Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 320 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.022.965 views

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ArcherNine schreef op maandag 5 juli 2021 @ 08:54:
Hoi allemaal, nog een lurker hier, maar nu is het eindelijk tijd om een motor te kopen!

Ik ben nog "nieuw" in NL (bijna 3 jaar, verhuisd van Zuid Afrika) dus ik weet niet zo goed wat normaal is om te doen of naar te kijken bij het kopen van een gebruikte motor. Wat voor soort proefrit is normaal, hoe lang kan ik er mee doen? Zijn prijzen onderhandelbaar (ik denk dat dit ook van dealer tot dealer en van merk tot merk zal verschillen)? En als ik ervoor kies om een deel van de motor te financieren, heb ik dan een volledige verzekering nodig? Omdat dat vrij duur is op elke klasse motorfiets, dan koop ik liever iets veel ouder (en goedkoper).
Verschilt sterk per merk / dealer / prijscategorie inderdaad. Onderhandelen kan in NL altijd wel, behalve bij inruil (dan onderhandel je op de inruil prijs meestal).
Niet alle zaken zijn even happig op proefrijden. Sommige vinden het geen probleem en krijg je zonder makken de sleutel mee voor een uur of 2, andere doen het niet en daar kun je de motor huren en dan krijg je die huur gratis als je een motor aanschaft.
Ik zou het vooral overleggen met de zaak waar je bent.

Voor wat betreft verzekeringen bij lenen, dat zal van de leningverstrekker afhangen. Sommige verplichten het, anderen niet. Bedenk je wel dat als je 5.000€ financiert (bijvoorbeeld), en je de volgende dag je fiets total loss rijd zonder verzekering die je schade dekt, die 5.000€ lening blijft doorlopen en jij geen motorfiets meer hebt.
Persoonlijk vind ik dat je risico's die je niet kan dragen hoort te verzekeren en anderen niet.
Dus als jij je lening kan dragen ook zonder motorfiets (e.g. je hebt hem niet nodig voor werk ofzo), dan vind ik het optioneel. Of je het fijn vind moet je zelf weten.

Motorzaken zijn meestal wel happig op financieren omdat ze dan 2x aan je verdienen (marge op motorfiets + marge op lening).

Denk wel even na over je helm/jas/broek/laarzen/handschoenen ook, dat je daar financieel de ruimte voor overhoud.

En natuurlijk benzine, zodat je lekker kan rijden :9

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:56

_Apache_

For life.

Het lijkt erop dat mijn trouwe Interphones 5XT's de geest hebben gegeven. Heb een dual-setje lange tijd gebruikt. Gebruikte hem op vakantie tegelijkertijd samen met vrouwlief. Tijdens het forensen (pre-corona O-) ) een-voor-een.
Een is begonnen met storen, en de ander laadt niet meer goed op. ;(

Aanschaf datum 'september 2012'.. nou vooruit dan maar. :w

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Voor iemand die nog van plan is iets aan te schaffen;

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Houd wel rekening mee dat hun levertijden vaak wat langer zijn, maar prima ervaring met deze winkel gehad onlangs.

[ Voor 7% gewijzigd door Nycrea op 05-07-2021 11:13 ]

🇺🇦

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:53

cooper_s1

MINI's rule

Nycrea schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:11:
Voor iemand die nog van plan is iets aan te schaffen;

***members only***

Houd wel rekening mee dat hun levertijden vaak wat langer zijn, maar prima ervaring met deze winkel gehad onlangs.
Net even gekeken op hun site en ze hebben inderdaad leuke kortingen.
Heeft verder iemand ervaring met deze toko? (goed of slecht?)

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:53
_Apache_ schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:42:
Het lijkt erop dat mijn trouwe Interphones 5XT's de geest hebben gegeven. Heb een dual-setje lange tijd gebruikt. Gebruikte hem op vakantie tegelijkertijd samen met vrouwlief. Tijdens het forensen (pre-corona O-) ) een-voor-een.
Een is begonnen met storen, en de ander laadt niet meer goed op. ;(

Aanschaf datum 'september 2012'.. nou vooruit dan maar. :w
Dat vind ik inderdaad best netjes.
Accu's zijn vaak een issue natuurlijk en hebben gewoonweg niet eeuwige leven.
Bijna 10 jaar is een prima lifespan lijkt me.

• _Apache_
  • Laatst online: 20:56

_Apache_

For life.

kneusteun schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:34:
[...]

Dat vind ik inderdaad best netjes.
Accu's zijn vaak een issue natuurlijk en hebben gewoonweg niet eeuwige leven.
Bijna 10 jaar is een prima lifespan lijkt me.
Zeker. Heb wel geprobeerd hun lifespan zoveel mogelijk te rekken.
Gebruik ik ze niet, maximaal opladen en binnen houden.
Vrieskou? Idem, naar binnen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Jolke schreef op maandag 5 juli 2021 @ 08:55:
[...]

Nice, waar is die stuwdam? Ziet er bekend uit, maar ik kan het even niet plaatsen.

@timpy007 ik wil nog altijd een foto met het bordje Kloten in de achtergrond. :P
Bij Vianden toch?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:18
Klopt. :F
Ik kijk daar teveel in mijn achteruitkijkspiegel naar het kasteel.

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-12-2025
ArcherNine schreef op maandag 5 juli 2021 @ 08:54:
Hoi allemaal, nog een lurker hier, maar nu is het eindelijk tijd om een motor te kopen!

Ik ben nog "nieuw" in NL (bijna 3 jaar, verhuisd van Zuid Afrika) dus ik weet niet zo goed wat normaal is om te doen of naar te kijken bij het kopen van een gebruikte motor. Wat voor soort proefrit is normaal, hoe lang kan ik er mee doen? Zijn prijzen onderhandelbaar (ik denk dat dit ook van dealer tot dealer en van merk tot merk zal verschillen)? En als ik ervoor kies om een deel van de motor te financieren, heb ik dan een volledige verzekering nodig? Omdat dat vrij duur is op elke klasse motorfiets, dan koop ik liever iets veel ouder (en goedkoper).
Welkom in het topic!

Wat @_eLMo_ aangeeft is dat het per dealer verschilt. Van tevoren aangeven dat je komt en graag een proefrit wil doen is in ieder geval handig. Soms staan motoren redelijk ingebouwd in een showroom en duurt het even voordat ze de motor buiten hebben staan. Ook is het proefrijden op zaterdagen niet handig, vaak is het dan te druk. Beter om door de week in de ochtend af te spreken.

Wat de verzekering betreft zou ik kijken welk financieel risico je wil/kan dragen en wat de extra kosten zijn van een all-risk verzekering. Hangt ook helemaal af van het soort motor dat je zoekt wat daarvan de kosten zijn. En leeftijd + regio maakt ook nog verschil.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:29
_eLMo_ schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:00:
[...]

Verschilt sterk per merk / dealer / prijscategorie inderdaad. Onderhandelen kan in NL altijd wel, behalve bij inruil (dan onderhandel je op de inruil prijs meestal).
Niet alle zaken zijn even happig op proefrijden. Sommige vinden het geen probleem en krijg je zonder makken de sleutel mee voor een uur of 2, andere doen het niet en daar kun je de motor huren en dan krijg je die huur gratis als je een motor aanschaft.

Voor wat betreft verzekeringen bij lenen, dat zal van de leningverstrekker afhangen. Sommige verplichten het, anderen niet. Bedenk je wel dat als je 5.000€ financiert (bijvoorbeeld), en je de volgende dag je fiets total loss rijd zonder verzekering die je schade dekt, die 5.000€ lening blijft doorlopen en jij geen motorfiets meer hebt.
Persoonlijk vind ik dat je risico's die je niet kan dragen hoort te verzekeren en anderen niet.
Dus als jij je lening kan dragen ook zonder motorfiets (e.g. je hebt hem niet nodig voor werk ofzo), dan vind ik het optioneel. Of je het fijn vind moet je zelf weten.

Motorzaken zijn meestal wel happig op financieren omdat ze dan 2x aan je verdienen (marge op motorfiets + marge op lening).

Denk wel even na over je helm/jas/broek/laarzen/handschoenen ook, dat je daar financieel de ruimte voor overhoud.

Als het gaat om gebruikte motoren heb ik nog nooit meegemaakt dat een proefrit niet mogelijk was. Wat geaccepteerd wordt qua duur van de proefrit kan wel veel verschillen. Ik vind meestal 20 minuten lang genoeg, en dat accepteren vrijwel alle zaken ook wel. En onderhandelen kan ook altijd, ook bij inruil. Of je veel van de prijs afkrijgt is een ander verhaal, maar je wordt nooit raar aangekeken als je het probeert. Vergelijk vooraf alvast de prijzen van vergelijkbare motoren (qua type, bouwjaar en kilometerstand), dan weet je waar je staat qua prijs.

Ik neem overigens ook altijd iemand mee die beter de technische staat kan beoordelen. Zelf ben je al snel verblind door de nieuwe liefde natuurlijk <3 waardoor je misschien net iets te snel ja zegt.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:47

Vrijdag

De Zwarte

Gewoon, omdat de reclame tof is 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:45
Ik voel me geroepen.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:53

cooper_s1

MINI&#039;s rule

• Jon156
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:25
Hallo Allemaal,

Ook ik ben nieuw hier, morgen heb ik mijn avd-examen en daarna kan de zoektocht naar mijn 1e motor echt goed beginnen.
Omdat ik al een ouwe l*l ben heb ik gelijk mijn volledige rijbewijs als ik het haal.

Heeft iemand nog tips voor mijn 1e motor?

Een naked vind ik eigenlijk het mooiste (kawa z750 bv.), maar ik merk bij mijn lessen op een kawa z-650 dat ik dan toch wel behoorlijk veel winddruk op mijn bovenlichaam ondervind bij snelheden vanaf 80-100 km/u.

Verder sta ik overal voor open, alleen een chopper trekt me echt niet en een racer trek ik niet qua zithouding verwacht ik.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:11
Jon156 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:28:
Hallo Allemaal,

Ook ik ben nieuw hier, morgen heb ik mijn avd-examen en daarna kan de zoektocht naar mijn 1e motor echt goed beginnen.
Omdat ik al een ouwe l*l ben heb ik gelijk mijn volledige rijbewijs als ik het haal.

Een naked vind ik eigenlijk het mooiste (kawa z750 bv.), maar ik merk bij mijn lessen op een kawa z-650 dat ik dan toch wel behoorlijk veel winddruk op mijn bovenlichaam ondervind bij snelheden vanaf 80-100 km/u.

Verder sta ik overal voor open, alleen een chopper trekt me echt niet en een racer trek ik niet qua zithouding verwacht ik.
Een witte Suzuki GSR 750 uit 2011 met een mooie Akrapovic demper? :+

Moet hem enkel nog even op marktplaats knallen deze week..

Maar wat betreft het rijden op een naked en de winddruk: dat went vanzelf. Ik weet nog de eerste keer op mijn lesmotor dat ik de snelweg op reed, ik dacht dat ik er af zou gaan vliegen..

• kneusteun
Verschilt per naked ook enorm, en ook een ruitje kan enorm veel doen.
Soms bij een volle kuip krijg je juist de windruk op je helm, daar waar ik hem liever op de borst heb.

• MichielK71
Hallo Allemaal,

Ook welkom hier, en succes met het examen morgen.

Als je niet oppast krijg je standaard de opmerking dat een rode Suzuki Hayabusa toch wel het je van dat is. Met name met een verlengde achterbrug :)

Zonder gekheid, een 750cc 4-cilinder is een prima motor om mee te starten. In ieder geval heel wat minder bruut op het gas dan een hele dikke 2-cilinder.

[ Voor 10% gewijzigd door MichielK71 op 05-07-2021 15:55 ]

• Jon156
R0y. schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:33:
[...]

Een witte Suzuki GSR 750 uit 2011 met een mooie Akrapovic demper? :+

Moet hem enkel nog even op marktplaats knallen deze week..

Maar wat betreft het rijden op een naked en de winddruk: dat went vanzelf. Ik weet nog de eerste keer op mijn lesmotor dat ik de snelweg op reed, ik dacht dat ik er af zou gaan vliegen..
Dat vind ik ook een hele mooie motor, maar als ik zo even snel kijk zit die net boven budget waarschijnlijk :-(

Dat je went aan die winddruk had ik inderdaad ook al gelezen, en daarom ben ik ook zeker wel van plan om (ook) een testrit te gaan maken op een naked.
MichielK71 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:40:
[...]

Als je niet oppast krijg je standaard de opmerking dat een rode Suzuki Hayabusa toch wel het je van dat is. Met name met een verlengde achterbrug :)
Dat was ik toch echt niet van plan :D

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:10
@Jon156 Winddruk is ook beter voor je rijbewijs ;) Ik had mijn op gsxr weinig snelheidsbeleving door het ontbreken van wind.

Nu een naked en bij 130 gaat de lol er wel af :P

[ Voor 54% gewijzigd door 418O2 op 05-07-2021 15:53 ]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:15

mphilipp

Romanes eunt domus

Even een weekje weggeweest. Geen foto's gemaakt van de motor eigenlijk. Eerst even via een omweg (binnendoor) naar Maastricht. Daar kun je ook best lang mee bezig zijn. Daar twee nachtjes gebleven en toen richting Luxemburg gegaan. In Vianden ook weer twee nachtjes gebleven en de eerste dag een 14 kastelen tocht gedaan. Dat was het plan in ieder geval. Maar toen we bijna op het eind waren, begon het te regenen en zijn we maar weer terug naar Vianden gegaan. Gelukkig is Luxemburg klein, dus je bent er zo.

Echter, onderweg kwamen we langs een minder fortuinlijke motorrijder. We werden voor de bocht al door een motorrijder die er stond en een automobilist gewaarschuwd dat er zo te zien een ongeluk gebeurd was. Ik zag een aantal motoren met berijders naast de vangrail staan en iets na de bocht lag er een motorrijder op de grond zonder helm. Zijn motor verderop tegen de vangrail met een plas olie er onder. Aangezien er al genoeg mensen waren en ik geen medische hulp kan geven zou stoppen weinig toevoegen aan het drama, dus zijn we doorgereden. Mijn vriendin was behoorlijk onder de indruk omdat zij dacht dat die plas bij de motor bloed was. Dat heb ik gelukkig uit haar hoofd kunnen zetten. Maar hij lag er niet vrolijk bij. Ik heb niet uitgebreid kunnen kijken, maar ik herkende hem wel aan zijn lange haren en rode overall. De dag ervoor had ik hem en zijn groepje nl zien aankomen op het terras waar wij zaten. Hij was met een rode Ninja en had lange blonde haren. Ik schat 'm op ergens in de 30. Flinke vent (lang). Het simpele feit alleen al dat we 'm 'kenden', al was het alleen maar van afstand, maakte het nog nét iets indrukwekkender. Ze waren lol aan het maken met het groepje, waar we ons allemaal wel in kunnen verplaatsen. En dan zie je 'm een dag later daar liggen... Geen fijn gezicht. Toch weer een reminder aan hoe kwetsbaar we zijn op zo'n motor.

Ik hen geen idee over de toedracht, en wil er ook niet over speculeren. Er kan van alles gebeurd zijn. Een vriend van mij had die week 2x een narrow escape met een mafklapper die te hard door de bocht ging en op zijn helft terecht kwam. Dan lul je niet meer, zou Olav Mol zeggen :X

Kleine kans, maar misschien kent iemand de jongeman van het ongeval en weet hoe het met 'm is? Ik schat zo dat ie iets van een botbreuk en imagoschade heeft. De motor zat zo te zien niet totaal in elkaar en hij was volgens mijn vriendin bij kennis, want hij hield iemands hand vast.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Jolke
Heftig verhaal, @mphilipp! Dat geeft wel een doffe klap op je weekje weg zo. :X
Ik hoop dat het verder gaat goed - iig goed te lezen dat de persoon in kwestie bij kennis was.

14 kastelentocht door Lxuemburg? Dat klinkt interessant, heb je gpx-je hiervan?

• k1NG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Hard door de bocht gaan moet je lekker voor 't circuit bewaren... Plat en hard gaan door een bocht vind ik ook leuk, alleen doe ik het in bochten die ik ken zonder tegenliggers of op 't circuit...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:03:
14 kastelentocht door Lxuemburg? Dat klinkt interessant, heb je gpx-je hiervan?
Heb ik nota bene gejat van een post hier niet zo lang geleden :+
hier te vinden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

k1NG schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:03:
[...]
Hard door de bocht gaan moet je lekker voor 't circuit bewaren... Plat en hard gaan door een bocht vind ik ook leuk, alleen doe ik het in bochten die ik ken zonder tegenliggers of op 't circuit...
Eens. Alleen weet ik niet wat in dit geval de toedracht was. In de meeste gevallen gaat het om zelf overschatting, maar het kan hier net zo goed gaan om een onhandige actie van iemand anders in de groep of een tegenligger.

• geert_s
Hallo Allemaal,

Budget is wel even handig om te vermelden voor wat gerichter advies. En wil je nieuw of occassion? Verder ga je veel 'proefrijden' als advies krijgen :)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Hallo Allemaal,

Gewoon de rode kappen van die verlengde 'Busa er af halen. Heb je ook een naked 8)

En als je last hebt van wind op een naked: Meer metal luisteren. Krijg je sterke nekspieren van (y)

[ Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 05-07-2021 16:46 ]

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-01 10:38
@Jolke deze is bij Vianden, maar heb er wel wat meer gezien :Y

• kneusteun
k1NG schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:03:
[...]

Die conclusie trek je vaak te vlug.

Had een soortgelijk verhaal dat ik een stuk met een R6 meereed (kende hem niet) en hij ging op een gegeven moment rechtdoor waar ik rechts ging. Kom ik 5 minuten later bij mijn ouders sprint mijn pa weg (brandweer) omdat er een motorrijder was verongelukt.
Bleek die R6 te zijn, kerel had het niet gered, brandweer en ik ook dachten meteen dat hij wel als een gek zou hebben gereden.

Achteraf bleek er een kind de N weg op te zijn gedraaid zonder te kijken en de motorrijder week uit naar een auto ipv het kind, en moest dat bekopen met zijn leven....

Heftig, omdat je eerst een stukje meerijdt met zo iemand en ook omdat ik mijzelf betrapte op het vooroordeel dat elke buikschuiver rijdt als een idioot.

• k1NG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Het is slechts een mening die ik deel, niet een vooroordeel of een conclusie mbt dat ongeluk..

• Jon156
Vrijdag schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:45:
[...]

Gewoon de rode kappen van die verlengde 'Busa er af halen. Heb je ook een naked 8)

En als je last hebt van wind op een naked: Meer metal luisteren. Krijg je sterke nekspieren van (y)
Meer metal luisteren kan bijna niet >:)

Budget is rond de 4k, liefst minder, maar ook naar boven enigszins rekbaar voor de perfecte motor.

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
@Jon156 Welkom bij de club!

Zoals veel gezegd zal worden: Proefrijden en/of huren. Rondkijken en bepalen wat bij je past. Mij kon het gejank van een 4 cilinder me niet bekoren, een 3 cilinder vond ik mé, dus ben ik voor het geroffel van een boxer 2 cilinder gegaan en nog steeds geen spijt van.

Een GS is misschien voor oude lullen, maar rijd o zo fijn 8)

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-01 10:38
Lang weekend Luxemburg zit er helaas weer op, prachtig gereden en de natte weersvoorspellingen waren prima te ontwijken. Donderdag op de heenrit tot aan Venlo regen gehad, daarna droog. Vrijdag zou een mooie dag zijn, op zaterdag werd er bakken met regen voorspeld maar meer dan een paar drupjes heb ik niet gezien. Zondag zou het de hele dag regenen en onweren, dus lekker in de buurt van het hotel gebleven. Om 12:30 buienradar naar eens gecheckt, klein buitje, doorgereden naar Vianden, geluncht, en Duitsland in gegaan. Daar toch goed 2 uur gereden voor het begon te regenen. Laatste 20 minuten naar het hotel was eigenlijk te gek, maar t pak heeft me droog gehouden oOo Dames in hetzelfde hotel hadden minder geluk, evenals een stelletje. Beiden waren verder richting het zuiden afgezakt, 4.5 uur regen gehad waarvan 2 uur hoosbuien. Ze geloofden me niet toen k zei dat het voor mij alleen het laatste half uur was en een klein buitje tussen de middag.

Vandaag teruggereden naar Nederland, vanuit Dasburg de 10 op, in België eerst binnendoor gereden tot het begon te zeiken, toen de snelweg op gegaan. Bij Spa was het zowaar even droog, plekje gezocht om even bij het circuit te kijken. Ze hadden een motor-training, erg gaaf om ze vol gas Stavelot uit te zien en horen komen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qzBkqlXkhFixZ_hUD6QDp_K8Vqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7CI66hf6SZLj7xz55hgbSn77.jpg?f=fotoalbum_large
Daarna weer doorgereden, zeikende regen in, en bij Maastricht scheen de zon weer :)

Die Belgen maken het trouwens nog gekker met reparatiestroken dan wij Nederlanders. Op een knooppunt bijna mezelf met motor tegen een muur geparkeerd. Op een knooppunt, bocht naar rechts, 80km/h. Wilde een bus inhalen die 50 reed, dus hop linkerbaan, en het hele zooitje glijd zo onder me weg... Gelukkig had ik te veel onderbroeken meegenomen

• _eLMo_
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DndJmCQHKD8awtZ_y1YkjIPQIrI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d7VEk49Z4gW0HfuQVCe4vQfb.jpg?f=fotoalbum_large

Bandjes wisselen van Bridgestone AX41 AdventureCross naar Michelin Anakee Wild.

De AX41’s waren nog niet op maar gaan de week Italië niet overleven. Dus deze erop en als de Anakee’s dan op zijn de AX41’s er weer op en oprijden.

Gelijk een mooi vergelijk of ik de AX41 of Anakee ga blijven rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DV-Cctw0lLb6CIPM_t0563TWe9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Viz8Pp4qCIu872uAnUE9Xom6.jpg?f=fotoalbum_large

Gelijk topkofferrek opnieuw vastgezet met loctice. Er waren eerder twee bouten losgelopen (de voorste). Die zaten nu in de loctite, maar de achtersten waren nu ook logelopen :+ Dus die ook in de loctite gezet.

Woensdag vertrekken Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGWBTAANvP3rs_GGT7P1sJqIago=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/PyQ7caYIhyZ4quCY0gP6XNAC.gif?f=user_large

• Nycrea
  • Nu online
_eLMo_ schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:14:
[Afbeelding]

Bandjes wisselen van Bridgestone AX41 AdventureCross naar Michelin Anakee Wild.

De AX41’s waren nog niet op maar gaan de week Italië niet overleven. Dus deze erop en als de Anakee’s dan op zijn de AX41’s er weer op en oprijden.

Gelijk een mooi vergelijk of ik de AX41 of Anakee ga blijven rijden.

[Afbeelding]

Gelijk topkofferrek opnieuw vastgezet met loctice. Er waren eerder twee bouten losgelopen (de voorste). Die zaten nu in de loctite, maar de achtersten waren nu ook logelopen :+ Dus die ook in de loctite gezet.

Woensdag vertrekken [Afbeelding]
Hoe rijden die op de snelweg? Zo'n stuk naar italie lijkt me wel een beetje klote met 50/50 banden, of valt het mee?

En wat voor kofferhouders zijn dat eigenlijk (ook de zijkoffers) niet OEM zo te zien of wel?

[ Voor 3% gewijzigd door Nycrea op 05-07-2021 19:20 ]

🇺🇦

• timpy007
  • Laatst online: 13:01
Jolke schreef op maandag 5 juli 2021 @ 08:55:

@timpy007 ik wil nog altijd een foto met het bordje Kloten in de achtergrond. :P
Ik zal kijken of ik dat kl*tenstuk kan rijden ergens deze week :+
Moet t wel mooi weer zijn O-)

• _eLMo_
  • Niet online
Nycrea schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:11:
[...]

Hoe rijden die op de snelweg? Zo'n stuk naar italie lijkt me wel een beetje klote met 50/50 banden, of valt het mee?

En wat voor kofferhouders zijn dat eigenlijk (ook de zijkoffers) niet OEM zo te zien of wel?
Geen centje pijn op de snelweg hoor. Dit zijn een stuk nieuwere banden dan de TKC80, daar werd ik echt doof tussen de 80-100, geen genot.
Hiermee schraap ik de steppen aan de grond, geen klachten. Alleen wat getril in het stuur van 0-30km/h.

Deze allroad banden zetten al dat performance banden gedoe wel in een nieuw licht, als ik met 50% band oppervlak aan de rand plat door de bocht kan, wat moet ik dan met een pilot road ;P
Die gaan wel dubbel zo lang mee natuurlijk :P

Bumot kofferrek en koffers. Afrader, ik zou nu toch meer geld neerleggen voor Mosko Moto. Bumot is niet mooi afgewerkt van binnen, veel boutjes en moertjes, de waterdichte binnentas schuurt daar tegen kapot. De koffers zelf zijn toch behoorlijk zwaar door de RVS plaat, en ik vind ze niet makkelijk vouwen / inpakken vergeleken Mosko’s.
Topkoffer lekte totdat ik _alle boutjes_ had losgedraaid en met een dot siliconen weer had vastgezet. Voor de rest wel stevig.

Topkofferrek is OEM, alleen de RVS plaat (die op de foto los zit en recht omhoog staat is Bumot).

Ik doe er wel veel mee (topkoffer ziet geen offroad alleen).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/airAagW-QfvIROTE59gFaV9vcm0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fgCVWPChKrmo9ttcY5yvYzfF.jpg?f=fotoalbum_large

Deze week de heen/terug van 1250km per stuk snelweg, maar daar alles offroad. Mooi 50/50 toch ;P

[ Voor 42% gewijzigd door _eLMo_ op 05-07-2021 22:35 ]

Verwijderd

Zijn er hier nog mensen met een Honda Grom of Benelli TNT125?

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:10

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Verwijderd schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:51:
Zijn er hier nog mensen met een Honda Grom of Benelli TNT125?
@4x2 heeft een Grom/MSX.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:15
Zo, nog even een rondje gereden met de Ducati, die stond ook alweer even stil. Hij doet het nog steeds :+

Weet iemand toevallig een betaalbare paddockstand met zwenkwieltjes? Door weinig ruimte in de tuin staat de F650GS nu krap achter de Ducati, waardoor ik altijd die eerst onder de hoes vandaan moet halen en ergens anders parkeren voordat ik met de Ducati weg kan. Als ik het achterwiel echter een cm of 30 zijwaarts kan bewegen, dan kan ik er omheen :+ Net is het gelukt door het even op te tillen, maar iets met zwenkwieltjes is natuurlijk makkelijker :P (Het voorwiel staat in een inrij-klem)

Ik kwam deze tegen met fancy omnidirectionele wieltjes, maar die zijn wel erg prijzig.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:41

4x2

lộn xộn quá

*kijkt even door de achterdeur*
Yup, ik heb nog een MSX

leeg

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:49:
Zo, nog even een rondje gereden met de Ducati, die stond ook alweer even stil. Hij doet het nog steeds :+

Weet iemand toevallig een betaalbare paddockstand met zwenkwieltjes? Door weinig ruimte in de tuin staat de F650GS nu krap achter de Ducati, waardoor ik altijd die eerst onder de hoes vandaan moet halen en ergens anders parkeren voordat ik met de Ducati weg kan. Als ik het achterwiel echter een cm of 30 zijwaarts kan bewegen, dan kan ik er omheen :+ Net is het gelukt door het even op te tillen, maar iets met zwenkwieltjes is natuurlijk makkelijker :P (Het voorwiel staat in een inrij-klem)

Ik kwam deze tegen met fancy omnidirectionele wieltjes, maar die zijn wel erg prijzig.
Zoiets: https://www.bol.com/nl/nl...3t4wWWEAQYDiABEgI0XvD_BwE

No signature required.

• Chakotay
Dankv oor de tip. Niet echt helaas, in zo'n mover moet de motor achteruit in gereden worden. Dat werkt niet in combinatie met de voorwielklem.

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:11
Chakotay schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:07:
[...]

Dankv oor de tip. Niet echt helaas, in zo'n mover moet de motor achteruit in gereden worden. Dat werkt niet in combinatie met de voorwielklem.
deze stond in de lijst gerelateerde producten en is waarschijnlijk handiger
https://www.bol.com/nl/nl...ZNYQ.2_17.26.ProductImage

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22

• Nycrea
  • Nu online
_eLMo_ schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:10:
[...]

Geen centje pijn op de snelweg hoor. Dit zijn een stuk nieuwere banden dan de TKC80, daar werd ik echt doof tussen de 80-100, geen genot.
Hiermee schraap ik de steppen aan de grond, geen klachten. Alleen wat getril in het stuur van 0-30km/h.

Deze allroad banden zetten al dat performance banden gedoe wel in een nieuw licht, als ik met 50% band oppervlak aan de rand plat door de bocht kan, wat moet ik dan met een pilot road ;P
Die gaan wel dubbel zo lang mee natuurlijk :P

Bumot kofferrek en koffers. Afrader, ik zou nu toch meer geld neerleggen voor Mosko Moto. Bumot is niet mooi afgewerkt van binnen, veel boutjes en moertjes, de waterdichte binnentas schuurt daar tegen kapot. De koffers zelf zijn toch behoorlijk zwaar door de FVS plaat, en ik vind ze niet makkelijk vouwen / inpakken vergeleken Mosko’s.
Topkoffer lekte totdat ik _alle boutjes_ had losgedraaid en met een dot siliconen weer had vastgezet. Voor de rest wel stevig.

Topkofferrek is OEM, alleen de RVS plaat (die op de foto los zit en recht omhoog staat is Bumot).

Ik doe er wel veel mee (topkoffer ziet geen offroad alleen).
[Afbeelding]

Deze week de heen/terug van 1250km per stuk snelweg, maar daar alles offroad. Mooi 50/50 toch ;P
Het is de GS adventure die je hebt toch, waarom ben je niet voor de oem koffers gegaan als ik vragen mag, de rekjes zitten er dan toch al bij of niet?
Die Mosko's zijn zachte tassen wat ik kan vinden, dat had je dus toch liever gehad?

🇺🇦

• _eLMo_
  • Niet online
Nycrea schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:37:
[...]

Het is de GS adventure die je hebt toch, waarom ben je niet voor de oem koffers gegaan als ik vragen mag, de rekjes zitten er dan toch al bij of niet?
Die Mosko's zijn zachte tassen wat ik kan vinden, dat had je dus toch liever gehad?
Sowieso tassen ja, die heb ik nu ook. Harde koffers zijn fijner qua diefstal van spullen, maar ik rijd in europa. En harde koffers hebben bij offroad gebruik twee nadelen: ze kunnen je voet verbrijzelen, en na een (paar) val(len) zijn ze vaak net iets scheef waardoor ze niet meer waterdicht zijn.

BMW heeft sinds kort de Mosko Moto tassen in het gamma onder de naam Atacama.

BMW zijkoffers wilde ik dus niet (atacama was er toen nog niet), dus waarom het BMW rek kopen 🤷. Bumot rack was met €250 betaalbaarder (en zwart!). Rack ben ik wel tevreden over. Adventure heeft volgens mij standaard geen kofferrack, is optie (zat iig niet op de mijne).

Op dit rack kunnen ook de mosko motor zijtassen, dus die komen nog wel.

BMW topkoffer vind ik minder dan deze omdat de Bumot frictie scharnieren heeft, dat is echt een genot. Plus deze is groter daardoor past m’n Schubert E1 maatje 63 er gewoon in.
BMW koffer heeft wel 1 sleutelsysteem, maar ik heb keyless op deze, dus wat beetje m00t point.

Optioneel idd bij Herr BMW

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zhv8RnyPCHBtBTyEdV8tlo4LNBw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HgXNma21YOvc6OkwmT9Qj2cS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door _eLMo_ op 05-07-2021 22:49 ]

• Chakotay
@mr_zippey zoiets zocht ik inderdaad, dank :) Eens zien of daar wat ervaringen van te vinden zijn.

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:11
Chakotay schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:40:
@mr_zippey zoiets zocht ik inderdaad, dank :) Eens zien of daar wat ervaringen van te vinden zijn.
als je nog een gewone paddock stand voor de achterkant hebt zou je zelfs een verhuisplateau kunnen gebruiken.. zoiets dus: https://www.karwei.nl/ass...0-cm-max-200-kg/p/B132798 die zijn er ook in verschillende kwaliteiten of zelf maken ;)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

_eLMo_ schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:40:
[...]
En harde koffers hebben bij offroad gebruik twee nadelen: ze kunnen je voet verbrijzelen
Dat hoor ik vaker, maar gebeurt het ook wel eens of is het meer zo'n spookverhaal dat de liefhebbers van de zachte tassen blijven verspreiden? Ik weet het ook niet hoor, maar er zijn meer dingen die je poot kapot kunnen maken. Een crosslaars die vast blijft zitten onder je motor bijvoorbeeld. Heb je geen zware GS voor nodig, want het gebeurde mij bijna met een XT600. Kon mij nog met moeite onder dat ding vandaan wurmen, maar als het iets anders was gegaan, had ik gewoon mijn enkel (of mijn knie) gebroken. Dat voorkomt een crosslaars niet namelijk.
en na een (paar) val(len) zijn ze vaak net iets scheef waardoor ze niet meer waterdicht zijn.
Het is aluminium, dat kun je zo weer in model tikken. En als je de waterdiichte binnentassen bij koopt, heb je nergens last van toch? Koffers gebruik je eigenlijk altijd met binnentassen, anders sjouw je je omgelukking met je losse spullen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:10
Jon156 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:30:
[...]

Budget is rond de 4k, liefst minder, maar ook naar boven enigszins rekbaar voor de perfecte motor.
Ga tenminste eens een ktm rijden :)

Ik hoop zelf half/eind augustus weer te kunnen rijden. Beetje oefenen op de trapfiets. Sleutelbeen breken is geen aanrader als je kilometers wil maken. Timing is ook perfect.

• ArcherNine
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-01 18:59
_eLMo_ schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:00:
[...]

Bedankt dat is al wat goede info om mee te werken

Ik heb nog steeds het grootste deel van mijn uitrusting van ZA, dus het is alleen een helm waar ik rekening mee moet houden. Misschien ook wat winterhandschoenen omdat mijn bestaande handschoenen geschikt zijn voor een veel warmere winter, maar dat kan over een paar maanden komen

• _eLMo_
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 5 juli 2021 @ 23:30:
[...]

Dat hoor ik vaker, maar gebeurt het ook wel eens of is het meer zo'n spookverhaal dat de liefhebbers van de zachte tassen blijven verspreiden? Ik weet het ook niet hoor, maar er zijn meer dingen die je poot kapot kunnen maken. Een crosslaars die vast blijft zitten onder je motor bijvoorbeeld. Heb je geen zware GS voor nodig, want het gebeurde mij bijna met een XT600. Kon mij nog met moeite onder dat ding vandaan wurmen, maar als het iets anders was gegaan, had ik gewoon mijn enkel (of mijn knie) gebroken. Dat voorkomt een crosslaars niet namelijk.

[...]

Het is aluminium, dat kun je zo weer in model tikken. En als je de waterdiichte binnentassen bij koopt, heb je nergens last van toch? Koffers gebruik je eigenlijk altijd met binnentassen, anders sjouw je je omgelukking met je losse spullen.
Harde cijfers heeft niemand. Ik val elke offroad rit wel een keer, dus ik vind dit een prettiger idee dan koffers rechtslaan. Tevens vallen tassen zachter / fijner, voor mijn gevoel het beter, m’n subframe krijgt een veel minder harde dreun.

Ik gebruik bij harde koffers geen binnentassen, de BMW koffers pak je er altijd zo af, wel een goed argument.

Persoonlijke keuzes noemen we het maar, meerdere wegen naar Rome enzo ;P Met beide oplossingen zijn mensen de wereld rond geweest.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:19
mphilipp schreef op maandag 5 juli 2021 @ 23:30:
[...]

[...]

Ik had echt spijt dat we voor harde koffers zijn gegaan op onze rtw trip.

- gewicht
- gewicht
- gewicht
- verbogen bij off road valpartijen
- niet meer waterdicht (wij gebruikten geen binnentas)
- bijna vast met voet onder stuk steen

80% v/d andere motorrijders die we tegenkwamen had zachte tassen, of heeft zelfs halverwege gewisseld naar zachte tassen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

_eLMo_ schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:01:
[...]
Ik gebruik bij harde koffers geen binnentassen, de BMW koffers pak je er altijd zo af, wel een goed argument.
Nou, ik vond die grote alu koffers van de GSA nou niet echt lekker sjouwen. Lompe dingen die ik er liever op liet zitten. Dat heb ik met alle motorkoffers. Bovendien zijn de binnentassen makkelijk te gebruiken als weekendtas oid.

Maar misschien met een RTW kan het wat lastiger zijn ivm gewicht enzo, hoewel je ook weer veel mee moet nemen. Hangt er ook vanaf hoe ruig je het gaat opzoeken denk ik. Je ziet beiden op die grote reizen. De een gaat met een handtasje, de ander heeft een enorme alu bak achterop.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
mphilipp schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:10:
de ander heeft een enorme alu bak achterop.
Haye !!Einz!1

Held _/-\o_

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Speed-Wobble dankzij al 't extra gewicht én volume (aerodynamica) aan de achterkant... Dat rijdt niet fijn en is ook bijna niet meer te controleren / corrigeren als het eenmaal aan het mislopen is :X Het is niet voor niets dat er in de meeste koffers stickers zitten waarop een max. te beladen gewicht én een max. snelheid vermeldt staan!! In het geval van die gast in het filmpje: Hij zal die stickers waarschijnlijk vergeten zijn te plakken in z'n eigenbouw "koffers"....

Als je dan tóch gaat proberen om te kijken hoe hard je motorfiets nu eigenlijk écht kan met al die zooi achterop dan vraag je er ook wel een beetje om, hé :'(

Enneuh: GE-FE-LI-CI-TEERD!!!!! *O* :)F :9B

[ Voor 42% gewijzigd door Will_M op 06-07-2021 12:32 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• geert_s
Jon156 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:30:
[...]

Qua nakeds:
  • Ducati Monster 620
  • Suzuki GSR 600
  • Honda CB600F Hornet
  • Yamaha FZ6
  • Kawasaki ER6N / Z750
Daar heb je al 5 proefritjes mee dus ;)

Ik ben zelf begonnen op de Hornet en kan ik zeker aanraden.

• kneusteun
k1NG schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:16:
[...]

Het is slechts een mening die ik deel, niet een vooroordeel of een conclusie mbt dat ongeluk..
Mi scuzi.
Ik dacht dat reactie was op het ongeluk.

Ongelukkige timing ;)

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:30
Chakotay schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:49:

Ik heb deze, maar met die kleine wieltjes moet je wel een erg vlakke vloer hebben. Verder is hij ook niet erg stijf, gewicht van de 990 adventure lijkt me de max.
Voor het geld verder prima.

https://www.motea.com/nl/...er2-racing-zwart-193665-0

• Jolke
Hey, een nieuwe Itchy Boots. :+
Gaaf plan, maar wat een ongeluk meteen al. Wel weer prettig dat het 'dichtbij' huis gebeurde en dat hij eea aangepast heeft aan de route en de motor.

Gefeliciteerd trouwens! :)F

• MichielK71
Requiem19 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:05:
[...]

Ik had echt spijt dat we voor harde koffers zijn gegaan op onze rtw trip.

- gewicht
- gewicht
- gewicht
- verbogen bij off road valpartijen
- niet meer waterdicht (wij gebruikten geen binnentas)
- bijna vast met voet onder stuk steen

80% v/d andere motorrijders die we tegenkwamen had zachte tassen, of heeft zelfs halverwege gewisseld naar zachte tassen.
Naar mijn beleving zijn harde koffers alleen handig binnen Europa en dan ook alleen als je op het asfalt blijft. Ga je off-road rijden dan zijn koffers meer in het nadeel dan tassen. Precies de punten die je hierboven aanhaalt.

@Bommes Gefelicitaart met je verjaardag *O*

[ Voor 3% gewijzigd door MichielK71 op 06-07-2021 09:24 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MichielK71 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:10:
[...]

Naar mijn beleving zijn harde koffers alleen handig binnen Europa en dan ook alleen als je op het asfalt blijft. Ga je off-road rijden dan zijn koffers meer in het nadeel dan tassen. Precies de punten die je hierboven aanhaalt.
Ik was laatst bij het 'op z'n kop in de sloot parkeren' van m'n Ténéré 700 in ieder geval blij dat ik die koffers er niet op had zitten. Vrees dat de rechter koffer dan ook wat minder inhoud had gekregen :+

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Voor de lessers hier:

De uitwijkoefening 8)

• R0y.
Nou de Suzuki staat officieel te koop. Heb een paar mails verstuurd naar dealers wat ze er voor over hebben. Geen zin in dat marktplaats gedoe.. Volgende week maar even op MF te koop zetten.

Mocht er hier iemand geïnteresseerd zijn:
spoiler:
Witte Suzuki GSR 750 uit 2011, gekocht met 5200 km op de teller. Staat nu 24300 op. Met akrapovic uitlaat (met db killer :9 ), Tomtom laad kabel, led knippers met relais, uitlaatsteun (originele voetsteunen passagier aanwezig) en afdekkapje voor het achterste zitje (passagierszadel aanwezig). Banden en kettingset kunnen nog even mee en heeft onlangs een klein beurtje gehad.

Foto's ga ik hier niet plaatsen (kan je vast terugzoeken in de vorige delen van het topic), stuur maar een DM :)

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Jolke schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:05:
[...]

Hey, een nieuwe Itchy Boots. :+
Ik vind persoonlijk Itchy Boots toch wat leuker om naar te kijken :+
Gaaf plan, maar wat een ongeluk meteen al. Wel weer prettig dat het 'dichtbij' huis gebeurde en dat hij eea aangepast heeft aan de route en de motor.
Meestal zie je alleen maar de succesverhalen van motortrips maar het kan ook fout gaan. Ik volg deze gast al een tijdje en bij hem ging het meteen goed mis: (heftig filmpje)

• _eLMo_
  • Niet online
Die gast :') Is het een meme/troll of serieus? :+
Waaj schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:47:
[...]

Meestal zie je alleen maar de succesverhalen van motortrips maar het kan ook fout gaan. Ik volg deze gast al een tijdje en bij hem ging het meteen goed mis: (heftig filmpje)
Sommige mensen 🤦

[ Voor 36% gewijzigd door _eLMo_ op 06-07-2021 11:06 ]

• Chakotay
@Vrijdag blijft jammer dat ze er een compleet ander motorgeluid overheen dubben...

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:55:
@Vrijdag blijft jammer dat ze er een compleet ander motorgeluid overheen dubben...
Ja inderdaad. Maar dat doen ze volgens mij bij zowat elke filmscène met een motor :P

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=jvxBULHMa7U]

Nooit schakelen maar wel het geluid van verschillende versnellingen :+

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/70/00/65/7000652fef01e14cb33dd8cf434e5768.jpg

Gefeliciteerd @Bommes *O*

• Chakotay
Oeh, gefeliciteerd @Bommes *O* Krijg je een stel Guzzi-poten en een Vespa-koppeling voor je verjaardag?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Waaj WOW @ dat filmje :X :X :'(

Zó ongeveer ging ik een paar weken geleden dus ook met exact zo'n zelfde fiets op z'n kop een droge sloot in... Ligt dus niet aan de kleur van m'n XTZ 690 / Ténéré 700 :+

Lijkt er op dat daar 'ooit' een bruggetje gelegen heeft wat weg gehaald is zonder dat verder aan te geven middels borden? Die Rangers met Quads wisten het zo te zien wél aan de manier waarop ze er omheen manoeuvreerden.

Dat soort 'misstapjes' kunnen érg verkeerd uitvallen, zeker als je alléén op pad bent.

Ketting invetten is dan wel handig uit te voeren maar.... Ik doe 't toch liever gewoon met een kwast en een potje vet terwijl de machine gewoon in de Up-Right positie staat :p

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 06-07-2021 11:20 ]

[...]

Ik vind persoonlijk Itchy Boots toch wat leuker om naar te kijken :+

[...]

Wow..
En in de comments van het filmpje lees ik dat zijn vriendin later zelfmoord gepleegd heeft ;(

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• _eLMo_
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:27:
[...]

Wow..
En in de comments van het filmpje lees ik dat zijn vriendin later zelfmoord gepleegd heeft ;(
Ja, ziet eruit alsof die motortrip gone wrong beetje een last straw ding was. Die vrouw had last van langslepende depressie, akelig.

Learn from this kids :/

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Ik heb daar ook wel eens eea van gekeken. Maar ik zag ook dat zijn reisgenoot Pia inmiddels niet meer onder ons is. Echt een heel dramatisch verhaal. Depressies zijn niet fijn... :-(

En die ene gast die ook dat ongeluk kreeg (die droge) is inderdaad wel grappig. Alleen een klein beetje naïef. Hij werd in Rusland behoorlijk gefopt door een paar dames die 'm meelokten naar een club, waar ie professioneel werd uitgeschud door een stel zware jongens. Waarom sommige gasten denken dat een stel mooie dames graag met een sullige Hollander naar een club willen gaan zonder bijbedoelingen is beyond me... 8)7 Ofwel je wordt in een val gelokt en beroofd, óf je krijgt aan een rekening op je nachtkastje :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Daar is ie weer: de 5 jaar regel voor helmen. Mythe of realiteit? Let's find out:

• Jolke
mphilipp schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:35:
[...]

Ik heb daar ook wel eens eea van gekeken. Maar ik zag ook dat zijn reisgenoot Pia inmiddels niet meer onder ons is. Echt een heel dramatisch verhaal. Depressies zijn niet fijn... :-(

En die ene gast die ook dat ongeluk kreeg (die droge) is inderdaad wel grappig. Alleen een klein beetje naïef. Hij werd in Rusland behoorlijk gefopt door een paar dames die 'm meelokten naar een club, waar ie professioneel werd uitgeschud door een stel zware jongens. Waarom sommige gasten denken dat een stel mooie dames graag met een sullige Hollander naar een club willen gaan zonder bijbedoelingen is beyond me... 8)7 Ofwel je wordt in een val gelokt en beroofd, óf je krijgt aan een rekening op je nachtkastje :+
Ik zag het al aankomen toen ik Tinder hoorde... rare gast, maar wel gaaf hoe hij toch overal komt en door kan gaan (gaat).

Ride the Bean: dit laat van dichtbij (voor sommigen iets te dichtbij) toch wel goed zien, wat er ook kan gebeuren. Het zet iig aan het denken. Niet fijn, maar soms wel nodig om te relativeren.

• Waaj
  • Niet online
Voornamelijk gezond verstand gebruiken dus. :)

• kneusteun
Was de "regel" sowieso niet 7 jaar?

• Waaj
  • Niet online
Dat is de "7 year itch", zo lang mag je maximaal met je vriendin/vrouw doen :+
mphilipp schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:35:
[...]

No offense maar hij kwam me ook niet over als the shapest tool in the shed zeg maar..
Het feit dat hij een text uitleg gaf van wat internet is (anno 2021) geeft toch wel te denken.. ik denk dat er weinig mensen zijn die het internet niet kennen..

Die Pia deed me een beetje denken aan een ex-vriendin van me (ook een verpleegkundige trouwens).. Erg sneu dat de depressie het won..

• _eLMo_
  • Niet online
Niet iedereen is even scherp ;) Mogen ze nog steeds de wereld rond reizen, maar volgende keer wel iets voorzichtiger :P

• Jolke
Het zal het zuurstofgebrek geweest zijn - zo zegt hij zelf in Tajikistan. :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Waaj schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:07:
[...]
Dat is ook relatief natuurlijk. Ik heb geen verstand van die materialen, dus wat zegt mijn gezond verstand? Het enige dat ik kan bedenken als het écht zo was dat die spullen na 5 jaar niet meer veilig zijn, er een datum op zou staan, net als bij banden. En ook bij banden is het relatief. Soms heb je oude banden die er nog prima uit zien. Geen scheurtjes oid.

Maar goed, ik denk dat ik de 5 jaar op zich wel haal. Dan heb ik ongeveer wel weer genoeg van een helm of heb ik een andere motor waardoor ik weer een 'matching' design wil. Ik rij altijd met een helmmuts of nu zo'n keppeltje (vanwege klaphelm) zodat ik niet meteen rechtstreeks de helmvoering volzweet. Heeft tot nu toe prima gewerkt; ik heb de helm nog nooit van binnen schoon hoeven te maken en hij stinkt nooit. Nou ga ik ook altijd fris gewassen de weg op natuurlijk. Een paar dagen zwaar offroaden met een tentje kan natuurlijk wonderen doen voor je lijfreuk en je helmflora :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:05:
[...]
Ride the Bean: dit laat van dichtbij (voor sommigen iets te dichtbij) toch wel goed zien, wat er ook kan gebeuren. Het zet iig aan het denken. Niet fijn, maar soms wel nodig om te relativeren.
Zeker. Ook Itchy Boots laat eigenlijk altijd zo'n beetje de happy flow zien. Dat is ook wel logisch ook. Soms heeft ze het over de moeilijke dingen en je ziet haar soms ook wel ploeteren door het terrein. Even terug heeft ze een video gemaakt met de valpartijen enzo. Dat was wel heftig. Het is maar net wat de bedoeling is van die filmpjes. Ze laat bv ook niet zien dat ze soms hele dagen aan het editen is en hoeveel tijd de voorbereiding voor een route in beslag neemt enzo. Er wordt wel over gesproken af en toe, maar het is maar matig interessant om er de video mee te vullen. Het wordt dan ook heel gauw 'vulling' zonder waarde. Je wilt de reis zien, de omgeving etc.
Maar zoals het fout ging met Ride the Bean kun je niet omheen. En die dingen gebeuren ook gewoon. Via een teamgenoot toen ik naar Gambia ging hoorde ik van een gast die met een zijspan (de teamgenoot bouwt zijspannen: LBS sidecars) de wereld rondging, een of andere Murph. Maar een paar jaar geleden hield Murph op met bloggen en niemand heeft ooit meer van 'm gehoord. Kan zomaar zijn dat ie ergens een ravijn is in gereden of op een andere manier bij een ernstig ongeluk betrokken was en aangezien hij alleen reisde en niemand zijn familie kent, is ie gewoon verdwenen voor ons.

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:30
ToolkiT schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:21:
[...]

No offense maar hij kwam me ook niet over als the shapest tool in the shed zeg maar..
Het feit dat hij een text uitleg gaf van wat internet is (anno 2021) geeft toch wel te denken.. ik denk dat er weinig mensen zijn die het internet niet kennen..

Die Pia deed me een beetje denken aan een ex-vriendin van me (ook een verpleegkundige trouwens).. Erg sneu dat de depressie het won..
Die text met uitleg wat het internet is leek me gewoon erg droge humor, zo vatte ik het toch op. :P

Het verhaal met ride the bean/Pia is inderdaad erg sneu.

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:55
Waaj schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:07:
[...]

Liefst haal ik elk jaar een nieuwe :9

• Xoxol
  • Laatst online: 12-01 20:42
Net terug van de motorvakantie. We gingen TET sectie 13 doen, startende in Frankrijk.
Super mooi begin tot we de single tracks tegenkwamen. Uiteindelijk 5 keer gevallen (met zachte tassen aan de zijkant) en geen letsel. Mijn reisgenoot kreeg zijn motor op zijn been bij een valpartij en moesten we de reis afbreken zoals initieel gepland om enkel de TET route te rijden.

Uiteindelijk zijn we afgezakt naar Zuid-Frankrijk, genoten in de Middellandse Zee. Vervolgens langzaam richting de Franse Alpen en weer richting Nederland.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTi2Ob-wDMC5dAFKwVIabAGJrt4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g9g1x0F6OmoDV51tEsQuJIPv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KXynl_kh4oRcuZOWbpFVZUB4wHc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l1XbVQbyhB4sDSova2MvkQFh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sQig8Y6ivkJa7WzLEXMxFp4a4Y4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vTM4Od83ILgqrqAnonLpTQAB.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yc5VLxtu517GGNsHi-b3ENz7lPw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y16MlZ5J3gMwx9vHDhVmPfTf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kKT0LcXsH0hAUCCMQoQTXEI5HRc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m2xWCs4pA2dJomWSXMUXQFcs.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 66% gewijzigd door Xoxol op 06-07-2021 14:59 ]

V-Strom 650

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Xoxol schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:19:
Net terug van de motorvakantie. We gingen TET sectie 13 doen, startende in Frankrijk.
Super mooi begin tot we de single tracks tegenkwamen. Uiteindelijk 5 keer gevallen (met zachte tassen aan de zijkant) en geen letsel. Mijn reisgenoot kreeg zijn motor op zijn been bij een valpartij en moesten we de reis afbreken zoals initieel gepland om enkel de TET route te rijden.

Uiteindelijk zijn we afgezakt naar Zuid-Frankrijk, genoten in de Middellandse Zee. Vervolgens langzaam richting de Franse Alpen en weer richting Nederland.
Pics van de trip? :9

• Xoxol
  • Laatst online: 12-01 20:42
Zeker! :)
Zelfs met een kapotte knipperlicht. Opgelost met een stuk plastic flesje en voldoende duct tape :D

V-Strom 650

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-01 11:47
Wilde dit weekend m'n cardo bevestigen op de nieuwe nexx helm. Met het clipje aan de onderkant was wat lastig dus moest het met de sticker. Maar omdat nexx hun eigen communicatiesysteem heeft wat anders een afdekplaatje had kon ik geen goede plek vinden om hem op te plakken. Dus dit modelletje gekocht en met behulp van een vriend uitgeprint.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fus1PX8_fawChwv26CBe0yjVf1o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yYnDPnu0oOKWpgjyWlmfDGsr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JWKSaz_dU14NbhWEpcvmdDOMktw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ajcRfPsUeXQQo85ISOe3lFpu.jpg?f=fotoalbum_large
Past perfect. En de kabels naar de speakers gaan nu door de zijkant van de helm ipv onderlangs wat hopelijk helpt tegen slijtage als je hem neerzet.
roda_djavulen schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:58:
[...]

Die text met uitleg wat het internet is leek me gewoon erg droge humor, zo vatte ik het toch op. :P
Ja misschien wel ja.. ik twijvelde ook even.. misschien is het gewoon een heel droge kerel..

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:28
mphilipp schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:19:
[...]
Dat is ook relatief natuurlijk. Ik heb geen verstand van die materialen, dus wat zegt mijn gezond verstand? Het enige dat ik kan bedenken als het écht zo was dat die spullen na 5 jaar niet meer veilig zijn, er een datum op zou staan, net als bij banden. En ook bij banden is het relatief. Soms heb je oude banden die er nog prima uit zien. Geen scheurtjes oid.
Een band van meer dan 5 jaar oud, waar geen scheurtjes in zitten, kan alsnog wel een heel stuk van zijn rijkwaliteiten zijn verloren. Zolang je een band niet lucht- en lichtdicht verpakt dan gaat deze achteruit, ongeacht of je er kilometers mee maakt of niet. De optische staat van een band zegt niet direct iets over zijn technische staat :)

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:08

fdees

Trust me I'm an Engineer

erik23 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:37:
Wilde dit weekend m'n cardo bevestigen op de nieuwe nexx helm. Met het clipje aan de onderkant was wat lastig dus moest het met de sticker. Maar omdat nexx hun eigen communicatiesysteem heeft wat anders een afdekplaatje had kon ik geen goede plek vinden om hem op te plakken. Dus dit modelletje gekocht en met behulp van een vriend uitgeprint.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Past perfect. En de kabels naar de speakers gaan nu door de zijkant van de helm ipv onderlangs wat hopelijk helpt tegen slijtage als je hem neerzet.
Ziet er interessant uit, eens kijken of ik ergens ook er eentje kan vinden voor de X-COM 2. maar wel een hele interessant oplossing, zou mooi zijn als merken dit gewoon standaard gaan leveren. Zodat je meer vrijheid hebt qua communicatiesysteem

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• R0y.
R0y. schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:19:
Nou de Suzuki staat officieel te koop. Heb een paar mails verstuurd naar dealers wat ze er voor over hebben. Geen zin in dat marktplaats gedoe.. Volgende week maar even op MF te koop zetten.

Mocht er hier iemand geïnteresseerd zijn:
spoiler:
Witte Suzuki GSR 750 uit 2011, gekocht met 5200 km op de teller. Staat nu 24300 op. Met akrapovic uitlaat (met db killer :9 ), Tomtom laad kabel, led knippers met relais, uitlaatsteun (originele voetsteunen passagier aanwezig) en afdekkapje voor het achterste zitje (passagierszadel aanwezig). Banden en kettingset kunnen nog even mee en heeft onlangs een klein beurtje gehad.

Foto's ga ik hier niet plaatsen (kan je vast terugzoeken in de vorige delen van het topic), stuur maar een DM :)
Andddd its gone.

Dat het zo snel zou gaan had ik niet verwacht. Uiteindelijk verkocht aan een dealer voor een nette prijs.

• Jon156
geert_s schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:42:
[...]

Qua nakeds:
  • Ducati Monster 620
  • Suzuki GSR 600
  • Honda CB600F Hornet
  • Yamaha FZ6
  • Kawasaki ER6N / Z750
Daar heb je al 5 proefritjes mee dus ;)

Ik ben zelf begonnen op de Hornet en kan ik zeker aanraden.
Avd is binnen, morgen rijbewijs aanvragen, dan kan de zoektocht echt beginnen.
Bij de lokale motorzaak staan alvast een paar motoren binnen budget, dus dat is al een goed startpunt.

• Bommes
  • Nu online
Chakotay schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:03:
Oeh, gefeliciteerd @Bommes *O* Krijg je een stel Guzzi-poten en een Vespa-koppeling voor je verjaardag?
Thanks.. *O*

Krijgen??
Zelf kopen bedoel je.
De koppeling/variomaat van de Vespa is toevallig vandaag wel compleet binnen gekomen.
Dure paar motor weken zo.... :D :o

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• ollie1965
  • Laatst online: 20:12

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Alu koffers gevaarlijk?
Tja, vroeger toen waren alu koffers de maat voor de wereldreizigers, en nu lijkt dat niet te zijn.
Maar bij een volgende Ténéré worden mijn oude koffers toch weer verbouwd/erop gebouwd. Maar eerst een huis bouwen, dus over een jaar of drie komt de foto van de aangepaste koffers wel live hier :+

3AJ in '91 in Australia. Ja, de koffers hangen scheef. Maar ja een zwieper in bulldust beginnend bij iets van 80 km/h (en later ook nog een keer in los grind) kun je niet houden.
Mijn protectors daar in tegen deden goed hun werk, 2 dagen beurs en blauw rond het tentje gezeten en gestrompeld en daarna op een iets gezapiger tempo verder :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SluPpRqLlOrRlJt13LJlJ8HH7xI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8a3wui8f4IwHU2w41hns8Sw5.jpg?f=user_large

Gefelicitaart @Bommes en neem er nog een ;) Jammer van de Dutch1000, volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen. Ollie gaat maar eens strak vooruit plannen

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:10

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

ollie1965 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:26:
Alu koffers gevaarlijk?
Tja, vroeger toen waren alu koffers de maat voor de wereldreizigers, en nu lijkt dat niet te zijn.
Maar bij een volgende Ténéré worden mijn oude koffers toch weer verbouwd/erop gebouwd. Maar eerst een huis bouwen, dus over een jaar of drie komt de foto van de aangepaste koffers wel live hier :+

3AJ in '91 in Australia. Ja, de koffers hangen scheef. Maar ja een zwieper in bulldust beginnend bij iets van 80 km/h (en later ook nog een keer in los grind) kun je niet houden.
Mijn protectors daar in tegen deden goed hun werk, 2 dagen beurs en blauw rond het tentje gezeten en gestrompeld en daarna op een iets gezapiger tempo verder :)

[Afbeelding]

Gefelicitaart @Bommes en neem er nog een ;) Jammer van de Dutch1000, volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen. Ollie gaat maar eens strak vooruit plannen
Nu zijn Ténéré's geen kleine motoren, maar wat voor koffers had jij er toen aan hangen? :o

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NzE4WDEwMjQ=/z/HVMAAOSwlddg2H~A/$_59.JPG
Deze Hepco & Becker koffers zijn al vrij groot.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Shit nu heb ik bijna 10 van die filmpjes van hem bekeken. Wat een avontuur en heerlijk droog gebracht.

• ollie1965
  • Laatst online: 20:12

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Grubeater schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:48:
[...]

Nu zijn Ténéré's geen kleine motoren, maar wat voor koffers had jij er toen aan hangen? :o

[Afbeelding]
Deze Hepco & Becker koffers zijn al vrij groot.
Iets groter dan die, maar alles in de koffers niets erbuiten. EDIT: Alu, laten bouwen was nog bijna niets te krijgen op de motormarkt
Contra gewicht aan de voorkant (dikke tank). En dus zwaardere veren, achterframe verstevigd enz.

Yep, BIG, maar alles bij voor alle momenten, inclusief veel reserve spul wat toen nog nodig was tegenwoordig bijna altijd bezorging "next day" ;)
Ja, was toen een verkeerde keuze, maar ja eerste grote reis, alles moet je leren als is dat door schade en schande >:)

[ Voor 4% gewijzigd door ollie1965 op 06-07-2021 22:59 ]

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• Bommes
  • Nu online
Jelte schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:49:
[...]
Shit nu heb ik bijna 10 van die filmpjes van hem bekeken. Wat een avontuur en heerlijk droog gebracht.
Bijzondere gast he, zo ontzettend droog heb ik ze nog niet vaak mee gemaakt. :o :P
Maar hij doet het wel ff zo een avontuur van een paar maanden (y)

Pagina: 1 ... 320 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.