You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
16 jaar: AM (brommer/scooter, maximaal 50cc, maximaal 45km/h)Yamy_Daffy schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:38:
Ik weet nog steeds niet de regels omtrent het A1 A2 en A rijbewijs....
Wanneer je nou voor welk rijbewijs je mag afrijden en hoe het verloopt.
Ik heb mij licht rijbewijs gehaald op 18 jaar en na 2 jaar werd dat automatisch een vol A rijbewijs.
Ze hebben het er duidelijk niet makkelijker op gemaakt
18 jaar: A1 (<11kW)
20 jaar: A2 (<35kW, mag teruggevoerd zijn mits de motor maximaal het dubbele vermogen had. Moet op kenteken i.v.m. verzekering.)
21 jaar: A Code 80 (2 jaar A2, daarna automatisch A. Code 80 vervalt ook als je 24 word, dus als je op je 23e je A code 80 haalt mag je op je 24e verjaardag naar vol vermogen)
24 jaar: A. Kan ook nadat je 2 jaar met A2 hebt gereden, dan enkel Verkeersdeelname examen.
Kortste weg naar vol vermogen: op je 20e afrijden voor A2, na 2 jaar mag je examen A doen (enkel verkeersdeelname
Goedkoopste weg naar vol vermogen: op je 21e A code 80 halen, 2 jaar wachten OF wachten tot je 24e.
Als ik de foto's zo bekijk zou je met mijn pak je knieën klem zetten in de tank. Zou voor een maatje groter gaan, maar er zijn er ook wel die zichzelf op een racer vouwen met die lengte. Korte ritjes ga je wel overleven, als je lange tochten gaat maken word t een ander verhaal denk ikJimmyvw schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:27:
Vandaag wezen kijken voor een MT-07 als eerste motor alleen nu hoor ik van sommige vrienden dat ik te groot ben voor deze motor ( of de motor te klein ) voor hoe het eruit ziet als ik erop rijd. Wat vinden jullie? Kan een MT07 met 1,88m? Het voelde wel goed maar ik heb natuurlijk geen idee hoe het hoort te voelen aangezien het mijn eerste motor word....
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[ Voor 40% gewijzigd door NLDViane op 31-03-2021 12:20 ]
Ik zou wel even ergens testen hoe de tomtom rider 50 je bevalt wat betreft snelheid.pl0xs schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:48:
Weet iemand of er grote verschillen zijn tussen de TomTom GO app voor de iPhone en bijvoorbeeld een dedicated TomTom Rider 50 qua features? Als ze dezelfde features aanbieden, betaal ik denk ik liever 12,99 per jaar.
Ik heb een Rider 450, dat is een van de eerste van de nieuwe rider serie.
Nu ondertussen echt te traag voor woorden.
Als ik een GPX route in laad en die volg is het nog goed te doen.
Maar even snel een adresje intoetsen en gaan is echt belachelijk.
Dat doe ik dus altijd op mijn telefoon met googlemaps.
Wil je ooit nog off road gaan rijden kies dan voor een Garmin, dat kan een tomtom echt niet.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
De Rider 50, 500 en 550 zijn daar aardig snel in (zelfde model, andere abonnementen/Points of Interest), valt me niks tegen na 2 jaar. De manier waarop de routes gemaakt worden vind ik in NL tegenvallen (vooral de bochtige routes), in het buitenland kan je je daar prima mee vermaken though!Bommes schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:19:
[...]
Ik zou wel even ergens testen hoe de tomtom rider 50 je bevalt wat betreft snelheid.
Wil je ooit nog off road gaan rijden kies dan voor een Garmin, dat kan een tomtom echt niet.
Hmm ja ik zou dat moeten nameten. Ik lees trouwens ook dat de levensduur van de accu die ik heb 3 tot 6 jaar is. Bij mij na 2 jaar stuk dus zou best een brakke accu kunnen zijn. Eerst maar ff een nieuwe halen en alles meten.Yamy_Daffy schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:27:
[...]
Grote kans dat de gelijkrichter in je dynamo defect is. Te hoge spanning op je accu en je accu gaat er snel aan.
Met een andere accu eraan meten wat de laadspanning is om dingen uit te sluiten
Zoals hierboven al aangegeven, een Rider 50/500/550 is een compleet ander toestel op het vlak van snelheid (beter processor). Bijkomend ook nog de ingebouwde wifi voor updates heeft er voor gezorgd dat ik mijn 450 heb verkocht en een 550 aangeschaft, nog altijd naar alle tevredenheidBommes schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:19:
[...]
Ik zou wel even ergens testen hoe de tomtom rider 50 je bevalt wat betreft snelheid.
3-6 jaar is redelijk standaard volgens mij. Maar je moet er een beetje geluk mee hebben, ik heb accu's gehad die bijna 10 jaar meegingen en sommige waren na een jaar al rot.gebruikershaes schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:37:
[...]
Hmm ja ik zou dat moeten nameten. Ik lees trouwens ook dat de levensduur van de accu die ik heb 3 tot 6 jaar is. Bij mij na 2 jaar stuk dus zou best een brakke accu kunnen zijn. Eerst maar ff een nieuwe halen en alles meten.
418O2 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:35:
Rijbewijs T
[...]
Ben vast niet de enige die dat niet kent
I have stability. The ability to stab.
Allemaal subjectief. Ik vindt BMW's over het algemeen ook heerlijk rijden, maar dat zal wel komen omdat het (blijkbaar) past bij mijn rijstijl. Meestal rij ik redelijk rustig (maar dat is subjectief; ik vind op de dijkjes een hoop mensen weer veel te langzaam rijden). Tegelijkertijd vind ik het heerlijk hoe die K1100RS die ik lang geleden had er vandoor kon gaan, en hoe die 6 cilinders van de K16 ons vooruit helpen in gestrekte draf. Maar meestentijds rij ik toch 'normaal'.
Ik denk dat iedereen een andere definitie heeft van karakter. Op papier kun je iets heel concreets zeggen over de acceleratie en de vermogensafgifte met meetwaarden, maar dat komt in de praktijk op de een weer anders over denk ik.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Motorrijden is ook heel persoonlijk. Wat de 1 lekker vindt rijden vindt de ander een rampen motor.mphilipp schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:18:
[...]
Allemaal subjectief. Ik vindt BMW's over het algemeen ook heerlijk rijden, maar dat zal wel komen omdat het (blijkbaar) past bij mijn rijstijl. Meestal rij ik redelijk rustig (maar dat is subjectief; ik vind op de dijkjes een hoop mensen weer veel te langzaam rijden). Tegelijkertijd vind ik het heerlijk hoe die K1100RS die ik lang geleden had er vandoor kon gaan, en hoe die 6 cilinders van de K16 ons vooruit helpen in gestrekte draf. Maar meestentijds rij ik toch 'normaal'.
Ik denk dat iedereen een andere definitie heeft van karakter. Op papier kun je iets heel concreets zeggen over de acceleratie en de vermogensafgifte met meetwaarden, maar dat komt in de praktijk op de een weer anders over denk ik.
Banden net zo'n verhaal, de 1 zweert bij Bridgestone de ander bij Michelin. Olie, remblokken noem het maar op. Tourbuffel, sportmotor, racemotor, chopper ik heb op echt veel fietsen gereden. En het leuke vond ik altijd de juiste motor te vinden voor iemand. In z'n hoofd gaan zitten en wat voor motor wil je nou? Wat ik leuk vind doet er totaal niet toe voor een ander.
Voor ieder is er wat wils in motorland gelukkig.
Ik hoop dat me onderdelen morgen binnen komen! Dan kan ik morgenavond een stukje rijden!
Nu de gixxer nog extra mooi maken door de delen die toch wel de ouderdom van de motorfiets verraden weer even onder handen te nemen!
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
Dan neem je een BMW boxer of een Guzzi. Zelfde idee en ook met rijbewijs T te rijden.s006110 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:38:
[...]
Ik kende het ook niet zo expliciet eerlijk gezegd... Maar wel leuk om wat extra vulling te hebben...
Nu wil ik ook een tractor hebben, maar mijn vrouw vind dat maar onzin
Grappig, ik heb een R100GS, en R100R en een R1100GS. Die laatste heb ik een aantal jaren geleden als goedkoper woonwerkmotor gekocht omdat de prijzen voor tweeklepsonderdelen langzaamaan te hoog werden om ze nog als dagelijks werkpaard te kunnen inzetten. Vergeleken met de 2v vind ik het 4v blok juist heel karakterloos. En die gevoelloze telelever helpt ook niet echt. Stuurt als een scheermes, maar wat er nou precies door bij het voorwiel gebeurt?[b]Yamy_Daffy schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:07:
Alles is persoonlijk natuurlijk.
Heb heel wat km's afgelegd op diverse BMW's van oude boxers (2 kleppers tot en met de K1200R en S.)
Heb 5 jaar lang een R1100gs gehad wat een heerlijke motor was dat. Karakter in overvloed.
Alles is persoonlijk.
Mijn ongezouten mening: te klein. Dan zou ik eerder voor de MT07 Tracer gaan.Jimmyvw schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:27:
Vandaag wezen kijken voor een MT-07 als eerste motor alleen nu hoor ik van sommige vrienden dat ik te groot ben voor deze motor ( of de motor te klein ) voor hoe het eruit ziet als ik erop rijd. Wat vinden jullie? Kan een MT07 met 1,88m? Het voelde wel goed maar ik heb natuurlijk geen idee hoe het hoort te voelen aangezien het mijn eerste motor word....
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kun je net zoveel plezier mee beleven zonder kramp te krijgen.
Heb ook op deze motor mijn lessen gehad zoals wel meer mensen. En met 1.86 werd hij me na een uurtje echt te klein, vooral mijn knieen moesten veel te ver buigen voor mn gevoel.Jimmyvw schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:27:
Via deze site kun je makkelijk de "fit" van verschillende motoren vergelijken:
https://cycle-ergo.com
Precies. Ik heb vaker gehoord dat men het gevoelloos vindt sturen, maar daar heb ik echt nog nooit last van gehad. Ik heb genoeg gevoel, en vind het juist erg fijn dat je met die telelever door een bocht kunt sturen op een hobbelweg, zonder daar last van te ondervinden. Hij blijft goed bestuurbaar en goed wegcontact houden. De oneffenheden komen niet (allemaal) in je stuur terecht. Misschien offer je daarbij wat gevoel op, maar het heeft mij nog nooit in de weg gezeten.Bambufan schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:40:
[...]
Vergeleken met de 2v vind ik het 4v blok juist heel karakterloos. En die gevoelloze telelever helpt ook niet echt. Stuurt als een scheermes, maar wat er nou precies door bij het voorwiel gebeurt?
Alles is persoonlijk.
Het is juist een hele fijne eigenschap van die telelever wat je niet hebt op andere motoren. Bij een endurotraining in Hechlingen gingen we bijvoorbeeld van een behoorlijk stijle helling naar beneden met een GS en doordat die telelever niet helemaal induikt, blijft de motor goed beheersbaar. En dan gewoon remmen met de voorrem, die vanwege de ABS toch niet doorslipt. Echt heerlijk. Nadeel is wel dat als je een motor gaat rijden die dat allemaal niet heeft, je er waarschijnlijk niets van bakt...
Maar inderdaad...smaken verschillen. Op de K16 zit een iets ander principe, maar ongeveer hetzelfde effect. Ik ben fan!
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik ken twee mensen met een tracer 700 die beide al vrij snel de overstap maakte naar de 900.BvZwolle schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:44:
[...]
Mijn ongezouten mening: te klein. Dan zou ik eerder voor de MT07 Tracer gaan.
Kun je net zoveel plezier mee beleven zonder kramp te krijgen.
Voor een echte toerfiets mist hij wat power blijkbaar.
Deze jongens doen dan ook wel echt reizen met de tracer. Misschien dat dat de doorslag gaf.
Klopt, maar het blok van de MT07 is dezelfde als die van de Tracer. Als je je druk maakt om formaat, lijkt me de keuze snel gemaakt.kneusteun schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 16:27:
[...]
Ik ken twee mensen met een tracer 700 die beide al vrij snel de overstap maakte naar de 900.
Deze jongens doen dan ook wel echt reizen met de tracer. Misschien dat dat de doorslag gaf.
Ik heb misschen ook gewoon teveel kilometers gemaakt op die gummikoeien en ander antequarisch materiaal om nog op iets anders te kunnen rijden. Dat heerljk flexende frame, die puur op homeopatie gebaseerde remmen op de R100GS... Als een motor niet onder me aan het schommelen en protesteren is dan doe ik voor mijn gevoel iets fout. En aangezien een 1100 (en de meeste moderne motoren) niet meer protesteren voordat je in een heg hangt is er voor mij weinig spannends aan.mphilipp schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 16:22:
[...]
Precies. Ik heb vaker gehoord dat men het gevoelloos vindt sturen, maar daar heb ik echt nog nooit last van gehad. Ik heb genoeg gevoel, en vind het juist erg fijn dat je met die telelever door een bocht kunt sturen op een hobbelweg, zonder daar last van te ondervinden. Hij blijft goed bestuurbaar en goed wegcontact houden. De oneffenheden komen niet (allemaal) in je stuur terecht. Misschien offer je daarbij wat gevoel op, maar het heeft mij nog nooit in de weg gezeten.
Het is juist een hele fijne eigenschap van die telelever wat je niet hebt op andere motoren. Bij een endurotraining in Hechlingen gingen we bijvoorbeeld van een behoorlijk stijle helling naar beneden met een GS en doordat die telelever niet helemaal induikt, blijft de motor goed beheersbaar. En dan gewoon remmen met de voorrem, die vanwege de ABS toch niet doorslipt. Echt heerlijk. Nadeel is wel dat als je een motor gaat rijden die dat allemaal niet heeft, je er waarschijnlijk niets van bakt...
Ik heb inmiddels iets van een ton op de 1100 gereden en dat gaat harder dan een 2v ooit zou kunnen, maar echt vriendjes zullen we helaas nooit worden. (En inmiddels schieten de onderdelenprijzen ook omhoog

Ik ben benieuwd of er nog een betaalbare kilometervreter te vinden is onder de post-2000 allroads.
Veel plezier op de K16 in Hechlingen!Maar inderdaad...smaken verschillen. Op de K16 zit een iets ander principe, maar ongeveer hetzelfde effect. Ik ben fan!

Dit waren beide Yuasa vrij standaard accu’s. Dus wellicht dat 2 jaar gewoon een soort max is voor dit type. Ik zal dit keer een gel accu halen of wellicht een lithium. Maar dan heb ik geloof ik weer een andere lader nodig. Kan niet snel vinden of ik met een Optimate 4 ook lithium accu’s kan laden.UTwizard schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:27:
[...]
3-6 jaar is redelijk standaard volgens mij. Maar je moet er een beetje geluk mee hebben, ik heb accu's gehad die bijna 10 jaar meegingen en sommige waren na een jaar al rot.
Ik heb er zelf wel goede ervaringen mee... Aardige gasten. Heb er alleen nog nooit een motor gekocht of laten onderhoudendier schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 18:34:
Heeft iemand hier ervaring met TT Motoren in Zwolle?
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Idem, heb m'n pak daar gekocht, that's it.s006110 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:29:
[...]
Ik heb er zelf wel goede ervaringen mee... Aardige gasten. Heb er alleen nog nooit een motor gekocht of laten onderhouden
Je had mijn oude '96 850RT-P kunnen kopen. Die had spaakvelgen en een bashplate. Ben er offroad mee geweest in Marokko. Als je het niet te gek maakt, kan ie een helehoop hebben. En die fiets blijft gaan. Maar goed, een vriend van me heeft 'm van me overgenomen voor een symbolisch bedrag. Mijn straf dat ik er niet meer werk van heb gemaakt om 'm 5 jaar geleden te verkopen...Bambufan schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 16:37:
[...]
Ik ben benieuwd of er nog een betaalbare kilometervreter te vinden is onder de post-2000 allroads.
Maar hij heeft 'm juist als hobbyproject gekocht, om samen met zijn zoon aan te knutselen. Die gaat dus helemaal uit elkaar.
Een lader kan een Li-accu laden (en aangesloten blijven) als het er specifiek op staat vermeldt. Vaak staat er dan LiFePo4 of LFP oid op.gebruikershaes schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 17:44:
[...]
Dit waren beide Yuasa vrij standaard accu’s. Dus wellicht dat 2 jaar gewoon een soort max is voor dit type. Ik zal dit keer een gel accu halen of wellicht een lithium. Maar dan heb ik geloof ik weer een andere lader nodig. Kan niet snel vinden of ik met een Optimate 4 ook lithium accu’s kan laden.
De Optimate 4 is niet handig, de Optimate Lithium 0,8A wel. Dit soort laders houden rekening met de andere eigenschappen van deze accu’s. Een aantal “gewone” onderhoudsladers doen dingen waar een Li-accu niet vrolijk van wordt.
Ik gok dat de onderdelenprijzen voor een R850 niet heel erg gaan verschillen met die van een R1100 en de trend daarbij is dus flink stijgend...mphilipp schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:12:
[...]
Je had mijn oude '96 850RT-P kunnen kopen. Die had spaakvelgen en een bashplate. Ben er offroad mee geweest in Marokko. Als je het niet te gek maakt, kan ie een helehoop hebben. En die fiets blijft gaan. Maar goed, een vriend van me heeft 'm van me overgenomen voor een symbolisch bedrag. Mijn straf dat ik er niet meer werk van heb gemaakt om 'm 5 jaar geleden te verkopen...
Maar hij heeft 'm juist als hobbyproject gekocht, om samen met zijn zoon aan te knutselen. Die gaat dus helemaal uit elkaar.
Ik kocht mijn R100GS in 1999 voor 5000 gulden omdat ie uit de IJssel was gevist nadat de vorige eigenaar had geprobeerd om zijn vriend op een Fireblade bij te houden op de IJsseldijk. Ik heb hem toen helemaal opnieuw opgebouwd en er een dikke 4 ton bij gezet. Onderdelen voor die motoren waren toen voor een houw an de bek en drie stuuvers te krijgen.
Totdat iemand verzon dat de G/S en GS van BMW ineens beleggingsobjecten waren en de prijzen van vervangingsonderdelen enz de pan uitstegen.
Toen heb ik dus maar de houw an de bek en drie stuuvers GS van dat moment gekocht (2009) en dat was een 1100 die ik voor €2000 zelf uit Duitsland heb gehaald.
Maar ik vrees dat ook de eerste 4v generatie nu tot UNESCO werelderfgoed is verklaard en dus zal ik langzaamaan eens om me heen moeten kijken of er niet een allroad is goedkoper mijn kilometers kan vreten.
En dat gaat lastig/onmogelijk worden. De 1150/1200 GSsen zijn nooit goedkoop geworden en betaalbare concurrentie is er bijna niet... (en nee ik ga niet aan de Honda CrossDresser!).
Ach als je het een coole fiets vind, gewoon doen. Ik zit ook met 1.88 op een Street Triple 675RXroda_djavulen schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 16:05:
[...]
Heb ook op deze motor mijn lessen gehad zoals wel meer mensen. En met 1.86 werd hij me na een uurtje echt te klein, vooral mijn knieen moesten veel te ver buigen voor mn gevoel.
Via deze site kun je makkelijk de "fit" van verschillende motoren vergelijken:
https://cycle-ergo.com
Vandaag dikke 2 uur gereden en geen centje pijn, gewoon wat aan yoga doen om flexibel te blijven
edit; verkeerde gequote @Jimmyvw
[ Voor 12% gewijzigd door Mauritio op 31-03-2021 23:21 ]
Motobatt (AGM) heb ik goede ervaring mee als het geen lithium moet zijngebruikershaes schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 17:44:
[...]
Dit waren beide Yuasa vrij standaard accu’s. Dus wellicht dat 2 jaar gewoon een soort max is voor dit type. Ik zal dit keer een gel accu halen of wellicht een lithium. Maar dan heb ik geloof ik weer een andere lader nodig. Kan niet snel vinden of ik met een Optimate 4 ook lithium accu’s kan laden.
Zeker niet. Het is hetzelfde blok, op de cilinderinhoud na.Bambufan schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:33:
[...]
Ik gok dat de onderdelenprijzen voor een R850 niet heel erg gaan verschillen met die van een R1100 en de trend daarbij is dus flink stijgend...
Thanks. Na wat googelen ben ik tot dezelfde conclusie gekomen en heb gewoon een gel accu besteld. Hopelijk houdt die het wat langer vol.Joepla schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:31:
[...]
Een lader kan een Li-accu laden (en aangesloten blijven) als het er specifiek op staat vermeldt. Vaak staat er dan LiFePo4 of LFP oid op.
De Optimate 4 is niet handig, de Optimate Lithium 0,8A wel. Dit soort laders houden rekening met de andere eigenschappen van deze accu’s. Een aantal “gewone” onderhoudsladers doen dingen waar een Li-accu niet vrolijk van wordt.
s006110 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:29:
[...]
Ik heb er zelf wel goede ervaringen mee... Aardige gasten. Heb er alleen nog nooit een motor gekocht of laten onderhouden
Thanks! Dat lees ik op t internet ook inderdaad. Ik ben benieuwd, ik zal mijn ervaring ook eens delen als t zover is.Stalensnuitje schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 20:16:
[...]
Idem, heb m'n pak daar gekocht, that's it.
[ Voor 6% gewijzigd door dier op 01-04-2021 07:46 ]
Tracer 700 heeft anders meer dan genoeg power in de bergen. Op de Autobahn haal je ook met gemak 200 + bagage. Je moet alleen niet al dat tupperware meenemen wat je vaak op de grotere toermotoren ziet.kneusteun schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 16:27:
[...]
Ik ken twee mensen met een tracer 700 die beide al vrij snel de overstap maakte naar de 900.
Al met al toch zo'n 230km kunnen rijden dus het leven is weer even minder 'saai'

Ik kan het keer op keer zeggen, maar wat is deze omgeving toch mooi.
Toepasselijk rond deze tijd, ik reed door het dorpje 'Ostern'.
Qua voorjaarsweer ben ik net een week te vroeg. De bomen staan op springen om uit te komen. Volgende week in de vakantie nog maar een rondje rijden.
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Ik lees uit je motor keuzes dat het een cardanas moet hebben?Bambufan schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:33:
[...]
Ik gok dat de onderdelenprijzen voor een R850 niet heel erg gaan verschillen met die van een R1100 en de trend daarbij is dus flink stijgend...
Ik kocht mijn R100GS in 1999 voor 5000 gulden omdat ie uit de IJssel was gevist nadat de vorige eigenaar had geprobeerd om zijn vriend op een Fireblade bij te houden op de IJsseldijk. Ik heb hem toen helemaal opnieuw opgebouwd en er een dikke 4 ton bij gezet. Onderdelen voor die motoren waren toen voor een houw an de bek en drie stuuvers te krijgen.
Totdat iemand verzon dat de G/S en GS van BMW ineens beleggingsobjecten waren en de prijzen van vervangingsonderdelen enz de pan uitstegen.
Toen heb ik dus maar de houw an de bek en drie stuuvers GS van dat moment gekocht (2009) en dat was een 1100 die ik voor €2000 zelf uit Duitsland heb gehaald.
Maar ik vrees dat ook de eerste 4v generatie nu tot UNESCO werelderfgoed is verklaard en dus zal ik langzaamaan eens om me heen moeten kijken of er niet een allroad is goedkoper mijn kilometers kan vreten.
En dat gaat lastig/onmogelijk worden. De 1150/1200 GSsen zijn nooit goedkoop geworden en betaalbare concurrentie is er bijna niet... (en nee ik ga niet aan de Honda CrossDresser!).
Een Guzzi V85TT?
Of als dat nog te nieuw en te duur is, een Stelvio?
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Nieuwe bandjes voor en achter.
T31 gevraagd maar ivm leveringsproblemen voor hetzelfde geld T32 gekregen, mag ik niet over klagen.
Daarnaast ook nieuwe vloeistoffen voor rem en koppeling, dat was even een stuk strakker remmen direct had niet door dat het zo wollig was geworden

Nu zelf nog even klein onderhoud doen aan bougies en luchtfilter en dan kunnen we het hele seizoen weer lekker toeren.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Tegenhanger van de GS, met cardan, en niet té duur. En het is geen Honda.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Chakotay schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:47:
Er komt weer nieuwe geluidswetgeving aan:
[Afbeelding]
source
Opgelost
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dat was jij toch @Chakotay ?

Dat is wel een vette build vind ik, als ik de ruimte had dan kocht ik meteen ergens zo een ding.
http://www.bikebound.com/2020/05/14/bmw-f650-gs-funduro/
Stond al op mijn radar, maar qua gewicht is de R1100GS (261 kg rijklaar bij de RDW keuring) echt wel het maximum dat ik acceptabel vind. De XTZ zit daar in de praktijk boven en ook het zelf onderhouden van Yamaha's is mij vaak tegengevallen (veel moeilijk toegankelijke plekken, speciaal gereedschap nodif enz).DrivinUCrazy schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:19:
@Bambufan Dan kom ik mijn eigen motor promoten. De XT1200Z Super Ténéré.
Tegenhanger van de GS, met cardan, en niet té duur. En het is geen Honda.
50k per jaar op een Guzzi is helaas onbetaalbaar. Prachtige, maar onbetaalbare kilometers.Bommes schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:44:
[...]
Ik lees uit je motor keuzes dat het een cardanas moet hebben?
Een Guzzi V85TT?
Of als dat nog te nieuw en te duur is, een Stelvio?
[ Voor 15% gewijzigd door Bambufan op 01-04-2021 14:56 ]
Met welke reden?Bambufan schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:50:
[...]
50k per jaar op een Guzzi is helaas onbetaalbaar. Prachtige, maar onbetaalbare kilometers.
Mijn V85 is best wel zuinig en onderhoud is ook volgens de gewone moderne (ruime) intervallen.
Ik begin altijd -1M en heb al 3 uur nodig om op meer dan +10M NAP te komenJolke schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:38:
Gisteren een eerste langere rit van het jaar gemaakt. Niet in afstand (135 km) maar wel in tijd, twisty score van >80 en 2800 hoogtemeters. Ik ben er 3 uur mee bezig geweest.
Ik kan het keer op keer zeggen, maar wat is deze omgeving toch mooi.
Toepasselijk rond deze tijd, ik reed door het dorpje 'Ostern'.
Qua voorjaarsweer ben ik net een week te vroeg. De bomen staan op springen om uit te komen. Volgende week in de vakantie nog maar een rondje rijden.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Laat ze het in Den-Haag maar niet horen, dan maken ze er werkelijkheid van!Chakotay schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:47:
Er komt weer nieuwe geluidswetgeving aan:
[Afbeelding]
source

Je moet ook niet lopend gaan...SniperGuy schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:06:
[...]
Ik begin altijd -1M en heb al 3 uur nodig om op meer dan +10M NAP te komen
Klopt, maar na een ton of twee ga je toch langzaamaan vervangingsonderdelen nodig hebben en door de zeldzaamheid van Guzzi's betaal je dan de hoofdprijs.Bommes schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:59:
[...]
Met welke reden?
Mijn V85 is best wel zuinig en onderhoud is ook volgens de gewone moderne (ruime) intervallen.
Da's het eeuwige probleem: ik zoek altijd de Toyota Hi Lux van motorland nodig. Een werkpaard dat zonder blikken of blozen kms kan vreten, veel is verkocht zodat de onderdelenvoorziening voor minstens de komende tien jaar gegarandeerd is, en waar ik met mijn meer dan 2 meter goed op kan zitten. En dan zou een prijs van rond de 6000 tweedehands ook welkom zijn.
Vet ding, leuke site ook wel. Kende ik nog niet.Bommes schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:38:
Wie had hier nou ook alweer een F-650 GS om op te knappen?
Dat is wel een vette build vind ik, als ik de ruimte had dan kocht ik meteen ergens zo een ding.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nDPm7pijNW4xCHqnaz9r7pAI.jpg?f=user_large)
Persoonlijk vind ik deze f650 gs altijd wel wat hebben (Is gewoon een fabrieksversie)
Helaas niet veel te vinden in Nederland.
[ Voor 3% gewijzigd door roda_djavulen op 01-04-2021 15:18 ]
Heb ik ook altijd tof gevonden.
Maar wat ik zo jammer van die BMW's vind is dat het dashboard zo "basic" is.
Dat is pas de laatste jaren echt verbeterd wat mij betreft.
Deze hele week al mee rond gecrosst, zandwegen gepakt, dat ding is onverwoestbaar. Na een uurtje knallen lekt ie wel altijd een paar druppels olie. Maar zolang er genoeg in zit mag dat van mij.

[ Voor 5% gewijzigd door FiXeR.nl op 01-04-2021 15:32 ]
Let op dat bij de GS er een terug roep actie was ooit, omdat het voorwiel eraf kan breken.... ja echt
Ik heb al 2 motoren staan, met de woon
/schuur/tuin ruimte die wij hier hebben gaan er echt niet meer komen.
Heel ligt zijn ze die F650gs'en weer niet toch??

Nee is inderdaad best zwaar, volgens mij was hij 15 kg lichter dan mijn AT is, iets van 224kg dacht ik.Bommes schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:48:
@kneusteun voor mij gaat er toch geen komen hoor.
Ik heb al 2 motoren staan, met de woon
/schuur/tuin ruimte die wij hier hebben gaan er echt niet meer komen.
Heel ligt zijn ze die F650gs'en weer niet toch??
De F650 was ingeruild op de sv650, dus we staan nog steeds met de teller op 5
Deze was nog net iets leukerderder...Bommes schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:38:
Wie had hier nou ook alweer een F-650 GS om op te knappen?
We moeten allebei weer even wennen aan elkaar.
Motor gaat steeds lekkerder lopen en koppeling pakt beter op en grijpt lekkerder aan met verse vol synthetische olie in het blok.
Was wel erg koud het ritje deze avond.
Hoop op zonneschijn de komende dagen....
Durf jij een 750W uit 1992 (zonder aanpassingen) met een vol synthetische olie te laten draaien?Yamy_Daffy schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:53:
Zo het eerste rondje op de "nieuwe" GSX-R zit erop. Rondje Maassluis gedaan met een vriend van mij.
We moeten allebei weer even wennen aan elkaar.
Motor gaat steeds lekkerder lopen en koppeling pakt beter op en grijpt lekkerder aan met verse vol synthetische olie in het blok.
Was wel erg koud het ritje deze avond.
Hoop op zonneschijn de komende dagen....
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
:strip_exif()/f/image/iSsp9cXv1GSPXXv18dVm9Q3W.jpg?f=fotoalbum_large)
Uit interesse, waarom zou dat niet kunnen?Will_M schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:42:
[...]
Durf jij een 750W uit 1992 (zonder aanpassingen) met een vol synthetische olie te laten draaien?
Vaak kunnen de olie-keerringen / pakkingen / klep-steel rubbers uit die tijd niet goed tegen de additieven welke er in een moderne vol-synthetische olie zitten.
+ Het maakt meestal allerlei vervuilingen los in het blok.Will_M schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 00:29:
[...]
Vaak kunnen de olie-keerringen / pakkingen / klep-steel rubbers uit die tijd niet goed tegen de additieven welke er in een moderne vol-synthetische olie zitten.
Ja dat durf ik.Will_M schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:42:
[...]
Durf jij een 750W uit 1992 (zonder aanpassingen) met een vol synthetische olie te laten draaien?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Carmo heeft de ECU bekeken, en de bobines getest. De bobines waren nog goed.
De ECU is eerder al een keer open geweest. Zo'n vermoeden had ik al, want er waren wat tekenen dat de ECU eerder al geflasht was. Ik weet niet door wie; ik heb de motor zo gekocht. De motor schijnt uit Italië te komen; toen hadden er al alarmbellen af moeten gaan. Dat bleek ook wel toen ik de vonkende bedrading van de accessoires er uit heb gesloopt en degelijk heb hersteld.
Nu blijkt dat niet helemaal goed afgedicht te zijn geweest: corrosie ín de ECU. (als ik zelf zo'n geintjes uit zou halen, zou ik het vervolgens goed ingieten met hars)
Carmo gaat kijken of het te repareren is, maar corrosie in elektronica geeft mij niet veel vertrouwen. Ik reken dan ook alvast op een nieuwe ECU.
Nu is mijn vraag: kan ik de losse ECU vervangen, of moet daarbij ook de complete startonderbreking vervangen worden???
Dat scheelt nogal wat knaken, zeg maar...

Motor: Yamaha XT1200Z Super Ténéré, modeljaar 2010.
En het ergste is ook nog, waarschijnlijk wil ik de beperkingen van de originele ECU er weer uit want ik ben gewend aan een niet begrensde versie, dus die zou ik dan ook weer laten flashen... Maar dan wel in één keer door Carmo die wél weten wat ze doen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Erhm, da's echt gelul.Will_M schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 00:29:
[...]
Dezelfde additieven zitten ook in halfsyntheet.
Synthetische olie slaat op de manier waarop de olie zelf is gewonnen.
Normaliter maakt men olie door ruwe olie te kraken. Dan krijg je benzine, diesel, kerosine, butaan, propaan en o.a. olie als smeermiddel.
Dat noemt men minerale olie.
Synthetische olie wordt gemaakt door de afvalstoffen of overschotten (overproductie van b.v. propaan/butaan) van het kraken (met name gassen) chemisch om te zetten naar olie.
Effectief heb je daar mee grotere controle over hoeveel bijproducten er in je basis olie zitten. Chemisch samenstellen geeft een product wat minder bijproducten bevat.
Dát is wat synthetische olie is. En Halfsyntheet is een mengsel van mineraal en synthetisch (obviously).
Daar na wordt er een additievenpakket aan toegevoegd die moet voldoen aan de huidige richtlijnen. Dus effectief zit er niet zoveel verschil in het additievenpakket.
Een oude motor vol gieten met verse olie zal altijd rommel oplossen en effect hebben op dingen als keerringen en andere rubbertjes. Met name als ze al aardig verstaft zijn, dan kan een oliewissel er sowieso voor zorgen dat je lekken ontwikkelt.
Aan de andere kant, je kan t maar beter gewoon doen, want verstafte rubbers zijn nooit goed en je spoort ze liever op om ze te fixen dan oude meuk in je motor te laten zitten.
Edit:
Hetzelfde geintje halen ze ook uit met benzine trouwens.
Chemisch samenstellen geeft een benzine met minder bijproducten die reguliere benzine de karakteristieke geur en kleur geeft. Er zitten in reguliere benzine ongeveer 300 stoffen.
Ga je het chemisch samenstellen, dan krijg je een product wat maar ongeveer 50 verschillende stoffen bevat. En dan wordt het verkocht in jerrycans als een benzine die je lang op de plank kan laten staan, omdat de bijproducten er niet zijn om de benzine te laten bederven.
Aspen4 is daar een goed voorbeeld van.
Als ze toch al gaan flashen, zullen ze vast wel in staat zijn om de code van de huidige startonderbreking over te zetten, lijkt me?DrivinUCrazy schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:28:
Vraagje:
De ECU is eerder al een keer open geweest. Zo'n vermoeden had ik al, want er waren wat tekenen dat de ECU eerder al geflasht was. Ik weet niet door wie; ik heb de motor zo gekocht. De motor schijnt uit Italië te komen; toen hadden er al alarmbellen af moeten gaan. Dat bleek ook wel toen ik de vonkende bedrading van de accessoires er uit heb gesloopt en degelijk heb hersteld.
Nu blijkt dat niet helemaal goed afgedicht te zijn geweest: corrosie ín de ECU. (als ik zelf zo'n geintjes uit zou halen, zou ik het vervolgens goed ingieten met hars)
Carmo gaat kijken of het te repareren is, maar corrosie in elektronica geeft mij niet veel vertrouwen. Ik reken dan ook alvast op een nieuwe ECU.
Nu is mijn vraag: kan ik de losse ECU vervangen, of moet daarbij ook de complete startonderbreking vervangen worden???
Dat scheelt nogal wat knaken, zeg maar...![]()
En het ergste is ook nog, waarschijnlijk wil ik de beperkingen van de originele ECU er weer uit want ik ben gewend aan een niet begrensde versie, dus die zou ik dan ook weer laten flashen... Maar dan wel in één keer door Carmo die wél weten wat ze doen.![]()
En anders vervangen ze het pilletje in je sleutel voor een nieuwe?
[ Voor 59% gewijzigd door McKaamos op 02-04-2021 10:00 ]
Toen de ECU op mijn 600RR overleed hoefde de startonderbreking en dergelijke niet vervangen te worden. Sleutels moesten alleen opnieuw gekoppeld worden.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:28:
Vraagje:
Dat scheelt nogal wat knaken, zeg maar...![]()
En het ergste is ook nog, waarschijnlijk wil ik de beperkingen van de originele ECU er weer uit want ik ben gewend aan een niet begrensde versie, dus die zou ik dan ook weer laten flashen... Maar dan wel in één keer door Carmo die wél weten wat ze doen.![]()
Dat maakt het zeker een heel stuk mooierBommes schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:15:
@Vrijdag en met al die Guzzi's ook een beetje mijn dag zie ik![]()
Dat zou je verwachten, maar ik weet het gewoon niet. En hoewel ik zeker vertrouwen heb in de kennis en kunde van Carmo, wil ik ook graag van tevoren weten waar ik aan toe ben voordat ik een paar duizend euro uitgeef.McKaamos schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:31:
Als ze toch al gaan flashen, zullen ze vast wel in staat zijn om de code van de huidige startonderbreking over te zetten, lijkt me?
En anders vervangen ze het pilletje in je sleutel voor een nieuwe?
[Edit]Volgens het werkplaats handboek kun je een nieuwe ECU los vervangen en met de rode sleutel opnieuw inleren. Het heeft wat zoekwerk gekost, maar het staat er gelukkig echt in.
[ Voor 14% gewijzigd door DrivinUCrazy op 02-04-2021 21:49 ]
Ik dacht vandaag nog even een rondje met de motor te rijden omdat het volgende week mogelijk een beetje minder mooi wordt. Daarbij had ik mijn zomer handschoenen aan en dat was toch aan de frisse kant.
Franklin82 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:45:
Mooie foto's weer speciaal voor deze Goede Vrijdag voor Pasen.
Ik dacht vandaag nog even een rondje met de motor te rijden omdat het volgende week mogelijk een beetje minder mooi wordt. Daarbij had ik mijn zomer handschoenen aan en dat was toch aan de frisse kant.
:strip_exif()/f/image/rHPhpaaPGozFkkNhhEoE5bCv.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Y8IwI1Ibc3aJyLbS4XowFqR7.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zgs2iEQQrBxRYdDcCDR6vRRm.jpg?f=user_large)
Het zijn een beetje aardappel foto's, maargoed.. De echte verkoop foto's moeten nog gemaakt worden
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Zet er dan meteen een vraagprijs bij, mocht er zich nieuwe rijder hier aandienenDestruction schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 23:46:
Zo goed als af, en dus binnenkort te koop:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het zijn een beetje aardappel foto's, maargoed.. De echte verkoop foto's moeten nog gemaakt wordenBinnenkort verder met de Magna en de gele Diversion. Liever eerst één of 2 van de 3 motoren weg, voor er weer iets voor terug komt
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Als-ie daadwerkelijk online staat zal ik wel ff heel brutaal een linkje spammennoes schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 01:04:
[...]
Zet er dan meteen een vraagprijs bij, mocht er zich nieuwe rijder hier aandienendit soort motoren zijn leuke opstappers.
En het zijn zeker leuke opstappers
[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 03-04-2021 10:36 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Vorige week nog op mijn vingers voor getikt
Never ever financial advice...
:strip_exif()/f/image/VtVkn8i5cvl7ow9GDsEYJtpX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LfLdTrg9RFf0iHLMlztG5fU4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/am9TDU4haOsJFI1EQZEFoJmz.jpg?f=fotoalbum_large)
Gister even wezen uitwaaien met een lokaal iemand van de Guzzi V7 club
200km plus gereden.
En hij wou ook wel over de green lane, dus nog stukje off road geweest ook.
Alleen wel even een reminder dat je altijd gefocust moet rijden.. nadat we off road stuk gehad hadden en weer op asfalt reden, zag ik een zijpad.. daar lette ik iets te lang op en zag de gravel in de bocht die eraan kwam te laat.. aan zijkant van weg zag ik een modderbult met gras erachter.. ik denk nog 'dat moet ik vermijden'.. en ja hoor target fixatie in combi met hem niet te plat willen gooien ivm grint.. dus ik kom in de berm terecht en stop in de heg

Ging gelukkig vrij langzy dus geen schade (op mijn ego na want ik was de leader van de rit)..
Handkappen klapspiegel en valbeugel deden hun werk goed
Op terug weg nog even gluren bij de lambo dealer
:strip_exif()/f/image/GTr7uHxhW2nmDRYIRy2AnH57.jpg?f=fotoalbum_large)
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Maar je mag de link wel in signature zettenDestruction schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 01:26:
[...]
Als-ie daadwerkelijk online staat zal ik wel ff heel brutaal een linkje spammendas ist verboten. Ik meld het wel in het topic, voor meer info is dan de DM geopend
En het zijn zeker leuke opstappersNiet snel, maar wel betrouwbaar. Heb eerder zo'n Diversion 600 gehad, en daarmee was 1:24 prima te halen terwijl ik daar toch niet echt als een opa'tje op reed
In dit geval icm een topkoffer en handvatverwarming (alhoewel, één van de 2 handvaten wordt niet echt warm, daar gaat @McKaamos als het goed is nog mee bezig voor-ie online komt), maakt het een ideale budget toer/woon-werk fiets
Awesome
:fill(white):strip_exif()/f/image/IlHbyya6kzdM87SW5yvI5oDm.png?f=user_large)
Mag ook in je handtekeningkazzzdafke schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 09:20:
Zelfs een linkje mag enkel in het te koop topic..
Vorige week nog op mijn vingers voor getikt
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
1:24 op Assen of op Zandvoort?Destruction schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 01:26:
[...]
En het zijn zeker leuke opstappersNiet snel, maar wel betrouwbaar. Heb eerder zo'n Diversion 600 gehad, en daarmee was 1:24 prima te halen terwijl ik daar toch niet echt als een opa'tje op reed

Het is nog niet helemaal klaar, de gaten moeten nog netjes worden afgewerkt.
In het originele ontwerp had ik het idee om tussen de 2 gaten een hap uit het alu te halen voor de vorm maar eigenlijk vind ik het zo ook wel mooi.
De naar beneden gebogen zijkanten heb ik ook nog toegevoegd, niet alleen voor de extra sterkte maar zodat ik daar misschien ook nog iets aan kan maken. Denk aan een klein bakje voor klein spul zoals gereedschap of een flesje drinken.
Daarnaast een nieuw kettingslot besteld.
Huidige is mogelijk al 10 jaar oud en kreeg ik van de week bijna niet meer open.
Het is de Abus Ionus 1190 geworden

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Flesje drinken naast je uitlaat?thijsco19 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 17:35:
Het is nog niet helemaal klaar, de gaten moeten nog netjes worden afgewerkt.
In het originele ontwerp had ik het idee om tussen de 2 gaten een hap uit het alu te halen voor de vorm maar eigenlijk vind ik het zo ook wel mooi.
De naar beneden gebogen zijkanten heb ik ook nog toegevoegd, niet alleen voor de extra sterkte maar zodat ik daar misschien ook nog iets aan kan maken. Denk aan een klein bakje voor klein spul zoals gereedschap of een flesje drinken.
Ziet er wel erg profi uit!
Alleen nog even de duo-stepjes eraf halen, en op de dag zelf de losse stekkers even fixeren met een stukje tape.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JcubzYcUHvLAg2c9uxSdnPQq.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pWPrCOVBl8JMhBIRF76ow0OQ.jpg?f=user_large)
Nord Schleife ...
Zit dan nog wel redelijk bij de uitlaat vandaan, was meer om maar wat te noementimpy007 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 18:24:
[...]
Flesje drinken naast je uitlaat?
Ziet er wel erg profi uit!
Dankje!
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
De optionele skidplate van de XTZ690 / Ténéré 700 is er gewoon op berekend om een 'flessenrekje' aan te bevestigen.... Helemaal klaar voor de Dakar daarmeethijsco19 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 21:57:
[...]
Zit dan nog wel redelijk bij de uitlaat vandaan, was meer om maar wat te noemen.
Dankje!
Maar: Leuk speelgoedje is 't, hé
OK misschien bedenk ik me. Als ik nog ergens een half miljoen kan vinden dan overweeg ik La Moto Valante 496 te kopen:LankHoar schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 16:59:
@Bommes @Vrijdag
Met het oog op remigratie naar Nederland is het handiger om hem hier te verkopen. Ik wil namelijk sowieso graag een wat nieuwere fiets (deze is van 2002), dus dan is dit een goed moment: sowieso is het verhuizen van spullen, auto en motor een probleem, moet ik 3x heen en weer. Dus het plan is om hem in de zomer te koop te zetten, eind zomer/herfst verhuizen, en dan tijdens de winter een andere bike te gaan zoeken in Nederland.
Mijn volgende fiets word zeker weer een Dyna, maar dan wat nieuwer. Het liefst een 2016 Streetbob, Lowrider of Lowrider S, en dan clubstyle ombouwen (of reeds omgebouwd). Dat word wel een duur grapje, dus even kijken hoe de financiën tegen die tijd zijn. Specifiek dit jaar omdat het de laatste Twin Cam Dyna's zijn. Het idee is dan om hem helemaal mijn smaak te maken en er vele jaren op te blijven rijden
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Wist dat ik nog wat moest doen. Bij deze gedaanSmokingSig schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 07:14:
@lolgast De CB500 is niet meer. Je mag hem uit de lijst halen. Enkel de BMW blijft nog over.
Gamertag: timmie271

Via provinciaal naar Venray, daar de TET opgepakt tot aan Groesbeek.

Vanuit daar nog een stukje een door mij zelf in elkaar gekluste all-road route tot aan/rondom Wanroij.

Vanuit Wanroij weer z.s.m. naar huis over provinciaal.
Uurtje of 9 vanochtend vertrokken, om half 2 net weer thuis.
Bijna geen enkele andere motor gezien ?
Off-road ééntje, zelfs iemand van hier
Kwam mij tegemoet, de bult op bij Afferden (natuurgebied Maasduinen).
Ik was net voor de derde keer die bult op en af aan het gassen
Ik boven op de bult gewacht zodat hij vrij spel naar boven had.
Eenmaal boven sprak ik hem aan, beide oordoppen in dus verstonden elkaar niet goed.
Maar toen zag ik dat zijn nummerplaat houder + knipperlicht + achterlicht compleet los hing.
Het zat alleen nog aan de electrakabels vast ...
Dus helmen af, even staan klungelen opzoek naar iets om het mee terug vast te zetten.
Ductape die ik bij had vond hij geen goed idee ivm de eventuele lijm resten.
Uiteindelijk 2 kleine snelbindertjes die ik altijd aan mijn rekje vast heb zitten opgeofferd en daarmee zijn nummerbord/lopen combo weer terug vast gezet.
Blijkt het een lurker hier op het forum te zijn..
Op een KTM 690, mooi masjien gozer
Volgens mij stond mijn GoPro nog aan op dat moment, zal wel eens kijken van de week of ik het er op heb staan.
Zal je wel blurren
Wie gebruikt zn telefoon op de motor in een houder?
Ik lees allemaal horror verhalen over camera's die niet meer kunnen autofocussen na een motorrit.
In mij geval gaat het om een 11 pro in een ram mount quick grip.
Wise enough to play the fool
Bij telefoons met een optische camera moet je even goed opletten dat je een houder pakt die de trillingen tegen gaat zodat de lens niet kapot gaat.
Ik. Alleen Wordfeud is relatief lastig te spelen met die kleine vierkantjes en grote handschoenen, maargoed.teacher schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:05:
Durf te vragen:
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ik, had ook een stukje terug gemeld dat daardoor de camera van mijn iPhone 11 2x kapot gegaan is. Het verschilt ook wel per motor en waar je je mount plaatst, het subframe van het dashboard trilt al een stuk minder dan direct op het stuur vaak.teacher schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:05:
Durf te vragen:
Ik lees allemaal horror verhalen over camera's die niet meer kunnen autofocussen na een motorrit.
In mij geval gaat het om een 11 pro in een ram mount quick grip.
Oplossing voor mij was —> schokdemper (QuadLock)
Begreep ook dat het bij de iPhone vaker voorkomt dan andere telefoons.
Maar dat is wel 1 van de redenen dat ik naar een navigatiesysteem zit te kijken, voornamelijk de garmin xt.
Pas ook weer, ik gebruik op het moment de kurviger pro app.
Op de website de route gemaakt en na het importeren van de route (kurviger bestand) had ik problemen om de navigatie werkend te krijgen. Meerdere keren moeten stoppen onderweg.
Nu is een 500 euro kostende navigatie best prijzig om dat probleem op te lossen maar vind het veel fijner om een dedicated apparaat te hebben dan mijn telefoon.
Dit topic is gesloten.