Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 294 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.362 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:17
SavageBrother schreef op donderdag 29 april 2021 @ 08:56:
[...]

Thanks :). KTM tof, maar kom je op een goed gebruikte 2e hands uit als je in deze prijsklasse wil blijven. Twin gezien, niet mijn ding. Guzzi, ook niet zo'n fan van het uiterlijk om eerlijk te zijn.

KTM blijft wel een interessante though, heeft ook echt een goede uitstraling.
Ik kon in 2020 voor ongeveer vergelijkbaar als de Guzzi, de KTM 790 van modeljaar 2019 kopen.
Inderdaad hebben ze die 790 nu niet meer nieuw (dacht ik) en is de 890 weer wat duurder geworden.
Nee ik denk dat je met de Tenere wel echt een "niche" hebt in deze markt.
Ja er is zat concurrentie in het allroad segment, maar niet voor die prijs.

En inderdaad het uiterlijk van de Guzzi moet je wel liggen, hate it or love it.
Maar dat vind ik ook bij het snuitje van de GS(A), dat vind ik niet echt mooi maar van de nieuwe V-strom weer wel.
Die is trouwens vind ik ook erg tof, de 1050 wel ook weer wat duurder dacht ik.

Afbeeldingslocatie: https://images.motoren-toerisme.be/2019-12/2020_suzuki_v-strom1050_01.jpg?auto=format%2Ccompres&fill=solid&fit=fill&h=880&ixlib=php-1.1.0&q=75&w=1320&s=d80adba8c1f5795f828354cd1e5be7f3

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
Bommes schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:04:
[...]

Ik kon in 2020 voor ongeveer vergelijkbaar als de Guzzi, de KTM 790 van modeljaar 2019 kopen.
Inderdaad hebben ze die 790 nu niet meer nieuw (dacht ik) en is de 890 weer wat duurder geworden.
Nee ik denk dat je met de Tenere wel echt een "niche" hebt in deze markt.
Ja er is zat concurrentie in het allroad segment, maar niet voor die prijs.

Maar dat vind ik ook bij het snuitje van de GS(A), dat vind ik niet echt mooi maar van de nieuwe V-strom weer wel.

[Afbeelding]
Poh, echt heel mooi z'n nieuwe V-Strom! Heel vet dat ze 't uiterlijk van de DR800 gepakt hebben, zo'n motor die iedereen denk ik wel in de garage wil hebben :+

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSg-agIwINT2Hoq60qHkSDY68oVU6ie6FOwxv5OTx6by-qITITbjSZKkvB-gEXnzht51ys&usqp=CAU

[ Voor 6% gewijzigd door Bioflap op 29-04-2021 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:58
Poeh ze hebben bij Suzuki echt hun best gedaan om niet in de smaak te vallen :p. De Guzzi is ook niet iedereen z'n ding, maar die vind ik dan wel weer mooi.

Edit: LOL @boven, zo zie je maar hoe smaken verschillen.

[ Voor 16% gewijzigd door gebruikershaes op 29-04-2021 10:23 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:50
En dan heb je tegenwoordig ook nog de Harley Davidson Pan America welke zowaar nog best goed blijkt te zijn :p

Afbeeldingslocatie: https://www.harley-davidson.com/content/dam/h-d/images/product-images/bikes/future-vehicles/pan-america/pan-america-media-card-03.jpg?impolicy=myresize&rw=800

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:28
[...]

[Afbeelding]
Hebben ze zoals @Bioflap aangeeft afgekeken van de DR750/800, mijn (lichtjes aangepast) 1989 model:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fk9zz_owaLG84WW5dcOzzFGSQIQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sKMMXoD1yBFbAx5NOMCL6uzu.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik het geld had zou de V-strom versie hier ook staan, maar goed liever meer verschillende motoren dan 1 dure :9

[ Voor 5% gewijzigd door theredone51 op 29-04-2021 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Chakotay schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:29:
En dan heb je tegenwoordig ook nog de Harley Davidson Pan America welke zowaar nog best goed blijkt te zijn :p

[Afbeelding]
Die weten echt van gekkigheid niet meer wat ze moeten produceren of wel zeg 8)7

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Iemand ervaring met de Buse Enduro pro laarzen??

Ik heb nu een setje 2de hands gekochte Forma cross laarzen, opzich voor wat ik er mee doe wel erg "cross"

Van dit soort adventure laarzen sluiten misschien beter aan met wat TET werk en af en toe een bospaadje.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-10 22:23

[Afbeelding]
Zo, dat is een fotoshop plaatje met die achtergrond. :X

Grappig om te zien dat elke zichzelf waarderend motormerk een GS-achtige machine op de markt brengt. Ik herken hier geen typisch Harley blok meer in. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Hooglander1 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:30:
[...]

HD moet diversifiëren, en snel: of je nou een gloednieuwe HD of een klassieker koopt, ze zijn vrijwel identiek. Die markt raakt rap verzadigd en dat publiek vergrijst enorm. Om de markt beter te bedienen moeten ze wel uitwijken naar modellen die ze niet eerder op de markt hadden, om zo nieuw publiek te trekken.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:05

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@lolgast Zou je de MT-07 uit de TS willen vervangen voor deze?
Honda CRF1000 Adventure Sports uit 2019.

Eind vorig jaar opgehaald in Duitsland, paar maandjes in de garage naar gekeken en in maart op kenteken gezet in NL.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dxuOanH_tGghckquQwC7fT1BO6s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gxFe9FGw58MDXO4TTq4lKxO5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Joepla op 29-04-2021 10:45 ]

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Joepla schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:41:
@lolgast Zou je de MT-07 uit de TS willen vervangen voor deze?

Eind vorig jaar opgehaald in Duitsland, paar maandjes in de garage naar gekeken en in maart op kenteken gezet in NL.

[Afbeelding]
Poaaah, dit is zo'n prachtige machine. Als ik mijn knieën daar lekker op kwijt kan zou ik mijn MT09 er ook wel voor ruilen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Jolke Zo beter? :P

Afbeeldingslocatie: https://www.harley-davidson.com/content/dam/h-d/images/product-images/bikes/future-vehicles/pan-america/pan-america-media-card-02.jpg?impolicy=myresize&rw=800

@noes dat is de reden dat ze nu deze en die Livewire op de markt brengen inderdaad, de doelgroep voor de traditionele Harleys gaat zo langzaamaan grotendeels met pensioen inmiddels. Ik ben benieuwd of deze modellen een beetje aan gaan slaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:05

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Booyaa schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:45:
[...]

Poaaah, dit is zo'n prachtige machine. Als ik mijn knieën daar lekker op kwijt kan zou ik mijn MT09 er ook wel voor ruilen
Thanks! Ben er ook erg blij mee, altijd een zwak voor gehad voor de Africa Twins van vroeger, maar destijds was mijn zakgeld net niet genoeg ;)

Over de MT-09 gesproken: Kennis heeft onlangs een nieuwe gekocht en ik heb er lang bij staan te kijken. Als het deze niet geworden was, dan mogelijk die 09. Iets heel anders, maar het blijft een prachtige fiets.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:45:
@Jolke Zo beter? :P

[Afbeelding]

@noes dat is de reden dat ze nu deze en die Livewire op de markt brengen inderdaad, de doelgroep voor de traditionele Harleys gaat zo langzaamaan grotendeels met pensioen inmiddels. Ik ben benieuwd of deze modellen een beetje aan gaan slaan :)
Op basis van dit blok zouden ze ook een naked gaan maken, maar dat plan lijkt de koelkast in.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
Jolke schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:38:
[...]
Ik herken hier geen typisch Harley blok meer in. :P
You say it like it's a bad thing :D Nieuwe 'Revolution Max 1250' blok is een serieuze vooruitgang ten opzichte van wat ze eerst hebben gemaakt bij HD. Ben persoonlijk niet zo'n fan van de 'gladde' cilinders / koppen, maar goed :)

Als ik een berg poen had en nog plek in de garage, dan zou ik ook wel iets met de Pan American kunnen. Apart uiterlijk dat bij mij persoonlijk wel in de smaak valt, ja ook de 'koplamp' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:43
Sinds vorig jaar heb ik een HJC IS-MAX II systeemhelm, dit als vervang van mijn eerdere HJC-IS 17 integraalhelm.

Tevreden met de helm maar ik heb er alleen last van dat er wind in de helm komt waardoor ik wat last krijg van vochtige/tranende ogen. Dit lijkt van onderaf de helm in te komen. Ik dacht dat het wellicht nog te maken had met de combinatie met de jas, maar ik heb sinds kort een andere jas en het probleem blijft aanwezig. (ook als ik de ventilatiegaten dicht heb). Iemand dit ook gehad en er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:26
Robbie T schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:35:
Sinds vorig jaar heb ik een HJC IS-MAX II systeemhelm, dit als vervang van mijn eerdere HJC-IS 17 integraalhelm.

Tevreden met de helm maar ik heb er alleen last van dat er wind in de helm komt waardoor ik wat last krijg van vochtige/tranende ogen. Dit lijkt van onderaf de helm in te komen. Ik dacht dat het wellicht nog te maken had met de combinatie met de jas, maar ik heb sinds kort een andere jas en het probleem blijft aanwezig. (ook als ik de ventilatiegaten dicht heb). Iemand dit ook gehad en er een oplossing voor?
Ik heb dezelfde, met wind geen echte problemen, heb je de ventilatie dicht staan? met name degene boven. Zelf valt mij vooral het geluid tegen, bij bepaalde wind (met oordoppen in) heb ik nog steeds last van piepende oren. Dit vind ik zo storend dat ik deze waarschijnlijk vroegtijdig ga vervangen voor een stillere helm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:30

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Dat is toch de snavel van de DrBig? Die was er eerder mee dan BMW dacht ik.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
yozgoesdigital schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:46:
[...]

Ik heb dezelfde, met wind geen echte problemen, heb je de ventilatie dicht staan? met name degene boven. Zelf valt mij vooral het geluid tegen, bij bepaalde wind (met oordoppen in) heb ik nog steeds last van piepende oren. Dit vind ik zo storend dat ik deze waarschijnlijk vroegtijdig ga vervangen voor een stillere helm.
Geen piepende oren gelukkig. Ik heb de ventilatie dicht staan (ook boven).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik kan er niets aan doen, maar ik vind 'm vreselijk lelijk. Sommige HD's vind ik best mooi en een hoop andere motoren ook (het hoeft niet altijd BMW te zijn) maar dit is in mijn ogen een gedrocht. Dat vierkante blok waar ze een lamp in hebben gestopt is helemaal iets uit een horrorfilm. Nee, het zal wel aan mij liggen, maar ik kan mij niet voorstellen dat iemand dit mooi vindt. En nou hoor ik in mijn hoofd echo's van de design chef van BMW automobielen Adrian van Hooydonk dat iconische designs vaak aanvankelijk lelijk gevonden worden. Ik mag toch niet hopen dat de nieuwe look van HD over 20 jaar als iconisch de geschiedenis in gaat... :X

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:26
Robbie T schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:51:
[...]

Geen piepende oren gelukkig. Ik heb de ventilatie dicht staan (ook boven).
Wellicht dat het net de houding is dat je or tranende ogen krijgt of piepen oren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bioflap
theredone51 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:30:
[...]

Hebben ze zoals @Bioflap aangeeft afgekeken van de DR750/800, mijn (lichtjes aangepast) 1989 model:
[Afbeelding]

Als ik het geld had zou de V-strom versie hier ook staan, maar goed liever meer verschillende motoren dan 1 dure :9
Haha dikke motor man! Lijkt mij leuk om op te rijden, zo'n dikke 1-pitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:38:
[...]
Grappig om te zien dat elke zichzelf waarderend motormerk een GS-achtige machine op de markt brengt. Ik herken hier geen typisch Harley blok meer in. :P
Klopt, als ze zien dat de markt een bepaalde kant op gaat, haasten ze zich om er achteraan te lopen. Alleen is HD echt heel erg letterlijk achteraan aan het lopen.

In de automobielmarkt ging dat een poos geleden ook zo. Op enig moment waren de stationwagons 'uit' en niemand deed meer echt moeite om er een te maken. Totdat ze zagen dat Volvo meer 'estate' modellen wist te verkopen dan sedans. Dus ging iedereen ook ineens weer een station maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
HD heeft in ieder geval het niet nodig gevonden een snavel op de Pan America te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-10 11:34
Robbie T schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:35:

Heb net een shoei gekocht en een paar helmen gepast zij hadden allemaal een flap onderaan het kinstuk waarschijnlijk daarom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theredone51
Bioflap schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:53:
[...]

Haha dikke motor man! Lijkt mij leuk om op te rijden, zo'n dikke 1-pitter.
Zolang alles er op blijft hangen (laatste rit kon ik terug rijden om het kenteken van het asfalt te vissen), zeker :9 Maar dat is nog altijd beter dan mijn Japanese-Harley (omdat alles er af flikkert :X ), daar is het tot nu toe een kenteken, een stuurknippert en een achterlicht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l6XXKr-CUA7evVgXBHPvlcI1fGM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h2NIssgynFaDneLapNuq7oHc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
oldie127 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:43:
[...]

Heb net een shoei gekocht en een paar helmen gepast zij hadden allemaal een flap onderaan het kinstuk waarschijnlijk daarom
Dit flapje bedoel je? Dit zit er op.
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT0BroSxNKiXrJrD91aHOB8wlRN7gtNora44Pgy0IIp_AbdemC03N4_5C5Qn8A_oRVL1ys&usqp=CAU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Napsju schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:37:
[...]

Jazeker! Trotse eigenaar van een Zero S uit 2019 hier. Het zijn toch de vele verbaasde blikken die ‘t ‘m doen, ookal heb ik de Zero daar echt niet voor gekocht. Het is een niche. Laat even weten als je ‘m gekocht hebt..?
Ben bang dat het er financieel voorlopig nog niet in zit ;) Verder vind ik het een vrij 'karige' machine met betrekking tot de opties die erop zitten. Voor een benzinefiets van een vergelijkbare prijs heb je alles van zadelverwarming tot en met radar-cruise, dus ik hoop dat daar binnen afzienbare tijd iets aan gedaan wordt.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Waaj schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:01:
HD heeft in ieder geval het niet nodig gevonden een snavel op de Pan America te maken.
Nee, stel je voor dat er daadwerkelijk een lijn in het model komt... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
tdw schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:59:
[...]

Ben bang dat het er financieel voorlopig nog niet in zit ;) Verder vind ik het een vrij 'karige' machine met betrekking tot de opties die erop zitten. Voor een benzinefiets van een vergelijkbare prijs heb je alles van zadelverwarming tot en met radar-cruise, dus ik hoop dat daar binnen afzienbare tijd iets aan gedaan wordt.
Ik hoop vooral dat er binnen afzienbare tijd werk wordt gemaakt van V2x (Vehicle to Home/Grid/..) op betaalbare elektrische motorfietsen. Lijkt mij de ideale 'thuisbatterij' waar je bovenop ook nog eens op de weg plezier mee kunt hebben! Een elektrische auto kan/wil ik in de garage niet kwijt en heb ik ook niet zoveel nood aan. Een elektrische motor daarentegen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

theredone51 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:18:
[...]
Ik hoop vooral dat er binnen afzienbare tijd werk wordt gemaakt van V2x (Vehicle to Home/Grid/..)
Dat zou betekenen dat alle fabrikanten samen moeten werken en dezelfde batterijen moeten gaan gebruiken toch? Ze kunnen niet eens dezelfde kabels en laadsystemen afstemmen. Dus ik zie het somber in. Zolang elke fabrikant alleen voor zichzelf werkt en niet voor ons, ook al roepen ze dat in hun folders, is er weinig hoop voor dergelijke systemen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Gisteren heb ik mijn eerste rijles gehad op de motor, super vet! Ging ook best goed voor een eerste keer. Het schakelen viel me alles mee. Alleen wel veel moeite om het gas goed te doseren maar dat lag volgens de instructeur er vooral aan dat ik een beetje verkrampt op de motor zit. Kwestie van wennen dus. Af en toe lag ik bijna achterover op de motor :+

Gisteren een hele grote fuck-up gemaakt door "ja" in te vullen op mijn gezondheidsverklaring bij de vraag "heb je add/adhd". |:( Ik had nee in moeten vullen aangezien ik al sinds mn 15e geen medicatie of behandelingen meer heb. De huisarts die het destijds bij mij heeft vastgesteld is met pensioen en mijn huidige arts zegt dat er niets over ADHD in mijn dossier staat :X

Vanochtend dus gelijk contact opgenomen met het CBR maar die gaven aan dat ik dat alleen maar kan wijzigen met een wijzigingsformulier ADHD dat je -uiteraard- alleen per post kunt opsturen. Daarop heb ik maar netjes verklaard dat ik een fout heb gemaakt en hopelijk is dat afdoende. Anders mag ik weer langs een psycholoog oid }:| die verwijzing heb ik van het CBR al gekregen.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
dat verkrampte heeft iedereen wel een beetje.

Dat ADHD verhaal kan wel eens een naar staartje krijgen, hoop voor je dat het meevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
mphilipp schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:48:
[...]

Dat is toch de snavel van de DrBig? Die was er eerder mee dan BMW dacht ik.
Klopt, maar ik vind het niet zo mooi bij de BMW's..
Bij de Dr.Big wel en bij de nieuwe V-strom ook wel.

Maar goed mijn Guzzi lijkt ook wel een eend zo met die koplamp en het spatbord, dus ook daar zit een soort van snavel op.

Afbeeldingslocatie: https://s1.paultan.org/image/2019/06/2019-Moto-Guzzi-V85TT-Thailand-Media-Ride-30-e1561609307296-630x432.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
mphilipp schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:55:
[...]

In de automobielmarkt ging dat een poos geleden ook zo. Op enig moment waren de stationwagons 'uit' en niemand deed meer echt moeite om er een te maken. Totdat ze zagen dat Volvo meer 'estate' modellen wist te verkopen dan sedans. Dus ging iedereen ook ineens weer een station maken.
Tot aan de Jaguar station wagon aan toe, ja. 8)7

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• bramfr
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-10 16:29
Leuk om hier af en toe een paar Guzzi's voorbij te zien komen.
Zal bij deze ook een fotootje toevoegen van die van mij (V11 lemans)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lXt3CeSLqh1bv0Fhgae_nGP0rv4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pVn2Fn0lI784UbPTQFxnvMLO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Jolke schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:39:
[...]

Tot aan de Jaguar station wagon aan toe, ja. 8)7
Dat was gewoon een dure Mondeo.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die hoort inderdaad aan de onderkant een losneembaar flapje te hebben zoals je zelf al liet zien. Zorg er voor dat het flapje ook daadwerkelijk naar onderen wordt getrokken en dat het niet omhoog op je kin blijft hangen. Zelf trek ik met dat flapje altijd de voorkant naar beneden en dicht.

Verder: ventilatie bovenop zorgt niet voor traanogen, die ventilatie gaat namelijk over de bovenkant van je hoofd. De kin-ventilatie tocht ook praktisch niet en waait om je kaaklijn, dus niet in je ogen.

Ik vermoed dat je je vizier niet helemaal sluitend hebt of dat je je voorkant niet goed dichtgeklikt hebt. In de 3 jaren dat ik die helm nu heb zijn mij deze klachten nog nooit voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
sypie schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:13:
[...]

Die hoort inderdaad aan de onderkant een losneembaar flapje te hebben zoals je zelf al liet zien. Zorg er voor dat het flapje ook daadwerkelijk naar onderen wordt getrokken en dat het niet omhoog op je kin blijft hangen. Zelf trek ik met dat flapje altijd de voorkant naar beneden en dicht.

Verder: ventilatie bovenop zorgt niet voor traanogen, die ventilatie gaat namelijk over de bovenkant van je hoofd. De kin-ventilatie tocht ook praktisch niet en waait om je kaaklijn, dus niet in je ogen.

Ik vermoed dat je je vizier niet helemaal sluitend hebt of dat je je voorkant niet goed dichtgeklikt hebt. In de 3 jaren dat ik die helm nu heb zijn mij deze klachten nog nooit voorgekomen.
Helaas moet ik zeggen dat ik de flap onder mijn kin heb (trek de helm ook daarmee dicht). Hij klikt ook goed als ik hem dicht trek en het vizier zit ook dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sluit het rubber rondom je vizier ook goed aan bij het vizier zelf? Ow, en niet te vergeten: check goed of links en rechts het vizier goed naar beneden klikt. Bij mij wil het nog wel eens gebeuren dat wanneer ik het alleen met het lipje naar beneden doe, de andere kant niet goed sluit.

[ Voor 62% gewijzigd door sypie op 29-04-2021 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:27

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik heb zelf ook geluidsklachten bij mijn huidige helm, een HJC. Het doet zich specifiek bij de sluiting voor. Deze helm heeft een bandje welke door 2 D-ogen heen gaat. Nu is de stand daarvan schijnbaar zo 'slecht' dat dit enorm veel windgeruis oplevert. Leg ik mijn hand erop, is het geluid gelijk weg. Nu kan dit systeem natuurlijk maar op 1 manier vast, maar zijn er vanuit jullie misschien tips hiervoor? Klittenbandje voor het overige losse stuk heb ik gewoon vast zitten, band zit strak genoeg (past echt niet over de kin maar wel ruimte genoeg voor een vinger eronder).

Gelukkig draag ik op maat gemaakte gehoorbescherming, maar ik begin mij er steeds meer aan te ergeren. Onlangs de doppen vergeten en bij een brillenwinkel standard Alpine Motosafe doppen gehaald maar die waren niet afdoende voor dit geruis.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:15

Vrijdag

De Zwarte

Hooglander1 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:30:
[...]

Ik vind die Livewire erg gaaf. Maar met het gewicht van een Sherman tank, de actieradius van een HEMA drone en het prijskaartje van een Audi A1, laat maar zitten :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
mphilipp schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:40:
[...]

Dat zou betekenen dat alle fabrikanten samen moeten werken en dezelfde batterijen moeten gaan gebruiken toch? Ze kunnen niet eens dezelfde kabels en laadsystemen afstemmen. Dus ik zie het somber in. Zolang elke fabrikant alleen voor zichzelf werkt en niet voor ons, ook al roepen ze dat in hun folders, is er weinig hoop voor dergelijke systemen.
Nee joh, dat wil alleen zeggen dat fabrikanten een communicatieprotocol (ISO15118, nog in uitwerking) moeten ondersteunen tussen het voertuig en de rest van de installatie en natuurlijk dat er 'ergens' een 'omgekeerde lader' moet zitten. Of dat nu in het voertuig zelf, of in de lader tegen de muur zit, dat maakt minder uit.

Elektrisch laden gaat op 2 manieren:
- 'Traag', via een ingebouwde AC/DC omvormer in het voertuig. Hoe zwaarder die omvormer, hoe sneller het voertuig kan laden. Dit zijn de laadpalen die je overal ziet, waar dus AC uit komt.
- 'Snel', via een externe AC/DC omvormer die rechtstreeks verbinding kan maken met de batterij van het voertuig. Dit zijn de snelladers langs de snelweg, waar al een kabel aan zit en ook een andere stekker (CCS2) met extra polen t.o.v. de standaard stekker.

Om te kunnen laden is er ook al communicatie tussen de lader en het voertuig, om 'omgekeerd te laden' is dat dus ook mogelijk. Het probleem zit hem er in dat de meeste laadpalen alsook de AC/DC omvormers in de voertuigen niet in de omgekeerde richting kunnen werken. En als je geen DC terug naar AC kunt omzetten, dan kan je er dus ook je wasmachine niet op laten draaien :+

Met auto's: nieuws: Utrechts consortium wil met 150 elektrische deelauto's duurzame energ...

[ Voor 9% gewijzigd door theredone51 op 29-04-2021 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
mphilipp schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:52:
[...]

Ik kan er niets aan doen, maar ik vind 'm vreselijk lelijk. Sommige HD's vind ik best mooi en een hoop andere motoren ook (het hoeft niet altijd BMW te zijn) maar dit is in mijn ogen een gedrocht. Dat vierkante blok waar ze een lamp in hebben gestopt is helemaal iets uit een horrorfilm. Nee, het zal wel aan mij liggen, maar ik kan mij niet voorstellen dat iemand dit mooi vindt. En nou hoor ik in mijn hoofd echo's van de design chef van BMW automobielen Adrian van Hooydonk dat iconische designs vaak aanvankelijk lelijk gevonden worden. Ik mag toch niet hopen dat de nieuwe look van HD over 20 jaar als iconisch de geschiedenis in gaat... :X
Das grappig zeg, ik vind hem ontzettend mooi. Log / bruut / stoer, all black het liefst 😎

I took the blue pill…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bioflap
bramfr schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:30:
Leuk om hier af en toe een paar Guzzi's voorbij te zien komen.
Zal bij deze ook een fotootje toevoegen van die van mij (V11 lemans)

[Afbeelding]
Heel mooi! Zo'n Le Mans is helaas te klein voor mij, anders had ik er ook een willen hebben! Heb nu een 1200 Sport omdat het net iets ruimer is als je lang bent :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:22

4x2

lộn xộn quá

Ikzelf, maar ben niet geheel zonder ervaring ;)
Dit foutje had ik ook wel vrij snel ontdekt, maja, toen was ie blijkbaar al lichtelijk beschadigd :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

theredone51 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:18:
[...]

Ik hoop vooral dat er binnen afzienbare tijd werk wordt gemaakt van V2x (Vehicle to Home/Grid/..) op betaalbare elektrische motorfietsen. Lijkt mij de ideale 'thuisbatterij' waar je bovenop ook nog eens op de weg plezier mee kunt hebben! Een elektrische auto kan/wil ik in de garage niet kwijt en heb ik ook niet zoveel nood aan. Een elektrische motor daarentegen.. :)
Dat hoop ik toch zeker niet. Het bereik van die motoren is al te beperkend in mijn ogen, dan wil ik daar niet óók nog m'n huis mee voeden en starten met een halfvolle accu.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
Ik heb net een doosje roestige meuk van de BMW afgeschroefd om te gaan stralen & spuiten dit weekend:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DK8XL67l8rMWWhVRwZGb5nb9YcQ=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/pHdB1EkVFqqLcLdcvUzJyr6c.png?f=fotoalbum_medium

Vooral de steppies & alles daaromheen waren flink roestig, en het kofferrek is zowat meer roest dan staal :X Het is ondanks 2 afgebroken bouten en wat rotte Torx-koppen zowaar wel gelukt om alles los te krijgen, lang leve de nutbuster :)

Afbeeldingslocatie: https://cdn.myonlinestore.eu/93c4ed82-6be1-11e9-a722-44a8421b9960/image/cache/full/a1d944e45910bb86900699dfab7370b3f4a033b9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
tdw schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:10:
[...]

Dat hoop ik toch zeker niet. Het bereik van die motoren is al te beperkend in mijn ogen, dan wil ik daar niet óók nog m'n huis mee voeden en starten met een halfvolle accu.
Kleinste zero heeft +/-6 kWh netto capaciteit volgens mij. Ons nachtverbruik is ongeveer de helft, dus inderdaad halfvolle batterij 's ochtends. Om +/-10u 's ochtends heeft hij dat al weer bijgeladen via de PV installatie en kan je vertrekken met een volle batterij. Heb je een (veel) grotere batterij, dan maakt het voor de meeste ritten waarschijnlijk geen verschil als je vroeger (en dus met minder capaciteit) vertrekt. Maak je toch een lange rit, dan moet je iets eerder aan de lader, maar laden moet je toch in dat geval.

En dat is dan als je die dag effectief moet / wil rijden. Motor staat hier vaak een week of meer stil, op die dagen is het gewoon een "gratis" thuisbatterij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

FBTN schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:04:
[...]
Das grappig zeg, ik vind hem ontzettend mooi. Log / bruut / stoer, all black het liefst 😎
Hahaha...ik ben natuurlijk niet degene die voor anderen bepaalt wat zij mooi moeten vinden. Er is wel meer wat ik niet mooi vind, maar dat beperkt zich meestal tot de koplampen of een ander onderdeel. De moderne styling van onder andere de koplampen (zoals bij veel nakeds) kan ik ook maar moeilijk aan wennen. Geef mij dan maar gewoon ouderwetsche ronde of vierkante koplampen. Zal wel iets zijn van wat je van kinds af aan gewend bent ofzo. Ik ben ook een ouwe lul natuurlijk... :+

Smaken verschillen nu eenmaal. Uiteindelijk is het ook goed dat er zoveel diversiteit is. Want de HD is in ieder geval anders dan de anderen. Zien we tenminste een keer wat anders dan alleen maar GSen bij de terrasjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

theredone51 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:53:
[...]
Nee joh, dat wil alleen zeggen dat fabrikanten een communicatieprotocol (ISO15118, nog in uitwerking) moeten ondersteunen tussen het voertuig en de rest van de installatie en natuurlijk dat er 'ergens' een 'omgekeerde lader' moet zitten. Of dat nu in het voertuig zelf, of in de lader tegen de muur zit, dat maakt minder uit.
Ik heb het inmiddels door. Ik vatte het verkeerd op en dacht dat het een accu-uitwisselverhaal was. Toevallig stond er gisteren een stuk ergens over de gemeente Utrecht die daarmee experimenteert. Toen viel het kwartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

theredone51 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 00:13:
[...]
En dat is dan als je die dag effectief moet / wil rijden. Motor staat hier vaak een week of meer stil, op die dagen is het gewoon een "gratis" thuisbatterij :)
Op die dagen...als in meervoud? Lijkt mij dat je voorlopig aan een motorfiets niet echt heel veel hebt als ondersteunende accu voor thuis.

Sowieso staat dat hele electrische rijden met motorfietsen nog echt in de kinderschoenen. Misschien als vervanging van scooters en lichte motorfietsen die in veel landen worden gebruikt voor woon-werkverkeer. Dan rij je vaak niet hele grote afstanden per dag en is de range niet het grote probleem. Je kunt dan misschien op het werk laden en thuis ook weer, dus dan is dat geen struikelblok meer.
Maar als je de motor (ook) recreatief gebruikt en leuk wilt toeren of op vakantie wordt het een ander verhaal. Je moet dan je ritjes plannen rond de capaciteiten van je voertuig. En waar het met benzinemotoren nog een kwestie is van een benzinestation opzoeken, moet je echt een pauze van minimaal een uur inlassen. Als je een snellader hebt.

Aan mij hebben ze het nog lang niet verkocht. Sowieso is het momenteel nog veel te duur. Ik zat gisteren op de site van Zero te kijken en dan ben je dik 25K kwijt en kun je niet eens 200km rijden met dat ding. Laat anderen maar pionieren. Ik zie wel of ik meemaak dat er een (voor mij) zinvolle motorfiets komt met een electromotor. Het lijkt mij wel mooi rijden. Ik rij gelukkig niet voor het geluid, dus dat scheelt alweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
mphilipp schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 08:10:
[...]

Hahaha...ik ben natuurlijk niet degene die voor anderen bepaalt wat zij mooi moeten vinden. Er is wel meer wat ik niet mooi vind, maar dat beperkt zich meestal tot de koplampen of een ander onderdeel. De moderne styling van onder andere de koplampen (zoals bij veel nakeds) kan ik ook maar moeilijk aan wennen. Geef mij dan maar gewoon ouderwetsche ronde of vierkante koplampen. Zal wel iets zijn van wat je van kinds af aan gewend bent ofzo. Ik ben ook een ouwe lul natuurlijk... :+

Smaken verschillen nu eenmaal. Uiteindelijk is het ook goed dat er zoveel diversiteit is. Want de HD is in ieder geval anders dan de anderen. Zien we tenminste een keer wat anders dan alleen maar GSen bij de terrasjes.
Je geeft aan dat je niet rijdt voor het geluid, maar waar wel voor? Ik vind de beleving op de Guzzi geweldig omdat het trilt, bij lange na niet perfect loopt zoals een Japanse 4-cil, mechanisch geluid maakt en lekker ploft uit de uitlaat. Ik hoop dus ook zo lang mogelijk weg te blijven bij elektrische motors, tenzij het er een voor "erbij" is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die Harley Davidson Pan America wordt zondagmiddag a.s. in Motor.NL TV in een item besproken / getest.

Misschien leuk om ná de Formule-1 (17:00 uur) even te gaan bekijken op RTL7.

[ Voor 28% gewijzigd door Will_M op 30-04-2021 09:06 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:53
Will_M schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:01:
Die Harley Davidson Pan America wordt zondag a.s. in MotorNL TV in een item besproken / getest.

Misschien leuk om ná de Formule-1 even te gaan bekijken (RTL7).
Op YouTube al te zien 8)

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ben wel benieuwd wie zo iets in de praktijk koopt. Er is weinig harley aan, buiten de prijs toch? Ik zou dan zelf liever voor een merk gaan dat er ervaring mee heeft

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bioflap schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 08:49:
[...]
Je geeft aan dat je niet rijdt voor het geluid, maar waar wel voor?
Kweenie...gewoon het rijden vind ik heerlijk. Tuurlijk vind ik het geluid wel leuk, maar het is niet dè reden dat ik motorrijd. Met de GSA vond ik het altijd wel leuk in een tunnel om 'm een beetje te laten afzakken en dan een dot gas te geven. Die doffe roffel was heel mooi om te horen. De 6 cilinder van de K16 gaat pas mooi klinken als je 'm helemaal open draait, en dan zit je al heel snel aan de hoogst illegale snelheden. Verder is het een heel beschaafd geluid, niet heel spectaculair.

Tenzij je dit hooligan ding monteert natuurlijk:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
418O2 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:08:
Ben wel benieuwd wie zo iets in de praktijk koopt. Er is weinig harley aan, buiten de prijs toch? Ik zou dan zelf liever voor een merk gaan dat er ervaring mee heeft
Nou, zelfs de prijs valt reuze mee vergeleken met de concurrentie schijnbaar. Weet even het fijne niet meer maar idem uitgedoste Multistrada's, GS'en of KTM 1290 Adv zijn duurder dan deze Harley. En als we de, vaak niet geheel objectieve, redacteuren die er op gereden hebben mogen geloven is deze motor echt niet slechter dan bovengenoemde.

Maar mee eens, het blijft een Harley die zich voordoet als iets anders. Maar toch, ze moeten ooit érgens beginnen met veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Leviathius schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:12:
[...]

Nou, zelfs de prijs valt reuze mee vergeleken met de concurrentie schijnbaar. Weet even het fijne niet meer maar idem uitgedoste Multistrada's, GS'en of KTM 1290 Adv zijn duurder dan deze Harley. En als we de, vaak niet geheel subjectieve, redacteuren die er op gereden hebben mogen geloven is deze motor echt niet slechter dan bovengenoemde.

Maar mee eens, het blijft een Harley die zich voordoet als iets anders. Maar toch, ze moeten ooit ergens beginnen met veranderen.
Ik heb natuurlijk geen ervaring met offroad, enige wat ik af en toe zie is items van Ryan F9, maar dat lijkt me een lastige markt om in te stappen, daar komt wat meer bij kijken dan de standaard retro-scrambler bijvoorbeeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
418O2 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:13:
[...]

Ik heb natuurlijk geen ervaring met offroad, enige wat ik af en toe zie is items van Ryan F9, maar dat lijkt me een lastige markt om in te stappen, daar komt wat meer bij kijken dan de standaard retro-scrambler bijvoorbeeld
Oh ja zeker waar! Ik ben dan ook erg benieuwd wat de meer objectieve kanalen naar voren zullen brengen (zoals Ryan F9 inderdaad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

418O2 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:13:
[...]
Vooral aantrekkelijk voor de mensen die wat anders willen dan wat je overal al ziet. Persoonlijk boeide het mij nooit dat de halve wereld op een GS rijdt, maar sommige mensen willen dan juist graag iets anders. Dan is de HD perfect zou ik zeggen.

Zo'n allroad model, vergelijk het met de SUV onder de auto's, wordt toch meestal gereden om het uiterlijk, de uitstraling. Zelfs mijn vriendin vond de GSA veel stoerder en zij voelde zich ook 'jonger' als ze meereed dan op de K1600. Dus die stoere uitstraling speelt een grote rol in dat segment. Een supersport heeft dat natuurlijk nóg meer, maar dat zijn toch iets minder toegankelijke machines qua zitpositie, comfort en bagagemogelijkheden. Dus wat dat beteft zijn die allroads bijna populairder dan de echte toermachines. Die hebben immers een wat gezapig imago. Daarom komen de meeste allroad machines vrijwel alleen maar op de verharde wegen, ook al kunnen ze prima offroad. Ik heb dat nooit een probleem gevonden, maar veel mensen vinden het leuk om dat steeds te onderstrepen. De GS zou dan een Starbucks motor zijn enzo. Terwijl men bij een supersport nooit zeurt of de eigenaar wel eens op het circuit komt.

Uiteindelijk is HD wel een bekend merk (understatement) dus komt het erop neer hoeveel youtubers ze kunnen omkopen om een goede test te publiceren. Ryan krijgt er in ieder geval géén... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:15

Vrijdag

De Zwarte

Leviathius schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:12:
[...]

Nou, zelfs de prijs valt reuze mee vergeleken met de concurrentie schijnbaar. Weet even het fijne niet meer maar idem uitgedoste Multistrada's, GS'en of KTM 1290 Adv zijn duurder dan deze Harley. En als we de, vaak niet geheel objectieve, redacteuren die er op gereden hebben mogen geloven is deze motor echt niet slechter dan bovengenoemde.

Maar mee eens, het blijft een Harley die zich voordoet als iets anders. Maar toch, ze moeten ooit érgens beginnen met veranderen.
Motor.nl wordt gesponsord door HD toch? Volgens mij zijn ze vrijwel altijd positief over motoren die de testen. Hoe vaak hoor je wel niet dat "het een ontzettend leuke motor is" :+

Oh kijk, ze hebben ook een landwalvis gereviewed 😂

[ Voor 7% gewijzigd door Vrijdag op 30-04-2021 09:41 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:14
Dat zijn de meeste 'testen'. Oplezen van de specs, en vaak nemen ze niet eens de moeite om zélf een enthousiast verhaal te verzinnen, maar nemen ze dat over van de marketingmachine van het merk.
Sorry, dat vind ik geen test. Dat is gewoon een bewegende verkoopfolder.

Dit zijn reviews:

(speciaal voor @Will_M )

Of deze:

Dit zijn motoren die hij zelf heeft gekocht, grondig gebruikt, en daar zijn bevindingen van verzamelt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
mphilipp schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:11:
[...]

Kweenie...gewoon het rijden vind ik heerlijk. Tuurlijk vind ik het geluid wel leuk, maar het is niet dè reden dat ik motorrijd. Met de GSA vond ik het altijd wel leuk in een tunnel om 'm een beetje te laten afzakken en dan een dot gas te geven. Die doffe roffel was heel mooi om te horen. De 6 cilinder van de K16 gaat pas mooi klinken als je 'm helemaal open draait, en dan zit je al heel snel aan de hoogst illegale snelheden. Verder is het een heel beschaafd geluid, niet heel spectaculair.

[YouTube: BMW K1600 GT/GTL --- HATTECH exhaust 6in2in6]
Wel mooi dat hij een nummerbord met GT160(0) heeft. :)
Mooi rijden daar in de buurt van Ulm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:41:
Dat zijn de meeste 'testen'. Oplezen van de specs, en vaak nemen ze niet eens de moeite om zélf een enthousiast verhaal te verzinnen, maar nemen ze dat over van de marketingmachine van het merk.

Dit zijn reviews:
[YouTube: 2021 Tenere 700, is it really that good? A riders perspective.]
(speciaal voor @Will_M )

Of deze:
[YouTube: Don't buy a KTM 790 / 890 Adventure r or s until you watch this review]

Dit zijn motoren die hij zelf heeft gekocht, grondig gebruikt, en daar zijn bevindingen van verzamelt.
Had een poosje terug een mail gestuurd naar MotoMondo, de importeur van Royal Enfield in Nederland, met de vraag wat er mogelijk was qua motoren testen voor mijn kanaal. En ze vonden mijn review van de himalayen niet representief voor de motor omdat ik zei dat hij kut is voor op de snelweg en ik hem niet moest vergelijken met de BMW 310GS en KTM 390 8)7. En om die reden wilden ze niet met mij samenwerken... Oh ja en Itchyboots was al hun perfecte ambassadeur natuurlijk..

oke dan niet, dan ga ik wel lekker naar dealers toe die hem wel uitlenen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:41:

Dit zijn reviews:
[YouTube: 2021 Tenere 700, is it really that good? A riders perspective.]
(speciaal voor @Will_M )

Of deze:
[YouTube: Don't buy a KTM 790 / 890 Adventure r or s until you watch this review]

Bret Tkacs heeft sowieso een tof kanaal, goede uitleg en leuke reviews van gear en motoren.

Deze dude is ook wel eerlijk over de T7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Bommes schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:38:
[...]

Klopt, maar ik vind het niet zo mooi bij de BMW's..
Bij de Dr.Big wel en bij de nieuwe V-strom ook wel.

Maar goed mijn Guzzi lijkt ook wel een eend zo met die koplamp en het spatbord, dus ook daar zit een soort van snavel op.

[Afbeelding]
Ik heb vooral deze associatie bij de koplampen en het spatbord van jouw Guzzi:
Afbeeldingslocatie: https://static.nationalgeographic.nl/files/styles/image_3200/public/plague-doctors-reference-og.jpg?w=1600

Ik vind dat het minst geslaagde stukje van deze hele gave motor!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:37

charrel

Cortisol4life..

Vrijdag schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:37:
[...]

Raak die landwalvis maar is kwijt uit je spiegel op je supersport op een mooi bochtig weggetje :+
Wordt denk ik toch de opvolger van r1200r, een 1250rt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@DrivinUCrazy & @Bommes

Grappig dat in beide filmpjes aangaande de Yamaha T7 / XTZ690 het zelfde punt aangaande de uitlaat aangekaart wordt. Toen ik mijn XTZ690 vorig jaar Oktober in een opwelling kocht was dát het eerste waar ik bij de dealer m'n vragen / opmerkingen bij had en was dat ook de rede om het Explorer-Pack er direct bij te bestellen waardoor er ook achter een set valbeugels op komt. Dealer had er toen nog nooit zó naar gekeken.

Ik heb persoonlijk liever een verbogen kofferframe wat gemakkelijk te ververvangen is dan dat het gelaste frame volledig afgeschreven gaat worden ná een valpartij (al moet je dan overigens wel érg lomp vallen, maar.... Just in Case). Apparaat heeft géén afzonderlijk 'sub-frame' dus het is echt het gehele frame wat dan nieuw mag komen....

Speeltje bevalt overigens érg goed, ook al heb ik er nog niet al te veel mee kunnen rijden :+

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 30-04-2021 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:26

A13X

Dude

Will_M schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:55:
@DrivinUCrazy & @Bommes

Grappig dat in beide filmpjes aangaande de Yamaha T7 / XTZ690 het zelfde punt aangaande de uitlaat aangekaart wordt. Toen ik mijn XTZ690 vorig jaar Oktober in een opwelling kocht was dát het eerste waar ik bij de dealer m'n vragen / opmerkingen bij had en was dat ook de rede om het Explorer-Pack er direct bij te bestellen waardoor er ook achter een set valbeugels op komt. Dealer had er toen nog nooit zó naar gekeken.

Ik heb persoonlijk liever een verbogen kofferframe wat gemakkelijk te ververvangen is dan dat het gelaste frame volledig afgeschreven kan worden ná een valpartij (al moet je dan overigens wel érg lomp vallen, maar.... Just in Case).

Speeltje bevalt overigens érg goed, ook al heb ik er nog niet al te veel mee kunnen rijden :+
Lomp vallen met net nieuwe motoren heb je geloof ik wel wat ervaring mee :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Nou...de RT is lang niet zo'n lompe machine als het voorheen was. Hij is zwaar, maar daar merk je niets van (behalve als je 'm op moet tillen dan) en door die kuip uit losse panelen op te bouwen oogt het minder massief.

Ik ben benieuwd of ze dit jaar of anders volgend jaar nog een nieuwe K1600 presenteren. Die deelt een aantal onderdelen met de RT, zoals de koffers en het dashboard en ook de algehele styling heeft overeenkomsten. Dus de nieuwe RT, en het niet meer beschikbaar zijn van bv de GTL in de configurator op de site doet vermoeden dat ze met een nieuw model komen en de voorraad opmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 16:41
Will_M schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:55:
@DrivinUCrazy & @Bommes
Ik heb persoonlijk liever een verbogen kofferframe wat gemakkelijk te ververvangen is dan dat het gelaste frame volledig afgeschreven gaat worden ná een valpartij (al moet je dan overigens wel érg lomp vallen, maar.... Just in Case). Apparaat heeft géén afzonderlijk 'sub-frame' dus het is echt het gehele frame wat dan nieuw mag komen....
Precies hierom zorg ik er altijd voor dat ik op de linkerkant val 8)

Mijn grootste ergernis met de T7 zijn de niet-tubeless velgen, wat een geklooi (ik vervang graag zelf mijn banden). Zit ernstig te overwegen om bij Haan Wheels een set mooie gouden excel velgen mét tubeless conversie te bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:31

Secsytime

Automagisch

mphilipp schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:11:
[...]

[YouTube: BMW K1600 GT/GTL --- HATTECH exhaust 6in2in6]
Blok kan sws te weinig toeren maken om echt te janken.. helaasch natuurlijk, want een janked 6 cilinderblok <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
BlackLabel01 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:10:
[...]

Precies hierom zorg ik er altijd voor dat ik op de linkerkant val 8)

Mijn grootste ergernis met de T7 zijn de niet-tubeless velgen, wat een geklooi (ik vervang graag zelf mijn banden). Zit ernstig te overwegen om bij Haan Wheels een set mooie gouden excel velgen mét tubeless conversie te bestellen :)
Mijn Guzzi heeft ook binnenbanden.
Model jaar 2021 heeft wel tubeless velgen.. 8)7
Ik heb nog niet lek gereden maar als dat zo ver is dan is het wel klote zo ja.
2 opties: ik bestel een set van die beadbreakers/banden-lichters en neem die + een binnenband mee.
Of ik trek de banden van de vegen en maak ze fl tubeless met van die 3M sealant tape, schijnt ook gewoon goed te werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Secsytime schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:11:
[...]
Blok kan sws te weinig toeren maken om echt te janken.. helaasch natuurlijk, want een janked 6 cilinderblok <3
Zoals deze bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
sypie schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:17:
Sluit het rubber rondom je vizier ook goed aan bij het vizier zelf? Ow, en niet te vergeten: check goed of links en rechts het vizier goed naar beneden klikt. Bij mij wil het nog wel eens gebeuren dat wanneer ik het alleen met het lipje naar beneden doe, de andere kant niet goed sluit.
Ik ga eens even testen en zal ook eens zonder kin gordijntje proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:20

botoo

💀 too old to die young

418O2 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:08:
Ben wel benieuwd wie zo iets in de praktijk koopt. Er is weinig harley aan, buiten de prijs toch?
Ik verwacht dat de Pan weinig van het 'eigen' HD publiek aanspreekt dus zullen ze het moeten hebben van een nieuwe doelgroep en dat zal niet makkelijk zijn.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Man man man wat een geluid! Het lijkt wel een F1 auto.

Met zulke pijpen hoor je motoren goed aankomen... ow, wacht. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:37:
[...]
Man man man wat een geluid! Het lijkt wel een F1 auto.
Ja, met 20.000rpm jankt dat wel lekker. Ook al is het 'maar' een 250cc. Die zuigers zijn dan net vingerhoedjes.
Met zulke pijpen hoor je motoren goed aankomen... ow, wacht. :+
Ja, die hoor je door de hele stad. Hebben ook totaal geen dempende functie 8)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:57
De lekkerste sound komt toch wel uit een 6-in-1 uitlaatsysteem :P

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

charrel schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:53:
[...]
Raak die landwalvis maar is kwijt uit je spiegel op je supersport op een mooi bochtig weggetje :+
Wordt denk ik toch de opvolger van r1200r, een 1250rt.
Daar vergissen een hoop mensen zich inderdaad nog in. Eigenlijk zouden die mensen een keer voor de gein een proefritje moeten maken op zo'n machine. Ik sta er steeds weer versteld van hoe BMW het voor elkaar krijgt om die motoren zo licht en behendig te laten sturen. Uiteraard merk ik op de héle kleine weggetjes in de bergen dat ik een hele zware motor heb, dat is duidelijk. Maar dan heb ik het écht over de heeeeeele kleine weggetjes, waar ik al uit de weg moet als er een fietser aankomt als tegenligger. Ik denk 1.5m breed ofzo, met haarspelden en heel slecht wegdek. Dat is vermoeiend rijden, en heel langzaam omdat er zo weinig plek is en er theoretisch tegenliggers kunnen komen. Op een RT of GS gaat zoiets veel moeitelozer. Ik heb met die motoren ook nooit last gehad van het relatief hoge gewicht en met de RT (een '97 er dus nog best zwaar) ben ik zelfs offroad geweest. Geen problemen ondervonden, alleen de veerweg is een beetje kort voor dat werk.
Het is ook niet voor niets dat de politie erop rijdt. Die moeten een machine hebben die wendbaar is en goed rijdt, ook snel als het moet.
Op het circuit rijden gelijkwaardige rijders een RT of GS natuurlijk zoek met een supersport, maar het is geenszins een trage of lompe machine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Aan de gene welke zojuist die filmpjes met al die 'Oud IJzer' motoren aan het posten zijn.... Én bedankt, hé.

Herinner me maar weer even aan al dat érg leuke speelgoed. :+

Dit jaar gaan de PinksterRaces in Oss wederom helaas niet door vanwege Covid19. Daar rijden ze normaliter ook altijd nog gewoon races met dát soort materiaal, gewoon omdat 't kán en omdat die spullen daar ook voor gemaakt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:28
Will_M schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:27:
Aan de gene welke zojuist die filmpjes met al die 'Oud IJzer' motoren aan het posten zijn.... Én bedankt, hé. Herinner me maar weer even aan dat érg leuke speelgoed. :+

Dit jaar gaan de PinksterRaces in Oss wederom helaas niet door vanwege Covid19. Daar rijden ze normaliter ook altijd nog gewoon races met dát soort materiaal, gewoon omdat 't kán en omdat die spullen daar ook voor gemaakt zijn.
TT tubbergen is ook altijd mooi _/-\o_
Leuke evenement om langs te gaan, oude motoren kijken en op de parkeerplaatsen naar nieuwe motoren kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wie dacht ook alweer dat je minder grip hebt in de regen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
ja dat telt niet. Die doen dingen op politiemotoren van 450kg die ik op een fiets nog niet kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kneusteun schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:44:
[...]

TT tubbergen is ook altijd mooi _/-\o_
Leuke evenement om langs te gaan, oude motoren kijken en op de parkeerplaatsen naar nieuwe motoren kijken ;)
Tot een aantal jaar geleden werd op 't circuit in Oss ook nog het ONK wegraces verreden tijdens de Pinksterdagen. Was altijd érg leuk om mee te maken maar helaas... 'Das war einmal'.

Het oude 'GP' circuit (Paalgraven) is tegenwoordig bijna helemaal om/volgebouwd als zijnde industrieterrein . Het MX circuit is gelukkig nog wel intact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

418O2 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:56:
ja dat telt niet. Die doen dingen op politiemotoren van 450kg die ik op een fiets nog niet kan
Waarschijnlijk is het durven. Als de motor/banden het aankan qua grip, moet het ook kunnen als jij erop zit. Je moet alleen nog weten dat het kan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
mphilipp schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:01:
[...]

Waarschijnlijk is het durven. Als de motor/banden het aankan qua grip, moet het ook kunnen als jij erop zit. Je moet alleen nog weten dat het kan...
Ik heb zo een maat op zijn Pan European.
Samen met zijn vriendin achterop, gewoon spiegels aan de grond in de zeikende regen...
Niet normaal, iedereen haakt echt ver voor dat punt af en gaat het rustig aan doen.
Zijn letterlijke woorden: "als die banden dat kunnen moet ik het ook kunnen".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bambufan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 16:44
[...]

Motor.nl wordt gesponsord door HD toch? Volgens mij zijn ze vrijwel altijd positief over motoren die de testen. Hoe vaak hoor je wel niet dat "het een ontzettend leuke motor is" :+
Dat is hoe een commerciële zender werkt. Misschien komt dit toontje je bekend voor:

[ Voor 16% gewijzigd door Bambufan op 30-04-2021 15:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 20:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Will_M schreef op zondag 25 april 2021 @ 15:28:
[...]

Die kruiskop zul je er inmiddels waarschijnlijk wel met een PASSENDE slagschroevendraaier uit mogen gaan 'meppen' ... Ziet er uit als een stalen schroef in een aluminium blokdeel en dat spul zet zichzelf middels 'Galvanisch Lassen' echt wel goed vast na een 'X' aantal jaren waarin het hele spul nooit los heeft hoeven te komen.

Als ik 't even snel bekijk is 't ooit een mooie JIS kop geweest, daar moet je vervolgens niet met 'Phillips' bitjes / schroevendraaiers aan willen gaan rommelen (vice versa geldt 't zelfde maar de meeste mensen hebben geen JIS spullen in huis) :+
En de slagschroevendraaier did the trick. Vervolgens kon ik de kilometertellerkabel dus losmaken, maar nee hoor; geen kabel geknapt :/

Bij het opnieuw aansluiten om te testen zag ik dat de kabel om een plat roterend pennetje in de versnellingsbak hoort te zitten, maar ook dat deze er omheen zit geschoven zonder geklemd te zijn. Nu dat die er weer goed overheen valt werkt alles ook gewoon naar behoren. Dus eigenlijk: had ik aan de kant van de meters wat met die kabel gedraaid en geduwd, had ik 'm waarschijnlijk ook op de juiste plek gekregen.

De originele kabel zag er nog perfect uit dus die is schoongemaakt, wat ingevet en gewoon teruggeschoven. Nieuwe borgschroef erin en klaar. De nieuwe kabel houd ik als reserve. En dan ook maar gelijk filters en vloeistoffen vervangen. En de richtingaanwijzers en achterlichten vervangen voor LED. En ballasten erin. En alles tot in de naden schoongemaakt. En niet-originele schroeven vervangen voor nieuwe, originelen zodat er overal weer één inbusmaat zit. Alle kappen liggen er nu toch af... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
Weten, niet denken :+ Ik meen iets van 70% van de normale grip, dus als je sowieso al niet op de limiet zit, niets aan het handje! Leuke fietsen wel trouwens, zo te zien Honda VFR800FI's met valbeugels + normaal stuur.
mphilipp schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 08:22:
[...]

Op die dagen...als in meervoud? Lijkt mij dat je voorlopig aan een motorfiets niet echt heel veel hebt als ondersteunende accu voor thuis.
Jazeker, ik heb er 3 staan, als de garage klaar is zal dat richting de 5 gaan. Ik kan er maar op 1 tegelijk rijden en ik moet ook nog tijd hebben om te rijden uiteraard, dus het merendeel van die tijd staan die dingen gewoon stil. In tegenstelling tot een auto die vaak niet thuis is.
[...]
Sowieso staat dat hele electrische rijden met motorfietsen nog echt in de kinderschoenen. Misschien als vervanging van scooters en lichte motorfietsen die in veel landen worden gebruikt voor woon-werkverkeer. Dan rij je vaak niet hele grote afstanden per dag en is de range niet het grote probleem. Je kunt dan misschien op het werk laden en thuis ook weer, dus dan is dat geen struikelblok meer.
Maar als je de motor (ook) recreatief gebruikt en leuk wilt toeren of op vakantie wordt het een ander verhaal. Je moet dan je ritjes plannen rond de capaciteiten van je voertuig. En waar het met benzinemotoren nog een kwestie is van een benzinestation opzoeken, moet je echt een pauze van minimaal een uur inlassen. Als je een snellader hebt.
Dat zijn natuurlijk de standaard bezwaren, maar het blijft ook een kwestie van persoonlijk gebruik.
'De range is te beperkt' - Merendeel van de ritten die ik doe zijn <100 km, uurtje of 3 zeg maar.

'Op vakantie gaan met zo'n ding gaat niet' - dat gaat wel, maar het is een andere manier van reizen. Over de snelweg (waar toch flikker aan is als je het mij vraagt) is hij snel leeg. Maar als ik kijk naar de motorvakanties die ik al heb gedaan, dan is 200km op een dag door de bergen best voldoende. Dat halen sommige motoren al zonder laden, de andere kan je 's middags aan de lader hangen tijdens de lunch en dan 's avonds verder laden om 's ochtends weer vol te vertrekken.
[...]
Aan mij hebben ze het nog lang niet verkocht. Sowieso is het momenteel nog veel te duur. Ik zat gisteren op de site van Zero te kijken en dan ben je dik 25K kwijt en kun je niet eens 200km rijden met dat ding.
Dat sowieso! Maar er komt nog genoeg aan:
https://electrek.co/2021/...cost-electric-motorcycle/
https://electrek.co/2021/...t-is-actually-affordable/

En dan natuurlijk nog al het Chinese spul ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

theredone51 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:30:
[...]
Weten, niet denken :+ Ik meen iets van 70% van de normale grip, dus als je sowieso al niet op de limiet zit, niets aan het handje! Leuke fietsen wel trouwens, zo te zien Honda VFR800FI's met valbeugels + normaal stuur.
Klopt, maar normaal gesproken zul je heel hard moeten zoeken naar een consument die op de limiet van zijn materiaal (vooral banden) komt. En die politiejongens doen hetzelfde ook op die dikke BMW fietsen. Net als stuntrijders. Die doen dingen waar wij bang van worden, alleen van het ernaar kijken al.
Jazeker, ik heb er 3 staan, als de garage klaar is zal dat richting de 5 gaan.
3 electrische motoren? En straks 5? Verzamel jij ze?
Dat zijn natuurlijk de standaard bezwaren, maar het blijft ook een kwestie van persoonlijk gebruik.
'De range is te beperkt' - Merendeel van de ritten die ik doe zijn <100 km, uurtje of 3 zeg maar.
Het is misschien een standaard bezwaar, maar ik heb geen zin om mijn toertochtjes aan te gaan passen aan de motor. Ik doe soms wel eens een toer die richting 200km gaat. En als ik op vakantie ga, wil ik ook iets verder dan België als het even kan. Afgelopen zomer ben ik naar Italië gegaan, en dan doe ik een eerste dag een flink stuk snelweg omdat ik anders een week onderweg ben (Anneci binnendoor kost je al 3 dagen). Vervolgens rij ik op een dag echt wel meer dan 200km.
Ja, een andere manier van reizen. Zoals ik al zei: je moet dan je reis aan gaan passen aan de capaciteiten van de motor. Voor wie dat acceptabel is, is dat prima. Ik vind dat niet, dus ik wacht nog even. Met de auto was het eerst precies hetzelfde, ook al rijden de meeste mensen niet meer dan 60km op een dag. Nou ga ik niet met de auto op vakantie, dus dat scheelt weer. Ik zou in principe electrisch auto kunnen rijden, maar het grootste probleem dat ik had en nog steeds heb is dat ik niet kan laden bij mijn huis. In onze parkeergarage is geen laadpaal en een haspel vanaf de 20ste is geen optie. Dus dan blijft het kloten met een of andere plek in de buurt zoeken met een laadpaal. Het is het allemaal nét niet zeg maar. En ik heb niet zo de behoefte om de wereld te redden, dus ik laat het nog maar even aan mij voorbij gaan. Ik heb ook helemaal geen geld over voor een Tesla. En zo goedkoop als mijn Mii zijn ze voorlopig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Kan je vertellen dat nat wel degelijk minder grip geeft met een slick :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:42

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
LankHoar schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:11:
[...]

+ @kazzzdafke

In Tsjechië inderdaad, ten oosten van Praag. Dus @Jolke had gelijk :)

Hier is het vandaag 20 graden en volop zon (wel hier en daar wat bewolking). Dit zou nog aan moeten houden tot en met vrijdag, maar zaterdag bewolkt en zondag regen, dus vandaar lekker vrijdagmiddag vrijgenomen en hopen dat de voorspellingen uitkomen die dag 8)
Net terug. Oh wat heerlijk! Weer was prachtig. Schat dat ik zo'n 150-200 km heb gereden (ging van punt naar punt, al dan niet met navigatie dus niet bijgehouden), en heerlijk veel bochtwerk (lang leve Kurviger, en sowieso is CZ lekker bochtig). Deels tezamen met een andere motorrijder die ik voor het eerst ontmoette, best gezellig. Ook nog een stukje offroad gereden om een bepaalde bezienswaardigheid te kunnen bereiken. Daar is een Harley niet voor gemaakt, maar leuk was het wel :+
Jolke schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:58:
[...]

En ons lekker maken met mooie foto's... heel graag! :)
You ask, I serve:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fke07IdH60AgpItBx1OiCoUhezo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sftWyU6b7ne5pCKAZknob1bb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fmdm-QsuYHmgG9lUv6Zlbv6G3Ho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/18iODFvdseIRZJ0a2cuCGETs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Y4QeVpFxu1VQHzBCSNsE7zF0GI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uGRoMrrzeC4Uf8hOjEtX1dC9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fImUkj85SBiEG5tvIpnM2-lNusU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/whnieBQqYVz2G2600aC4ReuN.jpg?f=fotoalbum_large

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
_eLMo_ schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:22:
[...]

Mijn garage is niet groot genoeg, en iets met budget :+
Okay, dit idee spookt nu al een tijdje rond in mijn hoofd.
Ik ga m’n GS verkopen voor de zomer. :o

De GS is het ultieme compromis. En nu ik meer offroad rijd wil ik voor twee fietsen gaan.

Iets van een Honda CRF450 en daarnaast een dikke tourer (niveau Goldwing 1800 / K1600).

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@_eLMo_ tof idee, kleine lichte offroad motor en een "tourer".

Ik heb na mijn V-Strom gekozen voor een allroad zoals jou GS.
De V-Strom was echt een weg motor met het uiterlijk van een allroad.
Mijn huidige Guzzi is net wat meer geschikt voor offroad.

Maar ik zou toch ook wel wat minder zwaar en duur willen.
Maar ja ff een dagje snelweg naar het zuiden om daar offroad te gaan is er dan niet echt meer bij.
Dat gaat met zo een allroad zeker wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 01-05-2021 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bommes schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 11:21:
@_eLMo_ tof idee, kleine lichte offroad motor en een "tourer".

Ik heb na mijn V-Strom gekozen voor een allroad zoals jou GS.
De V-Strom was echt een weg motor mijn huidige Guzzi is net wat meer geschikt voor offroad.
Maar ik zou toch ook wel wat lichters willen.
Maar ja ff een dagje snelweg naar het zuiden om daar offroad te gaan is er dan niet echt meer bij.
Dat gaat met zo een allroad zeker wel.
Ik denk dus dat dat enorm meevalt. Als je kijkt naar veel allroaders die de wereld rond gaan rijden ze vaker op een Honda CRF450L of vergelijkbare Yamaha/KTM/Kawa dan op een 800+ cc machine.

Onze “eigen” ItchyBoots reed op een Himalayan, en nu zelfs op een CRF250L.

Mijn oog valt het meest op een KTM 690 Enduro R (of Husqvarna 701 Enduro) tot nu toe. Mijn voornaamste eist is dat er nog (uitschakelbaar) ABS op zit.

Afbeeldingslocatie: https://motohouse.bg/wp-content/uploads/2020/02/KTM-690-ENDURO-R-2020-motohouse.bg_.jpg

Maar ik moet eerst maar eens flink wat modelletjes proefrijden.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:28
Laat ze maar weer een nieuwe dr650 of XR650 maken.
Dat waren volgens mij de betere tussen modellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
@_eLMo_ de mensen die er de wereld mee rond gaan die hebben de tijd.
Die willen niet in 1 weekje naar Zuid Europa, daar rond rijden en weer naar huis.
Dus op dag 1 ff 8 of 9 honderd km snelweg weg kappen.
Het kan, je hebt gelijk maar het lijkt me verre van ideaal.
Dan vind ik het "ongemak" van een zware allroad eerder een compromis dat ik zou overwegen dan het gebrek aan comfort op de normale weg.

We wonen gewoon in een minder geschikt hoekje van Europa voor het echte off-road/allroad rijden.
Als ik in Spanje/Italië/Frankrijk/enz zou wonen dan had ik inderdaad ook een toffe lichte offroad er bij staan.

Die 690 is echt een toffe optie, ik vind zelf de Husky 701 nog gaver. Net wat exclusiever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

* Bommes heeft dit op zijn 2022 planning gezet.

Nu eens gaan kijken hoe we dat mogelijk gaan maken.

Pagina: 1 ... 294 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.