6 uur smorgens vroeg al wakker na pas om 2 uur in slaap gevallen te zijn, dat is geen goede start als je weet dat je nog 1000km moet rijden. Helaas mocht ik pas om 7:54 starten dus uitgebreid ontbijt gehad en op mijn gemakje gedaan.
De route is opgedeeld in 4 stukken van ongeveer 250km. De eerste ingeladen en vertrokken na het maken van de foto door de organisatie.
De eerste route loop door limburg en is een mooie route om te rijden. binnen de eerste 50km al 2 keer een afslag gemist dus om moeten keren, en 1 keer maar een stukje offroad gedaan want dat was sneller weer op de route

Ik had voor mezelf besloten om iedere 2 uur ff pauze te houden, maar na ruim anderhalf uur nog geen centje pijn en toevallig achter iemand gekomen die een nagnoeg zelfde tempo reed, dus daar achter gebleven want dat scheelt weer honderd keer op je navigatie kijken. 500 meter voor het einde van het eerste gedeelte zat een tankstation dus volgegooid ( te vol bleek achteraf) De eerste route zat er iets na het middaguur (12:00) op, toch netjes want de tomtom gaf 13:45 als verwachte aankomsttijd aan. Inmiddels liep er weer een liter benzine uit via de overloop ,iets te overmoedig geweest met volgooien

Vlug ff wat drinken, fruitreepje naar binnen en weer door.
De 2e route ingeladen die naar zeeland gaat en daarbij enkele keren een stukje België meepakt. De voorrijder van de vorige kwart had andere plannen dus weer alleen op pad. Verwachte aankomsttijd nu 1 voor 6. Iets na 14:00 toch maar even de supermarkt ingeschoten voor een hapje en drankje, en weer door.
2x gaat de route over een afgesloten weg dus dan maar zelf een richting kiezen, op een gegeven moment lijkt een keuze niet de beste te zijn geweest aangezien hij maar blijft berekenen om terug te sturen, Tomtom ff een handje geholpen door handmatig het eerst volgende trackpunt als startpunt te pakken en weer door, toch zie ik op dat stukje genoeg anderen een rustmomentje houden dus zullen wel dezelfde keuze's gemaakt hebben. Som rijd je achter een ander. soms haal je ze in en nog vaker wordt je zelf ingehaald. niet gek laten maken en lekker eigen tempo rijden.
richting 4 uur al een paar keer enkele druppels gevoeld maar niks spannends, maar om half 5 zag het er wel heel dreigend uit en bleef het druppelen dus toch maar even gestopt om de waterdichte jas en broek aan te doen. Zomerhandschoenen vind ik fijner dus die nog niet gewisseld het is toch niet koud.
Laatste stukje naar de volgende routewisselplaats gereden en de keuze om de regenkleding aan te doen was niet verkeerd als ik op de buienradar kijk. De volgende route gaan namelijk door regio rotterdam/den haag en daarna lelystad via de afsluitdijk. We blijven dus in de regen rijden.
Rond 17:00 de nieuwe route ingeladen (niet slechts uur eraf gereden inclusief pauze) en nieuwe verwachte aankomsttijd is iets over 11 savonds.
die zakt vrij vlug omdat je hier wat meer kunt doorrijden want er zitten ook stukjes snelweg in de route hier. rond 19:15 in den haag bij een lokale pizzatent vlug wat gegeten en om 20:00 weer op pad. De motor was inmiddels iets smeriger dan bij vertrek.
Maar nu is de verwachte aankomsttijd 01:12 huh

ik heb maar drie kwartier gezeten en toch is er 2 uur en een kwartier bijgekomen. de route klopte wel voor zover ik kon zien en na een 20 km zag die ineens een "eco" route die ruim anderhalf uur eraf haalde maar de km's bleven nagenoeg gelijk. Weet niet wat de tomtom hier aan het doen was maar 23:35 zag ik liever dan 01:12

toen ik wegreed bij de pizzatent was het wonderbaarlijk genoeg droog, maar na een half uurtje rijden had ik de bui alweer ingehaald helaas. Het was geen hoosbui maar je werd er wel nat van. Iets voor half 11 moesten we even wachten op de veerpont bij assendelft, en dat groepje kon ik ook aardig bijhouden, het is toch makkelijker een groepje te volgen in plaats van telkens op je eigen navigatie te kijken.
Een tijdje voor we de Houtribdijk van Enkhuizen naar Lelystad opgingen begon de regen toch wel wat harder te worden en helaas had mijn linker vizierafdekklepje besloten om mij te verlaten waardoor mijn vizier loszat. gelukkig door hem niet te ver open te doen wel nog bruikbaar. Maar ook de binnenkant was echt smerig dus veel zag ik niet meer. Na de veerpont werd het vlug donker. Helaas bleek wel dat ik mijn koplamp vandeweek te ver naar beneden had bijgesteld waardoor mijn zicht niet optimaal was

Iets over 11 zat het derde gedeelte erop en zaten we in lelystad.
Hier direct weer getankt en vizier binnen en buiten grondig schoongemaakt, nu zag ik weer waar de lijnen op de weg waren.
Helaas was dat maar voor 5 minuten want toen zaten er wel 100 muggen op mijn vizier, eerstvolgende tankstation weer gestopt voor nog een reiniging.
Verwachte aankomsttijd met nog 328km te gaan was nu 03:25, en met dit weer en deze omstandigheden zag ik wel in dat op dit laatste stuk niet veel tijd goed gemaakt zou worden, als het niet zou oplopen. Ik heb nog overwogen om de snelste route terug te nemen maar die was maar 128km dus dan haal je de 1000 niet. Geen optie voor mij, dus we gaan ervoor. De groep voor me was blijven hangen bij lelystad dus weer alleen op pad en dus zelf goed opletten op de weg en niet meer domweg de rode lichtjes van je voorgangen volgen. Helaas werd het weer er niet beter op en veel wegen zijn onverlicht, ik had ergens een inbussleutel in mijn tas gegooid om de verlichting indien nodig bij te stellen maar kon hem natuurlijk nergens meer vinden. Veel met grootlicht gereden als dat kon. Na bijna 2,5 uur gereden te hebben is de te rijden afstand nog ongeveer 145km maar het kwam er inmiddels met bakken uit, het zicht bleef gewoon slecht zeker op de wegen tussen de bossen door waardoor de snelheid ook drastisch omlaag ging. Toch nog een keer de tomtom de snelste route laten berekenen en die was nu 141km maar wel ruim anderhalf uur sneller qua voorspelling. Ik kies eieren voor mijn geld en kies die optie, de km's halen we zo wel maar wel over verlichte wegen en sneller "thuis" bij Camping de hei. Natuurlijk waren de eerste 40km alsnog binnendoor maar de laatste 100km waren snelwegblazen. Bij het oprjiden van de snelweg na het tanken vliegt mijn hele vizier van mijn helm af omdat ook de rechter sluiting besloot dat het tijd was om mij te verlaten

Gelukkig reed ik net weg bij het tankstation dus nog van de snelweg geplukt
Dit vraagt dus wel veel meer van je omdat je met hogere snelheid rijd van je gestel dus uiteindelijk toch wat last van je kont armen en nek, terwijl de de rest van de dag allemaal reuze meeviel. 02:32 kwam ik aan bij Camping de hei na in totaal 18,5 uur onderweg geweest te zijn en 1025km gereden te hebben. Schoenen bleken vol water te staan ( letterlijk 1 liter water eruit gegoten. De schoenen zijn waterdicht maar mijn regenbroek te kort dus liep het er van bovenaf in. Spijkerbroek was dan ook tot mijn knieen nat van optrekkend regenwater. en doorwaaihandschoenen geven af als ze nat worden.
Helaas houdt de tomtom alleen totaal statistieken of van de huidige dag bij, en aangezien we zaterdagochtend vertrokken en zondagochtend aankwamen geen totaalshot

Ik was hier al bang voor maar had geen zin om om 23:59 alleen voor een foto te stoppen in de stromende regen.
Vertrek kmstand was 37703 eindstand 38728
Vlug uitgekleed afgedroogd en slaapzak in. om 6 uur alweer wakker, en om 7 uur weer dus maar alles ingepakt en naar huis gereden, altijd fijn om natte kleren aan te trekken, maar het vooruitzicht van een warme douche en droge kleren maakte veel goed !
Thuis gekomen eerst de motor maar afgespoeld want die heeft er wel eens beter uitgezien.
Maar we hebben het gehaald, het speldje is binnen en intussen voel ik mijn kont wel
:strip_exif()/f/image/45cv5UiCQi5FYK0uhCPtGHGX.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb onderweg soms een stukje met de actiecamera gefilmd, maar nu geen zin of puf om die tot 1 geheel te breien
[
Voor 100% gewijzigd door
harley op 05-07-2021 08:40
]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD