Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 281 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.306 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:24

Kryziek

bb || !bb

Ik schat mezelf nog in als beginnend bestuurder met 7 jaar rijervaring maar max 2000km per jaar. Denk dat gemiddeld 1000km per jaar is. Ik snap dat je op het circuit aan trailbraking enzo wil doen, maar waarom zou ik dat op de openbare weg nodig hebben?
Oprechte vraag, geen kritiek :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:03
Volgens mij als je denkt kut ik haal het niet dan heb je vaak nog genoeg over om de motor echt plat te gooien.
Ik neem aan dat niet iedereen hier met de knie aan de grond over de openbare weg gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-10 08:28
Dat vond ik wel erg nuttig aan de VRO-3 die ik een aantal jaar terug gedaan heb, noodstop in de boch oefenen met 70kph. Dat flink herhaald ook, waardoor ik nu ook onder hellingshoek goed hard met de voorrem kan / durf te remmen :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:46
Kryziek schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:29:
Ik schat mezelf nog in als beginnend bestuurder met 7 jaar rijervaring maar max 2000km per jaar. Denk dat gemiddeld 1000km per jaar is. Ik snap dat je op het circuit aan trailbraking enzo wil doen, maar waarom zou ik dat op de openbare weg nodig hebben?
Wat hij zegt:
kneusteun schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:31:
Volgens mij als je denkt kut ik haal het niet dan heb je vaak nog genoeg over om de motor echt plat te gooien.
Het zorgt voor extra stabiliteit en is ook een veilige manier om te vertragen in een bocht, daarom dat het ook veel naar voren kwam bij de paar trainings die ik heb gedaan (allemaal non-circuit, maar gericht op veilig rijden / rijden in de bergen / ...). Tijdens die trainings ook altijd wel een paar mensen die de achterrem eigenlijk nooit (actief) gebruiken die vervolgens helemaal om / mee waren met het verhaal. Maar verder is het gebruik van je achterrem ook erg praktisch bij haarspeldbochten, straat keren, wegrijden bij een stoplicht ...
kneusteun schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:31:
Ik neem aan dat niet iedereen hier met de knie aan de grond over de openbare weg gaat?
Verre van, vaak ook niet nodig :+
Chakotay schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:57:
Dat vond ik wel erg nuttig aan de VRO-3 die ik een aantal jaar terug gedaan heb, noodstop in de boch oefenen met 70kph. Dat flink herhaald ook, waardoor ik nu ook onder hellingshoek goed hard met de voorrem kan / durf te remmen :)
Daar zijn dat soort trainings inderdaad ideaal voor, om technieken aan te leren die je dan vervolgens op de openbare weg kan inzetten in hachelijke situaties en zo hopelijk wel overeind blijven :9

[ Voor 6% gewijzigd door theredone51 op 12-03-2021 15:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Door achterrem te gebruiken in de bocht houd je veel meer stabiliteit..
Met voor rem je harder, maar in een bocht gaat je hele lijn aan gort als je dat niet met beleid doet.. Achterrem is een veel veiliger keuze..
Maar beter is goed kijken en voor de bocht afremmen..

[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 12-03-2021 15:10 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Oeh dat is inderdaad een onderdeel waar ik nog onzeker over ben, mijn bochtenwerk en vooral als ik hem toch onderschat heb of als er iets onverwachts gebeurd. Zo'n VRO(-3) training lijkt mij wel wat, eens even in verdiepen.
Thx voor de uitleg iedereen, het is duidelijk! :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:46
ToolkiT schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:10:
[...]
+1, instructeur had een mooi 'mantra':
De bocht in als een oud paard, de bocht uit als een jong veulen
Of nog een andere mooie:
Geen zicht? Gas dicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

theredone51 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:14:
[...]

+1, instructeur had een mooi 'mantra':

[...]
Ik heb ooit in mn eerste jaar een onvrijwillige mini wheelie gemaakt in een bocht doordat hij veeel scherper was dan ik dacht en tegen de stoeprand omhoog vloog. Sindsdien heb ik dat goed tussen de oren inderdaad.

Ik ken hem als:
Liever de bocht in als een mietje en eruit als een baas, dan erin als een baas en eruit als een mietje (in de sloot)
Heb ook jaren op gebroken puin gereden op een crossmotor/brommer en ben daardoor een beetje angstig in bochten doordat destijds mn wielen vaak weg gleden als ik te hard ging. Daarom lijkt me zo'n cursus wel op z'n plaats om wat meer vertrouwen te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nebiros
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-10 06:42
Achterrem op een Ducati...
Als ik er met mijn voet al lekker bij zou kunnen, doet ie nog nauwelijks iets...

je kunt bij corner exit ook nog bijsturen met je gas, wel even oefenen:
YouTube: [2/2] Motorbike acceleration explained: HOW to RIDE FAST? - Track ra...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:10:
[...]

Door achterrem te gebruiken in de bocht houd je veel meer stabiliteit..
Met voor rem je harder, maar in een bocht gaat je hele lijn aan gort als je dat niet met beleid doet.. Achterrem is een veel veiliger keuze..
YouTube: Why You Need to Be Trail Braking | Motorcycle Trail Braking Explained

En dit kunnen. Pompen vasthouden, rustig loslaten tot einde bocht

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Vanmiddag een rondje gereden op die nieuwe Streetbob 114 (~94 pk en 155 Nm bij 3000 rpm), da's toch wel wat rapper dan mijn 883 :+ alsof je in je rug geschopt wordt als je het gas aanraakt.
Maar te stil, soepel en gladjes naar mijn idee, ik mis het ouderwetsche Harley gevoel wat ik zo fijn vind.

Toch blij dat HD Amsterdam 'm aanbood om mee te rijden terwijl mijn schoonzoon een proefritje op een 1200 sportster maakte, nu kan ik de Streetbob van mijn wishlist afstrepen (denk ik O-) ).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:01

steveman

Comfortabel ten onder

theredone51 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:12:
[...]

Ik zou het juist andersom adviseren, maar 1 en ander afhankelijk van de rijkunsten van de berijder.
- Achterrem in de bocht: motor zal meer inkantelen
- Voorrem in de bocht: motor heeft de neiging om zich recht te zetten

Bij een paniek / schrikreactie (k*t, bocht is een stuk krapper dan ik dacht!) en je vingers op de rem knijp je die in en ga je waarschijnlijk rechtdoor/onderuit. Met je achterrem heb je grote kans dat je de bocht nog wel kunt halen.

Ik gebruik voor- en achterrem trouwens beiden in de bocht, maar ik zou nooit iemand die nog niet veel ervaring / training heeft aanraden om zijn voorrem in de bocht te gebruiken :+
Achterrem is voor straatje keren... en klooien a la supermoto >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oit1jF17psIL7FEixH8lkRAUTds=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bpAmnkADdk8w12SaAW8p9zKT.png?f=fotoalbum_large

Zo dan. Nachtje laten staan, eens kijken of de hoek dan nog steeds boven de krik en ass-teun zweeft.
Verwacht van wel, kan op de hoek gaan staan zonder dat het een krimp geeft :)

Als ik het nog een keer zou doen, zou ik wel voor meer dan 25x25x3 gaan... Morgen nog maar wat meuk ophalen voor nog zo'n muurbevestiging voor de andere zwevende kant. Maar dan kan de heftafel mooi aan de kant staan :)

die onderste plank nog iets lager zetten trouwens
Als je de rem al licht aangelegd hebt de bocht in, kun je eerder op effectief remmen over gaan mocht dat nodig blijken. Kwam eens langs in een filmpje van canyon chasers (denk ik), die beweerden dat je het altijd moest doen... tja.

Ah! Ja, precies het fimlpje van ROFLASTC :)

[ Voor 49% gewijzigd door steveman op 12-03-2021 22:08 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:30
Haarspeldbochtjes, of andere erg krappe (langzamere) bochtjes gebruik ik altijd mijn achter rem.
Komen in Nederland niet zo veel voor maar bijvoorbeeld in de Ardennen of Eifel wel weer gebruikelijker.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

steveman schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 21:29:
Als je de rem al licht aangelegd hebt de bocht in, kun je eerder op effectief remmen over gaan mocht dat nodig blijken. Kwam eens langs in een filmpje van canyon chasers (denk ik), die beweerden dat je het altijd moest doen... tja.
Die werd net toevallig ook gedeeld, die had ik ook even gekeken, heel interessant! Die logica kan ik wel goed begrijpen. Dan is het onderuit-remmen misschien ook meteen minder aan de orde omdat je maar 1-2 mm hoeft te knijpen om te remmen en anders moet je altijd eerst door dat dooie punt heen.
Bommes schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 21:30:
[...]

Haarspeldbochtjes, of andere erg krappe (langzamere) bochtjes gebruik ik altijd mijn achter rem.
Komen in Nederland niet zo veel voor maar bijvoorbeeld in de Ardennen of Eifel wel weer gebruikelijker.
Rem je dan ook echt? Ik bedoel dat je de motor voelt trekken of is het meer lichtjes mee slepen?

Ben ondertussen geinteresseerd geraakt door deze training:
https://knmv.nl/opleidingen/vro-motortrainingen/vro-expert/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Zo'n VRO is sowieso hartstikke leuk om te doen!

... behalve dan als je zo'n bot instrument bent die een bocht te vroeg de berm in duikt, tijdens bermvluchtoefening XD

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:37
Die VRO is een echte aanrader, wij gaan de cursus ook weer volgen op 11 april aanstaande.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 07:35
Naast wat hierboven aangegeven is, ook om je ketting strak te houden bij langzaam rijden (stapvoets, koppeling, pietsje gas), of op de weg keren... Het voorkomt dat je ineens die stoten krijgt vanuit je aandrijflijn (bij stationair tokkelen, of net op die grens) en maakt het een stuk makkelijker om je motor onder controle te houden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:13
roefje schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:15:
Hallo, ben redelijk nieuw met mijn motorrijbewijs.
Ben aan het kijken naar een communicatie set en vrienden hebben al een Sena, dus die overweeg ik nu ook.
Echter hebben ze een integraalhelm en ik een systeemhelm.

Nu heb ik ergens gevonden dat hij op een systeemhelm gemonteerd kan worden, maar ik vraag me af of er iemand ervaring mee heeft, zowel met een Sena 30K of 50S en de montage op een systeemhelm.
De helm heeft nl een ingebouwde zonnevizier waarvan de bediening in de helmrand zit.
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:45:
Nou, ik heb nu een Schuberth S2 (integraalhelm) met Sena 20s Evo. Daarbij heb ik het plakvoetje gebruikt, niet de klem. Als je het goed ontvet, komt dat echt niet zomaar los. Dit zit wel relatief ver naar achteren, inderdaad ivm de bediening van het zonnevizier.

Ik wacht op de levering van een Schuberth C3 Pro (systeemhelm), met nieuw montagekitje voor diezelfde 20s Evo. Ook hier verwacht ik dat ik het plakvoetje probleemloos kan gebruiken, aangezien de helmvorm vrijwel identiek is als de S2. :)
Bij deze de toevoeging: de C3 Pro en het nieuwe plakvoetje is binnen. Tot grote hilariteit van mijn vriendin heb ik 2 avonden met de helm op op de bank gezeten om te passen. Ik moest even wennen aan het andere gewicht, maar ik heb er nu wel vertrouwen in dat ook deze helm me past.

Blijkbaar wijkt de vorm van de S2 ten opzichte van de C3 Pro toch iets af, al is het minimaal. Het grootste verschil is de rand onder langs de helmschaal, waar de schuimkraag in wordt geklemd. Bij de C3 Pro valt die een millimetertje verder terug. Daardoor gebruikte ik effectief maar de helft van het klevende oppervlak van het 3M plakkertje. Ik heb net opgelost met een dotje Bison Polymax (zwart) om dit laatste zwevende stukje alsnog vast te lijmen. Verder heb ik ook bij deze helm weer een gaatje in de schuimkraag gesmolten met behulp van een hete spijker om de bedrading doorheen te voeren. Zo wordt de bedrading nergens tussen geklemd. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:56

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Toch maar even onderhoud plegen dus besteld:

- Olie;
- Oliefilter;
- Nieuwe olieaftapdop;
- Remblokken;
- Remvloeistof;
- Remklauwen revisie setje;
- Ketting;
- Kettingpons.

Dat word weer even knutselen. Eerste dagje staat op 9 April. Mooi optijd dus hahaha.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timpy007
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:27
Om het een traditie te houden:
https://youtu.be/9GAUo8eUXeU

Conclusie: koop geen Italiaan of een Chinees, ga Engels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-10 20:45

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

timpy007 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 16:54:
Om het een traditie te houden:
https://youtu.be/9GAUo8eUXeU

Conclusie: koop geen Italiaan of een Chinees, ga Engels!
Zo goed doet Triumph het niet, zit in de middelmoot. Royal Enfield is uit India, die hebben met nieuwe fabrieken een hele kwaliteit sprong gemaakt.

Voor de rest is het Duits, Oostenrijks en Japans in de top. Italië doet het niet goed en China is beroerd.
Waarschijnlijk is er van ieder merk 1 nieuwe motor getest, dus dit is niet een representatieve steekproef.
Het geeft misschien wel een indicatie hoe schoon het productieproces is van de motoren, maar maandagmorgen modellen heb je altijd :+ .

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Wat @Grubeater inderdaad al schrijft, N=1 waarheden.
Vast iets voor te zeggen tot op zekere hoogte maar niet echt een goed onderbouwd onderzoek.

Voor mij met mijn nieuwe Italiaan: bij 1500km is er nieuwe olie ingekomen met de eerste inloop beurt.
Daarna op mijn verzoek met ongeveer 5000km nog een keer olie + filter wissel.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-10 11:08

BoltYes

This is the Way

@Tylen weet jij of de paddock alweer open is voor publiek? Wil wel weer een keer komen buurten :)

[ Voor 3% gewijzigd door BoltYes op 14-03-2021 20:27 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Hij benadrukt zelfs nog dat dit statistisch geen goede test is. Maar, wel een eerlijke, met een professionele meting en eerlijke (gekochte) motoren die als proefkonijnen zijn gebruikt. Met dat in het achterhoofd, is het wel frappant dat de stereotypes gewoon kloppen. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Ik durf ook vraagtekens te zetten bij de properheid van de afname van het sample van iedere motor, zeker als dat gedaan is op de manier die in het filmpje staat. Als ik in mijn stoffige en tochtige schuur de olie in een schone opvangbak laat lopen dan denk ik dat het eindresultaat ook niet al te best is. Dus wat ben je aan het meten, de hoeveelheid rommel in het blok, of de hoeveelheid rommel in de lucht op de meetlocatie?

[edit] maar wel een leuk filmpje om over na te denken :)

[ Voor 6% gewijzigd door Waaj op 14-03-2021 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:56

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

BoltYes schreef op zondag 14 maart 2021 @ 20:26:
@Tylen weet jij of de paddock alweer open is voor publiek? Wil wel weer een keer komen buurten :)
Nee helaas nog niet :(.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Waaj schreef op zondag 14 maart 2021 @ 20:35:
Dus wat ben je aan het meten, de hoeveelheid rommel in het blok, of de hoeveelheid rommel in de lucht op de meetlocatie?

Als ik het filmpje goed begrijp heeft hij zelf alle olie eruit getapt bij hem op locatie (zie de foto's op 1:43 en het dankwoord op 7:10) dus aannemende dat de locatie in de tussentijd niet smeriger is geworden, is dat een non-factor :Y)

Een andere factor zou wel kunnen zijn het type olie met meer/minder reinigende werking. Maar daar gaan we nooit achter komen natuurlijk

[ Voor 11% gewijzigd door tdw op 14-03-2021 21:27 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Zeau dan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7KasIQ6fWOlI2y28X3bGjBvc8w4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8xg0GUxugm3plpsyhLUEFZci.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_5Rh6dYPGkiP6qqLzG1fpFZstw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8InQTQp67eiixMLAg0Srkoll.png?f=user_large

*O*

Binnenkort maar eens langs de mileustraat, dan is er nog weer wat extra ruimte, bijvoorbeeld voor het whiteboard aan een muur :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:23

Destruction

(ex-)Automonteur

* Destruction heeft idd ook alweer e.e.a klaarstaan/liggen voor de stort :P Maar da's hier offtopic.

Om ff een update te geven mbt onze projecten:

We zijn ondertussen druk bezig met de tank en de kuip van de gele Diversion, de kuip heeft wat reparaties nodig en de tank krijgt momenteel een tank-cure behandeling vanwege de roest die wij erin aantroffen. De rode Diversion gaat deze week naar @McKaamos, zodat hij hem daar kan gaan wassen/poetsen, dan gaat de topkoffer er weer op en is-ie klaar voor de verkoop d:)b

Begin volgende week trek ik dan de Magna weer naar huis, zodat ik daar in de werkplaats mee verder kan. Deze heeft zoals eerder uitgelegd problemen met de koude start*. Hij slaat meteen aan, maar valt ook vrijwel meteen weer uit, en het lijkt dan alsof hij geen benzine krijgt. De aansturing en de werking van de pomp lijkt goed te zijn. Pomp en relais zijn vervangen, de tank gespoeld (uiteraard) en er zit een nieuw filter tussen. Dat wordt dus nog even stoeien. Het vreemde is dat als hij eenmaal loopt, hij het perfect doet. Ik heb hem afgelopen najaar nog een dag meegenomen naar diverse afspraken en toen zo'n 150-200km gereden zonder problemen _/-\o_ Dit is dus een beetje een irritant zoek probleem, maar dat komt goed en dan gaat ook de Magna de verkoop in :)

*Hiervoor hebben we hem al eens laten nakijken bij een "motorzaak", maar die kwamen met een steeds vreemdere (en verschillende) verhalen. @McKaamos kreeg het één te horen, en ik het andere. En dan was het andere verhaal niet waar, nouja dat dus..

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:58
Waaj schreef op zondag 14 maart 2021 @ 20:35:
Ik durf ook vraagtekens te zetten bij de properheid van de afname van het sample van iedere motor, zeker als dat gedaan is op de manier die in het filmpje staat. Als ik in mijn stoffige en tochtige schuur de olie in een schone opvangbak laat lopen dan denk ik dat het eindresultaat ook niet al te best is. Dus wat ben je aan het meten, de hoeveelheid rommel in het blok, of de hoeveelheid rommel in de lucht op de meetlocatie?

Vorige week kreeg ik een video van Youtube aangeraden van iemand die langsging bij Fortnine om de olie af te laten tappen. Niet informatief verder, maar wel ter illustratie :) :

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
@Destruction de man van mijn moeder handelt en beetje in van het soort motoren die jullie nu ook aan het opknappen zijn.

Hij koopt in voor een paar honderd euro, niet lopend of met lichte schade.
Hij fixt ze dan en zet ze weer met een paar honderd euro winst te koop.
Zijn redelijk unieke oplossing daarbij is dat hij ze bij de kopers thuis bezorgd, tegen een kilometervergoeding in heel Nederland.

Er zijn ook best veel mensen die gewoon ongezien een motor bij hem op deze manier kopen.
Sommige komen langs, maken en proefrit een laten hem dan de motor bezorgen.

Hij heeft er nooit meer dan 2 onderhanden, een werkt gewoon op deze manier vanuit zijn schuurtje.
Hij had een VW Caddy pickup en nu een Fiat Doblo maxi waarmee hij door heel het land motoren ophaalt en dus weg brengt.

Lijkt me wel iets voor jou/jullie.
Het zijn allemaal motoren voor rond de 1000 euro, soms een beetje meer.
Paar honderd winst dus maximaal.
De goede man is rond zijn pensioen leeftijd en werkt er verder niets meer bij.
Samen met het pensioen van mijn moeder is dat hun inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:58

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

botoo schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:14:
Vanmiddag een rondje gereden op die nieuwe Streetbob 114 (~94 pk en 155 Nm bij 3000 rpm), da's toch wel wat rapper dan mijn 883 :+ alsof je in je rug geschopt wordt als je het gas aanraakt.
Maar te stil, soepel en gladjes naar mijn idee, ik mis het ouderwetsche Harley gevoel wat ik zo fijn vind.

Toch blij dat HD Amsterdam 'm aanbood om mee te rijden terwijl mijn schoonzoon een proefritje op een 1200 sportster maakte, nu kan ik de Streetbob van mijn wishlist afstrepen (denk ik O-) ).
Zet er een Jykell and Hyde uitlaatsysteem onder, dan klinkt het een stuk beter. :9

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:54

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:58:
@Destruction de man van mijn moeder handelt en beetje in van het soort motoren die jullie nu ook aan het opknappen zijn.

Hij koopt in voor een paar honderd euro, niet lopend of met lichte schade.
Hij fixt ze dan en zet ze weer met een paar honderd euro winst te koop.
Zijn redelijk unieke oplossing daarbij is dat hij ze bij de kopers thuis bezorgd, tegen een kilometervergoeding in heel Nederland.

Er zijn ook best veel mensen die gewoon ongezien een motor bij hem op deze manier kopen.
Sommige komen langs, maken en proefrit een laten hem dan de motor bezorgen.

Hij heeft er nooit meer dan 2 onderhanden, een werkt gewoon op deze manier vanuit zijn schuurtje.
Hij had een VW Caddy pickup en nu een Fiat Doblo maxi waarmee hij door heel het land motoren ophaalt en dus weg brengt.

Lijkt me wel iets voor jou/jullie.
Het zijn allemaal motoren voor rond de 1000 euro, soms een beetje meer.
Paar honderd winst dus maximaal.
De goede man is eind zijn pensioen leeftijd een soort er verder niets meer bij.
Samen met het pensioen van mijn moeder is dat hun inkomen.
Ik heb nog een GPZ staan :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Vrijdag schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:08:
[...]
Ik heb nog een GPZ staan :9
Als je die nog even kan laten staan (iets met ruimtegebrek momenteel), en t is cheap en fixable... ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

McKaamos schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:35:
[...]

Als je die nog even kan laten staan (iets met ruimtegebrek momenteel), en t is cheap en fixable... ;)
Onlangs nog de schorsing verlengd, dus dat is ook weer gedaan. Maar het ding kost me nu elke maand wel stallingskosten, dus wat mij betreft kom je 'm gisteren ophalen :P Alleen heb ik geen idee waar ik de papieren heb :{

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ruimte is momenteel een probleem inderdaad. We zoeken nog naar extra opslagruimte, maar er zijn veel mensen op zoek naar een betaalbare garagebox :+ Heb hier nu 4 motoren staan, waaronder dus m'n eigen Fazer. En dan staat het hier echt vol. Te vol, eigenlijk. Als we nu een garagebox hadden kon bijvoorbeeld de rode Diversion daar naartoe en hadden we evt. alvast een volgend project kunnen inkopen. Kwestie van daar opbergen tot we er tijd voor hebben :P

Een DM met pics, specs en prijs mag overigens altijd.

@Bommes ik heb niet echt goede ervaringen met bezorgen zonder bezichtiging vooraf, mensen haken dan nog wel eens af. Sta je dan... :/ Bezorgen na aankoop (en tegen meerprijs) biedt ik 9 van de 10 keer wel aan :) Ook een reden waarom we die motortrailer gebouwd hebben. Hij heeft neem ik aan ook een aanhanger? Zo'n Doblo is volgens mij niet zo groot dat er een motor achterin past :p

Overigens is het hier ook een beetje de bedoeling om eerst één project af te ronden (incl. verkoop) en dan wat anders te gaan kopen. Maar we konden die 2 Diversions niet laten staan voor de prijs. En meer dan 4 motoren kan ik hier niet kwijt. De Fazer staat er immers ook :)

[ Voor 56% gewijzigd door Destruction op 15-03-2021 12:22 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@Destruction nee hij heeft geen aanhanger.
De Doblo is een maxi versie, dus hoog en lang.
Past schijnbaar alles in wat hij verhandeld.
Okay geen Goldwings maar die heb ik toch ook nog nooit bij hem gezien.
Meestal streetfigters, naked bouw projectjes dat soort dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Destruction schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:11:
Ruimte is momenteel een probleem inderdaad. We zoeken nog naar extra opslagruimte, maar er zijn veel mensen op zoek naar een betaalbare garagebox :+

Een DM met pics, specs en prijs mag overigens altijd.
Oke, daar moet ik nog even naar kijken dan. Stalling is hier niet echt naast de deur, eens kijken of ik nog ergens goede foto's heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Nog een nadeeltje gevonden van KTM... onderdelen zijn niet snel besteld.
Moet 1 lullig alu spacertje hebben en dat duurt dus nu al 2 weken en mogelijk nog een week om thuis te krijgen..... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

In elk geval gefeliciteerd @kneusteun ! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Dat is niks om te feliciteren... :P

thnx, we worden oud.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Als je er zo tegenaan kijkt dan_ben_ je al oud :P

( en nog lang niet zo oud als ik, mijn ouderwetsche pensioenleeftijd is volgende week al ) :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-10 06:56
kneusteun schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:23:
Nog een nadeeltje gevonden van KTM... onderdelen zijn niet snel besteld.
Moet 1 lullig alu spacertje hebben en dat duurt dus nu al 2 weken en mogelijk nog een week om thuis te krijgen..... :'(
dat is algeheel zo op het moment.
Zadel van een 2016 africa twin van vriend staat al een maand in backorder wordt pas in Juli verwacht
Reserve sleutels van de buell zijn de dag na aankoop ( begin februari) besteld en worden pas eind augustus verwacht :(
Corona heeft veel fabrieken als dan niet tijdelijk stilgelegd en datzelfde geldt voor toeleveranciers.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

kneusteun schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:58:
[...]

Dat is niks om te feliciteren... :P

thnx, we worden oud.. :|
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/a7/9b/23/a79b23e6739a7a75d36ab955dcb3e935.png

Mijn levensmotto :P 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timpy007
Grubeater schreef op zondag 14 maart 2021 @ 20:04:
[...]

Zo goed doet Triumph het niet, zit in de middelmoot. Royal Enfield is uit India, die hebben met nieuwe fabrieken een hele kwaliteit sprong gemaakt.

Voor de rest is het Duits, Oostenrijks en Japans in de top. Italië doet het niet goed en China is beroerd.
Waarschijnlijk is er van ieder merk 1 nieuwe motor getest, dus dit is niet een representatieve steekproef.
Het geeft misschien wel een indicatie hoe schoon het productieproces is van de motoren, maar maandagmorgen modellen heb je altijd :+ .
Excuus, zat niet goed op te letten en meende mij te herinneren dat Royal Enfield engels was!
Tuurlijk is het een ernstige N=1 en heeft hij volgens mij ook niet de verse olie getest (waar miss ook weer kwaliteitsverschil in zit). Verder geeft t wel iets van een indicatie en is het natuurlijk zoals altijd aanbevolen om verder onderzoek te doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-10 20:45

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

timpy007 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:03:
[...]

Excuus, zat niet goed op te letten en meende mij te herinneren dat Royal Enfield engels was!
[...]
Dat klopt, Royal Enfield was Brits/Engels. Het huidige Royal Enfield was eerder Enfield of India, en is ontstaan als een joint venture tussen het Britse Royal Enfield en het Indiaanse Madras Motors.

Ik wist ook niet precies hoe het zat. :Y)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
Grubeater schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 01:22:
[...]

Dat klopt, Royal Enfield was Brits/Engels. Het huidige Royal Enfield was eerder Enfield of India, en is ontstaan als een joint venture tussen het Britse Royal Enfield en het Indiaanse Madras Motors.

Ik wist ook niet precies hoe het zat. :Y)
Kijk, zo leer je iedere dag toch weer iets B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
Ik moet een brandstofniveausensor hebben voor mijn superduke 2005. Iemand enig idee? Heb Kobo al gebeld, die laten weten of die hem kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
https://www.motorcyclespareparts.eu/nl
Daar heb ik wat oem ktm parts besteld, duurt wel lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Wat is lang?

Kan het er niet echt vinden nog

58207080200

Dat is hem.

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 16-03-2021 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:51
418O2 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:20:
[...]

Wat is lang?

Kan het er niet echt vinden nog

58207080200

Dat is hem.
Heb daar ook wel wat spullen besteld in het verleden, kan niet zeggen dat ik lang vond duren. Maar dat heeft misschien ook wat met de verwachting te maken. ;)

https://www.motorcyclespareparts.eu/nl/veelgestelde-vragen
Onder het kopje levering
MSP hanteert de volgende verzendtijden voor de verschillende merken:
- Akrapovic: ongeveer 5 - 10 werkdagen
- Aprilia: ongeveer 5 - 6 werkdagen
- Derbi: ongeveer 5 - 6 werkdagen
- Gilera: ongeveer 5 - 6 werkdagen
- Honda:ongeveer 5 - 7 werkdagen
- Kawasaki:ongeveer 2 - 3 werkdagen
- KTM: ongeveer 3 - 4 werkdagen
- Moto Guzzi: ongeveer 5 - 6 werkdagen
- Piaggio: ongeveer 5 - 6 werkdagen
- Suzuki: ongeveer 2 - 5 werkdagen
- Vespa: ongeveer 5 - 6 werkdagen
- Yamaha: ongeveer 5-7 werkdagen
Wanneer bestelde onderdelen in backorder gaan kan de levertijd 2 - 3 weken worden (vanaf de datum van de bestelling).

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Thanks @mr_zippey. Ik wacht even waar Kobo mee komt (goede relatie is me ook wat waard) en de komende week ga ik ook niet rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Nou ik wacht al 2 weken 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat is wel lang, hopelijk heeft Kobo het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-10 14:54
Voor de Veefers onder ons... Wat denken jullie hiervan?
https://www.vfroc.nl/foru...it-2005-pearl-heron-blue/

Ik zat al een tijd rond te kijken voor VFR 6e gen in het blauw, maar nu zag ik toch eindelijk deze staan. Ik ga zaterdag eens even kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:00

gwystyl

Beugeltje dan maar?

psnepvangers schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:55:

Ik zat al een tijd rond te kijken voor VFR 6e gen in het blauw, maar nu zag ik toch eindelijk deze staan. Ik ga zaterdag eens even kijken.
Leuk, daar heb ik een paar ritten mee gereden met andere VFR-rijders. Volgens mij is hij vrij zuinig op zijn motor, maar houdt ook wel van flink doorrijden op zijn tijd.
Volgens mij is dat al wel het type waar de kinderziektes een beetje uit zijn. De eerste twee jaar van 6e gen waren volgens mij iets minder goed. Kijk anders ook even in dit topic voor VTEC tips

VFR is sowieso +1 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
gwystyl schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:17:
[...]

Leuk, daar heb ik een paar ritten mee gereden met andere VFR-rijders. Volgens mij is hij vrij zuinig op zijn motor, maar houdt ook wel van flink doorrijden op zijn tijd.
Volgens mij is dat al wel het type waar de kinderziektes een beetje uit zijn. De eerste twee jaar van 6e gen waren volgens mij iets minder goed. Kijk anders ook even in dit topic voor VTEC tips

VFR is sowieso +1 8)
Bedankt! Ja, dat is toch wel het fijne van een V&A post op VFROC, je kan altijd terugzien wat iemand met zijn motor heeft gedaan.

Ik ben benieuwd hoe hij is, vergeleken met de VFR800Fi.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:08
psnepvangers schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:55:

Mooie kleur, ziet er zo op het oog netjes uit. Waar je bij dat type rekening mee moet houden:
  • Kleppenstellen is een crime door het VTEC systeem en de 2 cilinderrijen, reken op Ducati prijzen als je het bij een dealer laat doen
  • Injectie synchroniseren (ja dat kan/moet ook bij injectie) is door de 2 cilinderrijen ook een hel naar het schijnt
Edit: wat is er met die koppelingshandle gebeurt? Die lijkt wel heel erg gebogen te zijn :/
Edit2: lijkt toch schade aan de linkerkant te hebben: koppelingshandle en VFR sticker is tussen de foto's ineens weg, terwijl de VFR sticker op rechts er nog wel is.

Ik zeg: verder zoeken

[ Voor 16% gewijzigd door SniperGuy op 17-03-2021 12:47 ]

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CqigasLkIIii1pEtUVSsVXjLQKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aFmCJVyjF3ttU1Y6ULpCFD7C.jpg?f=fotoalbum_large

"Probeer eens een KTM!", zeiden ze...
"Dat is stoer!", zeiden ze...

Ik: Waar is de grond gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Dat probleem had ik ook tijdens het proefrijden. Die dingen zijn zelfs voor iemand van 182cm te hoog.

Klinken wel erg lekker ;)

[ Voor 12% gewijzigd door darkkingll op 17-03-2021 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dier
  • Registratie: November 2009
Hoe staan jullie tegenover onderdelen voor de fiets van Ali?

Ik ben op zoek naar een remhendel met een iets kleinere slag i.v.m. last van mijn polsen. Nu ga ik ook proberen om op mijn R1 RN19 RN12 de remhendels nog meer in lijn met mijn armen af te stellen, maar volgens mij is dit al het geval. Ik begrijp dat als je polsen een te grote hoek hebben ten opzichte van je armen dat je dan een fysiek belastende beweging maakt bij het remmen en koppelen.

Nu zitten er op de R1 nog de standaard hendels die redelijk ver van de grips af staan. Ik zat zelf te denken dat het volgende wellicht een oplossing kan bieden:

Aliexpress remhendels

Op de Nederlandse/Europese markt zijn zulke hendels nogal prijzig, vandaar dat ik mijn soelaas elders probeer te vinden. Ik ben alleen wel huiverig om mijn remwerk aan een test te ondervinden met onderdelen van Ome Ali.

Ik ben benieuwd wat jullie daarvan vinden. Ook ben ik benieuwd of er hier nog meer SS-rijders zijn die soortgelijke probelemen hebben met betrekking tot polsen, grote afstand van hendels tot grips en een grote slag bij het remmen en koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:56
darkkingll schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:39:
Dat probleem had ik ook tijdens het proefrijden. Die dingen zijn zelfs voor iemand van 182cm te hoog.

Klinken wel erg lekker ;)
Ging met mijn 183cm prima. Daar zal precies de grens liggen dan :+

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Dan weet ik dat ik met m'n 185cm te korte benen ga hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

dier schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:42:

Ik ben op zoek naar een remhendel met een iets kleinere slag i.v.m. last van mijn polsen. Nu ga ik ook proberen om op mijn R1 RN19 de remhendels nog meer in lijn met mijn armen af te stellen, maar volgens mij is dit al het geval. Ik begrijp dat als je polsen een te grote hoek hebben ten opzichte van je armen dat je dan een fysiek belastende beweging maakt bij het remmen en koppelen.

Nu zitten er op de R1 nog de standaard hendels die redelijk ver van de grips af staan. Ik zat zelf te denken dat het volgende wellicht een oplossing kan bieden:

Aliexpress remhendels

Op de Nederlandse/Europese markt zijn zulke hendels nogal prijzig, vandaar dat ik mijn soelaas elders probeer te vinden. Ik ben alleen wel huiverig om mijn remwerk aan een test te ondervinden met onderdelen van Ome Ali.

Ik ben benieuwd wat jullie daarvan vinden. Ook ben ik benieuwd of er hier nog meer SS-rijders zijn die soortgelijke probelemen hebben met betrekking tot polsen, grote afstand van hendels tot grips en een grote slag bij het remmen en koppelen.
Heb 't al vaker gezien dat de goedkope 'China' hendels een nét wat andere pasvorm hebben waardoor de ont / be-luchting van de rempomp in 't gedrang komt.

Lullig als je na een paar bochten niet meer kunt rijden doordat je hele remmerij vastgeslagen is (en dan is 't nog maar te hopen dat je er niet al rijdend achter hoeft te gaan komen).

Op m'n R6'jes had ik altijd korte Titax rem en koppeling hendels, op m'n huidige MT10 ook weer.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy

Ik ben op zoek naar een remhendel met een iets kleinere slag i.v.m. last van mijn polsen. Nu ga ik ook proberen om op mijn R1 RN19 de remhendels nog meer in lijn met mijn armen af te stellen, maar volgens mij is dit al het geval. Ik begrijp dat als je polsen een te grote hoek hebben ten opzichte van je armen dat je dan een fysiek belastende beweging maakt bij het remmen en koppelen.

Aliexpress remhendels

Voor dergelijke problemen lekker A-merk spul uit de EU kopen. Voor 200 euro heb je echte wel een setje Titax, Vtrec of Barracuda?
Op dergelijke zaken nooit bezuinigen :X 8)7 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
chinese spiegels tot daar aan toe, maar hendels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10 12:15
Als je weet wat je koopt, kun je er prima hendels aan hebben. Zoals hierboven al aangegeven, de pasvorm kan soms iets afwijken wat in het slechtste geval een niet werkend geheel oplevert.
Anderzijds, als het allemaal wel past kun je er een prima setje aan hebben.

Ik had op m'n Appie een set Titax, erg fraai maar de rood geanodiseerde onderdelen verkleurde sneller dan het China-setje wat ik daarvoor op m'n Yammie TRX had.
Op die laatste ook nooit problemen gehad. Wat ik voor het wegrijden altijd deed is volle kracht in de hendels knijpen. Als ze dan toch breken, dan het liefst voordat ik echt rijd.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Kars Aan die verkleurde 'roze' verstellers herken je de originele Titax hendels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:29
Vrijdag schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:35:
[Afbeelding]

"Probeer eens een KTM!", zeiden ze...
"Dat is stoer!", zeiden ze...

Ik: Waar is de grond gebleven?
Ik heb voor dat soort motoren ook een krukje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dier
Will_M schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:21:
[...]

Heb 't al vaker gezien dat de goedkope 'China' hendels een nét wat andere pasvorm hebben waardoor de ont / be-luchting van de rempomp in 't gedrang komt.

Lullig als je na een paar bochten niet meer kunt rijden doordat je hele remmerij vastgeslagen is (en dan is 't nog maar te hopen dat je er niet al rijdend achter hoeft te gaan komen).

Op m'n R6'jes had ik altijd korte Titax rem en koppeling hendels, op m'n huidige MT10 ook weer.
SniperGuy schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:25:
[...]

Voor dergelijke problemen lekker A-merk spul uit de EU kopen. Voor 200 euro heb je echte wel een setje Titax, Vtrec of Barracuda?
Op dergelijke zaken nooit bezuinigen :X 8)7 |:(
Kars schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:31:
Als je weet wat je koopt, kun je er prima hendels aan hebben. Zoals hierboven al aangegeven, de pasvorm kan soms iets afwijken wat in het slechtste geval een niet werkend geheel oplevert.
Anderzijds, als het allemaal wel past kun je er een prima setje aan hebben.

Ik had op m'n Appie een set Titax, erg fraai maar de rood geanodiseerde onderdelen verkleurde sneller dan het China-setje wat ik daarvoor op m'n Yammie TRX had.
Op die laatste ook nooit problemen gehad. Wat ik voor het wegrijden altijd deed is volle kracht in de hendels knijpen. Als ze dan toch breken, dan het liefst voordat ik echt rijd.
Ik kan ze natuurlijk voor dat geld wel bestellen en mijn ervaringen hier delen (alvorens te rijden, denk aan fitment en dergelijke). Ik heb nu niet de financiële ruimte om 200 euro hendels te verantwoorden. Maar misschien moet ik dan nu helemaal niets aan gaan passen. Motorrijden heeft voor mij een therapeutische werking dus dat doe ik daarom zo veel mogelijk, alleen die pijn in, vooral m'n linker, pols is nauwelijks uit te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@dier Bij mijn motoren zit aan de linker kant de koppeling (REMMEN doen we RECHTS) ;)

Ik vrees dat je met een andere hendel daar weinig tot geen winst gaat boeken. De koppeling van een 2008 R1 / RN19 wordt middels een Bowden Kabel bediend en dat gaat met een andere hendel niet minder inspanning vergen.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 17-03-2021 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@dier ik had voor mijn VStrom een setje China handles besteld.
Gewoon dikke prima.
Ik heb zelf vroeger een jaartje of 5 als draaier/frezer gewerkt in een machine fabriek.
Kan dus best wel beoordelen of iets goed gemaakt is een de maten en beetje kloppen.
Daar was bij dat setje echt niets mis mee, gewoon dikke prima.

Ik kan misschien wel ff terug zoeken voor je waar ik ze besteld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
@dier Om de kracht te verminderen, kun je beter een Easy Clutch plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
persoonlijk vind ik het verkeerde zuinigheid. What's next, kijken of een met wattengevulde BK wellicht lekkerder zit dan een AGV? :X :X :X

[ Voor 3% gewijzigd door SniperGuy op 17-03-2021 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 15:53
Kars schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:42:
Als dat vergelijkbaar is met de assist-clutch die op veel nieuwere motoren zit, kan ik wel bevestigen dat het aanzienlijk scheelt. Mijn Z900 heeft een assist-clutch en daar moest ik de eerste paar keer echt aan wennen. Het ging in het begin voor mijn gevoel haast -te- licht.

En af-fabriek ook nog verstelbare koppeling en remhendel, ideaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dier
Will_M schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:27:
@dier Bij mijn motoren zit aan de linker kant de koppeling (REMMEN doen we RECHTS) ;)

Ik vrees dat je met een andere hendel daar weinig tot geen winst gaat boeken. De koppeling van een 2008 R1 / RN19 wordt middels een Bowden Kabel bediend en dat gaat met een andere hendel niet minder inspanning vergen.
Ik moest even zoeken waar ik de fout had gemaakt, ik heb het aangepast :p Het gaat over beide hendels van een RN12. Ik heb dat even aangepast in de originele post.
Bommes schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:41:
@dier ik had voor mijn VStrom een setje China handles besteld.
Gewoon dikke prima.
Ik heb zelf vroeger een jaartje of 5 als draaier/frezer gewerkt in een machine fabriek.
Kan dus best wel beoordelen of iets goed gemaakt is een de maten en beetje kloppen.
Daar was bij dat setje echt niets mis mee, gewoon dikke prima.

Ik kan misschien wel ff terug zoeken voor je waar ik ze besteld had.
Ik ben benieuwd welke jij besteld had dan!
Kars schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:42:
In mijn hoofd klinkt het logischer dat wanneer de hendels dichter bij de grips zitten dat je dan minder fysieke kracht hoeft uit te oefenen op het inknijpen omdat je hand al meer in een soort van vuistpositie staat. Ik zag zo een easy clutch ook voorbij komen inderdaad. Wellicht ook interessant. Ik ben er wel fan van om het uiterlijk zoveel mogelijk origineel te laten, dus ook de hendels.
SniperGuy schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:42:
persoonlijk vind ik het verkeerde zuinigheid. What's next, kijken of een met wattengevulde BK wellicht lekkerder zit dan een AGV? :X :X :X
En dit is eigenlijk ook de reden dat ik de vraag hier stel. Ik ben inderdaad ook bang dat ik daarop misschien niet moet bezuinigen. Toch lijkt me dat een stuk gevreesd aluminium niet veel te wensen over kan laten wat betreft de sterkte van het geheel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
SniperGuy schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:42:
Jij hebt toch niet de illusie dat die 200 euro setjes die je via internet bij een NL of EU webshop besteld niet in China gemaakt zijn??.

Ook die a merken worden in de lage loon landen geproduceerd.
Niets mis mee vind ik.

En heel eerlijk is het wel een beetje een dooddoener om dit soort dingen verkeerde zuinigheid te noemen.
Als je gewoon een beetje nadenkt als je dit soort dingen monteert en op let of het allemaal goed past is er niets aan de hand.
Niets verkeerds aan de zuinigheid lijkt mij, als je maar niet verwacht voor Action prijzen klaar te zijn.
De set die ik gekocht heb vanuit China was ook iets van $55 wat ook voor het materiaal en het werk een realistische prijs is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SniperGuy
Bommes schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:00:
[...]

Jij hebt toch niet de illusie dat die 200 euro setjes die je via internet bij een NL of EU webshop besteld niet in China gemaakt zijn??.

Niets mis mee vind ik.

En heel eerlijk is het wel een beetje een dooddoener om dit soort dingen verkeerde zuinigheid te noemen.
Als je gewoon een beetje nadenkt als je dit soort dingen monteert en op let of het allemaal goed past is er niets aan de hand.
Niets verkeerds aan de zuinigheid lijkt mij, als je maar niet verwacht voor Action prijzen klaar te zijn.
De set die ik gekocht heb vanuit China was ook iets van $55 wat ook voor het materiaal en het werk een realistische prijs is.
Bijna alles wordt in China gemaakt, maar ik prefereer een fabrikant die iets geeft om kwaliteitscontrole :)
Ik voel er weinig voor om handles te gebruiken die van gerecyclede blikjes in een huis-tuin-keuken smeltkroes omgesmolten worden tot iets wat de aluminium noemen.

[ Voor 8% gewijzigd door SniperGuy op 17-03-2021 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:00:
[...]

Niets mis mee vind ik.

Die 'A' merk producenten dienen zich wel aan de kwaliteitseisen van de leverancier te houden waarbij de CAD-CAM tekeningen ten alle tijden tot op een Nanometer nauwkeurig overgenomen dienen te blijven tijdens het CNC frezen van het A-Klasse materiaal.

Die kopie/clone spullen wil je écht niet vergelijken met de spullenboel welke wél aan alle eisen voldoet.

Nou zal @dier er waarschijnlijk niet mee op een circuit gaan rijden en daarmee de gehele remmerij vervolgens ook nooit gedurende een zeer korte tijd méérdere keren tot het maximale gaan belasten maar... Die fysieke spullen moet je écht niet met elkaar willen gaan vergelijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

geert_s schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:47:
[...]

Ging met mijn 183cm prima. Daar zal precies de grens liggen dan :+
Kom ik twaalf centimeter te kort ;(

spoiler:
...that's what she said ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik weet nog dat iemand beweerde dat alle rgb leds hetzelfde waren. Na 20.000 leds plakken en half jaar fixen kan ik je vertellen dat ook bij dat soort producten zeker verschil zit!!!

Dus je zoekt dan vervolgens de fabrikanten van de US/EU merken en besteld dan gewoon direct bij die fabriek.

Misschien kan je dat achterhalen bij de motoronderdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Will_M schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:07:
[...]

Die 'A' merk producenten dienen zich wel aan de kwaliteitseisen van de leverancier te houden waarbij de CAD-CAM tekeningen ten alle tijden tot op een Nanometer nauwkeurig overgenomen dienen te blijven tijdens het CNC frezen van het A-Klasse materiaal.

Die kopie/clone spullen wil je écht niet vergelijken met de spullenboel welke wél aan alle eisen voldoet.

Nou zal @dier er waarschijnlijk niet mee op een circuit gaan rijden en daarmee de gehele remmerij vervolgens ook nooit gedurende een zeer korte tijd méérdere keren tot het maximale gaan belasten maar... Die fysieke spullen moet je écht niet met elkaar willen gaan vergelijken.
En laat nou net het merendeel van de hier in de EU aangeboden spullen gewoon extract gelijk zijn aan de zelf uit China te bestellen handles.
Dat betreft geen A merken.

En voor wat betreft je opmerkingen over die A klasse spullen.
Ik denk dat je het iets te rooskleurig ziet.
De beschrijving zoals jij die doet zal misschien gelden voor een paar % van de aangeboden A-merken.
De echte niche en dus duurdere merken die zich ook in het race wereldje bevinden.
De gemiddelde consument die online shopt bij de bekendere onderdelen websites in de EU winkeld gewoon in de spullen die jij en ik ook uit China kunnen laten komen.

Nogmaals vind ik de bangmakerij en voordelen die gepost worden over omgesmolten blikjes of vast slaande remmen echt veel te kort door de bocht. En niet meer dan stemmingmakerij

Ja er komt veel rommel vandaan, maar shop je gewoon met je verstand hoeft er niets mis te zijn met spullen van Oosterse aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:47:
[...]

En laat nou net het merendeel van de hier in de EU aangeboden spullen gewoon extract gelijk zijn aan de zelf uit China te bestellen handles.
Dat betreft geen A merken.

En voor wat betreft je opmerkingen over die A klasse spullen.
Ik denk dat je het iets te rooskleurig ziet.
De beschrijving zoals jij die doet zal misschien gelden voor een paar % van de aangeboden A-merken.
De echte niche en dus duurdere merken die zich ook in het race wereldje bevinden.
De gemiddelde consument die online shopt bij de bekendere onderdelen websites in de EU winkeld gewoon in de spullen die jij en ik ook uit China kunnen laten komen.

Nogmaals vind ik de bangmakerij en voordelen die gepost worden over omgesmolten blikjes of vast slaande remmen echt veel te kort door de bocht. En niet meer dan stemmingmakerij

Ja er komt veel rommel vandaan, maar shop je gewoon met je verstand hoeft er niets mis te zijn met spullen van Oosterse aanbieders.
Alleen niet elke "koper" weet hoe hij kan beoordelen of hij rommel heeft of niet.
Er kan bespaard zijn op het soort aluminium of staal (of verwisselen van deze twee 8)7 )
Dus je kan niet iemand aanraden om ali spul te gebruiken, dat is beetje hetzelfde als financieel advies krijgen van de buurman.

Ik merk het in fijne electronica zeker dat er heel veel verschil in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 00:57
Met @Bommes , die Chinese remhendels zijn echt niet van chocolade hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:45
Ik denk dat veel mensen verbaasd zullen zijn hoeveel onderdelen van hun Europese motorfiets door Chinese toeleveranciers gefabriceerd zijn... ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Requiem19 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:48:
Ik denk dat veel mensen verbaasd zullen zijn hoeveel onderdelen van hun Europese motorfiets door Chinese toeleveranciers gefabriceerd zijn... ;).
Dat is het punt niet. Het gaat om zaken als kwaliteitsstandaarden en -controle wanneer het in NL wordt verkocht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Voordeel van de aliexpress onderdelen is dan toch wel de prijs. Bevalt het niet, mieter je het aan de kant en koop je goede. Kost je een paar euro leergeld maar misschien bevalt het ook wel.

Heb bijvoorbeeld mn frame sliders van Alie, daar kan niet zoveel mee gebeuren volgens mij :)

Heb sinds een paar dagen ook bar end mirrors van Alie voor een tientje. Maar dat is toch wel prut hoor haha
Ten eerste zou het bol glas zijn, maar dat is gewoon plat. Ze zijn best klein dus ik verwacht eigenlijk niets te zien en de kwaliteit is om van te huilen.

Sfeer impressie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVHo4mFwFWSNm2GXxagd2kkHGc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EAfRGQvZd3RLwSNNRgxs41o1.jpg?f=fotoalbum_large
De frame sliders zie je ook zitten in het voorwiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

418O2 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:27:
chinese spiegels tot daar aan toe, maar hendels...
Die spiegels wil je ook niet. Ik had ze op m'n CBR, zooi breekt gewoon af |:(

Dat soort troep wil ik echt niet meer op mijn motoren hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
SniperGuy schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:43:
[...]

Mooie kleur, ziet er zo op het oog netjes uit. Waar je bij dat type rekening mee moet houden:
  • Kleppenstellen is een crime door het VTEC systeem en de 2 cilinderrijen, reken op Ducati prijzen als je het bij een dealer laat doen
  • Injectie synchroniseren (ja dat kan/moet ook bij injectie) is door de 2 cilinderrijen ook een hel naar het schijnt
Edit: wat is er met die koppelingshandle gebeurt? Die lijkt wel heel erg gebogen te zijn :/
Edit2: lijkt toch schade aan de linkerkant te hebben: koppelingshandle en VFR sticker is tussen de foto's ineens weg, terwijl de VFR sticker op rechts er nog wel is.

Ik zeg: verder zoeken
Bedankt voor de feedback! Kleppenstellen ben ik inderdaad van op de hoogte, hij zal waarschijnlijk al bijna aan zijn tweede beurt ervan toe zijn.

Ik ga toch een kijkje nemen. Volgens hem zijn de bovenste foto's van toen hij hem kocht, toen zaten er geen logo's op. Heeft toen later de originele logo's nog besteld en erop gedaan. Koppelingshandel is volgens hem puur de foto.

Ook als ik zijn posthistorie terugkijk, klopt zijn verhaal netjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 23:56

4x2

lộn xộn quá

Hit & Miss, voor voorgaande VFR'en & m'n VTR werk(t)en ze prima, op de MSX waren ze hopeloos (speling, gigantische vrije slag etc)

Gewoon proberen en goed vergelijken naast de originele....
Will_M schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:07:
[...]
Zal wel meevallen met die nanometer precisie...
Toleranties
De onderstaande tabel geeft een overzicht van de standaardtoleranties van de onderdelen die zijn geproduceerd door gecertificeerde productiepartners van 3D Hubs. Toleranties tot 0,020 mm zijn op aanvraag beschikbaar.

Onderdeelgrootte/afmeting Tolerantie Hoekigheid
< 300 mm ± 0,125 mm ± 0,5°
< 600 mm ± 0,250 mm ± 1,0°
< 900 mm ± 0,400 mm ± 1,0°
Kleinste tolerantie: ±0,020 mm Strakkere toleranties worden geval per geval bekeken met uw technische tekeningen.
Linkje

[ Voor 44% gewijzigd door 4x2 op 18-03-2021 07:12 ]

leeg

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• tiies
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-10 16:35
Na vorige week proefgereden te hebben, gisteren mijn eerste motor opgehaald; Honda CB650f uit 2017. Gelijk de eerste rit erop zitten van Tilburg naar Amsterdam (thuis). Erg fijne machine om mee te beginnen denk ik zo!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/foZqGSkXbE4xMiPGaYp9rzMQ-lc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l866JU8v4MHSEbV2aSCpvLR2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Gefeliciteerd, @tiies! Veel veilige km's toegewenst! :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Precedente
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-10 11:54
Leuk om mee te lezen met de motorliefhebbers hier!

Ik heb deze Yamaha XSR700 geïmporteerd vanuit Duitsland. Scheelt toch wel een hoop met de prijzen daar.
Hier staat hij de shinen bij de RDW:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AFmpFivp3HJYta9LviwTmQmFo8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ppJjrkWvBe6J0zCqNxQtx4N.jpg?f=fotoalbum_large

Binnenkort eens kijken naar een andere uitlaat. Het mag wat dieper, maar ik ben vooral bang dat het al snel heel erg luid word. Hebben jullie tips?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 23:48

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Gefeliciteerd met je aanwinst @Precedente
Precedente schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 08:57:
Binnenkort eens kijken naar een andere uitlaat. Het mag wat dieper, maar ik ben vooral bang dat het al snel heel erg luid word. Hebben jullie tips?
Demper eruit, klinkt heerlijk open pijpen en schijnt ook levens te redden :+

* LankHoar rent hard weg

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Here we go again... :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kars
LankHoar schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:25:
Gefeliciteerd met je aanwinst @Precedente

[...]

Demper eruit, klinkt heerlijk open pijpen en schijnt ook levens te redden :+

* LankHoar rent hard weg
"Luid pijpen redt levens!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Precedente
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-10 11:54
Haha, het was niet mijn intentie om een oude berenput open te maken :D

Heeft trouwens ook iemand een mooie oplossing om de lader van de navigatie/telefoon via het contact te laten lopen? Dat er alleen stroom is wanneer de motor op contact/aanstaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
Precedente schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:18:
[...]

Haha, het was niet mijn intentie om een oude berenput open te maken :D

Heeft trouwens ook iemand een mooie oplossing om de lader van de navigatie/telefoon via het contact te laten lopen? Dat er alleen stroom is wanneer de motor op contact/aanstaat?
Beste is via een relais, welke je laat schakelen op bijv. je achterlicht of stadslicht. Wel ff zwevende zekering tussen plaatsen (10A oid).

-edit- onderstaande oplossing is nog mooier :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kars op 18-03-2021 11:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:43
@Precedente Zoek even naar jouw motor specifiek of er accesoire aansluitingen zijn. Bij die van mij (KTM) hingen er twee geschakelde + gezekerde aansluitingen klaar onder het dashboard.
Makkelijker dan kabels doorverbinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
De saga van de niet startende Super Tenere gaat verder. De monteur heeft de motor gisteren opgehaald. Bij het demonstreren van het probleem stonk de motor naar benzine (dus brandstof is ok) en kwam er ook een enkel plofje (dus er zou een vonk moeten zijn). Maar, de motor ging wel langzaam rond. Te langzaam.

Vandaag de startmotor bekeken, en de koolborstels zijn nog prima. Maar er zit wel ook een kortsluiting in het anker van de startmotor.
Nieuw kost zo'n ding 700 euro. :o
Maar, in de buurt ligt er ook nog een tweedehands voor een leuk prijsje. Die proberen we eerst.
Mocht dat geen gelukkige keuze blijken te zijn, kunnen we altijd nog de tip van @Thoit opvolgen en de startmotor laten reviseren. En hopelijk was dit dan het probleem.

Dit zou ook direct deels kunnen verklaren waarom de accu zo snel gesloopt was. Wat ik alleen niet snap, is waarom er geen zekering uit is geklapt. 8)7

Pagina: 1 ... 281 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.