Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 325 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.022.523 views

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:51

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Winkiller schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:02:
[...]

Luid is UIT, geldt ook voor Harley Davidson, sorry moest dit even melden. :o
Ik reed gisteren achter zo'n but scootertje, ding haalde 80 km/pu en stonk vreselijk naar benzine.
En natuurlijk maakte het apparaat een bak herrie, helemaal hoe ze steeds gassen/revven, kansloos.
Kwam deze vandaag tegen, en vond het wel leuk om zo te reageren :)

Kwam nog veel meer leuke memes over bikes tegen maar zal ze niet tegelijk allemaal posten want dit is niet het "grappige plaatjes" topic, en daar past het ook niet helemaal volgens mij ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4o0FNnc4c6XqBELdCgyCc5MuwU8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AWemwxXDKsZ5OaH0CC8o1Kv5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_XJhL8cLyRCZhWAV4XTjpOK7OYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/18gf64B15CRy9YS5x4n4Kagf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QdWK9Wblrr79Rx30GNvm5psclNA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4v2HI47eSfWp3aHzCGG1fxUy.jpg?f=user_large

Oh, en een Harley vergelijken met een scooter die als een stofzuiger klinkt, really? :P

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/COPbiPjPajS0mBmSu1eRqsFBQPA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/caswHA2BWfYKK8HLKS9O65Zg.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kwam deze tegen en moest gelijk aan @Bommes denken...😄

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N-Oxm9qzx8DPXzRoxF6EXeB7xlE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0amMyxc2DFDaMZFiSkRavwdr.jpg?f=fotoalbum_large

Klaar voor de vakantie richting noord kaap 😁

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:12

Winkiller

De Mopperpot

LankHoar schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 16:38:
[...]

Kwam deze vandaag tegen, en vond het wel leuk om zo te reageren :)

Kwam nog veel meer leuke memes over bikes tegen maar zal ze niet tegelijk allemaal posten want dit is niet het "grappige plaatjes" topic, en daar past het ook niet helemaal volgens mij ;)
d:)b
Weet je, soms ben ik het zo vreselijk zat dat veel anderen de pineut zijn doordat een kleine groep het verzieken dat ik soms vreselijk de pest in krijg. Vanmiddag even op pad met Calimoto, kom ik na 45 km leuk rijden bij de Meije, afgesloten voor motorrijders in het weekend en feestdagen. :'( :X
LankHoar schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 16:38:
[...]
Oh, en een Harley vergelijken met een scooter die als een stofzuiger klinkt, really? :P
Nope, het viel me op dat het apparaat vreselijk stonk naar benzine en een rot herrie maakte.

De Meije in 2018 en 2019 ? iedereen zag deze borden maar veel deden er niets mee. :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YuEV_PR1xFINZAf7-QAqHRBHvfo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hUDcQr3m1wdZJhJhTNogmf4O.jpg?f=fotoalbum_large

De Meije in 2020 & 2021.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-_LAtqVw8drF7RvqjCWVEEd75zE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U4vCCvcq3ksS8T8OU5iJP26E.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Winkiller op 17-07-2021 19:53 ]

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Lord_T schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:27:
[Afbeelding]

Veel plezier! Je hebt in ieder geval genoeg bij je zo te zien :+

• Lord_T
Waaj schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:43:
[...]

Veel plezier! Je hebt in ieder geval genoeg bij je zo te zien :+
Thanks, ja tent, slaapmat etc tarp, kleding, stoeltje, wandelspullen (stokken, rugzakje, bergschoenen) koffiemaak spul, spanbanden voor op de boot 😁 nou ja veel zooi voor week of 3 a 4)

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-01 13:32
[Afbeelding]

Precies 2 jaar geleden ben ik er geweest met de motor. Mooiste vakantie ooit :)

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:22
[Afbeelding]

Ben wel een beetje jaloers op je. Veel plezier en kom terug met mooie verhalen en foto's!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:44
[Afbeelding]

Heel gaaf! Veel plezier. Met een dreumes en een tweede op komst zit dat er hier voorlopig niet in.

XXXVI

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:22
YAMAHA SUPER TENERE 750 (bj 1994)
€ 4.450,00
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons
Oh boy als ik de ruimte en de extra centjes (en toestemming van mijn vrouw) had.. wat een gave fiets zeg.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/07/1626598218-600-x-456px-Screenshot_20210718_104929.jpg

Alleen nog een set valbeugels en betere offroad banden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:33

Rick-Jan

always connected

Laatst mijn vriendin als passagier achterop de Firestorm gehad, maar dat was voor ons beiden niet echt comfortabel. Binnenkort wil ik op een meer tour georiënteerde motor proefrijden om te kijken of ons dat beter bevalt.

Als dat bevalt ga Ik op zoek naar een allroad/tour motor welke qua gewicht niet al te zwaar is, maar nog wel ruim genoeg is om met zn 2en op te zitten. Budget zal rond de 6000 zijn. Ik ben zelf niet heel fors, dus wil eigenlijk geen hele grote/zware motor qua gewicht en omvang. Voorlopig zullen het korte ritten worden in de weekenden, dus er zullen geen gigantisch grote afstanden mee afgelegd worden. Iemand tips welke modellen praktisch hiervoor zijn?

Zelf had ik al gevonden:

-Triumph Tiger 800: Vind ik zelfs de mooiste uit het rijtje maar iets boven budget.

-Honda Transalp 700: Ook mooi maar ben bang dat het vermogen met duo te kort schiet

-Yamaha TDM 900: hoor ik goede verhalen over.

-BMW F800GS: Geen idee of dit praktisch is met duo.

-Versys 650: Ik heb op het 2016 model gezeten maar vond het gewichtsverdeling niet fijn (te hoog) waardoor de motor heel zwaar aanvoelde.

-V-Strom 650: vind ik niet zo'n mooie motor.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Bommes
@Rick-Jan de meeste all-roads zijn meteen ook best wel "groot" ik weet niet hoe je postuur is maar flink wat proef zitten en rijden raad ik jullie wel aan.

Te nieuw en daarmee buiten je budget maar ik heb proef gereden op een KTM 790 Adventure. Die was echt te klein om fatsoenlijk met een duo te rijden.
De proefrit alleen op dat ding was fantastisch maar met zijn 2en er op viel die voor ons af.

Dat als voorbeeld dat je ook echt met zijn 2en gaat kijken en testen.

In je rijtje zou ik voor de Triumph gaan als dat lukt ook je budget.
Anders misschien toch de V-Strom eens proberen, zeker de 1000 is best een sterke en goed rijdende toerfiets voor 2 personen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-01 12:03
Toen ik net mijn rijbewijs had gehaald zo'n 10-15 jaar geleden heb ik een tijdje op een oude z-500 en een zx9r gereden. Ondertussen al vele jaren niet meer gereden en het wordt tijd voor wat nieuws.

Zoek iets dat een beetje zuinig is en bruikbaar voor dagelijks woon-werk verkeer (80 km per dag). Een motorvakantie lijkt mij ook wel eens leuk.

Qua uiterlijk ben ik ook wel een beetje zinnig, de mutt 250 (Akita of sabbath) vind ik zelf het mooiste alleen die hebben vrij weinig vermogen en zijn volgens mij niet het meest robuust/betrouwbaar hoewel dat de laatste jaren steeds beter schijnt te worden.

Opties die ik tegen kwam:

Mutt 250 - zoals hierboven al benoemd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6udBgH2KaH3it7DFXi07yrzYqmI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bw9AILd7ca3xM0lLOI9pzjm1.jpg?f=fotoalbum_large

Cb500x - lijkt mij een goede optie, vind het niet de mooiste maar wel praktisch denk ik. Wel aan de hoge kant van mijn budget omdat ze er nog niet zoveel zijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CyLbWr2FNz7CoYTp_54OUq66ILQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pYpLVpgO9ARhU6r4X8yU3GbS.jpg?f=user_large

500 rebel - ziet er heel mooi uit maar heeft ook wat nadelen en met mijn 186cm zal het niet de meest comfortabele zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/68Nz-hG3-nGXsAfGQfMfpwQu5IU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eosWNZKxeFCMAJDU9XE2VAim.jpg?f=fotoalbum_large

Heb verder ook nog naar motoren als een Triumph t100 en zo gekeken en dat zou ook wel een optie zijn maar vind dat het eigenlijk net niet ook.

Verder nog tips en misschien hier mensen ervaring met de mutt 250 motoren?

[ Voor 29% gewijzigd door warcow op 18-07-2021 11:25 . Reden: Foto's ]

• Bommes
@warcow het valt me op dat de fietsen die je aanhaalt nogal verschillend zijn?

Wat is je budget?
Als tegenhanger van die Mutt 250 zou je kunnen kijken naar een Guzzi V7 of soort gelijk. Dat is wel de zelfde stijl en voor woon/werk ideaal door de cardanas.

Als tegenhangers voor de CB500X is er heel veel keuze. V-Strom, Versys, F750GS, Transalp, Varadero, Multistrada, enz, enz.
Veel opties die ook goed te verkrijgen zijn dus vriendelijker voor het budget.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:42

steveman

Comfortabel ten onder

Kwam een tjoeptjoep-suggestie langs:

Laguna Seca O+

YouTube: Roland Sands Super Hooligans Race at Laguna Seca 2021

Mooi duel tussen de 890Rs, en hoe die Indian komt aanremmen. Op de supermotard lukt het me soms ook wel ding, maar met zo'n unit :o

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• warcow
Bommes schreef op zondag 18 juli 2021 @ 11:21:
@warcow het valt me op dat de fietsen die je aanhaalt nogal verschillend zijn?

Wat is je budget?
Als tegenhanger van die Mutt 250 zou je kunnen kijken naar een Guzzi V7 of soort gelijk. Dat is wel de zelfde stijl en voor woon/werk ideaal door de cardanas.

Als tegenhangers voor de CB500X is er heel veel keuze. V-Strom, Versys, F750GS, Transalp, Varadero, Multistrada, enz, enz.
Veel opties die ook goed te verkrijgen zijn dus vriendelijker voor het budget.
Bedankt voor je reactie, het zijn idd redelijk verschillende motoren. Komt vooral omdat er weinig motoren zijn die ik echt mooi vind. Vooral de cb500x valt er wat buiten en als ik voor zoiets ga kan ik waarschijnlijk beter even naar de modellen kijken die je benoemd.

Qua budget is 7000 de absolute max, liever geef ik tot 5.000 uit. Dat is precies wat de mutt nieuw ook kost. Heb zelf geen idee wat ik qua vermogen fijn vind. De zx9r die ik had was mij niets teveel maar over het algemeen vind ik wat minder hard rijden ook prima.

De Guzzi v7 is ook niet verkeerd. Wel weer een beetje aan de hoge kant van mijn budget. (De nieuwe 2021 v7 stone ziet er vooral heel mooi uit)

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:02
@warcow Wat dacht je van een Honda NC750X? Past (tweedehands) binnen je budget en is volgens mij een fijne woon-werk verkeer motor en ook zeer geschikt voor af en toe een motorvakantie.

[ Voor 61% gewijzigd door TheDeuce op 18-07-2021 12:16 ]

• Bommes
warcow schreef op zondag 18 juli 2021 @ 11:31:
De Guzzi v7 is ook niet verkeerd. Wel weer een beetje aan de hoge kant van mijn budget. (De nieuwe 2021 v7 stone ziet er vooral heel mooi uit)
Als je die stijl tof vind:
Kawasaki W650 of W800
Mash Five hundred (die vreemd genoeg en 400cc moter heeft..??)
https://mash-motors.nl/modellen/400cc/
Koop je voor nog geen 5000 euro een nieuwe motor.

Of richting die CB500x maar dan met een hele bult meer karakter:
Royal Enfield Himalayan voor ruim 6000 euro nieuw op kenteken.

Oeh al die keuzes.. :D :+

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:57
Lekker 2 uurtjes langs kleine dorpjes gereden in Twente. Wel erg druk met collega rijders en op een gegeven moment zat ik vast achter een groep HD rijders.. :Z
Beetje gas erop en er maar zo snel mogelijk voorbij gereden. Denk niet dat ze dat konden waarderen maar het schoot niet op met hun. :+

Tijd voor een oliewissel want het Divje lust wel een slokje en de kleppendekselpakking sluit niet meer lekker af en spuugt wat olie weg.

Ook iets vreemds als de motor langere tijd stilstaat en weer gestart wordt. Startmotor draait paar keer rond en slaat dan vast. Contact paar keer aan en uit en dan pakt die hem wel op.
Suggesties iemand? Accu is 12.8 volt in rust dus die valt af als verdachte.

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Bommes schreef op zondag 18 juli 2021 @ 11:01:
@Rick-Jan de meeste all-roads zijn meteen ook best wel "groot" ik weet niet hoe je postuur is maar flink wat proef zitten en rijden raad ik jullie wel aan.

Te nieuw en daarmee buiten je budget maar ik heb proef gereden op een KTM 790 Adventure. Die was echt te klein om fatsoenlijk met een duo te rijden.
De proefrit alleen op dat ding was fantastisch maar met zijn 2en er op viel die voor ons af.

Dat als voorbeeld dat je ook echt met zijn 2en gaat kijken en testen.

In je rijtje zou ik voor de Triumph gaan als dat lukt ook je budget.
Anders misschien toch de V-Strom eens proberen, zeker de 1000 is best een sterke en goed rijdende toerfiets voor 2 personen.
Bedankt voor je reactie, is wel slim om samen te gaan proefrijden inderdaad! Ik ben 180cm en 65kg om een beeld te geven ;) Dat van de 790 is goed om te weten!

Triumph neig ik zelf ook naar, vind dat ook de mooiste!

V strom 1000 ben ik bang dat deze te groot/zwaar is.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-12-2025
Allen. Met nog 1 rijles op de planning voor het AVD examen, korte vraag:
Gisteren was het 25 graden, ik leste met lange spijkerbroek onder mijn motorbroek (heb een textielbroek met losse binnenvoering).
Echter was m’n spijkerbroek drijfnat na 2 uur les.
Dus mijn vraag is:
Is er een noodzaak om een lange broek te dragen onder mijn motorbroek?

Ps. Ja de binnenvoering was er wel uit :+

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-01 14:56
Kalevandaal schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:18:
Gisteren was het 25 graden, ik leste met lange spijkerbroek onder mijn motorbroek (heb een textielbroek met losse binnenvoering).
Dus mijn vraag is:

Je kan in principe gewoon naakt onder je motorbroek wat betreft veiligheid. Qua comfort en sociaal gezien is dat misschien niet het beste idee, maar goed. Wat ik zelf het fijnst vind is een dunne spijkerbroek met een doorwaai motorbroek er overheen. Of een luchtige motorjeans, al weet ik niet wat nu de regels zijn betreft het dragen van beschermende kleding bij lessen, en of een motorjeans dan acceptabel is.

Qua veiligheid doen motorjeans tegenwoordig trouwens niet meer onder tov een 'echte' motorbroek, maar met dit soort regelgeving loopt wat acceptabel is nog wel eens achter op de huidige stand van zaken.

[ Voor 10% gewijzigd door Nycrea op 18-07-2021 14:26 ]

🇺🇦

• Waaj
  • Niet online
Even een rant tegen alle eikels van motorrijders die het nu een goed idee vinden om door de dorpjes langs de Maas te rijden. Blijf weg! je hebt hier niets te zoeken!

Ik zit sinds donderdagavond bij mijn vader in een klein maasdorpje. Hier is alles gelukkig droog gebleven maar het was wel spannend vrijdag. Wel zijn nog een hoop wegen hier afgesloten, ook één van de twee wegen het dorp uit. Dus iedereen die het dorp inrijdt, inclusief tientallen motoren, moet dezelfde weg terug. Er is niets te zien, behalve een hoop modder in de uiterwaarden, en momenteel rijden die ramptoeristen alleen maar in de weg. Daarom wordt ook door de autoriteiten opgeroepen om weg te blijven, doe dat dan ook!

Volgende week is iedereen waarschijnlijk weer welkom (ik kan het ook aanraden, het is hier erg mooi :) ) maar gebruik je verstand in plaats van je nieuwsgierigheid willen bevredigen.

Sorry, moest dit even kwijt.

• 418O2
  • Laatst online: 23:16
Waaj schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:25:
Even een rant tegen alle eikels van motorrijders die het nu een goed idee vinden om door de dorpjes langs de Maas te rijden. Blijf weg! je hebt hier niets te zoeken!

Ik zit sinds donderdagavond bij mijn vader in een klein maasdorpje. Hier is alles gelukkig droog gebleven maar het was wel spannend vrijdag. Wel zijn nog een hoop wegen hier afgesloten, ook één van de twee wegen het dorp uit. Dus iedereen die het dorp inrijdt, inclusief tientallen motoren, moet dezelfde weg terug. Er is niets te zien, behalve een hoop modder in de uiterwaarden, en momenteel rijden die ramptoeristen alleen maar in de weg. Daarom wordt ook door de autoriteiten opgeroepen om weg te blijven, doe dat dan ook!

Volgende week is iedereen waarschijnlijk weer welkom (ik kan het ook aanraden, het is hier erg mooi :) ) maar gebruik je verstand in plaats van je nieuwsgierigheid willen bevredigen.

Sorry, moest dit even kwijt.
Je denkt dat die gasten hier meelezen?

• Waaj
  • Niet online
418O2 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:37:
[...]

Je denkt dat die gasten hier meelezen?
Ik hoop het niet :)

• warcow
Op basis van de adviezen hier neig ik nu naar:

Moto Guzzi v7 zoals deze:
https://www.motoroccasion...i-v-7-stone-m1405472.html

Of de Honda nc750x zoals deze:
https://www.motoroccasion...c-750-x-abs-m1392763.html

Best verschillende modellen, als ik het kon betalen zou ik beide halen. :)

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:28
Bommes schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:52:
€ 4.450,00
Oh boy als ik de ruimte en de extra centjes (en toestemming van mijn vrouw) had.. wat een gave fiets zeg.

[Afbeelding]

Au deze had ik dus in de wit/blauw kleurstelling. Domste fout ooit was hem wegdoen…

Heerlijke fietsen, soort AT met extra pit!

• Bommes
Rick-Jan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 13:18:
[...]

Bedankt voor je reactie, is wel slim om samen te gaan proefrijden inderdaad! Ik ben 180cm en 65kg om een beeld te geven ;) Dat van de 790 is goed om te weten!

Triumph neig ik zelf ook naar, vind dat ook de mooiste!

V strom 1000 ben ik bang dat deze te groot/zwaar is.
Je bent een 10cm kleiner en 20kg minder zwaar dan ik.. :o
Een V-Strom is dan misschien wat groot.
De 650 daarvan rijd overigens wel erg goed, in het verleden meerdere allroad testen als beste uit gekomen.

Ik weet niet wat een beetje recente Transalp voor vermogen heeft? Die zijn wat minder groot
Of een Yamaha TDM de latere versies zijn inderdaad wel toffe fietsen, denk wel flink wat meer vermogen dan de Alp of V-strom 650. De opvolger: de Tracer is dat wat?

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:52
Gisteren bij JJ Suspension in Mill geweest op aanraden van een aantal hier om mijn vering juist te laten instellen voor mijn gewicht, rijstijl.
Mijn motor is echt totaal veranderd in het bochtgedrag heerlijk controleerbaar.

Verder is John nog tegen een fabrieksfoutje aangelopen met het verstellen van de Ohlins STX 46 achter de remote preload adjuster doet niks door te veel preload op de veer zelf helaas geborgd door een pin dus niet kunnen verstellen. Wij dachten dat is vast een foutje tot er een tweede SP aan kwam rijden waar de verstelling ook niks deed dus precies hetzelfde euvel heeft.

Het was een top dag 240km op de nieuwe fiets kunnen zetten en een heerlijke afstelling tot nu toe.
Dank voor de tips hier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PB8Dk8CykymhbRBW59-EXu0QXKs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5f5jxV7MPbswpBRyJnEGwUnB.jpg?f=user_large

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:05

botoo

💀 too old to die young

warcow schreef op zondag 18 juli 2021 @ 11:12:

500 rebel - ziet er heel mooi uit maar heeft ook wat nadelen en met mijn 186cm zal het niet de meest comfortabele zijn.
Met 186cm ziet zo'n 500 Rebel er uit als een kinderfietsje, ik ben 183 en ik vond 'm al véél te klein. Er is inmiddels ook een grotere 1100 versie van maar die is nogal nieuw en ook aan de prijs.
Waaj schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:25:
Ramptoeristen in het algemeen :X :| niet alleen motorrijders.

Irritant is het wel (understatement).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• 418O2
Maar je hebt wel even kunnen melden dat er mensen zijn met dezelfde hobby/vervoersmiddel op plekken rijden waar dat nu even niet handig is. Waarvan akte ;)

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:41
Dus mijn vraag is:

Zoals @Nycrea al aangeeft nodig is het niet.

Ik hou mijn korte broek aan onder mijn motorbroek en alleen een t-shitje onder mijn motorjas. Op die manier is het voor mij een oké manier om niet zwaar bezweet te rijden met deze temperaturen.

Advies test gewoon wat jij het lekkerste vind, mss wel een sportbroek oid.

Succes met je AVD!

• Kalevandaal
@Nycrea en @ll roel j thanks voor het advies

• 418O2
Toen ik mijn textiel broek nog droeg reed ik regelmatig met alleen een boxershort er onder.

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Bommes schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:02:
[...]

Je bent een 10cm kleiner en 20kg minder zwaar dan ik.. :o
Een V-Strom is dan misschien wat groot.
De 650 daarvan rijd overigens wel erg goed, in het verleden meerdere allroad testen als beste uit gekomen.

Ik weet niet wat een beetje recente Transalp voor vermogen heeft? Die zijn wat minder groot
Of een Yamaha TDM de latere versies zijn inderdaad wel toffe fietsen, denk wel flink wat meer vermogen dan de Alp of V-strom 650. De opvolger: de Tracer is dat wat?
Transalp heeft 60pk /60nm bij 5500rpm
TDM heeft 86pk /88nm bij 6000rpm

Ben bang dat de transalp net wat pit mist maar ga m wel proefrijden denk ik. TDM is wat dat betreft sterker. Tracer is helaas boven budget. Zal ook eens naar de v strom kijken alhoewel ik die dus niet zo mooi vind.

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:14

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

[Afbeelding]

Nice, veel plezier, ik ben net terug, 7010 kilometer heen en terug. :)

Voor mij was het meer een expeditie ipv vakantie, wilde er gewoon een keertje heen en had even tijd tussendoor. Heen via Zweden (saai) en terug via Noorwegen, heel erg mooi, zeker het noorden en de Lofoten.

Let wel op dat je Noorwegen, Zweden, Finland en Denemarken alleen inkomt met een DCC (Digitaal Corona Certificaat)! Alleen bij de Finse en Noorse grens werd ernaar gevraagd, maar bij de andere landen geldt het ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H8hj_NmaL2gVbzdLBKqAy0xjIcg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Bi8Layxs4hzjZ2ypNt6gonH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IZzwz_6P8xLSIBoogzm9FmH5G2k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UeQpMgkE7xze8YhRtnW9IZfC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aG5mbQyWkDCnPdyptttDjT3n_lc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JEZvPtTytys1DpJd72n2t0iQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gwu71xmYKH2GNqzDDS-wVcUUmRw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n3kvgYwevdIc6QusT2Coc5dW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-pbdQ6EjOd5taXbBc3dciUTVK10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KtEkBNsN3jTDLp2wpXAUT21k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mImulAr_JD4uHyHyukfS8RUTc6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UYODxILWhb1hPXEpXOkXaIlu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IYaGsgig3hKgK-5BBRFaz1Xvc5s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OEdDtxGqNiFrpdYVxZCRSwsu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IKR3LWtZ09Z2mtpg9uIfptnf-Ak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9VCH5vPXEExPE2W7ybvdcLC4.jpg?f=fotoalbum_large

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:40

Vrijdag

De Zwarte

Dus mijn vraag is:

Je kan ook kijken bij de Decathlon bijvoorbeeld voor een onderlegging. Wel even goed kijken dat je niet de winterversie maar de zomerversie neemt.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Bommes
Rick-Jan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:53:
Zal ook eens naar de v strom kijken alhoewel ik die dus niet zo mooi vind.
Niet doen dus.. ;)
Eerste is toch visueel, als je je eigen motor niet mooi vind om te zien dan wordt het niets.

• 418O2
Als je na het parkeren niet om kijkt, heb je niet de juiste motor gekocht

• Kalevandaal
418O2 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:49:
Toen ik mijn textiel broek nog droeg reed ik regelmatig met alleen een boxershort er onder.
Dus je rijd nu met boxershort zonder textielbroek >:)

Zal zaterdag met korte broek/lange legging rijden. Kijken hoe dat gaat (tenzij het koeler is, nu lijkt het te gaan regenen |:(

• 418O2
Kalevandaal schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:51:
[...]

Dus je rijd nu met boxershort zonder textielbroek >:)

Zal zaterdag met korte broek/lange legging rijden. Kijken hoe dat gaat (tenzij het koeler is, nu lijkt het te gaan regenen |:(
Nee. Heb jeans. Gebruik geen textiel broeken uit esthetische overwegingen

• Lord_T
mkrmr schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:04:
[...]

Nice, veel plezier, ik ben net terug, 7010 kilometer heen en terug. :)

Voor mij was het meer een expeditie ipv vakantie, wilde er gewoon een keertje heen en had even tijd tussendoor. Heen via Zweden (saai) en terug via Noorwegen, heel erg mooi, zeker het noorden en de Lofoten.

Let wel op dat je Noorwegen, Zweden, Finland en Denemarken alleen inkomt met een DCC (Digitaal Corona Certificaat)! Alleen bij de Finse en Noorse grens werd ernaar gevraagd, maar bij de andere landen geldt het ook.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er cool uit! Ben nu net in Hirsthals aangekomen (1010km gereden vandaag). Morgen ga ik met de boot naar Kristiansand en dan juist via de Noorse kust langzaam omhoog. Doel is her en der paar dagen te staan en beetje te wandelen.
Tis trouwens best volharding om 1010km te rijden lol...

Edit: heb 2x astra gekregen meer dan 2 weken geleden, dus die dcc zit goed.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Lekker stukje wezen toeren vanmiddag. Eerst in Praag een hapje gegeten, en toen naar een kasteel geweest. Kasteel zelf niet gezien (was aan de andere kant van een weg waar ik niet door mocht), maar ik kwam ook meer voor het bochtwerk er naar toe. Nog ff een mooi plaatje kunnen schieten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MjPU1CxSAx5UiwgReKr16BxUPA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6DDCyLelIqaSynmbTxE12i3Q.jpg?f=fotoalbum_large

Moet zeggen dat de Kurviger app me een beetje begint tegen te vallen. Ja, prachtige routes, maar hij houd 0 rekening met wegopbrekingen e.d. en dat is soms best vervelend. Tot 3x toe werd ik een afgesloten straat in gestuurd, en dan moet je best lang doorrijden voor hij een alternatieve route verzint.. Weet iemand of dat een instelling is ergens, of is hier niets aan te doen?

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:54
Dus mijn vraag is:

Deze in combinatie met deze (was er vroeger ook in het zwart, zie ze nu niet op de website). Ideaal voor onder textiel, leren pak, ... Stinkt niet, ook niet na enkele dagen achtereen rijden / zweten.

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:57

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Bommes schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:10:
[...]

Niet doen dus.. ;)
Eerste is toch visueel, als je je eigen motor niet mooi vind om te zien dan wordt het niets.
Ik heb een Porsche 914 en Polaris Scrambler. Vind ze beiden ronduit lelijk maar geniet met volle teugen als je er mee rijdt. :) Gewoon mee gaan rijden en wie weet is het liefde op het tweede gezicht.

[ Voor 9% gewijzigd door Jazzy op 18-07-2021 20:21 ]

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• cooper_s1
  • Laatst online: 14:59

cooper_s1

MINI's rule

Rick-Jan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:53:
[...]

Transalp heeft 60pk /60nm bij 5500rpm
TDM heeft 86pk /88nm bij 6000rpm

Ben bang dat de transalp net wat pit mist maar ga m wel proefrijden denk ik. TDM is wat dat betreft sterker. Tracer is helaas boven budget. Zal ook eens naar de v strom kijken alhoewel ik die dus niet zo mooi vind.
Voor wat betreft de TDM, ik heb nu net weer mijn 2de (1ste wegens ongelukje niet meer) en blijf het een heerlijke motor vinden. Vooral dat koppel van onderuit de toeren. Maar doorhalen kan ook prima.
Ook met zijn 2en erop gaat prima, mits je de vering erop afstelt natuurlijk.
Het is een heerlijke betrouwbare km vreter maar relatief licht met 211 kg nat.
En er is een club van waar een hoop kennis zit :-) . https://tdm-trx-tracer.nl
Ook prijstechnisch zit de TDM mijns inziens goed. met jouw budget kan je een hele goede scoren denk ik zo.
Verder gaan de blokken mits goed onderhouden echt heel lang mee en ze rijden zuinig, 1 op 23 is geen uitzondering

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Jazzy schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:21:
[...]

Ik heb een Porsche 914 en Polaris Scrambler. Vind ze beiden ronduit lelijk maar geniet met volle teugen als je er mee rijdt. :) Gewoon mee gaan rijden en wie weet is het liefde op het tweede gezicht.
Vierwielers mogen van mij ook lelijk zijn, geen probleem. Kan nog steeds leuk zijn om op te rijden zoals jij beaamt. Maar voor een eerste motor zou ik toch iets willen wat ook mooi is.. Ik heb toen niet voor niets mijn budget keer 3 omhoog gepraat bij mijn vrouw omdat ik toch echt een Harley wilde :P En nu vertroetel ik deze bike dan ook behoorlijk.. :+

• Thoit
Je moet ook plezier hebben op de motor, anders heb je er ook niks aan. Mijn eerste motor (GSX-R) was bijna nieuw, en daar was ik gewoon té zuinig mee waardoor ik er nooit fun mee heb gehad. Was te bang voor kilometers te maken, want hij had een lage stand en dat er iets mee zou gebeuren.

Daarna een aantal keren oude barrels gehad waar ik veel meer fun mee heb gehad. Als er een extra krasje bij kwam maakte het niet uit. Heb dat tevens ook met hobby auto's gehad. Ging je de stad in, en was constant bezorgd dat er niks met de auto zou gebeuren.

Ja het is een tik van mij, ik ben nu eenmaal erg voorzichtig op mijn spullen. Maar het moet mijns inziens niet alleen maar mooi zijn.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Thoit schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:21:
Je moet ook plezier hebben op de motor, anders heb je er ook niks aan. Mijn eerste motor (GSX-R) was bijna nieuw, en daar was ik gewoon té zuinig mee waardoor ik er nooit fun mee heb gehad. Was te bang voor kilometers te maken, want hij had een lage stand en dat er iets mee zou gebeuren.

Daarna een aantal keren oude barrels gehad waar ik veel meer fun mee heb gehad. Als er een extra krasje bij kwam maakte het niet uit. Heb dat tevens ook met hobby auto's gehad. Ging je de stad in, en was constant bezorgd dat er niks met de auto zou gebeuren.

Ja het is een tik van mij, ik ben nu eenmaal erg voorzichtig op mijn spullen. Maar het moet mijns inziens niet alleen maar mooi zijn.
Oh geen zorgen, heb op die mooie Harley van mij al bijna 10k mijlen gereden in anderhalf seizoen :+ COVID gooit wel weer roet in het eten, wilde nog naar Kiev deze zomer maar dat lijkt niet door te kunnen gaan..

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:12
Huh, rijden er zoveel mensen rond met een normale broek onder hun motorbroek? Lijkt me echt mega oncomfortabel. Ik heb altijd alleen in mn onderbroek rondgereden, zowel in mijn leren pakken als nu in mijn textiele sets. Doorwaai broek van Rukka die ik nu tijdens de warme dagen draag is echt fantastisch, voelt alsof je geen broek aan hebt. :+

Edit: Is je motorbroek trouwens niet veel te groot als je er nog een normale broek onder kan dragen? Gaat bij een val geheid schuiven.

[ Voor 16% gewijzigd door cyntax op 18-07-2021 22:33 ]

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:44
cyntax schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:20:
Huh, rijden er zoveel mensen rond met een normale broek onder hun motorbroek? Lijkt me echt mega oncomfortabel. Ik heb altijd alleen in mn onderbroek rondgereden, zowel in mijn leren pakken als nu in mijn textiele sets. Doorwaai broek van Rukka die ik nu tijdens de warme dagen draag is echt fantastisch, voelt alsof je geen broek aan hebt. :+
Same here. Nooit een broek onder de motorbroek gedragen :)

XXXVI

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Rick-Jan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:54:
Laatst mijn vriendin als passagier achterop de Firestorm gehad, maar dat was voor ons beiden niet echt comfortabel. Binnenkort wil ik op een meer tour georiënteerde motor proefrijden om te kijken of ons dat beter bevalt.

Als dat bevalt ga Ik op zoek naar een allroad/tour motor welke qua gewicht niet al te zwaar is, maar nog wel ruim genoeg is om met zn 2en op te zitten. Budget zal rond de 6000 zijn. Ik ben zelf niet heel fors, dus wil eigenlijk geen hele grote/zware motor qua gewicht en omvang. Voorlopig zullen het korte ritten worden in de weekenden, dus er zullen geen gigantisch grote afstanden mee afgelegd worden. Iemand tips welke modellen praktisch hiervoor zijn?

Zelf had ik al gevonden:

-Triumph Tiger 800: Vind ik zelfs de mooiste uit het rijtje maar iets boven budget.

-Honda Transalp 700: Ook mooi maar ben bang dat het vermogen met duo te kort schiet

-Yamaha TDM 900: hoor ik goede verhalen over.

-BMW F800GS: Geen idee of dit praktisch is met duo.

-Versys 650: Ik heb op het 2016 model gezeten maar vond het gewichtsverdeling niet fijn (te hoog) waardoor de motor heel zwaar aanvoelde.

-V-Strom 650: vind ik niet zo'n mooie motor.
Wil je er ook mee offroad? Want je wil meer tour-georienteerd en komt vervolgens met alleen SUV's aanzetten ;) hieronder wat suggesties voor tourmotoren / sport-tourmotoren.

Je kan ook nog de BMW R1200RT proberen, wat groter maar rijdt heel makkelijk met een laag zwaartepunt. Lekker veel kracht laag in de touren voor 2 personen en heeft een kofferset en verstelbaar zadel. Of iets sportiever, ouder, maar daardoor ook goedkoper, de R1100RS. Alternatief heeft BMW ook de F800GT, een lichte tourmotor (misschien net te jong voor je budget). Andere lichtere tourmotoren zijn bijv de Yamaha XJ6 / Diversion en de sportievere Fazer / FZ6 / FZ8. Honda VFR800 kan je ook overwegen, een sportieve tourmotor die niet al te fors is.

De TransAlp heb ik maar één keer op gereden (die van @Grubeater), reed erg makkelijk maar qua remmerij vond ik m ondermaats. Nou was dat een wat ouder model (maar wel geupgrade), ik weet niet hoe dat met de nieuwere zit. Maar wel een minstens zo belangrijk punt voor met 2 personen rijden: de remmen. Je hebt nou eenmaal flink wat extra massa te stoppen. ABS helpt hier ook bij, dus eigenlijk zou ik alle non-ABS modellen van je lijstje schrappen.
Dus mijn vraag is:

Een dunne trainingsbroek vind ik het fijnst, merk je bijna niks van. Ja, je kan met korte broek rijden, maar de stof van een motorbroek (overbroek) gaat waarschijnlijk wel een beetje plakken op de blote huid.

Edit: Is je motorbroek trouwens niet veel te groot als je er nog een normale broek onder kan dragen? Gaat bij een val geheid schuiven.
Ja voor woon-werk zal je toch wel moeten, tenzij je alsnog wil omkleden. Zit verder prima, maar is wel wat warmer natuurlijk. Als ik toch ga omkleden kies ik wel voor leder :Y - tenzij het gaat regenen, dan is mn gtx pak fijner.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:35
@Kalevandaal er zijn ook lange (thermo)onderbroeken, daarmee voelt het alsof je in je pyjama zit :+ Als het wat kouder is doe ik er een joggingbroek onder, en bij 8+ rij-uren een fietsbroek (met zo'n zeempje).

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:10

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Gummiebeer schreef op zondag 18 juli 2021 @ 13:18:
...

Ook iets vreemds als de motor langere tijd stilstaat en weer gestart wordt. Startmotor draait paar keer rond en slaat dan vast. Contact paar keer aan en uit en dan pakt die hem wel op.
Suggesties iemand? Accu is 12.8 volt in rust dus die valt af als verdachte.
Je bent wat te snel met het uitsluiten van de accu.
Hoever valt de spanning weg als je probeert te starten?
Komt de spanning dan onder de 10V is de accu toch echt niet meer goed.

418O2 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:52:
[...]

Nee. Heb jeans. Gebruik geen textiel broeken uit esthetische overwegingen
Ik draag geen jeans uit esthetische overwegingen, ik heb er ook maar 1. :P

Woon-werk heb ik zeker altijd een broek aan onder mijn textielen pak. Onder mijn doorwaaipak heb ik vaak een korte broek aan, maar bij lange ritten krijg ik dan last van mijn knieën.

Alleen een strak leren pak gaat niet schuiven/schuren als je zou vallen. Met een textielen pak kun je beter wel een laagje dragen. Toen ik met de Transalp op een zandweg met lage snelheid onderuit ging en op mijn elleboog landde had ik daar een schaafwond van de protector en een blauwe plek. Met een longsleeve of iets anders om mijn elleboog had ik alleen een blauwe plek gehad omdat schuiven dan wel kan.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Kalevandaal
Grubeater schreef op maandag 19 juli 2021 @ 01:12:
[...]

[...]

Woon-werk heb ik zeker altijd een broek aan onder mijn textielen pak. Onder mijn doorwaaipak heb ik vaak een korte broek aan, maar bij lange ritten krijg ik dan last van mijn knieën.

Alleen een strak leren pak gaat niet schuiven/schuren als je zou vallen. Met een textielen pak kun je beter wel een laagje dragen. Toen ik met de Transalp op een zandweg met lage snelheid onderuit ging en op mijn elleboog landde had ik daar een schaafwond van de protector en een blauwe plek. Met een longsleeve of iets anders om mijn elleboog had ik alleen een blauwe plek gehad omdat schuiven dan wel kan.
Dit was ook de reden dat ik een spijkerbroek eronder aan had, wat nou als je een schuiver maakt.
Maar zal eens zoeken voor een legging (y)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Kalevandaal schreef op maandag 19 juli 2021 @ 06:02:
[...]

Dit was ook de reden dat ik een spijkerbroek eronder aan had, wat nou als je een schuiver maakt.
Maar zal eens zoeken voor een legging (y)
Zoiets als dit:
https://www.decathlon.nl/...en-dry-zwart/_/R-p-164591
https://www.decathlon.nl/...0-voor-heren/_/R-p-182791

Je hebt ze ook van motormerken:
https://www.motorkledingc...derkleding/thermobroeken/

Maar ik weet niet of dat nou meer marketing is.

Je kan ook kijken voor een dunne trainingsbroek. Dat zit wat losser dan een spijkerbroek.

[ Voor 7% gewijzigd door Vrijdag op 19-07-2021 07:25 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• kneusteun
De meeste alpjes zijn niet sterk genoeg om lekker met 2 personen op te zitten.
Ik denk dat je daarvoor al snel naar de zwaardere fietsen moet kijken, mijn AT750 kan in principe een persoon meenemen maar als ik dan een lange toer moest doen zou ik er ook gek van worden.

Bekende van me had hetzelfde met de tracer 700, gewoon te weinig onderin om lekker rustig met een tweede persoon te kunnen toeren.

Er zit namelijk best wel een verschil in met twee man "kunnen" rijden en relaxed met een tweede persoon achterop toeren.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:45
Winkiller schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:40:
[...]

d:)b
Weet je, soms ben ik het zo vreselijk zat dat veel anderen de pineut zijn doordat een kleine groep het verzieken dat ik soms vreselijk de pest in krijg. Vanmiddag even op pad met Calimoto, kom ik na 45 km leuk rijden bij de Meije, afgesloten voor motorrijders in het weekend en feestdagen. :'( :X

[...]

Nope, het viel me op dat het apparaat vreselijk stonk naar benzine en een rot herrie maakte.

De Meije in 2018 en 2019 ? iedereen zag deze borden maar veel deden er niets mee. :'(

[Afbeelding]

De Meije in 2020 & 2021.
[Afbeelding]
Mensen (lees: bewoners/klagers) die zeiken, blijven zeiken ongeacht of de situatie erop verbeterd is.
Als je jezelf gaat irriteren aan een druppende kraan, zal de irritatie pas verdwijnen op het moment dat de kraan stopt met druppen...

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-12-2025
Bommes schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:52:
€ 4.450,00

[Afbeelding]

@Patrock, iets voor jou? :+

• Waaj
  • Niet online
Lord_T schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:54:
[...]

Ziet er cool uit! Ben nu net in Hirsthals aangekomen (1010km gereden vandaag). Morgen ga ik met de boot naar Kristiansand en dan juist via de Noorse kust langzaam omhoog. Doel is her en der paar dagen te staan en beetje te wandelen.
Tis trouwens best volharding om 1010km te rijden lol...

Edit: heb 2x astra gekregen meer dan 2 weken geleden, dus die dcc zit goed.
Wij varen over 3 weken met de boot van Hirtshals naar Kristiansand, ik ben erg benieuwd of en waar je DCC gecontroleerd wordt.

• Jolke
  • Laatst online: 19:33
Nice, @mkrmr, leuke foto's. :) Waarom vond je Zweden saai?
Ik denk de Noordkaap bij eidere motorrijder wel op het bucketlijstje staat.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
SniperGuy schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:54:
[...]

Mensen (lees: bewoners/klagers) die zeiken, blijven zeiken ongeacht of de situatie erop verbeterd is.
Als je jezelf gaat irriteren aan een druppende kraan, zal de irritatie pas verdwijnen op het moment dat de kraan stopt met druppen...
In een ander topic zag ik voorbij komen dat op aandringen van protesters in een bepaalde wijk een officiële geluidsmeting gedaan was. Conclusie? Viel allemaal binnen de normen, ook de motoren die te horen waren. Dat ondersteept jouw post wel imo.

Dan kun je je afvragen of de normen onvoldoende streng zijn, maar vraag me dan toch wel af waarom lagere overheden toch vrij snel overgaan tot motoren volledig verbieden, ipv geluidsmeting + handhaving.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ik draag ook enkel een onderbroek onder mijn leren broek, maar die heeft een voering (nuja, meer had, is redelijk uitgesleten al). In de koude maanden draag wel een thermo onderbroek, gewoon 1 van de ANWB.SStuk warmer :)

In de zomer iets onder mijn pak dragen, moet er niet aan denken, zweet al voldoende :P

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

noes schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:04:
[...]

Wil je er ook mee offroad? Want je wil meer tour-georienteerd en komt vervolgens met alleen SUV's aanzetten ;) hieronder wat suggesties voor tourmotoren / sport-tourmotoren.

Je kan ook nog de BMW R1200RT proberen, wat groter maar rijdt heel makkelijk met een laag zwaartepunt. Lekker veel kracht laag in de touren voor 2 personen en heeft een kofferset en verstelbaar zadel. Of iets sportiever, ouder, maar daardoor ook goedkoper, de R1100RS. Alternatief heeft BMW ook de F800GT, een lichte tourmotor (misschien net te jong voor je budget). Andere lichtere tourmotoren zijn bijv de Yamaha XJ6 / Diversion en de sportievere Fazer / FZ6 / FZ8. Honda VFR800 kan je ook overwegen, een sportieve tourmotor die niet al te fors is.

De TransAlp heb ik maar één keer op gereden (die van @Grubeater), reed erg makkelijk maar qua remmerij vond ik m ondermaats. Nou was dat een wat ouder model (maar wel geupgrade), ik weet niet hoe dat met de nieuwere zit. Maar wel een minstens zo belangrijk punt voor met 2 personen rijden: de remmen. Je hebt nou eenmaal flink wat extra massa te stoppen. ABS helpt hier ook bij, dus eigenlijk zou ik alle non-ABS modellen van je lijstje schrappen.
[...]
Goed punt wat betreft het type motor, iets meer tourgericht is ook prima, offroad ga ik er toch niet mee. Wat betreft het lijstje:

R1200RT/R1100RS: ziet er comfortabel uit maar ik vind het echt geen mooie motor.

F800GT: toevallig een tijdje terug proef gereden, reed prima maar ontzettend saai, totaal niet mijn ding.

Diversion: 600 heb ik gehad maar komt vermogen te kort met z'n 2en. 900 Prima motor maar veel te zwaar voor mij.

Fz6/Fz8: mooie motoren: duo zit lijkt krap, maar kwestie van proberen denk ik!

VFR800: ook een goede optie! Ga ik ook naar kijken.

@cooper_s1

Bedankt voor de informatie! Ik denk dat de TDM een goede optie is. Lijkt wel wat krap met duo maar ook gewoon proberen denk ik.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gisteren naar NoordOost-Friesland gereden via een door TomTom bepaalde 'spannende' route. Had niet verwacht dat het zo goed zou werken. Bijna allemaal leuke weggetjes, waar wat te zien valt. En mede daardoor ook 400km op één tank kunnen halen (voor het eerst).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g61HehdahhUWhFWwII4C91I_7y8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SNCUaHyHoZDiI3bbBgtMs1Sk.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik wel jammer vond is dat de Blikweg in Luttenberg specifiek afgesloten is voor motoren. Ja het is een mooie slingerweg, waar ik verwacht dat een boel motoren hard rijden en misschien teveel lawaai maken/uit de bocht vliegen.
Maar waarom dan niet gewoon handhaven ipv de makkelijke weg te kiezen om een bord neer te zetten dat motoren er niet in mogen?
Ik was even aan het twijfelen of ik het zou doen (en gewoon de route van TomTom te volgen) toen er twee motoren uit kwamen. Dus ik dacht, er wordt niet gecontroleerd, dus kan ik gewoon gaan. Zo jammer dat mensen zich niet kunnen gedragen en dat de handhaving (gemeente + politie) niet op snelheid/lawaai controleren. Gelukkig handhaven ze dan ook niet op het inrij verbod voor motoren

Edit: Ah het is een stratencircuit geweest. Maar nu gewoon openbare weg. Blijkbaar allang afgesloten voor motoren. Vreemd dat het dan niet in de routeplanning van TomTom voor motorrijders staat.

[ Voor 5% gewijzigd door Jelte op 19-07-2021 09:51 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

LankHoar schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:25:
[...]

Dan kun je je afvragen of de normen onvoldoende streng zijn, maar vraag me dan toch wel af waarom lagere overheden toch vrij snel overgaan tot motoren volledig verbieden, ipv geluidsmeting + handhaving.
Simpel toch? Da's makkelijker. Wat je niet ziet (of hoort) bestaat immers niet meer. En handhaving kost teveel tijd/geld/mankracht. Als je het probleem kan verplaatsen is dat altijd de meest gebruikte oplossing.

• Waaj
  • Niet online
Jelte schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:48:
Gisteren naar NoordOost-Friesland gereden via een door TomTom bepaalde 'spannende' route. Had niet verwacht dat het zo goed zou werken. Bijna allemaal leuke weggetjes, waar wat te zien valt. En mede daardoor ook 400km op één tank kunnen halen (voor het eerst).

[Afbeelding]

Wat ik wel jammer vond is dat de Blikweg in Luttenberg specifiek afgesloten is voor motoren. Ja het is een mooie slingerweg, waar ik verwacht dat een boel motoren hard rijden en misschien teveel lawaai maken/uit de bocht vliegen.
Maar waarom dan niet gewoon handhaven ipv de makkelijke weg te kiezen om een bord neer te zetten dat motoren er niet in mogen?
Ik was even aan het twijfelen of ik het zou doen (en gewoon de route van TomTom te volgen) toen er twee motoren uit kwamen. Dus ik dacht, er wordt niet gecontroleerd, dus kan ik gewoon gaan. Zo jammer dat mensen zich niet kunnen gedragen en dat de handhaving (gemeente + politie) niet op snelheid/lawaai controleren. Gelukkig handhaven ze dan ook niet op het inrij verbod voor motoren
De blikweg in Luttenberg maakt deel uit van de Luttenbergring. Om te voorkomen dat mensen hun eigen ronderecords daar gaan neerzetten is een deel van de ring afgesloten voor motoren. Dit zie je bij meerdere stratencircuits, o.a. bij Varsselring bij Hengelo.

[edit] reactie op verkeerde post verwijdert.

[ Voor 12% gewijzigd door Waaj op 19-07-2021 09:57 ]

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er zit inderdaad een hele historie achter. Eentje die ik als achteloze voorbijganger niet weet en snap.

Maargoed ik zal het nooit meer doen O-)

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-12-2025
Rick-Jan schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:45:
[...]

Goed punt wat betreft het type motor, iets meer tourgericht is ook prima, offroad ga ik er toch niet mee. Wat betreft het lijstje:

R1200RT/R1100RS: ziet er comfortabel uit maar ik vind het echt geen mooie motor.

F800GT: toevallig een tijdje terug proef gereden, reed prima maar ontzettend saai, totaal niet mijn ding.

Diversion: 600 heb ik gehad maar komt vermogen te kort met z'n 2en. 900 Prima motor maar veel te zwaar voor mij.

@cooper_s1

Bedankt voor de informatie! Ik denk dat de TDM een goede optie is. Lijkt wel wat krap met duo maar ook gewoon proberen denk ik.
Ik zou ook een langere tijd gaan rijden met je vriendin achterop. Toen wij van de R1 naar de V-Strom gingen (om ook gemakkelijker met 2 man te kunnen rijden) kreeg ze erg last van haar rug, omdat je niet meer naar voren gekanteld zit. Rij dus met z'n 2en en wat langer..

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Vrijdag schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:52:
[...]

Simpel toch? Da's makkelijker. Wat je niet ziet (of hoort) bestaat immers niet meer. En handhaving kost teveel tijd/geld/mankracht. Als je het probleem kan verplaatsen is dat altijd de meest gebruikte oplossing.
Oja, ik vergat even dat de overheid normaliter niet doet wat het beste of het meest logische is, maar wat het makkelijkste is :X

• Thoit
Jolke schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:23:
Zweden vond ik saai tov Noorwegen omdat het erg eentonig is. Je ziet er bos, bos en bos. Tussendoor zie je wat meertjes. In Noorwegen is het veel meer open en heb je veel meer gebergte.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

LankHoar schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:09:
[...]

Oja, ik vergat even dat de overheid normaliter niet doet wat het beste of het meest logische is, maar wat het makkelijkste is :X
Of wat het meeste geld oplevert, aka flitspalen neerzetten :P

• kneusteun
Jelte schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:48:

[Afbeelding]

Edit: Ah het is een stratencircuit geweest. Maar nu gewoon openbare weg. Blijkbaar allang afgesloten voor motoren. Vreemd dat het dan niet in de routeplanning van TomTom voor motorrijders staat.
Ik moest die weg een keer over voor werk (met motor) en zelfs de boer die in die prachtige bochten woonde zwaaide vrolijk naar me ;)

Is echt zonde dat het afgesloten is want daar zitten een paar bochten O+

• Lord_T
Waaj schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:02:
[...]

Wij varen over 3 weken met de boot van Hirtshals naar Kristiansand, ik ben erg benieuwd of en waar je DCC gecontroleerd wordt.
Tot op heden: van Amsterdam naar Hirsthalls gereden, nergens gecontroleerd. Voor de boot van Hirsthalls naar Kristiansand: bij de ticket controle de vraag gehad of ik volledig gevaccineerd was en hangertje gekregen voor aan stuur Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XoSjA4wRrWhhq8gnf2Se0r8F1y4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CsDexLIAqUi8cahy1Hf2sAmL.jpg?f=fotoalbum_large

Kortom stelt aan deze kant van Noorwegen geen drol voor. Andere Nederlander vertelde dat hij bij een museum qr moest laten zien, maar dat ze niets hadden om het mee te scannen. Dus zag die mevrouw een qr code, was het goed lol.

Edit: aan Noorse kant 50% kans om staafje in je neus te krijgen en 50% niet. Ik hoefde niet en kon naar politie punt rijden die paspoort +qr code controleerden. Daar dus wel van belang

[ Voor 8% gewijzigd door Lord_T op 19-07-2021 19:14 . Reden: Noorse kant toegevoegd ]

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:12
Grubeater schreef op maandag 19 juli 2021 @ 01:12:

Mijn textiele Rukka pakken schuiven echt geen meter hoor, dat heb ik al meerdere malen kunnen testen. Ook de aanvaring met een wild zwijn waarbij ik onvrijwillig afstapte met 80km/h op een N weg schoof mijn pak geen mm weg terwijl ik wel zeker 100m heb mogen glijden. Dat met alleen een t-shirt en onderbroek eronder aan. Ik had alleen een blauwe plek op mijn heup aangezien dat het eerste contact was tussen mijn lichaam en het asfalt. Ik blijf erbij, als je schaafplekken krijgt door je textiele pak bij een val, dan zit die gewoon niet goed.

Wat is overigens de moeite om bij woon-werk om te kleden :P. Je moet de motorbroek toch al uit doen, dan is het maar 1 extra handeling om een normale broek weer aan te doen. Ik doe het al sinds ik met de motor woon-werk rij. Bij mijn huidge werk kleed ik mij gewoon om in mijn eigen kantoor en bij mijn vorige baan pakte ik gewoon een lege vergaderruimte of kleedkamer.

Maar ieder zo zijn ding, als het maar comfortabel zit 8) .

• Waaj
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:30:
[...]

Ik moest die weg een keer over voor werk (met motor) en zelfs de boer die in die prachtige bochten woonde zwaaide vrolijk naar me ;)
Met een vuist zwaaien of een middelvinger opsteken is niet vriendelijk bedoelt :+
Is echt zonde dat het afgesloten is want daar zitten een paar bochten O+
:Y

Heb er ook wel eens gereden, en zolang je er niet 10 keer achter elkaar overheen jaagt is er weinig aan de hand denk ik. Maar het is wel op eigen risico :)

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

SniperGuy schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:54:
[...]

Luid is UIT en niet iedereen is hetzelfde. :o

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Een Can Am Spyder is geen motor. Wel een ideale dijkwegdriftmachine 8)

[ Voor 34% gewijzigd door Vrijdag op 19-07-2021 10:58 ]

• Lord_T
Welke navigatie app gebruiken jullie eigenlijk? Ik heb eigenlijk nu in split screen openstaan (op android telefoon) Flitsmeister en google maps.

Zijn de betaalde apps het waard voor leuke routes? Zoals calimoto of nog veel duurder de tomtom rider achtige zaken?

• kneusteun
Hipsters doen dus niet aan luid?

Allemaal meelopers met de trend die lui met stock brabantia’s 😉

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:45
LankHoar schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:25:
[...]

In een ander topic zag ik voorbij komen dat op aandringen van protesters in een bepaalde wijk een officiële geluidsmeting gedaan was. Conclusie? Viel allemaal binnen de normen, ook de motoren die te horen waren. Dat ondersteept jouw post wel imo.

Omdat het vriendjes politiek is en/of een kwestie van 'wie het hardste roept heeft gelijk', dat is wel gebleken uit het beroep wat door de MAG ingesteld is over de Zuiddijk en waar afgelopen week een zitting voor was.
Veel 'ehhhhh' 'ummmmm' 'ja dat weten we niet' opmerkingen van de gemeente op kritische vragen van de MAG

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Lord_T schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:58:
Welke navigatie app gebruiken jullie eigenlijk? Ik heb eigenlijk nu in split screen openstaan (op android telefoon) Flitsmeister en google maps.

Zijn de betaalde apps het waard voor leuke routes? Zoals calimoto of nog veel duurder de tomtom rider achtige zaken?
Zie mijn post van gisteravond over voor- en nadelen van Kurviger, die ik gebruik ;)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-01 11:38

mphilipp

Romanes eunt domus

Iedereen heeft denk ik wel gehoord over die Rotterdams motoragent die om het leven is gekomen na een aanrijding met een vrachtwagen, die vervolgens is doorgereden. Het verleden van deze chauffeur gaf al reden tot gefronste wenkbrauwen, maar nu lijkt het er gewoon écht op dat deze man het expres deed. Motoragenten hadden zelfs al de instructie gekregen om deze man niet met de motor staande te houden, omdat hij gevaarlijk was.
Nu is een collega motoragent 'uit de school geklapt' tegenover de NOS. Echt te bizar voor woorden. Straf helpt natuurlijk niet bij iemand waarbij het in de bovenkamer niet helemaal lekker zit, maar ik hoop toch dat ze 'm ergens wegstoppen en zeker niet meer aan het verkeer laten deelnemen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Lord_T schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:58:

Ik heb een Garmin Zumo 350 en sinds dit jaar als extra Calimoto, de laatste is zeker de moeite waard.
Calimoto is ook gratis te gebruiken in je regio, kan geen zeker kwaad om dit even te proberen.
kneusteun schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:58:
Hipsters doen dus niet aan luid?

Allemaal meelopers met de trend die lui met stock brabantia’s 😉
Iedereen die sommige tokkie moto vloggers te gek vinden en ook herrie gaan maken zijn ook meelopers.

[ Voor 17% gewijzigd door Winkiller op 19-07-2021 12:18 ]

• kneusteun
Tering, weer een bewijs dat de politie in NL er maar een potje van maakt....
Niet handhaven maar gewoon door de vingers zien, en dus een idioot maar laten rijden omdat anders er een confrontatie komt.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

kneusteun schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:16:
Niet handhaven maar gewoon door de vingers zien, en dus een idioot maar laten rijden omdat anders er een confrontatie komt.
Je bedoeld die vrachtwagen chauffeur ?

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:11
[...]

Ik voel me verder niet beledigd hoor als rijder op een RS. :P Ja, het is oldskool design. You hate it or you love it. Het stuurt overigens heerlijk
Ja, dat doe ik ook. Tijdens woon werk rij ik gewoon met jeans aan onder motorbroek van en naar het werk. Nergens last van eigenlijk.

• kneusteun
Winkiller schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:17:
[...]

Je bedoeld die vrachtwagen chauffeur ?
Ja ik snap die houding van de politie niet.
Je waarschuwt dus collega's dat de man een gevaar is, maar je zegt dus indirect dat ze hem niet staande moeten houden.

Kortom ipv het gevaar van de weg te halen, laatje hem in zijn eigen vrij staat (de cabine) gewoon lekker zijn gang gaan.
En ja als er geen consequenties aan zijn gedrag lijken te zitten gaat hij het ook niet veranderen.

Echt ongelofelijk hoe dat gaat. Dit kan je toch niet meer recht lullen als justitie ook... 240 uur....

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52
Zijn er zo veel mensen die het bestaan van functionele onderkleding niet kennen? Onderbroek, normale jeans, wat dan ook. Ik begin altijd met een fatsoenlijke basislaag, en daar gaat mijn pak overheen.
Afhankelijk van de weersomstandigheden kan die basislaag verschillen.

De meeste spullen die ik daarvoor heb zijn trouwens van Vanucci, het huismerk van Louis.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Bommes
Jolke schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:23:
Heel eerlijk, nee bij mij niet.
Ik toch wat meer van de terrasjes, lekker weer, leuke dorpjes
Het meer Bourgondische leven zeg maar.
En dat terwijl ik tijdens een motor trip helemaal niet voor terrasjes stop, of dorpjes ga bekijken.
Maar een beetje leven in de dopjes vind ik wil prettig.
En dus lekker weer, lekker in de korte broek en T-shirt door de bergen gassen.. >:)

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

kneusteun schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:36:
[...]
Ja ik snap die houding van de politie niet.
Je waarschuwt dus collega's dat de man een gevaar is, maar je zegt dus indirect dat ze hem niet staande moeten houden.
Als je dat verhaal leest ben ik het met je eens maar er is wel meer niet in orde in Nederland, dit is een druppel op een gloeiende plaat. Waarschijnlijk hebben ze niet voldoende sluitend bewijs om deze chauffeur van de weg te halen anders was dat in mijn optiek wel gebeurd.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:35
cyntax schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:32:
[...]

Wat is overigens de moeite om bij woon-werk om te kleden :P. Je moet de motorbroek toch al uit doen, dan is het maar 1 extra handeling om een normale broek weer aan te doen. Ik doe het al sinds ik met de motor woon-werk rij. Bij mijn huidge werk kleed ik mij gewoon om in mijn eigen kantoor en bij mijn vorige baan pakte ik gewoon een lege vergaderruimte of kleedkamer.

Maar ieder zo zijn ding, als het maar comfortabel zit 8) .
De extra moeite is dat het meestal niet sociaal geaccepteerd is om in je onderbroek op de werkvloer rond te lopen :+ Als het geen weer was voor motorjeans, deed ik altijd mijn textielbroek over de normale broek aan. Aankomen bij de werkplek, motorbroek uit en klaar. Als daar niets onder zit moet ik eerst ergens een plekje vinden voor het omkleden.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

ephymerous schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:28:
[...]

Same here. Nooit een broek onder de motorbroek gedragen :)
Ligt er aan wat voor motorbroek het is, ik doe soms wel eens een sportbroek er onder aan.
Kan die warme motorbroek altijd uit op bv. een terras of restaurant of bij vrienden en of familie bezoek.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:43

charrel

Cortisol4life..

Wel is mijn korte broek eronder en de slippers vlakbij in de koffer, lekker in de korte broek op het terras ;) 8)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kneusteun schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:16:
Dan heb je het niet goed gelezen: niet met de MOTOR aanhouden, maar als het moet, doe het dan met een auto. Bewuste motoragent deed het toch met de motor, met het bekende resultaat. Is dat wat je bedoelt met 'er een potje van maken'?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mphilipp schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:57:
[...]

Dan heb je het niet goed gelezen: niet met de MOTOR aanhouden, maar als het moet, doe het dan met een auto. Bewuste motoragent deed het toch met de motor, met het bekende resultaat. Is dat wat je bedoelt met 'er een potje van maken'?
Toch bizar dat die instructie is gegeven.
DrivinUCrazy schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:41:
Zijn er zo veel mensen die het bestaan van functionele onderkleding niet kennen? Onderbroek, normale jeans, wat dan ook. Ik begin altijd met een fatsoenlijke basislaag, en daar gaat mijn pak overheen.
Afhankelijk van de weersomstandigheden kan die basislaag verschillen.

De meeste spullen die ik daarvoor heb zijn trouwens van Vanucci, het huismerk van Louis.
Ja maar er is wel een verschil tussen een hele dag touren en een ritje woon-werk. Woon-werk wil je zo min mogelijk omkleden.

Dag touren trek ik idd thermokleding aan, afhankelijk van het weer de zomer- of winteruitvoering. En dan, tenzij slecht weer, meestal leder pak.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• cooper_s1
  • Laatst online: 14:59

cooper_s1

MINI's rule

[...]

@cooper_s1

Rick-Jan, de ruimte is prima hoor op de buddy-seat. ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kneusteun schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:36:
[...]
Echt ongelofelijk hoe dat gaat. Dit kan je toch niet meer recht lullen als justitie ook... 240 uur....
Helaas/gelukkig werkt de rechtspraak niet met de onderbuik. Er is een verschil tussen verwijtbaar handelen en opzet. Een aanrijding veroorzaken is niet verboden, maar de omstandigheden kunnen tot een bepaalde straf leiden: nalatigheid, onverantwoordelijk/gevaarlijk rijdgedrag, alcohol/drugs gebruik of opzet. Maar dat laatste is erg moeilijk aan te tonen. Dan zou je bij wijze van spreken een filmpje moeten hebben of meerdere (betrouwbare) getuigen die verklaren dat iemand zichtbaar instuurde oid. Dus ik kan mij wel voorstellen dat men sterk het vermoeden had dat ie het bewust deed, maar het gewoon niet hard kon maken.

Om dan meteen te gaan roepen dat er niets van de rechtspraak klopt en de politie er een potje van maakt, is voor mij wel iets teveel Telegraaf gehalte. Deze persoon is er echt een van de buitencategorie idioot. Een straf gaat dan ook niet helpen, maar hij moet in ieder geval nooit meer aan het verkeer deelnemen. Voor zover dat te handhaven is. In een vrachtwagen zal ie wellicht nooit meer komen, want als je 'm zijn certificaten afpakt, krijgt ie nooit meer werk al vrachtwagenchauffeur, maar hij kan nog altijd in een personenwagen stappen. Met of zonder rbw. Wanneer wordt je nou gecontroleerd?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

noes schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:01:
[...]
Toch bizar dat die instructie is gegeven.
Inderdaad, bizar dat dat blijkbaar nodig was. En het was niet voor niets dus.

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-01 01:05
Triest verhaal wel hoor, die motoragent.

Hij gaf ook in deeltijd les op een motorrijschool hier in de buurt. Ken ook mensen die les van hem gehad hebben. De agent die de media nu opgezocht heeft is de eigenaar van die rijschool.
Pagina: 1 ... 325 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.