Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 290 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.337 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:23
Mph zou nog wel gaan, mpg ben ik nooit aan begonnen. 30 mpg is dus 7,8 L/100 km... en dan moet ik ook nog omrekeken, want ik heb alleen een 'gevoel' voor xx km per liter benzine. ;)

Ok, 1:12,8 dus. Grof gerekend delen door 2,5... kijken of ik dat kan onthouden.
Mijn motor doet dan ongeveer 33 mpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-10 16:26
Voordeel dat veel motoren met een digitale snelheidsmeter deze kunnen wisselen naar mph of andersom. ;)

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:08
Zo, kleine update gedaan aan de TDM :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z844tREGd5Lzhj6L1-RLfwvE-qA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lfwih4XanrPk4X3h41yDraQb.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJPVowP7IW7l-hlH_YMXNnYDTlk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RJF08Nmpp2ITg7pOm0xvXMLQ.jpg?f=fotoalbum_medium

Aanpassingen;
- Givi 3-delig kofferset incl Wing-rack voor een prikkie op de kop getikt
- Hogere kuipruit erop
- DRL leds erop
- Handvat verwarming gemonteerd

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jolke schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:58:
Mph zou nog wel gaan, mpg ben ik nooit aan begonnen. 30 mpg is dus 7,8 L/100 km... en dan moet ik ook nog omrekeken, want ik heb alleen een 'gevoel' voor xx km per liter benzine. ;)

Ok, 1:12,8 dus. Grof gerekend delen door 2,5... kijken of ik dat kan onthouden.
Mijn motor doet dan ongeveer 33 mpg.
UK Gallons of US Gallons.... Dat maakt ook nogal wat uit qua Liters (en dus ook Kilometers) :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Filmt hier iemand zijn / haar ritjes al met een 360 camera? Zoals INSTA360 ONE R TWIN EDITION??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:39:
Ik zit nu naar deze te kijken:
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B08L53Y52H/
Ulefone Armor 8, 4GB + 64GB Android 10 Rugged Mobile Phone, 5.5 Inch IP68/69K Screen,5580mAh Battery
voor £180
Ik heb zelf nu een Samsung Tab Active 3. Beetje groter als een telefoon, maar ook rugged, alles-proof, dus ook extreme hitte en koude. Dus op een warme dag hoef je niet bang te zijn dat ie oververhit raakt. Het fijnste is nog dat ie ook met handschoenen aan te bedienen is. Ik heb het tot nu toe alleen nog met mijn zomerhandschoenen geprobeerd (leer), maar mijn handschonenen voor wat kouder weer/regen hebben van die tips erop zitten. En de Tab Active heeft ook een S-Pen, dus je kunt die altijd erbij pakken als je hele dikke winterwanten aan hebt.

Is een stuk groter, maar voor op de wegversperring erg makkelijk. Tegenwoordig is het met apps als Kurviger of MyRoute veel fijner navigeren als zo'n Garmin, vooral qua functionaliteit. Een app die volgens mij voor motorrijders wat onderbelicht is, is Locus Map. Inmiddels is er een V4 uit, met een ander prijsmodel. Je kunt de app nog makkelijk gratis gebruiken, maar met een (goedkoop) abonnement krijg je meer functies. De leukste voor motorrijders is de groepsfunctie. Iedereen die de app gebruikt in je groep, kun je laten zien op de kaart. Nou is dat als je achter elkaar rijdt niet zo nuttig, naar als je met een groep offroad rijdt bv, zit je niet altijd dicht bij elkaar. In principe is Locus 'bedoeld' of liever gezegd veel gebruikt door hikers, geocachers, mtb-ers enzo, maar ook motorrijders (vooral offroad door de gedetailleerde kaarten) kunnen 'm goed gebruiken. Erg aanpasbaar, plugins, offline kaarten enzo. Een uitgebreide app.

nee, geen commerciele belangen; ik plug 'm gewoon omdat ik denk dat ie handig is voor anderen.

Hier een Duitse video:

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Fortnine heeft weer een mooi filmpje..

toch maar eens dat boek kopen ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mphilipp schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:00:
[...]

Ik heb zelf nu een Samsung Tab Active 3. Beetje groter als een telefoon, maar ook rugged, alles-proof, dus ook extreme hitte en koude. Dus op een warme dag hoef je niet bang te zijn dat ie oververhit raakt. Het fijnste is nog dat ie ook met handschoenen aan te bedienen is. Ik heb het tot nu toe alleen nog met mijn zomerhandschoenen geprobeerd (leer), maar mijn handschonenen voor wat kouder weer/regen hebben van die tips erop zitten. En de Tab Active heeft ook een S-Pen, dus je kunt die altijd erbij pakken als je hele dikke winterwanten aan hebt.

Is een stuk groter, maar voor op de wegversperring erg makkelijk. Tegenwoordig is het met apps als Kurviger of MyRoute veel fijner navigeren als zo'n Garmin, vooral qua functionaliteit. Een app die volgens mij voor motorrijders wat onderbelicht is, is Locus Map. Inmiddels is er een V4 uit, met een ander prijsmodel. Je kunt de app nog makkelijk gratis gebruiken, maar met een (goedkoop) abonnement krijg je meer functies. De leukste voor motorrijders is de groepsfunctie. Iedereen die de app gebruikt in je groep, kun je laten zien op de kaart. Nou is dat als je achter elkaar rijdt niet zo nuttig, naar als je met een groep offroad rijdt bv, zit je niet altijd dicht bij elkaar. In principe is Locus 'bedoeld' of liever gezegd veel gebruikt door hikers, geocachers, mtb-ers enzo, maar ook motorrijders (vooral offroad door de gedetailleerde kaarten) kunnen 'm goed gebruiken. Erg aanpasbaar, plugins, offline kaarten enzo. Een uitgebreide app.

nee, geen commerciele belangen; ik plug 'm gewoon omdat ik denk dat ie handig is voor anderen.

Hier een Duitse video:
[YouTube: Offroad & Outdoornavigation auf Android mit Locus Maps Pro, Carpe Iter Pad & Galaxy Tab Active 2]
Ik heb die app even geinstaleerd, maar kwam er niet 1,2,3 achter hoe ik hem op motor stand kon zetten, laat staan op bochtige route..
Default staat hij op hiking..
ziet er uit als een heel uitgebreide app met heeeel veel settings..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:04
En de testing voor mijn maat gaat door, straks gaat hij de Street RS testen.
Ben benieuwd, natuurlijk ook even een paar bochtjes mee doen :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jolke
ToolkiT schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:59:
[YouTube: Why Do Motorcycle Riders Brag About "Freedom"?]
Fortnine heeft weer een mooi filmpje..

toch maar eens dat boek kopen ;)
Robert M. Pirsig: Zen and the Art of Motorcycle Maintenance?

Yep, aanrader voor elke motorrijder. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:16:
[...]
Ik heb die app even geinstaleerd, maar kwam er niet 1,2,3 achter hoe ik hem op motor stand kon zetten, laat staan op bochtige route..
Locus heeft niet echt een motorstand, maar je zou een route kunnen maken met Kurviger.de en die inlezen. Gewoon over de weg navigeren kan ook gewoon. Bij de nieuwste versie V4, is dat makkelijker. Je kunt dan een plugin installeren die je contacts kan lezen, of gewoon een lokatie intypen. Je krijgt daarna een vraag welke mode je wilt gebruiken. Daar kun je 'snel' of 'toeristisch' kiezen. Maar bij de laatste staat een fiets, dus ik denk dat je dan over het fietspad gaat...
Ik denk dat ie voor op de motor meer geschikt is om een GPX route te volgen die je ergens mee gemaakt hebt.

Maar inderdaad: erg veel opties, maar je kunt dus zo te zien de app wel helemaal aanpassen naar je eigen behoefte. Kost wel wat werk, maar zo te zien wel de moeite waard. Ik ga het gewoon proberen. Voor wandelen is ie sowieso top en daar gebruik ik 'm ook voor. Niet dat ik zo'n hiker ben, maar ik verdwaal makkelijk in een bos. Zelfs in Nederland :o

[ Voor 17% gewijzigd door mphilipp op 16-04-2021 11:39 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:30

Secsytime

Automagisch

kazzzdafke schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:26:
Dan koopt die vanmiddag vast een motor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Ik heb er op gereden maar em niet gekocht :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:27:
[...]
Robert M. Pirsig: Zen and the Art of Motorcycle Maintenance?

Yep, aanrader voor elke motorrijder. :Y
Ik heb dat boek, en volgens mij nooit verder gekomen dan de eerste paar pagina's. Beetje wollig allemaal. En daarbij heb ik geen filosofische verhandelingen nodig om mij te vertellen waarom ik iets leuk vind/moet vinden. Wat die fortnine ook zegt is dat zodra je met die motor op pad gaat, je alléén daarop gefocussed bent. Maar dat geldt in principe voor elke hobby/bezigheid/activiteit/sport. Als je bv aan het hardlopen of aan het fietsen bent, ben je ook alleen maar daarmee bezig (en met het verkeer hoop ik :+ ) en dat maakt je hoofd schoon van alle andere afleidingen/zorgen etc. Ik doe bv ook aan modelbouw en als je met zo'n ding bezig bent, is er in je hoofd vrij weinig plek voor andere zaken.
Wat die Pirsig ook zegt, ik vind motorrijden gewoon leuk, klaar. Daar is geen theorie of uitleg bij nodig. Toch? Of moeten we overal een verklaring voor hebben? Misschien is dát juist het 'mental health' probleem waar ie het over heeft. Dat mensen overal iets diepzinnigs over moeten vinden oid.

Dit is geen aanval op wie dan ook, en iedereen mag vinden wat ie vindt, en dat boek mag ook iedereen lezen. Misschien ga ik het nog eens een keer lezen, maar ik kan niet zoveel geduld meer opbrengen om met een boek te gaan zitten. Zal wel komen door teveel internet consumptie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:08
Ik heb het boek hier ook, met een boekenlegger ergens halverwege... Zware kost als je het mij vraagt :)
Misschien maar een keer opnieuw beginnen (ik begon met het lezen in een persoonlijk niet al te beste tijd).

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:26

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik heb een Yamaha FZ600 van 2007. Nu heb ik vorig jaar niet de kans gehad de motor nog te wassen en heeft hij deze winter met vliegen (en schimmel daarop) in de garage gestaan. Nu lijken de vliegjes op de voorvork ingevreten te zijn, allemaal kleine vlekjes. Nu weet ik niet waar die poten van gemaakt zijn, lijkt wel alu als ik op de kleur af ga maar dat zal wel niet. Reden voor die gedachte, is omdat er ook een klein roestplekje op lijkt te zitten, een heel klein plekje waar een oranje 'waas' zit. Zijn overigens geen gladde poten, meer wat ruw.

Nog tips om dit weer strak te krijgen?

Voor een idee, zo'n soort voorvork betreft het:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.boonstraparts.com/367880/conversions/000000196859-1-big.jpg

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

The Executer schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:43:
[...]

Nog tips om dit weer strak te krijgen?

Voor een idee, dit:

[Afbeelding]
Ziet er keurig uit, zou er niets meer aan doen! ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:26

The Executer

Lekker belangrijk!

noes schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:49:
[...]

Ziet er keurig uit, zou er niets meer aan doen! ;)
Grapjas _O- . Dat was even om een idee van het soort voorvork te geven :P

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Kars schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:36:
Ik heb het boek hier ook, met een boekenlegger ergens halverwege... Zware kost als je het mij vraagt :)
Misschien maar een keer opnieuw beginnen (ik begon met het lezen in een persoonlijk niet al te beste tijd).
Ik heb het nu twee keer gelezen. Het is zeker even inkomen. Voor een boek over filosofie is de instap laag, maar voor een boek over motoronderhoud vrij hoog :+

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

The Executer schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:18:
[...]

Grapjas _O- . Dat was even om een idee van het soort voorvork te geven :P
Doe even een foto van je eigen foto met het vuil erop, dan krijg je vast betere tips :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

kazzzdafke schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:26:
En heeft die een nieuwe motor? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Nog niet... Het probleem is: hij heeft, toen ik met de street even ging rijden, op de mijne gezeten.......

Hij dacht altijd, een 1000cc is niets voor mij, eerst wat ervaring opdoen, maar.. Die zat hem beter, en hij voelde dat hij daar ook rustig en easy kon op rijden. Dat deze helemaal niet uitdaagde, etc.. wat de verhalen ook mogen vertellen.

Dus hij gaat het laten bezinken, maar vond de Street heel erg leuk, maar twijfelde tov de MT09 qua zitpositie...
En dus wss ook de 1000cc's testen :D

EDIT; mijn bevinding over de street: ik miste de extra power van de Speed niet, maar wel de tank... Ik blijf het niet leuk vinden van niets/minder tussen je benen te hebben. Stuurt idd wel lichter dan de mijne, maar eens op de lijn houden ze deze beide strak.
Topmoto, maar ik zou em niet ruilen :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UewaIrAwJUvpHn-n31yYmZX-qLc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/58AEfLN6qFMXJY5tAXcZyfX9.jpg?f=user_large

[ Voor 35% gewijzigd door kazzzdafke op 16-04-2021 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De ervaring van vandaag is dat een flink aantal blik-o-fielen alleen nog maar de anderhalve meter afstand kennen en niet meer de afstand die op de weg toch wel handig is gebleken. Zelfs na herhaaldelijk het remlicht laten branden (zonder daadwerkelijk af te remmen), gebaren, voor het zicht van de bestuurder gaan rijden, wat slingeren etc... Bijna in staat om een Amerikaantje uit te halen en een spiegeltje te offeren... (van de auto wel te verstaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Laatst online: 11-10 12:37
sypie schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:21:
De ervaring van vandaag is dat een flink aantal blik-o-fielen alleen nog maar de anderhalve meter afstand kennen en niet meer de afstand die op de weg toch wel handig is gebleken. Zelfs na herhaaldelijk het remlicht laten branden (zonder daadwerkelijk af te remmen), gebaren, voor het zicht van de bestuurder gaan rijden, wat slingeren etc... Bijna in staat om een Amerikaantje uit te halen en een spiegeltje te offeren... (van de auto wel te verstaan)
Heel bijzonder want dat viel mij vandaag ook extreem op, normaliter niet heel veel last van of 1 boze blik en mensen begrijpen het. Ik had ook een paar momenten dat ik dacht: die moet eraf :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:25
Als het mij echt te gortig wordt geef ik of ff gas bij en haal de auto voor mij in.
Dan heeft die vervolgens last van een bumper klever.
Of ik laat de auto er gewoon voorbij.

@kazzzdafke zit jij nu op die motor op de foto?
Nou ja wie er ook op zit het lijkt wel een brommertje zo ten opzichte van de gene die er op zit.

@mphilipp & @Kars ik heb dat Zen de kunst van het motoronderhoud boek hier ook liggen.
Met een boekenlegger ergens op pagina 20 of zo.
Kon er ook niet doorheen komen.

@mphilipp dat Locus ziet er uit als een toffe app.
Maar te veel mogelijkheden is soms ook niet fijn.
Ik gebruik Osmand, of mijn losse Tomtom rider maar dat terzijde.
Bij Osmand verzuip je soms ook in de mogelijkheden maar zelfs uit de box werkt dat gewoon best goed en dat vind ik wel fijn.
De laatste paar off road ritten die ik er mee gemaakt heb, heb ik Osmand ook laten opnemen.
De GPX die er uit komt is erg goed bruikbaar, dus nauwkeurig genoeg om er iets mee te kunnen.

Ik had van te voren via Basecamp een off road route gemaakt, gebaseerd op een klein plaatje/kaartje op een site van een off road route organisator.
Omdat dat dus flink wat gis werk was klopte er op sommige stukken niet veel van mijn gemaakte route.
Het opnemen van wat je dan daadwerkelijk heb gereden werkt wel goed.
Dat weer terug in Basecamp en het een beetje bewerken.

Al met al komt er zo best wel een bruikbare route uit, die echter nog wel wat werk behoeft.
Echter kost dat beduidend meer tijd dan gewoon rijden en een route volgen.
En met een 7 weken oud dochtertje is die tijd er nu ff niet.
Moet gewoon 1 dag prikken en voor 8 uur op die motor zitten en flink wat meters maken/controleren en afwerken.
Dat komt er echter steeds maar niet van.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mtp0HgQhFcSMYiZCmok4rSvWRC8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YxQOauSQj2Iy5W7qaUcHFJnY.jpg?f=fotoalbum_large

Het was kouder dan ik dacht. Te koud voor jeans en handschoenen met ventilatie. Op deze motor in elk geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
Vanavond een ritje gemaakt op de Guzzi. Nu had ik snel een GPX ingeladen in Basecamp, vervolgens op de Zumo 660 gezet en ingeladen. Hij navigeerde mij naar de start van de route.

Op de route miste ik één afslag, waarna hij automatisch ging herberekenen. Dit deed hij door mij volgens mij weer terug naar start van de route te navigeren. Nadat ik was omgedraaid en weer terug op de route zat, bleef hij mij navigeren na de start van de route, en geen mogelijkheid om de route vanaf die plek weer op te pakken.

Doe ik iets fout met die Garmin? Of is dit dan echt zo'n half systeem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 17:47

charrel

Cortisol4life..

Nee, herberekenen uitzetten ;) eerste tip op elk forum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:44

4x2

lộn xộn quá

Oehh, de msx heeft nu pops&bangs, eindelijk is het een echte mannen motor :+
Al zijn het meer sluipscheetjes.

De vtr had ik ook even mee zitten klooien, maar snel weer uit gezet, voelde alsof ie de voetsteunen dr af zou klappen...

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kazzzdafke schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:59:
Nog niet... Het probleem is: hij heeft, toen ik met de street even ging rijden, op de mijne gezeten.......

Hij dacht altijd, een 1000cc is niets voor mij, eerst wat ervaring opdoen, maar.. Die zat hem beter, en hij voelde dat hij daar ook rustig en easy kon op rijden. Dat deze helemaal niet uitdaagde, etc.. wat de verhalen ook mogen vertellen.

Dus hij gaat het laten bezinken, maar vond de Street heel erg leuk, maar twijfelde tov de MT09 qua zitpositie...

EDIT; mijn bevinding over de street: ik miste de extra power van de Speed niet, maar wel de tank... Ik blijf het niet leuk vinden van niets/minder tussen je benen te hebben. Stuurt idd wel lichter dan de mijne, maar eens op de lijn houden ze deze beide strak.

[Afbeelding]
Ziet er vrij klein uit.. je maat is wat langer? Dan toch eens de BMW R1250R (als ie naked wil) of RS (als ie een echte allrounder wil) proberen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Mijn standaard actie als een auto te dicht op mij rijdt, is gas minderen zodat ie moet afremmen en dan weer gas geven om de afstand te vergroten. Meestal dringt het dan wel door dat ze er te dicht op zitten. Maar ja...ik heb een wegversperring natuurlijk... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

charrel schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:15:
Nee, herberekenen uitzetten ;) eerste tip op elk forum.
Óf voldoende WayPoints in de route zetten zodat het herberekenen wel goed gaat. Helaas niet altijd een snelle optie op het moment dat je een door iemand anders gemaakte .gpx file in handen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Bommes schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:45:
[...]

@kazzzdafke zit jij nu op die motor op de foto?
Nou ja wie er ook op zit het lijkt wel een brommertje zo ten opzichte van de gene die er op zit.
Nope is mijn maat...
hij heeft een Speed RS 2e hands zien staan met 1400km... ik denk dat we een winnaar gaan hebben, al denkt hij ook aan de Tuono V4.
Direct wel een hele stap, maar het is zijn keuze e :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:12
Ik snap het wel. Ik ben ook bijna 2 meter, lichte motoren zijn ook gewoon fysiek klein en dat is gewoon kak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

kazzzdafke schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:59:

[Afbeelding]
Hij is wel een beetje te groot voor de Street inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Goed, net nog een ritje met de VTR gemaakt, hij doet het goed genoeg om te verkopen, dus de advertentie is gemaakt :+

leeg

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• sobbereng
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:49
Na zeeeer lang meelezen - lessen pas ná mijn trouw boeken, lessen uitgesteld door corona, lessen uitgesteld door corona bis, lang zoeken naar een betaalbare brommer...
meld ik me eindelijk officieel aan!
Suzuki v strom 650 uit 2008, regio Oost-Vlaanderen.
Een heel gelukkige tweaker hier *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/veuPOwLwC8ycNHzcgWKk-yS2Oyw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n9IKWrMS9Z02Yt3TIQ9NhsTD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
@sobbereng fijne fiets zo een V-Strom.
Mijn vorige motor was een 1000cc 2006 versie.
Zet behoorlijke stappen zo een ding als je er ff aan gaat hangen.

Van de week had ik mijn extra lampjes binnen.
Meteen even op de Vespa geklust.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/04/1618692025-350-x-467px-IMG_20210417_174120.jpg

Angel-eye gaat met de normale verlichting mee aan.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/04/1618692025-350-x-467px-IMG_20210417_223818.jpg

De rest samen met het groot licht maar dat is zoveel licht dat is niet te fotograferen.

Nu nog ff op de Guzzi een montage plek vinden op de val beugel.

[ Voor 9% gewijzigd door Bommes op 17-04-2021 23:03 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Bioflap schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:12:
Doe ik iets fout met die Garmin? Of is dit dan echt zo'n half systeem?
Inderdaad, Garmin is zo'n imbeciel systeem dat ie je hele route om zeep helpt als ie gaat herberekenen. Soms gaat het 1x goed, maar als je bv een stuk hebt dat is afgesloten bijvoorbeeld, gaat ie op hol en is de route gewoon verprutst.

Dat doet een app als Kurviger beter. Daar kun je instellen wat ie moet doen als je afwijkt van de route: met het volgende waypoint verder gaan; naar het dichtstbijzijnde waypoint of stug doorgaan met de geprogrammeerde route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 23:05:
[...]

Inderdaad, Garmin is zo'n imbeciel systeem dat ie je hele route om zeep helpt als ie gaat herberekenen. Soms gaat het 1x goed, maar als je bv een stuk hebt dat is afgesloten bijvoorbeeld, gaat ie op hol en is de route gewoon verprutst.

Dat doet een app als Kurviger beter. Daar kun je instellen wat ie moet doen als je afwijkt van de route: met het volgende waypoint verder gaan; naar het dichtstbijzijnde waypoint of stug doorgaan met de geprogrammeerde route.
Probleem met gedownloade .GPX routes van anderen is vaak dat er er géén / amper WayPoints in opgenomen zijn en dat je met een simpele (lokale) wegomlegging vanwege wegwerkzaamheden eigenlijk al 'klaar' bent op het moment dat de functie 'herbereken' aan staat.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z2TYDrnAZpsk_4Y3czhGlQUUrF4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AqGuuJudfmhbucKZquPiA5QL.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste kilometers van dit jaar weer op deze bol d'or mogen maken vanmorgen.

Heerlijk rustig op de wegen, zonnetje deed z'n best en ik had het heerlijk naar mijn zin.

Ook voor het eerst de Ram Mount X-grip gebruikt. Bevalt ook uitermate goed moet ik zeggen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Koekstra Je zou bijna gaan denken dat dat CB1100F apparaat gloedje nieuw is :o

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 18-04-2021 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:50:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De rest samen met het groot licht maar dat is zoveel licht dat is niet te fotograferen.

Iets gaat er mis met je 2e foto.

Ziet er wel goed uit die lampen zo! Kwam je te kort op de vespa? Denk dat geel licht wel helpt voor de zichtbaarheid in de file (vooral tussen alle bleekwitte LEDs tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Will_M schreef op zondag 18 april 2021 @ 00:18:
@Koekstra Je zou bijna gaan denken dat dat CB1100F apparaat gloedje nieuw is :o
Woah, Dr is nog genoeg aan te doen hoor. Stukje bij beetje ben ik hem wel aan het opknappen ja. Thnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Will_M schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 09:34:
[...]

Óf voldoende WayPoints in de route zetten zodat het herberekenen wel goed gaat. Helaas niet altijd een snelle optie op het moment dat je een door iemand anders gemaakte .gpx file in handen krijgt.
Dat werkt ook niet, omdat je een waypoint mist wil ie de hele tijd naar dat punt terug en gooit de hele route op de kop. Zelfs als lange routes rijdt gebeurt het wel is na een koffie stop dat ie er en een stuk afhakt of weer bij plakt. Mijn 595 loopt ook nog wel is vast, ben ik vaak ook een stuk route kwijt :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

Bommes schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:50:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zijn dit nu lampen die we gevonden hadden?

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
A13X schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:45:
[...]

Zijn dit nu lampen die we gevonden hadden?
Jep, met wat door zoeken vond ik ze op AliExpress. 15 euro per stuk.
noes schreef op zondag 18 april 2021 @ 00:18:
[...]

Iets gaat er mis met je 2e foto.

Ziet er wel goed uit die lampen zo! Kwam je te kort op de vespa? Denk dat geel licht wel helpt voor de zichtbaarheid in de file (vooral tussen alle bleekwitte LEDs tegenwoordig.
Wat gaat er mis met de 2de foto? Hij is erg donker maar ik zie hem wel.

Ik rijd echt te weinig op de Vespa en zeker eigenlijk nooit in het donker om extra's lampen op die manier te verantwoorden :P
Maar het leek me wel tof voor de Guzzi, gewoon voor de looks.
Dus maar 2 van die lampen besteld, en aangezien er een 24uur ritje gepland staat met de Vespa dacht ik eerst maar daarop monteren.

Accu van de Vespa was trouwens echt stuk.
Ding staat al bijna 3 jaar meer stil dan dat er mee gereden wordt.
Vorig seizoen had het accutje nog wel gehaald maar nu is het echt op.
Had er nog eentje die ik nieuw had gekocht voor de V-Strom die ik sindsdien regelmatig aan de lader had gehangen.
Ding is wel 1,5 cm hoger dus moest ik de klembeugel in de Vespa wat aanpassen.
Heb ik meteen ook wat extra ampère 's beschikbaar.
Meteen ook de rammount ballen er weer opgezet.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/04/1618735930-600-x-450px-IMG_20210418_104728.jpg

Maar het ding startte meteen weer met een verse accu.
Wat nou Italiaanse onbetrouwbaarheid.. :P
Van de week eens een ritje maken op het ding.

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 18-04-2021 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:44:
[...]

Wat gaat er mis met de 2de foto? Hij is erg donker maar ik zie hem wel.
[...]
Gisteravond wilde hij niet laden. Nu wel :Y

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

Ah nice (y)
Bommes schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:44:
[...]
Accu van de vrouw was trouwens echt stuk.
Ding staat al bijna 3 jaar meer stil dan dat er mee gereden wordt.
Meer rijden op je vrouw dan, ook leuk zonder dat er kinderen van komen :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:52
A13X schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:46:
Ah nice (y)

[...]

_O- _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
A13X schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:46:
Ah nice (y)

[...]

Oei goede typo... :P :o :+

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• kazzzdafke
Zelf ook nog maar is aan het genieten...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VFgVcSDeH6Gca0j6P-6Ea4oFLOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rwX6daDBjWkNC81in3MNYDZq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:53

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

charrel schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:04:
[...]

Dat werkt ook niet, omdat je een waypoint mist wil ie de hele tijd naar dat punt terug en gooit de hele route op de kop. Zelfs als lange routes rijdt gebeurt het wel is na een koffie stop dat ie er en een stuk afhakt of weer bij plakt. Mijn 595 loopt ook nog wel is vast, ben ik vaak ook een stuk route kwijt :X
Daarom deel ik altijd een track i.p.v. een route als .gpx bestand. Een track heeft meer dan genoeg routepunten als je dat goed instelt.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Trackpoints op een 595 zijn er ook niet zoveel, hakt ie de route in 2en. Met offroad rijden was dat altijd drama. Ook de gpsmap kan maar 10.000 punten aan dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

kazzzdafke schreef op zondag 18 april 2021 @ 14:44:
Zelf ook nog maar is aan het genieten...

[Afbeelding]
Is dat de nieuwe 1200?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bommes
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/04/1618756940-600-x-450px-IMG_20210418_154714.jpg

Na de zondagse familie verplichtingen en de "nieuwe/verse" papa werkzaamheden nog eventjes een klein uurtje de tijd gevonden om een rondje rond mijn woonplaaats/dorp te rijden.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/04/1618756940-600-x-450px-IMG_20210418_154726.jpg

Vespatje loopt nog als een zonnetje, die kan zo mee de 1000km/24u rijden.. :+
Misschien de voorvering iets minder stug zetten. Comfort is denk ik prio met die rit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:05

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Wil graag een RAM mobile mountaanschaffen voor mijn bike, maar ze hebben best wel een paar soorten. De goedkoopste lijkt te voldoen (klemt om de handlebar), maar wat is nou het voordeel van de duurdere? Hier het overzicht van een lokale shop waar ik uit kan kiezen. Op een schroef monteren lijkt me voor mij wat onhandig, maar zo'n "sleeve" of "tough claw", is dat nou nog beter dan de simpelere variant?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Nee hoor, de speed RS 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
LankHoar schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:00:
Wil graag een RAM mobile mountaanschaffen voor mijn bike, maar ze hebben best wel een paar soorten. De goedkoopste lijkt te voldoen (klemt om de handlebar), maar wat is nou het voordeel van de duurdere? Hier het overzicht van een lokale shop waar ik uit kan kiezen. Op een schroef monteren lijkt me voor mij wat onhandig, maar zo'n "sleeve" of "tough claw", is dat nou nog beter dan de simpelere variant?
Beetje afhankelijk van de ruimte die je hebt is dit wel een goede oplossing:
https://www.alza.cz/EN/ra...r-sleeve-d6120969.htm?o=5
ZO eenzelfde klem zat ook bij mijn tomtom, werkt erg goed.
Maar neemt wel weer wat ruimte in en dat kan bij sommige motoren lastig zijn.

Ik heb nu 1 bout van mijn stuur bevestiging aan de kroonplaat vervangen voor een rammount bal.
Zo dus:
https://www.bol.com/nl/p/...qT72r7c2JkYQaAnsFEALw_wcB
Kon ik het geheel net wat beter richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Bommes schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:20:
[...]

Beetje afhankelijk van de ruimte die je hebt is dit wel een goede oplossing:
https://www.alza.cz/EN/ra...r-sleeve-d6120969.htm?o=5
ZO eenzelfde klem zat ook bij mijn tomtom, werkt erg goed.
Maar neemt wel weer wat ruimte in en dat kan bij sommige motoren lastig zijn.

Ik heb nu 1 bout van mijn stuur bevestiging aan de kroonplaat vervangen voor een rammount bal.
Zo dus:
Kon ik het geheel net wat beter richten.
Duidelijk. Dat hij wat hoger opkomt lijkt me nu wel handig (was me nog niet opgevallen), maar ik hoop een bike met T stuur te rijden volgend seizoen, dus dan wellicht toch beter de standaard versie.

Op die bal, wat komt daar voor RAM mount bovenop dan? Ik zie dat zo niet bij die uit mijn link, of staat die er niet tussen?

[ Voor 5% gewijzigd door LankHoar op 18-04-2021 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@LankHoar ik heb er 1 korte rammount klemarm tussen zitten.
https://www.emounting.nl/...ngzUMLhVAeYgaAsXGEALw_wcB

En een X-grip, die ik via AliExpress heb besteld. Vond de officiële merk versie echt te duur.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

Whoop Whoop! Vandaag ook maar eens de motor van stal gehaald! Na wat klusjes toch ruim 2uur en een kleine 100km gereden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9Vpdz3il.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Lwhjnftl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NgAIWBzl.jpg

@LankHoar zo'n toughclaw heb ik, niet bepaald een "kleine oplossing :7

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XQqsodPl.jpg

Verstelbaarheid is ook wel een dingetje.

Awesome

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heerlijk: Zoontje van 15 maanden al een paar keer op de stilstaande motor gezet, altijd op de standaard (en uiteraard niet draaiend...). Vandaag de motor op de middenbok gezet, zoontje voorop, ik achterop en een beetje hobbelen van voor naar achteren en terug. Jochie wat met het stuur spelen en de "geef gas" beweging maken. Die zit er al in... Z'n gezicht sprak boekdelen. Hopelijk wordt dat later ook een enthousiasteling op de motor.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10 10:07
Gisteren een leuk en duur dagje gehad. Eerst met de vrouw wezen shoppen voor goodies voor de kinderen (helm voor de jongste, en handschoenen enzo) En 's middags onverwacht alsnog kunnen kijken bij een motor die ik op het oog had, maar waar vrijdag iemand voor zou komen. Na de proefrit was ik verkocht en een uur later was ik zomaar een Honda CB-1 armer en een dikke vette Yamaha Virago XV1100 ('93) rijker 😎😎😎! (Het scheelde heel veel dat vrouwlief liet blijken in de motorzaak dat ze choppers/cruisers wel heeeeel vet vond, dus was het niet moeilijk om haar te overtuigen om wat spaarcentjes af te staan voor de Virago.

Vandaag dus al heerlijk kunnen toeren met beide kinderen! Dochterlief was al vaak zat mee geweest op de smurf (CB-1), en vind de Virago "superchill", en zoonlief (5 jaar) durfde ik nu ook mee te nemen, en die is helemaal verslaafd! Uiteraard doe je niet gelijk lange ritten met jonge kinderen, maar ook kortere ritjes is goud als je je passie kan delen met je kinderen!

en wat plaatjes bij de praatjes:

oude fiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zs9usRR6VdV7HGLWoQqbWV51HJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OBaBF3PF95OIwdS18okGyA6b.jpg?f=fotoalbum_large

"nieuwe" fiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UgX-FzPB9ThDVVNJDDUiD_E21iA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QN9RdePteBBSIHA6K80JRUxx.jpg?f=fotoalbum_large

trotse zoon in zijn nieuwe outfit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/47ltlFZDtOrWEX0YMid3tBXf1qM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IrNQuf0hLoZCgoZjNHhIhyKw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door s006110 op 18-04-2021 20:25 . Reden: plaatjes toegevoegd ]

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-10 20:12
Hoi, even een (denk ik) noobvraag. Ik heb vroeger altijd een Aerox (scooter) gehad, daarbij was de uitlaat altijd 1 geheel van de demper naar het blok. Nu kwam ik er gisteren achter bij de eerste grote schoonmaakbeurt dat er 2 losse stukken aan elkaar gehouden lijken te worden door middel van een ring. Mijn vraag is dan ook: is dit normaal? Hoort dit zo? Als dit niet normaal is, wat moet ik doen? Ik heb hieronder 2 foto's bijgevoegd waarbij het te zien is.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IweCIny.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ofrRld4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 23:19
@Kyumia zit het uitlaatspruitstuk hier niet voor? Bij mij komt er per cilinder een uitlaat naar een centrale collector en vanaf daar 1 pijp naar achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

Kyumia schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:55:
Hoi, even een (denk ik) noobvraag. Ik heb vroeger altijd een Aerox (scooter) gehad, daarbij was de uitlaat altijd 1 geheel van de demper naar het blok. Nu kwam ik er gisteren achter bij de eerste grote schoonmaakbeurt dat er 2 losse stukken aan elkaar gehouden lijken te worden door middel van een ring. Mijn vraag is dan ook: is dit normaal? Hoort dit zo? Als dit niet normaal is, wat moet ik doen? Ik heb hieronder 2 foto's bijgevoegd waarbij het te zien is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die pijp is normaal, mogelijk een extra linkpijp zodat hij op het originele spruitstuk/voorpijp past. Die klem is wel een aparte, die zie je wel bij auto's maar bij motoren gebruiken ze meestal iets eleganters zoals de klem rechts op je foto.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
nldls schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:04:
@Kyumia zit het uitlaatspruitstuk hier niet voor? Bij mij komt er per cilinder een uitlaat naar een centrale collector en vanaf daar 1 pijp naar achter.
Zoals @A13X ook al aangeeft, dat is volgens mij die rechter klem, vandaar mn verbazing toen ik deze "beunhaas"klem zag.
A13X schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:06:
[...]

Die pijp is normaal, mogelijk een extra linkpijp zodat hij op het originele spruitstuk/voorpijp past. Die klem is wel een aparte, die zie je wel bij auto's maar bij motoren gebruiken ze meestal iets eleganters zoals de klem rechts op je foto.
Kan ik deze gewoon (laten) vervangen voor zo'n zelfde (rechter) klem? En moet hier dan nog iets tussen zoals een pakking oid zodat er geen lek in zit? Of zeg ik nu wat geks :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Bommes schreef op zondag 18 april 2021 @ 19:21:

En een X-grip, die ik via AliExpress heb besteld. Vond de officiële merk versie echt te duur.
Ik denk dat ik dit wel een goede oplossing vind. Die kogel zou ook trilling extra tegen moeten gaan, klinkt wel goed. Volgens mij ben ik compleet als ik deze 3 tezamen bestel:
https://www.bol.com/nl/p/...-pIpw.2_9.15.ProductTitle
https://www.bol.com/nl/p/...hPkQ.2_18.23.ProductTitle

In totaal 75 euro. Zoveel goedkoper kan AliExpress op 1 onderdeel van 33 euro dan toch niet zijn?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:06

Destruction

(ex-)Automonteur

Dit weekend niet gereden, vrienden van me wel, maar dan op Assen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IoLM2FZkcdw40Z_Ynmxx5rv0GR0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/15XSG9v24s7p6FheNIZKFjwH.jpg?f=user_large

Tsja, als je een bestelauto en motortrailer hebt, ben je de natuurlijk de aangewezen persoon om alles te vervoeren :) Prima, dat kan ik 8)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

Kyumia schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:16:
[...]

Zoals @A13X ook al aangeeft, dat is volgens mij die rechter klem, vandaar mn verbazing toen ik deze "beunhaas"klem zag.

[...]

Kan ik deze gewoon (laten) vervangen voor zo'n zelfde (rechter) klem? En moet hier dan nog iets tussen zoals een pakking oid zodat er geen lek in zit? Of zeg ik nu wat geks :>
Nee de een steek je koud over de ander, kun je gewoon zo'n zelfde klem als daarnaast voor halen. Simpel genoeg om zelf te kunnen doen.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:53

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

LankHoar schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:18:
[...]

Ik denk dat ik dit wel een goede oplossing vind. Die kogel zou ook trilling extra tegen moeten gaan, klinkt wel goed. Volgens mij ben ik compleet als ik deze 3 tezamen bestel:
https://www.bol.com/nl/p/...-pIpw.2_9.15.ProductTitle
https://www.bol.com/nl/p/...hPkQ.2_18.23.ProductTitle

In totaal 75 euro. Zoveel goedkoper kan AliExpress op 1 onderdeel van 33 euro dan toch niet zijn?
Dit setje is bijna precies wat je wilt hebben, alleen de klem kun je ook langer kiezen. :9

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-10 08:28
Hmz, er word de hele tijd mooi weer voorspeld voor komende week, staat er nu opeens regen in de voorspelling voor Zandvoort... Doe eens niet? :| Hopelijk is het nieuwe asfalt daar wat beter regenbestendig dan voorheen, dat werd altijd snel een ijsbaan...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:59

gwystyl

Beugeltje dan maar?

s006110 schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:15:
Gisteren een leuk en duur dagje gehad. Eerst met de vrouw wezen shoppen voor goodies voor de kinderen (helm voor de jongste, en handschoenen enzo) En 's middags onverwacht alsnog kunnen kijken bij een motor die ik op het oog had, maar waar vrijdag iemand voor zou komen. Na de proefrit was ik verkocht en een uur later was ik zomaar een Honda CB-1 armer en een dikke vette Yamaha Virago XV1100 ('93) rijker 😎😎😎! (Het scheelde heel veel dat vrouwlief liet blijken in de motorzaak dat ze choppers/cruisers wel heeeeel vet vond, dus was het niet moeilijk om haar te overtuigen om wat spaarcentjes af te staan voor de Virago.

Vandaag dus al heerlijk kunnen toeren met beide kinderen! Dochterlief was al vaak zat mee geweest op de smurf (CB-1), en vind de Virago "superchill", en zoonlief (5 jaar) durfde ik nu ook mee te nemen, en die is helemaal verslaafd! Uiteraard doe je niet gelijk lange ritten met jonge kinderen, maar ook kortere ritjes is goud als je je passie kan delen met je kinderen!

en wat plaatjes bij de praatjes:

oude fiets:
[Afbeelding]

"nieuwe" fiets:
[Afbeelding]

trotse zoon in zijn nieuwe outfit:
[Afbeelding]
Nieuwe fietsen zijn altijd goed :).

Ik werd getriggerd door het latere deel van de post: zoonlief van 5 achterop. Mijn zoontje is ook 5, en die wil heel graag, maar tot nu toe hebben we het altijd afgehouden. Vrouwlief rijdt ook, dus het is niet per se de moederkloek die motorrijden in het algemeen eng vindt, maar we vinden het beide nog te vroeg voor hem, al weet ik er eigenlijk geen rationele reden voor.
Opa heeft een zijspan en daar zit hij af en toe in op de oprit, en hij kan niet wachten tot hij ook een keer mee mag rijden. Opa zelf stuurt er ook steeds meer op aan, maar dramt gelukkig niet door nadat we een paar keer duidelijk hebben gezegd dat we hem te jong vinden.

Vanaf wanneer vervoeren jullie kroost op de motor? Ik heb steeds in mijn hoofd dat hij in ieder geval bij de stepjes moet kunnen, en goed vast moet zitten. Dat gaat op zo'n Virago waarschijnlijk al wat makkelijker dan op een sportmotor.... ik ben wel benieuwd naar jullie beweegredenen (en die van de andere posters hier uiteraard)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Nou maar hopen dat ie niet spontaan open gaat tijdens het rijden... :+
Ik wordt steeds sceptischer over het kopen van bepaalde spullen bij Ali en consorten. Iemand (een Chinees nota bene) legde mij een keer uit hoe sommige Chinese fabrikanten denken: "Goh, die stalen constructie waar werklui op staan met zware machines kost wel $15.000. Als ik 'm maak van blik, is ie maar $100, da's een hoop winst". Zo ongeveer dus... Soms lijken ze totaal niet na te denken over wat het precies moet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
gwystyl schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:35:
[...]

Vanaf wanneer vervoeren jullie kroost op de motor? Ik heb steeds in mijn hoofd dat hij in ieder geval bij de stepjes moet kunnen, en goed vast moet zitten. Dat gaat op zo'n Virago waarschijnlijk al wat makkelijker dan op een sportmotor.... ik ben wel benieuwd naar jullie beweegredenen (en die van de andere posters hier uiteraard)
Hier in BE dacht ik pas vanaf 8 jaar legaal. En dan zou ik denk ik nog wachten tot ze 10 zijn...

EDIT; ik was juist, de regels in BE;

1. Vanaf welke leeftijd mogen de kinderen mee op de motor of bromfiets?
Onder de 3 jaar mogen de kinderen niet vervoerd worden op tweewielige bromfietsen of motors/motorfietsen. Dit mag echter wel in een zijspan/sidecar als deze voorzien is van een geschikt kinderbeveiligingssysteem.
Van 3 tot 8 jaar mogen kinderen enkel vervoerd worden op een motorfiets of bromfiets met een cilinderinhoud van maximum 125cc, en dit in een geschikt kinderbeveiligingssysteem en met aangepaste kledij en helm (zie hieronder).
Vanaf 8 jaar mogen kinderen vervoerd worden op een bromfiets of motor/motorfiets van meer dan 125cc, (met afhankelijk van de gestalte, een kinderbeveiligingssysteem en) met aangepaste kledij en een helm.

In NL geen beperking eigenlijk:

Voor kinderen achterop de motor zijn wettelijk gezien maar twee regels.

Het kind dient een goed passende en goed gekeurde helm te dragen
Het kind dient op een passagiersplaats te zitten waarbij het kind met de voeten bij de speciale voetsteunen moet kunnen.
De wet spreekt niet over een minimumleeftijd en/of over kleding. Dit is de verantwoordelijkheid van de volwassen bestuurder.

[ Voor 52% gewijzigd door kazzzdafke op 18-04-2021 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:26

Vrijdag

De Zwarte

Op (brom)scootertjes zie ik nog wel eens kinderen achterop in zo'n zitje. Maar dat zijn volgens mij altijd wel de wat oudere kinderen, zo rond groep acht volgens mij.

Ik zou het trouwens niks vinden, met mijn zoontje achterop. Maar een zijspan lijkt me dan wel weer heel erg gaaf 8)

Er zijn trouwens ook wel van die lovehandles te koop, dan kan je passagier zich daar aan vasthouden.

[ Voor 15% gewijzigd door Vrijdag op 18-04-2021 23:55 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-10 15:51
[...]

Ik werd getriggerd door het latere deel van de post: zoonlief van 5 achterop. Mijn zoontje is ook 5, en die wil heel graag, maar tot nu toe hebben we het altijd afgehouden. Vrouwlief rijdt ook, dus het is niet per se de moederkloek die motorrijden in het algemeen eng vindt, maar we vinden het beide nog te vroeg voor hem, al weet ik er eigenlijk geen rationele reden voor.
Opa heeft een zijspan en daar zit hij af en toe in op de oprit, en hij kan niet wachten tot hij ook een keer mee mag rijden. Opa zelf stuurt er ook steeds meer op aan, maar dramt gelukkig niet door nadat we een paar keer duidelijk hebben gezegd dat we hem te jong vinden.

Ik nam m'n dochter vanaf 10jr mee achterop de motor, zo naar school e.d. na 2 jaar wilde ze niet meer (wel zelf rijden, maar dan moet ze nog even geduld hebben)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
A13X schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:42:
[...]

Nee de een steek je koud over de ander, kun je gewoon zo'n zelfde klem als daarnaast voor halen. Simpel genoeg om zelf te kunnen doen.
Toevallig nog een aanrader voor een uitlaatklem of maakt dat niet zoveel uit? Ik kom ze namelijk van 5 tot 30 euro tegen. Weet niet zo goed wat het verschil is en waar ik op moet letten afgezien van de kleur :> this is new for me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:09
Kyumia schreef op maandag 19 april 2021 @ 01:50:
[...]

Toevallig nog een aanrader voor een uitlaatklem of maakt dat niet zoveel uit? Ik kom ze namelijk van 5 tot 30 euro tegen. Weet niet zo goed wat het verschil is en waar ik op moet letten afgezien van de kleur :> this is new for me
Keuze tussen staal of RVS, verder alleen de goede grootte voor de diameter van je uitlaat kiezen.
https://www.japparts.nl/i...&cPath=990_1604_1608_1610

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
[...]

Ik heb de oudste hier met 3 achterop gehad. Die kon het aan, om ritjes van 20 minuten naar de kleuterschool te rijden. Pure noodzaak op dat moment, en ik heb het bij 2-3 ritjes gehouden. Ik had wel zo'n unit achterop dat de kleine er niet af kon schuiven en hij hield zich vast aan van die lussen die ik aan mijn jas vast gemaakt had.
Met een VTR is zo'n steuntje wel handig, bij een chopper heb je al een steuntje meestal.

Er zit ook een verschil in het 'vervoer' op de motor met kind voor een half uur of een zondagje gaan touren met kind. Dat laatste heb ik nog niet gedaan, weet ook niet of ik dat wil. Touren is voor mij meestal een reden om even alleen te zijn. :P
mphilipp schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:01:
[...]

Ik heb dat boek, en volgens mij nooit verder gekomen dan de eerste paar pagina's. Beetje wollig allemaal. En daarbij heb ik geen filosofische verhandelingen nodig om mij te vertellen waarom ik iets leuk vind/moet vinden. Wat die fortnine ook zegt is dat zodra je met die motor op pad gaat, je alléén daarop gefocussed bent. Maar dat geldt in principe voor elke hobby/bezigheid/activiteit/sport. Als je bv aan het hardlopen of aan het fietsen bent, ben je ook alleen maar daarmee bezig (en met het verkeer hoop ik :+ ) en dat maakt je hoofd schoon van alle andere afleidingen/zorgen etc. Ik doe bv ook aan modelbouw en als je met zo'n ding bezig bent, is er in je hoofd vrij weinig plek voor andere zaken.
Wat die Pirsig ook zegt, ik vind motorrijden gewoon leuk, klaar. Daar is geen theorie of uitleg bij nodig. Toch? Of moeten we overal een verklaring voor hebben? Misschien is dát juist het 'mental health' probleem waar ie het over heeft. Dat mensen overal iets diepzinnigs over moeten vinden oid.

Dit is geen aanval op wie dan ook, en iedereen mag vinden wat ie vindt, en dat boek mag ook iedereen lezen. Misschien ga ik het nog eens een keer lezen, maar ik kan niet zoveel geduld meer opbrengen om met een boek te gaan zitten. Zal wel komen door teveel internet consumptie :+
Mijn fout: ik schreef iedereen moet dat boek lezen. Daar bedoel ik natuurlijk mee, iedereen die dat wil. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Jolke op 19-04-2021 08:39 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Precedente
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-10 11:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aWzjJxjBJWitooRfipHQa37feLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iEjvx6BMh3mPZpI69M6u8B2f.jpg?f=fotoalbum_large

Dit weekend ook een lekker stuk kunnen rijden! Eigenlijk eerste echte ritje met m'n nieuwe aankoop. Stukje offroad is ook altijd leuk, zeker voor een mooie foto :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10 10:07
[...]

Hij moet (is de wet) goed bij de stepjes kunnen komen. Verder vind ik het belangrijk dat hij goede kleding heeft. Dus als ik geen kleding kan vinden in zijn maat, vind ik hem te klein.

Verder een hele belangrijke tip voor het rijden met kleintjes, een dat is dat je het langzaam niet opbouwen. Begin met een kwartiertje, half uurtje max. Je moet zorgen dat ze het leuk blijven vinden. Ze gaan dan vanzelf aangeven dat ze wel langer willen...

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Precedente schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:48:
[Afbeelding]

Dit weekend ook een lekker stuk kunnen rijden! Eigenlijk eerste echte ritje met m'n nieuwe aankoop. Stukje offroad is ook altijd leuk, zeker voor een mooie foto :D
Wat zijn dat voor banden? Intrigerend profiel! :D

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

mphilipp schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:56:
[...]

Ik wordt steeds sceptischer over het kopen van bepaalde spullen bij Ali en consorten. Iemand (een Chinees nota bene) legde mij een keer uit hoe sommige Chinese fabrikanten denken: "Goh, die stalen constructie waar werklui op staan met zware machines kost wel $15.000. Als ik 'm maak van blik, is ie maar $100, da's een hoop winst". Zo ongeveer dus... Soms lijken ze totaal niet na te denken over wat het precies moet doen.
Die vergelijking slaat ook wel redelijk als een lul op een drumstel/tang op een varken (enzo), een telefoonhouder vs een steiger ;)
Zoiets ken ik bv ook van Israeli's, die bv wegen altijd een paar cm smaller aanleggen dan in de werkopdracht staat, want dat scheelt over een aantal km's genoeg asfalt.
Dat het dan vervolgens eigenlijk niet meer veilig langs elkaar kan, mehhhhh (en zo kennen ze daar nog wel meer geintjes, iets met stereotypen :+ )

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Precedente
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-10 11:54
SmurfLink schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:40:
[...]

Wat zijn dat voor banden? Intrigerend profiel! :D
Dat zijn gewoon de standaard banden die bij deze motor komen, Pirelli Phantom geloof ik. Ik heb er verder niet zoveel verstand van, rijd pas 2 jaar. Dus voor mij voelen ze goed haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
mphilipp schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:56:
[...]

Je zult vast gelijk hebben maar dan heb ik denk ik geluk want mijn cloon x-frip doethet al zeker een jaar of 4 goed op de motor.
Telefoon is er nog nooit uit gevallen, ook niet toen ik mijn motoren off-road op de kant heb gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke

Ja, helemaal gelijk. Ik heb hem ook via AliExpress gekocht. Zit prima en kost geen vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Grubeater schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:46:
[...]

Dit setje is bijna precies wat je wilt hebben, alleen de klem kun je ook langer kiezen. :9
Ik heb een beetje hetzelfde als @mphilipp ik vertrouw AliExpress niet altijd. Bovendien heb ik er ook wel wat morele bezwaren bij (en voor we in een hele discussie belanden, Zondag met Lubach vatte het destijds goed samen).

Vind het vreemd dat RAM ogenschijnlijk zoveel verschillende onderdelen verkoopt die niet altijd even goed bij elkaar lijken te passen. De setjes zijn precies niet wat ik wil volgens mij :P

Zo'n rubber overigens, is dat nog nodig? Een soort van backup zeg maar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:59:
[...]
Je zult vast gelijk hebben maar dan heb ik denk ik geluk want mijn cloon x-frip doethet al zeker een jaar of 4 goed op de motor.
Ik zei ook 'ik hoop'. Soms komen er prima dingen uit China, maar er is ook een hoop (soms gevaarlijke) rommel. Electrische zaken wil ik er iig al niet meer van hebben; ze lichten nl echt de hand met de veiligheidsvoorzieningen en ik heb er geen woningbrand voor over.
Maar als het goed is, is het goed. Ik koop er ook wel eens wat hoor. Alleen heb ik bij sommige spullen wat reserves, soms ten onrechte zo blijkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

LankHoar schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:46:
[...]
Ik heb een beetje hetzelfde als @mphilipp ik vertrouw AliExpress niet altijd. Bovendien heb ik er ook wel wat morele bezwaren bij (en voor we in een hele discussie belanden, Zondag met Lubach vatte het destijds goed samen).
Nou...ik vind persoonlijk de morele bezwaren een soort gelegenheidsargument nu China een gevaarlijke concurrent is/wordt. Vroegâh hadden we er geen enkel probleem mee. Idem voor spullen uit slavernij in Afrika (cacao) en diamanten. Er wordt dan wel over gesproken, maar niemand doet écht iets. En nu het om China gaat, is het ineens iets waar iedereen zich zogenaamd druk om maakt. Terwijl het grootste deel van onze spullen uiteindelijk uit China komt, ook al koop jij ze niet bij Ali. Dus ja...ik heb niet zoveel met dat soort argumenten.

Maar goed, we dwalen af....laten we het over brommers hebben...veel leuker 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
mphilipp schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:03:
[...]

Nou...ik vind persoonlijk de morele bezwaren een soort gelegenheidsargument nu China een gevaarlijke concurrent is/wordt. Vroegâh hadden we er geen enkel probleem mee. Idem voor spullen uit slavernij in Afrika (cacao) en diamanten. Er wordt dan wel over gesproken, maar niemand doet écht iets. En nu het om China gaat, is het ineens iets waar iedereen zich zogenaamd druk om maakt. Terwijl het grootste deel van onze spullen uiteindelijk uit China komt, ook al koop jij ze niet bij Ali. Dus ja...ik heb niet zoveel met dat soort argumenten.

Maar goed, we dwalen af....laten we het over brommers hebben...veel leuker 8)
Eens, en we hebben ook maar beperkt invloed. Wetende dat we altijd deels hypocriet zullen zijn, toch proberen om wat minder hypocriet te zijn waar het kan. We proberen zoveel mogelijk (naar redelijkheid) lokaal te kopen, dus zelfde geld voor Afrika etc. (mijn vrouw heeft bijvoorbeeld een Fairphone), en met fair trade certificaten. Dat geld dus ook voor motor spul. En het kan prima zijn dat RAM alles alsnog in een sweatshop laat maken, maar daar heb ik niet altijd zicht op (en kan ik ook niet voor elk product uitzoeken). Bovendien blijven dan nog de bezwaren van kwaliteitscontrole (heb al vaker rommel gehad dat qua beschrijving en reviews erg goed leek) en "support your local..."

Enne brommers? Wasda? Dit is toch het "eitsch gelul" topic? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

s006110 schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:50:
[...]

Hij moet (is de wet) goed bij de stepjes kunnen komen. Verder vind ik het belangrijk dat hij goede kleding heeft. Dus als ik geen kleding kan vinden in zijn maat, vind ik hem te klein.

Verder een hele belangrijke tip voor het rijden met kleintjes, een dat is dat je het langzaam niet opbouwen. Begin met een kwartiertje, half uurtje max. Je moet zorgen dat ze het leuk blijven vinden. Ze gaan dan vanzelf aangeven dat ze wel langer willen...
Inderdaad, hier begonnen met 7 jaar oud. Vergis je niet in het gewicht van een helm op zo'n kleintje. Die nekspieren kunnen nog niet zoveel hebben. Langzaam opbouwen en vooral erg gelijkmatig en rustig rijden.
Nu de oudste 9 is ( bijna 10 ) wil ze regelmatig flink optrekken en platter door de bocht. Maar dat is dus niet volgas weg :> . Nu red ze het een beetje 1,5u achterop, dan een pauze en dan nog een uurtje zonder dat ik klachten krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
Will_M schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 09:34:
[...]

Ah! Ik had de route gedownload van het internet, en zag dat je meerdere opties had qua waypoints. Had nu max 500 aangeklikt, want daar konden de meeste navigaties mee overweg. Herberekenen heb ik inmiddels uit gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:10
Nou de Superduke kan er weer een jaar tegen aan. Beurtje gehad en alles was goed!

Toen ik de motor kocht bij Goedhart had ik via MF contact gezocht met de vorige eigenaar om wat informatie in te winnen want Goedhart kon mij dus weinig vertellen behalve over de onderhoudshistorie. Voorbeeld: Goedhart adviseerde mij eigelijk een andere Superduke want die had al de track pack etc. Terwijl dit dus wel op die van mij stond.... De vorige eigenaar had toen ook bij mij aangegeven dat er een volledig Akrapovic systeem op had gezeten toen hij hem had en de bijhorende mapping zou er nog op staan. Ik heb toen aan Goedhart de vraag gesteld of ze dit wouden checken en indien dit inderdaad het geval zou zijn of ze dan de standaard mapping er op konden zetten. Dit zouden ze doen, bij aflevering toen nog eens naar gevraagd en dit was gedaan. Daar ga je dan van uit toch?

Toch maar even bij mijn eigen dealer navraag gedaan of hij dit tijdens de beurt wou controleren.. En de Akra mapping stond er dus nog op dus deze heeft hij aangepast. Erg benieuwd wat dit doet met het karakter van de motor en het verbruik. Gelukkig heeft dit verder geen schade o.i.d. opgeleverd.

Vooral blij dat alles goed was, gelijk er weer een jaar KTM mobiliteitsservice bij. Hopen dat ik het niet nodig ga hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:55
Ik moet denk ik er ook maar aan geloven om de KTM uit elkaar te laten trekken....
Waterpomp revisie laten doen maar nog steeds best wel een zwetend blok (ergens komt er nog wat olie weg).
Tis niet heel erg maar irriteer me er aan dus moet gewoon gebeuren, zal wel even pijn doen maar beter dan in je achterhoofd hebben dat je olie verliest.

Na mijn idee kan het dan geen kwaad om gewoon meteen een hele grote beurt ervan te laten maken, als toch de boel open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10 15:54
Momenteel gebruik ik Calimoto als ik gewoon een stukje wil rijden. Ik laat dat ding een route generen van de gewenste afstand en gaan met dat ding. Calimoto is echter behoorlijk prijzig als je ook andere provincies wil downloaden en premium functies wil.

Ik ken echter geen andere apps die een willekeurige route on-the-fly generen, iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Robbie T schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:19:
Momenteel gebruik ik Calimoto als ik gewoon een stukje wil rijden. Ik laat dat ding een route generen van de gewenste afstand en gaan met dat ding. Calimoto is echter behoorlijk prijzig als je ook andere provincies wil downloaden en premium functies wil.

Ik ken echter geen andere apps die een willekeurige route on-the-fly generen, iemand een tip?
De tomtom rider serie kan dit, ik weet niet of de app dit ook kan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Robbie T schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:19:

Kurviger kan dat, via een kleine omweg. De Kurviger Pro app kan alleen navigeren; de route moet je op de website maken, en dat kan met een hoop opties (bochtig, extra bochtig etc), de gegenereerde route importeer je dan weer in de app (of in elke andere navigatie app/apparaat).
Duurt ietsje langer dan spontaan op een knop duwen en hup, een route en knallen maar.

Ik vond Calimoto ook wel interessant, maar inderdaad best duur als je 'm echt wil gaan gebruiken. Kurviger is een goede optie vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Calimoto is idd duur. Jammer dat je niet een aantal gebieden erbij kunt kopen. Ik woon in Duitsland op de grens van 3 deelstaten. 90% van de ritjes die ik maak zijn hier in de buurt. En de grens is best scherp ingesteld, 1 dorp erover en navigate houdt ermee op.

Kurviger Pro moet ik nog eens bekijken, hoor er meer over. De route via Calimoto maken en exporteren naar Kurviger lijkt me dan een mooi optie. :)
Pagina: 1 ... 290 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.