Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 311 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.022.871 views

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:54
Ratemypoodotcom schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:42:
[...]

Staat al voor de deur! Nee, helaas. Geen idee nog wat het voor een motor gaat worden. Ik wil er uiteindelijk ook woon/werkverkeer mee gaan rijden.

Probleem is dat ik volgens mijn rij instructeur erg korte benen heb, les op een verlaagde motor en ben 1,82. Veel tourmotoren vallen dus al af omdat ik daar simpelweg niet op kom ( blijvende liesproblemen waardoor mn been niet heel hoog komt ). Gaat dus nog spannend worden om een geschikte motor te vinden waar ik langer dan 2/3 uur in de Ardennen mee in kan en kan gaan gebruiken voor woon/werkverkeer.
Zithoogte zegt ook niet alles. Kijk ook met name naar smalle motoren, waarbij het voorste deel van het buddyseat ook smal is. Dan hoeven je benen minder ver naar buiten.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mijn vorige motor (17k dure nieuwe motor) heeft 2 jaar aan de weg gestaan in Amsterdam aan de stadhouderskade. Gewoon met een Art 5 ketting om de lantaanpaal heen :+

De strooiwagens kwamen er ook langs echter, dus na de winter moest ik sowieso een nieuwe ketting :o

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:52

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:27:
Totaal komt het op 1650 euro.
Daarbij mijn helm 300 a 350 euro totaal schade dus +/- € 2000 lijkt het nu op.
Leuk dagje off road >:)
Is het misschien voor het offroad gebeuren niet handiger om ouwe XT te kopen. Die heb je al voor €1000 en daar kan sowieso vrij weinig aan kapot en als er wat stuk is, is het a)makkelijker te repareren en b)veel goedkoper. Dan hou je de Guzzi voor toertochtjes over asfalt of wat greenlaning. Ik heb om die reden ook nooit echt moeilijke offroad trajecten opgezocht met de GSA. Hoewel ik in Spanje een langzame variant van jou oopsie heb gedaan, waarbij ik verder geen schade had. Alleen een prak modder op de cilinderkoppen en de koffer. Lekker nog 2 dagen mee doorgereden voor de goedkeurende blikken van andere motorrijders 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cD3Zxm6KnFoJEHb0vy19LJ6TvUI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fFLxW9ciRCUhPs1UMtLUPMR6.jpg?f=fotoalbum_large

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:36
ThaddeusX schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:48:
Ook blij om te horen dat er mensen zijn die uit Rotterdam komen of rijden in Rotterdam.
Want hun ervaring is voor mij belangrijker dan iemand uit een rustig gebied.

Zelfs auto rijden is soms moeilijk in zo een stad als Rotterdam. Niet alleen vanwege de drukte maar ook vanwege aso mensen (we staan op nummer 1 van heel NL).
Ik zou wel willen reageren maar ik weet niet of je Eindhoven wel als volwaardige drukke stad ziet.. :? 8)7

Als je auto rijden al als moeilijk ervaart dan lijkt me een motor niet zo een verstandige zet, just my 2 cents.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-01 14:56
mphilipp schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:08:
[...]

Is het misschien voor het offroad gebeuren niet handiger om ouwe XT te kopen. Die heb je al voor €1000 en daar kan sowieso vrij weinig aan kapot en als er wat stuk is, is het a)makkelijker te repareren en b)veel goedkoper. Dan hou je de Guzzi voor toertochtjes over asfalt of wat greenlaning. Ik heb om die reden ook nooit echt moeilijke offroad trajecten opgezocht met de GSA. Hoewel ik in Spanje een langzame variant van jou oopsie heb gedaan, waarbij ik verder geen schade had. Alleen een prak modder op de cilinderkoppen en de koffer. Lekker nog 2 dagen mee doorgereden voor de goedkeurende blikken van andere motorrijders 8)
[Afbeelding]
Ze zouden ergens een "modder behandeling" voor je motor moeten aanbieden, zodat het lijkt alsof je flink offroad bent geweest. Is vast wel publiek hiervoor.

🇺🇦

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11-2025
mono-oXide schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:06:
[...]

Ik woon ook in Rotterdam (Kop van Zuid) en ik zou nooit een motor met een beetje waarde op straat laten overnachten. Mijn Speed Triple RS kan gelukkig in de parkeergarage van ons gebouw net voor mijn auto.

Kort parkeren in de stad durf ik wel aan met alarm en slot.

Ken wel genoeg mensen een motor buiten stallen maar niet vol aan de openbare weg, meer in hofjes waar je niet met een busje in zou kunnen.
Ik heb één zomer mn GSR600 buiten voor de deur gehad. Nog nooit zo vaak wakker geworden om te kijken 'wat dat geluid was' of om even te checken of 'ie er nog staat.

It's dogged that does it

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:04
Ook blij om te horen dat er mensen zijn die uit Rotterdam komen of rijden in Rotterdam.

Zelfs auto rijden is soms moeilijk in zo een stad als Rotterdam. Niet alleen vanwege de drukte maar ook vanwege aso mensen (we staan op nummer 1 van heel NL).
Moeilijk... Je moet wat meer opletten, en soms je ego geen voorrang geven on een botsing te voorkomen. Dat is toch wel op te brengen?

• SavageBrother

Ook niet teveel aanstellen hé, als je met een doel Rotterdam door moet kun je je er ook gewoon op instellen. Voor je lol rondjes gaan rijden in de stad is natuurlijk sowieso een trieste bezigheid hiero.

It's dogged that does it

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:41
SavageBrother schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:10:
[...]

Ik heb één zomer mn GSR600 buiten voor de deur gehad. Nog nooit zo vaak wakker geworden om te kijken 'wat dat geluid was' of om even te checken of 'ie er nog staat.
Snap ik helemaal, als ik hem niet in de garage kwijt zou kunnen voor wat voor reden dan ook dan gaat ie echt met de lift naar boven.

• Ratemypoodotcom
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-11-2021
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:56:
[...]

Een vriendin van mij rijdt om die reden een MP3. Of beter gezegd, een chinese kloon daarvan maar dat merk onthoud ik nooit. Vroeger heeft ze altijd sportmotoren gereden, maar dat ging simpelweg niet meer.

Een andere maat, ook niet erg lang, heeft een tijdje zijspan gereden zodat hij niet omviel als zijn been dienst weigerde, maar daar is hij op terug gekomen. x aantal operaties verder heeft hij nu een K1600. :+ Al snap ik wel dat een zijspan voor woon-werk niet handig is.
Wilde heel graag een Diversion XJ900s maar denk dat deze ook te hoog is. Op de Virage van m'n moeder heb ik dan weer geen problemen.

Waarschijnlijk gaat mijn zoektocht tot de choppers beperkt worden. Been werkt gelukkig nog. Ik krijg hem alleen niet zo hoog opgetild/over de motor gezwaaid.

Geen probleem verder met choppers trouwens. Maargoed tegen de tijd dat ik het rijbewijs heb maar eens gaan kijken wat er binnen het budget te krijgen is etc.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:47
Ratemypoodotcom schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:25:
[...]

Wilde heel graag een Diversion XJ900s maar denk dat deze ook te hoog is. Op de Virage van m'n moeder heb ik dan weer geen problemen.

Waarschijnlijk gaat mijn zoektocht tot de choppers beperkt worden. Been werkt gelukkig nog. Ik krijg hem alleen niet zo hoog opgetild/over de motor gezwaaid.

Geen probleem verder met choppers trouwens. Maargoed tegen de tijd dat ik het rijbewijs heb maar eens gaan kijken wat er binnen het budget te krijgen is etc.
Ik zou sowieso aanraden eerst je lessen af te ronden en te gaan proberen. Nu selecteer je op hoogte en looks maar dat zegt niks over rijeigenschappen. en die ga je pas vinden als je motoren vergelijkt.

• UTwizard
  • Laatst online: 18:01
Nycrea schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:10:
[...]

Ze zouden ergens een "modder behandeling" voor je motor moeten aanbieden, zodat het lijkt alsof je flink offroad bent geweest. Is vast wel publiek hiervoor.
Er zijn ook mensen die de schaamranden op hun banden en hun kneesliders met een schuurpapier te lijf gaan, dus 100% zeker zijn er ook mensen die een "offroad behandeling" op hun offroad machine willen hebben :+

• Ratemypoodotcom
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-11-2021
kneusteun schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:31:
[...]

Ik zou sowieso aanraden eerst je lessen af te ronden en te gaan proberen. Nu selecteer je op hoogte en looks maar dat zegt niks over rijeigenschappen. en die ga je pas vinden als je motoren vergelijkt.
Precies, eerst het papiertje. eh pasje halen en dan verder kijken. Proefzitten is altijd een goed idee, Motor is zo gekocht maar iets vinden dat het goed is gaat wel even duren. Ook dat is onderdeel van de fun natuurlijk :D

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:33

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Nycrea schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:54:
[...]

Het risico is dat het EPS foam is ingedeukt of gescheurd op de plek waar jij met je helm de boom hebt geraakt, de buitenschaal kan zijn teruggeveerd maar wel een indruk hebben achtergelaten. Dit kun je eigenlijk niet goed nagaan zonder de helm kapot te maken. Daarom ook van mij, je mede Guzzi rijder ;) het dringende advies om hem niet meer voor serieuze ritten en eigenlijk het liefst überhaupt niet meer te gebruiken.
Sluit me hier helemaal bij aan. @Bommes bedenk je dit: gezien jij hoofdpijn had van de klap, zal je helm dan niet de grotere klap hebben opgevangen, en dus zijn dienst gedaan hebben?

Het blijft wel verraderlijk hoor, ik heb het al vaker gehoord in mijn omgeving dat mensen denken "helm ziet er nog goed uit, niets te zien". Maar je kunt er gewoon niet binnen kijken, dus gewoon vervangen die hap.

Omdenken: wees blij, heb je eindelijk eens een stukje gear dat zijn geld waard is geweest. Velen dragen het altijd, en zweten maar met zo'n helm op en doen, en nut hebben... ho maar :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:24
[...]

Ik wil best langskomen om voor een schappelijk bedrag iemands motor flink te bevuilen :)

Deze dienst is in overleg beschikbaar in de hele Benelux!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:57

botoo

💀 too old to die young

@Bommes als je een tijdelijk oplossing zoekt zodat je het geduld op kan brengen om te wachten op je nieuwe helm dan heb ik er wel eentje te leen in de maat M.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-01 21:35
[...]

U vraagt, wij draaien :)
https://www.amazon.co.uk/...fRID=XW5SS4J1ZGDMVGV2WVVM
of
https://www.amazon.co.uk/...fRID=XW5SS4J1ZGDMVGV2WVVM

[ Voor 20% gewijzigd door Kars op 18-06-2021 14:55 ]

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• Nycrea
Aahh gelukkig wel de european mud versie gelinkt, ik zou inderdaad niet de US mud op m'n motor willen, gatver.

Is wel een dagje werk om dat met zo'n klein kwastje op je motor te krijgen :9 En aardig wat potjes benodigd.

[ Voor 9% gewijzigd door Nycrea op 18-06-2021 14:57 ]

🇺🇦

• Bommes
@botoo mijn pot helmpje is wel een goede tijdelijke oplossing, alleen passen daar de speakertjes niet in.
Optie is gewoon met oortelefoontje te rijden echter wil ik mijn oren dat niet aandoen. Want dan kan ik geen oordoppen in.

Dus ik ben nog aan het kijken, er zijn wel andere helmen te krijgen die me passen.
Afstappen van een systeem helm kan ook, vind de MG adventure helm ook wel vet en volgens de site van TLM hebben ze die nog op voorraad in diverse maten.

Afbeeldingslocatie: https://www.leertouwer.com/userdata/artikelen/helm-moto-guzzi-ff-adventure-v85-wit-ge-ro-xxl-83137-nl-G.jpg

Past perfect bij mijn bike.. O+

Maarja ik ken me zelf dan wil ik over een half jaar weer toch een systeem helm hebben. :P
ff zoeken dus nog.

Thanks voor het aanbod trouwens @botoo

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• sebash
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-01 18:41
Ik kom mij ook maar eens aanmelden, aangezien ik hier ook al een jaar aan het stalken ben.
Sinds oktober in het bezit van het A rijbewijs en sinds augustus eigenaar van een Honda CB600f.

@lolgast Mag ik met de onderstaande foto in de topicstart?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s8nidx_ojGEVN24EOxnBpt2_H5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ssFfgI70uy20h4vvyMlJQS9V.jpg?f=fotoalbum_large

Woonachtend in Noord Holland.

• kneusteun
Ik blijf erbij de N+1 regel kan ook op helmen toegepast worden O-)
Ik wou ook niet met mijn icon variant op de cafe racer.

Dus ja naast meerdere jassen en broeken en handschoenen ook meerdere helmen.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:08

Vrijdag

De Zwarte

Welkom @sebash d:)b

[ Voor 19% gewijzigd door Vrijdag op 18-06-2021 15:03 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:33

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
En dit blijft gewoon zitten? Of is het tijdelijk, en dus letterlijk modder spray? Man, ze hebben ook alles tegenwoordig :P

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Ik woon ook in Rotterdam (Kop van Zuid) en ik zou nooit een motor met een beetje waarde op straat laten overnachten. Mijn Speed Triple RS kan gelukkig in de parkeergarage van ons gebouw net voor mijn auto.
Als ze op zoek zijn staat ie nergens veilig. Van een vriend van mij hebben ze zijn GS gestolen uit een afgesloten parkeergarage. Daar binnen komen is op zich geen probleem. Met iemand meelopen of toch op een of andere manier de sleutels bemachtigd. Bij mij staat ie in de parkeergarage, en ik heb als extra nog zo'n muuranker gemonteerd, dus de verzekering moet maar tevreden zijn.
Aan de andere kant weet ik niet of zo'n hele zware motor populair is bij het gilde. Het is niet alsof je 'm even met 3 man in een busje tilt. Het gewicht is 1 ding, maar je kunt 'm ook bijna nergens goed aan oppakken. Een GSA heeft dan weer steunpunten te over.
Maar binnen staan is sowieso goed, al was het alleen maar om 'm een beetje mooi te houden.

dan zijn we bijna buren. Ik zit op Zuid, naast de Maassilo. Bovenop dat hotel waar laatst een fikkie was

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• SavageBrother
Als ze je motor willen hebben ben je hem sowieso kwijt. Allemaal wel eens die Reddit post gelezen van die ex fietsen jatter met die crazy verhalen. Gewoon verzekeren als je benauwd bent.

It's dogged that does it

• kneusteun
Ik denk dat ze er bij mij toch een aardige klus aan gaan hebben. Smalle steeg dus tillen is geen optie, je zult moeten rijden. Maar de poort kraakt en de honden slaan aan bij elke scheet. Ook zitten de motoren vast aan elkaar en de tomos. En dan nog onder mijn slaapkamer raam door.

Het lukt mij al amper met sleutels 🤣

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-01 22:26
[...]

Kort parkeren in de stad durf ik wel aan met alarm en slot.

Ken wel genoeg mensen een motor buiten stallen maar niet vol aan de openbare weg, meer in hofjes waar je niet met een busje in zou kunnen.
Kort parkeren beschouw ik als rood verkeerslicht hier. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Nycrea
Señor Sjon schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:58:
[...]

Kort parkeren beschouw ik als rood verkeerslicht hier. :P
En zelfs dan is er al risico op diefstal, toch? :9

🇺🇦

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:01
Nieuwe doorwaai jas en zomer handschoenen opgehaald. Huidige prut was ook alweer een jaar of 8 oud dus ik kan er weer even tegenaan! Nu even rustig aan met aankopen.. dure maand zo met een motor, motorhoes, sloten, buddyseat tasje, S100 kettingspray en cleaner, helm, jas en handschoenen.. :X

en dan zijn er nog steeds mensen die zeggen dat motorrijden goedkoop is :z

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ratemypoodotcom schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:42:
[...]

Staat al voor de deur! Nee, helaas. Geen idee nog wat het voor een motor gaat worden. Ik wil er uiteindelijk ook woon/werkverkeer mee gaan rijden.

Probleem is dat ik volgens mijn rij instructeur erg korte benen heb, les op een verlaagde motor en ben 1,82. Veel tourmotoren vallen dus al af omdat ik daar simpelweg niet op kom ( blijvende liesproblemen waardoor mn been niet heel hoog komt ). Gaat dus nog spannend worden om een geschikte motor te vinden waar ik langer dan 2/3 uur in de Ardennen mee in kan en kan gaan gebruiken voor woon/werkverkeer.
Tip: BMW levert voor vrijwel ieder model een verlaagd zadel, en op een aantal tour modellen is de zadelhoogte ook instelbaar (laag of hoog). Tot slot kan je evt nog de motor in zn geheel verlagen, maar dat is wat ingrijpender. Zonder dat is een R1250RT al instelbaar van 760mm (laag zadel in lage stand) tot 850mm (hoog zadel in hoge stand). De RT is tourer bij uitstek (en zeker sportief/leuk genoeg voor de ritjes in de bergen) en komt zo wellicht wél binnen bereik voor jou.

De R1250RS, sport/sport-tour, is van 760mm (extra lage buddy) tot 840mm (sportzadel) te zetten door het zadeltje te wisselen.

Nu zijn dit de nieuwste tour/sport(tour) modellen (kon ik zo snel het makkelijst vinden op de BMW site), maar de oudere zijn vergelijkbaar instelbaar qua ergonomie. Eventueel kan de dealer daar nog meer over vertellen.

Op https://cycle-ergo.com/ kan je verschillende modellen checken qua houding. Pas daar dan wel de zadelhoogte aan op het voor jouw best passende zadel.

Overigens is er een goede kans dat andere merken dit ook bieden, maar ik ben daar minder in thuis dan de BMW modellen.
Bommes schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:57:
@botoo mijn pot helmpje is wel een goede tijdelijke oplossing, alleen passen daar de speakertjes niet in.
Optie is gewoon met oortelefoontje te rijden echter wil ik mijn oren dat niet aandoen. Want dan kan ik geen oordoppen in.

Dus ik ben nog aan het kijken, er zijn wel andere helmen te krijgen die me passen.
Afstappen van een systeem helm kan ook, vind de MG adventure helm ook wel vet en volgens de site van TLM hebben ze die nog op voorraad in diverse maten.

[Afbeelding]

Past perfect bij mijn bike.. O+

Maarja ik ken me zelf dan wil ik over een half jaar weer toch een systeem helm hebben. :P
ff zoeken dus nog.

Thanks voor het aanbod trouwens @botoo
Zo, dat is wel een gave helm zeg! Doen! :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@Bommes Je zal weinig kunnen zien aan het schuim dat direct tegen je hoofd zit. De vervorming van het schuim gebeurt juist op de plek waar de helmschaal en het schuim tegen elkaar zitten.

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:41
mphilipp schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:29:
[...]

Als ze op zoek zijn staat ie nergens veilig. Van een vriend van mij hebben ze zijn GS gestolen uit een afgesloten parkeergarage. Daar binnen komen is op zich geen probleem. Met iemand meelopen of toch op een of andere manier de sleutels bemachtigd. Bij mij staat ie in de parkeergarage, en ik heb als extra nog zo'n muuranker gemonteerd, dus de verzekering moet maar tevreden zijn.
Aan de andere kant weet ik niet of zo'n hele zware motor populair is bij het gilde. Het is niet alsof je 'm even met 3 man in een busje tilt. Het gewicht is 1 ding, maar je kunt 'm ook bijna nergens goed aan oppakken. Een GSA heeft dan weer steunpunten te over.
Maar binnen staan is sowieso goed, al was het alleen maar om 'm een beetje mooi te houden.

dan zijn we bijna buren. Ik zit op Zuid, naast de Maassilo. Bovenop dat hotel waar laatst een fikkie was
Klopt ook wel maar alles wat het een beetje moeilijker maakt helpt:
  • Auto zit er zo goed als tegen aan waardoor je er niet even bij kan om te tillen.
  • Garage vol camera's
  • Je zou toch echt met busje en al naar beneden moeten rijden want de oprit is zo steil dat je hem niet even omhoog tilt met twee man.
Helaas mag ik niet zo maar boren om een muur / grondanker te plaatsen.

En inderdaad dat is loop afstand vanaf hier.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-01 23:32

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Señor Sjon schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:33:
[modbreak]Reisadviezen ivm Corona naar Nu reizen naar Duitsland?. Let erop dat dit niet een enorme babbelbox wordt terwijl veel losse vraagjes ook in een eigen topic kunnen. :)[/]

@lolgast De Fazer van mij kan uit de TS, die hebben we vorig jaar verkocht. De VFR blijft wel.
sebash schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:59:
Ik kom mij ook maar eens aanmelden, aangezien ik hier ook al een jaar aan het stalken ben.
Sinds oktober in het bezit van het A rijbewijs en sinds augustus eigenaar van een Honda CB600f.

[Afbeelding]

@timmie271, help jij deze mensen even? :9
Vrijdag schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:19:
[...]

Als ik weer thuis ben, zit nu op kantoor :P

[...]
En @Vrijdag ? O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Grubeater op 18-06-2021 21:59 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Bommes
Gummiebeer schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:36:
en dan zijn er nog steeds mensen die zeggen dat motorrijden goedkoop is :z
Dat was ik in ieder geval niet.. :P >:)

Gaaf ding het @noes de weinige reviews die er over te vinden zijn (1 youtube review) geeft aan dat het nog al een lawaaiig ding is.

Vanmiddag eens ff goed naar mijn pot helmpje gekeken of er met wat knutselen toch de speakertjes van mijn freecom in paste.
Ja dus (y) Dus wat knutsel werk later zat het hele setje er in, microfoontje er op. Unit zelf met een mee geleverde klem aan de zijkant van de helm.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/06/1624045903-350-x-467px-IMG_20210618_204232.jpg

Dus meteen ff een proefrondje gedaan net.
En dat is maar goed ook
Wat een klote helm zeg, nu 3 kwartier later heb ik nog pijn aan mijn voorhoofd. :( })

Dus ik moet echt opzoek naar een vervanger want hier ga ik echt geen 24 uur mee op de motor zitten.
Misschien dus toch maar die Guzzi helm, of even iets "goedkoops" uit de uitverkoop hoek bij de motorkleding store in Eindhoven.

Oh ps: De Vespa doet het precies zoals ik gewend ben, super goed.
Na de jaren begin ik het wel een beetje een traag ding te vinden met optrekken.
Als het eenmaal rolt is het wel goed te doen, omdat het zo weinig weegt kan ik lekker laat op de rem en met flink wat snelheid de bochtjes door.

[ Voor 11% gewijzigd door Bommes op 18-06-2021 22:07 ]

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:31

4x2

lộn xộn quá

Zo, deze jongen heeft nu een zwart-gele airoh rev 19.
En een weekendje een 890 adventure (net als mn collega) om m te testen op de bergweggetjes in italie :+

Alleen nog ff rode duivelsoortjes regelen.

leeg

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:48

Destruction

(ex-)Automonteur

Ratemypoodotcom schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:25:
[...]

Ik ben zelf 1.86m, en ik heb een Diversion 900 gehad. Ik had er een fijne motor aan, waar ik zonder problemen lange ritten op kon rijden. Dat kwam goed uit, want dat was precies de reden waarom ik zo'n bankstel wilde :+

Ik heb hem 2 jaar geleden weg gedaan omdat na 130.000km de koppeling versleten was, de banden aan vervanging toe waren en de voor vering was kapot. Dat is na die kilometers (en 23 jaar) natuurlijk geen schande, maar ik wilde een meer sportieve motor dus voor mij was die reparatie niet meer de moeite :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brzHAqww318Yz3MiXUjqhZHCYvI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wbptgoyz33UXUAwfnsan5za0.jpg?f=user_large

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mono-oXide schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:34:
[...]
Klopt ook wel maar alles wat het een beetje moeilijker maakt helpt:
Dat is inderdaad alles wat je kunt doen. Je moet het zo moeilijk maken dat ze liever die van je buurman pakken. Die wegversperring zie ik ze ook niet zomaar jatten, maar als ze 'm willen hebben is een haakse slijper en een paar minuutjes voldoende. Maar daar heb ik vrede mee. Ik heb de resten om te laten zien aan de verzekering dat ik alles heb gedaan wat ik kon. Ik kan er toch niet die Rottweiler uit de Triumph Speed Triple reclame toch niet aan vast maken? :+
Dus uitkeren maar 8)

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-01 19:53
Hey allen, gisteren de knoop doorgehakt en een "motor" gekocht. Nouja motor, het betreft een 125 cc Suzuki VanVan :). Geen racemonster laten we maar zeggen. Ik ben nu 40 jaar en heb de afgelopen 15 jaar geen motor gereden. Ik wil met de aanschaf van deze fiets even "valideren" of ik het echt nog wel zo leuk vind. Tevens is dit een mooi klein model, past goed in de garage, etc.

Paar vragen voor jullie:
  • Welke iPhone houder moet ik hebben (iphone XR) Ik hoef niet op te laden, maar puur mijn telefoon vastzetten
  • Wat doen jullie met de accu in de winter? Aan de druppellader?
  • Wordt er nog steeds onderling "gezwaaid" cq. "duimpje up" als je een andere motorrijder tegenkomt? Of tel ik met mijn 125 cc'tjes niet mee hierin :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gPnIh5_EPXi6CBBmtzHvdayZJ4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NxXPywiVOUH6ENt1tAqfkZ1o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ep9-Bww3KyDN85VAiZY4qJWsmm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GjZQFVuf2mopNrRXSpJhmumu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yNz1Q0G6kcrcciGfrehtfk8AOIE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WecuTGvzqg7V06uJTa0ESM0E.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door smeerbartje op 19-06-2021 09:50 ]

• _eLMo_
  • Niet online
Die X-mount houders zijn erg populair onder motorrijders nu geloof ik. RAM maakte ze origineel: https://www.rammount.com/product-lines/x-grip
Maar er is ook veel namaak (geen idee of die even goed zijn).

Let wel op dat sommige telefoons met optische beeldstabilisatie (dat heeft jouw XR) gevoelig zijn voor trillingen en je zult niet de eerste zijn die zijn camera molt.

Winter aan de druppellader lijkt me prima idee, veel mensen maken zo'n klein snoertje aan de motor zodat je de accu niet uit hoeft te bouwen.

En zwaaien doe ik naar alles wat een motorplaat heeft, maar in de zomer zul je dit wel minder hebben dan in de winter omdat je er een lamme arm van krijgt :+

Welkom terug! *O*
Vet kleurtje en coole dikke achterband en profiel!

[ Voor 3% gewijzigd door _eLMo_ op 19-06-2021 09:48 ]

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:05
smeerbartje schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 09:34:
Hey allen, gisteren de knoop doorgehakt en een "motor" gekocht. Nouja motor, het betreft 11n 125 cc Suzuki vanvan :). Geen racemonster laten we maar zeggen. Ik ben nu 40 jaar en heb de afgelopen 15 jaar geen motor gereden. Ik wil met de aanschaf van deze fiets even "valideren" of ik het echt nog wel zo leuk vind. Tevens is dit een mooi klein model, past goed in de garage, etc.

Paar vragen voor jullie:
  • Welke iPhone houder moet ik hebben (iphone XR) Ik hoef niet op te laden, maar puur mijn telefoon vastzetten
  • Wordt er nog steeds onderling "gezwaaid" cq. "duimpje up" als je een andere motorrijder tegenkomt? Of tel ik met mijn 125 cc'tjes niet mee hierin :)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welkom! Leuk ding om te zien :Y

Voor het vastzetten van je telefoon op het stuur kan je kijken naar een X-grip, Quadlock of SP Connect. Let er hierbij op dat ze een trillingsdemper moeten hebben, anders sloopt het je camera door de trillingen. Zou zelf aanraden om ergens een oude telefoon te scoren en die op de motor te monteren om die reden.
De accu kan je in de wintermaanden het beste binnenshuis/in de garage aan de lader hangen, mits het daar niet te koud word. Verschilt ook een beetje per motor en accu wat nodig is, kan de mijne 3 maanden stil laten staan en die start zo weer, waar het bij een ander na 2 weken einde verhaal is.
Word er onderling nog gezwaaid? Jazeker! Sommige mensen weigeren, maar he, die heb je er altijd bij zitten.

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:00

A13X

Dude

smeerbartje schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 09:34:
Hey allen, gisteren de knoop doorgehakt en een "motor" gekocht. Nouja motor, het betreft een 125 cc Suzuki VanVan :). Geen racemonster laten we maar zeggen. Ik ben nu 40 jaar en heb de afgelopen 15 jaar geen motor gereden. Ik wil met de aanschaf van deze fiets even "valideren" of ik het echt nog wel zo leuk vind. Tevens is dit een mooi klein model, past goed in de garage, etc.

Paar vragen voor jullie:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk ding!

In plaatst van een druppellader kun je beter een onderhoudslader nemen. Een ouderwetse druppellader blijft laden en sloopt daarmee je accu. Een onderhoudslader (optimate bv) stopt als hij vol is en heeft "intelligentie" ingebouwd om te zorgen dat hij in goede staat blijft.

Zelf overigens nog nooit gedaan, alleen de accu eruit en binnen zetten was voldoende.

Ik gebruik zelf een x-grip ram mount voor de telefoon. Zoals hierboven, sommige telefoons zijn gevoelig voor microvibraties en die slopen dan je camera.

Awesome

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:03
Ik mag me hier inmiddels ook officieel melden nadat ik een tijdje (tijdens mijn lessen) heb meegelezen. Ik ben afgelopen donderdag geslaagd voor mijn AVD! Gelukkig doet de gemeente Groningen mee aan een proef met de RDW waardoor je relatief snel je rijbewijs kunt vernieuwen bij een categorie-uitbreiding. Donderdag dus gelijk een nieuw rijbewijs aangevraagd. Als het goed is kan ik 'em maandag ophalen.

Nu begint natuurlijk de zoektocht naar een geschikte motor. Ik ben 31 jaar, lang (1,98m) en ongeveer 86kg. Tijdens het lessen heb ik gereden op een Yamaha MT07 en later op een nieuwe Triumph Trident 660. Beide leuke motoren (vooral de nieuwe Trident 660!), maar helaas te klein voor mijn lengte, zeker op langere ritten/lessen. Volgens mijn instructeur leek de motor bij mij meer op een scooter :D

Ik ben er dus eigenlijk wel over uit dat een adventure-style motor het beste past bij mijn lengte. Ik heb me al veel ingelezen. Mijn doel is enerzijds om er lekker mee te rijden in de avonduren/weekenden en de motor ook sporadisch in te zetten voor woon-werkverkeer (60km enkele reis). Mijn voorkeur gaat ook uit naar een moderne motor van na 2013 (liefst nieuwer) met een budget van EUR 7k tot maximaal EUR 11k. Ik heb vooralsnog geen intentie om offroad te rijden.

Ik ben op basis daarvan tot een kleine shortlist gekomen (met mijn overwegingen):
  1. Suzuki V-Strom 650 / 1000 - ik denk de meest logische c.q. verstandigste keuze (vooral de 650). Maar eerlijk gezegd ook wel een beetje saai. Ik ben niet heel gecharmeerd van de snavel met de koplampen. En een motor is toch een stukje emotie.
  2. Yamaha Tracer 700 / 900 - ik lees dat een Tracer 700 al snel te krap is voor mijn lengte. Een Tracer 900 komt dan in beeld. (Te) sportief vergeleken met onderstaande modellen?
  3. Triumph Tiger 800 - mooie motoren, ook wel te vinden in mijn budget met wat leuke opties. Goede middenweg?
  4. BMW 700-800GS of 750-850GS - de 700/750GS is waarschijnlijk te krap voor mij, een 800GS is al best wat verouderd en de nieuwe 850GS is nog best prijzig. Maar ook: teveel gericht op offroad?
  5. BMW R1200GS - perfect voor mijn lengte, te zwaar als eerste motor?
  6. Honda Africa Twin - nog niet zoveel over gelezen/gevonden.
Ik sta ook open voor minder adventure-style motorfietsen, maar gevoelsmatig wil ik ook wel wat bescherming tegen de elementen voor sporadisch woon-werkverkeer. Al zal ik ook veel gaan toeren in en rondom Groningen/Drenthe.

Ik ga vanmiddag even naar Motorplaza in Groningen om eens op wat verschillende modellen te zitten. Dan moet ik al een beter beeld krijgen van de afmetingen/gewicht i.c.m. mijn lengte. Op voorhand ben ik vooral erg gecharmeerd van de BMW's. Vooral van de R1200GS. Voor mijn budget kan ik wel een model vinden uit 2013-2014 met een redelijke kilometerstand en dealeronderhouden. Op internet lees ik echter wel veel verhalen dat dit misschien 'teveel' motor is voor een nieuwe rijder. Ik vind dat lastig inschatten. Ik wil eigenlijk sowieso even proefrijden/huren de komende week. Ik denk alleen dat ik met een proefrit niet echt een gevoel krijg bij een motor, dus dan zal ik toch moeten huren. Dat loopt wel wat in de papieren als ik meerdere motoren wil huren.

Heeft iemand nog goede adviezen/tips n.a.v. het bovenstaande voor deze startende motorrijder? :)

[ Voor 4% gewijzigd door VeeGee op 19-06-2021 12:07 ]

• Bommes
@VeeGee gefeliciteerd met je A

Als reactie op je short list:
1 is niet echt een hele hoge motor, ik heb een V-Strom 1000 gehad (oude model 2006) maar met mijn 1.9m lente vond ik dat niet echt een heel grote motor.
2 geen ervaring en of mening
3 toffe optie, lekker afwijkend met de 3 pitter.
4 zeker wat betreft formaat een goede optie, ik vind zelf de vorige modellen wel erg ouderwets in de cockpit maar goed dat is persoonlijk.
5 zie 4 en super populair dus duur.
6 hier zou ik voor gaan naar ik ben dan ook wat meer offroad minder. Maar ook los daarvan vind ik dat een serieus toffe fiets.

• kneusteun
De tenere 700 dan?

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-01 21:22
@VeeGee Tenere 700? Lekker hoog zadel, nieuw voor iets meer dan 11k…kan hem erg aanbevelen 😎 edit, iemand was me al voor!

Iets anders, zouden jullie een voortandwiel in de volgende toestand vervangen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4RXsvBWPpyzMSae2Gky-7kOqLVQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2mM6w0T3pYDE43NeJMoCXaRH.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is na 13k km, de tandjes worden al aardig krom. Vind dit zelf altijd zo lastig inschatten bij kettingsets. Ketting zelf en achtertandwiel zijn nog prima.

• VeeGee
Dank voor de suggesties! Tenere 700 heb ik inderdaad gezien en overwogen. Gevoelsmatig is deze toch meer offroad gericht. Of zie ik dat verkeerd? En is ie zoveel ruimer dan een Tracer 700? Overigens begrijp ik wel dat nieuwe Yamaha’s uitermate lange levertijden hebben ivm de chiptekorten.

• BlackLabel01
@VeeGee Vooral de wielmaten (18’’ achter en 21’’ voor) zijn offroad gericht, maar met de bandenkeuze kun je hem zo weg georiënteerd maken als je wilt. De standaard banden doen het erg goed op het asfalt.

Ik heb zelf proefgereden op de nieuwe Tracer 700, en dat zag er met mijn lengte (1.90) echt belachelijk uit, ding is te laag voor mij. De Tenere daarentegen is een goede match. Levertijden durf ik niks over te zeggen. Bij mijn Yamaha dealer, Gebben, stond er gister nog wel een zwarte in de showroom.

• _eLMo_
  • Niet online
800GS is echt niet te klein voor je hoor.

Ik heb er een gehad en ik ben 1m94 en 100kg. Prima motor!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:44
sebash schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:59:

[Afbeelding]

Staat erin! Als je nog een jaartal hebt zet ik die er ook nog bij.
Señor Sjon schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:33:

@lolgast De Fazer van mij kan uit de TS, die hebben we vorig jaar verkocht. De VFR blijft wel.
De Fazer is eruit geschopt!

Gamertag: timmie271

• SavageBrother
VeeGee schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:59:
Ik mag me hier inmiddels ook officieel melden nadat ik een tijdje (tijdens mijn lessen) heb meegelezen. Ik ben afgelopen donderdag geslaagd voor mijn AVD! Gelukkig doet de gemeente Groningen mee aan een proef met de RDW waardoor je relatief snel je rijbewijs kunt vernieuwen bij een categorie-uitbreiding. Donderdag dus gelijk een nieuw rijbewijs aangevraagd. Als het goed is kan ik 'em maandag ophalen.

Nu begint natuurlijk de zoektocht naar een geschikte motor. Ik ben 31 jaar, lang (1,98m) en ongeveer 86kg. Tijdens het lessen heb ik gereden op een Yamaha MT07 en later op een nieuwe Triumph Trident 660. Beide leuke motoren (vooral de nieuwe Trident 660!), maar helaas te klein voor mijn lengte, zeker op langere ritten/lessen. Volgens mijn instructeur leek de motor bij mij meer op een scooter :D

Ik ben er dus eigenlijk wel over uit dat een adventure-style motor het beste past bij mijn lengte. Ik heb me al veel ingelezen. Mijn doel is enerzijds om er lekker mee te rijden in de avonduren/weekenden en de motor ook sporadisch in te zetten voor woon-werkverkeer (60km enkele reis). Mijn voorkeur gaat ook uit naar een moderne motor van na 2013 (liefst nieuwer) met een budget van EUR 7k tot maximaal EUR 11k. Ik heb vooralsnog geen intentie om offroad te rijden.

Ik ben op basis daarvan tot een kleine shortlist gekomen (met mijn overwegingen):
  1. Suzuki V-Strom 650 / 1000 - ik denk de meest logische c.q. verstandigste keuze (vooral de 650). Maar eerlijk gezegd ook wel een beetje saai. Ik ben niet heel gecharmeerd van de snavel met de koplampen. En een motor is toch een stukje emotie.
  2. Yamaha Tracer 700 / 900 - ik lees dat een Tracer 700 al snel te krap is voor mijn lengte. Een Tracer 900 komt dan in beeld. (Te) sportief vergeleken met onderstaande modellen?
  3. Triumph Tiger 800 - mooie motoren, ook wel te vinden in mijn budget met wat leuke opties. Goede middenweg?
  4. BMW 700-800GS of 750-850GS - de 700/750GS is waarschijnlijk te krap voor mij, een 800GS is al best wat verouderd en de nieuwe 850GS is nog best prijzig. Maar ook: teveel gericht op offroad?
Ik sta ook open voor minder adventure-style motorfietsen, maar gevoelsmatig wil ik ook wel wat bescherming tegen de elementen voor sporadisch woon-werkverkeer. Al zal ik ook veel gaan toeren in en rondom Groningen/Drenthe.

Ik ga vanmiddag even naar Motorplaza in Groningen om eens op wat verschillende modellen te zitten. Dan moet ik al een beter beeld krijgen van de afmetingen/gewicht i.c.m. mijn lengte. Op voorhand ben ik vooral erg gecharmeerd van de BMW's. Vooral van de R1200GS. Voor mijn budget kan ik wel een model vinden uit 2013-2014 met een redelijke kilometerstand en dealeronderhouden. Op internet lees ik echter wel veel verhalen dat dit misschien 'teveel' motor is voor een nieuwe rijder. Ik vind dat lastig inschatten. Ik wil eigenlijk sowieso even proefrijden/huren de komende week. Ik denk alleen dat ik met een proefrit niet echt een gevoel krijg bij een motor, dus dan zal ik toch moeten huren. Dat loopt wel wat in de papieren als ik meerdere motoren wil huren.

Heeft iemand nog goede adviezen/tips n.a.v. het bovenstaande voor deze startende motorrijder? :)
Voor 11,5 rij je een nieuwe T7. Natuurlijk wel wat meer off-road minded. Maar hangt ook af van de bandjes etc. Heb er de eerste 1000 op straat ontzettend veel plezier aan.

Morgen trouwens valbeugels monteren, Quad Lock erop draaien. Ben alleen nog op zoek naar een setje AdventureSpec side racks.

[ Voor 3% gewijzigd door SavageBrother op 19-06-2021 15:28 ]

It's dogged that does it

• sebash
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-01 18:41
timmie271 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 15:00:
[...]

Staat erin! Als je nog een jaartal hebt zet ik die er ook nog bij.

[...]

De Fazer is eruit geschopt!
De Hornet is uit 2010 :)
Kan ik ook gelijk een recent plaatje erbij doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WalA2ASf2R_JozC8OF6A-SprFBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h7F4CBkVl68e2GALSCEE06Ra.jpg?f=fotoalbum_large

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-01 03:20
@VeeGee Gefeliciteerd met je volle rijbewijs! Paar jaar geleden toen ik begon had ik gekozen voor een f800gsa, met mijn 1,96 en ong 110kg ging dit prima. Voordeel van de GSA is de 24L tank, kon makkelijk 440km op 1 tank.

Succes met het zoeken!

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

• kneusteun
Ik ken iemand die een tracer 700 had en eigenlijk meteen al spijt had dat hij niet voor de 900 was gegaan.
Kleine tochtjes had hij niet veel problemen mee maar na zijn eerste grote rit merkte hij op dat hij net te weinig vermogen had voor comfortable rijden.

Ik denk dat de 700 speelser is en op de bochtige wegen heel veel plezier kan bieden, maar als je echt snelweg km's wil maken dat hij dan gewoon net iets te kort komt.
Denk hierbij aan meer schakel werk en op snelweg snelheden gebrek aan power om vloeiend door verkeer te gaan.

Ik kan mij dit goed voorstellen, maar kan ook heel persoonlijk zijn.
Het is niet zo dat meer pk's meteen een fiets agressiever maakt, het kan ook een luie rijder helpen doordat de gearing veel "breder" kan.

• smeerbartje
SavageBrother schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 15:26:
[...]

Morgen trouwens valbeugels monteren, Quad Lock erop draaien.
Hoe werkt zo'n quad lock eigenlijk? Ik heb een iPhone XR en ik heb normaal (dagelijks gebruik) GEEN hoestje. Die behoefte heb ik ook niet. Zijn er ook Quad Locks in de handel waar je de telefoon op klikt en dus niet altijd het bijpassende hoesje om je telefoon moet hebben?

• SavageBrother
smeerbartje schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 17:19:
[...]

Hoe werkt zo'n quad lock eigenlijk? Ik heb een iPhone XR en ik heb normaal (dagelijks gebruik) GEEN hoestje. Die behoefte heb ik ook niet. Zijn er ook Quad Locks in de handel waar je de telefoon op klikt en dus niet altijd het bijpassende hoesje om je telefoon moet hebben?
Nope, werkt altijd met hoesje, of met een losse “lock” die je achterop je phone plakt.

Gebruik nu een goeie week dit hoesje (dacht, kan ik mooi even proberen of dit niet kut is voordat ik dat systeempje op de T7 draai). En het valt me helemaal niet tegen.

It's dogged that does it

• BlackLabel01
@SavageBrother Heb je wel die schokdemper van Quadlock ertussen? De trillingen van de Tenere lijken perfect om de camera van je telefoon te slopen. Heb twee een kapotte autofocus gehad. Hiervoor jaren op BMW boxers zonder problemen mijn telefoon op de motor gemonteerd gehad.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[..]

Gefeliciteerd! De R1200GS is niet te zwaar als eerste motor met jouw afmetingen. En ook qua motorblok niet: het boxerblok is krachtig maar voorspelbaar. Laat zich goed doseren en heeft kracht over een breed bereik. Als je meer windbescherming wil kan je ook de RT proberen, of als je sportiever wil de RS proberen. Lekker proefrijden, bij BMW dealers doen ze daar meestal niet moeilijk over!

Sterker nog: ik denk dat je inmiddels al geweest bent bij Motorplaza, nog wat leuks gezien?

• VeeGee
noes schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 18:17:
[...]

Gefeliciteerd! De R1200GS is niet te zwaar als eerste motor met jouw afmetingen. En ook qua motorblok niet: het boxerblok is krachtig maar voorspelbaar. Laat zich goed doseren en heeft kracht over een breed bereik. Als je meer windbescherming wil kan je ook de RT proberen, of als je sportiever wil de RS proberen. Lekker proefrijden, bij BMW dealers doen ze daar meestal niet moeilijk over!

Sterker nog: ik denk dat je inmiddels al geweest bent bij Motorplaza, nog wat leuks gezien?
Dank voor al jullie reacties! Ik ben inderdaad inmiddels bij Motorplaza geweest. Even een rondje gelopen, gepraat met de verkoper(s) en even op een R1200GS gezeten. De motor voelde veel minder zwaar dan ik in eerste instantie dacht. Dat valt me dus reuze mee. Ik ga volgende week zeker even proefrijden. Ook de 850GS is nog wel een goede kandidaat, al lag het zwaartepunt van deze motor wel wat hoger. Volgens de verkoper zou dit wel zorgen voor een ander gevoel achter het stuur. Dat is even een kwestie van ervaren denk ik.

Ze attendeerden mij ook nog op de GS Tour die kennelijk langs alle dealers gaat. Komende donderdag en vrijdag is het mogelijk om een GS-model naar keuze te rijden voor 45-60 minuten bij de dealer. Dat is misschien ook wel mooi om even kennis te maken met de verschillende modellen. Even kijken hoe dat uitkomt qua werk, maar dat is best een goede optie.

Mocht dat bevallen, dan is dit wellicht wel een mooie optie: https://allroadpoint.nl/product/bmw-r1200-gs-2013/. Het lijkt wel Duitse import, maar wel met gestempelde boekjes. Motorplaza heeft ook wel een aantal modellen rond dit bouwjaar (bijv. https://motorplaza.net/motoren#bmw-r-1200-gs-m1390217) maar wel iets duurder (waarschijnlijk ook i.v.m. garantie) en zonder koffers.

Alles valt of staat natuurlijk bij de proefrit. Ik moet eerst ervaren hoe zo'n motor rijdt en of ik mij daar vertrouwd op voel na de lessen met zo weinig ervaring. Dat blijft op voorhand lastig. Een ander alternatief is dat ik ook kijk naar een V-Strom 650 en daar een proefrit op maak. Die zijn wel aanzienlijk voordeliger (model na 2017).

[ Voor 9% gewijzigd door VeeGee op 19-06-2021 19:03 ]

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:01
Nog zo gezegd dat het wel genoeg was voor deze maand. Toch nieuwe laarzen besteld. O-)

• smeerbartje
Waar moet ik op letten bij een jasje voor op mijn nieuwe Suzuki 125 VanVan? Nog tips?

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:40

Ik rijd vaak in Rotterdam. Ik werk er en doe vaak bezoekjes aan klanten, en dan het liefst op de motor. Altijd meteen een goede gespreksopener trouwens. Mijn advies: neem iets wendbaars en niet te breeds. Er is vaak weinig ruimte om tussen de files door te gaan, en echt power heb je in de stad sowieso niet nodig.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• _eLMo_
  • Niet online
VeeGee schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 18:59:
[...]

Dank voor al jullie reacties! Ik ben inderdaad inmiddels bij Motorplaza geweest. Even een rondje gelopen, gepraat met de verkoper(s) en even op een R1200GS gezeten. De motor voelde veel minder zwaar dan ik in eerste instantie dacht. Dat valt me dus reuze mee. Ik ga volgende week zeker even proefrijden. Ook de 850GS is nog wel een goede kandidaat, al lag het zwaartepunt van deze motor wel wat hoger. Volgens de verkoper zou dit wel zorgen voor een ander gevoel achter het stuur. Dat is even een kwestie van ervaren denk ik.

Ze attendeerden mij ook nog op de GS Tour die kennelijk langs alle dealers gaat. Komende donderdag en vrijdag is het mogelijk om een GS-model naar keuze te rijden voor 45-60 minuten bij de dealer. Dat is misschien ook wel mooi om even kennis te maken met de verschillende modellen. Even kijken hoe dat uitkomt qua werk, maar dat is best een goede optie.

Mocht dat bevallen, dan is dit wellicht wel een mooie optie: https://allroadpoint.nl/product/bmw-r1200-gs-2013/. Het lijkt wel Duitse import, maar wel met gestempelde boekjes. Motorplaza heeft ook wel een aantal modellen rond dit bouwjaar (bijv. https://motorplaza.net/motoren#bmw-r-1200-gs-m1390217) maar wel iets duurder (waarschijnlijk ook i.v.m. garantie) en zonder koffers.

Alles valt of staat natuurlijk bij de proefrit. Ik moet eerst ervaren hoe zo'n motor rijdt en of ik mij daar vertrouwd op voel na de lessen met zo weinig ervaring. Dat blijft op voorhand lastig. Een ander alternatief is dat ik ook kijk naar een V-Strom 650 en daar een proefrit op maak. Die zijn wel aanzienlijk voordeliger (model na 2017).
Die 2013’s zijn eerste bouwjaar van de watergekoelde boxer. Persoonlijk mijd ik bij BMW het eerste bouwjaar van nieuwe fietsen. Tenzij hij echt €2500 goedkoper is als een bouwjaar nieuwe natuurlijk.

1200 vs 850 verschil ga je mega merken vanwege de nieuwe twin vs boxer, maar nog meer vanwege paralever voorvering vs de conventionele voorvork van de 850.

Veel plezier met proefrijden!

• Booyaa
  • Niet online
Zeker bij rijschool Geluk les gehad omdat je op een MT07 reed ;)

Ze hebben ook proefdagen bij motorplaza trouwens. Ik heb dezelfde afmetingen als wat jij hebt alleen ben zelf van een nieuwer bouwjaar. Vandaar dat ik ook een proefrit op een 1250GS heb aangevraagd.
EDIT: Spuitelf, ik zag dat je het al gezien had :+

Ik rijd zelf een MT09 dus ik heb een donkerbruin vermoeden dat een tracer 900 geen probleem moet zijn.
• Honda Africa Twin - nog niet zoveel over gelezen/gevonden.
De oudere twins kun je wel prima op zitten. De nieuwere twin heeft de hoek bij de tank wat 'hoekiger' gemaakt dus je kan daar tegen je knie aan komen.
• Triumph Tiger 800 - mooie motoren, ook wel te vinden in mijn budget met wat leuke opties. Goede middenweg?
Proberen waard aangezien ik wel lekker zit op de Tiger 900 (Staat bij Triumph in Groningen, aanrader om langs te gaan)
Ik ben er dus eigenlijk wel over uit dat een adventure-style motor het beste past bij mijn lengte. Ik heb me al veel ingelezen
Qua looks en mogelijke kniehoek wel maar moet zeggen dat ik mij hier ook overheen heb gezet. Zat in het zelfde scenario als wat jij had omdat veel motoren snel een scooter leken. Na 1,5 jaar een MT09 te rijden vergeet je compleet hoe het er uit ziet qua looks. (Tenzij je jezelf weer op een video / foto ziet :+ ) Maar het meeste plezier haal je toch uit het rijden.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:15
@smeerbartje grappig ding die vanvan :) Qua jas ligt er het er vooral aan in wat voor weersomstandigheden je wil rijden denk ik. Vooral 20° en zon, of ook met koud en regen?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• SavageBrother
BlackLabel01 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 18:04:
@SavageBrother Heb je wel die schokdemper van Quadlock ertussen? De trillingen van de Tenere lijken perfect om de camera van je telefoon te slopen. Heb twee een kapotte autofocus gehad. Hiervoor jaren op BMW boxers zonder problemen mijn telefoon op de motor gemonteerd gehad.
Mirror mount (voor boven standaard display), demper en daarop de lock ;).

It's dogged that does it

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

geert_s schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 19:57:
[...]
Ik rijd vaak in Rotterdam. Ik werk er en doe vaak bezoekjes aan klanten, en dan het liefst op de motor. Altijd meteen een goede gespreksopener trouwens. Mijn advies: neem iets wendbaars en niet te breeds. Er is vaak weinig ruimte om tussen de files door te gaan, en echt power heb je in de stad sowieso niet nodig.
Eigenlijk is een (electrische) scooter het handigste in de stad. Snel genoeg en je kunt 'm overal op de stoep parkeren. Een beetje leuke pispot op je knar en je bent klaar. Goed slot en alarm, en klaar.

• smeerbartje
Chakotay schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:59:
@smeerbartje grappig ding die vanvan :) Qua jas ligt er het er vooral aan in wat voor weersomstandigheden je wil rijden denk ik. Vooral 20° en zon, of ook met koud en regen?
Thanks! Ik verwacht eigenlijk alleen maar met droog en (redelijk) warm weer te rijden. Motorrijden is echt volledig nieuw voor mij; vandaar deze vragen 🤣.

• Bommes
Vandaag een tijdje bij de motorkleding store in Eindhoven naar een helm opzoek geweest.
In dit geval een "tijdelijke oplossing" tot dat ik de helm die ik had opnieuw kan bestellen of er een beter alternatief komt.
Uitverkoop hoek: niets dat past of super fugly.
Budget helmen rond de 100 euro: meeste geen ruimte voor de speakers van mijn bluetooth com setje.
IXS heeft dat bijvoorbeeld in geen enkele helm.
Dan vallen er nog een aantal merken af ivm de pasvorm die niet meer mijn hoofd matcht.

Dacht met een HJC C70 de helm gevonden te hebben, goede pasvorm, wel wat duurder dan gebudgetteerd (€160) maar ook nog eens tot om te zien.
Nee dus: geen ruimte voor speakers.

Anders gezegd ik ben niet geslaagd, nou begon onze dochter ook wel te protesteren dus was het tijd om te gaan.
Misschien morgen toch nog maar eens kijken..
Of van de week naar TLM en die Guzzi helm gaan passen.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:44
geert_s schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 19:57:
[...]

Je beschrijft een scooter, net zoals @mphilipp al zegt.

@VeeGee Allereerst gefeliciteerd met het behalen van jouw rijbewijs! Ik zou 2013/2014 modellen van de R1200GS LC mijden, schijnen veel kinderziektes te hebben, beetje hit or miss. Tevens zou ik bij de aanschaf van een prijzige BMW altijd Premium Selection garantie nemen als dat kan. Dat heeft mij al ruim 2000 euro gescheeld toen de rechter cylinder besloot zijn nokkenas op te eten.

Die R1250GS waarop je kan proefrijden tijdens de GS tour is overigens echt een compleet andere motor dan de eerste modellen uit 2013/2014. Jaarlijks zijn er kleine verbeteringen aangebracht namelijk en in de 1250 ligt er ook nog eens een heel ander blok. Overigens moet ik ook wel zeggen dat de R1200GSA mijn oneindige dorst voor nieuwe motoren heeft kunnen lessen. In het verleden kocht ik elke twee jaar wel een andere motor maar sinds ik de GS heb hoef ik eigenlijk niets anders meer, wellicht alleen een nieuwere :P. Dus ik raad het je persoonlijk zeker aan! Shift Assistent Pro en Cruise Control zijn overigens voor mij echt must have opties ;).

[ Voor 3% gewijzigd door cyntax op 20-06-2021 00:21 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

cyntax schreef op zondag 20 juni 2021 @ 00:18:
[...]
Dus ik raad het je persoonlijk zeker aan! Shift Assistent Pro en Cruise Control zijn overigens voor mij echt must have opties ;).
Second that! Je wilt in principe geen automatische versnellingsbak op de motor, want niet leuk enzo, maar een quickshifter is heerlijk! Cruise control ook, omdat deze electronisch is en gewoon heel goed werkt. De nieuwe RT heeft ook nog zo'n radar, maar dat vind ik dan zelf weer niet zo nodig. Ik wil wel graag een beetje 'involved' rijden. Cruise control geeft mij de kans om zo af en toe mijn hand te laten rusten, want ik krijg op den duur last van de gewrichten in mijn vingers.
Ik vind hill hold assist ook wel handy, maar dat is meer omdat ik een nóg zwaardere motor heb dan de GS en als je even staat te wachten en je staat een beetje op een helling, is het wel fijn. Maar ik kan ook gewoon mijn poot op de rem houden. Het zijn gewoon die kleine dingetjes die als je ze hebt uiteindelijk superhandig blijken te zijn.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:39

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

@VeeGee gefeliciteerd mede Grunniger! d:)b ik ben zelf ook lang en kwam op veel motoren niet echt lekker tot een goede zi. Had minder budget dan jij hebt, maar rij nu een Yamaha TDM 900 :)

@Booyaa City rijdt ookk met MT07's ;)

Do { Ping } while ( LOL )

• Booyaa
  • Niet online
Shadow_Agent schreef op zondag 20 juni 2021 @ 08:10:
@VeeGee gefeliciteerd mede Grunniger! d:)b ik ben zelf ook lang en kwam op veel motoren niet echt lekker tot een goede zi. Had minder budget dan jij hebt, maar rij nu een Yamaha TDM 900 :)

@Booyaa City rijdt ookk met MT07's ;)
Ah shit, die was ik nog vergeten idd :+

• VeeGee
Ik heb gelest bij Rijschool Noord! Erg leuke instructeur gehad daar. Eerst op MT07 (daar ook AVB ook gehaald), en de AVD lessen grotendeels op de Trident 660. Dat is toch wel een fijne lesmotor, o.a. door de triple motor en slipper clutch. Dat laatste maakt het rijden wel een stuk makkelijker. Maar bovenal was het natuurlijk ook gewoon een helemaal nieuwe motor.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Nou vraag ik me stiekem toch wel af waarom je tijdens het lessen een serieus groot voordeel hebt van een 'slipper clutch' :+

Érg leuk / handig als je ineens terug schakelt van de zesde versnelling naar de tweede terwijl je behoorlijk wat snelheid hebt maar volgens mij leer je tijdens rijlessen juist om niet zó te rijden op de openbare weg..... :9

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 20-06-2021 11:08 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• VeeGee
Will_M schreef op zondag 20 juni 2021 @ 10:33:
Nou vraag ik me stiekem toch wel af waarom je tijdens het lessen een serieus groot voordeel hebt van een 'slipper clutch' :+

Érg leuk / handig als je ineens terug schakelt van de zesde versnelling naar de tweede terwijl je behoorlijk wat snelheid hebt maar volgens mij leer je tijdens rijlessen niet zó te rijden op de openbare weg..... :9
Ha nee, misschien heb je wel gelijk. Het gevoel met de koppeling van de MT07 was gewoon heel anders. Misschien wijt ik dat onterecht aan de slipper clutch. Ik vond de koppeling op de Trident in ieder geval een stuk makkelijker doseerbaar met meer gevoel. Dat kan ook komen doordat het een nieuwe motor was natuurlijk.

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-01 23:04

Gefeliciteerd! Hier zelf ook les gehad op een MT-07 met 1,97cm en ik had na iedere les enorme pijn aan m'n knieën.

Zelf ben ik voor een Tiger 800XC uit 2014 gegaan, met het zadel op de hoogste stand.

Nu een 10.000km verder en ik ben nog steeds heel erg blij met m'n keuze. Van alle offroad fietsen is dit misschien wel de meest straat georiënteerd.

Blok is heerlijk soepel, heeft genoeg pit en ook comfortabel op de langere afstanden. Ben een dag nadat ik m'n rijbewijs haalde in September vorig jaar direct naar de Eifel en Moesel gereden en heb de tijd van m'n leven gehad.

Verder alleen ervaring op een Africa Twin 1000 van je lijstje, die vond ik wat 'saai'. De 3 cilinder van de Triumph heeft veel meer karakter dan de 2 cilinder van de Honda.

Edit: M'n Tiger mag direct in de startpost.

Triumph Tiger 800XC met inmiddels ruim 135.000km op de teller(!)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6uyW5-Y5IlP59em9ozVp8qbsEHc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gLQszRm9tR0mZfgtQhqiti1X.jpg?f=fotoalbum_large

Noord Holland

[ Voor 5% gewijzigd door dubbeldekkert op 20-06-2021 11:50 ]

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Volgens mij zijn de mt07 en trident totaal niet te vergelijken..
De Triumph triple is gewoon legendarisch soepel en de trident ontzettend gebalanceerd. Tegenover de mt07 wat eigenlijk alleen een goed blok heeft..

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

VeeGee schreef op zondag 20 juni 2021 @ 11:06:
[...]

Ha nee, misschien heb je wel gelijk. Het gevoel met de koppeling van de MT07 was gewoon heel anders. Misschien wijt ik dat onterecht aan de slipper clutch. Ik vond de koppeling op de Trident in ieder geval een stuk makkelijker doseerbaar met meer gevoel. Dat kan ook komen doordat het een nieuwe motor was natuurlijk.
Slipperclutch zorgt ervoor dat je niet te sterk remt op je motor als je terugschakelt zonder gasgeven (revmatchen).

Denk dat motorkarakter en afstelling van koppeling ervoor zorgen dat je de trident fijner vindt koppelen, niet de slipper.
mphilipp schreef op zondag 20 juni 2021 @ 04:00:
[...]

Second that! Je wilt in principe geen automatische versnellingsbak op de motor, want niet leuk enzo, maar een quickshifter is heerlijk! Cruise control ook, omdat deze electronisch is en gewoon heel goed werkt. De nieuwe RT heeft ook nog zo'n radar, maar dat vind ik dan zelf weer niet zo nodig. Ik wil wel graag een beetje 'involved' rijden. Cruise control geeft mij de kans om zo af en toe mijn hand te laten rusten, want ik krijg op den duur last van de gewrichten in mijn vingers.
Ik vind hill hold assist ook wel handy, maar dat is meer omdat ik een nóg zwaardere motor heb dan de GS en als je even staat te wachten en je staat een beetje op een helling, is het wel fijn. Maar ik kan ook gewoon mijn poot op de rem houden. Het zijn gewoon die kleine dingetjes die als je ze hebt uiteindelijk superhandig blijken te zijn.
De quickshifter was ik aan verslaafd op de S1000RR, maar op een boxer vind ik het een stuk minder lekker: doordat de klappen per cilinder wat groter zijn en je de boxer in een lager toerenbereik rijdt, voelt het al snel wat jerky. Nog steeds leuk voor de keren dat je wel hoog in de toeren rijdt. Waar de koppeling op de S1000RR er alleen voor het wegrijden (en terugschakelen) op zat, gebruik ik de quickshifter op de RS dus véél spaarzamer.

Cruise control had ik vantevoren niet verwacht veel te gebruiken, maar wat is t makkelijk op de snelwegen (vooral bij trajectcontrole) zeg! En als je door een stad op zo'n brede doorgaande weg rijdt gaat het zonder cc ook stiekem steeds harder. Ik mis de cc nu erg op mn ouwe RT.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@noes I Second That !!!

Ik gebruik de 'Quick-Shift' op m'n MT10 overigens amper, ik pak er (onbewust) bijna altijd alsnog even de koppeling bij ook al is dat eigenlijk nergens voor nodig.

Nou is 't hier natuurlijk wachten op het commentaar waar in vermeldt wordt dat ik héél die MT10 amper gebruik.... :o :+

Van Cruise Control op een een motorfiets had ik van te voren nooit verwacht dat ik het zo'n briljante optie ging vinden op zo'n apparaat en de eerste keren dat ik 't spel gebruikte was 't ook écht even 'vreemd' (en stiekem best eng) doordat de machine een stukje controle bij me weg pakte... Met de auto rijd ik bijna altijd op de (A)CC, zelfs in de bebouwde kom als 't ook maar even kán.

Ik miste die "CC' optie laatst op m'n XTZ-690 / Ténéré-700 toen ik een stuk over de snelweg aan 't rijden ging om zo een beetje snel in Zeeland te kunnen komen :9

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 20-06-2021 14:19 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

noes schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:48:
[...]
De quickshifter was ik aan verslaafd op de S1000RR, maar op een boxer vind ik het een stuk minder lekker: doordat de klappen per cilinder wat groter zijn en je de boxer in een lager toerenbereik rijdt, voelt het al snel wat jerky.
Ja, dat zal dan wel iets van de boxer zijn. Ik rij altijd lekker rustig als ik aan het toeren ben, en dan komt die 6 cilinder eigenlijk nooit boven de 3000 toeren uit. Ja, soms even een sprintje trekken, maar op de kleine wegen zit je al veel te vlug aan de (te) hoge snelheden. Op de snelweg enzo (als auto's stoer proberen te doen) wil ik 'm ook wel eens doorjanken, maar dat is het mooie van dat blok: rijdt lekker als je 'm onder de 3k houdt, maar voelt zich ook thuis op 5k. Mooi hoe ze dan zo soepel kunnen maken.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vnT20FEKRFE8Cenfv8HPhiLCJ8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Psm9fd0gu3LZ6sSWQqL2sQf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-NjJLlSQIiRfnkLTH_HlkOhTbuw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wO0HQBnFAqJccP6NlBawUPOC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rBqtZJd_g1lJ77q-swOATdZE_oY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jDf5ugEAJyYScyemHMJpfxVO.jpg?f=fotoalbum_large

Best een mooie omgeving, motor huren in het vrije weekend was dus een heel goed idee :+
De 890 adventure kan iig sowieso van de shortlist af, doet het opzich prima, blok heeft genoeg vermogen en hij stuurt erg makkelijk, maar dat hopeloze zadel gecombineerd met dat rare uiterlijk met die hamsterwangen en insectenkoplamp, nahhh.
En het blok klinkt als een zak met knikkers :P

leeg

• Bommes
Waar ben je ergens?
En het blok klinkt als een zak met knikkers :P
Nou ja dat dus, ik heb op de 790 proef gereden maar wat een onaangenaam en onaantrekkelijk motorgeluid maakte dat ding zeg. Niet het uitlaat geluid maar het mechanische geluid uit het blokje.

On another note, tijd voor een Bommes post:

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/06/1624205557-400-x-533px-IMG-20210620-WA0004.jpg

* Bommes heeft en nieuwe helm.
Niet eens gekocht maar gekregen van mijn vrouw.. O+ <3

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/06/1624205557-400-x-533px-IMG-20210620-WA0005.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/06/1624205557-400-x-533px-IMG-20210620-WA0006.jpg

Een HJC F70 Mago, mat zwart, oranje.
Ja een integraal terwijl ik eigenlijk een systeem helm wilde en dan nog specifiek ook zo eentje die volledig achterover klapt.
Die had ik dus, de Scorpion Eco tech Solid
In de kleuren die ik nu wilde niet te krijgen, de komende weken ivm slechte leveringen vanuit de fabriek.

Het was dus of genoegen nemen met een niet zo goede achterover klap systeem helm.
De Shark en de LS2 zijn beide echt minder van kwaliteit dan de Scorpion.
Of even tijdelijk een goedkope integraal helm aanschaffen á 100 euro.
Maar ik kon toch maar niks vinden dat fatsoenlijk zat en/of er uit ziet/zag voor dat geld.

Na wat kijken en met de verkoper toch een beetje over laten halen om mijn complete budget in een integraal te stoppen.
Nadat ik dus voor deze koos rekende mijn vrouw ineens af voordat ik het in de gaten had.

Ik ben super dankbaar (ja ik ga zo stofzuigen schat) maar ik weet nog niet of een systeem helm ga missen.
Dit is wel echt een serieus mooie en goed afgewerkte helm trouwens, niets mis mee.
Dubbel D sluiting, zonnevizier, ruimte voor communicatie, pinlock, redelijk goede ventilatie van wat ik zo zag, onderzijde van de binnen voering is extra snel weer uit te halen door de hulpdiensten.
Maar het gemak van het ding opklappen voor een slok drinken, even snel betalen na het tanken, bij extreme warmte nog wat extra wind in mijn gezicht te hebben. Ga ik dat te veel missen.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:36
Vandaag een poging gedaan om een route van een motormaatje te rijden. Die stuurde me vorige week een 'monstereifelroute'. 565km. Maar, dat vond hij toch ook te gek, dus hij maakte er 520 van. Alsof dat nog veel scheelt 8)7

Vanochtend vroeg vertrokken, en om 11:00 uur had ik de eerste 240km al er op zitten. Het was te zien dat het vannacht flink gehoosd heeft op sommige plekken. Er waren genoeg plekken met name rondom de Nurburgring waar heel veel bladeren, modder en bakken grind de weg op gespoeld waren. En als je dan bij het eerste verkeer hoort, is dat nog niet weggereden.
Op een gegeven moment greep de traction control in, in een haarspeldje naar beneden. Een halve seconde daarna klapte mijn voorwiel opzij. Wonder boven wonder wist ik het zaakje recht te houden. :o

Na die wake up call maar eerst eens even op een bankje een broodje gaan eten.
Toen de route verder gevolgd, richting Treis-Karden. Een heel stuk binnendoor rondom de Moezel getourd, tot richting Piesport. Van daar uit richting Wittlich, en door naar Gerolstein. Daar begon het weer opeens te dreigen. Ik had nog 160km te gaan, maar ik had het al aardig gehad, en met een dreigende onweersbui in mijn nek maar zsm via de grotere wegen richting Aachen gereden (B265 en B258).

Een paar kilometer verder klaarde het trouwens weer op en steeg de temperatuur ook weer 5 graden. Typisch Eifelwetter. :)

Ik had al een afspraak staan om 28 juni de achterband te vervangen, om met een frisse achterband weer op weekend te kunnen. Kom ik net thuis, blijk ik een spijkertje achter in de band te hebben zitten. Die maar in een keer even gepropt. Die band hoeft nu toch nog maar één ritje te maken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DrivinUCrazy
Deze achterband heeft nu trouwens 8830km meegemaakt, en er had nog 500km in gezeten. De vorige keren was het na 8000km echt wel op.

De voorband gaat nu een stuk langer mee, voorheen kon ik die mee wisselen. Tenzij ik ook nog een lek daarin ontdek, wordt die nog niet vervangen. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• SavageBrother
Vandaag valbeugels gemonteerd, Quad Lock geïnstalleerd. Mooi spul. Eerste testrit met de Shoei Hornet, ook niet mis.

Vergeten foto’s te maken, die houden jullie te goed.

It's dogged that does it

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bIRRrkzm0MO7BhWxxrMJv8rDnpU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tGITIaYos7FIl6GmGKQZwIdI.jpg?f=fotoalbum_large
Vandaag m'n vader (voor vaderdag natuurlijk) meegesleept naar de Kawasaki dealer voor een proefritje op een hoogpoter. Hij heeft het al jaren over dat z'n heup en rug pijn doen na steeds kortere tijdsspanne op z'n Blackbird, maar hij weigerde eens een goeie toermotor te gaan proefrijden. Dus vanochtend (oke, vanmiddag, ik was laat) opgegeven om halverwege de middag even een stukje op de Versys 1000 SE te gaan proefrijden bij de Versys Promo toer in Soesterberg.

Surprise: na de (korte) rit geen last van z'n heupen, rug, knieën, en dat terwijl ie al een uur op z'n eigen motor zat en dacht "shit, ik moet nu wel naar huis gaan want t voelt niet best"!

Over de Versys zelf dan: wat een makkelijke machine! Cruise control werkt goed, rider modes voelde ik niet direct verschil in (sport en road geprobeerd), die nieuwe quickshifters zijn oprecht soepel en de motor ook... Maar hij mist eindschot. Hij zal je nooit echt bang maken, verrassen of er boven de 7000rpm nog eens wat harder aan trekken. Je legt m vreselijk makkelijk op een oor, vering werkt alles netjes weg, trekt vloeiend in elke versnelling, echt een makkelijke tourbuffel.

Dan de minpuntjes: turbulentie, in elke stand van het windscherm. Dan is mijn naked ineens een heerlijk ding op de snelweg (of uberhaupt boven de 50km/h), geen gebulder rond je helm, niet heen en weer schuiven met je hoofd. De bediening van het display en de ridermodes snapte ik niet direct, maar dat is gewenning denk ik. Ook viel me op dat ie erg duikt tijdens het ankeren, en dat de achterrem vrijwel niks doet. Bij stadse snelheden liep de motor ook erg warm, boven de 80km/h was het wel oké maar met 24 graden en bewolking was het alsnog aardig zweten.

Natuurlijk wel leuk om een keer op gereden te hebben, en qua rijden sluit het een stuk beter aan bij mijn wensen van een motor dan de huidige Street Triple, maar de Versys 1000 word m voor mij niet, zelfs als ik m zou kunnen betalen :+ Voor m'n vader daarentegen... Die moet zich alleen nog even over de looks van een hoogpoter heen zetten, want hij was aardig overdonderd van hoe goed het eigenlijk rijd!

[ Voor 3% gewijzigd door NLDViane op 20-06-2021 20:54 ]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

We zitten in Avezzano, rondje gisteren via Opi naar Scanno & zo terug, iets van 200km (in totaal zal het 600km worden)
De motoren zijn gehuurd in Pescara (en moeten morgenochtend weer terug)
[...]
Nou ja dat dus, ik heb op de 790 proef gereden maar wat een onaangenaam en onaantrekkelijk motorgeluid maakte dat ding zeg. Niet het uitlaat geluid maar het mechanische geluid uit het blokje.
Voeg het ruitje ondertussen ook maar toe aan de ellende, perfect de verkeerde hoogte en niks bij om te verstellen :x

leeg

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:15
Mooie nieuwe hoed @Bommes!

* Chakotay geeftAfbeeldingslocatie: https://www.aquatuning.nl/media/image/77/4e/ba/32196_1_600x600.jpg

& 2x
Afbeeldingslocatie: https://cdn.hornbach.nl/data/shop/D04/001/780/497/757/55/DV_8_5863118_01_4c_DE_20190116124658.jpg
om er alsnog een systeemhelm van te maken :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• _eLMo_
  • Niet online
4x2 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 21:29:
[...]

Voeg het ruitje ondertussen ook maar toe aan de ellende, perfect de verkeerde hoogte en niks bij om te verstellen :x
Je kunt de ruit in een hoge en lage stand monteren zover ik weet (of is dat pas vanaf de 890?). Maar schijnt allebei kak te zijn. Meeste mensen zetten er een kleinere op.

• mkrmr
  • Laatst online: 17:06

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Afgelopen zaterdag met vier man even op en neer naar Parijs gereden, gewoon omdat het weer kan (ook al staat Frankrijk nog op oranje). :)F

Lekker rustig nog en nog niet te warm, 's middags was het wel 35C op de terugweg, da's wel heet }) , en aan het eind nog een lekkere onweersbui om af te koelen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tgliXdaRBqDqEKXRQ63_r6BzXVQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HF3IJQm1QZtHabh6Jb4LcmOa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OD-h76HMo_elbcPFSvpxnZeLBG0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vIv3knxhV0dYBuspbmDtXX1U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AlpAgGEKwtLagsLsX4p_GmZsLvE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FYdjbkX1fcCBrnNokXnG2bgj.jpg?f=fotoalbum_large

• DrivinUCrazy
Ga je dan ook nog stukjes binnendoor of is dat puur snelweg?

Wel gave foto's zo. :)

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

_eLMo_ schreef op zondag 20 juni 2021 @ 23:01:
[...]
Je kunt de ruit in een hoge en lage stand monteren zover ik weet (of is dat pas vanaf de 890?). Maar schijnt allebei kak te zijn. Meeste mensen zetten er een kleinere op.
Hij staat in de hoogste stand, maar de 5nm torx bout zit onmundig vast (en heb niks bij aan gereedschap)
Als het aan mij lag ging ie dr helemaal af, hoe krijgen ze het toch altijd ontworpen }:|

Het is een 890 btw ;)

leeg

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik ben sinds vrijdag weer terug bij de Allroads. Ik krijg last van hielspoor op m'n 1200 Sport, en door m'n lengte heb ik geen ruimte om mijn voeten te verzetten. Enige oplossing is dan dus een andere motor. Als je Guzzi rijdt wil je natuurlijk niets anders, dus dan blijft er een Stelvio over. Voorzien van allemaal leuke opties/upgrades. Ben benieuwd of een TET route te doen is :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j3IxVp116DNV3DAWFnQXHYKfm5U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/emm1K0onKLwjCJ7sfpIvKPtY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i5_bbh1i4Llp2hMe4lJompmNqV0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LR3k4QuTmKPVkaipS2JKo93X.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WnCop6I7UkEV9CMb6sTiaADpI3k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nRVUb41oVszn9Te3aQ7IhuyJ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ublnOJZjo7IYDwvBeEyloyVFDgE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/STd1RoxhBMAyYyYBHDzcXsQQ.jpg?f=fotoalbum_tile

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-01 16:51

cooper_s1

MINI&#039;s rule

VeeGee schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 18:59:
[...]

Qua "pasvorm" zou je ook hier kunnen kijken:
https://cycle-ergo.com/

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:08

Vrijdag

De Zwarte

mkrmr schreef op zondag 20 juni 2021 @ 23:43:
Afgelopen zaterdag met vier man even op en neer naar Parijs gereden, gewoon omdat het weer kan (ook al staat Frankrijk nog op oranje). :)F

Lekker rustig nog en nog niet te warm, 's middags was het wel 35C op de terugweg, da's wel heet }) , en aan het eind nog een lekkere onweersbui om af te koelen!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whC1qkFSRDfK9nJG27K8UxeZt6E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2LdkyAeMm6oMdjNyeA4yV05w.png?f=user_large

Ja, daar zou ik ook wel voor naar Parijs rijden O+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Booyaa
  • Niet online
Mensen die hier de TomTom Motor Rider 500 hebben en er wat zinnigs over kunnen zeggen?

Ik zie dat hij op amazon staat met fixe kortings (238) en moet eigelijk nog een navi halen.

• Jolke
  • Laatst online: 19:41
Jeuh, allemaal ritjes- en foto-posts!

Gaaf, @mkrmr, gewoon ff naar Parijs!

@DrivinUCrazy, oppassen in de Eifel en met regen. Ik heb er onlangs ook een natte ervaring aan overgehouden. Mooi dat je niet onderuit bent gegaan, maar het zet je wel weer even op je plaats. 500 km toeren door de Eifel is wel veel. Ik moest lachen om de plaatsnaam Pietpoort. _O-

/edit: vorige week en dit weekend was het nog te warm, maar vanavond ben ik weer aan de beurt voor een rondje toeren hier. oOo

[ Voor 15% gewijzigd door Jolke op 21-06-2021 08:53 ]

• Bommes
mkrmr schreef op zondag 20 juni 2021 @ 23:43:
Gaaf, ik houd wel van dat soort dingen, gewoon ff op en neer blaffen.
Een van die vier man rijd een Pan America zie ik.. Die zie je nog niet zo veel in het wild :+
Bioflap schreef op maandag 21 juni 2021 @ 08:21:
Ik ben sinds vrijdag weer terug bij de Allroads. Ik krijg last van hielspoor op m'n 1200 Sport, en door m'n lengte heb ik geen ruimte om mijn voeten te verzetten. Enige oplossing is dan dus een andere motor. Als je Guzzi rijdt wil je natuurlijk niets anders, dus dan blijft er een Stelvio over. Voorzien van allemaal leuke opties/upgrades. Ben benieuwd of een TET route te doen is :D
Heel gaaf ding maar je weet dat ze bij Guzzi ook de V85TT hebben toch.. :P
Is dat te nieuw dan een V65TT??
Nee geintje, erg vet ding zo een Stelvio, ik heb er nog niet op gereden maar bij TLM wel ff op proef gezeten.
Indruk wekkend groot ding.

@Booyaa ik heb een tomtom rider 400 die is ondertussen wel al verouderd en daarmee echtvervelend traag.
Neemt niet weg dat de werking van de tomtom's wel erg prettig is, menu structuur, kaarten, en navigatie is wel dik in orde.
Wil je ook ooit wat off-road gaan doen dan valt een tomtom wel af, dan blijft Garmin en natuurlijk de diverse apps op je telefoon over.

• UTwizard
  • Laatst online: 18:01
Booyaa schreef op maandag 21 juni 2021 @ 08:47:
Mensen die hier de TomTom Motor Rider 500 hebben en er wat zinnigs over kunnen zeggen?

Ik zie dat hij op amazon staat met fixe kortings (238) en moet eigelijk nog een navi halen.
Mijn vriendin en ik hebben een Rider 500. We hebben er nog geen hele lange routes mee gereden, maar op een paar kleinere ritjes beviel ie prima. Ik lees veel klachten over snelheid van de oudere Rider apparaten, maar over de Rider 500 heb ik eigenlijk niks te klagen. De oudere Riders ken ik echter niet dus ik weet niet hoe groot dat verschil is.

Het enige minpuntje wat we tot nu toe een keer hadden is dat hij in de war raakte nadat we bij een wegopbreking kwamen en we de andere kant op moesten. Hij probeerde ons continue weer door deze wegopbreking te sturen en toen ik een stuk verderop een nieuwe route probeerde te genereren kwam de melding "Er zijn geen routes beschikbaar". We hadden toen wel een hele specifieke route uitgekozen, waarschijnlijk was het wel goed gegaan als ik gewoon de bestemming opnieuw had gekozen en het apparaat zelf een nieuwe route had laten uitzoeken?
Pagina: 1 ... 311 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.