Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 313 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.022.871 views

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:35:
Nee @Will_M dat is de "gewone" flip up system helm.
De Exo tech serie is de flip over versie.
https://www.martijnsmotor...nl/scorpion-exo-tech.html
Hier ook besteld.
Deze dan... Dus 8)

Je had 'm in Nieuwkuijk dus gewoon op kunnen gaan halen :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 22-06-2021 22:39 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:36
Hm mijn Google skills zijn duidelijk inferieur.
Nou ja ik ga er maar vanuit dat de webshop waar ik de helm nu besteld heb snel bezorgd.
Prijs verschil zal ik nog eens een mailtje aan wagen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Bas1337
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-06-2024
Long time lurker, first time poster hier (letterlijk mijn eerste post op Tweakers)

Ik zal me ook maar eens melden in dit topic. Lees al geruime tijd met veel plezier mee en heb vorige maand mijn rijbewijs gehaald. Duurde even, maar dan heb je ook wat: begonnen in november en dankzij Corona liet vooral AVB lang op zich wachten. Desalniettemin alles in 1x gehaald en na het lange wachten op het kunnen ophalen van het rijbewijs begonnen met de zoektocht naar een mooie motor. Ik kon helaas geen rode hayabusa met verlengde achterbrug (turbo optioneel toch?) vinden en heb maar gesetteld voor een Diversion 900 uit 1996. Enorm vergeleken met de MT-07 van de rijschool, maar een feest om op te rijden!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6GJQwZvLiD5qLnm12KyrqPuIQV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/od7Bfnx5XQqr75SXEZk4jDHh.jpg?f=fotoalbum_large

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:41

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:06

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Nu wordt het vast weer te druk, was lekker rustig nog vorig weekend! ;)

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Bas1337 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:24:
Long time lurker, first time poster hier (letterlijk mijn eerste post op Tweakers)

Ik zal me ook maar eens melden in dit topic. Lees al geruime tijd met veel plezier mee en heb vorige maand mijn rijbewijs gehaald. Duurde even, maar dan heb je ook wat: begonnen in november en dankzij Corona liet vooral AVB lang op zich wachten. Desalniettemin alles in 1x gehaald en na het lange wachten op het kunnen ophalen van het rijbewijs begonnen met de zoektocht naar een mooie motor. Ik kon helaas geen rode hayabusa met verlengde achterbrug (turbo optioneel toch?) vinden en heb maar gesetteld voor een Diversion 900 uit 1996. Enorm vergeleken met de MT-07 van de rijschool, maar een feest om op te rijden!
[Afbeelding]
Welkom en gefeliciteerd! Mooie motor.
Foto is bij Veenhuizen denk ik?

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Jolke
mkrmr schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:40:
[...]

Nu wordt het vast weer te druk, was lekker rustig nog vorig weekend! ;)
Dus nu door naar Lissabon, daar zal het wel rustig zijn. :D

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:08

Vrijdag

De Zwarte

Dat mat groene staat 'm heel erg goed O+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:59
NLDViane schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:35:
[...]

Op welke website heb je hem staan, en hoe zit ie met onderhoud, kilometers, zichtbare schade en dergelijke? Onder de 1000 vraag ik me vaak af wat er mis mee is, zeker nu het een gekkenhuis is qua motorprijzen. Zie in de gauwigheid alleen een defecte uit 1998 onder de 1000. Tussen bouwjaar 2000 en 2003 vragen ze 1350-3500 op Marktplaats, zou lekker wat hoger gaan zitten met je vraapgprijs als ik jou was :Y Misschien happen ze dan met een bod van 1000, ben jij er van af!
https://www.motor-forum.n...s-sport-orig-uitlaat.526/
Feedback op de ad is welkom. Het is niet de netste of de beste, vandaar een (m.i.) schappelijke prijs. Ik zie dat autoscout de prijs niet heeft aangepast, dat moet ik nog even doen.

[ Voor 4% gewijzigd door FitTiv op 23-06-2021 09:59 ]

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:06

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Jolke schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:45:
[...]
Dus nu door naar Lissabon, daar zal het wel rustig zijn. :D
Spanje en Portugal is een optie, maar een beetje te warm de komende tijd. Zit eigenlijk te wachten tot Zweden en Noorwegen weer open gaan, hopelijk na 1 juli met het Digitale Covid Certificaat (DCC).

Een tripje naar de Noordkaap lijkt me wel ideaal nu, er zullen heel weinig toeristen daar nu zijn met grote, logge en langzame campers...

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:25

charrel

Cortisol4life..

mkrmr schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:54:
[...]

Een tripje naar de Noordkaap lijkt me wel ideaal nu, er zullen heel weinig toeristen daar nu zijn met grote, logge en langzame campers...
Met de hoeveelheid campers die verkocht is de afgelopen tijd waardeer ik je optimisme ;)

[ Voor 22% gewijzigd door charrel op 23-06-2021 10:07 ]

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:56

The Executer

Lekker belangrijk!

[Afbeelding]
Welkom bij de club! * The Executer zwaait vanaf een paar kilometer verderop :*) .

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Jolke
[...]

Spanje en Portugal is een optie, maar een beetje te warm de komende tijd. Zit eigenlijk te wachten tot Zweden en Noorwegen weer open gaan, hopelijk na 1 juli met het Digitale Covid Certificaat (DCC).

Ik dacht dat Noorwegen al wel weer open was, maar dat gaat ietwat offtopic hier. O-)

Voor mijn volgende motor-trip ga ik maar weer eens richting het Zwarte Woud; ik heb hier in de buurt bijna elk weggetje al wel gereden:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-01 21:35
FitTiv schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:51:
[...]

Feedback op de ad is welkom. Het is niet de netste of de beste, vandaar een (m.i.) schappelijke prijs. Ik zie dat autoscout de prijs niet heeft aangepast, dat moet ik nog even doen.
Ik vind het een nette ad (en prijs), maar de motor is op de foto's wel erg vies... ik denk dat dat veel mensen afschrikt.
Persoonlijke mening: geef die motor een wasbeurt :) Gebruikssporen zijn niet erg, dat is eenmaal zo. Maar als 'ie smerig op een foto staat dan denk ik altijd "goh die eigenaar geeft er weinig om".

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• FitTiv
Kars schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:30:
[...]

Ik vind het een nette ad (en prijs), maar de motor is op de foto's wel erg vies... ik denk dat dat veel mensen afschrikt.
Persoonlijke mening: geef die motor een wasbeurt :) Gebruikssporen zijn niet erg, dat is eenmaal zo. Maar als 'ie smerig op een foto staat dan denk ik altijd "goh die eigenaar geeft er weinig om".
Ja heb je gelijk in, ik ben absoluut geen poetser. Maar ze is wel vies idd. Kan je nagaan, heb haar nog door de wasbox gehaald... :9 _O- . van het weekend maar eens de emmer en spons tevoorschijn halen.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:57

botoo

💀 too old to die young

Mooi ding, daar niet van, maar de opmerking 'Indian Chief viert dit jaar 100 jaar' is imho stevige onzin. Deze Indian Chief heeft niets meer met het aloude Indian te maken, het merk is een hele poos weggeweest (failliet in 1953) en pas in 2011 als merknaam overgenomen door Polaris Industries die dat ipv hun Victory Motorcycles weer in de markt zetten.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

botoo schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:40:
[...]

Mooi ding, daar niet van, maar de opmerking 'Indian Chief viert dit jaar 100 jaar' is imho stevige onzin. Deze Indian Chief heeft niets meer met het aloude Indian te maken, het merk is een hele poos weggeweest (failliet in 1953) en pas in 2011 als merknaam overgenomen door Polaris Industries die dat ipv hun Victory Motorcycles weer in de markt zetten.
Ooit eens in Wassenaar naast zoiets bij het stoplicht gestaan:

Afbeeldingslocatie: https://www.bikesure.co.uk/bikesureblog/wp-content/uploads/2017/07/classic-Indian-motorcyle.jpg

Was echt heel erg gaaf om te zien O+ Zat ook echt z'n oude heer met een pothelm (met stofbril!) en zo'n half lange leren jas op 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Kars schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:30:
[...]

Zou mij niet afschrikken, ik zou meer de indruk krijgen dat 'ie nog steeds gewoon in gebruik is, da's juist een pluspunt in mijn boek.

Toen ik vroegah tweedehands auto's opkocht en verkocht poetste ik ze heel grondig en liet ze vervolgens weer een beetje smerig worden. Potentiele kopers zagen dan juist de geweldige glans onder het dunne laagje stof en kregen de indruk dat de auto er wel heel netjes bij zou staan na een simpel wasbeurtje :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Wie echte Indians wilt zien kan naar Tony Leenes Indian Motorcycle Museum in Lemmer. Ik ga er binnenkort langs als ik een rondje IJsselmeer doe.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:22

MarcoKL

That's a huge b*tch!

2 jaar geleden m'n motor verkocht, maar na een scheiding en wat meer tijd over :P dus het begon toch te kriebelen. Dus afgelopen maart een Kawasaki Z800 gekocht 8) Nu lees ik alweer een tijdje mee in dit topic, leuk om verhalen te lezen!

Nu gelijk een motorvakantie gepland om eind juli naar Italië te gaan. Wel met de auto+aanhanger die kant op en dan op een camping als uitval basis. We zitten vlakbij Trente, dus wij dachten pakken we het Gardameer en de stelvio pas mee. Nog iemand leuke tips? :-)
Had de 'Italië' hits al gelezen in dit topic. Volgens mij zijn het daar leuke wegen om te rijden!

• Bommes
Bommes schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:01:
Hm mijn Google skills zijn duidelijk inferieur.
Nou ja ik ga er maar vanuit dat de webshop waar ik de helm nu besteld heb snel bezorgd.
Prijs verschil zal ik nog eens een mailtje aan wagen.
Vanochtend een nette reactie van Patrick van de webshop.
Hi Bommes,
Uiteraard gaan we mee met de prijs, heb een retourbetaling van € 35,00 aangemaakt.
Dit ontvang je binnen 2 dagen retour :)
With kind regards,
Met vriendelijke motorgroeten,
Patrick Martijn
Goed geregeld dus. :)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:33

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:40:
[...]

Helemaal mee eens. En erg jammer dat Victory niet doorgezet is. Vond dit filmpje van Fortnine wederom subliem en gaf inzichten hierin (Victory word besproken vanaf ongeveer 8.30m):

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:05
[...]

Advertentie ziet er netjes uit, inderdaad een keertje wassen zou m niet misstaan. Het is een gebruikte fiets, dus niet elk dingetje hoeft er af te zijn. Combi prijs-km's lijkt me zeer schappelijk.

Wat denk ik het grootste probleem is, is dat ie op een forum staat voor motorrijders (die over het algemeen al een motor hebben), terwijl het voor die prijs een goeie eerste motor/beginnersmotor is. De doelgroep van de motor is op dat forum (nog) niet aanwezig, maar misschien wel na aanschaf van de motor. Mijn tip: wassen, nieuwe foto's maken, en meer verkoopkanalen gebruiken. Oh, en zet een linkje naar de advertentie in je signature op elk forum wat je gebruikt :Y

@MarcoKL Zit je in Levico? Dan heb ik nog wel een paar dagroutes voor je! Kaiserjagerstrasse, Passo Manghen (alleen doordeweeks doen, vrijdag-maandag vermijden), Trento Bondone... Als je tijd en zin over hebt: doe een rondje richting Arabba!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Bommes schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:16:
[...]

Vanochtend een nette reactie van Patrick van de webshop.

[...]

Goed geregeld dus. :)
Hij zag hem natuurlijk al geretourneerd worden onder WKOA, dus dan beter met minder winst verkopen :)

Welke versie heb je gekozen? Vind het wel een nette helm. Heb destijds de EXO-Combat overwogen, maar gezien het kinstuk geen echte bescherming bood uiteindelijk toch voor de Shoei EX-Zero gegaan.

[ Voor 24% gewijzigd door LankHoar op 23-06-2021 11:30 ]

• Bommes
@LankHoar de Exo tech in het wit hoogglans.
Die heeft zowel als jet helm als integraal een type goedkeuring.
Kin stuk gaat volledig naar achter in de open stand.
Het is het zelfde type als ik op had toen ik de boom kopte 2 weken terug. Toen mat grijs nu dus wit.
Deze dus: https://www.chromeburner....2pIdi6i34vOxoCTKUQAvD_BwE

Niet echt een hele stille helm en wat meer ventilatie zou wel welkom zijn.
Maar dat is als het schaap met 5 poten, in dit soort systeem helmen die helemaal openklappen heb je erg weinig keuze. Dan is deze Scorpion wel de beste optie.
Nu dus voor deze gekozen, ga hem denk in de kleuren van mijn Guzzi laten wrappen.
Waarschijnlijk koop ik dan ook nog wel een keer een cross helm er bij.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Bommes schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:16:
@LankHoar de Exo tech in het wit hoogglans.
Die heeft zowel als jet helm als integraal een type goedkeuring.
Kin stuk gaat volledig naar achter in de open stand.
Het is het zelfde type als ik op had toen ik de boom kopte 2 weken terug. Toen mat grijs nu dus wit.
Deze dus: https://www.chromeburner....2pIdi6i34vOxoCTKUQAvD_BwE

Niet echt een hele stille helm en wat meer ventilatie zou wel welkom zijn.
Maar dat is als het schaap met 5 poten, in dit soort systeem helmen die helemaal openklappen heb je erg weinig keuze. Dan is deze Scorpion wel de beste optie.
Nu dus voor deze gekozen, ga hem denk in de kleuren van mijn Guzzi laten wrappen.
Waarschijnlijk koop ik dan ook nog wel een keer een cross helm er bij.
Wit valt lekker op, goede keuze. En je helm wrappen? Daar heb ik nog nooit over nagedacht. Klinkt wel interessant eigenlijk.. :D

Mijn helm laat ook veel lawaai mijn oren in. De volgende keer wil ik daar toch proberen beter op te letten bij aanschaf (dit was mijn eerste motor helm, vroeger alleen een cross helm voor de brommer maar toen lette ik enkel op looks).

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-12-2025
Hoet zit het dan eigenlijk met die flap bovenop je helm? Heb je daar niet enorm veel last van als je op de snelweg rijdt?

• Bommes
Op wie reageer je @Bioflap ?
Indien op mij, dat kin stuk van de Exo tech gaat helemaal achter over naar de achter kant van je helm.

Afbeeldingslocatie: https://vanmeelmotoren.nl//Files/10/203000/203779/ProductPhotos/Source/1541721812.jpg

Daar heb je dus geen last van met rijden.

[ Voor 8% gewijzigd door Bommes op 23-06-2021 13:44 ]

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-01 21:35
Soort van Roof Boxer systeem maar dan zonder die afzichtelijke 'hoorntjes'...

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:48

Destruction

(ex-)Automonteur

[Afbeelding]
Prima motoren, goede kleur ook :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brzHAqww318Yz3MiXUjqhZHCYvI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wbptgoyz33UXUAwfnsan5za0.jpg?f=user_large
Dit was mijn Diversion 900, uit 1995. Naar het schijnt rijdt het ding nu rond in Rusland.

Na 24 jaar en 130.000km (oid) was de koppeling en de voor vering gaar, en vond ik het wel tijd voor iets anders, maar het is altijd starten en lopen geweest :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Bommes
Kars schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:48:
Soort van Roof Boxer systeem maar dan zonder die afzichtelijke 'hoorntjes'...
Ja dat, en wel comfortabel en veilig.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/06/1624449194-600-x-450px-IMG_20200708_162214895%20(Small).jpg

Ik vind het ideaal, niet steeds je pot af te hoeven doen als je wat wilt drinken/snacken of een foto wilt maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 23-06-2021 13:54 ]

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:21
[...]

Nette prijs denk ik. Netste hoeft ie ook niet te zijn, zeker niet voor dat geld.

Maar verhoog je vraagprijs naar 1000 en zet 'm op marktplaats. Daar wordt 99% van dit soort motoren verkocht ;). Via mf/autoscout heb ik wel motoren verkocht, maar alleen als ik juist wil dat er niemand op af komt (geen zin in veel aanloop bv).

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:18

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Zijn er nog goede adviezen over een communicatie set met budget in achterhoofd.

Mijn zwager heeft net een motor gekocht en wilt graag een setje, maar met alle kosten doet hij dit het liefst zo goedkoop mogelijk.
Nu weet ik dat er redelijke setjes van Ali vandaan komen, maar zou absoluut niet meer weten welke.
Als hij het geld had gehad had hij een Sena of Cardo gekocht, maar dat zal ff wat later moeten gezien de motor ietsjes duurder uit viel dan gepland.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dual Sena SMH-5 kost €150 ofzo, maar dan heb je wel echt een oude versie (zonder mesh). Die tweede kun je zo doorverkopen.

[ Voor 16% gewijzigd door _eLMo_ op 23-06-2021 14:06 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:40
Rubman schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:55:
Zijn er nog goede adviezen over een communicatie set met budget in achterhoofd.

Mijn zwager heeft net een motor gekocht en wilt graag een setje, maar met alle kosten doet hij dit het liefst zo goedkoop mogelijk.
Nu weet ik dat er redelijke setjes van Ali vandaan komen, maar zou absoluut niet meer weten welke.
Als hij het geld had gehad had hij een Sena of Cardo gekocht, maar dat zal ff wat later moeten gezien de motor ietsjes duurder uit viel dan gepland.
Zoiets?
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aDdAK19_700bwp.webp

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:40
[...]

Probeer ook eens op Facebook. Daar zijn groepen zoals "motoren onder de 1000 euro", waar veel koopjesjagers en knutselaars zitten.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:18

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Mwah ben niet van plan bij hem achterop te gaan zitten.
Zit niet zo lekker op een MT07

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:22

MarcoKL

That's a huge b*tch!

NLDViane schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:24:
[...]
@MarcoKL Zit je in Levico? Dan heb ik nog wel een paar dagroutes voor je! Kaiserjagerstrasse, Passo Manghen (alleen doordeweeks doen, vrijdag-maandag vermijden), Trento Bondone... Als je tijd en zin over hebt: doe een rondje richting Arabba!
Nee zit bij Pinzolo, maar goed het is een motor vakantie dus rijden gaan we sowieso! 8)
Passo Manghen ziet er goed uit!!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:10
Twee jaar terug de Passo Manghen gefietst, erg mooi. Die kaiserjagerstrasse ook trouwens.

Monte Grappa vond ik ook mooi (op de fiets dan toch) veel historie daar vanwege al het vechten daar in WOI

• FitTiv
MarcoKL schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:03:
2 jaar geleden m'n motor verkocht, maar na een scheiding en wat meer tijd over :P dus het begon toch te kriebelen. Dus afgelopen maart een Kawasaki Z800 gekocht 8) Nu lees ik alweer een tijdje mee in dit topic, leuk om verhalen te lezen!

Nu gelijk een motorvakantie gepland om eind juli naar Italië te gaan. Wel met de auto+aanhanger die kant op en dan op een camping als uitval basis. We zitten vlakbij Trente, dus wij dachten pakken we het Gardameer en de stelvio pas mee. Nog iemand leuke tips? :-)
Had de 'Italië' hits al gelezen in dit topic. Volgens mij zijn het daar leuke wegen om te rijden!
Als het niet te ver voor je is sustenpas. Vorig jaar zomer geweest, Er. Was. Niemand. En zeer goed asfalt. Heerlijk!!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:31

4x2

lộn xộn quá

Bommes schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:44:
Indien op mij, dat kin stuk van de Exo tech gaat helemaal achter over naar de achter kant van je helm.

[Afbeelding]

Dat heeft de Airoh Rev19 die ik net gekocht heb dus ook, is inderdaad ideaal (en heeft ook de dubbele goedkeuring)
Hij is ook nog vrij stil (in de vrije lucht iig)
Nadeeltje 1: bovenste ventilatie werkt niet met het vizier open, dat zit er dan nl overheen.
Nadeeltje 2: vizier kan alleen maar open of dicht, niet op een kiertje (aangezien ie automatisch kan openen, nou zit er wel een pinlock bij, dus het beslaan zal wel meevallen, maar toch)

leeg

• hsukhraj
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-12-2025
:) Italië/ die regio is supergaaf! flinke tijd geleden met mijn indertijd ZX9 heen geweest;

indertijd had ik nog geen meekleurend vizier en droeg ik een zonnebril binnen mijn helm... vervolgens vanuit de felle zon een zeer slecht verlichte tunnel inrijden.... was toch een beetje spannend :)

weet niet in hoeverre dit nog steeds relevant is in die regio; maar misschien goed om alvast van op de hoogte te zijn ;)

veel plezier gewenst iig!!!
MarcoKL schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:03:

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zojuist onze oudste even achterop de motor gezet. En hij kan eenvoudig bij de bijrijder pedalen.
Dat wordt een motorpak en helm kopen en samen rijden!

Maarja wat koop je? Het zal sporadisch gebruikt worden, dus veel mag het niet kosten.

Wie heeft ervaring met motorpakken voor kinderen? Misschien iemand zelfs nog wat liggen?

• roda_djavulen
@Jelte Geen ervaring mee, maar zou er niet veel 2dehands te vinden zijn? Kinderen groeien er zo weer uit lijkt me.

• Bioflap
Bommes schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:44:

[Afbeelding]

Haha semi, nu ik het zelf lees is het inderdaad niet helemaal helder. Ik zat te kijken naar de Moto Guzzi Adventure helmet, en daar heb je toch 'n flinke flap aan de voorkant uitsteken. Hoe zit dat als je ook gewoon op de weg rijdt? Zul je daar dan veel last van hebben?

Voorbeeld van de helm hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://images.piaggio.com/motoguzzi/accessories/607052m/607052m-ad/607052m-ad-01-thumb.jpg

• Bas1337
JanPedaal schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:43:
[...]

Welkom en gefeliciteerd! Mooie motor.
Foto is bij Veenhuizen denk ik?
Klopt! Ik woon zelf een paar dorpen verderop, maar vond dit wel een mooie foto-locatie. Genoeg moois te ontdekken hier in de kop van Drenthe :)

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[...]

Noorwegen is nog hermetisch gesloten helaas, wij zijn ook aan het afwachten tot het weer opengaat.

Nog een tip voor als je naar de Noordkaap gaat, de Noren zijn in hoog tempo de E6 aan het ombouwen tot een saaie, brede weg. Maar op sommige plekken ligt die nieuwe weg met tunnels een paar kilometer verderop en ligt de oude weg er verlaten en kronkelig bij. Zoek deze oude delen op, dat zijn vaak de mooiste stukjes!
En vanaf Steinkjer kan je ook de RV17 nemen langs de kust tot Mo i Rana of zelfs tot Bodo. Wel met een aantal veerponten erin, en deze weg zijn ze ook al aan het verbreden en rechttrekken, maar een stuk leuker om te rijden dan de E6.

• roda_djavulen
Bioflap schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:06:
[...]

Haha semi, nu ik het zelf lees is het inderdaad niet helemaal helder. Ik zat te kijken naar de Moto Guzzi Adventure helmet, en daar heb je toch 'n flinke flap aan de voorkant uitsteken. Hoe zit dat als je ook gewoon op de weg rijdt? Zul je daar dan veel last van hebben?

[Afbeelding]
Heb zelf n Shoei Hornet en daarmee heb je geen last van die klep, ook niet op de snelweg, zolang je maar rechtdoor kijkt. Als je je hoofd ver draait dan voel je de helm wel wat aan je nek trekken.

Voor offroad vind ik de klep wel fijn, al is het maar al bescherming tegen takken die anders tegen je vizier komen. Verder tegen modder, laagstaande zon e.d.

• Jelte
  • Niet online
roda_djavulen schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:00:
@Jelte Geen ervaring mee, maar zou er niet veel 2dehands te vinden zijn? Kinderen groeien er zo weer uit lijkt me.
zou je denken he? Maar op marktplaats staat niet echt veel.

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:05
MarcoKL schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:20:
[...]

Nee zit bij Pinzolo, maar goed het is een motor vakantie dus rijden gaan we sowieso! 8)
Passo Manghen ziet er goed uit!!
Ah, die kant ben ik weinig geweest afgelopen jaar (1 rondje). Kan je aanraden om in ieder geval de Monte Bondone op te gaan (SP85, is een hillclimb-parcours). Daarnaast als je van smalle weggetjes houd: SP48 en SP208. Passo Gavia (SP29) is ook prachtig, asfalt is wel beroerd. En als je tijd over hebt, rijd na de Stelvio richting Davos in Zwitserland, dat is een van de mooiste wegen die er is volgens Top Gear!

• Bommes
[...]

[Afbeelding]
Niet mee gereden dus geen ervaring met zo een klep.
Wel de helm gepast uit jou berichtje, helaas paste hij mij niet goed.
L te groot, M te klein.
Er was trouwens ook niet echt ruimte voor speakertjes van een comm setje.

@4x2 daarom viel bij mij die Airoh ook af, bizarre keuze met dat vizier.
En heel eerlijk had ik een beetje een Ali Baba gevoel bij dat merk.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:52

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Adventure helmet, en daar heb je toch 'n flinke flap aan de voorkant uitsteken. Hoe zit dat als je ook gewoon op de weg rijdt? Zul je daar dan veel last van hebben?
Zo'n klep zit op alle crosshelmen (daar is ie groter) en voor de adventure helmen moet je genoegen nemen met een kleinere. Op mijn oude Nexx adventure helm vond ik het heel fijn, want het schermt de zon af. Last heb ik er nooit van gehad.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Bioflap
mphilipp schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 17:52:
[...]

Zo'n klep zit op alle crosshelmen (daar is ie groter) en voor de adventure helmen moet je genoegen nemen met een kleinere. Op mijn oude Nexx adventure helm vond ik het heel fijn, want het schermt de zon af. Last heb ik er nooit van gehad.
Ah dus het is voornamelijk voor de zon? Ik had die vroeger ook met 't crossen, en had wel eens dat die er af brak als je weer eens te hard op je plaat ging :+

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:52

mphilipp

Romanes eunt domus

Bioflap schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 18:00:
[...]
Ah dus het is voornamelijk voor de zon? Ik had die vroeger ook met 't crossen, en had wel eens dat die er af brak als je weer eens te hard op je plaat ging :+
Het is net de klep van een pet. Volgens mij is dat de enige functie. Maar die grote op crosshelmen is misschien een beetje te groot voor op de weg. Dan kun je misschien soms borden niet goed lezen oid. Ik denk dat ze 'm daarom wat kleiner maken voor adventure helmen.

[edit]
Ik lees net dat het eigenlijk bedoeld is om te beschermen tegen rondvliegende kluiten, takken etc. Omdat je geen vizier hebt op een crosshelm, alleen een bril. Je hoeft dan alleen maar je hoofd een beetje naar beneden te doen en je hebt dan een soort bescherming.
Maar tegen zon, en vooral schitteringen op je vieze crossbril, is ook een tweede, net zo belangrijke functie.

[ Voor 26% gewijzigd door mphilipp op 23-06-2021 18:05 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Dullahan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:38
Heeft er hier iemand ervaringen met bagtecs/motea? Ik was op zoek naar een rugzak/tas en kwam onder andere deze tegen

https://www.motea.com/nl/...helmhouder-45ltr-217943-0

Mij leek het wel handig om een zadel tas te hebben die ik ook als rugzak kan meenemen. Ik kan echter weinig vergelijkbare rugzakken vinden van bekendere merken. Een die ik wel kan vinden is bijvoorbeeld van sw-motech

https://www.bikeroutfit.n...tailbag-backpack-lr1.html

Deze is dan ook meteen kleiner en veel duurder. Is bagtecs het proberen waard, of heeft iemand andere tips voor dit soort type rugzakken/tailbags?

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-01 19:53
Nieuweling hier: ik heb een oud beestje; deze wil ik verzekeren. WA is goed genoeg; ben dus eigenlijk op zoek naar de goedkoopste variant. Nog tips?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:22
smeerbartje schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:07:
Nieuweling hier: ik heb een oud beestje; deze wil ik verzekeren. WA is goed genoeg; ben dus eigenlijk op zoek naar de goedkoopste variant. Nog tips?
Independer.nl

Of knmv.nl

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-01 14:56
Dullahan schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 18:32:
Heeft er hier iemand ervaringen met bagtecs/motea? Ik was op zoek naar een rugzak/tas en kwam onder andere deze tegen

https://www.motea.com/nl/...helmhouder-45ltr-217943-0

Mij leek het wel handig om een zadel tas te hebben die ik ook als rugzak kan meenemen. Ik kan echter weinig vergelijkbare rugzakken vinden van bekendere merken. Een die ik wel kan vinden is bijvoorbeeld van sw-motech

https://www.bikeroutfit.n...tailbag-backpack-lr1.html

Deze is dan ook meteen kleiner en veel duurder. Is bagtecs het proberen waard, of heeft iemand andere tips voor dit soort type rugzakken/tailbags?
Volgens mij heeft kriega hier ook wel wat voor, zal wel duur zijn, maar ze staan er om bekend goed spul te leveren.

🇺🇦

• Bommes
Ik heb mijn Vespa 250 en Moto Guzzi in mijn totale verzekeringspakket zitten, dus met de auto, de inboedel, rechtsbijstand, opstal heel de bende.

De Vespa komt op € 2,50 per maand voor WA, de Guzzi € 7,50 beide WA beperkt casco.

Dit alles via een tussen persoon.
Misschien heb jij ook zo je verzekering gezamenlijk ergens onder gebracht dat kan de motor ook vaak bij.

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een nieuwe moto guzzi v7 iv centenario !!!

Afbeeldingslocatie: https://www.motorzoeker.nl/public/motorfotos/large/motoguzzi/motoguzzi_v7stonecentenario_16189245842.png

Super blij en trots. Kan niet wachten om hem op te mogen halen.

Verder zoek ik nog een nieuwe helm. Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Eigenlijk zoek ik een helm met:
-retro look
-super veilig
-stil
-ik neig naar een systeemhelm maar dat weet ik ook niet zo goed....

achja, morgen misschien maar eens op pad bij wat winkels om eens te kijken. Mocht iemand nog tips hebben dan hoor ik het graag.

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-12-2025
Wat @Bommes en @418O2 aangeven. Als je al een motorvoertuig in privé verzekerd hebt krijg je vaak bij dezelfde verzekeraar extra korting op het 2e voertuig. Als dit je eerste motorvoertuig is, dan is Independer een goed begin om te zoeken. Alleen kijkt Independer niet naar alle verzekeraars.

Probeer ook de volgende;

Univè
FBTO
Centraal Beheer
OHRA
HEMA (van de rookworsten) :)

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06-2025
Brik schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 23:01:
Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een nieuwe moto guzzi v7 iv centenario !!!

[Afbeelding]

-retro look
-super veilig
-stil

achja, morgen misschien maar eens op pad bij wat winkels om eens te kijken. Mocht iemand nog tips hebben dan hoor ik het graag.
Shoei Glamster (mijn eigen helm)

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:47
Enige nadeel van de glamster (naast de Barbie naam) is dat de ventilatie niet dicht kan.

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01 11:14
Jelte schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:55:
Zojuist onze oudste even achterop de motor gezet. En hij kan eenvoudig bij de bijrijder pedalen.
Dat wordt een motorpak en helm kopen en samen rijden!

Maarja wat koop je? Het zal sporadisch gebruikt worden, dus veel mag het niet kosten.

Wie heeft ervaring met motorpakken voor kinderen? Misschien iemand zelfs nog wat liggen?
Wij hebben voor onze beide kinderen een compleet set (5 en 8 jaar). Jas broek en schoenen hebben we via marktplaats. Helm gewoon nieuw. Let wel op met een kinderhelm, dat het ook echt een kinderhelm is en geen verkleinde volwassen helm. We hebben er een van HJC , en dat is een mooie lichte kleine helm.

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01 11:14

-retro look
-super veilig
-stil

Scorpion EXO Combat EVO?

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[Afbeelding]

-retro look
-super veilig
-stil

Aantal helmen van Bell misschien?
https://www.motorkledingcenter.nl/bell-bullitt-command.html
https://www.motorkledingcenter.nl/bell-moto-3-stripes.html
https://www.motorkledingcenter.nl/bell-bullitt-dlx-bolt.html
Of de Simpson Stig helm:
https://www.motorkledingcenter.nl/simpson-venom.html

• Jelte
  • Niet online
s006110 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:10:
[...]

Wij hebben voor onze beide kinderen een compleet set (5 en 8 jaar). Jas broek en schoenen hebben we via marktplaats. Helm gewoon nieuw. Let wel op met een kinderhelm, dat het ook echt een kinderhelm is en geen verkleinde volwassen helm. We hebben er een van HJC , en dat is een mooie lichte kleine helm.
We gaan kijken, voor €200 hebben we een broek en jas. Helm van mijn vriendin past erg goed bij onze oudste (scheelt slechts 1,5cm in hoofdomtrek :o ). En dan moeten we nog iets met laarzen.

Toch marktplaats maar in de gaten houden.

• Brik
Ja die bell bullit had ik idd ook gezien. Echter wel ergens gelezen dat die vrij gehorig was en minder goed uit de tests kwam....
Eoghlear schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 07:34:
[...]
[...]
Shoei Glamster (mijn eigen helm)
Ga ik naar kijken, thnx!

[ Voor 25% gewijzigd door Brik op 24-06-2021 09:29 ]

• Nycrea

[Afbeelding]

-retro look
-super veilig
-stil

Steeds meer Guzzi's :9
En vriend van mij rijdt ook op een V7 met een Shoei Glamster, hij is er erg blij mee, maar als je in regen of koud weer wil rijden is de permanente open ventilatie wel minder.

Wat betreft je eisen, retro helmen zijn vaak minder stil, simpelweg omdat de ronde helm schaal voor de retro look dit niet goed toelaat.

Systeemhelm is een aanrader qua handigheid, maar deze helmen zijn vaak minder stil en zwaarder (of duurder) ook is er een punt te maken dat ze minder veilig zijn in het uiterste geval.
Ik ken ook niet veel retro look systeem helmen. Mijn moeder rijdt ook op een V7 en draagt een AGV sportmodular, dat ziet er ook niet vreemd uit ofzo, dus maak je niet te druk om het matchen van de look van je fiets met de helm.

Ik zou vooral aanraden om een helm te nemen die de features heeft die je wil een vooral ook goed zit (goed aansluitend, dit verschilt nogal per helm. Ik heb bijvoorbeeld ook de AGV Sportmodular geprobeerd, maar M is the los en S the klein).

🇺🇦

• Brik
Nycrea schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:30:
[...]

En vriend van mij rijdt ook op een V7 met een Shoei Glamster, hij is er erg blij mee, maar als je in regen of koud weer wil rijden is de permanente open ventilatie wel minder.

Wat betreft je eisen, retro helmen zijn vaak minder stil, simpelweg omdat de ronde helm schaal voor de retro look dit niet goed toelaat.

Systeemhelm is een aanrader qua handigheid, maar deze helmen zijn vaak minder stil en zwaarder (of duurder) ook is er een punt te maken dat ze minder veilig zijn in het uiterste geval.
Ik ken ook niet veel retro look systeem helmen. Mijn moeder rijdt ook op een V7 en draagt een AGV sportmodular, dat ziet er ook niet vreemd uit ofzo, dus maak je niet te druk om het matchen van de look van je fiets met de helm.

Ik zou vooral aanraden om een helm te nemen die de features heeft die je wil een vooral ook goed zit (goed aansluitend, dit verschilt nogal per helm. Ik heb bijvoorbeeld ook de AGV Sportmodular geprobeerd, maar M is the los en S the klein).
Bedankt voor de tips. Ik ben een mooi weer rijder...

Ik heb momenteel een nolan n70 maar die zit dus idd voor geen meter. Echt een miskoop geweest en ondertussen alweer 5 jaar oud dus tijd voor een nieuwe :9

• Bioflap

[Afbeelding]

-retro look
-super veilig
-stil

Nog een Guzzi rijder, gefeliciteerd! Mooie motor man :9 Is dit het nieuwste model?

• teacher
  • Laatst online: 20:43

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Nou... wellicht kan je hem bij je autopolis zetten. Kan je waarschijnlijk ook je schadevrije jaren gebruiken enzo.. :Y

cool ding trouwens! :Y

Wise enough to play the fool

• Brik
Bioflap schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:54:
[...]

Nog een Guzzi rijder, gefeliciteerd! Mooie motor man :9 Is dit het nieuwste model?
Yep, special edition ivm 100 jarig bestaan (centenario) met de beroemde moto guzzi kleuren.

Motorblok heeft ook een upgrade gehad dus ben benieuwd :9~

• Bioflap
Brik schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:27:
[...]

Yep, special edition ivm 100 jarig bestaan (centenario) met de beroemde moto guzzi kleuren.

Heel vet! Mooi dat hij inderdaad de kleuren heeft van de beroemde V8 racer, echt heel tof! Volgens mij krijg je hem dan ook met die mooie 100-jaar sticker :9

Ga je er mee naar Mandello in september?

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter

[Afbeelding]

-retro look
-super veilig
-stil

Gefeliciteerd! :D

Qua helm: systeemhelm en stil gaan normaliter niet goed samen. En retro systeemhelmen heb ik ook nog niet gezien.

Ik heb zelf de Shoei EX-Zero, en die is erg veilig. Lekkere retro look ook (zoch ik ook naar), maar vind hem wel vrij veel geluid door laten. Zou ik hem anderen aanraden? Zeker, want ik raad ook iedereen aan gehoorbescherming te dragen, vooral op de snelweg :) Wanneer ik enkel binnendoor rijd draag ik het ook niet altijd, dan is het geluid prima te harden.

Voordeel van deze helm: heeft een ingebouwd vizier die totaal niet opvalt, en kun je gebruiken. Maar je kunt ook makkelijk een retro piloten bril gebruiken, en zelfs retro zonnescherm e.d. er op klikken :+

Mega voordeel van Shoei: op maat maak service. Ik had moeite met een passende helm vinden, en deze is voor mij helemaal passend gemaakt. Kost je niets, super comfortabel en ook nog extra veilig. Top dus 8)

-edit- ik zie dat iemand de Scoprion EXO Combat aanraad. Die heb ik eerst ook overwogen, maar is niet gecertificeerd als integraal helm, en bied eigenlijk weinig bescherming voor je kin. Bovendien niet in een lichte kleur verkrijgbaar, en dat maakt een helm ook extra veilig (vaak kijken mensen hier overheen). Viel voor mij dus af.

[ Voor 9% gewijzigd door LankHoar op 24-06-2021 12:53 ]

• Bommes

[Afbeelding]

-retro look
-super veilig
-stil

Nice nog een Guzzi er bij..
* Bommes zwaait terug als V85TT eigenaar

Als de helm je past is een HJC C70 Curves misschien wel wat, mits je tenminste geen speakers er in wilt monteren.
Ze hebben ze wel in toffe kleur stellingen waardoor ze net wat anders ogen dan al die streetfighter achtige helmen met blitse pijlen en striping.

Afbeeldingslocatie: https://bdlamotorbikes.co.uk/wp-content/uploads/2021/04/HJC-C70-Curves-Motorcycle-Helmet.jpg

Bij je eigen merk houden, de Guzzi adventure helm:
Afbeeldingslocatie: https://wide.piaggiogroup.com/articles/accessories/anteprima-moto-guzzi-adventure-collection-dedicata-alla-nuova-v85-tt/foto6.jpg
Ook helaas daar geen ruimte voor speakers.

https://www.returnoftheca.../best-cafe-racer-helmets/

Anders een "normale doorsnee helm" in mat zwart/grijs of wit?
Ik heb de Scorpion Exo tech solid in het mat grijs gehad en nu de witte besteld.
Systeem helm, veilig en door de mat grijze kleur past het wel bij je mat groen/grijze motor

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:00

A13X

Dude

Bommes schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:55:
[...]

Nice nog een Guzzi er bij..
* Bommes zwaait terug als V85TT eigenaar
Bedoel je niet als V85__ eigenaar ? :+

spoiler:
aangezien je een paar voorpoten mist :+

Awesome

• Nycrea
A13X schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:04:
[...]

Bedoel je niet als V85__ eigenaar ? :+

spoiler:
aangezien je een paar voorpoten mist :+
Too soon :'(

🇺🇦

• Bas1337
Destruction schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:50:
[...]

Prima motoren, goede kleur ook :P

[Afbeelding]
Dit was mijn Diversion 900, uit 1995. Naar het schijnt rijdt het ding nu rond in Rusland.

Na 24 jaar en 130.000km (oid) was de koppeling en de voor vering gaar, en vond ik het wel tijd voor iets anders, maar het is altijd starten en lopen geweest :)
Prachtige kleur inderdaad. Die van mij zit op een dikke 69000 nu en heeft al progressieve WP-veren, dus als ik het goed lees kan ik nog even vooruit. Ik heb deze motor ook gekocht met het idee om ook het sleutelen aan de motor op een laagdrempelige manier te leren. Koppelingsschakelaar was stuk, en die heb ik al vervangen zonder dat de boel ontplofte, dus het begin is er :)

• LukeBanning
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-12-2025
Afbeeldingslocatie: https://www.tlm.nl/files/cache/e87536163e310bd297f6dfe1afbfd2f0_f126204.jpg
Voor bovenstaande motor tot een koopovereenkomst gekomen. Even nog kijken wanneer ik 'm ophaal, maar komende vanaf mijn Yamaha FZR600R een leuke update denk ik!
Altijd geroepen dat er ooit een Duc zou komen, en het is deze Multistrada 1200 geworden :-)!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Mooie motor! Ik heb ook een Duc 1200 gehad, model 2017. Sinds maart overgestapt op een nieuwe bmw r1250GS. Toch denk ik nog af en toe terug aan de Duc, vooral het geluid mis ik....

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:56
LukeBanning schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:28:
[Afbeelding]
Voor bovenstaande motor tot een koopovereenkomst gekomen. Even nog kijken wanneer ik 'm ophaal, maar komende vanaf mijn Yamaha FZR600R een leuke update denk ik!
Altijd geroepen dat er ooit een Duc zou komen, en het is deze Multistrada 1200 geworden :-)!
gruwelijk apparaat, staat zeker nog op mijn verlanglijstje voor ooit

[Afbeelding]

Welkom bij de Guzzi Club!
-retro look
-super veilig
-stil

Ik heb deze bell.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VzOGSyCBEgQD7kK5Fm4PhRqYPM0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8aqe1FICQvE4zHgC74G7XUhf.jpg?f=fotoalbum_large
Retro en matcht de kleur van mijn (en jouw) tank maar niet echt stil en waarschijnlijk zijn er ook veiliger hlemen..

En ook een Schuberth C3 Pro, totaal niet retro, maar wel stil en veilig..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• _eLMo_
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-4xf3ip6RjBAr5561sEybCLXP64=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FLvbdQZ9jRUXPL7tKzfQtm3f.jpg?f=user_large

Een C4 Pro in Swipe Grey kan wellicht nog wel?

• LukeBanning
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-12-2025
Willianv schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:44:
Mooie motor! Ik heb ook een Duc 1200 gehad, model 2017. Sinds maart overgestapt op een nieuwe bmw r1250GS. Toch denk ik nog af en toe terug aan de Duc, vooral het geluid mis ik....
Vanaf 2015 is die wel wat fraaier afgewerkt, heeft die cruise control, etc., maar dat liet mijn budget niet toe. Het blok is volgens mij wel (nagenoeg) identiek. Heb ook op de nieuwe R1250GS gereden, dat is me ook een hele brute fiets hoor! Maar ook daar is het budget een issue haha ;) !
Nycrea schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:30:
[...]

Dit laatste is erg herkenbaar.. als het hard regent of hagelt doet het pijn met een helm zonder vizier..
Daarom gebruik ik bij touring ook de Schuberth..

• Jolke
ToolkiT schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:46:
[...]

Welkom bij de Guzzi Club!

[...]

Ik heb deze bell.
[Afbeelding]
Retro en matcht de kleur van mijn (en jouw) tank maar niet echt stil en waarschijnlijk zijn er ook veiliger hlemen..

En ook een Schuberth C3 Pro, totaal niet retro, maar wel stil en veilig..
Met een NL kenteken voor de deur. Bezoekers of ben je in NL? :)
Over toeren gesproken vorige week zaterdag hadden we een meet-up met de MG V7 UK groep.

Eerst lokaal met 4 andere V7s afgesproken om samen op te rijden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zz62_5JG-YxEqqEke-00vYY30lY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wX9ctYWVYkKDSRBBcQv2Q31i.jpg?f=fotoalbum_large

En bij de meeting bleek dat van de 50+ V7's er geen een hetzelfde was, en amper een nog stock..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/So7BRl3UIrIRya4Y21ZSuRon7s4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/62IafPLdb4seAr55yO1OEmmi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7PlYdL1FaTz30WIaRmUD3QfB_pg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U5rW5FYLpeBYBhhMqHbcs5Ze.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKk_V0qdi_qsPUCeS_tP5CcZ8B8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XGznDfhg1nO7DQdQxRx2SIo7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vEOnNBuT6HleDOyU1n3ws0bpcN8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5okmiUMdagdvywxI53WffwJL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fM9_LfaLNsXVfYsiwPcldVAS21s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OdTNdcwvD8nALWxjLERGZhN0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FrFxdCYvsIa_HxQ-zDjKNFSNk2s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IPMqz08EptQIkE4zrBN6sfOs.jpg?f=fotoalbum_large

Jolke schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:55:
[...]

Met een NL kenteken voor de deur. Bezoekers of ben je in NL? :)
Goed gezien, we hadden toen idd bezoek.. foto is genomen op mijn eigen 'drive'..

Brik schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:27:
[...]

Klopt, 850cc ipv 750
En wat aanpassingen aan de drivetrain.. de achterhub is anders bijvoorbeeld
En wat kleine verbeteringen zoal olie glas ipv pijlstokje in de vuldop..

• Brik
Leuk al die reacties! Bedankt voor de tips van de helmen.

Vandaag even langs gegaan bij louis in tilburg op het eea te passen.

De Bell bullit vond ik mooi maar die paste me echt niet goed.

De Shoei glamster hadden ze er helaas niet. Well de shoei nrx, die zat heerlijk maar dat was echt zo'n racemonster helm. Shoei ex zero vind ik ook mooi! Maar die moet ik dan ook nog ff ergens gaan passen.

Eerst zaterdag de motor maar eens ophalen aan de andere kant van het land (hoorn). Word me nog wel een tripje met bus-trein-taxi vanuit Waalre 8)7 :*)

• Bommes
@Brik dan woon je redelijk bij mij in de buurt, Nuenen hier.
Hadden ze bij Van den Burg in Eindhoven niet de motor die je nu hebt?
Daar komt mijn Guzzi vandaan.
Was van de week nog bij TLM in Nijmegen daar staat het ook goed vol met nieuwe Guzzi's.

Ben je al in Eindhoven bij de Motorkleding store geweest? Heel veel retro helmen hadden ze daar ook niet echt volgens mij maar je kunt altijd eens gaan kijken.
:+ Kan het wel hebben hoor. :7

• Bioflap
ToolkiT schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:57:
[...]

Klopt, 850cc ipv 750
En wat aanpassingen aan de drivetrain.. de achterhub is anders bijvoorbeeld
En wat kleine verbeteringen zoal olie glas ipv pijlstokje in de vuldop..
Poh, mijn 1200 Sport en de nieuwe Stelvio hebben allebei een pijlstokje, wat ik gruwelijk irritant vind. Advies van iedereen met een Guzzi is om 'm niet verder te vullen dan halverwege het pijlstokje. De rest gooit hij er toch uit :+

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:21

Naboo

#WINNING!! DUH!

Iemand hier wat meer kaas gegeten van de Sena 50S?

Die van mij wil geen Firmware update doen. Volgens de software kan hij mijn apparaat niet vinden.
Wi-Fi updates moet ik ELKE keer opnieuw instellen. Ik moet dus ELKE keer die dat hele proces door dat ie via de wi-fi gevonden wordt.

Ik ben eigenlijk geneigd om hem te verkopen, want ik zit niet te wachten op elke keer dit soort moeilijk gedoe met een relatief simpel apparaat.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Brik
Bommes schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:03:
@Brik dan woon je redelijk bij mij in de buurt, Nuenen hier.
Hadden ze bij Van den Burg in Eindhoven niet de motor die je nu hebt?
Daar komt mijn Guzzi vandaan.
Was van de week nog bij TLM in Nijmegen daar staat het ook goed vol met nieuwe Guzzi's.

Ben je al in Eindhoven bij de Motorkleding store geweest? Heel veel retro helmen hadden ze daar ook niet echt volgens mij maar je kunt altijd eens gaan kijken.
[...]

:+ Kan het wel hebben hoor. :7
Heel Nederland afgebeld. Blijkbaar is de versie v7 centenario populair en nergens op voorraad. Levertijden lopen op naar de 3 maanden. Daar had ik dus geen zin in dus vandaar dat ik de laatste!!! op voorraad van NL heb gekocht.

Motorkledingstore eindhoven is idd niet heel ruim in t assortiment...

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:43
Vandaag voor het eerst de Cardo Freecom 4+ echt gebruikt, bevalt tot nog toe erg goed. Geluidskwaliteit is prima, automatische volume aanpassing obv snelheid werkt prettig, voice commands werken ook bij hogere snelheid nog prima. De headset is ook subtiel genoeg dat die geen merkbare invloed heeft op gewicht / geluid. De microfoon moet ik denk ik nog iets herplaatsen, zit nu net iets te verweg waardoor ik zelf net niet perfect verstaanbaar ben. Oh en de Flitsmeister meldingen komen wat zacht door dus moet even spelen met volumes.

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:37
LankHoar schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:11:
[...]

Het is me aan het plaatje te zien niet duidelijk hoe deze werkt?

Ik zie overigens die andere ook uit China, maar weet niet of ik dat vertrouwe met zulke dingen. Zou erg vervelend zijn indien hij te vast komt te zitten en je dus niet kan remmen bijvoorbeeld: https://www.ebay.de/itm/U...RfEPzwOsEQaoBHME#shpCntId
Je hebt een hendeltje die je indrukt. Op dat moment gaat er een ring naar buiten. Je plaatst het tussen je handvat in. Als de hendel wordt ingedrukt houd die je handvat dus op dezelfde positie.

• _eLMo_
  • Niet online
Naboo schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:48:
Iemand hier wat meer kaas gegeten van de Sena 50S?

Die van mij wil geen Firmware update doen. Volgens de software kan hij mijn apparaat niet vinden.
Wi-Fi updates moet ik ELKE keer opnieuw instellen. Ik moet dus ELKE keer die dat hele proces door dat ie via de wi-fi gevonden wordt.

Ik ben eigenlijk geneigd om hem te verkopen, want ik zit niet te wachten op elke keer dit soort moeilijk gedoe met een relatief simpel apparaat.
Gewoon die wifi kabel 1x goed instellen op je thuis wifi, en dan de Sena UIT aan de die kabel doen (met USB lader). Dan zou hij automatisch moeten updaten.

Hij werkt bij mij feilloos, ik heb altijd de laatste versie, AMA :D

[ Voor 4% gewijzigd door _eLMo_ op 24-06-2021 21:43 ]

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Thoit schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:19:
[...]

Je hebt een hendeltje die je indrukt. Op dat moment gaat er een ring naar buiten. Je plaatst het tussen je handvat in. Als de hendel wordt ingedrukt houd die je handvat dus op dezelfde positie.
Thanks! Ik heb inmiddels de eerst gesuggereerde besteld, word bezorgd bij een maat in Nederland die ik binnenkort zie dus ga het dan testen :)

Pagina: 1 ... 313 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.