A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dat zijn de beste rij omstandigheden inderdaad. Kan je mooi nog posen bij de lagere temperaturen en aan de hogere kant zitten de terrasjes goed volJolke schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:17:
[...]
Definieer mooi weer.
Voor mij droog en temperatuur tussen 10 en 25 graden.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dat werkt voor mij beter, alhoewel met mijn bmw pak gister met 21c met alle ventilatie open ik het koud had....
[ Voor 58% gewijzigd door charrel op 16-06-2021 12:00 ]
Ik ben 1,99m en rij op een Moto Guzzi 1200 Sport. Nu zijn ze bij MG niet heel subtiel, en hebben ze (naar mijn weten) het 1200cc blok zonder enige vorm van dempingsmiddelen in het frame gehangen.
Nu vind ik het prachtig dat de motor zo heen en weer schud als hij stationair staat te draaien, maar tijdens het rijden krijg ik echt flinke last van m'n voeten. In het verleden heb ik last van hielspoor gehad, en door het getril in de voetsteunen lijkt dit 10x erger te worden als ik op de motor zit.
Heeft iemand van jullie ervaring met hielspoor en dit soort trillingen in de voet/hak? Ik ga vanmidag even inlegzooltjes halen bij de Decathlon met demping, maar ik ben erg benieuwd of er mensen zijn die hier bekend mee zijn.
Precies mijn puntWaaj schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:22:
@charrel De meeste koelvesten werken op basis van verdamping, en daarvoor heb je ook ventilatie nodig.
Als ik hem op kantoor gebruik heb ik ook geen rijwind, toch lekker koel
Deze verteld het ook mooi, alleen dan met een nat t-shirt
YouTube: Top 5 Mistakes you might make when you ride a motorcycle in hot weather
[ Voor 32% gewijzigd door charrel op 16-06-2021 12:55 ]
Zonder ventilatie kan de waterdamp niet weg uit je pak en creëer je een broeikas onder je jas. En broeikassen zijn meestal niet erg koel.
bronProtect yourself in temperatures as high as 40°C with low-medium humidity levels. The airier it is, the better our evaporative cooling vests for motorcyclists’ work.
[...] The faster you ride, the more airflow there is around the vest, and the better the cooling is.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Bedenk wel dat als je daar dan met je 250kg allroad aankomt dat je dan weer liever een lichtere fiets gehad had voor de krappe bochtjesDwersbongel schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:20:
Dag allen! Ik lees al een tijdje mee met jullie motorverhalen en maak mijzelf maar even bekend
Afgelopen zaterdag ben ik voor het eerst naar de eifel geweest, alleen een weekend op pad. Beviel erg goed en de reis was goed te doen. In Duitsland geen gedoe gehad ivm corona maar had een negatieve sneltest op zak voor het geval dat. Ik was op mijn BMW F650GS die het prima kon doen, alhoewel een zwaardere adv welicht beter is voor zo'n rit (+/- 400km).
[Afbeelding]
De perfecte motor bestaat niet, want wat het meest ideaal is voor de heen weg is een stuk minder ideaal op de krappe bochtjes. Ik denk dat je met die bmw best een mooie middenweg hebt.
Ik zag deze voor de Tiger en dat lijkt me we wat. Ken alleen het hele merk/bedrijf niet.
Zou dit beetje kwaliteit zijn trillingsvrij beeld op de navigatie garanderen?
MG kent daar wel meerdere 'entries' vanwege meerdere manieren van schrijven, ik heb alleen de Moto-Guzzi schrijfwijze gehanteerd in m'n filter....
Lijkt me derhalve lastig voor je om (veel) gelijkgestemden te kunnen gaan vinden welke dat zelfde karaktertrekje als hinderlijk ervaren op die fiets
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik heb wat spul van Evotech (uitlaatbeugel en radiatorcover). Kwaliteit is goed en netjes afgewerkt, enkel de handleidingen zijn echt onduidelijk... Ik heb bij het monteren van de radiatorcover maar een filmpje opgezocht en uiteindelijk net iets anders gemonteerd anders krijg je op den duur krassen.Eoghlear schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:15:
Heeft hier iemand ervaring met Evotech Performance en dan vooral de navigatie beugels?
Ik zag deze voor de Tiger en dat lijkt me we wat. Ken alleen het hele merk/bedrijf niet.
Zou dit beetje kwaliteit zijn trillingsvrij beeld op de navigatie garanderen?
Die onduidelijke pdf was me ook als opgevallen.R0y. schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:28:
[...]
Ik heb wat spul van Evotech (uitlaatbeugel en radiatorcover). Kwaliteit is goed en netjes afgewerkt, enkel de handleidingen zijn echt onduidelijk... Ik heb bij het monteren van de radiatorcover maar een filmpje opgezocht en uiteindelijk net iets anders gemonteerd anders krijg je op den duur krassen.
Ik ga eens kijken of ik wat video’s kan vinden.
Bij de radiatorcover adviseren ze bijv bij die van mij (SDR 1290R) om de plakkers (zo uit mijn hoofd) aan de buitenranden te plakken maar op die manier kan de cover de radiator nog steeds raken op de binnenranden. Ik las het gelukkig op internet ergens (volgens mij motor-forum) dat iemand adviseerde om ze dus anders te plakken.Eoghlear schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:34:
[...]
Die onduidelijke pdf was me ook als opgevallen.
Ik ga eens kijken of ik wat video’s kan vinden.
Spul is niet goedkoop, dan mag de handleiding ook wel duidelijk zijn wat mij betreft. Verder ben ik er wel tevreden over! Ook netjes verpakt etc.
Haha er moeten er meer op kenteken staan, volgens mij zijn er in NL en Belgie nog 15/20 motoren die rijden. Van dit bouwjaar zou het zomaar kunnen dat er nog maar 2 over zijn...Will_M schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:24:
@Bioflap Als ik in de Opendata van de RDW graag grasduinen dan kom ik maar liefst TWEE gekentekende Moto-Guzzi 1200 Sport fietsen tegen in NL
MG kent daar wel meerdere 'entries' vanwege meerdere manieren van schrijven, ik heb alleen de Moto-Guzzi schrijfwijze gehanteerd in m'n filter....![]()
Lijkt me derhalve lastig voor je om (veel) gelijkgestemden te kunnen gaan vinden welke dat zelfde karaktertrekje als hinderlijk ervaren op die fiets
Maar ik ben benieuwd of mensen hielspoor klachten hebben gekregen, of zere voeten krijgen door de manier van rijden. Ik hang m'n poot dus op het stepje waar m'n hak begint. Daar gaat het dan dus ook pijn doen
Er staan er alleen al 10 te koop op motor occassion, dus vermoedelijk valt dat ook wel weer mee. Maar het is geen MT07 qua aantallen inderdaad.Will_M schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:24:
@Bioflap Als ik in de Opendata van de RDW graag grasduinen dan kom ik maar liefst TWEE gekentekende Moto-Guzzi 1200 Sport fietsen tegen in NL
MG kent daar wel meerdere 'entries' vanwege meerdere manieren van schrijven, ik heb alleen de Moto-Guzzi schrijfwijze gehanteerd in m'n filter....![]()
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
vingerhoedjes als zuigersChakotay schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:37:
[...]
Tsk, vooral iets als een RC166 of RC174 is juist prachtig
[YouTube: Honda RC174 (1967) - 6-Cylinder 350cc GP Racer]
(Die gaan dan ook wel iets sneller)
Heb jij een latex pak?Waaj schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:55:
Op kantoor draag je waarschijnlijk geen motorjas erover.
Zonder ventilatie kan de waterdamp niet weg uit je pak en creëer je een broeikas onder je jas. En broeikassen zijn meestal niet erg koel.
[...]
bron
Daarom zit er een membraam in je jas en rijdt je niet rond in je regenjas ( dat broeit, de gemiddelde motorjas is een stuk meer ademend.)
Maar gebruik jij het zoals jij het doet, ik doe lekker alles dicht en zit de hele dag lekker fris op de motor
[ Voor 5% gewijzigd door charrel op 16-06-2021 13:46 ]
Volgens mij gaat het juist met zo'n zware allroad erg goed in de krappe bochtjes. Toen ik de GSA nog had, heb ik zo'n dagje Assen gedaan met Duursma. In de ochtend op dat Mickey Mouse baantje (junior circuit) geoefend en de instructeur zei toen dat ie de dag daarvoor voor het eerst op een GSA het junior circuit had gedaan. En dat ging makkelijker dan met zijn circuitfiets.kneusteun schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:07:
[...]
Bedenk wel dat als je daar dan met je 250kg allroad aankomt dat je dan weer liever een lichtere fiets gehad had voor de krappe bochtjes. (voor de hormonen onder ons, ja ik weet dat je prima plat kan met een zware allroad.)
De perfecte motor bestaat niet, want wat het meest ideaal is voor de heen weg is een stuk minder ideaal op de krappe bochtjes. Ik denk dat je met die bmw best een mooie middenweg hebt.
Je moet, vooral bij BMW denk ik dan, echt niet kijken naar dat gewicht. GSA of RT, zodra je in beweging komt, verdwijnt dat gewicht als sneeuw voor de zon. En bochten maken kunnen ze beiden prima. Maakt geen ros uit of je nou een lichte motor of zo'n dikke GSA pakt. Je hoeft ze niet te douwen door de bochten. En dat geldt overigens ook voor de wegversperring. Daarmee heb ik alleen 'last' als de weggetjes écht smal worden. Maar dan heb ik het over geitenpaadjes van nog geen 2 meter breed. Dán is het best een ding om de bochten te nemen. Vooral ook omdat je erg breed bent en rekening moet houden met tegenliggers. Snelheid is dus laag en dan met volle bepakking + passagier, dat was geen feest zeg maar. Maar de reguliere bochtige wegen is geen enkel probleem.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Of Kawa Z800/Z900: die lijk je bij een volle AH spaarkaart te krijgen!geert_s schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:39:
[...]
Er staan er alleen al 10 te koop op motor occassion, dus vermoedelijk valt dat ook wel weer mee. Maar het is geen MT07 qua aantallen inderdaad.
[ Voor 8% gewijzigd door SniperGuy op 16-06-2021 13:47 ]
Volgens mij is het gewoon 'Moto Guzzi' zonder streepjes..Will_M schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:41:
@Bioflap & @geert_s Ik zei al niet voor niets dat Moto Guzzi daar meerdere spellingswijzen / aanduidingen kent als merknaam
Ik heb alleen de 'Moto-Guzzi' spelling gebruikt
Maar in die data zitten er heel veel varianten idd:
:fill(white):strip_exif()/f/image/HNzUQZM4GQCiwFqjMnsXrO6q.png?f=user_large)
Inclusief versies met vermelding van moeder concern Piaggi in zowel Engels en Italiaans..
Handig
[ Voor 33% gewijzigd door ToolkiT op 16-06-2021 13:51 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dit. Je drukt de motor gewoon onder je plat, waardoor je heel makkelijk kunt afschuinen. Het gewicht is zodra het rolt geen issue meer. De krappe haarspeldjes zijn dan ook geen enkel probleem.mphilipp schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:45:
[...]
Volgens mij gaat het juist met zo'n zware allroad erg goed in de krappe bochtjes. T...
Totdat er een chopper meegaat die simpelweg geen grondspeling heeft.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Je kunt ook op Handelsbenaming gaan zoeken en dan "1200 Sport" aangeven, dan krijg je ook dat zelfde naampje terug onder de naam Harley Davidson.ToolkiT schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:47:
[...]
Volgens mij is het gewoon 'Moto Guzzi' zonder streepjes..
Maar in die data zitten er heel veel varianten idd:
[Afbeelding]
Inclusief versies met vermelding van moeder concern Piaggi in zowel Engels en Italiaans..
Handig
Ja volgens mij is dat de Sportster ofzo toch? Zijn wel echt prachtige motoren ookWill_M schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:54:
[...]
Je kunt ook op Handelsbenaming gaan zoeken en dan "1200 Sport" aangeven, dan krijg je ook dat zelfde naampje terug onder de naam Harley Davidson.
EDIT:
Mijn MG 1200 Sport staat onder de benaming LP ingeschreven bij het RDW. Lekker logisch
[ Voor 12% gewijzigd door Bioflap op 16-06-2021 14:04 ]
Het schijnt ook dat de GoldWing best wat ruimte nodig heeft voor een haarspeld. De K1600 heeft daar minder moeite mee. GW heeft natuurlijk een boxerblok en dat is altijd wat breder. De 6 cilinder onder de K16 is erg compact gebouwd; zelfs smaller dan de 4 cilinder K1200.DrivinUCrazy schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:52:
[...]
Kwam afgelopen weekend een goldwing club tegen (was zelf op de fiets) maar die hadden inderdaad allemaal moeite met het krappe bochtje waar ik ze tegen kwam.mphilipp schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:04:
[...]
Het schijnt ook dat de GoldWing best wat ruimte nodig heeft voor een haarspeld. De K1600 heeft daar minder moeite mee. GW heeft natuurlijk een boxerblok en dat is altijd wat breder. De 6 cilinder onder de K16 is erg compact gebouwd; zelfs smaller dan de 4 cilinder K1200.
Ik heb maar voor de bocht gewacht totdat ze er allemaal doorheen waren
Zoals gezegd het kan prima op een zware allroad, maar dat wil niet zeggen dat mijn punt niet blijft staan dat zijn 650gs ook prima geschikt is voor een toertje naar Duitsland.mphilipp schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:45:
[...]
Volgens mij gaat het juist met zo'n zware allroad erg goed in de krappe bochtjes. Toen ik de GSA nog had, heb ik zo'n dagje Assen gedaan met Duursma. In de ochtend op dat Mickey Mouse baantje (junior circuit) geoefend en de instructeur zei toen dat ie de dag daarvoor voor het eerst op een GSA het junior circuit had gedaan. En dat ging makkelijker dan met zijn circuitfiets.
Je moet, vooral bij BMW denk ik dan, echt niet kijken naar dat gewicht. GSA of RT, zodra je in beweging komt, verdwijnt dat gewicht als sneeuw voor de zon. En bochten maken kunnen ze beiden prima. Maakt geen ros uit of je nou een lichte motor of zo'n dikke GSA pakt. Je hoeft ze niet te douwen door de bochten. En dat geldt overigens ook voor de wegversperring. Daarmee heb ik alleen 'last' als de weggetjes écht smal worden. Maar dan heb ik het over geitenpaadjes van nog geen 2 meter breed. Dán is het best een ding om de bochten te nemen. Vooral ook omdat je erg breed bent en rekening moet houden met tegenliggers. Snelheid is dus laag en dan met volle bepakking + passagier, dat was geen feest zeg maar. Maar de reguliere bochtige wegen is geen enkel probleem.
En voor veel mensen is een lichte motor in bochtjes leuker dan een zware. Dat is gewoon feit, en ik wou gewoon duidelijk maken dat hij zich dus niet druk hoeft te maken over de eventuele aanschaf van een dikkere fiets.
Ja mijn AT (250kg) kan ik plat door de bochten gooien, maar mijn 990SM (178kg) is gewoon veel speelser en vlotter in diezelfde bochten. En ben nu laatst even met de sv650 van de vrouw bezig geweest en damn wat gooit zo'n fietsje zichzelf eenvoudig plat in een bocht
Hey maar ze hebben in ieder geval altijd alles bij zichroda_djavulen schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:21:
[...]
Kwam afgelopen weekend een goldwing club tegen (was zelf op de fiets) maar die hadden inderdaad allemaal moeite met het krappe bochtje waar ik ze tegen kwam.
Ik heb maar voor de bocht gewacht totdat ze er allemaal doorheen waren
Ook met weinig grondspeling en afschuining kan je vlot de bochtjes door YouTube: Fast Harley POVDrivinUCrazy schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:52:
[...]
Dit. Je drukt de motor gewoon onder je plat, waardoor je heel makkelijk kunt afschuinen. Het gewicht is zodra het rolt geen issue meer. De krappe haarspeldjes zijn dan ook geen enkel probleem.
Of dan ga je zelf wat hangen.
[ Voor 18% gewijzigd door botoo op 16-06-2021 14:50 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Tenzij je er driftend doorheen gaat natuurlijk. Dat ze je dat niet leren tijdens de AVB oefeningen snap ik nog steeds niet.
Hoe stel je voor dat te oefenen op een parkeerplaats buiten de halve draai en 8-tje draaien oefeningen die al gedaan worden? Haarspeldbocht is niet veel anders dan een halve draai maken binnen de pylonnen toch?DrivinUCrazy schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:59:
We hadden het over hele héle krappe haarspeldjes. En dan heb je ook als je zo hangt, nog steeds een grote draaicirkel.
Tenzij je er driftend doorheen gaat natuurlijk. Dat ze je dat niet leren tijdens de AVB oefeningen snap ik nog steeds niet.
Al zou ik het helemaal niet erg gevonden hebben om met AVD over een bergpas met haarspelden te rijden
Tsja...your mileage my vary. Ik vond bochten met een K1100RS veel makkelijker dan de Diversion 600 die ik daarvoor had.kneusteun schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:33:
[...]
En voor veel mensen is een lichte motor in bochtjes leuker dan een zware. Dat is gewoon feit, en ik wou gewoon duidelijk maken dat hij zich dus niet druk hoeft te maken over de eventuele aanschaf van een dikkere fiets.
Misschien lèg dat an de ATJa mijn AT (250kg) kan ik plat door de bochten gooien, maar mijn 990SM (178kg) is gewoon veel speelser en vlotter in diezelfde bochten.
Zoals ik al zei: een GSA ging makkelijker over het junior circuit dan de circuitmotor van de instructeur, en dat is ook een lichtere machine.
Maar ik wil er geen punt van maken; we hoeven elkaar niet te overtuigen. Probeer voor de gein eens een GSA, want ik hoor vaker dat die dingen voor van alles te zwaar zouden zijn. Behalve van de mensen die ze zelf rijden, door allerlei vreemde/zware/moeilijke omstandigheden.
Lijkt mij ook inderdaad, sterker nog: een haarspeld is 9/10 keer minder krap dan een halve draai denk ik.Leviathius schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:03:
[...]
Hoe stel je voor dat te oefenen op een parkeerplaats buiten de halve draai en 8-tje draaien oefeningen die al gedaan worden? Haarspeldbocht is niet veel anders dan een halve draai maken binnen de pylonnen toch?
Al zou ik het helemaal niet erg gevonden hebben om met AVD over een bergpas met haarspelden te rijdenMaarja, NL is plat...
10/10 haarspeld bochten zijn minder vlak dan halve draaiMartijn1990 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:09:
[...]
Lijkt mij ook inderdaad, sterker nog: een haarspeld is 9/10 keer minder krap dan een halve draai denk ik.
Maar serieus dat verbruikt ook grondspelling, al bedoeld @DrivinUCrazy dat de snelheid vooral verder omlaag moet voor een chopper. Niet dat het onmogelijk is, de langere wielbasis en kleinere grondspelling bij een deel van de choppers maken de draaicirkel gewoon groter.
@botoo krijg toch niet het idee dat de (sport) motor die hem volgt er veel moeite mee heeft om bij te blijven. De chopper zelf echter.... Scheelt een aantal keren niet veel om in een andere categorie motorfilmpjes terecht te komen.
Zover naast je motor hangen is ook niet aan te bevelen, kans is groot dat je controle kwijt raakt bij een hobbel (en dat gebeurd hem ook bijna).
Maar goed daar koop je ook geen chopper voor lijkt mij. Sowieso is zo rijden op de openbare weg idioot.
Gewoon lekker rijden wat je leuk vind toch?
Awesome
Om nou met ALLE mensen die een AVB / AVD examen moet afleggen naar de Posbank te gaan rijden is ook weer zoiets...Leviathius schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:03:
[...]
Hoe stel je voor dat te oefenen op een parkeerplaats buiten de halve draai en 8-tje draaien oefeningen die al gedaan worden? Haarspeldbocht is niet veel anders dan een halve draai maken binnen de pylonnen toch?
Al zou ik het helemaal niet erg gevonden hebben om met AVD over een bergpas met haarspelden te rijdenMaarja, NL is plat...
Zullen alle wielrenners, welke daar driftig aan het oefenen zijn voor de 'Tour de France', vast ook niet vrolijk van gaan worden
Een paar pagina's terug ging het over die kleinere weggetjes in Luxemburg en Duitsland die niet eens een nummer hebben. Daar zitten echt wel haarspeldjes bij die krapper zijn dan op de parkeerplaats.Martijn1990 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:09:
[...]
Lijkt mij ook inderdaad, sterker nog: een haarspeld is 9/10 keer minder krap dan een halve draai denk ik.
Ah helder, dat wist ik niet. Ben daar zelf nooit geweest en dat is volgens mij maar goed ook, ben geen held in de hele krappe bochtjesDrivinUCrazy schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:54:
[...]
Een paar pagina's terug ging het over die kleinere weggetjes in Luxemburg en Duitsland die niet eens een nummer hebben. Daar zitten echt wel haarspeldjes bij die krapper zijn dan op de parkeerplaats.
Lol, dat is de enige berg die je in de buurt hebt.Will_M schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:53:
[...]
Om nou met ALLE mensen die een AVD examen moet afleggen naar de Posbank te gaan rijden is ook weer zoiets...
Zullen alle wielrenners, welke daar driftig aan het oefenen zijn voor de 'Tour de France', vast ook niet vrolijk van gaan worden
Zou hier in de omgeving wel een serieus onderdeel van lessen kunnen zijn. Genoeg haarspeldbochtjes in de buurt.
We kunnen ook nog naar Zuid Limburg rijden maar daar wordt door andere wielrenners al de wekelijkse Amstel Gold race verreden...Jolke schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:55:
[...]
Lol, dat is de enige berg die je in de buurt hebt.
Zou hier in de omgeving wel een serieus onderdeel van lessen kunnen zijn. Genoeg haarspeldbochtjes in de buurt.
Sindsdien nog wel 2 of 3 keer een motorweekend gedaan in België/Duitsland met een huurmotor, maar de laatste tijd begint het weer steeds meer te kriebelen
Voorlopig eerst lekker sparen en wat meer oriënteren op internet en dan eens wat proefritjes gaan doen op een gegeven moment. Mochten jullie nog tips hebben waar ik echt eens naar moet kijken hoor ik het graag!
Martijn1990 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:03:
Zal dan waarschijnlijk een naked worden, ben er alleen nog niet uit wat. Ik heb eigenlijk altijd 4 cilinders gereden en dat rijdt wel heel soepel, maar misschien ook wat saai. Motoren die ik nu op het oog heb zijn de (standaard) Kawasaki Z800/900 (4 cilinder), MT-09 (3 cilinder), GSX-S 750/1000 (4 cilinder) en verder weet ik het nog niet zo goed. Ben ook maar 170 cm lang, dus dat is ook een beperkende factor![]()
Voorlopig eerst lekker sparen en wat meer oriënteren op internet en dan eens wat proefritjes gaan doen op een gegeven moment. Mochten jullie nog tips hebben waar ik echt eens naar moet kijken hoor ik het graag!
Triumph Speed Triple 1200 RS. Want iedereen en zijn moeder rijdt al op een Duke of MT
[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 16-06-2021 16:08 ]
Check deze ookbotoo schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:44:
[...]
Ook met weinig grondspeling en afschuining kan je vlot de bochtjes door YouTube: Fast Harley POV
Of dan ga je zelf wat hangen.
[Afbeelding]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=BFzhc3i0PRY]
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
FZ1NMartijn1990 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:03:
Heb zelf nu sinds 2014 m'n A rijbewijs, toen gelijk een Suzuki GSX-R 600 uit 2006 gekocht en ben snel daarna circuit gaan rijden. Dat heb ik een jaar of 2/3 gedaan en heb toen de motor verkocht omdat die dure motorschade had en ik er geen geld meer in wilde steken wegens de aanschaf van een eerste eigen woning.
Sindsdien nog wel 2 of 3 keer een motorweekend gedaan in België/Duitsland met een huurmotor, maar de laatste tijd begint het weer steeds meer te kriebelenHet plan is om eind van het seizoen of begin volgend seizoen weer een motor te kopen. Zal dan waarschijnlijk een naked worden, ben er alleen nog niet uit wat. Ik heb eigenlijk altijd 4 cilinders gereden en dat rijdt wel heel soepel, maar misschien ook wat saai. Motoren die ik nu op het oog heb zijn de (standaard) Kawasaki Z800/900 (4 cilinder), MT-09 (3 cilinder), GSX-S 750/1000 (4 cilinder) en verder weet ik het nog niet zo goed. Ben ook maar 170 cm lang, dus dat is ook een beperkende factor
![]()
Awesome
Street Triple 675/765! Schijnen ook leuk op het circuit te zijnMartijn1990 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:03:
Heb zelf nu sinds 2014 m'n A rijbewijs, toen gelijk een Suzuki GSX-R 600 uit 2006 gekocht en ben snel daarna circuit gaan rijden. Dat heb ik een jaar of 2/3 gedaan en heb toen de motor verkocht omdat die dure motorschade had en ik er geen geld meer in wilde steken wegens de aanschaf van een eerste eigen woning.
Sindsdien nog wel 2 of 3 keer een motorweekend gedaan in België/Duitsland met een huurmotor, maar de laatste tijd begint het weer steeds meer te kriebelenHet plan is om eind van het seizoen of begin volgend seizoen weer een motor te kopen. Zal dan waarschijnlijk een naked worden, ben er alleen nog niet uit wat. Ik heb eigenlijk altijd 4 cilinders gereden en dat rijdt wel heel soepel, maar misschien ook wat saai. Motoren die ik nu op het oog heb zijn de (standaard) Kawasaki Z800/900 (4 cilinder), MT-09 (3 cilinder), GSX-S 750/1000 (4 cilinder) en verder weet ik het nog niet zo goed. Ben ook maar 170 cm lang, dus dat is ook een beperkende factor
![]()
GSA al gereden en ik ben met je eens dat hij lichter voelt dan je verwacht, best wel flink lichter.mphilipp schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:05:
[...]
Tsja...your mileage my vary. Ik vond bochten met een K1100RS veel makkelijker dan de Diversion 600 die ik daarvoor had.
[...]
Misschien lèg dat an de AT![]()
Zoals ik al zei: een GSA ging makkelijker over het junior circuit dan de circuitmotor van de instructeur, en dat is ook een lichtere machine.
Maar ik wil er geen punt van maken; we hoeven elkaar niet te overtuigen. Probeer voor de gein eens een GSA, want ik hoor vaker dat die dingen voor van alles te zwaar zouden zijn. Behalve van de mensen die ze zelf rijden, door allerlei vreemde/zware/moeilijke omstandigheden.
Maar nog steeds zou ik voor Eifel liever een lichter fietsje hebben ter plekke.
Maar misschien is dat ook gewoon iets wat heel persoonlijk is, zelf was ik ook wel happy met de 990 SM omdat die ook heerlijk snel wisselt en toch ook prima is voor de autobahn.
Maar het is natuurlijk inderdaad heel erg persoonlijk.
Het leuke met de SM was om met de achterkant de bochten in te glijden heuvel af
Maar op een GSA een weekje Eifel zou ik zeker geen nee tegen zeggen, ik denk dat wat dat betreft bijna alles met 2 wielen en een motorblok dikke prima is
Edit: wat betreft die haarspeldjes, soms die binnen bochtjes hilarisch waarbij er een dusdanige verschil in zit dat het bijna een drempel in een bocht is. Kwam ze redelijk vaak tegen en als je dan moet stoppen voor een hollander of caravan dan moet je geen last van korte benen hebben
[ Voor 9% gewijzigd door kneusteun op 16-06-2021 16:22 ]
Jeuh, iemand die ook niet op een GS past.Martijn1990 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:03:
[...]
Ben ook maar 170 cm lang, dus dat is ook een beperkende factor![]()
[...]
Mooi! Maar ver buiten budgetVrijdag schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:08:
[...]
[YouTube: Triumph Speed Triple 1200 RS vs KTM 1290 Super Duke R | Motorcycles Head To Head | Visordwon.com]
Triumph Speed Triple 1200 RS. Want iedereen en zijn moeder rijdt al op een Duke of MT
Daar zal ik eens naar kijken! Triumph nooit zo in verdiept. Maar circuit gaat er niet meer van komen hoor, leuke jaren waren het, maar ook veel te kostbaar.NLDViane schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:13:
[...]
Street Triple 675/765! Schijnen ook leuk op het circuit te zijn
YouTube: Pint-Sized Rider Jocelin Snow Taming a Big-Bore GS Is Proof Size Doe...
Niemand is te kort voor een GS(A).
Martijn1990 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:03:
![]()
Bedankt voor het meedenken, maar voorlopig is het nog vooral oriënteren en pas op z'n vroegst richting eind van het seizoen kopen.R0y. schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:25:
[...]
Mogelijk heb ik binnenkort een witte gsr 750 met Akrapovic uitlaat in de aanbieding. Stuur maar een DM mocht je meer willen weten.
@ToolkiT heeft zo'n fiets gehad en kan je ook wel vertellen of 't iets is.
De nieuwe FZ1 (US Name) oftewel de huidige MT10 ligt met je budget helaas nog vér buiten bereik. De oude, pré 2016, FZ1 (N) is met dat budget goed haalbaar én ook een erg fijne Naked.
Nee, dat klopt, maar er rijden er wel teveel van rond.
Martijn1990 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:22:
[...]
Mooi! Maar ver buiten budgetZal iets tweedehands worden, ben alleen nog niet echt uit over het budget, maar ik denk max 8000. Op zich maakt het mij ook niet echt uit of iedereen al op een MT of zo rijdt, als ik het maar fijn en leuk vind rijden.
:strip_exif()/f/image/aFmCJVyjF3ttU1Y6ULpCFD7C.jpg?f=fotoalbum_large)
Duke voor mij was geen succes
Richten = niet meer mogelijk.
Jammer maar helaas.
Dat wordt vervangende onderdelen en herstellen.
Ik laat ook meteen een set progressieve veren van Hyperpro er in steken.
Onderdelen moeten besteld worden, prijs heb ik nog niet echt een idee van maar ik denk ergens tussen de 1000 en de 1500 euro.
Prio 1 nu is: een nieuwe helm.
3 juli heb ik the Dutch 1000 rit en dat ga ik niet met mijn pot helmpje van 100 euro doen. Dat is me iets te weinig comfort.
Alhoewel dat wel weer een plus punt is op de "ver plas meter"
[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 16-06-2021 16:40 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Honda Grom, da's meer mijn maatWill_M schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:37:
@Vrijdag Voor jouw postuur hebben de de Duke 390 toch uitgevonden?![]()
![]()
En anders mag je de Duke 125 gaan proberen, als die 390 alsnog te groot blijkt te zijn....
Balen!!!!Bommes schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:39:
Vandaag de voorpoten van mijn Guzzi bij J&J suspension afgegeven.
Richten = niet meer mogelijk.
Jammer maar helaas.
Dat wordt vervangende onderdelen en herstellen.
Ik laat ook meteen een set progressieve veren van Hyperpro er in steken.
Onderdelen moeten besteld worden, prijs heb ik nog niet echt een idee van maar ik denk ergens tussen de 1000 en de 1500 euro.
Prio 1 nu is: een nieuwe helm.
3 juli heb ik the Dutch 1000 rit en dat ga ik niet met mijn pot helmpje van 100 euro doen. Dat is me iets te weinig comfort.
Maar: Had je nog gekeken of je je helm / kleding eventueel nog op een opzittende verzekering kunt verhalen?
Goede tip, even mijn verzekeringsmannetje bellen.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik heb idd een Fazer8ABS gehadWill_M schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:30:
@Martijn1990 Een Yamaha FZ8 is misschien ook nog wel 't overwegen waard. Erg leuke fiets als je er de juiste accessoires op kunt zetten (vooral de vering/demping is vaak 't overwegen waard om te (laten) vervangen).
De nieuwe FZ1 (US Name) oftewel de huidige MT10 ligt met je budget helaas nog vér buiten bereik. De oude, pré 2016, FZ1 (N) is met dat budget goed haalbaar én ook een erg fijne Naked.
Erg fijne fiets
:strip_exif()/f/image/voI6UmdTbviI6Jz8pMWEpKXS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/opRRtb5vPEwUeLGNWj4cbfB7.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik reed er dagelijks woon-werk mee (vandaar de hutkoffer achterop)
Vering was stock bij mij en was wel OK eigenlijk.. maar beter kan altijd..
Bij de MT09 schijnt de achtervering wel een zwakke schakel te zijn..
Ook een goede tourfiets:
:strip_exif()/f/image/jmFZLmNeua8bNAgOaAmwZV3i.jpg?f=fotoalbum_large)
En adventure bike
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
De MT01 ... Is én blijft een verhaal apart (en ook een andere MT serie net zoals de MT03 dat is, IMHO)
[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 16-06-2021 17:43 ]
Ik ben nog steeds geen fan van de nieuwe Speed Triple, of in ieder geval van de koplampen. Is een stijlding, want je ziet het op meer moderne streetfighters. Het kan mij niet bekoren (ouwe lul). Geef mij maar het oldskool smoelwerk van de Triple. De streetfighter avant la lettre:Vrijdag schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:08:
[...]
Yes. Paar titanium schroeven en een plaat. Vanochtend om 6:45 was ik in het ziekenhuis, 15:30 stond ik weer buiten #likeabosscooper_s1 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:36:
[...]
Succes en beterschap, wordt je sleutelbeen weer aan elkaar geschroefd?
Voorspoedig herstel gewenst!418O2 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:50:
[...]
Yes. Paar titanium schroeven en een plaat. Vanochtend om 6:45 was ik in het ziekenhuis, 15:30 stond ik weer buiten #likeaboss
Met 8k kan je héél veel leuks kopen, dat wordt lekker veel proefritten maken! Denk ook eens aan een BMW R1200R (boxer twin). De watergekoelde versie haal je nog niet met 8k in huis, maar de laatste luchtgekoelde wel. Rijdt erg leuk!Martijn1990 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:22:
[...]
Mooi! Maar ver buiten budgetZal iets tweedehands worden, ben alleen nog niet echt uit over het budget, maar ik denk max 8000. Op zich maakt het mij ook niet echt uit of iedereen al op een MT of zo rijdt, als ik het maar fijn en leuk vind rijden.
[...]
Daar zal ik eens naar kijken! Triumph nooit zo in verdiept. Maar circuit gaat er niet meer van komen hoor, leuke jaren waren het, maar ook veel te kostbaar.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
@Martijn1990 De FZ1N zonder ABS is goedkoop te upgraden met een R1 achterveer. Moet je wel eentje van een bepaald bouwjaar R1 hebben, maar dat vind je snel genoeg in de Facebook groepen.Will_M schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:30:
@Martijn1990 Een Yamaha FZ8 is misschien ook nog wel 't overwegen waard. Erg leuke fiets als je er de juiste accessoires op kunt zetten (vooral de vering/demping is vaak 't overwegen waard om te (laten) vervangen).
FZ1N vind je vanaf een 4k dus die past zeker in je budget.
Laat die 150pk je overigens niet teveel afschrikken, zolang je niet als een debiel aan het gas gaat hangen is het bijna een Honda.
Oh en de FZ1N hier zit ook op de schop stoel
Al zegt mij zwager al een tijdje dat hij hem wilt overnemen, maar of hij daar nou echt werk van wilt maken
[ Voor 7% gewijzigd door A13X op 16-06-2021 18:12 ]
Awesome
2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i
Moet eerlijk zeggen dat ik in m’n leven nog maar naar 2 BMW modellen heb gekeken. De S1000RR in m’n circuit tijd en de S1000R nu, als ik een naked wil. Vind de S1000R echt een prachtige motor, maar dan moet ik wel m’n budget oprekken. Zal eens wat informatie opzoeken over de R1200Rnoes schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:56:
[...]
Voorspoedig herstel gewenst!
[...]
Met 8k kan je héél veel leuks kopen, dat wordt lekker veel proefritten maken! Denk ook eens aan een BMW R1200R (boxer twin). De watergekoelde versie haal je nog niet met 8k in huis, maar de laatste luchtgekoelde wel. Rijdt erg leuk!
Een Ducati Monster en verschillende MV Agusta modellen heb ik ook een zwak voor, ben alleen bang voor de betrouwbaarheid en onderhoudskosten.
Bedankt voor je reactie! Een MT10 vind ik ook prachtig, veel vermogen en 4 cilinder, dus relatief soepel te rijden. Inderdaad wel buiten m’n budget van 8k. Moet wel zeggen dat ik het budget nog niet heb vastgesteld. Aan de ene kant wil ik graag echt iets moois/nieuwers en zou ik langer kunnen sparen, aan de andere kant is het ook wel weer veel geld voor een hobby ding. Want hij zal alleen voor mooi weer, fun ritjes gebruikt worden.Will_M schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:30:
https://motorroutes.nl/ro...dje-vianden-esch-sur-sure
https://motorroutes.nl/routes/luxemburg-bochtenhemel
Als het een mooi weer motor is, wat maakt verbruik dan uit? Je rijdt toch soweizo met "wat meer gas"?Naif0n schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:09:
Iemand hier al beetje ervaring omtrend het benzine verbruik van een Duc MV4S? Ben daar al een tijd benieuwd naar gezien dat 1 van de meest voorkomende klacht is. Proefrit maken is wel leuk maar je krijgt er niet echt een goeie indruk mee qua verbruik (even wat meer gas geven enzo:P)
@Martijn1990 Als je het niet erg vindt om wat ouder te gaan, er zijn behoorlijk wat nette BMWs beschikbaar.
Er is de F800S/ST/R lijn, Lekkere parralel twin.
En als je al wat meer rij-ervaring hebt.... zo rondt 5-7K kan je relatief gemakkelijk een goed exemplaar op markplaats van de BMW K1200R/S/R Sport te pakken krijgen. Absurd hoeveel BMW motor je kan krijgen.
Ktm al bekeken? Duke is leuk speelgoed
Staat nog wel een leuke KTM Super Duke te koop...418O2 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 00:09:
Al die BMW fetishisten hiersommige mensen willen wat spannends
(is een grap, don't bite)
Of is 't een Ducati Streetfighter V4S? De persoon welke 't apparaat verkoopt wéét 't geloof ik ook niet meer helemaal.
Spannend of ie het straks nog doet?418O2 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 00:09:
Al die BMW fetishisten hiersommige mensen willen wat spannends
(is een grap, don't bite)
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Nee is niet verzekerd binnen mijn polis.Will_M schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:40:
[...]
Balen!!!!![]()
Maar: Had je nog gekeken of je je helm / kleding eventueel nog op een opzittende verzekering kunt verhalen?
Kalf -> put -> deksel
Ik heb dus toch maar de dekking om gezet naar All Risk + opzittende.
Premie was € 7,50 per maand voor (WA + Casco) nu per 1 juli € 50
Natuurlijk, kans berekening, wet van Bartjes/Murphy, ect, enz ben ik nu te laat maar goed.
Persoonlijk ben ik altijd van niet verzekeren wat je zelf kan betalen. Even vergeleken:
24*50=1200
24*7,50=180
Na 2 jaar heb je dus 1020 euro meer uitgegeven. Ik weet niet hoe regelmatig je tegen een boom aan wilt rijden natuurlijk
Ieder moet het zelf beslissen natuurlijk, maar zelf heb ik gewoon wat geld apart staan en zo min mogelijk verzekerd aan de auto, motoren, geen verzekering voor de tanden e.d.
Als ik een keer schade hebt dan komt het wel uit dat potje. Doordat de vaste lasten per maand laag zijn is het potje ook weer zo terug opgevuld.
Kan me voorstellen dat je dan makkelijker weer wat speelser rijdt dan met de laatste kosten in je achterhoofd.
[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 20:19 ]
Ik kan een Honda CB1000R aanbevelenMartijn1990 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:22:
[...]
[...]
Daar zal ik eens naar kijken! Triumph nooit zo in verdiept. Maar circuit gaat er niet meer van komen hoor, leuke jaren waren het, maar ook veel te kostbaar.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Daarom ook, ieder voor zich. Maar Nederland schijnt het land te zijn met de meeste verzekeringen dus ik laat graag wat tegengeluid horenkneusteun schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:52:
Naja je kan ook denken is die 5 tientjes per maand het je waard om je de volgende rit er niet meer druk over te maken
Kan me voorstellen dat je dan makkelijker weer wat speelser rijdt dan met de laatste kosten in je achterhoofd.
Je hebt zeker een punt! Het gaat uiteindelijk om de plezier die je ervan krijgt met zo’n motor, alleen rij ik voor mijn werk 100/110km per dag, dus zou het liefst niet om de dag moeten tanken bijvGooBall schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 00:07:
[...]
Als het een mooi weer motor is, wat maakt verbruik dan uit? Je rijdt toch soweizo met "wat meer gas"?
2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i
Daarna naar WA-plus gegaan, en het verschil stort ik elke maand in een potje. (Dat potje had ik al, maar wordt nu gewoon wat sneller bijgevuld)
De motorschade van laatst heb ik gewoon uit dat potje betaald.
Hetzelfde met andere verzekeringen. Aanvullende tandverzekering heb ik eens gekeken wat het me kost en oplevert. Door de beperkingen in de vergoedingen (maximaal zoveel procent, maximaal dat bedrag, blabla) was dat gewoon niet interessant. Via Independer een verzekering afgesloten en zo een gratis tandongevallenverzekering erbij; want dát zijn pas grote kosten.
@Brazos BMW's zijn echt niet heilig inderdaad, en vooral als er iets mis is valt de afhandeling door de dealers/BMW tegen. Ik weet diverse gevallen in mijn omgeving die zichzelf blijven pijnigen met hun BMW. Ze zijn blij met de machine an sich, totdat er weer eens wat mee is en de dealer het niet oplost. Met name de combinatie van BMW en Garmin schijnt nog wel een dingetje te zijn. En de versnellingsbak van de K1600.
Tegelijkertijd zeg ik er ook bij: sommige klanten blijven verwachten dat alles een oneindige levensduur heeft en kosteloos wordt gerepareerd. Ook dat is niet helemaal fair.
Je hebt ook helemaal gelijk hoor, maar als ik Bommes zo inschat is er best een kans dat hij nogmaals zoiets gaat overkomen. Niet dat ik het hem gun of laag inschat, maar TET rijden is natuurlijk wel iets meer risico dan af en toe een rondje om de kerkroda_djavulen schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:19:
[...]
Daarom ook, ieder voor zich. Maar Nederland schijnt het land te zijn met de meeste verzekeringen dus ik laat graag wat tegengeluid horen
What happened? En wat is er met de band aan de hand, of kijk ik verkeerd?mono-oXide schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:53:
Hier ook voor het eerst schade na 9 jaar rijbewijs.
Dealer komt uit op +/- 1000 euro aan onderdelen, zelf kom ik op 350-400 online.
Snelle berekening komt er op neer dat claimen het niet waard is om -5 jaar terug te gaan in schadevrije jaren.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ik zou het echt niet meer weten... op een smal dijkweg een stilstaande busje ingehaald met een gang of 20.Jolke schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:48:
[...]
What happened? En wat is er met de band aan de hand, of kijk ik verkeerd?
bij terug komen op mijn rijhelft te ver naar de rand waar wat klein grind lag en het voor wiel schuift zo over de rand het gras in.
Dit is iig wat ik in mijn hoofd heb geconstrueerd, want in beelden reed ik recht op en de volgende herinnering is mijn stuur dat over het asfalt schuift.
Er is niks mis aan met de band, dat is de afdruk waar die gegleden is.
Inderdaad. Wat ik ook nog al eens zie is dat iemand een tweedehands BMW koopt voor een mooie prijs, maar vergeet dat ze onderhoud nodig hebben. En ik denk niet dat zomaar een monteur bijvoorbeeld aan een K1600 gaat werken omdat ze de spullen er niet voor hebben. Dan kun je het zelf gaan proberen, maar dan sla je toch wat zaken over ben ik bang. Een beurt is meer dan olie en filters verversen. En als ze 'm dan naar de dealer brengen, schrikken ze weer van de prijs. Niet bij stil gestaan dat een tweedehands RT, GSA of K16 misschien wel goedkoop in de aanschaf is, maar het onderhoud is dat niet.DrivinUCrazy schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:30:
Tegelijkertijd zeg ik er ook bij: sommige klanten blijven verwachten dat alles een oneindige levensduur heeft en kosteloos wordt gerepareerd. Ook dat is niet helemaal fair.
Dat wordt een tweepitter dan.Naif0n schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:23:
[...]
Je hebt zeker een punt! Het gaat uiteindelijk om de plezier die je ervan krijgt met zo’n motor, alleen rij ik voor mijn werk 100/110km per dag, dus zou het liefst niet om de dag moeten tanken bijv
Houdt er wel rekening mee dat de meeste motorfietsen een verwachting van 300ish kilometer hebben op een tank. Mijn K1200R komt daar net niet in de buurt van, mijn vorige motorfiets(F800ST) gemakkelijk.
1 op 14 strak, vs 1 op ~23. Nu hebben ze een tank inhoud verschil van 3 liter (19 en 16). Officeel komt de 4 cilinder bij 304 KM per tank, en de 2 cilinder bij 363 KM per tank.
Moet ik wel eerlijk zijn dat de 2 cilinder nog makkelijk zuiniger rijdt, maar dat is als je lang 80 rijdt. De 4 cilinder maakt het bijna niks uit. Die is gewoon hongering, maar zal niet opeens meer gebruiken bij normaal straat rijden.
Het is waar dat je rekening moet houden met de onderhouds kosten, en de "vreemde" trekjes van BMW. De wat oudere modellen (zo voor 2015) hebben zo af en toe wat sluip moordenaars. Riem+raders, Paralever voorvering, versnellingsbakken, etc. Tenminste gaat die cardan wel lekker lang mee! Het is daarom ook meestal wijsheid om niet de eerste jaar (of twee) van een model te pakken.
[ Voor 15% gewijzigd door GooBall op 17-06-2021 10:21 ]
Klopt, de schade die er nu lijkt te zijn kan ik makkelijk uit mijn eigen potje betalen.roda_djavulen schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:42:
Ga je van 7,50 naar 50 per maand @Bommes ?
Persoonlijk ben ik altijd van niet verzekeren wat je zelf kan betalen. Even vergeleken:
24*50=1200
24*7,50=180
Na 2 jaar heb je dus 1020 euro meer uitgegeven. Ik weet niet hoe regelmatig je tegen een boom aan wilt rijden natuurlijkMaar als dat minder dan 1x in de drie jaar is dan ben je beter af met de 7,50.
Ieder moet het zelf beslissen natuurlijk, maar zelf heb ik gewoon wat geld apart staan en zo min mogelijk verzekerd aan de auto, motoren, geen verzekering voor de tanden e.d.
Als ik een keer schade hebt dan komt het wel uit dat potje. Doordat de vaste lasten per maand laag zijn is het potje ook weer zo terug opgevuld.
Maar wat nou als het deze keer of volgende keer net iets anders was gegaan en het frame krom was geweest.
Dat red je niet met 1500 euro, dat gaat eerder richting de 5 ~ 7 duizend?
Dan is een verzekering toch wel iets om op terug te vallen.
En dan hoef je niet eens zo een lomperik te zijn als ik ben met mijn Guzzi.
@Joopieboy ging op een olie spoortje onderuit, dat hoeft maar net iets harder te gaan en je motor is echt wel krom. Als dat op een paar blaadjes is of net wat kun je je schade nergens op verhalen.
Voor nu heb ik deze beslissing genomen, ik denk dat ik het ding er over een jaar of 1,5 tot 2 wel weer uit trek en enkel WA + casco verzeker.
Hier ervaring met koelvesten (wellicht zelfs met die van Macna?).
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Motorscooter? Sommige zijn echt heel zuinig en ik kan je uit ervaring vertellen dat ze gewoon erg fun zijn (verschilt natuurlijk welk model je hebt).Naif0n schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:23:
[...]
Je hebt zeker een punt! Het gaat uiteindelijk om de plezier die je ervan krijgt met zo’n motor, alleen rij ik voor mijn werk 100/110km per dag, dus zou het liefst niet om de dag moeten tanken bijv
[ Voor 12% gewijzigd door OMD op 17-06-2021 10:27 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Zo lang je motorjas genoeg doorwaait en je niet een enorm(e) scherm/kap hebt waardoor je uit de wind zit, dan werkt een koelvest erg goed._eLMo_ schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:20:
Mijn collega had vorig jaar naar de eiffel een koelvest aan en was daar erg over te spreken. Nu zit er er zelf over te denken zo'n ding te halen. Dit jaar ga ik in Juli naar Italië, dus zal genoeg warm zijn daar.
Die van Macna gooi je een beetje water in en dan ben je in ieder geval de hele dag wel voorzien.
XBL: DonFrans
Geen ervaring maar zoek ook even in de "werk" sfeer._eLMo_ schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:20:
Mijn collega had vorig jaar naar de eiffel een koelvest aan en was daar erg over te spreken. Nu zit er er zelf over te denken zo'n ding te halen. Dit jaar ga ik in Juli naar Italië, dus zal genoeg warm zijn daar.
Vaak voor een fractie van de kosten heb je zo een vest, wat het zelfde werkt, bij een bedrijfskleding leverancier.
Goeie tip. Ik rij nu al in een Rally pak van BMW dat geen waterdichte laag heeft en waar het dwars doorheen waait, dus dat komt wel goed. En de GS zet ik in de zomer een lage ruit op en ik haal de winglets er vanaf, dus ook genoeg wind op m'n bovenlichaam.Frans92 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:22:
[...]
Zo lang je motorjas genoeg doorwaait en je niet een enorm(e) scherm/kap hebt waardoor je uit de wind zit, dan werkt een koelvest erg goed.
Die van Macna gooi je een beetje water in en dan ben je in ieder geval de hele dag wel voorzien.
Ik keek nu naar die Macna Dry Evo en die kan ik voor €118 in huis hebben inclusief verzend. De goedkopere vesten die ik vind zijn vaak van het type: nat maken in een emmer water en uitwringen. Deze schijnen wat minder lang mee te gaan vs dat Macna vest wat je vult met een flesje water. Die €118 euro is nog wel te doen vergeleken wat ik voor een pak/helm/handschoenen/laarzen betaalBommes schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:22:
[...]
Geen ervaring maar zoek ook even in de "werk" sfeer.
Vaak voor een fractie van de kosten heb je zo een vest, wat het zelfde werkt, bij een bedrijfskleding leverancier.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Inderdaad, helemaal gelijk!Bommes schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:18:
[...]
Klopt, de schade die er nu lijkt te zijn kan ik makkelijk uit mijn eigen potje betalen.
Maar wat nou als het deze keer of volgende keer net iets anders was gegaan en het frame krom was geweest.
Dat red je niet met 1500 euro, dat gaat eerder richting de 5 ~ 7 duizend?
Was het ook niet zo dat als je all-risks verzekerd bent, je bij een bepaalde schade kunt kiezen 'm total loss te laten verklaren? Ik heb zoiets wel eens gehoord. Dus niet dat de verzekering 'm zelf total loss verklaart, maar dat jij ervoor kiest om 'm niet te laten repareren,maar laten uitkeren en een nieuwe kopen zeg maar.
Degenen die ik in mijn omgeving heb, rijden veelal nieuwe BMW's, en laten deze ook nog eens dealeronderhouden. Om vervolgens ontevreden te zijn over die specifieke dealer om [insert reden], iedere keer dat ze er zijn geweest.mphilipp schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:06:
[...]
Inderdaad. Wat ik ook nog al eens zie is dat iemand een tweedehands BMW koopt voor een mooie prijs, maar vergeet dat ze onderhoud nodig hebben. En ik denk niet dat zomaar een monteur bijvoorbeeld aan een K1600 gaat werken omdat ze de spullen er niet voor hebben. Dan kun je het zelf gaan proberen, maar dan sla je toch wat zaken over ben ik bang. Een beurt is meer dan olie en filters verversen. En als ze 'm dan naar de dealer brengen, schrikken ze weer van de prijs. Niet bij stil gestaan dat een tweedehands RT, GSA of K16 misschien wel goedkoop in de aanschaf is, maar het onderhoud is dat niet.
De enige die ik nooit hoor klagen doet alles zelf. Zijn laatste projectje is een K1600 van de politie overnemen, en daar een nieuwe kabelboom in knutselen omdat ze wat te agressief aan het knippen zijn geweest toen ze de politie-spielerei eraf hebben gehaald. Spullen haalt hij bij "De Hobbyist".
Ik heb zelf al jaren een Hyperkewl vestje, ooit voor iets van €45 gekocht bij een VRO-dagje. Bevalt prima zolang je een beetje snelheid kan houden_eLMo_ schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:20:
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Nooit echt problemen gehad met mijn BMW's moet ik zeggen. En de BMW rijders die ik ken ook niet. Alleen met de GSA had ik een raar probleem dat ie stotterde als het regende of ik 'm had gewassen. Bleek lastig te vinden en eerst gaven ze de RapidBike de schuld. Dat vond ik raar en zei dat dat niet kon want die zat onder de tank en als ik een emmer water over de (uit mijn hoofd) rechtercilinder gooi, gaat ie stotteren.DrivinUCrazy schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:32:
[...]
Degenen die ik in mijn omgeving heb, rijden veelal nieuwe BMW's, en laten deze ook nog eens dealeronderhouden. Om vervolgens ontevreden te zijn over die specifieke dealer om [insert reden], iedere keer dat ze er zijn geweest.
Uiteindelijk bleek er een TPS defect (komt dat niet naar boven op de computer van hen vraag je je dan af?) en een pakking van een injector was lek. Viel allemaal nog onder garantie (2 jaar extra fabrieksgarantie omdat ie uit de Premium Selectie kwam). Dat heeft de K16 ook, dus ik zit nog een jaar in garantie.
Maar dat akkefietje was echt het enige dat ik met mijn inmiddels 4 BMW gehad heb.
Zelf doen is best wel te doen, alleen moet je wel een beetje weten wat je doet. Een ervaren monteur weet meer van een motor dan in de werkplaatshandboeken staat. Hij kan dus aan bepaalde zaken zien dat er iets mis is of juist dat alles nog ok is. Als je alleen maar olie ververst enzo kan je bepaalde zaken missen, en dan kom je voor verrassingen te staan. Maar er zijn zat mensen die al jaren aan motoren sleutelen, en die goed weten hoe alles zit. Maar ik heb er geen plek voor (geen eigen garage) en dus ook niet het juiste gereedschap en ook geen meetapparatuur. Je kunt voor BMW zo'n GS911 kopen om de computer uit te lezen. Zelf doen wordt wel wat lastiger met al die computers denk ik.
Wat ik heel bijzonder vind is dat ze in de VS de indruk hebben dat de cardan van glas is gemaakt en dat ie heel makkelijk en veelvuldig stuk gaat. Ik snap er niets van, want ik hoor dat nooit in Nederland. Ook als je zoekt op de BMW fora kom je maar sporadisch cardan problemen tegen. Ik denk dat die Amerikanen hun onderhoud verwaarlozen of hun wegen zijn gewoon dramatisch slecht. Ik snap niet waar dat verschil vandaan komt.
Dit topic is gesloten.
![]()
:strip_exif()/f/image/FtjinYfeHKCv4N63HyWh7Nen.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/oBIm0nXisgF8woB3LWWlLf1P.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/MuSK7TP4mqPwqSHnMgJEFj1f.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/yekrhM7lYcxSclxOFPjYCy1y.jpg?f=fotoalbum_tile)