Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 284 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.323 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 14:29
Ik heb hier iemand in de buurt zitten die de banden voor mij monteert. Eénmans zaakje en hij bestelt de banden direct bij de leverancier. 300 euro voor twee nieuwe bandjes, 2-3 uur bezig, een gezellig babbel en bakkie koffie erbij. Elke euro die ik teveel zou betalen voor de banden gaat direct naar hem toe. Daar doe ik het voor. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:24

4x2

lộn xộn quá

Ik doe het zelf wel, velg tussen de bankschroef, beetje kloten met lepels en gaan, balanceren is voor watjes :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:29

Rubman

Retarded or just overjoyed!

gyroscopische werking doet het wel toch?

ik ben nu alles inclusief een 350 euro kwijt waarschijnlijk.

Bandjes (T31) nieuwe haakse ventielen en vervangen rem/koppelingsvloeifstoffen

Vind ik niet verkeerd

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Icephase schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:55:
[...]

Ja precies dat bedoel ik. Zo goedkoop zijn die 'bandenboertjes' in veel gevallen niet, zeker als je een specifiek merk/type wilt dat nét niet in de bulkbestelling van die toko heeft gezeten.
Ja ik laat het ook gewoon bij de dealer doen. Geen gezeur en goeie service. Toen ik crashte en flinke reparatiekosten had waar ik een nieuwe voorband nog bij moest optellen dachten ze ook fijn met me mee, kon er een oudere versie van volgens mij PR3 onder laten leggen voor nog geen 250 euro. Dan vind ik het ook prima nu ik het wel kan betalen om gewoon wat meer kwijt te zijn, ik gun ze de klandizie verder wel.

:D Is het al vrijdag? Dan kan ik 'm ophalen bij de dealer haha, zo'n winterstalling is best ideaal, maar had 'm eigenlijk toch net vandaag al terug willen hebben.

[ Voor 39% gewijzigd door SmurfLink op 24-03-2021 13:44 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:46
"Bandenboeren" zijn meestal wel goedkoper dan de dealer zelf. Die vragen echt wel de hoofdprijs voor banden.

Het is een beetje zoeken. Maar in BE bijvoorbeeld hebben we banden Redant. Gasten zijn goed in hun werk en heel goed bij prijs.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
De Guzzi krijgt nu groot onderhoud bij HMI in Groningen, en hij legt de Angel GT 2 er voor de kostprijs op. Bij verkoop zat er een prop in de achterband, en hij liep nu leeg.

Hoe rijden jullie nieuwe banden in? Ik heb toen op de R1 nieuwe voor+achterband gehad, maar kan het mij niet echt meer herinneren. Eerste paar km ff rustig aan? En hoe in de bochten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:45
Bioflap schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:30:
De Guzzi krijgt nu groot onderhoud bij HMI in Groningen, en hij legt de Angel GT 2 er voor de kostprijs op. Bij verkoop zat er een prop in de achterband, en hij liep nu leeg.

Hoe rijden jullie nieuwe banden in? Ik heb toen op de R1 nieuwe voor+achterband gehad, maar kan het mij niet echt meer herinneren. Eerste paar km ff rustig aan? En hoe in de bochten?
Je koopt een nieuwe fiets met een prop in de band?! Is het raar dat ik zou vragen om er meteen maar een nieuwe band op te leggen?

Nieuwe band is eerste 100km gewoon rijden, en daarna pas echt fanatiek door de bochtjes. Dat is tenminste hoe ik het deed en begreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:54
Jep, eerste 100 km niet te gek doen, maar wel zoveel mogelijk warmte in de banden zien te krijgen zodat de conserveringslaag eruit 'zweet'. Daarna kun je weer volle bak :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dat is wel het nadeel bij die bandenboer waar ik mijn banden haal. Vorig jaar begin maart langsgeweest, omdat ik de bandjes moest vernieuwen voordat ik de TüV controle kon doen - gelukkig was het droog op die dag, maar die eerste rotonde met verse banden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Je voelt ook wel die shit als je de band net warm hebt gereden, bijna alsof er behanglijm uitkomt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-10 15:31
DrivinUCrazy schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:02:
[...]

Bij mijn vaste monteur. Zeker niet de goedkoopste optie, maar de klantrelatie, zijn inzet, expertise én flexibiliteit is me wel wat waard. Stel dat mijn motor niet start dan zou ik de motor desnoods naar hem toe kunnen duwen, of hij haalt hem even op met een aanhangwagen. :X
Ik kan even langs gaan om de motor buiten mijn werktijden te brengen, en de dag erna ook weer buiten mijn werktijden op te halen. Ook weet ik dat hij zelfs bij een bandenwissel altijd nog wel even iets verder kijkt, is het problematisch, dan verhelpt hij dat direct, en anders gaat het gewoon met de volgende beurt mee. :)
Volgens mij is het ook niet zoveel duurder. Ik betaal elke keer wat anders om de banden om te leggen. Laatste keer betaalde ik er 5 tientjes voor, dus ik had ze de volgende keer net zo goed hem kunnen pakken. Reden dat ik ze online heb besteld was dat hij dat type band niet kon leveren :)
dier schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:22:
[...]
Tijdje geleden begon ik me af te vragen of het op de langere termijn rendabel en/of leuk zou zijn om met een "analoge" bandenlegger zelf mijn banden te vervangen. Het werk zelf lijkt me wel geinig, al spreek ik dan zonder ervaring, maar de rest wat er bij komt kijken zoals ventielen, garantie, eventueel balanceren e.d. is teveel van het goeie. Denk ook dat die paar tientjes die je extra kwijt bent aan garagekosten het absoluut waard zijn.
Zelf banden omleggen is echt k*t werk. Vroeger wel eens gedaan, maar ik rijd nu vrolijk naar een monteur die het voor mij doet. Is nog gezellig ook. Heb wel eens gedacht om een apparaat ervoor te kopen, maar zelfs dan duurt het nog erg lang voor ik het eruit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-10 12:19
Jolke schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:37:
[...]

Kanonne... ik heb 100 pk, 100 Nm dat vind ik al snel zat. :o
Alles went :9
R0y. schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:07:
[...]

Wie heeft er een langere rekening van achterbanden?
:w
Je kan ook niet rijden, scheelt je helemaal bandenslijtage! :o
noes schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:13:
[...]

Klopt, ik ben van een S1000RR naar een R1250RS gegaan en daarbij 55pk ingeleverd. Maar die pk's zaten allemaal in de top en daar heb je (in Nederland) maar weinig an. De R1250 heeft veel meer kracht onderin, dus de acceleratie de bocht uit is nog veel indrukwekkender. Tevens is de zithouding voor mij veel beter (ik ben ongeveer 1.75 @Vrijdag) en dat maakt de rit prettiger.

Wel leuk weer een aantal rijders te mogen verwelkomen in de BMW fanclub ;) @Naboo en @Khayma

Vraagje voor @Khayma - heb je ook andere R1250 geprobeerd, of ben je direct voor de GS gegaan?
Ik kom van een R1200GS LC af. Zithouding is voor mij perfect dus daarom direct naar een GSA gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roefje
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10 13:37
Weet iemand of Sena mesh en Cardo DMC met elkaar kunnen communiceren?
Kan er online niet echt wat over vinden behalve dat het op elkaar lijkt wat werking betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:29
Je hebt 3x kans dat het gaat werken.

Nu niet,
Dan niet,
Nooit niet.

Dat komt doordat ze beiden hun eigen implementaties hebben gemaakt van bepaalde standaarden, en dit gaat nooit samen kunnen praten tenzij ze samen gaan werken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Sena en cardo is mij wel gelukt, moet je gewoon de sena linken als telefoon gek genoeg...
Je range is wel minder en je mist een hoop extra's maar het kan wel.

Staan wel YT video's over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Behalve een vent! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Sena en cardo wel, maar dan gaat één van de 2 devices zich inderdaad voordoen als telefoon. (het bluetooth protocol van een telefoon / headset gebruiken)

Ze kunnen immers allebei verbinden met een telefoon, dus alles wat met een telefoon kan communiceren kan zo voor de gek worden gehouden. Dat werkt overigens nog verbazend goed.

Maar mesh gaat op die manier nooit werken met beide merken gemixt. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:11

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2DMqXKiSAzDWAyzo0nvrGX6GfsQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7HauPRX78nshUxc2sa8SKl4M.jpg?f=fotoalbum_large

U riep? O-)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10 14:24

M14

Kars schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:44:
Jep, eerste 100 km niet te gek doen, maar wel zoveel mogelijk warmte in de banden zien te krijgen zodat de conserveringslaag eruit 'zweet'. Daarna kun je weer volle bak :)
Ik heb die 100km is behoorlijk. Zodra de band warm is kun je volle bak, als het laagje er af is gesleten ook. Zonder gekke fratsen naar een open/parkeer terrein rijden, wat 8jes rijden en het is klaar. Of bandenwarmers er om en gaan, maar die hebben de meesten niet ;).
SmurfLink schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:42:
[...]

Ja ik laat het ook gewoon bij de dealer doen. Geen gezeur en goeie service. Toen ik crashte en flinke reparatiekosten had waar ik een nieuwe voorband nog bij moest optellen dachten ze ook fijn met me mee, kon er een oudere versie van volgens mij PR3 onder laten leggen voor nog geen 250 euro. Dan vind ik het ook prima nu ik het wel kan betalen om gewoon wat meer kwijt te zijn, ik gun ze de klandizie verder wel.

:D Is het al vrijdag? Dan kan ik 'm ophalen bij de dealer haha, zo'n winterstalling is best ideaal, maar had 'm eigenlijk toch net vandaag al terug willen hebben.
Ik vind het nog steeds een flink bedrag. Doorgaans kost een bandenwissel mij minder dan €200, al moet ik er bij zeggen dat ik zelf de wielen ergens heen breng.

[ Voor 44% gewijzigd door M14 op 24-03-2021 17:38 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:43
Net aangehouden door oom agent op een motor. Stond in de rij voor het stoplicht. Kreeg eerst een compliment over de motor. Ik gaf eerlijk aan dat ik er super blij mee ben maar inhouden nog wel eens een uitdaging is. Zijn reactie: ahh joh gewoon op een zondag ochtend een leeg stuk weg opzoeken en open trekken die hap.

De stemming was gezet. Even rijbewijs bekeken.. loopt hij naar de achterkant van de motor. Wijst naar beneden.. naar mijn band. Je moet meer oefenen, je bochten naar links gaan beter als naar rechts!!! Zat hij naar de schaamrand te kijken 7(8)7 _O-
Khayma schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:28:

[...]

Je kan ook niet rijden, scheelt je helemaal bandenslijtage! :o

[...]
Oh daar lig ik niet wakker van. Afgelopen jaar amper gereden voor mijn doen (4000km ofzo?) maar wel een setje banden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:39

Destruction

(ex-)Automonteur

Magna ligt weer voor een groot deel uit elkaar.

Aan de kabelboom was al een keer gebeund door iemand met een root/witte stok, dat hadden we al gezien. Een vervangende kabelboom ligt klaar, maar deze klopt niet met de stekkers. Dat gaat een soldeer klusje worden, om van de 2 weer één goede te maken. Ook kwam het contactslot er in 10 delen uit vallen, daar heeft ook al eens iemand aan zitten beunen, dat was overduidelijk.

Verder lijkt ook de brandstofpomp de winterstop niet te hebben overleefd, deze ratelt flink maar er komt 0 brandstof uit de slang (en de tank zou nog voor minstens 70% gevuld moeten zijn).

Al met al.. Man man, als ik/we dit hadden gezien toen we eraan moesten beginnen was-ie waarschijnlijk in onderdelen verkocht :/ Maar er zit al teveel geld in om nog op te geven, dus we gaan door want dat kreng moet wel verkocht worden en daarvoor moet-ie uiteraard in een goede staat zijn :)

Het goede nieuws is dat de magna binnenkort weer een bok heeft, de oude was verroest/gebroken.

[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 24-03-2021 18:03 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
kneusteun schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:36:
[...]

Je koopt een nieuwe fiets met een prop in de band?! Is het raar dat ik zou vragen om er meteen maar een nieuwe band op te leggen?

Nieuwe band is eerste 100km gewoon rijden, en daarna pas echt fanatiek door de bochtjes. Dat is tenminste hoe ik het deed en begreep.
Verkoper had het niet gezien. Andere dealer ook niet, dacht dat ‘t een steentje was die hij eruit wipte, maar toen er ineens heel veel lucht ontsnapte was er wat anders aan de hand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R0y. schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:47:
Net aangehouden door oom agent op een motor. Stond in de rij voor het stoplicht. Kreeg eerst een compliment over de motor. Ik gaf eerlijk aan dat ik er super blij mee ben maar inhouden nog wel eens een uitdaging is. Zijn reactie: ahh joh gewoon op een zondag ochtend een leeg stuk weg opzoeken en open trekken die hap.

De stemming was gezet. Even rijbewijs bekeken.. loopt hij naar de achterkant van de motor. Wijst naar beneden.. naar mijn band. Je moet meer oefenen, je bochten naar links gaan beter als naar rechts!!! Zat hij naar de schaamrand te kijken 7(8)7 _O-

[...]

Oh daar lig ik niet wakker van. Afgelopen jaar amper gereden voor mijn doen (4000km ofzo?) maar wel een setje banden.
Waarom werd je gestopt?
En geen boete zo te horen?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bioflap schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:48:
[...]

Maar het gaat natuurlijk om de beleving, en met een Guzzi komt dat dan wel weer goed. :+
Mijn V7 heeft amper meer dan 50PK en dat is prima.. tenzij je met een SS oprijd merk je daar niks van en qua beleving is een Guzzi altijd super :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• timpy007
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:43
Vandaag heerlijk weer en er was (een beetje) tijd om te rijden!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBA-Vquitddxs_pJNgnTWF-yvv0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2M4XA6nEOYQ9cTY4pMnGkqbM.png?f=fotoalbum_large

Leuke route over een berpas in de buurt. Eerste keer dat ik echt door de bergen heb gereden, maar t ging best lekker. Alle sneeuw eromheen maakte het ook nog interessant. De weg was gelukkig schoon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bVY9_j55JUT2t1vucRAJROKAVh0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6bpiI2jOD7eS6SE5Rx6vFs2Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:43
ToolkiT schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:46:
[...]

Waarom werd je gestopt?
En geen boete zo te horen?
Gewoon een controle, alles was goed... behalve dan mijn bochten naar rechts :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Khayma schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:28:
[...]

[...]

Ik kom van een R1200GS LC af. Zithouding is voor mij perfect dus daarom direct naar een GSA gegaan.
Ah, vandaar. Verschil met de 1200LC is wel aanzienlijk he? :)

gaaf @timpy007 , woon je daar?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawmire
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:25
@lolgast startpost graag aanpassen, heb de MT07 al een tijdje niet meer en heb nu een FZ1S uit 2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-10 12:19
noes schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:59:
[...]

Ah, vandaar. Verschil met de 1200LC is wel aanzienlijk he? :)

gaaf @timpy007 , woon je daar?
Zeker wel! Heerlijke fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timpy007
Jup, sinds 1,5 jaar ongeveer. Erg mooi om te rijden hier, maakt eigenlijk niet uit welke kant je op rijd. Zelfs de Autobahnen hebben mooi uitzicht :*)
Hoop later dit jaar of volgend jaar een meerdaagse tour naar NL te doen en weer terug. Wanneer we weer normaal mogen buitenspelen en de grenzen over kunnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Grappig, ik hoop een meerdaagse tour die kant op te kunnen doen. :P Zal er dit jaar wel niet meer in zitten. :|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:59

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Vrijdag schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:54:
[...]

Ik geloof dat @Joopieboy 1.8 Vrijdag is en @Patrock 1.1 Vrijdag en 0.9 @R0y.
Volgens mij is @Joopieboy 1,15 @Vrijdag, @Patrock is 1,20 @Vrijdag en @Vrijdag is 0,97 @R0y. :+

@timmie271, help jij @sawmire met zijn nieuwe motor?

@Destruction, fijn dat soort verrassingen. |:(

Bij Continental heb ik nooit gehad dat de banden glad waren, mijn bandenboer legt ook altijd de achterband in de bandenwarmers.
"TractionSkin. Dankzij de coating van de matrijs is een losmiddel overbodig, waardoor de ContiRoadAttack 2 een uiterst veilige en korte inrijtijd heeft."
Maar de TKC70's die onder de Alp liggen hebben die technologie niet, en daar had ik totaal geen last mee de eerste 100km. De eerste set banden, Heidenau K76, waren nieuw spiegelglad.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:39

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

R0y. schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:58:
[...]

Gewoon een controle, alles was goed... behalve dan mijn bochten naar rechts :X
Geen artikeltje 5 daarvoor gekregen? Of een verplicht VRO'tje?
:P

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
DrivinUCrazy schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:42:
Grappig, ik hoop een meerdaagse tour die kant op te kunnen doen. :P Zal er dit jaar wel niet meer in zitten. :|
Snap ik, laat maar weten als je in de buurt bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
timpy007 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:53:
Vandaag heerlijk weer en er was (een beetje) tijd om te rijden!
[Afbeelding]

Leuke route over een berpas in de buurt. Eerste keer dat ik echt door de bergen heb gereden, maar t ging best lekker. Alle sneeuw eromheen maakte het ook nog interessant. De weg was gelukkig schoon.

[Afbeelding]
Nice! Nu komen de tourfoto's weer langzaam uit het vet. :)

Mis wel een foto van dit is mooi Kloten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:42:
Andersom is hij denk ik jaloers op onze boete bedragen ;)
Als ik tenminste goed heb dat dat Zwitserland is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat is inderdaad zwitserland. Een oud-collega van me woont daar niet heel ver vandaan. Maar ik ben met de motor nog niet echt in de bergen geweest, dus ik zou zeker over niet al te lange tijd wel eens naar Zwitserland/Oostenrijk willen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Hoe zit dat eigenlijk met rijden in Zwitserland. Heb je altijd een vignet nodig, of is dat alleen voor de snelwegen.

Zwitserland staat ook nog op het lijstje voor dit jaar en met 2 uurtjes naar Freiburg, is het prima te doen icm het Zwarte Woud.

[ Voor 36% gewijzigd door Jolke op 25-03-2021 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
SmurfLink schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 07:53:
[...]

Volgens mij is @Joopieboy hier de langste? :+ Of toch @Patrock ?
Volgens mij schelen Joopie en ik niet zoveel van elkaar. Patrock weet ik niet. Zelf ben ik 2,01 maar ik weet uit betrouwbare bron dat Joopie grotere voeten heeft :+

En je weet wat ze zeggen over mensen met grote voeten...

spoiler:
Die rijden BMW

[ Voor 12% gewijzigd door Booyaa op 25-03-2021 08:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Booyaa schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:49:
[...]

Volgens mij schelen Joopie en ik niet zoveel van elkaar. Patrock weet ik niet. Zelf ben ik 2,01 maar ik weet uit betrouwbare bron dat Joopie grotere voeten heeft :+

En je weet wat ze zeggen over mensen met grote voeten...

spoiler:
Die rijden BMW
En die hebben walgelijk meurende motorlaarzen onder de kapstok staan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Ja, waarom rijden ze niet gewoon met teenslippers, zoals Goldwing-rijders. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-10 15:53
Jolke schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:45:
Hoe zit dat eigenlijk met rijden in Zwitserland. Heb je altijd een vignet nodig, of is dat alleen voor de snelwegen.

Zwitserland staat ook nog op het lijstje voor dit jaar en met 2 uurtjes naar Freiburg, is het prima te doen icm het Zwarte Woud.
Een vignet is in Zwitserland verplicht voor alle snelwegen. Kost je iets van 40 euro bij de ANWB en is een kalenderjaar geldig.

Ik ben 2 jaar terug op vakantie geweest in Zwitserland (met de auto) en heb daar ook een aantal bergpassen gereden, echt schitterend om te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
ToolkiT schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:48:
[...]

Mijn V7 heeft amper meer dan 50PK en dat is prima.. tenzij je met een SS oprijd merk je daar niks van en qua beleving is een Guzzi altijd super :)
Zo'n V7 is ook echt prachtig! Heb ook gekeken/gezeten op een V11, maar met 2m zijn die echt te klein. Enige optie was dan de 1200Sport of een Stelvio.

Trilt zo'n V7 ook van alle kanten? Toen ik tijdens de proefrit stil moest staan en de motor stationair liet draaien, en ik niets meer kon zien in de spiegels vanwege het trillen was ik verkocht :9~

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Bioflap schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:53:
[...]

Zo'n V7 is ook echt prachtig! Heb ook gekeken/gezeten op een V11, maar met 2m zijn die echt te klein. Enige optie was dan de 1200Sport of een Stelvio.

Trilt zo'n V7 ook van alle kanten? Toen ik tijdens de proefrit stil moest staan en de motor stationair liet draaien, en ik niets meer kon zien in de spiegels vanwege het trillen was ik verkocht :9~
Het is echt een italiaanse fiets, ik ben 1.83 en pas er net op..

Als voel ik me soms wel als dit als ik mezelf vergelijk met persfoto's ;)
Afbeeldingslocatie: https://ih1.redbubble.net/image.966864775.0380/mwo,x1000,ipad_2_snap-pad,750x1000,f8f8f8.jpg

En ja hij trilt lekker, net genoeg voor het gevoel en niet teveel dat het irritant is.. al rijdend heb ik goed zicht in mijn spiegels bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:07

mphilipp

Romanes eunt domus

Even heel iets anders.... Ik ben op een of andere manier 'genezen' van mijn trigger finger. Dat is een verdikking (irritatie/ontsteking) van de pees van je vinger, waardoor deze niet makkelijk meer door de pees-schede gaat. Je vinger blijft daardoor 'hangen' en je moet even je best doen om 'm te strekken. In het ergste geval even met je andere hand 'helpen'. Ik kreeg daar voor het eerst last van toen ik een keer een flink stuk met de motor had gereden. Ik weet niet meer zeker of dat nog de RT was of de GSA, maar het was dus iig een boxer. Ik had toen al het idee dat het daardoor kwam, want ik voelde ook best wel een soort stramheid van de hand. Volgens mij een vakantie ergens richting Zuid Frankrijk/Spanje, waardoor ik lange etappes reed. Je moet natuurlijk de hele tijd je gas open houden en de trillingen, hoewel niet irritant voor mij, spelen dan ook een rol.
Ik merkte afgelopen week dat ik er dus eigenlijk helemaal geen last meer van heb. Al een tijdje niet. Gek dat ik het niet eerder in de gaten had. Soms was het in de ochtend heel erg en moest ik echt even opwarmen leek het wel. Nu is het vrijwel weg, bijna niet meer merkbaar.

Mijn conclusie is dat de cruise control op mijn wegversperring K1600 hier een rol in speelt, gecombineerd met het zijdezachte karakter van de motor. Gewoon helemaal geen trillingen meer. Nou had ik op de boxers wel zo'n schroef om het gas vast te zetten, maar dat werkt niet handig. De cruise control die ik nu heb is electronisch en werkt zo fijn, dat ik het net zo vaak gebruik als in de auto. Dus ook gewoon in de stad op een wat langer recht stuk. Het heeft een paar centen gekost, maar ik ben genezen :+

Overigens, voor wie zich afvraagt waarom ik niet naar een arts ben gegaan om het te laten verhelpen: dat heb ik gedaan. Zijn antwoord was dat ik er beter mee kan leren leven (niet zo moeilijk; het deed geen pijn), want de oplossing is niet fijn. Je kunt er ik meen cortisonen injecties in laten geven, wat zeer pijnlijk zou zijn. Anders is een operatie een ander middel. Nou ja...noem mij maar een watje, maar geen van beide opties klinken aantrekkelijk...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:45

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Oh yeah!! Morgen is het dan eindelijk zo ver, mijn motor weer van stal halen oOo

In december voor winterstalling, APK en beurtje enzo weggebracht, en toen kwam er een erg strenge lockdown hier.. Die is nog niet afgelopen maar ben er klaar mee, het weer is heerlijk dus bekijk het ik ga morgen mijn bike ophalen :D

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
Jolke schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:45:

Wat @UTwizard zegt. Alleen nodig voor de snelwegen en ook een paar 'provinciale' wegen. De wegen waarvoor je het vignet nodig hebt zijn met groene borden aangegeven, dus is over het algemeen wel duidelijk. Voor de motor hoeft hij niet zichtbaar te zijn, maar wel aann een niet te demonteren gedeelte vast zitten. Die van mij zit onder mn stoel en ik ben er nog niet op gecontrolleerd in dat halfjaar dat ik rij. Motor is van 06 en het vignet wat erop zit is van 07 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:14
Mijn project om mijn Tenere 700 meer op mijn vorige R1200RT te laten lijken is weer een stapje verder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p0EaTZaDUj2AkoNpZ5KupGa1aWs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xjgCmUDyhIXqAuOUL9ptgxi9.jpg?f=fotoalbum_large
Verstellers voor het windscherm van T7Rally, icm het hogere windscherm met spoiler van Puig zorgen voor een redelijke RT ervaring qua windbescherming - al is het niet helemaal hetzelfde natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GoEgfnhoHew_ocXWf7rIsN6G4LU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wDBZGwHLOdk8N8wCQldPEr38.jpg?f=fotoalbum_large
Dit ziet er toch standaard uit zou je zeggen..Nee dus, Yamaha heeft bij de Tenere 700 bespaard op een scharnier voor de tankdop, standaard heb je dus een losse dop die je ergens neer moet leggen als je gaat tanken - mega irritant - helemaal omdat je door de relatief kleine tank vaak bij de pomp staat. Dan maar 100 pond uitgeven aan een nieuwe tankdop van T7Rally (geen aandelen in het bedrijf, ze maken gewoon handige spullen voor de T7).

@Will_M Die tankdop, die wil je.. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:59

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

ToolkiT schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:56:
[...]

Het is echt een italiaanse fiets, ik ben 1.83 en pas er net op..

Als voel ik me soms wel als dit als ik mezelf vergelijk met persfoto's ;)
[Afbeelding]

En ja hij trilt lekker, net genoeg voor het gevoel en niet teveel dat het irritant is.. al rijdend heb ik goed zicht in mijn spiegels bijvoorbeeld.
Zo ziet het er ook uit als @Patrock achter mij rijdt met zijn KTM 1190 Adventure. :+
Hij laat iedere motor klein lijken, en hiervoor reed hij een FZ1.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:10
mphilipp schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:25:
Mijn conclusie is dat de cruise control op mijn wegversperring K1600 hier een rol in speelt, gecombineerd met het zijdezachte karakter van de motor. Gewoon helemaal geen trillingen meer. Nou had ik op de boxers wel zo'n schroef om het gas vast te zetten, maar dat werkt niet handig. De cruise control die ik nu heb is electronisch en werkt zo fijn, dat ik het net zo vaak gebruik als in de auto. Dus ook gewoon in de stad op een wat langer recht stuk. Het heeft een paar centen gekost, maar ik ben genezen :+
Ons pap heeft er ook last van gehad, was bij hem iets in zijn nek dat klem zat. Trillingen helpen uiteraard niet mee, hand in dezelfde positie (lange stukken snelweg), lichaam in zelfde positie ook niet.

Waar ik zelf op probeer te letten, omdat ik wel eens last durf te hebben van tintelende handen na een lange dag rijden:
- Zo ontspannen mogelijk zitten (armen los laten hangen)
- Gas zo los mogelijk vasthouden
- Geen uren aan een stuk snelweg (verschrikkelijk saai ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:04

botoo

💀 too old to die young

BlackLabel01 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:08:
[Afbeelding]
Verstellers voor het windscherm van T7Rally, icm het hogere windscherm met spoiler van Puig zorgen voor een redelijke RT ervaring qua windbescherming - al is het niet helemaal hetzelfde natuurlijk.
Ik ben biased als om ruitjes gaat en het is goed dat smaken verschillen maar zo'n collectie plexiglas 'kunstwerken' is imho wel het toppunt van lelijkheid. Je zal ongetwijfeld wel lekker uit de wind zitten, dat dan weer wel.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
botoo schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:24:
[...]

Ik ben biased als om ruitjes gaat en het is goed dat smaken verschillen maar zo'n collectie plexiglas 'kunstwerken' is imho wel het toppunt van lelijkheid. Je zal ongetwijfeld wel lekker uit de wind zitten, dat dan weer wel.
Tsja, eens..maar ik kijk niet naar mezelf als ik rijd, daar heeft de rest van de wereld dan last van ;)

En als je echt sexy wil motorrijden, dan koop je geen Tenere, maar een Multistrada ofzo (als je dan überhaupt een allroad wil) :)

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• dier
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:29
Vandaag allebei de bandjes laten vervangen en meteen rustig ingereden. Geen hond te bekennen op de dijk, maar wel een mooie zonsondergang.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kDBz6adk5j8zC46T0dgBjFr4-Uc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yPfEgbnlymmSQBXTIbRDURO1.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: volgens mijn zusje was de foto hieronder een betere upload geweest. Als een brave oudere broer voeg ik deze dan toe.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sK6Zo-M-RE5Hj5QvndI8KsMzcLE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WjvDcK2ZvxrJfjU3W6Kw50WJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door dier op 26-03-2021 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
botoo schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:24:
[...]

Ach ja, zodra de temperatuur weer stabiel boven de 15 graden is zet ik er het lagere ruitje weer op.
Voor die tijd (en met bijvoorbeeld een weekend weg met flinke kans op regen) zet ik er de hogere ruit plus spoiler op. Niet mooi, maar wel super comfortabel en droog. Ik rij niet om mooi te zijn voor anderen, maar voor mijn eigen plezier. :)

Het lagere ruitje vind ik fijner voor de snelheidsbeleving en wat meer rijwind, en dus koeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-10 13:51
Eddos schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:27:
[...]

Het is niet zo boeiend wat je er van vind, als individu. Wil je naar Duitsland, dien je je aan die regels te houden. Past het niet met je baard, scheer je hem maar af. Of je blijft thuis :P
Naja ik woon aan de grens. En ik kan jullie allemaal vertellen dat ze helemaal niet moeilijk doen als je aan de pomp je helm op houd. In de superemarkt doen ze ook niks als je met die waardeloze dingen die wij hier in NL hebben voor doet.

Daarbij gaat het er niet om wat ik vindt maar hoe het is. Net als dat iemand niks te zeggen heeft over wat jij doet met je eigen lichaam. Als jij haar wilt laten groeien mag dat.

Misschien als je aan de grens woont weet je dit maar als je van verder komt weet je dit (misschien) niet. Net als dat je dat masker ook niet op je hoeft te hebben als je in DE rond aan het rijden bent.

Natuurlijk is dat de regel daar maar wat ik aan wilden geven is dat ze niet moeilijk doen of zelfs helemaal niks zeggen als je dat type masker niet draagt. En dit is uit persoonlijke ervaaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
timpy007 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:58:
[...]

Wat @UTwizard zegt. Alleen nodig voor de snelwegen en ook een paar 'provinciale' wegen. De wegen waarvoor je het vignet nodig hebt zijn met groene borden aangegeven, dus is over het algemeen wel duidelijk. Voor de motor hoeft hij niet zichtbaar te zijn, maar wel aann een niet te demonteren gedeelte vast zitten. Die van mij zit onder mn stoel en ik ben er nog niet op gecontrolleerd in dat halfjaar dat ik rij. Motor is van 06 en het vignet wat erop zit is van 07 :+
Thanks, goed om te weten. Als ik door Zwisterland wil rijden, dan alleen over de kleine weggetjes. En verder zo min mogelijk stoppen, want alles is duur daar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:07

mphilipp

Romanes eunt domus

theredone51 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:48:
[...]
Waar ik zelf op probeer te letten, omdat ik wel eens last durf te hebben van tintelende handen na een lange dag rijden:
- Zo ontspannen mogelijk zitten (armen los laten hangen)
- Gas zo los mogelijk vasthouden
- Geen uren aan een stuk snelweg (verschrikkelijk saai ook)
Dat lujkt mij nu dus beter doordat ik met links niet (zo vaak) meer hoeft te koppelen en met rechts op de langere stukken het gas niet meer hoeft vast te houden. Best lekker, zo 'n luxe toerbak :+
Het kan best met de positie van mijn armen te maken hebben. Ik merk vaker dat ik al heel snel mijn bloedsomloop blokkeer in mijn arm door 'm in een bepaalde positie te houden. Of misschien is het een zenuw die soms een beetje klem zit. Maar op deze motor heb ik er in ieder geval helemaal geen last meer van.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timpy007
Jolke schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 06:58:
Thanks, goed om te weten. Als ik door Zwitserland wil rijden, dan alleen over de kleine weggetjes. En verder zo min mogelijk stoppen, want alles is duur daar. :P
Niet vergeten te stoppen om van het uitzicht te genieten!
En doe dat waar Nederlanders hier bekend om staan; al je boodschappen in het buitenland doen zodat je het hier niet hoeft te kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Prefereren jullie als mount de Quadlock, SP Connect, Rokform of nog anders?
Met of zonder AVM/Demper/Whatever?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gekkenhuis schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:49:
Prefereren jullie als mount de Quadlock, SP Connect, Rokform of nog anders?
Met of zonder AVM/Demper/Whatever?
Wát wil je gaan 'mounten'? Ik gebruik voor m'n navigatie (Garmin Zümo) en m'n Go-Pro cameraspullen de mounts van RAM-Mount. Voor een smartphone zou ik een systeem pakken met wat meer demping omdat die apparaten er niet op gebouwd zijn om aan de mechanische trillingen van een motorfiets bloot gesteld te worden.

Zoek maar eens wat op smartphone toestellen waarvan de camera of gyroscoop niet meer (goed) functioneert nadat het telefoontoestel op een motorfiets gebruikt is als 'navigatie device'.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:31
Goede timing van de vraag, ik zit net te kijken naar een RAM-mount voor m'n telefoon. Mijn vrouw en ik hebben beiden geen iPhone of Samsung, dus hoewel dat Quadlock bijvoorbeeld mooi werkt, is dat voor ons geen optie. Maar nu lees ik inderdaad toch weer verhalen over telefoons die overlijden in zo'n houder. Voorlopig geen lange trips gepland en ik heb net een setje BT oordoppen binnen, dus eerst maar eens kijken hoe "audio only" zich houdt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Will_M schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:12:
[...]

Wát wil je gaan 'mounten'? Ik gebruik voor m'n navigatie (Garmin Zümo) en m'n Go-Pro cameraspullen de mounts van RAM-Mount. Voor een smartphone zou ik een systeem pakken met wat meer demping omdat die apparaten er niet op gebouwd zijn om aan de mechanische trillingen van een motorfiets bloot gesteld te worden.

Zoek maar eens wat op smartphone toestellen waarvan de camera of gyroscoop niet meer (goed) functioneert nadat het telefoontoestel op een motorfiets gebruikt is als 'navigatie device'.
iPhone 12. lees alleen regelmatig verhalen van camera stabilisators die gesloopt worden door een mount. Daarom zoek ik naar een goede met eventueel een anti vibratie demper.

[ Voor 11% gewijzigd door Gekkenhuis op 26-03-2021 10:34 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:55
Ik heb hier zelf bewust gekozen voor een RAM mount, mede omdat die de trillingen beter zou dempen en m'n fiets nogal kan trillen (Tiger 800XC). Na ruim een half jaar nog geen problemen met de telefoon.

Daarnaast heeft de vrouw een SP connect op haar F650GS, dat helemaal een bokkig ding is door z'n eencilinder. Ook die heeft na een half jaar nog geen problemen met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
Mijn iPhone 11 in een QuadLock hoes op een rammount heeft twee maal de autofocus van de main-camera kapot gehad, nu een schokdemper erbij gekocht, en het lijkt goed te blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-10 16:26
Ik heb ook een RAM X-Grip en heb al 1x een defecte stabilisatie gehad op mijn iPhone X. Netjes onder garantie vervangen maar ik doe toch wat voorzichtiger aan.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik heb een iphone 11 die ik koppel met mijn headset etc. en die gaat in de borstzak/rugzak of tanktas.
Maar mijn oude iphone 7 is gewoon mijn boordcomputer geworden voor navigatie etc. op het stuur.

Mijn iphone 7 ook al sinds launch op de motor gebruikt en die heeft nooit issues gehad (heeft ook geen mechanische stabilisatie natuurlijk)

Maar ik ga de gok niet nemen met nieuwere telefoons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 01:10
De tomtom was voor mij wel een top aankoop. Heeft mijn hele motor-ervaring echt verbeterd, kom achter zoveel leukere routes. En geen afleiding van notificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
418O2 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:02:
De tomtom was voor mij wel een top aankoop. Heeft mijn hele motor-ervaring echt verbeterd, kom achter zoveel leukere routes. En geen afleiding van notificaties
Notificaties kan je uitzetten toch? ;) (behalve flitsmeister)

Ik vind die myroute app bijvoorbeeld best wel lekker werken. Als je ergens bent klik je gewoon een route aan en gaan.
Ik weet niet of tomtom ook live routes kan ophalen tegenwoordig?
Maar ook met delen kan ik gewoon mede rijders gewoon de link doorsturen en klaar. Ik hoef niet meer te zorgen dat ik iedereen voor die tijd een bestand stuur die door garmin weer anders gezien kan worden, soms hadden we dat garmin je heen en weer via een parallelweg stuurde vanuit het niets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ja maar eindstand doe je dat toch niet.

Tomtom is echt heel sterk in routes maken, je kan alles vet makkelijk delen via hun portal enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
418O2 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:06:
ja maar eindstand doe je dat toch niet.

Tomtom is echt heel sterk in routes maken, je kan alles vet makkelijk delen via hun portal enzo.
Ah ok, das wel handig. Dat hadden ze eerst niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
https://kurviger.de/en

daar kan je eventueel ook routes maken en dan hier importeren

https://mydrive.tomtom.com/en_gb/

Maar je kan ook op het device zeggen waar je heen wil ongeveer en dan maakt hij een rondrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:02
Will_M schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:12:
[...]

Ik gebruik zelf een SP-Connect met gestabiliseerde mount samen met een iPhone XS op een KTM 690 Duke (= 1 cilinder). Tot nu toe nog geen problemen gekregen met de camera van de iPhone, dus de stabilisatie mount lijkt zijn werk goed te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 22:44
Hier misschien iemand handiger met Google?

Ik zag op de Guzzi facebook een toffe extra lamp voorbij komen, dat wil ik ook op mijn motor.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/03/1616765944-533-x-557px-losse%20lamp%20knipsel.JPG

Ik heb de eigenaar al gevraagd wat, waar en hoe maar met zijn antwoord kom ik ook niet veel verder.
Hij zegt de lamp bij een Jeep dealer gekocht te hebben en hij denkt dat het van een Wrangler is.
Deze persoon woont in Barcelona en spreekt geen Engels dus dit is waar ik het mee moet doen aan info.

Misschien dat iemand hier beter is met Google dan ik?
Want ik krijg deze specifieke lamp niet gevonden.

Alternatieven heb k wel gevonden en als het niet lukt bestel ik die wel.
Vind het tof dat de lamp geel is en van deze dat er in het midden een rechte lijn loopt.
De meeste van dit soort lampen zijn met 4 van die sterke leds er in geclusterd dat vind ik niet echt heel mooi.

Dus wie helpt mee??

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 26-03-2021 14:43 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-10 14:54
En sinds woensdag eigenaar van de eerder besproken VFR800 VTEC uit 2005! Mooi tripje geweest, en lekker compleet model. Hier naast de huidige VFR800Fi, die gaat er binnenkort uit.

Betere foto's volgen nog, maar bij deze alvast eentje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/646ue2tV5X53nK5AGyDjgdcb_4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PdUdLKt0cgccu0s06N0yIpYB.jpg?f=fotoalbum_large

@lolgast, zou je deze kunnen bijwerken in het overzicht? Alvast bedankt!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:42:

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/03/1616765944-533-x-557px-losse%20lamp%20knipsel.JPG
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzsNbqhxxbBhKlBPFFBJ_LG31zo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oCnAOgv1ZSoHdoYuE9mNjJmo.jpg?f=user_large

Sorry :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:46

A13X

Dude

Ik zag op de Guzzi facebook een toffe extra lamp voorbij komen, dat wil ik ook op mijn motor.

[Afbeelding]

Ik heb de eigenaar al gevraagd wat, waar en hoe maar met zijn antwoord kom ik ook niet veel verder.
Hij zegt de lamp bij een Jeep dealer gekocht te hebben en hij denkt dat het van een Wrangler is.
Deze persoon woont in Barcelona en spreekt geen Engels dus dit is waar ik het mee moet doen aan info.

Vind het tof dat de lamp geel is en van deze dat er in het midden een rechte lijn loopt.
De meeste van dit soort lampen zijn met 4 van die sterke leds er in geclusterd dat vind ik niet echt heel mooi.

Dus wie helpt mee??
Deze misschien?

Nahhh 4,5 Inch, 11,5cm lijkt mij wat groter dan wat er op die foto staat :+

Afbeeldingslocatie: https://www.doxmall.com/wp-content/uploads/2020/04/1-5-500x500.jpg

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@DrivinUCrazy wow PIAA heilige %^&*% die zijn wel echt heel erg duur.. :o :X

@A13X misschien inderdaad wat groot maar wel weer een iets gerichtere zoekopdracht: "angel eye"
Niet eens echt heel duur.

@Vrijdag hahha die link had ik nog niet eens gelegd. :)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5pv-0hdOaLf_bvPEg4VqvNqnMa8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JWIDpNmBXrluzOWPtFHaV6uK.png?f=user_large

Zo, daar staat ze weer <3

Terugrit van de dealer ging eigenlijk helemaal prima, van te voren uiteraard weer lekker doodsangsten, achterop bij m'n maat 80 kleuren bagger gescheten gezien hij uiteraard extra lekker diep door de bochten ging, maar de eerste rit van het jaar zit er weer op. Kleine beurt is uitgevoerd voor ze de stalling inging dus da's een lekker vers begin. Dit jaar maar weer wat meer ritjes maken, vorig jaar dankzij corona eigenlijk veel te weinig gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Wees gerust, ik stuur ook graag zelf. Iemand mee achterop, geen probleem. Maar er moet toch al veel gebeuren voordat ik zelf achterop mee ga!

Bandenspanning wel nog gecheckt? Zo nee, alsnog doen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:16:
Wees gerust, ik stuur ook graag zelf. Iemand mee achterop, geen probleem. Maar er moet toch al veel gebeuren voordat ik zelf achterop mee ga!

Bandenspanning wel nog gecheckt? Zo nee, alsnog doen. ;)
Misschien niet helemaal van toepassing hier maar: Ik reed in 't verleden 'rally' met auto's en daarbij wisselde we ook wel eens bewust van stoel zodat de navigator kon rijden en de rijder moest navigeren.... Dan MOET je echt BLINDELINGS op de bestuurder vertrouwen, of je dat nou durft of niet.

Heb 't ook wel eens mee gemaakt dat een 'verkoper' van een nieuwe fabrieks auto niet meer mee ging voor 'nóg een rondje' op de voorstoel waar de navigator hoort te zitten >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
SmurfLink schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:14:
[Afbeelding]

Zo, daar staat ze weer <3

Terugrit van de dealer ging eigenlijk helemaal prima, van te voren uiteraard weer lekker doodsangsten, achterop bij m'n maat 80 kleuren bagger gescheten gezien hij uiteraard extra lekker diep door de bochten ging, maar de eerste rit van het jaar zit er weer op. Kleine beurt is uitgevoerd voor ze de stalling inging dus da's een lekker vers begin. Dit jaar maar weer wat meer ritjes maken, vorig jaar dankzij corona eigenlijk veel te weinig gedaan.
heb je hem zo het hele seizoen staan? in weer en wind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
kneusteun schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:57:
[...]

heb je hem zo het hele seizoen staan? in weer en wind?
Ja. Ik had een hoes, maarja.. toen in een storm donderde hij met hoes en al om. :') moet nog een keer een nieuwe halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:31

[Afbeelding]

Dus wie helpt mee??
De Jeep-dealer in Barcelona contacteren?

Of toch Ali ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:46

A13X

Dude

Bommes schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 17:27:
@DrivinUCrazy wow PIAA heilige %^&*% die zijn wel echt heel erg duur.. :o :X

@A13X misschien inderdaad wat groot maar wel weer een iets gerichtere zoekopdracht: "angel eye"
Niet eens echt heel duur.

@Vrijdag hahha die link had ik nog niet eens gelegd. :)
Voeg daar ook maar "amber worklight" aan toe. Al zou het mij niet verbazen als ze het toch zijn, het is flink maar tegelijkertijd.... Veel kleiner zullen ze ook niet zijn. Kun je het niet afschalen van de foto? Diameter van de koplampen op je motor vergelijken met de foto en die verhouding gebruiken om de maat van die lamp in te schatten? Als dat overeenkomt.... Heb je ze gevonden.

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

A13X schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:49:
[...]

Voeg daar ook maar "amber worklight" aan toe. Al zou het mij niet verbazen als ze het toch zijn, het is flink maar tegelijkertijd.... Veel kleiner zullen ze ook niet zijn. Kun je het niet afschalen van de foto? Diameter van de koplampen op je motor vergelijken met de foto en die verhouding gebruiken om de maat van die lamp in te schatten? Als dat overeenkomt.... Heb je ze gevonden.
Denk dat die ~12cm wel klopt met de foto van @Bommes - koplampen etc lijken vaak kleiner dan ze eigenlijk zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
LankHoar schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:50:
Oh yeah!! Morgen is het dan eindelijk zo ver, mijn motor weer van stal halen oOo

In december voor winterstalling, APK en beurtje enzo weggebracht, en toen kwam er een erg strenge lockdown hier.. Die is nog niet afgelopen maar ben er klaar mee, het weer is heerlijk dus bekijk het ik ga morgen mijn bike ophalen :D
Gisteren was een goede dag. Gelijk een halve tank leeggereden binnen ons district. Heerlijk! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AeaaS_Y_VuvPkSSyiZyWOyVq0lA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SoknmaI3rH09dl3GDScdMQ6t.jpg?f=fotoalbum_large

Heb ook besloten dat dit het laatste seizoen met deze bike zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
LankHoar schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:04:
Wat wil je hier na dan?
Een racer? of juist nog meer chopper?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

LankHoar schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:04:
[...]

Gisteren was een goede dag. Gelijk een halve tank leeggereden binnen ons district. Heerlijk! :D
Doe ik ook wel eens. Dan ben ik net de straat uit :+
[Afbeelding]

Wat ga je hierna rijden? Al een idee qua merk/model/type?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:10
Vandaag de Daytona 675 een beurtje laten geven, inclusief vers setje Metzeler M9RR voor en achter. Afgelopen 2 jaar in totaal amper 2000km gereden, dus was even onwennig maar de ambitie is er om dit jaar toch echt wat kilometers te gaan maken. De motor is er in ieder geval weer klaar voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@Bommes @Vrijdag

Met het oog op remigratie naar Nederland is het handiger om hem hier te verkopen. Ik wil namelijk sowieso graag een wat nieuwere fiets (deze is van 2002), dus dan is dit een goed moment: sowieso is het verhuizen van spullen, auto en motor een probleem, moet ik 3x heen en weer. Dus het plan is om hem in de zomer te koop te zetten, eind zomer/herfst verhuizen, en dan tijdens de winter een andere bike te gaan zoeken in Nederland.

Mijn volgende fiets word zeker weer een Dyna, maar dan wat nieuwer. Het liefst een 2016 Streetbob, Lowrider of Lowrider S, en dan clubstyle ombouwen (of reeds omgebouwd). Dat word wel een duur grapje, dus even kijken hoe de financiën tegen die tijd zijn. Specifiek dit jaar omdat het de laatste Twin Cam Dyna's zijn. Het idee is dan om hem helemaal mijn smaak te maken en er vele jaren op te blijven rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
Vraagje voor jullie. Ik heb nu eindelijk tijd om de USB lader te installeren, echter is er niet genoeg ruimte daar waar ik deze graag zou willen hebben.

Eerste foto is de gekochte lader. 2e foto geeft aan waar ik deze wilde plaatsen (rode cirkel) en nog zou kunnen plaatsen (gele en groene cirkel).

De rode cirkel is helaas geen optie, er is niet genoeg ruimte onder de telefoonhouder.
De gele cirkel is mogelijk, maar lijkt mij niet de mooiste optie.
Mooiste optie lijkt mij om een gat te boren daar waar de groene cirkel is getekend (loze ruimte daaronder). Echter doet het mij wat pijn om in mijn mooie motor te boren en weet ik niet hoe goed het zal gaan met de USB kabel tijdens het rijden.

Wat zijn jullie overwegingen daarin of heeft één van jullie wellicht nog een ander lumineus idee? Een andere lader kopen is natuurlijk ook nog een optie.

Betreft een Honda CBF 600 SA. De complete kabel gaat naar de batterij waar ook een kabel hangt die door het contactslot wordt geschakeld (van de ABS unit). Deze wil ik afsplitsen naar een relais die direct gevoed wordt door de accu. Tussen de relais en de lader komt nog een 10A fuse (dichtbij het relais). Tussen de accu en het relais lijkt mij dit niet noodzakelijk (kabellengte ongeveer 10-15cm, ligt tegen de accu aan).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gRFrFQxNaLjdA4JgIGiQJOSXeZs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4jZuChFh1j5W5EVHMJkzqnHN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G3RRPFX1o7p1ZB4PoGs00hGmz5Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dwtfWx5UVotiFRTKUWlzoBdP.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-10 10:30

Franko P.

Hit it.

Zou als ik jou was geen gaten gaan boren. Dat is gewoon zonde van je mooie originele cockpit.

Is het niet een idee om onder het zadel de lader te plaatsen en dan een lange kabel te trekken naar voren richting je telefoon? Dan heb je alleen een los kabeltje wat onder je tank bij het balhoofd weg komt naar je telefoon houder toe. Eventueel een kapje regelen zodat je de usb kabel af kan stoppen bij niet in gebruik.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:45

Eboman

Ondertitel

timpy007 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:59:
Vraagje voor jullie. Ik heb nu eindelijk tijd om de USB lader te installeren, echter is er niet genoeg ruimte daar waar ik deze graag zou willen hebben.

Eerste foto is de gekochte lader. 2e foto geeft aan waar ik deze wilde plaatsen (rode cirkel) en nog zou kunnen plaatsen (gele en groene cirkel).

De rode cirkel is helaas geen optie, er is niet genoeg ruimte onder de telefoonhouder.
De gele cirkel is mogelijk, maar lijkt mij niet de mooiste optie.
Mooiste optie lijkt mij om een gat te boren daar waar de groene cirkel is getekend (loze ruimte daaronder). Echter doet het mij wat pijn om in mijn mooie motor te boren en weet ik niet hoe goed het zal gaan met de USB kabel tijdens het rijden.

Wat zijn jullie overwegingen daarin of heeft één van jullie wellicht nog een ander lumineus idee? Een andere lader kopen is natuurlijk ook nog een optie.

Betreft een Honda CBF 600 SA. De complete kabel gaat naar de batterij waar ook een kabel hangt die door het contactslot wordt geschakeld (van de ABS unit). Deze wil ik afsplitsen naar een relais die direct gevoed wordt door de accu. Tussen de relais en de lader komt nog een 10A fuse (dichtbij het relais). Tussen de accu en het relais lijkt mij dit niet noodzakelijk (kabellengte ongeveer 10-15cm, ligt tegen de accu aan).

[Afbeelding][Afbeelding]
Beetje laat misschien ,maar ik heb deze gekozen en boven in mijn cockpit geplakt (mt-09)
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4doKtCT3

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@timpy007

Ik heb het op mn vorige motor zo opgelost:

Accesoireaansluiting S1000RR

Dit was met een mini DIN 12v plugje, gezekerd en direct op accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
@Franko P., Lijkt mij ook zonde, vandaar dat ik een beetje huiverig ben. De USB kabel vanonder het zadel laten komen is wat dat aangaat wel een idee. Kan de kabel dan in de houder klemmen als ik hem niet gebruik. Kan alleen zo snel geen kapje vinden dat over de aansluiting.

@Eboman, Dat zou ook nog een goeie optie kunnen zijn. Zou ik nog onder/voor aan de tank kunnen plakken om hem zo weg te werken. Ga er nog even over nadenken, dank voor de tip!

@noes, Hij ziet er heel strak uit op die plek. Helaas kan ik hem alleen in de cockpit zo installeren. Tegenover de cockpit zit een vrij forse benzinetank waardoor ik m daar niet kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

timpy007 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:52:

@noes, Hij ziet er heel strak uit op die plek. Helaas kan ik hem alleen in de cockpit zo installeren. Tegenover de cockpit zit een vrij forse benzinetank waardoor ik m daar niet kwijt kan.
Dit was ook 'in de cockpit'. Zou bii jou ook kunnen op de plek van de groene cirkel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Zo, eerste ritje van het seizoen is een feit. Zo'n 100km via de kronkelfunctie van Kurviger gereden binnen ons district. Heerlijk die app, ga ik nog veel plezier van beleven, hoop ik :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m4RXk0AUhxpgL9w2F7ASnq30L8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6jx4WFsSxcRfNkKuXYBHorgo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:02
Na 2 jaar motorloos te zijn geweest (Yamaha YZF 750 R 1996 ) gisteren weer een motor op mijn naam mogen schrijven.

Het is een Suzuki GSXR 750 W 1992 geworden.
Heeft jaren lang staan te verstoffen in een loods.
Carburateurs compleet verstopt met oude benzine.

Vandaag tot 2x toe de carburateurs eronder vandaan gesleuteld en gereinigd en door geblazen met de compressor.

Maar ze loopt weer op 4 cilinders en stationair!
Ze is compleet origineel en zeer netjes met maar 41.000km op de klok.
Vorige eigenaar heeft in 17 jaar maar 6000km gereden.

Laat het seizoen maar beginnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SmzIgqaISdSyG02LvFOkZfvzbPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cu1YqYG9T3Iu6is0AVNPK7Q7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7TKUrMF2j8lEAja0qz-GO-7l-w8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KZ6SIUuqIZtPF7lepROQrA6d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VAAJR7ROaRwshC7uKlzL-4wvWRw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b0yEUjvXU92YVygu0rByEUtj.jpg?f=fotoalbum_large

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 22:13
Yamy_Daffy schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:27:
Het is een Suzuki GSXR 750.
Laat het seizoen maar beginnen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]