Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 280 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.300 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik was jarenlang optimate fan, maar die koken dus je accu droog.
Nu ctek :Y geen gedoe.

Etwas anderes: @mphilipp ik weet uit betrouwbare bron dat je een c4 (welke communicatie?) hebt. Kan je dan met het wonderwiel het volume regelen van muziekjes?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:33
Hier geen optimate maar enkele druppelladers en bij alle motoren: thuis komen, parkeren, aan de druppellader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Gisteren voor het eerst weer een ritje gemaakt dit jaar. Mijn accu was inmiddels ook op en voor de vervanger naar BOKS Motyre in Duiven gereden. Was nog onder nul toen ik 's-ochtends wegreed. Ondanks de kou toch heerlijk gereden.

Even onbeschaamd reclame maken voor BOKS Motyre, Wim Boks is echt een aardige kerel en de gehanteerde prijzen zijn ook heel redelijk. Niet alleen snel, snel de accu vervangen maar ook even controleren of de dynamo de boel goed oplaadt. Anders sta je zo weer met een lege accu.

Thuis heb ik ook een Optimate 4 lader en hang de motor in de winter periode aan de laadkabel. Wel een tijdschakelaar ertussen zodat het laden niet continu gaat (1,5 uur aan per dag zeg maar). Is dit eventueel schadelijk voor de accu? Zou het dan bijvoorbeeld beter zijn om het 'laden' 1 keer per week te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dier
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:08
DrivinUCrazy schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:53:
[...]

Volgens mij mis ik iets. De optimate is vooral bedoeld voor als de motor stil staat. Ik gebruik mijn motor 10-11 maanden per jaar. Dus inderdaad, de optimate hangt er maar zelden aan: alleen tijdens de winterstop.

Maar dat doe ik dus verkeerd? Ik moet de Optimate er altijd op aansluiten? :)
Enne, mag die wel los als ik ga rijden? :+
Mij is verteld dat een druppel 1 keer per maand voor 24 uur voldoende is voor onderhoud. De accu van de motor van mijn moeder ging tot twee keer toe stuk na vervanging. Die druppel hing er 24/7 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:45

mphilipp

Romanes eunt domus

teacher schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:00:
Etwas anderes: @mphilipp ik weet uit betrouwbare bron dat je een c4 (welke communicatie?) hebt. Kan je dan met het wonderwiel het volume regelen van muziekjes?
Ik heb een C4 Pro met de Schuberth communicatie. Ik weet eerlijk gezegd niet of je dat kunt regelen met het wonderwiel. Ik doe a)geen muziek op de motor en b)zeker niet via de BMW audio toestand. Als je de comm aan de motor koppelt kun je volgens mij wel het volume regelen, maar ik weet het niet zeker. Ik heb 'm niet meer aan de motor gekoppeld want dat voegt niets toe. Ook niet toen ik de BMW navi nog had. Die had ik gewoon aan de helm gekoppeld. Nu heb ik de tablet aan de helm gekoppeld (en de telefoon natuurlijk).

Ik meen mij te herinneren dat je op een of andere kromme manier alleen maar alle 'voordelen' van de motorkoppeling hebt met een BMW helm. Het voordeel ervan is minimaal en hoe vaak regel je nou het volume op je helm?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:52

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@DrivinUCrazy Een motor die in orde is, kan weken zonder lader en start dan gewoon. In principe hoef je dan geen lader aan te sluiten. Maar soms heb je wel een lekstroompje of je accu is slecht. Dan wordt er dus niet gereden als je dat net van plan was.

Een Optimate of CTEK-lader is een onderhoudslader en doet meer dan druppelen. Je kan deze 24/7/365 aangesloten laden, mits je niet een model hebt uit het jaar kruik. Het is zelfs aan te bevelen.

@teacher hier jaren CTEK en Optimate in gebruik gehad. Allebei prima dingen, geen droogkoken :N

[ Voor 28% gewijzigd door Joepla op 07-03-2021 16:08 ]

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:56
teacher schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:00:
Ik was jarenlang optimate fan, maar die koken dus je accu droog.
Nu ctek :Y geen gedoe.

Heb zelf ook jaren een optimate gehad, helaas kapot laten vallen maar als die je echt je accu droogkookt kan dat betekenen dat de lader defect is, wat natuurlijk ook met een C-Tek kan gebeuren. Of je motor zelf heeft teveel bijgeladen waardoor de accu al defect was voordat ie weer aan de optimate ging ;)

Gisteren via internet de crosser verkocht na digitaal contact incl foto's fimpjes enzovoorts en hij heeft ook aanbetaald via de bank. Vanochtend gaf ie nog een ophaaltijd door voor morgen krijg ik zojuist telefoontje met raar verhaal over teveel rekeningen waar zijn vriendin gisterenavond mee zou zijn komen aanzetten. Wat natuurlijk erg raar is al de vriendin zelf ook ( als verassing) op dezelfde motor heeft geboden. Uiteindelijk maar gevraagd wat ie nu wilde, of ik de aanbetaling terug wilde betalen want hij had het geld dus niet :?
Had nog een andere koper die inmiddels geen interesse meer heeft natuurlijk |:(

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:03
eerst geld tellen, dan vrouw vertellen en daarna pas bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@harley Je had een deal, de aanbetaling zorgt dat de koper zich aan de mondelinge afspraak houdt. Persoonlijk zou ik het terugbetalen, anders krijg je een berg ellende en gezeur dat het het vast niet waard is.

Ik had een zeer vriendelijke koper voor mijn motor die ik onlangs verkocht heb. Vader en zoon kwamen van ver, boden een reële prijs en deden een kleine aanbetaling. Lieten nog weten allebei erg blij te zijn na de eerste rit. Leuk (maar bijna uitzonderlijk) dat het soms ook zo kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Optimate 3 en 4, beide zelfde gedrag op een dikke k75 accus.

@mphilipp ik heb nu een c3 pro, die op zich nog prima is. Maar als ik muziekje luister moet ik harder/zachter doen via de drukknopjes in de kraag, terwijl ik nu zon handig stuurwieltje heb.... *stom

En hiervoor had ik bmw systeemhelm, met bmw bluetooth, maarja.... toen had ik nog geen k1600 8)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-10 23:31
Nee hoor @Joepla , dat hoeft zeker geen uitzondering te zijn. Toen ik voor mijn Yamaha ging had ik nog geen pasje, dus een maatje mee genomen. Alles zag er netjes uit, hij heeft gereden en ondertussen stond ik wat met de eigenaar te ouwehoeren. Toen mijn maatje terug stak ie zijn duimpje op en vroeg ik de verkoper voor een tikkie / rekeningnummer. Verkoper vroeg stomverbaasd of ik niet deed onderhandelen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Met de verkoop van een motor vorig jaar ging het ook vrij makkelijk.
Ook al op voorhand verkocht na prijs overeengekomen te hebben. Had veel detailfoto's en op verzoek een filmpje met alle minpunten. Toen die kwam ophalen was die verbaasd dat de motor zo netjes was, want in het echt kon je de meeste minpunten amper zien, zelfs na aanwijzen. Nog een heel tijdje staan ouwehoeren over motoren ( want dan doen motorrijders onder elkaar) en de motor opgeladen op de aanhanger, zelfs zonder proefrit.

Het zijn geen nieuwe dingen die je verkoopt dus als je eerlijk bent weet iedereen waar die aan toe is.
Ben dan ook van mening dat je beter eerlijk vooraf kunt zijn IPV verassingen achteraf.

Helaas denkt niet iedereen zo, ben wel eens voor een motor ben wezen kijken waar toch het een en ander niet aan klopte. Bijvoorbeeld niet kloppende kmstanden wat aantoonbaar via onderhoudsboekje te herleiden was. Elektronische problemen ondanks dat hier specifiek op voorhand om gevraagd was en ontkend werd maar toen ik er was wist ie wel degelijk ervan maar had gehoopt dat ik het geen probleem vond 8)7
Ik stel vragen en verwacht geen nieuwe maar wel een eerlijk antwoord op mijn vragen, die stel ik om op voorhad te beslissen of het interessant is.

Heb zelfs ooit op een gegeven moment een prijs afgesproken maar dan moest ik wel direct op komen halen. Ik vrij genomen op het werk en direct daarheen gereden. Daar ter plekke wilde die ineens meer geld hebben want er waren mensen die intussen nog meer hadden geboden., daar ging ik natuurlijk niet mee akkoord. Ingeladen & afgerekend en terwijl ik aan het inladen was kwamen er nog 2 andere kopers die dus allebei meer hadden geboden en ook direct kwamen ophalen 8)7 Ze hadden mij zelf een meerprijs geboden als ik hem weer uitlaadde en aan hun verkocht. Ben lekker aangereden naar huis en die 2 anderen hebben het lekker zelf mogen uitvechten met de verkoper. Maar persoonlijk zou ik dat dus nooit doen. Afspraak is afspraak toch ?
Joepla schreef op zondag 7 maart 2021 @ 16:41:
@harley Je had een deal, de aanbetaling zorgt dat de koper zich aan de mondelinge afspraak houdt. Persoonlijk zou ik het terugbetalen, anders krijg je een berg ellende en gezeur dat het het vast niet waard is.
....
Maar dat is het hem dus, wat heeft een aanbetaling dan voor nut als je toch de afspraken niet nakomt en je geld terug krijgt?
Dan had ik net zo goed geen aanbetaling kunnen vragen.....

[ Voor 61% gewijzigd door harley op 07-03-2021 17:36 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@TWCRay Dat zijn de betere momenten. Ik wissel soms van motor en dan kom je vooral via MP soms zeer bijzondere karakters tegen, die je onder motorrijders niet verwacht (naïef, ik weet het). Ik heb de beste ervaring als iemand via een kennis-van oid op je af komt. Dan is er meestal serieus interesse en gaat het soepeltjes. Iedereen blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
teacher schreef op zondag 7 maart 2021 @ 16:43:
Optimate 3 en 4, beide zelfde gedrag op een dikke k75 accus.

@mphilipp ik heb nu een c3 pro, die op zich nog prima is. Maar als ik muziekje luister moet ik harder/zachter doen via de drukknopjes in de kraag, terwijl ik nu zon handig stuurwieltje heb.... *stom

En hiervoor had ik bmw systeemhelm, met bmw bluetooth, maarja.... toen had ik nog geen k1600 8)
Waarom überhaupt wieltje of knopje gebruiken als ‘hey Cardo, volume up’ perfect werkt? Kijk mama, zonder handen 🤗

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
FBTN schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:11:
[...]

Waarom überhaupt wieltje of knopje gebruiken als ‘hey Cardo, volume up’ perfect werkt? Kijk mama, zonder handen 🤗
Sterker nog, je stelt het in en hij past automagisch het volume aan op het lawaai om je heen! werkt erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

harley schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:08:
Maar dat is het hem dus, wat heeft een aanbetaling dan voor nut als je toch de afspraken niet nakomt en je geld terug krijgt?
Dan had ik net zo goed geen aanbetaling kunnen vragen.....
Yep, je staat vast in je recht om de aanbetaling (/handgeld) te houden. Je kunt hem zelfs aan de mondelinge afspraak houden. Tot zover de theorie. Je zult zelf de afweging moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

teacher schreef op zondag 7 maart 2021 @ 16:43:

Ah, ok. Bij mij zitten die knopjes niet op een onhandige plek. Maar ik doe sowieso geen muziek. Mijn vriendin heeft ook een Schubert met een intercom setje dus we kunnen makkelijker met elkaar kletsen. En natuurlijk af en toe de navi aanwijzingen. Maar meestal kijk ik gewoon naar het plaatje.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
mphilipp schreef op zondag 7 maart 2021 @ 19:30:
[...]

Ah, ok. Bij mij zitten die knopjes niet op een onhandige plek. Maar ik doe sowieso geen muziek. Mijn vriendin heeft ook een Schubert met een intercom setje dus we kunnen makkelijker met elkaar kletsen. En natuurlijk af en toe de navi aanwijzingen. Maar meestal kijk ik gewoon naar het plaatje.
Met freecom deel ik gewoon muziek/radio/podcast/luisterboek met diegene met wie ik rij en dan mute hij als je gaat praten. Voor een klein toertje niet nodig, maar als je wat meer km’s maakt is het ideaal. Maar ik ken meer mensen die inderdaad liever alleen de motor en de wind horen.

Uiteindelijk kunnen die apparaten best veel en ik vind het ideaal. Het feit dat Siri ook gewoon werkt is ook heerlijk. Van navigatie zetten tot even berichtje of belletje naar huis of zelfs thuis vast de verwarming aanzetten 😂 (we blijven tweakers)

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:15
Ik zag dat ik nog niet in de OP sta, mag dat bij deze?

De Aprilia RSV is inmiddels de deur uit, sinds vorige maand is daar een mooie Yamaha TDM 850 uit 2001 voor terug gekomen.

Plaatje erbij :)
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zGDZ4YPq/IMG-20210120-122039.jpg

Regio is Gelderland.
-edit- @lolgast @timmie271 hierbij een notificatie :)

[ Voor 12% gewijzigd door Kars op 08-03-2021 13:34 ]

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:29
Mooie TDM, @Kars! Die kleurstelling heb ik nog niet vaak gezien. Ziet er ook goed uit voor een motor van 20 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:15
Ja hij is echt nog heel netjes. De vorige eigenaar is er super zuinig op geweest en dat is zeker te zien. De motor is in 2003 als 'new old stock' vanuit Duitsland naar NL gekomen en maar 1 eigenaar gehad.

Wel bijzonder, er stonden twee maand geleden hier twee sportieve Italiaanse karakterfietsen in de garage (de RSV en de Duc 600SS van mijn vrouw), nu twee cross-overs (de TDM en een BMW Scarver) :)

[ Voor 13% gewijzigd door Kars op 08-03-2021 16:58 ]

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 22:13
Kars schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:57:
Ja hij is echt nog heel netjes. De vorige eigenaar is er super zuinig op geweest en dat is zeker te zien. De motor is in 2003 als 'new old stock' vanuit Duitsland naar NL gekomen en maar 1 eigenaar gehad.

Wel bijzonder, er stonden twee maand geleden hier twee sportieve Italiaanse karakterfietsen in de garage (de RSV en de Duc 600SS van mijn vrouw), nu twee cross-overs (de TDM en een BMW Scarver) :)
da's leuk :*) ;
toen ik vorig jaar precies om deze tijd op zoek was naar een motor stond de Scarver hoog op mijn lijstje (niet te zwaar, bijzonder uiterlijk en erg positieve reviews) en kon ik een TDM in deze kleur overnemen van een vriend.

De TDM vond ik toen nog te krachtig (77 pk), ik ben toen voor een Aprilia Pegaso 650 gegaan (47 pk) met ongeveer het blok wat ook onder de Scarver ligt.
Inmiddels staan er in de garage een oude Suzuki met (ooit) 135 pk en een wat-jongere-Triumph met 125 pk (ECU getuned, voor de kritische meelezer ;) ), maar ik ben blij dat ik met die lichtere Aprilia begonnen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roefje
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10 13:37
Hallo, ben redelijk nieuw met mijn motorrijbewijs.
Ben aan het kijken naar een communicatie set en vrienden hebben al een Sena, dus die overweeg ik nu ook.
Echter hebben ze een integraalhelm en ik een systeemhelm.

Nu heb ik ergens gevonden dat hij op een systeemhelm gemonteerd kan worden, maar ik vraag me af of er iemand ervaring mee heeft, zowel met een Sena 30K of 50S en de montage op een systeemhelm.
De helm heeft nl een ingebouwde zonnevizier waarvan de bediening in de helmrand zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:20
Nou, ik heb nu een Schuberth S2 (integraalhelm) met Sena 20s Evo. Daarbij heb ik het plakvoetje gebruikt, niet de klem. Als je het goed ontvet, komt dat echt niet zomaar los. Dit zit wel relatief ver naar achteren, inderdaad ivm de bediening van het zonnevizier.

Ik wacht op de levering van een Schuberth C3 Pro (systeemhelm), met nieuw montagekitje voor diezelfde 20s Evo. Ook hier verwacht ik dat ik het plakvoetje probleemloos kan gebruiken, aangezien de helmvorm vrijwel identiek is als de S2. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roefje
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10 13:37
Thnx, daar kan ik wel wat mee.
Ga nog even wat googlen naar de specs van de 2 Sena's en zal dan even kijken wat ik doe.

Ook handig om te weten dat het plakvoetje goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Voorwaarde is dat je het goed ontvet, een zo vlak mogelijk oppervlak hebt (let wel, die plakkertjes zijn van schuim dus iets aan tolerantie heb je wel), en dat je de lijm eerst een dag of zo laat 'uitharden'.
Pluspunten als je tijdens dit uitharden wat druk weet te zetten zodat het wordt aangedrukt.

Ik heb wel eens glasplaten op een machine moeten bevestigen met 3M tape. Met 3 man niet meer er van af te krijgen, dus vergis je niet hoe stevig zo'n lijmverbinding kan zijn. :o

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• lorum
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-09 23:11
Van het weekend een "nieuwe" benzinetank op de kop getikt voor mijn Bandit uit 2007 en deze opnieuw gespoten/gelakt. Heeft nog een beetje een sinaasappelschil, maar ik hoop dat polijsten daar wel iets mee doet :) verder erg tevreden mee, de verf matcht ook erg goed bij het origineel.

[ Voor 40% gewijzigd door lorum op 24-07-2022 12:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
FBTN schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:11:
[...]

Omdat ik graag mee zing met de muziek in mijn helm en dan continu te horen kreeg dat het een "onbekend" commando was... :X
Dus heb ik die voice bediening meteen tijdens de eerste rit uit gezet..

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:31:
[...]

Omdat ik graag mee zing met de muziek in mijn helm en dan continu te horen kreeg dat het een "onbekend" commando was... :X
Dus heb ik die voice bediening meteen tijdens de eerste rit uit gezet..
Huh?! zit er dan in de tekst "hey cardo?" want ik kan echt lullen wat ik wil maar ik moet echt "hey Cardo" zeggen of "hey siri" voordat hij wat doet?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-10 20:12
Ik wil wat autoshampoo voor de motor halen om de motor te poetsen en waxen voordat het mooie weer begint. Ik had de Turtle Wax MAX Power op het oog, maar bij de beschrijving staat dat die ook wax deeltjes verwijdert. Bestaat er ook shampoo die dat niet doet waarbij je ook gewoon een keer snel met een doek/shampoo erover heen kan gaan zonder dat de waxlaag er meteen afgaat? Ik zag hier ergens al Dasty voorbij komen, maar het schijnt dat die nogal vlekken op sommige oppervlakken.

Edit: oke bij nadere inspectie zijn er blijkbaar meerdere reinigingsniveaus waarbij de eerste ph-neutraal is en geschikt voor een snelle schoonmaakbeurt

[ Voor 13% gewijzigd door Kyumia op 10-03-2021 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:11
Kyumia schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 18:21:
Ik wil wat autoshampoo voor de motor halen om de motor te poetsen en waxen voordat het mooie weer begint. Ik had de Turtle Wax MAX Power op het oog, maar bij de beschrijving staat dat die ook wax deeltjes verwijdert. Bestaat er ook shampoo die dat niet doet waarbij je ook gewoon een keer snel met een doek/shampoo erover heen kan gaan zonder dat de waxlaag er meteen afgaat? Ik zag hier ergens al Dasty voorbij komen, maar het schijnt dat die nogal vlekken op sommige oppervlakken.
Ik heb twee flesjes van het merk 'Chemical Guys'. Is speciaal voor mat afgewerkte panelen, maar ze hebben uiteraard ook vanalles voor glimmend metaal. Geen idee meer waarom ik het heb, maar werd mij ergens aangeraden. Leuk voordeel, de shampoo ruikt licht naar kersen kauwgom.

Ze hebben ook shampoos voor de motor: https://www.chemicalguys.eu/motor/
Is geen goedkoop merk, maar daarom juist erg goed spul!

[ Voor 7% gewijzigd door Leviathius op 10-03-2021 18:33 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Hkuit
Hkuit schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:22:
[Afbeelding]

Ze is wel heel erg mooi hè... Ik denk dat ik het maar ga doen 😍
En ik heb het gedaan; vanmiddag heb ik haar opgehaald en de Topkoffer Triumph ingeruild. Mijn 4e motor in precies één jaar, maar na motoren uit 2003, 1989 en 2001 nu dan toch een bijna nieuwe; 2018.
Bijna helemaal standaard (extra's zijn middenbok, handvatverwarming, chrome duo-beugel, orginele valdoppen, rvs plaatje op tellerpartij, aldus de verkoper :) ).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m6tnMLWO_wBrpvWlgrX_2wVpcuM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Z9F54JHcCBr2DIXyRNJbYcs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hfwaphwgdEaaQG0GOJqE0xK4oKw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nr5uCnzbnt21JNHnlqBytttS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
kneusteun schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:35:
[...]

Huh?! zit er dan in de tekst "hey cardo?" want ik kan echt lullen wat ik wil maar ik moet echt "hey Cardo" zeggen of "hey siri" voordat hij wat doet?!?!
Nee inderdaad, vreemd maar ik weet toch zeker dat het ding regelmatig terug praatte tegen mij om te vertellen dat ik onbekende commando's aan het uitkramen was... 8)7

In na navolging op een van Ryan F-nine zijn laatste filmpjes:
https://www.motea.com/nl/...tJDvnpHdG0MsaAmpyEALw_wcB
Niet eens heel duur voor zo een vest.

Ik heb laatst zo een oranje D30 rugprotector gekocht, volgens mij ook al weer iets van 35 euro.
In dat licht gezien valt dat airbag vest echt wel mee.
Zeker omdat ik toch al het denken was om ook een nek protector te gaan aanschaffen.

@Hkuit wat een mooie fiets zeg (y)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:26

Vrijdag

De Zwarte

Hkuit schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 18:56:
[...]

En ik heb het gedaan; vanmiddag heb ik haar opgehaald en de Topkoffer Triumph ingeruild. Mijn 4e motor in precies één jaar, maar na motoren uit 2003, 1989 en 2001 nu dan toch een bijna nieuwe; 2018.
Bijna helemaal standaard (extra's zijn middenbok, handvatverwarming, chrome duo-beugel, orginele valdoppen, rvs plaatje op tellerpartij, aldus de verkoper :) ).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Weet je wat er goed op zou staan...... ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:06
Vrijdag schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:31:
[...]

Een chemisch toilet in de vorm van een topkoffer?

@Hkuit mooi ding, ga je vast en zeker veel plezier mee beleven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 00:57
Hkuit schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 18:56:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vanwaar die vele motoren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-10 20:45

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Kapot schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:51:
[...]

Vanwaar die vele motoren?
Het ideale aantal motoren om te bezitten is N+1, @Hkuit is gewoon wat verder dan de meeste. :+
Zelf heb ik nu 2 motoren.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Grubeater schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:04:
[...]

Het ideale aantal motoren om te bezitten is N+1, @Hkuit is gewoon wat verder dan de meeste. :+
Nee @Hkuit ruilt in! Dus dat is niet N+1, dat is N + 1 - 1.

Maar inderdaad, op één been kan je niet staan. Hier ook 2 stuks :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
[...]

Ik heb er ook nog maar 2 hoor; de Aprilia was de eerste, vorig jaar op 8 maart opgehaald. Die heb ik in januari geruild tegen de Triumph (met een beetje bijbetaling). De Triumph Topkoffer heb ik vanmiddag ingeruild tegen de wonderschone Kawasaki.

Nummer 2 is Dikke Suus, een bijna 32 jaar oude Suzuki GSX1100F die ook in augustus heb gekocht om mee te doen aan de 500 euro Challenge 2021 van Motor-forum.nl. Die tocht is echter gecancelled vanwege corona. Misschien dat er wel nog een (of meerdere) kleinere groepen gaan rijden, dat wacht ik nog even af.

Anders denk dat ik Suus weer verkoop, want ze voegt weinig toe aan de Kawasaki; het is geen allroad of zo waarmee ik hele andere tochten kan rijden, bedoel ik.

Maar zo heb ik dus 4 motoren in 1 jaar op mijn naam gesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
[...]

Ik heb ‘m nog, dus als je geïnteresseerd bent....;)

Anders schroef ik hem achterop de Kawasaki, past volgens mij perfect bij de vloeiende lijnen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Inruilen maakt huilen! Ik verzamel ze ook gewoon allemaal 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:44
Ik heb er twee ingeruild op 1. Vond het wel best. Zoveel rij ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kneusteun schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:57:
Inruilen maakt huilen! Ik verzamel ze ook gewoon allemaal 😂
Tja, ik had toch echt de opbrengst van de S1000RR nodig om de R1250RS mee te kunnen bekostigen ;)

En helemaal geen spijt van, ondanks dat de S1000RR echt een super motor was. De RS is wat minder extreem, maar daardoor veel veelzijdiger en niet minder leuk.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
[...]

En mooie rood harige??
Hkuit schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:54:
[...]

Ik heb er ook nog maar 2 hoor; de Aprilia was de eerste, vorig jaar op 8 maart opgehaald. Die heb ik in januari geruild tegen de Triumph
Eigenlijk wel zonde want jij had toch zo een toffe speciale uitvoering van een Pegaso?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KzfBKgzaK1BcUtn2BfLvUB-iwVE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/D43ObCUrKlHvEQLDLIW5EzIi.jpg?f=user_large

8)

oké, het is niet exáct dezelfde motor, maar soit :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
noes schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:00:
[...]

Tja, ik had toch echt de opbrengst van de S1000RR nodig om de R1250RS mee te kunnen bekostigen ;)

En helemaal geen spijt van, ondanks dat de S1000RR echt een super motor was. De RS is wat minder extreem, maar daardoor veel veelzijdiger en niet minder leuk.
Heb zoveel spijt gehad van de verkoop van mijn xtz750. Nu heb ik nog een verzameling verschillende fietsen die samen alles zo’n beetje dekken. Ik wil alleen nog een keer een echte crosser ernaast, als mijn polsen beter zijn komt er vast ook nog wel een echte racer bij.
Moet wel zeggen dat naast de garage nu de schuur dus wel uitgebouwd moet worden.....

Edit: de vrouw laat deze week de bmw ophalen 😭 maar komt wel een gloednieuwe sv650 voor in de plaats dus dat is wel nice. Mooie is dat ik wel op alle motoren van de vrouw pas maar andersom niet 😂

[ Voor 12% gewijzigd door kneusteun op 10-03-2021 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:23

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Exact dit. Zelf heb ik momenteel 5 motoren. Al ben ik van 3 motoren voor zo'nbeetje de helft eigenaar, gedeeld eigendom met @McKaamos :) En van die 5 staat er ééntje niet op mijn naam, de Magna.

Fazer 600 '00, m'n eigen motor
Magna 500 '85, projectbike met McKaamos dus
Diversion 600 '91, ^^
Diversion 600 '94, 25kW ^^
Diversion 900 '95, op papier een motor. In werkelijkheid een hoopje ijzer :+

[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 10-03-2021 22:17 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:58
roefje schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:15:
Hallo, ben redelijk nieuw met mijn motorrijbewijs.
Ben aan het kijken naar een communicatie set en vrienden hebben al een Sena, dus die overweeg ik nu ook.
Echter hebben ze een integraalhelm en ik een systeemhelm.

Nu heb ik ergens gevonden dat hij op een systeemhelm gemonteerd kan worden, maar ik vraag me af of er iemand ervaring mee heeft, zowel met een Sena 30K of 50S en de montage op een systeemhelm.
De helm heeft nl een ingebouwde zonnevizier waarvan de bediening in de helmrand zit.
Ik heb de Sena 20S in combinatie met de Schuberth C4. Daar paste ook zo’n mooie insteek Sena in maar de 20S had ik al en heeft betere specs. Gaat prima :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 20:44
Destruction schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:16:
[...]

Exact dit. Zelf heb ik momenteel 5 motoren. Al ben ik van 3 motoren voor zo'nbeetje de helft eigenaar, gedeeld eigendom met @McKaamos :) En van die 5 staat er ééntje niet op mijn naam, de Magna.

Fazer 600 '00, m'n eigen motor
Magna 500 '85, projectbike met McKaamos dus
Diversion 600 '91, ^^
Diversion 600 '94, 25kW ^^
Diversion 900 '95, op papier een motor. In werkelijkheid een hoopje ijzer :+
Hebben jullie samen al eens een 'project' afgemaakt of is meer werkverschaffing en gezelligheid?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:23

Destruction

(ex-)Automonteur

418O2 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:54:
[...]

Hebben jullie samen al eens een 'project' afgemaakt of is meer werkverschaffing en gezelligheid?
De Magna is af. Helaas is er daarna weer iets kapot gegaan waardoor de koude start erg slecht gaat.

De rest vordert, maar we werken er natuurlijk (of helaas?) niet 40 uur per week aan en deze pandenie maakt het ook niet makkelijker. Als onderdelen niet binnen komen kun je niet verder.

De eerste van de 2 Diversion 600's die we in oktober kochten, staat te wachten op een was/poets beurtje, dan komt de bijbehorende topkoffer erop en als het zonnetje dan weer gaat schijnen kan het ding op de foto en vervolgens op MP. Hopelijk dan ook snel verkocht, want de ruimte is hier niet bepaald onbeperkt :P

Voor de Magna geldt dat deze ook zsm weg gaat (hij is ook verder klaar), alleen vormt de koude start nu een probleem en daarmee is-ie niet te verkopen. Hij pakt meteen aan, maar slaat dan ook direct weer af en daarna ben je een tijd aan het kloten voor de v4 weer aan slaat. Het is alsof de brandstofpomp de carburateurs één keer heel kort brandstof geeft, en daarna niks meer. Alsof, want in werkelijkheid levert de pomp volop benzine.

Oh, en vanwaar 'project'? Als je een niet-rijdend lijk ophaalt en daar een nette, rijdende motorfiets van maakt, dan is dat geen project ofzo :?

[ Voor 49% gewijzigd door Destruction op 11-03-2021 16:25 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
DrivinUCrazy schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:15:
Dit weekend is het goed weer. Fris, maar helderblauw en droog. Prima rijweer dus! Ik wilde een route gaan testen die ik van de week bij elkaar heb geklikt. Vanmorgen wat extra laagjes aan getrokken, even gewacht tot de temperatuur rond het vriespunt lag in plaats van eronder, thermoskan koffie gevuld. De broodjes die ik gisteren heb gebakken gesmeerd. Koffers erop, en ik ben eindelijk klaar om te gaan.

Ik druk op de startknop:
- klik klik zucht
- klik klik zucht
- klik klik plof plof... zucht
- klik .... klik... zucht.

Het boordspanningsmetertje viel ook al uit (dus de spanning zakte véél te ver weg) en het dashboardje begon te knipperen.

Dat gaat hem niet meer worden vandaag. Ik heb nog met de accubooster geprobeerd maar die gaf hetzelfde resultaat. Ik kreeg ook nog foutcode 14 (geen luchtaanvoer), maar ik ga er vooralsnog maar vanuit dat dit een gevolg is.

De Optimate mag nog heel enthousiast de accu laden, maar ik ga die voor de zekerheid toch wel vervangen. De accu, niet de Optimate. Toen ik de motor kocht heb ik de accu vervangen. Die ging na 2 jaar stuk. Nu ben ik weer 2 jaar verder, ik probeer eens te starten met een temperatuur rond het vriespunt, en weer de accu stuk. Ik zie wel een patroon, ik meld me over 2 jaar wel weer met een vergelijkbare post. :P
De nieuwe accu is binnen. Die ingebouwd, lading gecontroleerd en... Exact hetzelfde fenomeen. Maar nu klinkt het zuchten en kuchen uit het blok wat harder en valt het dashboardje niet uit, alsnog draait het blok te langzaam rond naar mijn idee. Voor de extra zekerheid ook nog geprobeerd met een auto accu er aan, maar de accu bleek niet de (enige) oorzaak.

Mijn vaste monteur gesproken, en met deze kilometerstand denkt hij aan de koolborstels van de startmotor. De foutcode 14 zou dan eerder een gevolg zijn, en als het blok weer loopt zou zich dat kunnen resetten. Het klinkt plausibel. :) Daarna kunnen we altijd nog die sensor en stekkerverbindingen gaan uitsluiten.
Hoe dan ook heb ik alle overbodige accessoires verwijderd, zodat de motor zo origineel mogelijk is om goed storing te kunnen zoeken.

Dit zijn wel de storingen waar ik zelf de grootste hekel aan heb. Met als beschrijving van het probleem "Hij doet ut niet..." :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hkuit
Bommes schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:26:
[...]

Eigenlijk wel zonde want jij had toch zo een toffe speciale uitvoering van een Pegaso?
Ja klopt, de Tuscany Tibet Edition:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y6Am8zFkjqKntBdPm3Ch-67dhjU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qRHYrerTmuYArufmZ2G7lqy2.png?f=fotoalbum_large

Zo'n motor is leuk als 2e erbij, lijkt mij, voor semi-off roadritjes in de regio :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 18:56:
[...]
In na navolging op een van Ryan F-nine zijn laatste filmpjes:
https://www.motea.com/nl/...tJDvnpHdG0MsaAmpyEALw_wcB
Niet eens heel duur voor zo een vest.
Het wordt tijd voor een vergelijkende test van al die vestjes. Een duidelijk overzicht van in welke bescherming ze bieden, of het goed blijft zitten enzo.

Ik zit nog steeds op de 'fence' zogezegd. Ik ben wel gecharmeerd van de Helite E-Turtle, maar die is ook weer erg duâh. Maar ja...zo'n electronisch model gaat dan weer af in gevallen waar de mechanische niet of misschien iets te laat zou afgaan. Vooral in combinatie met zo'n extra sensor op de voorvork.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:43
@Bommes @mphilipp Die van Motea is dan ook wel CE gekeurd maar er staat volgens mij niet bij welk CE keur, dus geen idee of hij als beschermende kleding goedgekeurd is.

Volgens de manual:

Each airbag vest has been tested for safety and function to test standard BS EN ISO
12402-4:2006 prior to sale. This product is CE certified.

En die norm die ze wel noemen gaat over reddingsvesten. Dus je kan er in ieder geval mee gaan varen :)
Nu bedenk ik me ook, ik heb al jaren een reddingsvest met een co2 patroon, word hij nat dan gaat de patroon af en blaast hij op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dus altijd in een plas water crashen? :+

Ik zat net even te kijken of ik zelf de koolborstels van de startmotor kan checken. Eerst maar eens in de werkplaatshandleiding opzoeken hoe ik aan de startmotor kom... Ja dag, dat ga ik dus niet zelf doen. En het is niet eens zeker dat dit de oorzaak is, dus al zou ik al zo ver komen is het daarmee misschien niet eens opgelost.
BIj het terug monteren houd ik gegarandeerd onderdelen over, zoveel moet er af om aan de startmotor te komen. :+ Als het toch al zo ver uit elkaar ligt maken we er ook in één keer een hele grote onderhoudsbeurt van (100k beurt, km-stand is nu 95k).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:28
Nog even de storm-waarschuwing: zorg dat je motor op de zij-standaard ipv middenbok staat, en haal als deze in de open lucht staat eventueel de hoes er vanaf. Scheelt weer omgewaaide motoren :) Net nog even hier in de tuin de boel gecontroleerd, gelukkig alleen de loop-motor van mijn zoontje omgewaaid tot nu toe :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Net te laat, mijne staat op de middenbok onder het afdak, maar het waait hier ook niet heel hard gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Op dit soort dagen ben ik extra blij met mijn garage. Was inderdaad vroegah altijd opletten. Ben ook wel eens een hoes kwijtgeraakt, of dat ik hem aan de overkant van het grasveld kon ophalen voorzien van scheuren.
@Chakotay hier is er trouwens nog geen speelgoed omgewaaid dus we zitten hier meer beschut :+

[ Voor 18% gewijzigd door JanPedaal op 11-03-2021 09:16 ]

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

418O2 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:54:
[...]

Wat @Destruction al zegt.
Het vordert, soms een tegenslagje, soms wachten op parts, toen het koud werd hebben we het werk sowieso helemaal stilgelegd (onverwarmde werkruimte enzo).
Plus, het gebeurt naast een baan en andere noodzakelijke bezigheden, dus sja...
In geval van de Divjes was het ook wel zo gepland en we zijn op koers. Magna heeft meer voeten in de aarde gehad. Die staat al wel een jaartje langer dan de bedoeling was.

De rode Div600 is technisch klaar maar gaat nog even een beautybehandeling krijgen en de topkoffer moet er nog op. Geen enorme klus, maar het poetswerk is voor mij.
Even goed weer erbij hebben (regent nog te vaak atm), en een middag onafgebroken vrijetijd om in één keer door te kunnen.
Maargoed, we zouden 'm in princiepe nu al kunnen verkopen. Belang bij? :P

De gele heeft in de afgelopen 10-15 jaar niet meer gelopen. Die hebben we inmiddels wel in leven, maar het hele brandstofsysteem zat verstopt. Hoop gepriegel en gepoets maar wel bijna klaar.
Topkuip met wat schade. Moet nog even netjes gemaakt worden maar het is gewoon te fris om aan de slag te gaan. Iets met hechten van lak e.d.

De Magna is in princiepe klaar, heeft zelfs al te koop gestaan afgelopen jaar.
Wel een hoge vraagprijs op gezet (opzich terecht, gezien de gemaakte kosten en de goede technische staat als resultaat) en het was einde seizoen. Dus die is toen niet verkocht geraakt.
Inmiddels dus wel een issuetje ontwikkeld, maar we denken te weten wat het is. Dus die zal binnenkort ook wel weer OK zijn en weer verschijnen op marktplaats.

Edit:
In de tussentijd hebben we ook nog een aanhanger gebouwd. Die is al af.
Willen we nog wel een paar upgrades aan doen, maar as-is issie al helemaal goed.

[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 11-03-2021 10:02 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
@mphilipp & @roda_djavulen Ryan F-nine had we laatst dus een filmpje over.
Hij was meer te spreken over de "ouderwetse" trigger met een trekkoord zoals dat Helite turtle vest.

https://www.fc-moto.de/ep...MyC_DXGNOZXAaAo07EALw_wcB

Ryan's filmpje:

Nu ik er zo over nadenk en hier over dit soort vesten post verbaast het mij eigenlijk dat bijvoorbeeld onze motor politie niet met dit soort vesten rijd.

Ik vind het voor nu nog echt te duur.
Wel goed ik MP goed in de gaten voor een nette gebruikte nek brace. Die zou ik wel graag eentje willen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Neckbraces van leatt zijn regelmatig in de sale bij 24mx.nl

Beetje de site in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:43
@Bommes Of de neckbrace van Moveo. Is ook als O'neal branded versie te koop, komt regelmatig nieuw voorbij voor 150 euro bij zaken als 24mx/motoxl

Persoonlijk als ik iedere dag zou commuten met de motor zou ik wel zo'n Helite turtle vest kopen denk ik.
Voor offroad zijn die dan weer niet handig (als je regelmatig omvalt dan toch :) )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

roda_djavulen schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:29:
@Bommes Of de neckbrace van Moveo. Is ook als O'neal branded versie te koop, komt regelmatig nieuw voorbij voor 150 euro bij zaken als 24mx/motoxl

Persoonlijk als ik iedere dag zou commuten met de motor zou ik wel zo'n Helite turtle vest kopen denk ik.
Voor offroad zijn die dan weer niet handig (als je regelmatig omvalt dan toch :) )
Dan heb je binnen No-Time een vinkje achter je naam staan als 'grootverbruiker' van lachgas patronen... >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:19:
@mphilipp & @roda_djavulen Ryan F-nine had we laatst dus een filmpje over.
Hij was meer te spreken over de "ouderwetse" trigger met een trekkoord zoals dat Helite turtle vest.
Klopt, maar hij heeft met geen woord gerept over de Helite E-Turtle. Waarschijnlijk omdat ie (nog) niet in Noord-Amerika te krijgen is. Staat ook niet op hun site voor de VS & Canada.
De Helite heeft meer volume dan de anderen. Dat koordje werkt inderdaad altijd. Maar als je kijkt naar de gevallen waarin de electronische weer goed zijn, ga je (ik in ieder geval) twijfelen. Het koordje werkt alleen als je daarwerkelijk afstapt. Als je van de zijkant wordt gepakt door een auto, gaat ie pas af als je door de auto van de motor wordt geslingerd. Dan heb je al een paar dingen in de kreukels zitten. Zo ook met een aanrijding van achteren als jij bv stilstaat. Je hebt dan al een whiplash te pakken voordat je airbag afgaat.
Dat dus...
Nu ik er zo over nadenk en hier over dit soort vesten post verbaast het mij eigenlijk dat bijvoorbeeld onze motor politie niet met dit soort vesten rijd.
Inderdaad. Zou voor hen wel goed zijn.
Wel goed ik MP goed in de gaten voor een nette gebruikte nek brace. Die zou ik wel graag eentje willen hebben.
Waarom? Je hebt toch dat airbag vestje? Ik heb anders nog een Moveo liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:26

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IY9oOUpWUGHUg4DM_Yj1aC_snQY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f6740TYHIIyDYwPJkMFfTclA.png?f=fotoalbum_large

Was toch wel enige tijd bekend dat de originele remblokjes kuren konden vertonen... Zouden er nog veel mensen de originele blokjes op hebben zitten, uit 2017?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vi2lkIO4xV0dXspzKEmyrMvDIP4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q0HqwY1BdlYyX3eghYd1W0Ad.png?f=fotoalbum_large

25x25x5 hoekprofielen op maat binnen. Kan dus los gaan met m'n plannetje steveman in "Hét grote motortopic - Deel 24"

(Hoek was 105 graden ipv 90...)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
steveman schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:11:
[Afbeelding]

Was toch wel enige tijd bekend dat de originele remblokjes kuren konden vertonen... Zouden er nog veel mensen de originele blokjes op hebben zitten, uit 2017?
Er zijn nog mensen die de originele banden van hun motor uit 2001 nog niet versleten hebben. Het kan dus ook best zijn dat blokjes van 3 jaar oud nog niet op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Volgens mij doet de gemiddelde motor in Nederland maar zo'n 3000km per jaar, en als je niet al te raar doet kan een setje remblokjes best het tienvoudige daarvan meegaan. Het zou me zeker niet verbazen als er nog veel blokjes uit 2017 in gebruik zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
steveman schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:11:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

25x25x5 hoekprofielen op maat binnen. Kan dus los gaan met m'n plannetje steveman in "Hét grote motortopic - Deel 24"

(Hoek was 105 graden ipv 90...)
Heb je nu pas die brief gekregen? Ik heb de remmen van de mijne in de zomer van 2020 al laten vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
mphilipp schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:40:
[...]
Waarom? Je hebt toch dat airbag vestje? Ik heb anders nog een Moveo liggen :+
Nee heb ik niet.
Ik heb een D30 protector in de rug van mijn jas en de originele ellenboog- en schouder-protectors die bij mijn Segura jas kwamen.
Die zijn overigens net als die D30 rugprotector ook CE2, Segura levert die bij hun leren jassen standaard CE2 protectie (y).

In mijn broek heb ik de originele protectie vervangen voor van die Revit Seesmart lappen.
In een wat lossere Kevlar jeans vond/vind ik dat afdoende.
De originele knie gevormde stukken zaten nooit echt precies op/voor mijn knieën.
Deze Seesmart protectors zijn groter en bedekken dus wel heel de knie.
Bevallen mij erg goed.

@kneusteun & @roda_djavulen thanks voor de tip, die site en dat merk vallen reuze mee.
Voor die prijs ga ik niet met gebruikte spullen lopen sappelen.
https://mx-deals.nl/evs-n...j1HV-8LGPVAcaAvi6EALw_wcB

[ Voor 15% gewijzigd door Bommes op 11-03-2021 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 19:57
darkkingll schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:52:
[...]

Heb je nu pas die brief gekregen? Ik heb de remmen van de mijne in de zomer van 2020 al laten vervangen.
Ook deze week de brief gehad voor mijn Street Triple RS uit 2018. Toevallig paar weken geleden een beurt gehad waarbij de recall ook is uitgevoerd, maar tot dat moment was ongeveer alles (behalve de olie) nog zoals hij uit de fabriek is gerold (nouja, de dealer heeft er een uitlaat, tailtidy en valbeugeltjes opgeschroeft, en ik zelf een oiler en een tomtom). Ja, ik rij te weinig -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
En dan te bedenken dat ik 1 setje blokjes van voor, en 2 setjes blokjes achter verslijt per jaar. Als 'ie start tenminste. }:O En per 2 jaar een remschijf achter. De voorste remschijven zijn vziw nog origineel. 8)7 Soms snap ik niets van die slijtage. Ik kom bijna nooit aan het rempedaaltje, maar achter remt automatisch mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@DrivinUCrazy dat is wel heel veel, vooral die blokjes achter... Hoeveel km rijdt je per jaar? Zoveel versleet ik er niet eens toen ik nog 30k per jaar reed. Zijn je remklauwen niet aan revisie toe misschien, dat ze niet helemaal lekker meer vrij komen? Dat wil nogal voor extra slijtage zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:08
Het zal wel materiaalkeuze zijn icm hoe je het gebruikt (gesinterd of organisch en/of circuit of niet)
Ik had ook nog rond kunnen rijden met m'n blokken uit 2012 en 24KKM op de teller, maar een beetje vlees op de blokken is wel lekker dus met nog 25% resterend heb ik ze maar vervangen :)
M'n ketting is ook nog origineel en die krijgt met 200PK van tijd tot tijd echt wel op z'n kloten (maar met repsect!).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
17,5k per jaar.
Die remklauw komt netjes vrij en wordt regelmatig schoon gemaakt en gecontroleerd.

Het komt echt door het gecombineerde remsysteem. De genoemde slijtage is met uitsluitend gesinterde blokjes.
Daarom switch ik voortaan ook naar organische blokjes achter en gesinterde voor. Ik vervang liever even snel een setje blokjes dan alwéér een remschijf. :)

Achter zijn ze bijna iedere beurt aan vervanging toe, voor om de beurt. Daarbij moet ik wel zeggen: die vervang ik misschien ook wel eens wat te vroeg. Ik houd er niet van om bij remmen het randje op te zoeken.

[ Voor 22% gewijzigd door DrivinUCrazy op 11-03-2021 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

R0y. schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:41:
[...]

Een must tijdens de Corona zomer imo... je zal maar moeten schijten onderweg..
? Waarom een koffer? Staan en gaan me dunkt. Koffer zit alleen maar in de weg.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:59:
[...]
Voor die prijs ga ik niet met gebruikte spullen lopen sappelen.
Ja maar, dan blijf ik ermee zitten... :+
hangt ook af van de prijs van die gebruikte spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:30
De achterremblokken van mijn Tenere 700 waren na 7200 km bijna tot het metaal versleten. Vond ik zelf vrij snel...Heb er nu sintered blokjes in gezet van Brembo. Ben benieuwd hoe lang deze meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:50:
Volgens mij doet de gemiddelde motor in Nederland maar zo'n 3000km per jaar, en als je niet al te raar doet kan een setje remblokjes best het tienvoudige daarvan meegaan. Het zou me zeker niet verbazen als er nog veel blokjes uit 2017 in gebruik zijn :)
Ik heb vorig jaar denk ik nog geen 1000km gereden ;( Volgens mij eerder zo rond de 600/700 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

ROFLASTC schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:42:
[...]

? Waarom een koffer? Staan en gaan me dunkt. Koffer zit alleen maar in de weg.
Afbeeldingslocatie: https://s.yimg.com/aah/yhst-11545572856523/milwaukee-leather-men-s-leather-chaps-with-zippered-thigh-pockets-heated-technology-33.png

All the gear, all the time 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
Ik ga een 6-pack XCP Rust Blocker 500ml halen om van bulkvoordeel en gratis verzendkosten te profiteren (anders is het €32 voor 1 8)7). Iemand interesse in deze spray voor €18 excl verzending? Er zijn er 4 beschikbaar, 1 is al gereserveerd en de ander is natuurlijk voor mijzelf. Anders gooi ik het op Marktplaats. Schijnt de beste anti-corrosie spray op de markt te zijn, zelfs beter dan de beroemde ACF-50, kijk vooral het filmpje onderaan die pagina die 13 roestremmers tegelijk test. Stuur me een DM bij interesse :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

DrivinUCrazy schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:43:
En dan te bedenken dat ik 1 setje blokjes van voor, en 2 setjes blokjes achter verslijt per jaar. Als 'ie start tenminste. }:O En per 2 jaar een remschijf achter. De voorste remschijven zijn vziw nog origineel. 8)7 Soms snap ik niets van die slijtage. Ik kom bijna nooit aan het rempedaaltje, maar achter remt automatisch mee.
WTF? Ik heb de originele remblokken achter er nog op zitten! (Heb al wel nieuwe klaarliggen, wordt bijna tijd na zo'n 35k)

En een remschijf vervangen moet ik nog meemaken :o

Record met remblokjes: 2500km... de banden gingen allebei nog langer mee.
darkkingll schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:52:
[...]

15 mei zo te zien naar de dealer geweest voor een beurt, maar niets over remmen gehoord. (Sowieso geven ze niet eens een seintje wanneer het wat dun aan het worden is, slordig. Al moet je dit zelf in de gaten houden natuurlijk)

Had dus even ruimte nodig in de garage...
Vrouwlief is even uitwaaien met een vriendin...

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 15% gewijzigd door steveman op 11-03-2021 21:11 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Kyumia schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:56:
Ik ga een 6-pack XCP Rust Blocker 500ml halen om van bulkvoordeel en gratis verzendkosten te profiteren (anders is het €32 voor 1 8)7). Iemand interesse in deze spray voor €18 excl verzending? Er zijn er 4 beschikbaar, 1 is al gereserveerd en de ander is natuurlijk voor mijzelf. Anders gooi ik het op Marktplaats. Schijnt de beste anti-corrosie spray op de markt te zijn, zelfs beter dan de beroemde ACF-50, kijk vooral het filmpje onderaan die pagina die 13 roestremmers tegelijk test. Stuur me een DM bij interesse :)
ziet er goed uit, maar hoe makkelijk verwijder je het weer na de winter ?en hoe houdt het op hete delen ( mijn uitlaat hangt onder het motorblok bijvoorbeeld)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:19

Secsytime

Automagisch

En je kan altijd direct meedoen aan een YMCA flash mob!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

BlackLabel01 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:55:
De achterremblokken van mijn Tenere 700 waren na 7200 km bijna tot het metaal versleten. Vond ik zelf vrij snel...Heb er nu sintered blokjes in gezet van Brembo. Ben benieuwd hoe lang deze meegaan.
Ik zou vooral ook even de schijf in de gaten gaan houden. Met een setje 'ge-sinterde' blokjes slijten de blokjes inderdaad minder hard maar gaat je af-fabriek schijf wel wat meer slijtage vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
harley schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:40:
[...]

ziet er goed uit, maar hoe makkelijk verwijder je het weer na de winter ?en hoe houdt het op hete delen ( mijn uitlaat hangt onder het motorblok bijvoorbeeld)
Een user van Reddit had dit jaar dezelfde vraag en XCP kwam met de volgende reactie:

" Thanks for your use of the Rust Blocker product J.

It sounds like you probably went a bit overboard on the application ;-) A little goes a long way. If you spray it on to a surface, we would probably recommend either wiping it, or brushing it down, to leave a nice thin and transparent film.

So that’s for next year. In the meantime…

Normally we would suggest a good strong degreaser. That normally does the job. The best one we know of is ‘Surfex HD’. Alternatively, you would remove it with a light solvent. Something like our XCP Universal Parts Cleaner would do the job, or even something like white spirit. But if you do use that, obviously make sure to take care of the plastics, rubbers, etc. However, getting it in a cloth and wiping down is normally fine.

Hope that helps. Stay safe and healthy!"

Wat bedoel je met dat laatste? Ik koop dit voornamelijk als bescherming voor de uitlaat/demper/onderkant waar veel water en andere rotzooi tegenop kan spatten. Kan gewoon op hete delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kyumia schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 22:08:
[...]

Een user van Reddit had dit jaar dezelfde vraag en XCP kwam met de volgende reactie:

" Thanks for your use of the Rust Blocker product J.

It sounds like you probably went a bit overboard on the application ;-) A little goes a long way. If you spray it on to a surface, we would probably recommend either wiping it, or brushing it down, to leave a nice thin and transparent film.

So that’s for next year. In the meantime…

Normally we would suggest a good strong degreaser. That normally does the job. The best one we know of is ‘Surfex HD’. Alternatively, you would remove it with a light solvent. Something like our XCP Universal Parts Cleaner would do the job, or even something like white spirit. But if you do use that, obviously make sure to take care of the plastics, rubbers, etc. However, getting it in a cloth and wiping down is normally fine.

Hope that helps. Stay safe and healthy!"

Wat bedoel je met dat laatste? Ik koop dit voornamelijk als bescherming voor de uitlaat/demper/onderkant waar veel water en andere rotzooi tegenop kan spatten. Kan gewoon op hete delen :)
Hmm... Een "Good Strong Degreaser", dus :o

Wat doet dat spul (die de-greaser) vervolgens met het vet wat wél moet blijven zitten in o.a. wiellagers, ketting en lagers van je achterbrug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
Will_M schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 22:12:
[...]

Hmm... Een "Good Strong Degreaser", dus :o

Wat doet dat spul (die de-greaser) vervolgens met het vet wat wél moet blijven zitten in o.a. wiellagers, ketting en lagers van je achterbrug?
Het is niet de bedoeling dat je dit op je lagers en ketting smeert nee. Maar als je nog meer dingen hebt waar ik op moet letten of mogelijk niet aan gedacht heb dan hoor ik het graag :) better safe than sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
BlackLabel01 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:55:
Heeft dat ding zo weinig compressie?
Ik gebruik bij mijn twin en ktm amper een rem want ik laat hem gewoon veel op het blok remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
Kyumia schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:56:
Goed spul! Heb voor de winter een lading gekocht. Het rook na gebruik nog wel dagen chemisch in mijn garage, goed ventileren dus :P Het lastige is ook dat je niet meer ziet waar je het hebt aangebracht, dus moet je het dan wel allemaal gaan verwijderen met degreaser? Je ziet het toch niet...

@kneusteun Valt wel mee, wel minder dan de boxers die ik hiervoor reed. Maar merk dat ik het bij deze motor fijner vindt remmen met de achterrem er bij dan ik bij eerdere motoren had. En tsja, dan koop ik wel wat vaker remblokken, al hoop ik toch wel dat deze sintered blokjes minimaal 20.000 km mee zullen gaan.

@Will_M Ben sowieso niet erg onder de indruk van de kwaliteit van de originele schijven, ze beginnen al wat roestplekjes te vertonen hier en daar, had ik op Ze BMW nooit last van. Aan de andere kant waren mijn BMW’s altijd zo vies dat het misschien niet is opgevallen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theredone51
kneusteun schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 07:44:
[...]

Ik gebruik bij mijn twin en ktm amper een rem want ik laat hem gewoon veel op het blok remmen.
Er zijn ook genoeg mensen die de waarde van een achterrem wel kunnen waarderen, ongeacht de motorrem ;) Bijvoorbeeld voor:
- Bijremmen in een bocht (als je dan je gas dicht gooit op een dikke twin kan dat wel eens interessante situaties opleveren)
- Manoeuvreren: voet op de achterrem en motor laten trekken
- Off-road werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:31
DrivinUCrazy schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:37:
Dus altijd in een plas water crashen? :+

Ik zat net even te kijken of ik zelf de koolborstels van de startmotor kan checken. Eerst maar eens in de werkplaatshandleiding opzoeken hoe ik aan de startmotor kom... Ja dag, dat ga ik dus niet zelf doen. En het is niet eens zeker dat dit de oorzaak is, dus al zou ik al zo ver komen is het daarmee misschien niet eens opgelost.
BIj het terug monteren houd ik gegarandeerd onderdelen over, zoveel moet er af om aan de startmotor te komen. :+ Als het toch al zo ver uit elkaar ligt maken we er ook in één keer een hele grote onderhoudsbeurt van (100k beurt, km-stand is nu 95k).
Je kan startmotoren ook laten reviseren. Hier in een dorp zit er een bedrijfje die dat doet. Moet je hem er uiteraard wel even uit halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat 'even' is voor mij niet even. Iemand met met sleutelervaring kan dat veel beter. Die mag dat dan ook gaan doen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
theredone51 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:12:
[...]

Er zijn ook genoeg mensen die de waarde van een achterrem wel kunnen waarderen, ongeacht de motorrem ;) Bijvoorbeeld voor:
- Bijremmen in een bocht (als je dan je gas dicht gooit op een dikke twin kan dat wel eens interessante situaties opleveren)
- Manoeuvreren: voet op de achterrem en motor laten trekken
- Off-road werk
Snap ik, ik heb 2 dikke twins, 1000cc en 750cc.
En ja ik rijdt ook offroad en ook bochten ;)
En in principe is bijremmen in de bocht niet nodig, tenzij je een fout maakt :|

Maar hoe dan ook, ik vind nog steeds erg vlot slijten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

kneusteun schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 07:44:
[...]

Korter dan me lief is weet ik:

Op compressie rem je niet zonder Jake brake. (en die heb je niet op motoren :+)
De samengeperste lucht veert weer net zo hard uit namelijk (minus wat warmte)

Luchttoevoer wordt verkleind bij gas dicht, dat zorgt voor de extra weerstand.

En voor remmen in de bocht adviseer ik overigens de voorrem.
De MotoGP bois, eventueel met duimrem, is een ander verhaal.

[ Voor 12% gewijzigd door steveman op 12-03-2021 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
steveman schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:36:
[...]

Korter dan me lief is weet ik:

Op compressie rem je niet zonder Jake brake. (en die heb je niet op motoren :+)
De samengeperste lucht veert weer net zo hard uit namelijk.

Luchttoevoer wordt verkleind bij gas dicht, dat zorgt voor de extra weerstand.

Sorry, inderdaad ik had anders formuleren.

Anyway, ik rem op al mijn twins bij normaal rijden erg veel op het blok, en rem dan vaak lichtjes bij voor het remlicht.
Op mijn AT zit ik al zeker 25k op dezelfde blokken en die zijn nog lang niet op!
De 990 gaat wat vlotter, maar ook omdat ik daar wat onstuimiger mee rijdt. Maar die zitten na 6k nog niet op de helft nu.

Ik schrok gewoon van 7k en dan op! dat is sneller dan de meeste banden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
kneusteun schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:41:
[...]

Anyway, ik rem op al mijn twins bij normaal rijden erg veel op het blok, en rem dan vaak lichtjes bij voor het remlicht.
Op mijn AT zit ik al zeker 25k op dezelfde blokken en die zijn nog lang niet op!
De 990 gaat wat vlotter, maar ook omdat ik daar wat onstuimiger mee rijdt. Maar die zitten na 6k nog niet op de helft nu.

Eens, ik was er ook verrast door. Overigens waren mijn banden (Pirelli Scorpion Rally STR) ook binnen 7000 km redelijk versleten. Heb er nu Anakee Adventure’s onder :)

Moet zeggen dat ik met de T700 mijn eerste offroad avonturen heb beleefd, wellicht heb ik met samengeknepen billen teveel mijn achterrem beroerd, dan slijt het wel hard natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Af en toe even de blubber tussen de klauwen weghalen?
Heb ook wel eens gehad dat de modder vast klonterde met stoom erbij alles tussen de klauwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_78
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 15:18
kneusteun schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:41:
[...]

Op mijn oude AT's (1995 en later 1989) remde ik ook veel op de compressie van de motor. Na een jaar op de T700 merk ik dat ik dit nu een stuk minder doe, hij is daar een stukje "agressiever".. tot slippende achterband toe..
Scheelt natuurlijk veel hoever je terug schakelt en hoe snel je de koppeling los laat. Maar op dat vlak wel een groot verschil met de AT (de oudere types).

Zojuist even gekeken, mijn T700 heeft er bijna 8000km opzitten, bij mij zijn de remschijven achter nog niet op, die kunnen nog wel eventjes mee gelukkig.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22

Fuelke

Forza Ferrari

Gewoon een plaatje in het avondlicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NNkCtgWS-ARxGJpXDz-S75QDEKo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qDmAJ7XpWrEKWwAMMRE6qZra.jpg?f=user_large

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• theredone51
steveman schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:36:
[...]
Ik zou het juist andersom adviseren, maar 1 en ander afhankelijk van de rijkunsten van de berijder.
- Achterrem in de bocht: motor zal meer inkantelen
- Voorrem in de bocht: motor heeft de neiging om zich recht te zetten

Bij een paniek / schrikreactie (k*t, bocht is een stuk krapper dan ik dacht!) en je vingers op de rem knijp je die in en ga je waarschijnlijk rechtdoor/onderuit. Met je achterrem heb je grote kans dat je de bocht nog wel kunt halen.

Ik gebruik voor- en achterrem trouwens beiden in de bocht, maar ik zou nooit iemand die nog niet veel ervaring / training heeft aanraden om zijn voorrem in de bocht te gebruiken :+
Pagina: 1 ... 280 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.