Ik gebruik nu 3 apps:Lord_T schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:58:
Welke navigatie app gebruiken jullie eigenlijk? Ik heb eigenlijk nu in split screen openstaan (op android telefoon) Flitsmeister en google maps.
Zijn de betaalde apps het waard voor leuke routes? Zoals calimoto of nog veel duurder de tomtom rider achtige zaken?
Google Maps voor als ik gewoon de kortste weg ergens heen moet
Kurviger voor als ik een leuke bochtige weg wil
MRA (My Route App) om voorgedefiniëerde GPX routes te volgen.
Elke app heeft zijn eigen voor- en nadelen. Kurviger, heb ik gemerkt, is niet echt geschikt om een route in te stoppen die je ergens hebt gedownload, want hij verkracht die route. Misschien ligt het aan mij, maar ik krijg dat ding niet zover om de route op een normale manier te volgen. Als ik echter een route met de website van Kurviger maar en die inlees, gaat het wel goed. Die routes zijn dan ook volgens hetzelfde algoritme gemaakt, dus dan vindt ie het blijkbaar wel goed. Verder weinig te klagen over Kurviger. Alleen dat ie in tunnels de weg kwijt raakt. Moet men denk ik gewoon een keer aanpassen. Maps blijft gewoon de tunnel volgen met de laatst bekende snelheid op het gekozen traject. Dat werkt prima. Maar Kurviger blijft ijskoud rechtdoor rijden, wat erg grappig is als de tunnel een bocht maakt. Beetje dom imho, maar goed, ze hebben een lange backlog geloof ik, dus de echt belangrijke punten worden het eerst opgepakt.
MRA beloofde beter te zijn, en een vriend van me is ambassadeur en helemaal lyrisch over de app. En in principe werkt ie ook goed moet ik zeggen. Ik heb er alleen een paar keer flink ruzie mee gekregen omdat ie hele rare dingen deed. Blijkbaar snapt ie niet goed dat je als motorrijder af en toe pauzeert of moet tanken. Waar ik met Garmin juist nooit problemen had als je heel kort van de route afweek om te tanken of te pauzeren, ging MRA helemaal los. Ik zag ineens mijn route verdubbelen en zag dat ie was gaan herberekenen vanaf het startpunt. Dat kun je aanpassen, maar alleen voor de huidige route. Het is zo te zien geen instelling die globaar geldt. Beetje vreemd want ik zou zeggen dat ik meestentijds wil herberekenen vanaf de plek waar ik nu ben. En ik heb ook een keer gehad dat ik welgeteld 25 meter naast de route parkeerde en even later weer verder wilde. Toen heeft ie me op een rondrit in de omgeving gestuurd, waarbij ik over wegen die nog niet klaar waren gestuurd werd. Ik heb de app helemaal uit moeten zetten, in Android de app ook echt stoppen (anders gaat ie alleen maar naar de achtergrond) en de route opnieuw inlezen, herberekenen vanaf mijn huidige lokatie en toen was het weer goed.
Dit is meerdere malen gebeurt, dus geen incident met een omgevallen bitje ofzo. Heel apart. Ik ga het toch eens vragen op het forum. Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met dat probleem. Het lijkt mij bovendien standaard functionaliteit om gewoon een route op een normale manier te kunnen hervatten nadat iemand een beetje afwijkt om te tanken of pauzeren, zonder een hele zang en dans.
Ik draai dat op een Samsung Tab Active 3 en dat bevalt echt uitstekend. Je moet er een beetje plek voor hebben, maar dat is op de wegversperring geen probleem. Alles lekker duidelijk in beeld en met de handschoen te bedienen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

:strip_exif()/f/image/wliaseY2WOdZUmt3CjmC1RJq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1yyCk5MvmXsDfWp6bkhaooHC.jpg?f=fotoalbum_large)