Kameraad is aan het test rijden voor een nieuwe bike..
Zoals hier al laten weten, vorige week de Trident, waar ik vooral iets miste tussen de benen.. en ook die power.
Gisteren kwam hij langs met de 2e testbike, de Aprilia Tuono 660.
Eerste zicht; knap ding! Veel knapper dan op foto!
Hij kwam er met een smile af, en zei direct: dit gaat em worden. Wat een verschil met de Trident!
Ok ok, even wat temperen dacht ik, en dus ook mijn been erover gegooid en de blok om gereden.
Het is een 2cyl, en dat voel je en hoor je wel aan lagere snelheden, Daar valt 0.0 te beleven en klinkt zelfs niet mooi imho.
Maar eens je dan naar de +70 gaat, voel je dat het een fietsje is en valt het allemaal nogal mee. Eigenlijk, dan werd het zelfs leuk. Tov de Speed RS miste ik nog wel iets of wat tank, maar het viel mee.
Qua power voor een beginner/enthousiast zeker niet verkeerd. Je geraak er overal vlot mee weg en zit veel te snel boven de snelheden dat je mag. Maar dat is net ook een nadeel, aan de snelheden dat je mag rijden, is het echt een dom brommertje (zo komt het over, in de lage snelheden).
Zoals gezegd vond ik de looks echt wel top. Wat me wel weer stoorde: deze keer wel een fuel indicator, maar niet hoeveel km je nog kan rijden.
Ook zou ik de swingarm laten wrappen in zwart.. en de hele bike in een coating laten zetten, want met die matte kleur krijg je krassen door er nog maar naar te kijken.
Verder wil hij er ook nog verwarmde handvatten op, zwarte levers, andere spiegels, QS.. en dan vind ik de prijs teveel voor hetgeen wat je terugkrijgt.
Ik kijk nog altijd uit wanneer hij de Street RS gaat test rijden. Ik denk dat dat voor hem de perfecte bike gaat zijn! Ook de MT09 staat nog op het programma..
Wat pics:
Never ever financial advice...