Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 319 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.030.097 views

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-05 08:19
Vrijdag schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:26:
[...]

Motorrijden is voor mij vrijwel de enige activiteit die ik doe zonder muziek te luisteren. Ik ben dan veel meer bezig met op de omgeving letten en vooral te genieten van het rijden. Gewoon even helemaal weg van alles en lekker mijn hoofd leegwaien zeg maar. Daarom lijkt het me ook geweldig om op een elektrische motor door een mooi natuurgebied te rijden. Motorrijden en toch van de rust genieten.
Ik wil uw helm!
Rust?! _/-\o_ maar ik hoor altijd broem broem en wshhhhh van de wind.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:44

13art

Moderator Mobile
Zo, net les 5 gehad... Er zijn maar weinig oefeningen waar ik moeite mee heb, alleen die langzame slalom loopt ik nog wat mee te klooien en dan voornamelijk om de snelheid goed en constant te houden. Loopsnelheid rijden daarentegen is weer geen probleem... Dat wordt dus nog een paar keer goed oefenen en mezelf niet teveel frustreren als het niet goed gaat.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:10

Vrijdag

De Goede

kneusteun schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:04:
[...]

Ik wil uw helm!
:P "relatieve" rust en stilte :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Vrijdag

Vrijdag

De Goede

13art schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:13:
Zo, net les 5 gehad... Er zijn maar weinig oefeningen waar ik moeite mee heb, alleen die langzame slalom loopt ik nog wat mee te klooien en dan voornamelijk om de snelheid goed en constant te houden. Loopsnelheid rijden daarentegen is weer geen probleem... Dat wordt dus nog een paar keer goed oefenen en mezelf niet teveel frustreren als het niet goed gaat.
Uit mijn hoofd:
Slippende koppeling, beetje met de voetrem en vooruit kijken, dus niet naar de pylon voor je.

Ik vond het ook een klote oefening :'(

Extra info mbt alle AVB onderdelen:

[ Voor 24% gewijzigd door Vrijdag op 02-07-2021 11:34 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• kneusteun
Beetje slepende rem achter. Nadruk op beetje.
Maar je zult zien dat je hem net als 90% bij het examen in 1x goed doet.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:01

4x2

lộn xộn quá

Vaak vragen/denken mensen wel eens "zo'n MSX125 is toch vrij traag, maar hoe erg is het nu echt ?"
Nou, dit is dus een 186cc, zal een 4-5pk meer hebben dan origineel en nog steeds is ie echt gruwelijk traag :+
0-100 in 30sec ofzo

leeg

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:46

botoo

💀 too old to die young

Zo, net les 5 gehad... Er zijn maar weinig oefeningen waar ik moeite mee heb, alleen die langzame slalom loopt ik nog wat mee te klooien en dan voornamelijk om de snelheid goed en constant te houden.
Langere aanloop waarbij je ruim voor de eerste pilon volledig de juiste snelheid te pakken hebt (inclusief voet op de rem).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05 12:06
Maak je daar aan het eind nou een stoppie, @4x2? :P

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Kleintje

leeg

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:19

geert_s

Gamertag: Brulbak

Vrijdag schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:21:
[...]

Uit mijn hoofd:
Slippende koppeling, beetje met de voetrem en vooruit kijken, dus niet naar de pylon voor je.

[YouTube: AVB Langzame slalom]

[YouTube: Motor Les 3: Langzame slalom (XpressRijopleiding.nl)]

[YouTube: AVB examen TIPS DIE JE GEZIEN MOET HEBBEN! (alle 12 oefeningen voertuigbeheersing)]
Voor mij was de truc om direct bij de eerste pylon niet te mikken op precies tussen de pylonen, maar zo krap mogelijk om de eerste pylon heen. Dan heb je namelijk bij iedere bocht daarna een klein beetje speling om meer uit te lopen naar de komende pylon, waardoor je soms de laatste net wel haalt, in plaats van net niet :)

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Ik heb 7 jaar geleden m'n rijbewijs gehaald en weet nu vrij zeker dat ik de langzame slalom niet meer in 1 keer goed doe :+ Had met lessen vooral moeite met de halve draai en het achtje, beide deed ik voor het eerst perfect tijdens m'n examen, dus dat kwam goed uit :D

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:41

steveman

Comfortabel ten onder

Vinger op de remhendel leggen, stuurgewichtje meepakken of, wat ik de zelf deed: wijsvinger op stuk van knoppencluster/gashendelhuis leggen.

Op die manier voorkom je dat je door je stuurinput de gasstand verandert.

Probeer rem en gasstand constant te houden, en regel je snelheid met de koppeling. Zodoende heb je 1 factor om je op te focussen voor je snelheid, ipv 3.

En gewoon veel oefenen :o

tijdens oefenen draaide ik gelijk steeds om de laatste pylon, om weer opnieuw aan de oefening te gaan beginnen. Deed ik ook tijdens examen "hoort eigenlijk niet, maar wat jij deed is moeilijker, prima" -examinator

[ Voor 11% gewijzigd door steveman op 02-07-2021 11:53 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Martijn1990 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:49:
Ik heb 7 jaar geleden m'n rijbewijs gehaald en weet nu vrij zeker dat ik de langzame slalom niet meer in 1 keer goed doe :+ Had met lessen vooral moeite met de halve draai en het achtje, beide deed ik voor het eerst perfect tijdens m'n examen, dus dat kwam goed uit :D
Oefenen dan :9 Ik doe nog steeds periodiek de noodrem en het keren / achtjes. Slalom alleen als er leuke strepen op de weg staan :+

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vrijdag schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:21:
[...]

Uit mijn hoofd:

[YouTube: AVB Langzame slalom]

[YouTube: Motor Les 3: Langzame slalom (XpressRijopleiding.nl)]

[YouTube: AVB examen TIPS DIE JE GEZIEN MOET HEBBEN! (alle 12 oefeningen voertuigbeheersing)]
Klopt inderdaad, slippende koppeling en voetrem. Maar dan nog loop ik te klooien met de snelheid om die op de 8 a 9 km/u te houden. Ga ik er onder zitten dan ga ik mis, zit ik er boven dan gaat het te snel (en slipt de koppeling niet voldoende). Maar goed vandaag voor het eerst geoefend, het is de meest lastige AVB oefening en hij ging een paar keer ook echt wel goed (maar vaak ook niet) dus mag eigenlijk niet klagen. Maar ja ik heb de nare eigenschap dat ik eingelijk alles altijd in één keer goed wil doen en wil kunnen mar ja dat is ondoenlijk dus dat gevoel moet ik aan de kant zetten ;)

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
_eLMo_ schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:54:
[...]

Oefenen dan :9 Ik doe nog steeds periodiek de noodrem en het keren / achtjes. Slalom alleen als er leuke strepen op de weg staan :+
Heb al een aantal jaar geen motor meer, dus oefenen is nu even lastig. Ik hoop er eind dit seizoen of begin volgend seizoen weer 1 te hebben >:)

• Vrijdag

Vrijdag

De Goede

13art schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:54:
[...]

Klopt inderdaad, slippende koppeling en voetrem. Maar dan nog loop ik te klooien met de snelheid om die op de 8 a 9 km/u te houden. Ga ik er onder zitten dan ga ik mis, zit ik er boven dan gaat het te snel (en slipt de koppeling niet voldoende). Maar goed vandaag voor het eerst geoefend, het is de meest lastige AVB oefening en hij ging een paar keer ook echt wel goed (maar vaak ook niet) dus mag eigenlijk niet klagen. Maar ja ik heb de nare eigenschap dat ik eingelijk alles altijd in één keer goed wil doen en wil kunnen mar ja dat is ondoenlijk dus dat gevoel moet ik aan de kant zetten ;)
Vijf minuten later...

Afbeeldingslocatie: https://thumbs.gfycat.com/DarlingBarrenIsabellinewheatear-max-1mb.gif

;)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:41

steveman

Comfortabel ten onder

Gezakt, het is langzame slalom :P

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Haha dat zou mooi zijn. Gelukkig kregen we daarna de uitwijkoefening. Dat is gewoon lekker gooien met die motor. Dat ging me dan meteen weer prima af. Slome goed ook met die slalom.... :Y) })

• Vrijdag

Vrijdag

De Goede

steveman schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:01:
[...]

Gezakt, het is langzame slalom :P
Langzame slalom gaat op het achterwiel natuurlijk :P

• Knetterhard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-05 15:40

Knetterhard

Dedicated

Hoppa, gisteren AVB behaald met 1 fout (jawel; de bekende langzame slalom ging mis, haha) met 8 les uurtjes (2x4 achter elkaar). AVD staat voor 20 juli, dus hopelijk in augustus de weg nog op!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:57

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-fV8z2Vd3VB4k59gSYnI5PiJyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jXMY7SBbIIYpMTaQcsV8MM0q.jpg?f=fotoalbum_large

Zo de eerste 500km zit erop voor vandaag. Gelukkig inmiddels zon, dus alles ligt ff te drogen. Helaas is mijn regenpak niet voldoende waterdicht en schijnt het onbehoorlijk te zijn om je onderbroek publiekelijk te drogen te leggen.. Die wasbeurt van mijn bike gisteravond was eigenlijk voor niets, hij is weer goed smerig nu.

Ben nu aan het wachten op mijn vrienden uit Nederland, die zijn wat vertraagd. Ondertussen ff gegeten en met vrouwlief gebeld, wel lekker in het zonnetje zo. Straks nog ff kleine 400km samen rijden en dan zijn we op bestemming :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05 12:58
kneusteun schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:04:
[...]

Ik wil uw helm!
wat betreft die rust; ik twijfel.
Ik heb een druk hoofd en een drukke baan, en motorrijden is voor mij inderdaad een manier om 'weg' te zijn. Zeker op binnenwegen heb ik weinig tijd om na te denken over m'n werk, m'n klussen, m'n zieke vader, noem maar op.
Maar afgelopen maandag had ik m'n andere helm op, mét geluidssetje, en heb ik onderweg naar Radio 2 geluisterd. Niet heel hard, maar gewoon regelmatig een nieuw nummer, en ik vond dat toch ook wel erg relaxed.
Maandag vertrek ik voor de Tocht langs de Grenzen der Nederlanden, 1800 km, en ik twijfel dus of ik alsnog het klaarliggende setje in mijn nieuwe helm zal gaan plaatsen (dat lukte de 1e poging niet omdat mijn helm te dik is onderaan voor de klem waarmee je het bedieningskastje vastzet). Lekker onderweg af en toe de radio of een Spotify playlist aanzetten...!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uj1wuoByhY-OCD5WhAZw1kuD-Tk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BjHjwpLx0BoAYHSf5iiVv4Ma.png?f=fotoalbum_large

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:19

geert_s

Gamertag: Brulbak

Hkuit schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:37:
[...]

Ik heb een druk hoofd en een drukke baan, en motorrijden is voor mij inderdaad een manier om 'weg' te zijn. Zeker op binnenwegen heb ik weinig tijd om na te denken over m'n werk, m'n klussen, m'n zieke vader, noem maar op.
Maar afgelopen maandag had ik m'n andere helm op, mét geluidssetje, en heb ik onderweg naar Radio 2 geluisterd. Niet heel hard, maar gewoon regelmatig een nieuw nummer, en ik vond dat toch ook wel erg relaxed.
Maandag vertrek ik voor de Tocht langs de Grenzen der Nederlanden, 1800 km, en ik twijfel dus of ik alsnog het klaarliggende setje in mijn nieuwe helm zal gaan plaatsen (dat lukte de 1e poging niet omdat mijn helm te dik is onderaan voor de klem waarmee je het bedieningskastje vastzet). Lekker onderweg af en toe de radio of een Spotify playlist aanzetten...!

[Afbeelding]
Meestal zit er ook een 3M plakker bij als alternatief voor de klem. Zit bij mij al 3 jaar stevig op z'n plek daarmee.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Mijn Sena 20s is ook met zo'n plakker vast gezet aan mijn helm, dat komt niet los

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 21:52
[...]

[Afbeelding]
Ik mis daarom ook mijn woon werk ritjes. Heerlijk dat gevoel iedere ochtend en aan het eind van de dag dat ik mijn motorpak weer aantrek en wegrijd.

• Bambufan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-01 16:02
Will_M schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 23:44:
[...]

Jorge Lorenzo :P

Het gaat hier meestal over motoren en motorrijders, niet niet over mooie 50+ dames :>
Afbeeldingslocatie: https://www.paddock-gp.com/wp-content/uploads/2021/01/jorge-lorenzo-lamborghini-aventor-svj.jpg

Een vergissing is snel gemaakt want ik gok dat ze ongeveer dezelfde collectie Gucci outfits, sjaaltjes en hoedjes hebben...

[ Voor 3% gewijzigd door Bambufan op 02-07-2021 15:25 ]

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 22:25
Zijn hier fans van Calimoto? Of raden jullie een andere app aan voor routes vinden en opslaan?

• theredone51
  • Laatst online: 09:16
SemperFidelis schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:53:
Zijn hier fans van Calimoto? Of raden jullie een andere app aan voor routes vinden en opslaan?
Heb hem er op staan, het idee is leuk: random routes in je omgeving. Maar als ik dan vergelijk met mijn TomTom Rider, dan maakt die toch veel leukere routes met dezelfde informatie. Calimoto (of toch bij mij in de buurt, met mijn instellingen) blijft vooral op de verbindingswegen terwijl de Rider ook de kleine tussen wegen meepakt.

• kneusteun
[...]

[Afbeelding]
Bedoel je die rubber rand? als het goed is kan je die splitsen (wegtrekken van de shell, zit er omheen gevouwen).
Ik heb hem op 4 helmen gemonteerd en dan klap je dat rubber gewoon om en schuif je hem tussen rubber en shell.
De rubber rand is ideaal om dan de kabel mooi achter weg te werken.

Sticker gebruik ik zelf niet want dat maakt wisselen onmogelijk. Dat had ik ook met de gopro dus daar heb ik nu gewoon een harnas voor gekocht die op de borst zit, geeft naar mijn idee ook een leuke beeld.

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 22:25
theredone51 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:10:
[...]

Heb hem er op staan, het idee is leuk: random routes in je omgeving. Maar als ik dan vergelijk met mijn TomTom Rider, dan maakt die toch veel leukere routes met dezelfde informatie. Calimoto (of toch bij mij in de buurt, met mijn instellingen) blijft vooral op de verbindingswegen terwijl de Rider ook de kleine tussen wegen meepakt.
Heb je de gratis versie?

Hoor ook wel goede verhalen over kurviger.
En vind 't navigeren op mn telefoon wel fijn ivm niet aanschaffen van een navigatie :)

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben erg blij met Kurviger en heb Pro aangeschaft. Ik zet meerdere keren per jaar routes uit.

Ik rijd ze zelf af via een Garmin.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-05 23:48
Fotodump: Triumph met dorstAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/19AETE3Cj6tk1LAAZHdAPOWb5G0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QPIRH27cz49YnAe1VyAcUdH5.jpg?f=fotoalbum_large
Triumph met Kasteel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u3YCiak6tSIRd_CE8LC8SdOmFa4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cB9ECNJcm0Nv1ICTzwGLm2UA.jpg?f=fotoalbum_large
En de verplichte: dam met motor!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTdL2mBbrm3wePcFiyq5X6eZL5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FoF1Nx94tS7DwG3O8oX76A7o.jpg?f=fotoalbum_large

• Vrijdag

Vrijdag

De Goede

Bambufan schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:24:
[...]

[Afbeelding]

Een vergissing is snel gemaakt want ik gok dat ze ongeveer dezelfde collectie Gucci outfits, sjaaltjes en hoedjes hebben...
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/1b/a8/e7/1ba8e7f343ad8294d7009c76b9b2e226.jpg

Mja... :P

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:06
NLDViane schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:09:
Fotodump: Triumph met dorst[Afbeelding]
Triumph met Kasteel:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu nog een foto van de thriumph i.c.m. een schnitzel Daytona als ze die nog steeds hebben :9

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-05 21:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lM4FbQZDYqsqodm8PVk11t1EtU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XOcdaw9E1LpYfDOPtjmIXaTr.jpg?f=fotoalbum_large

@Bommes en ikzelf hebben de tentjes staan op camping de hei. Morgenvroeg vertrek dutch 1000

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-04 20:39

Secsytime

Automagisch

Ff vraagje hier voor de mensen met electra kennis. Eén van mijn richtingaanwijzers achter is stuk, deze wilde ik graag gaan vervangen (was ook cheap china rommel van de vorige eigenaar). De vorige eigenaar heeft in de kabelboom lopen knippen en het volgende gesoldeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I8BnoxX1RVNxjrumYeayWMBw9Ig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7gpKhjCEsARcciHzFvq5JKuu.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens mij zie ik hier + - en een aarde? Hier worden beide richtingaanwijzers achter verbonden.

Nu hebben de nieuwe Rizoma richtingaanwijzers alleen een + en -. Heeft de aarde nog een functie en kan ik deze weglaten of moet ik op zoek naar andere richtingaanwijzers die wel een aarde hebben ook?

Heb al een vraag uit staan bij de Triumph dealer voor een nieuw stuk kabelboom wat de vorige eigenaar dus heeft verknipt, maar dit schijnt nogal lastig te zijn..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZYP29PKSC-TSAVSVPG3q7MMm9ME=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SDWMx74E0Ek6a0CEh5bGcyTY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Secsytime op 02-07-2021 18:44 ]

• theredone51
  • Laatst online: 09:16
SemperFidelis schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:16:
[...]

Heb je de gratis versie?

Hoor ook wel goede verhalen over kurviger.
En vind 't navigeren op mn telefoon wel fijn ivm niet aanschaffen van een navigatie :)
Gratis versie inderdaad, merendeel van mijn kilometers zijn in een straal van 50km als ik 'gewoon even wil gaan rijden'. Als ik verder ga / moet, dan gebruik ook gewoon de kronkelroute functie van de Rider :)

Nu kan de Rider ook 'spannende rondritten' plannen, op basis van wat punten die je zelf moet ingeven. Het zou leuk zijn geweest als Calimoto hetzelfde zou doen, inclusief de kleine binnenwegen, zonder dat ik zelf nog punten moet ingeven. Maar dat doet hij dus niet :)

Wat ik tegenwoordig vaak doe:
- B wegen naar een plek in de richting naar keuze
- Na een kilometer of 25 de Rider naar huis laten navigeren via een kronkelroute
- Leuk binnendoor naar huis rijden

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-05 23:48
R0y. schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:21:
[...]

Nu nog een foto van de thriumph i.c.m. een schnitzel Daytona als ze die nog steeds hebben :9
Staat nog op de kaart, alleen even wat kuipen scoren...

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-05 20:21
Secsytime schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:42:
Ff vraagje hier voor de mensen met electra kennis. Eén van mijn richtingaanwijzers achter is stuk, deze wilde ik graag gaan vervangen (was ook cheap china rommel van de vorige eigenaar). De vorige eigenaar heeft in de kabelboom lopen knippen en het volgende gesoldeerd.

[Afbeelding]

Volgens mij zie ik hier + - en een aarde? Hier worden beide richtingaanwijzers achter verbonden.

Nu hebben de nieuwe Rizoma richtingaanwijzers alleen een + en -. Heeft de aarde nog een functie en kan ik deze weglaten of moet ik op zoek naar andere richtingaanwijzers die wel een aarde hebben ook?

Heb al een vraag uit staan bij de Triumph dealer voor een nieuw stuk kabelboom wat de vorige eigenaar dus heeft verknipt, maar dit schijnt nogal lastig te zijn..

[Afbeelding]
:o
Dit heet noemen we het betere bak en braad werk :+

Maar bij knipperlichten heb je geen +/- en aarde, maar links, rechts en gnd(-)

Ik heb zelf ook china meuk de goedkopere versie led knipperlichten 8) Maar het staat en valt toch echt bij de uitvoering. Ik heb de mijne ook gesoldeerd, maar wel iets beter dan dit O-)

Ik raad aan om je soldeer punten in te pakken met krimpkous. Een tijdje terug heb ik een kabelbreuk in de kabelboom van de R1150GS moeten repareren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/saK1WRUatYOO5mZ2rjau-srLgKM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BKWHmigIl60eFQ9vv7IKvjZU.jpg?f=fotoalbum_medium
Ziet er toch wat netter uit, al zeg ik het zelf ;)

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Vuikie schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:46:
[...]

:o
Dit heet noemen we het betere bak en braad werk :+

Maar bij knipperlichten heb je geen +/- en aarde, maar links, rechts en gnd(-)

Ik heb zelf ook china meuk de goedkopere versie led knipperlichten 8) Maar het staat en valt toch echt bij de uitvoering. Ik heb de mijne ook gesoldeerd, maar wel iets beter dan dit O-)

Ik raad aan om je soldeer punten in te pakken met krimpkous. Een tijdje terug heb ik een kabelbreuk in de kabelboom van de R1150GS moeten repareren:
[Afbeelding]
Ziet er toch wat netter uit, al zeg ik het zelf ;)
De oude knippers hebben 3 kabels, en de nieuwe heeft er 2? :P

Denk dat er dus haast wel een andere functie tussen moet zitten die nooit heeft gewerkt? Misschien daytime running? Dan heeft de vorige eigenaar die misschien op de kentekenverlichting proberen te solderen? Want die zit er niet meer op..

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-05 20:21
Secsytime schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:53:
[...]

De oude knippers hebben 3 kabels, en de nieuwe heeft er 2? :P

Denk dat er dus haast wel een andere functie tussen moet zitten die nooit heeft gewerkt? Misschien daytime running? Dan heeft de vorige eigenaar die misschien op de kentekenverlichting proberen te solderen? Want die zit er niet meer op..
Zo... kijken is ook een kunst |:(

Maar dat zou idd kunnen dat de oude meerdere functies haddem. Maar eh, is kenteken verlichting in NL niet verplicht?

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Vuikie schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 21:00:
[...]

Zo... kijken is ook een kunst |:(

Maar dat zou idd kunnen dat de oude meerdere functies haddem. Maar eh, is kenteken verlichting in NL niet verplicht?
Klopt, is zeker verplicht.. heb het ook liggen om erop te zetten, als ik deze knutselpartij weet recht te trekken.

Volgens mij heb ik de "China rommel" gevonden..

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1.TXcPmrqK1RjSZK9q6xyypXad.jpg

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 18:40
kneusteun schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:53:
[...]

Waren flits verklikkers apps/apparatuur niet verboden in Duitsland?
Klopt. Toch is het vooralsnog rendabeler om de flitsmeldingen aan te zetten. O-)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 21:11:
[...]

Klopt. Toch is het vooralsnog rendabeler om de flitsmeldingen aan te zetten. O-)
Hoe willen ze controleren of je een app aan hebt staan dan? 8)7

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Nou ik heb een diagram gevonden van de kabelboom.. Dank u internet for ur awesomeness!

Lijkt er inderdaad op dat de vorige eigenaar de extra functie op de aansluiting van de kentekenplaatverlichting heeft gesoldeerd.. wat een kneus. Morgen maar even alles doormeten om zeker te zijn en daarna alles netjes aansluiten.

Maar ik snap het echt niet.. die gast had dus deze motor nieuw gekocht.. en dan ga je de kabelboom verknippen om 20 euro te besparen op richtingaanwijzers? Serieus.. 20 euro op een motor van 11.000 euro..

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:43

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

harley schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:25:
@Bommes en ikzelf hebben de tentjes staan op camping de hei. Morgenvroeg vertrek dutch 1000
Had er nog nooit van gehoord, jammer dat hij dit jaar al vol zit. Heb me ingeschreven voor 2 juli 2022. Wel de 500 km variant, rij normaal niet veel meer dan 250-300 km per dag namelijk dus dit lijkt me een prima start.

Heel veel plezier morgen!

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:04

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Oke. Eerste sessie op de Nurburgring (GP strecke) gehad. Wat een vette baan maar wel erg moeilijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pYtwCJXkgNldWk7tVvq-dh4sGT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kCelmqtJn0qhXCA9tyOF0YSb.jpg?f=fotoalbum_large

Look at her shine 😍😍😍

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• 418O2
  • Nu online
Tylen schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 22:44:
Oke. Eerste sessie op de Nurburgring (GP strecke) gehad. Wat een vette baan maar wel erg moeilijk.
Gelukkig ben je geen koekebakker! Have fun!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

harley schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:25:
[Afbeelding]

Heel veel plezier, en bij regen valt toch het meest er naast.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:26

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• harley
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OetOx4n5iTULDCVshVKeD8FpNXw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sk3FQoCGBuNxjYDSc2zrXUhe.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste 250km zitten erop. 8 uur vertrokken 12:15 aankomst. Meteen ff getankt en zelf ook ff wat naar binnen gewerkt en weer door.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@harley aan je hoeveelheid bagage te zien ga je aan het einde van de rit weer in je tentje slapen?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Zo, dit is een stuk netter toch? Alles werkt weer en is makkelijk aan te sluiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J0MXtszUmKeYYt3zMihHhSdXNKQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XcougSqjVzN3udCUwrrefK6V.jpg?f=fotoalbum_large

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

@lolgast @timmie271
De VTR kan vervangen worden door onderstaande:
Honda SES 150 Dylan 2003
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UT7CkUb6fV2N5B6dwi48FTTgQkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XGAP3Vq9lYGFWoaCkMtvNiaR.jpg?f=fotoalbum_large

leeg

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
harley schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:33:
[Afbeelding]

Eerste 250km zitten erop. 8 uur vertrokken 12:15 aankomst. Meteen ff getankt en zelf ook ff wat naar binnen gewerkt en weer door.
Oh yeah...
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/07/1625329274-600-x-450px-IMG_20210703_070230.jpg

Maar nu: Jaloers...
Ik ben helaas moeten stoppen, de Vespa is kapot gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/07/1625329476-450-x-600px-IMG_20210703_122855.jpg

Voor het eerst in al die jaren kon ik dus ook echt niet door door een defect.
Variomaat defect, vast in bijna de hoogste gearing.
Boven de 80km per te doen maar vanuit stilstand vertrekken was er bijna niet meer bij.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/07/1625329476-450-x-600px-IMG_20210703_124227.jpg

Heel erg balen, de eerste 250km gingen net als bij @harley perfect.
Heel wat mensen voorbij gesjeesd op mijn rijdende pleepot.
Maar ergens rond de 230km voelde ik dat er wat mis was.
Sectie 1 (245km) nog uit gereden, einde bij Roermond, wat gegeten, plan getrokken en snelste weg naar huis gepakt.
Daar ding open geschroefd

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/07/1625329273-600-x-450px-IMG_20210703_124233.jpg

maar helaas met een setje nieuwe rolletjes (die ik nog heb liggen) niet te redden. De poelie is ook echt gesloopt.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/07/1625329273-600-x-450px-IMG_20210703_130111.jpg

Dus * Bommes is uitgevallen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:42
4x2 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 17:51:
@lolgast @timmie271
Honda SES 150 Dylan 2003
[Afbeelding]
Done! d:)b

Gamertag: timmie271

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 13:50
mphilipp schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:50:
[...]

Ik heb een poos een Nexx adventure helm. Dat was blijkbaar ook het model dat Touratech gekozen had voor hun adventure helm (vorige model denk ik). Al was die van TT van carbon en hadden de ze ingebouwde zonnebril weggelaten en de prijs wat verhoogd :?
De Nexx vond ik een prima helm. De 'snavel' of zonnekap kon eraf en ook het klapvizier kon je makkelijk eraf halen en er kon ook een crossbril op. Ook is er ruimte voor een ingebouwde comm set. Zou ik zeker eens naar kijken als ik jou was.
En dat is hem geworden. Erg blij met het kleurtje ook.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WESNLc2bWzWnMvvSFTnKoRpH_Gs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VUX9ykw30326iCYxV8FbdfmM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aQ_Rc6wB5jAomqEvp4v_ZpyOtd4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wy6s2ncIZOmIzPq1AEVy2CLs.jpg?f=fotoalbum_large

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 18:23:
[...]

Oh yeah...
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Boven de 80km per te doen maar vanuit stilstand vertrekken was er bijna niet meer bij.

[Afbeelding]

Sectie 1 (245km) nog uit gereden, einde bij Roermond, wat gegeten, plan getrokken en snelste weg naar huis gepakt.

[Afbeelding]

maar helaas met een setje nieuwe rolletjes (die ik nog heb liggen) niet te redden. De poelie is ook echt gesloopt.

[Afbeelding]

Aii, da's spijtig! Die korf is ook best verkleurd, is dat door het defect of hoort dat zo?
4x2 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 17:51:
@lolgast @timmie271
Honda SES 150 Dylan 2003
[Afbeelding]
Dat is even wat anders dan een VTR :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Bommes
  • Nu online
noes schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 18:38:
[...]
Aii, da's spijtig! Die korf is ook best verkleurd, is dat door het defect of hoort dat zo?
De achterste dat is de koppelingskorf, die moet denk ik ook wel vernieuwd worden ja :o
Om een of andere reden kwam die niet helemaal meer los, denk omdat de voorste poelie open bleef staan.

Echt balen, ding reed zo fijn, ben in de eerste 245km 1 keer heel kort gestopt om te tanken.
Verder ging het gewoon perfect, geen pijntjes, goede zin, plezier in het sturen.
kwart over 7 vertrokken kwart over 11 zaten die eerste 245km er op.
Das toch een knap gemiddelde zo door zuid Limburg op een Vespatje >:)

Nou ja, met de staart tussen de benen maar wat nieuwe onderdelen bestellen en meteen inschrijven voor volgend jaar.
Wel typisch, beide Italiaanse fietsen staan nu uit elkaar in de tuin.. :X :F

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
[...]
Ah zuur man. Volgend jaar beter!

Maar misschien een kleine silver lining, ik heb vandaag jouw Molenroute geprobeert en een prima middagje gehad. Thanks! :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bjI7E20.png

• harley
[...]

Oh yeah...
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Das mooi klote bommes :(
2e gedeelte had ik er om kwart over 5 opzitten maar wel al wat regen sinds 4 uur. Nu ff wat eten in den haag, maar weersvoorspelling ziet er niet goed uit aangezien de route nu tot Lelystad gaat en alles regenwolk is

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/33IedvKoEvZ0klfsSapK3PToneg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PvmIhMLO2RpNlZZPkbrJjIdq.jpg?f=fotoalbum_large
botoo schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:33:
@harley aan je hoeveelheid bagage te zien ga je aan het einde van de rit weer in je tentje slapen?
dat was wel de planning maar kan ook zomaar zijn dat ik doorrij naar huis, heb verkeerde luchtbed bij ding is veel te klein voor mij :(

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Bommes Italianen moeten Schep-Ijs maken.... SCHEP-IJS!!! :9

Maar even serieus: Gewoon K*T dat je die rit nu niet even uit kunt rijden, dat machientje van je heeft héél Europa al bijna gezien en moet dan hier in NL even moeilijk gaan doen :(

@harley Suc-6 met de tweede helft / laatste 500Km.!! (y)

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 03-07-2021 19:37 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 12:52

cooper_s1

MINI's rule

@Bommes Erg jammer hoor, volgend jaar beter!
@harley heel veel succes met de 2de helft!
Ikzelf zou ook wel dit een keer willen rijden. Een paar jaar terug op een Suzuki GS500E
op 1 dag zo'n 840 km gedaan. Als m'n TDM óf weer gerepareerd is óf ik heb een andere
dan moet dat daarop zeker te doen zijn...

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-05 13:16
@harley lekker bezig!
@Bommes Zuur dat de Vespa er spontaan mee stopt... -O- Welke ga je nu eerst weer rijdend maken denk je?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• Bommes
  • Nu online
@harley succes gozer !!!
Ik heb je Buel gezien en jou er naast (Harley is niet de kleinste) knap dat je het vol houd. Petje af zo ver.

@Will_M ja balen he, over al en nergens met dat ding geweest en echt wel flink heftiger mishandeld dan vandaag..
Er waren trouwens wel best wat beteuterde rijders te zien in mijn spiegeltjes als ik voorbij kwam steken.
Nou kan iedereen wel hard rijden, maar ze vervolgens ook kwijt rijden en niet meer terug in de spiegels zien vond ik wel erg grappig op mijn kleine 2-wielertje.
Ik heb me in ieder geval kostelijk vermaakt toen het spul nog heel was vanochtend,

@Melkunie thanks, toffe avondroute zo vanuit mijn woonplaats (Nuenen)
Wel al een wat oudere route dus ik weet niet of het nog allemaal netjes klopte.

@cooper_s1 inschrijving voor volgend jaar is al gedaan.
Met zijn 3en, 1 maatje van mij die ook een zelfde Vespa heeft en mijn broer die nu een Triump Streettriple rijd.

@Chakotay Ellis van J&J suspension was ook op dit evenemt aanwezig met een standje.
Onderdelen voor de Guzzi staan in bestelling, volgens mij was er al het 1 en ander binnen gekomen. Maar nog niet compleet.
Voor mijn Vepsa moet er een nieuwe variomaat in.
Dan heb ik een aantal opties die ben ik nog even aan het overwegen.
Maar waarschijnlijk is de Vespa weer eerder rijdend. Ik ben bang dat de spullen uit Italie voor de Guzzi wel ff op zich lgaan aten wachten helaas.

Nu ik er trouwens over nadenk...
Het laatste avond rondje met Vespa vond ik al dat het ding "slecht" op trok.
Ik dacht dat komt omdat ik er al ruim 2 jaar niet echt meer serieus op had gereden en 2wielers met harder op trekken had geassocieerd.
Waarschijnlijk was er al gewoon iets niet in orde in die variomaat.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

noes schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 18:38:
[...]
Dat is even wat anders dan een VTR :Y
Langzamere motoren zijn gewoon leuker :P
Bommes schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:09:
Voor mijn Vepsa moet er een nieuwe variomaat in.
Dan heb ik een aantal opties die ben ik nog even aan het overwegen.
Maar waarschijnlijk is de Vespa weer eerder rijdend. Ik ben bang dat de spullen uit Italie voor de Guzzi wel ff op zich lgaan aten wachten helaas.

Nu ik er trouwens over nadenk...
Het laatste avond rondje met Vespa vond ik al dat het ding "slecht" op trok.
Ik dacht dat komt omdat ik er al ruim 2 jaar niet echt meer serieus op had gereden en 2wielers met harder op trekken had geassocieerd.
Waarschijnlijk was er al gewoon iets niet in orde in die variomaat.
Gelukkig is de malossi vario net in de aanbieding tot morgen :+
https://www.racing-planet...athco=5&cPath=12907_21565

leeg

• Bommes
  • Nu online
@4x2 scheelt 8 euro met de prijs bij Easyparts waarbij gratis verzenden.
Die shop die jij linkt verzend grastis in Duisland en Oostenrijk daar buiten komen er nog kosten bij.
Ik moet sowieso ook nog de andere poelie helft er bij hebben (de buitenste met de koelschoepen er op)

Maar de vraag is inderdaad Malossi of origneeel met een paar setjes rollertjes en maar proberen, of origneel met Dr Pulley sliders.
Zoals het dus de afgelopen 25.000km er in heeft gezeten en goed heeft gereden.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Wat is er eigenlijk gebeurd, heeft ie de nokjes van die vaste gradenplaat uit de vario geslagen en toen alles vermalen ofzo ?

leeg

• Bommes
  • Nu online
Dat zou het wel eens kunnen zijn.
Niks gehoord wel gevoeld.
Paar kilometer voordat het echt mis was voelde ik een hapering in het toerental met optrekken.

De vaste graden plaat is nog heel maar goed die is ook van staal.
Uit de poelie zijn de nokken geslagen waar die plaat in grijpt en de sliders zijn vermalen.
Flink wat gruis in die ruimte.

Verder lijkt alles nog wel heel gelukkig.
Koppeling ook, alleen wat blauw.
Schoentjes opschuren en weer door.

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:43

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Ik denk dat de koppeling het zwaar heeft gehad bij de laatste kilometers vandaag, vandaar die verkleuring.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• Bommes
  • Nu online
Ja dat zeker, maar dat is pas gekomen nadat de variomaat vast zat.
Op een of andere manier komt/kwam de koppeling niet helemaal goed vrij toen de poelie voor bijna dicht stond.
Tot stilstand komen was dus redelijk tegen de koppeling in remmen ineens.

Nou ja genoeg variomaat gepraat.. voordat mensen begin te zeuren dat mijn Vespa een brommertje is en dit het motortopic.

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-05 11:52
Balen @Bommes :-(

Kwamen jullie ook toevallig door Horn? Hoorde vanochtend een hele stoet motoren voorbij komen.

Vandaag zelf een testrit gemaakt met calimoto. An sich werkte het prima, puur op spraak gereden. Werkte aardig, moest effe eraan wennen. De route die gegenereerd werd was mwoah, dus voor de volgende ronde heb ik wat routes geïmporteerd. Al met al wel effe lekker ruim 2u gereden, zo’n 100km

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:13:
[..]
Nou ja genoeg variomaat gepraat.. voordat mensen begin te zeuren dat mijn Vespa een brommertje is en dit het motortopic.
Ik denk dat we dat tegen veel nieuwkomers zouden zeggen, als ze vanuit het niks ineens zoveel over een variomaat zouden gaan praten. Maar voor een vaste stamgast zoals jij, al helemaal met tegenslag? Maak ik grag een uitzondering voor :(:)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• timpy007
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:58
Gister ochtend was het hier ook prachtig weer en heb ik Calimoto de opdracht gegeven een mooi rondje voor mij te creëren. Dat is deze geworden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P7otfb3bewDxt9rlVOreslYWe_8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VAef7ZdRJMdSX3qnz7G5d2FN.png?f=fotoalbum_large

Bospaadjes, open velden, kronkelende wegen door het bos en (voor Nederlandse begrippen) bergwanden, waarbij het ene uitzicht nog mooier was dan het andere:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c6G5jXH0JdptSQwupCUcQOeGKS4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/slRNk7m00L34RooEVBJxv9Nk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7TKGzBC-b1W8b2ELG-Om4r17B1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d0fsHkXiHGN19SRSLQtqo0c8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qk8glA4ZiW6lDaNjnfjrz_aUUcQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5CVKssc39huMzi3ZkgvKyUOf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nU0X7gx-mevSFJvQ9HDhjS3RnU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/miB3at3yAW2kq49YciXc3too.jpg?f=fotoalbum_large

Tijdens het rijden werd ik op 1 van de kronkelwegen nog ingehaald door een rijdend bankstel :+ . Geeft toch weer te kennen dat er nog heel veel te leren valt over zekerheid en voertuigbeheersing. Al met al een ontzettend mooie tour gemaakt.

En gezien ik dat nog niet gepost had:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QYpffpfjTgSb3k1wT61JngZDtFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LeC2nxAra4PuSRZ5K5C8VUzb.jpg?f=fotoalbum_large
Paar weken terug de kettingset vervangen. Relatief simpel wanneer je het juiste gereedschap hebt maar duurt, zoals altijd, langer dan je denkt. Hij rijdt nu in ieder geval wel weer als nieuw. Was ook erg tevreden met hoe het schakelstuk(?) Eruit is gekomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pgAOCZigRXKaXd9c_rN40EnPQBE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0cNHpjrZXpY6ZXVn8glB9T3n.jpg?f=fotoalbum_large

Volgend project: carburateur schoonmaken!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-05 17:20

I took the blue pill…

• TWCRay
Potverdorie. Tijd om te emigreren naar @timpy007 -land 8)

Lekker man.

Had vandaag ook willen rijden maar jammer dat het volgens de voorspelling rond 13u begint te regenen. Wil alleen ‘s middags rijden omdat ‘s ochtends mijn zoontjes (x3) actief zijn. ‘S Middags storten ze meestal in :)

De route van gisteren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1w82S3rxnHnJ6TEyjieHN4LXnTc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hBa0iMa6FZYSAZH6QHTQcEJx.jpg?f=user_large

In Roermond effe ‘verreden’ doordat het geluid niet hard genoeg stond :| Toen het geluid harder stond werkte het redelijk, alleen af en toe kreeg je nadat je de instructie opvolgde dat ie de route moest herberekenen :F

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:26

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

FBTN schreef op zondag 4 juli 2021 @ 10:35:
[...]

Leuk filmpje 🎞

Ben jij dat?
Nee. :D

Ik rij alleen een oude politiemotor. ;)

Ze hadden de agent moeten vragen wat hij privé rijdt qua motor.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Winkiller
  • Laatst online: 19:16

Winkiller

De Mopperpot

[...]
👍 haha top 👍

Good effort :) :)

---
Update Geluid:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f03uiTBs4CQPfqail5IhzNEpWws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jm2JxycwOli4I0OOobH1BgZI.jpg?f=fotoalbum_large

Ruim 50 gemeenten krijgen klachten over geluidsoverlast door motoren.

[ Voor 65% gewijzigd door Winkiller op 04-07-2021 12:21 ]

• mkrmr
  • Laatst online: 09-05 18:58

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Ook de 1000 uitgereden gisteren, het was een pittige rit. Net na 7 's ochtends vertrokken en om 2 uur 's nachts weer terug. Erg nat en moe, het laatste stuk was niet gemakkelijk in het donker op smalle weggetjes en met heel veel regen.

Wel merk je op zo'n rit wat een plaag verkeersdrempels in NL zijn, op 1000 km wel 10.000 drempels gevoeld. Een goede reden om op een GS, Tiger, Africa Twin of Tenere te gaan rijden! :P

Dit was halverwege op Neeltje Jan in de Oosterschelde, toen was het nog droog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lC3tPh5cszhoAw4_0XluSiYl0M4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wCwQARKiuxF1osgPxecTwzJZ.jpg?f=fotoalbum_large

@Bommes ik was wat laat aan de start dus jij was net 5 minuten eerder weg. Zonde dat de Vespa niet mee wilde werken. En vanwege alle drempels adviseer ik je om toch met de Guzzi te rijden volgend jaar... ;)

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:17
Gisteren even een stukkie offroad met m'n VanVan. Wat lekker is dat toch.
Alleen nu de vraag: hoe maak ik dit schoon? Tuinslang erop?

#newbie-motorrijder-hier

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGS90JfAYAiZc6aQQdibWa93-6Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1UXsz6w5vDqCeHOxsJkw1SUb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-sCbhR633VL0fVx_toKUfWIw4jU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YheP4VRITQeaMzOlgg8w9JKY.jpg?f=fotoalbum_large

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Dit is een grap toch? Mijn motor mag standaard al 96 db geluid produceren..

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-02 15:50
kneusteun schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:07:
[...]

Ons huisje in de Eiffel had gewoon een laadpaal.
Kan me niet voorstellen dat er dan niet op meer plekken wat zitten.
Het grote verschil is dat ik vanuit mijn woonplaats geen huisje nodig heb in de Eifel. Vandaar dat ik eerst een uurtje snelweg rijd, om vervolgens al in de Eifel te zijn. Dan zou ik elektrisch al ergens moeten laden. Ja het kan allemaal, maar zoals gezegd rijd ik een elektrische auto, en de consessies die je moet maken past niet bij het gebruik van m’n motor. Zou ook qua crossmotor graag een E-XC willen hebben, maar ook daarin is de techniek momenteel nog niet toereikend voor mijn gebruik. Dit baseer ik trouwens ook op het gebruik van een E-XC van een kennis.

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online

fdees

Trust me I'm an Engineer

Dus je mag op zondag jezelf ook niet elektrisch scheren en stofzuigen. Ik snap dat je excessen moet tegen gaan. Maar zulke eisen roepen slaat nergens op. Denk dat als ik stop trappen met mijn mountainbike dat nog maar lawaai maakt.
smeerbartje schreef op zondag 4 juli 2021 @ 17:15:
Gisteren even een stukkie offroad met m'n VanVan. Wat lekker is dat toch.
Alleen nu de vraag: hoe maak ik dit schoon? Tuinslang erop?

#newbie-motorrijder-hier

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gewoon tuinslang en een sopje. Gebruik geen schuurspons

[ Voor 29% gewijzigd door fdees op 04-07-2021 17:21 ]

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• harley
6 uur smorgens vroeg al wakker na pas om 2 uur in slaap gevallen te zijn, dat is geen goede start als je weet dat je nog 1000km moet rijden. Helaas mocht ik pas om 7:54 starten dus uitgebreid ontbijt gehad en op mijn gemakje gedaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mJND3n-of25hI5dG3pOp2Sw4baU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6zD0vuC1hJDA2lwtghRmFw5K.jpg?f=fotoalbum_large

De route is opgedeeld in 4 stukken van ongeveer 250km. De eerste ingeladen en vertrokken na het maken van de foto door de organisatie.
De eerste route loop door limburg en is een mooie route om te rijden. binnen de eerste 50km al 2 keer een afslag gemist dus om moeten keren, en 1 keer maar een stukje offroad gedaan want dat was sneller weer op de route :+
Ik had voor mezelf besloten om iedere 2 uur ff pauze te houden, maar na ruim anderhalf uur nog geen centje pijn en toevallig achter iemand gekomen die een nagnoeg zelfde tempo reed, dus daar achter gebleven want dat scheelt weer honderd keer op je navigatie kijken. 500 meter voor het einde van het eerste gedeelte zat een tankstation dus volgegooid ( te vol bleek achteraf) De eerste route zat er iets na het middaguur (12:00) op, toch netjes want de tomtom gaf 13:45 als verwachte aankomsttijd aan. Inmiddels liep er weer een liter benzine uit via de overloop ,iets te overmoedig geweest met volgooien :D Vlug ff wat drinken, fruitreepje naar binnen en weer door.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6dDymS-F26j2a9ktWcUvYZkQmQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MUe4yDxrik4OV5tD84aSfUSs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iUkQp6TFok_fDtVN1reT8SYnTGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MwNUSyWAx8RZyDQJ2Flk8rPF.jpg?f=fotoalbum_large

De 2e route ingeladen die naar zeeland gaat en daarbij enkele keren een stukje België meepakt. De voorrijder van de vorige kwart had andere plannen dus weer alleen op pad. Verwachte aankomsttijd nu 1 voor 6. Iets na 14:00 toch maar even de supermarkt ingeschoten voor een hapje en drankje, en weer door.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/npqHPL66H4GeUuTwCigRuubCOCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KqkLr4rmfWPTsJnkc0hc0946.jpg?f=fotoalbum_large

2x gaat de route over een afgesloten weg dus dan maar zelf een richting kiezen, op een gegeven moment lijkt een keuze niet de beste te zijn geweest aangezien hij maar blijft berekenen om terug te sturen, Tomtom ff een handje geholpen door handmatig het eerst volgende trackpunt als startpunt te pakken en weer door, toch zie ik op dat stukje genoeg anderen een rustmomentje houden dus zullen wel dezelfde keuze's gemaakt hebben. Som rijd je achter een ander. soms haal je ze in en nog vaker wordt je zelf ingehaald. niet gek laten maken en lekker eigen tempo rijden.

richting 4 uur al een paar keer enkele druppels gevoeld maar niks spannends, maar om half 5 zag het er wel heel dreigend uit en bleef het druppelen dus toch maar even gestopt om de waterdichte jas en broek aan te doen. Zomerhandschoenen vind ik fijner dus die nog niet gewisseld het is toch niet koud.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/at0w5E2hWuUCxY1nKFlAJIHsL_U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y2d1OlrfUKA0H8v3F4dshMKx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fu3AXHagKs880AE3FHi5XexBRiM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aeVECizPwoYjLQD1IQsz8t3G.jpg?f=fotoalbum_large

Laatste stukje naar de volgende routewisselplaats gereden en de keuze om de regenkleding aan te doen was niet verkeerd als ik op de buienradar kijk. De volgende route gaan namelijk door regio rotterdam/den haag en daarna lelystad via de afsluitdijk. We blijven dus in de regen rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eo1zNDVPQyoNbRnHVnGmg2cHoZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bjVpgqYoFQ9M8Jq8OLvcjoBp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wgj9NxkYMF-oZF4EiIiGkqWvJgY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oAw8PCCkjWgiYETyYixoliYD.jpg?f=fotoalbum_large

Rond 17:00 de nieuwe route ingeladen (niet slechts uur eraf gereden inclusief pauze) en nieuwe verwachte aankomsttijd is iets over 11 savonds.
die zakt vrij vlug omdat je hier wat meer kunt doorrijden want er zitten ook stukjes snelweg in de route hier. rond 19:15 in den haag bij een lokale pizzatent vlug wat gegeten en om 20:00 weer op pad. De motor was inmiddels iets smeriger dan bij vertrek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RX1vMlvdxRbrmpyD2ht8FOFSSYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CqOIQRlIstD3Fwro0UCu2uz0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Eyf0eZ8AZcc171Q9tPea5vctxQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tNNTdQiuSkvSNwBrgpywZ2x9.jpg?f=fotoalbum_large

Maar nu is de verwachte aankomsttijd 01:12 huh :? ik heb maar drie kwartier gezeten en toch is er 2 uur en een kwartier bijgekomen. de route klopte wel voor zover ik kon zien en na een 20 km zag die ineens een "eco" route die ruim anderhalf uur eraf haalde maar de km's bleven nagenoeg gelijk. Weet niet wat de tomtom hier aan het doen was maar 23:35 zag ik liever dan 01:12 :+
toen ik wegreed bij de pizzatent was het wonderbaarlijk genoeg droog, maar na een half uurtje rijden had ik de bui alweer ingehaald helaas. Het was geen hoosbui maar je werd er wel nat van. Iets voor half 11 moesten we even wachten op de veerpont bij assendelft, en dat groepje kon ik ook aardig bijhouden, het is toch makkelijker een groepje te volgen in plaats van telkens op je eigen navigatie te kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GW0bGHvdyh2pUSYf7pn7M9teMWA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uVcjaZMrhl2Aotb7XbXpAgHD.jpg?f=fotoalbum_large

Een tijdje voor we de Houtribdijk van Enkhuizen naar Lelystad opgingen begon de regen toch wel wat harder te worden en helaas had mijn linker vizierafdekklepje besloten om mij te verlaten waardoor mijn vizier loszat. gelukkig door hem niet te ver open te doen wel nog bruikbaar. Maar ook de binnenkant was echt smerig dus veel zag ik niet meer. Na de veerpont werd het vlug donker. Helaas bleek wel dat ik mijn koplamp vandeweek te ver naar beneden had bijgesteld waardoor mijn zicht niet optimaal was :( Iets over 11 zat het derde gedeelte erop en zaten we in lelystad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fcDrxu_q6sWEI5uzxpQWL40e-x4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vqE5ssCt2JBmpdqWG4nxs1Wb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JA5Iuo_rl6SZg9cgMm1rwFnJGak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3A7o1RHIjHcJCeDsm8rdz1L0.jpg?f=fotoalbum_large

Hier direct weer getankt en vizier binnen en buiten grondig schoongemaakt, nu zag ik weer waar de lijnen op de weg waren.
Helaas was dat maar voor 5 minuten want toen zaten er wel 100 muggen op mijn vizier, eerstvolgende tankstation weer gestopt voor nog een reiniging.
Verwachte aankomsttijd met nog 328km te gaan was nu 03:25, en met dit weer en deze omstandigheden zag ik wel in dat op dit laatste stuk niet veel tijd goed gemaakt zou worden, als het niet zou oplopen. Ik heb nog overwogen om de snelste route terug te nemen maar die was maar 128km dus dan haal je de 1000 niet. Geen optie voor mij, dus we gaan ervoor. De groep voor me was blijven hangen bij lelystad dus weer alleen op pad en dus zelf goed opletten op de weg en niet meer domweg de rode lichtjes van je voorgangen volgen. Helaas werd het weer er niet beter op en veel wegen zijn onverlicht, ik had ergens een inbussleutel in mijn tas gegooid om de verlichting indien nodig bij te stellen maar kon hem natuurlijk nergens meer vinden. Veel met grootlicht gereden als dat kon. Na bijna 2,5 uur gereden te hebben is de te rijden afstand nog ongeveer 145km maar het kwam er inmiddels met bakken uit, het zicht bleef gewoon slecht zeker op de wegen tussen de bossen door waardoor de snelheid ook drastisch omlaag ging. Toch nog een keer de tomtom de snelste route laten berekenen en die was nu 141km maar wel ruim anderhalf uur sneller qua voorspelling. Ik kies eieren voor mijn geld en kies die optie, de km's halen we zo wel maar wel over verlichte wegen en sneller "thuis" bij Camping de hei. Natuurlijk waren de eerste 40km alsnog binnendoor maar de laatste 100km waren snelwegblazen. Bij het oprjiden van de snelweg na het tanken vliegt mijn hele vizier van mijn helm af omdat ook de rechter sluiting besloot dat het tijd was om mij te verlaten :( Gelukkig reed ik net weg bij het tankstation dus nog van de snelweg geplukt
Dit vraagt dus wel veel meer van je omdat je met hogere snelheid rijd van je gestel dus uiteindelijk toch wat last van je kont armen en nek, terwijl de de rest van de dag allemaal reuze meeviel. 02:32 kwam ik aan bij Camping de hei na in totaal 18,5 uur onderweg geweest te zijn en 1025km gereden te hebben. Schoenen bleken vol water te staan ( letterlijk 1 liter water eruit gegoten. De schoenen zijn waterdicht maar mijn regenbroek te kort dus liep het er van bovenaf in. Spijkerbroek was dan ook tot mijn knieen nat van optrekkend regenwater. en doorwaaihandschoenen geven af als ze nat worden.

Helaas houdt de tomtom alleen totaal statistieken of van de huidige dag bij, en aangezien we zaterdagochtend vertrokken en zondagochtend aankwamen geen totaalshot :( Ik was hier al bang voor maar had geen zin om om 23:59 alleen voor een foto te stoppen in de stromende regen.
Vertrek kmstand was 37703 eindstand 38728
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nsz5VX4z_1FpZ0M2P8mjvmDD3b8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/52eRzfgrPxWhJYra4WaO9u4v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mtw6gIKgn4UgeFmNpdsClCAYpEs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/do2BGQK7C2SuxnN3B8tIRsbB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QKlTPX3e29yiw0HO96MzUf9qG-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YMc1YRJH9M8hzaHZ5lukXpUl.jpg?f=fotoalbum_large

Vlug uitgekleed afgedroogd en slaapzak in. om 6 uur alweer wakker, en om 7 uur weer dus maar alles ingepakt en naar huis gereden, altijd fijn om natte kleren aan te trekken, maar het vooruitzicht van een warme douche en droge kleren maakte veel goed !
Thuis gekomen eerst de motor maar afgespoeld want die heeft er wel eens beter uitgezien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SfZ3qWp8VZpKrZ0h4moAc72AV_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HHN61sO0lr3rNAXaCoqBaFIP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2HlOO3cvoqs2-AQtNV9VnYi7kmA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pmM4RrBRKX8nckA0QXn2W17R.jpg?f=fotoalbum_large

Maar we hebben het gehaald, het speldje is binnen en intussen voel ik mijn kont wel :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Y3xQDlEhSQthMaXdjRWMi_Lfg0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/45cv5UiCQi5FYK0uhCPtGHGX.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb onderweg soms een stukje met de actiecamera gefilmd, maar nu geen zin of puf om die tot 1 geheel te breien :+

[ Voor 100% gewijzigd door harley op 05-07-2021 08:40 ]

• kneusteun
Thoit schreef op zondag 4 juli 2021 @ 17:17:
[...]

Het grote verschil is dat ik vanuit mijn woonplaats geen huisje nodig heb in de Eifel. Vandaar dat ik eerst een uurtje snelweg rijd, om vervolgens al in de Eifel te zijn. Dan zou ik elektrisch al ergens moeten laden. Ja het kan allemaal, maar zoals gezegd rijd ik een elektrische auto, en de consessies die je moet maken past niet bij het gebruik van m’n motor. Zou ook qua crossmotor graag een E-XC willen hebben, maar ook daarin is de techniek momenteel nog niet toereikend voor mijn gebruik. Dit baseer ik trouwens ook op het gebruik van een E-XC van een kennis.
Helemaal eensch.
Hier kan ik ook vrij eenvoudig snel een dagje heen en weer. Maar dat zou ik met een e-bike ook niet redden inderdaad.
Nu zou ik ook niet meteen al mijn benzine fietsen wegdoen als ik een e-bike zou kunnen kopen.

Maar het lijkt me wel mooi met zo’n zero en dat koppel daar de bochtjes te draaien.👍

• Bommes
  • Nu online
mkrmr schreef op zondag 4 juli 2021 @ 17:11:]
@Bommes ik was wat laat aan de start dus jij was net 5 minuten eerder weg. Zonde dat de Vespa niet mee wilde werken. En vanwege alle drempels adviseer ik je om toch met de Guzzi te rijden volgend jaar... ;)
Ik had je al niet gezien, toevallig zat er in groep 18 (net voor ons dus) ook een rode KL1600.
Dacht nog even dat jij dat dus was maar je gezegd dat je ook in groep 20 zat.

Drempels zijn wel te doen doen op de Vespa, veerweg is niet heel groot maar het weegt ook niet veel.
Op de Guzzi inderdaad beter te doen.
Maar heel eerlijk:
Die eerste 250km ben ik 1 keer een paar minuten gestopt om te tanken.
Na die 4 uurtjes sturen had ik werkelijk nergens last van, nog niet misschien dat ook het idee had dat ik al moest stoppen om even te strekken of zo iets.
Dat is op dat marteltuig van een Guzzi zadel wel anders

Ik heb me meteen gisterenavond weer ingeschreven voor volgend jaar.
Poging 2 om de duizend te halen. Dan met een goede maat en mijn broertje.

@harley held op die motor van jou. Ding is nog kleiner dan mijn Vespa een jij bent een flink stuk groter dan ik ben. Respect.
Baal er recht zo van dat ik door materiaal pech ben uitgevallen.
Dit jaar al geen solo motor trip, dus ik had me hier echt heel op verheugd en ontzettend naar uitgekeken. ;( Om dan na 1/4de al uit te vallen ;w

• SavageBrother
  • Laatst online: 09-04 20:16
Vandaag vanuit regio Malmedy weer terug gereden naar de randstad. Geen foto’s, geen verhaal. 300km (snoei)harde regen, wind en onweer gehad. Regenpak niet mee genomen ivm gewijzigde planning. Op de E40 spoot het water nog net niet uit de rioolputten. Zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt 😅.

It's dogged that does it

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
mkrmr schreef op zondag 4 juli 2021 @ 17:11:
Ook de 1000 uitgereden gisteren, het was een pittige rit. Net na 7 's ochtends vertrokken en om 2 uur 's nachts weer terug. Erg nat en moe, het laatste stuk was niet gemakkelijk in het donker op smalle weggetjes en met heel veel regen.

Wel merk je op zo'n rit wat een plaag verkeersdrempels in NL zijn, op 1000 km wel 10.000 drempels gevoeld. Een goede reden om op een GS, Tiger, Africa Twin of Tenere te gaan rijden! :P

Dit was halverwege op Neeltje Jan in de Oosterschelde, toen was het nog droog.

[Afbeelding]

Ik zag afgelopen nacht is rond éénen veel motoren op de N377 bij Nieuwleusen. Dat vond ik vreemd totdat ik aan de eerdere posts over de NL 1000 moest denken. Goed gedaan, ik doe het je niet na ;)

XXXVI

• DrivinUCrazy
SavageBrother schreef op zondag 4 juli 2021 @ 22:01:
Vandaag vanuit regio Malmedy weer terug gereden naar de randstad. Geen foto’s, geen verhaal. 300km (snoei)harde regen, wind en onweer gehad. Regenpak niet mee genomen ivm gewijzigde planning. Op de E40 spoot het water nog net niet uit de rioolputten. Zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt 😅.
Dat stuk op de E40 hebben ze nieuw gemaakt, en ik snap ook wel dat dit soort hoeveelheden water moeilijk te verwerken zijn. Maar afgelopen jaar kwamen we daar met de auto ook in een noodweer terecht, en dat was bijna niet meer te doen. 10cm water over de hele weg en geen zicht. En dat terwijl er ruimte zat is naast de snelweg om een flinke afwatering te maken. 8)7

Wij zaten vandaag op de B258 richting Aachen in een dergelijke bui. Zodanig slecht zicht, dat ik het bord met de juiste afslag miste terwijl ik dat stuk gewoon ken. 8)7

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• TWCRay
De Duitse wegen wateren ook altijd zo lekker af @DrivinUCrazy . Qua wegdek ben ik altijd weer blij als ik NL in rij.

• DrivinUCrazy
De reden dat we op de B-wegen als de B258 reden was omdat we dat weer verwachtten. Dan zit ik liever op zo'n weg met uitwijk- of schuilmogelijkheden dan op een snelweg waar je onzichtbaar bent in de spray.
Desnoods pak je de eerste de beste zijweg als het te link wordt.

• ArcherNine
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-05 11:18
Hoi allemaal, nog een lurker hier, maar nu is het eindelijk tijd om een motor te kopen!

Ik ben nog "nieuw" in NL (bijna 3 jaar, verhuisd van Zuid Afrika) dus ik weet niet zo goed wat normaal is om te doen of naar te kijken bij het kopen van een gebruikte motor. Wat voor soort proefrit is normaal, hoe lang kan ik er mee doen? Zijn prijzen onderhandelbaar (ik denk dat dit ook van dealer tot dealer en van merk tot merk zal verschillen)? En als ik ervoor kies om een deel van de motor te financieren, heb ik dan een volledige verzekering nodig? Omdat dat vrij duur is op elke klasse motorfiets, dan koop ik liever iets veel ouder (en goedkoper).

• Jolke
  • Laatst online: 08-05 12:06
NLDViane schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:09:
Fotodump: Triumph met dorst[Afbeelding]
Triumph met Kasteel:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nice, waar is die stuwdam? Ziet er bekend uit, maar ik kan het even niet plaatsen.

@timpy007 ik wil nog altijd een foto met het bordje Kloten in de achtergrond. :P

• Tylen

Tylen

Vrijdag, Zaterdag en Zondag waren de races op de Nurburgring in Duitsland. Ik was er nog nooit geweest dus de eerste twee sessies waren nog een beetje wennen. Ik wist nog niet wat ik van de baan moest vinden. Maar na de eerste race wist ik het, wat een vette baan hahaha. Ik starte als 10de en ben 8ste geworden. Met een mooie 2:09 als snelste ronde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rCwIlI_wBdkPFtK3T5Cm2jakVEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EDa3y7AapYQFzxq9hjKNrbxH.jpg?f=fotoalbum_large

De tweede race was helaas drijfnat en dat is dus helemaal niets voor mij. Lekker de race uitrijden en hopen dat mijn concurrentie het ook slecht doet :P 1 voor laatste geworden. HAd ik wel verwacht, regenrijden doe ik wel, en heb er geen hekel aan. MAar ik rijd er altijd zo langzaam om het heel te houden.

Gezakt van P4 naar P8 in het kampioenschap. Jammer maar helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wpsNdfM9oeLn7vxl-_6vckHXlK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DMHNm7xT7SjgdVAj6w2STk8N.jpg?f=fotoalbum_large

@xos gezellig dat je nog even kwam aanwaaien. Nog beetje genoten van de omgeving?

• com2,1ghz
Tylen schreef op maandag 5 juli 2021 @ 08:56:
Vrijdag, Zaterdag en Zondag waren de races op de Nurburgring in Duitsland. Ik was er nog nooit geweest dus de eerste twee sessies waren nog een beetje wennen. Ik wist nog niet wat ik van de baan moest vinden. Maar na de eerste race wist ik het, wat een vette baan hahaha. Ik starte als 10de en ben 8ste geworden. Met een mooie 2:09 als snelste ronde.

[Afbeelding]

De tweede race was helaas drijfnat en dat is dus helemaal niets voor mij. Lekker de race uitrijden en hopen dat mijn concurrentie het ook slecht doet :P 1 voor laatste geworden. HAd ik wel verwacht, regenrijden doe ik wel, en heb er geen hekel aan. MAar ik rijd er altijd zo langzaam om het heel te houden.

Gezakt van P4 naar P8 in het kampioenschap. Jammer maar helaas.

[Afbeelding]

@xos gezellig dat je nog even kwam aanwaaien. Nog beetje genoten van de omgeving?
Regenrijden vind ik wel knap hoor. Ik hou hem zelf amper recht met droog asfalt :P

• Tylen

Tylen

com2,1ghz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 08:59:
[...]

Regenrijden vind ik wel knap hoor. Ik hou hem zelf amper recht met droog asfalt :P [YouTube: MSL Zandvoort 28-06-2021 Group 3A lowsider(with speedometer)]
5 zijn er gevallen tijdens de wedstrijd en 13 hadden niet eens de moeite genomen om te starten. Het is een hobby en moet wel leuk blijven natuurlijk hahaha.

Zonde van je crash. Veel scahde? Ziet er op het oog redelijk onschuldig uit.

• com2,1ghz
Tylen schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:06:
[...]

5 zijn er gevallen tijdens de wedstrijd en 13 hadden niet eens de moeite genomen om te starten. Het is een hobby en moet wel leuk blijven natuurlijk hahaha.

Zonde van je crash. Veel scahde? Ziet er op het oog redelijk onschuldig uit.
Ik ben er goed uit gekomen. Wat spierpijn wat na 4 dagen wegtrok en heb op beide knieen een schaafwond. En 2 blauwe plekken op mn rechterbeen.

Motor is er goed vanaf gekomen. Clipon, stepje, voetstukje van de rem. En wat schade op de circuitkuip wat te fixen valt.

Motorpak heeft de grootste schade. Pak van 2 daagjes oud van 850 euro heeft goed zijn werk gedaan. Heb begrepen dat de boel te repareren valt dus ik ga dat even checken. Alleen de flexibele stretch deel is een beetje gescheurd. En mijn laarzen zijn naar de kloten. Gek genoeg heeft mijn helm helemaal niets.

En weer een ervaring rijker.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Bommes @harley
Schijnbaar ging het mijn collega ook niet al te best af. Uiteindelijk maar 385km gereden en er 14 uur over gedaan. Erg lastig als je met vier elektrische motoren bent en er regelmatig palen gewoon niet werken. Dan sta je dus bij één paal te wachten tot de ander vol is.
Kennis van ons (leverancier van onze software) had een grotere accu op zijn Energica en is in zijn eentje doorgereden en heeft de 700km in 17uur gedaan.

De les hieruit? Nederland is niet berekend op het rijden in groepen van Elektrische voertuigen. En dan hebben we in NL nog een boel laadpalen.

En ze waren ook zeiknat geworden ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Jelte op 05-07-2021 09:51 ]

Pagina: 1 ... 319 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.