Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 307 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.122 views

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SmurfLink schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 23:13:
[...]

Beterschap kerel. En het lijkt me verstandiger (nu te laat) om een wekker te zetten elke 2 uur. Ben van jou niet gewend dat je woorden door elkaar haalt dus dat is voor mij wel een signaal. Ik ben net hersteld van een hersenschudding begin dit jaar, van een lullige klap tegen de hoek van een keukenkastje met mn slaap, dus een rotklap als die van jou kan dat zeker ook veroorzaken. Wees hier voorzichtig mee en onderschat het niet, forceer niets en hou je rustig. Anders kan je permanent hersenschade oplopen!! Ga maandag naar de huisarts, al is het maar voor de zekerheid. Maar laat je nakijken.
Goed punt! En huisartsenpost is er ook he.

Houd de komende dagen ook even extra rust. Dit is een flinke klap op je wervelkolom, en als whiplashlijder (is dat een woord?) weet ik dat je dat niet onderschatten moet. Fysio kan zeker helpen, misschien verstandig alvast een sessie te boeken ondanks dat je nog geen echte last ervaart.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-01 14:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

(jarig!)
Sterkte @Bommes. Komt allemaal wel weer goed. 💪🏻

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11-2025
Gewoon even naar de hap gaan ouwe reus, voor de zekerheid. Sterkte.

It's dogged that does it

• Jolke
  • Laatst online: 16-01 11:32
Wow, heftig, @Bommes. -O-
Materiele schade kan je vervangen, kost geld, maar daar kom je wel overheen. Op tijd langs de dokter kan je maar één keer.

Wel tof dat je je verhaal hier zo doet; je ego heeft waarschijnlijk ook een grote klap gekregen.

• timpy007
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:40
Sterkte @Bommes, klinkt, en ziet eruit als, een gemene val. Hoop at alles goed met je gaat.
Qua lichamelijk letsel: luister naar je lichaam, blijf bewegen maar houdt de grenzen in de gaten van wat het lichaam aankan. Hoop dat je de 1e nacht goed bent doorgekomen en dat je geen hersenschudding of gelijkaardige symptomen hebt. Als er vandaag klachten ontstaan kan de fysio toch niet veel voor je betekenen deze week (buiten een beetje tractie en licht masseren). 1e week na een ongeval moet het lichaam zichzelf helen (ontstekingsfase) en daarna kan de fysio wat betekenen. Koppijn en stijfheid in de nek is normaal (vaak gerelateerd aan elkaar). Let wel op tintelingen in de armen/handen, bliksemschits door de ruggengraat en andere neurologische tekenen.
Als je nog fysio gerelateerde vragen hebt kan je altijd een PM sturen ;)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-01 18:14

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Sterkte @Bommes schade is niet fijn maar dat kan makkelijk gerepareerd worden. Je persoonlijke gezondheid is vele malen belangrijker.

Let een beetje op jezelf de komende tijd. Door de adrenaline kom je pas later achter dieperliggende problemen is mijn ervaring.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Heeft iemand een aanrader (gps) voor een dagritje Luxemburg?

Het idee is: vroeg vertrekken, noorden van Luxemburg ontbijten/brunchen, route rijden, dineren, naar huis.

Meer dan ik dacht...

• streamnl
  • Niet online
@Bommes
Als je vandaag nog steeds hoofdpijn hebt, laat je even voor de zekerheid controleren door een (huis)arts.
Just to be safe

Meer dan ik dacht...

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:12

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:55:
Ik klink anders omdat ik er eerlijk gezegd best van geschrokken ben.

Vannacht word ik gerecht die mijn dochtertje als ze honger heeft.
Meteen een goede check voor mij.
Ik heb extra water gedronken deze avond.
Voel me nu wel redelijk, de koppijn is niet buitensporig, heb wel heftiger soms "zomaar".
Mijn rug en nek spieren voelen wat beurs, dat zal morgen wel erger zijn.

Heb de GoPro bewerken net gekeken.
De eerste ronde naar boven met de camera naar voren ziet er ook al niet echt heel okay uit.
Ook daar maakte ik met mijn motor flink wat slingering op de weg naar beneden.
Tweede eindje met de GoPro naar achter ziet er eigenlijk beter uit, tot net voor het vallen ik ineens wat naar links en rechts schiet.

Ik ga nu slapen, geen puf om de beelden te bewerken en te uploaden.
Morgen weer een dag.

PS: Jullie zijn echt tof, bedankt voor jullie reacties.
Beterschap en sterkte man, ga even naar de HAP vandaag, of een EHBO ofzo. Laat een arts erbij elk geval even naar kijken.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-01 09:46
Yikes, minder prettig verhaal... Sterkte @Bommes , hoop dat er niet nog iets lichamelijks komt bovendrijven en t bij wat hoofdpijn blijft!

• thijsco19
  • Laatst online: 22:10

thijsco19

KTM 990 SMT

Nog een toevoeging; eventuele problemen hoeven niet altijd direct naar boven te komen.
Het kan prima pas na een aantal dagen komen.
Houd het dus goed in de gaten en twijfel niet om naar je huisarts te gaan als je ineens over een week last krijgt!

Anyhow, zo maar even achter de pc zitten om een route te maken voor vandaag. Weer zin om een stukje te rijden.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• SavageBrother
  • Laatst online: 27-11-2025
@Bommes als je een Shoei Hornet Adv maatje M zoekt, let me know. Moet ‘em terugsturen omdat ik een L nodig heb. Zijn slecht te verkrijgen verder. Hoef er geen euro meer voor dan aankoopprijs uiteraard.

It's dogged that does it

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:43
Sterkte @Bommes en onderschat het niet.

Mijn zoon was van de winter op het ijs achterover gevallen en KO gegaan. Daar heeft ie ook flink last van gehad. Was ook zo eigenwijs; lekker gamen nadat ie gevallen was. Omdat het wel kon....... |:(

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05:26
Wow heftig @Bommes.. Beterschap en hopelijk voel je je snel weer helemaal fit. En bij de minste twijfel zeker langs de dokter!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:43
Ben de nacht goed goed gekomen d:)b
Nog niet helemaal de oude, beetje spierpijn en wat hoofdpijn nog
Echter geen symptomen die bij een hersenschudding horen, ik ben niet misselijk, heb niet overgegeven, ben ik niet flauw gevallen toen het gebeurde.
Het zal dus wel mee vallen maar ik houd het wel goed in de gaten.
Als ik vannacht/morgenvroeg nog koppijn heb ga ik meteen naar de huisarts.

Wil jullie normale bedanken voor alle berichtjes. Echt tof wat een lieve reacties allemaal. :(:) Thanks vrouwen en mannen.
SavageBrother schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:16:
@Bommes als je een Shoei Hornet Adv maatje M zoekt, let me know. Moet ‘em terugsturen omdat ik een L nodig heb. Zijn slecht te verkrijgen verder. Hoef er geen euro meer voor dan aankoopprijs uiteraard.
Mooie helm zeg, heel gaaf.
Mijn huidige helm is echter een systeemhelm (Scorpion Eco) dat bevalt me erg goed.
Dus thanks voor je aanbod maar ik ga er opzoek naar dezelfde of een model nieuwe.
Ik heb nog een week of 2 dan wil ik toch wel een vervanger hebben.
De Dutch 1000 is op 3 juli, van te voren wel ik toch wel ff gereden hebben met mijn nieuwe helm.

Hadden we het hier trouwens van de week over wel of niet open rijden met een systeemhelm en/pothelm.
Nou ja offroad doe ik hem altijd dicht, nu dus ook gelukkig.

Wat betreft mijn Guzzi.
Eerst de schuur ff leeg maken/opruimen.
Dan kan het ding daar naar binnen en met haar voorkantje aan het plafond gebonden worden. Dan kunnen de voorpoten er uit.
Kijken wat de schade is, en dan een plan verzinnen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-01 07:53

Youk

Volvo For Life

@Bommes goed dat je je al iets beter voelt. Maar ik zou toch een bezoekje doen aan de huisarts. Al is het maar een algemene checkup. Maar als er dan binnen enkele dagen/een week nog extra klachten komen dan heeft die direct een vergelijk van evolutie en kun je op dat moment misschien beter/sneller geholpen worden.

De Guzzi (blijft het een knappe machine vinden) komt zo te horen wel in orde.

In ieder geval veel beterschap toegewenst!

Volvo Classic Club Belgium

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:42

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@Bommes fijn dat je je al wat beter voelt. Weet wel dat geen van de zaken die je noemt (overgeven, flauwvallen) een prerequisite zijn voor een hersenschudding, dat zeg ik uit ervaring. En mag ik je er op wijzen dat je op meerdere plekken in deze post, alsook je posts gisteren, woorden vergeet, toevoegd of door elkaar lijkt te halen? Niet iets wat je normaliter doet. Wekt toch zorgen. Zou echt aanraden even een bezoekje te doen aan een dokter.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:19
Lankhoar is me net voor, ik wilde exact hetzelfde posten. Je posts hebben niet de kwaliteit die we gewend zijn, en dat heeft niets met de schrik te maken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Kyumia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-10-2025
Normaal gesproken tank ik BP Ultimate 98, maar zie dat Shell V-Power nu een stuk goedkoper is (verschil van meer dan 10ct/l). Welke van deze twee tanken jullie en/of heeft de voorkeur?

Ik lees namelijk veel over auto's als ik erop zoek maar weinig over motoren, en als ik iets vind dan is het van een heel aantal jaar geleden...

[ Voor 27% gewijzigd door Kyumia op 13-06-2021 13:04 ]

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

tdw

Amai seg!

Kyumia schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:58:
Normaal gesproken tank ik BP Ultimate 98, maar zie dat Shell V-Power nu een stuk goedkoper is (verschil van meer dan 10ct/l). Welke van deze twee tanken jullie en/of heeft de voorkeur?

Ik lees namelijk veel over auto's als ik erop zoek maar weinig over motoren, en als ik iets vind dan is het van een heel aantal jaar geleden...
Ik kan aan je post history niet helemaal goed zien wat voor motor je hebt, maar het lijkt een Kawa uit 2015 te zijn?

Dan gewoon 95 tanken en niet te lang over nadenken, zolang het maar een "A-merk"-brandstof is (Shell, Texaco, Esso, BP, Total edg).

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Kyumia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-10-2025
tdw schreef op zondag 13 juni 2021 @ 13:07:
[...]

Ik kan aan je post history niet helemaal goed zien wat voor motor je hebt, maar het lijkt een Kawa uit 2015 te zijn?

Dan gewoon 95 tanken en niet te lang over nadenken, zolang het maar een "A-merk"-brandstof is (Shell, Texaco, Esso, BP, Total edg).
Klopt, het gaat om een Kawasaki Z800 uit 2015. Bedankt voor je bericht, dan trap ik m zo eens naar de Shell ipv BP, kijken hoe dat bevalt :)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01 15:55

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:55:
Ben de nacht goed goed gekomen d:)b
Nog niet helemaal de oude, beetje spierpijn en wat hoofdpijn nog
Echter geen symptomen die bij een hersenschudding horen, ik ben niet misselijk, heb niet overgegeven, ben ik niet flauw gevallen toen het gebeurde.
Oei!! Ik lees het nu pas (kleinkind van vriendin logeerde, dus handen vol :) ) Goed dat je er zelf redelijk ongeschonden doorheen bent gekomen. Je bent zo te zien oud en wijs genoeg om te bepalden of je naar de dokter moet, dus doe dat dan ook als het nodig is :+
Wat betreft mijn Guzzi.
Eerst de schuur ff leeg maken/opruimen.
Dan kan het ding daar naar binnen en met haar voorkantje aan het plafond gebonden worden. Dan kunnen de voorpoten er uit. Kijken wat de schade is, en dan een plan verzinnen.
Ben je niet allrisk verzekerd? Anders hoef je natuurlijk niet te vermelden dat het offroad was, ook al is het gewoon een openbare weg waar je mag rijden. Eerst de polis goed lezen, eventueel je verhaal afstemmen, en dan bellen :+ Ik wil niemand aanzetten tot fraude, maar met de verzekering mag je zeker wel af en toe het verhaal een beetje oprekken. Je betaalt niet voor niets zoveel geld. Zeker als het een paar k gaat kosten, en met een motor die net nieuw is.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• NLDViane
  • Laatst online: 16-01 09:46

Gooi er zelf altijd V-power in, maar dat is omdat de BP hier in de buurt verder rijden is en snelwegprijzen hanteert.

Heb een paar keer E10 getankt, maar ben weer naar de duurdere 98's gegaan. Motor liep rauwer en warmer met E10, en 1 op 16 in plaats van 1 op 20.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:27
Sterkte @Bommes 💪👍

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-01 16:05

Kies de goedkoopste. Het is beide beter dan de Euro95/E10 :Y
Als ik op een dag een tank wegstook gooi ik er gewoon Euro95 in, daarna gewoon weer Vpower, Euro98 of BP Ultimate en/of als de motor langer stilstaat :)

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:46
@Bommes heftig man, zoals vele voor mij raad ook ik aan naar je lichaam te luisteren! De Guzzi komt wel weer, maar jij hebt maar 1 leven ;)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:14

_Apache_

For life.

NLDViane schreef op zondag 13 juni 2021 @ 14:11:
[...]

Gooi er zelf altijd V-power in, maar dat is omdat de BP hier in de buurt verder rijden is en snelwegprijzen hanteert.

Heb een paar keer E10 getankt, maar ben weer naar de duurdere 98's gegaan. Motor liep rauwer en warmer met E10, en 1 op 16 in plaats van 1 op 20.
Zelf heb ik verschillende tankbeurten met E10 / 98 en premiums getest. En dan 2/3 tankbeurten van hetzelfde, en daarna weer wisselen. Rijstijl en seizoenen dus aan elkaar gelijk.

Mijn conclusie, verbruik is marginaal beter premiums, verhoogde prijs maakt lager verbruik compleet ongedaan.
Wel loopt het op 98 en premiums iets soepeler, en gasreactie is wel feller.
E10 geeft als enige roet op het uitlaat uiteinde.

Met eem FJR1300 die (pre corona) 15-25k jaar deed.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:17
@Bommes Sterkte met herstel, ziet eruit als een flinke klap! Zelf heb ik ook een paar keer alleen offroad gegaan met een Alp. Toch voelde het niet fijn en ben daarna nooit alleen offroad gegaan maar met iemand erbij, juist om dit soort "ongelukjes".

Hier trouwens enkel premium, 98 of 95 (DLD, met max 5% troep). Die toevoeging is niet lekker voor rubbers heb ik begrepen. De tankvlotter van m'n scootertje was compleet weggevreten dus gaf geen inhoud meer aan. Met de oude shadow was de hele carb verstopt met kleverige troep na een klein jaar stilstand.

Dus nu komt er in geen enkel voertuig die E10 in. Het scheelt dat ik maar weinig rij per jaar. Auto iets van 8k en motor zal rond de 4k per jaar zijn :+

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:11
streamnl schreef op zondag 13 juni 2021 @ 08:59:

Het idee is: vroeg vertrekken, noorden van Luxemburg ontbijten/brunchen, route rijden, dineren, naar huis.
https://www.moto-maestro.nl/motorroutes-in-luxemburg/ deze kwam hier laatst voorbij. Geen idee wat jij verstaat onder een dagrit daarentegen ;)

• streamnl
  • Niet online
theredone51 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:55:
[...]

https://www.moto-maestro.nl/motorroutes-in-luxemburg/ deze kwam hier laatst voorbij. Geen idee wat jij verstaat onder een dagrit daarentegen ;)
In de (vroege) ochtend vertrekken en in de avond gewoon weer lekker thuis slapen.
Dat is voor mij een dagrit ;)

En hartstikke bedankt voor de link. _/-\o_
(raar dat ik hem zelf niet gezien heb, ook al post ik zelden, ik lurk stiekem mee :+ )

Meer dan ik dacht...

• Bommes
Net de Guzzi even afgespoten, meeste modder er af in ieder geval.
En vervolgens gaan sleutelen, missie vorkpoten er uit.
Dat ging sneller dan ik verwacht had, makkelijk machine om aan te werken.
Ding "opgebonden" aan de schommel pergola in de tuin, het blijft voorlopig toch wel lekker weer dus kan ik gerust buiten sleutelen.

Motor en stuur staan hier kaars recht:

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/06/1623614236-400-x-533px-IMG_20210613_211043.jpg

Vanuit het zadel, stuur staat nog steeds recht:

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/06/1623614236-400-x-533px-IMG_20210613_211129.jpg

Vervolgens wiel er uit, remklauwen los en poten er uit, ging echt heel makkelijk allemaal.

Links lijkt de grootse klap gehad te hebben, wat vreemd is want met rechts ben ik op de boom geklapt.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/06/1623614236-400-x-533px-IMG_20210613_213946.jpg

Rechts:

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/06/1623614235-400-x-533px-IMG_20210613_214017.jpg

Frame waar de koplamp en het dashboard in hangt is behoorlijk krom, meerdere kanten op.
Hopelijk kan ik dat nog een beetje richten. Anders moet het vervangen worden.
Vorkpoten moeten beide gewoon compleet nieuw.
TLM in Nijmegen heeft de rechtse op hun website staan, nieuw € 1025
Ze hebben hem ook als "gebruikt" artikel liggen, € 495
Rechts is de veerpoot waar de voorveerspanning en de inbound en outbound demping is in te stellen, links is de "domme poot".
Kan me voorstellen dat dit rechts duurder dan links maakt. Links staat echter niet op hun site.
Morgen zijn ze volgens mij dicht, dinsdag dus maar eens in de telefoon klimmen, kijken wat ze kunnen betekenen voor me.

Wordt vervolgd.... :)
Oh PS: ik voel me wel okay vandaag, beetje moe maar goed dat was ik al een paar weken met een pas geboren kindje in huis.
Hoofdpijn na vanochtend 2 aspirientjes genomen niet meer terug gekomen vandaag.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:11
streamnl schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:06:
[...]

In de (vroege) ochtend vertrekken en in de avond gewoon weer lekker thuis slapen.
Dat is voor mij een dagrit ;)
Doelde meer dat voor de ene "500km" een dagrit is, waar voor een ander ook 250km een dagrit kan zijn. Ik ben meer van de 2e optie, elk uur stoppen voor een bakkie koffie, stukje taart, ... :P

• Bommes

Gelukkig hebben we de beelden nog...

De rest volgt later maar vooraf kan ik al verraden dat ik niet meer beeld heb van de crash zelf.

[ Voor 18% gewijzigd door Bommes op 13-06-2021 22:47 ]

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:42

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Zwitserland volgende maand is bevestigd (er van uitgaande dat corona niet weer roet in het eten gooit). In de buurt van Lausanne, wat een prachtige omgeving lijkt te hebben. Word een mooi weekend lijkt me. Ga gelijk mijn grens weer verleggen, met 930km in 1 dag (ruim 9u zonder stops). Zin in, hopen op goed weer :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:09

Wokschotel

Op 6 wielen

mphilipp schreef op zondag 13 juni 2021 @ 14:03:
[...
Ben je niet allrisk verzekerd? Anders hoef je natuurlijk niet te vermelden dat het offroad was, ook al is het gewoon een openbare weg waar je mag rijden. Eerst de polis goed lezen, eventueel je verhaal afstemmen, en dan bellen :+ Ik wil niemand aanzetten tot fraude, maar met de verzekering mag je zeker wel af en toe het verhaal een beetje oprekken. Je betaalt niet voor niets zoveel geld. Zeker als het een paar k gaat kosten, en met een motor die net nieuw is.
Dat lijkt me in dit geval niet zo handig omdat hij zijn verhaal op een openbaar deel van het forum heeft gepost. Verzekeringsmaatschappijen zijn niet gek.

Maar vooral: sterkte, @Bommes !

De islam kan uw vrijheid schaden

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op zondag 13 juni 2021 @ 22:08:
Ding "opgebonden" aan de schommel pergola in de tuin, het blijft voorlopig toch wel lekker weer dus kan ik gerust buiten sleutelen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vervolgens wiel er uit, remklauwen los en poten er uit, ging echt heel makkelijk allemaal.

Links lijkt de grootse klap gehad te hebben, wat vreemd is want met rechts ben ik op de boom geklapt.

[Afbeelding]

Rechts:

[Afbeelding]

Frame waar de koplamp en het dashboard in hangt is behoorlijk krom, meerdere kanten op.
Rechts is de veerpoot waar de voorveerspanning en de inbound en outbound demping is in te stellen, links is de "domme poot".
Kan me voorstellen dat dit rechts duurder dan links maakt. Links staat echter niet op hun site.
Morgen zijn ze volgens mij dicht, dinsdag dus maar eens in de telefoon klimmen, kijken wat ze kunnen betekenen voor me.

Oh PS: ik voel me wel okay vandaag, beetje moe maar goed dat was ik al een paar weken met een pas geboren kindje in huis.
Je kan die poten ook laten richten. Kijk bijvoorbeeld eens bij http://richtspecialist.nl/

Nieuw is sowieso goed, maar wel een kostbare keuze.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:09

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik ben ook wel weer toe aan een ritje die kant op, wanneer ga je?

De islam kan uw vrijheid schaden

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

_Apache_ schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:20:
[...]
Knap dat er mensen zijn die dat soort dingen kunnen voelen. Ik voel het niet eens als je vannacht stiekem een boxerblok onder mijn motor schroeft... :+
uiteraard zou ik dat wel merken aan die twee dingen aan weeskanten en het gebrom ipv gezoem

Ik merk maar vrij weinig van dat soort dingen denk ik. Tenminste...ik let er niet op. Meestal probeer ik 98 te tanken, maar bij sommige pompen hebben ze dat spul gewoon niet en dan gaat er 95 of E10 in. Volgens fabrieksopgave is ie overigens geschikt voor 95, dus eigenlijk maakt het geen ros uit natuurlijk. Soms doe ik gek en gooi ik er dat dure spul in als ik in Duitsland ben. Shell 100 ofzo. Ik weet dat het hogere octaangetal geen bal doet, maar er zitten wel weer andere additieven in die misschien wel iets goeds doen. Maar uiteindelijk heb ik nog nooit gemerkt dat er ineens meer of minder power uitkomt, of dat ie een ander geluid gaat maken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@Bommes Voordat je veel geld gaat uitgeven, ik zou eerst je balhoofd e.d. eens na laten meten? Als dat niet meer recht is, zou ik geen geld meer stoppen in deze fiets.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:49
Ideaal zo'n voetbalwedstrijd op zondagavond, dan is het lekker rustig op de weg *O* Net een rondje gereden van Alphen ad Rijn via Krimpen a/d IJssel naar Schoonhoven, verder over de Lekdijk naar Vianen, en vanaf daar binnendooor terug naar huis. Prima te doen zo :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ntha5QI3UBevbrRMKZ_ef6sZ434=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hasz7ZK2y4wJu1vyMmlN7xaT.jpg?f=user_large

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:54

botoo

💀 too old to die young

Bommes schreef op zondag 13 juni 2021 @ 22:45:

De rest volgt later maar vooraf kan ik al verraden dat ik niet meer beeld heb van de crash zelf.
En het geluid: 'zo dat doet wel pijn'?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 20:19 ]

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:38

A13X

Dude

Bommes schreef op zondag 13 juni 2021 @ 22:08:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Rechts:

[Afbeelding]

Zelfs de buitenpoten krom en usd buigen al minder makkelijk. Dan is het een flinke klap geweest inderdaad, misschien verstandig het frame/balhoofd eens na te (laten) meten.

Beterschap verder, gelukkig kom je er ogenschijnlijk goed mee weg!

Awesome

• streamnl
  • Niet online
Wokschotel schreef op zondag 13 juni 2021 @ 22:59:
[...]

Ik ben ook wel weer toe aan een ritje die kant op, wanneer ga je?
De planning is op 26 juni en met enkele collega's. Hopelijk hoor ik vandaag enkele reacties terug zodat ik wat kan plannen.

Maar als ik ze een beetje ken (en het gaat door)....dan is het vrijdag er heen, s'avonds pilsje drinken O-) O-)
zaterdag route rijden en daarna weer terug naar NL (regio Eindhoven).

Je bent welkom als je mee wilt rijden.

Meer dan ik dacht...

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-01 14:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

(jarig!)
Bommes schreef op zondag 13 juni 2021 @ 22:45:
[YouTube: TET NL on my Moto Guzzi V85TT, Auch that kinda hurts]

Dat ziet er niet heel snel uit. Raar dat je zoveel schade hebt.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-01 15:36
Oef @Bommes, wat een smakker... Beterschap! Ook ik sluit me aan bij voorgaande adviezen; even langs de HAP voor een check. Better safe than sorry!

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• Jolke
  • Laatst online: 16-01 11:32
Chakotay schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:20:
Ideaal zo'n voetbalwedstrijd op zondagavond, dan is het lekker rustig op de weg *O* Net een rondje gereden van Alphen ad Rijn via Krimpen a/d IJssel naar Schoonhoven, verder over de Lekdijk naar Vianen, en vanaf daar binnendooor terug naar huis. Prima te doen zo :)

[Afbeelding]
Voetbal? Hûh, waar? :+
mphilipp schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:03:
[...]

Knap dat er mensen zijn die dat soort dingen kunnen voelen. Ik voel het niet eens als je vannacht stiekem een boxerblok onder mijn motor schroeft... :+
uiteraard zou ik dat wel merken aan die twee dingen aan weeskanten en het gebrom ipv gezoem

Ik merk maar vrij weinig van dat soort dingen denk ik. Tenminste...ik let er niet op. Meestal probeer ik 98 te tanken, maar bij sommige pompen hebben ze dat spul gewoon niet en dan gaat er 95 of E10 in. Volgens fabrieksopgave is ie overigens geschikt voor 95, dus eigenlijk maakt het geen ros uit natuurlijk. Soms doe ik gek en gooi ik er dat dure spul in als ik in Duitsland ben. Shell 100 ofzo. Ik weet dat het hogere octaangetal geen bal doet, maar er zitten wel weer andere additieven in die misschien wel iets goeds doen. Maar uiteindelijk heb ik nog nooit gemerkt dat er ineens meer of minder power uitkomt, of dat ie een ander geluid gaat maken.
Ik heb ook nooit verschil gemerkt. 2004 blok met carbs onder mijn VTR. In Lux tankte ik vroegâh wel eens 98 plus of V-power, omdat het daar bijna dezelfde prijs had als de gewone benzine thuis. Qua zuinigheid merkte ik geen verschil, met een enkele keer zelfs dat het minder zuinig reed. Geen meetbaar verschil, dus ben ik terug naar 95. E10 deed ik sowieso niet aan.

Jolke in "Hét grote motortopic - Deel 24"

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:17

-tom-562

Oliesjeik

Zijn er toevallig Tweakers die ervaring hebben met het merk Roeg (voor helmen)?
Ik ben al langer op zoek naar een pothelm waarbij ik er niet als Toad uit zie :P
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/d1/Toad_3D_Land.png

Verdere eisen:
-Geen ingebouwd zonnevizier (i.v.m. een bril, plus daar wordt een helm ook weer dikker van)
-Licht gewicht (fiberglass het liefste dus)
-Het liefst een dubbel D sluiting
-Betaalbaar (+250 euro voor een pothelm die ik een paar keer per jaar draag vind ik echt te veel).

De helmen van Roeg lijken aan al mijn eisen te voldoen. Alleen het is een vrij jong (Nederlands!) merk, dus er zijn weinig reviews te vinden. Verder lijken ze niet echt goed verkrijgbaar bij de grote motorzaken (b.v. Termaat), dus ergens even langs gaan om te passen lijkt er niet in te zitten..

Vaak bu'j te bang!

• Bommes
Tylen schreef op maandag 14 juni 2021 @ 07:40:
[...]

Dat ziet er niet heel snel uit. Raar dat je zoveel schade hebt.
Boompjes geven niet echt mee, geen mm meestal.
Zware fiets, dus veel massa die er tegen aan drukt en ik denk dat het misschien iets van 40km/u was?
Dan is ineens stilstaan niet echt bevorderlijk voor lijf en leden en ook niet voor de vork.

Ga eerst eens opzoek naar een bedrijfje dat de vorkpoten misschien kan richten.
Als ik foto's voorbij zie komen op de sites van dat soort bedrijfjes dan komt het wel vaker voor dat ze dergelijk verbogen poten recht krijgen.
Anders wordt het nieuw.

En het balhood:
Ik kan het niet na meten, maar in de lagers zit nergens een zwaar punt, stuurt nog net zo ligt als altijd.
Ook nergens is iets te zien wat verbogen is, geen kleine minuscule scheurtjes in de lak op het frame.
Denk gewoon dat deze vork niet zo stevig is, Italiaans aluminium gok ik zo. :P

• Bommes
-tom-562 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:21:
Ik ben al langer op zoek naar een pothelm waarbij ik er niet als Toad uit zie :P
[Afbeelding]

Verdere eisen:
-Geen ingebouwd zonnevizier (i.v.m. een bril, plus daar wordt een helm ook weer dikker van)
-Betaalbaar (+250 euro voor een pothelm die ik een paar keer per jaar draag vind ik echt te veel).

De helmen van Roeg lijken aan al mijn eisen te voldoen. Alleen het is een vrij jong (Nederlands!) merk, dus er zijn weinig reviews te vinden. Verder lijken ze niet echt goed verkrijgbaar bij de grote motorzaken (b.v. Termaat), dus ergens even langs gaan om te passen lijkt er niet in te zitten..
Een van de vorige motoplus bladen stond een test in van diverse pothelmen.
Misschien kan iemand die knippen en plakken voor je?

• SniperGuy
Jolke schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:06:
[...]

Ik heb ook nooit verschil gemerkt. 2004 blok met carbs onder mijn VTR. In Lux tankte ik vroegâh wel eens 98 plus of V-power, omdat het daar bijna dezelfde prijs had als de gewone benzine thuis. Qua zuinigheid merkte ik geen verschil, met een enkele keer zelfs dat het minder zuinig reed. Geen meetbaar verschil, dus ben ik terug naar 95. E10 deed ik sowieso niet aan.

[...]
Die 10% ethanol krijg je nu "gratis" bij de euro95 :P
Bij stilstand en doordat carburateurs niets aanpassen qua "inspuiting" wat injectie wel kan/doet, zou je juist baat moeten hebben bij premium brandstoffen (omdat alles met ethanol minder energie bevat en wat schraler is)
Wellicht omdat het geen high-perfomance blok is (met iets meer dan 100pk per liter inhoud) dat je het niet merkt, maar vergommen en verouderen (vooral in je twee carburateurs) doet reguliere benzine aanzienlijk sneller :)

[ Voor 3% gewijzigd door SniperGuy op 14-06-2021 09:25 ]

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-01 11:00

Denko

|{ing Øf ßlitz

Bommes schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:21:
[...]

Boompjes geven niet echt mee, geen mm meestal.
Zware fiets, dus veel massa die er tegen aan drukt en ik denk dat het misschien iets van 40km/u was?
Dan is ineens stilstaan niet echt bevorderlijk voor lijf en leden en ook niet voor de vork.

Ga eerst eens opzoek naar een bedrijfje dat de vorkpoten misschien kan richten.
Als ik foto's voorbij zie komen op de sites van dat soort bedrijfjes dan komt het wel vaker voor dat ze dergelijk verbogen poten recht krijgen.
Anders wordt het nieuw.

En het balhood:
Ik kan het niet na meten, maar in de lagers zit nergens een zwaar punt, stuurt nog net zo ligt als altijd.
Ook nergens is iets te zien wat verbogen is, geen kleine minuscule scheurtjes in de lak op het frame.
Denk gewoon dat deze vork niet zo stevig is, Italiaans aluminium gok ik zo. :P
Het klinkt alsof het stiekem wel meevalt. Altijd mooi meegenomen. En wees maar blij met dat italiaanse aluminium, want het zou heel snel heel duur worden als die wat steviger waren geweest ;) Al het andere wat dan buigt/scheurt is een stuk duurder/moeilijker te vervangen.

PSN & XBL: Denkoyugo

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-01 11:00

Denko

|{ing Øf ßlitz

Zelf geen ervaring mee. Het lijkt me ook een best "hipster" merk. Maar aan de andere kant, kwa veiligheid zal het allemaal wel goed zijn, anders mochten ze niet verkopen.

PSN & XBL: Denkoyugo

• com2,1ghz
  • Laatst online: 15-01 22:48
_Apache_ schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:20:
[...]

Zelf heb ik verschillende tankbeurten met E10 / 98 en premiums getest. En dan 2/3 tankbeurten van hetzelfde, en daarna weer wisselen. Rijstijl en seizoenen dus aan elkaar gelijk.

Mijn conclusie, verbruik is marginaal beter premiums, verhoogde prijs maakt lager verbruik compleet ongedaan.

Met eem FJR1300 die (pre corona) 15-25k jaar deed.
Verschil in octaan kan je niet merken op een motorfiets want die hebben geen pingelsensor. Je kan geen gebruik maken van de potentie. Zelfs in een auto met pingelsensor heeft een hoger octaangetal vrijwel geen nut. Dat is ook alweer debunked. Zowel qua vermogen, als verbruik is het verwaarloosbaar.
Dan heb je nog de idioten die denken verschil te merken met 102 octaan brandstof.

Je moet echt aan een stuk een hele tank leegrijden op een constante snelheid om misschien 5% meer te kunne halen. BP claimt zelfs maximaal 44km meer op een tank van 650km met Ultimate 98. Lekker vaag weer.

Tevens is een verbrandingsmotor zo inefficient met veel variabelen zoals buitentemperatuur en luchtvochtigheid dat je dit onmogelijk kan merken.

Wat betreft ethanol kunnen we het met elkaar eens zijn dat ethanol minder energie bevat en dat het schadelijk is voor je brandstofsysteem voor oudere motoren.

• SniperGuy
com2,1ghz schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:39:
[...]

Verschil in octaan kan je niet merken op een motorfiets want die hebben geen pingelsensor. Je kan geen gebruik maken van de potentie. Zelfs in een auto met pingelsensor heeft een hoger octaangetal vrijwel geen nut. Dat is ook alweer debunked. Zowel qua vermogen, als verbruik is het verwaarloosbaar.
Dan heb je nog de idioten die denken verschil te merken met 102 octaan brandstof.

Je moet echt aan een stuk een hele tank leegrijden op een constante snelheid om misschien 5% meer te kunne halen. BP claimt zelfs maximaal 44km meer op een tank van 650km met Ultimate 98. Lekker vaag weer.

Tevens is een verbrandingsmotor zo inefficient met veel variabelen zoals buitentemperatuur en luchtvochtigheid dat je dit onmogelijk kan merken.

Wat betreft ethanol kunnen we het met elkaar eens zijn dat ethanol minder energie bevat en dat het schadelijk is voor je brandstofsysteem voor oudere motoren.
Dat is BS }:O : mijn motor heeft wel degelijk een klopsensor en in basis is dat model sinds 2008 op de markt :)
Ik kan me voorstellen dat merken zoals BMW het al sinds de jaren 90 gebruiken.

Bij auto's werkt hoog octaan alleen bij een Turbo of hoge compressie qua vermogen.
Hedendaagse down-sized turbo automotoren hebben technisch zeker baat bij hoger octaan getal om zaken als vervuiling en LSPI te voorkomen :Y

[ Voor 11% gewijzigd door SniperGuy op 14-06-2021 09:58 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Denko schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:38:
[...]

Zelf geen ervaring mee. Het lijkt me ook een best "hipster" merk. Maar aan de andere kant, kwa veiligheid zal het allemaal wel goed zijn, anders mochten ze niet verkopen.
Ja, het ziet er wel uit als een hipster merk, maar het imago doet mij weinig :P
Ik heb al een pothelm van MT Helmets, dat was echt een budget helmpje van 5 tientjes o.i.d., krijg daar ook koppijn van na een uurtje :')

Vaak bu'j te bang!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025
[Afbeelding]

Verdere eisen:

De Triumph dealer in Groningen verkoopt het, maar goed, Roeg is dan ook Gronings.
Ik zie op hun website dat o.a. blom en mkc het ook verkoopt. ;)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

com2,1ghz schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:39:
[...]

[..]
Alleen bij gechipte/getunede auto's/motoren kan het nut hebben, als de afstelling op de hogere octaangehaltes heeft plaatsgevonden. Dat is vrijwel uitsluitend bij turbo motoren of bijzonder hoge compressie. Vriend van me reed een BMW 335i (stock 306pk) met zo'n 450pk, hij tankte 98 en mixte er extra ethanol bij om de brandstof klopvaster te krijgen (ethanol heeft hogere ontstekingstemperatuur dan benzine).

Maar nee, van een normale auto/motor waarbij in t boekje staat dat RON95 E10 werkt, hoef je over het algemeen niks extras te verwachten bij RON98 of hoger. Dan heb je nog het argument dat de premiumbrandstoffen reinigende toevoegingen zouden hebben, maar een flesje injectorreiniger eens per jaar mengen is goedkoper ;)

@Bommes had je linkje gezien in mn vorige post? Niet om te spammen, maar die gasten kunnen wel wat :Y

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik denk dat @Bommes een nickchange moet aanvragen. Boemmes lijkt me wel wat.

[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-06-2021 10:17 ]

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:08
Hi, ik ben al enige tijd een anonieme meelezer van dit topic. Nu toch maar een vraag stellen; Sinds kort een Honda CB500F 2014 gekocht als eerste motor met 21K op de teller. Deze is voornamelijk gebruikt voor woon/werk verkeer door de vorige eigenaar. Vorige jaar is er (vanwege corona) maar 500km mee gereden.

Nu wil ik de motor (zomer)klaar maken voor gebruik. Afgelopen week zelf de motor gepoetst, olie (filter) vervangen en vloeistoffen bijgevuld waar nodig (zoals koelvloeistof) en alles gecontroleerd (zoals banden). Ook heb ik een spul gekocht die je in de tank kan gooien zodat het e.e.a. wat 'schoon' gemaakt wordt omdat de motor vorige jaar lang stil heeft gestaan. Ik denk dat de motor nu goed is nagelopen en klaar voor gebruik is. Gezien dit mijn eerste motor is, zijn er zaken die ik over het hoofd zie?

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

HTT-Thalan schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:16:
In dat geval kan ik jou een nickchange aanbevelen naar Sneuneusje... :F

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

juwlez schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:19:
Hi, ik ben al enige tijd een anonieme meelezer van dit topic. Nu toch maar een vraag stellen; Sinds kort een Honda CB500F 2014 gekocht als eerste motor met 21K op de teller. Deze is voornamelijk gebruikt voor woon/werk verkeer door de vorige eigenaar. Vorige jaar is er (vanwege corona) maar 500km mee gereden.

Nu wil ik de motor (zomer)klaar maken voor gebruik. Afgelopen week zelf de motor gepoetst, olie (filter) vervangen en vloeistoffen bijgevuld waar nodig (zoals koelvloeistof) en alles gecontroleerd (zoals banden). Ook heb ik een spul gekocht die je in de tank kan gooien zodat het e.e.a. wat 'schoon' gemaakt wordt omdat de motor vorige jaar lang stil heeft gestaan. Ik denk dat de motor nu goed is nagelopen en klaar voor gebruik is. Gezien dit mijn eerste motor is, zijn er zaken die ik over het hoofd zie?
In ieder geval nog even naar ketting en tandwielen, remmen, verlichting kijken.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ketting nog in orde? Evt reinigen + smeren.
Controleer de banden, zijn die niet te oud? Staat een DOT-code op de zijkant die geeft aan hoe oud de band is, de laatste 2 cijfers zijn het jaar. Staat er ..13 of ..14 zijn het de originele banden nog en raad ik aan die te vervangen.
Luchtfilter ook gewisseld?

• SniperGuy

• remvloeistof vervangen! (niet alleen maar bijvullen)
  • remklauwen schoonmaken (zeker ervan zijn dat de remzuigers geen pitting hebben en vrij kunnen bewegen)
  • ketting checken dat alle schakels soepel bewegen

• juwlez
noes schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:27:
[...]

Ketting nog in orde? Evt reinigen + smeren.
Controleer de banden, zijn die niet te oud? Staat een DOT-code op de zijkant die geeft aan hoe oud de band is, de laatste 2 cijfers zijn het jaar. Staat er ..13 of ..14 zijn het de originele banden nog en raad ik aan die te vervangen.
Luchtfilter ook gewisseld?
Idd vergeten te vermelden, heb een 2 motul spuitbussen om de ketting schoon te maken en weer in te vetten. Wacht alleen nog op de borstel om hiermee te beginnen. Banden zijn van 2019.

Luchtfilter nog niet in verdiept. Even wat meer informatie over zoeken hoe dat zit.

• HTT-Thalan
  • Nu online
SpongeRob schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:26:
[...]

In dat geval kan ik jou een nickchange aanbevelen naar Sneuneusje... :F
Ik ben al minstens zo vaak op mijn plaat gegaan, maak er dan op zijn minst schuifneusje van :+.

Gelukkig bedien ik me van Japans staal, dat is wat steviger dan dat Zuid Europese spul :P.

• SniperGuy
juwlez schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:30:
[...]

Idd vergeten te vermelden, heb een 2 motul spuitbussen om de ketting schoon te maken en weer in te vetten. Wacht alleen nog op de borstel om hiermee te beginnen. Banden zijn van 2019.

Luchtfilter nog niet in verdiept. Even wat meer informatie over zoeken hoe dat zit.
luchtfilter is een kwestie van kijken wel onderdeelnummer je moet hebben en bestellen en vervangen.
olie en luchtfilters blijf ik bij Gunuine OEM. Wasbaar zoals K&N klinken leuk, maar moet je goed onderhouden en er is niets gezonder voor de motor dan de filters die de fabrikant maakt.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Bommes Het lijkt op de foto's zo te zijn dat je er met een paar nieuwe (of gerichte) binnenpoten mee weg kunt komen. Voordeel van een USD (Up Side Down) voorvork is dat het 'zwakke' deel aan de onderkant zit en de hefboomwerking naar het balhoofd dus al al onderbroken wordt in het onderste deel van de voorvork.

Met een 'normale' voorvork (die je bijna nooit meer tegenkomt op moderne motoren) kunnen de binnenpoten de kroonplaat én het balhoofd gemakkelijker ontzetten.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Bommes
@noes de link had ik al gezien ja, zitten niet echt om de hoek maar wel een erg goede om te onthouden als ik hier lokaal niets kan vinden.

@Will_M De buitenpoten zijn ook echt wel krom e/of minder recht.
Heb al wat vraagjes uitstaan bij bedrijfjes, kijken wat er voor reacties op komen.
Eerste weg is dus zoeken naar een specialist die ze kan richten.

• HTT-Thalan
  • Nu online
Bommes schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:42:
@noes de link had ik al gezien ja, zitten niet echt om de hoek maar wel een erg goede om te onthouden als ik hier lokaal niets kan vinden.

@Will_M De buitenpoten zijn ook echt wel krom e/of minder recht.
Heb al wat vraagjes uitstaan bij bedrijfjes, kijken wat er voor reacties op komen.
Eerste weg is dus zoeken naar een specialist die ze kan richten.
Word er niks vergoed door een verzekering oid?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:42:
[...]

Word er niks vergoed door een verzekering oid?
De vraag is vaak óf je dat wel echt moet willen. Je betaald dan vaak je 'eigen' schade gewoon dubbel en dwars terug doordat je met andere 'No-Claim' percentages en schadevrije jaren komt te zitten (lees: een hogere premie) waarbij de opbouw daarvan wederom járen gaat duren.

Verzekeraars zijn geen filantropische instellingen, helaas ;)

De helm zou in dezen nog wel onder een opzittendeverzekering kunnen vallen, maar die moet je dan wel hebben (zou eigenlijk iedereen moeten hebben, IMHO). Even een kwestie van de voorwaarden uitpluizen.

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 14-06-2021 10:49 ]

• Bommes
@HTT-Thalan ik heb de Guzzi niet all-risk verzekerd, niet de slimste keuze blijkt nu :|

• juwlez
SniperGuy schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:35:
[...]

luchtfilter is een kwestie van kijken wel onderdeelnummer je moet hebben en bestellen en vervangen.
olie en luchtfilters blijf ik bij Gunuine OEM. Wasbaar zoals K&N klinken leuk, maar moet je goed onderhouden en er is niets gezonder voor de motor dan de filters die de fabrikant maakt.
Hoe weet je wat de guniune oem is? Gebasseerd op dit filmpje zou ik denken deze luchtfilter van het merk Hiflo. Klopt dat?

• HTT-Thalan
  • Nu online
Will_M schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:44:
[...]

De vraag is vaak óf je dat wel echt moet willen. Je betaald dan vaak je 'eigen' schade gewoon dubbel en dwars terug doordat je met andere 'No-Claim' percentages en schadevrije jaren komt te zitten waarbij de opbouw daarvan wederom járen gaat duren.

Verzekeraars zijn geen filantropische instellingen, helaas ;)
Bij kleinere schades (<1000€) is dat ook mijn ervaring inderdaad ( die ik zelf nooit heb hoeven claimen, maar mijn vrouw wel met auto's op mijn naam :+ ) maar als ik het zo lees gaat dit wel in de papieren lopen. Het is ook een nieuwe motor natuurlijk. Ik kwam er vanaf met een half uur pauze om alles terug recht te zetten en 4 weken pijn lijden (da's het voordeel van bot tegenover staal - het geneest vanzelf).

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
juwlez schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:44:
[...]

Hoe weet je wat de guniune oem is? Gebasseerd op dit filmpje zou ik denken deze luchtfilter van het merk Hiflo. Klopt dat?
Genuine OEM, lol

En: loop even langs de dealer? Die is vaak helemaal niet duurder qua onderdelen (en vaak beter qua kwaliteit).

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Weet iemand toevallig hoe de regelgeving is met betrekking tot dagrijverlichting op een geimporteerde motorfiets?
Vrijdag een CRF1100D4 gekocht in Duitsland, en bij deze fiets branden de richtingaanwijzers standaard in gedimde stand. Bij richting aangeven gaat die kant wel netjes 'aan -> uit -> aan -> uit' om weer naar gedimde stand te gaan.

Dit is vast bij een Honda dealer eruit te programmeren, maar als de RDW dit gewoon goedkeurd, is het veel makkelijker natuurlijk :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• HTT-Thalan
  • Nu online
SlinkingAnt schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:51:
maar als de RDW dit gewoon goedkeurd, is het veel makkelijker natuurlijk :)
Lastig. Misschien bestaat er wel een manier om op afstand met het RDW te communiceren? :+.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat zijn zogenaamde 'Running Lights' en die zijn officieel niet toegestaan in Nederland. Ik heb op m'n MT10 ook een vorm van dat soort verlichting waarbij ze achter 'rood' zijn en aan de voorkant 'wit' (LED) en ook dat is niet toegestaan.

Staat overigens ook in het aansluitschema (OEM Yamaha spul)... Er staat netjes aangegeven HOE je 't zou kunnen aansluiten maar er staat bij dat 't ECHT niet mág ;)

https://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/2021-01-21

Daar kun je er wel wat over vinden (RVV 90).

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 14-06-2021 11:10 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:16:
HTT-Thalan schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:31:
[...]

Ik ben al minstens zo vaak op mijn plaat gegaan, maak er dan op zijn minst schuifneusje van :+.

Gelukkig bedien ik me van Japans staal, dat is wat steviger dan dat Zuid Europese spul :P.
HTT-Thalan schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:52:
[...]

Lastig. Misschien bestaat er wel een manier om op afstand met het RDW te communiceren? :+.
Kan jij niet weer ergens anders bij de hand gaan lopen doen?

• SlinkingAnt
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:52:
[...]
Bellen: Het is momenteel zo druk dat we u niet te woord kunnen staan:
Contactformulier: We hopen binnen 3 dagen een reactie te kunnen geven.

Online weinig recente informatie kunnen vinden, er schijnt na 2014 iets aangepast te zijn in de regelgeving, en tot nu toe 1 iemand gevonden op een vaag forum waarbij het goedgekeurd is...

A.s. vrijdag afspraak bij de RDW, dus als ik nog langs een dealer moet.... ;)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• HTT-Thalan
  • Nu online
noes schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:57:
[...]

[...]

[...]

Kan jij niet weer ergens anders bij de hand gaan lopen doen?
Kán. Maar ik miste je lange tenen en je vriendelijke dispositie.

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 07:53

cooper_s1

MINI&#039;s rule

[Afbeelding]

Verdere eisen:

Gezien het ongeluk wat ik laatst had met mijn vrouw die een jethelm droeg kan ik die dingen eigenlijk alleen maar afraden. Jethelemen /pothelmen in het algemen dus bedoel ik... haar kin lag open en tand door de lip (deels) en dan is ze er goed vanaf gekomen denk ik. Als het harder gegaan was had ze denk ik haar kaak gebroken..

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

cooper_s1 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:00:
[...]

Gezien het ongeluk wat ik laatst had met mijn vrouw die een jethelm droeg kan ik die dingen eigenlijk alleen maar afraden. Jethelemen /pothelmen in het algemen dus bedoel ik... haar kin lag open en tand door de lip (deels) en dan is ze er goed vanaf gekomen denk ik. Als het harder gegaan was had ze denk ik haar kaak gebroken..
Ik ken de risico's van pot/jethelmen. Ik wil hem ook niet gebruiken op een motor (althans in eerste instantie), ik heb nu niet eens een motor meer :+ Ik zal hem voornamelijk gebruiken op mijn (oldtimer) brommer, en in de toekomst voor kleine blokjes om op mijn (to be) motor (wss een XJR of een ZRX).
Ik heb ook nog een 'echte' helm, een HJC R-PHA

[ Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 14-06-2021 11:03 ]

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SlinkingAnt schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:58:
[...]

Bellen: Het is momenteel zo druk dat we u niet te woord kunnen staan:
Contactformulier: We hopen binnen 3 dagen een reactie te kunnen geven.

Online weinig recente informatie kunnen vinden, er schijnt na 2014 iets aangepast te zijn in de regelgeving, en tot nu toe 1 iemand gevonden op een vaag forum waarbij het goedgekeurd is...

A.s. vrijdag afspraak bij de RDW, dus als ik nog langs een dealer moet.... ;)
Begin maar met 't spul los te koppelen. Als je een 'Pietje Precies' als keurmeester treft dan mag je eigenlijk al direct doorrijden naar buiten om vervolgens een nieuwe afspraak in te laten plannen.

• SniperGuy
juwlez schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:44:
[...]

Hiflow is aftermarket
Genuine OEM haal je bij de dealer, www.tenkateshop.nl of bijvoorbeeld cmsnl.com

[ Voor 3% gewijzigd door SniperGuy op 14-06-2021 11:04 ]

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 07:53

cooper_s1

MINI&#039;s rule

-tom-562 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:02:
[...]

Ik ken de risico's van pot/jethelmen. Ik wil hem ook niet gebruiken op een motor (althans in eerste instantie), ik heb nu niet eens een motor meer :+ Ik zal hem voornamelijk gebruiken op mijn (oldtimer) brommer, en in de toekomst voor kleine blokjes om op mijn (to be) motor (wss een XJR of een ZRX).
Ik heb ook nog een 'echte' helm, een HJC R-PHA
En juist in die kleine blokjes om zel het net gebeuren, en het hoeft ook niet snel te gaan, wij reden
op een rotonde waar ik voorrang had met zo'n 25km/u max.
Ik geef absoluut toe dat een open face helm lekker luchtig is enzo en ieder moet het ook zeker voorzichzelf weten maar ik deelde mijn ervaring ter lering...
An sich vind ik het ook fiijn binnen de bebouwde kom met mijn systeemhelm opengeklapt te rijden,
maar daar gebeuren juist nu nét die kleine boemetjes...

• SlinkingAnt
  • Niet online
Will_M schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:02:
[...]
Begin maar met 't spul los te koppelen. Als je een 'Pietje Precies' als keurmeester treft dan mag je eigenlijk al direct doorrijden naar buiten om vervolgens een nieuwe afspraak in te laten plannen.
Ik denk dat het afkoppelen van de richtingaanwijzers sneller tot afkeur lijdt.

Het lijkt dus te mogen. Even reactie van de RDW afwachten, en ondertussen alvast een Honda-dealer contacten om het (eventueel) uit te laten programmeren.

Kan ik ook meteen de 2de beurt en terugroep-actie laten uitvoeren :)

• DrivinUCrazy
De Africa Twin wordt toch standaard met die dagrijverlichting verkocht? Ik heb nog nooit een exemplaar zonder gezien. 8)7

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DrivinUCrazy schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:19:
De Africa Twin wordt toch standaard met die dagrijverlichting verkocht? Ik heb nog nooit een exemplaar zonder gezien. 8)7
DRL is een andere vorm van verlichting dan dat het op halve kracht 'Oranje' laten branden van RAW's is. DRL zijn altijd 'eigen' armaturen welke WIT licht aan de voorkant dienen uit te stralen.

• mkrmr
  • Laatst online: 19:59

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

DrivinUCrazy schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:19:
En de GS'en ook tegenwoordig, ook oranje, dus het zal zeker wel toegestaan zijn nu.

Of er een verschil is met oudere motoren durf ik niet te zeggen, dat zal de RDW moeten weten.

• com2,1ghz
  • Laatst online: 15-01 22:48
noes schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:10:
[...]

Alleen bij gechipte/getunede auto's/motoren kan het nut hebben, als de afstelling op de hogere octaangehaltes heeft plaatsgevonden. Dat is vrijwel uitsluitend bij turbo motoren of bijzonder hoge compressie. Vriend van me reed een BMW 335i (stock 306pk) met zo'n 450pk, hij tankte 98 en mixte er extra ethanol bij om de brandstof klopvaster te krijgen (ethanol heeft hogere ontstekingstemperatuur dan benzine).
Gechipte motoren van jan en allemaal hebben gewoon een hogere turbodruk en de turbobereik die vergroot wordt. Enige wat veranderd wordt is dat er meer brandstof ingespoten wordt. Aan de ontsteking verandert er niets. Ook de gasresponse wordt vaak veranderd waardoor het lijkt alsof je meer vermogen hebt, maar de mapping van je pedaal(drivers wish) en hoe ver de gaskleppen open gaan worden ook aangepast.

Echte tuners die hun ECU zelf aanpassen en hun ontsteking wijzigen om zo 98 octaan optimaal te benutten zie je niet veel.

Ik heb een BMW 320i die stock 184pk/250nm heeft en nu na tuning 260pk/420nm. Loopt prima op 95. Op de testbank zal je mogelijk een verschil tot 0-10% zien maar op de weg is dat nauwelijks merkbaar.
Maar nee, van een normale auto/motor waarbij in t boekje staat dat RON95 E10 werkt, hoef je over het algemeen niks extras te verwachten bij RON98 of hoger. Dan heb je nog het argument dat de premiumbrandstoffen reinigende toevoegingen zouden hebben, maar een flesje injectorreiniger eens per jaar mengen is goedkoper ;)

@Bommes had je linkje gezien in mn vorige post? Niet om te spammen, maar die gasten kunnen wel wat :Y
Injectiereiniger gaat in die geval geen drol helpen want deze downsized motoren hebben directe injectie. Dus het brandstof loopt niet over de kleppen heen. Deze turboblokken hebben allemaal last van want koolstofophopingen in de inlaattraject want er zit overal een EGR op. Vandaar dat he good ol "je moet even gassen op de snelweg om hem schoon te blazen" niet meer werkt.

Het is keer op keer bewezen dat het tussen de oren zit dat premium brandstof beter is. Geen enkel oliegigant is bereid geweest om hier open kaart over te spelen.
De enige reden tegenwoordig om premium te tanken is omdat er in de meeste geen ethanol zit.

• SniperGuy
SlinkingAnt schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:51:
Weet iemand toevallig hoe de regelgeving is met betrekking tot dagrijverlichting op een geimporteerde motorfiets?
Vrijdag een CRF1100D4 gekocht in Duitsland, en bij deze fiets branden de richtingaanwijzers standaard in gedimde stand. Bij richting aangeven gaat die kant wel netjes 'aan -> uit -> aan -> uit' om weer naar gedimde stand te gaan.

Dit is vast bij een Honda dealer eruit te programmeren, maar als de RDW dit gewoon goedkeurd, is het veel makkelijker natuurlijk :)
Als een voertuig uit een EU land komt wordt toch alleen het papierwerk overgenomen omdat de RDW er vanuit gaat dat het voertuig in het EU land waar het vandaan komt al aan de eisen voldoet?
Wij kijken tijdens de keuring niet naar de technische staat van het voertuig. Voert u een voertuig met schade in en/of zien wij dat het voertuig een gevaar is voor de verkeersveiligheid? Dan geven we wel een kenteken af, maar verklaren dit direct ongeldig. Ook nemen we een foto van het voertuig en registreren we in welke staat het voertuig in Nederland is ingevoerd. U mag niet meer met het voertuig op de openbare weg rijden. Na herstel laat u het voertuig opnieuw keuren.
https://www.rdw.nl/partic...en-vanuit-eu--of-eva-land

[ Voor 27% gewijzigd door SniperGuy op 14-06-2021 11:43 ]

• SniperGuy
com2,1ghz schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:39:
[...]

Gechipte motoren van jan en allemaal hebben gewoon een hogere turbodruk en de turbobereik die vergroot wordt. Enige wat veranderd wordt is dat er meer brandstof ingespoten wordt. Aan de ontsteking verandert er niets. Ook de gasresponse wordt vaak veranderd waardoor het lijkt alsof je meer vermogen hebt, maar de mapping van je pedaal(drivers wish) en hoe ver de gaskleppen open gaan worden ook aangepast.

Echte tuners die hun ECU zelf aanpassen en hun ontsteking wijzigen om zo 98 octaan optimaal te benutten zie je niet veel.

Ik heb een BMW 320i die stock 184pk/250nm heeft en nu na tuning 260pk/420nm. Loopt prima op 95. Op de testbank zal je mogelijk een verschil tot 0-10% zien maar op de weg is dat nauwelijks merkbaar.

[...]

Injectiereiniger gaat in die geval geen drol helpen want deze downsized motoren hebben directe injectie. Dus het brandstof loopt niet over de kleppen heen. Deze turboblokken hebben allemaal last van want koolstofophopingen in de inlaattraject want er zit overal een EGR op. Vandaar dat he good ol "je moet even gassen op de snelweg om hem schoon te blazen" niet meer werkt.

Het is keer op keer bewezen dat het tussen de oren zit dat premium brandstof beter is. Geen enkel oliegigant is bereid geweest om hier open kaart over te spelen.
De enige reden tegenwoordig om premium te tanken is omdat er in de meeste geen ethanol zit.
Injectiecleaner is echt niet alleen om je inlaat kleppen schoon te maken dus het werkt nog steeds aangezien injectorcleaner ook zorgt voor injectorreinigen (duh :+ )
https://www.forte-benelux...-system-cleaner-advanced/

• DrivinUCrazy
Will_M schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:31:
[...]

DRL is een andere vorm van verlichting dan dat het op halve kracht 'Oranje' laten branden van RAW's is. DRL zijn altijd 'eigen' armaturen welke WIT licht aan de voorkant dienen uit te stralen.
Dat weet ik, maar heeft het een andere naam dan?
Ik heb het specifiek over de gedimde knipperlichten. Alle CRF1000/CRF1100's die ik zie hebben dit. Daar herken je ze juist aan vanaf een afstandje.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:06
Bommes schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:44:
@HTT-Thalan ik heb de Guzzi niet all-risk verzekerd, niet de slimste keuze blijkt nu :|
wow, das best een aparte keuze, heb de sv 650 gewoon all risk gedaan.
Sowieso de eerste 3 jaar geen verkeerde keuze lijkt me.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

cooper_s1 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:00:
[...]
Ik krijg mijn vriendin ook niet aan een integraalhelm (Russisch, dus bijzonder eigenwijs). Ik heb vorig jaar een nieuwe gekocht en heb dan maar besloten tot een Schubert M1 Pro, die iets meer bescherming biedt rond de kaak. Dat was het maximale dat ik aan haar kon verkopen...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Will_M schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:44:
[...]
De vraag is vaak óf je dat wel echt moet willen. Je betaald dan vaak je 'eigen' schade gewoon dubbel en dwars terug doordat je met andere 'No-Claim' percentages en schadevrije jaren komt te zitten (lees: een hogere premie) waarbij de opbouw daarvan wederom járen gaat duren.
Dat is inderdaad het nadeel. Maar ja...je bent ook weer niet voor niets verzekerd. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het bij mij is, maar sommige verzekeraars zetten je niet meteen 5 treden terug als je één keer claimt. Pas als je dan binnen 1 jaar wéér met een claim komt, ga je verder terug.

Die no-claim korting is eigenlijk een heel smerig spelletje en het zorgt er ook gewoon voor dat sommigen doorrijden na een schade als ze denken dat niemand hen gezien heeft. Eigenlijk is het alleen maar in het voordeel van de verzekeraar, en zijn wij de hele tijd bang dat onze korting wegvalt. Het zou beter maar geband moeten worden.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kneusteun schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:17:
[...]

wow, das best een aparte keuze, heb de sv 650 gewoon all risk gedaan.
Sowieso de eerste 3 jaar geen verkeerde keuze lijkt me.
Ik verzeker m'n motoren ook nooit 'WA Volledig Casco' (oftewel "All-Risk" in de volksmond). WA Beperkt Casco heeft storm / wild-schade én diefstal al in het pakket zitten, alles daarboven is eigenlijk alleen schade welke door eigen toedoen ontstaat en dat risico durf ik zelf wel te dragen (en ik ben daar gelukkig financieel ook gewoon goed toe in staat).

Ik reed in het verleden altijd met nieuwe 'SS' fietsen en die wil je écht niet Volledig Casco verzekeren als je de premieprijzen per maand ziet... Dat gaat zelfs met een 'No-Claim'van 80% richting de €150,- pér maand aan premie terwijl een WA Beperkt Casco dekking me maar iets van €20,- / maand aan premie koste.

M'n éérste 2008 R6 schreef ik binnen twee dagen / 200Km op de ODO economisch volledig af (€8.500,- aan herstelschade op een €13.000,- kostende fiets, dus Total Loss). Diezelfde dag een nieuwe bestelt én die werd binnen een week geleverd. De MS-PJ-81 werd vervolgens de MS-PJ-82 en die mocht in 2012 weer bij me weg om plaats te maken voor een, wederom nieuwe, R6 :9

Die eerste heb ik direct mét schade verkocht voor €9500,- en het ding is weer (netjes?) opgemaakt door een "gelukzoeker". .... Ding heeft sindsdien al weer 4 'nieuwe' eigenaars gehad. _/-\o_

@mphilipp Met No-Claim percentages en Schadevrije Jaren moet je uitkijken. Met zo'n zogenaamde 'No-Claim Bescherming' blijft je premiebedrag éénmalig staan op de oude No-Claim korting voor DIE verzekering. Het aantal schadevrije jaren wordt echter wel zwaar naar beneden bijgesteld waardoor je bij het overstappen naar, of nieuw afsluiten van, bijv. een andere verzekering (nieuwe motorfiets I.E.) óf een andere verzekeraar alsnog aan de beurt komt door de centrale registratie in ROY-Data.

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 14-06-2021 13:37 ]

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-01 06:43
Ik lees het nu pas @Bommes. Vervelend, maar gelukkig kom je er zelf (zoals ik het lees) goed vanaf! Hopelijk is de schade goed te fixen en loopt het niet te ver in de papieren.

Ik was afgelopen week vrij en heb heerlijk gereden en ruim 1000km op de teller erbij gezet. Nu wordt het wel echt tijd voor een nieuwe achterband, want die voldoet niet meer aan de profiel diepte :+ . Ruim 14k km met de band kunnen doen. Is ff kijken of ik eenzelfde band erop laat leggen of iets anders uitzoek. Was opzicht wel tevreden met deze band, maar hij is van HD zelf, dus dan weet je het wel kwa kosten :X

• Bommes
noes schreef op zondag 13 juni 2021 @ 22:57:
[...]

Je kan die poten ook laten richten. Kijk bijvoorbeeld eens bij http://richtspecialist.nl/

Nieuw is sowieso goed, maar wel een kostbare keuze.
Heb iets dichter bij nog een bedrijf gevonden.
https://hksuspension.nl/
Morgen even langs met de beide veerpoten om te kijken of ze me kunnen helpen.
Leuke middag besteding van mijn papadag.. :P

Pagina: 1 ... 307 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.