sypie schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:21:
De ervaring van vandaag is dat een flink aantal blik-o-fielen alleen nog maar de anderhalve meter afstand kennen en niet meer de afstand die op de weg toch wel handig is gebleken. Zelfs na herhaaldelijk het remlicht laten branden (zonder daadwerkelijk af te remmen), gebaren, voor het zicht van de bestuurder gaan rijden, wat slingeren etc... Bijna in staat om een Amerikaantje uit te halen en een spiegeltje te offeren... (van de auto wel te verstaan)
Als het mij echt te gortig wordt geef ik of ff gas bij en haal de auto voor mij in.
Dan heeft die vervolgens last van een bumper klever.
Of ik laat de auto er gewoon voorbij.
@
kazzzdafke zit jij nu op die motor op de foto?
Nou ja wie er ook op zit het lijkt wel een brommertje zo ten opzichte van de gene die er op zit.
@
mphilipp & @
Kars ik heb dat Zen de kunst van het motoronderhoud boek hier ook liggen.
Met een boekenlegger ergens op pagina 20 of zo.
Kon er ook niet doorheen komen.
@
mphilipp dat Locus ziet er uit als een toffe app.
Maar te veel mogelijkheden is soms ook niet fijn.
Ik gebruik Osmand, of mijn losse Tomtom rider maar dat terzijde.
Bij Osmand verzuip je soms ook in de mogelijkheden maar zelfs uit de box werkt dat gewoon best goed en dat vind ik wel fijn.
De laatste paar off road ritten die ik er mee gemaakt heb, heb ik Osmand ook laten opnemen.
De GPX die er uit komt is erg goed bruikbaar, dus nauwkeurig genoeg om er iets mee te kunnen.
Ik had van te voren via Basecamp een off road route gemaakt, gebaseerd op een klein plaatje/kaartje op een site van een off road route organisator.
Omdat dat dus flink wat gis werk was klopte er op sommige stukken niet veel van mijn gemaakte route.
Het opnemen van wat je dan daadwerkelijk heb gereden werkt wel goed.
Dat weer terug in Basecamp en het een beetje bewerken.
Al met al komt er zo best wel een bruikbare route uit, die echter nog wel wat werk behoeft.
Echter kost dat beduidend meer tijd dan gewoon rijden en een route volgen.
En met een 7 weken oud dochtertje is die tijd er nu ff niet.
Moet gewoon 1 dag prikken en voor 8 uur op die motor zitten en flink wat meters maken/controleren en afwerken.
Dat komt er echter steeds maar niet van.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.