Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 289 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.335 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:41
@kazzzdafke Een maat van me heeft recent zijn Kawa Z900 ingeruild op een tuono 660. En het grappige is: juist omdat hij vanwege de tweecilinder dan wat meer koppel onderin heeft. Ik weet niet of het een speciale uitvoering is, of dat die opnieuw gemapt is. Dat zou wel best kunnen. :)
Er zitten paarse accenten op zijn machine, misschien betekent dat iets?

Ik vind het een bloedmooie machine, maar ik raak mijn benen er niet op kwijt. Echt zonde.

[ Voor 8% gewijzigd door DrivinUCrazy op 09-04-2021 10:50 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
De z900 is nu ook niet gekend voor zijn koppel onderin :D

Mja, ik denk dat ik wat verwend ben met de Speed RS en de vorige, de S1000R. Dat heeft overal koppel.
We zien het wel, straks om 15u gaat hij de MT09 testen (dewelke overal beter is dan de Z900).

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-10 16:56
kazzzdafke schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:56:
De z900 is nu ook niet gekend voor zijn koppel onderin :D

Mja, ik denk dat ik wat verwend ben met de Speed RS en de vorige, de S1000R. Dat heeft overal koppel.
We zien het wel, straks om 15u gaat hij de MT09 testen (dewelke overal beter is dan de Z900).
Een 660cc vergelijken met 1000cc+ (op vergelijkbare sportieve fietsjes) is niet helemaal eerlijk natuurlijk. Qua koppel zal de MT09 nog wel aardig meekomen met een Speed RS, die legt het alleen qua pk's wel weer af.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:32

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

@Precedente @botoo en @mkrmr EDIT Oh wacht de stoerste jongen vergeet ik @Bommes

Ik ben ook al aan het kijken of me dat gaat lukken om aan te sluiten bij de Dutch1000.
Ik ga voor de 1000, Iron But (SaddleSore en Bun Burner) lukt ook dus lijkt me dat het geen probleem moet zijn.
Daar in tegen, dat waren allemaal droge dagen, hele dag in de regen rijden is niet het leukste wat ik doe.

Ooit in een ver verleden (volgens mijn begin jaren 90) via de KNMV een midzomer nachtrit in de regen gereden (iets van 600km, ruim rondje ijsselmeer) maar dan ben je echt compleet af.

@mphilipp moet ik jou kennen....... Ténéré > DTA ?

[ Voor 4% gewijzigd door ollie1965 op 09-04-2021 12:25 ]

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
Klopt helemaal, maar.... ik kijk wel waarvoor een fiets zal dienen, of gemaakt is, welke doelgroep en probeer dat beetje op mijn kameraad te reflecteren.
Een Trident vond ik echt een hele goeie om mee te starten, aangezien hij maar een dik jaar rij ervaring heeft, op een Bandit 650, en dat is ook alweer een aantal jaar geleden.
Maar hij vond eerst de Trident al leuk rijden. Ik vond er NIETS aan, tenzij je in relatief casual kleding mooie rustige natuurtochtjes wil maken, genieten aan een rustig tempo van de omgeving en regelmatig eens stoppen voor een drankje..
Dat is al anders met de Tuono, maar ik vind em echt plat en niet leuk in de lage snelheden. Daarom denk ik dat de MT09 en Street veel meer iets voor mijn maat gaan zijn, de golden range zeg maar. Tenzij hij op looks alleen wil kiezen, dan denk ik voor hem dat de Tuono zal winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:25
ollie1965 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:00:
@Precedente @botoo en @mkrmr EDIT Oh wacht de stoerste jongen vergeet ik @Bommes

Ik ben ook al aan het kijken of me dat gaat lukken om aan te sluiten bij de Dutch1000.
Ik ga voor de 1000, Iron But (SaddleSore en Bun Burner) lukt ook dus lijkt me dat het geen probleem moet zijn.
Daar in tegen, dat waren allemaal droge dagen, hele dag in de regen rijden is niet het leukste wat ik doe.

Ooit in een ver verleden (volgens mijn begin jaren 90) via de KNMV een midzomer nachtrit in de regen gereden (iets van 600km, ruim rondje ijsselmeer) maar dan ben je echt compleet af.

ho ho, eerst doen dan pas credits. Voor nu zijn het nog intenties om de 1000km te rijden dus verre van braging rights.

Overigens is de rit het eerste weekend van juli, kans op goed weer is dan natuurlijk wel groot.
Hele dag/nacht regen tja dat zou wel balen zijn, of ik dan doorzet of afhaak..??
Weet het nog niet dat ligt aan hoe het gaat.
Het zou zo ook maar eens dik 30 graden kunnen zijn overdag, ook dat is slopend :P

Ben een beetje aan het overdenken wat en hoe ik mijn gear ga aanpakken.
Niet zo zeer voor die rit maar in het algemeen.
Macna textiel set (broek en jas) zijn te warm en bulky voor off-roading en ook nog eens niet water dicht.
Kevlar jeans en leren jas combi zien er leuk uit en zitten fijn maar wederom niet waterdicht en zeker de jas veel te warm voor offroad werk.
De jeans bevalt me wel, misschien met wat andere protectie (knie braces of zo) is het nog wat geschikter voor all round gebruik.
Wat betreft jas ben ik er nog niet uit.
Laatste idee: een 3 lagen setup: Revit mesh jacket (redelijk goedkoop en zien er nog decent uit) een warme onderlaag (decathlon windstopper jas of fleecejack idee of zo) en een waterdichte bovenlaag in de vorm van een "normale" regenjas.
Onderlaag en regenjas heb ik, om te testen moet ik dus enkel een Revit doorwaai jasje op de kop tikken.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:35
@kazzzdafke hij moet ook weer niet iets kopen waar hij na 2 maanden op is uitgekeken natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
kazzzdafke schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:02:
Klopt helemaal, maar.... ik kijk wel waarvoor een fiets zal dienen, of gemaakt is, welke doelgroep en probeer dat beetje op mijn kameraad te reflecteren.
Een Trident vond ik echt een hele goeie om mee te starten, aangezien hij maar een dik jaar rij ervaring heeft, op een Bandit 650, en dat is ook alweer een aantal jaar geleden.
Maar hij vond eerst de Trident al leuk rijden. Ik vond er NIETS aan, tenzij je in relatief casual kleding mooie rustige natuurtochtjes wil maken, genieten aan een rustig tempo van de omgeving en regelmatig eens stoppen voor een drankje..
Dat is al anders met de Tuono, maar ik vind em echt plat en niet leuk in de lage snelheden. Daarom denk ik dat de MT09 en Street veel meer iets voor mijn maat gaan zijn, de golden range zeg maar. Tenzij hij op looks alleen wil kiezen, dan denk ik voor hem dat de Tuono zal winnen.
De Street is onderin best lekker vind ik, MT09 ook heb ik mij laten vertellen, maar heb ik niet zelf gereden. Beide wel erg leuke en speelse fietsen, en zeker de Street is heel geschikt om eerst beter op te leren rijden en dan er nog heel lang plezier aan te beleven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:09
Bommes schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:54:
[...]
Macna textiel set (broek en jas) zijn te warm en bulky voor off-roading en ook nog eens niet water dicht.
Kevlar jeans en leren jas combi zien er leuk uit en zitten fijn maar wederom niet waterdicht en zeker de jas veel te warm voor offroad werk.
De jeans bevalt me wel, misschien met wat andere protectie (knie braces of zo) is het nog wat geschikter voor all round gebruik.
Laatste idee: een 3 lagen setup: Revit mesh jacket (redelijk goedkoop en zien er nog decent uit) een warme onderlaag (decathlon windstopper jas of fleecejack idee of zo) en een waterdichte bovenlaag in de vorm van een "normale" regenjas.
Onderlaag en regenjas heb ik, om te testen moet ik dus enkel een Revit doorwaai jasje op de kop tikken.
Voor zomerritten in de bergen heb ik:
- Merinowol onderkleding (lang hemd + legging)
- Doorwaai jas + broek
- Doorwaai handschoenen
- Waterdichte laarzen
- Fleece trui in de koffer voor als het fris begint te worden
- Regenbroek + jas voor als het nat is / windstopper

Te koud / warm op de benen heb ik het niet snel in de zomer, maar daarvoor zou je eventueel ook nog in plaats van een doorwaaibroek een gewone broek kunnen nemen.

Voor tussenseizoen:
- Leder 2-delig pak
- Tussenseizoen handschoenen
- Waterdichte laarzen

Voor winter:
- Leder pak
- Winterhandschoenen
- Waterdichte laarzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:30

Secsytime

Automagisch

kazzzdafke schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:02:
Zou niet voor de RS gaan, maar eerder voor de R.

Staat de duke 890 ook op het lijstje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:05
Jazekers. Gisteren nog op en neer Almere voor een tentamen :P

Mooi parkeren voor de deur :D

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 16:44
mphilipp schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:31:
[...]

Ach...ik ben door de Sahara naar Gambia gereden...more bragging rights, no? :+

[Afbeelding]
Met alleen de originele tank aan benzine bij je??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:55
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:49:
@kazzzdafke Een maat van me heeft recent zijn Kawa Z900 ingeruild op een tuono 660. En het grappige is: juist omdat hij vanwege de tweecilinder dan wat meer koppel onderin heeft. Ik weet niet of het een speciale uitvoering is, of dat die opnieuw gemapt is. Dat zou wel best kunnen. :)
Er zitten paarse accenten op zijn machine, misschien betekent dat iets?

Ik vind het een bloedmooie machine, maar ik raak mijn benen er niet op kwijt. Echt zonde.
Nee de paarse is gewoon een kleur optie, ik mag er binnenkort een lenen voor een dagje van de dealer _/-\o_
En hij gaat even een mooi inruil voorstel doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
kneusteun schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:20:
En hij gaat even een mooi inruil voorstel doen :D
Jij koopt toch alleen er bij?
Inruilen klinkt alsof het niet meer motoren worden, dat kan echt niet. >:)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:23:
[...]

Jij koopt toch alleen er bij?
Inruilen klinkt alsof het niet meer motoren worden, dat kan echt niet. >:)
Ik weet :X , maar de vrouw heeft deze maand er een nieuwe bij en nu staat de teller op 6...
Dan nog twee brommers..... dus nu wordt het wel ernstig, heb 1 garagebox vol en een schuur vol.

Ik zeg ook zeker niet dat ik het ga doen, maar als hij me een goed aanbod doe ga ik wel even twijfelen.
Er moet immers ook nog een crosser bijkomen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
kazzzdafke schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:45:
Kameraad is aan het test rijden voor een nieuwe bike..

Zoals hier al laten weten, vorige week de Trident, waar ik vooral iets miste tussen de benen.. en ook die power.

Gisteren kwam hij langs met de 2e testbike, de Aprilia Tuono 660.
Eerste zicht; knap ding! Veel knapper dan op foto!
Hij kwam er met een smile af, en zei direct: dit gaat em worden. Wat een verschil met de Trident!

Ok ok, even wat temperen dacht ik, en dus ook mijn been erover gegooid en de blok om gereden.

Het is een 2cyl, en dat voel je en hoor je wel aan lagere snelheden, Daar valt 0.0 te beleven en klinkt zelfs niet mooi imho.
Maar eens je dan naar de +70 gaat, voel je dat het een fietsje is en valt het allemaal nogal mee. Eigenlijk, dan werd het zelfs leuk. Tov de Speed RS miste ik nog wel iets of wat tank, maar het viel mee.
Qua power voor een beginner/enthousiast zeker niet verkeerd. Je geraak er overal vlot mee weg en zit veel te snel boven de snelheden dat je mag. Maar dat is net ook een nadeel, aan de snelheden dat je mag rijden, is het echt een dom brommertje (zo komt het over, in de lage snelheden).

Zoals gezegd vond ik de looks echt wel top. Wat me wel weer stoorde: deze keer wel een fuel indicator, maar niet hoeveel km je nog kan rijden.
Ook zou ik de swingarm laten wrappen in zwart.. en de hele bike in een coating laten zetten, want met die matte kleur krijg je krassen door er nog maar naar te kijken.
Verder wil hij er ook nog verwarmde handvatten op, zwarte levers, andere spiegels, QS.. en dan vind ik de prijs teveel voor hetgeen wat je terugkrijgt.
Ik kijk nog altijd uit wanneer hij de Street RS gaat test rijden. Ik denk dat dat voor hem de perfecte bike gaat zijn! Ook de MT09 staat nog op het programma..

Wat pics:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat niet soepel lopen is bijna elke twee pitter (ik heb bijna alleen maar twins want ik hou ervan)
Ik vind mijn 4 pitter dan juist weer klinken als een naaimachine.
Die klappen noem ik liefdevolle feedback ;)
Die 4 pitter is gewoon een vibrator op wielen ;)

Dat is het mooie aan motoren, zoveel smaakjes 👌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
Dus, de MT09...
Direct al een bike tussen je benen! Qua power heel erg lekker, goeie QS..
Zitpositie is heel erg relaxxed, meer zoals op een GS.

Ik ben fan van hoe hij rijdt, iets minder van de zitpositie en veel minder van hoe hij er uit ziet... Maar die 2 laatste zijn echt persoonlijke smaak.

Edit: wat me sterk opviel: de moto wil graag de bocht in, dus stuurt licht, maar wil weer even graag rechtop gaan. Dus zenuwachtiger in de bocht, houdt zijn lijn niet strak. Dat viel enorm op.

Kameraad van de zitpositie ook minder leuk dan de Tuono, dus hij wil liever iets sportiever. Ik denk echt dat de Street voor hem het gouden haantje zal zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQPeqagZHvI-u3og7TA-q7uAP3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bacK5kS26zcq7rY8E7MO3LbA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_gnt2CT45Y_0cd6zjpvE0nz7vuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q6A6yLrMBpmHq3Wu2NC4UctS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door kazzzdafke op 09-04-2021 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:13

mphilipp

Romanes eunt domus

Bambufan schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:18:
[...]
Met alleen de originele tank aan benzine bij je??
Waarom niet? Er loopt gewoon een snelweg door de Sahara; we waren nooit ver van die weg verwijderd. En onze volgwagens hadden jerrycans benzine bij zich. Het was een karavaan van voornamelijk auto's. Ons 'team' bestond uit 9 motoren en 2 auto's. Het was een goede doelenrit, waarbij de auto's in Gambia verkocht werden en de motoren hebben wij gedoneerd aan Riders for Health.
Het was erg mooi, maar niet echt een Dakar rit. Genoeg om het een heel avontuur te vinden. Ook leuk in de duinen bij Erg Chebbi gespeeld, dus wel hadden wel de 'Dakar experience'. Een aantal etappes (zoals deze waar de foto's zijn genomen) waren Dakar etappes (delen van iig).

[edit]
Ohja...de banden hebben wel (een stukje) Dakar gereden :+ Ik heb een partij gebruikte Michelin Desert (ofzoiets) gekocht bij een gast die techsupport deed bij Dakar. De grote jongens pakten elke dag nieuwe banden en soms wisselden ze ook na een testritje. Dus konden wij die banden kopen voor een prikkie. Zijn superstevige banden.

[ Voor 17% gewijzigd door mphilipp op 09-04-2021 18:09 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:13

mphilipp

Romanes eunt domus

ollie1965 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:00:
Nah....wel gekocht bij de iemand van de DTA ergens vlakbij de Hoogovens, en lid geweest, maar heb er niets mee gedaan. De motor staat nu in Gambia.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

mphilipp schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:06:
[...]

Nah....wel gekocht bij de iemand van de DTA ergens vlakbij de Hoogovens, en lid geweest, maar heb er niets mee gedaan. De motor staat nu in Gambia.
Aha, zeg maar een fly by ;)

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
theredone51 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 13:56:
[...]

Voor zomerritten in de bergen heb ik:
- Merinowol onderkleding (lang hemd + legging)
- Doorwaai jas + broek
- Doorwaai handschoenen
- Waterdichte laarzen
- Fleece trui in de koffer voor als het fris begint te worden
- Regenbroek + jas voor als het nat is / windstopper

Te koud / warm op de benen heb ik het niet snel in de zomer, maar daarvoor zou je eventueel ook nog in plaats van een doorwaaibroek een gewone broek kunnen nemen.

Voor tussenseizoen:
- Leder 2-delig pak
- Tussenseizoen handschoenen
- Waterdichte laarzen

Voor winter:
- Leder pak
- Winterhandschoenen
- Waterdichte laarzen
Ik ben een een behoorlijke koukleum dus heb altijd een beetje een afstand bewaard ten opzichte van doorwaai kleding.

Toch heb ik nu een doorwaaijasje op de kop getikt via MP.
(Er is overigens nog een mede Tweaker die ook nog een Revit Eclipse jas in de aanbieding heeft).
En Difi San Diego, maatje L op de foto's ziet het er gewoon nog helemaal heel uit.

Dus voor zomer en offroad gebruik wanneer boven 15°C:
  • Merinoswol shirt met lange mouwen.
  • Eventueel thermo windstopper jasje
  • Doorwaai jas
  • Eventueel een regenjas bij plotseling koude of regen.
  • kevlar jeans
  • eventueel regenbroek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-10 08:28
Hm, een van de snelsluiters van het kuipwerk van de Ducati is verdwenen, dat blijft toch wel een nadeel van die dingen. Volgens de dichtstbijzijnde dealer zou het a.s. woensdag of donderdag leverbaar moeten zijn, ik ben benieuwd... Ik had langer verwacht voor Italiaanse onderdelen :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:26
kazzzdafke schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:00:
Dus, de MT09...
Direct al een bike tussen je benen! Qua power heel erg lekker, goeie QS..
Zitpositie is heel erg relaxxed, meer zoals op een GS.

Ik ben fan van hoe hij rijdt, iets minder van de zitpositie en veel minder van hoe hij er uit ziet... Maar die 2 laatste zijn echt persoonlijke smaak.

Edit: wat me sterk opviel: de moto wil graag de bocht in, dus stuurt licht, maar wil weer even graag rechtop gaan. Dus zenuwachtiger in de bocht, houdt zijn lijn niet strak. Dat viel enorm op.

Kameraad van de zitpositie ook minder leuk dan de Tuono, dus hij wil liever iets sportiever. Ik denk echt dat de Street voor hem het gouden haantje zal zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Weet niet hoe groot jij bent maar wat een klein fietsje zeg!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-10 06:56
Bommes schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:54:
[...]

ho ho, eerst doen dan pas credits. Voor nu zijn het nog intenties om de 1000km te rijden dus verre van braging rights.

Overigens is de rit het eerste weekend van juli, kans op goed weer is dan natuurlijk wel groot.
Hele dag/nacht regen tja dat zou wel balen zijn, of ik dan doorzet of afhaak..??
Weet het nog niet dat ligt aan hoe het gaat.
Het zou zo ook maar eens dik 30 graden kunnen zijn overdag, ook dat is slopend :P

Ik overweeg ook om mee te doen met de dutch1000. Maar weet niet of de buell nou wel de meest ideale motor voor 1000km op een dag is.
Aan de andere kant heb ook wel eens met de oude buell een circuit dag op Croix en ternois gehad waarbij ik sochtends heeeel vroeg aanreed en nachts net voor 12 weer thuis was. En dat is ook ruim 300 km enkele reis en dan nog op de baan....
Maarja toen was ik jong ;)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
Kapot schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:38:
[...]

Weet niet hoe groot jij bent maar wat een klein fietsje zeg!!!!
Das de vriend van mij die de bikes aan het testen is... Hij is 1m90 dacht ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:12

botoo

💀 too old to die young

harley schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 21:58:
[...]

Ik overweeg ook om mee te doen met de dutch1000. Maar weet niet of de buell nou wel de meest ideale motor voor 1000km op een dag is.
De ideale motor is degene waar je (het meest) plezier op hebt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:08
kazzzdafke schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 22:23:
[...]

Das de vriend van mij die de bikes aan het testen is... Hij is 1m90 dacht ik..
Klinkt misschien niet in de hoek waarin je zoekt, maar heeft hij al naar een BMW F900R gekeken?

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-10 06:56
botoo schreef op zondag 11 april 2021 @ 01:25:
[...]

De ideale motor is degene waar je (het meest) plezier op hebt.
Dat is niet helemaal waar, ik heb het meeste plezier op de buell, maar kom toch echt een stuk uitgeruster aan na een volle dag op de goldwing. Maar die ligt op het moment als bouwpakket over 12m² uitgespreid ;)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
Kars schreef op zondag 11 april 2021 @ 07:42:
[...]

Klinkt misschien niet in de hoek waarin je zoekt, maar heeft hij al naar een BMW F900R gekeken?
Yep maar ziet hij zichzelf niet opzitten. Hij wil iets sportiever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:09
harley schreef op zondag 11 april 2021 @ 08:36:
[...]

Dat is niet helemaal waar, ik heb het meeste plezier op de buell, maar kom toch echt een stuk uitgeruster aan na een volle dag op de goldwing. Maar die ligt op het moment als bouwpakket over 12m² uitgespreid ;)
Dat zijn alleen de kappen dan? 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
harley schreef op zondag 11 april 2021 @ 08:36:
[...]

Je hebt nog tot 3 juli 7 uur in de ochtend om dat te fixen... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Laatst online: 16:52
Nou, ik heb de knoop doorgehakt. Ik ga meedoen met de DGR. Persoonlijk vind ik dat nuttiger dan Dutch1000 :+ ;)
Een rijmaat van mij had zich al ingeschreven, dus heb ik dat ook gedaan.
Dus als mensen wat geld kwijt willen, ik sta open voor sponsoring O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Morgen maar eens even contact opnemen met de RDW. De terugroepactie voor m'n MT10 (remlicht schakelaartje) staat daar nog 'open' voor mijn kenteken terwijl 't ding een week of drie geleden al vervangen is door mezelf.

Oude schakelaartje is inclusief de bekabeling ingeleverd anders krijg je sowieso geen nieuw vervangend exemplaar dus er zal wel ergens vertraging in de boekhouding zitten :9

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 11-04-2021 12:54 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:43

Vrijdag

De Zwarte

Vuikie schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:20:
Nou, ik heb de knoop doorgehakt. Ik ga meedoen met de DGR. Persoonlijk vind ik dat nuttiger dan Dutch1000 :+ ;)
Een rijmaat van mij had zich al ingeschreven, dus heb ik dat ook gedaan.
Dus als mensen wat geld kwijt willen, ik sta open voor sponsoring O-)
Ik ga ook wel rijden, maar omdat er dit keer niks georganiseerd is blijf ik gewoon een beetje rondrijden in de stad en omgeving. Als het weer het toelaat tenminste. Ik ga niet kou lijden tijdens het posen :P

Heb nog wel mijn armbandje van een paar jaar geleden gevonden.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vrijdag schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:06:
[...]

Ik ga ook wel rijden, maar omdat er dit keer niks georganiseerd is blijf ik gewoon een beetje rondrijden in de stad en omgeving. Als het weer het toelaat tenminste. Ik ga niet kou lijden tijdens het posen :P

Heb nog wel mijn armbandje van een paar jaar geleden gevonden.
Jij sponsort de plaatselijke benzinestations sowieso toch al door gewoon een beetje rond te rijden (van tankstation naar tankstation)?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:43

Vrijdag

De Zwarte

Will_M schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:49:
[...]

Jij sponsort de plaatselijke benzinestations sowieso toch al door gewoon een beetje rond te rijden (van tankstation naar tankstation)?
Zeker! En mijn motor is nog goed voor het milieu ook!

Omdat ik zó ontzettend vaak moet tanken raken we eerder door de fossiele brandstoffen en moeten we eerder over op groene/duurzame/weetikwatvoorgoedgevoelgevende energie 8)

Jullie bet-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-kleinkinderen zullen me dankbaar zijn 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:09
Mijn R1200GS moet weer voor een beurt. Op een offerte staat reinigen en ontvetten remklauwen voor en achter. Hoort dit standaard bij onderhoud? Ik houd de motor altijd schoon, er zit daar in ieder geval geen rotzooi, dus ik zie de noodzaak niet. Benieuwd naar jullie ervaring/mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Haal jij ook de remklauwen er af en houd je de remzuigertjes gangbaar? Zo nee, dan is dat inderdaad nodig. ;)

Let wel, sommige slimmerikken spuiten er een bus remmenreiniger in en zien dat als "reinigen en ontvetten". Dat is niet hetzelfde. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-10 21:22

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Vorige week m'n crashbars binnengekregen voor de Tracer 700.

Heeft iemand tips / tricks hoe je het blok het beste kan opkrikken / op zijn plek houden? De crashbars worden gemonteerd aan dezelfde bouten als waar het blok mee vast zit. Lijkt mij dat een blokje hout + garagekrik onder het carter voldoende moet zijn. Uiteraard wanneer de motor in de paddock staat aan de achterkant.

[ Voor 9% gewijzigd door Dynazap op 12-04-2021 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Dynazap schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:53:
Vorige week m'n crashbars binnengekregen voor de Tracer 700.

Heeft iemand tips / tricks hoe je het blok het beste kan opkrikken / op zijn plek houden? De crashbars worden gemonteerd aan dezelfde bouten als waar het blok mee vast zit. Lijkt mij dat een blokje hout + garagekrik onder het carter voldoende moet zijn. Uiteraard wanneer de motor in de paddock staat aan de achterkant.
Lijkt me wel ja! Als t kan zou je ook een spanband om blok en frame kunnen doen. Moeten alle bouten tegelijk eruit of kan je bout voor bout werken (eerst links, dan rechts bijv)?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Dynazap Wat @noes zegt, kan dat niet één voor 1, of is het echt 1 geheel dat om het hele blok heen valt waardoor je de bouten er niet meer uit kan krijgen zodra het ding op zijn plek zit?

@zunrob over het algemeen is het verstanding om de remklauwen ook goed schoon te maken zodra ze eraf gaan voor het vervangen van de blokken. Gaan ze dat ook doen, of is het echt alleen van buiten even schoonmaken? Dat voegt niet zoveel toe naar mijn mening, maar daadwerkelijk uit elkaar halen is wel belangrijk om eens in de zoveel tijd te (laten) doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
DrivinUCrazy schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:52:
Haal jij ook de remklauwen er af en houd je de remzuigertjes gangbaar? Zo nee, dan is dat inderdaad nodig. ;)

Let wel, sommige slimmerikken spuiten er een bus remmenreiniger in en zien dat als "reinigen en ontvetten". Dat is niet hetzelfde. ;)
Nee, doe ik inderdaad niet. ;-)

Alleen heb dit nooit eerder meegemaakt met een andere motor, en van auto's ken ik het al helemaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Chakotay schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:05:
@Dynazap Wat @noes zegt, kan dat niet één voor 1, of is het echt 1 geheel dat om het hele blok heen valt waardoor je de bouten er niet meer uit kan krijgen zodra het ding op zijn plek zit?

@zunrob over het algemeen is het verstanding om de remklauwen ook goed schoon te maken zodra ze eraf gaan voor het vervangen van de blokken. Gaan ze dat ook doen, of is het echt alleen van buiten even schoonmaken? Dat voegt niet zoveel toe naar mijn mening, maar daadwerkelijk uit elkaar halen is wel belangrijk om eens in de zoveel tijd te (laten) doen.
De motor heeft door omstandigheden nog geen 1000 km gereden (in 3 jaar) sinds de blokjes de laatste keer vervangen zijn (en de klauwen dus gereinigd zijn...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
zunrob schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:29:
[...]

De motor heeft door omstandigheden nog geen 1000 km gereden (in 3 jaar) sinds de blokjes de laatste keer vervangen zijn (en de klauwen dus gereinigd zijn...).
Zolang die 1000 een beetje over de 3 jaar verdeeld zijn en hij niet 3 jaar buiten stilgestaan heeft, lijkt het me nogal overdreven om de boel meteen weer helemaal uit elkaar te halen. Een beetje optisch schoonmaken is dan wel voldoende. Verse remvloeistof is wel nuttig, dat word sowieso elke 2 jaar aangeraden. Daar hoeft de boel echter niet voor uit elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 10-10 15:53
zunrob schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:05:
[...]

Alleen heb dit nooit eerder meegemaakt met een andere motor, en van auto's ken ik het al helemaal niet...
Kan zijn dat ze het niet zo expliciet noemen, maar ook bij auto's worden bij een beurt de remklauwen wel degelijk schoongemaakt en ook zaken als glijpennen weer schoon en gangbaar gemaakt. Is dus wel een standaard (en belangrijk!) klusje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
UTwizard schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:47:
[...]

Kan zijn dat ze het niet zo expliciet noemen, maar ook bij auto's worden bij een beurt de remklauwen wel degelijk schoongemaakt en ook zaken als glijpennen weer schoon en gangbaar gemaakt. Is dus wel een standaard (en belangrijk!) klusje :)
Dank, en ook @Chakotay voor jullie reacties. De motor heeft die drie jaar droog binnen door gebracht. Optisch ziet het nog gewoon schoon uit. Daarom ook de vraag of het nu wel nodig is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:12
@zunrob Zou het gewoon even met de dealer overleggen of het nodig is of niet. Je kan zelf ook even controleren of je wielen 'vrijlopen' door de motor op de bok te zetten en beide wielen van de grond een zwaai te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Net was de hele tuin hier weer wit van de sneeuw... 8)7 Ik hoop dat het over een week toch wel wat beter weer is :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dier
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:05
cyntax schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:06:
@zunrob Zou het gewoon even met de dealer overleggen of het nodig is of niet. Je kan zelf ook even controleren of je wielen 'vrijlopen' door de motor op de bok te zetten en beide wielen van de grond een zwaai te geven.
Als ik me niet vergis, mag je wel altijd de blokjes zachtjes langs de schijf horen lopen. In tegenstelling tot een fiets bijvoorbeeld. Maar verbeter me als ik dat fout heb!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

JanPedaal schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:19:
@headset discussie:
Iemand ervaring met Sharktooth Prime inbouwset? Daar is mijn helm op voorbereid en overweeg de aanschaf.
Ik rij ca. 99% van de tijd in mijn eentje woon-werk dus gaat vooral om muziek/gesproken navigatie en misschien een sporadisch telefoongesprek. Compatibiliteit/pairen met andere headsets vind ik niet belangrijk.
Shark website
Om mezelf even te quoten: ik heb de Sharktooth Prime aangeschaft in december met wat "Black Friday" korting. In de winter heb ik de speakers en mic ingebouwd in de helm, maar nog niet kunnen testen. Inmiddels wel, dus deel ik mijn ervaring kort met jullie.
Het inbouwen ging redelijk soepel, uiteraard beetje gepruts om alles netjes weg te werken. En zodra ik weer dagelijks woon-werk ga rijden vraag ik me af of alles netjes op z'n plek blijft zitten. Maar voor nu lijkt het allemaal stevig te zitten met de meegeleverde dubbelzijdige plakkers. Hieronder de tweeknops bediening die aan de buitenkant van de helm zit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gHy0syv_V0-tpFkAbB31lDQcBNw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wkPxX9iNxGhLrEKgzKwFS2jV.jpg?f=user_large

Gisteravond mijn eerste rit van het jaar gedaan. Het was wat fris maar het avondzonnetje maakte een hoop goed!
Kwaliteit en volume van de headset is meer dan toereikend. Heb geen snelweg gereden, maar de headset stond nog lang niet maximaal. De bassen vielen wel weg, maar dat wijt ik aan mijn oordoppen. De zangpartijen (voor zover aanwezig) waren goed verstaanbaar dus ik verwacht dat gesprekken/intercom ook goed verstaanbaar zullen zijn.
Woensdag ga ik voor het eerst sinds een half jaar weer een woon-werkrit maken. Mocht ik toevallig gebeld worden onderweg, dan zal ik deze mini-review nog uitbreiden met gesprekservaringen :)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 16:48

DinX

Motormuis

* DinX heeft z'n motor na bijna 2 jaar ook nog eens onder het stof uit gehaald vorige week.

Door samenwonen, veranderen van job (2km ipv 50 km enkel), een huis te bouwen, een kind te krijgen,... is er 1 keer op gereden op 2 jaar.
Noodgedwongen onder de tent terecht gekomen met een lekkende koppeling.

De afgelopen weken dan maar een hoop werk zelf eraan gedaan.
Diverse schroeven moeten uitboren door roest/corrosie eer ik überhaupt aan het onderhoud kon beginnen. Z'n skid plate zat bijvoorbeeld helemaal vast waardoor ik de olie niet kon vervangen. Afgeslepen, schroeven uitgeboord,...

De batterij was natuurlijk om zeep. Vergeten uit te bouwen en aan de lader te hangen (zo lang gaat hij niet stilstaan dacht ik).

Dusja, maar alles gedaan erna. luchtfilter uitgewassen en geolied, koppelingsolie vervangen, remolie vervangen, remblokken vervangen, olie en -filters vervangen, skid plat eraf geslepen, nieuwe valbeugels, nieuwe spiegels, de pro-oiler eraf gehaald,...

Dusja, back in business nu :)

Het gaat natuurlijk veel minder zijn dan vroeger. Toen was het elke dag 120km ongeveer vakanties, lange trips in het weekend,... Het zal nu af en toe eens een rit worden in het weekend :)
Komt er nog bij dat ik een 2-jarige en zwangere vrouw heb thuis lopen nu, dan denk je toch net wat meer na dan in je "gekke jaren"...

Mooie tip is nog Rustyco trouwens. Roest vliegt er gewoon af :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7FW9qHp3jBCtRGMiN_4vWJm17BE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tb2AVBRLeMMV5y23RSNKxD6m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p-I9_Zcb40x8yUa4YGmVdGufuXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fk6axVZ6G7IwyDS2Oz824V4J.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door DinX op 12-04-2021 13:31 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:12
dier schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:45:
[...]

Als ik me niet vergis, mag je wel altijd de blokjes zachtjes langs de schijf horen lopen. In tegenstelling tot een fiets bijvoorbeeld. Maar verbeter me als ik dat fout heb!
Klopt, maar dan nog moet het wiel wel een paar rondjes vrij kunnen draaien. Als die na een zwaai al abrupt stil komt te staan dan kan je er vanuit gaan dat de remmen aanlopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
@DinX *O* Welkom terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:37

thijsco19

KTM 990 SMT

DinX schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:29:
* DinX heeft z'n motor na bijna 2 jaar ook nog eens onder het stof uit gehaald vorige week.
KTM LC8 *O*
Welke is dit?

Zonde dat het toch zoveel bouten of schroeven kapot geroest waren. Maar goed dat je er weer aan begonnen bent!
Zo'n motor verdient op zijn minst liefde!

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 16:48

DinX

Motormuis

thijsco19 schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:58:
[...]

KTM LC8 *O*
Welke is dit?

Zonde dat het toch zoveel bouten of schroeven kapot geroest waren. Maar goed dat je er weer aan begonnen bent!
Zo'n motor verdient op zijn minst liefde!
1290 Super Adventure (2015)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQO_G5llD34FFW1VFjraOjYxy6s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/guiEn7BIGplIt0IbKda8kHA5.jpg?f=fotoalbum_large

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:28

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

cyntax schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:25:
[...]

Klopt, maar dan nog moet het wiel wel een paar rondjes vrij kunnen draaien. Als die na een zwaai al abrupt stil komt te staan dan kan je er vanuit gaan dat de remmen aanlopen.
Even hierop inhakend, ik merk en hoor dat bij mijn TDM900 ook bij het voorwiel. Maar heb geen middenbok en ook geen paddockstand voor. Heb wel eens de schijven gevoeld, niet extreem heet ofzo. Maar misschien toch maar eens nader laten checken :)

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 17:47

charrel

Cortisol4life..

zunrob schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:33:
Mijn R1200GS moet weer voor een beurt. Op een offerte staat reinigen en ontvetten remklauwen voor en achter. Hoort dit standaard bij onderhoud? Ik houd de motor altijd schoon, er zit daar in ieder geval geen rotzooi, dus ik zie de noodzaak niet. Benieuwd naar jullie ervaring/mening.
Achter is wel handig om de glijbus te bekijken en eventueel in te vetten. Voor zit die niet;)

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:20
Zo, ik meld mij ook maar eens: ga volgende week mijn nieuwe Triumph Trident oppikken. Dit is mijn 3de motor, hiervoor had ik een caferacer omgebouwde Suzuki GS550 (1980) een HD Street Rod (2017) en nu dus de Trident 660. Wat een soepele bike zeg. Was eigenlijk voornemens de BMW F900R te kopen, maar kwam toch eigenlijk boven mijn budget uit en toen leerde ik dat de Trident er was en was na een proefrit meteen om.

Ook meteen even wat after market parts bij Tec in de UK besteld; bar-end mirrors, zwarte verstelbare rem/koppel hendels.

Ik heb ook 2 jaartjes niet gereden en daarvoor nooit veel km's gemaakt. Met deze bike van plan nu meer te gaan rijden en met een rugzak op een paar weekendjes weg te gaan. Kijken of dat een beetje gaat met deze.

plaatje zoals ik hem straks heb:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QdLJ5So60HJtFL0lHbLs578kGRQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LfgWSYeoXWRal8WY06EoYdkC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Xecuter NL schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:23:
...
hiervoor had ik een caferacer omgebouwde Suzuki GS550 (1980)
...
Ben hier heel benieuwd naar :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Xecuter NL
geert_s schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:49:
[...]

Ben hier heel benieuwd naar :D
O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NeTwgcwRYwXlCRZF9ZS1G73re7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TzHdgtcolAa293tZEIRv4eZc.jpg?f=fotoalbum_large

Destijds zo gekocht en zelf maar kleine aanpassingen gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:08
Xecuter NL schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:01:
[...]

O-)

[Afbeelding]

Destijds zo gekocht en zelf maar kleine aanpassingen gedaan.
Oh lekker die Marshall uitlaat, had ik destijds ook onder m'n Honda Bol d'Or :D

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-10 16:26
Will_M schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:53:
Morgen maar eens even contact opnemen met de RDW. De terugroepactie voor m'n MT10 (remlicht schakelaartje) staat daar nog 'open' voor mijn kenteken terwijl 't ding een week of drie geleden al vervangen is door mezelf.

Oude schakelaartje is inclusief de bekabeling ingeleverd anders krijg je sowieso geen nieuw vervangend exemplaar dus er zal wel ergens vertraging in de boekhouding zitten :9
Daar had ik ook last van bij de R3. Een half jaar na repareren stonden ze er nog in. Contact opgenomen met Goedhart motoren maar die hadden het bij Yamaha in het portaal al bij vervangen goed gezet. Mail naar Yamaha Nederland gestuurd en die hebben opnieuw een export naar het RDW gedraaid waarna het gelijk goed stond.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Xecuter NL schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:23:
Zo, ik meld mij ook maar eens: ga volgende week mijn nieuwe Triumph Trident oppikken.
Heb je het stylepakket er bij besteld? Of de meeste delen los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
Eoghlear schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:38:
[...]

Heb je het stylepakket er bij besteld? Of de meeste delen los?
Flyguard en belly pan erbij ‘gekregen’ en bij Tec (https://www.tecbikeparts....c-clamp-on-extended-head/) de bar-end mirrors besteld en de koppeling/rem hendels.

[ Voor 5% gewijzigd door Xecuter NL op 13-04-2021 19:33 ]

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ik heb inmiddels een nieuwe motor. Afgelopen oktober heb ik de Hornet verkocht. Ongeveer een maandje geleden heb ik een Triumph Tiger 800 XR gekocht uit 2012. Ben er super blij mee.

Dat het maar weer snel mooi weer mag worden!

Voor de TS kan ook de foto aangepast worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZvpE53pEfGDKrsJo1bDfb2TItQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ac7I5vo9W2uYg1KLrHn1h39.jpg?f=fotoalbum_large

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

Will_M schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:53:

Mitssz schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:41:
Daar had ik ook last van bij de R3. Een half jaar na repareren stonden ze er nog in. Contact opgenomen met Goedhart motoren maar die hadden het bij Yamaha in het portaal al bij vervangen goed gezet. Mail naar Yamaha Nederland gestuurd en die hebben opnieuw een export naar het RDW gedraaid waarna het gelijk goed stond.
Mijn FJR staat in het register ook nog open (2de versnelling en dezelfde remlichtschakelaar), hoorde wel dat het erg druk was met de terugroepactie van de remlichtschakelaar (betrof iets van 6 modellen of zo).
Enfin, ook maar eens een berichtje de deur uit doen.

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 07:08
Eindelijk kan ik hier ook iets showen (had m'n rijbewijs vorig jaar al gehaald)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B-3A9bbyyK1TDvUrDHVXuy16bog=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NxvJ22yJ7rqTEn1ymfozR0VN.jpg?f=fotoalbum_large

Na een tijdje zoeken, nog meer zoeken uiteindelijk een V-strom aangeschaft als eerste motor. Door de combinatie van 2m lengte en lange benen vallen er helaas wat modellen af om relaxed op te kunnen touren :+

Moet nog wel wat aan gemodificeerd worden (knippers voor, andere ruit, handvatverwarming, ea poedercoaten) de komende tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 10-10 14:29
Allemaal nieuwe motoren, en het wordt weer mooi weer! *O*
Gefeliciteerd allemaal en vele veilige km's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Jeuj, de saga van de Super Ténéré gaat verder. En niet op de manier die ik had gehoopt. :(

Carmo heeft een oordeel geveld over de bobines en ECU. Bobines had ik al gemeld, die waren nog goed. De ECU had corrosie er in, maar uiteindelijk beinvloedt dit de werking niet. Conclusie van Carmo: elektronica is goed, we raden aan om naar de timing te kijken.

We hadden van tevoren al naar de timing van de inlaatkant gekeken. De timing van de uitlaatnokkenas zit nogal verstopt achter wat elektrische onderdelen en de kabelboom. Maar alle symptomen wezen op een probleem aan de inlaatkant. De uitlaatkant hebben we daarmee niet voldoende aandacht gegeven.
Nu blijkt: de uitlaatnokkenas is versprongen. 6-7 tandjes, dus niet te zuinig. De kettingspanning is voor zover we kunnen zien goed, dus de oorzaak is vooralsnog onbekend. Daar komen we later op terug.

De huidige stand van de uitlaatnokkenas is behoorlijk vreemd, en maakt lopen simpelweg onmogelijk.
Nu: ik weet al dat dit niet tijdens het rijden is gebeurd. Dat had ik wel gemerkt. :+
Dit is dus met uitschakelen en inschakelen gebeurd. Toegegeven, de motor heeft daarna wel nog een aantal omwentelingen gemaakt bij de startpogingen, maar niet onder belasting. De huidige stand lijkt er op te duiden dat de uitlaatkleppen op een volkomen verkeerd moment openen, maar dat betekent niet noodzakelijk dat ze crashen met de zuiger.

Dus ons plan van aanpak:
- een lektest doen (eventueel hiervoor de timing goed zetten). Als de kleppen lekken, is er per definitie een crash geweest --> einde verhaal.
- Lekken de kleppen niet, zien we het als een gecalculeerde gok dat de kleppen niets mankeren. Dan vervangen we de nokkenasketting, nokkenaskettingspanner, en eventueel wat bijkomende onderdelen als kettinggeleiders. Maar meer ook niet.

Flink duimen dus. :X

Bij "einde verhaal" ga ik bedenken wat we gaan doen. In Nederland en België heb ik nog geen donorblok gevonden. Ja, eentje, van een verkeerd modeljaar met schade... Dan kan ik datzelfde geld beter naar het casino brengen, daar schat ik mijn kansen hoger van in.
Dan kan ik nog in Duitsland verder kijken voor een donorblok. Mocht dat geen succes worden, zoek ik naar een kale tweedehands Super Ténéré, en zet ik alle accessoires en ergonomische aanpassingen die ik gedaan heb over. Uiteraard loopt dat flink in de papieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-10 15:31
DrivinUCrazy schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:54:
Jeuj, de saga van de Super Ténéré gaat verder. En niet op de manier die ik had gehoopt. :(

Carmo heeft een oordeel geveld over de bobines en ECU. Bobines had ik al gemeld, die waren nog goed. De ECU had corrosie er in, maar uiteindelijk beinvloedt dit de werking niet. Conclusie van Carmo: elektronica is goed, we raden aan om naar de timing te kijken.

We hadden van tevoren al naar de timing van de inlaatkant gekeken. De timing van de uitlaatnokkenas zit nogal verstopt achter wat elektrische onderdelen en de kabelboom. Maar alle symptomen wezen op een probleem aan de inlaatkant. De uitlaatkant hebben we daarmee niet voldoende aandacht gegeven.
Nu blijkt: de uitlaatnokkenas is versprongen. 6-7 tandjes, dus niet te zuinig. De kettingspanning is voor zover we kunnen zien goed, dus de oorzaak is vooralsnog onbekend. Daar komen we later op terug.

De huidige stand van de uitlaatnokkenas is behoorlijk vreemd, en maakt lopen simpelweg onmogelijk.
Nu: ik weet al dat dit niet tijdens het rijden is gebeurd. Dat had ik wel gemerkt. :+
Dit is dus met uitschakelen en inschakelen gebeurd. Toegegeven, de motor heeft daarna wel nog een aantal omwentelingen gemaakt bij de startpogingen, maar niet onder belasting. De huidige stand lijkt er op te duiden dat de uitlaatkleppen op een volkomen verkeerd moment openen, maar dat betekent niet noodzakelijk dat ze crashen met de zuiger.

Dus ons plan van aanpak:
- een lektest doen (eventueel hiervoor de timing goed zetten). Als de kleppen lekken, is er per definitie een crash geweest --> einde verhaal.
- Lekken de kleppen niet, zien we het als een gecalculeerde gok dat de kleppen niets mankeren. Dan vervangen we de nokkenasketting, nokkenaskettingspanner, en eventueel wat bijkomende onderdelen als kettinggeleiders. Maar meer ook niet.

Flink duimen dus. :X

Bij "einde verhaal" ga ik bedenken wat we gaan doen. In Nederland en België heb ik nog geen donorblok gevonden. Ja, eentje, van een verkeerd modeljaar met schade... Dan kan ik datzelfde geld beter naar het casino brengen, daar schat ik mijn kansen hoger van in.
Dan kan ik nog in Duitsland verder kijken voor een donorblok. Mocht dat geen succes worden, zoek ik naar een kale tweedehands Super Ténéré, en zet ik alle accessoires en ergonomische aanpassingen die ik gedaan heb over. Uiteraard loopt dat flink in de papieren.
Oef dat klinkt niet goed. Je zou nog met een endoscoop kunnen kijken of de kleppen de zuiger geraakt hebben. Je zou ook nog kunnen informeren wat nieuwe kleppen kosten, hoeft niet altijd duur te zijn. Nadeel van een gebruikt blok is dat je nooit weet wat ermee gebeurd is. Dat weet je met je huidige blok wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Laatst online: 11-10 20:45
3p0x schreef op woensdag 14 april 2021 @ 02:29:

[Afbeelding]

Na een tijdje zoeken, nog meer zoeken uiteindelijk een V-strom aangeschaft als eerste motor. Door de combinatie van 2m lengte en lange benen vallen er helaas wat modellen af om relaxed op te kunnen touren :+

Moet nog wel wat aan gemodificeerd worden (knippers voor, andere ruit, handvatverwarming, ea poedercoaten) de komende tijd.
2 meter? Dan denk ik al snel aan dit setje. Ben ik met mijn V-Strom en 1,85m al erg blij mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Melkunie schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:24:
[...]

2 meter? Dan denk ik al snel aan dit setje. Ben ik met mijn V-Strom en 1,85m al erg blij mee :+
En dan eventueel nog dit setje https://www.cosmo-accesso...ndle-bar-riser-164-detail

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vraagje:
Ik zit er aan te denken om een losse goedkope telefoon te kopen voor met name sat-nav en om als digitale toerenteller.
Eisen zijn eigenlijk simpel:
-goedkoop (iig goedkoper dan een tomtom/garmin)
-(spat)waterdicht
-USB-c (want die stekker heb ik al op mijn motor voor huidige telefoon)
-krachtig genoeg (CPU/ram) voor sat-nav
-android

Iemand tips voor modellen die hier geschikt voor zijn?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Thoit schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:50:
[...]

Oef dat klinkt niet goed. Je zou nog met een endoscoop kunnen kijken of de kleppen de zuiger geraakt hebben. Je zou ook nog kunnen informeren wat nieuwe kleppen kosten, hoeft niet altijd duur te zijn. Nadeel van een gebruikt blok is dat je nooit weet wat ermee gebeurd is. Dat weet je met je huidige blok wel.
Dat navragen hoeft niet meer, ik had al met behulp van de onderdelen catalogus naar de prijzen gekeken, en dat hebben we gisteren samen nog eens dunnetjes over gedaan.
Als ik de kleppen en alle spul wat er bij hoort ga vervangen zit ik tegen de 3k (!) aan materiaalkosten. Daarbij ga ik dan wel uit van volledige vervanging inclusief de volledige set van de distributieketting. Daar valt nog een beetje op te winnen, maar de vraag is of je dat wil.

De loopsporen (of beter, het gebrek eraan) op de nokkenas en vergelijkbare onderdelen, doet gewoon vermoeden dat de kilometerstand echt geklopt heeft toen ik deze kocht. Het feit dat Yamaha de afgelopen 10 jaar inmiddels 3 (!) revisies verder is van de kettingspanner, geeft ook te denken.

Inmiddels heeft hij de klepspeling gecheckt, en die is nog goed. Laatste keer dat deze gecheckt zijn, niet gesteld, is bij 80k geweest. Nu dus 13.000 km verder. Dat biedt hoop. :)

[ Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 14-04-2021 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
ToolkiT schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:07:
Vraagje:
Ik zit er aan te denken om een losse goedkope telefoon te kopen voor met name sat-nav en om als digitale toerenteller.
-(spat)waterdicht
-android

Ik zou voor een rugged telefoon kijken. Die zijn vaak waterbestendig en kunnen tegen een stootje. Op MF is een compleet topic over en geven mensen vaak aan welke ze hebben gekocht. Zo zijn er telefoons die een dag lang op de accu kunnen navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Vraagje:
-(spat)waterdicht
-android

Misschien een Samsung Galaxy S10 van Vraag & Aanbod? Voldoet dan aan alle eisen volgens mij. Gebruik ik zelf ook vaak genoeg voor navi op de motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dier
  • Laatst online: 19:05
Vraagje:
-(spat)waterdicht
-android

Ik denk dat tegenwoordig weinig modellen ongeschikt zijn voor deze toepassing. Alleen een goede IP rating is belangrijk zodat je door weer en wind kan rijden zonder waterschade op te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thoit schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:15:
[...]

Ik zou voor een rugged telefoon kijken. Die zijn vaak waterbestendig en kunnen tegen een stootje. Op MF is een compleet topic over en geven mensen vaak aan welke ze hebben gekocht. Zo zijn er telefoons die een dag lang op de accu kunnen navigeren.
dat is idd het idee waar ik aan zat te denken..
Heb je een link naar dat topic toevallig?

De CAT S31 is niet duur (£170) maar heeft helaas wel microUSB..
https://www.gearbrain.com...ne-review-2551300438.html

Wat op zich geen showstopper is, ik moet dan alleen een andere kabel erbij kopen..

Deze is nog goedkoper (£90)
https://www.laptopsdirect...ub-kkmini-org/version.asp?
Maar is die snel genoeg?

Deze is ook ongeveer £170 maar met USB-C
https://www.amazon.co.uk/dp/B08L53Y52H/

Ik raak door de bomen het bos een beetje kwijt ;)

[ Voor 18% gewijzigd door ToolkiT op 14-04-2021 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
ToolkiT schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:34:
[...]

dat is idd het idee waar ik aan zat te denken..
Heb je een link naar dat topic toevallig?

De CAT S31 is niet duur (£170) maar heeft helaas wel microUSB..
https://www.gearbrain.com...ne-review-2551300438.html

Wat op zich geen showstopper is, ik moet dan alleen een andere kabel erbij kopen..

Deze is nog goedkoper (£90)
https://www.laptopsdirect...ub-kkmini-org/version.asp?
Maar is die snel genoeg?

Deze is ook ongeveer £170 maar met USB-C
https://www.amazon.co.uk/dp/B08L53Y52H/

Ik raak door de bomen het bos een beetje kwijt ;)
Ik zou gewoon op Amazon of Ali zoeken op rugged smartphone. Zie dat ze er al voor 88 euro zijn bijv. https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Ze hebben zelfs een handschoen functie, iets waar ik bij aanschaf dus op zou letten. Zelf heb ik mijn oude werktelefoon die ik gebruik voor te navigeren. Ding is niet waterdicht e.d. Maar het kost niks :+ Mocht die kapot gaan, kan ik nog altijd mijn prive telefoon gebruiken. Maar hij is inmiddels al tot de noordkaap en terug geweest en doet het nog altijd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Thoit schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:44:
[...]
Ik zou gewoon op Amazon of Ali zoeken op rugged smartphone. Zie dat ze er al voor 88 euro zijn bijv. https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Ze hebben zelfs een handschoen functie, iets waar ik bij aanschaf dus op zou letten. Zelf heb ik mijn oude werktelefoon die ik gebruik voor te navigeren. Ding is niet waterdicht e.d. Maar het kost niks :+ Mocht die kapot gaan, kan ik nog altijd mijn prive telefoon gebruiken. Maar hij is inmiddels al tot de noordkaap en terug geweest en doet het nog altijd prima.
Ik zou wel even letten op de door de SoC ondersteunde satellietnetwerken. De meeste mid- en top range telefoons ondersteunen tegenwoordig zeker 3 of 4 van de netwerken, maar bij de budget phones is dat niet standaard. GPS, Glonass, Baidou, Galileo, QZSS, ..

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Lees je cam software uit?
Je kan een tablet pakken en je eigen UI erin zetten, maak je gewoon je eigen tft zoals een moderne fiets. Telefoon is qua scherm misschien wat klein om kaart + toeren weer te geven?

Wij hebben als test zoiets op basis van een pi en een tft gemaakt en was goed te doen. Gewoon gps, kaarten, en een dof board voor kanteling etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 07:08
Melkunie schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:24:
[...]

Bedankt voor de suggesties, dat gaan we inderdaad maar eens bestellen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:10
Met behulp van een aantal mensen van hier een bestelling geplaatst om deze keer zelf het (klein) onderhoud aan de Suzuki te gaan doen. Scheelt toch wat en sleutelen is ook wel leuk.
kneusteun schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:50:
Je kan een tablet pakken en je eigen UI erin zetten, maak je gewoon je eigen tft zoals een moderne fiets. Telefoon is qua scherm misschien wat klein om kaart + toeren weer te geven?

Wij hebben als test zoiets op basis van een pi en een tft gemaakt en was goed te doen. Gewoon gps, kaarten, en een dof board voor kanteling etc.
Cool! Foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GooBall
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-08 13:02
Vraagje:
-(spat)waterdicht
-android

Waarom wil je een telefoon? Ik heb onlangs een Beeline Moto aangeschaft voor 180 euro, en moet zeggen, dat gaat prima. Ze zeggen dat ie 30 uur mee gaat, nog niet kunnen beproeven of het daadwerkelijk 30 uur is, maar een dag lukt 100%!

De nadelen van de Beeline Moto zijn:
-Enige wenning aan wanneer de afslag er is.
-Kan alleen de Beeline Moto app + route calculatie gebruiken, die is langzamer dan Google, maar ach, we zijn motor rijders, maken toch onze eigen routes! (GPX importeren is geen probleem)
-Geen "snel" overzicht van de omgeving op een sat-nav. (Zorgt wel dat je aandacht bij de weg blijft!)

EDIT: Ah, las te laat dat je ook een digitale toerentellen wil... tja dat doet de Moto niet, is wel een schermpje voor je GPS snelheid.

[ Voor 5% gewijzigd door GooBall op 14-04-2021 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GooBall schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:56:
[...]

Waarom wil je een telefoon? Ik heb onlangs een Beeline Moto aangeschaft voor 180 euro, en moet zeggen, dat gaat prima. Ze zeggen dat ie 30 uur mee gaat, nog niet kunnen beproeven of het daadwerkelijk 30 uur is, maar een dag lukt 100%!

De nadelen van de Beeline Moto zijn:
-Enige wenning aan wanneer de afslag er is.
-Kan alleen de Beeline Moto app + route calculatie gebruiken, die is langzamer dan Google, maar ach, we zijn motor rijders, maken toch onze eigen routes! (GPX importeren is geen probleem)
-Geen "snel" overzicht van de omgeving op een sat-nav. (Zorgt wel dat je aandacht bij de weg blijft!)

EDIT: Ah, las te laat dat je ook een digitale toerentellen wil... tja dat doet de Moto niet, is wel een schermpje voor je GPS snelheid.
Het kan elk android apparaat zijn, het gaat mij om de mogelijkheid deze app te draaien
https://play.google.com/s...oguzzi.multimediaplatform
Die praat via BT met mijn ECU.

en Sat-Nav natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kneusteun schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:50:

soort van, maar dan via dedicated app (zie hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 00:10
3p0x schreef op woensdag 14 april 2021 @ 02:29:

[Afbeelding]

Fijne fiets hoor! ik heb 'm jaren gehad en ik mis 'm nu nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GooBall
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-08 13:02
ToolkiT schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:03:
[...]

Het kan elk android apparaat zijn, het gaat mij om de mogelijkheid deze app te draaien
https://play.google.com/s...oguzzi.multimediaplatform
Die praat via BT met mijn ECU.

en Sat-Nav natuurlijk.
De Beeline Moto is niet een stand alone device. De Beeline communiceert(via BT) met je telefooon voor navigatie(doormiddel van de Beeline app)

Dus als je uberhaupt al een telefoon hebt(neem aan van wel) en niet de informatie van die Guzzi app hoeft te zien tijdens het rijden, kan ik de Beeline Moto nog aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GooBall schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:22:
[...]

De Beeline Moto is niet een stand alone device. De Beeline communiceert(via BT) met je telefooon voor navigatie(doormiddel van de Beeline app)

Dus als je uberhaupt al een telefoon hebt(neem aan van wel) en niet de informatie van die Guzzi app hoeft te zien tijdens het rijden, kan ik de Beeline Moto nog aanraden.
Ik heb geen toerenteller op mijn motor, maar via de MG App kan ik dat wel displayen.
Nodig is het niet, wel handig..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G0GYSksUFvxoQ6TkD0UdMuhZrPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LVNbzIZWQvEY2WchJI4k8btQ.jpg?f=fotoalbum_large

En verder natuurlijk is sat-nav met een situatie kaart makkelijker dan alleen een pijltje..

[ Voor 22% gewijzigd door ToolkiT op 14-04-2021 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
R0y. schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:55:
Met behulp van een aantal mensen van hier een bestelling geplaatst om deze keer zelf het (klein) onderhoud aan de Suzuki te gaan doen. Scheelt toch wat en sleutelen is ook wel leuk.

[...]

Cool! Foto's?
Mag niet :( was voor een project wat nu van defensie is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Laatst online: 10-10 07:35
@ToolkiT let ook op de helderheid, met m'n Xperia Z was het op zonnige dagen zeer lastig af te lezen. Galaxy S8 ging beter, maar zoop z'n batterij in 3 uurtjes leeg op Gran Canaria. Ook schijn je met een OLED best wel snel schermkuren als ze lang op de hoogste helderheid staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit nu naar deze te kijken:
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B08L53Y52H/
Ulefone Armor 8, 4GB + 64GB Android 10 Rugged Mobile Phone, 5.5 Inch IP68/69K Screen,5580mAh Battery
voor £180

Lijkt me een goede optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

https://hf-armory.com/en/...oves-long/#good-gallery-1

Ik was aan het rondneuzen voor wat gear met het schermen en zag deze. Seems legit maar ik kan niet zien of het carbon net zo dik is en de stiksels net zo taai als bij motorfiets kleding.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

ROFLASTC schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:32:
https://hf-armory.com/en/...oves-long/#good-gallery-1

Ik was aan het rondneuzen voor wat gear met het schermen en zag deze. Seems legit maar ik kan niet zien of het carbon net zo dik is en de stiksels net zo taai als bij motorfiets kleding.
Laten we beginnen met de stiksels aan de buitenkant van de handschoen. Dat slijt/schuurt direct kapot als je op je muil gaat en dan gaat je handschoen (en daarna je hand) vanzelf open staan. Lijkt me verre van ideaal.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
Wel handig in de file, neem je je degen dan ook mee? Kan je meteen iemand zijn banden lekprikken als je afgesneden word.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Uberdude
  • Laatst online: 05-10 00:02
Zo de eerste mod is gedaan op de 09, compleet ix race systeem met goedkeur ,cat en vast gelaste dbkillers. Nou nog een setje knippers, fatsoenlijke spiegels en andere hendels scoren Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VtrlRWOKSmS8G_UISRXKtZOUqi4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/18wmHnq5N9SlYEAqUxWxu7C6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 10-10 14:29
ToolkiT schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:41:
[...]

Ik heb geen toerenteller op mijn motor, maar via de MG App kan ik dat wel displayen.
Nodig is het niet, wel handig..
[Afbeelding]

En verder natuurlijk is sat-nav met een situatie kaart makkelijker dan alleen een pijltje..
Mph en mpg ... dan heb je informatie staan en dan moet je het nog converteren. ;)
Of woon je al lang genoeg in Engeland om daar een gevoel voor te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Jolke schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:17:
[...]

Mph en mpg ... dan heb je informatie staan en dan moet je het nog converteren. ;)
Zelfs na paar dagen rijden in UK went dat vrij snel. Dat was minstens mijn ervaring.
En aangezien hij in UK woont (dacht ik) is het natuurlijk niet meer nodig om km/h te gebruiken lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jolke schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:17:
[...]

Yup, Miles en MPH is de standaard hier (ook al zijn we officieel metric)
MPG duurde een poosje maar nu weet ik wat 'normaal' is (mijn auto doet 30 MPG bijvoorbeel, mde Guzzi is zuiniger, maar dit voorbeeld klopt niet want 99MPH is beetje de waarde die je krijgt als je berg af met gas los rijd.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kneusteun schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:32:
[...]

Zelfs na paar dagen rijden in UK went dat vrij snel. Dat was minstens mijn ervaring.
En aangezien hij in UK woont (dacht ik) is het natuurlijk niet meer nodig om km/h te gebruiken lijkt me
Aangezien alle borden in miles zijn, is KPH zelf een nadeel..

Al weet ik inmiddel wel de grove omrekening: 30MPH=50KPH 60MPH=100KPH 70MPH=112KPH

Pagina: 1 ... 289 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.