Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 296 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.368 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:30

mphilipp

Romanes eunt domus

SniperGuy schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:53:
[...]
Als je geen pech krijgt is er dus niets aan de hand :P
Daarom rijd ik BMW, dan krijg ik geen pech... :+
Net als die domme alcoholtesters voor Frankrijk doe ik niet mee aan die onzin. Kom maar op met die bon.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Montaner schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:43:
[...]
Ik ben zelf ~100kg en bij proefrit op een 2016 model met standaard vering stuiterde het behoorlijk. Iedere revisie heeft weer een vering upgrade gekregen.. hoe bevalt deze?
Je kunt ook een andere veer erop laten zetten bij HyperPro. Gewoon op je originele demper. Even langsrijden en advies vragen. Zij proberen je echt niet onnodig iets duurs aan te praten, dus dat advies is betrouwbaar.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:36
BlackLabel01 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:00:
[...]

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik nog nooit een reisverzekering heb afgesloten voor een Europees reisje. Zal er eens naar kijken, zie dat de meesten alleen coronaschade uitsluiten bij reizen naar een oranje land. Andere schade wordt wel gedekt. Iig bedankt voor de reminder!
Die paar tientjes per keer voor een niet-doorlopende reisverzekering neem ik voor lief :X
Het repatriëren van een verzekerde uit het buitenland kan wel € 10.000,- of zelfs nog meer kosten. In uitzonderlijke situaties kan er zelfs speciaal ingericht ambulancevliegtuig worden ingezet. Een repatriëring wordt meestal gecoördineerd door de alarmcentrale van de reisverzekeraar.

https://www.reisverzekeringblog.nl/repatriering-wat-is-dat/
en
Wat zo’n reddingsactie mag kosten? Een banaan kost makkelijk tussen de €300 en €500, terwijl een helikoptervlucht pas begint vanaf zo’n €1.500.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Van het weekend een bak geld uit gegeven..
Rokker jeans
Afbeeldingslocatie: https://www.motolegends.com/Images/contentarchive/ROKKER-ROKKERTECH-STRAIGHT-SLIM-SINGLE-LAYER-JEAN-LIFESTYLE.jpg

en een regenpak..

kreeg er wel een gratis T-shirt en (stoffen) tas
https://www.eu.therokkerc...er?variant=35095457562789
(best duur t-shirt zie ik nu.. dat zou ik er zelf nooit voor betaald hebben..)

[ Voor 69% gewijzigd door ToolkiT op 04-05-2021 17:02 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:50

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Will_M schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:37:
[...]

Als ze dat ding daar over de vangrail tillen dan kan van Meel er meteen mee aan de slag :P
4,68Km...... dan ben jij wel sterk als dat je referentiekader is >:) :+

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:17
@ToolkiT dat is weer +3 op de hipster meter.. :P
;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Bommes schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:38:
@ToolkiT dat is weer +3 op de hipster meter.. :P
;)
+3 maar? Ik ging voor +5 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thoit schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:47:
[...]

Als apps gebruik ik trouwens:
- TomTom Go voor navigatie
- Kurviger voor de routes te maken
Vraagje over Kurviger:
Begrijp ik het nou goed dat Kurviger geen turn-by-turn navigation met audio prompts doet?

Laatst voor het eerst geprobeert en ik was onder de indruk van de route die hij maakte, maar ik miste wel de audio prompts..
Ik heb als nood oplossing google maps maar aangezet en bij elk kruispunt op de kurviger map gekeken of dat overeenkwam, en dan de kurviger route genomen..

Of exporteren jullie de route en gebruiken dan een andere app voor navigatie en importeren daar de route in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:14

Vrijdag

De Zwarte

ToolkiT schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 00:29:
[...]

+3 maar? Ik ging voor +5 :+
Amateur :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-10 14:33

Eboman

Ondertitel

SniperGuy schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:53:
[...]

Hesje moet dus EN 20471:2013 gekeurd zijn? Gopro laten we thuis?
Er zijn verschillende websites die stellen dat een hesje op/bij de motor alleen verplicht is bij pech.
Als je geen pech krijgt is er dus niets aan de hand :P

Wat ook vervelend is aan een land met code oranje: veel reisverzekeringen bieden geen dekking als de code op oranje staat :( :( :(
Bij mijn controle in Luxemburg kregen we allemaal van de politie een heel net vestje mee, wel nadat iemand een boete moest betalen voor verkeerde uitlaten. Ik kwam weg met een waarschuwing voor mijn spiegels (te klein) en dat er geen reflectoren meer opzaten. Dus bij controles kunnen ze redelijk moeilijk zijn, maar je kan ook naar huis gaan met nieuwe motor kleding :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-10 14:33

Eboman

Ondertitel

ToolkiT schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:05:
[...]

Vraagje over Kurviger:
Begrijp ik het nou goed dat Kurviger geen turn-by-turn navigation met audio prompts doet?

Laatst voor het eerst geprobeert en ik was onder de indruk van de route die hij maakte, maar ik miste wel de audio prompts..
Ik heb als nood oplossing google maps maar aangezet en bij elk kruispunt op de kurviger map gekeken of dat overeenkwam, en dan de kurviger route genomen..

Of exporteren jullie de route en gebruiken dan een andere app voor navigatie en importeren daar de route in?
heb inmiddels een tomtom, maar hiervoor gebruikte ik OSMAND (ook offline te gebruiken)

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:17

thijsco19

KTM 990 SMT

[...]

Vraagje over Kurviger:

Nee, je kan wel kurviger gebruiken voor turn by turn navigatie.
Ik heb de pro versie en heb al diverse malen routes gereden waarbij kurviger gebruik als turn by turn navi, inclusief geluid.
Toegegeven, de instructies zijn of waren niet altijd exact of correct. Ook had ik ze alleen in het Engels.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thijsco19 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:35:
[...]

Nee, je kan wel kurviger gebruiken voor turn by turn navigatie.
Ik heb de pro versie en heb al diverse malen routes gereden waarbij kurviger gebruik als turn by turn navi, inclusief geluid.
Toegegeven, de instructies zijn of waren niet altijd exact of correct. Ook had ik ze alleen in het Engels.
Ah, de pro versie.. natuurlijk! helemaal niet aan gedacht.
Engels is natuurlijk geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-10 22:23
Eboman schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:30:
[...]

Bij mijn controle in Luxemburg kregen we allemaal van de politie een heel net vestje mee, wel nadat iemand een boete moest betalen voor verkeerde uitlaten. Ik kwam weg met een waarschuwing voor mijn spiegels (te klein) en dat er geen reflectoren meer opzaten. Dus bij controles kunnen ze redelijk moeilijk zijn, maar je kan ook naar huis gaan met nieuwe motor kleding :)
Een verplicht vestje in Luxemburg? Sinds wanneer is dat ingevoerd. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:18
Jolke schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:53:
[...]

https://www.anwb.nl/vakan.../verplicht-mee-in-de-auto

Als de anwb het zegt zal het kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Hm, daar staat specifiek in de auto. :)

Lezen. 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Jolke op 05-05-2021 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vraag me af of een flou regenjas geldig is als vestje?
https://www.scott-sports....ket?article=2337480005005

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
ToolkiT schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:03:
[...]

Ik vraag me af of een flou regenjas geldig is als vestje?
https://www.scott-sports....ket?article=2337480005005
Daarnaast is iedereen die in het donker of bij slecht zicht buiten de bebouwde kom langs de weg loopt, verplicht een veiligheidsvest te dragen. In Europa moet een reflectievest voldoen aan de norm EN 20471:2013 (fluorescerend geel, oranje of rood en voorzien van retro-reflecterende banen).
nee dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:14
Eboman schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:30:
[...]

Ik kan wel een nieuw pak gebruiken. Hebben ze ook Rukka? De volgende keer dat ik naar Luxemburg ga Flitsmeister maar aan zetten en op zoek naar de pliesie. :+
Jolke schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:00:
Hm, daar staat specifiek in de auto. :)
Toch klopt het wel dat je er een veiligheidshesje bij je zou moeten hebben.

Eenzelfde discussie heb ik overigens ook eens gevoerd met een Waalse agent. Hij in het Frans tegen mij, ik in het Duits tegen hem. Hij was iets aan het zoeken om me te pakken, en ik moest ook een hesje bij me hebben voor mijn potentiële passagier. Het feit dat er een kapje over de duoseat zat telde niet, want volgens de papieren is het een 2-zitter. En het feit dat ik helemaal geen passagier had telde ook niet. En het feit dat diezelfde passagier dan maar zelf voor laarzen, een pak en helm moest zorgen, telde óók niet. Na zo een kwartier tegen elkaar staan bakkesen werd ik zonder boete weer op weg gestuurd, maar wat was dat een l*l. |:(

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
https://www.adac.de/verke...land/warnweste-warntafel/

Bijna alle Europese landen verplichten ook motorrijders een veiligheisvest te dragen. Voor zover ik kon zien alleen Spanje die het niet verplicht voor motorrijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, jammer.. als hij reflecterende strepen gehad has was hij waarschijnlijk wel compatible..

anyway in de UK (ook Europa trouwens, alleen geen EU) is het ook niet verplicht.. wel verstandig op zich..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Tuurlijk, het is een pakketje van niets om in je tanktas te stoppen. Het staat iig nu op de checklist als ik de volgende keer met de motor op pad ga. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10 13:43
Iemand hier ervaring met de Tom Tom rider 5? Kan deze voor een zacht prijsje overnemen maar geen idee of het de moeite waard is en of er nog kaarten voor te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Jolke schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:53:
[...]

Op de site van ADAC staat weer het volgende:
Luxemburg

Alle bestuurders van een voertuig (inclusief motorrijders) moeten een veiligheidsvest dragen bij het verlaten van het voertuig op de snelweg en op autowegen.
Dat is dus wat anders dan: altijd bij je hebben en dragen bij ongeval of pech

[ Voor 8% gewijzigd door SniperGuy op 05-05-2021 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-10 07:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l4KnHv741CZYut6T_7qPqmlXq8s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EkmdMr6lc3xbfTRVwIemuVOX.jpg?f=fotoalbum_large

Wat mij wel opvalt is dat met alleen de motorstekker aangeschoten (dus niet de garmin) een "lekstroom" meet van 47ma (dit lees ik goed toch ?, is dit normaal ?

Gemeten tussen - kabel en - pool op de accu op de 200ma stand

[ Voor 22% gewijzigd door wd200 op 05-05-2021 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:06:
[...]
Eenzelfde discussie heb ik overigens ook eens gevoerd met een Waalse agent. Hij in het Frans tegen mij, ik in het Duits tegen hem. Hij was iets aan het zoeken om me te pakken, en ik moest ook een hesje bij me hebben voor mijn potentiële passagier. Het feit dat er een kapje over de duoseat zat telde niet, want volgens de papieren is het een 2-zitter. En het feit dat ik helemaal geen passagier had telde ook niet. En het feit dat diezelfde passagier dan maar zelf voor laarzen, een pak en helm moest zorgen, telde óók niet. Na zo een kwartier tegen elkaar staan bakkesen werd ik zonder boete weer op weg gestuurd, maar wat was dat een l*l. |:(
Als ik zo'n zoekende agent tref, schakel ik gewoon over op Nederlands en werk ook gewoon niet meer mee. Ooit een Spanjaard gehad die gewoon graag een bon uitschreef en mij daarvoor uitkoos. Je mag daar nl niet op de vluchtstrook stil staan en dat deed ik wel. Dat er een file was en het verkeer totaal stilstond maakte niet uit. En dat ik stopte om mijn zonnebril af te doen omdat ik inmiddels niet veel meer zag door de ondergaande zon deed 'm ook niet veel. Toen sprak hij ineens geen Engels meer, en begon ik ook maar in het Nederlands. Zo van 'geef mij dan maar een bon, droplul' en dat ie zeker toeristen wilde wegjagen ofzo. Maakte niets uit, hij wilde schrijven en ik ga niet discussieren met zo'n stuk onbenul. Helaas moest ik contant betalen, anders had ik net als mijn Italiaanse en Franse bekeuringen gewoon niet thuis gegeven...

Soms tref je gewoon een eikel. Zeker ruzie met zijn vrouw ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:35
Robbie T schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:06:
Iemand hier ervaring met de Tom Tom rider 5? Kan deze voor een zacht prijsje overnemen maar geen idee of het de moeite waard is en of er nog kaarten voor te vinden zijn.
Persoonlijk zou ik wat meer geld uitgeven en voor iets uit de 4xx of nog het liefst de 5xx reeks(betere processor, wifi, etc.) gaan. Daar ga je meer plezier aan beleven :)

Maar goed, als je geen kronkelroutes wil, enkel routes met weinig punten wil rijden, niet gemakkelijk je kaarten wilt kunnen updaten, dan werkt een Rider 5 ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@wd200 wat elektronica die in leven wordt gehouden, startonderbreker (?), het klokje. Afhankelijk van je motor het geheugen van de radio ook nog. :+ Zo'n 50 mA kan best kloppen. :)

\/\/\/ Ah ja, die Garmin kabel ook nog. Ik had het gelezen als "die is ook afgekoppeld", maar je kunt het ook lezen als een wel aangesloten kabel, maar niet geplaatste Garmin.

[ Voor 32% gewijzigd door DrivinUCrazy op 06-05-2021 09:38 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SniperGuy
wd200 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:59:
[Afbeelding]

Wat mij wel opvalt is dat met alleen de motorstekker aangeschoten (dus niet de garmin) een "lekstroom" meet van 47ma (dit lees ik goed toch ?, is dit normaal ?

Gemeten tussen - kabel en - pool op de accu op de 200ma stand
Ja want er zit een spanningsregelaar in die Garmin kabel die constanst stroom verbruikt. Daarom moet je die kabel altijd aan de geschakelde + hangen en niet direct op je accu aangezien hij dan je accu leegtrekt :)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De proefrit op de Husqvarna 701 beviel helaas niet goed genoeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_vesnCq_ozI7PcVnCTQAD_PwD4Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y3KEYP3UC9BtN4khFrYlKsjj.jpg?f=fotoalbum_large

De proefrit op de KTM 890 Adventure R echter wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0JXLn5liMLzk7bJ-DssZa2Wc7AA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0LeFcemVjI1Tl0racVnJnCU9.jpg?f=fotoalbum_large

Als iemand interesse heeft in een goed onderhouden full options 1200GS Adventure (2014, 88.800km), let me know :).

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:25
_eLMo_ schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 18:00:
De proefrit op de Husqvarna 701 beviel helaas niet goed genoeg.

[Afbeelding]

De proefrit op de KTM 890 Adventure R echter wel.

[Afbeelding]

Als iemand interesse heeft in een goed onderhouden full options 1200GS Adventure (2014, 88.800km), let me know :).
Wat beviel er niet aan de husky?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
kneusteun schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 21:34:
[...]

Wat beviel er niet aan de husky?
Waar ik bang voor was bleek mee te vallen, hij was erg goed op de snelweg.
Wat voor mij de dealbreaker was, was tweeledig: de power zit echt in de laatste 20% van het toerenbereik, en dat vond ik niet prettig. Daarnaast ben ik 1m95 en was deze fiets qua geometrie (ondanks dat hij echt een hoog zadel heeft) qua steppen / stuur erg lastig. Had daar wel een oor aan kunnen naaien met stuurverhogers en stepverlagers, maar voor mij no-go.

Mijn GS / de 890 doen dit out of de box al veel beter.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-10 15:31
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:33:
Hoe herken je dit?
Er zijn ook mensen die het koperringetje van een aftapplug hergebruiken terwijl je die toch echt moet vervangen. (en waar hebben we het over, 10 cent? 8)7 ) Maar bij bouten heb ik niet snel het idee dat ik ze moet vervangen als ze niet zichtbaar beschadigd zijn.
Werkplaats handboek :) Meestal zijn het bouten van bijv. de cilinder kop. Het zijn dus meestal de bouten die je met een reguliere beurt niet aanraakt. Je ziet het trouwens niet aan de bout zelf ;)
[...]

Vraagje over Kurviger:

Toevallig van de week nog eens de telefoon navigatie gebruikt. Was het abbo van TomTom verlopen :( Had Kurviger pro geprobeerd. Bij het importeren van een GPX route bleef Kurviger echter zelf maar een route maken. Daarna Osmand nog eens een kans gegeven en daar was ik eigenlijk heel positief over. Ooit in het verleden vond ik het maar niks, maar voorlopig blijf ik die even proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

"Hoe dat kon gebeuren, is nog niet duidelijk."

Volgens mij is dat heel duidelijk: kwestie van niet opletten (door welke manier dan ook)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4x2 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 05:28:
Gistermiddag voor het eerst een ritje met 2 personen gemaakt met de MSX, gisteravond maar een nieuwe schokdemper besteld :+
Is je vriendin zo dik? ;) :+ :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Naboo schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:31:
[...]

Volgens mij is dat heel duidelijk: kwestie van niet opletten (door welke manier dan ook)
- De automobilist was vermoeid
- De automobilist keek tegen de zon in, en de motorrijder was gewoon echt onzichtbaar.
- De automobilist keek op zijn telefoon
- De motorrijder vond die aliexpress lampjes wel mooi, maar daardoor was zijn remlicht helaas ook niet zichtbaar.
- De motorrijder heeft niet gekeken bij het wisselen van baan en sneed zo de auto. Die kon vervolgens nergens meer heen.
- ...

Ergo: de oorzaak is nog niet duidelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Naboo schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:31:
[...]

Een doos die idd niet op zat te letten*
Been there, done that. Ik had een busje van bijna 2 ton op dezelfde manier op de achterkant en liep alleen een gekneusde pols op (en heb dus geluk gehad)

*een medische oorzaak wordt in het artikel niet genoemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Momenteel heb ik een '3-lagen' broek. Dus de broek zelf, een uitneembare thermovoering en een uitneembare regenvoering. Ik ben wat om me heen aan het kijken naar een andere broek en dacht dat een broek met een vast regenmembraam wel makkelijk zou zijn zodat ik nog maar 2 lagen heb.

Ik heb echter dat de wat duurdere broeken alweer snel op 3 lagen terug valt. Wat is jullie ervaring hierin en wat heb je zelf en waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:36
@Robbie T Ik heb zelf ook zo'n drie lagen broek, alleen de uitneembare regenvoering gebruik ik eigenlijk nooit.
Ik heb gewoon een klein opvouwbare regenbroek mee met een volledige rits die ik over mn broek trek (Marmot Precip pants, zelfs in lengte maat zodat hij goed over de laarzen gaat)

Zelfde met de jas, gewoon een regenjas voor erover.

Voordeel is dat de motorkledng zelf niet nat word en ik dus niet met een volledig nat traag drogend pak zit.

[ Voor 22% gewijzigd door roda_djavulen op 07-05-2021 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:16

cooper_s1

MINI's rule

Robbie T schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:31:
Momenteel heb ik een '3-lagen' broek. Dus de broek zelf, een uitneembare thermovoering en een uitneembare regenvoering. Ik ben wat om me heen aan het kijken naar een andere broek en dacht dat een broek met een vast regenmembraam wel makkelijk zou zijn zodat ik nog maar 2 lagen heb.

Ik heb echter dat de wat duurdere broeken alweer snel op 3 lagen terug valt. Wat is jullie ervaring hierin en wat heb je zelf en waarom?
Ik heb zelf nu een 3 lagen jas en broek, goretex in dit geval wat an sich prima werkt.
Ik blijf ook in een hoosbui droog. Een ding is wel dat de buitenste laag best veel water opneemt
waardoor je wel wat afkoelt. Er zijn ook jassen en broeken waar de goretex laag gelamineerd zit aan de jas dan wel broek (aan de binnenzijde, dat wel) Maar dit zorgt er wel voor dat de jas en broek weinig water opnemen en dus ook na een hoosbui je niet nog een tijdje staat uit te druipen.. Uiteindelijk is het maar wat je zelf het fijnst vind.
Ik vind het fijn dat ik ook de goretex laag eruit kan halen en zo een best zomerse jas heb, zeker als ik dan de ventilatie ritsen openzet. De goretex binnenjas kan je dan weer in de grote zak aan de achterkant van de jas makkelijk meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Overigens zijn er dezelfde constructies met andersoortige membranen, bijvoorbeeld hydratex oid. In principe redelijk gelijk aan goretex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

cooper_s1 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:14:
[...]
Ik vind het fijn dat ik ook de goretex laag eruit kan halen en zo een best zomerse jas heb, zeker als ik dan de ventilatie ritsen openzet. De goretex binnenjas kan je dan weer in de grote zak aan de achterkant van de jas makkelijk meenemen.
Je kunt ook beide hebben. Ik heb een Klim die eigenlijk alleen maar uit een wat zij dan noemen 'technical shell' bestaat. Dat is dan Goretex Proshell, 3 lagen gelamineerd. Geen voering; de jas is zeg maar van Goretex en is wind- en waterdicht. Voor de warmere dagen kun je een hele rits ritsen open zetten. De ritsen op de rug heb ik eigenlijk altijd open, hooguit bij een echte plensbui doe ik die dicht. Als ik dan aan de voorkant de ritsen open doe (2 ter hoogte van de borstzakjes en 2 bij de oksels, waait het lekker door. Er zitten ook nog ritsen op de mouwen, dus aan ventilatie geen gebrek.
Dat er geen voering bij zit is mooi, dan kan je dus zelf kijken wat je fijn vind en bij de temperaturen vindt passen. Als ik veel zou rijden bij echt koud weer, zou ik een electrisch vest kopen denk ik. Maar tot nu toe kan ik mij aardig redden met een warm shirt en een polarfleece trui.

Maar ja...Klim is wel weer erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Klim is inderdaad duur maar wel heel erg mooi spul inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Hi all,

mijn street triple moet een setje nieuwe banden ik dacht vorig jaar te gaan voor een setje rosso 3 of angel GT 2. Heeft iemand nog een beter prijs / kwaliteit verhouding als alternatief ?
slijtage boeit niet, grip en vertrouwen wel :) ook als je niet het maximale uit de motor haalt.

een bedrijf heeft nog actie met de pilot power 2 CT zou dat iets kunnen zijn ?
(https://www.huybersmotore...-michelin-pirelli-banden/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

wd200 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:44:
Hi all,

mijn street triple moet een setje nieuwe banden ik dacht vorig jaar te gaan voor een setje rosso 3 of angel GT 2. Heeft iemand nog een beter prijs / kwaliteit verhouding als alternatief ?
slijtage boeit niet, grip en vertrouwen wel :) ook als je niet het maximale uit de motor haalt.

een bedrijf heeft nog actie met de pilot pose 2 CT zou dat iets kunnen zijn ?
Michelin Pilot Power 2CT bandjes zul je waarschijnlijk bedoelen? .... Serieus één van de fijnste banden welke er ooit gemaakt zijn voor de meer sportieve motorfietsen.

Ik zou persoonlijk een MPP2CT op het voorwiel laten leggen én aan de achterkant een MPR(x)CT, er van uitgaande dat je nú alles ineens gaat vervangen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-10 08:50
@Robbie T ik ben erg blij met mijn gelamineerd goretex-broek, deze heeft alleen een losse wintervoering (welke bijna altijd op zolder ligt). Een "vaste" waterdichte laag welke niet gelamineerd is word na een tijdje een spons in de regen, dit blijft lekker licht en is ook zo weer droog als de regen gestopt is.

Losse regenvoeringen vind ik persoonlijk waardeloos. Het is een extra laag wat in de zomer snel te warm is, en 9 van de 10x ben je te laat met zo'n ding inritsen, als je het überhaupt al mee van huis hebt genomen. Zeker met woonwerk-verkeer met wisselende weersomstandigheden wil ik liever kleding die altijd waterdicht is :) In de zomer is het ook met 30+ alsnog prima te doen met dit pak, door de grote openritsbare ventilatie-vakken welke er in zitten. Zolang je maar niet stil gaat staan :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Voor woon-werk is gelamineerd ideaal. Maar daar hangt ook een prijskaartje aan.

Ik heb juist bewust voor een pak met losse regenliner gekozen omdat de temperaturen meestal toch hoog genoeg zijn. En zo'n laagje in de koffers duwen is het probleem niet. Wel het inritsen inderdaad als het weer continu twijfelachtig is, en plotseling omslaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Ik ben bewust afgestapt van een alles in 1 oplossing.
Voor het warme deel van het jaar heb ik een kevlar jeans en een losse regenbroek.
Als jas heb ik een leren jas ook daarbij een losse regenjas er overheen.

Voor de winter: een 2 laags textiel pak waar het zelfde regenpak over heen past.

Mijn motorkleding blijft dus altijd droog, wel zo fijn.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Voor de ritjes met betrouwbaar mooi weer boven de 15-20°C pak ik hier ook de kevlar jeans inderdaad :)

Een losse regenoverall heb ik ook wel, maar die gebruik ik alleen zeer incidenteel over mijn leer op een circuitdag als het echt nat is. Ik ben 1x in leer met dat ding los mee op vakantie geweest, maar dat was me echt teveel gedoe waardoor het niet voor herhaling vatbaar is. Neemt kostbare ruimte in (het was op een sportfiets met alleen 2 tailpacks voor de bagage), en het aantrekken over nat leer (want ik ben daar altijd te laat mee :+ ) is nogal geklooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@Chakotay daarom ook een losse regenbroek en jas.
Dat trekt een heel stuk makkelijker aan.
Jas is gewoon van een buitensport zaak in Frankrijk. 3XL gaat makkelijk over mijn motor jas heen, als het moet zelfs inclusief rugzakje.

Broek wel van een motor kleding merk, ritst goed ver open aan de onderzijde, makkelijk over mijn laarzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Bommes blijft zo'n losse jas wel een beetje zitten zonder omhoog te kruipen op snelweg-snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Goretex broek, dus nog maar 2 lagen. Ideaal, altijd waterdicht. Ik heb niet de duurste, dus er zijn wel ventilatieopeningen maar had er nog wel meer gewild. In de zomer is zo'n broek toch best warm, dan draag ik meestal leder (en pak ik mn andere motor ;) )

Inmiddels ook jas (Revit Ridge) en laarzen (Alpinestars SMX Plus GTX) geupgrade naar Goretex. Mijn winterhandschoenen zijn Outdry (goretex kloon) - mn zomerhandschoenen zijn natte vingerwerk ;)

Vraag is vooral: hoe wil jij die broek gaan inzetten? Rijd je woon-werk, kan je het moment van rijden niet ideaal plannen? Of wil je langere vakantie rit maken en kan je makkelijk de motor aan de kant zetten als het begint te betrekken? Ik heb mijn broek (Revit Neptune, dacht ik) gekozen wegens woon-werk (uur enkele reis) en het is heel fijn altijd in droge kleding op werk te verschijnen. Voor een vakantie rit kan je makkelijker kiezen de bui te laten overwaaien en ergens te schuilen.
wd200 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:44:
Hi all,

een bedrijf heeft nog actie met de pilot power 2 CT zou dat iets kunnen zijn ?
Check vooral de Continental SportAttack eens - ik had ze onder mn (ex) S1000RR en kon niet beter wensen: veel grip en vertrouwen, goed in regen, heel fijn bochtengedrag, OK qua slijtage (denk dat ik er max ~14k uit had kunnen halen, maar reed te vaak lek). Ik heb de SportAttack 3 gereden, de 4 is sinds vorig jaar op de markt en heb ik nog niet geprobeerd. En ja, er komt ook zo'n set onder mn R1250RS :Y (de S1000RR heb ik ingeruild).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Thoit schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:02:
[...]
Had Kurviger pro geprobeerd. Bij het importeren van een GPX route bleef Kurviger echter zelf maar een route maken.
Dat kun je kiezen bij de import volgens mij. Je kunt daar een aantal zaken kiezen die bepalen wat ie doet met de GPX die je importeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Chakotay schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 23:11:
@Bommes blijft zo'n losse jas wel een beetje zitten zonder omhoog te kruipen op snelweg-snelheid?
Ja hoor ik heb mijn regenjas iets te ruim gekocht dus het wappert een beetje. 2xl was ook genoeg geweest denk ik.
Begrijp me niet verkeerd een echt goretex gelamineerd pak zit vast fijner/comfortabeler maar voor die paar 10tjes werkt dit ook goed met het grootste plus punt: je motorkleding blijft droog. Wel zo fijn als je het de volgende ochtend weer aan moet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 08:03:
[...]

Ja hoor ik heb mijn regenjas iets te ruim gekocht dus het wappert een beetje. 2xl was ook genoeg geweest denk ik.
Begrijp me niet verkeerd een echt goretex gelamineerd pak zit vast fijner/comfortabeler maar voor die paar 10tjes werkt dit ook goed met het grootste plus punt: je motorkleding blijft droog. Wel zo fijn als je het de volgende ochtend weer aan moet. ;)
Mijn Goretex gelamineerde Revit Ridge parelt het meeste water gewoon vanaf. Dus de volgende dag is ie zeker weer droog. Geldt trouwens ook voor mn gtx broek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Idd, mijn gelamineerde spul blijft ook nooit nat, ideaal. Als hij tijdens het rijden al stopt met regenen kom ik meestal wel droog aan, en zoniet is het spul na een uurtje ook wel weer droog voor de terugrit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
noes schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:36:
[...]

Mijn Goretex gelamineerde Revit Ridge parelt het meeste water gewoon vanaf. Dus de volgende dag is ie zeker weer droog. Geldt trouwens ook voor mn gtx broek.
Klopt maar die koop je niet voor een paar tientjes..
En ook niet voor het geld van een "standaard" 3 laags motorbroek/jas.
En met die meerdere losse laagjes oplossing heb je met regen dus altijd een natte broek en jas.

Reed ik (bijna) dagelijks woon werk dan kocht ik ook zo een gelamineerd pak.
Maar voor recreatief gebruik en incidenteel woon/werk is een los regenpak best goed te doen als oplossing en heeft mijn voorkeur boven een waterdichte laag in/onder de daadwerkelijke jas/broek.

Nogmaals zo een echt goretex gelamineerd pak is waarschijnlijk de allerbeste oplossing dat betwist ik dus niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Ik ben tegenwoordig een mooi weer rijder want werk vanuit huis (niet door corona). 2 laags word het dus 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:46

Secsytime

Automagisch

Tijdens het rijden voelde ik de afgelopen tijd een tik rond de 4k rpm, dacht zal wel weer tijd zijn om de ketting te spannen. Maar volgens mij is het tijd om de kettingwielen te vervangen. Wat denken jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E9XRukuNgFZgqxU-eJS8svomfdU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PQmGBrhGFnkzYf2hqr6PXAkk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Het zijn nog geen haaienvinnetjes, maar die tandjes zijn wel vrij dun ja. Heb je een vergelijking met een origineel kettingwiel?

Nu ben ik wel benieuwd hoe het voorste kettingwieltje er uit ziet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:48:
[...]

Klopt maar die koop je niet voor een paar tientjes..
En ook niet voor het geld van een "standaard" 3 laags motorbroek/jas.
En met die meerdere losse laagjes oplossing heb je met regen dus altijd een natte broek en jas.

Reed ik (bijna) dagelijks woon werk dan kocht ik ook zo een gelamineerd pak.
Maar voor recreatief gebruik en incidenteel woon/werk is een los regenpak best goed te doen als oplossing en heeft mijn voorkeur boven een waterdichte laag in/onder de daadwerkelijke jas/broek.

Nogmaals zo een echt goretex gelamineerd pak is waarschijnlijk de allerbeste oplossing dat betwist ik dus niet. ;)
Klopt, daar heb je gelijk in! Maar de vraagsteller gaf geen indicatie van budget dus dan is het handig om ervaringen te delen van verschillende oplossingen. Mijne is inderdaad de dure kant, maar voor woon-werk zou ik echt niet anders meer willen.

Enige wat ik nu merk, is dat ik zo'n koude kont krijg als ik door de regen rijd :) - de eerste keer dacht ik echt dat mn spijkerbroek nat was, maar nee, die was kurkdroog. Volgende tourmotor moet dan maar zadelverwarming hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 12-10 21:27
Secsytime schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 12:59:
Tijdens het rijden voelde ik de afgelopen tijd een tik rond de 4k rpm, dacht zal wel weer tijd zijn om de ketting te spannen. Maar volgens mij is het tijd om de kettingwielen te vervangen. Wat denken jullie?

[Afbeelding]
Dat hele setje is hartstikke op. Als het niet de slijtage is dan is het wel de leeftijd en de visuele staat. Je kettingschakels staan ook niet recht en de boel lijkt verroest.

Als jij nu het achterwiel in de lucht krijgt op de paddock en het wiel langzaam draait, dan zal je aan de onderkant zien dat de ketting spant en weer ontspant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:46

Secsytime

Automagisch

com2,1ghz schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 13:25:
[...]

Dat hele setje is hartstikke op. Als het niet de slijtage is dan is het wel de leeftijd en de visuele staat. Je kettingschakels staan ook niet recht en de boel lijkt verroest.

Als jij nu het achterwiel in de lucht krijgt op de paddock en het wiel langzaam draait, dan zal je aan de onderkant zien dat de ketting spant en weer ontspant.
Was extreem vies, heb hem net schoongemaakt, voor zover dat kon. Rijdt nu al een stuk beter, maar ga wel even een nieuw setje bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sobbereng
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:12
Mijn laatste examen zit erop, dat stelt hier eigenlijk niet zoveel voor in België als ik dat vergelijk met de rijprocedure uit Nederland die ik er had bijgenomen.

Wie zich afvraagt wat een A rijbewijs kost op de goedkoopste manier:
theorie: 15
lessen minimale 9u: 750
examen: privé terrein: 14
voorlopig rijbewijs: 30
kenteken: 30
examenbegeleiding openbare weg (motor moét 50kW hebben voor examen, dus rijschool motor gebruikt): 75
examen: openbare weg: 52
rijbewijs: 30
totaal: 996
Nog eens hetzelfde bedrag aan veilige kledij en je bent er

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:03

_Apache_

For life.

Toch wel een mooi mijlpaaltje. Vanaf heden is mijn motor een droogslaper geworden. Geen geklooi meer met hoezen, het apparaat staat keurig onder een dakje.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:56

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
LankHoar schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:00:
[...]

Nog maar een keertje dan:

[Afbeelding]

* LankHoar rent rijd hard (en luid) weg :+
Vriend van me deelde onderstaand plaatje, en moest toen aan deze discussie denken :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ce-waieijqlaGgdbrajVBn_9t48=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cm2R6wILi19hR55QS3orADTp.jpg?f=fotoalbum_large

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 08-10 22:13
LankHoar schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:27:
[...]

Vriend van me deelde onderstaand plaatje, en moest toen aan deze discussie denken :+

[Afbeelding]
Discussie? Is toch geen discussie over?

Loud pipes do not save lives, save drivers do... >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Laatst online: 21:52

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Is dit nu clubstyle @LankHoar ?

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 13-10 12:23

Exigence

dnkroz

Secsytime schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 12:59:

[Afbeelding]
Die is aan vervanging toe. Ik zie sowieso 2 schakels vast zitten, en dat hoort niet.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10 20:52
Tenere 700 aangeschaft. Zwart/Blauw. Volgende week ophalen. Had een gelukje met een model wat nog niet geregistreerd was voor ontvangst en dus nog niet was verkocht. Normaliter 8 weken levertijd.

It's dogged that does it

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:28

Destruction

(ex-)Automonteur

Show je eigen motor in je hobbyhok!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nsGa1ecwZA5xe4iRHbHshJqCBSk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tWhokvzGYUSn0hYgJXZVjelc.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZ-iKeQ3qc_2KXrTcEJRYT3VDpg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ajUlMQK6FHSRKPZjqvjPoUPz.jpg?f=user_large

Tijd voor wat onderhoud aan de Fazer. Iets met een gare uitlaatpakking, en inlaatrubbers die ook niet meer helemaal origineel zijn. Heb ik meteen de tijd om de remklauw achter, die na een paar keer remmen blijft aanlopen, uit elkaar te halen voor een kleine revisie :)

Ondertussen staat de rode Diversion 600 er klaar voor om verkocht te worden, nu nog even wachten op wat mooier weer, en dan kan-ie online d:)b

En ja, ik zet alle motoren op de heftafel in de wielklem, en dan aan beide kanten een spanbandje zodat-ie goed rechtop blijft staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Destruction op 08-05-2021 22:50 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Het begint er op te lijken! Precies dit zadel en deze kuip zie je vaak terug op clubstyle fietsen. Die cleane, slanke (sexy) look hoort echt bij clubstyle. Het stuur echter niet echt, meestal is dat een T-bar. Vaak word dit nog gecombineerd met een 2-in-1 uitlaat, progressieve vering, highway bar, Zie hier bijvoorbeeld 2 clubstyle fietsen die ook een Saddlemen zadel en volgens mij dezelfde kuip hebben:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HGa36zSvu9xHYxU5njU2Cz67HWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pfCySXxARtz5JH72gx3fRKD9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VLPOrDsUTikDRqMPkppl5AdyiEc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uLWhIWxnVwdxwysFqOf0zenc.jpg?f=fotoalbum_large

En deze heeft dat ook, plus een erg typische clubstyle paintjob:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5fUcgjOhKg65bo4IHE289QahE8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c5HotmHxZfMLUOM2gvuN0e5y.jpg?f=fotoalbum_large

Deze kuip style zie je ook vaak terug, en dito koffers. Ik vind dit soort kuipen zelf minde rmooi, maar wel als voordeel dat je nog comfortabeler rijd op hoge snelheden (helemaal met guards voor je benen erbij) en dat je er speakers in kwijt kunt :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OHmfV8zX5slZNVvO5Zjh1WZyb2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qIkbsXBU15beQbQXPZTpdLtK.jpg?f=fotoalbum_large

OK nog eentje dan :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y9O4WKzc2ENQPlkncrk2-_duA3I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tNAAwoMGZUZ65duPhFihkOOd.jpg?f=user_large

Nog een website met veel meer foto's van clubstyle: https://duckduckgo.com/?t...q=clubstyle+europe&ia=web oOo

[ Voor 49% gewijzigd door LankHoar op 09-05-2021 00:16 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb ook een nieuwe elektrische crosser:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iJ-4sOGZJPbjOXNSpAoljydWcDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AopMgSGeH1ZuA4fi9qLbrDCg.jpg?f=fotoalbum_large

Weliswaar voor de kleine jongen natuurlijk ;) Zometeen even proberen naast het huis. 😍😍

Afgelopen vrijdag zelf ook nog even gereden. Dit was de tweede dag van het seizoen. Eerst dag had ik een gat in de titanium bochten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_jNuu6MM-_RQgnLrS_JbTIAyL8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/k2GntfHo1aQ9JCwl0cuWJQF3.jpg?f=user_large

Dus die dag helaas niet veel kunnen rijden.
Vrijdag was alles weer goed en hebben we nog een paar kleine probleempjes aan de motor kunnen oplossen. De derde sessie zat ik alweer in de 1:51 (pr is 1:48). Niet supersnel maar voor mezelf wel goed omdat ik 2020 eigenlijk niet gereden heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KrSC1C19nxExvmiRHTE2E54ZwtY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/paQpMZAb9w5RzhBchNRWpuzB.jpg?f=fotoalbum_large

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-10 11:08

BoltYes

This is the Way

Toch weer lekker denk op het circuit @Tylen Ik ben nu met een RSV4 rondjes aan het rijden op de openbare weg, maar echt hard door de bochten en alles uit de motor halen kan gewoon echt niet, veel verkeer, grind, fietsers en ik denk ook iets meer verantwoordelijkheidsgevoel.

Ben heel benieuwd wat voor tijd ik nog op Assen kan neerzetten :) De enige reden dat ik geen dag geboekt heb is dat ik niet in een beginnersklasse wil (veel te gevaarlijk) en voor gevorderd ik niet in de weg wil rijden...

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JXIQOLNf09GYDud_aIDq51znHQ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ehdDo4138soSMBpEBcLLJVl.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is toch nog wel prima ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@wd200 Dikke Prima (y). De 'tanden' van het kettingwiel zijn mooi vlak aan de bovenkant, als deze slijten dan worden het op een gegeven moment een soort van haaievinnen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bommes
Nee dat ziet er echt niet goed uit.. :o

Zo hoort dat er toch uit te zien?
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/05/1620553411-600-x-399px-16695_big.jpg

Cardan ftw >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

BoltYes schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:27:
Toch weer lekker denk op het circuit @Tylen Ik ben nu met een RSV4 rondjes aan het rijden op de openbare weg, maar echt hard door de bochten en alles uit de motor halen kan gewoon echt niet, veel verkeer, grind, fietsers en ik denk ook iets meer verantwoordelijkheidsgevoel.

Ben heel benieuwd wat voor tijd ik nog op Assen kan neerzetten :) De enige reden dat ik geen dag geboekt heb is dat ik niet in een beginnersklasse wil (veel te gevaarlijk) en voor gevorderd ik niet in de weg wil rijden...
Je verleerd het echt niet. Anders groepje 3 pakken of 2. Maar naar paar rondjes zit je zeker weer onder de 2:00.
Wim heeft deze week ook weer voor het eerst gereden sinds 7 jaar. Ging oom weer goed.

Qua openbare weg. Het zal zeker een verantwoordelijkheidsgevoel zijn en dat jezelf wat verstandiger word ;). Voor mij hoeft het ook allemaal niet meer. 😅

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:17
Vorige week weer een folie'ke gehad met mijn Speed RS.

Ik vertrek hier van bij mijn thuis naar een kameraad. Geen issue. Ik stop daar, na 5 min willen we vertrekken. Ik zet de moto aan, dash en lichten etc komen op, klik om te starten, 0, nix, nada.
Paar keer geprobeerd etc.. niets, geen enkele klik of wat dan ook.

We dachten mss batterij, dus aan de lader, die initieel zat bij te laden maar als snel naar maintenance ging. Dus voldoende jus.. opnieuw proberen starten: 0
Kameraad met zijn speed rs afgekomen, batterijen gewisseld, zijne startte, mijne niet. Dus dan maar naar de Triumph dealer.

Bij het uitlezen geen foutmeldingen, dus maar weer naar huis en wachten op feedback. Ondertussen nog een kameraad tegengekomen die bij mijn vorige garage nog steeds klant is, en die ook af en toe dit issue heeft. Nooit iets kunnen vinden.

Vrijdag mijn moto weer mogen gaan ophalen en .. inderdaad, niets aan de batterij. Dan zijn die mannen alles beginnen uitmeten en blijkbaar was er een slecht contact aan het linker stuur, in het huis waar de koppelingscensor, CC, etc zit. Volledig vervangen onder garantie en issue opgelost.

Dus ik ben echt blij dat ik naar TC moto in Zaventem ben gegaan dan bij mijn initiële garage te blijven waar ik em kocht. Die denken niet in oplossingen, maar eerder vluchtig en het zal wel aan de rijder liggen.
TC Moto blijft zoeken naar een oplossing. Hopelijk was dit het laatste...

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-10 11:08

BoltYes

This is the Way

Tylen schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:53:
[...]

Je verleerd het echt niet. Anders groepje 3 pakken of 2. Maar naar paar rondjes zit je zeker weer onder de 2:00.
Wim heeft deze week ook weer voor het eerst gereden sinds 7 jaar. Ging oom weer goed.

Qua openbare weg. Het zal zeker een verantwoordelijkheidsgevoel zijn en dat jezelf wat verstandiger word ;). Voor mij hoeft het ook allemaal niet meer. 😅
Nou ja wie weet. Moet zeggen dat in mijn laatste wedstrijden, het racen met jou, stuivertje wisselen echt geweldig vond. Maakte toen veel progressie. Helaas gestopt omdat m'n vrouw zwanger werd van een tweeling en de prioriteiten op dat moment even anders lagen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik dacht dus dat mijn Fazer een rotte uitlaat pakking had.

Nou, da's dan niet het enige dat rot is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V6PXTw4D2po3tJw6qnYsjKRQMjw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oWIAkpGZewTKrLGvRdj4hRa1.jpg?f=user_large

-O-

Er moeten nog wat dingen met/aan de Fazer gebeuren, dus ik denk dat ik er een project bij heb :+

* Destruction begint de zoektocht naar een vervangende bochtenset voor niet al teveel geld, balhoofdlagers, etc... Inlaatrubbers en een revisie setje voor de achterremklauw liggen al klaar.

[ Voor 22% gewijzigd door Destruction op 09-05-2021 19:25 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:03

_Apache_

For life.

@kazzzdafke , heb zelf ook wel eens onverklaarbare startproblemen gehad (met de FJR). Eerst een accu vervangen (want oud), maar de problemen verdwenen niet. Meestal startte ie direct, soms helemaal niet.

Was uiteindelijk een kapot startrelais :/

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Niemand gereden en iets meegemaakt vandaag? Met voor het eerst zo'n weer sinds lange tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02:13
Vanmiddag heerlijk rondje gereden (zuid beveland - goes - zeelandbrug - brouwershaven - renesse - stormvloedkering - veere - vlissingen), maar bij polredijk (veere) had toch iemand minder geluk.. We kwamen de ambu al tegen en even later de plek des onheils. Sterkte voor diegene die hier afgevoerd is met de ambu
Motorrijder vliegt uit de bocht bij Veere

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

BoltYes schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:45:
[...]

Nou ja wie weet. Moet zeggen dat in mijn laatste wedstrijden, het racen met jou, stuivertje wisselen echt geweldig vond. Maakte toen veel progressie. Helaas gestopt omdat m'n vrouw zwanger werd van een tweeling en de prioriteiten op dat moment even anders lagen.
Dat maakt het racen nog steeds leuk. Met bekende respectvol stuivertje wisselen. Daarom hoef ik niet in de hoogste klasse te rijden. Daar is het respect weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

DrivinUCrazy schreef op zondag 9 mei 2021 @ 22:13:
Niemand gereden en iets meegemaakt vandaag? Met voor het eerst zo'n weer sinds lange tijd?
Vandaag nog zo'n 180km gereden met de Fazer. Begon wel steeds ietsje meer herrie te maken. Ik dacht dat er een uitlaat pakking kapot was, maar helaas was het één van de bochten zelf :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Destruction schreef op zondag 9 mei 2021 @ 23:36:
[...]

Vandaag nog zo'n 180km gereden met de Fazer. Begon wel steeds ietsje meer herrie te maken. Ik dacht dat er een uitlaat pakking kapot was, maar helaas was het één van de bochten zelf :/
Destruction in "Hét grote motortopic - Deel 24"

Dan heb je toch flink je best gedaan in 't donker :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

De A73 op en af gereden in verband met Moederdag. Op de heenweg even bij Belfeld eraf om een laagje uit te doen en toen bij Reuver weer de A73 op. Met 10 graden warmer dan zaterdag was ik te warm aan. Ongeveer 1,5 uur over gedaan.

Bij mijn ouders een fietszitje en een nieuwe achterruit wisser rubber gemonteerd.

Het was op de terugweg (21:30-22:30) nog warm zat en maar even een afslag eerder genomen om een beetje af te koelen door wat om te rijden door Nijmegen. De terugweg naar Nijmegen ging sneller, in een uurtje thuis. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik zit meer op de trapfiets de laatste tijd. Zat al te bedenken hoe ik dit moet gaan combineren....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

418O2 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 01:07:
Ik zit meer op de trapfiets de laatste tijd. Zat al te bedenken hoe ik dit moet gaan combineren....
Zo :+ .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WIQLisfoMhFPC2fYFLfp89EXsM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D2kKbPBNTZot6oqyfXJePZdP.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.2x2cycles.com/product/moto-bicycle-rack/

Ik ben wel bang dat het niet mag volgens de Wegenverkeerswet qua uitstekende last.

[ Voor 33% gewijzigd door Grubeater op 10-05-2021 01:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb al een midlifecrisis fiets (eigenlijk 2). Een midlifecrisis motor hoef ik er niet bij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Ik heb bewust niet gereden gisteren. Er waren zoveel mensen op pad. Wat wil je zon, bijn 30 graden hier, dus dat is voor mij geen goede combinatie.
Ik ga vanavond wel... wait... voorspelling hier zijn 13 mm regen met onweer. :X

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bommes
@Jolke het is hier nu ook grijs, het waait en het regent.
Maar goed beetje in de modder spelen is ook leuk.. ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/05/1620633371-600-x-450px-IMG_20210130_161019.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Zo tijdens lunch breng ik de auto even weg voor de jaarlijkse beurt. Het is zulk lekker weer dat ik mijn hoofd breek hoe ik mijn auto achterop de motor kan knopen, iemand suggesties? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gister voor het eerst calimoto getest en de route was perfect, bracht me op wegen in mijn regio die ik nog niet kende en heel Scenic route :)

Maar.. de kaart tijdens het rijden klopte van geen kant de helft van de tijd..als het niet meer was .
De roze route lijn en voice instructions klopte perfect, maar de omgeving leek wel een random stuk kaart te zijn..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmWZ4cgP79y6MP8raOCqtSrJqhc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CF94AQjvrc2gJpGggwjMOOLS.jpg?f=fotoalbum_large
Recht voor me was een bos, niet een stad..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eIPIFc65KfHuvbor4KDdXYd_Gqo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bssgpstsRpX9E4ZUlIh2WYcX.jpg?f=fotoalbum_large
51°33'00.3"N 1°00'46.2"W
https://maps.app.goo.gl/FvPkWqg8HhuKkUDi9

Hebben anderen dit ook?

[ Voor 31% gewijzigd door ToolkiT op 10-05-2021 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Ja, dit heb ik ook. Dacht dat het wel aan mijn brakke telefoon zou liggen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jolke schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:04:
Ja, dit heb ik ook. Dacht dat het wel aan mijn brakke telefoon zou liggen. :)
Ik dacht eerst dat het aan het feit lag dat ik geen sim in mijn satnav phone heb, maar met data via wifi via hotspot van mijn main phone ditto verhaal..
Af en toe klopte het weer perfect.. maar 9 van de 10 keer is het random :?

Ik kijk trouwens nog eens naar het screenshot en waar hij die stad weergeeft is precies het veld van een kennis van me.. ik weet 100% zeker dat daar geen enkel huis staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 16:41
Destruction schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:23:

Er moeten nog wat dingen met/aan de Fazer gebeuren, dus ik denk dat ik er een project bij heb :+

* Destruction begint de zoektocht naar een vervangende bochtenset voor niet al teveel geld, balhoofdlagers, etc... Inlaatrubbers en een revisie setje voor de achterremklauw liggen al klaar.
Ik heb jou een tijdje terug een DM gestuurd omdat ik wat spullen heb liggen voor de FZS600 die je gratis mag hebben, ze liggen in de weg. Heb geen reactie van je gehad, nog interesse? Zit onder andere een balhoofdlager set tussen ;)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 23:00
Voor diegenen met vrouwelijke partners / familie of andere bekenden die motor rijden en korte benen hebben, mijn vriendin heeft vorige week een paar Falco Misty motorlaarzen gekocht en daar is ze helemaal wild van:
https://www.google.com/se...ECAIQBA&biw=1718&bih=1230
Die zorgen er door de relatief hoge zool en samen met het af-fabriek lagere zadel voor haar Ducati Monster voor dat ze met beide voeten plat op de grond komt, zonder dat we verder iets aan de Monster hebben moeten aanpassen. Ze heeft ook de Daytona Ladystar laarzen, maar die zijn toch wel heel "lomp" en doordat die zo stijf zijn kan ze ook haar enkel nog maar heel beperkt bewegen, wat er weer voor zorgde dat ze eigenlijk niet of nauwelijks met haar linkervoet onder haar schakelpookje kon komen. Misschien heeft iemand er (via-via) iets aan, mijn vriendin kan de Falco Misty dus absoluut aanbevelen :)

Ik heb zelf afgelopen weekend een 2006 Kawasaki Ninja ZX6R opgehaald, voor erbij :X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMuGrWIXi0Umq34ZdW-sGONIT6A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KWeM72ocWvYgsr6aQ1aA4xca.jpg?f=user_large
Ik had in het verleden natuurlijk de ZX10R wat samen met de ZX6R van dezelfde generatie qua uiterlijk voor mij een van de allermooiste machines ooit gemaakt is. Helaas heb ik er maar een paar maanden van kunnen genieten totdat ik over het hoofd werd gezien door een automobilist. Ik ben ondertussen heel blij met mijn huidige Z900, maar toen ik deze ZX6R eigenlijk per toeval tegen kwam op het internet, besloot ik om in ieder geval te gaan kijken. Op de foto's leek dit namelijk een pareltje te zijn, te mooi om waar te zijn. Wezen kijken, stukje wezen rijden, en zo goed als hij leek te zijn, bleek hij ook te zijn. Technisch in topstaat, onderhoudshistorie bekend, weinig kilometers, volledig origineel / af-fabriek (zelfs de vering is nog af-fabriek ingesteld), boekjes zitten erbij, zelfs het gereedschapssetje zit er bij. Voor mij als persoon echt een one-in-a-million barn-find O+

Voor de geïnteresseerden, dit is de "cheater 636", dus niet de 599cc ZX6RR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Hehe, ja ik had 'm al binnen gezet voor onderhoud, toen belde een vriend van me of ik zin had in een stukje motorrijden. Dat wilde ik natuurlijk wel, maar dan had ik de rode Diversion mee moeten nemen.. Daar had ik dan weer niet zo'n zin in, dus ging de Fazer weer naar buiten :)

Na die rit de motor weer binnen gezet en toen het blok (en dus de tapeinden) toch nog warm waren gelijk maar begonnen, en toen zag ik dus dat de uitlaat kapotstukdefect was :+
BlackLabel01 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:24:
[...]

Ik heb jou een tijdje terug een DM gestuurd omdat ik wat spullen heb liggen voor de FZS600 die je gratis mag hebben, ze liggen in de weg. Heb geen reactie van je gehad, nog interesse? Zit onder andere een balhoofdlager set tussen ;)
Ik ga gelijk ff kijken, want die heb ik dan volgens mij gemist :?

[ Voor 23% gewijzigd door Destruction op 10-05-2021 12:02 ]

Pagina: 1 ... 296 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.