mphilipp schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:13:
[...]
Hoewel ik best vaak heb gekampeerd, zowel met de auto als met de motor ben ik er toch geen fan van. Toen ik nog met de auto ging was het wel ok. Je hebt dan veel meer spullen bij je natuurlijk, en je kunt ook makkelijk met de auto ergens heen. Dat koken op de camping heb ik nooit wat aan gevonden. Veel teveel gekloot en je moet van alles meezeulen en sommige dingen koel houden. Uiteraard allemaal dingen voor te vinden, maar ik vind het vooral veel gekloot om als een soort dakloze te leven
Lèg an mijn natuurlijk, ik ben (steeds meer) een luxe/gemaksmens geworden. En met de motor kamperen vond ik eigenlijk al helemaal niks. Ja, voor nood of gewoon een keer onderweg als er niets anders is ofzo. Met de motor kun je nóg minder meenemen, dus is het nóg primitiever. En het grootste nadeel van kamperen vond ik nog dat je na een lange dag rijden eerst nog van alles moet doen om je kamp op te zetten, ergens is (soms) shabby sanitaire voorzieningen moet douchen, meestal tot je enkels in het water omdat iedereen zijn pruik achterlaat. Nee...niets voor mij. Ik wil een lekkere warme douche en een goed bed om heel even bij te komen van een dag toeren. En meestal liggen campings buiten de stad of zelfs in the middle of nowhere, dus moet je weer ergens heen op de motor om een hapje te eten. Lekker in je motorpak in een restaurant gaan zitten dus...nee, 3x nix voor mij.
Op vakantie wil ik lekker relaxen en dat betekent voor mij zo min mogelijk 'gedoe'. Gelukkig zijn er mensen die niets liever doen dan kamperen, die mensen genieten er tenminste van. Ik vind 3 nachtjes (per jaar) op Le Mans eigenlijk wel weer genoeg...

Het is maar net waar je je prioriteit legt.
Camping in de Italiaanse Alpen, heerlijk wakker worden zo toch:
Ik heb een goede (niet dure) tent die makkelijk op te zetten is.
En goed matje (Exped helaas best wel duur) en een fijne ruime dons slaapzak.
Klein opvouwbaar stoeltje en dat was het wel ongeveer waar de prio ligt.
Wat kleren en toilet spullen en omdat ik graag met een bakje koffie opstart een goedkoop simpel gasbrandertje en mokka perculatortje.
Verder ben ik op motor vakantie en ligt dat de prioriteit, rijden en rijden.
Schone set kleren en goed kunnen slapen.
En wat betreft die campings.
Met een beetje vooraf internet werk heb ik tot nu toe altijd campings gehad waar avond eten te krijgen was of op een paar minuutjes afstand.
En die vieze douche, tja soms gebeurd dat wel eens. Heb ook genoeg in hotels gezeten dat ik me soms ook niet helemaal happy voelde met de hygiëne aldaar.
Met geleend spul (tentje en luchtbed) op mijn Vespa in de Alpen:
Nee ik kan iemand die niet van kamperen houd niet overtuigen maar wat ik aan wil geven is dat het wel heel erg afhankelijk is van je prioriteiten.
Leg je die bij het rijden en een goede nacht rust dan krijg je die spulletjes makkelijk mee op de motor
Mijn Guzzi op de Franse TET ergens vlakbij Schengen:
Alles aan boord voor een weekje onderweg.
2 zijtasjes, tentje boven op en nog een klein rugzakje voor wat te eten en drinken onderweg.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.