucht vallen 😇
Edit: wel opvallend trouwens dat bij motor zaken en de motorbeurs mijn vriendin vaak totaal genegeerd wordt. Men praat altijd naar mij ook al kopen we iets voor haar.
Maken ze een redelijke jas en dan doen ze er roze stiksel in in de vorm van een vlinder 😂
[ Voor 53% gewijzigd door kneusteun op 21-07-2021 15:47 ]
Klopt, dat hebben wij ook wel. In eerste instantie worden alle gesprekken eerst met mij gevoerd.kneusteun schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:45:
Mijn vriendin wou ook per se niks met roze accenten, stiksels, vlindertjes, bloemetjes, etc. Mijn zusje heeft het juist precies andersom, die wou juist -alles- met op een manier iets roze of paars er bij in. Zelfs haar motor is zwart met af-fabriek paars-roze stickers, maar dat komt omdat het een fiets is uit de jaren 90, toen werden dat soort kleuren af-fabriek nog gebruikt
Plaatje van het interwebs zoals zij hem ook heeft:
De vrouwen die ik ken rijden GSX-R750 Z1000SX, een SV1000, een Multistrada, een R1200GSA,...
Ze voldoen niet aan de stereotypes.
Met name die met de SV kan het niet snel genoeg gaan, die probéér ik niet eens bij te houden.
De doorgestreepte heeft ze recent nog ingeruild.
Ze voldoen niet aan de stereotypes.
De doorgestreepte heeft ze recent nog ingeruild.
Ja, er zijn waarschijnlijk 2 kampen. Maar dat vind ik ook wel het leuke aan dat Icon jack: het is girly/stoer met een knipoog. Zo'n doodshoofd met roze strik en voorop een boksbeugel, heerlijk over the top. En toch uniek. Maar dat is ook wel de smaak van mijn vriendin. Ze is Russisch en die houden wel van een vrolijke noot wat kleding betreft. Dus die saaie Europese kleding is meestal niets voor haar. Geen klant van Prada zeg maarkneusteun schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:45:
Dat merk heeft ook herenkleding en daar heb ik ook de nodige bloezen en shirts van in de kast hangen/liggen.
Ik heb zelf ook een icon helm gehad, puur omdat ik die look erg vet vond en je kon er van alles aan aanpassen.
Hij was wat zwaar maar hij was echt super.
Hun raid (of adventure) lijn vind ik ook wel vet! beetje adventure maar niet meteen alles bruin of zwart.
Volgens mij draagt Ryan van Fortnine ook best aardig vaak icon gear.
Hij was wat zwaar maar hij was echt super.
Hun raid (of adventure) lijn vind ik ook wel vet! beetje adventure maar niet meteen alles bruin of zwart.
Volgens mij draagt Ryan van Fortnine ook best aardig vaak icon gear.
Kijk, iemand met smaak...MichielK71 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:28:
[...]
Dat merk heeft ook herenkleding en daar heb ik ook de nodige bloezen en shirts van in de kast hangen/liggen.
AMEN.kneusteun schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:45:
Ik heb een schijthekel aan alles wat roze is
Was er een keer een mooi blauw vest, niet in mijn maat (alleen nog S en M). Alle nieuwe kleuren zijn.. roze.. of roze/paars.. top.
I have stability. The ability to stab.
Ik rij zelf met motorgympen en kevlar broek icm een textiel motor jas.
https://www.motorkledingc...qkygz8l62P6BoC-ZcQAvD_BwE
https://www.motorkledingc...hn-doe-ironhead-used.html
Mensen die niet beter weten zullen denken aan een normale spijkerboek en gympen..
Voldoende bescherming bij een schuiver, bij een aanrijding maakt het al weinig aan wat je aan hebt.
Ik draag alleen nog vol leer bij een circuit dagje.
https://www.motorkledingc...qkygz8l62P6BoC-ZcQAvD_BwE
https://www.motorkledingc...hn-doe-ironhead-used.html
Mensen die niet beter weten zullen denken aan een normale spijkerboek en gympen..
Voldoende bescherming bij een schuiver, bij een aanrijding maakt het al weinig aan wat je aan hebt.
Ik draag alleen nog vol leer bij een circuit dagje.
De vriendin heeft uiteindelijk in een Duitse motorzaak het probleem voorgelegd en die hadden voor haar speciaal wat dingen besteld om te passen zonder die “meuk”. Maar ze vertelde wel dat ze dat probleem nog nooit eerder hadden gehoord 🤔SmurfLink schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:42:
[...]
AMEN.
Ik heb een schijthekel aan alles wat roze isMaar fatsoenlijke motorkleding zonder frutsels, roze of andere poespas is verdomd lastig te vinden. En helaas, door het vrouwelijke figuur past de mannensnit van jassen mij niet (gaat niet dicht op de heupen
of het is net een vuilniszak).
Was er een keer een mooi blauw vest, niet in mijn maat (alleen nog S en M). Alle nieuwe kleuren zijn.. roze.. of roze/paars.. top.
Tja, ik vermoed dat veel vrouwen daadwerkelijk voldoen aan het stereotype, of het zwarte alternatief prima vinden.kneusteun schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:46:
[...]
De vriendin heeft uiteindelijk in een Duitse motorzaak het probleem voorgelegd en die hadden voor haar speciaal wat dingen besteld om te passen zonder die “meuk”. Maar ze vertelde wel dat ze dat probleem nog nooit eerder hadden gehoord 🤔
Ik heb dan wel een smurfblauw jack weten te vinden, stom toeval op de motorbeurs, laatste in z'n soort. Was helemaal nog niet van plan een jack te kopen (ik moest nog beginnen met lessen), maar hee. Het was blauw, ik deed 'm aan en 't zat als gegoten.
maar zou graag nog wat voor de warmere dagen hebben. Zo'n Booster vest was perfect geweest. Moet maar eens kijken of ze dit jaar nieuwe kleurtjes hebben, wie weet zijn ze er nu wel. Groen zou ik ook prima vinden, matcht bij de motor, maar echt. Geen Roze.
I have stability. The ability to stab.
Goede keuzeInZane schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:48:
Nou de kogel is door de kerk: Mijn CBR600F gaat plaats maken voor een CB1000R.
Plaatje:
[Afbeelding]
@lolgast of @timmie271 kan een van jullie de topicstart aanpassen?
Toffe kleurstelling ook!
Plaatste gister nog een leuk filmpje dan voor jeInZane schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:48:
Nou de kogel is door de kerk: Mijn CBR600F gaat plaats maken voor een CB1000R.
Plaatje:
[Afbeelding]
@lolgast of @timmie271 kan een van jullie de topicstart aanpassen?
Haha nou dat hoeft van mij niet hoorkneusteun schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:58:
[...]
Plaatste gister nog een leuk filmpje dan voor jeeen cb1000r met turbo 😂
Ik was vooral op zoek naar een wat rechtere zit en wat meer vermogen. Ik denk dat ik dat met deze CB wel heb gevonden. Heerlijk soepel blok en heerlijke zit.
230pk op een nakedkneusteun schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:58:
[...]
Plaatste gister nog een leuk filmpje dan voor jeeen cb1000r met turbo 😂
Scheelt wel een hoop bandenslijtage aan de voorkant.
Verslag van 's avonds rijden: Vertrekken, lol maken, vizier poeten, lol maken, pissen en vizier poetsen, lol maken, tanken en weer thuiskomen.
Maar dan overdag, zojuist:
Amper de dijk of er staat weer zo'n malloot druk met z'n licht te knipperen, ik reed al totaaal niet hard. Nog even op ramkoers sturen om z'n geknipper nog wat beter toonbaar te maken? (1x nobelprijs voor de zelfbeheersing aub)
Goed, we gaan verder... Einde Lekdijk West wil ik links afslaan, maar wacht even op een SMT990, ondanks dat ie zijn raw naar rechts aan heeft staan. Rijdt vrolijk zwaaiend en knipperend rechtdoor, blij dat ik naar gedrag kijk en niet alleen knippers.
We tuffen weer verder, zwaai nog even naar een pauzerend stel naast een rode Speed bij het fort... Rij ik een motorrijnerd achterop, met sandalen aan
Reed ~50 bij 60, recht stuk, hij reed goed rechts, dus ik geef richting aan en ga hem inhalen, ik kon zijn gezicht zien in z'n spiegels, en zag hem een paar keer kijken voor die tijd... Komt ie zonder te kijken, of reden, naar links terwijl ik z'n achterwiel heb bereikt *ctrl-z*. Okay, blijven we daar maar even achter
Eindje verderop maar gekeerd voor de terugreis. Zie ik vrij rap die rode Speed weer staan, dacht nog "staan ze na 2km alweer te pauzeren"? Maar nee, pax zat op de grond haar arm vast te houden en bestuurder zocht een plek om de motor even neer te zetten. Dus ben ik maar even gestopt.
Wat bleek, eikel in een merc kwam lomp aanrijden en zag ze daarbij wellicht niet. Zodoende (als ik het goed heb) uitgeweken en aan de rand van de weg tot stilstand gekomen en toen omgevallen toen de berm een stuk lager bleek bij het voetje neerzetten).
Motor had lichte schade, mevrouw wilde graag weer achterop stappen om naar de eerste hulp te gaan, maar even geholpen met opstappen.
Terugweg vervolgd...18km verderop, Laatste rotonde bij Wijk bij D. voor de N229, *caution, stationary vehicle*... Telefonerende motorrijder en een blik met fietsen achterop. Motor had ook al op z'n rechter zij gelegen. M'n vragende duim werd met een duim beantwoord, dus maar doorgereden.
Iets qua temperatuur en luchtdruk of zo vandaag is niet optimaal voor oplettendheid
Glimmende kant boven mensen.
Ohja, dit was de eerste valpartij voor dhr rode Speed in 52 jaar motorrijden. Iets over twee soorten motorrijders, zij die... en zij die nog...?
Amper de dijk of er staat weer zo'n malloot druk met z'n licht te knipperen, ik reed al totaaal niet hard. Nog even op ramkoers sturen om z'n geknipper nog wat beter toonbaar te maken? (1x nobelprijs voor de zelfbeheersing aub)
Goed, we gaan verder... Einde Lekdijk West wil ik links afslaan, maar wacht even op een SMT990, ondanks dat ie zijn raw naar rechts aan heeft staan. Rijdt vrolijk zwaaiend en knipperend rechtdoor, blij dat ik naar gedrag kijk en niet alleen knippers.
We tuffen weer verder, zwaai nog even naar een pauzerend stel naast een rode Speed bij het fort... Rij ik een motorrijnerd achterop, met sandalen aan
Eindje verderop maar gekeerd voor de terugreis. Zie ik vrij rap die rode Speed weer staan, dacht nog "staan ze na 2km alweer te pauzeren"? Maar nee, pax zat op de grond haar arm vast te houden en bestuurder zocht een plek om de motor even neer te zetten. Dus ben ik maar even gestopt.
Wat bleek, eikel in een merc kwam lomp aanrijden en zag ze daarbij wellicht niet. Zodoende (als ik het goed heb) uitgeweken en aan de rand van de weg tot stilstand gekomen en toen omgevallen toen de berm een stuk lager bleek bij het voetje neerzetten).
Motor had lichte schade, mevrouw wilde graag weer achterop stappen om naar de eerste hulp te gaan, maar even geholpen met opstappen.
Terugweg vervolgd...18km verderop, Laatste rotonde bij Wijk bij D. voor de N229, *caution, stationary vehicle*... Telefonerende motorrijder en een blik met fietsen achterop. Motor had ook al op z'n rechter zij gelegen. M'n vragende duim werd met een duim beantwoord, dus maar doorgereden.
Iets qua temperatuur en luchtdruk of zo vandaag is niet optimaal voor oplettendheid
Ohja, dit was de eerste valpartij voor dhr rode Speed in 52 jaar motorrijden. Iets over twee soorten motorrijders, zij die... en zij die nog...?
[ Voor 3% gewijzigd door steveman op 21-07-2021 18:20 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Potverdorie, zoveel &+#€@ mensen hier in de buurt? Daar gaat m'n droombeeld van relax touren over de dijk... Poef weg droom.steveman schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:19:
Goed, we gaan verder... Einde Lekdijk West ....
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Paar dingetjes besteld voor een semi groot beurtje want ik wil graag weten wat ik nu heb aan de motor ipv de blauwe ogen geloven van de vorige eigenaar. Wellicht overbodig maar toch.
Olie, oliefilter en luchtfilter, bougies en een kleppendekselpakking (ding lekt en ik ga toch de klepspeling controleren)
Qua kleding zoek ik nog een broek. Ben er nog niet echt uit wat precies, jeans of een normale textielbroek.. Gezien het feit dat ik een mooiweer rijder ben geworden zal het wel jeans worden.
Olie, oliefilter en luchtfilter, bougies en een kleppendekselpakking (ding lekt en ik ga toch de klepspeling controleren)
Qua kleding zoek ik nog een broek. Ben er nog niet echt uit wat precies, jeans of een normale textielbroek.. Gezien het feit dat ik een mooiweer rijder ben geworden zal het wel jeans worden.
ASO!!!13art schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:41:
[...]
Potverdorie, zoveel &+#€@ mensen hier in de buurt? Daar gaat m'n droombeeld van relax touren over de dijk... Poef weg droom.
Je moet daar niet rustig gaan toeren!!! Je moet GÁS geven zodat je zo snel mogelijk weer van die dijken áf bent zodat de bewoners langs de dijken weer van d'r rust kunnen gaan genieten!!!
Bedenk je wel even goed dat de mensen welke er tegenwoordig wonen én ook huizen kopen er hun dure appartementen in de randstedelijke binnensteden voor verkocht hebben om daar langs de dijk van d'r wel verdiende rust te kunnen gaan genieten, hé.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Iemand een tip hoe ik mijn whitewalls kan schoonmaken van mijn band? Voorband gaat prima, maar achterband blijft viezig, grauwig. Heb al geprobeerd:
en ze doen zo'n afbreuk wanneer ze dat niet zijn
- Gewoon schoonmaakmiddel dat ik ook elders op mijn bike gebruik - helpt niets
- Afwasmiddel en flink boenen - helpt matig
- een opzetstuk op mijn schroefmachine om zo met zeep echt goed te boenen - werkt redelijk OK, maar niet aan de randen
- Spiritus en flink boenen - werkt ook matig
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Je achterband is waarschijnlijk 'geel' uitgeslagen op het witte deel vanwege de temperatuur welke door het remmen aan de band gevoerd is?LankHoar schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:23:
Iemand een tip hoe ik mijn whitewalls kan schoonmaken van mijn band? Voorband gaat prima, maar achterband blijft viezig, grauwig. Heb al geprobeerd:Ze zijn erg mooi als ze wit zijn
- Gewoon schoonmaakmiddel dat ik ook elders op mijn bike gebruik - helpt niets
- Afwasmiddel en flink boenen - helpt matig
- een opzetstuk op mijn schroefmachine om zo met zeep echt goed te boenen - werkt redelijk OK, maar niet aan de randen
- Spiritus en flink boenen - werkt ook matig
en ze doen zo'n afbreuk wanneer ze dat niet zijn
En ja, ik weet dat je met een motorfiets als de jouwe de achterrem véél zwaarder belast dan dat je met de voorrem ooit zal gaan doen
[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 21-07-2021 19:45 ]
Mn beest met open pijp en 200+ dB is exit wegens de aanhoudende geluidsdiscussie 
Zoek nu een adventure fiets omdat ik ook wel een beetje comfort zoek
¯\_(ツ)_/¯
Hmm, of het geel is weet ik niet echt. Vind het meer grauw. In de lijntjes/"scheurtjes" van het rubber vooral. Zal eens een close up foto proberen te maken anders.Will_M schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:36:
[...]
Je achterband is waarschijnlijk 'geel' uitgeslagen op het witte deel vanwege de temperatuur welke door het remmen aan de band gevoerd is?
En ja, ik weet dat je met een motorfiets als de jouwe de achterrem véél zwaarder belast dan dat je met de voorrem ooit zal gaan doen![]()
[YouTube: HOW TO CLEAN YOUR WHITEWALL, SIDEWALLS FROM YELLOW TO BRIGHT WHITE]
Filmpje net even bekeken, en dat is gewoon het vuil eraf schuren
Vanuit dat filmpje nog wat meer bekeken, en zie anderen "SOS pads" noemen. Van wat ik kan vinden is dit een soort heel fijn staalwol met zeep er in. Dus ook een soort licht opschuren. Ik heb dat niet (zou het hier uberhaupt bestaan?) maar wel 000 staalwol, dus kan dat nog eens proberen voordat ik echt schuurpapier probeer + op zoek moet naar een "protective layer agent" oid zoals in dat eerste filmpje gebruikt word.
Kijk je wel even goed uit met zo'n Adventure Bike? Dadelijk val je andere mensen per-ongeluk lastig welke op dat moment op de zandpaden aan het wandelen zijn terwijl ze daar juist van d'r welverdiende rust willen gaan genieten.BoltYes schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:52:
Mn beest met open pijp en 200+ dB is exit wegens de aanhoudende geluidsdiscussie
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 21-07-2021 20:51 ]
Staan ze weer met die arm op een neer te bewegen omdat ze willen dat je een wheelie doet. Heel irritant.Will_M schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 20:16:
Dadelijk val je andere mensen per-ongeluk lastig welke op dat moment op de zandpaden aan het wandelen zijn terwijl ze daar juist van d'r welverdiende rust willen gaan genieten.
Heb je al eens ooit geprobeerd om in dat tempo waarmee ze met d'r arm op en neer zwaaien wat wheelies te maken... Ik heb 't inmiddels opgegeven. Ding gaat met 't voorwiel omhoog en pas weer naar beneden als ik er aan voorbij ben.Jazzy schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 20:55:
[...]
Staan ze weer met die arm op een neer te bewegen omdat ze willen dat je een wheelie doet. Heel irritant.
@theredone51 welkom bij de 990 club!
Ik lees in verschillende berichten luid is uit. Op zich prima om een standpunt te hebben, maar het continu herhalen is niet nodig. Zet het dan in je ondertitel of signature, dan laait de discussie ook niet telkens op.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Dit dacht ik ook al een paar keer, en hoewel ik geneigd was "Loud pipes save lives" te reageren leek me dan dat ik hetzelfde herhaalde, dus zal die ook op stal zettenOuterspace schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:42:
[...]
[mbr]
Ik lees in verschillende berichten luid is uit. Op zich prima om een standpunt te hebben, maar het continu herhalen is niet nodig. Zet het dan in je ondertitel of signature, dan laait de discussie ook niet telkens op.[/]
Ik denk dat er hier genoeg (verstandige) mensen zijn welke al bewust niet meer reageerde op dat soort posts.LankHoar schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:44:
[...]
Dit dacht ik ook al een paar keer, en hoewel ik geneigd was "Loud pipes saves lives" te reageren leek me dan dat ik hetzelfde herhaalde, dus zal die ook op stal zetten
De discussie ansich ga je aan géén van beide kanten ooit kunnen winnen dus ..... Let It Go!!
Lees mijn bericht (zo'n 3 posts boven die van jou) eens
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Ben je mal? Daar kunnen er nog makkelijk 3 bij op dat padtheredone51 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:05:
Maar er kan er nog wel een bij denk ik 🤔
[Afbeelding]
Zat te denken aan een KTM 1290 Super Adventure S, zal wel lekker op de straat blijven dusWill_M schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 20:16:
[...]
Kijk je wel even goed uit met zo'n Adventure Bike? Dadelijk val je andere mensen per-ongeluk lastig welke op dat moment op de zandpaden aan het wandelen zijn terwijl ze daar juist van d'r welverdiende rust willen gaan genieten.
¯\_(ツ)_/¯
Ik heb nog een goed onderhouden KTM 1190 Adventure te koop staan. Veel voor woon-werk gebruikt,maar heb nu een lease auto en zit meer te kijken naar een crosser of naked voor die paar plezierritjes.BoltYes schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:45:
[...]
Zat te denken aan een KTM 1290 Super Adventure S, zal wel lekker op de straat blijven dus
Ik zit stiekem ook wel te wachten op die honda trail 125.
Lijkt me tof twee van die dingen en dan lekker rond tuffen in de provincie..
Lijkt me tof twee van die dingen en dan lekker rond tuffen in de provincie..
Commentaar op moderatie mag je voortaan aan de bewuste mod richten of in het feedback-topic plaatsen, maar niet in het topic zelf.
[ Voor 89% gewijzigd door deepbass909 op 22-07-2021 14:53 ]
Dan maar een scriptje om je posts te verbergen
Weg vanwege ingreep gequote reactie
[ Voor 102% gewijzigd door deepbass909 op 22-07-2021 14:55 ]
Awesome
Het is weer mooi geweest denk ik zoWinkiller schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:23:
Likes vergaren door KxT opmerkingen en het afbreken van mensen, het is overal hetzelfde.
Ik ben er even klaar mee, rij veilig allemaal en hou het rubber op het asfalt.
Toedeledoki en succes met de hobby motorrijden
[ Voor 6% gewijzigd door R0y. op 22-07-2021 13:20 ]
Is er een eenvoudige manier om te controleren of een originele demper teveel lawaai maakt? Mijn Moto Guzzi 1200 Sport maakt met een Mistral demper zonder DB-killer maar iets meer lawaai dan m'n Moto Guzzi Stelvio 1200 met originele demper. Had hem zeker wat stiller verwacht. Volgens het kenteken mag hij 98dB maken.
Zijn DB-meters in telefoons betrouwbaar?
Nee en Nee. Imho een groot manco in het huidige systeem. Je kan niet zeker weten of het teveel herrie maakt tot de politie je controleert. Althans, volgens mij is het niet zo dat garages meetopstellingen hebben.Je kan niet even bij een garage/politiebureau langs gaan om het te checken.Bioflap schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:25:
Is er een eenvoudige manier om te controleren of een originele demper teveel lawaai maakt? Mijn Moto Guzzi 1200 Sport maakt met een Mistral demper zonder DB-killer maar iets meer lawaai dan m'n Moto Guzzi Stelvio 1200 met originele demper. Had hem zeker wat stiller verwacht. Volgens het kenteken mag hij 98dB maken.
Ik twijfel ook of mijne legit is, maar kan het niet verifieren
Nee, dat zijn ze niet echt. Ook de testopstelling luistert vrij nauw.Bioflap schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:25:
Maar hoe je er wel achter komt.. dat weet ik dan weer niet.
Zijn ze E gekeurd op je model? dan is het prima.418O2 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:26:
[...]
Nee en Nee. Imho een groot manco in het huidige systeem. Je kan niet zeker weten of het teveel herrie maakt tot de politie je controleert. Althans, volgens mij is het niet zo dat garages meetopstellingen hebben.Je kan niet even bij een garage/politiebureau langs gaan om het te checken.
Ik twijfel ook of mijne legit is, maar kan het niet verifieren
In Duitsland is een E keur in je uitlaat in 90% van de gevallen prima mits de killers erin zitten.
Maak je ondanks dat alles nog een tering herrie dan gaan ze meten.
E-keur is toch alleen als je een specifieke demper koopt die specifiek voor jouw blok is gekeurd?kneusteun schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:31:
[...]
Zijn ze E gekeurd op je model? dan is het prima.
In Duitsland is een E keur in je uitlaat in 90% van de gevallen prima mits de killers erin zitten.
418O2 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:32:
[...]
E-keur is toch alleen als je een specifieke demper koopt die specifiek voor jouw blok is gekeurd?
kneusteun schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:31:
[...]
Zijn ze E gekeurd op je model? dan is het prima.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Slip-on kan ook e-keuring hebben418O2 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:35:
[...]
akkoord. Maar dat is vrij zeldzaam toch? Neem aan dat men vaak gewoon slipon koopt ?
@Bioflap 98 dB valt ook in de categorie heel erg veel herrie*, dat de 1200 Sport zonder db-killer amper harder klinkt zou dus goed kunnen.
* Ik mag dat zeggen want mijn S1000XR valt in dezelfde categorie
* Ik mag dat zeggen want mijn S1000XR valt in dezelfde categorie
Ja, alleen zoals de Duitse dealer mij vertelde is dat de kennis ontbreekt dus zien ze een E in je uitlaat dan komt het wel goed, mits je dus niet asociaal veel lawaai maakt.
In mijn geval wist hij dus zelfs uit te leggen dat mijn kat eigenlijk in de originele dempers zat en dus niet zo gek dat die er nu niet meer onder zit...
In mijn geval wist hij dus zelfs uit te leggen dat mijn kat eigenlijk in de originele dempers zat en dus niet zo gek dat die er nu niet meer onder zit...
Ja snap ik, maar bedoel generieke slipon, akra's ofzo. Die overal op passen.noes schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:37:
[...]
Slip-on kan ook e-keuring hebbenMijn Remus Blackhawk is e-gekeurd voor de BMW R1250 series.
Boven 96dB echt niet...(dat was dacht ik een max druk voor de mic in de iPhone) iPhone komt wel redelijk in de buurt door bekende hardware. maar nooit op vertrouwen.
Daarbij zijn er strikte meetvoorwaarden om tot de juiste waarde te komen.
De uitlaat die ik heb past ook op tientallen motoren. Maar wordt gekeurd voor een model en dan verpakt met e-keur kaartje en aansluitspul voor dat model. Dat is toch juist de makkelijkste manier van een slip-on aanschaffen en monteren?418O2 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:37:
[...]
Ja snap ik, maar bedoel generieke slipon, akra's ofzo. Die overal op passen.
Heb ook geen idee of e-keur voor meerdere motoren mag gelden.
Ja bij mijn Akra staat een lijst van 990's waarvoor deze e keur is afgegeven.
Alleen heb ik dat document niet meer, want ja dat is een beetje papier wat je nooit bij je hebt en ergens opbergt en vergeet.
Had de originele prijs er trouwens ook nog bij staan....daar kon je gewoon een prima occasion voor kopen
Alleen heb ik dat document niet meer, want ja dat is een beetje papier wat je nooit bij je hebt en ergens opbergt en vergeet.
Had de originele prijs er trouwens ook nog bij staan....daar kon je gewoon een prima occasion voor kopen
[ Voor 21% gewijzigd door kneusteun op 22-07-2021 13:42 ]
Volgens mij kan je bij Akrapovic gewoon de certificaten downloaden mocht je deze kwijt zijn. Die van de Suzuki had ik digitaal en op papier, voor mijn Superduke moet ik deze nog eens downloaden. Heb deze enkel op papier.kneusteun schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:41:
Oi das wel een goede! nooit aan gedacht.R0y. schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:43:
[...]
Volgens mij kan je bij Akrapovic gewoon de certificaten downloaden mocht je deze kwijt zijn. Die van de Suzuki had ik digitaal en op papier, voor mijn Superduke moet ik deze nog eens downloaden. Heb deze enkel op papier.
Ik zit me trouwens ineens af te vragen of ik ook dat formulier heb gekregen bij de sv650 die fabrieks af kwam met arrow.
Edit: https://www.uitlaatstore.nl/katalysator-p-kat-010-1. dat is de kat in een akra
[ Voor 14% gewijzigd door kneusteun op 22-07-2021 13:50 ]
Ik heb gistermiddag ook een rondje Lekdijk gedaan, ik gok wel een beetje overlap met jouw route als ik het zo lees. Maar ik heb werkelijk niets raars gezien deze keer. Vond het ook verbazingwekkend rustig daar eigenlijksteveman schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:19:
Verslag van 's avonds rijden: Vertrekken, lol maken, vizier poeten, lol maken, pissen en vizier poetsen, lol maken, tanken en weer thuiskomen.
We tuffen weer verder, zwaai nog even naar een pauzerend stel naast een rode Speed bij het fort... Rij ik een motorrijnerd achterop, met sandalen aanReed ~50 bij 60, recht stuk, hij reed goed rechts, dus ik geef richting aan en ga hem inhalen, ik kon zijn gezicht zien in z'n spiegels, en zag hem een paar keer kijken voor die tijd... Komt ie zonder te kijken, of reden, naar links terwijl ik z'n achterwiel heb bereikt *ctrl-z*. Okay, blijven we daar maar even achter
![]()
Ik heb zelf dat papiertje van mn leovinces in plastic gestoken en het ligt in een vakje onder mn zadel, mochten ze ooit moeilijk doen onderweg..kneusteun schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:41:
Jij bent slimmer dan ikroda_djavulen schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 14:02:
[...]
Ik heb zelf dat papiertje van mn leovinces in plastic gestoken en het ligt in een vakje onder mn zadel, mochten ze ooit moeilijk doen onderweg..
Moet wel zeggen dat ik van de verkoper een hele lading papierwerk meekreeg, ook uitdraaien van de testbank en software instellingen als ik ooit nog wou wat aanpassen.
Paar maanden later huis gekocht en tadaa alles kwijt na de verhuizing
Om eerlijk te zijn denk ik dat dat pasje helemaal geen zak doet.kevlar01 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 14:21:
[Afbeelding]
Deze zat bij de MIVV uitlaat die ik er laatst onder heb geschroefd. Vreemd dat ie eigenlijk E-keur heeft, ik kon dwars door de pijp heen kijken van voor tot achter (de standaard demper ging dat niet bij).
[Afbeelding]
Nog een foto van een ritje van laatst, vlak over de grens in Duitsland...
Leuk en aardig maar google maar eens op E certificate van akra, dat wordt echt ondertekend door een persoon en alle eisen en voorwaarden staan genoteerd.
Er zijn verschillende manieren van dempen. Veel af-fabriek dempers zijn schottendempers, daar wordt het geluid gedempt door de uitlaatgasstroom af te remmen dmv schotten en/of kamers. Dit is efficient maar wel vrij zwaar. Meeste aftermarket dempers werken met dempingswol om een geperforeerde pijp. De uitlaatpulsen (die veroorzaken het leeuwendeel van het geluid) worden gedempt doordat ze de ruimte krijgen in de uitlaat, en komen daar het dempingswol tegen. Zonder dat wol wordt je demper meer een echokamer en zal het harder en scheller klinken. De Db-killer is hierom erg belangrijk: door de vernauwing van het einde van de uitlaat wordt het gas gedwongen er langer in te verblijven en kan het verder afgeremd worden.kevlar01 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 14:21:
[Afbeelding]
Deze zat bij de MIVV uitlaat die ik er laatst onder heb geschroefd. Vreemd dat ie eigenlijk E-keur heeft, ik kon dwars door de pijp heen kijken van voor tot achter (de standaard demper ging dat niet bij).
[..]
Een natuurkundige kan je hier veel meer over vertellen dan ik
[ Voor 6% gewijzigd door noes op 22-07-2021 14:43 ]
Owja, ik was alweer vergeten dat dat kon, dank je
Om het te vieren heb ik de Alipovic weer op de MSX gezet en ga straks de kinderboerderij een keer omploegen, zal dat lammetje leren wat me 30 jaar geleden in mn vinger heeft gebeten.
leeg
Das wel serieus oud voor een lammetje!4x2 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 14:45:
[...]
Owja, ik was alweer vergeten dat dat kon, dank je
Om het te vieren heb ik de Alipovic weer op de MSX gezet en ga straks de kinderboerderij een keer omploegen, zal dat lammetje leren wat me 30 jaar geleden in mn vinger heeft gebeten.
Is het ook niet zo dat die wol naar verloop van tijd slecht word en dat je ze eigenlijk opnieuw zou moeten vullen?noes schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 14:42:
[...]
Er zijn verschillende manieren van dempen. Veel af-fabriek dempers zijn schottendempers, daar wordt het geluid gedempt door de uitlaatgasstroom af te remmen dmv schotten en/of kamers. Dit is efficient maar wel vrij zwaar. Meeste aftermarket dempers werken met dempingswol om een geperforeerde pijp. De uitlaatpulsen (die veroorzaken het leeuwendeel van het geluid) worden gedempt doordat ze de ruimte krijgen in de uitlaat, en komen daar het dempingswol tegen. Zonder dat wol wordt je demper meer een echokamer en zal het harder en scheller klinken. De Db-killer is hierom erg belangrijk: door de vernauwing van het einde van de uitlaat wordt het gas gedwongen er langer in te verblijven en kan het verder afgeremd worden.
Ja dat kan gebeuren ja, vooral als de motor vlammen geeft de pijp in -> dan verbrandt het (ja metaal brandt ook).roda_djavulen schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 14:56:
[...]
Is het ook niet zo dat die wol naar verloop van tijd slecht word en dat je ze eigenlijk opnieuw zou moeten vullen?
Nog iets dat veel herrie maakt, en oh deze toeter lijkt me wel wat 
https://motohorn.com/usa/
Is zoiets nou legaal in Europa?
[ Voor 15% gewijzigd door LankHoar op 22-07-2021 15:06 ]
Ik quote Allianz even:LankHoar schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:05:
Nog iets dat veel herrie maakt, en oh deze toeter lijkt me wel wat
Bron: https://www.allianzdirect...ng/verkeersregels-claxon/Eisen aan claxons
Jouw auto moet altijd zijn uitgerust met een toeter. Het is echter niet toegestaan om meerdere toeters te hebben. Een claxon mag maximaal uit twee tonen bestaan en die moeten tegelijk klinken. Een toeter die een melodie voortbrengt is dus verboden. Er is geen wettelijke bepaling wat betreft het volume van jouw toeter. Een te luide claxon kan echter wel gevaarlijke situaties opleveren, omdat andere verkeersdeelnemers er te veel van schrikken. Een gevaarlijke situatie creëren is uiteraard niet toegestaan.
Klopt, E-nummers oppapier komen overeen met de E-nummers op de demper en katalysator.R0y. schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:43:
[...]
Volgens mij kan je bij Akrapovic gewoon de certificaten downloaden mocht je deze kwijt zijn. Die van de Suzuki had ik digitaal en op papier, voor mijn Superduke moet ik deze nog eens downloaden. Heb deze enkel op papier.
Ik zeul sinds kort 3 A4'tjes mee:
- 1 Akra certificaat voor de demper
- 1 Akra certificaat voor de katalysator
- 1 tekening waar beide opstaan
Die dB-killer zat wel bij mijn Delkevic uitlaat die ik had op mijn CBR, maar bij deze uitlaat zit geen dB-killer (daarom vond ik het zo vreemd). Maar goed hij is E-keur dus het zal genoeg dempen. Moet zeggen dat hij ook niet achterlijk luid is (gelukkig maar).noes schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 14:42:
[...]
Er zijn verschillende manieren van dempen. Veel af-fabriek dempers zijn schottendempers, daar wordt het geluid gedempt door de uitlaatgasstroom af te remmen dmv schotten en/of kamers. Dit is efficient maar wel vrij zwaar. Meeste aftermarket dempers werken met dempingswol om een geperforeerde pijp. De uitlaatpulsen (die veroorzaken het leeuwendeel van het geluid) worden gedempt doordat ze de ruimte krijgen in de uitlaat, en komen daar het dempingswol tegen. Zonder dat wol wordt je demper meer een echokamer en zal het harder en scheller klinken. De Db-killer is hierom erg belangrijk: door de vernauwing van het einde van de uitlaat wordt het gas gedwongen er langer in te verblijven en kan het verder afgeremd worden.
Vanochtend m'n AVB examen gedaan en helaas gezakt. Waar ik al bang voor was gebeurde, zenuwen namen de overhand (ik word ook altijd super zenuwachtig als ik een presentatie moet geven, een les moet geven, ed). Vooraf tijdens het wachten stond ik al te trillen op m'n benen en tijdens het examen een soort van blackout.... Niet goed vooruit kijken, snelheid niet goed onder controle krijgen, te vroeg remmen, gas bleef hangen bij de vertragingsoefening, kegels om bij de langzame slalom, opeens moeten nadenken over waar koppeling en rem zit, etc. Fouten die ik tijdens de lessen niet en sommige zelfs nog nooit gemaakt heb. Dinsdag nog een les gedaan en alles was dik in orde.
Zwaar teleurgesteld, thuis lopen vloeken, huilen, etc. Nu een moe en verslagen gevoel. Even niet goed weten hoe ik de volgende keer wel m'n zenuwen onder controle moet houden. We gaan kijken of ik op de dag zelf (van het nieuw aangevraagde AVB) misschien nog kan oefenen oid. Maar anders weet ik het ook niet... Erg frustrerend om je eigen zenuwen niet onder controle te hebben.
Zwaar teleurgesteld, thuis lopen vloeken, huilen, etc. Nu een moe en verslagen gevoel. Even niet goed weten hoe ik de volgende keer wel m'n zenuwen onder controle moet houden. We gaan kijken of ik op de dag zelf (van het nieuw aangevraagde AVB) misschien nog kan oefenen oid. Maar anders weet ik het ook niet... Erg frustrerend om je eigen zenuwen niet onder controle te hebben.
Ja dusNLDViane schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:12:
[...]
Ik quote Allianz even:
[...]
Bron: https://www.allianzdirect...ng/verkeersregels-claxon/
Kut man. Had je bij je laatste les het gevoel dat je het echt kon, of twijfelde je toen al?13art schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:55:
Vanochtend m'n AVB examen gedaan en helaas gezakt. Waar ik al bang voor was gebeurde, zenuwen namen de overhand (ik word ook altijd super zenuwachtig als ik een presentatie moet geven, een les moet geven, ed). Vooraf tijdens het wachten stond ik al te trillen op m'n benen en tijdens het examen een soort van blackout.... Niet goed vooruit kijken, snelheid niet goed onder controle krijgen, te vroeg remmen, gas bleef hangen bij de vertragingsoefening, kegels om bij de langzame slalom, opeens moeten nadenken over waar koppeling en rem zit, etc. Fouten die ik tijdens de lessen niet en sommige zelfs nog nooit gemaakt heb. Dinsdag nog een les gedaan en alles was dik in orde.
Ik stond ook te trillen voor mijn AVB. Wel met glans gehaald. Maar ik ben eigenlijk nooit nerveus voor iets, omdat ik altijd wel geloof dat ik het kan. Alleen dat had ik met de AVB niet. AVD weer wel en dat ging soepel.
Vervelend joh... Maar niet het einde van de wereld, volgende keer komt het vast wel goed.13art schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:55:
De dag zelf nog oefenen vond ik in ieder geval erg fijn. Dan zit je er lekker in wanneer je op moet. Wel opletten, de ene persoon moet niet al teveel oefenen want je moet ook weer niet moe aan je examen beginnen. Maar dat zal je zelf wel kunnen inschatten hoe moe je van een lesuur word.
Ik heb ook wel al gelezen over ademhalingsoefeningen voor mensen die echt erg zenuwachtig worden, misschien iets om uit te zoeken/ te proberen.
Dat is wel balen zeg. Sterkte13art schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:55:
Ik had inderdaad ook nog 1 les vooraf, en in de "generale" ging alles mis, maar in het examen alles gehaald. Dus misschien helpt het voor jou ook.13art schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:55:
Zakken voor het examen is natuurlijk niet leuk, maar als je de lessen en examens gewoon als lekker motorrijden gaat zien, dan zal je zien dat je zenuwen het ook niet overnemen. Haal je het niet? Mag je lekker nog een keer!
Ik heb het trouwens wel in 1x gehaald, maar had meer lessen gehad dan misschien gemiddeld bij andere rijscholen nodig was geweest. Resultaat dat ik toen zekerder op de motor zat, en na het examen ook zekerder was dat ik de motor echt onder controle gehad. Meer lessen is misschien duur, maar alleen maar goed voor het vertrouwen en gevoel met de motor.
Tijdens mijn examen gingen ook een paar dingen fout die op de les gewoon goed gingen, gewoon door de zenuwen. De eerste keer te langzaam (of te hard) en dan bij de 2e poging over-compenseren... Ik haalde het met hakken over de sloot terwijl met les alles makkelijk ging.
Zorgen dat je op precies dezelfde motor examen doet als je de laatste tijd op hebt gelest is ook verstandig. In mijn geval wisselde ik nog wel eens van lesmotor en ook al waren ze allemaal hetzelfde type, ze reden toch allemaal net anders, wat vooral niet fijn is tijdens je AVB in combinatie met de zenuwen.
Succes de volgende keer.
Zorgen dat je op precies dezelfde motor examen doet als je de laatste tijd op hebt gelest is ook verstandig. In mijn geval wisselde ik nog wel eens van lesmotor en ook al waren ze allemaal hetzelfde type, ze reden toch allemaal net anders, wat vooral niet fijn is tijdens je AVB in combinatie met de zenuwen.
Succes de volgende keer.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life
Dat is een hele oude reactie maar geldt inderdaad nog steeds.
Ik heb het gevraagd toen ik laatste met de ambulance moest en dat vonden ze niet eens zo heul erg hoor. Kinderen waren het ergst. Stiekem hoop je dat ze met 12kmu onderuit glijden en een goede roadrash als waarschuwing krijgen.Jolke schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:51:
Die behoefte om mensen te bereken heb ik ook helemaal niet. Vind het alleen wel vervelend voor de ziekenbroeders/zusters die bij een ongeluk die beelden maar met moeite uit hun hoofd zullen krijgen.
[ Voor 13% gewijzigd door 418O2 op 22-07-2021 16:56 ]
Voor de laatste les nog wel wat twijfels over de langzame slalom. Maar die ging dinsdag gewoon goed. Enkele keer net niet, maar het merendeel ging het goed. Na de les had ik ook echt wel er vertrouwen in. Maar ja, gisteren begonnen de zenuwen al een beetje op te spelen en vanochtend toen ik op moest was het al helemaal een drama.418O2 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:11:
[...]
Kut man. Had je bij je laatste les het gevoel dat je het echt kon, of twijfelde je toen al?
De lessen heb ik bijna altijd veel lol in gehad. Examens kan ik nooit leuk vinden, dat is een moetje voor me. Vind het ook lastig om te zien als iets dat je gewoon over kan doen. Dat komt denk ik weer voor uit een soort perfectionisme dat het gewoon in één keer goed moet gaan o.i.d.geert_s schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:33:
[...]
Ik had inderdaad ook nog 1 les vooraf, en in de "generale" ging alles mis, maar in het examen alles gehaald. Dus misschien helpt het voor jou ook.
Zakken voor het examen is natuurlijk niet leuk, maar als je de lessen en examens gewoon als lekker motorrijden gaat zien, dan zal je zien dat je zenuwen het ook niet overnemen. Haal je het niet? Mag je lekker nog een keer!
Goed punt. Spreek ik regelmatig ook over met mijn patiënten. Maar ja zoiets bedenken voor een ander is altijd makkelijk dan voor jezelf.roda_djavulen schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:25:
[...]
Ik heb ook wel al gelezen over ademhalingsoefeningen voor mensen die echt erg zenuwachtig worden, misschien iets om uit te zoeken/ te proberen.
Dank, komt goed. Vandaag even k*t, morgen zal het wel weer anders zijn. Eerst maar eens twee weken vakantie gaan houden.
Dit topic is gesloten.
![]()
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YZ1Kgw7PWH4bQmUJVE1CtTVw.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/ypn0Z35MxntyUoIHh20STtps.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/S5PaVDCo56pUujVpe5jTjsBg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/L7bgiYkXJG6xL6dJsuOwOyAH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GSmAk3KmHvEnx8GNWUN1Jg88.jpg?f=fotoalbum_large)