Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 288 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.332 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:06:
[...]

Maar om thuis te komen als doel hebben, moet je ook een doel hebben gehad om te vertrekken? ;)
De route is het doel :)

[edit] Wind op m'n neus, vloeiend bochtjes aan elkaar rijgen, lekker om mij heen kijken en ontspannen, dat is het doel van motorrijden voor mij. En dan is waarheen je onderweg bent van secundair belang.

[ Voor 29% gewijzigd door Waaj op 07-04-2021 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 18:26
KRAI.7 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:09:
Goed nieuws! Net geslaagd voor m’n AVD-examen! *O*

Wát een k*tweer overigens: keiharde hagel, regen en windstoten net toen ik de snelweg op reed. Ben helemaal geshaked op dat stuk. Het geheel liep naar mijn idee lekker en het enige commentaar van de examinator was: ‘denk erom dat je af en toe je knipperlicht niet vergeet uit te zetten na de bocht, en probeer iets minder snel langs zijweggetjes te gaan’.

Ik ben er echt superblij mee. Ik begon eind juli 2020 met rijlessen en na wat tegenslagen (1x gefaald bij m’n theorie-examen en 2x uitstel AVD door lockdown) heb ik hem nu dan eindelijk. :)

Zal zo of morgen nog even een lekkere taart naar de rijschool brengen. Heb echt enorm veel van ze kunnen leren en het is echt een leuk clubje instructeurs. 8)
Gefeliciteerd! Ook al een fiets in bezit, of op het oog?

Ik mag midden juni (pas) op voor mijn theorie. Nog niet gesproken over de praktijk examens, dus misschien komen die ook dit jaar nog. Ik blijf hoopvol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Wát een k*tweer overigens: keiharde hagel, regen en windstoten net toen ik de snelweg op reed. Ben helemaal geshaked op dat stuk. Het geheel liep naar mijn idee lekker en het enige commentaar van de examinator was: ‘denk erom dat je af en toe je knipperlicht niet vergeet uit te zetten na de bocht, en probeer iets minder snel langs zijweggetjes te gaan’.

Ik ben er echt superblij mee. Ik begon eind juli 2020 met rijlessen en na wat tegenslagen (1x gefaald bij m’n theorie-examen en 2x uitstel AVD door lockdown) heb ik hem nu dan eindelijk. :)

Zal zo of morgen nog even een lekkere taart naar de rijschool brengen. Heb echt enorm veel van ze kunnen leren en het is echt een leuk clubje instructeurs. 8)
Gefeliciteerd!

Ik heb mijn rijbewijs deze maand 6 jaar en ik heb nog steeds heel vaak dat ik mijn knipperlicht vergeet hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dier
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-10 14:29

Lekker man, gefeliciteerd! Nu hopen op wat beter weer zodat je nog meer kan genieten van het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:21
Doe het dan ook niet als je al weet dat je eigenlijk niet moet reageren in plaats van toch een flame te plaatsen.

[ Voor 83% gewijzigd door deepbass909 op 07-04-2021 16:19 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door deepbass909 op 07-04-2021 16:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Waren we net weer leuk aan het doen.. on topic dan maar

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/69/52/a6/6952a647ed470d1e2310999d1ae17800.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:27:

[Afbeelding]
Hey die fiets is een mooi maatje voor @Vrijdag ! :+

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dier
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-10 14:29
Requiem19 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:27:

[Afbeelding]
Een van mijn katten heet Brum. Kleine wereld is het!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hny8PIXzqEP88Eaguc-0p8yV0dA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ZXwqgJczlJJc8MeON0aoNXN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 14:30
Requiem19 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:06:
[...]

Maar om thuis te komen als doel hebben, moet je ook een doel hebben gehad om te vertrekken? ;)
Euro's omzetten in:
  • voorwaartse beweging
  • geluid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:58

Vrijdag

De Zwarte

Gefeliciteerd! Als je in deze omstandigheden kan afrijden, dan kan je in Nederland altijd wel rijden 8)

d:)b

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:40:
[...]

Hey die fiets is een mooi maatje voor @Vrijdag ! :+
Kan ik eindelijk ook eens met de voeten plat op de grond op de motor zitten 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Vrijdag schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:51:
[...]

Gefeliciteerd! Als je in deze omstandigheden kan afrijden, dan kan je in Nederland altijd wel rijden 8)

d:)b
om heel eerlijk te zijn ga ik er met zulk weer niet eens op uit :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
Check ;) :

De dude die ik afgelopen weekend met een setje snelbinders heb kunnen helpen onderweg stuurde me vanochtend een pbtje.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/04/1617803626-560-x-515px-Screen%20zondag%20paas%20rit.JPG

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/04/1617803904-600-x-323px-Screen%20zondag%20paas%20rit%202.JPG

Hij was veilig terug thuis gekomen met alle onderdelen van zijn motor (y)
Ook bood hij aan om de snelbinders nieuw te bestellen en naar mijn huis te laten sturen.
Maar met een euro per stuk, 2 van die dingen en op elke site die ik vond steevast 7 euro verzendkosten hoeft dat van mij nou ook al weer niet.

Mensen trouwens nog motorvakantie plannen?
Vooruitlopend op de eventuele opening van grenzen, vaccinatie/test pasporten?

Ik wil deze zomer 1000km in 24 uur gaan rijden.. ;)
De TET NL een keertje compleet afrijden, tentje achter op even bij @418O2 in Groningen een biertje gaan drinken >:)
En dan weer terug richting het zuiden via de TET NL

Niet met de motor maar samen met mijn vrouw en dochtertje willen we nog een keer een weekendje naar Texel in het voorjaar
En als het dus kan wanneer de grenzen terug open gaan nog naar Toscane voor een weekje of 2 in september.

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 07-04-2021 15:58 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:14
418O2 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:19:
[...]

In alle eerlijkheid; jouw gezondheid boeit mij echt vrij weinig :) Als jij je kapot rijdt omdat je zo nodig 1000km op een dag moet rijden zal ik daar geen traan om laten.

Ik vraag me af of het verstandig en leuk is. Ik ga echt niet de organisatie rapporteren hoor.

Dat belerende vingertje wat je ziet zit echt in je hoofd hoor
En na deze opmerking ben je voor mij af en doe je niet meer mee.

Dat je het ergens niet mee eens bent prima, iedereen is vrij om zijn of haar mening te geven en te delen.
Wat de 1 leuk of verstandig lijkt kan voor de ander iets totaal anders zijn.

Maar om te zeggen dat iemands gezondheid je niets kan schelen en je er geen traan om zal laten gaat me een brug te ver.

We zijn hier allemaal omdat we motor rijden als hobby hebben. Maar gezondheid gaat boven alles.

Nogmaals, je mag best een andere mening hebben maar laten we wel een beetje op elkaar letten en voor elkaar zorgen onderweg.

( En zoals ik je nu heb zien reageren zal het mij betwijfelen of je het bovenstaande ook maar enigszins aantrekt maar dat doet mij dan weer geen ene reet en zal ik er ook geen minuut minder om slapen)

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Ik hoop dat rond de zomer de meeste beperkingen opgeheven zijn. En als dat zo is dan binnendoor naar Hirtshals in Denemarken tuffen, daar de boot naar Noorwegen nemen, en dan een week of 2 door het zuiden van Noorwegen te rijden. Daar zijn een hoop weggetjes die ik nog niet gereden heb :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:55
@timmie271 rijd jij nog wel eens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 10-10 15:53
Waaj schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:10:
[...]

De route is het doel :)

[edit] Wind op m'n neus, vloeiend bochtjes aan elkaar rijgen, lekker om mij heen kijken en ontspannen, dat is het doel van motorrijden voor mij. En dan is waarheen je onderweg bent van secundair belang.
Ben ik helemaal met je eens. Ik ken er echter ook genoeg die al meer dan een jaar niet hebben gereden (met motor of auto met open dak) "omdat ze nergens naartoe kunnen", dus dan rijden ze gewoon niet.

Hen gaat het dus niet om het rijden an sich, maar om dat kopje koffie, McFlurry of bankje waar ze zo recht mogelijk naar toe en vandaan rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Bommes Zo heb ik afgelopen najaar een rolletje stroomkabel van een paar Honda Goldwing rijders (echtpaar met twee van die machines) mogen gebruiken om de kentekenplaathouder van m'n MT10 terug aan de motor te kunnen 'knopen'.... Ik heb ze later een hele rol kabel toe laten komen middels een internetbestelling + een bloemetje voor de dame.

Het hotel waar we ongeveer twee jaar geleden met het Tweakers / GoT ritje in Duitsland zaten (Daytona, Dasburg) heeft ná het falen van de accu in m'n MT10 (en het verder slopen van / door de 'startkabels' van het hotel) ook een nieuwe set échte startkabels van me gekregen welke ik er persoonlijk ben gaan afleveren :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
Bommes schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:55:
[...]

Check ;) :

De dude die ik afgelopen weekend met een setje snelbinders heb kunnen helpen onderweg stuurde me vanochtend een pbtje.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ook bood hij aan om de snelbinders nieuw te bestellen en naar mijn huis te laten sturen.
Maar met een euro per stuk, 2 van die dingen en op elke site die ik vond steevast 7 euro verzendkosten hoeft dat van mij nou ook al weer niet.

De TET NL een keertje compleet afrijden, tentje achter op even bij @418O2 in Groningen een biertje gaan drinken >:)

Niet met de motor maar samen met mijn vrouw en dochtertje willen we nog een keer een weekendje naar Texel in het voorjaar
En als het dus kan wanneer de grenzen terug open gaan nog naar Toscane voor een weekje of 2 in september.
Begin september ga ik met TLM (Moto Guzzi dealer) naar de MG-fabriek in Italië. Daar blijven we dan een kleine week rondrijden, F1 in Monza meepakken (als er bezoek mag zijn) en dan weer naar huis. Voor die tijd wil ik nog wel ff een paar keer wat grotere afstanden rijden om er aan te wennen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:55
Ik denk dat de beste optie tot nu toe qua vakantie een paar keer naar Duitsland jagen is, woon aan de grens dus goed te doen.
Maar als er grenzen opengaan dan wordt het wel wat verder weg natuurlijk, maar ik schat die kans vrij laag in dan kan het alleen maar meevallen.
Blij dat ik vorig jaar nog op tijd was om in de zomer een leuke toer te doen :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:08
Bommes schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:55:
[...]

Check ;) :

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi man, dat soort onderweg-reparaties :)
Ik heb ooit m'n uitlaat vastgezet met tiewraps en Belgisch prikkeldraad wat ik uit een hek heb geknipt.

Overigens gisteren een compleet kofferset voor de TDM gekocht :D Dit weekend er maar eens opknutselen. Vakantie dit jaar zullen voornamelijk ritten in eigen land zijn, maar de Noordkaap lonkt nog wel...

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Nevermind.... Dacht op een ander te reageren :S

[ Voor 93% gewijzigd door Will_M op 07-04-2021 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-10 16:19

Gefeliciteerd! Nu snel zo'n ding met 2 wielen in huis halen en gaan met die banaan :9
418O2 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:13:
[...]

Gefeliciteerd!

Ik heb mijn rijbewijs deze maand 6 jaar en ik heb nog steeds heel vaak dat ik mijn knipperlicht vergeet hoor :)
Bij mij gaat ie gelukkig automatisch uit na een bocht. Maar als de bocht dan een keer te flauw was dan vergeet ik hem ook wel eens idd :+ . En van zo'n feature wordt je ook weer lui O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
NL-RaVeR schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:00:
[...]

Bij mij gaat ie gelukkig automatisch uit na een bocht. Maar als de bocht dan een keer te flauw was dan vergeet ik hem ook wel eens idd :+ . En van zo'n feature wordt je ook weer lui O-)
Mijn BMW deed dat ook volgens mij, zou bijna gaan zoeken of ik geen automatische kan vinden die het op mijn huidige kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

418O2 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:02:
[...]

Mijn BMW deed dat ook volgens mij, zou bijna gaan zoeken of ik geen automatische kan vinden die het op mijn huidige kan doen
Probleem met een motorfiets is dat je je stuur amper verdraait in een bocht (ook niet in een haakse bocht). De meeste van die automatische systemen werken op basis van 'tijd' en 'afstand' waardoor de eigenlijke functie van je richtingaanwijzer al weer teniet gedaan kan zijn vóór dat jij de bocht welke je aangekondigd wenst te gaan maken überhaupt gemaakt hebt :P

BMW heeft tegenwoordig gelukkig ook nog maar één knopje voor beide kanten... Scheelt weer wat klikjes én denkwerk voor de bestuurder(s).

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 07-04-2021 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Will_M schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:07:
[...]

Probleem met een motorfiets is dat je je stuur amper verdraait in een bocht (ook niet in een haakse bocht). De meeste van die automatische systemen werken op basis van 'tijd' en 'afstand' waardoor de eigenlijke functie van je richtingaanwijzer al weer teniet gedaan kan zijn vóór dat jij de bocht welke je aangekondigd wenst te gaan maken überhaupt gemaakt hebt :P
Als het een timer is die hem na 30 (of 90 :') ) seconden uit zet zou dat in principe al voldoende zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

418O2 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:08:
[...]

Als het een timer is die hem na 30 (of 90 :') ) seconden uit zet zou dat in principe al voldoende zijn
Op een fiets met trappers steek je je hand zélf toch ook uit (hoop ik) én weet je zelf toch ook dat je dat niet moet blijven doen ná dat je de bocht gemaakt hebt?

Druk dat knopje gewoon even in ná dat je de bocht gemaakt hebt en klaar is .... Catch22 :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Will_M schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:13:
[...]

Op een fiets met trappers steek je je hand zélf toch ook uit (hoop ik) én weet je zelf toch ook dat je dat niet moet blijven doen ná dat je de bocht gemaakt hebt?

Druk dat knopje gewoon even in ná dat je de bocht gemaakt hebt en klaar is .... Catch22 :D
Zeker wel. Maar met 1 hand fietsen is beperkend en valt je wel op, dat er op mijn dash een lampje knippert niet. Kijk over het algemeen niet veel naar mijn dash, maar naar de weg.

Ik weet het ook wel, maar ik moet er echt actief aan denken om het te doen

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 07-04-2021 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik steek op een van mijn motoren ook gewoon altijd een hand uit. En soms ook wel daardoor op andere motoren, plus als ik op een drukke 80 weg een zijstraat moet hebben ram ik paar keer de rem in (genoeg voor een lichtje) en steek ik een hand uit zodat iedereen zeker gaat zijn dat ik de rem ga gebruiken.

Heb geen knippers en is niet eens een bmw :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
pareltje wel dit

Afbeeldingslocatie: https://files.skoften.net/images/1395730/_800x520_crop_center-center_82_line/1395751/skft-11527b4b3c19d5ad07416e06c2ce4ef7.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roefje
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10 13:37
Het geheel liep naar mijn idee lekker en het enige commentaar van de examinator was: ‘denk erom dat je af en toe je knipperlicht niet vergeet uit te zetten na de bocht, en probeer iets minder snel langs zijweggetjes te gaan’.
Als dat het ergste is valt het wel mee denk ik, heb mijn rijbewijs nu een paar maanden en ik vergeet hem af en toe ook nog. Maar dat is nog niks vergeleken met autorijders die hun knipperlicht niet gebruiken, maar dat is een ander verhaal denk ik.

Veel rijplezier, al een motor op het oog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
@KRAI.7 gefeliciteerd!

Petje af hoor om in dit weer examen te moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:00

Destruction

(ex-)Automonteur

SniperGuy schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:03:
[...]

Dat element gevaar spanning is bij mij niet meer zo: ik doe gewoon mijn eigen ding en laat me niet opneuken door anderen of hoe anderen erover denken. Heel thuiskomen is het doel :)
Precies dat. Af en toe volle bak naar de vmax accelereren blijft te mooi om niet te doen, maar verder.. Ik pak regelmatig de motor als alternatief voor de auto, ik heb vorig jaar eigenlijk alleen maar ritjes van A naar B gedaan (ok, en weer terug naar A :+). Af en toe ff een stukje rijden met wat vrienden, maar ik ben meestal alleen onderweg :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:52
* Vuikie 's R1150GS aproves this page number

Over de discussie waarom mensen rijden, dat is natuurlijk geheel persoonlijk. Ik vind luide pijpen en 200km+ niet horen bij mij en wat een ander daarvan vindt is zijn/haar pakkie an.

Wat ik wel vind is dat je een ander ook in zijn/haar waarde moet laten en jezelf af moet vragen of waar je mee bezig ben ook, op dat moment, als prettig wordt ervaren door anderen.
Het is niet voor niets dat er steeds meer een anti-motor sentiment heerst en dat is niet alleen op de Lekdijk.
Dus ik denk dat het goed is als we elkaar in check houden zonder dat we gelijk elkaar veroordelen.
We hebben allemaal dezelfde hobby, laten we inclusief zijn, niet exclusief ;)

Persoonlijk rijd ik omdat ik het heerlijk vind om motor te rijden, wel of geen bochten, plat of heuvelachtig. Ik, de motor en de elementen. Geen muziek, geen telefoon, geen afleiding, concentrerend op het rijden.
Heerlijk.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:47

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

418O2 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:19:
[...]

In alle eerlijkheid; jouw gezondheid boeit mij echt vrij weinig :) Als jij je kapot rijdt omdat je zo nodig 1000km op een dag moet rijden zal ik daar geen traan om laten.

Ik vraag me af of het verstandig en leuk is. Ik ga echt niet de organisatie rapporteren hoor.

Dat belerende vingertje wat je ziet zit echt in je hoofd hoor
Het zou je sieren om iets meer op je toon te letten en niet als een botte hork hier door het topic te banjeren :). Zou je daar op willen letten?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

BMW heeft tegenwoordig gelukkig ook nog maar één knopje voor beide kanten... Scheelt weer wat klikjes én denkwerk voor de bestuurder(s).
Och dat oude systeem was ook niet verkeerd hoor. Knopje rechts en links, best handig. Ik rijd afwisselend op een oude RT en nieuwe RS, en vergis me eigenlijk nooit. Nadeel van de nieuwe knopjes is dat het soms lukt om m net niet goed in te drukken en de raw dus uit blijft.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Koop 2 weken geleden voor het motorseizoen dit jaar een motor. Gaat het voor 3 dagen lang sneeuwen.

Zal ik haar inruilen voor een sneeuwscooter of koop ik spike banden?

Met mijn geluk gaat dan de zon schijnen en is het 30 graden :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roefje
Vuikie schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:17:
* Vuikie 's R1150GS aproves this page number

Persoonlijk rijd ik omdat ik het heerlijk vind om motor te rijden, wel of geen bochten, plat of heuvelachtig. Ik, de motor en de elementen. Geen muziek, geen telefoon, geen afleiding, concentrerend op het rijden.
Heerlijk.
:Y Nice

Ben ik wel met je eens, lekker rijden zonder al te veel na te denken.
Kijk nu ook heel anders tegen de omgeving aan dan als ik in de auto zit.

Voor mij is het nu even lekker veel km'tjes maken en kijken wat voor motor ik zometeen wil.
Voor nu mag ik een oude motor lenen van een vriend Honda CBR 600F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
roefje schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:49:
[...]

:Y Nice

Ben ik wel met je eens, lekker rijden zonder al te veel na te denken.
Kijk nu ook heel anders tegen de omgeving aan dan als ik in de auto zit.

Voor mij is het nu even lekker veel km'tjes maken en kijken wat voor motor ik zometeen wil.
Voor nu mag ik een oude motor lenen van een vriend Honda CBR 600F.
Dat zijn echt de leukere motoren om mee te beginnen!
Power zat. Loopt erg mooi. Zeer vriendelijk in gebruik. Je komt niet snel voor verrassingen te staan.
Je kan er alles mee. Stukje touren, stukje het gas open gooien.

Maar na 2 jaar ben je hem zat en wil je wat anders, en vaak weet je dan ook welke kant je meer op wilt gaan met je volgende motor.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bommes
Yamy_Daffy schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:34:
Koop 2 weken geleden voor het motorseizoen dit jaar een motor. Gaat het voor 3 dagen lang sneeuwen.

Zal ik haar inruilen voor een sneeuwscooter of koop ik spike banden?

Met mijn geluk gaat dan de zon schijnen en is het 30 graden :+
Mijn eerste ritje x jaar geleden op mijn eerste motor naar de RDW voor de invoer keuring was door de sneeuw... :|

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/04/1617818449-600-x-360px-IMAG0621.jpg

Misschien wat lastig te zien maar de thermometer rechtsboven in het scherm: -5
Klokje liep niet goed op die foto, het was een uurtje of 10 in de ochtend.

Daarna nog wel een paar keer verrast door sneeuw.
In mei 2016 in de Piemonte in Italië.
Heuvel op aan de zuid zijde was het nog warm genoeg voor een t-shirt.
Boven op de pas en dus ook de Noord zijde:

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/04/1617818767-600-x-450px-IMG_20170525_141914.jpg

Ik ben maar netjes omgedraaid.

In mei 2019 in Frankrijk was ik iets eigenwijzer:

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/04/1617818767-600-x-338px-IMG_20190529_094334899.jpg

Daar ben ik uiteindelijk ruim 2 uur bezig geweest om mijn motor weer terug op het pad te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/04/1617819132-600-x-385px-IMG_20190529_101611397~2.jpg

Ondertussen wel wat bij geleerd..
Ik draai nu iets eerder om :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roefje
Yamy_Daffy schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:07:
[...]

Dat zijn echt de leukere motoren om mee te beginnen!
Power zat. Loopt erg mooi. Zeer vriendelijk in gebruik. Je komt niet snel voor verrassingen te staan.
Je kan er alles mee. Stukje touren, stukje het gas open gooien.

Maar na 2 jaar ben je hem zat en wil je wat anders, en vaak weet je dan ook welke kant je meer op wilt gaan met je volgende motor.
Vind hem idd wel lekker rijden, heb er nu nog niet zoveel last van dat ik wat voorover zit. Hoewel ik dat zelf wel vind meevallen. Maar tot nu toe rij ik maximaal 1 uur als ik een rondje doe.
Als het mooier weer is en met vrienden op pad ga merk ik vanzelf wel of dat nog steeds zo is.

Enige wat ik heb is dat hij soms inhoud/stottert als ik over een rotonde ga in zijn 2, denk een afstelling ergens, maar durf niet zomaar te gaan draaien aan die schroefjes.
Carb er wel afgehaald en de choke weer gefixed, maar dat vond ik na een flink aantal jaren dat ik met scooters bezig was wel weer spannend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roefje
Bommes schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:13:
[...]

Mijn eerste ritje x jaar geleden op mijn eerste motor naar de RDW voor de invoer keuring was door de sneeuw... :|
Haha, als je de eerste regel leest en je scrolt door dan vraag je je af waar de RDW in hemelsnaam zat ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Bommes M'n 2012 R6 (m'n derde nieuwe RJ15 destijds) reed ik op 3 Januari van dat jaar vanuit de dealer als gloedje nieuwe fiets naar huis om er vervolgens thuis wat / veel spullen vanaf te kunnen gaan schroeven én er wat andere spullen op te gaan monteren... Die dag sneeuwde 't ook maar: Dan doen we maar wat rustiger met dat apparaatje, naar huis komen zál 'ie :)

Ding helemaal héél thuis binnen gezet en daarna vol goede moed begonnen aan het sleutelwerk zodat ik er 't circuit mee op kon... Flikkert 't ding binnen in de garage alsnog om doorat de jiffy in klapte bij 't verplaatsen én je die schamele 180Kg. dus gewoon niet tegen kunt óf wilt kunnen gaan houden.

The First Cut Is The Deepest :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:47

KRAI.7

Bwoah...

Rob Krauts schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:12:
[...]

Gefeliciteerd! Ook al een fiets in bezit, of op het oog?

Ik mag midden juni (pas) op voor mijn theorie. Nog niet gesproken over de praktijk examens, dus misschien komen die ook dit jaar nog. Ik blijf hoopvol.
Bedankt (iedereen overigens voor de felicitaties :-))!

Ik heb nog geen motor maar heb er wel één op het oog: een Honda CBR 600 RR. Ik ben echt zo verliefd op supersport modellen. O+ Tot die tijd mag ik de motor van m’n schoonvader geregeld lenen heeft ie gezegd. :) Das een BMW F650GS als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
@KRAI.7 alle twee zijn dat leuke motoren.
Wel compleet anders en absoluut niet te vergelijken met elkaar.

Alvast veel plezier en vooral veilige km's toegewenst!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
KRAI.7 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:46:
[...]

Bedankt (iedereen overigens voor de felicitaties :-))!

Ik heb nog geen motor maar heb er wel één op het oog: een Honda CBR 600 RR. Ik ben echt zo verliefd op supersport modellen. O+ Tot die tijd mag ik de motor van m’n schoonvader geregeld lenen heeft ie gezegd. :) Das een BMW F650GS als ik het goed heb.
Ik heb misschien niet veel recht van spreken, maar huur eerst een keer een supersport voor je er 1 koopt.

Ik had een gsx600r, maar dat type wordt pas leuk als je heel ver over de toegestane grenzen gaat. Nu ga je waarschijnlijk wel grenzen over, maar supersports zijn vaak pas leuk bij dubbel de maximumsnelheid. Dat is iets om mee te nemen en waarom je er eerst 1 zou moeten huren of lenen als dat kan.

Kijk ook eens naar super nakeds, zelfde acceleratie, maar zonder kuipen bij lagere snelheden een betere snelheidservaring

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 07-04-2021 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

418O2 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 23:08:
[...]

Ik heb misschien niet veel recht van spreken, maar huur eerst een keer een supersport voor je er 1 koopt.

Ik had een gsx600r, maar dat type wordt pas leuk als je heel ver over de toegestane grenzen gaat. Nu ga je waarschijnlijk wel grenzen over, maar supersports zijn vaak pas leuk bij dubbel de maximumsnelheid. Dat is iets om mee te nemen en waarom je er eerst 1 zou moeten huren.
Je hebt wel degelijk recht van spreken en in dezen ook nog wel een geldig 'punt' hier (hoor) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Will_M schreef op woensdag 7 april 2021 @ 23:11:
[...]

Je hebt wel degelijk recht van spreken en in dezen ook nog wel een geldig 'punt' hier (hoor) :9
Ging meer over het feit dat ik een sport als eerste motor had, dus dat dan roepen dat je dat niet moet doen een gek kan over komen. Hoewel, ik kan wel een praktijkervaring overleggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:07

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Ik vond het eigenlijk wel erg makkelijk. Vooral doordat ik op de RT de zgn Signalminder had, een vervanging van het raw relais die wat extra functies in zich had. De handigste was wel 'same side cancel', waarmee je de raw weer kon uitzetten door dezelfde knop nóg een keer in te drukken. Dus niet meer het aparte cancel knopje rechts.

Maar ja, de typische BMW raw bediening moest uiteindelijk wijken omdat er veel teveel knoppen op het stuur kwamen met bv bediening van de boordcomputer, riding modes, sos etc. Dus dan ga je ineens van 3 naar 1 knop voor raw, dat ruimt op. Maar het wás erg fijn moet ik zeggen. Wat 'iedereen' er ook over liep te klagen in de reviews. Het was iets waar je in een uurtje aan gewend bent.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
https://www.cycleworld.co...rr-yes-thats-with-two-rs/

De tandjes, ktm komt met een 1290 super duke rr

Afbeeldingslocatie: https://www.ktm.com/ktmgroup-storage/PHO_BIKE_PERS_LIVO_1290-sdrr-21-livo_%23SALL_%23AEPI_%23V1.jpg

https://www.ktm.com/en-nl...290-super-dukerr2021.html

Ze hebben de twist van het gas met 7 graden verkleind voor een betere response. Met 180pk/140nm lijkt me dat niet echt een issue tbh

[ Voor 16% gewijzigd door 418O2 op 08-04-2021 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 12:37
Ik heb de 'gewone' 1290 superduke mogen rijden en vond het vooral een machine die je op zn flikker moet geven om lekker te rijden. Onderin is het bokken geblazen. Duidelijk een machine die gemaakt is voor circuitdagen.

Daarentegen de Ducati streetfighter met meer vermogen een hele vriendelijke machine was zou voor mij de keuze makkelijk zijn met dat budget. Gelukkig zoveel mensen zoveel wensen! _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door bakkie1985 op 08-04-2021 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
bakkie1985 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:00:
Ik heb de 'gewone' 1290 superduke mogen rijden en vond het vooral een machine die je op zn flikker moet geven om lekker te rijden. Onderin is het bokken geblazen. Duidelijk een machine die gemaakt is voor circuitdagen.

Daarentegen de Ducati streetfighter met meer vermogen een hele vriendelijke machine was zou voor mij de keuze makkelijk zijn met dat budget. Gelukkig zoveel mensen zoveel wensen! _/-\o_
Dat is wel iets meer een racer, maar ik zou het ook niet makkelijk weten als ik tussen die twee zou moeten kiezen hoor. Heb wel een zwak voor Ducati, vind ze wel sexy. Als de monster iets groter was had ik die misschien wel gereden.

Volgens mij hebben alle lc8 blokken, met name in nieuwe modellen, dat bokken onderin wel een beetje. Valt bij mijne gelukkig mee. Maar misschien is daar ooit al wat aan gedaan

[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 08-04-2021 09:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 21:18

Er is namelijk een iets wat veel mensen niet weten met een 1290 en dat is de magische 15k kms drempel.
Ik kocht mijn 1290 GT gen1 ook nieuw en had nog proefgereden op een 1290R en trilde ook alle kanten.
Toen ik net de motor nieuw had kon ik niet eens normaal in mijn spiegels kijken want het resoneerde als een gek. Daardoor dacht ik shit, is dit wel de motor die ik echt wil.

Na 5k km gaat hij wat soepeler, maar na 15k is hij merkbaar soepeler en voel je dat gehamer van die V2 niet in je reet.
Iedereen die een 1290 nieuw heeft gekocht, of minder dan 15k kms op de teller heeft kan dit wel bevestigen.

En lekker die o2 sensoren eraf pleuren en weerstandjes plaatsen zodat ie niet te arm loopt met half gas. Dan gaat hij pas als de brandweer.

Laats nog bij de stoplicht naast een R6 2004. Was toevallig ook mijn 1e motor. Hij trok als de malle op en hoorde die hoge toeren. Ik ging nog met half gas. Toen was het mooi geweest en trok ik het gas volledig open en trok hem op zijn achterwiel daarna weg :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.

Fuel dongles en eventueel een andere vertanding doet veel! Maar zonder deze zaken noemt men dit ook wel karakter :9
418O2 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 00:22:
https://www.cycleworld.co...rr-yes-thats-with-two-rs/

De tandjes, ktm komt met een 1290 super duke rr

[Afbeelding]

https://www.ktm.com/en-nl...290-super-dukerr2021.html

Ze hebben de twist van het gas met 7 graden verkleind voor een betere response. Met 180pk/140nm lijkt me dat niet echt een issue tbh
Veel spul wat er op zit komt uit de powerparts folder. Hetgeen wat ik dan wel erg mooi vind is de kont, de velgen en het adaptieve remlicht.

Zonde dat ze die Akrapovic slip-on zo hebben gemaakt.

Bovenstaande is natuurlijk wel allemaal persoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Die r en rr modellen zijn toch veredelde reclamezuilen voor de powerparts folder? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 13:14

Breng de superduke eigenaren nu niet op ideeën ;). Meerdere circuitdagen gezien waar een hoop 600's en wat tragere 1000's de superduke niet voorbij komen omdat ze zo lomp hard de bocht uit kunnen accelereren om vervolgens stil te staan in de bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Bastard schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:52:
[...]

Breng de superduke eigenaren nu niet op ideeën ;). Meerdere circuitdagen gezien waar een hoop 600's en wat tragere 1000's de superduke niet voorbij komen omdat ze zo lomp hard de bocht uit kunnen accelereren om vervolgens stil te staan in de bochten.
Dan zitten ze in de verkeerde groep toch of zie ik dat verkeerd? Zelf helaas nog steeds geen circuit ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:47

KRAI.7

Bwoah...

418O2 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 23:08:
[...]

Ik had een gsx600r, maar dat type wordt pas leuk als je heel ver over de toegestane grenzen gaat. Nu ga je waarschijnlijk wel grenzen over, maar supersports zijn vaak pas leuk bij dubbel de maximumsnelheid. Dat is iets om mee te nemen en waarom je er eerst 1 zou moeten huren of lenen als dat kan.

Kijk ook eens naar super nakeds, zelfde acceleratie, maar zonder kuipen bij lagere snelheden een betere snelheidservaring
Bedankt voor de tip! Ik kreeg ook al dezelfde tip van m'n schoonvader inderdaad, om er eerst één te huren of heel goed te gaan proefrijden met zo'n motor. Ik snap je punt en zal het ook zeker eerst eens proberen voor ik er daadwerkelijk eentje koop. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastard
R0y. schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:55:
[...]

Dan zitten ze in de verkeerde groep toch of zie ik dat verkeerd? Zelf helaas nog steeds geen circuit ervaring.
Nier perse, als je met een R6 1:58 rijd maar een superduke tegenkomt die pak 'm beet 2:01-2:02 rijd op Assen wordt het moeilijk inhalen als je niet veel ervaring hebt, omdat op alle plekken waar de superduke traag is (bochten) het moeilijk inhalen is.

Op het rechte eind iemand voorbij rijden op vermogen is ontzettend veel makkelijker.

[ Voor 8% gewijzigd door Bastard op 08-04-2021 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Bastard schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:03:
[...]

Nier perse, als je met een R6 1:58 rijd maar een superduke tegenkomt die pak 'm beet 2:01-2:02 rijd op Assen wordt het moeilijk inhalen als je niet veel ervaring hebt, omdat op alle plekken waar de superduke traag is (bochten) het moeilijk inhalen is.
Ahh, ik dacht dat het niet enkel om de tijden ging maar ook daadwerkelijk over je stuurmanskunsten op de baan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Nu is dat ook het mooie van die lompe ktm's.
De top boeit niet eens perse maar die acceleratie blijft elke keer weer een genot!!

Dat voorwiel is eigenlijk overbodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:57

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Bastard schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:03:
[...]

Op het rechte eind iemand voorbij rijden op vermogen is ontzettend veel makkelijker.
Als je 1:58 rijd op assen heb je wel wat ervaring en moet je er makkelijk voorbij kunnen, ook met een 600.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
In theorie wel, maar desondanks heb ik me wel eens door een groep van 7 motoren (voor zover ik kon oordelen 600/750's) moeten wurmen om de buffer genaamd superduke in te halen ;). Daarna had ik wel een zee van ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Precedente
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-10 11:54
Hoe bereid je je eigenlijk voor op een trackdag? Ik rij nu al een aantal jaar, heb genoeg vertrouwen op de weg. Maar op een circuit is volgens mij echt een heel ander verhaal. Zou ik misschien niet zo snel durven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Precedente schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:28:
Hoe bereid je je eigenlijk voor op een trackdag? Ik rij nu al een aantal jaar, heb genoeg vertrouwen op de weg. Maar op een circuit is volgens mij echt een heel ander verhaal. Zou ik misschien niet zo snel durven.
Ik heb drie circuitdagen gedaan, alledrie als absolute beginner ingeschreven. Eerste was op het politiecircuit Lelystad waar ook de VRO's vaak worden gegeven. Tweede op Zandvoort en de derde in Venray.

Dat ging niet om snelheid, maar meer om je nog meer vertrouwen te geven in je eigen kunnen en de motor. Ik ben nog steeds geen Rossi, maar dat is ook niet de bedoeling. Zeker de beginnersgroepen zijn vooral bezig met bochten maken, techniek, lijnen etc. Het ging ook allemaal niet zo snel, andere groepen haalden ons vaak in.

Als je echt snel wil knallen moet je denk ik ook bij een andere organisatie zijn (of meer ervaring hebben). Ik vond het wel heel leuk om te doen, en zeker Venray was geweldig voor mijn motor. Was een vrij klein en compact circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Vrijdag schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:04:
[...]

Ik heb drie circuitdagen gedaan, alledrie als absolute beginner ingeschreven. Eerste was op het politiecircuit Lelystad waar ook de VRO's vaak worden gegeven. Tweede op Zandvoort en de derde in Venray.

Dat ging niet om snelheid, maar meer om je nog meer vertrouwen te geven in je eigen kunnen en de motor. Ik ben nog steeds geen Rossi, maar dat is ook niet de bedoeling. Zeker de beginnersgroepen zijn vooral bezig met bochten maken, techniek, lijnen etc. Het ging ook allemaal niet zo snel, andere groepen haalden ons vaak in.

Als je echt snel wil knallen moet je denk ik ook bij een andere organisatie zijn (of meer ervaring hebben). Ik vond het wel heel leuk om te doen, en zeker Venray was geweldig voor mijn motor. Was een vrij klein en compact circuit.
Hoe spannend is het om te doen met je eigen motor? Op een lesmotor denk je soms nog van goh, er zitten beugels op en ik zal vast niet de eerste zijn die ermee valt. Met mijn eigen motor hou ik ergens altijd "reserve" over omdat ik hem ook niet op de grond wil leggen.

Ik heb dan ook altijd nog wel wat ongebruikt rubber op 't randje van de band. Hoe doen jullie dat? Zorgen dat de chickenstrips helemaal weg zijn? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Bioflap schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:14:
[...]
Hoe doen jullie dat? Zorgen dat de chickenstrips helemaal weg zijn? :+
Niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bioflap
Haha ja, ik probeer er zelf ook niet mee bezig te zijn. Boeit mij ook niet echt hoe plat ik ga, als ik het maar zelf leuk blijf vinden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
Ik heb bijna altijd nog wel wat chickenstrip over op mijn voorband en op straat soms ook wel op mijn achterband. Is niet echt iets waar ik me mee bezig houd tijdens of na het rijden.

[ Voor 14% gewijzigd door Bastard op 08-04-2021 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 12:37
[...]

Hoe spannend is het om te doen met je eigen motor? Op een lesmotor denk je soms nog van goh, er zitten beugels op en ik zal vast niet de eerste zijn die ermee valt. Met mijn eigen motor hou ik ergens altijd "reserve" over omdat ik hem ook niet op de grond wil leggen.

Ik heb dan ook altijd nog wel wat ongebruikt rubber op 't randje van de band. Hoe doen jullie dat? Zorgen dat de chickenstrips helemaal weg zijn? :+
schuurmachine of slijptol, anders hoor je er niet bij :+ :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
[...]

Band tussen de bankschroef en opschuren.

Niet naar kijken joh, genoeg mensen zonder randen die compleet verkeerd een bocht pakken. Links achter heb ik volgens mij iets van een cm, rechts 2 ofzo. Mijn bochten naar rechts voelen daadwerkelijk ook minder dus dat was wel een stukje bevestiging, daar moet ik dus nog aan werken (niet de randen maar de bocht zelf).

Het belangrijkste is levend de bocht uit komen, ik denk als je jezelf gaat focussen op het wegrijden van die randen het vroeg of laat eens mis gaat omdat je de grenzen op gaat zoeken. Het is geen wedstrijd ;) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

R0y. schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:30:
[...]
... Links achter heb ik volgens mij iets van een cm, rechts 2 ofzo. Mijn bochten naar rechts voelen daadwerkelijk ook minder dus dat was wel een stukje bevestiging, daar moet ik dus nog aan werken (niet de randen maar de bocht zelf).
Dat gaat je veel tijd besparen aan staande-houdingen als die rechterbochten eindelijk wat soepeler gaan!
:+

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

De groepen waar ik in zat hadden allemaal niet zo'n hoge snelheid :P Soms mocht het van mij ook wel ietsje rapper zelfs.

Het werd ook elke keer wel benadrukt dat het geen wedstrijd was en dat je niets hoefde te bewijzen. Je mocht ook naar een andere groep als je wilde, langzamer of sneller. Ik interesseer me persoonlijk helemaal niks qua chicken strips, ik wil gewoon lekker rijden op een circuit zonder dat ik moet opletten op kruisingen, blinde bochten etc. Gewoon lekker met je motor spelen.

Je kan wel op je max gaan rijden, maar het is echt heel erg vermoeiend. En als je daarna nog een heel eind naar huis moet is dat niet echt bevorderlijk voor je concentratie.

Ik ben via motorcircuittraining.nl gegaan, er zijn er nog meer die meer op snelheid zijn gericht. Racecracks dacht ik in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
KRAI.7 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:56:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik kreeg ook al dezelfde tip van m'n schoonvader inderdaad, om er eerst één te huren of heel goed te gaan proefrijden met zo'n motor. Ik snap je punt en zal het ook zeker eerst eens proberen voor ik er daadwerkelijk eentje koop. d:)b
Je kan je denk ik niet eens voorstellen hoe verschrikkelijk snel zo'n ding is. Dat is niet te doen op de openbare weg eigenlijk :)

Sowieso heb je een fijne positie nu je een motor kan leven. Kan je je een beetje gemakkelijk maken op de motor en heb je wat meer vergelijkingsmateriaal als je wat gaat huren.

En daarnaast heb je niet de druk dat je snelsnel een motor wil/moet kopen, dat is ook een trigger voor overhaaste beslissingen :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 10-10 15:53
Toen ik een paar jaar terug ben begonnen met trackdays met de auto viel me op hoe ontzettend vermoeiend een trackday is. Zeker de eerste paar keer kom je na een sessie compleet gebroken van de baan af. Je hoofd moet echt wennen aan input verwerken op hogere snelheid. Daarnaast zal je allerlei dingen voelen die je op straat nooit tegen zult komen, banden die (te) warm worden, remmen die warm worden, lijnen met wisselende griplevels, etc. Ook dat moet je allemaal (leren) verwerken wat gewoon vermoeiend is in het begin.

Over een paar weken heb ik een bochtencursus op Lelystad maar daarvoor zet ik gewoon de motor achterop een aanhanger. Enkele reis naar Lelystad is voor mij namelijk ook al anderhalf uur.

Grootste tip die ik kan geven, zorg dat je genoeg drinkt. En je hebt niks te bewijzen, zorgen dat jij en je voertuig 's avonds heel naar huis komen is het belangrijkste :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 07:35
Goed slapen, spul klaar hebben staan/liggen voor de dag van vertrek, veel drinken mee en genoeg voedsel. Ohja, voor een hele dag is een tentje/pitbox ook handig, als je het geluk hebt met 30+ graden te rijden ben je blij met elk stukje schaduw wat je kan vinden :Y

Heb 2 keer een bochtentraining op Midland (Lelystad) gedaan, maar na een ochtend was ik echt kapot. Is een half uurtje rijden, 6 sessies van 10 minuten met 20 minuten pauze er tussen, daarna half uur naar huis.

Voordeel aan dat circuit: je komt niet boven de 2e versnelling uit. Nadeel: je bent continu aan het sturen, en dus kapot aan het einde. Je merkt dan ook dat je meer foutjes gaat maken.

Lijkt misschien wat overdreven, maar het is echt anders dan 250km door de Alpen sturen op een dag.

@Vrijdag rijden? Ken je dat woord? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:49
NLDViane schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:34:
[...]

Goed slapen, spul klaar hebben staan/liggen voor de dag van vertrek, veel drinken mee en genoeg voedsel. Ohja, voor een hele dag is een tentje/pitbox ook handig, als je het geluk hebt met 30+ graden te rijden ben je blij met elk stukje schaduw wat je kan vinden :Y

Heb 2 keer een bochtentraining op Midland (Lelystad) gedaan, maar na een ochtend was ik echt kapot. Is een half uurtje rijden, 6 sessies van 10 minuten met 20 minuten pauze er tussen, daarna half uur naar huis.

Voordeel aan dat circuit: je komt niet boven de 2e versnelling uit. Nadeel: je bent continu aan het sturen, en dus kapot aan het einde. Je merkt dan ook dat je meer foutjes gaat maken.

Lijkt misschien wat overdreven, maar het is echt anders dan 250km door de Alpen sturen op een dag.

@Vrijdag rijden? Ken je dat woord? :>
Hier sluit ik me volledig bij aan. Lelystad is voor mij ook een half uurtje rijden. Een ochtendsessie met 6x10 minuten sturen en weer naar huis. Hoewel het echt een fantastische ervaring was kwam ik wel echt gesloopt thuis.

De tips die ik daar heb gekregen hebben me wel geholpen bij het normale straatrijden. Niet dat ik nu elke bocht met mn knie op de grond neem maar de basis zoals kijken, ontspannen en goede lijnen rijden kun je overal toepassen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Rijden, dat ken ik wel. Dat is die verplichting als je naar een terras of de boulevard gaat om te posen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Vrijdag schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:49:
[...]

Rijden, dat ken ik wel. Dat is die verplichting als je naar een terras of de boulevard gaat om te posen toch?
Ter-wat?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kneusteun
Vroeger toen mensen nog geld hadden gingen ze drank kopen op een plein. Dat was 5x zo duur maar je zat wel buiten op een plastic stoel! 😆

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Nog nooit op circuit gereden, behalve een vro cursus op Lelystad. Dat was ook erg leerzaam. Vooral de behendigheids oefeningen waren uitdagend.

Assen denk ik wel dat ik binnen de 1 minuut 75 seconden zal moeten kunnen ( klinkt sneller dan 2 minuut 15 :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hangt er vanaf waarom je gaat. Als je gaat om te racen is het denk ik best eng. Ik ben jaren geleden wel op een klein baantje geweest voor een VRO en later met de GSA op Assen. Eerst in de ochtend op het kleine mickey mouse baantje (erg leuk) en later op het MotoGP circuit. Dát is dan wat anders. Waar je eerst makkelijk met de steppies over de grond ging, liggen de snelheden om dat te doen wel wat hoger. Maar onze sessie op het grote circuit was te kort om er echt profijt van te hebben. Je moet er ook niet heen gaan om een nieuw ronderecord te vestigen. Een circuit is leuk om te oefenen. Assen is misschien een beetje te groot; het rondje duurt te lang. Op een kleinere baan kun je je bochtentechniek oefenen en omdat je steeds hetzelfde rondje rijdt, kun je eea uitproberen.
Het punt op het MotoGP circuit was dat als ik daar bij zo'n hele lange bocht met de steppies over de grond wil, ik denk ik 180 moet gaan rijden. Misschien lukt dat als je een hele dag op het grote circuit bent, maar eerst die kleine baan, waar je hooguit 80 rijdt, en dan naar de grote, was een te groot verschil.

Maar circuits zijn zeker leuk om te doen. Je leert veel. Alleen je banden zijn daarna een week of 3 naar de kloten... :+ Die laag rommel moet er weer afslijten.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

kneusteun schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:25:
Vroeger toen mensen nog geld hadden gingen ze drank kopen op een plein. Dat was 5x zo duur maar je zat wel buiten op een plastic stoel! 😆
Had ik nooit last van. Ik stond altijd met een riant geprijsde vegan soy latte pumpkin spiced macchiato in de ene hand en een selfie stick met uiteraard een iPhone model Heel Duur in de andere hand naast mijn motor intens te staren naar de horizon terwijl ik druk bezig was Enorm Uniek te zijn en mijn zacht mintgroen gekleurde cashmere sjaaltje losjes rond mijn gebarbierde goatee wapperde.

8)

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 08-04-2021 20:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-10 11:08

BoltYes

This is the Way

Veel tips gelezen, maar k mis een beetje dat je motor in topstaat moet zijn. Dus bandenspanning in orde, remblokken gechecked en alle boutjes en moertjes die bij onderhoud los gehaald worden, netjes worden gechecked dat deze vast zitten.

Verder moet je niet hard proberen te rijden, maar technisch goed proberen te rijden. Anders ga je elke bocht te hard in en kan je de lijnen niet rijden. Zodra je goede lijnen rijdt, ga je vanzelf hard.

Verder de meest belangrijke tip voor de beginnersklasse, die klasse is het meest gevaarlijk 8)7 Dus rij met iets meer marge, want al die idioten om je heen hebben geen flauw idee welke lijnen ze moeten rijden, remmen te laat, gaan te hard op het gas onder een te grote hoek en zorgen ervoor dat jij mogelijk crashed ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

BoltYes schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:05:
[...]
Verder moet je niet hard proberen te rijden, maar technisch goed proberen te rijden. Anders ga je elke bocht te hard in en kan je de lijnen niet rijden. Zodra je goede lijnen rijdt, ga je vanzelf hard.
Precies. Ga zeer zeker de eerste paar keer niet op het randje rijden. Als je dat wilt, moet je eerst een beetje oefening hebben gehad en koop dan desnoods een trackbike om af en toe lekker tekeer te gaan. Ik zie zo'n circuitdag als een leerdag om de bochtentechniek wat bij te schaven. Hardlopers zijn doodlopers...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-10 08:28
Ik ga over 1.5 week voor het eerst in jaren ook weer eens een trackday doen, ben benieuwd of ik het nog een beetje kan :P Qua energie trok ik het meestal wel incl het van / naar het circuit rijden dezelfde dag, maar ik zat dan ook sowieso al dagelijks op de motor waardoor de heen & terugritjes op de automatische piloot gingen.

De dag van te voren zorg ik dat ik alles klaar heb liggen (motor gecheckt, tasje gepakt met wat gereedschap, eten & drinken). Dan sochtends vroeg naar het circuit rijden en als ze al open zijn meteen in de rij gaan voor de technische keuring. Als dan het stickertje erop zit ergens koffie scoren, en de motor verder klaarmaken. Bandenspanning iets omlaag, spiegels en kenteken eraf, laatste checks. De dagen waar ik gereden heb waren meestal 5x 20 minuten over de hele dag verspreid, met ruim genoeg tijd er tussen om uit te rusten, wat te eten & drinken en wat langs de baan te gaan kijken.

Ik heb één keer gehad dat ik wel wat op was aan het einde, toen had ik 2 dagen achter elkaar op Assen gereden, maar was ik tussendoor gewoon naar huis gegaan (toen nog in Amersfoort) ipv een hotel in de buurt te boeken. Dat was misschien niet het beste idee ooit :)

Erg benieuwd hoe het straks gaat, het is alweer een aantal jaar geleden ipv een keer of 4-5 per jaar, ik heb het afgelopen jaar ivm thuiswerken veel minder op de motor gezeten, en ik ben ook alweer een paar jaar ouder en krakkemikkiger geworden :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Precedente
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-10 11:54
Het lijkt mij wel echt super gaaf om eens te doen!
Ik rijd zelf een XSR 700, dat is niet echt een trackmotor en ook niet een motor die ik graag zou willen verliezen mocht er toch net iets fout gaan. Dus voorlopig zal het voor mij nog bij een beetje dromen blijven :)

Ik ga wel met een paar vrienden ons inschrijven voor de Dutch1000, maar dan de 500KM variant!

[ Voor 15% gewijzigd door Precedente op 09-04-2021 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:10
Precedente schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 08:13:
Ik rijd zelf een XSR 700, dat is niet echt een trackmotor en ook niet een motor die ik graag zou willen verliezen mocht er toch net iets fout gaan. Dus voorlopig zal het voor mij nog bij een beetje dromen blijven :)

Ik ga wel met een paar vrienden ons inschrijven voor de Dutch1000, maar dan de 500KM variant!
Ik ben een aantal keer met de XSR900 (toendertijd motor van me pa) op het circuit geweest, gaat prima hoor!
Overigens wat al eerder is gezegd, toen ik ging waren er bij de beginners ook meerdere groepen, en zat er een groot verschil in tussen met angst op je motor zitten en beginner te zijn, of op je gemak willen rijden en beginner zijn. Die laatste groep rijdt gewoon hoe ze normaalrijden en krijgen tips van de instructeur. De eerste doen gekke dingen (opeens gas geven omdat ze toch de 300 willen aantikken op het rechte stuk, remmen in de bochten omdat ze het toch niet denken te halen of opeens een steentje op de weg zien etc)

Hoop dat er van de zomer een motor komt bij mij, dan even wennen aan de motor en wellicht volgend jaar weer naar het circuit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Cool, als je een gast op een rode Vespa ziet:
* Bommes :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Mijn Hawk met (origineel 58 ponies, inmiddels zullen het er wel minder zijn :P en werkelijk nul elektronica behalve verlichting en start) is ook niet echt een track motor. Voor mij waren Venray en het politiecircuit dan ook leuker dan Zandvoort. Omdat die banen veel kleiner zijn en minder gericht op topsnelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:17

botoo

💀 too old to die young

* botoo gaat ook voor de 500 inschrijven.
Geen zin om met een tentje te gaan rommelen (heb ik niet eens) en om drie dagen een hotel te boeken is me ook weer wat te overdreven. Ik verwacht wel wat afgetrapt te zijn na een kleine 24 uur en om dan nog 135 km snelweg naar huis te nemen lijkt me niet bijster slim, na 500 km kan ik ff gaan eten en wel rustig op huis aan.

Overigens haak ik af als het regent, dat haalt voor mij de lol er af.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:50
Kameraad is aan het test rijden voor een nieuwe bike..

Zoals hier al laten weten, vorige week de Trident, waar ik vooral iets miste tussen de benen.. en ook die power.

Gisteren kwam hij langs met de 2e testbike, de Aprilia Tuono 660.
Eerste zicht; knap ding! Veel knapper dan op foto!
Hij kwam er met een smile af, en zei direct: dit gaat em worden. Wat een verschil met de Trident!

Ok ok, even wat temperen dacht ik, en dus ook mijn been erover gegooid en de blok om gereden.

Het is een 2cyl, en dat voel je en hoor je wel aan lagere snelheden, Daar valt 0.0 te beleven en klinkt zelfs niet mooi imho.
Maar eens je dan naar de +70 gaat, voel je dat het een fietsje is en valt het allemaal nogal mee. Eigenlijk, dan werd het zelfs leuk. Tov de Speed RS miste ik nog wel iets of wat tank, maar het viel mee.
Qua power voor een beginner/enthousiast zeker niet verkeerd. Je geraak er overal vlot mee weg en zit veel te snel boven de snelheden dat je mag. Maar dat is net ook een nadeel, aan de snelheden dat je mag rijden, is het echt een dom brommertje (zo komt het over, in de lage snelheden).

Zoals gezegd vond ik de looks echt wel top. Wat me wel weer stoorde: deze keer wel een fuel indicator, maar niet hoeveel km je nog kan rijden.
Ook zou ik de swingarm laten wrappen in zwart.. en de hele bike in een coating laten zetten, want met die matte kleur krijg je krassen door er nog maar naar te kijken.
Verder wil hij er ook nog verwarmde handvatten op, zwarte levers, andere spiegels, QS.. en dan vind ik de prijs teveel voor hetgeen wat je terugkrijgt.
Ik kijk nog altijd uit wanneer hij de Street RS gaat test rijden. Ik denk dat dat voor hem de perfecte bike gaat zijn! Ook de MT09 staat nog op het programma..

Wat pics:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mUqQiqCYgNLq4L52Q1pyp-kJS9w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dKFsEad0jkjQHiEmVtcf24UO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s2d1HGaz2aFEWQ9RRBVXxeXvqqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FyVdSdBP08IUjw7yXkJ7O1zO.jpg?f=fotoalbum_large

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
De Dutch1000 heeft ook een 500km variant, maar die valt dan gewoon onder de de 'Dutch1000'?

Dan moeten ze hem gewoon de Dutch500 noemen toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@Requiem19 ja eigenlijk wel he..
Om het nog duidelijker te maken is er zelfds ook nog een 750km optie :P

We hebben best al een tweakers delegatie zo: @Precedente @botoo en @mkrmr 8)
Tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@kazzzdafke Ik zou persoonlijk dat wrappen van de swingarm achterwegen laten, juist vanwege de doorlopende lijn met de uitlaat en het frame heb je nu een erg mooi geheel.

:9~

Ook wel handig dat ze op de zijkant met een grote letter aangegeven hebben welke catergorie rijbewijs je er voor nodig hebt :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Bommes schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:59:
@Requiem19 ja eigenlijk wel he..
Om het nog duidelijker te maken is er zelfds ook nog een 750km optie :P

We hebben best al een tweakers delegatie zo: @Precedente @botoo en @mkrmr 8)
Tof.
Ja, nu kun je toch een beetje claimen dat je de 'Dutch1000' gedaan hebt in je stoere Insta stories, terwijl je 'maar' 500 km gereden hebt... >:)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Requiem19 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:23:
[...]
Ja, nu kun je toch een beetje claimen dat je de 'Dutch1000' gedaan hebt in je stoere Insta stories, terwijl je 'maar' 500 km gereden hebt... >:)
Ach...ik ben door de Sahara naar Gambia gereden...more bragging rights, no? :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kqADBj6LPmZA7C5r-BtqogIOtgo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OykUQKFMSVg3tJCv2gW5ShHX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ttYO8xYkih_d5VH5fL_hmm44EY8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GSQl5ZSZSOaw2YVQEBwmk15N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
mphilipp schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:31:
[...]

Ach...ik ben door de Sahara naar Gambia gereden...more bragging rights, no? :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tjah... ;)

Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/www.vagabondesss.com/wp-content/uploads/2017/11/photo_11444_large.jpg?resize=610%2C458
Pagina: 1 ... 288 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.