Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 314 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.022.900 views

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:46
Vanavond weer een kneuzen actie uitgevoerd. Dacht dat het wel even leuk was de dijk af te rijden de uiterwaarden langs de Waal in. Doe ik wel vaker, beetje kijken waar je uitkomt. Alleen was het zand hier iets losser dan gedacht en ik heb geen offroad banden op de GS. Ik had t snel door, dus snel gestopt maar toen zat ik alsnog zo vast. Dan is zo’n GS best zwaar om cm voor cm achteruit los te trekken. In je eentje in de middle of nowhere.. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2nw0NkGB2t8kdP5UA4XabqGwBpQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RrD2PJrLmF5LGhO2V5nZ9zIW.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AfxTZOfytE9jwu5D5I4WDzTQvPM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gUpZRJAzHdUr34tBJ4TmLYf3.jpg?f=user_large

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:21

Naboo

#WINNING!! DUH!

_eLMo_ schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:43:
[...]

Gewoon die wifi kabel 1x goed instellen op je thuis wifi, en dan de Sena UIT aan de die kabel doen (met USB lader). Dan zou hij automatisch moeten updaten.

Hij werkt bij mij feilloos, ik heb altijd de laatste versie, AMA :D
Ja, dat zou je denken inderdaad. Maar hier is dat helaas niet het geval. En als ik de reset procedure volg, dan pakt ie hem niet meer.
En via de Mac vindt de software hem niet.

Ook zijn de voice bevestigingen uit. Normaal hoor je "Hello" en "Mesh network etc."

Nu doet ie het alleen met biepjes en dan moet je maar gokken of het gewenste knopje is ingedrukt.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:07

steveman

Comfortabel ten onder

Nog 1 sprietje op de nieuwe banden over, nieuwe koplampen zijn goed shiny...

En over sena gesproken, de batterijduur van m'n smh5 wat tegen na 4 jaar. Zowaar kun je daar vervangers voor bestellen, dus daar maar eens mee gaan prutsen :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-12-2025
LankHoar schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:10:
[...]

Thanks! Ik heb inmiddels de eerst gesuggereerde besteld, word bezorgd bij een maat in Nederland die ik binnenkort zie dus ga het dan testen :)
Welke heb je besteld? Die Atlas? Ben heel benieuwd wat je er van vind!

• Bioflap
VidaR-9 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:35:
Vanavond weer een kneuzen actie uitgevoerd. Dacht dat het wel even leuk was de dijk af te rijden de uiterwaarden langs de Waal in. Doe ik wel vaker, beetje kijken waar je uitkomt. Alleen was het zand hier iets losser dan gedacht en ik heb geen offroad banden op de GS. Ik had t snel door, dus snel gestopt maar toen zat ik alsnog zo vast. Dan is zo’n GS best zwaar om cm voor cm achteruit los te trekken. In je eentje in de middle of nowhere.. :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Haha mooi man, goed dat je het zegt, dan ga ik daar rekening mee houden als ik er omlaag rijdt. Is dat niet iets rechts van de brug richting Ewijk, Andelst is dat geloof ik?

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Naboo schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:58:
[...]

Ja, dat zou je denken inderdaad. Maar hier is dat helaas niet het geval. En als ik de reset procedure volg, dan pakt ie hem niet meer.
En via de Mac vindt de software hem niet.

Ook zijn de voice bevestigingen uit. Normaal hoor je "Hello" en "Mesh network etc."

Nu doet ie het alleen met biepjes en dan moet je maar gokken of het gewenste knopje is ingedrukt.
Je stelt de wifi adapter zover ik weet in met de Sena uit. Verbind hem met je thuis netwerk. Is dat gelukt?

Dan zou hij moeten updaten.

Configureren is een heel ander verhaal.
Daarvoor moet de Sena aan staan en niet aan de wifi kabel verbonden zijn. Dan kun je met de app op je telefoon verbinden met je Sena en veul instellen.

Welke van deze twee lukt niet?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:40

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Bioflap schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:21:
[...]

Welke heb je besteld? Die Atlas? Ben heel benieuwd wat je er van vind!
Sorry nee, de Booster. Toch wat schappelijker geprijst ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

_eLMo_ schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:24:
[...]

Je stelt de wifi adapter zover ik weet in met de Sena uit. Verbind hem met je thuis netwerk. Is dat gelukt?

Dan zou hij moeten updaten.

Configureren is een heel ander verhaal.
Daarvoor moet de Sena aan staan en niet aan de wifi kabel verbonden zijn. Dan kun je met de app op je telefoon verbinden met je Sena en veul instellen.

Welke van deze twee lukt niet?
Allebei lukt niet. Hij maakt op geen enkele manier verbinding. :N

Morgen dus terug naar de winkel en lekker m'n geld terug krijgen. Ben er wel klaar mee op deze manier.

• VidaR-9
Bioflap schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:23:
[...]

Haha mooi man, goed dat je het zegt, dan ga ik daar rekening mee houden als ik er omlaag rijdt. Is dat niet iets rechts van de brug richting Ewijk, Andelst is dat geloof ik?
Jep! Scherp gezien..

• Bioflap
Nice! Wij gaan daar wel eens heen om de hond te laten rennen en zelf even op het strand te zitten. Af en toe komt er dan zo'n grote 4x4 het strand op knallen, tof om te zien! Ik kan mij voorstellen dat je met normale banden inderdaad niet heel ver komt..

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:25
Zo heb ik eens midden in een vers geplant maïsveld gestaan met de Hornet die ik toen nog had. In een bocht ging iets fout, en om niet onderuit te gaan ging ik dan maar rechtdoor. Via de berm lanceerde ik mezelf dat veld in, en daar kon ik niets anders doen dan uit laten rollen.
Dat ging nog verbazend goed, en ver. Ik scheerde over die losse grond... Totdat de snelheid eruit was en toen zakte ik tot aan de assen weg. Houd het er maar op dat ik die week niet meer naar de sportschool hoefde, want ik had mijn workout al gehad toen ik daar eindelijk weer weg kon rijden.

Nee, daar is geen beeldmateriaal van. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:32
Naboo schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:29:
[...]

Allebei lukt niet. Hij maakt op geen enkele manier verbinding. :N

Morgen dus terug naar de winkel en lekker m'n geld terug krijgen. Ben er wel klaar mee op deze manier.
En? Is de frustratie al gezakt? Vandaag ff naar de winkel om te vragen of ze je willen helpen met instellen ;) Geld terug vragen is stap 5

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:18

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Bestestuurluiaanwal]:
Omduwen en naast de ingegraven sleuf weer recht opzetten.
Met die afgezakte tetten valt zo een GS nooit ver om dus hoef je ook niet zo ver/hoog/zwaar te tillen om het weer recht op te krijgen.
Achterband druk er uit laten kan ook vele helpen, daarna ff rustig naar een tank station om weer op te pompen.
[/bestestuurluiaanwal]
Dit zijn wel de toffe acties.. _/-\o_
Gewoon niet denken aan hoe zwaar en groot het spul is, jij wil daar gaan kijken dus rijd er gewoon in..punt .
Goed bezig, denk dat wij het wel zouden kunnen vinden samen :+

Vette fiets trouwens.. heel erg mooi :9~

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:34

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Afgezakte tetten _O-

• VidaR-9
Bommes schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:22:
[...]

[Bestestuurluiaanwal]:
Omduwen en naast de ingegraven sleuf weer recht opzetten.
Met die afgezakte tetten valt zo een GS nooit ver om dus hoef je ook niet zo ver/hoog/zwaar te tillen om het weer recht op te krijgen.
Achterband druk er uit laten kan ook vele helpen, daarna ff rustig naar een tank station om weer op te pompen.
[/bestestuurluiaanwal]
Dit zijn wel de toffe acties.. _/-\o_
Gewoon niet denken aan hoe zwaar en groot het spul is, jij wil daar gaan kijken dus rijd er gewoon in..punt .
Goed bezig, denk dat wij het wel zouden kunnen vinden samen :+

Vette fiets trouwens.. heel erg mooi :9~
Misschien maar eens wat meer filmpjes kijken. Ik ben echt nog een beginner qua “offroad” maar vind het wel ontzettend leuk om af en toe gewoon te kijken waar paden heen gaan. Maar nu wel geleerd soms iets verder vooruit te denken O-)

Thanks voor je compliment btw :)

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Joris748 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 07:02:
[...]

En? Is de frustratie al gezakt? Vandaag ff naar de winkel om te vragen of ze je willen helpen met instellen ;) Geld terug vragen is stap 5
tijdens de inbouw lukte het de winkel al niet om de boel in te stellen, dus we gaan gelijk voor stap 5...

en nee frustratie is niet gezakt, want niks doet het gewoon... en ik moest al een keer terug naar deze winkel omdat ze een half lege Sena doos hadden gestuurd....en de winkel ligt niet om de hoek...

dus geld terug plus vergoeding reiskosten zou ze beter staan...

• Bommes
VidaR-9 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:56:
[...]

Misschien maar eens wat meer filmpjes kijken. Ik ben echt nog een beginner qua “offroad” maar vind het wel ontzettend leuk om af en toe gewoon te kijken waar paden heen gaan. Maar nu wel geleerd soms iets verder vooruit te denken O-)

Thanks voor je compliment btw :)
Dan zou ik niet mijn filmpjes bekijken...

Maar zonder dollen:
Zeker in zo zacht en los zand kun je je motor het beste gewoon ff omduwen, 10 cm op zij trekken en weer recht op tillen.
Kans op schade is nihil vanwege het zachte zand en het scheelt je echt veel trek en duw werk om die kilo's weer in de zelfde richting uit het gat te krijgen.
Ik zag ook wat gras aan de zijkant, daar is de onder grond meestal wat harder/steviger.
Probeer daar dus op te komen.

Maar nogmaals ik ben geen expert.. tenzij in bomen koppen. >:)
Een leuk kanaal om te volgen/leren en kijken van iemand die wel echt heel kundig is:
YouTube: Bret Tkacs

[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 25-06-2021 09:12 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-01 16:30
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 06:50:
Zo heb ik eens midden in een vers geplant maïsveld gestaan met de Hornet die ik toen nog had. In een bocht ging iets fout, en om niet onderuit te gaan ging ik dan maar rechtdoor. Via de berm lanceerde ik mezelf dat veld in, en daar kon ik niets anders doen dan uit laten rollen.
Dat ging nog verbazend goed, en ver. Ik scheerde over die losse grond... Totdat de snelheid eruit was en toen zakte ik tot aan de assen weg. Houd het er maar op dat ik die week niet meer naar de sportschool hoefde, want ik had mijn workout al gehad toen ik daar eindelijk weer weg kon rijden.

Nee, daar is geen beeldmateriaal van. :+
Wat heb je ervan geleerd? Eerst de camera aanzetten ;)

• DrivinUCrazy
Brett Tkacs is niet alleen heel kundig, maar kan dat ook nog eens goed uitleggen. Een gouden eigenschap wat mij betreft. :Y

Ik leerde hem kennen via het kanaal Mototrek. Inmiddels zit daar een ander die de presentatie doet (Dusty Wessels). De filmpjes hebben nog steeds een goede kwaliteit, maar ik heb daar inmiddels minder een klik mee.
TWCRay schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:24:
[...]

Wat heb je ervan geleerd? Eerst de camera aanzetten ;)
Die had ik toen nog niet. En nu gebruik ik de camera alsnog maar zelden. :X

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-01 09:22

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Is er iemand nog op zoek naar een KTM 1190? ik ga die van mij verkopen gezien ik voor woon-werk een lease auto krijg. Zit nog wel even te kijken naar wat ik terug ga kopen. liefst een naked waar lekker aan gesleuteld kan worden. Het is overigens volledig hobby dan.

De KTM heb ik geen kosten op onderhoud bespaard en alles netjes door premium uit laten voeren gezien het mijn primaire vervoersmiddel was.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Zag gisterenavond deze fiets te koop staan, wat de perfecte fiets is om heel makkelijk naar clubstyle om te bouwen: https://motorky.bazos.cz/...n-fxdl-dyna-low-rider.php

Prijs ook zeer goed (omgerekend 10.500 euro). Had er al helemaal zin in *O*

Net ff contact gehad met de verkoper, en blijkt het een herstelde schade fiets te zijn, import -O-

Kan ik me beter niet aan wagen lijkt me. Geen idee wat er mee gebeurd is, en gezien het een fiets is waar ik vele jaren op hoop te rijden, moet deze wel veilig en in orde zijn.. jammer :'(

Bioflap schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:45:
[...]

Poh, mijn 1200 Sport en de nieuwe Stelvio hebben allebei een pijlstokje, wat ik gruwelijk irritant vind. Advies van iedereen met een Guzzi is om 'm niet verder te vullen dan halverwege het pijlstokje. De rest gooit hij er toch uit :+
Klopt, via de airfilterbox..
Dat soort verhalen lees je vrij veel.. zelfs veel dealers gooien er teveel in..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Bommes schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:07:
[...]

Dan zou ik niet mijn filmpjes bekijken...

[YouTube: TET NL on my Moto Guzzi V85TT, Auch that kinda hurts]

Maar zonder dollen:
Zeker in zo zacht en los zand kun je je motor het beste gewoon ff omduwen, 10 cm op zij trekken en weer recht op tillen.
Kans op schade is nihil vanwege het zachte zand en het scheelt je echt veel trek en duw werk om die kilo's weer in de zelfde richting uit het gat te krijgen.
Ik zag ook wat gras aan de zijkant, daar is de onder grond meestal wat harder/steviger.
Probeer daar dus op te komen.

Maar nogmaals ik ben geen expert.. tenzij in bomen koppen. >:)
Een leuk kanaal om te volgen/leren en kijken van iemand die wel echt heel kundig is:
YouTube: Bret Tkacs
Banden wat leger laten lopen maakt in het zand ook heel veel uit..
Dat heb ik in Australia ontdekt op het strand (met AWD auto).. ik wist het wel maar was te veel gedoe en ik dacht dat het niet veel zou schelen.. nou wel dus.. ik zat net zo vast als deze GS en alle vier de banden groeven zich alleen maar meer in.. toen toch maar banden halfleeg.. en ik reed er zo uit..:)

vergeleken met de perky cylinders van een Guzzi is dat natuurlijk ook zo :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Coole fiets en grappige actie..
Die 2e foto lijkt wel een krokodillenspoor ;)

• Bioflap
ToolkiT schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:39:
[...]

vergeleken met de perky cylinders van een Guzzi is dat natuurlijk ook zo :+
Dat is natuurlijk ook de enige opmerking die @Bommes als mede Guzzi rijder kan maken.. :+

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:07

steveman

Comfortabel ten onder

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DrivinUCrazy
ToolkiT schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:38:
[...]

Banden wat leger laten lopen maakt in het zand ook heel veel uit..
Dat heb ik in Australia ontdekt op het strand (met AWD auto).. ik wist het wel maar was te veel gedoe en ik dacht dat het niet veel zou schelen.. nou wel dus.. ik zat net zo vast als deze GS en alle vier de banden groeven zich alleen maar meer in.. toen toch maar banden halfleeg.. en ik reed er zo uit..:)
Grappig, als je dat vraagt aan Brett Tkacs zegt hij maar één ding: als je er al banden op hebt zitten met wat noppen, dan boeit de druk niet meer. En op een trail heb je een paar honderd meter modder. Dan wat los zand. Dan grind, en dan weer modder. Ga je dan elke keer de druk aanpassen? Het komt meer op techniek aan. Die ik óók niet bezit overigens. ;)

Met banden zonder profiel ben je natuurlijk sowieso kansloos, maar dan maakt de druk ook niets meer uit.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:25
Patrock schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:56:
Is er iemand nog op zoek naar een KTM 1190? ik ga die van mij verkopen gezien ik voor woon-werk een lease auto krijg. Zit nog wel even te kijken naar wat ik terug ga kopen. liefst een naked waar lekker aan gesleuteld kan worden. Het is overigens volledig hobby dan.

De KTM heb ik geen kosten op onderhoud bespaard en alles netjes door premium uit laten voeren gezien het mijn primaire vervoersmiddel was.
Zoek je nog een ktm 990 sm? O-)

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Volgend weekend lekker naar Zwitserland. Iemand nog tips voor een leuke route/plek te bezoeken in de buurt van Lausanne, of meer richting het noorden van Zwitserland? :)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:20

_Apache_

For life.

Zo, hier ga ik eens een weekendje mee spelen. Een Zero SR/S in premium uitvoering.

14kWh power pack, laad met 12kW (3kW want das standaard, +3kW want premium, +6kW want charge tank optie.

Bereik kan ik nog weinig over zeggen, heb vooral in Sport Hooligan mode gereden :X

En die 0-100 in iets meer dan 3sec, die klopt wel. Holy moly.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jOdWqJC4745X6lzct-CsrYftLtA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CTB0JE7mct0xViY4UzfqFqi3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Isa-JhqTfkQnmz49BchpTB6WHMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YS52NfUY5N3kfT6wuWaPImgE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oTTJP37SOMmAPgE9KazPlU1zYDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q6npcoqzClQeft74qcrV057j.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 25-06-2021 15:29 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• timpy007
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-01 17:10
LankHoar schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:14:
Volgend weekend lekker naar Zwitserland. Iemand nog tips voor een leuke route/plek te bezoeken in de buurt van Lausanne, of meer richting het noorden van Zwitserland? :)
Kan later even voor je kijken wat leuk is. Heb zelf al een aantal tips gekregen.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-01 17:15
@_Apache_ leuk ding! Ziet er als een stuk meer motor uit als de vroege Zero's waar ik wel eens op gereden heb. Het stuur lijkt trouwens wel erg hoog te staan in combinatie met de redelijk sportieve look van de motor, hoe is de zithouding?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:31
Was weer een mooi ritje net....🏍️

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mo-PDBQ2hNWS4tFP4XXEAWrVSuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nMvXN4smUZ4p4xT0n4pcv7h9.jpg?f=fotoalbum_large

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:20

_Apache_

For life.

Chakotay schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:18:
@_Apache_ leuk ding! Ziet er als een stuk meer motor uit als de vroege Zero's waar ik wel eens op gereden heb. Het stuur lijkt trouwens wel erg hoog te staan in combinatie met de redelijk sportieve look van de motor, hoe is de zithouding?
Ik denk dat dat vooral door de foto komt. Ben zelf aan de lange kant(1m95) en heb ruimte zat, sterker nog ik schuif redelijk naar voren op deze motor.
De houding is iets aan de sportieve kant, maar niet heel erg naar voren.

Nu kom ik wel vanaf een FJR, waar je echt wel - rechtop - als een koning op zit.

De spiegels staan best laag, je kijkt 'over' je handen geen, ziet er bijzonder uit, maar went snel.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:17
Zijn er hier mensen aanwezig die Honda X-adv hebben gereden ?

Ik kan er niks over vinden in motortopic lijkt alsof het wordt geboycot :P

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-01 21:22
Dag vrij, dus op pad geweest. Oostwaarts:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jlcGYU_G7uY-2aGkY72pnYOv3PY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ce9LLVbvKhjdm8gXdukbK5sx.jpg?f=fotoalbum_large
Jaknikkers hoor, die Duitsers..

Zuidwestelijke richting op, Nederland weer in. Om uiteindelijk via de IJssel weer terug naar huis te gaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KikLpQwL0ax_zmBH6ko8Dh5cvRQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CTQYJtRzYMvpp3z4VM6fosiX.jpg?f=fotoalbum_large

300 km, 17 euro aan benzine, 11 euro voor een tosti en twee cappucino's, ontspanning: onbetaalbaar :P

• DrivinUCrazy
BlackLabel01 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:53:
Dag vrij, dus op pad geweest. Oostwaarts:
[Afbeelding]
Jaknikkers hoor, die Duitsers..

Zuidwestelijke richting op, Nederland weer in. Om uiteindelijk via de IJssel weer terug naar huis te gaan.
[Afbeelding]

300 km, 17 euro aan benzine, 11 euro voor een tosti en twee cappucino's, ontspanning: onbetaalbaar :P
Dat valt mee. Afgelopen zondag voor 83 euro getankt. :X Niet in een keer nee. :+
sanane schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:50:

Er hebben er voor minder een ban gekregen! :o
Maar nee, ik zou inderdaad niemand weten die zo'n ding rijdt. Zowel hier als daarbuiten niet.

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-01 14:05

Hier nog geen een voorbij zien komen, op motor-forum rijden er wel een aantal rond

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:32
Vandaag voor het eerst 300 km op een tank gereden. Toch maar ff de snelweg af, om het dichtstbijzijnde tankstation op te zoeken. 17,8 liter in een 18 liter tank :+

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:12

Er zijn hier geen motorscooters volgens mij. Die Honda nc komt het dichtst in de buurt ;)

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Die moest ik even googlen zelfs. Wat een apart apparaat, kruising tussen scooter en allroad.

Denk niet dat ie geboycot wordt, maar dat het een niche-motor is en dus met kleine doelgroep. Als ik in de specs kijk, lijkt het er idd op (zoals @418O2 al zei) dat de NC750 de motor deelt met deze motor.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:17
noes schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:59:
[...]

Die moest ik even googlen zelfs. Wat een apart apparaat, kruising tussen scooter en allroad.

Denk niet dat ie geboycot wordt, maar dat het een niche-motor is en dus met kleine doelgroep. Als ik in de specs kijk, lijkt het er idd op (zoals @418O2 al zei) dat de NC750 de motor deelt met deze motor.
Ah jammer dat er geen X-adv rijders zijn. Volgens mij wordt ik binnenkort de eerste op Tweakers :9

Ik durf het niet direct een motorscooter te noemen. Welke eigenschap maakt de x-adv nou een scooter?
In mijn ogen is het een motorfiets met een "Volkswagen DSG" bak :P Je hebt ook de mogelijkheid om zelf de schakelen. Ik woon en werk in Amsterdam en wordt letterlijk gek van al dat geschakel laatste tijd.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@sanane Grappig apparaatje om te zien. Ik ben benieuwd naar wat je 'Off-Road' ervaringen er mee gaan zijn :9

Vaarwel Asfalt, Hallo Offroad ...

[ Voor 36% gewijzigd door Will_M op 25-06-2021 20:10 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Bommes
418O2 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:02:
[...]

Er zijn hier geen motorscooters volgens mij. Die Honda nc komt het dichtst in de buurt ;)
Vroem vroem..

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/06/1624646530-600-x-338px-20150830_142632.jpg

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:11

Secsytime

Automagisch

Dat is gewoon een opgevoerde brommer :P

• Bommes
Klopt, beetje hulp is soms wel nodig om boven te komen.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/06/1624648479-600-x-450px-1%20(72).jpg

• Bommes
Ff iets anders..
Dinsdagavond bestelde helm is nog niet binnen.. :|
Bestel bevestiging ontvangen de zelfde avond, meteen met Ideal betaald, enz.
Maar vervolgens geen verzend bevestiging.

Heb de webshop nog gemaild omdat de helm ergens anders goedkoper te krijgen was.
Kreeg ik woensdag een mailtje terug dat ze 35 euro zouden crediteren.
Dat is net wel terug op mijn rekening gekomen.

Van de helm echter nog geen teken... :o

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[quote]Bommes schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:20:
Ff iets anders..
Dinsdagavond bestelde helm is nog niet binnen.. :|
Bestel bevestiging ontvangen de zelfde avond, meteen met Ideal betaald, enz.
Maar vervolgens geen verzend bevestiging.

Heb de webshop nog gemaild omdat de helm ergens anders goedkoper te krijgen was.
Kreeg ik woensdag een mailtje terug dat ze 35 euro zouden crediteren.
Dat is net wel terug op mijn rekening gekomen.

Van de helm echter nog geen teken... :o
[/quote]

't Zal toch niet zo zijn dat ze 'm daar nu laten 'drop-shippen' vanuit dat adres wat ik aan gaf?

• Bommes
@Will_M zou zo maar kunnen maar dan nog duurt het langer dan gewenst.
Bij Chromeburner was het volgende werkdag verzenden.
Als ik naar Nieuwkuijk was gereden had ik hem ook al gehad.
Vrijdag a.s. gab ik naar de startplaats van die 1000km rit.
Dan wil/moet ik mijn helm hebben.
Graag wel van te voren om mijn bluetooth setje in te bouwen en alles ff te checken.

Nou ja ik hoop maar dat het nog goed komt.
Wat ik niet gewend ben is dat er niet ff een bevestiging is van het verwerken van de order, het inpakken, verzenden, enz.
Dat is tegenwoordig toch wel gebruikelijk overal.

• Bioflap
Bommes schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 22:10:
@Will_M zou zo maar kunnen maar dan nog duurt het langer dan gewenst.
Bij Chromeburner was het volgende werkdag verzenden.
Als ik naar Nieuwkuijk was gereden had ik hem ook al gehad.
Vrijdag a.s. gab ik naar de startplaats van die 1000km rit.
Dan wil/moet ik mijn helm hebben.
Graag wel van te voren om mijn bluetooth setje in te bouwen en alles ff te checken.

Nou ja ik hoop maar dat het nog goed komt.
Wat ik niet gewend ben is dat er niet ff een bevestiging is van het verwerken van de order, het inpakken, verzenden, enz.
Dat is tegenwoordig toch wel gebruikelijk overal.
Hebben wij laatst ook gehad met het bestellen van een HJC helm bij FC-Moto. Na 3 weken heb ik gebeld, en gaven ze aan dat het wat langer duurde, maar ook nooit een bericht gehad. Een paar dagen later werd de helm opeens geleverd.

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-01 16:30
@Bioflap , Weet niet waar HJC geproduceerd wordt, maar op dit moment komt echt veel met vertraging Europa binnen. Levertijden zijn niet meer in te schatten als je geen voorraden hebt.

Zojuist lekker 1,5u gereden, heerlijk. Wat me opviel is dat ik maar 2 motorrijders ben tegengekomen (midden-Limburg)

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

sanane schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 19:50:
[...]

Ik durf het niet direct een motorscooter te noemen. Welke eigenschap maakt de x-adv nou een scooter?
[..]
Honda wel:
Onze X-ADV zette de eerste stap. Verbrak de regels. En leidde de weg. Deze SUV op tweewieler tart alle conventies door de capaciteiten en prestaties van een Adventure-motorfiets te combineren met het comfort, de handigheid en alledaags gebruiksgemak van een motorscooter.
Welke eigenschappen? Denk de automaat gecombineerd met de kuip voor je voeten.

Als je trouwens specificiek een automaat motor zoekt: Honda heeft meer modellen met automaat, ook de VFR1200 bijv. Je zou ook kunnen overwegen om voor een elektrische motor te gaan, de meesten daarvan hebben ook geen versnellingsbak (nodig). Maar gezien je in A'dam woont is dat misschien onhandig met de laadmogelijkheiden thuis.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• kneusteun
  • Laatst online: 21:25
[...]

Ah jammer dat er geen X-adv rijders zijn. Volgens mij wordt ik binnenkort de eerste op Tweakers :9

In mijn ogen is het een motorfiets met een "Volkswagen DSG" bak :P Je hebt ook de mogelijkheid om zelf de schakelen. Ik woon en werk in Amsterdam en wordt letterlijk gek van al dat geschakel laatste tijd.
Als het eruit ziet als een scooter en de banden heeft van een scooter en een zadel als een scooter. Is het dan een scooter?

https://www.nieuwsmotor.n...nda-xadv-750-motorscooter

Is gewoon een scooter in mijn ogen.
Niet dat dat slecht is ofzo, maar het niet een scooter vinden is best knap.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[...]

Welke eigenschap maakt de x-adv nou een scooter?
Simpel: je zit erop zoals bij een WC pot in plaats van erover. Compleet ander gevoel en weinig controle.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Bommes
TWCRay schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 00:06:
@Bioflap , Weet niet waar HJC geproduceerd wordt, maar op dit moment komt echt veel met vertraging Europa binnen. Levertijden zijn niet meer in te schatten als je geen voorraden hebt.
Maar ja deze zou gewoon op voorraad moeten zijn. Althans die indruk geeft de webshop in ieder geval wel.
Heb expliciet bij het opmerkingen veld bij de bestelling bij gezet dat het ding voor aankomende week bij mij geleverd zou moeten zijn.
Ondertussen zit ik ongeduldig te wachten, terwijl ik bij ergens anders bestellen of er gewoon langs rijden de helm wel al had gehad.
Ggrr .. :( :(

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:07

fdees

Trust me I'm an Engineer

@Bommes in dit geval niet de beller is sneller. Dan heb je direct antwoord en kan je zien of je hem het beste nog ergens anders kan gaan halen.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11-2025
Bommes schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 08:25:
[...]

Maar ja deze zou gewoon op voorraad moeten zijn. Althans die indruk geeft de webshop in ieder geval wel.
Heb expliciet bij het opmerkingen veld bij de bestelling bij gezet dat het ding voor aankomende week bij mij geleverd zou moeten zijn.
Ondertussen zit ik ongeduldig te wachten, terwijl ik bij ergens anders bestellen of er gewoon langs rijden de helm wel al had gehad.
Ggrr .. :( :(
Ik heb de afgelopen weken 4-5x verschillende shops gebeld met de vraag of de voorraadstatus op de website klopte. Meestal was het antwoord nee. Altijd bellen man, en beter nog gewoon even langsgaan.

It's dogged that does it

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@Bommes er is ook nog de "wet koop op afstand". Ik ben geen voorstander van aankopen retour sturen, maar als ze te laat leveren kan je die helm ook elders halen (met nadruk op halen ;)) en deze terugsturen.

• sobbereng
  • Laatst online: 12-01 20:01
Heeft iemand ervaring met ketting reinigen met lampenolie?
Ik heb dat nu op aanraden van day9, maar denk dat die Canadese cheapass tip niet de beste was.
Zeker 7 sets “sproeien borstelen vegen borstelen vegen borstelen vegen”, waarna ik eindelijk vet aanbracht met een zachter borsteltje van Motul: terug alles smerig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XG6V3Isf41wabsNjM5Z1kM-KNKU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mij6OqSO8MBWdAj5iwFOAdIl.jpg?f=fotoalbum_large

Denk dat er teveel vuiligheid aan de pennen blijft kleven, die echt niet met lampelolie loskomt.
Of is ketting reinigen effectief een werk van anderhalf uur elke link apart borstelen met verschillende borstels?
Chain life :')

• BlackLabel01
@sobbereng Ik heb vroeger toen ik arm was (student) wel eens geprobeerd de ketting van mijn Fazer te reinigen met lampolie. Dat was idd geen succes haha. Nu gebruik ik kettingreiniger van S100 met zo’n driekantige kettingborstel, dat werkt wél.

• thijsco19
  • Laatst online: 23:37

thijsco19

KTM 990 SMT

Afhankelijk van de vuiligheid kan je er inderdaad lang mee bezig zijn.
Vergeet ook niet dat lampenolie of andere type middelen welke geen ontvetters zijn, altijd een vettig of nattig laagje achterlaten. Als je daarop weer gaat smeren heb je al snel dat het er weer vies uit gaat zien.

Zelf wil ik nog een kannetje diesel (of iets vergelijkbaars) hebben om m'n ketting mee schoon te maken.
Heb sinds kort ook een osco smeersysteem erop zitten. Daarmee hoop ik dat ik de ketting netjes kan blijven houden.

Als je die gouden ketting wil laten 'shinen', gewoon nog een keer met een doek lampen olie erover gaan.
Smeer of vettigheid heeft aan de buitenkant sowieso geen nut.
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 10:43:
Een beetje wel. Toen ik nog een ketting had, had ik er een scottoiler op zitten. Die smeerde de binnenkant van de ketting perfect. Aan de buitenkant kwam alleen wel wat vliegroest. Om dat tegen te gaan gebruikte ik forte red kettingvet. Dat wordt inmiddels niet meer gemaakt.
Goed punt, er moet wel een laagje opzitten. Bedoelde dus een dikke laag smeer oid, dat heeft geen nut daar.
Tegen vliegroest is het inderdaad van belang om de hele ketting vettig / nat te houden. Daarom dus nooit schoonmaken met ontvetters zonder de ketting weer gelijk vettig te maken.

(Uh, tja moet je de ketting nou schoon maken of juist vettig houden? :+ )

[ Voor 35% gewijzigd door thijsco19 op 26-06-2021 12:30 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• DrivinUCrazy
Een beetje wel. Toen ik nog een ketting had, had ik er een scottoiler op zitten. Die smeerde de binnenkant van de ketting perfect. Aan de buitenkant kwam alleen wel wat vliegroest. Om dat tegen te gaan gebruikte ik forte red kettingvet. Dat wordt inmiddels niet meer gemaakt.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-01 17:17
Naboo schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:48:
Iemand hier wat meer kaas gegeten van de Sena 50S?

Die van mij wil geen Firmware update doen. Volgens de software kan hij mijn apparaat niet vinden.
Wi-Fi updates moet ik ELKE keer opnieuw instellen. Ik moet dus ELKE keer die dat hele proces door dat ie via de wi-fi gevonden wordt.

Ik ben eigenlijk geneigd om hem te verkopen, want ik zit niet te wachten op elke keer dit soort moeilijk gedoe met een relatief simpel apparaat.
Sena en updates zijn soms een pain in the ass (juiste kabel, juiste volgorde van koppelen en aanzetten of net als bij de 50S uitlaten bij het koppelen) :X Ik zie dat je een Mac gebruikt, al een Windows machine geprobeerd?
Volgens mij kan je ook met de Sena app je device upgraden naar een nieuwe versie

• SniperGuy
sobbereng schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 10:26:
Heeft iemand ervaring met ketting reinigen met lampenolie?
Ik heb dat nu op aanraden van day9, maar denk dat die Canadese cheapass tip niet de beste was.
Zeker 7 sets “sproeien borstelen vegen borstelen vegen borstelen vegen”, waarna ik eindelijk vet aanbracht met een zachter borsteltje van Motul: terug alles smerig:
[Afbeelding]

Denk dat er teveel vuiligheid aan de pennen blijft kleven, die echt niet met lampelolie loskomt.
Of is ketting reinigen effectief een werk van anderhalf uur elke link apart borstelen met verschillende borstels?
Chain life :')
Reinigen met lampen olie is gebaseerd op verdunnen van vettigheid en vuil, net zolang tot het schoon is.
Als je met echte remmen/kettingreiniger aan de gang gaat (is gewoon hetzelfde spul) spuit en poets je de vettigheid er echt vanaf (omdat het ontvettend is)

Borstelen vind ik eveel spetteren. Ik ben meer fan van een oude handdoek gebruiken om het vuil eruit halen (ongeacht of je lampenolie of kettingreiniger gebruikt). POETSEN! moet je!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

SniperGuy schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 11:52:
[...]

Sena en updates zijn soms een pain in the ass (juiste kabel, juiste volgorde van koppelen en aanzetten of net als bij de 50S uitlaten bij het koppelen) :X Ik zie dat je een Mac gebruikt, al een Windows machine geprobeerd?
Volgens mij kan je ook met de Sena app je device upgraden naar een nieuwe versie
Windows :X :P

Heb alleen een werk laptop met windows, dus daar mag geen Sena software op gezet worden :N

Maar ook de wifi adapter wil niet connecten. Sowieso lees ik echt heel veel klachten over deze issues en de reactie van Sena is steeds: zoek het zelf maar uit. Dus ik ga straks terug naar de winkel om hem in te leveren.

• SniperGuy
Naboo schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 11:59:
[...]

Windows :X :P

Heb alleen een werk laptop met windows, dus daar mag geen Sena software op gezet worden :N

Maar ook de wifi adapter wil niet connecten. Sowieso lees ik echt heel veel klachten over deze issues en de reactie van Sena is steeds: zoek het zelf maar uit. Dus ik ga straks terug naar de winkel om hem in te leveren.
Door de voorruit van de zaak waar je het gekocht hebt zeker :P
Mac blijft een platform wat door veel fabrikanten slecht supported is (bijvoorbeeld Garmin) software maken ze wel, maar vaak gooit het MacOS roet in het eten waardoor het slecht/niet/waardeloos werkt.

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

SniperGuy schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 12:01:
[...]

Door de voorruit van de zaak waar je het gekocht hebt zeker :P
Mac blijft een platform wat door veel fabrikanten slecht supported is (bijvoorbeeld Garmin) software maken ze wel, maar vaak gooit het MacOS roet in het eten waardoor het slecht/niet/waardeloos werkt.
Snap ik, maar de wifi adapter doet ook helemaal niks. Verbinden is onmogelijk. -O-
Ik denk dat ik na 3 dagen wel genoeg heb geprobeerd. _O-

• thijsco19
  • Laatst online: 23:37

thijsco19

KTM 990 SMT

2 weken geleden een rondje gereden in Brabant langs een aantal kastelen.
Erg leuk rondje, misschien wel iets te leuk aangezien ik wat fan mail binnen heb gekregen.. *O*
Voor een aantal hier waarschijnlijk zeer bekend dat er op de N65 een aantal flitspalen staan, laten we zeggen dat ik nu ook weet.
Helaas 2x geflitst voor een totaal van 180 euro.

Stom genoeg helemaal niet opgelet of er flitsers stonden, ik reed eigenlijk lekker relaxt met het verkeer mee wat stiekem dus te hard was. :z
Och, dit is 'pas' m'n 2e en 3e snelheidsboete in totaal op de motor waarbij de eerste uit Duitsland kwam.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• 418O2
Voor 180 euro heb je ook een TomTom die je dat had kunnen vertellen ;)

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

418O2 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 13:01:
_O-

Is er ook een TomTom die inhaalverboden meldt?

Dat was mijn boete laatst.... op een 80km/h weg waar je blijkbaar wel trekkers mag inhalen en je dus geen doorgetrokken streep hebt, maar alleen 1 bord (die precies achter een busje zat) toen wij gingen inhalen.... :X

• 418O2
Naboo schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 13:03:
[...]

_O-

Is er ook een TomTom die inhaalverboden meldt?

Dat was mijn boete laatst.... op een 80km/h weg waar je blijkbaar wel trekkers mag inhalen en je dus geen doorgetrokken streep hebt, maar alleen 1 bord (die precies achter een busje zat) toen wij gingen inhalen.... :X
Ouch, dat zijn 360 euro geintjes toch?

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:43
418O2 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 13:01:
Of een communicatieset die je ook aan je telefoon kan koppelen zodat Flitsmeister in je oren kan brullen d:)b

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 06:31
Zo rondje gereden ; Kampen Genemuiden Hasselt Zwolle Hattem Kampen alles binnendoor heerlijk 😆

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7KXUP701GOos65I0ZU3xmh1H_sk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KQIP6MxgYV22xwwsgmxgxSF7.jpg?f=fotoalbum_large

• 418O2
Wekko306 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 14:09:
[...]

Of een communicatieset die je ook aan je telefoon kan koppelen zodat Flitsmeister in je oren kan brullen d:)b
Op de snelheden waarop ik dat nodig heb hoor ik die set niet meer ;)

• Wekko306
418O2 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 14:59:
[...]

Op de snelheden waarop ik dat nodig heb hoor ik die set niet meer ;)
Maar kijk je dan nog wel op je TomTom / Garmin?

• Bioflap
Wekko306 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 14:09:
[...]

Daar twijfel ik nu dus over, ik heb een Zumo 660 gemonteerd op de motor, maar zit te denken om ook mijn telefoon met een Quadlock te monteren. Aan de andere kant wordt t dan ook wel weer heel veel scherm, wat ik weer niet mooi vind

• 418O2
Wekko306 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 15:01:
[...]

Maar kijk je dan nog wel op je TomTom / Garmin?
Ja, die geeft dat redelijk ver van te voren aan

• Wekko306
Bioflap schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 15:02:
[...]

Daar twijfel ik nu dus over, ik heb een Zumo 660 gemonteerd op de motor, maar zit te denken om ook mijn telefoon met een Quadlock te monteren. Aan de andere kant wordt t dan ook wel weer heel veel scherm, wat ik weer niet mooi vind
Waar zou je het scherm van je telefoon voor nodig hebben dan? Ik heb m'n telefoon gewoon in m'n binnenzak zitten. Verbinding naar headset is prima via bluetooth, enige waar een scherm handig voor zou zijn is navigatie maar als je daar toch al een Zumo voor hebt heb je je telefoonscherm niet snel nodig toch?

• BlackLabel01
Whatsappen is zo lastig als je telefoon in de zak zit :+

Ik heb mijn iPhone ook op mijn stuur gemonteerd met een Quadlock mount. Handig voor navigatie, Maps is toch handiger dan mijn Rider 550 als je even snel A-B navigatie wil doen. Daarnaast luister ik muziek/podcasts, en ff wat anders opzetten gaat dan veel sneller.

• Bommes
Waaj schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 09:39:
@Bommes er is ook nog de "wet koop op afstand". Ik ben geen voorstander van aankopen retour sturen, maar als ze te laat leveren kan je die helm ook elders halen (met nadruk op halen ;)) en deze terugsturen.
Vandaag al drie keer proberen te bellen, er wordt niet opgenomen, voice mail boodschap komt na een paar keer over gaan. Inspreken niet mogelijk.
Gisteren gemaild met een vraag over de status, nog niets terug ontvangen.

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-01 22:04
Zijn er nog mensen die gisteren, vandaag of morgen naar Assen gaan?
Ikzelf heb me vanochtend laten testen voor evenementen zodat ik morgen op de tribune mag in GT bocht met mn pa. Stonden ook super veel Denen in de rij voor de voetbalwedstrijd van vandaag in Amsterdam :)

Ik heb gisteren (vanuit Zwolle) al even een binnendoor route gereden richting Assen voor de lol.

Waarschijnlijk de laatste keer Rossi als actieve coureur daar moest ik net zoals alle andere edities in Assen bij zijn.

• R0y.
  • Laatst online: 13-01 14:33
Blankinho schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 16:42:
Ikzelf heb me vanochtend laten testen voor evenementen zodat ik morgen op de tribune mag in GT bocht met mn pa. Stonden ook super veel Denen in de rij voor de voetbalwedstrijd van vandaag in Amsterdam :)

Ik heb gisteren (vanuit Zwolle) al even een binnendoor route gereden richting Assen voor de lol.

Waarschijnlijk de laatste keer Rossi als actieve coureur daar moest ik net zoals alle andere edities in Assen bij zijn.
Ik, ook de GT. Normaal stekkewal.

Vanochtend samen met mijn vriendin een test gedaan. 45 min later een sms met het bericht dat de uitslag in de mail stond. 2 uur later had ik daadwerkelijk de mail. Negatief, had niet anders verwacht. Had deze week al vier zelftesten gedaan (krijg deze via mijn werk).

Mijn vriendin moet nog steeds de uitslag krijgen.. kreeg eerder dan mij de sms.. maar heb gelezen dat ze bij de TT hier niet zo moeilijk om doen omdat het dus een algemeen probleem is.

Als je een Seat Ibiza FR ziet rijden met een Rossi vlag op de hoedenplank morgen even zwaaien B)

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

418O2 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 13:18:
[...]

Ouch, dat zijn 360 euro geintjes toch?
259,- euro.... :X

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-01 17:48
Blankinho schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 16:42:

Oh jaseker!!

Stekkenwal voor mij, dit word natuurlijk een unieke TT, ik ben er bijna elk jaar bij maar deze wilde ik zeker niet missen, jammer dat mijn #93 zo ver naar achter staat maar ik verwacht weer een spektakel!!

En zoals het hoort natuurlijk op de motor er heen!! :9~ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CDMKtte2pj8e0DuPKshdEdmopwU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/a9Zbxymarkn0qnJHfDu5gola.gif?f=user_large

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:07

fdees

Trust me I'm an Engineer

@Bommes Dan schiet het niet echt heel erg op. ach rustig blijven maandag bellen, mogelijk annuleren en dan bij Chromeburner erom.

@sobbereng Ik gebruik ook het eerder genoemde spul van S100 en moet zeggen dat dit gewoon heel goed werkt om schoon te maken en te smeren. Maar iedereen heeft zijn eigen spulletje natuurlijk wat hij of zij lekker vind werken en het beste middel ter wereld is. Moet wel zeggen dat S100 in Duitsland goed uit de tests komt, maar het is dan wel weer Duits.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-01 16:07

M14

Kapot schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 21:24:
[...]

Oh jaseker!!

Stekkenwal voor mij, dit word natuurlijk een unieke TT, ik ben er bijna elk jaar bij maar deze wilde ik zeker niet missen, jammer dat mijn #93 zo ver naar achter staat maar ik verwacht weer een spektakel!!

En zoals het hoort natuurlijk op de motor er heen!! :9~ [Afbeelding]
Dat MM exact op het verkeerde moment er weer langs ligt, zonde.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:18

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

* teacher heeft een openbaring gehad....

Na een goede 28 jaar motorrijden heb ik eindelijk de oplossing voor afzaksokken in je motorlaarzen...

Kniekousen :Y *O*

Wise enough to play the fool

• Bommes
fdees schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 22:12:
@Bommes Dan schiet het niet echt heel erg op. ach rustig blijven maandag bellen, mogelijk annuleren en dan bij Chromeburner erom.
Reactie via zijn Whatsapp:
Hi, deze krijgen we als het goed is maandag binnen en dan komt hij meteen jou kant op 😀
Hij heeft die helm niet eens op voorraad.. Dude..
Als ik nu de order annuleer zul je zien dat ik maanden op mijn geld terug kan wachten.
teacher schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 22:21:

Na een goede 28 jaar motorrijden heb ik eindelijk de oplossing voor afzaksokken in je motorlaarzen...

Wacht wat?
Ik heb dus echt nooit afzakkende sokken, is dat serieus en dingetje?
Maar als je nu de kniesokken hebt ontdekt:
Decathlon de paardensport afdeling.
Voor weinig geld heb je daar heel veel keuze in allerlei hoge/knie sokken.

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-01 19:53
Wie heeft er tips voor mij? Ik heb een Roeg JETT helm en ik zoek bluetooth oordopjes/speakertjes. Het gaat me puur om geluids weergave, ik hoef geen volwaardig communicatiemiddel :).

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-01 13:57
smeerbartje schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 23:02:
Wie heeft er tips voor mij? Ik heb een Roeg JETT helm en ik zoek bluetooth oordopjes/speakertjes. Het gaat me puur om geluids weergave, ik hoef geen volwaardig communicatiemiddel :).
Maar wat is je vraag?

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-01 19:53
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Mijn Airpods PRO werken niet, die vallen uit als ik de helm opzet. Nu vond ik deze: Sony WI-C200. Zou dat wel goed gaan ivm de ruimte?

En de helm heeft dus "ruimte" voor die ronde speakertjes. Maar dan is de vraag: welke ronde speakers zijn er? Welke zijn goed? Dus de vraag is heel algemeen: heb je tips qua goeie, bluetooth speakertjes voor in de helm?

[ Voor 21% gewijzigd door smeerbartje op 27-06-2021 10:19 ]

• teacher

teacher

Dysgaf!

Dat worden dus bedrade speakertjes in je helm, en een bluetooth set waar je die inplugt.
Jbl heeft een setje voor cardo ontwikkeld, maar op elke ontvanger met plug te gebruiken:
https://www.louis.nl/arti...r_article_number=10038499

"Goed geluid" zou ik sowieso loslaten op de motor, want doppen, helm, windgeruis.

[ Voor 37% gewijzigd door teacher op 27-06-2021 10:47 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

teacher schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 22:21:

Ik rijd eigenlijk altijd met zogenaamde 'technische kousen' op de motor. Als kind zijnde praktisch 'groot' gebracht op een paar latten in de sneeuw :+

• teacher

teacher

Dysgaf!

Zelfs mn falke tk sokken zakken af. Ik ga dus een paar extra kniekousen halen, ik kom er gewoon voor uit :+

[ Voor 4% gewijzigd door teacher op 27-06-2021 10:56 ]

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:10
Nergens voor nodig, gewoon zo'n setje halen 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VzD3wgam.png

Als ze over je laars uitkomen kun je de band er nog omheen slaan ook, heb je daar geen last van rond je kuit! :+

• teacher

teacher

Dysgaf!

Rrrrrrrrrrrrrrr

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:03

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Heb hier een paar keer gepost over mijn slechte ervaring met Pluggerz zachte otoplastieken. Inmiddels terug geweest bij Beter Horen en het eerste wat die dame zegt is dat ik ze beiden nog een halve centimeter dieper moet steken. Heb ik ze dus al die tijd niet ver genoeg in mijn oren gepropt, dan is het ook niet raar dat ze niet goed afsluiten. ;(

Inmiddels een paar rondjes gereden met de doppen nu ver genoeg in en ze doen het eigenlijk prima. Probleem opgelost. :)

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jazzy schreef op zondag 27 juni 2021 @ 11:17:
Heb hier een paar keer gepost over mijn slechte ervaring met Pluggerz zachte otoplastieken. Inmiddels terug geweest bij Beter Horen en het eerste wat die dame zegt is dat ik ze beiden nog een halve centimeter dieper moet steken. Heb ik ze dus al die tijd niet ver genoeg in mijn oren gepropt, dan is het ook niet raar dat ze niet goed afsluiten. ;(

Inmiddels een paar rondjes gereden met de doppen nu ver genoeg in en ze doen het eigenlijk prima. Probleem opgelost. :)
Het RTFM deel dus, zoals het een goed IT'er betaamt, maar weer keurig over geslagen? _O- :9

• SavageBrother
  • Laatst online: 27-11-2025
smeerbartje schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:08:
[...]

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Mijn Airpods PRO werken niet, die vallen uit als ik de helm opzet. Nu vond ik deze: Sony WI-C200. Zou dat wel goed gaan ivm de ruimte?

En de helm heeft dus "ruimte" voor die ronde speakertjes. Maar dan is de vraag: welke ronde speakers zijn er? Welke zijn goed? Dus de vraag is heel algemeen: heb je tips qua goeie, bluetooth speakertjes voor in de helm?
Of gewoon even naar een zaak gaan waar ze er verstand van hebben. Hans van Wijk bijvoorbeeld, mocht je daar in de buurt wonen.

It's dogged that does it

Pagina: 1 ... 314 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.