Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 291 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.343 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-10 10:00
mphilipp schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:27:
[...]

Kurviger kan dat, via een kleine omweg. De Kurviger Pro app kan alleen navigeren; de route moet je op de website maken, en dat kan met een hoop opties (bochtig, extra bochtig etc), de gegenereerde route importeer je dan weer in de app (of in elke andere navigatie app/apparaat).
Duurt ietsje langer dan spontaan op een knop duwen en hup, een route en knallen maar.

Ik vond Calimoto ook wel interessant, maar inderdaad best duur als je 'm echt wil gaan gebruiken. Kurviger is een goede optie vind ik.
De Kurviger Pro app is er trouwens alleen voor Android. Helaas geen iPhone. Ik zelf maak de routes ook via de Kurviger website en deze importeer ik dan weer in Calimoto. Tot heden nog geen betere oplossing kunnen vinden.
Bommes schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:24:
[...]

De tomtom rider serie kan dit, ik weet niet of de app dit ook kan??
Op de app kan je helaas geen .gpx bestanden inladen.

[ Voor 12% gewijzigd door pl0xs op 19-04-2021 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:23
Op de website van Calimoto kun je imo prima routes maken en daar heb je wel toegang tot alle kaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:54

Vrijdag

De Zwarte

https://www.rtvoost.nl/ni...oelen-zich-geterroriseerd

Het stadswapen van Enschede lijkt zo wel verdacht veel op het symbool van Khorne:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/af/Enschede_wapen_1819.svg/260px-Enschede_wapen_1819.svg.png

Afbeeldingslocatie: https://static.wikia.nocookie.net/age-of-sigmar/images/c/cc/Khorne-Symbol.png/revision/latest?cb=20150721123450

Gezellige jongens:

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/5e/52/0e/5e520e0654e8f310cfa6f835b111b3e3.jpg

:+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
Jolke schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:34:
Op de website van Calimoto kun je imo prima routes maken en daar heb je wel toegang tot alle kaarten.
Dan loop je nog steeds tegen het probleem dat je niet buiten je gratis gebied mag rijden in Calimoto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

pl0xs schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:32:
[...]
De Kurviger Pro app is er trouwens alleen voor Android.
Scenic is de Apple variant van Kurviger. Schijnt erop gebaseerd te zijn.
En je kunt nog steeds routes maken met Kurviger.de en vervolgens importeren in de app van jouw keuze. Is MyRoute ook voor Apple beschikbaar? Want dat is ook een optie.

[ Voor 25% gewijzigd door mphilipp op 19-04-2021 12:53 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-10 19:43
R0y. schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:52:
Nou de Superduke kan er weer een jaar tegen aan. Beurtje gehad en alles was goed!

Toen ik de motor kocht bij Goedhart had ik via MF contact gezocht met de vorige eigenaar om wat informatie in te winnen want Goedhart kon mij dus weinig vertellen behalve over de onderhoudshistorie. Voorbeeld: Goedhart adviseerde mij eigelijk een andere Superduke want die had al de track pack etc. Terwijl dit dus wel op die van mij stond.... De vorige eigenaar had toen ook bij mij aangegeven dat er een volledig Akrapovic systeem op had gezeten toen hij hem had en de bijhorende mapping zou er nog op staan. Ik heb toen aan Goedhart de vraag gesteld of ze dit wouden checken en indien dit inderdaad het geval zou zijn of ze dan de standaard mapping er op konden zetten. Dit zouden ze doen, bij aflevering toen nog eens naar gevraagd en dit was gedaan. Daar ga je dan van uit toch?

Toch maar even bij mijn eigen dealer navraag gedaan of hij dit tijdens de beurt wou controleren.. En de Akra mapping stond er dus nog op dus deze heeft hij aangepast. Erg benieuwd wat dit doet met het karakter van de motor en het verbruik. Gelukkig heeft dit verder geen schade o.i.d. opgeleverd.

Vooral blij dat alles goed was, gelijk er weer een jaar KTM mobiliteitsservice bij. Hopen dat ik het niet nodig ga hebben. :+
Akra mapping met standaard uitlaten is meestal wel funest voor de katalysator. Denk dat hij nu wel op de standaard map iets minder fel en wat zuiniger word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-10 19:25
pl0xs schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:32:
Op de app kan je helaas geen .gpx bestanden inladen.
Maar dat de vraag toch ook niet?
vraagsteller wilde een willekeurige rond rit maken.
Dat kunnen de tomtom rider apparaten, de nieuwe garmins ook maar daar is geen app van.
Maar of de tomtom app het ook kan weet ik dus niet.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
Bommes schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:53:
[...]

Maar dat de vraag toch ook niet?
vraagsteller wilde een willekeurige rond rit maken.
Dat kunnen de tomtom rider apparaten, de nieuwe garmins ook maar daar is geen app van.
Maar of de tomtom app het ook kan weet ik dus niet.
Je hebt gelijk!

[ Voor 11% gewijzigd door pl0xs op 19-04-2021 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10 15:54
Ik zal eens kijken naar kurviger icm de website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:38
roda_djavulen schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:53:
[...]

Akra mapping met standaard uitlaten is meestal wel funest voor de katalysator. Denk dat hij nu wel op de standaard map iets minder fel en wat zuiniger word.
Ja klopt, de monteur gaf aan dat er nog geen reden was voor zorgen dus daar ga ik dan maar van uit.. Het verbruik lag nu ergens op 1 op 14, dus ik ben wel benieuwd in hoeverre dat gaat veranderen. Ik had wel het idee dat hij onderin (voornamelijk snelweg gereden, wil nog een ritje deze week doen) wat lomper was als hiervoor maar dat maakt het apparaat juist leuk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:23

thijsco19

KTM 990 SMT

mphilipp schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:27:
[...]

Kurviger kan dat, via een kleine omweg. De Kurviger Pro app kan alleen navigeren; de route moet je op de website maken, en dat kan met een hoop opties (bochtig, extra bochtig etc), de gegenereerde route importeer je dan weer in de app (of in elke andere navigatie app/apparaat).
Duurt ietsje langer dan spontaan op een knop duwen en hup, een route en knallen maar.

Ik vond Calimoto ook wel interessant, maar inderdaad best duur als je 'm echt wil gaan gebruiken. Kurviger is een goede optie vind ik.
@Robbie T
In de kurviger (pro) app je vinger een paar seconden op een willekeurige plek op de kaart houden, komt dan een menu tevoorschijn waarin je kan kiezen om een rondrit te plannen.
Verder nog geen ervaring mee maar kan dus wel.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10 15:54
thijsco19 schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:52:
[...]

@Robbie T
In de kurviger (pro) app je vinger een paar seconden op een willekeurige plek op de kaart houden, komt dan een menu tevoorschijn waarin je kan kiezen om een rondrit te plannen.
Verder nog geen ervaring mee maar kan dus wel.
aah, kijk dat scheelt weer!
De app blinkt niet uit in gebruiksvriendelijkheid zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Inderdaad dat is echt wel een beetje drama....

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:23

botoo

💀 too old to die young

Afgelopen week Scenic abbo maar eens betaald en van het weekend op een oude iPhone gebruikt met een geimporteerd gpx bestand. Werkte opvallend goed, prima zichtbaar en duidelijk verstaanbare instructies.
Ik heb wel ff in mijn agenda genoteerd wanneer ik het tijdig op moet zeggen als het uiteindelijk toch niet voldoende bevalt of als ik iets beters tegenkom.

Onderweg zag ik nog iets geligs onder mij wegschieten, ik had niets op de weg gezien maar mogelijk niet voldoende opgelet. Remmen, sturen, schakelen, alles leek in orde dus verder geen aandacht aan besteed. Aangekomen bij een tussenstop nog eens goed gekeken of er geen schade te zien was, niets te vinden, ook mijn kentekenplaat niet :o die was dus kompleet met side-mount afgebroken :-( .

Route maar afgebroken en met gezwinde spoed naar huis gereden. Ben er wel achter gekomen dat als je drie kwartier 'vlotjes' doorhaald dat je nekspieren toch wel wat te verduren krijgen. Gelukkig geen wit/rood/blauwe auto's gezien en over flitskasten was ik ff niet zo bezorgd :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:17
Tomtom app kan het prima met gpx bestanden overweg, weliswaar met een kleine omweg.

Je kunt via je browser (ook telefoon dus) inloggen op tomtom mydrive, daar je gpx uploaden en 'synchroniseren met je apparaten'. Vervolgens in de app (ingelogd zijn uiteraard) naar 'my routes' en dan kun je daar mooi je geuploade route kiezen. Werkt super (zelfs met een pirate versie van de GO app :Y) )

Zomaar een route van X aantal km genereren kan helaas niet met de app.. :'(

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:00
Op iPhone?

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:17
Voorlopig heeft alleen de Android versie van de TomTom GO app de 'my routes' functionaliteit. Lees hier en daar dat mensen het al jaren in de iOS versie willen, maar TomTom komt maar niet met de feature aanzetten..

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 02:37

BioHazard

*\o/*

Leviathius schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:05:
[...]

Voorlopig heeft alleen de Android versie van de TomTom GO app de 'my routes' functionaliteit. Lees hier en daar dat mensen het al jaren in de iOS versie willen, maar TomTom komt maar niet met de feature aanzetten..
Tomtom zegt al enkele maanden dat de devs ermee bezig zijn, dus t zou eraan komen op iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
BioHazard schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:07:
[...]

Tomtom zegt al enkele maanden dat de devs ermee bezig zijn, dus t zou eraan komen op iOS.
Dat is al een aantal jaren zo, die enkele maanden :)

Heeft trouwens niets met TT te maken, maar wel mnet iOS en dat ze de restrictie hiervoor niet willen opheffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:08
Ik deed op iphone altijd met sygic, werkte perfect! gaf waarschuwingen met heftige bochten, en erg duidelijk en overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-10 17:08
Om me in de TomTom discussie te mengen:
Vriend van me rijdt met een Rider 550 en die 'bochtige wegen' optie werkt in mijn ogen perfect. Andere vriend van me heeft zowel Calimoto als Kurviger, die pakken op een andere manier de bochtige wegen.

Waar TomTom echt mooie binnendoor-routes voorschotelt, maken de andere twee zich er gemakkelijk vanaf door tussendoor van een weg af te gaan en een afslag als een bocht te rekenen...

Overigens zit in de app de optie 'bochtige weten' niet. Dat is één van de redenen dat ik toch weer naar een TomTom device op zoek ga.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Kars schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:49:

Overigens zit in de app de optie 'bochtige weten' niet. Dat is één van de redenen dat ik toch weer naar een TomTom device op zoek ga.
Dat is denk ik ook de reden dat die optie er niet in zit ;)
Devices verkopen om features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Kars schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:49:
Om me in de TomTom discussie te mengen:
Vriend van me rijdt met een Rider 550 en die 'bochtige wegen' optie werkt in mijn ogen perfect. Andere vriend van me heeft zowel Calimoto als Kurviger, die pakken op een andere manier de bochtige wegen.

Waar TomTom echt mooie binnendoor-routes voorschotelt, maken de andere twee zich er gemakkelijk vanaf door tussendoor van een weg af te gaan en een afslag als een bocht te rekenen...

Wat mij ergert aan de bochtige wegen optie in de TT 550 is dat je van een doorgaande weg wordt geleid, de parallelweg op en dan een stukje verder weer via een rotonde de doorgaande weg op gestuurd wordt. Ook heeft TT er geen probleem mee om je in de bebouwde kom een woonerf in te sturen om daar 'gezellig' wat bochten te gaan maken. Als er nou een functie was waar je dat mee uit kon schakelen. Bijvoorbeeld door wegen in de bebouwde kom een ander 'kenmerk' mee te geven waardoor dan de bochtige route functionaliteit niet werkt.

Ik kan me wel voorstellen dat je in heuvelachtige gebieden in het buitenland leuke tochten kan plannen. In Nederland echter vind ik het niet echt bijzonder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Precedente
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-10 11:54
Op de TomTom app kun je wel voor een Kronkelroute kiezen. Het maakt niet gelijk een super mooie toeristische route ervan, maar is wel vaak beter dan het alternatief.
Door de routetype te wijzigen en te kiezen voor kronkelroute.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PzlFRx2_BAZLvJNytoRAUcLps3M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NuKSWEdgxUgqTafGO4EWYOMG.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jDq6CiFTaCsu25TkqIznBsXNqE0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MkoSJClcbUkeNL1mhMNHVrAW.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazzzdafke
Mss eens met mijn volgende motor proberen als ik em langer dan 3 jaar hou :)

https://www.nieuwsmotor.n...mw-ook-voor-andere-merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 02:37

BioHazard

*\o/*

kazzzdafke schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:39:
[...]

Dat is al een aantal jaren zo, die enkele maanden :)

Heeft trouwens niets met TT te maken, maar wel mnet iOS en dat ze de restrictie hiervoor niet willen opheffen.
Ah ok, dat wist ik niet. Was recent de opmerkingen in de App Store aan het lezen, en TomTom reageerde daar met "soon" ™ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:12
kazzzdafke schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:46:
Mss eens met mijn volgende motor proberen als ik em langer dan 3 jaar hou :)

https://www.nieuwsmotor.n...mw-ook-voor-andere-merken
Dan maar hopen dat hij ook 2x zolang mee gaat als een normale ketting.... 300,- is toch wel aan de prijs 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:29
DraZ666 schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:40:
[...]

Dan maar hopen dat hij ook 2x zolang mee gaat als een normale ketting.... 300,- is toch wel aan de prijs 8)7
Gaat net zo lang mee, je hoeft alleen niet te smeren

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-10 08:28
Dagje rijden op Zandvoort was geslaagd vandaag, in tegenstelling tot de voorspellingen was het toch de hele dag droog en zonnig 8)

De Ducati heeft zich prima gehouden, bandje is ook goed gebruikt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5blpnPexKlt79AjP5qr04RrsEk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DOi4M52JWUxTEsyaM8zMF4uL.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/33o3ZniEByKQ5CCNbFYWvU9XJFA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EP3a8b7h60GAyqK6XBZKFQso.jpg?f=fotoalbum_medium

Die nieuwe kombochten zijn erg leuk om te rijden. Hugenholz is wat wennen (linksom ben ik altijd al minder sterk in), maar de Arie Luyendijkbocht is prachtig. Als ik daar als amateur op een 15 jaar oude 749 tijdens een wen-dagje al met 180 kph uit kom, ben ik benieuwd wat ze daar met de F1 doen aankomende September :P

Tijden stelden niet zoveel voor (2:25), maar voor een eerste keer op het circuit sinds ~2013 vond ik het helemaal prima :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:54
Heren en dame(s?).

Het huidige blok heeft zoals het nu uitziet toch echt de geest gegeven. :'(

Ik ben op zoek naar een motorblok van een Yamaha Super Tenere XT1200Z. Bouwjaar 2010-2013. Als iemand me een gouden tip geeft waar ik een compleet werkend blok kan uithalen (in Nijmegen ligt er een voor 1400 euro van een 2014, mét schade. Die durf ik niet aan en telt dus niet mee), wil ik daar ook nog wel een kleine beloning tegenover stellen.

Ik heb al diverse motorslopen afgezocht, maar tot nu toe nog steeds geen succes.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Nu al een tijdje aan het kijken voor een motorlift.
Van het weekend heb ik m'n motor op de HBM 200 motorheftafel kunnen passen. Hoewel het net aan past vind ik de heftafel toch te klein.
Toevallig was daar ook een HBM 300 motorheftafel die ik even kon bekijken. Kon helaas daar mijn motor niet op passen maar die was duidelijk groter.

Dus besloten om voor de 300 te gaan, is deze (en de rest van alle heftafels) niet op voorraad bij HBM....
Ze weten ook niet wanneer deze mogelijk weer op voorraad komt.
Ook bij bijvoorbeeld Datona is geen enkele motorheftafel op voorraad. Begin te vermoeden dat ze allemaal vast zaten in het Suezkanaal.. :X

Nu zit ik wel te denken om er een zelf te maken, heb hiervoor ook een grotendeels een ontwerp voor gemaakt maar eerlijk te zijn heb ik er niet zo zin in O-) . Dan maar even geduld hebben.

Vanavond ook geprobeerd te meten of ik last had van lekstroom, helaas waren de zekeringen van mijn eigen multimeter doorgebrand dus moest ik een multimeter van m'n werk meenemen. Alleen kan deze beperkt stroom meten dus nog geen duidelijkheid gekregen.
Sowieso van plan om een nieuwe accu te bestellen.
Dat zal denk ik de motobatt MBTZ14S worden. Ik lees goede verhalen over motobatt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chakotay
Dit mooie Frankenstein-apparaat stond nog bij me in de pitbox vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fKVDob6lejOIeSR_8h1dTfhHJLA=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/YuZIHWbTX1KHLyrCEQrz64Bp.png?f=fotoalbum_medium

Frame en kuipwerk van een Yamaha YZF750, voorvork & wiel van een R1, achterbrug van een RSV Mille :P

[ Voor 7% gewijzigd door Chakotay op 19-04-2021 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-10 15:31
DrivinUCrazy schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:20:
Heren en dame(s?).

Ik ben op zoek naar een motorblok van een Yamaha Super Tenere XT1200Z. Bouwjaar 2010-2013. Als iemand me een gouden tip geeft waar ik een compleet werkend blok kan uithalen (in Nijmegen ligt er een voor 1400 euro van een 2014, mét schade. Die durf ik niet aan en telt dus niet mee), wil ik daar ook nog wel een kleine beloning tegenover stellen.

Ik heb al diverse motorslopen afgezocht, maar tot nu toe nog steeds geen succes.
Oef, balen! Heb je eBay kleinanzeigen al geprobeerd? Anders daar in de gaten houden. Daar kom je ook Duitse slopers tegen, misschien dat die wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
DrivinUCrazy schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:20:
Heren en dame(s?).

Geen gouden tip, maar aangezien je aan de grens woont is Duitsland/België zeker een optie om te kijken. ebay-kleinanzeigen.de bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:11:
ben ik benieuwd wat ze daar met de F1 doen aankomende September :P
Keihard de grindbak in natuurlijk, wat anders :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Vrijdag schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:57:
[...]

Keihard de grindbak in natuurlijk, wat anders :+
Er is daar alleen een muur direct aan de rand van de baan, niets grindbak :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:18:
[...]

Er is daar alleen een muur direct aan de rand van de baan, niets grindbak :P
Voor de eerste is het een muur, voor de daaropvolgenden een grindbak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
eBay kleinanzeigen kende ik inderdaad al, zowel voor losse blokken (nog niet gevonden) als volledige motoren. Daar staan er weer meer van beschikbaar dan in heel Nederland. :)

Geen ervaring met importeren, maar eens moet de eerste keer zijn. Op motor forum staat daar een goede handleiding voor.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.

MT-09 SP review. Ik moet toch zeggen nu ik de voorkant zo zie op het filmpje zou ik er wel mee kunnen leven denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:39

The Executer

Lekker belangrijk!

The Executer schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:43:
Ik heb een Yamaha FZ600 van 2007. Nu heb ik vorig jaar niet de kans gehad de motor nog te wassen en heeft hij deze winter met vliegen (en schimmel daarop) in de garage gestaan. Nu lijken de vliegjes op de voorvork ingevreten te zijn, allemaal kleine vlekjes. Nu weet ik niet waar die poten van gemaakt zijn, lijkt wel alu als ik op de kleur af ga maar dat zal wel niet. Reden voor die gedachte, is omdat er ook een klein roestplekje op lijkt te zitten, een heel klein plekje waar een oranje 'waas' zit. Zijn overigens geen gladde poten, meer wat ruw.

Nog tips om dit weer strak te krijgen?

Voor een idee, zo'n soort voorvork betreft het:

[Afbeelding]
In navolging van mijn vorige post, hierbij foto's (Klikbaar):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8zHxCDg-_-AJAeZ85Smes0LQTJw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h9C8BgezxTIJN9JOHqwm2iUb.jpg?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FV8-O9yQ1Unp318AhpT_SpPjx6w=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cvhef0jsMFHnUY6bFxIMEvqe.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YlkOFf8BOMYss1mh9nLLazNgw64=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KbZmxZ1xlDZjWtpjktT2KmjU.jpg?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MXNuomkCGVlalsxUxf96iO0ma4Q=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/optSus6ZgmFCwGHpKbM6Xx7W.jpg?f=fotoalbum_small

@noes, bij deze :).

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dier
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-10 19:05
The Executer schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:19:
[...]

[Afbeelding] [Afbeelding]

Als het aluminium is dan zal je geen last hebben van oranje roest denk ik. Eerlijk gezegd lijkt het gewoon op wat viezigheid wat gaan kwaad kan, maar ik ben geen expert.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chakotay
Ha, de eerste foto's van gisteren komen langzaamaan online. Als alles klaar is met uploaden (fotograaf had blijkbaar een stroomstoring) later deze week maar eens uitzoeken & bestellen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-iF4aek3lgMTEbwl7hmMgBnksMg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zL296X2ZVTFpP24nWZxEaRIh.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-10 15:51
[...]

Ik denk dat je dit met een warm sopje en een fijn (tanden) borsteltje er zo af hebt.. lijkt mij allemaal restanten van insecten ;)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Kijk dan komen nu de tips vanzelf. Ik ben geen poetser :D

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Heeft iemand dit ooit eerder gezien?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ft0pMPaanSVACAE95NripKlVNGE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/19XrycKWD1sWYRs9VRvkmbzV.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-wbc7fe2qoXOyBaG3VmTMU-MG8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PUrbeSx2EUwT56o58BrBVZ8m.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Qvc7aafMinhuP5QXS06LjbAzIk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aM12LJNIsRca6bm6xph3eD1U.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zH4gf2IjiXbenwt8YRSKYyQA-JY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7kTc83he7IeCsZ0PWzkMy77b.jpg?f=fotoalbum_medium

Wat je hier ziet zijn sterk verroeste zuigers, lichte roestafzetting op de cilinderwand, en flinke roestafzetting rondom de kleppen. De cilinderwand is een beetje smerig hierdoor, maar er zitten niet echt loopsporen in. De kleppen sluiten zelfs heel mooi af, al zijn ze wel flink aangekoekt.
In de uitlaatbochten zie je overigens géén aanslag zitten. Ze zien er precies uit zoals uitlaatbochten er na 100k km er uit zien.
Het spul is overigens echt magnetisch, geen andere afzetting.

Maar nu de vraag:
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Ik heb er zelf 65.000 km probleemloos mee gereden. Zo veel mogelijk Euro98 getankt (in Duitsland Vpower of vergelijkbaar van andere merken). Wat kan dit veroorzaken? Heb ik dit zelf uit onwetendheid veroorzaakt? Ik ben er tijdens gebruik achter gekomen dat de ECU opnieuw geflasht was voordat ik hem kocht; kan zoiets de oorzaak hiervan zijn?

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• kazzzdafke
Wiiiiii kogel los door de kerk!
Kameraad heeft vandaag dus de knoop doorgehakt en een bijna nieuwe gekocht:

Speed Triple RS 2020 met 1400km!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lKsdsXmjTG8CxVlikKYe_J72uCk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/S6gehWICsyqClEbf7Q2BPQFp.jpg?f=user_large

Nu andere kameraad die bezig is met zijn rijbewijs heeft zijn oog laten vallen op een Honda CB650F van 2018.
Iemand ervaring met dit type?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Morgen deze doen. Wish me luck :)

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 16:09
Chakotay schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:11:
Dagje rijden op Zandvoort was geslaagd vandaag, in tegenstelling tot de voorspellingen was het toch de hele dag droog en zonnig 8)

De Ducati heeft zich prima gehouden, bandje is ook goed gebruikt:

Die nieuwe kombochten zijn erg leuk om te rijden. Hugenholz is wat wennen (linksom ben ik altijd al minder sterk in), maar de Arie Luyendijkbocht is prachtig. Als ik daar als amateur op een 15 jaar oude 749 tijdens een wen-dagje al met 180 kph uit kom, ben ik benieuwd wat ze daar met de F1 doen aankomende September :P

Tijden stelden niet zoveel voor (2:25), maar voor een eerste keer op het circuit sinds ~2013 vond ik het helemaal prima :)
Nice ik ben benieuwd, want ik ga zondag met het gas erop paar rondjes doen daar. Hopelijk is het droog die dag.
Wordt voor ,mij voor het eerst met mijn R6 en weer op zandvoort na paar jaar. Laatste x ging ik daar onderuit en reed er een andere motor in me rug :/ ... was niet zo fijn en nachie ZH ook nog. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Unknown Alien veel plezier! Hopelijk gaat het beter dan de vorige keer dan, altijd jammer als mensen denken dat het bowlen ipv motorrijden is... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 16:09
@Chakotay Thanks, komt vast goed. ik ga lekker rustig aan in groep 1 rijden. Wel voorste groep. ben nog aan het revalideren van een ongeluk 2 jaar terug. Een pipo dacht dat het stopbord en haaientanden niet voor hem bedoelt waren :x

Dus lekker chill genieten van dagje circuit :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 21:27
Oeh nog meer circuitrijders 8) . Was daar ook op 19 april. 2:14 reed ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SOgoD4g5RTh4gYCghDGxNVV75dw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UkRGhjAUNJ0lggAYIKGkBHkS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y5_FZXz8rH14RQ6pNAa01yQ2ilo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/liYTnnwjwHrwsNvBoCSgLclc.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2RG5I5HO8ZNBWyyhR3N7BZOsi1c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1bOicpkbxaC6Kksyo8q3CUGl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:39

The Executer

Lekker belangrijk!

dier schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:23:
[...]

Als het aluminium is dan zal je geen last hebben van oranje roest denk ik. Eerlijk gezegd lijkt het gewoon op wat viezigheid wat gaan kwaad kan, maar ik ben geen expert.
Nou ja, zo dat ik dus ook. Hij vermoedt ook dat het aluminium is? Overigens zag ik bij mijn wasbeurt wat zoutafzetting op het oliefilter, dus hij heeft een klein beetje pekel gezien. Maar dan nog, aluminium roest niet maar oxideert.
mr_zippey schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:26:
[...]

Ik denk dat je dit met een warm sopje en een fijn (tanden) borsteltje er zo af hebt.. lijkt mij allemaal restanten van insecten ;)
Nou, ik heb de vliegen eerst met de washmitt weggepoetst, en daarna flink stevig met de mitt staan poetsen maar helaas kreeg ik deze plekjes niet weg. En dit waren wel de plekjes waar de vliegen zaten.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

_eLMo_ schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:50:
Morgen deze doen. Wish me luck :)
Nee, ik wens je veel plezier! Bert is een goede instructeur, dus dat gaat helemaal goed komen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-10 10:09
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:04:
Wat je hier ziet zijn sterk verroeste zuigers, lichte roestafzetting op de cilinderwand, en flinke roestafzetting rondom de kleppen. De cilinderwand is een beetje smerig hierdoor, maar er zitten niet echt loopsporen in. De kleppen sluiten zelfs heel mooi af, al zijn ze wel flink aangekoekt.
In de uitlaatbochten zie je overigens géén aanslag zitten. Ze zien er precies uit zoals uitlaatbochten er na 100k km er uit zien.

Maar nu de vraag:
Ik heb er zelf 65.000 km probleemloos mee gereden. Zo veel mogelijk Euro98 getankt (in Duitsland Vpower of vergelijkbaar van andere merken). Wat kan dit veroorzaken? Heb ik dit zelf uit onwetendheid veroorzaakt? Ik ben er tijdens gebruik achter gekomen dat de ECU opnieuw geflasht was voordat ik hem kocht; kan zoiets de oorzaak hiervan zijn?
Zuigers 'roesten' niet, die zijn van aluminium ;) Heeft het blok toevallig een tijdje zonder inlaat gestaan voor je hem open hebt gemaakt? Als de inlaatkleppen nog open staan dan kan het bv. door condens beginnen te roesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
theredone51 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 07:15:
[...]

Zuigers 'roesten' niet, die zijn van aluminium ;) Heeft het blok toevallig een tijdje zonder inlaat gestaan voor je hem open hebt gemaakt? Als de inlaatkleppen nog open staan dan kan het bv. door condens beginnen te roesten.
OK, bij gebrek aan een betere omschrijving, maar het zou dan moeten zijn: er zit een dikke laag roest boven op de zuigers.

Nee, heeft (in mijn bezit tenminste) niet zonder inlaat gestaan. Het gasklephuis was er wel vanaf sinds eind februari, maar de kop zat er gewoon op en de kleppen dicht.
Volgende vraag: waar komt die troep vandaan??
Het is ook gelijk over beide cilinders, niet dat de kleppen van de een open hebben gestaan en de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Gisteren een middag Midland (Lelystad) geboekt bij MCT. Heb er echt zin in, hotel in de buurt gevonden. Mocht het bevallen maar eens Assen of Zandvoort ruim van te voren boeken, dat zit nu (op de momenten dat ik kan) allemaal al vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@com2,1ghz ha, die kawa met rode streep heb ik wel gezien inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
mphilipp schreef op woensdag 21 april 2021 @ 00:21:
[...]

Nee, ik wens je veel plezier! Bert is een goede instructeur, dus dat gaat helemaal goed komen.
Als ik dat filmpje zie, dan vertelt hij lekker relaxed. Hij schijnt genoeg ervaring te hebben iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:29
Bert is toch die legende die supersports zoek rijdt op assen op zijn logge BMW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 10-10 15:53
R0y. schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:40:
Gisteren een middag Midland (Lelystad) geboekt bij MCT. Heb er echt zin in, hotel in de buurt gevonden. Mocht het bevallen maar eens Assen of Zandvoort ruim van te voren boeken, dat zit nu (op de momenten dat ik kan) allemaal al vol.
Zelf heb ik volgende week dinsdag een middag bij 2TheExperience geboekt op Midland. Ben wel heel benieuwd, eerste keer namelijk :)

Ik kreeg gisterochtend wel een email van de organisatie dat toeschouwers niet zijn toegestaan. Omdat het voor mij bijna 2 uur enkele rit is, wou ik de motor achterop de aanhanger zetten en mooi ontspannen met de auto gaan. Echter omdat mijn vriendin niet mee mag moet ik dus nu ook alleen de motor ter plekke van de ophanger halen en er weer op zetten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
UTwizard schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:56:
[...]

Zelf heb ik volgende week dinsdag een middag bij 2TheExperience geboekt op Midland. Ben wel heel benieuwd, eerste keer namelijk :)

Ik kreeg gisterochtend wel een email van de organisatie dat toeschouwers niet zijn toegestaan. Omdat het voor mij bijna 2 uur enkele rit is, wou ik de motor achterop de aanhanger zetten en mooi ontspannen met de auto gaan. Echter omdat mijn vriendin niet mee mag moet ik dus nu ook alleen de motor ter plekke van de ophanger halen en er weer op zetten :X
Ik ga vrijdag 7 mei. Stiekem best wel spannend! Toch weer een nieuwe ervaring.

Juist vanwege die rede heb ik een hotel geboekt, het is voor mij zo'n 230 kilometer (enkele reis). Wij vertrekken dus vrijdag ochtend samen die kant op richting het hotel (vriendin met de auto, ik op de motor). In de middag ga ik dan naar het circuit en kan zij gaan wandelen o.i.d. Had stiekem gehoopt dat ze wel even kon komen kijken, kon daar niet zo snel informatie over vinden.

Na de sessies zo'n 10km rijden naar het hotel. Hebben we zaterdag nog een dag om iets te gaan doen in die regio.

Misschien dat je iemand daar kan vinden die je even wilt helpen.. zal toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
UTwizard schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:56:
[...]

Mag je ook niet eens een begeleider meenemen? Dat was de regel bij MSL op Zandvoort, geen toeschouwers maar er was wel 1 persoon per rijder als begeleider mee, juist voor dat soort dingen. Ze waren er ook niet heel erg strikt mee of diegene ook daadwerkelijk ook voor monteur speelde, ik heb ook wel een paar moeders met kindje in draagzak zien rondlopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Ik ga 3 mei de cre doen op Assen, daar mag je in totaal 3 extra personen meenemen en krijg je 60m2 ruimte op het paddock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:49

Destruction

(ex-)Automonteur

Chakotay schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:07:
[...]

Mag je ook niet eens een begeleider meenemen? Dat was de regel bij MSL op Zandvoort, geen toeschouwers maar er was wel 1 persoon per rijder als begeleider mee, juist voor dat soort dingen. Ze waren er ook niet heel erg strikt mee of diegene ook daadwerkelijk ook voor monteur speelde, ik heb ook wel een paar moeders met kindje in draagzak zien rondlopen :P
Vrienden van me rijden altijd via Racecracks, en daar moet je als rijder inderdaad mensen aanmelden die je wil meenemen. Ik was dus bijvoorbeeld aangemeld en daar werd ook naar gekeken. Wel grappig dat degene die het moest controleren er even niet meer uit kwam, ik was X, een gast/begeleider van Y, maar ik had ook de motor van Z nog bij me :? :+

Ook kwam evenlater een andere aangemelde gast de paddock op met de broer van één van de rijders, die niet was aangemeld. Die had gewoon nog eens een naam genoemd van iemand die al op de paddock was, en mocht doorrijden :P Echt opletten doen ze dus niet, al is het ook onbegonnen werk om van iedereen bij te houden of ze aanwezig zijn of misschien even de paddock hebben verlaten om onderdelen te halen oid..

[ Voor 6% gewijzigd door Destruction op 21-04-2021 10:14 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Op Assen staat er iemand bij het hek met een papieren lijst met aanmeldingen. Daar word dus wel gecontrolleerd maar ook weer niet heel strikt ;) Dus als je gewoon een naam opgeeft welke op de lijst staat kan je wel door rijden.

Op Midland is het wel wat stenger, de ruimte daar is ook wat kleiner natuurlijk.

Zelf ben ik vrijdag avond ook nog even op midland vanwege 2TE internal only evenementje. Ik geef af en toe les voor ze op Assen maar niet op Midland (dat trekt mijn motor niet hahaha).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
DrivinUCrazy schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:01:
[...]

OK, bij gebrek aan een betere omschrijving, maar het zou dan moeten zijn: er zit een dikke laag roest boven op de zuigers.

Nee, heeft (in mijn bezit tenminste) niet zonder inlaat gestaan. Het gasklephuis was er wel vanaf sinds eind februari, maar de kop zat er gewoon op en de kleppen dicht.
Het is ook gelijk over beide cilinders, niet dat de kleppen van de een open hebben gestaan en de andere niet.
Niet echt inhoudelijk over jou motorblok, daar kan ik zo via de foto's niet veel zinnigs over zeggen.

Maar is het nog wel zinvol om deze motor weer rijdend te maken?
Ik snap dat je voor de prijs van enkel een motorblok geen andere motor kunt kopen.
Dat kan wel maar niet vergelijkbaar.
Ik zie je ergens schijven dat je niet met een schade motor wil gaan werken om daar het blok uit te halen.
Waarom niet?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
Ik zou nog eens kunnen navragen of een begeleider wel toegestaan is, bij RSZ Vrij Rijden maar ook de MX trainingen hier in de regio mag je wel een begeleider / monteur meenemen.
R0y. schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:06:
[...]
Misschien dat je iemand daar kan vinden die je even wilt helpen.. zal toch wel?
Ga ik ook wel van uit en ik verwacht eigenlijk ook niet dat het nodig is, ik heb afgelopen weekend ook de motor alleen al op de aanhanger gezet en er weer af gehaald en dat ging eigenlijk prima (maar wel heeeel voorzichtig). Toch doet het voor je gevoel al heel veel als er alleen iemand naast staat en kijkt of alles nog goed gaat :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

UTwizard schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:19:
Ik zou nog eens kunnen navragen of een begeleider wel toegestaan is, bij RSZ Vrij Rijden maar ook de MX trainingen hier in de regio mag je wel een begeleider / monteur meenemen.

[...]

Ga ik ook wel van uit en ik verwacht eigenlijk ook niet dat het nodig is, ik heb afgelopen weekend ook de motor alleen al op de aanhanger gezet en er weer af gehaald en dat ging eigenlijk prima (maar wel heeeel voorzichtig). Toch doet het voor je gevoel al heel veel als er alleen iemand naast staat en kijkt of alles nog goed gaat :P
Er is altijd iemand in de buurt die je kan helpen. Vergeet niet dat iedereen in hetzelfde schuitje zit ;) Dus waarschijnlijk moet jij diegene helpen die jou ook helpt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Tylen schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:22:
[...]

Er is altijd iemand in de buurt die je kan helpen. Vergeet niet dat iedereen in hetzelfde schuitje zit ;) Dus waarschijnlijk moet jij diegene helpen die jou ook helpt ;)
Klopt natuurlijk :) Ik kan niet goed inschatten hoeveel mensen met een aanhanger komen met hun straatlegale motor achterop, ik dacht dat ik misschien een van de weinige zou zijn met dit "probleem" en dat de meesten gewoon op de motor komen, in ieder geval naar Midland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

UTwizard schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:27:
[...]

Klopt natuurlijk :) Ik kan niet goed inschatten hoeveel mensen met een aanhanger komen met hun straatlegale motor achterop, ik dacht dat ik misschien een van de weinige zou zijn met dit "probleem" en dat de meesten gewoon op de motor komen, in ieder geval naar Midland?
Genoeg komen er met de auto. Is natuurlijk ook veel verstandiger ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-10 14:25

PinusRigida

I put the p in pool.

Gisteren spiegeltikkertje gespeeld. |:(

Kom ik aan een kruispuntje zonder lichten, gewone gemeentelijke weg, één vak per richting, reed zoals steeds mooi in het linkerspoor van mijn rijvak, op het einde staan een handvol auto's geparkeerd op het andere vak... niet mijn probleem...

Komt wagen opgedraaid, ziet me, beslist niet te wachten en meteen uit te wijken om de geparkeerde wagens op zijn vak voorbij te rijden, zodoende met z'n linker wielen op mijn rijvak, ik wijk nét op tijd uit en tik nog net z'n spiegel aan.

Hij claxonneert, we stoppen beiden en ik maak u-bocht, hij stapt kwaad uit want uiteraard was m'neer overtuigd dat hij in z'n recht was... en bovendien "ben ik als motorrijder verplicht om zo rechts mogelijk op het rijvak te rijden"... zijn woorden... 8)7 |:( :F

Uiteraard volgde er discussie en volgens de man's moeder die passagier was deed ik het zelfs met opzet, "want ze had het gezien dat ik met opzet naar z'n spiegel reed" :F (yep, ik neem met opzet risico om m'n machine te beschadigen en kat-en muis te spelen met een blok staal van 1,5 ton)

Ik ben trouwens de eerste om -waar en wanneer dat kan- even op het rechterspoor van m'n rijvak te gaan om een tegenligger ruimte te geven, maar dan moet ik er wel de tijd voor hebben.

Géén schade trouwens... beide plastic spiegels, was niks te zien, zowel bij mezelf als bij hem.

Ik reed op het ogenblik misschien nog 30 (afremmen voor 90° bocht naar rechts), ook al beweerde -alweer- moedertje, dat ik véél te snel reed... wellicht op niks meer gebaseerd dan het geluid van m'n motor.

"Some people..." :X

Sorry... dit moest er weer even af... ;) >:)

[ Voor 10% gewijzigd door PinusRigida op 21-04-2021 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-10 15:31
[...]

Vanaf een foto moeilijk te zien, maar ik zie geen roest op de zuigers :? Enige waardoor je roest in de verbrandingsruimte kan zien is omdat er water in de cilinders heeft gestaan. Dit komt door een lekkende koppakking. Maar je geeft aan dat het bij beide cilinders is. Die kans is wel heel klein dat de pakking op twee plaatsen heeft gelekt.

In jouw geval zou ik toch ook alvast naar een andere complete motor gaan kijken, zodat je in ieder geval kan rijden. Als je een blok hebt, moet het er ook nog ingezet worden. Daar ben je ook wel even zoet mee. Je mag altijd mijn CB500 die hier staat komen lenen als je wil rijden :>

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• beheare
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-10 19:04
Hier een rustige motorrijder, die regelmatig in Duitsland (Eiffel) aan het touren is, alle hoeken van Nederland heeft gezien en het gehele jaar doorrijdt (tenzij het gevaarlijk wordt).

Afscheid genomen van de K1600 GTL, welkom Honda GW 2021

Dagje Politie circuit Lelystad
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6bgzZJn5n7zUq7tYc20Qw1ingqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sVxn8e2m7rWBsH1Y0c9eMMJ8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6DTmGedeh3h2QDe95BH9g785WF0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FNhiShe1qBpL4m5gox6RkZs3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0g8M5Be0tGYIqLMpaMd7zvkt2Dk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a5uJRnAnMctQEOWSENUuNHfD.jpg?f=fotoalbum_large

Maar sinds afgelopen week vrijdag eigenaar van deze nieuwe tourbuffel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQmARDP5V3iXrfdsyAqyQw1KEA0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mdQZhXrG7c5EfRxCMXaZRbdq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTwizard
Chakotay schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:07:
[...]

Mag je ook niet eens een begeleider meenemen?
Hier nog even op terugkomend (voor het geval meer mensen geboekt hebben de komende tijd), ik heb het nagevraagd bij de organisatie maar op dit moment zijn begeleiders bij 2TheExperience evenementen op Midland -niet- toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-10 10:15
Vast wel bekend dilemma: Je bent in de markt voor nieuwe helm. Je weet welke het gaat worden. Het past goed maar ja, welk design ga je vervolgens kiezen? :9
Ik heb eigenlijk geen zin om paar honderd extra uit te geven voor een design en dacht; ik kies eens voor een witte helm. Altijd met zwarte of print gereden. Zijn witte helmen not done of kan het eigenlijk wel en valt het ook wat meer op in het verkeer? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ik heb ook net een nieuwe witte helm
HJC RPHA 11.

Voor 299,- incl smoke en normale lens + voor beide pinlock insert erbij.

Wit doe ik eigenlijk omdat ik het opvallend vind in verkeer en het meer warmte oplevert (geen idee hoeveel het scheelt of dat het niks helpt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beheare
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-10 19:04
Willem30 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:57:
Zijn witte helmen not done of kan het eigenlijk wel en valt het ook wat meer op in het verkeer?
Waar het om gaat is dat je zoveel mogelijk contrasteert met je omgeving. Overdag kom je dus meestal prima weg met een zwarte motor, kleding en helm. Maar ’s avonds is het verstandig om te zorgen voor reflecterend materiaal. Denk bijvoorbeeld aan een reflecterend motorpak of reflecterende stickers op je helm.
Kleur helm is dus afhankelijk van contrast.

En of het not done is? Geen idee, het wordt verkocht dus je kunt het dragen, dat is aan jezelf, zolang ie maar lekker zit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-10 14:25

PinusRigida

I put the p in pool.

beheare schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:43:
Hier een rustige motorrijder, die regelmatig in Duitsland (Eiffel) aan het touren is, alle hoeken van Nederland heeft gezien en het gehele jaar doorrijdt (tenzij het gevaarlijk wordt).

Afscheid genomen van de K1600 GTL, welkom Honda GW 2021

Dagje Politie circuit Lelystad
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar sinds afgelopen week vrijdag eigenaar van deze nieuwe tourbuffel:
[Afbeelding]
'21 GoldWing... you lucky b******! ;) >:)

...een '21 (of van een later jaar want ik vermoed dat het nog niet voor dit jaar zal zijn. :P ) DCT GoldWing is mijn bucketlist... je leest het goed: "...is mijn bucketlist"... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Bommes schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:18:
[...]

Niet echt inhoudelijk over jou motorblok, daar kan ik zo via de foto's niet veel zinnigs over zeggen.

Maar is het nog wel zinvol om deze motor weer rijdend te maken?
Ik snap dat je voor de prijs van enkel een motorblok geen andere motor kunt kopen.
Dat kan wel maar niet vergelijkbaar.
Ik zie je ergens schijven dat je niet met een schade motor wil gaan werken om daar het blok uit te halen.
Waarom niet?
Ik heb een schadeblok gevonden. Met letterlijk gaten in de deksels. Nu is dat vervangen niet spannend, maar zonder de historie te weten er blind van uitgaan dat het blok puntgaaf was en is beschadigd bij het uitbouwen... Zo naïef ben ik niet. ;)

Een schademotor met intact blok zou wel kunnen, maaarrrr, daar heb ik de ruimte dan weer niet voor. Plus dat ik dan nog niets rijdbaars heb.

Het plan is dan ook deze motor schorsen en tijdelijk ergens anders op te slaan, en alle accessoires overzetten op een vergelijkbaar model.
Komt er een blok voorbij, gaat die in de oude. Die vervolgens weer kwijtraken zie ik dan wel weer. Komt dat niet voorbij, dan gaat die al dan niet in onderdelen weg. Financieel niet de beste keuze, maar wel haalbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@DrivinUCrazy Het kan zijn dat ik wat posts van je gemist heb (zal ook vast wel) maar wát is er volgens jou nu écht mis met het huidige blok wat niet (meer?) te verhelpen is middels een volledig revisie?

Je hebt nú niets om mee te rijden gezien je eigen foto's (opengewerkt blok) dus het begin qua revisie van het huidige blok is al gemaakt.

Paul Ritzen (Weert) kan je vast wel aan wat adressen helpen waar ze dit soort acties volledig én goed kunnen uitvoeren voor je, denk ik.

@beheare : Heb je die 324 meter hoge metalen toren ook nog zien staan? Hint: Dubbel "F" >:)

[ Voor 26% gewijzigd door Will_M op 21-04-2021 14:44 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik ga van o dit is stuk, en dat ook, en nu blijkt het volgende stuk. En weer het volgende. Op een gegeven moment is vooral het vertrouwen op. Dat punt is bereikt.
Als ik kijk naar diverse onderdeelprijzen bij Yamaha van de bijkomende onderdelen die alleen al nodig zijn voor een revisie (vooral het spul rondom de kleppen) gaat dat al over de waarde van een revisie. Dan komt de revisie zelf er nog bij.

Dit is technisch nog te verhelpen, mee eens. Maar het is financieel gewoon niet meer interessant genoeg voor mij.

Ik heb al wat adressen van revisiebedrijven, en die worden zeker ook nog aangeschreven. Maar dat is een ander traject voor de langere termijn.
Ik ben geen sleutelaar, dus ik heb overal hulp bij nodig. En de ruimte. En het gereedschap. Dat doe ik niet op een zaterdagje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DrivinUCrazy schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:47:
Ik ga van o dit is stuk, en dat ook, en nu blijkt het volgende stuk. En weer het volgende. Op een gegeven moment is vooral het vertrouwen op. Dat punt is bereikt.
Als ik kijk naar diverse onderdeelprijzen bij Yamaha van de bijkomende onderdelen die alleen al nodig zijn voor een revisie (vooral het spul rondom de kleppen) gaat dat al over de waarde van een revisie. Dan komt de revisie zelf er nog bij.

Dit is technisch nog te verhelpen, mee eens. Maar het is financieel gewoon niet meer interessant genoeg voor mij.

Ik heb al wat adressen van revisiebedrijven, en die worden zeker ook nog aangeschreven. Maar dat is een ander traject voor de langere termijn.
Ik ben geen sleutelaar, dus ik heb overal hulp bij nodig. En de ruimte. En het gereedschap. Dat doe ik niet op een zaterdagje.
Laat ik 't over een andere boeg gooien: Met de revisie van je huidige blok weet je 100% zeker dat je goed spul in huis haalt (als je het revisiebedrijf vertrouwt, maar daar staat of valt sowieso altijd alles mee bij een revisie). Met een ruilblok wat koud onder een onbekende schadefiets uit getrokken is / wordt weet je helemaal niets aangaande de historie van dát specifieke blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@DrivinUCrazy ik had het toch gelezen dat de inlaat kleppen fout stonden??
Waarom?
Verder was/is er toch niets mis mee?
Timing in orde maken, nieuwe nokkenas ketting + spanner misschien.

Als ik zo naar de foto's kijk namelijk is er niet veel mis mee.
Ja wat aanslag her en der maar voor een blok met een ton op de teller niets abnormaals.

Wil je toch sturen de komende tijd:
https://www.marktplaats.n...euro.html?previousPage=lr
Ja verkoper is een bekende (ja ik weet het caps ftw :F ).
Ik weet niet of die specifieke motor goed is maar voor weinig koop je ook iets waar je in ieder geval de aankomende maanden los op kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@Will_M Wie zegt dat ik vervolgens op die motor blijf rijden?

Maar je hebt wel gelijk hoor. Vandaar dat we wel degelijk zijn begonnen met een aantal problemen op volgorde op te lossen. (Accu, startmotor, elektronica, distributieketting en spanner) Daar sta ik overigens zelf ook gewoon achter, dat waren gefundeerde keuzes. :)
Vervolgens een gecalculeerde gok om met minimale aanpassingen het blok weer draaiend te krijgen. Dat is helaas mislukt.

Ik ben er echt niet bang voor om te betalen voor kwaliteit, en ook te kiezen voor kwaliteit.
Bommes schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:05:
Waarom?

Ja wat aanslag her en der maar voor een blok met een ton op de teller niets abnormaals.

Ja verkoper is een bekende (ja ik weet het caps ftw).
Ik weet niet of die specifieke motor goed is maar voor weinig koop je ook iets waar je in ieder geval de aankomende maanden los op kunt.
Uitlaatkleppen, maar ja. De timing is weer in orde gemaakt, spanner en ketting vervangen. En toen wilde de zuiger niet meer op en neer na een stuk of 5 omwentelingen. Rijp voor een revisie dus.
"wat aanslag her en der" is een laag van 2mm dik. En wie zegt dat het volgende dan niet ook al een optater heeft gehad?
Ik ben bij lange na geen kenner, maar hey, jullie mogen hem van me kopen en opknappen voor een leuk prijsje. Be my guest. Dat lost wel een hoop gezeur op thuis, over de ruimte die het in beslag neemt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DrivinUCrazy schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:11:
@Will_M Wie zegt dat ik vervolgens op die motor blijf rijden?

>>knip<<

Uitlaatkleppen, maar ja. De timing is weer in orde gemaakt, spanner en ketting vervangen. En toen wilde de zuiger niet meer op en neer na een stuk of 5 omwentelingen. Rijp voor een revisie dus.
"wat aanslag her en der" is een laag van 2mm dik. En wie zegt dat het volgende dan niet ook al een optater heeft gehad?
Ik ben bij lange na geen kenner, maar hey, jullie mogen hem van me kopen en opknappen voor een leuk prijsje. Be my guest. Dat lost wel een hoop gezeur op thuis, over de ruimte die het in beslag neemt. :P
Dat klinkt als een verkeerd gemonteerde nokkenas waardoor je 't hele ding onmogelijk meer door z'n compressie heen kunt krijgen :9

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 21-04-2021 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Zelfs als de bougies er uit liggen om te kijken of ie handmatig wel draait? Knap.

(assumptions... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DrivinUCrazy schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:17:
Zelfs als de bougies er uit liggen om te kijken of ie handmatig wel draait? Knap.

(assumptions... ;) )
Ik denk niet dat je zóveel (onder) druk in het carter opgebouwd kán krijgen, maar zeg nooit 'nooit'.. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Begrijp me trouwens niet verkeerd, ik waardeer het meedenken echt wel! :) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@DrivinUCrazy wat vreemd dat dit alles mis is gegaan aan het blok terwijl je hem gewoon goed lopend hebt weg gezet...

Niet dat ik niet geloof dat het nu mis is maar vreemd vind ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:45:
@DrivinUCrazy wat vreemd dat dit alles mis is gegaan aan het blok terwijl je hem gewoon goed lopend hebt weg gezet...

Niet dat ik niet geloof dat het nu mis is maar vreemd vind ik het wel.
Ik heb ooit een R6/RJ09 blok met 'een waterslag' open gemaakt (gratis gekregen destijds) in de hoop er nog iets van te kunnen maken en het spel als 'reserve blok' hier thuis achter de hand te kunnen houden....

Dat blok zag er intern ongeveer nét zo uit als dat spul op de foto's van @DrivinUCrazy qua afzetting maar was dankzij de waterslag niet meer bruikbaar. Alle draaiende delen waren krom / verbogen dus dat hele blok maar voor de oud ijzerwaarde weer verder verhandeld :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@Bommes Mwah, het verspringen van de uitlaatnokkenastiming zorgde ervoor dat ie niet aansloeg.

Uit mijn hoofd was het zo ongeveer dit:
- Tijdens het starten zag ik het dashboardje uitvallen --> accu.
- Toen die vervangen was en de nieuwe accu zelfs met booster nog niet hielp --> startmotor. Daar zat ook daadwerkelijk een kortsluiting in. --> startmotor vervangen
- Foutmelding inlaatluchtdruk --> timing van pickup spoel en inlaatnokkenas bekeken. Uitlaatnokkenas is lastig te zien ivm plaatsing van het elektrisch paneel rechts en de kabelboom. Die was toen ook niet verdacht. De eerste verdachten waren toen vanwege elektrische problemen, de luchtdruksensor (getest) en de ECU. Deze bij Carmo laten testen. Dit is ook netjes volgens het stappenplan in het werkplaatshandboek overigens.
- Daarna alle elektra verwijderd en timing goed gecontroleerd --> versprongen uitlaatnokkenas.
- Klepspeling gecontroleerd en lektest gedaan --> zag er goed uit.
- Bougies vervangen, nokkenasketting en spanner vervangen. Proberen te starten: blok gaat met moeite rond. (dat was eerder niet)
- kop er af, en toen zagen we dit.
Will_M schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:05:
[...]

Ik heb ooit een R6/RJ09 blok met 'een waterslag' open gemaakt (gratis gekregen destijds) in de hoop er nog iets van te kunnen maken en het spel als 'reserve blok' hier thuis achter de hand te kunnen houden....

Dat blok zag er intern ongeveer nét zo uit als dat spul op de foto's van @DrivinUCrazy qua afzetting maar was dankzij de waterslag niet meer bruikbaar. Alle draaiende delen waren krom / verbogen dus dat hele blok maar voor de oud ijzerwaarde weer verder verhandeld :9
Zulk soort schade, dát is waar ik bang voor ben. En vooral dat dat na of tijdens het maken van nóg meer kosten blijkt. Maar nee, ik heb voor zover ik weet recent geen water gezien met de motor. Ook geen vreemde geluiden gehoord of wat dan ook. Dus ik kan het niet verklaren, en dát stoort me. Als ik nu wist dat ik er mee in de sloot had gelegen, soit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-10 10:09
[...]

Is gewoon aangekoekte koolresten die je wel vaker op zuigers ziet, zelfde voor de kop trouwens
Heb je foto's nog eens goed bekeken op de pc: kan weinig roest zien op de foto van de cilinderwand. Wanden lijken netjes glad te zijn, dus het lijkt er eerder op dat je je druk maakt om niets en afzetting aanziet voor roest.

Tegenwoordig draaien motoren met injectie vaak in het 'arme' gebied, waarbij je nog meer last hebt van afzettingen in de verbrandingskamer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@DrivinUCrazy had je die motor in die staat gekocht? OF dacht je een mooi exemplaar aan te schaffen en heb je dit gekregen?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@DrivinUCrazy Voor dat soort schade hoef je meestal niet al te bang te zijn tenzij je de laatste keer dat je motorfiets nog wél goed liep het ding met draaiende motor in 'het kanaal' geparkeerd hebt.

Jouw XTZ-1200 draaide voor zover ik terug gelezen kan krijgen inmiddels al ~65K zónder ellende in jouw bezit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franklin82
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 10:47
kazzzdafke schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:12:
Nu andere kameraad die bezig is met zijn rijbewijs heeft zijn oog laten vallen op een Honda CB650F van 2018.
Iemand ervaring met dit type?
De Honda CB650F uit 2014 was de motor waar ik les op kreeg en ik vond 'm fijn rijden en sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
theredone51 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:13:
[...]

Is gewoon aangekoekte koolresten die je wel vaker op zuigers ziet, zelfde voor de kop trouwens

[...]

Heb je foto's nog eens goed bekeken op de pc: kan weinig roest zien op de foto van de cilinderwand. Wanden lijken netjes glad te zijn, dus het lijkt er eerder op dat je je druk maakt om niets en afzetting aanziet voor roest.

Tegenwoordig draaien motoren met injectie vaak in het 'arme' gebied, waarbij je nog meer last hebt van afzettingen in de verbrandingskamer. :)
Mja, maar wel roestbruine magnetische koolafzetting. En wel héél erg veel. Maar dit was mijn eerste keer met een blok open. De monteur is echter geen beginner en had dit ook nog nooit in deze mate gezien, tenzij er water in had gestaan.
Will_M schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:23:
@DrivinUCrazy Voor dat soort schade hoef je meestal niet al te bang te zijn tenzij je de laatste keer dat je motorfiets nog wél goed liep het ding met draaiende motor in 'het kanaal' geparkeerd hebt.

Jouw XTZ-1200 draaide voor zover ik terug gelezen kan krijgen inmiddels al ~65K zónder ellende in jouw bezit?
Klopt, met 28.500 gekocht zonder onderhoudshistorie. Zelf 65.000 erbij gezet op 4 jaar, zonder één klap verkeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-10 17:08
Bommes schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:05:
Waarom?

Ja verkoper is een bekende (ja ik weet het caps ftw :F ).
Beetje off-topic, maar begrijp ik nu dat jij een bekende bent van deze verkoper?

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Kars schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:42:
[...]

Beetje off-topic, maar begrijp ik nu dat jij een bekende bent van deze verkoper?
Ja is de man van mijn moeder..
En nee ik ga geen garantie afhandelen voor hem of sta in voor de motoren die hij verkoopt.. :P
Ik wil ook geen reclame voor hem maken reageerde op @DrivinUCrazy zijn motor problemen.
Eerste waar ik aan dacht koop iets goedkoops dat rijd en ik weet dat "onze Kees" dat verkoopt.. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Bommes op 21-04-2021 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:22

4x2

lộn xộn quá

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:04:
Heeft iemand dit ooit eerder gezien?
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar nu de vraag:
De kleur ansich vind ik niet heel vreemd dr uit zien.
Wat ik wel apart vind:
- Dat pareltje op 1 van de inlaatkleppen (meest linkse, eerste foto)
- Op de 2e foto lijkt het alsof er bovenaan, net buiten de verbrandingskamer, hele dunne streepjes staan van het koelkanaal richting de kleppen (of vice versa :p)
- Op de 4e foto die schone randjes op de zuiger, ook een mogelijk teken van het verbranden van koelwater (zoek maar eens op "blown headgasket pistons")

Zoals ik het zie denk ik dat je koppakking (minimaal) lekte, mogelijk alleen onder specifieke omstandigheden en dat dat uiteindelijk helemaal de mist in is gegaan.

leeg

Pagina: 1 ... 291 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.