Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 326 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.022.871 views

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:52

mphilipp

Romanes eunt domus

Lord_T schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:58:
Welke navigatie app gebruiken jullie eigenlijk? Ik heb eigenlijk nu in split screen openstaan (op android telefoon) Flitsmeister en google maps.

Zijn de betaalde apps het waard voor leuke routes? Zoals calimoto of nog veel duurder de tomtom rider achtige zaken?
Ik gebruik nu 3 apps:
Google Maps voor als ik gewoon de kortste weg ergens heen moet
Kurviger voor als ik een leuke bochtige weg wil
MRA (My Route App) om voorgedefiniëerde GPX routes te volgen.

Elke app heeft zijn eigen voor- en nadelen. Kurviger, heb ik gemerkt, is niet echt geschikt om een route in te stoppen die je ergens hebt gedownload, want hij verkracht die route. Misschien ligt het aan mij, maar ik krijg dat ding niet zover om de route op een normale manier te volgen. Als ik echter een route met de website van Kurviger maar en die inlees, gaat het wel goed. Die routes zijn dan ook volgens hetzelfde algoritme gemaakt, dus dan vindt ie het blijkbaar wel goed. Verder weinig te klagen over Kurviger. Alleen dat ie in tunnels de weg kwijt raakt. Moet men denk ik gewoon een keer aanpassen. Maps blijft gewoon de tunnel volgen met de laatst bekende snelheid op het gekozen traject. Dat werkt prima. Maar Kurviger blijft ijskoud rechtdoor rijden, wat erg grappig is als de tunnel een bocht maakt. Beetje dom imho, maar goed, ze hebben een lange backlog geloof ik, dus de echt belangrijke punten worden het eerst opgepakt.

MRA beloofde beter te zijn, en een vriend van me is ambassadeur en helemaal lyrisch over de app. En in principe werkt ie ook goed moet ik zeggen. Ik heb er alleen een paar keer flink ruzie mee gekregen omdat ie hele rare dingen deed. Blijkbaar snapt ie niet goed dat je als motorrijder af en toe pauzeert of moet tanken. Waar ik met Garmin juist nooit problemen had als je heel kort van de route afweek om te tanken of te pauzeren, ging MRA helemaal los. Ik zag ineens mijn route verdubbelen en zag dat ie was gaan herberekenen vanaf het startpunt. Dat kun je aanpassen, maar alleen voor de huidige route. Het is zo te zien geen instelling die globaar geldt. Beetje vreemd want ik zou zeggen dat ik meestentijds wil herberekenen vanaf de plek waar ik nu ben. En ik heb ook een keer gehad dat ik welgeteld 25 meter naast de route parkeerde en even later weer verder wilde. Toen heeft ie me op een rondrit in de omgeving gestuurd, waarbij ik over wegen die nog niet klaar waren gestuurd werd. Ik heb de app helemaal uit moeten zetten, in Android de app ook echt stoppen (anders gaat ie alleen maar naar de achtergrond) en de route opnieuw inlezen, herberekenen vanaf mijn huidige lokatie en toen was het weer goed.
Dit is meerdere malen gebeurt, dus geen incident met een omgevallen bitje ofzo. Heel apart. Ik ga het toch eens vragen op het forum. Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met dat probleem. Het lijkt mij bovendien standaard functionaliteit om gewoon een route op een normale manier te kunnen hervatten nadat iemand een beetje afwijkt om te tanken of pauzeren, zonder een hele zang en dans.

Ik draai dat op een Samsung Tab Active 3 en dat bevalt echt uitstekend. Je moet er een beetje plek voor hebben, maar dat is op de wegversperring geen probleem. Alles lekker duidelijk in beeld en met de handschoen te bedienen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:41
@Lord_T ik gebruik Calimoto om mijn routes op de computer te maken, dan exporteer ik ze naar GPX en op de motor gebruik ik OSM (Open Street Maps) voor navigatie. In de achtergrond laat ik Calimoto de route opnemen, zodat ik daar alle gereden tripjes op een rijtje heb.
Ik ben een groot fan van Calimoto, maar niet van hun prijs. :P

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:57
Grubeater schreef op maandag 19 juli 2021 @ 01:12:
[...]

Ik draag geen jeans uit esthetische overwegingen, ik heb er ook maar 1. :P
Ik draag vrijwel alleen jeans uit esthetische overwegingen, ik heb er (nu) ook maar een aan :P

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:06

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Thoit schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:10:
[...]

Zweden vond ik saai tov Noorwegen omdat het erg eentonig is. Je ziet er bos, bos en bos. Tussendoor zie je wat meertjes. In Noorwegen is het veel meer open en heb je veel meer gebergte.
@Jolke wat Thoit zegt, best leuk rijden in Zweden maar vergeleken met Noorwegen beetje eentonig.
Daarom had ik de route ook zo gepland, het saaiere stuk eerst en dan het mooie stuk.

Echter op de terugweg door zuid Noorwegen en weer een stukje Zweden snap ik nu ook waarom mensen de boot nemen naar Kiel bijvoorbeeld. Je mist dan niet veel en kunt lekker een nachtje slapen op de boot. :z

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-12-2025
mphilipp schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:04:
[...]

Helaas/gelukkig werkt de rechtspraak niet met de onderbuik. Er is een verschil tussen verwijtbaar handelen en opzet. Een aanrijding veroorzaken is niet verboden, maar de omstandigheden kunnen tot een bepaalde straf leiden: nalatigheid, onverantwoordelijk/gevaarlijk rijdgedrag, alcohol/drugs gebruik of opzet. Maar dat laatste is erg moeilijk aan te tonen. Dan zou je bij wijze van spreken een filmpje moeten hebben of meerdere (betrouwbare) getuigen die verklaren dat iemand zichtbaar instuurde oid. Dus ik kan mij wel voorstellen dat men sterk het vermoeden had dat ie het bewust deed, maar het gewoon niet hard kon maken.

Om dan meteen te gaan roepen dat er niets van de rechtspraak klopt en de politie er een potje van maakt, is voor mij wel iets teveel Telegraaf gehalte. Deze persoon is er echt een van de buitencategorie idioot. Een straf gaat dan ook niet helpen, maar hij moet in ieder geval nooit meer aan het verkeer deelnemen. Voor zover dat te handhaven is. In een vrachtwagen zal ie wellicht nooit meer komen, want als je 'm zijn certificaten afpakt, krijgt ie nooit meer werk al vrachtwagenchauffeur, maar hij kan nog altijd in een personenwagen stappen. Met of zonder rbw. Wanneer wordt je nou gecontroleerd?
Wij zagen laatst in Arnhem een vrouw in een Mercedes rondrijden en een zwarte ballon aan haar mond. Na te zijn omgedraaid om het goed te bekijken zat er een kind naast, en kinderen op de achterbank. Ze bleef maar telkens die ballon naar haar mond halen en reed als een idioot. Heb het 0800-nummer van de Politie gebeld die uiteindelijk kwamen kijken, maar toen was ze al weg..

Ze gaven toen ook aan dat ze het tijdens het rijden moeten zien. Lachgasballonnen terwijl je stilstaat en in de auto zit mag gewoon.. :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bioflap schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:19:
[...]
Ze gaven toen ook aan dat ze het tijdens het rijden moeten zien. Lachgasballonnen terwijl je stilstaat en in de auto zit mag gewoon.. :+
Wat mij betreft krijgen die mensen gewoon ter plaats een nekschot. Maar ik denk dat ik een beetje extreem ben daarin... :X

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Bioflap
mphilipp schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:23:
[...]

Wat mij betreft krijgen die mensen gewoon ter plaats een nekschot. Maar ik denk dat ik een beetje extreem ben daarin... :X
Ja, ik zat mij ook op te vreten achter het stuur. Je weet dat je er gekke shit door gaat doen, maar dan ook nog met kinderen in de auto en door een woonwijk rijden. Dan hoop ik toch echt dat ze zichzelf heel snel om een boom heen vouwt :)

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:22

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Bioflap schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:19:
[...]

Wij zagen laatst in Arnhem een vrouw in een Mercedes rondrijden en een zwarte ballon aan haar mond. Na te zijn omgedraaid om het goed te bekijken zat er een kind naast, en kinderen op de achterbank. Ze bleef maar telkens die ballon naar haar mond halen en reed als een idioot. Heb het 0800-nummer van de Politie gebeld die uiteindelijk kwamen kijken, maar toen was ze al weg..

Dit lijkt mij in alle opzichten 112 waardig..

• Bioflap
Patrock schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:51:
[...]

Dit lijkt mij in alle opzichten 112 waardig..
Werd uiteindelijk ook doorverbonden naar de meldkamer, helaas waren ze te laat en moesten ze snel naar een andere melding met hogere prio. De vrouw hebben we daarna nog zien rondrijden maar toen waren er ook geen mensen beschikbaar.

Heb je al een DR800 gevonden? :9

• Patrock

Patrock

Bioflap schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:55:
[...]
Eerst de KTM 1190 Adventure verkopen! helaas nog geen koper gevonden.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:22
Patrock schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:57:
[...]

Eerst de KTM 1190 Adventure verkopen! helaas nog geen koper gevonden.
Vette machine wel, hoezo duurt het lang? Te hoge prijs? Dat type is heel populair toch?

• Patrock

Patrock

418O2 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:59:
[...]

Vette machine wel, hoezo duurt het lang? Te hoge prijs? Dat type is heel populair toch?
Ik denk gewoon nog de verkeerde platformen. De vraagprijs in de advertentie is inderdaad iets hoger(12.000) dan de andere actieve advertenties(8-11.500), maar die zijn voor het 2013 model, die van mij is 2016. Volledige kofferset, ktm tanktas, extra ruitjes. onderhoudshistorie is bekend. grote beurt gehad op ktm interval. En wat er vaak kapot aan kan gaan, is kapot geweest en vervangen(clutch slave en master cilinder, radiator.). zit nu net boven de 40.000 km, wat denk ik ook gewoon een lastig puntje is met verkoop. Ondanks dat de KTM intervallen de grote beurt op de 30.000 zit. Heb ook nooit een cent bespaard op onderhoud. Gezien het mijn primaire vervoersmiddel was. En ook door de garage, om het ook goed te laten doen.

De KTM heb ik destijds gekocht voor woon-werk+plezier, en het woon-werk is nu weg gevallen. Voor plezier heb ik liever iets anders. (naked, of meer lekker zelf sleutelen, DR800 staat wel hoog in het lijstje met erg gaaf)

Dus als iemand hier opzoek is, of iemand kent!

[ Voor 3% gewijzigd door Patrock op 19-07-2021 15:15 ]

• cooper_s1
  • Laatst online: 12-01 16:51

cooper_s1

MINI's rule

Bioflap schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:55:
[...]

Gaaf, een DR800, heerlijk die begin nineties motoren. En zeker zo'n stamper als de DR800!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

• SavageBrother
  • Laatst online: 27-11-2025
Iemand ervaring met goeie rugzak/waterzak voor adv? Moet er 2l water in kunnen, paar energybars, paar handschoenen en een zonnebril. Weinig tot geen trek om €150,- aan die van Leatt uit te geven. Zie wel wat decathlon spul voor 2 tientjes, iemand daar ervaring mee?

It's dogged that does it

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:10
@SavageBrother Ik gebruik zelf een rugzak van Deuter welke ik ook gebruik voor op de mtb.

Altijd tevreden geweest van Deuter rugzakken, meer dan 2 tientjes maar voor de helft van de prijs van de Leatt kan je ook wel al iets fatsoenlijks van hen hebben.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
SavageBrother schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:16:
Iemand ervaring met goeie rugzak/waterzak voor adv? Moet er 2l water in kunnen, paar energybars, paar handschoenen en een zonnebril. Weinig tot geen trek om €150,- aan die van Leatt uit te geven. Zie wel wat decathlon spul voor 2 tientjes, iemand daar ervaring mee?
Vriend van mij rijdt met een Vaude Uphill (fiets tas officieel, waterzak apart kopen). Daar kan flink wat ik.

Ik rijd zelf rond met een Kriega Hydro 3. 3L water, energy bars en (zomer)handschoenen gaan wel lukken, zonnebril niet denk ik. Je kunt er wel Kriega tasjes bijkopen die je er dan als rugzak opzet, terwijl het water reservoir en alles nog goed toegankelijk is.

[ Voor 3% gewijzigd door _eLMo_ op 19-07-2021 16:35 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Patrock schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:11:
[...]

Ik denk gewoon nog de verkeerde platformen. De vraagprijs in de advertentie is inderdaad iets hoger(12.000) dan de andere actieve advertenties(8-11.500), maar die zijn voor het 2013 model, die van mij is 2016. Volledige kofferset, ktm tanktas, extra ruitjes. onderhoudshistorie is bekend. grote beurt gehad op ktm interval. En wat er vaak kapot aan kan gaan, is kapot geweest en vervangen(clutch slave en master cilinder, radiator.). zit nu net boven de 40.000 km, wat denk ik ook gewoon een lastig puntje is met verkoop. Ondanks dat de KTM intervallen de grote beurt op de 30.000 zit. Heb ook nooit een cent bespaard op onderhoud. Gezien het mijn primaire vervoersmiddel was. En ook door de garage, om het ook goed te laten doen.

De KTM heb ik destijds gekocht voor woon-werk+plezier, en het woon-werk is nu weg gevallen. Voor plezier heb ik liever iets anders. (naked, of meer lekker zelf sleutelen, DR800 staat wel hoog in het lijstje met erg gaaf)

Dus als iemand hier opzoek is, of iemand kent!
Het is wel een fantastische n+1 fiets maar ik kan hem helaas niet betalen nu :/

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:24
@SavageBrother, ik heb die van vier tientjes. Nog niet heel veel kilometers mee gemaakt, maar de twee adv ritjes die ik er mee gedaan heb ging het prima. Uiteindelijk ga je het ding toch wel voelen natuurlijk, ik weet niet of dat anders is bij duurdere modellen.

Deze bevalt me voor het geld wel. Qua indeling is het niet echt optimaal. De gespen op die je op de zijkant ziet houden een open vak dicht, bedoelt om tijdens de pauze je fietshelm in te steken of iets dergelijks, maar rijdend met de motor durf ik daar niets in te steken. Die hele flap+gespen en riemen is dus nutteloos en dan zit vooral in de weg. Verder is de binnenkant wel weer prima. Water,, bril, energierepen en extra handschoenen zijn geen enkel probleem.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:47
mphilipp schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:57:
[...]

Dan heb je het niet goed gelezen: niet met de MOTOR aanhouden, maar als het moet, doe het dan met een auto. Bewuste motoragent deed het toch met de motor, met het bekende resultaat. Is dat wat je bedoelt met 'er een potje van maken'?
Ja lijkt me wel ja.
Als je dus weet dat die idioot zich al meermaals niet gedragen heeft en je hem dus blijkbaar wel weer de weg op laat, terwijl je weet dat hij dus een eventuele motoragent weer onder zou rijden dan lijkt mij dat je zo iemand niet de weg op moet laten.
Ik bedoel er zijn mensen die niet slagen omdat ze niet vaak genoeg in hun spiegel keken, maar als je dus bewust over mensen heen rijdt is dat geen probleem? Dan gewoon laten rijden?

Komt nog eens bij dat hij dus agenten bedreigt in hun prive tijd, wat mij ook al een prima reden lijkt om meneer even tot orde te roepen.

Dus er rijdt iemand rond waarvan men weet dat het gevaarlijk is omdat de politie zelf al aangeeft dat een motoragent hem niet staande mag houden.
Dus politie weet dit, en nu komt er een burger die van niks weet en een simpele situatie loopt uit de hand en meneer rijdt even over deze burger heen... dan kan ik niet anders zeggen dat ik in zo'n geval dat de politie ook aanreken.

• kneusteun
Als je voor de DR800 gaat zou ik wel even langs WP of reiger gaan. Die vering is gemaakt van lood ofzo, als je de stoep afrijdt raak je al het einde van de vorken...

Mijn oom heeft een hele nette maar die vering slaat werkelijk alles.

• kneusteun
mphilipp schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:04:
[...]

Helaas/gelukkig werkt de rechtspraak niet met de onderbuik. Er is een verschil tussen verwijtbaar handelen en opzet. Een aanrijding veroorzaken is niet verboden, maar de omstandigheden kunnen tot een bepaalde straf leiden: nalatigheid, onverantwoordelijk/gevaarlijk rijdgedrag, alcohol/drugs gebruik of opzet. Maar dat laatste is erg moeilijk aan te tonen. Dan zou je bij wijze van spreken een filmpje moeten hebben of meerdere (betrouwbare) getuigen die verklaren dat iemand zichtbaar instuurde oid. Dus ik kan mij wel voorstellen dat men sterk het vermoeden had dat ie het bewust deed, maar het gewoon niet hard kon maken.

Om dan meteen te gaan roepen dat er niets van de rechtspraak klopt en de politie er een potje van maakt, is voor mij wel iets teveel Telegraaf gehalte. Deze persoon is er echt een van de buitencategorie idioot. Een straf gaat dan ook niet helpen, maar hij moet in ieder geval nooit meer aan het verkeer deelnemen. Voor zover dat te handhaven is. In een vrachtwagen zal ie wellicht nooit meer komen, want als je 'm zijn certificaten afpakt, krijgt ie nooit meer werk al vrachtwagenchauffeur, maar hij kan nog altijd in een personenwagen stappen. Met of zonder rbw. Wanneer wordt je nou gecontroleerd?
Ik snap hoe de rechtstaat (niet) werkt, maar je kan dit toch niet verkopen? Die man heb dus 2x een poging tot doodslag in zijn vrachtwagen gedaan (als ik de bron zo lees) en de 3e keer is het hem gelukt. Dan is 240 uur wel erg weinig.

Iemand die ik ken had een steen door de ruit van een pand gegooid en die kreeg 200 uur taakstraf?! Geheel verdient ook natuurlijk 8)7

Als je dit niet beter weet uit te leggen vind met het ook niet vreemd dat de politie een niet al te best beeld heeft in NL.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kneusteun schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:56:
[...]
Ik snap hoe de rechtstaat (niet) werkt, maar je kan dit toch niet verkopen? Die man heb dus 2x een poging tot doodslag in zijn vrachtwagen gedaan (als ik de bron zo lees) en de 3e keer is het hem gelukt. Dan is 240 uur wel erg weinig.
Als je het zo zegt, klinkt het ook erg raar. Maar zo is het niet gegaan. Hij heeft een ongeluk met een motoragent veroorzaakt (die verloor zijn arm), maar daarbij is wel schuld, maar geen opzet vastgesteld. Dáár heeft ie die taakstraf voor gekregen.
De aanrijding met de vrouw op de fiets was volgens het verhaal niet zijn schuld. Wat men (blijkbaar) heeft kunnen reconstrueren is dat hij er niets aan kon doen. Nouja...daar moeten we het mee doen. Wij hebben het niet gezien, dus geen idee van de toedracht.

Zo klinkt het een heel stuk anders, toch?

• kneusteun
mphilipp schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:36:
[...]

Als je het zo zegt, klinkt het ook erg raar. Maar zo is het niet gegaan. Hij heeft een ongeluk met een motoragent veroorzaakt (die verloor zijn arm), maar daarbij is wel schuld, maar geen opzet vastgesteld. Dáár heeft ie die taakstraf voor gekregen.
De aanrijding met de vrouw op de fiets was volgens het verhaal niet zijn schuld. Wat men (blijkbaar) heeft kunnen reconstrueren is dat hij er niets aan kon doen. Nouja...daar moeten we het mee doen. Wij hebben het niet gezien, dus geen idee van de toedracht.

Zo klinkt het een heel stuk anders, toch?
Ik snap absoluut wat je bedoelt.
Maar ik vind het niet vreemd dat de politie in NL een imago probleem heeft.

Minister houd zichzelf niet aan regels.
Politie houd er racistische whatsapp groep op na.
Politie en corruptie steeds vaker in het nieuws.

En dit soort berichten maakt het voor de meeste mensen niet makkelijker op. Zeker niet als er eerst weer moet lekken wat er echt allemaal speelde.

• Motorbike33
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-07-2025
Rick-Jan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:54:
Laatst mijn vriendin als passagier achterop de Firestorm gehad, maar dat was voor ons beiden niet echt comfortabel. Binnenkort wil ik op een meer tour georiënteerde motor proefrijden om te kijken of ons dat beter bevalt.
[...]
Ik ben 180cm en 65kg om een beeld te geven ;)
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan eerder dit jaar. Soortgelijk postuur dus ik wilde ook een relatief lichte allroad tourmotor. Allroad puur voor de looks en de hoge zit, niet om offroad te gaan.
Ik heb op de Tracer 900, F800GS, Multistrada 1200, Versys 650 en NC750X proefgereden. Uiteindelijk is het een Honda NC750X Adventure uit 2017 geworden.

Ondanks het lage vermogen is hij meer dan geschikt om met z'n tweeën te touren. De koppelkromme is heel vlak, in combinatie met het extreem lage zwaartepunt zorgt dat ervoor dat hij zowel wendbaar als vlot is bij lage snelheden. Ik kan me voorstellen dat bij twee zware berijders hij wat te kort komt op hoge snelheid, maar voor ons (gecombineerd <130kg) is het geen probleem.

Eigenlijk was ik bij de eerste proefrit direct verkocht door hoe wendbaar het ding is. Uiteraard is het geen racemonster, maar ik heb in de eerste 1000km de stepjes al aan de grond gehad. Iets wat me in een jaar met een Street Triple nooit gelukt is. Bij legale snelheden is hij ook gewoon behoorlijk rap (relatief dan hé, het blijft 54pk). Juist het feit dat je het ding helemaal kunt uitwringen maakt het leuk. Andere voordelen zijn de relatief lage prijs, frunk, en bizar laag verbruik (1/32).

Van de andere motoren vond ik de Tracer ook erg fijn, maar het prijsverschil van zo'n 3000 voor een vergelijkbare motor vond ik te veel. Dat hij twee keer zoveel vermogen heeft merk je ook alleen als je hem richting de begrenzer jaagt. Desalniettemin een heerlijk apparaat.

De F800GS ziet er dik uit, maar vond ik qua gevoel echt een bejaardenmotor. Dat grote voorwiel is perfect als je offroad wilt, maar maakt hem wat indirect op de weg. De Versys 650 vond ik motorisch erg rauw/ niet soepel. De Multistrada is voor z'n gewicht zeer wendbaar, maar bij lage snelheden toch merkbaar lomp. Verder peperduur, ook qua onderhoud. Na deze proefrit heb ik ook overige 'zwaardere' motoren van m'n lijstje gestreept. De 1200GS, Tiger 800 en Honda Crossrunner spreken me alledrie nog steeds aan, maar het blijven grote apparaten en zouden binnen mijn budget ook altijd ouder zijn en hogere km-standen hebben.

De V-Strom heb ik niet op gereden omdat ik hem ook niet zo mooi vind. Achteraf lijkt die toch ook wel perfect voor wat ik zocht, dus misschien had ik toch minimaal een proefritje moeten maken 8)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kneusteun schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:49:
[...]
Ja lijkt me wel ja.
Als je dus weet dat die idioot zich al meermaals niet gedragen heeft en je hem dus blijkbaar wel weer de weg op laat, terwijl je weet dat hij dus een eventuele motoragent weer onder zou rijden dan lijkt mij dat je zo iemand niet de weg op moet laten.
Dat zou je ook zeggen. Maar blijkbaar biedt de wet daar weinig of geen houvast voor. Kijk, ik zou die gast ook het liefst achter slot en grendel zien, maar je hebt zoiets als bewijs. Je kunt niet zomaar iemand opsluiten omdat je denkt dat ie het op agenten gemunt heeft. Je moet 'm dat dan echt wel on the record laten zeggen. Ja, dan denk ik wel dat er iets uit kan volgen. Maar als ie alleen maar iets gezegd heeft of als men denkt aan zijn gedrag te kunnen merken dat ie het echt op agenten voorzien heeft, is dat niet genoeg. Dat is nou precies waar Amnesty International voor strijdt: rechtvaardige processen. En helaas is het zo dat sommige wetten zich ook min of meer tegen je kunnen keren in de zin dat je niet kunt doen wat je eigenlijk zou moeten doen. Het is ook best moeilijk om een waterdichte wet te verzinnen.
Komt nog eens bij dat hij dus agenten bedreigt in hun prive tijd, wat mij ook al een prima reden lijkt om meneer even tot orde te roepen.
Inderdaad. Dat zou ik ook zeggen. En wij weten niet of daarop geacteerd is. En wat er precies is voorgevallen, hoe vaak etc. Je moet ervoor waken om zomaar wat summiere informatie uit de media aan elkaar te plakken en dan maar even snel een oordeel te vellen. Ik ben er (dat merk je wel) erg voorzichtig mee, want het is vaker gebleken dat hele belangrijke info weggelaten is of in ieder geval niet vermeld in het artikel. En die extra info kan een heel ander licht op de zaak werpen.
In bepaalde landen had ie al lang in de bak gezeten. Heel mooi, zou je zeggen, maar je belandt daar dan ook in de bak als je een keer gezegd hebt dat je de baard van de koning niet mooi vindt...

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:08

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

kneusteun schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:42:
[...]

Ik snap absoluut wat je bedoelt.
Maar ik vind het niet vreemd dat de politie in NL een imago probleem heeft.

Minister houd zichzelf niet aan regels.
Politie houd er racistische whatsapp groep op na.
Politie en corruptie steeds vaker in het nieuws.
Allemaal subjectief, incidenten en maar een deel van het verhaal. Dat imagoprobleem zullen ze vooral hebben bij mensen die daar toch al van overtuigd zijn. Wat mij opvalt is de enorme hetze en gretigheid van bepaalde mensen na die blunder van Grapperhaus, dat het bestrijden van racisme in de organisatie eindelijk op de kaart staat en dat "foute dienders" succesvol opgespoord en bestraft worden. Is dus een kwestie van perspectief.

Terug on-topic, ik heb vandaag geleerd dat veel mensen een broek onder hun motorbroek dragen. :) Heb zelf altijd een textielbroek met voering en draag daar alleen in de winter een spijkerbroek onder om de kou tegen te gaan. Het blijft wel wat zweterig inderdaad, maar het lijkt mij eerder nog warmer als ik er een laag extra onder doe.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• kneusteun
Eensch, wat ik typ is ook niet hoe ik denk ;) voor sommige lastig (is al eerder gebleken) maar ik kan me dus voorstellen dat dit het imago alleen maar verder bederft.

On topic:
Ik sta er ook van te kijken dat mensen een gewone broek onder hun motopants dragen.
Ik heb gewoon meerdere broeken, sommige voor winter, sommige zomer en iets daartussen.

• _eLMo_
  • Niet online
Als je regelmatig rijd is het gewoon praktisch, je motorbroek wordt minder snel vies.
Vooral bij Goretex / membraan pakken wil je niet te vaak wassen omdat het membraan dan meer en meer dicht slibt.

Zelf rijd ik altijd met broek onder mijn motorbroek, bij een doorwaai pak zie ik ook niet echt de nood qua warmte.

Boven de 30 graden of wanneer ik boven de 20 graden flink ga offroaden trek ik onderkleding aan. Zonder onderkleding in de motorbroek doe ik eigenlijk niet.

• kneusteun
Ik moet er wel bij zeggen dat ik ook alleen zomer handschoenen heb, ook in de winter rij ik daarmee.

Van nature altijd warm.

Mijn “regen” broek van alpinestars heeft een binnen broek, maar nooit gebruikt en geen idee of ik hem nog heb na de verhuizing, als alles maar droog blijft dan blijft het vaak ook prima warm bij mij.

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

Rick-Jan

always connected

Motorbike33 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:43:
[...]

Ik heb voor dezelfde keuze gestaan eerder dit jaar. Soortgelijk postuur dus ik wilde ook een relatief lichte allroad tourmotor. Allroad puur voor de looks en de hoge zit, niet om offroad te gaan.
Ik heb op de Tracer 900, F800GS, Multistrada 1200, Versys 650 en NC750X proefgereden. Uiteindelijk is het een Honda NC750X Adventure uit 2017 geworden.

Ondanks het lage vermogen is hij meer dan geschikt om met z'n tweeën te touren. De koppelkromme is heel vlak, in combinatie met het extreem lage zwaartepunt zorgt dat ervoor dat hij zowel wendbaar als vlot is bij lage snelheden. Ik kan me voorstellen dat bij twee zware berijders hij wat te kort komt op hoge snelheid, maar voor ons (gecombineerd <130kg) is het geen probleem.

Eigenlijk was ik bij de eerste proefrit direct verkocht door hoe wendbaar het ding is. Uiteraard is het geen racemonster, maar ik heb in de eerste 1000km de stepjes al aan de grond gehad. Iets wat me in een jaar met een Street Triple nooit gelukt is. Bij legale snelheden is hij ook gewoon behoorlijk rap (relatief dan hé, het blijft 54pk). Juist het feit dat je het ding helemaal kunt uitwringen maakt het leuk. Andere voordelen zijn de relatief lage prijs, frunk, en bizar laag verbruik (1/32).

Van de andere motoren vond ik de Tracer ook erg fijn, maar het prijsverschil van zo'n 3000 voor een vergelijkbare motor vond ik te veel. Dat hij twee keer zoveel vermogen heeft merk je ook alleen als je hem richting de begrenzer jaagt. Desalniettemin een heerlijk apparaat.

De F800GS ziet er dik uit, maar vond ik qua gevoel echt een bejaardenmotor. Dat grote voorwiel is perfect als je offroad wilt, maar maakt hem wat indirect op de weg. De Versys 650 vond ik motorisch erg rauw/ niet soepel. De Multistrada is voor z'n gewicht zeer wendbaar, maar bij lage snelheden toch merkbaar lomp. Verder peperduur, ook qua onderhoud. Na deze proefrit heb ik ook overige 'zwaardere' motoren van m'n lijstje gestreept. De 1200GS, Tiger 800 en Honda Crossrunner spreken me alledrie nog steeds aan, maar het blijven grote apparaten en zouden binnen mijn budget ook altijd ouder zijn en hogere km-standen hebben.

De V-Strom heb ik niet op gereden omdat ik hem ook niet zo mooi vind. Achteraf lijkt die toch ook wel perfect voor wat ik zocht, dus misschien had ik toch minimaal een proefritje moeten maken 8)
Super bedankt voor je uitgebreide reactie! :D Goed om je ervaringen te horen en dat je een soortgelijke zoektocht had!

NC750X had ik een beetje overgeslagen omdat hij dus aardig tam schijnt te zijn. Maar als ik jou ervaringen zo hoor klinkt dat toch wel erg positief! Ga m op het lijstje zetten.

Honda Crossrunner zag ik ook toevallig vandaag, en het 1e model valt goed binnen het budget. Stuk meer vermogen en wellicht ook leuker rijden. Hopelijk is deze qua gewicht wel handelbaar voor mij. Ga deze ook proefrijden!

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Zwarte

Rick-Jan schreef op maandag 19 juli 2021 @ 19:54:
[...]

NC750X had ik een beetje overgeslagen omdat hij dus aardig tam schijnt te zijn. Maar als ik jou ervaringen zo hoor klinkt dat toch wel erg positief! Ga m op het lijstje zetten.
Ik zou het niet doen. Een NC is letterlijk de Veyron onder de motoren. Zo. Veel. Koppel. En dan dat geluid. Als je 'm start gaan drie straten verderop nog auto alarmen af.

Zelfs Rossi kruipt angstig weg voor de monsterlijke NC.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• SavageBrother
Uiteindelijk deze drinktas nog gekocht vanmiddag:

https://www.decathlon.nl/...530057?mc=8530057&c=ZWART

6L inhoud, 2L waterzak. Ruimte voor pet, zonnebril, extra paar handschoenen, wat eten en klein spul. Prima om voor €30,- eens te proberen. Gaat ook mee als tas op langere afstanden hardlopen. Hopen dat 'ie off-road (en tijdens hardlopen) beetje fatsoenlijk blijft zitten - morgen gelijk maar eens testen.

It's dogged that does it

• kneusteun
Ik heb zo'n fox ding en gebruik hem nu als kleine backpack.
Die drink unit gebruikte ik nooit tijdens het rijden, dus kon net zo goed een flesje of pakje meenemen.
Dat schoonmaken was ook drama.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:44
_eLMo_ schreef op maandag 19 juli 2021 @ 19:05:
Als je regelmatig rijd is het gewoon praktisch, je motorbroek wordt minder snel vies.
Vooral bij Goretex / membraan pakken wil je niet te vaak wassen omdat het membraan dan meer en meer dicht slibt.

Zelf rijd ik altijd met broek onder mijn motorbroek, bij een doorwaai pak zie ik ook niet echt de nood qua warmte.

Boven de 30 graden of wanneer ik boven de 20 graden flink ga offroaden trek ik onderkleding aan. Zonder onderkleding in de motorbroek doe ik eigenlijk niet.
Je kan Goretex regelmatig wassen hoor, doe ik ook. Wasmachine op outdoor stand met een laag rpm, anders gaan alle reflectiedelen kapot. Gebruik de producten van Nikwax speciaal bestemt voor membranen maar er zijn ook wel wasproducten van andere merken in omloop speciaal daarvoor. Die gebruik ik overigens ook voor mijn casual jassen en snowboardkleding etc. die van Goretex zijn. Voordeel is ook dat je het 'beading' effect opnieuw aanwakkert op de toplaag van de stof. Zo zuigt het nog minder water op en droogt het des te sneller.

PS: niet vergeten daarna de boel op laag temperatuur te strijken of in de droger te gooien, schijnbaar is dat nodig om het membraan weer optimaal te krijgen.

Mijn motorkleding is onderhand 7 jaar oud en ik blijf nog steeds kurkdroog na een flinke hoosbui.

[ Voor 13% gewijzigd door cyntax op 19-07-2021 21:35 ]

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:36
SavageBrother schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:11:

6L inhoud, 2L waterzak. Ruimte voor pet, zonnebril, extra paar handschoenen, wat eten en klein spul. Prima om voor €30,- eens te proberen. Gaat ook mee als tas op langere afstanden hardlopen. Hopen dat 'ie off-road (en tijdens hardlopen) beetje fatsoenlijk blijft zitten - morgen gelijk maar eens testen.
Ben wel benieuwd hoe het bevalt.
Ik ben meer van het kamp: ik stop wel ff voor een paar slokken drinken uit een fles.
Zie dus niet zo veel toegevoegde waarde van zo een drink zak.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Bommes
@kneusteun heeeel erg gaaf, nog vetter dan die tenere die ik van de week poste.

ff snel een vraag voor een maatje: Iphone gpx navigatie app? welke ?
Ik ben Android gebruiker en geberuik daarop Osmand, dat kan op Iphone ook maar is er een gratis app?
Mag gerust data verbruiken voor de kaarten is voor in NL gebruik.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• kneusteun
Bommes schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:16:
@kneusteun heeeel erg gaaf, nog vetter dan die tenere die ik van de week poste.

ff snel een vraag voor een maatje: Iphone gpsx app? welke ?
Ik ben Android gebruiker en geberuik daarop Osmand, dat kan op Iphone ook maar is er een gratis app?
Het erge is dat hij verderop in mijn straat te koop staat.... na de XTZ en de XRV moet ik eigenlijk deze ook nog een keer hebben :X

• Bommes
Lijkt me wel wat minder betrouwbaar dan de Yamaha of de Honda, en ook wat lastiger om onderdelen voor te krijgen.
Maar zo mogelijk nog meer karakter, ontzettend zeldzaam.

[ Voor 20% gewijzigd door Bommes op 19-07-2021 22:20 ]

• kneusteun
Bommes schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:20:
Lijkt me wel wat minder betrouwbaar dan de Yamaha of de Honda, en ook wat lastiger om onderdelen voor te krijgen.
Maar zo mogelijk nog meer karakter, ontzettend zeldzaam.
Ja is wel een dingetje denk ik, maar veel onderdelen van ducati zijn te gebruiken dacht ik, die zijn gelukkig altijd lekker goedkoop :'(
En ik moet nog een keer een XT500 hebben :X dan heb ik de dakar collectie gehad O+

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:32
Bommes schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:16:
ff snel een vraag voor een maatje: Iphone gpx navigatie app? welke ?
Scenic moet dat denk ik kunnen. Basis app is gratis en je kan met de eerste 20 credits die erbij komen ook sowieso de kaart van NL downloaden

• _eLMo_
  • Niet online
Bommes schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:50:
[...]

Ik ben meer van het kamp: ik stop wel ff voor een paar slokken drinken uit een fles.
Nadeel: warm op de rug
Voordeel: je hoeft geen tassen mee offroad, probeer maar eens 2 liter water mee te krijgen, zijn toch twee flinke flessen in je koffers/tassen.
Als je nooit meer dan ~3 uurtjes offroad gaat heb je de 2 liter niet echt nodig though.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-01 23:32

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

kneusteun schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:22:
[...]

Ja is wel een dingetje denk ik, maar veel onderdelen van ducati zijn te gebruiken dacht ik, die zijn gelukkig altijd lekker goedkoop :'(
En ik moet nog een keer een XT500 hebben :X dan heb ik de dakar collectie gehad O+
Even aan Harry Metcalfe vragen. :9

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Grubeater Enige 'probleem' met onderdelen voor Italiaanse voertuigen is toch dat je er in de zómer niet aan kunt komen omdat alle productielijnen daar dan per definitie stil liggen?

In de winter heb je sowieso geen nieuwe onderdelen nodig voor die voertuigen omdat er dan niks stuque aan gaat (omdat 't spul dan in de garage staat).

>:) >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Heel erg smullen inderdaad, alleen die Cagiva die te koop staat, das geen 900 IE denk ik?

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Will_M schreef op maandag 19 juli 2021 @ 23:57:
@Grubeater Enige 'probleem' met onderdelen voor Italiaanse voertuigen is toch dat je er in de zómer niet aan kunt komen omdat alle productielijnen daar dan per definitie stil liggen?

In de winter heb je sowieso geen nieuwe onderdelen nodig voor die voertuigen omdat er dan niks stuque aan gaat (omdat 't spul dan in de garage staat).

>:) >:)
Van alleen naar het terras rijden en daar dan mooi staan wezen terwijl ik een soy latte pumpkin spiced machiatto nuttig gaat een motor niet stuk hoor 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• kneusteun
Ja hij heeft een mooie verzameling.

• Bommes

• Bioflap
kneusteun schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:22:
[...]

Ah ja. Als ik meer ruimte heb bij huis dan komt er zeker een XT500!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jazzy schreef op maandag 19 juli 2021 @ 18:27:
[...]
Terug on-topic, ik heb vandaag geleerd dat veel mensen een broek onder hun motorbroek dragen. :)
Ik zie dat inderdaad ook vaak. Dan zul je volgens mij toch wel een maatje groter moeten kopen lijkt mij, wil dat lekker passen. Ik draag wél altijd een soort legging eronder. Als het erg warm is, draag ik dan een korte broek, zo'n soort hikers ding van de Decathlon. Prima spul, lekker dun, dus je broek zit niet meteen superstrak. En bij een pauze kan ik lekker snel mijn motorbroek uitdoen. Maar normaal gesproken dus altijd die legging.
In feite net als de helmmuts: extra laagje om de boel schoon en fris te houden.
Maar ik moet er niet aan denken om een spijkerbroek onder mijn motorbroek te dragen. Ik heb zo'n GoreTex ding van Klim zonder voering, maar ik heb het nooit koud eigenlijk. Voor echte winterse dagen heb ik ski ondergoed van de Aldi (dacht ik), dus lange onderbroek en truitje, beiden skintight en lekker warm. In de zomer ook altijd een dun sportshirt van Odlo. Dat is om transpiratie op te vangen. Zit zoveel lekkerder dan een katoenen shirt, waar je van die plekken in krijgt. Soms doe ik er een gewoon shirt overheen, hangt allemaal van de temperatuur af. Maar altijd een baselayer zeg maar.

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:24

Hoor graag hoe het bevalt off-road. Ziet er wat beter uit dan de mijne denk ik :)

• SavageBrother
Bommes schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:50:
[...]

Vond ik ook eerst, maar vorig weekend in Drenthe ben ik er wel achter gekomen dat het makkelijk is om het op je rug te hebben. Tas open, dicht, gedoe. Zeker als we straks Oost-Europa gaan rijden, met aardige temperaturen, is het makkelijk om vaker wat te kunnen drinken.

Vanmorgen in ieder geval al een ronde er mee hardgelopen. dat ging goed. Blijft goed zitten. Denk dat het over motorkleding heen nog beter blijft zitten en dat het met het schudden wel meevalt.

[ Voor 14% gewijzigd door SavageBrother op 20-07-2021 10:13 ]

It's dogged that does it

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:33

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter

Dacht even kijken want klinkt handig. Maar imo is dit linke soep. Ben geen voorstander van grote tassen, en deze lijkt me al te groot om echt veilig te zijn. Als je een schuiver maakt en op je rug terecht komt dan moet je hoofd een veel langere knik maken voor deze bij de grond is, dus ruim grotere kans op een whiplash. Daarbij ook niet al te best voor je rug zo'n smak.

Dat gezegd hebbende, lijkt me een low profile drinktas eigelijk best handig voor de lange ritten. Maar dan wel echt iets dat je rug amper boller maakt (dus bijvoorbeeld alleen 1-2L water, en niet 6L volume). Maar eens naar kijken :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://content.roadbikereview.com/channels/roadbikereview/images/products/large/product_492089_34661.jpg
Gebruikte deze op het laatst vooral op de mtb.
Op de motor om soms wat eten en te drinken, sleutels en nood spul mee te slepen.

Rij nu eigenlijk altijd met een grote snowboard tas op de rug.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

LankHoar schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:24:
[...]
Dat gezegd hebbende, lijkt me een low profile drinktas eigelijk best handig voor de lange ritten. Maar dan wel echt iets dat je rug amper boller maakt (dus bijvoorbeeld alleen 1-2L water, en niet 6L volume). Maar eens naar kijken :)
Het is een rugzak waarin een drinkzak zit, dus die 6L volume is wat je max in de rugzak kunt stoppen. Als je dat niet doet is het gewoon plat.

Het is overigens ook beter om steeds beetjes te drinken uit zo'n Camelbak dan bij een stop ineens een halve liter weg te werken. Daar gaat dan nl een groot deel rechtstreeks naar de blaas. Als je steeds een paar slokjes neemt, wordt dat opgenomen als vocht. Ik vond het bij warme reizen (Marokko enzo) wel fijn, want je zweet toch en verliest steeds vocht. En het is gewoon niet fijn om te weinig vocht binnen te krijgen. Ik ben daar (merk ik) best gevoelig voor, dus moet ik gewoon op tijd drinken. Concentratie, humeur en op den duur koppijn, dus ik drink op tijd :+

• SavageBrother
LankHoar schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:24:
[...]

Dacht even kijken want klinkt handig. Maar imo is dit linke soep. Ben geen voorstander van grote tassen, en deze lijkt me al te groot om echt veilig te zijn. Als je een schuiver maakt en op je rug terecht komt dan moet je hoofd een veel langere knik maken voor deze bij de grond is, dus ruim grotere kans op een whiplash. Daarbij ook niet al te best voor je rug zo'n smak.

Dit tasje stelt echt weinig voor qua omvang hoor, 40 lang, 20 breed en 7 diep ongeveer. Volgt de rug ook prima. Niks aan de hand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CAVV9JxT5JsMRG2xX8WXdLrGUp8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wliaseY2WOdZUmt3CjmC1RJq.jpg?f=fotoalbum_large

It's dogged that does it

• ArcherNine
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-01 18:59
Ik vermoed dat er nogal wat Britse importen op de wegen zijn, is er een manier om de wijzerplaten om te zetten in kmh? Dit met betrekking tot een BMW R1200 (zonder de LCD natuurlijk die de nieuwere motoren hebben)

• 418O2
@ArcherNine als je googled lijkt dat vrij makkelijk te fixen te zijn ("BMW R1200 kmh conversion")

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:15
@ArcherNine verschilt per motor, als je geluk hebt kan het door een paar knopjes bij het display in te duwen. Aandachtspuntje is mogelijk nog wel de koplamp, soms moet daar een nieuwe lens in die een lichtbeeld geeft dat voor rechtsrijden geschikt is.

En het stuur naar links zetten natuurlijk.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01 11:14
Gisteren een setje zadeltassen gescoord voor de Virago

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLWxFcIzIy9VEN_kUF1xq9WBMLB96msGyShw-wQWzmRyNL1lA8syB3AKV3oSCpeFk1vIz-ApWa_KNQtm2n8M7HioMViZ6-5DgLOus8BRth9X1Yriv_U85NyBHrLafTAvY56mi6Xz_K3jwfufaxb3sxwANg=w1276-h957-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLWImrZsxEkHk3qLle2578GfNr3S98PXARqHFP5PosUy5LMej5RwHXxEJWd6yU6pOPbqdTRcM39O12kR4gjBGjwLRKbB7l2yQPTxuLHwcr9uxTKNodhY--Y949FNc8YxmMkVlH2-u72dalvy_woBJ67F3A=w1276-h957-no?authuser=0

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

mphilipp schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:53:
Het is overigens ook beter om steeds beetjes te drinken uit zo'n Camelbak dan bij een stop ineens een halve liter weg te werken. Daar gaat dan nl een groot deel rechtstreeks naar de blaas. Als je steeds een paar slokjes neemt, wordt dat opgenomen als vocht. Ik vond het bij warme reizen (Marokko enzo) wel fijn, want je zweet toch en verliest steeds vocht. En het is gewoon niet fijn om te weinig vocht binnen te krijgen. Ik ben daar (merk ik) best gevoelig voor, dus moet ik gewoon op tijd drinken. Concentratie, humeur en op den duur koppijn, dus ik drink op tijd :+
Wat ik zelf ook merk is dat ik in principe niet stop om te drinken. Bij mijn laatste rally in Oost-Europa dus precies wat je beschrijft, bij het tanken snel even een liter wegdrinken om vervolgens te moeten plassen. Per saldo krijg je dus veel te weinig vocht binnen.

Wat ik ook wel gezien heb is dat mensen de zak aan de motor vastmaken en het slurfje aan een elastiekje hangen zodat je het al rijdend naar je mond kunt brengen en daarna weer loslaten. Weet niet of dat nou heel veel handiger is maar je zit in ieder geval niet met die zak op de rug.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• 418O2
Als wielrenner doe ik wat extra stoffen bij het water in waardoor het vocht beter wordt opgenomen en dan hoef je ook minder te urineren. Vaak wat zouten e.d.

• kneusteun
418O2 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:28:
Als wielrenner doe ik wat extra stoffen bij het water in waardoor het vocht beter wordt opgenomen en dan hoef je ook minder te urineren. Vaak wat zouten e.d.
Dit doe je wel midden op de straat toch? niet op het fietspad? ;)

• 418O2
kneusteun schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:29:
[...]

Dit doe je wel midden op de straat toch? niet op het fietspad? ;)
Urineren? Dat hoef ik dus nooit onderweg ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Je moet dan wel je camelbak erg goed schoonmaken naderhand. Die extra spullen kunnen bederven en als dat spul dan een week of 2 in een kast ligt, krijg je nieuw leven in de zak. Dus goed uitspoelen en goed drogen.

Laat je ook weer niet verleiden tot het kopen van speciaal camelbak schoonmaakspul. Een beetje soda is goed en kost nog geen euro per kilo. Warm water, paar lepels soda erin oplossen en de boel lekker doorspoelen.

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:10
mphilipp schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:35:
[...]

Je moet dan wel je camelbak erg goed schoonmaken naderhand. Die extra spullen kunnen bederven en als dat spul dan een week of 2 in een kast ligt, krijg je nieuw leven in de zak. Dus goed uitspoelen en goed drogen.

Laat je ook weer niet verleiden tot het kopen van speciaal camelbak schoonmaakspul. Een beetje soda is goed en kost nog geen euro per kilo. Warm water, paar lepels soda erin oplossen en de boel lekker doorspoelen.
Ik doe er alleen maar water in, maar ik gooi de camelbaks thuis altijd helemaal leeg en daarna in de vriezer, dan kan er minder in gaan groeien :)

• SavageBrother
roda_djavulen schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:53:
[...]

Ik doe er alleen maar water in, maar ik gooi de camelbaks thuis altijd helemaal leeg en daarna in de vriezer, dan kan er minder in gaan groeien :)
Slim, gaat ook de 'plasticsmaak' tegen. Mosko heeft een mooie tanktas die je ook als rugzak kan gebruiken waar ook een watertas in zit. Mooi ding. Maar duur, en heb nu liever enduristan.

It's dogged that does it

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

roda_djavulen schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:53:
[...]
Is ook een optie. Maar 1x per jaar (einde seizoen oid) een keer goed schoonmaken met soda kan geen kwaad. In de vriezer groeit het zoals je zegt minder :+

• _eLMo_
  • Niet online
Die Kriega waterzakken zijn gemaakt van dubbeldik plastic. Je kunt ze binnenstebuiten doen hierdoor en ze mogen in de bovenste la van de vaatwasser.

Ik spoel ze meestal gewoon om en hang ze met een opgerolde theedoek erin met opening omlaag. En af en toe dus in de vaastwasser of even zelf Dreft erdoor.

[ Voor 34% gewijzigd door _eLMo_ op 20-07-2021 17:54 ]

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:57

botoo

💀 too old to die young

Als oud triathleet ook, zijn prima dorstlesser toevoegingen en/off voeding toevoegingen te koop, maar zelfs een mespuntje keukenzout doet al wonderen.

Op de fiets was rijdend pissen na wat oefening makkelijk, op de motor zal dat wat minder fraai gaan.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-01 13:10
botoo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:32:
[...]

Als oud triathleet ook, zijn prima dorstlesser toevoegingen en/off voeding toevoegingen te koop, maar zelfs een mespuntje keukenzout doet al wonderen.

Op de fiets was rijdend pissen na wat oefening makkelijk, op de motor zal dat wat minder fraai gaan.
Leg em altijd gewoon over m’n linker schouder en als je dan voldoende snelheid hebt gaat het prima 😂

I took the blue pill…

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Vond deze wel leuk gevonden _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YK9OXeAivbdm5vqqX91QoxpWuwA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1yyCk5MvmXsDfWp6bkhaooHC.jpg?f=fotoalbum_large

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:03
botoo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:32:
[...]

Dat is toch te smerig voor woorden? Alsof wielrenners niet al genoeg worden gehaat. Ervan uitgaande dat je dit doet op de racefiets, maar eigenlijk maakt het niet uit op welke fiets.. het is gewoon echt smerig en sneu..

Edit: mocht het een grapje zijn die ik miste neem ik m’n woorden terug.

[ Voor 6% gewijzigd door Martijn1990 op 21-07-2021 00:08 ]

• kneusteun

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:43
Het zal vast een snel ding zijn, maar die winglets zijn wel echt enorm lelijk zeg. Alsof het ding een flinke snor heeft.

• kneusteun
Die winglets zitten er vooral voor hun functie.
Dit is immers geen straatfiets, benieuwd of ze hier nog een straatfiets uit halen, nieuwe rc8 zou wel dik zijn.

• Jolke
Mooie kleuren, zo oranje. Je valt tenminste goed op in het verkeer. ;)

• Bommes
Jolke schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:18:
Hoef je tenminste niet meer luid te pijpen :P

• UTwizard
  • Laatst online: 18:01
Jolke schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:18:
Ik ben vorig jaar van mijn knalgroene motor af gereden en de vriend van mijn zusje is een paar weken terug van zijn knalgele motor af gereden. Ik ben bang dat ook knaloranje daar niks tegen gaat doen.

• Winkiller
  • Laatst online: 20:48

Winkiller

De Mopperpot

Bommes schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:27:
[...]

Hoef je tenminste niet meer luid te pijpen :P
_O- Geweldig d:)b Luid is UIT :Y

[ Voor 4% gewijzigd door Winkiller op 21-07-2021 10:06 ]

• Jolke
UTwizard schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:58:
[...]

Ik ben vorig jaar van mijn knalgroene motor af gereden en de vriend van mijn zusje is een paar weken terug van zijn knalgele motor af gereden. Ik ben bang dat ook knaloranje daar niks tegen gaat doen.
Het was met een knipoog gezegd. Als andere weggebruikers motoren niet kunnen zien, dan helpt dat ook niet. Daar kwam laatst nog een filmpje langs hier. Wat kun je er als motorrijder actief aan doen om meer op te vallen. Passief als in opvallende kleding/motor, actief was dan een soort van slingerend op een kruising af komen rijden.

Over motoren gesproken. Op zondag een kort autoritje van een half uur gemaakt, de kids zijn maar gestopt met tellen toen ze 100 motoren geteld hadden. :X

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Jolke schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:16:
[...]

Het was met een knipoog gezegd. Als andere weggebruikers motoren niet kunnen zien, dan helpt dat ook niet. Daar kwam laatst nog een filmpje langs hier. Wat kun je er als motorrijder actief aan doen om meer op te vallen. Passief als in opvallende kleding/motor, actief was dan een soort van slingerend op een kruising af komen rijden.
Ja, het aloude kijken =/= zien helaas.
Over motoren gesproken. Op zondag een kort autoritje van een half uur gemaakt, de kids zijn maar gestopt met tellen toen ze 100 motoren geteld hadden. :X
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/564x/c1/d0/41/c1d04176502c770a89d1910aa424488d.jpg
8)

• Jolke
Dat was inderdaad de motivatie, @Vrijdag! Verder was het ook om aan te geven hoe stervensdruk het hier was met motoren. Dé reden dat ik niet in het weekend rijd. :)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Jolke schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:35:
Dat was inderdaad de motivatie, @Vrijdag! Verder was het ook om aan te geven hoe stervensdruk het hier was met motoren. Dé reden dat ik niet in het weekend rijd. :)
Haha, ja, dat is ook niet zo leuk, ben je gewoon treintje aan het rijden. Misschien dat ik ergens de komende weken na het werk door de week maar de motor pak voor een avondritje. Overdag is het toch te warm en moet ik werken en in het weekend te druk.

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:00

A13X

Dude

Jolke schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:16:
[...]actief was dan een soort van slingerend op een kruising af komen rijden.
Daarvan ook al gehoord/gelezen dat mensen van de weg daarvoor gehaald waren door de politie. Onnodig slingeren op de weg = motor niet onder controle = maar net hoe hard de agent je wilt pakken.

Valt mij de laatste weken wel op dat een groot deel van de motoren die ik zie rijden het zelf niet zo nou nemen. Hoeveel er wel niet op krap 2 meter achter een auto hangen op een auto(snel)weg :X Meeste daarvan ook overduidelijk niet in motorkleding, losse spijkerbroek of camobroek waarin geen protectoren zit. Hebben ze misschien een kevlar legging onder maar dat is dan ook nog maar een veredelde bodybag...

Awesome

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

A13X schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:41:
[...]

Daarvan ook al gehoord/gelezen dat mensen van de weg daarvoor gehaald waren door de politie. Onnodig slingeren op de weg = motor niet onder controle = maar net hoe hard de agent je wilt pakken.

[..]
Er is slingeren en slingeren he. Als je rustig van het linkerspoor naar het rechter gaat en weer terug, gaat niemand daarover vallen. Als je als een coureur je banden wil opwarmen wel :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:57

botoo

💀 too old to die young

Martijn1990 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 00:07:
[...]

Dat is toch te smerig voor woorden? Alsof wielrenners niet al genoeg worden gehaat. Ervan uitgaande dat je dit doet op de racefiets, maar eigenlijk maakt het niet uit op welke fiets.. het is gewoon echt smerig en sneu..

Edit: mocht het een grapje zijn die ik miste neem ik m’n woorden terug.
Nee, dat was geen grapje, maar ik vergat te vermelden dat ik dat uitsluitend tijdens wedstrijden deed (elke seconde telt). Dat doen op de motor is natuurlijk wel met een ;) bedoeld :) .
A13X schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:41:
[...]

. . . k overduidelijk niet in motorkleding, losse spijkerbroek of camobroek waarin geen protectoren zit. Hebben ze misschien een kevlar legging onder maar dat is dan ook nog maar een veredelde bodybag...
De mate van bescherming die motorkleding bied is arbitrair en beschermd hooguit wat bij schuivers. een korte broek is ook mijn keus niet maar ik rij weer wel met een Kevlar/Cordura spijkerbroek wat weer minder bescherming bied dan bv leer.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:02:
[...]

Nee, dat was geen grapje, maar ik vergat te vermelden dat ik dat uitsluitend tijdens wedstrijden deed (elke seconde telt). Dat doen op de motor is natuurlijk wel met een ;) bedoeld :) .
Hoe moet ik me dat voorstellen? Dat je gewoon al fietsend in je broek pist? Of echt dat je hem tussen je strakke wielrenbroek worstelt en dan zo de berm in probeerd te pissen, rekening houdend dat je been machtig snel heen en weer gaat en een soort sproeier effect geeft?

Ik zie het al helemaal voor me _O-

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:00

A13X

Dude

botoo schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:02:
[...]

[...]
De mate van bescherming die motorkleding bied is arbitrair en beschermd hooguit wat bij schuivers. een korte broek is ook mijn keus niet maar ik rij weer wel met een Kevlar/Cordura spijkerbroek wat weer minder bescherming bied dan bv leer.
Rij zelf ook met een kevlar spijkerbroek maar dan wel met kniestukken. Die kniestukken zullen je niet beschermen als je een paaltje van een vangrail meepakt, maar ze zullen het misschien wel de schade bij landing op asfalt beperken tot een gekneusde knie i.p.v. een verbrijzelde. Onvrijwillig afstappen gaat niet altijd even subtiel.

Minder bescherming dragen komt IMO met meer verantwoording voor je eigen veiligheid.

Ze moeten zelf weten wat ze doen hé, maar op 2meter afstand in vol ornaad is al een dom idee. Het is niet dat de auto ervoor traag is ofzo, nee die rijd gewoon door. Dat stuk autoweg waar ik ze tegenkom, dat is 2 baans met een inhaalverbod en druk met vrachtwagens. Zinloos om daar zo kort op je voorligger te zitten.

Awesome

• 418O2
LankHoar schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:19:
[...]

Hoe moet ik me dat voorstellen? Dat je gewoon al fietsend in je broek pist? Of echt dat je hem tussen je strakke wielrenbroek worstelt en dan zo de berm in probeerd te pissen, rekening houdend dat je been machtig snel heen en weer gaat en een soort sproeier effect geeft?

Ik zie het al helemaal voor me _O-
Gewoon laten lopen. Je bent toch al nat van het zweet waarschijnlijk. En hij was triathleet, dat is nog wel een slag heftiger dan wielrenners hoor, die zijn echt gek

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 21-07-2021 11:22 ]

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:17
gatverdamme

• Jolke
Ik heb maandagavond nog een rondje gereden. Stond ik op een parkeerplaats even wat te drinken, komt er een stelletje aan: denk dat ze beide een jaar of 18-20 waren. Weinig CC racer, dus A1/A2 rijbewijs gok ik. Hij in t-shirt en spijkerbroek met sneakers en vingerloze handschoenen, maar wel een niergordel om - zij met topje, korte spijkerbroek en sneakers, geen handschoenen. Beiden wel een goede helm op, maar ik dacht wel even... ik hoop dat dat allemaal goed gaat. :/
Ik heb ze er niet op aangesproken, iedereen heeft daar zijn/haar eigen verantwoordelijkheid, maar ik moest me wel inhouden.

• 418O2
@Jolke ze weten het wel, dat doe je willens en wetens. Die ga je niet bekeren

• Jolke
Die behoefte om mensen te bereken heb ik ook helemaal niet. Vind het alleen wel vervelend voor de ziekenbroeders/zusters die bij een ongeluk die beelden maar met moeite uit hun hoofd zullen krijgen. :/

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-12-2025
Jolke schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:51:
Die behoefte om mensen te bereken heb ik ook helemaal niet. Vind het alleen wel vervelend voor de ziekenbroeders/zusters die bij een ongeluk die beelden maar met moeite uit hun hoofd zullen krijgen. :/
Dat soort mag je wat mij betreft lekker laten liggen als ze een ongeval krijgen.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
MichielK71 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:52:
[...]

Dat soort mag je wat mij betreft lekker laten liggen als ze een ongeval krijgen.
Die keuze hebben ambulancemedewerkers niet.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:36
Bij ons is het heel simpel: we zijn als club heel open en gastvrij. In principe kan iedereen meerijden. Dat gebeurt dan ook regelmatig.

Basisregels:
- Motor technisch in orde. Dit betekent dat deze ook aan de geluidsregels voldoet. We willen overal welkom blijven, tot nu toe lukt dat aardig.
- Motorkleding: all the gear, all the time.
- Niet inhalen in de groep, tenzij degene voor je aangeeft dat je langs kunt. (afhankelijk van de samenstelling rijden we met de snelste eerst, en dan "langzamer". Dit werkt wel alleen als iedereen redelijk op elkaar is ingespeeld en een vergelijkbaar tempo rijdt)
- De voorrijder bepaalt. Geen gemiep over "we hadden daar in gemoeten". We moeten niks.
- Iedereen spreekt elkaar aan.
- Je houdt degene achter je in de gaten. Bij een afslag blijf je zichtbaar staan zodat degene achter je niet verdwaalt. Mocht er iemand om welke reden dan ook achterblijven, zet de voorrijder de groep stil, en alleen de voorrijder gaat terug om te kijken wat er aan de hand is.

En als voorrijder bepaal ik zelf ook: kleding of motor niet in orde? Prima, tot de volgende keer, als je het wél in orde hebt. :w
Als een vreemde op een terras zucht "wat trek jij veel kleding aan, is toch veel te warm joh!" dan heeft hij/zij het zelf uitgelokt en kan die de wind van voren krijgen. Maar uit mezelf zal ik er niet snel over beginnen; die mensen overtuig ik toch niet.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:03
Ik heb zelf ook altijd met volledig leren pak gereden. Maar vind wel dat iedereen dat voor zich moet bepalen en snap ook echt niet waarom je iemand in je motorclub zou weigeren wegens niet dragen van volledige gear.. als het bij wet al niet verplicht is, waarom dan wel ineens in jouw motorclub?

Het is voor een andere weggebruiker niet gevaarlijker of iemand nou in vol leer rijdt of met alleen een spijkerbroek en t-shirt. Wel mee eens dat het voor hulpverleners wat minder leuk kan zijn als er wat gebeurd, maar die zijn ook wel wat gewend.

Tuurlijk mag je je eigen regel bepalen hoor, alleen snap ik dit niet zo goed.
Pagina: 1 ... 326 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.