Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 312 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.022.790 views

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-12-2025
Bommes schreef op maandag 21 juni 2021 @ 08:55:
[...]
Heel gaaf ding maar je weet dat ze bij Guzzi ook de V85TT hebben toch.. :P
Is dat te nieuw dan een V65TT??
Nee geintje, erg vet ding zo een Stelvio, ik heb er nog niet op gereden maar bij TLM wel ff op proef gezeten.
Indruk wekkend groot ding.
Haha ja, ik vind de V85TT heel erg mooi, maar ook heel erg duur. Stelvio's zijn de laatste maanden ook duurder geworden, waarbij je veel verschillen hebt in de bouwjaren. Deze stond in de buurt van Arnhem, van een liefhebber die alle "minpunten" heeft aangepakt, volledige kofferset, Hyperpro vering en nieuwe banden. Daarnaast is het 't nieuwe model met 32-liter tank en ABS+ATC. Prijs bij TLM voor hetzelfde model en minder upgrades was 2.5k meer.

Ben echt heel benieuwd hoe hij gaat bevallen! Je moet alleen een beetje van het uiterlijk houden, maar dat heb je met de V85TT ook :+

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:08

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-01 13:49
Nu heb ik Born To Be Wild in mijn hoofd zitten! _O_

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:53
UTwizard schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:02:
[...]
De oudere Riders ken ik echter niet dus ik weet niet hoe groot dat verschil is.
Groot, op het vlak van snelheid, door de (veel) betere quadcoreprocessor in de 5xx reeks. Verder is hij uiterlijk / software hetzelfde als de 4xx reeks voor zo ver ik weet. Wat ik persoonlijk nog wel een topper vind is dat de 5xx reeks ook wifi heeft voor updates, dat was bij de 4xx en mijn werklaptop altijd wat gehannes.

https://motorfans.nl/reviews/tomtom-rider-500-550-review/

[ Voor 4% gewijzigd door theredone51 op 21-06-2021 10:23 ]

• Bommes
theredone51 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:22:
Wat ik persoonlijk nog wel een topper vind is dat de 5xx reeks ook wifi heeft voor updates, dat was bij de 4xx en mijn werklaptop altijd wat gehannes.
Klopt, de 400 serie heeft alleen bluetooth.
Op zich werkt dat ook wel hoor, gewoon je routes in de tomtom cloud zetten, tomtom aanzetten en via bluetooth met internet verbinden en de routes stond na een paar minuten in je apparaat.
Voor de updates moet het inderdaad via USB wat soms lastig kan zijn.

Maar kort gezed: ik zou nu zeker geen 400 serie meer kopen, ook niet gebruikt, dan nog beter een wat oudere Garmin.
De 500 serie met een leuke korting bij alleen asfalt rijden: ja zeer zeker.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-01 17:13

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

DrivinUCrazy schreef op maandag 21 juni 2021 @ 06:22:
Ga je dan ook nog stukjes binnendoor of is dat puur snelweg?

Wel gave foto's zo. :)
Dit was gewoon ff heen en weer racen, noord Frankrijk is binnendoor ook niet zo boeiend.

@Bommes die HD Pan America was idd net nieuw, was minder lelijk in het echt dan ik had verwacht. :P
Illegaal geparkeerd bij de Eifeltoren kwamen we nog een paar Franse motorpolitie tegen, die hadden ook veel interesse voor die HD. Hoewel eentje vertelde dat hij toch liever mijn K had dan zijn FJR of die Harley. En ze verklaarden ons voor gek toen we vertelden dat we even heen en weer reden op een dag...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZ8apEM2YXeUS7dY2Gcb_ALrqwc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8q6HtgEBTmArjdHOJzIbqzYX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EefTpjp2gROYOjuGaDA6eu2uehc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ousmpmNQ5EQAQau3FejZIwsM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_uEbyTBQ__utVBF9eYIfBbFo4og=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LPh8FCTsZC7UExgy3LLgq2Pn.jpg?f=fotoalbum_large

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:12
Ik heb een Rider 40. En je merkt soms dat de software wel geupdate is, maar de hardware niet. (joh!)

Dan merk je tijdens het gebruik dat de software multi-threaded geschreven is. Als je van de berekende route afwijkt, en hij gaat opnieuw rekenen, dan gaat dat wel goed. Tenzij je je flink verplaatst in de tussentijd. Want hij berekent een route van A-B. Maar tegen de tijd dat hij daarmee klaar is, bevind je je niet meer bij punt A. Dus. hij gaat herberekenen, voor C-B. Maar ook dáár bevind je je dan niet meer, dus herberekenen... En uiteindelijk heb je wél een route inclusief aanwijzingen, maar de infobalk rechts in beeld blijft hangen. Dat is dus een andere thread.
Of de kaart wordt dan zwart, waarna de thread die vastloopt netjes wordt gereset. Dat duurt even, maar in de tussentijd doet ie dus mooi niets.

De oplossing is uiteindelijk heel simpel: als dit fout gaat even aan de kant zetten, laten rekenen (eventueel route opnieuw inladen naar het dichtsbijzijnde punt van je track), en als die klaar is pas weer gaan rijden. Kleine herberekeningen gebeurt dit overigens niet mee, dus het probleem lijkt groter dan het is. :)

Ik blijf het enige grote gemis het ontbreken van de "harde punten" vinden. Als je een verzamelplek hebt afgesproken, kun je die met Garmin wel laten forceren, en bij Tomtom kan dat niet. Verder blijf ik wel tevreden over de Tomtom. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:44

Vrijdag

De Zwarte

Trouwens, @mkrmr praktische vraag:

Hoe is het rijden in Parijs nu eigenlijk? Zo op de foto's ziet het er wel rustig uit. Ik heb een half jaar in Parijs gewoond, aan Place du Maréchal Juin en kan me herinneren dat het altijd een enorme chaos was daar. Ook is het nu veel strikter met toegang van bepaalde voertuigen. Hoewel, in het weekend is dat blijkbaar vrij: https://www.anwb.nl/verke...rpt-eisen-milieuzones-aan

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

mkrmr schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:36:
[...]

Dit was gewoon ff heen en weer racen, noord Frankrijk is binnendoor ook niet zo boeiend.

@Bommes die HD Pan America was idd net nieuw, was minder lelijk in het echt dan ik had verwacht. :P
Illegaal geparkeerd bij de Eifeltoren kwamen we nog een paar Franse motorpolitie tegen, die hadden ook veel interesse voor die HD. Hoewel eentje vertelde dat hij toch liever mijn K had dan zijn FJR of die Harley. En ze verklaarden ons voor gek toen we vertelden dat we even heen en weer reden op een dag...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Haha, gaaf zeg :D

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 23:12
Gaaf is dat. Foutparkeren, en het enige dat de politie komt doen is een praatje maken en zelf mee op de foto's. _/-\o_ :D

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

@mkrmr Nog een praktische vraag: hadden jullie een negatieve PCR test op zak? En werden jullie daarop gecontroleerd?

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Als ik dat interview zo lees lijkt me dat een hele toffe gast, lekker relaxt zijn eigen ding doen 8)
Take it slow. Motorcycling is not about proving who’s fastest or more skilled, it’s about enjoying the ride.
Words of wisdom :9

[ Voor 20% gewijzigd door Vrijdag op 21-06-2021 10:51 ]

• Bommes
Vrijdag schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:48:
[...]

Als ik dat interview zo lees lijkt me dat een hele toffe gast, lekker relaxt zijn eigen ding doen 8)

[...]

Words of wisdom :9
Ja precies dat, het zou nog niet ontmoete maat kunnen zijn, hele toffe vibe. (y)

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:29

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Wat! Dat meent ie, wat een gozer zeg! Wat nou stereotype? *boem* alles over harleys, choppers, ADV, going dark etc. zo uit het raam :o

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

LankHoar schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:04:
[...]

Wat! Dat meent ie, wat een gozer zeg! Wat nou stereotype? *boem* alles over harleys, choppers, ADV, going dark etc. zo uit het raam :o
Nou jij nog ;) Vort de wereld rond jij 8)

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05:34
Ik zal hem opzoeken maar bij adv rider heb ik ooit keer mooi verhaal gelezen van een jongen in US die een cb550 (dacht ik) had gekregen en toen op de bonnefooi wegreed en jaar later terug kwam en door heel de US was gereden.
Ik ben altijd beetje jelly op dat soort mensen, mindset als dat wil ik ook wel >:)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Zelfs de Vikingen vonden het een goed idee om een helm te dragen 8)

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:53

Freakie1NL

Grote Baas

NLDViane schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:53:
[Afbeelding]
Vandaag m'n vader (voor vaderdag natuurlijk) meegesleept naar de Kawasaki dealer voor een proefritje op een hoogpoter. Hij heeft het al jaren over dat z'n heup en rug pijn doen na steeds kortere tijdsspanne op z'n Blackbird, maar hij weigerde eens een goeie toermotor te gaan proefrijden. Dus vanochtend (oke, vanmiddag, ik was laat) opgegeven om halverwege de middag even een stukje op de Versys 1000 SE te gaan proefrijden bij de Versys Promo toer in Soesterberg.
Leuk idee, voor je vader. Was net die dag bij een eerdere groep aanwezig, op de Versys 1000 SE. Fijn ding, maar mij te high-tec en te verfijnd voor een motorfiets. Moest bijvoorbeeld op de gear indicator kijken of ik in zijn 1 zat, omdat de fiets daar zelf geen input voor geeft bij het schakelen (geen klonk).

Voorrijder vond ik trouwens wel geinig om een keer in het echt te zien. Liever op deze manier :+

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-01 17:13

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Vrijdag schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:39:
Trouwens, @mkrmr praktische vraag:

Hoe is het rijden in Parijs nu eigenlijk? Zo op de foto's ziet het er wel rustig uit. Ik heb een half jaar in Parijs gewoond, aan Place du Maréchal Juin en kan me herinneren dat het altijd een enorme chaos was daar. Ook is het nu veel strikter met toegang van bepaalde voertuigen. Hoewel, in het weekend is dat blijkbaar vrij: https://www.anwb.nl/verke...rpt-eisen-milieuzones-aan
Wij hadden allemaal (al) milieustickers op de motor, wist niet dat het in het weekend niet geldt.

We waren al om 5 uur vertrokken dus al vroeg in Parijs, dus nog vrij rustig overal, dit was om 10 uur bij de Arc, "vroeger" was het hiet een chaos en mierennest van auto's en scooters, nu dus erg leeg. Later op de Perifiriqe met het bankstel wel gefilterd, dat was wat meer stress, maar ze zijn het goed gewend daar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fOsXILqso50ijO0WNReh8EmQci0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jVAKGwQGeCPNqvA1d11CsLyx.jpg?f=fotoalbum_large

@JanPedaal een persoon had een test gedaan, een ander had al 2 prikken gehad en ik had m'n GGD printje van de 1e prik bij me, maar nergens werd er om gevraagd. De Franse slag zeg maar. O-)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

mkrmr schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:36:
[...]

Wij hadden allemaal (al) milieustickers op de motor, wist niet dat het in het weekend niet geldt.

We waren al om 5 uur vertrokken dus al vroeg in Parijs, dus nog vrij rustig overal, dit was om 10 uur bij de Arc, "vroeger" was het hiet een chaos en mierennest van auto's en scooters, nu dus erg leeg. Later op de Perifiriqe met het bankstel wel gefilterd, dat was wat meer stress, maar ze zijn het goed gewend daar.

[Afbeelding]

@JanPedaal een persoon had een test gedaan, een ander had al 2 prikken gehad en ik had m'n GGD printje van de 1e prik bij me, maar nergens werd er om gevraagd. De Franse slag zeg maar. O-)
Gaaf zeg! En een lege rotonde bij Arc de Triomphe :o nu heb ik écht alles gezien :P

• kneusteun
https://www.bva-auctions..../lot/56902/17244836?pid=0

Mooie allroad met lage opstap.
Ook goed beveiliging systeem aanwezig!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

kneusteun schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:49:

8) Wat gaaf!

Zo kan je zelfs met een zijspan filteren :*)

• kneusteun
Ik denk dat de bijrijder in dat geval de grootste lol heeft >:)
Ook leuk als je aangehouden wordt.

Ja sorry meneer die MG42 zat er bij aankoop op, is dat een probleem?

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:07

steveman

Comfortabel ten onder

kneusteun schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:03:
Ik denk dat de bijrijder in dat geval de grootste lol heeft >:)
Ook leuk als je aangehouden wordt.

Ja sorry meneer die MG42 zat er bij aankoop op, is dat een probleem?
Dp28 ;)

Heb je trouwens dus ook gelijk een verlof voor nodig.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• kneusteun
Ik denk dat ondanks je verlof hem nog niet zo gemonteerd mag laten zitten toch?
Mijn vriendin heeft ook verlof voor vervoer en die moet echt wel voldoen aan een heel scala regels.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:07

steveman

Comfortabel ten onder

kneusteun schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:47:
Ik denk dat ondanks je verlof hem nog niet zo gemonteerd mag laten zitten toch?
Mijn vriendin heeft ook verlof voor vervoer en die moet echt wel voldoen aan een heel scala regels.
Lijkt me ook niet inderdaad. Verlof voor bezit... En wanneer je verder iets kan doen met het ding, anders dan thuis houden... :?

Re-enactments ?

M'goed, blaffer in de kliko een skeur'n met dat ding :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:48

mphilipp

Romanes eunt domus

kneusteun schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:49:

Hmm...kost in Rusland denk ik €2500
Ok, dan is ie niet gerestaureerd :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• kneusteun
Je kan er mee de baan op gok ik.
Maar ik vraag me uberhaupt af of ze die bij BVA in de auctions mogen verkopen...
Zelfs al is ie niet echt is het nog steeds voor afdreiging geschikt.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-01 14:40
Ik ben vandaag voor het eerst in meer dan een jaar weer naar kantoor geweest, dat moet dan wel weer gewoon op de motor natuurlijk... Even geleden dat ik met dit soort weer gereden heb :+ Gelukkig is mijn pak nog steeds primawaterbestendig, netjes droog aangekomen ondanks de hele weg flinke regen zowel heen als terug *O*

Wel jammer dat ik er blijkbaar zolang niet was geweest dat mijn authorizatie voor de motorstalling van mijn pasje verdwenen was, gelukkig was dat snel weer hersteld :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Bioflap
Heeft iemand ervaring met het achteraf inbouwen van Cruise Control? Ik zag laatst een mooie vorm van Cruise control:

https://www.atlasthrottlelock.com

• Chakotay
@Bioflap ik zie daar niets over dat het automatisch ontgrendelt als je de rem/koppeling aanraakt, dat lijkt me toch wat riskant bij zo'n mechanische cruisecontrol...

Wat ik zelf bij oudere motoren wel eens deed op de snelweg was de choke/verhoogd stationair-schuif helemaal opendraaien, daarmee reed de GSX-R precies 100 :+ Dat heeft echter wel hetzelfde nadeel, je moet het altijd handmatig weer uitzetten.

• Bioflap
Chakotay schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:54:
@Bioflap ik zie daar niets over dat het automatisch ontgrendelt als je de rem/koppeling aanraakt, dat lijkt me toch wat riskant bij zo'n mechanische cruisecontrol...

Wat ik zelf bij oudere motoren wel eens deed op de snelweg was de choke/verhoogd stationair-schuif helemaal opendraaien, daarmee reed de GSX-R precies 100 :+ Dat heeft echter wel hetzelfde nadeel, je moet het altijd handmatig weer uitzetten.
Zijn er aftermarket versies die daar wel op reageren? Het lijkt mij ergens ook spannend, maar je kan nog wel gewoon aan de gashendel draaien. Dit vind ik wel weer fijn.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bioflap schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:48:
Heeft iemand ervaring met het achteraf inbouwen van Cruise Control? Ik zag laatst een mooie vorm van Cruise control:

https://www.atlasthrottlelock.com
Mooie youtube reclame ja, maar $145, really!?

https://www.amazon.com/Mo...ise-Control/dp/B06XJT94KJ

Werkt net zo fijn om je hand te kunnen ontspannen.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-01 11:47
In de categorie, is dit filmpje al gepost

Vond dit wel een leuke miniserie op youtube, paar gasten die met motoren van onder 1000 dollar, een all-road trip maken van 1000 mijl.
_eLMo_ schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:12:
[...]

Er valt vanalles te zeggen over de prijs, kwaliteit en veiligheid van verschillende systemen maar er zit weldegelijk een groot verschil tussen het los kunnen laten van je hand of niet. Bijvoorbeeld in wintertijden wanneer je even met je hand tegen het motorblok wil rusten.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Maar goed dat ik gisteren nog even voor de zekerheid het profiel van mijn voorband checkte: dat is nog maar 2mm. Gelijk een nieuwe band besteld (Avon Cobra Chrome met wederom white wall), en afspraak gemaakt met de monteur voor volgende week donderdag. Vrijdag rijd ik namelijk naar Zwitserland. Heen en weer zo'n 2000 km dus indien ik dat met deze band zou doen dan rijd ik terug op het canvas :+
_eLMo_ schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:12:
[...]

Ik heb zelf ook zo'n ding sinds vorig jaar, en het help met lange afstanden enorm om mijn tendonitis minder te laten opspelen. Maar nee, dit is zeker niet hetzelfde, want je moet je nog steeds je hand de hele tijd op je throttle laten. Op lange afstanden vind ik het wel fijn om echt even mijn hand los te laten en te kunnen strekken. En inderdaad zoals @erik23 zegt, wanneer het koud is om deze even op te warmen bij je blok ook bijvoorbeeld :+

@Bioflap het is me niet duidelijk hoe dit apparaat precies werkt, zie geen filmpje op hun website (of mijn adblockers blokkeren die). Wel staat er dit over de veiligheid:
WHAT HAPPENS IF I'M IN AN EMERGENCY SITUATION WITH MY ATLAS FULLY ENGAGED?
The ATLAS is designed to be easily overridden while fully engaged. This means you can engage the ATLAS, adjust your speed by slightly rotating the throttle, or fully roll the throttle forward to come to a complete stop.

It only applies enough friction to overcome the throttle body's springs. It doesn't actually lock anything, it just holds it in place. So, in case of an emergency, you would grab the throttle and roll it forward, just as you would if the ATLAS wasn't engaged on your motorcycle.
Nu ben ik wel benieuwd, zou dit wel willen proberen. Vind 145$ nog vrij schappelijk. Volgende week vrijdag rijd ik ruim 900 km op 1 dag naar Zwitserland dus dat zou een mooi moment zijn om dit te proberen. Helaas zal het erom spannen of dit op tijd aan zou komen.. Denk dat ik het nog maar even niet bestel, en even afwacht. Volgende lange trip zal later deze zomer zijn, dus heb nog even om beter te onderzoeken.

• Bioflap
LankHoar schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:57:
Maar goed dat ik gisteren nog even voor de zekerheid het profiel van mijn voorband checkte: dat is nog maar 2mm. Gelijk een nieuwe band besteld (Avon Cobra Chrome met wederom white wall), en afspraak gemaakt met de monteur voor volgende week donderdag. Vrijdag rijd ik namelijk naar Zwitserland. Heen en weer zo'n 2000 km dus indien ik dat met deze band zou doen dan rijd ik terug op het canvas :+

[...]

Ik heb zelf ook zo'n ding sinds vorig jaar, en het help met lange afstanden enorm om mijn tendonitis minder te laten opspelen. Maar nee, dit is zeker niet hetzelfde, want je moet je nog steeds je hand de hele tijd op je throttle laten. Op lange afstanden vind ik het wel fijn om echt even mijn hand los te laten en te kunnen strekken. En inderdaad zoals @erik23 zegt, wanneer het koud is om deze even op te warmen bij je blok ook bijvoorbeeld :+

@Bioflap het is me niet duidelijk hoe dit apparaat precies werkt, zie geen filmpje op hun website (of mijn adblockers blokkeren die). Wel staat er dit over de veiligheid:

[...]

Nu ben ik wel benieuwd, zou dit wel willen proberen. Vind 145$ nog vrij schappelijk. Volgende week vrijdag rijd ik ruim 900 km op 1 dag naar Zwitserland dus dat zou een mooi moment zijn om dit te proberen. Helaas zal het erom spannen of dit op tijd aan zou komen.. Denk dat ik het nog maar even niet bestel, en even afwacht. Volgende lange trip zal later deze zomer zijn, dus heb nog even om beter te onderzoeken.
Hij is ook te koop via Amazon, dan heb je hem misschien wel op tijd. Op Youtube staan overigens filmpjes hoe je deze kan monteren en hoe het werkt.

Het komt er in feite op neer dat zodra je het bovenste knopje indrukt, er iets heel zachtjes klemt tegen je gashendel waardoor hij blijft hangen. Het is dus een mechanisch systeem. Zolang je hem ingeschakeld laat kun je de gashendel draaien, waarna hij gewoon op de nieuwe plek blijft hangen wat het gemakkelijk maakt om kleine aanpassingen te doen.

Zodra je op het knopje druk om hem te ontgrendelen schiet je gashendel helemaal los, en is het weer als normaal. Ik vind dit dan nog ergens de meest veilige optie, want het blokkeerd je niet om je gas dicht te draaien en te remmen.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Bioflap schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:01:
[...]

Hij is ook te koop via Amazon, dan heb je hem misschien wel op tijd. Op Youtube staan overigens filmpjes hoe je deze kan monteren en hoe het werkt.

Het komt er in feite op neer dat zodra je het bovenste knopje indrukt, er iets heel zachtjes klemt tegen je gashendel waardoor hij blijft hangen. Het is dus een mechanisch systeem. Zolang je hem ingeschakeld laat kun je de gashendel draaien, waarna hij gewoon op de nieuwe plek blijft hangen wat het gemakkelijk maakt om kleine aanpassingen te doen.

Zodra je op het knopje druk om hem te ontgrendelen schiet je gashendel helemaal los, en is het weer als normaal. Ik vind dit dan nog ergens de meest veilige optie, want het blokkeerd je niet om je gas dicht te draaien en te remmen.
Heb je een linkje naar Amazon? Ik zie hem enkel als onbeschikbaar staan.

Net even een filmpje bekeken, lijkt zeker interessant!

• torx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:26
Ik heb zelf de Booster Cruisecontrol Easy, kan je ook je hand loslaten. Gas terugnemen kan je door je gashendel bewust terug te draaien (niet veel kracht nodig)

Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net

• Bioflap
LankHoar schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:10:
[...]

Heb je een linkje naar Amazon? Ik zie hem enkel als onbeschikbaar staan.

Net even een filmpje bekeken, lijkt zeker interessant!
https://www.bartang.eu/nl...it.html?source=googlebase

Of het een betrouwbare website is weet ik niet.. :+

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:32
Is een legitieme winkel ergens op de veluwe. Ze hebben vooral items in de hoek van adventure/enduro etc
1 maal zelf besteld en dat was prima.

[ Voor 1% gewijzigd door yozgoesdigital op 21-06-2021 17:23 . Reden: leesbaarheid ]

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:12
Prima winkel van een stel wat ook ooit de wereld rond gereden is op hun motoren, is een blog van:

http://amsterdamtoanywhere.nl

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
torx schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:28:
Ik heb zelf de Booster Cruisecontrol Easy, kan je ook je hand loslaten. Gas terugnemen kan je door je gashendel bewust terug te draaien (niet veel kracht nodig)
Hoe bevalt die? Lijkt me ook een prima principe, gewoon laten rusten op de remhendel. En veel schappelijker qua prijs.

Wat ik me wel afvraag, en dat zal hetzelfde zijn voor de Atlas: slijt je handvat er niet van? Telkens wanneer je hem weer van de "cruise control" afhaalt zal je de tandjes van de klem tegen je handvat in duwen.

• Bommes
torx schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:28:
Die heb ik op mijn Vespa, veer druk van de gas handle is net te sterk of het handvat te glad, want het had draait langzaam terug.

Mijn Guzzi heeft originele cruise control vanuit de fabriek. Werkt erg goed en ik vind het een fijne aanvulling als je wat langere tijd in het zadel zit.
Gebruik het in ieder geval erg vaak.

De zondag gekochte HJC F70 gaat denk ik retour naar motorkleding centre in Veghel. Eerst even checken of Ik volledig geld terug krijg maar volgens hun die komt dat wel goed.
Dan vervolgens even bij TLF langs om de Guzzi helm te passen. Past die goed dan koop ik die een breng vervolgens de HJC terug.

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-01 14:56
Bommes schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:17:
[...]
De zondag gekochte HJC F70 gaat denk ik retour naar motorkleding centre in Veghel. Eerst even checken of Ik volledig geld terug krijg maar volgens hun die komt dat wel goed.
Dan vervolgens even bij TLF langs om de Guzzi helm te passen. Past die goed dan koop ik die een breng vervolgens de HJC terug.
Waarom de F70 toch weer terug? Heb ik iets gemist?

🇺🇦

• torx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:26
LankHoar schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:55:
[...]

Hoe bevalt die? Lijkt me ook een prima principe, gewoon laten rusten op de remhendel. En veel schappelijker qua prijs.

Wat ik me wel afvraag, en dat zal hetzelfde zijn voor de Atlas: slijt je handvat er niet van? Telkens wanneer je hem weer van de "cruise control" afhaalt zal je de tandjes van de klem tegen je handvat in duwen.
Hij bevalt me prima. Heel af en toe wil die niet de snelheid houden maar dan is het een kwestie van beetje gas erbij en dan de hendel opnieuw klemmen. Voor zover ik weet slijt m'n handvat er niet van. Er zitten geen tandjes in de hendel en m'n handvat heeft een randje aan de zijkant waar die precies op past (alsof dat ervoor gemaakt is). Ik zal zaterdag kijken of er slijtageplekken zijn, de motor staat nu bij de spuiterij (niet voor m'n handvat :+ )
Bommes schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:17:
Die heb ik op mijn Vespa, veer druk van de gas handle is net te sterk of het handvat te glad, want het had draait langzaam terug.
Die oorzaken zouden kunnen. Er zijn overigens 2 maten dus misschien heb je net de verkeerde?

Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Nycrea schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:20:
[...]

Indien je iets gemist hebt, dan heb ik hetzelfde gemist want heb dezelfde reactie :)
torx schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:30:
[...]
Hij bevalt me prima. Heel af en toe wil die niet de snelheid houden maar dan is het een kwestie van beetje gas erbij en dan de hendel opnieuw klemmen. Voor zover ik weet slijt m'n handvat er niet van. Er zitten geen tandjes in de hendel en m'n handvat heeft een randje aan de zijkant waar die precies op past (alsof dat ervoor gemaakt is). Ik zal zaterdag kijken of er slijtageplekken zijn, de motor staat nu bij de spuiterij (niet voor m'n handvat :+ )
Ik ga eens kijken of ik er hier lokaal 1 kan vinden (deze shop bezorgt niet in CZ). Lijkt nog niet mee te vallen, maar ga nog ff wat motorzaken (virtueel) afstruinen.

• Bommes
Nycrea schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:20:
[...]

Omdat ik een draaikont ben die niet kan beslissen... :P :X

De systeemhelm die ik wil hebben is niet op voorraad en wordt pas (ver) na het weekend van 3 juli geleverd en dan heb ik een ritje van 1000km. Dus helm nodig.

Ik heb me dus een beetje laten om lullen om voor een integraal helm te gaan terwijl ik het liefste een integraal systeem helm heb.
Kans is groot dat ik dus ga balen van deze F70 en heel snel alsnog een systeemhelm ga bestellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Bommes op 21-06-2021 19:06 ]

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Bommes schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:38:
Ik heb me dus een beetje laten om lullen om voor een integraal helm te gaan terwijl ik het liefste een integraal helm heb.
Hoezo noem je dat om lullen? Je kocht precies wat je het liefst hebt.

Of je vergist je - weet je zeker dat je geen last meer hebt van je hoofd? :P

• Bommes
LankHoar schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:49:
[...]

Hoezo noem je dat om lullen? Je kocht precies wat je het liefst hebt.

Of je vergist je - weet je zeker dat je geen last meer hebt van je hoofd? :P
Lol schrijf fout.. sorry :o
Ik heb het liefste een systeemhelm.

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:36

fdees

Trust me I'm an Engineer

@Bommes als ik het voor je nog makkelijker mag maken zou ik ook eens bij Chromeburner gaan kijken in Nieuwkuijk. Heb daar zelf de volgende systeemhelm gekocht van NEXX. Ze hebben daar alles liggen wat ze online hebben en heb daar de helm zelf ruim 45 minuten kunnen dragen om te merken of deze fijn zat.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• Bommes
@fdees mijn systeem helm was er eentje waarvan het kin stuk volledig naar achter klapt.
Er zijn 3 merken die dat leveren, daarvan is de Scorpion wel het beste afgewerkt na alle helmen die ik nu gezien heb.
En die is nu net niet te krijgen in de kleuren die ik wil hebben.

Niks mis met de HJC F70 die ik nu heb, fijn ding, compleet, netjes, etc.
Maar als ik dan toch al met een systeem helm ga rijden dan wil ik meer de allroad kant op.
Zeker omdat ik toch echt wel offroad ga blijven rijden, dan is meer lucht erg welkom.
Dus ga ik toch ff kijken voor de Moto Guzzi adventure helm.
Kan zijn dat dat ding echt niet fijn zit dan houd ik deze HJC misschien toch wel voor de komende tijd.

• _eLMo_
  • Niet online
Grootste voordeel voor de systeemhelm voor mij is makkelijker water drinken. Ik ben brildragend, maar door mijn grote oren kan ik hem alsnog niet goed opkrijgen zonder bril af te doen.
Grootste nadelen: gewicht, ventilatie.

Hiervoor had ik een Arai Tour-X 4, super helm op twee dingen na: geen zonnevizier, en het normale vizier zit in je zicht op de verst geopende stand, mega irritant als je vaak open rijd en door de bocht wil kijken.

Nu geswitched naar de Schuberth E1, geweldige helm, maar eigenlijk te zwaar, te warm en te klein vizier (bril) offroad.

Volgende stap wordt denk ik een Airoh Aviator erbij halen, dan de E1 als roadhelm, en de Aviator als offroad helm.

En tip voor offroad helm: haal geen zwarte, die zijn te warm! Gewoon een lichte kleur of wit ofzo.

[ Voor 9% gewijzigd door _eLMo_ op 21-06-2021 19:48 ]

• erik23
Bommes schreef op maandag 21 juni 2021 @ 19:34:
@fdees mijn systeem helm was er eentje waarvan het kin stuk volledig naar achter klapt.
Er zijn 3 merken die dat leveren, daarvan is de Scorpion wel het beste afgewerkt na alle helmen die ik nu gezien heb.
En die is nu net niet te krijgen in de kleuren die ik wil hebben.

Niks mis met de HJC F70 die ik nu heb, fijn ding, compleet, netjes, etc.
Maar als ik dan toch al met een systeem helm ga rijden dan wil ik meer de allroad kant op.
Zeker omdat ik toch echt wel offroad ga blijven rijden, dan is meer lucht erg welkom.
Dus ga ik toch ff kijken voor de Moto Guzzi adventure helm.
Kan zijn dat dat ding echt niet fijn zit dan houd ik deze HJC misschien toch wel voor de komende tijd.
Ben zelf ook rustig aan het kijken naar een adventure helm. Puur op looks en features zit ik nu een beetje te kijken naar de Airoh commander. Maar moet nog een keer langs wat winkels om te testen, wil nog even de windtunnel testen bij louis al is hun adventure helm aanbod momenteel wat karig geloof ik.

Die Guzzi helm ziet er goed uit nog niet eerder gezien, jammer dat het niet matched met een BMW :/.

• _eLMo_
  • Niet online
erik23 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 19:49:
[...]

Ben zelf ook rustig aan het kijken naar een adventure helm. Puur op looks en features zit ik nu een beetje te kijken naar de Airoh commander. Maar moet nog een keer langs wat winkels om te testen, wil nog even de windtunnel testen bij louis al is hun adventure helm aanbod momenteel wat karig geloof ik.

Die Guzzi helm ziet er goed uit nog niet eerder gezien, jammer dat het niet matched met een BMW :/.
Als je hem matchend wil, BMW GS helm, of de Schuberth E1 in Cut Blue ;P (die laatste heb ik)

https://www.simakobdmshop...rch/result/index/?cat=157

https://www.chromeburner....cut-blue-adventure-helmet

Carbon helmen zijn een lichte afrader op gebied van Bluetooth communicatie, sinds een maat van mij er een heeft is onze connectie beduidend slechter als hij naar rechts kijkt :+

[ Voor 10% gewijzigd door _eLMo_ op 21-06-2021 20:16 ]

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:45
Kom me hier ook maar eens melden. Vorige week donderdag begonnen met m’n AVB lessen. Mijn rijschool werkt met dagdelen van 3 lesuren. Ik heb er hier vier van en dan m’n AVB examen, dus nog drie blokken te gaan. Langzame slalom vond ik lastig. Gas moet hoorbaar zijn, maar ik ga de slalom met te weinig gas in (snelheid is wel goed), instructeur geeft dan tijdens de slalom aan dat ik meer gas moet geven, dan ga ik te hard en dan knijp ik uit automatisme de koppeling volledig in en kom ik lastig terug in een constante verdeling van koppeling vs gas. Heb nog wat moeite om het gas te doseren, het is niets of 4.000 toeren bij mij.

Nja, waren m’n eerste drie uren op een motor ooit en de andere onderdelen gingen wel goed: halve draai, achtjes, snelle slalom, wegrijden uit parkeervak en precisiestop :) Afrijden voor AVB is al op 5 juli, kan niet wachten totdat ik m’n rijbewijs heb!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

TheDeuce schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:42:
Kom me hier ook maar eens melden. Vorige week donderdag begonnen met m’n AVB lessen. Mijn rijschool werkt met dagdelen van 3 lesuren. Ik heb er hier vier van en dan m’n AVB examen, dus nog drie blokken te gaan. Langzame slalom vond ik lastig. Gas moet hoorbaar zijn, maar ik ga de slalom met te weinig gas in (snelheid is wel goed), instructeur geeft dan tijdens de slalom aan dat ik meer gas moet geven, dan ga ik te hard en dan knijp ik uit automatisme de koppeling volledig in en kom ik lastig terug in een constante verdeling van koppeling vs gas. Heb nog wat moeite om het gas te doseren, het is niets of 4.000 toeren bij mij.

Nja, waren m’n eerste drie uren op een motor ooit en de andere onderdelen gingen wel goed: halve draai, achtjes, snelle slalom, wegrijden uit parkeervak en precisiestop :) Afrijden voor AVB is al op 5 juli, kan niet wachten totdat ik m’n rijbewijs heb!
Welkom! Volgens mij heb je nu wel meer mazzel met de examens, ik geloof dat het weer wat beter is qua planning bij het CBR :)

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:12

empy

Rijdt rondjes

De langzame slalom is inderdaad een bitch om onder de knie te krijgen, maar ik heb er wel heel veel aan gehad met langzaam manoeuvreren op de motor.
Wat bij mij uiteindelijk de knop omgooide was dat ik voordat ik aan de slalom begon al mijn gas en koppeling in een vaste stand had staan en dan het tempo bepaalde met de voetrem. Dan hoef je niet meer te mutsen met je handen en heb je veel meer controle met je rechter voet :)

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:12

empy

Rijdt rondjes

Nadat begin mei de aandrijfriem van mijn bmw F650CS brak en er zo veel werk al aan zat dat hij economisch keihard Total loss ging besloten om een andere motor te kopen.
Omdat ik naked wel heel fijn vond rijden ben ik op zoek gegaan naar iets met wat meer ‘oempf’ en die ook dat karakter van een schuddende en trillende motor kon geven.
Uiteindelijk terechtgekomen bij een R1200R waar ik echt super blij mee ben. En het biedt wat tegenwicht tegen al die GSjes die je overal ziet rijden :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GMoo1U8zrh1g0BpXw8FQT3qfrR4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/srTe2Dj2BzdGqYf86wAUPYcW.jpg?f=fotoalbum_medium

• erik23
_eLMo_ schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:15:
[...]

Als je hem matchend wil, BMW GS helm, of de Schuberth E1 in Cut Blue ;P (die laatste heb ik)

https://www.simakobdmshop...rch/result/index/?cat=157

https://www.chromeburner....cut-blue-adventure-helmet

Carbon helmen zijn een lichte afrader op gebied van Bluetooth communicatie, sinds een maat van mij er een heeft is onze connectie beduidend slechter als hij naar rechts kijkt :+
Oeh die bmw gs helm had ik nog niet gezien. Als ik het zo zie is dat alleen een airoh commander met andere kleurtjes en een bmw logo. Houd het in de gaten.

Schubert valt af omdat ik iets zoek waar een crossbril oid inpast. Vind het wel fijn om met zonnenvizier te rijden maar op los zand komt daar nog weleens zand onderdoor, wil dat eens proberen. Een klep bovenop hoeft zelfs niet perse omdat ik denk dat je daar op de snelweg vooral nadeel aan hebt.
Maar eerst eens gaan rond passen.

• Bommes
erik23 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:22:
In de categorie, is dit filmpje al gepost
[YouTube: $1000 ADV Motorcycles 1,000 Mile Challenge - Trailer]
Vond dit wel een leuke miniserie op youtube, paar gasten die met motoren van onder 1000 dollar, een all-road trip maken van 1000 mijl.
Thanks voor het delen, heb de hele mini serie net afgekeken erg leuk.
Toffe groep vrienden die echt wel goed kunnen rijden zeg.
Maar bovenal dat landschap zeg, daar kun je echt zo vet offroad rijden, eindeloos ver ook.
Heel erg gaaf, daar had ik graag gewoond.

Er was trouwens een jaar of 2 terug ook een groep NL gasten die met iets van 500 of 1000 euro budget zijn gaan offroad rijden in de Alpen.
Strings een stuk over in de Motoplus, filmpjes op YouTube en ik dacht ik een verslag van op het motor forum.
Zal de links eens zoeken.

[ Voor 16% gewijzigd door Bommes op 21-06-2021 22:17 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

erik23 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:55:
[...]
Schubert valt af omdat ik iets zoek waar een crossbril oid inpast.
Ik heb een poos een Nexx adventure helm. Dat was blijkbaar ook het model dat Touratech gekozen had voor hun adventure helm (vorige model denk ik). Al was die van TT van carbon en hadden de ze ingebouwde zonnebril weggelaten en de prijs wat verhoogd :?
De Nexx vond ik een prima helm. De 'snavel' of zonnekap kon eraf en ook het klapvizier kon je makkelijk eraf halen en er kon ook een crossbril op. Ook is er ruimte voor een ingebouwde comm set. Zou ik zeker eens naar kijken als ik jou was.

[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 21-06-2021 22:52 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• erik23
mphilipp schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:50:
[...]

Ik heb een poos een Nexx adventure helm. Dat was blijkbaar ook het model dat Touratech gekozen had voor hun adventure helm (vorige model denk ik). Al was die van TT van carbon en hadden de ze ingebouwde zonnebril weggelaten en de prijs wat verhoogd :?
De Nexx vond ik een prima helm. De 'snavel' of zonnekap kon eraf en ook het klapvizier kon je makkelijk eraf halen en er kon ook een crossbril op. Ook is er ruimte voor een ingebouwde comm set. Zou ik zeker eens naar kijken als ik jou was.
Stond zeker op de lijst. Las ergens dat die opvallend stil zijn. Heb sinds kort een cardo dus als er genoeg ruimte voor de speakers is zou dat top zijn, die airoh schijnt nogal krap en met nogal lage oren vrees ik dat dat wel een probleem is.
Ingebouwde comm ben ik principieel op tegen helaas, word niet graag gelimiteerd in m'n keuze en wil de houdbaarheid van een helm los houden van het comm systeem.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

erik23 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 23:41:
[...]
Ingebouwde comm ben ik principieel op tegen helaas, word niet graag gelimiteerd in m'n keuze en wil de houdbaarheid van een helm los houden van het comm systeem.
Standaard heeft ie gewoon een plek waar een plaatje voor zit. Ik heb het tegenovergestelde: ik wil geen bult op mijn helm. Maar ruimte voor speakers enzo is er uiteraard, want je kunt het setje van Nexx erbij kopen en inbouwen. Je zou even kunnen zoeken, want het is van een van de grote comm fabrikanten, dus van Cardo of die andere (hoeheetieookweer?). Toendertijd nog te betalen ook, als je kijkt wat Schuberth er voor vraagt.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:53

Freakie1NL

Grote Baas

Welkom, goed bezig!
Tip naast die van @empy om vooral met je achterrem te controleren, is om van te voren juiste toerental te bepalen en die vast te zetten. Stel je wilt 2500, dan kom je met 2500 aanrijden en zet je hem daarna past daar je hand gedeeltelijk over het stuurgewicht te schuiven.

Hiermee vond ik toen het juiste toerental vasthouden veel makkelijker.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@TheDeuce Misschien nog een kleine tip, behalve het rijden met een slippende koppeling en slepende achterrem; KIJK verder naar voren!! Dus niet naar het pillonetje kijken waar je op dat moment omheen gaat rijden maar één of twee pillonen verder.

Suc-6 (y)

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 22-06-2021 08:01 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:22
Will_M schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 07:58:
@TheDeuce Misschien nog een kleine tip, behalve het rijden met een slippende koppeling en slepende achterrem; KIJK verder naar voren!! Dus niet naar het pillonetje kijken waar je op dat moment omheen gaat rijden maar één of twee pillonen verder.

Suc-6 (y)
Dit hielp mij enorm

• sebash
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:41
@Bommes Welke maat had jij bij de Scorpion helm?

Ik heb sinds vorige week ook de exo tech maar dan in het wit.
De aankoop was vanwege het mooie weer, mijn andere helm is ook een scorpion maar dan de integraal versie.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Honda denkt aan mij O+

Oh, en gefeliciteerd @Bioflap

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zq7YHZmdIjvLGrWXv8sqmb_8hB4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/piXXZ4E5BXrR6j3Jegys1FOT.jpg?f=user_large

[ Voor 49% gewijzigd door Vrijdag op 22-06-2021 09:06 ]

• Bioflap
Bommes schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:06:
[...]

Thanks voor het delen, heb de hele mini serie net afgekeken erg leuk.
Toffe groep vrienden die echt wel goed kunnen rijden zeg.
Maar bovenal dat landschap zeg, daar kun je echt zo vet offroad rijden, eindeloos ver ook.
Heel erg gaaf, daar had ik graag gewoond.

Er was trouwens een jaar of 2 terug ook een groep NL gasten die met iets van 500 of 1000 euro budget zijn gaan offroad rijden in de Alpen.
Strings een stuk over in de Motoplus, filmpjes op YouTube en ik dacht ik een verslag van op het motor forum.
Zal de links eens zoeken.
Mocht je een helm vinden waar de luidsprekers niet in passen, kun je bij BeterHoren voor 150 euro op maat gemaakte Pluggerz oordopjes kopen met luidsprekers er in. Die heb ik vrijdag opgehaald, en werkt heel prettig.

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-01 16:51

cooper_s1

MINI's rule

Bioflap schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:00:
[...]

Mocht je een helm vinden waar de luidsprekers niet in passen, kun je bij BeterHoren voor 150 euro op maat gemaakte Pluggerz oordopjes kopen met luidsprekers er in. Die heb ik vrijdag opgehaald, en werkt heel prettig.
Ik heb bij mijn vorige helm waar de speakers nét niet diep genoeg lagen gewoon met een dremel
voorzichtig een 3 á 4 mm schuim weggehaald, daarna lagen de speakers diep genoeg om mijn oren niet
te raken.

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-01 08:47
LankHoar schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:37:

Ik ga eens kijken of ik er hier lokaal 1 kan vinden (deze shop bezorgt niet in CZ). Lijkt nog niet mee te vallen, maar ga nog ff wat motorzaken (virtueel) afstruinen.
Ik had ook zo'n ding voor 1 euro die je op je handvat kon zetten, maar dat werkte echt voor geen meter. Je moet dan of vooraf kijken in welke instelling je prettig vind of onder het rijden proberen te verdraaien 8)7

Daarna had ik deze gekocht. Hier was ik super tevreden over: https://www.afsmotorparts...ct/product&product_id=652

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Leuk dat ze ook ingaan op de gear die ze dragen (vanaf 05:33) :)

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Bioflap schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:00:
[...]

Wat voor aansluiting zit aan die luidsprekers?

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-01 13:49
Gisteravond weer een rondje gereden. 133 km en 2,5 uur bezig geweest: 3400 m omhoog en 3400 m naar beneden, twisty score van 100. Hemelsbreed niet meer dan 40 km van mijn huis weg geweest. :)

Geen foto's onderweg gemaakt, sorry! Maar wel hele gave weggetjes gereden. Veel K-wegen (nee, niet die K-wegen!) met 3 of zelfs 4 cijfers en meer cijfers geeft (hier tenminste) aan dat het steeds smallere weggetjes zijn. Sowieso mist een streep in het midden van de weg en af en toe moest ik rustig rijden voor een tegemoetkomende auto.

• Bioflap
Waaj schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:22:
[...]

Wat voor aansluiting zit aan die luidsprekers?
Die hebben een 3,5mm jack-plug. Je kan ze tegenwoordig ook met BT krijgen. Mijn Cardo Freecom 4+ heeft ook een 3,5mm Jack aansluiting, dus ik plug hem gewoon telkens in voordat ik m'n helm opzet. Ik hoef het volume niet hoog te zetten om het helder te horen, dus ik hoop dat dit ook scheelt in de accuduur.
Haha ik wist niet dat je dat kon zien op Tweakers. Dankjewel _/-\o_

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bioflap schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:39:
[...]

Haha ik wist niet dat je dat kon zien op Tweakers. Dankjewel _/-\o_
Staat er een taart naast je naam ;)

• FitTiv
  • Laatst online: 22:03
Lijkt me wel tof op maat gemaakte doppen met speakers. Additionele bonus: het valt niet op als je met de vriendin naar een concert bent wat niet echt je muziek is..:+

Ik ben nu aan het proberen mijn SV650 uit 2002 te verkopen gezien ik een ER6 heb nu maar dat brengt toch minder respons op dan verwacht. Het seizoen is er, de prijs is m.i. niet enorm hoog (<1k€) leuke motor, nul reactie?

• Bioflap
FitTiv schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:46:
Lijkt me wel tof op maat gemaakte doppen met speakers. Additionele bonus: het valt niet op als je met de vriendin naar een concert bent wat niet echt je muziek is..:+

Ik ben nu aan het proberen mijn SV650 uit 2002 te verkopen gezien ik een ER6 heb nu maar dat brengt toch minder respons op dan verwacht. Het seizoen is er, de prijs is m.i. niet enorm hoog (<1k€) leuke motor, nul reactie?
Oordopjes met luidsprekers kosten normaal 205 euro van Pluggerz, nu met 25% korting (volgens mij tot 25 juni) voor 153 euro.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:31
BlackLabel01 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:06:
@VeeGee Tenere 700? Lekker hoog zadel, nieuw voor iets meer dan 11k…kan hem erg aanbevelen 😎 edit, iemand was me al voor!

Iets anders, zouden jullie een voortandwiel in de volgende toestand vervangen?
[Afbeelding]
Dit is na 13k km, de tandjes worden al aardig krom. Vind dit zelf altijd zo lastig inschatten bij kettingsets. Ketting zelf en achtertandwiel zijn nog prima.
Als de set (ketting en achtertandwiel) nog goed zijn kan je ervoor kiezen om alleen het voortandwiel te vervangen. Die krijgt het immers het zwaarste voor z'n kiezen :)

Het lijkt er wel op dat de verhouding aantal tanden van het voortandwiel en aantal schakels niet goed overeenkomen: dan komen de binnnenste schakels altijd op dezelfde plek van het voortandwiel terecht waardoor die duidelijk meer inslijten. ook de uitlijning lijkt niet helemaal OK.
Als je tandwielaandrijving links zit dan lijkt je achterwiel teveel naar rechts te staan

[ Voor 4% gewijzigd door SniperGuy op 22-06-2021 10:08 ]

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Thoit schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:13:
[...]

Ik had ook zo'n ding voor 1 euro die je op je handvat kon zetten, maar dat werkte echt voor geen meter. Je moet dan of vooraf kijken in welke instelling je prettig vind of onder het rijden proberen te verdraaien 8)7

Daarna had ik deze gekocht. Hier was ik super tevreden over: https://www.afsmotorparts...ct/product&product_id=652
Het is me aan het plaatje te zien niet duidelijk hoe deze werkt?

Ik zie overigens die andere ook uit China, maar weet niet of ik dat vertrouwe met zulke dingen. Zou erg vervelend zijn indien hij te vast komt te zitten en je dus niet kan remmen bijvoorbeeld: https://www.ebay.de/itm/U...RfEPzwOsEQaoBHME#shpCntId

• Bioflap
LankHoar schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:11:
[...]

Het is me aan het plaatje te zien niet duidelijk hoe deze werkt?

Ik zie overigens die andere ook uit China, maar weet niet of ik dat vertrouwe met zulke dingen. Zou erg vervelend zijn indien hij te vast komt te zitten en je dus niet kan remmen bijvoorbeeld: https://www.ebay.de/itm/U...RfEPzwOsEQaoBHME#shpCntId
Je hebt ook CC's die je moet aandraaien bij je bar-end gewicht. Dit vertrouw ik dan helemaal niet, want hoe snel moet je wel niet draaien om dan je gas weer los te krijgen?

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:22
@SniperGuy Thanks. Ik heb ondertussen een ander voortandwiel geplaatst, had nog een 15T liggen. Maar jij bent een guru, hoe zie je zo al die dingen aan dit tandwiel? :P

Ik zal thuis eens kijken naar de uitlijning. Heb hem net weer gespannen na het vervangen van het voorste tandwiel. Hij leek mij prima recht te zitten en ook soepel te lopen.

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:07

A13X

Dude

Pas/let wel op met die el cheapo Cruise setjes, zelf zo'n booster handbeugeltje gehad. Die had al de neiging om te verdraaien, draaide je hem terug, zat hij natuurlijk weer te hoog waardoor je soms gas bleef geven als je ging remmen, maar als je dan wilde doordraaien verschoof hij natuurlijk niet }:|

Sommige andere combinaties kunnen slechter uitpakken:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6sPN1Es.jpg?1

Die zit dus klem tussen de rem en het handvat, het gas zat dicht maar de rem was niet meer in te knijpen. Hij is daardoor ook verongelukt, hij loopt nog rond maar kan motorrijden wel vergeten.

Hoeft niet en zal niet bij elke motor gebeuren, maar wel eentje om mee op te letten.

[ Voor 4% gewijzigd door A13X op 22-06-2021 11:00 ]

Awesome

• SniperGuy
BlackLabel01 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:44:
@SniperGuy Thanks. Ik heb ondertussen een ander voortandwiel geplaatst, had nog een 15T liggen. Maar jij bent een guru, hoe zie je zo al die dingen aan dit tandwiel? :P

Ik zal thuis eens kijken naar de uitlijning. Heb hem net weer gespannen na het vervangen van het voorste tandwiel. Hij leek mij prima recht te zitten en ook soepel te lopen.
Ik lijk wel de tandwielfluisteraar :P

De uitleg (klik voor groot):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gBtUblPNn8z_WupOiMCTHxJUWFA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AqdfG3HJWZLgg5WZCuAjtiP7.png?f=fotoalbum_large

1. Tanden zijn niet krom, maar echt versleten. Het volgende stadium van slijtage zijn echt kromme tanden (omdat de stevigheid door slijtage minder zal worden).
2. De binnende kettingschalm heeft duidelijk een afdruk achtergelaten doordat je een EVEN aantal tanden op het voor tandwiel hebt. Als je een ONEVEN aantal tanden hebt zal na ieder omwenteling van het tandwiel de binnenste en buitenste kettingschalm afwisselend die plek raken waardoor het tandwiel gelijkmatiger slijt.
3. Duidelijk zichtbaar is dat de slijtage op punt 3b veeel dieper is dan punt 3a. Dat kan eigenlijk alleen door onjuiste uitlijning van de ketting (of je motorblok moet scheef in het frame hangen)
Aan de andere kant van het tandwiel zal het net andersom zijn: 3a heeft diepere slijtage dan 3b
4. eigenlijk zoals punt 2: als je oneven aantal tanden hebt zal die plek ook slijten.

PS: ik zeg overal tandwiel, maar officieel is het een kettingwiel. Maar aangezien iedereen de term tandwiel gebruikt en begrijpt doe ik dat ook :P

Zo is een verstelbare steeksleutel niet per definitie een Bacho
Zo is een pijnstiller niet per definitie een Aspirine
Maar omdat de merk/definitienaam ingeburgerd is weet iedereen wat we bedoelen

[ Voor 9% gewijzigd door SniperGuy op 22-06-2021 11:24 ]

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

A13X schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:58:
...

Die zit dus klem tussen de rem en het handvat, het gas zat dicht maar de rem was niet meer in te knijpen. Hij is daardoor ook verongelukt, hij loopt nog rond maar kan motorrijden wel vergeten.
Hoe kan iemand nog rondlopen na verongelukt te zijn? :P

Wel een erg slecht constructie inderdaad als de remhendel geblokkeerd wordt door de cheapo cruise control. |:(

[ Voor 11% gewijzigd door SpongeRob op 22-06-2021 11:28 ]

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

• Chakotay
@A13X dat is wel een erg waardeloos systeem zo zeg :X

• SniperGuy
Pay peanuts, get monkeys :)

Al het waar is naar z'n geld, dat blijkt maar weer :X

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-01 09:24
Bioflap schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:24:
[...]

Je hebt ook CC's die je moet aandraaien bij je bar-end gewicht. Dit vertrouw ik dan helemaal niet, want hoe snel moet je wel niet draaien om dan je gas weer los te krijgen?
Doordat je de bovenkant van je handvat naar voren draait bij gas dicht, gaat de druk ook van de CC af (bovenkant naar je toe is aan, van je af is uit). Vond het op de Blackbird erg fijn werken, zeker gezien de onmeunig sterke veer in die gashendel. Doordat je m aandraait hef je de tegenwerkende kracht van de gashendel op je pols op, wat al een heleboel spanning scheelt. Verder rijd je m "normaal", en als je gevaar denkt te zien is het sowieso handig om alvast je gas dicht te draaien :Y

@ de discussie over de Booster: het hangt van je remhendel af of dit kan gebeuren. Bij mijn motor kan dit met geen mogelijkheid doordat de achterkant van de hendel afgerond is en er te weinig ruimte zit tussen de gashendel en de rem om de Booster er tussen te wurmen.

[ Voor 14% gewijzigd door NLDViane op 22-06-2021 12:20 ]

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:22
@SniperGuy Ik leer hier nog eens wat, top man. Er zit standaard een 15T tandwiel op de T700, heb deze vervangen voor een 16T omdat ik de versnellingen wel erg 'kort' vind. Geen idee gehad dat dit invloed zou hebben op de slijtage van de tandwielen.

Wbt de uitlijning, aangezien de motor 8 maanden oud is, ga ik ervan uit dat het blok wel recht zit, maar dat ik hem niet helemaal goed uitgelijnd heb bij het spannen. Ik ging tot nu toe uit van de streepjes op de achterbrug. Misschien toch eens met zo'n tooltje kijken of de ketting wel recht loopt.

• dier
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-01 15:17

Voor mij hielp het enorm om het gas op het juiste toerental te draaien en dan de buitenzijde van je stuur vastpakken (dat beschermdopje, geen idee hoe dat heet). Dan heb je de hele oefening lang je toeren op de juiste hoogte en met je voetrem kan je doseren

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04:26
dier schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:05:
[...]

Voor mij hielp het enorm om het gas op het juiste toerental te draaien en dan de buitenzijde van je stuur vastpakken (dat beschermdopje, geen idee hoe dat heet). Dan heb je de hele oefening lang je toeren op de juiste hoogte en met je voetrem kan je doseren
Stuurgewicht :) En inderdaad, goeie tip! Heeft mij ook geholpen toen der tijd.

• Bommes
sebash schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:44:
@Bommes Welke maat had jij bij de Scorpion helm?

Ik heb sinds vorige week ook de exo tech maar dan in het wit.
De aankoop was vanwege het mooie weer, mijn andere helm is ook een scorpion maar dan de integraal versie.
De oude flip up van Scorpion en mijn huidige flip over (exo tech solid) in maatje M
Vreemd genoeg heb ik voor een integraal helm van dit merk (meeste merken trouwens) een L nodig. Hoofd omtrek: 58cm

Vandaag de Guzzi adventure helm gepast..
Helaas niet voor mijn hoofd.
L te groot. M te klein.
Die valt dus af, zonde want erg mooie helm in te zien. Overigens ook niet echt ruimte voor speakers dus op dat vlak ook niet super praktisch.

Ook vandaag de HJC terug gebracht, kreeg volledige aankoop bedrag terug.
En ik mocht zelfs de fles motor poets middel die ik zondag bij de aanschaf van die helm kreeg houden.
Heb wel 2 keer aangeboden dat ook terug te geven want ik kocht immers niks maar dat was dus niet nodig. Goede service bij MKC in Veghel.
Daar nog verder rond gekeken voor een andere helm waarbij 1 andere optie naar voren kwam:
Scorpion ADX-1 een "ouderwetse" flip up adventure helm in en leuke kleur stelling.
Toevallig ook nog in mijn maat 1tje op voorraad.

Afbeeldingslocatie: https://www.voordeelhelmen.nl/media/catalog/product/cache/92b2cba4aa2464a3fe88ab37828d2b31/image/999250940/scorpion-adx-1-tucson-matt-cement-gray-red.jpg

Wat betreft de looks een adventure helm, die ook nog open kan om wat te drinken of uit te hijgen. :P

Toch nog maar niet gekocht omdat ik gewoon weg mijn ei niet kan leggen.
Ik ben er dus nog niet uit.... Fijn zo besluitloos te zijn. :? ;(

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-01 13:10
Bommes schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:20:
[...]

Ik word al moe als ik het lees…

I took the blue pill…

• Bommes
@FBTN
Je zou voor de gein eens boodschappen met mij moeten gaan doen . Als je echt moe wil worden :+

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-01 14:56
Bommes schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:06:
@FBTN
Je zou voor de gein eens boodschappen met mij moeten gaan doen . Als je echt moe wil worden :+
Leg anders hier eens je ei neer, wellicht kunnen wij mee denken. Welke eisen heb je voor je nieuwe helm? Is dat flip over echt heel belangrijk, rijdt je echt zo vaak met de helm open? Is een gewone systeem een optie, of is integraal toch een optie? Wil je een helm met peak voor offroad, of toch liever iets wat meer on-road comfort (stilte) heeft?

🇺🇦

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-01 16:51

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Bommes schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:20:
[...]

De oude flip up van Scorpion en mijn huidige flip over (exo tech solid) in maatje M
Vreemd genoeg heb ik voor een integraal helm van dit merk (meeste merken trouwens) een L nodig. Hoofd omtrek: 58cm

Vandaag de Guzzi adventure helm gepast..
Helaas niet voor mijn hoofd.
L te groot. M te klein.
Die valt dus af, zonde want erg mooie helm in te zien. Overigens ook niet echt ruimte voor speakers dus op dat vlak ook niet super praktisch.

Ook vandaag de HJC terug gebracht, kreeg volledige aankoop bedrag terug.
En ik mocht zelfs de fles motor poets middel die ik zondag bij de aanschaf van die helm kreeg houden.
Heb wel 2 keer aangeboden dat ook terug te geven want ik kocht immers niks maar dat was dus niet nodig. Goede service bij MKC in Veghel.
Daar nog verder rond gekeken voor een andere helm waarbij 1 andere optie naar voren kwam:
Scorpion ADX-1 een "ouderwetse" flip up adventure helm in en leuke kleur stelling.
Toevallig ook nog in mijn maat 1tje op voorraad.

[Afbeelding]

Wat betreft de looks een adventure helm, die ook nog open kan om wat te drinken of uit te hijgen. :P

Ik heb deze ook, nu de 2de al ivm ongelukje van laatst. Ik vind het een fijne helm.
Ook omdat er zo'n groot vizier op zit, Je hebt heel goed zicht met deze helm.

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-01 09:24
FitTiv schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:46:
[...]
Op welke website heb je hem staan, en hoe zit ie met onderhoud, kilometers, zichtbare schade en dergelijke? Onder de 1000 vraag ik me vaak af wat er mis mee is, zeker nu het een gekkenhuis is qua motorprijzen. Zie in de gauwigheid alleen een defecte uit 1998 onder de 1000. Tussen bouwjaar 2000 en 2003 vragen ze 1350-3500 op Marktplaats, zou lekker wat hoger gaan zitten met je vraapgprijs als ik jou was :Y Misschien happen ze dan met een bod van 1000, ben jij er van af!

[ Voor 4% gewijzigd door NLDViane op 22-06-2021 20:39 ]

• Bommes
Nycrea schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:41:
[...]

Leg anders hier eens je ei neer, wellicht kunnen wij mee denken. Welke eisen heb je voor je nieuwe helm? Is dat flip over echt heel belangrijk, rijdt je echt zo vaak met de helm open? Is een gewone systeem een optie, of is integraal toch een optie? Wil je een helm met peak voor offroad, of toch liever iets wat meer on-road comfort (stilte) heeft?
Ik heb mijn ei ondertussen wel gelegd.
Flip over is belangrijk en dan is eigenlijk de Scorpion wel een van de beste.
Dus het wordt de Exo tech in het wit.
Die laat of ga ik wrappen in de kleuren van mijn motor. (Zoals de Moto Guzzi adventure helm).

Die is wel nu leverbaar, tenminste als de webshop niet liegt over hun voorraad.
Bestelling ga ik nu plaatsen.

Ga ik meer dan nu offroad rijden scoor ik wel ergens een goedkope cross helm met een losse crossbril.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Bommes
Nee @Will_M dat is de "gewone" flip up system helm.
De Exo tech serie is de flip over versie.
https://www.martijnsmotor...nl/scorpion-exo-tech.html
Hier ook besteld.

Pagina: 1 ... 312 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.