Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 287 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.331 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roefje
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10 13:37
Ik ben aan het kijken naar de ram mount x grip. Maar ik zie op bijna alle foto's dat deze aan het stuur vastzit. Echter op de Honda zit er een breed blok in het midden. Iemand toevallig een idee hoe je deze dan bevestigd?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4cOg8Mm_CKavPb-o0VoRELPBe6U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1m1PtckB2AUmj8hcORRPKVBx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:52
roefje schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:05:
Ik ben aan het kijken naar de ram mount x grip. Maar ik zie op bijna alle foto's dat deze aan het stuur vastzit. Echter op de Honda zit er een breed blok in het midden. Iemand toevallig een idee hoe je deze dan bevestigd?[Afbeelding]
Er is een ram mount voor het balhoofd: link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:21
teacher schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:05:
Durf te vragen:
Wie gebruikt zn telefoon op de motor in een houder?

Ik lees allemaal horror verhalen over camera's die niet meer kunnen autofocussen na een motorrit.
In mij geval gaat het om een 11 pro in een ram mount quick grip.
Mijn Moto G5s in een X-grip houder gemonteerd boven de klokken op mijn motor zorgde voor een trillend foto beeld na een paar honderd kilometer rijden.
Vervolgens de houder op de kroonplaat gezet en het was/bleef weg.
Rare is dat volgens mij die Moto G5s helemaal geen mechanische stabilisatie heeft.. :?

Nu heb ik al een tijdje een wat oudere Huawei P10 in de zelfde houder nog steeds op het stuur/kroonplaat. Deze blijft het wel goed doen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:05
Het is dan ook niet de stabilisatie, maar het focusmechanisme dat de geest geeft.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-10 08:28
@Bommes lekker bezig, mooi dat je hem hebt kunnen helpen :)

@roefje Dat blok is je kroonplaat :) Sportmotoren hebben vaak losse clip-ons om een compact & laag stuur te hebben, ipv een complete stuur-buis waar je spul op kunt schroeven. Ik heb op de GSX-R & RSV-Mille jarenlang een RAM-mount op een verlengde bout van 1 van de clipons gehad, dat zat prima vast en niet in de weg voor de cockpit e.d.. Je ziet ze ook wel die met een soort grote klem-bout in het balhoofd gaan, maar daar zit bij jou een dop op zo te zien.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
DrivinUCrazy schreef op zondag 4 april 2021 @ 20:09:
Het is dan ook niet de stabilisatie, maar het focusmechanisme dat de geest geeft.
Aah okay, klinkt logischer.. :P
Nou ja hoe dan ook de trillingen van mijn Suzuki twin kon het ding nog hebben.
Die van mij Italiaanse V-twin zorgden voor problemen.
Maar dan ook alleen helemaal boven op de tellers, achter het wind scherm.
Op het stuur waren/zijn de trillingen minder.
Mijn andere telefoon blijft dus heel.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik denk dat ik gewoon een oude telefoon scoor voor aan het stuur met kurviger, spotify enzo..
Misschien weer eens een android, want dat is een tijd geleden!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:07
teacher schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:12:
Ik denk dat ik gewoon een oude telefoon scoor voor aan het stuur met kurviger, spotify enzo..
Volgens mij was ik voor een tomtom rider 550 iets van 280 euro kwijt (met een cashback) en dat is wel echt ideaal hoor. Het is even een paar centen, maar je heb er zoveel gemak van. Even een route in kurviger maken en via tomtom online naar je device gooien is geen moeite. En dat apparaat is gewoon stabiel, snel, betrouwbaar en gemaakt voor het gebruik op een motor (dus kan tegen de zon en trillingen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Oh, ik heb navigatie (bmw nav vi) op de motor, die telefoon is eigenlijk alleen vanwege omdat ik het wil :+
roefje schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:05:
Ik ben aan het kijken naar de ram mount x grip. Maar ik zie op bijna alle foto's dat deze aan het stuur vastzit. Echter op de Honda zit er een breed blok in het midden. Iemand toevallig een idee hoe je deze dan bevestigd?[Afbeelding]
Het voordeel van ram mounts is dat er allerhande basis elementen zijn. Deze kan je bij je klem voor koppeling of spiegel vastzetten bijvoorbeeld: https://www.motormount.nl...elvoetmontage-ram-b-272u/

[ Voor 79% gewijzigd door teacher op 04-04-2021 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-10 19:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

teacher schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:12:
Goed idee, ik heb mijn oude Samsung S7 (die waterdicht is) met een X Grip op een RAM kogel in het stuur, en daarop draai ik MyRouteApp Navigatie, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-10 09:36
teacher schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:05:
Durf te vragen:
Wie gebruikt zn telefoon op de motor in een houder?

Ik lees allemaal horror verhalen over camera's die niet meer kunnen autofocussen na een motorrit.
In mij geval gaat het om een 11 pro in een ram mount quick grip.
Niet doen. Ik heb hetzelfde gehad met een xs max icm een ram mount grip in het balhoofd (bmw s1000rr). Na een paar ritjes was de stabilisator van mn camera kapot waardoor fotos vervormd en videos bibberend opgenomen werden. Ik stond er eerst niet bij stil waardoor het zou kunnen komen, pas later toen ik per toeval verhalen over mensen las die hetzelfde mee hadden gemaakt met hun telefoon besefte ik dat dat hoogstwaarschijnlijk de oorzaak was

[ Voor 3% gewijzigd door assassin85 op 04-04-2021 23:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:05
Chakotay schreef op zondag 4 april 2021 @ 21:03:
@roefje Dat blok is je kroonplaat :) Sportmotoren hebben vaak losse clip-ons om een compact & laag stuur te hebben, ipv een complete stuur-buis waar je spul op kunt schroeven. Ik heb op de GSX-R & RSV-Mille jarenlang een RAM-mount op een verlengde bout van 1 van de clipons gehad, dat zat prima vast en niet in de weg voor de cockpit e.d.. Je ziet ze ook wel die met een soort grote klem-bout in het balhoofd gaan, maar daar zit bij jou een dop op zo te zien.
Men pakt een schroevendraaier en wipt zo dat dopje eruit :+

Bij mij zit de telefoon daar ook op vast. Enige nadeel is dat het een beetje kan draaien, maar eruit gaan zal ie niet. Ook niet met een 360 flip van de motor, telefoon zat toen ook nog netjes in de houder op te laden :X

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafbal
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-10 22:01
Iemand hier ervaringen met een motormover voor onder de middenbok?
Zag er een van Daytona (met Rintje Ritsma als reclame???) voor iets van 69 euro.
Maar ik twijfel even of die vier wieltjes het op mijn 45x45 tegelvloer in de garage zo lekker gaan doen. Los van de mogelijke beschadigingen aan de vloer.

Iemand ervaringen met iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Mafbal Ik vermoed dat 't niet goed gaat werken. Bij Datona (zonder 'y') dekken ze zich niet voor niets in met de zin "Niet geschikt voor betegelde vloeren". Die zin zal er waarschijnlijk staan vanwege het feit dat er HARDE (PU?) kunststof wieltjes onder zitten in plaats van wieltjes met een zachte rubberen buitenlaag (skeeler wieltjes?).

Datona Motormover

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Waar blijft nou dat mooie weer? :(

Van de week richting 20 graden, nu weer deze bagger -O-

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafbal
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-10 22:01
Will_M schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:34:
@Mafbal Ik vermoed dat 't niet goed gaat werken. Bij Datona (zonder 'y') dekken ze zich niet voor niets in met de zin "Niet geschikt voor betegelde vloeren". Die zin zal er waarschijnlijk staan vanwege het feit dat er HARDE (PU?) kunststof wieltjes onder zitten in plaats van wieltjes met een zachte rubberen buitenlaag (skeeler wieltjes?).

Datona Motormover
Ja ik ben er ook bang voor. Te kleine wieltjes met teveel druk en daardoor vastlopend. Maar eens op zoek naar iets handigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:42

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ik heb een nieuwe telefoon met een vrij dik hoesje, en nu past hij niet meer op mijn simpele telefoonhouder. Ik zie erg veel telefoonhouders, maar weet niet goed hoe ik hier een keuze in kan maken. Bijvoorbeeld lijkt me de RAM mounting i.c.m. X-grip wel wat, maar hoe zit dat nou precies gemonteerd? Het lijkt alsof je een bout moet vervangen? En is zo'n X-grip wel echt veilig, ook zonder windscherm en bij 180km/u? Mooiste zou eigenlijk zijn als mijn telefoon ook gelijk draadloos geladen word, dan geen gedoe meer met een kabeltje.

[ Voor 12% gewijzigd door LankHoar op 05-04-2021 17:24 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Meestal vervang je een bout door eentje met een bal, of je zet de bal met een oogje ergens tussen, of je gebruikt een klem met een bal erop. Dan een arm, dan een mount. Ik weet dat er een x grip met ingebouwde lader is, maar dat zou je ook zelf kunnen hobbyen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:42

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
teacher schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:32:
Meestal vervang je een bout door eentje met een bal, of je zet de bal met een oogje ergens tussen, of je gebruikt een klem met een bal erop. Dan een arm, dan een mount. Ik weet dat er een x grip met ingebouwde lader is, maar dat zou je ook zelf kunnen hobbyen.
Aha, duidelijk. Ik heb nav je post even gekeken en ik zie hier bijvoorbeeld een goede (en goedkope) DIY om een RAM mount wireless charging te geven: YouTube: $20 DIY Wireless Charger for RAM Mount

Lijkt me easy peasy om te maken, maar vraag me af hoe dit zit met waterdichtheid? Geen behoefte aan kortsluiting op de motor uiteraard. Vind die 200$ RAM mount met wireless charging wel erg prijzig echter.

[ Voor 4% gewijzigd door LankHoar op 05-04-2021 20:00 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:47

KRAI.7

Bwoah...

Morgen m'n AVD-examen voor rijbewijs A, na tweemaal uitgesteld te zijn door de lockdown. Ik ben oprecht nog zenuwachtiger voor de verwachte sneeuwval van aankomende nacht dan voor m'n hele praktijkexamen... :+

Heb er wel echt zin in, totaal niet zenuwachtig voor het examen en heb er veel vertrouwen in dat het goed gaat komen! Heb nu wel echt zin om zelf de weg op te gaan ipv alleen maar rijlessen! :9

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:41

Vrijdag

De Zwarte

KRAI.7 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:31:
Morgen m'n AVD-examen voor rijbewijs A, na tweemaal uitgesteld te zijn door de lockdown. Ik ben oprecht nog zenuwachtiger voor de verwachte sneeuwval van aankomende nacht dan voor m'n hele praktijkexamen... :+

Heb er wel echt zin in, totaal niet zenuwachtig voor het examen en heb er veel vertrouwen in dat het goed gaat komen! Heb nu wel echt zin om zelf de weg op te gaan ipv alleen maar rijlessen! :9
Afbeeldingslocatie: https://thumbs.gfycat.com/OffbeatCommonBoaconstrictor-size_restricted.gif

CBR heeft speciaal voor jou een examenparcours aangelegd 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:07

mphilipp

Romanes eunt domus

Doen ze niet de examens uitstellen als het glad is?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7

KRAI.7

Bwoah...

mphilipp schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:54:
[...]

Dat is dus waar ik heel bang voor ben. :-(

Tot nu toe is er niks blijven liggen qua sneeuw, maar je zult net weer zien dat het vannacht wel ineens blijft liggen. Fingers crossed zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-10 16:19
Het lijkt wel weer winter... Vorige week nog heerlijk 25! graden gehad, nu vriezen je vingers er al bijna af als je buiten komt. Waarom kan het nou nooit gewoon normaal zomer worden in NL?

@KRAI.7 Ik weet niet hoe laat je examen is, maar als het tegen het einde van de ochtend of in de middag is, dan zal er vrij zeker niks op de weg liggen. Het zal iig wel koud zijn, dus goed aankleden :+ . Veel success in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

NL-RaVeR schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:11:
Het zal iig wel koud zijn, dus goed aankleden :+
Ja, trek je een borstrok aan, jongen? :+ :+ :+

Dat weer gisteren was zo maf; als je naar buiten ging, moest je meenemen: een sneeuwschep, zwembroek, winterjas en paraplu...

[ Voor 23% gewijzigd door mphilipp op 06-04-2021 13:54 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KRAI.7

KRAI.7

Bwoah...

@NL-RaVeR en @mphilipp Ik zal me absoluut goed kleden. Heb al even gekeken net of dit pak warm genoeg is en dat absoluut het geval! Zie onderstaande foto. :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvnBiuhyQo5OEVgxb9hfCGDotEw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qYf9lfwVVFB43NBORbO12uIM.jpg?f=user_large

Even zonder gekheid: ik moet om 11:40 m'n examen doen dus hoop idd dat dan alle eventuele sneeuw weg is. Was voornamelijk even bang omdat ik vanochtend ook al berichten zag over gladheid op de weg en ongelukken. Dus was even bang dat om die reden het examen afgelast kon worden. Maar inderdaad, ik mag hopen dat tegen het eind van de ochtend alles weer weg is dan... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:45
mphilipp schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:54:
[...]

Bij mij niet gebeurd, in januari in de sneeuw gewoon examen gedaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
KRAI.7 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:32:
@NL-RaVeR en @mphilipp Ik zal me absoluut goed kleden. Heb al even gekeken net of dit pak warm genoeg is en dat absoluut het geval! Zie onderstaande foto. :9

[Afbeelding]

Even zonder gekheid: ik moet om 11:40 m'n examen doen dus hoop idd dat dan alle eventuele sneeuw weg is. Was voornamelijk even bang omdat ik vanochtend ook al berichten zag over gladheid op de weg en ongelukken. Dus was even bang dat om die reden het examen afgelast kon worden. Maar inderdaad, ik mag hopen dat tegen het eind van de ochtend alles weer weg is dan... |:(
het vriest nagenoeg nergens he ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:14
@KRAI.7 veel succes morgen!

Vandaag zijn me staal omvlochten rem leidingen binnen gekomen. Deze direct vervangen, wat nu al een veel beter gevoel geeft in de remhandel.

En tijdens het demonteren blijkt het ook geen overbodige luxe om eens in de zoveel jaar je leidingen te vervangen! Oude leiding was echt aan het oplossen. Allemaal stukjes rubber te zien in de oude vloeistof.

Oude remvloeistof was ook erg dik en troebel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_Owc9dwrJnym9_IFl-3gUidO6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2wbIPX9OVJdRauJqwpILu7BE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XLhCAqtPsP1V0xrpcDTZVMx2RVQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UqzJttiygssxP8vgmYjmiE2L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cy73o08FvMDx2YoBtV8qISMPI6o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BTDsjmZmPXLxKt3CDALa0qFK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J9cQ1YoFL_FmUEjqXg3st3_jLOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m7U3sSuq0qchtvdCl3Hfka1x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XGeXSFSbxbImk_Ui-79r1i-Qhxw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c8NpeewQjavvV3AvY4D7K6bc.jpg?f=fotoalbum_large

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 22:13
LankHoar schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:39:
[...]

Aha, duidelijk. Ik heb nav je post even gekeken en ik zie hier bijvoorbeeld een goede (en goedkope) DIY om een RAM mount wireless charging te geven: YouTube: $20 DIY Wireless Charger for RAM Mount

Lijkt me easy peasy om te maken, maar vraag me af hoe dit zit met waterdichtheid? Geen behoefte aan kortsluiting op de motor uiteraard. Vind die 200$ RAM mount met wireless charging wel erg prijzig echter.
Ik heb ‘m ook bekeken en vind het een interessant idee. Die draadloze lader is hier te koop: https://www.amazon.nl/ESR...lader-grijs/dp/B07ZCQJ7VM

Wat waterdichtheid betreft, die laadplaat wordt aangesloten met een gewone kabel dus dat is niet waterdicht. Ik rijd niet graag of vaak in de regen dus dat zou voor mij geen groot probleem hoeven zijn. Je zou als je in de regen gaat rijden die kabel los kunnen maken (dan maar een tijdje niet opladen, m’n telefoon houdt het uren vol zonder) en dan iets in dat aansluitgat kunnen stoppen; een stukje flexibel rubber, plastic, oid. Of een zakje eroverheen.
Zo’n siliconen condoom die je kunt kopen om geopende potjes weer af te sluiten werkt misschien ook!
https://www.ikea.com/nl/n...one-veelkleurig-80417311/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Weet niet of je met max 10 watt bijlaadt als je navigeert. En lankhoar gaf aan een dik hoesje te hebben, dan werkt het sowieso traag

[ Voor 42% gewijzigd door 418O2 op 06-04-2021 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:07
Niet ook direct de banjo bouten vervangen? Dat zijn de kosten niet toch en die oude zien er ook niet zo fris uit kijkende naar je foto. Ga je weer veel verontreiniging krijgen in de lijnen of heb je ze goed uitgespoeld met remmenreiniger?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, toch maar eens de knoop doorgehakt en theorie examen gereserveerd. Morgen de rijschool eens bellen wanneer er plek is, scheelt dat de theorie pas 1 september is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
cyntax schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:15:
[...]

Niet ook direct de banjo bouten vervangen? Dat zijn de kosten niet toch en die oude zien er ook niet zo fris uit kijkende naar je foto. Ga je weer veel verontreiniging krijgen in de lijnen of heb je ze goed uitgespoeld met remmenreiniger?
Doorgespoeld met remmen reiniger en de compressor erop gezet om door te blazen.

Volgende winter als ik me rubbers ga vervangen van me remklauwen zijn ook de banjo bouten aan de beurt.

Eerst even het hoognodige doen zodat ik dit jaar goed de weg op kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Help me even herinneren dat jij nooit achter mij rijdt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
418O2 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:14:
Weet niet of je met max 10 watt bijlaadt als je navigeert. En lankhoar gaf aan een dik hoesje te hebben, dan werkt het sowieso traag
5v op 1A verliest over een beetje kabel 0.5v per twee meter dacht ik, dus dat valt wel mee.
Maar inderdaad 10W is niet veel om een moderne telefoon bij te laden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
kneusteun schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:52:
[...]

5v op 1A verliest over een beetje kabel 0.5v per twee meter dacht ik, dus dat valt wel mee.
Maar inderdaad 10W is niet veel om een moderne telefoon bij te laden....
Ik heb het over het draadloze deel. 10 watt in optimale omstandigheden houdt niet over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
418O2 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:53:
[...]

Ik heb het over het draadloze deel. 10 watt in optimale omstandigheden houdt niet over
mi scuzi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
418O2 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:47:
Help me even herinneren dat jij nooit achter mij rijdt ;)
Komt goed! Geef je wel voldoende gas dan om me voor te blijven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Leg me even uit hoe jij er niet achter rijdt als de ander voor je moet blijven?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Vorig jaar ook al gemeld hier, en dit jaar wordt deze tocht weer georganiseerd op 3 juli: The Dutch 1000
https://thedutch1000.nl/

Dat betekent 1000 km rijden in 24 uur, binnendoor dus zonder snelwegen, en er zijn ook kortere routes van 700 en 500 km. Start en finish in de buurt van Venray in noord Limburg, je kunt er op de camping overnachten of ergens in de buurt.

Ik heb vorig jaar (in de regen) de 500 km gereden en dat was leuk, ondanks het weer. Dit jaar de uitdaging van de 1000 km!

Aanmelden kan nog tot 1 mei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:59:
* 418O2 kijkt naar zijn username

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
mkrmr schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:53:
Vorig jaar ook al gemeld hier, en dit jaar wordt deze tocht weer georganiseerd op 3 juli: The Dutch 1000
https://thedutch1000.nl/

Dat betekent 1000 km rijden in 24 uur, binnendoor dus zonder snelwegen, en er zijn ook kortere routes van 700 en 500 km. Start en finish in de buurt van Venray in noord Limburg, je kunt er op de camping overnachten of ergens in de buurt.

Ik heb vorig jaar (in de regen) de 500 km gereden en dat was leuk, ondanks het weer. Dit jaar de uitdaging van de 1000 km!

Aanmelden kan nog tot 1 mei...
Nou ja zeg ik was net in my route app aan het kijken naar mijn opgeslagen routes en kwam de 2020 versie van deze the Dutch 1000 route tegen.
Dus dacht ff googlen of het dit jaar ook door gaat.
Ja dus, en ik wilde net de link naar hun site hier plakken.

Ik heb me solo ingeschreven voor de 1000km en dat doe ik met de Vespa.
Startpunt is voor mij iets van 35 minuten vanuit huis.
Maar als er nog ruimte op de camping is ga ik dat wel doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:17

botoo

💀 too old to die young

Lijkt me leuk, maar ik ga wel eerst ff kijken hoe en wat ivm overnachten, Venray is niet in de buurt en in een tentje slapen is niet helemaal mijn ding.`, ik moet ook bekijken hoe het zit om in de nacht aan benzine te komen, ik zal met 1000 km toch wel een keer of 5 aan de pomp staan :o. In de regen heb ik er zeker geen zin in maar met een inschrijfgeld van € 50 doet het ook weer niet zo'n pijn om op het laatste moment te passen.

Ik zet 'm in de agenda :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:59:
Iets met te snel reageren..... :X

Maar deze banjo bouten vertrouw ik nog wel voor minimaal een seizoen.

Weet nu welke banjo bouten ik nodig heb en zal ze gaan bestellen dit seizoen.
Inclusief de remzuiger rubbers, dan gaan de remklauwen voor revisie. Ook al voelen deze nog niet eens verkeerd.

Maar vraag me serieus af hoeveel mensen er door rijden met oude remleidingen.
Iedereen die ik ken met een motor hebben ze nog nooit vervangen.
Als je ziet wat er uit zo'n leiding komt is toch bizar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
Het is sowieso beter om niet teveel te weten van de staat van onderhoud van de gemiddelde motor die je op zondagmiddag tegenkomt denk ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Dat is ook een reden dat ik het meeste onderhoud zelf doe. Tuurlijk heb ik ervaring aan met het sleutelen aan motoren ( 10 jaar monteur geweest bij een BMW dealer)

Hoeveel fouten ik al ben tegen gekomen en heb opgelost aan onze Volvo XC60 die Volvo dealer onderhouden is. Van loszittende bougies tot een loszittende inlaat traject.

Ik vertrouw heel weinig mensen aan mijn voertuigen. Heb teveel beunhazen gezien in de loop der jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:09
Yamy_Daffy schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 23:29:
[...]
Maar vraag me serieus af hoeveel mensen er door rijden met oude remleidingen.
Iedereen die ik ken met een motor hebben ze nog nooit vervangen.
Als je ziet wat er uit zo'n leiding komt is toch bizar.
Zal ook wat afhangen van je 'entourage', de mensen die ik ken met een motorfiets hebben allemaal staal omvlochten remleidingen en vervangen deze ook meteen mochten er nog geen op de fiets in kwestie zitten :) Over de achterrem zijn er sommigen die die nog wel eens overslaan, maar goed..

Ook een gevalletje van weten, er iets mee willen doen, je eigen veiligheid belangrijk vinden, etc. natuurlijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
@mkrmr is 1000km nog leuk? Ik moet al gruwelen als ik denk aan een rit langer dan 300km. Nu heb ik ook niet de motor voor afstanden, maar kan me niet voorstellen dat er alleen maar ADVs en tourmonsters mee doen (naast een gek op een Vespa ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

418O2 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 00:13:
@mkrmr is 1000km nog leuk? Ik moet al gruwelen als ik denk aan een rit langer dan 300km. Nu heb ik ook niet de motor voor afstanden, maar kan me niet voorstellen dat er alleen maar ADVs en tourmonsters mee doen (naast een gek op een Vespa ;) )
Is een marathon lopen of een triatlon doen leuk? Het is een uitdaging om de 1000 km te rijden lijkt me, en je ziet een hoop van Nederland in 1 dag. :)

En ja, mijn tourmonster is wel goed geschikt voor zo'n lange zit, en ik heb wel meer hele lange ritten gereden, dus ik kijk er wel naar uit.

@Bommes zie je dan vast daar, en als je niet overnacht op de camping kunnen we wellicht samen die kant op rijden? Vanuit Nuenen kom je vast langs Helmond (Brandevoort) lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@mkrmr mja dat is wat anders. En als je tijdens je marathon omdondert dan hebben anderen daar weinig last van. Na 900km ben je vast niet helemaal fris meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@418O2 Een stukje doorbijten en/of 'afzien' is voor sommigen leuk om te doen of te ervaren. Tijdens die 1000 zal je menig moment denken dat je stuk zit en het op wilt geven, op zo'n moment doorzetten geeft je een gevoel van onverzettelijkheid, da's best een fijn gevoel, vooral naderhand :)

_als_ ik meedoe is het op een van alle comfort gespeende Harley Sportster en op een zadel van 5 cm dik, gewoon leuk om je eigen grenzen op te zoeken.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

mkrmr schreef op woensdag 7 april 2021 @ 00:43:
Is een marathon lopen of een triatlon doen leuk?
* botoo vind van wel, ik heb er wel een 'paar' van gedaan. Niet voor iedereen weggelegd, niet zozeer omdat ze het niet zouden kunnen, maar domweg omdat ze daar de lol niet van inzien.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

botoo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 00:50:
[...]

* botoo vind van wel, ik heb er wel een 'paar' van gedaan. Niet voor iedereen weggelegd, niet zozeer omdat ze het niet zouden kunnen, maar domweg omdat ze daar de lol niet van inzien.
Zelfde dus als Iron Butt rides, is ook niet voor iedereen, vooral ook omdat ze daar de lol niet van inzien.

@418O2 voldoende slapen van te voren, goed eten en veel drinken onderweg en als je je moe voelt worden even een powernap van 15-20 minuten. 24 uur onafgebroken op de motor zitten is inderdaad geen goed idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Vooral als de zon weer opkomt, ff opfrissen/eten/koffie drinken, dat is het moment dat je mentaal een beetje inzakt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik heb wel eens 130km snelweg+ 570km binnendoor gedaan. Op een dag waarbij het weer goed was, ik dit was, heel goed geslapen had, en de maan en sterren goed stonden.
Op weg naar het schwarzwald ga ik afwisselend een uurtje binnendoor en dan even de snelweg op, en dan weer een uurtje binnendoor. Dan rij ik vergelijkbare afstanden, al is het nog geen 1000km.

Wat dat allemaal gemeen heeft: dat is niet in Nederland. De wegen in Nederland houden me niet scherp genoeg, en mijn gemiddelde snelheid is in Nederland veel lager.
Ik heb geen moeite met kilometers maken, al vind ik 1000 wel érg veel, maar voor mij hoeft het doel niet zijn om maar zo veel mogelijk kilometers maken. Bij mij is dat een gevolg van een geweldige rit. En ik heb ook diverse geweldige ritten gehad van 150km. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mkrmr schreef op woensdag 7 april 2021 @ 00:43:
[...]
Is een marathon lopen of een triatlon doen leuk? Het is een uitdaging om de 1000 km te rijden lijkt me, en je ziet een hoop van Nederland in 1 dag. :)
Tsjaa...maar met een marathon struikel je alleen en niet zo snel. Ik heb ook wel eens behoorlijk lang op de motor gezeten (vanuit Italië naar Nederland in 1x) maar het is toch behoorlijk tricky op het laatst. Ook toen we naar Gambia reden maakten we lange dagen. Soms niet eens zozeer qua kilometers, maar wel qua uren. Echt bevordelijk voor de veiligheid is het niet, wat je zelf ook denkt. Het is net als met een paar biertjes op rijden. Je denkt dat je nog fris bent, maar als je een reactietest doet schrik je je rot...
Zoveel mensen die ook in de vakantie in één ruk naar Zuid Frankrijk rijden oid. Je zult best wakker blijven, maar fris en helder ben je niet meer.

Misschien wel aardig om te doen: installeer zo'n reactietest app op je telefoon en doe vooraf een paar keer zo'n test om een goede baseline te hebben. En dan tijdens de rit elke 2 uur weer zo'n testje doen. Kijken wat de scores zijn. Gewoon for science :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Ik ben vorig jaar juli vanuit Noord Italie in 1 ruk naar huis gekomen op mijn Guzzi.
1065km gereden die dag dat deed best pijn aan het achterwerk kan ik je zeggen :P

Als ik kijk naar de foto's en lees op de site van die The Dutch 1000 dan zie ik van allerlei motoren.
Ik lees dat er veel Harley's mee rijden, maar ook een dude op een elektrische motor en gasten op racers.

Ik kies voor de Vespa omdat ik in al die jaren nog op niets heb gereden dat zo een goed zadel en zit houding heeft. En ja het een beetje tegendraads maar jullie kennen mij ondertussen.. ;)
Alleen een beetje jammer dat er zo weinig benzine in kan, paar flesjes reserve meenemen dus.

Ff nog wat extra lampjes bestellen en kijken of ik iets van een cruise control op de Vespa kan fixen.
Ik heb al zo een klemmetje op het handvat maar dat werkt niet echt tof. Kan ook het klemmetje liggen natuurlijk, gas draait toch langzaam dicht met dat ding.
Met dit soort afstanden is het wel fijn om ook je gas geef hand een keertje los te kunnen pakken.

@mphilipp inderdaad wel een leuke om eens te testen met zo een appje gedurende de rit.

@mkrmr Als ik niet daar overnacht rijd ik zeker langs jou (y) rijden we samen op die kant op.
Maar de kans is groot dat, als er nog plek is op die camping, ik wel daar overnacht.
In de ochtend van de 1000 op de camping de zooi op de Vespa binden en rijden maar.
Mocht ik er dan ergens echt genoeg van hebben kan ik gewoon mijn tentje opgooien en een dutje gaan doen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Ik snap het hele verhaal van doorbijten wel, maar ik weet niet of ik het Zo verstandig vind om dat op de openbare weg te doen.

En bommes, dit rit uit Italië terug was snelweg voornamelijk gok ik? Dat is nogal een verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
1x 1000km gereden op een dag op de YZF 750. Naar Frankrijk daar de boot gepakt naar Engeland en via door naar Manchester.

Ik was gebroken!

Wat had ik me daar op verkeken.

En dat waren 95% snelweg km's
Ik sla over bij deze. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Toen ik met vriendin 7 maanden op de motor zat was onze langste dag 850km. En dat was in Kazakhstan, waar alles nog platter is dan hier en er geen bochten zijn. Je kon ons toen echt opvegen.

De gemiddelde dag was tussen de 150km - 250km.

1000km, op de motor, binnendoor... ik zie de lol er niet van in :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op woensdag 7 april 2021 @ 08:08:
[...]
Ik ben vorig jaar juli vanuit Noord Italie in 1 ruk naar huis gekomen op mijn Guzzi.
1065km gereden die dag dat deed best pijn aan het achterwerk kan ik je zeggen :P
Zoiets was mijn rit ook. Het was eigenlijk 'per ongeluk'. Ik was niet van plan om die route te nemen, maar er was iets met de Bernardino geloof ik, waardoor ik in Zwitserland terecht kwam. Ik ben toen maar lekker illegaal (zonder autobahnsticker) door Zwitserland gereden en toen zag ik dat deze route dus best wel korter was dan de omweg door Frankrijk ( :+ ), en ben toen maar doorgereden. Viel best wel tegen moet ik zeggen. Het was ook nog eens slecht weer tegen het einde en ik moest op een gegeven moment vaker stoppen.
Was toen nog met mijn K1100RS. Ik heb mijzelfs voorgenomen om zoiets nooit meer te doen. De motor is voor mij een ding waar ik plezierritten mee maak. En voor mijn lol mijzelf uitputten heeft niets met plezier/ontspannen te maken. Ik kán wel lang op dat ding zitten, en als ik alleen reis, zit ik ook wel langer dan de gemiddelde persoon denk ik. Het is een kwestie van gewenning. Maar om zoveel mogelijk te rijden als doel zie ik geen lol van. Ik rij zolang ik het leuk vind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
@mphilipp het was voor mij ook niet gepland.
Ik stond al halverwege de bult omhoog naar de Col delle Finestre toen mijn vriendin belde.

Ze had een dag voordat ik vertrok verteld dat het gelukt was, dat ze zwanger was en wij dus in verwachting waren.
Samen heel blij maar ja Bommes had een motortripje gepland dus ik ben toch gewoon gegaan.. :+
Dat viel niet zo goed, dus na een paar dagen ging de telefoon, of ik toch niet naar huis wilde komen want ze was bang dat de zwangerschap niet goed zou door zetten en ze wilde dan niet alleen thuis zijn.
Dus nadat ik opgehangen had ben ik in het zadel geklommen, thuis aan getikt op de tomtom en de berg af gereden.
Dat was ongeveer om half 10 in de ochtend, ik was rond 8 uur 's avonds thuis.
Achteraf snap zelfs ik wel dat het niet zo slim was om toch gewoon op die trip te gaan. :o ;)

@418O2 ja dat was inderdaad snelweg, afgezien van die paar haarspeldbochtjes terug die berg af :P

Wat betreft deze Dutch 1000 ik ga het wel zien.
Lijkt me leuk om eens mee te maken en als ik na een volle dag rijden er genoeg van heb stop ik er mee.
Komt dat moment niet en wordt het weer licht op zondag ochtend en zit ik nog steeds rechtop in het zadel dan is dat denk ik wel een tof moment. 8)
En ja ik snap de moraalridders wel, misschien niet zo slim op de openbare weg, enz, enz, blabla.
Mannen kom op er zijn zat van dit soort dingen over heel de wereld.
Ik hoor er nou niet echt heel veel verhalen van dat de ene na de ander zich dood rijd/loopt/vliegt of wat dan ook.
Beetje de humor er van in zien en we zijn allemaal volwassen en verstandig genoeg om niet echt als een zombie door te gaan lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:41

Vrijdag

De Zwarte

Pff, van Haarlem naar Leipzig naar het WGT in een dag met de auto vind ik al een hele klus. Dat is wat mij betreft het langste wat ik wil rijden qua afstand op een dag. En dan stop ik ook nog eens om de anderhalf tot twee uur voor een half uurtje. Ik moet er niet aan denken om zo lang op de motor te zitten, vind ik helemaal niet leuk.

Liever leuker, korte stukjes ergens met een mooi landschap, bochtenroute en genoeg posermomenten koffiestops 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Bommes schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:10:
@mphilipp het was voor mij ook niet gepland.

@418O2 ja dat was inderdaad snelweg, afgezien van die paar haarspeldbochtjes terug die berg af :P

Wat betreft deze Dutch 1000 ik ga het wel zien.
Lijkt me leuk om eens mee te maken en als ik na een volle dag rijden er genoeg van heb stop ik er mee.
Komt dat moment niet en wordt het weer licht op zondag ochtend en zit ik nog steeds rechtop in het zadel dan is dat denk ik wel een tof moment. 8)
En ja ik snap de moraalridders wel, misschien niet zo slim op de openbare weg, enz, enz, blabla.
Mannen kom op er zijn zat van dit soort dingen over heel de wereld.
Ik hoor er nou niet echt heel veel verhalen van dat de ene na de ander zich dood rijd/loopt/vliegt of wat dan ook.
Beetje de humor er van in zien en we zijn allemaal volwassen en verstandig genoeg om niet echt als een zombie door te gaan lijkt mij.
We weten beiden wel dat mensen met zulke dingen veel stoerder doen dan nodig en daardoor in de problemen kunnen komen. "We zijn allemaal volwassen en verstandig" is gewoon niet zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
In het verleden heb ik een paar keer meegedaan aan de wooden butt van de Aprilia riders club, dat was ook 1000km op één dag maar dan door de Eifel/Ardennen. Persoonlijk vind ik 1000km snelweg rijden veel saaier en vermoeiender dan dezelfde afstand over binnendoorwegen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:30
Ik zie liever motorrijders die verstandig 1000 km op een dag doen dan automobilisten die dagelijks met hun hoofd in hun telefoon woon-werk verkeer doen...

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bommes
418O2 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:12:
[...]

We weten beiden wel dat mensen met zulke dingen veel stoerder doen dan nodig en daardoor in de problemen kunnen komen. "We zijn allemaal volwassen en verstandig" is gewoon niet zo
Nou ja daar denk ik dus iets anders over, dat mag gelukkig 8)

Weetje hier op tweakers krijg je gewoon vaak van dit soort reacties die jij geeft.
Ik krijg daar altijd een beetje een belerend vingertje idee van en daar krijg ik jeuk van.

Daarom ga ik je ook niet gerust stellen, ik doe mee aan deze rit.
Jij vind het niet zo een goed idee.
Even goede forum vrienden (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Bommes schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:18:
[...]

Nou ja daar denk ik dus iets anders over, dat mag gelukkig 8)

Weetje hier op tweakers krijg je gewoon vaak van dit soort reacties die jij geeft.
Ik krijg daar altijd een beetje een belerend vingertje idee van en daar krijg ik jeuk van.

Daarom ga ik je ook niet gerust stellen, ik doe mee aan deze rit.
Jij vind het niet zo een goed idee.
Even goede forum vrienden (y)
In alle eerlijkheid; jouw gezondheid boeit mij echt vrij weinig :) Als jij je kapot rijdt omdat je zo nodig 1000km op een dag moet rijden zal ik daar geen traan om laten.

Ik vraag me af of het verstandig en leuk is. Ik ga echt niet de organisatie rapporteren hoor.

Dat belerende vingertje wat je ziet zit echt in je hoofd hoor

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 07-04-2021 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
418O2 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:19:
[...]

In alle eerlijkheid; jouw gezondheid boeit mij echt vrij weinig :) Als jij je kapot rijdt omdat je zo nodig 1000km op een dag moet rijden zal ik daar geen traan om laten.
Als we dan toch eerlijk zijn kom je hier een beetje als een botte hork over.

Maar goed laten we deze discussie stoppen, ik begin je niet echt meer leuk te vinden en dat is zonde want volgens mij ben je best een toffe peer.

Dus door, je punt is duidelijk. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Bommes schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:21:
[...]

Als we dan toch eerlijk zijn kom je hier een beetje als een botte hork over.
Dat ben ik ook :)
Maar goed laten we deze discussie stoppen, ik begin je niet echt meer leuk te vinden en dat is zonde want volgens mij ben je best een toffe peer.
Dat is een misverstand :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
[...]

Ik vraag me af of het verstandig en leuk is. Ik ga echt niet de organisatie rapporteren hoor.

Dat zelfde gaat natuurlijk op voor alle motoren met meer dan 90pk.
Waarom moeten mensen (ik ook) perse een motorfiets hebben die zo achterlijk veel power heeft hebben voor op straat?
Ik kan dit niet checken zo 123 maar ik gok dat de meeste ongelukken met heftig letsel veelal zwaardere motoren zijn, dit terwijl je in NL een max snelheid hebt die door elke 125cc gehaald kan worden.

En zo zijn er nog legio voorbeelden te noemen.
Er zijn nu eenmaal genoeg mensen die het heerlijk vinden om de grens op te zoeken in allerlei vormen.

Mij lijkt die 1000km ook wel een best eind, maar aan de andere kant kan dat ook best gezellig zijn natuurlijk, en veel mensen zullen het geweldig vinden om even het huis en de kids te verlaten voor een dagje in de huidige omstandigheden ;)

Edit: en ik ga er ook vanuit dat er geen mensen achter rijden die je dwingen om door te gaan als je zelf inschat met gezond verstand dat het tijd is om naar huis te gaan :)

[ Voor 6% gewijzigd door kneusteun op 07-04-2021 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

kneusteun schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:29:
[...]

Ik kan dit niet checken zo 123 maar ik gok dat de meeste ongelukken met heftig letsel veelal zwaardere motoren zijn.
Ik vind dit altijd zulke gevaarlijke aannames, zolang je hier geen bewijs voor kunt aanleveren zou ik ze lekker achterwege laten.

Minder ervaren rijders zullen lichter rijden maar door gebrek aan ervaring eerder verongelukken? Er rijden nu misschien meer motoren met 90+ dan met 90-?(de gemiddelde 600 zit daar al op) Een idioot die hard rijd zal eerder meer vermogen pakken?

Snap je punt wel, maar van de 3 motorrijders die ik (zijdelings) ken en overleden zijn bij een ongeluk was er misschien 1 met meer dan 90pk. Ik meen een buell, een man van 58 die over het hoofd gezien werd door een graafmachine.

Nr. 2 werd over het hoofd gezien door een lijnbus op een provinciale weg en die reed een chopper.

nr. 3 heeft zichzelf doodgereden op een klaverblad en reed een zxr400 met 45pk. Was een vervend circuitganger, maar reed ook zo op de weg.

en dan ken ik nog nr. 4. Die loopt nog rond met gruwelijk veel geluk, reed meen ik een ducati 900ss of een andere jaren '80 ducati. Een 900ss is 80pkish. (zou ook een 750 kunnen zijn) Ook hij heeft zichzelf bijna doodgereden op een klaverblad, besloot alleen te blijven ademen toen ze de stekker eruit trokken.

Ook bij mij is dit n=1, maar dat is nou net wat ik wilde aantonen...

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Elke motor kan ruim hard genoeg rijden om je dood te rijden natuurlijk. Vermogen zegt weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Kars schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:16:
Ik zie liever motorrijders die verstandig 1000 km op een dag doen dan automobilisten die dagelijks met hun hoofd in hun telefoon woon-werk verkeer doen...
Ik zie liever alleen verstandige mensen. Punt.
Maar helaas... Zoals mijn vriendin altijd zegt 'mensen zijn mensen...'

Er zijn overigens ook zeer onverstandige motorrijders hoor. Dat stigmatiseren van automobilisten is ook weer niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
[...]

Wat zeg jij dan tegen familie of vrienden die motorrijden überhaupt gevaarlijk vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Requiem19 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:21:
[...]

Wat zeg jij dan tegen familie of vrienden die motorrijden überhaupt gevaarlijk vinden?
Niet veel. Niemand zegt dat eigenlijk ooit. En anders dikke jammer, ik ga toch wel.

Wat moet je zeggen? Want zulke mensen ga je echt niet overtuigen met feiten. En dat iets gevaarlijk is, is voor mij geen reden om het niet te doen.

[ Voor 20% gewijzigd door 418O2 op 07-04-2021 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:58

Destruction

(ex-)Automonteur

418O2 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:12:
[...]

Kwestie van gewoon geen meeloper zijn.

Ik heb ook vrienden die regelmatig fors harder gaan rijden dan toegestaan. Ik trek dan tot op zekere hoogte mee, maar ik ga mijn rijbewijs niet op het spel zetten om m'n ego te strelen, dat zou dom gedrag zijn.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Destruction schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:31:
[...]

Kwestie van gewoon geen meeloper zijn.

Ik heb ook vrienden die regelmatig fors harder gaan rijden dan toegestaan. Ik trek dan tot op zekere hoogte mee, maar ik ga mijn rijbewijs niet op het spel zetten om m'n ego te strelen, dat zou dom gedrag zijn.
Nee dat is makkelijk praten, maar bij alle meetings (of het nu auto's of motoren zijn) zie je wel een paar die zich niet gedragen, hard rijden, wheelies trekken etc.

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 07-04-2021 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:58

Destruction

(ex-)Automonteur

@418O2 Dan nog, daar ben je zelf bij. Het is aan jou of je je daardoor laat meeslepen, of niet. Ik ben ook ooit met zo'n groepje Rossi wannabe's op pad geweest. Toen ik weer eens 180 reed en ze alleen maar kleiner zag worden, heb ik ergens een andere afslag genomen en ben ik m'n eigen rondje gaan rijden :w Ik ben met m'n hobby bezig, niet op de vlucht.

En wat gevaar van motorrijden betreft.. Een neef van me, die nooit hard reed, is (alweer bijna 4 jaar geleden) door het oog van de naald gekropen toen hij in Duitsland werd aangereden. Ik was uiteraard behoorlijk geschrokken van dat nieuws, ik ben heel blij dat hij er uiteindelijk goed vanaf is gekomen, en hij na een lange tijd van herstel eigenlijk zijn normale leven weer op kon pakken :) Al rijdt hij dus nu geen motor meer.

Zoiets zet je aan het denken, maar weet je... Er zijn ook mensen die van hun stadsfietsje vallen, en nooit meer op staan. Moet je dan ook maar nooit meer fietsen omdat het levensgevaarlijk kan zijn :? Nooit meer wandelen? Gewoon maar altijd binnen blijven, maarja.. Zelfs daar ben je niet 100% veilig. Dan leef je in angst, en dat is geen leven.

Een beetje risico hoort erbij en hoe voorzichtig je ook bent, uiteindelijk ga je hartstikke dood aan het leven :+

[ Voor 16% gewijzigd door Destruction op 07-04-2021 10:40 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:52
Ik ben in 2014 eens van Menton naar Groningen gereden in 1 dag; 1500 km op een Fazer 600 met toen al 100k+ kilometers op de odo. Onderweg nog per ongeluk twee liter diesel getankt, aangevuld met benzine, ding heeft nooit een kik gegeven _/-\o_

Beste motor ooit was dat :)

Moet zeggen dat dat soort ritten mij wel beter afgingen toen ik nog 30- was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@BlackLabel01 Inderdaad he toen we nog jong waren. :P

Als ik nu eens een (pre corona) naar een concert ging en laat in de nacht/vroeg in de ochtned thuis kwam ben ik er een paar dagen van slag van.
Vroegah gingen we donderdag, vrijdag, zaterdag en zondagmiddag op stap en stonden we maandag weer fris en fruitig op het werk.

Meer op de weg gericht: Ik reed toen ik een stuk jonger was ook makkelijk met de camper in 1 ruk naar Zuid Frankrijk.
De laatste jaren viel me dat ook steeds zwaarder, wel te doen op de dag zelf maar het herstel duurt wat langer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kneusteun
A13X schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:45:
[...]

Ik vind dit altijd zulke gevaarlijke aannames, zolang je hier geen bewijs voor kunt aanleveren zou ik ze lekker achterwege laten.
De reden dat ik zeg "gok" en "ik kan dit niet checken", ik dacht dat is wel duidelijk genoeg dat het mijn aanname was. (zal de volgende keer een bron vermelding doen naar een aangemaakte wiki pagina ;) )

Is puur uit eigen kring en omgeving wat ik heb gezien, maar daar ging mijn punt ook niet om.
Verstandig is een begrip wat niet afgebakend is en vrij te interpreteren, dus een discussie is altijd lastig.

Ik merkte op motor-forum.nl dat ik er ziekelijk moe van was dat alles maar dan ook alles onder een vergrootglas lag, iedereen was roomser dan de paus behalve de mensen die gewoon eerlijk toegaven wel eens een wheelie te doen of te hard te rijden, die dus vervolgens een bende moraal ridders over zich heen kregen.

Als iemand op slippers en speedo rijdt 8)7 moet hij dit zelf weten!!! ik zou dit nooit doen, ik zou proberen mits mogelijk iemand vriendelijk te wijzen op de mogelijke gevolgen. Maar dat gezeik over "je hebt niet de juiste schoenen" "je houding is verkeerd in je filmpje" en ga zo maar door is zo fucking vermoeiend.

Dat was mijn punt dus ook met zware motoren, als iemand een hayabusa koopt in NL is dat compleet zijn goed recht, of het verstandig is verschilt per persoon. Ik zeg lekker doen maar ik ken mensen (vooral moeders) die meteen zullen zeggen dat het niet verstandig is.

Er rijden auto's rond in Nederland, meestal wit met paar felle strepen, die mensen zijn er om te handhaven dus als het hier niet verboden is om in een string en helm rond te rijden waarom zouden we dan blijven zeiken over hoe en wat iemand MOET doen. Vriendelijk advies mag altijd en als iemand er niks mee doet maak er dan geen dram discussie van.

En ik heb even gezocht ik heb nergens kunnen vinden dat het verboden is om 1000km te rijden op een dag, en of het dus verstandig is laat ik over aan de persoon zelf. Als iemand zijn A heeft gehaald en wat rijervaring heeft neem ik aan dat die persoon gewoon aangeeft dat het niet meer te doen is en staakt, er is niemand met een pistool op die rijders gericht neem ik aan dat ze het af MOETEN maken.

Doe ermee wat je wil, maar laten we hier aub de sfeer beetje relaxed houden, de maatschappij is al genoeg gepolarioseerd, motor rijden is iets wat hopelijk ons als gelijkgestemde samen brengt... laat nu niet hier ook de boel doorslaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
418O2 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:22:
[...]

Niet veel. Niemand zegt dat eigenlijk ooit. En anders dikke jammer, ik ga toch wel.

Wat moet je zeggen? Want zulke mensen ga je echt niet overtuigen met feiten. En dat iets gevaarlijk is, is voor mij geen reden om het niet te doen.
Daarom was ik even benieuwd naar je mening over de veiligheid van motorrijden, omdat je zelf net dit zei:
418O2 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 08:33:
Ik snap het hele verhaal van doorbijten wel, maar ik weet niet of ik het Zo verstandig vind om dat op de openbare weg te doen.
Dat iets gevaarlijk is, is voor jou geen reden om het te laten. Maar als iemand 1000km gaat rijden is het opeens onverstandig? :).

Motorrijden an sich is hoe dan ook gevaarlijker dan bijvoorbeeld autorijden en toch doen we het, omdat de voordelen voor ons allemaal kennelijk belangrijker zijn dan het risico. Ik denk dat min of meer hetzelfde geldt voor zo'n lange rit. Sommige mensen vinden kennelijk dat de voordelen daarvan ook opwegen tegen het (grotere) risico.

Meeste mensen die aan zoiets beginnen kunnen doorgaans best goed inschatten wat ze wel en niet kunnen is mijn ervaring overigens. Het allergevaarlijkste (statistisch gezien dan he) is het moment dit voorjaar dat we allemaal weer op de motor stappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Requiem19 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:57:
[quote]418O2 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:22:
[...]

Dat iets gevaarlijk is, is voor jou geen reden om het te laten. Maar als iemand 1000km gaat rijden is het opeens onverstandig? :).

Motorrijden an sich is hoe dan ook gevaarlijker dan bijvoorbeeld autorijden en toch doen we het, omdat de voordelen voor ons allemaal kennelijk belangrijker zijn dan het risico. Ik denk dat min of meer hetzelfde geldt voor zo'n lange rit. Sommige mensen vinden kennelijk dat de voordelen daarvan ook opwegen tegen het (grotere) risico.
twee uurtjes rijden of 13 uur rijden is nogal een verschil. Je concentratie en inschattingsvermogen nemen echt hard af. Maargoed; ik hoef deze discussie niet verder te voeren. Als je het wil doen moet je het doen, zo lang niemand er last van heeft is het prima

[ Voor 11% gewijzigd door 418O2 op 07-04-2021 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

kneusteun schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:53:
[...]

De reden dat ik zeg "gok" en "ik kan dit niet checken", ik dacht dat is wel duidelijk genoeg dat het mijn aanname was. (zal de volgende keer een bron vermelding doen naar een aangemaakte wiki pagina ;) )

Is puur uit eigen kring en omgeving wat ik heb gezien, maar daar ging mijn punt ook niet om.
Verstandig is een begrip wat niet afgebakend is en vrij te interpreteren, dus een discussie is altijd lastig.

Ik merkte op motor-forum.nl dat ik er ziekelijk moe van was dat alles maar dan ook alles onder een vergrootglas lag, iedereen was roomser dan de paus behalve de mensen die gewoon eerlijk toegaven wel eens een wheelie te doen of te hard te rijden, die dus vervolgens een bende moraal ridders over zich heen kregen.

Als iemand op slippers en speedo rijdt 8)7 moet hij dit zelf weten!!! ik zou dit nooit doen, ik zou proberen mits mogelijk iemand vriendelijk te wijzen op de mogelijke gevolgen. Maar dat gezeik over "je hebt niet de juiste schoenen" "je houding is verkeerd in je filmpje" en ga zo maar door is zo fucking vermoeiend.

Dat was mijn punt dus ook met zware motoren, als iemand een hayabusa koopt in NL is dat compleet zijn goed recht, of het verstandig is verschilt per persoon. Ik zeg lekker doen maar ik ken mensen (vooral moeders) die meteen zullen zeggen dat het niet verstandig is.

Er rijden auto's rond in Nederland, meestal wit met paar felle strepen, die mensen zijn er om te handhaven dus als het hier niet verboden is om in een string en helm rond te rijden waarom zouden we dan blijven zeiken over hoe en wat iemand MOET doen. Vriendelijk advies mag altijd en als iemand er niks mee doet maak er dan geen dram discussie van.

En ik heb even gezocht ik heb nergens kunnen vinden dat het verboden is om 1000km te rijden op een dag, en of het dus verstandig is laat ik over aan de persoon zelf. Als iemand zijn A heeft gehaald en wat rijervaring heeft neem ik aan dat die persoon gewoon aangeeft dat het niet meer te doen is en staakt, er is niemand met een pistool op die rijders gericht neem ik aan dat ze het af MOETEN maken.

Doe ermee wat je wil, maar laten we hier aub de sfeer beetje relaxed houden, de maatschappij is al genoeg gepolarioseerd, motor rijden is iets wat hopelijk ons als gelijkgestemde samen brengt... laat nu niet hier ook de boel doorslaan.
Oh wat dat betreft ben ik het ook gewoon met je eens hoor. Alleen met lukraak een statement roepen, zeker een "gok", is in mijn optiek hetzelfde straatje. Voegt niks toe aan de discussie, die al niks toevoegt. Zoals je zegt motorrijden is gevaarlijk en welke maatregelen je wel of niet neemt om (in je eigen ogen) het enigszins binnen de perken te houden (lichtere motor, ATGATT, perse ABS op de motor) moet je lekker zelf weten.

Mag hopen dat iedere zinnig persoon afhaakt als hij te moe word, of je nog 700 of 5km moet.

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Ik kan merken dat het baggerweer is buiten, er wordt hier teveel over motorrijden gediscussieerd en te weinig gereden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
A13X schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:07:
[...]

Mag hopen dat iedere zinnig persoon afhaakt als hij te moe word, of je nog 700 of 5km moet.
Eensch :Y

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Waar ik vooral bang voor ben, is dat mensen dit niet gewend zijn om te doen. Maar onder groepsdruk (ook wel bekend als stoer doen), dit tóch gaan proberen en voor een ander niet onder willen doen. Daar heb je geen pistool voor nodig, groepsdruk is van zichzelf al sterk genoeg.

Als je als ervaren rijder eens met minder ervaren rijders optrekt en serieus bochtjes gaat pakken, dan kun je aan de lijnen vaak zien dat iemand echt wel vermoeid begint te worden. Moet je eens vragen of iemand al moe is, en als iemand ja zegt heb je je voorgenomen om een rondje te geven. Je hoeft je portemonnee niet eens te pakken. ;)

En dan dit soort extremen gaan opzoeken; ik begin er niet aan. Niet alleen omdat ik al te lang geen serieuze rit meer heb gereden, maar vooral omdat ik hiermee niemand iets bewijs. Vooral mezelf niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:11:
Waar ik vooral bang voor ben, is dat mensen dit niet gewend zijn om te doen. Maar onder groepsdruk (ook wel bekend als stoer doen), dit tóch gaan proberen en voor een ander niet onder willen doen. Daar heb je geen pistool voor nodig, groepsdruk is van zichzelf al sterk genoeg.

Als je als ervaren rijder eens met minder ervaren rijders optrekt en serieus bochtjes gaat pakken, dan kun je aan de lijnen vaak zien dat iemand echt wel vermoeid begint te worden. Moet je eens vragen of iemand al moe is, en als iemand ja zegt heb je je voorgenomen om een rondje te geven. Je hoeft je portemonnee niet eens te pakken. ;)

En dan dit soort extremen gaan opzoeken; ik begin er niet aan. Niet alleen omdat ik al te lang geen serieuze rit meer heb gereden, maar vooral omdat ik hiermee niemand iets bewijs. Vooral mezelf niet.
In z'n algemeenheid vind ik dat motorrijders een sterk groepsgevoel hebben en een redelijk goed verantwoordelijkheidsgevoel. Motorrijders zijn ook echt mega behulpzaam tov andere motorrijders die ze niet kennen (doorgaans he).

Dus ik zou denken dat als een groep ziet dat iemand echt minder scherp begint te worden, ze daar ook naar handelen.

Niet door vertellen aan het fietstopic, maar dit is echt heel anders bij motorrijders onderling dan bijvoorbeeld bij racefietsers onderling bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dier
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-10 14:29

Succes vandaag! Ben benieuwd naar de uitslag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@Requiem19 Deels ben ik het daar mee eens. Deels, want in mijn beleving zie ik daar een tweedeling in. De groep waar dat voor geldt (en die is gelukkig best groot!), maar ook een groep waarbij dat absoluut niet geldt of gaat gelden.

Onze motorclubje hoort ongetwijfeld tot de eerste categorie. Iedereen spreekt elkaar ergens op aan als hem iets dwars zit. Is het kleding, technische staat van de motor, of rijgedrag, maakt niet uit. Sommigen nemen dat ter harte. Een klein groepje trekt zich er niets van aan en verandert niet. Daarbij merk je dat dat een eigen kliekje vormt. En tenslotte heb je nog de enkelen die we nooit meer terugzien. So be it. :)
Op weekenden zie ik ook dat de ervaren rijders de rustpauzes initiëren. De minder ervaren rijders blijven volgen en volhouden. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een minder ervaren rijder om een korte pauze vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Requiem19 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:24:
[...]

Niet door vertellen aan het fietstopic, maar dit is echt heel anders bij motorrijders onderling dan bijvoorbeeld bij racefietsers onderling bijvoorbeeld.
Ik heb me laten vertellen dat er mollen zijn ;) Volgens mij zijn de meeste fietsers ook wel alert op elkaar hoor.

[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 07-04-2021 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
In 54% van de tweezijdige ongevallen zagen de andere betrokken weggebruikers de motorrijder niet of te laat.
https://www.verkeersnet.n...jke-ongevallen/?gdpr=deny

Toch wel interessant dat soort cijfers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 14:30
Requiem19 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:21:
[...]

Ik reageer zo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WnfB48aTSpG8DbBjryYtS_OjbLo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hoPGSdm0WYHvBsy4UtaNCzsE.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ik geef ze gewoon gelijk, dat is het makkelijkste :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Laten we wel wezen; het element van gevaar/spanning is ook wel waar je het voor doet toch als je zondagsrijder bent, zoals de meesten hier. Als ik alleen op een Honda NC700, BMW C1 iets van dien aard zou mogen rijden, dan zou ik mijn motorrijbewijs inleveren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 14:30
418O2 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:32:
Laten we wel wezen; het element van gevaar/spanning is ook wel waar je het voor doet toch als je zondagsrijder bent, zoals de meesten hier. Als ik alleen op een Honda NC700, BMW C1 iets van dien aard zou mogen rijden, dan zou ik mijn motorrijbewijs inleveren :P
Dat element gevaar spanning is bij mij niet meer zo: ik doe gewoon mijn eigen ding en laat me niet opneuken door anderen of hoe anderen erover denken. Heel thuiskomen is het doel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
SniperGuy schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:03:
[...]

Dat element gevaar spanning is bij mij niet meer zo: ik doe gewoon mijn eigen ding en laat me niet opneuken door anderen of hoe anderen erover denken. Heel thuiskomen is het doel :)
Maar om thuis te komen als doel hebben, moet je ook een doel hebben gehad om te vertrekken? ;)

Acties:
  • +42 Henk 'm!

• KRAI.7

KRAI.7

Bwoah...

Goed nieuws! Net geslaagd voor m’n AVD-examen! *O*

Wát een k*tweer overigens: keiharde hagel, regen en windstoten net toen ik de snelweg op reed. Ben helemaal geshaked op dat stuk. Het geheel liep naar mijn idee lekker en het enige commentaar van de examinator was: ‘denk erom dat je af en toe je knipperlicht niet vergeet uit te zetten na de bocht, en probeer iets minder snel langs zijweggetjes te gaan’.

Ik ben er echt superblij mee. Ik begon eind juli 2020 met rijlessen en na wat tegenslagen (1x gefaald bij m’n theorie-examen en 2x uitstel AVD door lockdown) heb ik hem nu dan eindelijk. :)

Zal zo of morgen nog even een lekkere taart naar de rijschool brengen. Heb echt enorm veel van ze kunnen leren en het is echt een leuk clubje instructeurs. 8)
Pagina: 1 ... 287 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.