Brik schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 23:01:
Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een nieuwe moto guzzi v7 iv centenario !!!
[
Afbeelding]
Super blij en trots. Kan niet wachten om hem op te mogen halen.
Verder zoek ik nog een nieuwe helm. Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Eigenlijk zoek ik een helm met:
-retro look
-super veilig
-stil
-ik neig naar een systeemhelm maar dat weet ik ook niet zo goed....
achja, morgen misschien maar eens op pad bij wat winkels om eens te kijken. Mocht iemand nog tips hebben dan hoor ik het graag.
Gefeliciteerd!
Qua helm: systeemhelm en stil gaan normaliter niet goed samen. En retro systeemhelmen heb ik ook nog niet gezien.
Ik heb zelf de Shoei EX-Zero, en die is erg veilig. Lekkere retro look ook (zoch ik ook naar), maar vind hem wel vrij veel geluid door laten. Zou ik hem anderen aanraden? Zeker, want ik raad ook iedereen aan gehoorbescherming te dragen, vooral op de snelweg

Wanneer ik enkel binnendoor rijd draag ik het ook niet altijd, dan is het geluid prima te harden.
Voordeel van deze helm: heeft een ingebouwd vizier die totaal niet opvalt, en kun je gebruiken. Maar je kunt ook makkelijk een retro piloten bril gebruiken, en zelfs retro zonnescherm e.d. er op klikken
Mega voordeel van Shoei: op maat maak service. Ik had moeite met een passende helm vinden, en deze is voor mij helemaal passend gemaakt. Kost je niets, super comfortabel en ook nog extra veilig. Top dus
-edit- ik zie dat iemand de Scoprion EXO Combat aanraad. Die heb ik eerst ook overwogen, maar is niet gecertificeerd als integraal helm, en bied eigenlijk weinig bescherming voor je kin. Bovendien niet in een lichte kleur verkrijgbaar, en dat maakt een helm ook extra veilig (vaak kijken mensen hier overheen). Viel voor mij dus af.
[
Voor 9% gewijzigd door
LankHoar op 24-06-2021 12:53
]