Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 318 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.122 views

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-01 09:46
Morgen naar Luxemburg voor een paar daagjes, last-minute geregeld. Weer ziet er beter uit dan de afgelopen dagen als we Meteolux en DWD mogen geloven, en anders m'n nieuwe tweedehands GTX pak testen :Y

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Jolke schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:34:
[...]

Ja, die bankstellen van @mkrmr en @mphilipp maken een hoop herrie. :+
Ja! Aso's.
* teacher begrijpt die patsmotoren niet.

.

.

.

:+

Wise enough to play the fool

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:43
_eLMo_ schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:40:
[...]

Leuk!!!!!

Kamperen voor het echt vakantie gevoel.

* _eLMo_ vertrekt naar Bardonecchia aanstaande woensdag
Ga je motor rijden? Zo ja ook offroad?
Dan: Forte Jafferau
https://maps.app.goo.gl/fjnKHnPNvS1usQWX6
Volgens mij nog net iets te vroeg in het seizoen om helemaal naar boven te komen.

Iets lager:
Colle delle Finestre
https://maps.app.goo.gl/p4pUCvcNqSZqq8gN9
De laatste is volgens mij ook wel te doen met een normale auto.
Je kunt dan door naar:
Batteria Monte Gran Costa
https://maps.app.goo.gl/Ne46p45PSyYc2h4C6
Dat is wel wat meer offroad.

Hoe dan ook, jaloers. Hele gave omgeving.

Mijn motor plannen:
Dit weekend de Dutch 1000 ..
Als ik tenminste volledig beter ben.
Had al mijn voorbereidingen klaar, nieuwe helm, com setje er in gebeund. Nog en paar test rondjes met de Vespa. Tent, matje en slaapzak van de zolder gehaald.
Klaar dus.
En toen was ik ineens ziek. Buikgriep, maandag tot en met dinsdag kwam alles er uit. Bah bah.
Vandaag gaat het iets beter, eten blijft binnen en voel me ook weer wat beter.
Hopelijk blijft het wat verbeteren, dan vertrek ik dus vrijdag met tentje en Vespa naar de start van de Dutch 1000.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-01 16:05
Tylen schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:31:
[...]

O daar geef ik je gelijk in hoor.

[...]

Onzin. Mijn racer is sneller dan origineel maar maakt minder herrie.

[...]

Kan akra wel zeggen. Maar als je meer geluid gaat maken dan typegoedkeuring. Dan is het echt wel illegaal.
Je racer is appels met peren vergelijken: de OEM yamaha demper is een heeft een voordemper (waarschijnlijk van het type reflectie) met kleppen en katalysator waarmee het geluid binnen de perken wordt gehouden en de einddemper (ziet eruit als een reflectie type?). Uitlaatgeluid met de stadaard dempers is makkelijk binnen de wettelijk gestelde eisen te krijgen met die kleppen en tussendempers aangezien een stationaire geluidmeting met niet al te hoog toerental gemeten hoeft te worden.
Bovendien worden sommige originele systemen extra stil omdat de versnelling in Neutraal staat (en zo de keurende instantie voor de gek gehouden kan worden ala dieselgate)
Bij vol gas zal de dempende werking ook op een gegeven moment aan z'n max zitten en op een circuit zit je dan snel over de limiet (want die is gewoon belachelijk laag voor de omstandigheden),

Je racesysteem is open van voor tot achter. Geen middendemper, geen katalysator en een absorbsie einddemper (al dan niet met killer).
En met dergelijke uitlaten is van toepassing: meer flow = meer vermogen = meer geluid

Akra heeft de zaakjes op orde dus zolang er genoeg dempervulling inzit is het geen probleem. E-keur is zelfs in Nederland helemaal niet nodig: als je maar niet meer geluid produceerd dan bepaald voor de typegoedkeuring.

[ Voor 48% gewijzigd door SniperGuy op 30-06-2021 19:59 ]

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:11
kneusteun schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:12:
[...]

Ik wordt nu wel een beetje moe. 8)7
Waarom moet ik nu een bron gaan toelichten?!?!
Ik gaf aan dat ik meekreeg in magazines en artikelen dat garagisten en mensen uit de branche tegen waren.

Waar heb ik geclaimed dat de bovag dit niet wil, waar heb ik gezegd dat de RAI dit niet wil?

Hier nog een BRON zodat je nog wat kan lezen, ik heb de moeite genomen google te gebruiken, maar dit had je zelf ook wel kunnen doen gok ik?
https://www.motor-forum.n...ijnlijk-wel-komen.449577/

Kortom, dat van de bovag etc. zoek het zelf even op als je het wil weten. Ik weet dat er gewoon vanuit de garages behoorlijk wat tegenstand was.
Sorry, was niet op jouw persoonlijk gericht.

Als er al tegenstand is vanuit de garages, is dat waarschijnlijk van de mensen op (of dichtbij) de werkvloer. De managers zien gewoon een verdienmodel. Daarom dat de brancheorganisaties van de motorbedrijven (BOVAG) en importeurs (RAI) lobbyen voor een APK.

De rest van de motorbranche heeft inderdaad geen belang bij een APK. Ben alleen bang dat die lobby het aflegt tegen de sterke lobby van BOVAG en RAI. Dezelfde lobby die zich hard heeft gemaakt voor de 130 kph.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11-2025
Vrijdag 1000km beurt, van ‘t weekend naar België met de fiets, weekend later naar Drenthe off-roaden en dan uiteindelijk medio aug met een beetje geluk richting Istanbul rollen.

Te gekke tijden.

It's dogged that does it

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Winkiller schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:06:
[...]
Zorg dat ze je ZIEN, opvallende kleding is mijn tip aan iedere jongere motorrijder.
Ik zelf draag een opvallend geel vision vest over mijn motorkleding heen, zichtbaar in donker en overdag.
Er worden jaarlijks gemiddeld 12 pijlwagens aan gort gereden.

Afbeeldingslocatie: https://www.1limburg.nl/sites/default/files/public/styles/media-paragraph/public/842801.jpg?itok=CjV333Id

Als verkeersdeelnemers die dingen al over het hoofd zien dan heb ik er geen enkel vertrouwen in dat ze een geel hesje wel opmerken.

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:46

Winkiller

De Mopperpot

Waaj schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:04:
[...]

Er worden jaarlijks gemiddeld 12 pijlwagens aan gort gereden.

[Afbeelding]

Als verkeersdeelnemers die dingen al over het hoofd zien dan heb ik er geen enkel vertrouwen in dat ze een geel hesje wel opmerken.
Heb je enig idee hoe suf deze reactie is ? trouwens deze ziet er nog goed uit. ;)

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online

fdees

Trust me I'm an Engineer

Jazzy schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:04:
[...]
Aso's die met hun heuptasje wheelies maken door de winkelstraat. Wel motor willen rijden maar bang zijn om om te vallen. Mietjes zijn het. 8)

Even wat anders, ik was vorig jaar in Polen in een wasserette (don't ask) en daar hadden ze zo'n ozon bak staan waar je je helm en handschoenen en dergelijke in kon reinigen. Gaat volgens mij vooral om het doden van bacteriën maar eerlijk gezegd zit mijn mijn motorkleding best een muf luchtje. Laat af en toe mijn laarzen en helm een dagje buiten staan zodat het een beetje kan luchten maar kan niet zeggen dat het veel helpt.

Wat doen jullie, gewoon in je eigen meur blijven zitten of op één of andere manier schoonmaken?
Ik maak mijn voering van helm regelmatig schoon met Muc-off Foam Fresh. Ik weet niet hoeveel bacteriën het uiteindelijk dood, maar de helm ruikt wel heerlijk fris. Denk daarnaast dat het luchten van de helm en niet vochtig opslaan, mijn staat in een droge kast binnen met een vochtvreter ernaast. Dat dit helpt tegen de ontwikkeling van de bacteriën. :)

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• fdees
  • Nu online

fdees

Trust me I'm an Engineer

Maar eens over ander geluid :o

Zit te kijken voor een headset voor in mijn helm, ben er wel uit dat dit een cardo-systeem gaat worden vanwege de reviews die ik online lees. Daarnaast lijken deze wat meer up-to-date te zijn als de Sena.

Alles wat ik lees wil ik dan ook de JBL-speakers en ook minimaal 4 rijders is als ik kijk naar mijn huidige rijders waarmee ik samen rijd. Dan blijven er 2 optie over de Freecom 4+ of de Packtalk Bold. Qua prijs is natuurlijk de Freecom 4+ de beste keuze, maar als ik kijk naar bediening lijkt de Packtalk Bold het beste, dus zijn er mensen die hier iets zinnigs over kunnen zeggen?

Daarnaast weet ik dat de koppeling tussen verschillende merken maar 1 apparaat kan zijn, maar hoe zit dit met gelijke merk, kan ik zelf een packtalk hebben en paar vrienden een Freecom 4+ kunnen we dan met 4 personen verbonden zijn?

Ben sowieso van plan om ze in een fysieke winkel te halen binnenkort wanneer ik mijn nieuwe otoplastiek heb ivm de passing in mijn helm. Maar zijn er nog meer aandachtspunten om rekening mee te houden.

Zou het prijsverschil van de Packtalk Bold ten opzichte van de Freecom 4+ het waard zijn? 8)7

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:54

botoo

💀 too old to die young

Bommes schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 19:30:
[...]

Mijn motor plannen:
Ik was serieus van plan om je ergens op te vangen voor een paar uur 'begeleiding' maar ik heb afgelopen donderdag mijn kuit gescheurd dus ik loop niet zo lekker en rekken/strekken gaat ook wat lastig vandaar dat ik mijn motor niet eens uit de berging krijg.
Buikgriep
Je bent niet de enige, als ik om me heen kijk lijkt dat stevig rond te waren.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-01 16:57

M14

SniperGuy schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 19:42:
[...]

Je racer is appels met peren vergelijken: de OEM yamaha demper is een heeft een voordemper (waarschijnlijk van het type reflectie) met kleppen en katalysator waarmee het geluid binnen de perken wordt gehouden en de einddemper (ziet eruit als een reflectie type?). Uitlaatgeluid met de stadaard dempers is makkelijk binnen de wettelijk gestelde eisen te krijgen met die kleppen en tussendempers aangezien een stationaire geluidmeting met niet al te hoog toerental gemeten hoeft te worden.
Bovendien worden sommige originele systemen extra stil omdat de versnelling in Neutraal staat (en zo de keurende instantie voor de gek gehouden kan worden ala dieselgate)
Bij vol gas zal de dempende werking ook op een gegeven moment aan z'n max zitten en op een circuit zit je dan snel over de limiet (want die is gewoon belachelijk laag voor de omstandigheden),

Je racesysteem is open van voor tot achter. Geen middendemper, geen katalysator en een absorbsie einddemper (al dan niet met killer).
En met dergelijke uitlaten is van toepassing: meer flow = meer vermogen = meer geluid

Akra heeft de zaakjes op orde dus zolang er genoeg dempervulling inzit is het geen probleem. E-keur is zelfs in Nederland helemaal niet nodig: als je maar niet meer geluid produceerd dan bepaald voor de typegoedkeuring.
Helaas, je gaat niet door voor de koelkast. Je hebt duidelijk geen idee hoe de geluidsnormen op circuits zijn.

Er zijn veel standaard motorfietsen die van de baan worden gehaald omdat het te luid is. De open uitlaat / race systeem waar jij het over hebt, dat is leuk voor WK-niveau. Die rijden op de dagen dat het wordt getolereerd. Voor de breedte-sport zijn 'fluisterstille' motoren de norm. Ik geef je max 2 rondjes met een open systeem.

Wat betekend dat in de praktijk: Minstens een standaard uitlaatsysteem met katalysator. Is dit te luid, dan wordt de einddemper vervangen door iets wat langer / groter is, om maar zoveel mogelijk te dempen. Een R6 heeft bijvoorbeeld een vrij korte einddemper. Die wordt vervangen door iets wat meer dempt. Ik heb zelfs motoren gezien met 2 volwaardige einddempers in serie (de uitgang van demper 1 met een bocht naar de ingang van demper 2).
Verder dempingsmateriaal in de inlaat, dat produceert ook geluid. En dan is het voor sommigen nog steeds hopen dat de wind goed staat.

[ Voor 3% gewijzigd door M14 op 30-06-2021 21:20 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Cool zo'n pa 8-)

• Kryziek
  • Laatst online: 23:36

Kryziek

bb || !bb

fdees schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:09:
Maar eens over ander geluid :o

Zit te kijken voor een headset voor in mijn helm, ben er wel uit dat dit een cardo-systeem gaat worden vanwege de reviews die ik online lees. Daarnaast lijken deze wat meer up-to-date te zijn als de Sena.

Alles wat ik lees wil ik dan ook de JBL-speakers en ook minimaal 4 rijders is als ik kijk naar mijn huidige rijders waarmee ik samen rijd. Dan blijven er 2 optie over de Freecom 4+ of de Packtalk Bold. Qua prijs is natuurlijk de Freecom 4+ de beste keuze, maar als ik kijk naar bediening lijkt de Packtalk Bold het beste, dus zijn er mensen die hier iets zinnigs over kunnen zeggen?

Daarnaast weet ik dat de koppeling tussen verschillende merken maar 1 apparaat kan zijn, maar hoe zit dit met gelijke merk, kan ik zelf een packtalk hebben en paar vrienden een Freecom 4+ kunnen we dan met 4 personen verbonden zijn?

Ben sowieso van plan om ze in een fysieke winkel te halen binnenkort wanneer ik mijn nieuwe otoplastiek heb ivm de passing in mijn helm. Maar zijn er nog meer aandachtspunten om rekening mee te houden.

Zou het prijsverschil van de Packtalk Bold ten opzichte van de Freecom 4+ het waard zijn? 8)7
De Packtalk heeftbluetooth en het mesh systeem. Mesh is stabieler en heeft beter bereik, maar dat werkt alleen met andere Packtalk (dus mesh compatible) gebruikers. De Freecom 4+ heeft geen mesh maar alleen bluetooth. De Packtalk heeft ook gewoon bluetooth dus de Packtalk en Freecom 4+ kunnen prima met elkaar koppelen. Je kunt je het beste daar even over inlezen want ik weet ook niet precies alle details uit mn hoofd :)
Als iedereen een Packtalk heeft dan zou ik die zelf ook halen.

Ik heb zelf de Freecom 4+ omdat ik dacht dus niet met meer dan 2 anderen te gaan rijden. Pas geleden met een groupje gereden die allemaal de Packtalk hebben en ik kan dan koppelen met 1 iemand en kan alsnog iedereen horen die wel in de mesh groep zitten. Dus dat werkt ook wel :D

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:06
Andere tip is koop een duo set, scheelt best wel.
Ook willen de prijzen per winkel gigantisch verschillen.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:17
Bommes schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 19:30:
[...]
Mijn motor plannen:
Als ik tenminste volledig beter ben.
Had al mijn voorbereidingen klaar, nieuwe helm, com setje er in gebeund. Nog en paar test rondjes met de Vespa. Tent, matje en slaapzak van de zolder gehaald.
Klaar dus.
En toen was ik ineens ziek. Buikgriep, maandag tot en met dinsdag kwam alles er uit. Bah bah.
Vandaag gaat het iets beter, eten blijft binnen en voel me ook weer wat beter.
Hopelijk blijft het wat verbeteren, dan vertrek ik dus vrijdag met tentje en Vespa naar de start van de Dutch 1000.
Hoop voor je dat je weer helemaal opgeknapt bent. de 1000 km route is alles bij elkaar toch meer dan 20 uur volgens mijn tomtom :o

Zie je vrijdag wel op Camping de hei.
Ik heb mijn waterdichte motorpak toch maar achterop in een tasje achterop gesnoerd :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dMXfZzBcjrCGJOcF5VuoMLykGPg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G3maIAOKc5ey8tdwBzQxOLTd.jpg?f=user_large
en een roltas met daarin tentje slaapzak en luchtbedje die dan maar als rugzak rustend op het bagagetasje mee moet. Fuck wat kun je eigenlijk niks meenemen op een buell, en wat ben je verwend als je normaal alles in de goldwing kunt flikkeren :X

[ Voor 35% gewijzigd door harley op 30-06-2021 22:58 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:57

steveman

Comfortabel ten onder

YouTube: The Dumb and Dumber Mini Bike Road Trip | CTXP

Wilde hem eerst helemaal kijken alvorens te posten, maar de eerste minuut is al hilarisch :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 10:37
kneusteun schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:39:
[...]

Maak je gebruik van campings of van die wild kampeer plekken?
Best een handige tip: koop een visvergunning met nachtvis akte ;) kan je bij veel water gratis overnachten _/-\o_
Leuke tip, maar ik denk dat we voor campings gaan. Niet superluxe, maar water, douche, beetje aanspraak (anders heeft mijn maat alleen mij om tegen te praten >:) ) en met wat geluk iets van kampvuur en een biertje, daar wil ik graag voor betalen!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@fdees waarom is de Cardo meer up to date? Sinds de 30k heeft Sena ook goede speakers en ook mesh dat perfect werkt. Ik ben geen aanhanger van de een of de ander, het is echt om het even. Zelf heb ik een Sena 50S, reden: compatibiliteit met mensen waarmee ik rijd. Dat moet echt nummer 1 reden zijn om je merk te kiezen.

Interoperabiliteit tussen merken is helaas heel gering.

Belangrijkste is dat je je speakertjes echt goed voor je oren positioneert voor het beste geluid. Ik kan nu met oordopppen in met 120km/h (zonder ruit op de motor) nog steeds m’n maten verstaan.
En de audio klinkt prima (en ik heb thuis B&W’s staan van >2k dus ik weet wel enigszins hoe het moet klinken haha).

@Bommes Yup, Stella Alpina met een maat van me. En ja, Jafferau enzo, sowieso :+

Heb er nu 2000km AX41 AdventureCross onder liggen, dus die gaan niet nog 3000km mee en heb een set Michelin Anakee Wild besteld, puur ter vergelijk.
De AX41 deed het goed en kan ik mee steppen aan de grond, maar ook door de modder, haha.

Ik had wel de kardan keerring kapot 2 weken terug, net die gefixt en nu de tweede koppelingsschakelaar kapot. Blijkbaar beetje bekend issue, moet de lepeltjes verbuigen haha.

We vertrekken woensdag 20:00 voor de eerste 350km, en dan donderdag de rest. Vr-za-zo-ma rijden, dinsdag en woensdag terug :)

Heen: https://kurv.gr/d3Hsp
Helaas niet genoeg tijd om binnendoor heen/terug te gaan.

Ik zal nog wel wat jaloersmakende foto’s posten tegen die tijd :9

[ Voor 4% gewijzigd door _eLMo_ op 01-07-2021 08:04 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Winkiller schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:45:
[...]

Heb je enig idee hoe suf deze reactie is ? trouwens deze ziet er nog goed uit. ;)
Waarom is die reactie suf? Wat mij betreft slaat hij de spijker op zijn kop. Ik heb te vaak gezien dat mensen hele vrachtwagens over het hoofd zien. Want tja telefoon is oohhh zo belangrijk.

Als mensen dat al over het hoofd zien, wat voegt een geel pak dan nog toe?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

"Condooms werken niet, want Cheyenna is alsnog zwanger geworden"

...

Da's ook geen sluitend argument tegen condooms he?

Dat je een gele jas aandoet, of gewoon altijd met dimlicht rijdt wil niet zeggen dat je daarna ook als een blinde hork moet gaan gedragen. Nee, je gebruikt namelijk ook de pil die defensief rijden heet.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:19
Juist. Je moet defensief blijven rijden, want er wordt inderdaad niet goed gekeken. Maar, waarom zou je de mensen die wél proberen te kijken, niet helpen?

Geel is niet stoer, en dat kan niet in ons macho motorwereldje. Dát is het suffe. ;)
Ik heb momenteel een fluorgele helm, want hier kon ik voor een goede prijs aan komen. Ook heb ik een geel hesje. Tja, dan ben ik maar suf.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• kneusteun
High visibility is ook al ontkracht. Het gaat om contrast. En doordat high visibility (fluor geel) steeds meer in het verkeer gebruikt wordt val je soms dus ook gewoon weg.

https://www.google.nl/amp...sibility-safe-fluorescent

Kortom beter is defensief rijden. Nog beter is in de auto stappen. Nog beter is binnen blijven. 😆

Maar aller beste is gewoon doen wat je zelf wil en je wat minder druk maken om meningen en ideeen van anderen.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:12

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://images.bva-auctions.com/static/auctions/56902/lots/30.jpg

Afbeeldingslocatie: https://images.bva-auctions.com/static/auctions/56902/lots/30-10.jpg

Dit is pas defensief rijden 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• kneusteun
Is die nog niet verkocht?

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

steveman schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:29:
"Condooms werken niet, want Cheyenna is alsnog zwanger geworden"

...

Da's ook geen sluitend argument tegen condooms he?

Dat je een gele jas aandoet, of gewoon altijd met dimlicht rijdt wil niet zeggen dat je daarna ook als een blinde hork moet gaan gedragen. Nee, je gebruikt namelijk ook de pil die defensief rijden heet.
Precies een condoom is geen anti-conseptie, maar tegen SOA's. Kunnen dus verkeerd gebruikt worden, net als een geel hesje. Precies wat @kneusteun zegt het gaat om verschillen. Ja een geel hesje zal kunnen helpen, maar bij de ergste automobilist zet het geen zoden aan de dijk.

Dat is suf is boeit mij niet. Ik draag een Helite Airbag vest, dat ziet er pas suf uit. Maar naar mijn mening dragen te weinig motorrijders een airbag vest. Waarom wel een geel hesje maar geen airbag?

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-01 11:32
@Vrijdag kom maar op met die plaatjes. Veel te veel discussie de laatste dagen hier. Ik wil meer plaatjes van motoren. *O*

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:45

Secsytime

Automagisch

Freakie1NL schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:13:
[...]

Precies een condoom is geen anti-conseptie, maar tegen SOA's. Kunnen dus verkeerd gebruikt worden, net als een geel hesje. Precies wat @kneusteun zegt het gaat om verschillen. Ja een geel hesje zal kunnen helpen, maar bij de ergste automobilist zet het geen zoden aan de dijk.

Dat is suf is boeit mij niet. Ik draag een Helite Airbag vest, dat ziet er pas suf uit. Maar naar mijn mening dragen te weinig motorrijders een airbag vest. Waarom wel een geel hesje maar geen airbag?
Geel hesje 3 €
Airbag vest 1000 €

hmm?

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ja helaas. Ik was net van plan vanavond de Staatsloterij te winnen zodat ik m kon kopen :-(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• M14
  • Laatst online: 15-01 16:57

M14

Jolke schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:32:
Ik wil meer plaatjes van motoren. *O*
Plaatjes 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PvaNIwo1SC1iig1F2tbd_WMrMEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yzO85e1uOB0gDXfXzC2GEU5v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38jDlmgz_LbB-eMbo8W5Cv1gHcA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uWGCL6OBoifJZquunvdzft01.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZAknwvHMDN6QLbqQlwixHuS0c8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uuaEWFMifgFz9HWeek4zhpor.jpg?f=fotoalbum_large

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-01 15:36
Plaatje van een motorrijder :P

Afbeeldingslocatie: https://cdn.visordown.com/article-images/6/69244.jpg

Sorry, kon het niet laten...

[ Voor 13% gewijzigd door Kars op 01-07-2021 10:24 ]

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-12-2025
Kars schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:24:

[Afbeelding]

Moest toch echt even heel goed kijken om die motorrijder in het plaatje te spotten.

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-01 12:42
Iemand ervaring en tips voor een decibel killer?

Ik heb op mijn (voor mij ) nieuwe Vulcan 900 een Cobra Speedster Long uitlaat zitten, dat was een open pijp met een decibel of 108. dat was me wat te gek dus vol enthousiasme de Cobra Quiet Core Decibel killers gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://www.denniskirk.com/dk/product_images/co/1200pix/cobraquietcore08.jpg

nu maakt dit flink verschil, maar ik heb het aantal DB nog niet na kunnen meten, maar vermoed zo rond de 104 uit te komen en het scherpe irritante geluid is er vanaf.

ik zou echter nog wel ietsjes stiller willen kunnen voor ritjes in het buitenland en ik weet dat er universele DB Killers zijn en lees op amerikaanse fora veel over smartpartz maar die worden niet meer gemaakt.

ook aliexpress staat vol met DB Killers, maar of dat nou de beste oplossing is?

YouTube: Cobra Speedster Long + Quiet Core Baffle

p.s: de rook is kruipolie die opbrand >:)

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-01 13:49
MichielK71 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:28:
[...]

Moest toch echt even heel goed kijken om die motorrijder in het plaatje te spotten.
Was met een reflecterend jasje ook helemaal weggevallen in de zonneflair. Zeker weten. 8)7

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

kneusteun schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:43:
High visibility is ook al ontkracht. Het gaat om contrast. En doordat high visibility (fluor geel) steeds meer in het verkeer gebruikt wordt val je soms dus ook gewoon weg.

https://www.google.nl/amp...sibility-safe-fluorescent

Kortom beter is defensief rijden. Nog beter is in de auto stappen. Nog beter is binnen blijven. 😆
Okay, de kans dat je gezien wordt met een opvallende kleur jas (in mijn geval geel) is groter dan met een donkere jas, vooral in het donker. Defensief rijden doe ik al sinds 1978 en ik ben mij ook bewust dat ik niet gezien kan worden door een bestuurder die op zijn telefoon zit te kijken of in slaap is gesukkeld en mij van achteren aanrijd, defensief rijden helpt daar ook niet tegen. Je zal maar voorgesorteerd staan voor links af en de persoon die je van achteren nadert ziet je niet staan.

Precies en daarom was die reactie over de bots absorber suf, als je daar bang voor ben blijf je binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DIenxZwRaYOOFTd8k9iCDj7caG0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FylKTVqpXYy6fravh5DVpEE9.jpg?f=user_large

Dat brengt ons op het volgende: https://www.telegraaf.nl/...t-nieuwe-mobiele-camera-s

De politie gaat de jacht op verkeershufters intensiveren. Zo krijgen alle politieregio’s één of meer slimme camera’s waarmee vanaf een viaduct kan worden gezien of iemand achter het stuur een telefoon in de hand heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Winkiller op 01-07-2021 11:10 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Grappig filmpje (y)

Ik heb 'vroegâh' op school ooit zo'n "See-Through" carburateur gemaakt uit Persplex/Plexiglas waarbij het voorbeeld een 48mm dubbele Weber was... Zal eens een keer bij m'n ouders op zolder kijken of ik 't ding nog kan vinden.(ding werkt gewoon zoals 't moet, maar levensduur van zoiets is natuurlijk erg kort vanwege de 'rotzooi' wat benzine eigenlijk is in combinatie met de eigenschappen van Persplex).

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 01-07-2021 11:12 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-01 15:36
Reloader schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:50:
Iemand ervaring en tips voor een decibel killer?

Ik heb op mijn (voor mij ) nieuwe Vulcan 900 een Cobra Speedster Long uitlaat zitten, dat was een open pijp met een decibel of 108. dat was me wat te gek dus vol enthousiasme de Cobra Quiet Core Decibel killers gekocht.

[Afbeelding]

nu maakt dit flink verschil, maar ik heb het aantal DB nog niet na kunnen meten, maar vermoed zo rond de 104 uit te komen en het scherpe irritante geluid is er vanaf.

ik zou echter nog wel ietsjes stiller willen kunnen voor ritjes in het buitenland en ik weet dat er universele DB Killers zijn en lees op amerikaanse fora veel over smartpartz maar die worden niet meer gemaakt.

ook aliexpress staat vol met DB Killers, maar of dat nou de beste oplossing is?

YouTube: Cobra Speedster Long + Quiet Core Baffle[YouTube: Cobra Speedster Long + Quiet Core Baffle]
Ik heb goede ervaringen met Pajic in Gendringen, die maakt dB-killers op maat en voor elke uitlaat eigenlijk wel.
Kan op afspraak met ride-in-ride-out principe.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• xos
  • Laatst online: 29-12-2025

xos

@Vrijdag kom maar op met die plaatjes. Veel te veel discussie de laatste dagen hier. Ik wil meer plaatjes van motoren. *O*
Plaatjes :).

Bijna klaar, alleen nog de canbus uitbreiden maar dat komt wel een keer. Uiteraard met dubbele demper ipv de standaard enkele om hem stiller te krijgen om de geluidsnazies op Assen tevreden te houden, zo fight :p.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6wr5kQNU-BQjuXzQaNcC1OiBY8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YEMQA8WcQWzM8loZpECjbWtN.jpg?f=fotoalbum_large

• DrivinUCrazy
Kars schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:24:

[Afbeelding]

Met dergelijke kruisingen heb ik me in Engeland, met de auto weliswaar, ook al eens een leuke verrassing gehad. Je gaat bergop een bruggetje over. Je ziet dan dus vrij weinig. Op het hoogste punt zie je een stopbord en "SLOW" op de weg voor je. Maar omdat het wegdek onder je uit zakt, heb je dus minder grip, en je blokkeert alle wielen

En exact dát zie je dan ook aan de remsporen op deze foto. Zet die waarschuwing voor een kruising dan 5m eerder, zodat je hem ook daadwerkelijk ziet. 8)7

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

MichielK71 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:28:
[...]

Thats the point..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

DrivinUCrazy schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:32:
[...]

Met dergelijke kruisingen heb ik me in Engeland, met de auto weliswaar, ook al eens een leuke verrassing gehad. Je gaat bergop een bruggetje over. Je ziet dan dus vrij weinig. Op het hoogste punt zie je een stopbord en "SLOW" op de weg voor je. Maar omdat het wegdek onder je uit zakt, heb je dus minder grip, en je blokkeert alle wielen

En exact dát zie je dan ook aan de remsporen op deze foto. Zet die waarschuwing voor een kruising dan 5m eerder, zodat je hem ook daadwerkelijk ziet. 8)7
Maar aan de andere kant zijn dat soort bruggetjes wel weer leuk om een sprongetje over te maken (als je zeker weet dat de andere kant leeg is) 8)

Dit is mijn favoriet: https://www.google.com/ma...AtlcHA!2e0!7i16384!8i8192
Er is een stoplicht en het is goed te overzien :)
(En George Clooney heeft een (buiten)huis er vlak naast, misschien word ik wel ontdekt als stuntman ;)

• Jolke
Iemand zei dat hier onlangs en dat vond ik best goede tip: laat je kinderen in de auto het aantal motoren tellen dat ze zien.
Wow.. gevalletje road rage escaleerd

p.s. jemig wat flipt zo'n pickup truck makkelijk zeg..

[ Voor 14% gewijzigd door ToolkiT op 01-07-2021 11:39 ]

Jolke schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:38:
[...]

Iemand zei dat hier onlangs en dat vond ik best goede tip: laat je kinderen in de auto het aantal motoren tellen dat ze zien.
Ja dat doe ik ook met de mijne :) en 'mini punch' (je mag de ander stompen als je als eerste een mini ziet) en 'yellow car'

• _eLMo_
  • Niet online
ToolkiT schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:38:
[YouTube: Road rage witness speaks out about crash on Calif. freeway]
Ik ben een motorrijder, maar als jij tegen m'n auto gaat aantrappen zou ik ongeveer hetzelfde reageren denk ik zo.

• Jolke
ToolkiT schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:40:
[...]

Ja dat doe ik ook met de mijne :) en 'mini punch' (je mag de ander stompen als je als eerste een mini ziet) en 'yellow car'
Ha, die is ook goed. _O-
_eLMo_ schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:42:
[...]

Ik ben een motorrijder, maar als jij tegen m'n auto gaat aantrappen zou ik ongeveer hetzelfde reageren denk ik zo.
Ik zou ook pissig zijn, maar wat die auto deed was net zo fout als wat die motor deed.. sterker nog dat is een artikel 5 lijkt me..
Er is natuurlijk al iets aan vooraf gegaan wat niet op de video staat..
Belangrijkste is in dat soort momenten eerst tot tien tellen zodat de 'red mist' wat wegtrekt.. als motorrijder ben je nog steeds de zwakkere in zo'n soort incident, ook al heb je 100 keer gelijk..

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

noes schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:54:
[...]

Heel gaaf filmpje, bedankt voor het delen :Y
Dustin maakt heel interesante filmpjes :) Ik ben ook Patreon van hem om die reden.

• UTwizard
  • Laatst online: 22:08
Kars schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:17:
[...]

Ik heb goede ervaringen met Pajic in Gendringen, die maakt dB-killers op maat en voor elke uitlaat eigenlijk wel.
Eens met hierboven, afspraak maken bij Pajic en je hebt voor een paar tientjes een custom DB killer :)

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:49

charrel

Cortisol4life..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZBtBQ9lvepAXzJXI18uMMfnh5Jw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZQzk8lJUyoGRfGs6yGoppuki.jpg?f=fotoalbum_large
Mee eens, meer plaatjes!
Je kan zien dat dat geen ervaren motorrijdster is, haar zithouding is helemaal verkeerd, veel te ver naar achter :+

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:07

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Kars schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:17:
[...]

Niet alleen DB-killers, hij maakt alles wat je wilt en gewoon terwijl je wacht. Heeft voor ons eens een uitlaat gemaakt voor een Suzuki RMZ-250 blok in een Yamaha YFZ-450 frame. En als je daar toch zit te wachten kun je mooi even zijn Wikipedia-pagina lezen. :)

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Secsytime schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:43:
[...]

Geel hesje 3 €
Airbag vest 1000 €

hmm?
Ah dus voor schijnveiligheid hebben we geld en een hele discussie over. Maar voor bewezen veiligheid 0,0 euro over. Overigens koop je voor dat bedrag gerust 2 vesten.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Freakie1NL schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:53:
[...]

Ah dus voor schijnveiligheid hebben we geld en een hele discussie over. Maar voor bewezen veiligheid 0,0 euro over. Overigens koop je voor dat bedrag gerust 2 vesten.
Ik kan mij zo voorstellen dat een airbag ook niet alles heel houd, vooral niet als er 30 ton over je heen dendert omdat de chauffeur zit te appen of in slaap is gevallen.

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Winkiller schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:59:
[...]

Ik kan mij zo voorstellen dat een airbag ook niet alles heel houd, vooral niet als er 30 ton over je heen dendert omdat de chauffeur zit te appen of in slaap is gevallen.
In elk geval ietsje meer dan een simpel geel hesje.....

Dus omdat er situaties zijn waarin het niet je leven kan reden is het niets?

• _eLMo_
  • Niet online
Freakie1NL schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:09:
[...]

Dus omdat er situaties zijn waarin het niet je leven kan reden is het niets?
Draag je ook een nek, knie en pols brace tijdens het rijden? >:)

Zonder dollen though: iedereen heeft een andere risico inschatting en dat is prima.

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-01 12:42
UTwizard schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:02:
[...]

Eens met hierboven, afspraak maken bij Pajic en je hebt voor een paar tientjes een custom DB killer :)
bedankt, heb ondertussen ook een bod gedaan op een originele uitlaat, die kan er voor de vakantie dan wel onder dat is goedkoper dan 2x db killer + geluidsmeting bij Pajic :9

• Jolke
ToolkiT schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:38:
[YouTube: Road rage witness speaks out about crash on Calif. freeway]
Behalve dat hij een ongeluk veroorzaakt en doorrijdt... die motorrijder laat wel een knap staaltje motorcontrole zien. Ik dacht dat die als eerste onderuit ging, en niet die pickup. :X

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Freakie1NL schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:09:
[...]
En nog iets meer als die ook nog geel is. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/INOiCj4VZDj3IzUOw7dYzKUTb94=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/W6uBojzDgNctuLgdj6xltfJk.jpg?f=user_large

• Bommes
Super leuk om te zien.
Als autotechnicus bekende materie maar om zo te zien erg leuk.
Nou ja dat, wat een toffe gast pa zeg, niet zo zeer van wege zijn kennis maar de liefde straalt er gewoon van af. O+
harley schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:57:
[...]

Hoop voor je dat je weer helemaal opgeknapt bent. de 1000 km route is alles bij elkaar toch meer dan 20 uur volgens mijn tomtom :o

Zie je vrijdag wel op Camping de hei.
Ik heb mijn waterdichte motorpak toch maar achterop in een tasje achterop gesnoerd :

[Afbeelding]
en een roltas met daarin tentje slaapzak en luchtbedje die dan maar als rugzak rustend op het bagagetasje mee moet. Fuck wat kun je eigenlijk niks meenemen op een buell, en wat ben je verwend als je normaal alles in de goldwing kunt flikkeren :X
Opgeknapt: check..
Ik heb morgen (vrijdag) vrij genomen:
  1. Mijn dochtertje naar de kinderopvang brengen en de hond afgooien bij de kennel.
  2. De hond en de baby in die 2 handelingen niet omdraaien.. :o :P
  3. Middag dutje doen.
  4. Zooi op Vespa binden, bandenspanning checken en gaan.
Regenpak had ik sowieso bij me, maar ik neem wel voor de zekerheid een setje droge kleren mee.
Je wordt na een paar uur regen toch altijd wel nat met een regenpak.
Als het dan uit eindelijk toch droog wordt is een setje droge zooi aan kunnen doen wel prettig.
Zeker handschoenen.

Als je bagage ruimte te kort komt kan ik nog wel bijspringen, de Vespa heeft ruimte zat >:)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zwaaien jullie naar die grote Zuid-Afrikaan op de Energica? Das mijn collega :) Gouden vent.
Jelte schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:10:
Zwaaien jullie naar die grote Zuid-Afrikaan op de Energica? Das mijn collega :) Gouden vent.
:?

Jolke schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:34:
[...]

Behalve dat hij een ongeluk veroorzaakt en doorrijdt... die motorrijder laat wel een knap staaltje motorcontrole zien. Ik dacht dat die als eerste onderuit ging, en niet die pickup. :X
Inderdaad, ik dacht ook dat die tegen de reling zou knallen en onderuit gaan..
en dat op een harley die bijna net zoveel weegt als die sedan..

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@ToolkiT Hij rijdt ook de Dutch1000 dit weekend. Vandaar ;)

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:55

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

6 World SuperBike kampioenschappen, 0 rijbewijzen. :P

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-01 13:49
Plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5bu-zb-yv2pYxXH64ob5V7fpoPQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rPHbvHTN4KH9eGWEiuY8eysB.png?f=user_large

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Bommes
Uit de oude doos een vakantie kiekje ergens in de buurt van de col de L'iseran (FR)

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/07/1625148214-600-x-450px-20140620_142419.jpg

Dat jaar ging onze camper kapot 1 week voor vertrek, de distributie riem versprong een aantal tandjes.
Gevolg aantal kleppen krom. Dat kreeg ik niet meer gefixt op tijd dus met wat geregel de werk auto mee genomen en een (zelfgemaakte) motortrailer van een maat van mij geleend.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/07/1625148390-600-x-450px-IMG_7984.JPG

Motor rijdend gezien was dat een leuke vakantie, laatste plaatje: omgeving Die, Drome dal (FR)

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/07/1625148437-600-x-450px-20140617_113710.jpg

Als ik zo terug denk heeft de Vespa onder tussen al heel wat bergpasjes gezien.. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 01-07-2021 16:09 ]

• aidanl
  • Laatst online: 00:09
ToolkiT schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:40:
[...]

Als dat in de UK nog steeds zo erg is paar jaar geleden zijn ze bont en blauw met het spotten van mini's. Die krengen zag je echt overal :P was altijd wel leuk, op zaterdag reden er altijd leuke jonge dames in de mini's. Als je zondag keek waren het helaas de moeders die er in rond reden.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

aidanl schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:04:
[...]

Als dat in de UK nog steeds zo erg is paar jaar geleden zijn ze bont en blauw met het spotten van mini's. Die krengen zag je echt overal :P was altijd wel leuk, op zaterdag reden er altijd leuke jonge dames in de mini's. Als je zondag keek waren het helaas de moeders die er in rond reden.
Absoluut nog steeds zo..
Helaas zijn de vroege modellen inmiddels zo goedkoop dat er niet alleen hippe jonge meiden in rondrijden op zaterdag ;)
Maar het stikt van die dingen.. mijn dochters weten ook precies waar in de buurt ze staan zodat ze er als eerste bij zijn op vaste plekken waar ze geparkeerd staan..

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik wil meer plaatjes van motoren. *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JV24Dw8YM3HKrOHyoyXAH7tI8SQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sSzYzLNzkWIWm5UonouSH4XU.jpg?f=fotoalbum_large
Bij deze. Iemand nog interesse in een RT voor weinig? ;)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Bommes
SlinkingAnt schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:02:
[...]

[Afbeelding]
Bij deze. Iemand nog interesse in een RT voor weinig? ;)
Nee maar wel in de AT.. :+
Bevalt dat een beetje met de DCT?

Heb nog naar de nieuwe AT gekeken toen ik naar een nieuwe motor opzoek was.
Niet op proef gereden omdat ze eigenlijk net buiten mijn beoogde budget vielen.
De Guzzi V85TT is/was net een paar duizend euro goedkoper.
Denk wel dat de AT net wat meer off road geschikt is dan mijn Guzzi.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Rijdt flink anders dan de RT, vermogen is wel vergelijkbaar, maar de AT nodigt wel meer uit om je te misdragen. Nog niet echt veel km's gemaakt helaas. Cruise control is een must-have als je t eenmaal gehad hebt, en de Android Auto integratie werkt ook prima, helaas niet draadloos.

DCT bevalt prima, beetje wennen aan de diverse rij-modi, D(rive) is wel erg tam, schakelt snel door en laat terug. Met 40 in 5 of 6 is weleens irritant, zeker doordat je dan ook flink moet gassen om 'm te laten terugschakelen. S(port)1 is al beter, mijn standaard rij-modus momenteel. S2 en S3 zijn prima als je wat sneller wilt rijden. Je kan ook altijd zelf schakelen met de knoppen op 't stuur. Het wennen aan de gevoeligheid van de gashendel kost meer tijd dan wennen aan de DCT.

Misschien dat ik er nog de optionele schakelpook op ga zetten, dan kun je 'm in M knallen en gewoon met de voet schakelen.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• fdees
  • Nu online

fdees

Trust me I'm an Engineer

Kryziek schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:42:
[...]

De Packtalk heeftbluetooth en het mesh systeem. Mesh is stabieler en heeft beter bereik, maar dat werkt alleen met andere Packtalk (dus mesh compatible) gebruikers. De Freecom 4+ heeft geen mesh maar alleen bluetooth. De Packtalk heeft ook gewoon bluetooth dus de Packtalk en Freecom 4+ kunnen prima met elkaar koppelen. Je kunt je het beste daar even over inlezen want ik weet ook niet precies alle details uit mn hoofd :)
Als iedereen een Packtalk heeft dan zou ik die zelf ook halen.

Ik heb zelf de Freecom 4+ omdat ik dacht dus niet met meer dan 2 anderen te gaan rijden. Pas geleden met een groupje gereden die allemaal de Packtalk hebben en ik kan dan koppelen met 1 iemand en kan alsnog iedereen horen die wel in de mesh groep zitten. Dus dat werkt ook wel :D
Thanks voor de informatie, die packtalk begint steeds interessanter te worden.
_eLMo_ schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:03:
@fdees waarom is de Cardo meer up to date? Sinds de 30k heeft Sena ook goede speakers en ook mesh dat perfect werkt. Ik ben geen aanhanger van de een of de ander, het is echt om het even. Zelf heb ik een Sena 50S, reden: compatibiliteit met mensen waarmee ik rijd. Dat moet echt nummer 1 reden zijn om je merk te kiezen.

Interoperabiliteit tussen merken is helaas heel gering.

Belangrijkste is dat je je speakertjes echt goed voor je oren positioneert voor het beste geluid. Ik kan nu met oordopppen in met 120km/h (zonder ruit op de motor) nog steeds m’n maten verstaan.
En de audio klinkt prima (en ik heb thuis B&W’s staan van >2k dus ik weet wel enigszins hoe het moet klinken haha).
Ik heb nog niemand in mijn omgeving die wat heeft, dus ik ben leidend :*) . Maar als het niet goed is ben ik ook lijdend voorwerp. Ben een beetje uitgegaan van de reviews van FortNine, Long Way Home en Revzilla, hoe onafhankelijk die zijn.

Speaker positionering zal ik goed naar kijken, snap wel dat dit een groot verschil kan maken qua hoorbaarheid. Heb zelf ook een motor zonder scherm en 120 km/u komt wel eens voor. Zit zelf vaak met een beyerdynamic op, maar zulk geluidskwaliteit verwacht ik niet.
kneusteun schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:42:
Andere tip is koop een duo set, scheelt best wel.
Ook willen de prijzen per winkel gigantisch verschillen.
Ik ben sowieso van het rondshoppen, zit dicht bij RAD en die zijn vaak vrij voordelig. Maat van mij wil er ook wel een maar die wil pas eind van de zomer eens gaan kopen in de uitverkoop en dan de motor in de schuur zetten en ik wil gewoon nu en rijden dus dat kan nog een discussie worden. Verwacht ook niet dat hij die Packtalk Bold ziet zitten.

[ Voor 20% gewijzigd door fdees op 01-07-2021 19:22 ]

• 418O2
  • Laatst online: 23:33
Vind zo'n RT stiekem wel cool. Maar zou hem niet gebruiken.

Denk ik

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:11
Weet je wat ik het fijne vind van motorrijden? Even geen gezeik, gezever of gezanik aan mijn hoofd :+ Heb je des te meer te ouwehoeren tijdens een tussenstop :)

Ben ik de enige die niet zit te wachten op die mesh-functionaliteit?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:09
Joris748 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:44:
Weet je wat ik het fijne vind van motorrijden? Even geen gezeik, gezever of gezanik aan mijn hoofd :+ Heb je des te meer te ouwehoeren tijdens een tussenstop :)

Nee hoor, ik ben het bijvoorbeeld al met je eens. Ondanks dat ik wel een setje speakers en BT unit op de helm heb zitten, gebruik ik dit enkel voor het kunnen luisteren van een muziekje tijdens het rijden. Totaal geen interesse in tijdens het rijden kunnen ouwehoeren met mederijders.

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-12-2025

Het enige waar ik het voor zou gebruiken is om aanwijzingen te geven bij bijzondere verkeerssituaties. Tijdens het weekend in Luxemburg reed ik in een groep waarbij schijnbaar niet iedereen dezelfde route ingeladen had. Dan is het wel handig om te kunnen corrigeren.

• cooper_s1
  • Laatst online: 15-01 07:53

cooper_s1

MINI's rule

Maegrim schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:02:
Om er bij te horen zojuist maar de dB killer uit m'n Akrapovic met e-keur gehaald.

[YouTube: 1290GT Akra]

Voorwiel kwam ff omhoog :-(
Heerlijke sound :-) zeker in een parkeergarage...

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-01 22:03
418O2 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:03:
Vind zo'n RT stiekem wel cool. Maar zou hem niet gebruiken.

Denk ik
In 2016 had je de kans om er een over te nemen, in deze kleur zelfs! Die heb ik toen gekocht na een tip van jou :) Eind 2018 en bijna 80.000 km verder heb ik hem ingeruild op een R1200RT, die vervolgens weer plaats moest maken voor de huidige Tenere 700.

Vanaf volgende week mag ik weer naar kantoor, ik mis de RT nu al voor de snelweg ritten. Zit nog wel eens te kijken om er weer een naast te zetten. Of een K1600GT :9

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-01 23:29

BoltYes

This is the Way

wd200 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:45:
[...]

Als je nog een mooie route heb , hou ik mij aanbevolen.
Als je elke weg van en naar Kautenbach pakt, dan heb je een leuke dag :)

¯\_(ツ)_/¯

• 418O2
  • Laatst online: 23:33
BlackLabel01 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:29:
[...]

In 2016 had je de kans om er een over te nemen, in deze kleur zelfs! Die heb ik toen gekocht na een tip van jou :) Eind 2018 en bijna 80.000 km verder heb ik hem ingeruild op een R1200RT, die vervolgens weer plaats moest maken voor de huidige Tenere 700.

Vanaf volgende week mag ik weer naar kantoor, ik mis de RT nu al voor de snelweg ritten. Zit nog wel eens te kijken om er weer een naast te zetten. Of een K1600GT :9
Ja dat was die van mijn stiefvader. Maar ik heb zelf een K gehad en ik ging daar niet veel op rijden merkte ik. Kan er 1 goed stallen bij huis, dat moet maar een pret machine zijn :)

• Bommes

Nee absoluut niet, geen gepraat in mijn helm a.u.b. behalve van mij zelf.
Muziek ja wel, graag zelfs. Tenzij Off-road dat kost me meer concentratie.

Rijd ik met mijn partner achterop dan vind ik het wel prettig om te kunnen overleggen, dingen te kunnen vertellen, enz.

Maar met andere rijders koppel ik liever de comm set niet.
Meestal doe ik dan gewoon of ik niet snap hoe het werkt.. >:)

• SavageBrother
  • Laatst online: 27-11-2025
Vind het wel leuk juist beetje ouwehoeren. Rij dan ook met goede vrienden die ik (deels) al heel lang ken. Voelen elkaar ook wel aan om ff momentje klep te houden.

It's dogged that does it

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-01 09:46
Foto's? Foto's! Heb de heenrit van het Tweakers MotorWeekend 2019 gevolgd om in Dasburg te komen. Bij de grens hield het wonderlijk genoeg op met regenen, tot daar heeft m'n pak me goed droog weten te houden. Zelfs de handschoenen waren nog waterdicht, wat een verademing! oOo

Onderweg even gestopt bij de bruinkoolafgraving (?), was niemand dus stiekem met de motor op het uitkijkpunt gaan staan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GN32RC_20bQom9P07-9AS01K0ks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EqgPiw6cSFvXHGpXSZZTPBgf.jpg?f=fotoalbum_large

• kneusteun
Ik was eerst ook niet overtuigd van BT.
Maar sinds de vriendin en een van mijn vaste rij partners er beide een hebben is toch wel chill.
Even aangeven dat je de ergens wil stoppen of vast even overleggen om toch via andere route te gaan. Hoef je niet weer te stoppen of bij een stoplicht te schreeuwen ;)

Als je leuk kasteeltje of iets bijzonders onderweg ziet ook wel handig.

Maar fijnst is inderdaad gewoon lekker muziekje of podcast.
Ik rij geen auto dus ook voor saaie stukken rijden op de motor is muziekje bijna een must voor mij.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

JLo moest ook z'n rijbewijs nog halen, om legaal z'n leven te wagen per scootert door Barcelona.

@Hkuit

[ Voor 16% gewijzigd door steveman op 01-07-2021 23:41 ]

• Hkuit
  • Laatst online: 15-01 10:37
steveman schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:32:
[...]

JLo moest ook z'n rijbewijs nog halen, om legaal z'n leven te wagen per scootert door Barcelona.
Jennifer Lopez??

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jorge Lorenzo :P

Het gaat hier meestal over motoren en motorrijders, niet niet over mooie 50+ dames :>

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• _eLMo_
  • Niet online
Ik denk, shit koppelingsschakelaar kapot (start niet in de versnelling, maar wel in neutraal en kan dan gewoon rijden (geen zijstandaard schakelaar dus)).

Schakelaar helemaal doorgemeten, zowel de schakelaar voor “een beetje in” als “helemaal in” werken zoals het hoort :?

Wat blijkt: PEBKAC.

Ik heb Grip Puppies gemonteerd maandje terug, en een week of 2 geleden mijn koppelingshendel versteld met offroaden voor makkelijker slippen met langzame offroad maneuvres.

Maar in stand 1 (en enige mate 2) kan je hem dan dus niet meer ver genoeg in knijpen om de 2e sensor te bereiken.

Koppelingsafstand op 3 gezet: probleem opgelost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGWBTAANvP3rs_GGT7P1sJqIago=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/PyQ7caYIhyZ4quCY0gP6XNAC.gif?f=user_large

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:42

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8VYp0DGK3KAzy7vFS7ifU2x5jRc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5J1VyAtdSbI9tf1L9RPQLBOU.jpg?f=fotoalbum_large

Swiss, here I come! :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Jolke
Heb je nou de tas precies hetzelfde achterop gebonden, @LankHoar, of heb je stiekem dezelfde foto geplaats? :P

Goede reis! En wel even zwaaien als je hier langsrijdt. :w

• DrivinUCrazy
Will_M schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 23:44:
[...]

Jorge Lorenzo :P

Het gaat hier meestal over motoren en motorrijders, niet niet over mooie 50+ dames :>
En toch denk ik bij JLo ook liever aan de dame dan aan de meneer, ook al heeft die een strak leren pakje aan.

Anyway. Ik ben op weg naar een paar daagjes Duitsland. Uitgerekend gisteravond besloot mijn TomTom dat er iets fout was met de flitser updates, dus die heb ik verwijderd om ze opnieuw te installeren. Werkt dat updaten niet meer. 8)7
En een fabrieksreset uitvoeren op de avond voor vertrek, dat doe ik niet meer. Zeker niet als voorrijder. :P

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:42

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Jolke schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 06:09:
Heb je nou de tas precies hetzelfde achterop gebonden, @LankHoar, of heb je stiekem dezelfde foto geplaats? :P

Goede reis! En wel even zwaaien als je hier langsrijdt. :w
Heb het overdwars geprobeerd maar zit erg onhandig. Als je goed kinkt zie je dat de valbeugrl verwijderd is, en ik een nieuwe white wall voorband heb :p

Dikke bak regen trouwens, en wat gekkigheid met elektra (1 knipperlicht gaat steeds aan). Hopen dat het hierbij blijft.. :X

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 07:08:
[...]

En toch denk ik bij JLo ook liever aan de dame dan aan de meneer, ook al heeft die een strak leren pakje aan.

Anyway. Ik ben op weg naar een paar daagjes Duitsland. Uitgerekend gisteravond besloot mijn TomTom dat er iets fout was met de flitser updates, dus die heb ik verwijderd om ze opnieuw te installeren. Werkt dat updaten niet meer. 8)7
En een fabrieksreset uitvoeren op de avond voor vertrek, dat doe ik niet meer. Zeker niet als voorrijder. :P
Waren flits verklikkers apps/apparatuur niet verboden in Duitsland?

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Motorrijden is voor mij vrijwel de enige activiteit die ik doe zonder muziek te luisteren. Ik ben dan veel meer bezig met op de omgeving letten en vooral te genieten van het rijden. Gewoon even helemaal weg van alles en lekker mijn hoofd leegwaien zeg maar. Daarom lijkt het me ook geweldig om op een elektrische motor door een mooi natuurgebied te rijden. Motorrijden en toch van de rust genieten.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
SlinkingAnt schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:56:
Rijdt flink anders dan de RT, vermogen is wel vergelijkbaar, maar de AT nodigt wel meer uit om je te misdragen. Nog niet echt veel km's gemaakt helaas. Cruise control is een must-have als je t eenmaal gehad hebt, en de Android Auto integratie werkt ook prima, helaas niet draadloos.

DCT bevalt prima, beetje wennen aan de diverse rij-modi, D(rive) is wel erg tam, schakelt snel door en laat terug. Met 40 in 5 of 6 is weleens irritant, zeker doordat je dan ook flink moet gassen om 'm te laten terugschakelen. S(port)1 is al beter, mijn standaard rij-modus momenteel. S2 en S3 zijn prima als je wat sneller wilt rijden. Je kan ook altijd zelf schakelen met de knoppen op 't stuur. Het wennen aan de gevoeligheid van de gashendel kost meer tijd dan wennen aan de DCT.

Misschien dat ik er nog de optionele schakelpook op ga zetten, dan kun je 'm in M knallen en gewoon met de voet schakelen.
Hoe gedraagt jouw DCT zich bij terugschakelen voor een stoplicht? En dan vooral 3-2-1.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-01 16:05
M14 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:17:
[...]

Helaas, je gaat niet door voor de koelkast. Je hebt duidelijk geen idee hoe de geluidsnormen op circuits zijn.

Er zijn veel standaard motorfietsen die van de baan worden gehaald omdat het te luid is. De open uitlaat / race systeem waar jij het over hebt, dat is leuk voor WK-niveau. Die rijden op de dagen dat het wordt getolereerd. Voor de breedte-sport zijn 'fluisterstille' motoren de norm. Ik geef je max 2 rondjes met een open systeem.

Wat betekend dat in de praktijk: Minstens een standaard uitlaatsysteem met katalysator. Is dit te luid, dan wordt de einddemper vervangen door iets wat langer / groter is, om maar zoveel mogelijk te dempen. Een R6 heeft bijvoorbeeld een vrij korte einddemper. Die wordt vervangen door iets wat meer dempt. Ik heb zelfs motoren gezien met 2 volwaardige einddempers in serie (de uitgang van demper 1 met een bocht naar de ingang van demper 2).
Verder dempingsmateriaal in de inlaat, dat produceert ook geluid. En dan is het voor sommigen nog steeds hopen dat de wind goed staat.
Ik weet wel degelijk hoe de geluidsnormen in elkaar steken op de circuits voor de gewone burger die vrijrijden of in competitieverband z'n rondjes doet :) Open/race systemen die ik bedoel zijn de for-race-use-only systemen/dempers
voor de gewone burger (geen WSB of MotoGP spul, en zelfs in die klasses moeten volgens de FIM aan geluidseisen voldoen :Y )
Er zijn zoveel mogelijke dempercombinaties mogelijk dat 'geen voor/midden demper' wellicht kort door de bocht is. De normale in de winkel verkrijgbare race-systemen blijven die systemen, hoe stil ook, for race use only, en dat is niet alleen voor de geluidproductie. (uitstoot is tegenwoordig ook een dingetje, dus ieder modern goedgekeurd systeem zal een katalysator moeten hebben om typegoedgekeurd te zijn).
Op circuits en voor de typegoedkeuring is een katalysator niet nodig, daar wordt puur naar de geluidproductie gekeken en kan je dus met dempers/demping fabriceren wat je wil om het systeem zo stil mogelijk te maken (meer dempers, langere dempers, terugloopdempers zoals vroeger bij Laser Works systemen waarje een Laser Wispener voor kon krijgen.
Of je een goed systeem van Akra met dB killer of een MaxStreme demper om toch door de technische keuring te kunnen komen als je bij de meetpaal niét van je gas af wil om géén zwarte vlag te krijgen.
Als je de uitlaat stil genoeg krijgt dan heb je nog het probleem van blok en voornamelijk inlaat geluid. Een paar blokken explosafe in je inlaattraject of een gedempt luchtfilter kan dan ook z'n steen bijdragen aan geluidsreductie, maar al die demping en flowbeperkingen kosten, hoe je het ook wendt of keert, vermogen.
Feit blijft ook dat huidige limieten op de circuits soms niet eens door 100% standaard motorfietsen gehaald kunnen worden, maar die zijn ook primair gemaakt voor de openbare weg* om een typegoedkeuring in meerdere landen te kunnen krijgen én op racecircuits buiten NL, BE en FR wel gebruik gebruikt kunnen worden omdat ze daar minder last hebben van beroepsklagers ala stichting Baggelhuizen en rust aan de kust. Wat dat betreft zijn we gewoon fucked hier in NL met al die klagers.

*homologatiemodellen uitgesloten, alhoewel die ook aan alle wet en regelgeving moet voldoen om uberhaubt een kenteken te kunnen krijgen ala Desmo RR en Honda RCV :X 8)7
Pagina: 1 ... 318 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.