Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 279 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.291 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-10 15:15
Gisteren voor het eerst weer op de Triumph gereden dit jaar. Viel helaas erg tegen. Na 2 uur weer kunnen omdraaien vanwege enorme hoofdpijn. Vreemde was dat na het afzetten van de helm de hoofdpijn weer wegtrok. De helm heb ik al 5 jaar, en nooit problemen mee gehad.

Binnenkort nog maar eens een rondje proberen te doen, en kijken of het dan wel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Dat klinkt als een helm die te strak zit. Maar bij een helm van 5 jaar oud zou je dat niet verwachten. Misschien last van coronakilo's?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Waaj schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:12:
Dat klinkt als een helm die te strak zit. Maar bij een helm van 5 jaar oud zou je dat niet verwachten. Misschien last van coronakilo's?
Of een coronakapsel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:49
Kan ook dat de helm te los zit, en daardoor in de wind drukpunten gaat veroorzaken bij delen die minder meegeven. Maar te strak is waarschijnlijker.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:00

mphilipp

Romanes eunt domus

Gewoon voor de grap eens gezocht op sloten. Kom je deze gast tegen (bekend zo te zien) die volgens mij elk slot open krijgt. Ik geloof niet dat de doorsnee dief deze skills heeft, want zo te zien is er geen slot dat hij niet kan picken.

En anders heeft ie de Ramset nog...ik kende dat ding niet, en dat is niet zo gek. Het blijkt een apparaat te zijn om in hout en beton spijkers te rammen. Werkt met caliber .22 patronen, dus zal in Nederland wel moeilijk te krijgen zijn (denk ik).

En zo te zien zijn er ook nog sloten die tegen een hydraulische knipperd kunnen...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
LPL is een eindbaas. Je kan er van uitgaan dat als hij langer dan 30 seconden bezig is, het slot niet open te krijgen is :P

die onderste krijgt hij ook wel open. Maar dat tooltje (dat hij met bosnian bill heeft gemaakt) is niet iets wat de gemiddelde junk of motordief bij zich heeft

[ Voor 54% gewijzigd door 418O2 op 03-03-2021 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:35
418O2 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:00:
LPL is een eindbaas. Je kan er van uitgaan dat als hij langer dan 30 seconden bezig is, het slot niet open te krijgen is :P

[YouTube: [546] Kryptonite Fahgettaboudit Bike Lock Picked and Disassembled]

die onderste krijgt hij ook wel open. Maar dat tooltje (dat hij met bosnian bill heeft gemaakt) is niet iets wat de gemiddelde junk of motordief bij zich heeft
Dat tooltje is tegenwoordig gewoon verkrijgbaar, ze hebben hem zelf uitgebracht.

In dit filmpje zegt ie wel dat het nogal zeldzaam is dat iemand ze bij zich heeft

Verder wel heerlijk tijdverdrijf, hij krijgt vrijwel alles open, zelfs de "achterdeur" van z'n ex _O-

[ Voor 22% gewijzigd door NLDViane op 03-03-2021 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-10 17:49
mphilipp schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:43:
Gewoon voor de grap eens gezocht op sloten. Kom je deze gast tegen (bekend zo te zien) die volgens mij elk slot open krijgt. Ik geloof niet dat de doorsnee dief deze skills heeft, want zo te zien is er geen slot dat hij niet kan picken.
[YouTube: [927] The Strongest Padlock in the World (Seriously) — Squire Stronghold SS100CS]
En anders heeft ie de Ramset nog...ik kende dat ding niet, en dat is niet zo gek. Het blijkt een apparaat te zijn om in hout en beton spijkers te rammen. Werkt met caliber .22 patronen, dus zal in Nederland wel moeilijk te krijgen zijn (denk ik).
[YouTube: [557] "World's Toughest Motorcycle Lock" vs. Ramset]
En zo te zien zijn er ook nog sloten die tegen een hydraulische knipperd kunnen...
[YouTube: [797] Hydraulic Cutter EXPLODES vs. Kryptonite New York Fahgettaboudit Lock]
Hier in NL gebruiken ze over het algemeen:
  • betonscharen
  • haakse slijper op accu
Beide zijn makkelijk te krijgen en vooral die laatste gaat met het juiste blad als een warm mes door de boter :X
Lockpicking doen ze allemaal niet aan,duurt veel te lang

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

SniperGuy schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:49:
[...]
Hier in NL gebruiken ze over het algemeen:
  • betonscharen
  • haakse slijper op accu
Beide zijn makkelijk te krijgen en vooral die laatste gaat met het juiste blad als een warm mes door de boter :X
Lockpicking doen ze allemaal niet aan,duurt veel te lang
Die lockpicking figuur had het ook een keer over die angle grinders. Niet elke ketting gaat er zo makkelijk mee door. Ze maken de schakels blijkbaar expres hoekig, zodat je moeilijk op dezelfde plek kunt blijven, zeker op straat. Ook zijn er hele harde metalen waarvoor je speciale schijven nodig hebt, die ook zomaar uit elkaar kunnen spatten. Een alternatief was een diamanten blad, maar dat was erg duur en langzaam. Je kunt ze op zich best vertragen met een dergelijke strategie. Zeker als je motor binnen staat moet je dat doen, want ze staan uit het zicht. Als hier in de parkeergarage iemand om 04:00 gaat staan slijpen, heeft niemand het door. Op straat is dat een ander verhaal.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NLDViane schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:33:

Verder wel heerlijk tijdverdrijf, hij krijgt vrijwel alles open, zelfs de "achterdeur" van z'n ex _O-
[YouTube: [1071] Getting In My Ex-Girlfriend’s Back Door (April Fools Video)]
OMG the inuendo!
Dat had ik niet van de LPL verwacht :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

NLDViane schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:33:
[...]
Dat tooltje is tegenwoordig gewoon verkrijgbaar, ze hebben hem zelf uitgebracht.
Nou ben ik benieuwd: ik heb indertijd expres een nieuwe Abus gekocht omdat ik ergens hoorde dat ze zo'n tooltje hadden en dat Abus iets aan hun sloten had gedaan zodat het niet meer werkte. Zou dat echt kloppen? Of hebben ze alweer een nieuwe versie?
A dirty mind is a joy forever zullen we maar zeggen...hilarisch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
mphilipp schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:31:
[...]

Nou ben ik benieuwd: ik heb indertijd expres een nieuwe Abus gekocht omdat ik ergens hoorde dat ze zo'n tooltje hadden en dat Abus iets aan hun sloten had gedaan zodat het niet meer werkte. Zou dat echt kloppen? Of hebben ze alweer een nieuwe versie?
De X-Plus (kern) bedoel je? Die zie ik op straat niet zomaar opengemaakt worden...

Heb ook gezien dat ie zelf een tooltje moest maken om de "halve maantjes" van bepaalde merken te omzeilen, zoals in deze te zien is. Ohja, een angle grinder werkt ook niet, het slot is te dik en weegt bijna 6 kg.

[ Voor 4% gewijzigd door NLDViane op 03-03-2021 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:19

fdees

Trust me I'm an Engineer

Dat kanaal is echt goed en moet eerlijk zijn ik heb ook echt gekeken naar de sloten die hij aanbevolen om er eentje van te kopen die ik in mijn gebruik zou toepassen.

Zelf ook wel eens met een slotenkraken wat geoefend, maar het is echt nog vrij lastig en zeker als hij zegt dat het moeite kost, weet je haast zeker dat een dief het al helemaal niet kan.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:14
Ik heb geen KTM, maar mijn Suzuki heeft wel een Granit 68 slotje. :) Compact en handig ook op reis.

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:36
NLDViane schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:47:
[...]

De X-Plus (kern) bedoel je? Die zie ik op straat niet zomaar opengemaakt worden...
[YouTube: [1080] Better Than Most: Abus Granit 68 Victory X-Plus Picked]
Die heb ik ook al een paar jaar.
Makkelijk mee te nemen en voor onderweg is dit stuurslot waarmee de 2wieler op slot gaat.
Daar moet het maar mee gedaan zijn, gelegenheidsdieven krijgen hem dan niet mee.
gerichte diefstal met een busje is natuurlijk niet echt te stoppen tenzij met de juiste ketting ergens aan vast leggen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

By the way: ik heb bewust gekozen voor Abus sloten. In de eerste plaats omdat ze volgens mij best goed zijn, maar ten tweede omdat zij een 1 sleutel optie kennen. Als je sloten kiest die daarvoor in aanmerking komen, moet je eerst de ene kopen en met dat nummer kun je een tweede slot bestellen die met dezelfde sleutel open gaat. Dus mijn kettingslot en schijfremslot hebben één sleutel. Vreselijk handig.
Tot zover de reclame voor Abus

[edit]
als je dit gaat doen, informeer eerst even bij de winkel of zij dat kunnen doen voor je. Ik was dus eerst bij een webshop terecht gekomen die zei dat zij dat niet konden. Geen idee waarom,maar even een aandachtspuntje.

[ Voor 20% gewijzigd door mphilipp op 04-03-2021 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:52

Vrijdag

De Zwarte

Het ging laatst toch over motor transport?

Een schroef/bout/moer/ding door de assen en dan oogjes er aan. Geen idee of dat stabiel is, maar wellicht helpt het een aardig eind. Niet zeker of dit bij elke motor kan trouwens.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
kneusteun schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:52:
[...]

Ik heb geen links, ooit een keer ergens iets over gelezen.
En met MTB ervaring op gedaan hoe agressief het spul is op aluminium.

Daarom zeg ik ook niks aannemen van niemand (dus ook niet mij) ene even zelf uitzoeken of je het wil gebruiken ja of de nee.
Dasty is killing op blank aluminium (of aluminium met dunne laklaag) en laat witte vlekken achter die er niet meer uitkrijgt zonder stralen/spuiten.

Vwb of Dasty gevaarlijk is: Benzine is ook giftig, maar dat staan we tijdens het tanken ook in bepaalde mate in te ademen :P
Vrijdag schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:22:
Het ging laatst toch over motor transport?

[YouTube: 10 Motorcycle Hacks And Tips For Bikers]

Een schroef/bout/moer/ding door de assen en dan oogjes er aan. Geen idee of dat stabiel is, maar wellicht helpt het een aardig eind. Niet zeker of dit bij elke motor kan trouwens.
Bij vastzetten is het een feit: hoe hoger de spanbanden aan de motor vastzitten, hoe beter dat is.
Door de achteras is imho te laag

[ Voor 30% gewijzigd door SniperGuy op 04-03-2021 11:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Aan de voorkant doe ik altijd een spanband over het balhoofd, of als dat makkelijker is (meestal zo) de kroonplaat. Daar trek ik de motor in zijn vering, en dan staat hij eigenlijk al best goed vast.

Dan pak ik een kleinere spanband, en die gaat vanaf de stepjes voor de duo (die houders dus) naar links en rechts. Dan nog niets natrekken om te zorgen dat de motor netjes rechtop staat, en daarna doe ik de test: Als ik aan de motor trek, moet de aanhanger mee bewegen. Als-ie dat doet, staat-ie goed vast :)

Wat @SniperGuy al zegt, door de achteras is te laag en zo staat een motor niet goed vast. Ook snap ik niet helemaal waar die spanband naartoe gaat, de achterkant moet eigenlijk juist zorgen voor een zijwaartse zekering zodat de motor in de bocht niet kan omvallen oid.

Dit effect dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62O9odOfIpexqXob2OMFS19MHYU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/t0yCkMEMErbELTsApHx40HzX.jpg?f=user_large
In dit geval zat de houder voor 't stepje me iets te ver naar voren, en kon ik de spanband hier vrij gemakkelijk om het frame krijgen. Dan ga je natuurlijk voor dat punt :) Hoe lomp ik ook aan de motoren trek, ze komen niet in beweging. Althans, de aanhanger gaat mee dansen :P

Zo is het misschien iets duidelijker. :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o2w6-glDUqyD6ltsOrzJv-t931g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4lAaSi4qBOBzWL4rKLSdjv10.jpg?f=user_large

* Destruction is nogsteeds erg blij met de zelfbouw motortrailer 8) Hij is nog niet helemaal af, maar dat komt binnenkort :)

[ Voor 19% gewijzigd door Destruction op 04-03-2021 11:52 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ah ja, daar hebben jullie wel een goed punt @SniperGuy en @Destruction Ik heb zelf geen trailer/motoren zo vervoerd. Misschien is door de assen alleen geen goede manier maar kan het wellicht iets meer zekerheid toevoegen.

Hoger is wel beter, dat zeker.

/edit: awesome trailer trouwens _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Vrijdag op 04-03-2021 11:53 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Vrijdag schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:52:
Ah ja, daar hebben jullie wel een goed punt @SniperGuy en @Destruction Ik heb zelf geen trailer/motoren zo vervoerd. Misschien is door de assen alleen geen goede manier maar kan het wellicht iets meer zekerheid toevoegen.

Hoger is wel beter, dat zeker.

/edit: awesome trailer trouwens _/-\o_
Thanks, ben er ook goed over te spreken. @McKaamos ook, hij is mede-eigenaar.

We kochten 'm zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qcivTdRIenuibTOVSdTTYSxmpoo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gGmXegh0H0QJIsXtBAUTPfqI.jpg?f=user_large
Ding had serieus laswerk nodig, maar was goedkoop en voorzien van eigen kenteken. Dat heeft zo z'n voordelen :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Destruction schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:55:
[...]

We kochten 'm zo:
[Afbeelding]
Ding had serieus laswerk nodig, maar was goedkoop en voorzien van eigen kenteken. Dat heeft zo z'n voordelen :)
Yeah, wat een bonk roest was het toen nog :+ Serieus werk geweest. Goed, alleen het frame hebben we gebruikt, de hele bovenbouw is er af geflext en er een gloednieuwe laadvloer met sjor-ogen, goot en wielklemmen er op gedrukt.
Aardig klusje, maar het resultaat mag er wezen :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
@McKaamos @Destruction
Hebben jullie er ook een oprij plaat bij en zo ja, waar laat je die dan? De ombouw is goed gelukt kan je wel stellen _/-\o_ d:)b

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Destruction schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:55:
[...]

We kochten 'm zo:
[Afbeelding]
Hier ook zo'n projectje :)
van:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/i1i1GLWlNRJkR85f0yqE2aTj3s8-ipl7zWZc9bXZrqVb0vk1rruOtFlbicxupcO6eumQsGWoERqgEhxec6yZCtY6UncFQFqTbIPuJOltaGaRaM9u9BR7Ni7Ho-MnYEb-DBTLYR4TKDfYbQMLIw9kFpNA3yDPtpGBfpfReKGh8tujYEoCpul1MDRsxw4sdoCD3wt_ROs91WDca5Ctoj-Ev_WDTB5f1X6qFEYSeGHjbKFv5KOLw9QHMzS7XHTkrhqdzjLY1tIZkPGNtgmLbI_gcP-Q28Fqpj_OrEshAKWhNGSqp3SHSBymvWGZIxyC2Givdlcp1AJAt2cZO4yHa2LrC9_CQie4ZqFo_hC3YQXWvHzAvCzWagya2yJP3Pw3ewxLvbzYkoTWhFdF3LqyGhDXHhLAp-HdI4QI18ROeDCp5XZ3-3Ct5LrBABBAwWSzbiXOzMy4ZBfBY-9E-ppYkAreIBXuYxsdgUOE4EbanrT5ONONfVrGne5SasENaX0TJvY_DmzvWDMv7a86Ki_Gk-FkB6hNDBRl1XcoOhhfUoxxOvQpTl8G8UAZgAv-gbJS3QrFysGv_Kwq0nwYJuQ2R7GyjM6AatkBKplpS4K1WBLLM_zmpGWBeTUxOioliIaL0wOlTaPB1YFX-5f4NLeoEhVxt8HhO4nbpidcy8HUltkwVNOwtLDMBcBhnQglkSnxzMA=w727-h969-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr8-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/118773947_10164316257640088_8359077070723724909_n.jpg?_nc_cat=108&ccb=3&_nc_sid=0debeb&_nc_eui2=AeF5MAkGFAuYcmfvqjYpPb7f-c_o67poG1H5z-jrumgbUTRz-2FGuwsOiyPLyxSmKMU&_nc_ohc=o39U1lxz7TkAX_yJ421&_nc_ht=scontent-lhr8-1.xx&oh=fd3ee2b7fbd243ba168952c103447643&oe=6065B5FC

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/HWvppxrME_8JmYyiwAIXPK3twuX64ir79XRO3OauwrR5rYD3yD4IOt-qgwlIDF1VgOG_TF-rSMWlQTq-kD8nvwLRqTU21LSQ70NYZfqVYkRDUvUNzP8w67FMLr0l_KgpqEVsWrdZ9weeEDXT5zvWzJPaAC8mQITA4IONrXX8p9CPN3IhkxQpo-9jGvC8a0JQDVxqNZIm9asN2KZZK-RfctwvybKLEmzVLh6SHJfEp-9yXAel5IiqIeuWMffRZaasCcQ1cmXlKrk5YYIogkHhxXY1FKOwQMnbiL6v8ZW8bKgZE7l7FBj5PHGLTbMauL3h5o5p3BwYz8OoanNT711SdsBRq9bD8d0Y8yCk4rVBlYRf4FYmLgOaE924IHXKRH6hM7OZguQX2tCcj6yebCvbOXKsWk6ydt6Eos19gyVtlqtmAoo6Cuzs8ec3_IiRMDcymF6XkwBGS6STxvuc0zRs1iMpEcWMSwG171vGrUwm0KkrvXbEIggcRbfy1AJRKoa3s7KMwxIO9kF2U2aZ0CnRUDcZ6Wsp21bT4lJf4kjUtPFI9SJCu1fn5qwTpsgrnSz6BLhEVI0TwBmwhbJ5i_DtBwR460C99aQTEfTFEMfy8KySa_7nJ6AosBr2LUgH2CNlQ0AEW-HwGsN2oILjHuu-ilwN8p4aRvzKa2izVfAfcHGP6Cz-kwDhEGwdZ5Bsrf4=w1292-h969-no?authuser=0

Met topbox voor spullen:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/Y5FczVRKWUcyy9kocGjdOMd0hQx08USbYnkX2msMFp61wpXS_Ib5R_T9mE5Smpb2xhMpeHjBjd4pLyvGVNJ0kUXtDKRIkjtoOO3z8zLXPnXf4GiAfPRAgBrCyfih5cyHSWnQOmHM5I2tg7Qh8vUt9mS4-F16o15yYmWmVQu97swPFUJmtMqAYA6x8TtAYBAMtdULzOKxlgG3UFPDsQgC2kV8pwvIX1fOf9C7eSSbQ0ZpDNKOhuJiBzeCHOsyKVLpzgpXiBTr_oycIfUPMBOX9PGlDMIhsE2YbGVKVaSdXrteoSd7fUhjjKugzauO74SJoOx-eFX-hsB7YH1Gt-VQOT4ATgaOPo3OJ0vcHIPkdySAz6NKPjnQomKkgKCTTyabQl69vwy0FXhi5tm361SKocpfGSncJ3ceTAOUGXCm-fhNc80sd2qdLMQK9GsNJ89lwCA1FVAjWS4gZkOktqsrMO-e4-Cbs7WH6tcYFf23P9x7EdN-y57keWqIE3EmjdUBlJrPWkwe97LmYqVWfcxakU4CWgSWyYt9KBY3pJ9e2EJRHwnArBeScCQUetiLW6ssNH0NAKxfeWESp_4gSx7Y4faGdGC_beK7Qn1-ghUqDt9luOv5fUF_-raY6KFZYHAuX9H-R0Ehnhz44nooaAcrCEC7_6HCq-IeVrsmmDkp7r_N_fwY0XirXQZ4fDjuYMk=w727-h969-no?authuser=0
Er kunnen nu ook 4 fietsen op:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/wUKp5Teu5y25_Cbxd7wwvDpu83iluoEHlmqSmRgROBx-VZEycUwcvDyOL7uowF7vpoxzwdKxzxWmzj0GsvEwCTuT_J33Urz_mGaMoUJMNhwZj3-nBcPiVcjRzz-E4B8W171H57wabfRdAbzqvjACrnv_WhJ5Ip6Xflr-N7OuHphMTKdhOCV4AaCDa-XYFg-DC4RU-vidJJFnioZ6igRu1_yueLLuOgF_LnHNjUdxMH3Q3r6f4bJZme55S5-Mh52IReVIRlM7bETa5Rx96LOsbeJ4znqeOHk9E862P2uqgS8PdjxMT-N1yWr1BT8yMCBXkKYJw3e63Igez32rMWmWpPyCcBdb-VnmcaCO7XfthKcuGg-ZDeLniXroqeamAKGtQ75g-4F3BTmHh-brUiwgQZ9AR_hBSj1RE3h4CK6HNQOSMO8QDSAMLnRioygJmn_yW38eOmLLA3k6R0KEHNRA5OhYrAzfCPk_ZrqLhG_AXu15uS1f9xZ2MEmo-7VymurI_BD1xKGqsZ4hMbxYorhsZQGvaRqXdKaBkk3UISNdDA3iBNIMhUq2pW-Oh5ZP-wri1xviQjFbiuDYVO6VjsYWXAbPMiDdq-wbRM6z-cQ7pZti0G2eux1xjC8H6wdeBPXWrTRkeZSmdnkcg1YWex6f3XBuS3GStM7_zJofUpQQSa3jruTA224KdK20BLW3M1g=w1560-h878-no?authuser=0

zie ook:
ToolkiT in "Hét grote motortopic - Deel 24"
ToolkiT in "Hét grote motortopic - Deel 24"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

MichielK71 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:15:
@McKaamos @Destruction
Hebben jullie er ook een oprij plaat bij en zo ja, waar laat je die dan? De ombouw is goed gelukt kan je wel stellen _/-\o_ d:)b
Die is verstopt, in de aanhanger ;)
Hangt er onder, tussen de frame balken, hebben we bevestiging voor gemaakt.

En, danku :)
Moet je rekenen dattie nog niet af is en nog een kleine upgrade gaat krijgen binnenkort.
Ook een lekker stukje huisvlijt d:)b Moto Gucci op transport :P

[ Voor 103% gewijzigd door McKaamos op 04-03-2021 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Zo, de triumph heeft z'n jaarlijkse beurt gehad en is helemaal klaar voor de Triumph NL bochten training/circuitdag op Assen :)
Nu al zin in!

Oh, en het is tijd voor een nieuwe voorband, ik heb er nu nog de standaard Pirelli diablo supercorsa op, maar wil graag iets met iets meer levensduur. Tips?
Zelf denk ik aan de Diablo Rosso 3. Stukje goedkoper dan de supercorsa volgens mij, maar vooral slijtvaster. De huidige voorband heeft nu 5000km gedaan.

[ Voor 19% gewijzigd door darkkingll op 04-03-2021 13:15 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!
McKaamos schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:16:
[...]

Ook een lekker stukje huisvlijt d:)b
Ja en met veel upcycling van staal dat anders weggegooid zou worden :)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/3PxF-EZv9MAeWKEmrXsBR_oXPmyzgu2s5pvngZ7_4EZLYw0FQK1sQGfqiRzVDWwLC021Y-G1wj0sJ60JLO9mUNqKqDDwJwiDQSF5h_ZTtMxuXDpHexaraDvwRGF_Zcne_-q667Cy-ZZWmlN-lAKf-gNh8JWdNZOP8URhiCrSLms9vXEAsK-fb3KtUDq-hy0rV5mZiImJZz5HXPRV04LJN3WAS8Zl5XZ-ZPr02StoQjJ8xr48AX8aL_z1ebv0M-Fi9DIgDfS-QrEMXd1U0mOBSR6Zhd7npLiLg9AiUdFsv2l6n04JBG7XwUs7ZeYQaNa6_tlGAZxGHJ724bfShUAX25yH5FMMyzPbT5vsmzGbPSF-NwQFybRviBcIojtvABbD381xWFiUtEgRkojo0Cr1E225ctsWe1Nxyh1d9Zit6CD0vEo5i1uN3ceSk-HaB9rs7wuK4FvFXVxMmgCpeBLvxNyVcT2GUfDBp1RKUTs2jpimZl8ZPL92A5XdVvppgHhl-bjHB-pIrsg4J5hVymCO_gXCt4mzffpR23rLZNqGYvKazqav3rGDtKkwOihKBetZfVfhJb8ec6_jN9BpjukhH9Q-k3c2Os-kKtXggWA8nYnlhOaHhlfcU_SLMDyJBRqPB5UbYoIFOV33dp0_vWzJoQArEIrBjoVlCatrUJAd7Be7NWx2vLIpfk47OwZT7xI=w1292-h969-no?authuser=0
Krijg je mooie las punten van met al die vormen ;) ronde buizen, rechthoekige..verschillende soorten staal.. :X

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/y-I7kKpXuDXju5BMBlN0AruuFLvkUC7ALjfE7rWX8JBdDfGfF_QrVS8406EEWJCPoPSsu9a6XzfGOwsh4oz3VQMZ38Xpjahg04AyUvi6b5fJhUC7QYeM5DeTqy0fBRoI_8mcjKPSX1yZ3aFGizmbLvhFi-07LfTGxHFJbzJwReCJOmZHcmePx80p-RdGtt_d_J4acoJtsmbRSsg00NAXp92Iz-K67vJISGZejVmLR-bSZiBkifaaKnwVQWL78lSiVmoRNfL5uDnqDcTksjUBiLwMfRDeg5ecOwK81zbjKplaK7TIPdkHREvUrqYGpljNRROETrSINpxP6o0wWisCukqYi767DRNazz3L-zZ0IsS-wKLf_b67pyoqDCUG7kdIGif2xStdLWmxTI5-Gmpf3n0GHT3ZYxgvUb8VwN1BKoS_0mcqulwVg6OQlKhFc6paezCozxzIXY_4mEaF_HU3TOiBm-cGox3mzsTnfQF_s6QN02BUfGwL31pXLfQC9cl_qflXWHUSAQsac63RhdEilb8ysptM2Mr9uGCD7JAvFJmxxZb0XDYM_YrIR23r2hzFPPyykCA88Xa9PdIhxTbmayuuQ57MVaTs5wmbjcQAaANTM8cKX_if2GuMeUwT0pjzm2B_J5JtPLkfw_F2HLKMmO36rIB4JLZF6dVKLdc89rLEdHHsSkqXp5ZMb80KPak=w1292-h969-no?authuser=0

roestige meuk
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/0R1HGcvZl_elESd--blCIb3Sv_v9qJO4GEjQTaOr4RFYK_h09aHv5lVApYs5cFS45JgWiWBOHniCoNn6WiKKBkOlrct9UqxcrV5Y9QIWymdxmiEYjpy7sd48_CvSRKpCfQNu9wK-up1kfzCJHf-aI09HxvSYB0HO04YOu5sCNA-WKFJ02UnLcH_RJW6ZIBSyCwUx-fJnLW2UbwzFbAb58I6fMrX4c94PnkJtRffVPbS9hCoU8zLGroE74RGS09yRrV4AotUuIar9GpY_dLfrp7IPttB9cW76059_eO8BergHz4ZeingTWn8MOMe5bSjDhM80SbC3M0Da8NLSv5Ul25uGmF74dr53Luoepysj5P7AvCGpRJeCFkUgVm2AjpAR9MwC_YH8m5Jir_gsepOw_1bQirst_QYRoP0z01G2RTCQw_e26vB7qRbd4cb__QRx7fM7ACKxQY_15VFrOS8phqNeRSjlMtQeDJT5HWzQ0iVwmuKmwJuNXU0goTNyWIzDPY54NGcSPwU3tEQ_es36sV2Wbcq5ytvqyXVHg2HXfoxsGiWiCobkzuaIyeQDc2FSR-ExVHIhDYRR8eKPIeIC4SjOUunCqubujYV-1W-BTGSlENH4mCUOWzwcM0FlOr2rxGNhgvjKQe0k6u1-4ujElfND4aSCaxj4LgezRRBB_XPIXcfLTGZ985mzE0pziFc=w727-h969-no?authuser=0
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pqCbz5ehpb9BWefyu-beAJMSrnIZXn-fBbrr8IMyXEjapRR4cR5T5I2LbRpyN4UUVJEFVC57g5rKvUZlPaKTuSeroU_u8caKP6WHKdv0YNip--VSxroSJNR-KWcqdzbztLSgRCWfjLRHAol2sKJQzEVRzG5sSG4XGEmirM5dlfLT0z-ArUs__-udUxzrhW2vdMLhSzc-KAuAK_Q_VRHxH_coblGlhZYhaArzFkQAY1qRwtK9ed4-TrRldWB-PmdKTzJgkIey0ua8fDc1FHFTfJxCTZsmE3t9JIYC3pdIB_SqSHBf18vSdKb9xganoUK1ns17D1OeGs_aM3UIhO2vzWKoxq6VoFc8IxDG3SC0JggCv9ZmNgd9wrPxV2q8BC5jWLzZcljbvayooRSlbjvtDqpHAlW8Fc9E2qKLF2hK_xp_BsN4QJ_ZNwjiHjacd6mToxnCfgS9oATncBtFJNbgM5dwgssVMQglIyFoEL8dTDf_7j0B-jB5m09nmgHbG6XbWYy2e_b7f02FS04esD-4kzVegjgsaOtwo_4QdisrsmuobY2ZOcl2lEmQQW7IsarnGbZr8tCk_efBAK7hPlRilOBJPmNFfgSvHYK70m3UbbFbMg5zDwWNLfhm_FWJUwbqLg_sab_23DeIZQGd9cobanesA3oBRxI_Et9zdYZcni8bpmYBjSUS_YOrCTTRJEQ=w727-h969-no?authuser=0

gelukkig beschikking tot een slim lasapparaat, dat zelf al gaande de settings tuned 8)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/IDZGHuag6N8aa_eYgTTrxqdAHnHc--IpHUgrfxnnk0UT2n8HOHpd-RaEEphWSO-5bOl--EeKyy1dxX48IvoGSSM0e9ffyq8PYw_YweIb-exy5c2VJ08d455_srE3gBukOSl1gbVHiuEyqmd1voxixBJdD87bt-p5p38oiAO-pLc_-kquJxSG59Oa_qPur5QNmuwYz_s8OSHrozIa5RYAvTogRt9UhJ-__nu84NqkK04jXIyuFb78E5qq-OOFi-vH-3uDS9SKGp9fXyOoiUiWqvQPK5y9-8MLhq5kbiybpr8UNH55fKjzlvkmz-A2e7iBfd0_mNyQlqAH7wzwQKY_ku_tWcJlAU6H-B_BKNK8X-3wgLSG6KWfUCUz8jY36loFddVp0AbwnTl2W88SbBAlATNoIFojSMHkulQeJ_MSiBrL17QxQIv_mW3rBlobzMO6xIAiiSIV5oJsupwJvqPgSorabRq7zBQBjmuQNwzLV0JbNG5E0tBgqNnrYnCXIqC3GHjrC7LwFNQ0cmkORAt6b1Rq3Li_oAF3nLeJTfPNBW9yzbP80LHjaluDZbg4hQOlCnXHHWJENBcoHPd_Oq8O_9r2l1XJNqqNYGSEin3yRwoYlaMPrBdud8KE8YL2zIVelnKidubVuzAtGb5KKXz6AzXe-g3Mgdlz03pDbgxFAqEikg49TxSVse7zoquvZyA=w727-h969-no?authuser=0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Doet me denken aan het trailertje dat ik 10 jaar geleden had:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ICSurC_-osUhdauZK9Zb-Ri1QWg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/88lveMH4C0zIJLXWXGe493uZ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

@Destruction heb je ook nog een plaatje van dat huurtrailertje?
Wat een drama om daar motoren op vast te sjorren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

McKaamos schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:53:
@Destruction heb je ook nog een plaatje van dat huurtrailertje?
Wat een drama om daar motoren op vast te sjorren :X
Zal straks eens kijken, en dan plak ik 'm in deze post. Wat een rampending was dat ja. Kon nog even goed afkijken hoe het NIET moest ;) En dat was dan een motortrailer van een motorzaak... Dan verwacht je toch dat het allemaal goed geregeld is 8)7

Laten we het er in ieder geval op houden dat ik er een CBR en een R6 op had staan, beide via het balhoofd ingespannen aan de voorkant. En vervolgens had ik nog een 3e spanband nodig om de 2 spanbanden naar de motor op hun plaats te houden :X

[ Voor 33% gewijzigd door Destruction op 04-03-2021 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Even een vraagje betreft leren motorpak.
Gewoon voor op straat en af en toe een racedag

Budget rond de 600euro
1 delig of 2? (maakt dat uit voor circuit dagen?)
Andere dingen op te letten? je wordt doodgegooid met leer soorten etc.

Andere tip die ik kreeg was om te kijken of er "sliders" op de schouders zitten, dat is blijkbaar een ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-10 13:51
kneusteun schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:06:

Budget rond de 600euro

Andere tip die ik kreeg was om te kijken of er "sliders" op de schouders zitten, dat is blijkbaar een ding.
Komt erop neer dat er verschillende soorten zijn. De ene is dikker (warmer/zwaarder etc) en je hebt ze die dunner zijn en dus ook soepeler etc. Het is maar net wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-10 13:17

Budget rond de 600euro

Lees dit eens door: https://www.reddit.com/r/...thers_1_piece_vs_2_piece/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Maar voor circuit dagen is een one piece geen must?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

kneusteun schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:32:
Maar voor circuit dagen is een one piece geen must?
Ligt aan de regels die de organisatie stelt, maar in de regel is 2delig prima. Op z'n minst voor de lagere nivo's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:32

Budget rond de 600euro

1 delig vond ik lekkerder zitten dan 2 delig, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk. Daarnaast lijkt de pasvorm bij sommige merken ook anders. 1 delig pak van revit zat mij gegoten, de 2 delige variant leek een stuk breder o.a. bij de schouders. Uiteindelijk gekozen voor 2 delig omdat het wat praktischer is op een terras e.d. Je weet wel... waar mensen vroeger naar toe gingen om in de zon een drankje te doen.

Passen is erg belangrijk. Daarnaast zeggen " oude " maten ook niet veel. Had hiervoor een Alpinestars pak wat mij goed zat dus ik dacht mijn maat te weten. Andere Alpinestars pakken gepast (zelfde maat) die totaal niet goed zaten. De verkoper gaf aan dat Alpinestars een paar jaar geleden van pasvorm zijn veranderd o.i.d.

Neem ook je laarzen mee bij het passen en ga proefzitten. Had bijna de Dainese Laguna seca gekocht totdat de Motoport medewerker mij attendeerde op mijn laarzen.. Helaas kreeg ik mijn laarzen (Alpinestars smx6 v2) niet meer dicht i.v.m. brede kuiten en de dikke stof. Omdat de Dainese pakken eigelijk gemaakt zijn voor een laars in het pak hebben ze wat meer protectie en een extra stukje stof om te stellen. Bij de Avro D2 ging dat net wel, helaas door het MTB-en zijn mijn kuiten nog wat meer gegroeid en zat het echt niet meer lekker een paar weken terug dus heb ik tweedehands een paar Dainese Torque in boots gekocht waarbij het pak over de laarzen gaat. Zit stukken beter!

Ik ben nog steeds erg blij met de Avro D2, je ziet van een afstandje ook bijna niet dat het een 2delig pak is en het past perfect bij de motor!

[ Voor 4% gewijzigd door R0y. op 04-03-2021 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ja thnx, passen was sowieso een must.
Maar wist niet zeker of voor sommige circuits een 1 delig pak een must is.

Ergens lijkt me wel handig dat je de broek en jas los kan combineren, maar ik heb al 4 jassen en 4 broeken dus dat combineren is ook niet echt nodig.

Zaterdag even passen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
darkkingll schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:39:
Zo, de triumph heeft z'n jaarlijkse beurt gehad en is helemaal klaar voor de Triumph NL bochten training/circuitdag op Assen :)
Nu al zin in!

Oh, en het is tijd voor een nieuwe voorband, ik heb er nu nog de standaard Pirelli diablo supercorsa op, maar wil graag iets met iets meer levensduur. Tips?
Zelf denk ik aan de Diablo Rosso 3. Stukje goedkoper dan de supercorsa volgens mij, maar vooral slijtvaster. De huidige voorband heeft nu 5000km gedaan.
Heb zelf de Rosso 3 op m'n 675 liggen, ben er zeer over te spreken. Weet niet hoe ze op het circuit zijn, maar na +-4.000km zijn ze nog lang niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
kneusteun schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:45:
Ja thnx, passen was sowieso een must.
Maar wist niet zeker of voor sommige circuits een 1 delig pak een must is.

Ergens lijkt me wel handig dat je de broek en jas los kan combineren, maar ik heb al 4 jassen en 4 broeken dus dat combineren is ook niet echt nodig.

Zaterdag even passen dus.
Je kan een losse broek en losse jas kopen en deze aan elkaar ritsen (zodat het een tweedelig pak wordt), vaak heb je dan ook wel zakken in de jas en meer stelmogelijkheden. Een tweedelig pak koop je als set en heeft vaak ook geen zakken (uitzonderingen daar gelaten)

De jas van de Laguna Seca viel lang, die had ik dus best los op een spijkerbroek kunnen dragen. De Avro D2 jas zit een stuk hoger en is echt geen zicht op een spijkerbroek..

Revit bijvoorbeeld verkoopt (volgens mij) ook geen tweedelige pakken meer. Enkel een broek en een jas die je aan elkaar kan ritsen. Zat toen naar de Vertex Pro te kijken maar helaas nergens leverbaar in mijn maat en uit de collectie.

[ Voor 13% gewijzigd door R0y. op 04-03-2021 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 08:44
Kennelijk zitten hier wat kenners met aanhangers, mogelijk dat een van jullie mij verder kan helpen.

Ik heb afgelopen weekend een tweedehands aanhanger gekocht voor circuitdagen / pech onderweg / etc:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rpnDY-Qsn4jgcG2veAWZj4nJuGU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WGRqqgejlnAh1aLzhPe2WClH.jpg?f=fotoalbum_medium

Nou heeft de aanhanger achter mijn auto (volgens de verkoper gebeurde het achter zijn auto niet), het probleem dat de achterlichten ook knipperen op het moment dat ik de richtingaanwijzer van de auto gebruik. Daarnaast zorgt remmen ervoor dat de mistlicht indicator op mijn dashboard zachtjes gaat branden als de aanhanger gekoppeld is. Dit is overduidelijk een bekabelingsprobleem en ik heb gezien dat de 7polige stekker aan de auto ook iets vervuild is. Ik heb al contactspray besteld (en zou afgelopen dinsdag zogenaamd ook al binnen moeten zijn, samen met verschillende andere producten :(), kan het zoiets simpels zijn als vervuilde contactpunten of denken jullie dat het beter is om een nieuwe kabel te (laten) trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

UTwizard schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:44:
Kennelijk zitten hier wat kenners met aanhangers, mogelijk dat een van jullie mij verder kan helpen.

Ik heb afgelopen weekend een tweedehands aanhanger gekocht voor circuitdagen / pech onderweg / etc:
[Afbeelding]

Nou heeft de aanhanger achter mijn auto (volgens de verkoper gebeurde het achter zijn auto niet), het probleem dat de achterlichten ook knipperen op het moment dat ik de richtingaanwijzer van de auto gebruik. Daarnaast zorgt remmen ervoor dat de mistlicht indicator op mijn dashboard zachtjes gaat branden als de aanhanger gekoppeld is. Dit is overduidelijk een bekabelingsprobleem en ik heb gezien dat de 7polige stekker aan de auto ook iets vervuild is. Ik heb al contactspray besteld (en zou afgelopen dinsdag zogenaamd ook al binnen moeten zijn, samen met verschillende andere producten :(), kan het zoiets simpels zijn als vervuilde contactpunten of denken jullie dat het beter is om een nieuwe kabel te (laten) trekken?
Aangezien de 'MIST lamp indicator' op je dashboard ook gaat branden vrees ik dat je de Pin-Out van je auto én aanhanger even op elkaar moet gaan afstemmen (middels een verloopstekker) 8)

Kwestie van even gaan méten (en dus weten) welke kabel op welk contact thuis hoort.

Gelukkig gebruiken we tegenwoordig op auto's én aanhangers meestal 13-polige aansluitingen en komt deze 'ellende' bijna niet meer voor >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-10 20:47
Massafouten zijn schering en inslag bij aanhangers / aanhangerstekkers / ... Dan krijg je dus zaken als dat je achterlicht mee gaat knipperen met je knipperlichten enzo.

Connector op de auto even nakijken / schoonmaken (er van uitgaande dat hij inderdaad geen problemen gaf bij de vorige eigenaar). Bekabeling ook even nakijken op beschadigingen. Als er een kabel door is / contact maakt met een andere, dan krijg je wederom gelijkaardige problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

theredone51 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:56:
Massafouten zijn schering en inslag bij aanhangers / aanhangerstekkers / ... Dan krijg je dus zaken als dat je achterlicht mee gaat knipperen met je knipperlichten enzo.

Connector op de auto even nakijken / schoonmaken (er van uitgaande dat hij inderdaad geen problemen gaf bij de vorige eigenaar). Bekabeling ook even nakijken op beschadigingen. Als er een kabel door is / contact maakt met een andere, dan krijg je wederom gelijkaardige problemen.
Waarschijnlijk is de kabel van die aanhanger op een 13-polige stekker 'berekend' en wordt de accessoire aansluiting van de (ouderwetse) 7-polige aansluiting op de auto van @UTwizard nu misbruikt als massa voor o.a. de remlichten :P

7-polig spul is misschien nog leuk voor een fietsendrager....Daarna niet meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 04-03-2021 23:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-10 20:47
Will_M schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 23:05:
[...]

Waarschijnlijk is de kabel van die aanhanger op een 13-polige stekker 'berekend' en wordt de accessoire aansluiting van de (ouderwetse) 7-polige aansluiting op de auto van @UTwizard nu misbruikt als massa voor o.a. de remlichten :P

7-polig spul is leuk voor een fietsendrager....Daarna niet meer.
Nogmaals, met een massafout in de stekker op de auto / bekabeling krijg je precies dezelfde problemen. Ja, ook dat je mistlicht verklikker lampje mee begint te branden.

Verder niets mis met een 7-polige stekker voor een aanhanger, ja het is praktisch dat je ook een achteruitrijlicht op je aanhanger hebt, maar alle andere belangrijke verlichting werkt gewoon ook met 7 polen.

@UTwizard , als je wat wil gaan uitmeten:
https://brink.eu/nl-be/ov...doos-kiezen-en-gebruiken/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

theredone51 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 23:24:
[...]

Nogmaals, met een massafout in de stekker op de auto / bekabeling krijg je precies dezelfde problemen. Ja, ook dat je mistlicht verklikker lampje mee begint te branden.

Verder niets mis met een 7-polige stekker voor een aanhanger, ja het is praktisch dat je ook een achteruitrijlicht op je aanhanger hebt, maar alle andere belangrijke verlichting werkt gewoon ook met 7 polen.

@UTwizard , als je wat wil gaan uitmeten:
https://brink.eu/nl-be/ov...doos-kiezen-en-gebruiken/
Misschien dat @UTwizard die aanhanger bij een kennis even achter de auto kan koppelen waarbij die kennis wél een originele 13-polige contactdoos aan z'n auto heeft? Als 't dan wel werkt zoals bedoeld dan hoef je niet aan de aanhanger te gaan sleutelen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Will_M schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 23:05:
[...]

7-polig spul is misschien nog leuk voor een fietsendrager....Daarna niet meer.
Mwoah, ik heb 2 aanhangers en beid hebben een 7polige stekker. Werkt prima, zolang de stekker niet beschadigd is en de bedrading goed gemonteerd is. Bij m'n andere aanhanger is de stekker wat beschadigd geraakt, dus die ga ik binnenkort vervangen om dergelijk gezeik te voorkomen :)

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:02
Gisteren mijn AVB gehaald *O*
Theorie maar weer eens aangevraagd, hopend dat ze open gaan :X

@aanhanger discussie. Op de zaak alleen 7polig, auto 13 polig, meestal zit het probleem in de aanhanger. Maar testen zegt meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
NLDViane schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:58:
[...]

Heb zelf de Rosso 3 op m'n 675 liggen, ben er zeer over te spreken. Weet niet hoe ze op het circuit zijn, maar na +-4.000km zijn ze nog lang niet op.
Ooh, daar hoopte ik al op.
Ik hoorde van de organisatie dat Pirelli ook aanwezig is op de dag zelf, dus misschien kan ik wel direct met een leuke korting door hun de band laten wisselen (we zijn tenslotte Nederlanders;)).

Ik heb weinig verstand van aanhangers, maar kan het niet zo zijn dat 1 pol niet goed zit? Ik weet nog wel dat ik regelmatig de stekker van de familie-aanhanger uit elkaar heb moeten halen omdat 1 van de plugjes was verschoven.

[ Voor 18% gewijzigd door darkkingll op 05-03-2021 08:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 08:44
Ik had de bekabeling al wel even nagelopen op breuken maar tot zover nog niks kunnen vinden. Alle peertjes en houders zagen er ook goed uit wat ik er zo van kon zien. Ik zal de stekker aan de auto eerst goed proberen te schoon te maken (want dat moet sowieso gebeuren). Als het probleem daarmee nog niet is opgelost ga ik eens kijken of ik de stekker kan doormeten en anders gewoon vervangen.

In ieder geval bedankt voor het meedenken allemaal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-10 20:13
@UTwizard Klinkt als inderdaad als een massa fout. Maar kan dus ook zijn dat de bedrading in de stekker van de aanhanger verkeerd zit aangesloten. Je kan online vinden welke kleur waar zo moeten zitten. (In de stekker staan nummertjes) Dus ff de stekker uit elkaar en je kan het controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-10 20:27
@Kalevandaal Gefeliciteerd man! Een stapje dichter bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-10 08:42

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

McKaamos schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:41:
[...]

Ligt aan de regels die de organisatie stelt, maar in de regel is 2delig prima. Op z'n minst voor de lagere nivo's.
Bij TrackDays4All een paar jaar terug mocht een (leren!) combi wel, maar alleen als de rits tussen broek en jas helemaal doorliep tot aan de voorkant. Dit werd bij mij ook gecontroleerd. Als je een combi koopt van de bekende merken is dat vaak wel het geval, maar als je een losse broek en jas shopt dan heb je kans dat alleen aan de achterkant een rits zit. En dan kunnen ze moeilijk gaan doen.

Dat gezegd hebbende, ik zag ook rijders in textiel en dat mocht eigenlijk al helemáál niet dus blijkbaar wordt er nog wel eens een oogje dichtgeknepen of met 2 maten gemeten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SniperGuy

Budget rond de 600euro

Als je een paar keer per jaar een circuitdagje doet is een 1 delig pak echt niet nodig. Mits je 2delig pak maar stevig aan elkaar geritst kan worden!!! (wordt vaak als enige voorwaarde gesteld bij de organisaties)
Pasvorm is het belangrijkste.
Ga passen en laat je NIET afschepen met "dit leren pak wordt nog ruimer hoor!" dat is BS }:O , het wordt alleen soepeler door dragen. Niet ruimer.
Harde protectie moet minimaal op schouders, elleboog+onderarm en knie+scheenbeen zitten. Binnenzakjes in leren race overals of 2 delige pakken zijn schaars en klein (een grotere telefoon past vaak niet :P )
Veel/alle 1 delige pakken van Dainese zijn tegenwoordig geperforeerd en dat is toch iets frisser in het voor- of najaar. Geen idee hoe dat bij andere merken is.

Ik zou bij een pak altijd gaan passen met een losse rugbeschermer! Reden is dat die foamen dingetjes die er standaard vaak bijzitten niets doen. Een dedicated rugbeschermer is IMHO een must! (zeker op het Circuit). Bijkomend voordeel is dat een open rugbeschermer (Zoals Dainese Pro-Armor) lucht doorlaat waardoor het enigszins blijft ademen én het geeft icm met ingebouwde niergordel extra steun in de rug bij langzaam straatrijden (en dan vooral op een super/hypersport).
Regenoverals passen vaak waardeloos op de race-georienteerde pakken doordat deze een hump hebben. Dan zit je eigenlijk vast aan een regenjas en regenbroek (ik heb daarom een Alpinestars Racing Rain jas+broek).
Ga dus een passen en eigenlijk moet een pak meteen goed zitten en het mag nergens knellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Kalevandaal schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:06:

@aanhanger discussie. Op de zaak alleen 7polig, auto 13 polig, meestal zit het probleem in de aanhanger. Maar testen zegt meer
Gefeliciteerd! *O* Het CBR is inmiddels weer begonnen met examens afnemen. Hopelijk kan je voor de zomer nog met alles klaar zijn. Heb je al een motor op het oog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Kalevandaal schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:06:

Gefeliciteerd met je AVB, hoop ook voor je dat theorie snel mag. Ken iemand die het heeft aangevraagd voor het eerste en dat was begin juni pas. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:28
@SniperGuy gebrek aan binnenzakjes is wel een goede om rekening mee te houden inderdaad. Ik heb aan leer nu alleen een bijna 15 jaar oude Alpinestars-combi, die eigenlijk wel een beetje op zijn eind begint te raken. Daar past mijn portemonnee (nouja, zo'n Secrid pashoudertje) & telefoon nog wel in de binnenzak. Op het circuit wil je dat natuurlijk niet, maar op de Ducati heb ik echt helemaal geen bergruimte door uitlaten in het kontje. Dan is het toch wel zo prettig om de telefoon & portemonnee gewoon in de binnenzak te kunnen steken, zodat ik niet voor elk ritje mijn tailpack erop hoef te knopen.

@Kalevandaal gefeliciteerd! Enig idee wat de wachttijden voor theorie gaan zijn inmiddels?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Chakotay schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:41:
@SniperGuy gebrek aan binnenzakjes is wel een goede om rekening mee te houden inderdaad. Ik heb aan leer nu alleen een bijna 15 jaar oude Alpinestars-combi, die eigenlijk wel een beetje op zijn eind begint te raken. Daar past mijn portemonnee (nouja, zo'n Secrid pashoudertje) & telefoon nog wel in de binnenzak. Op het circuit wil je dat natuurlijk niet, maar op de Ducati heb ik echt helemaal geen bergruimte door uitlaten in het kontje. Dan is het toch wel zo prettig om de telefoon & portemonnee gewoon in de binnenzak te kunnen steken, zodat ik niet voor elk ritje mijn tailpack erop hoef te knopen.

@Kalevandaal gefeliciteerd! Enig idee wat de wachttijden voor theorie gaan zijn inmiddels?
Ik ga eens kijken of een heup of bovenbeentas wat is. Anders ga een voor een SW-Motech micro tasje. Want mijn nieuwe Samsung past niet meer in mijn binnenzak :'( :'(

[ Voor 3% gewijzigd door SniperGuy op 05-03-2021 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

UTwizard schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:47:
Ik had de bekabeling al wel even nagelopen op breuken maar tot zover nog niks kunnen vinden. Alle peertjes en houders zagen er ook goed uit wat ik er zo van kon zien. Ik zal de stekker aan de auto eerst goed proberen te schoon te maken (want dat moet sowieso gebeuren). Als het probleem daarmee nog niet is opgelost ga ik eens kijken of ik de stekker kan doormeten en anders gewoon vervangen.

In ieder geval bedankt voor het meedenken allemaal :)
In jouw geval is er sprake van een massa sluiting, even controleren of de massa draad goed in de stekker zit geschroefd en er geen vuil tussen zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
SniperGuy schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:54:
[...]

Ik ga eens kijken of een heup of bovenbeentas wat is. Anders ga een voor een SW-Motech micro tasje. Want mijn nieuwe Samsung past niet meer in mijn binnenzak :'( :'(
Ik gebruik de SW motech micro (die nieuwe variant), pasje past er bij mij lekker in maar dan stopt het ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Zo, eindelijk weer eens een circuitdagje geboekt, 19 april op Zandvoort. Ik ben benieuwd hoe zeker de organistatie ervan is dat het dan weer toegestaan is... Al kreeg ik laast ook al mail van Bleekemolen dat ze weer met de race-experience dagen beginnen op Zandvoort vanaf volgend weekend, waarschijnlijk zal er dus wel iets van een toezegging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:02

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm... in plaats van een gat te maken voor een niet-bedoeld-om-in-te-bouwen-heftafel... Kan ik natuurlijk ook een stel beugels maken zodat de tafel onder m'n stellingkasten kan schuiven...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4k-Z7IrutHQ5yqMDqVFdoFO3c8E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r1tvjUQUX4IJ8HqGOR2INCJf.png?f=fotoalbum_large

l337 fusion skillz

3mm dik stalen hoekprofiel zou toch wel moeten volstaan :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sCRMtLFQNoRQFBQyE_iedf_mroU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Wi8BVPtXCzwOdCgCW7bLL2vr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door steveman op 05-03-2021 12:57 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-10 10:56
darkkingll schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:39:
Nu al zin in!

Hier al 6000+km tevreden met de Rosso Corsa onder de 675RX, als deze op zijn (ik vermoed dit jaar) dan ga ik upgraden naar de Rosso Corsa 2's. Prima band en als er wat temperatuur in zit plakken ze goed! Zit tussen de Super Corsa en Rosso 3 in. Hoop dit jaar ook voor het eerst op het circuit te rijden, ben een 'snelle/vlotte' straatrijder dus weet niet hoe ze op het circuit houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
botoo schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:13:
[...]

Toen ik schakelbrommer reed (met maar liefst 2 versnellingen!) had ik zoiets, helmplicht was er niet en als de politie je aan wilde houden kon je er nog gewoon vandoor gaan zonder dat dat ernstige consequenties had :+ Dus ja, die 'handigheid' is wel van enkel jaren geleden :P
[Afbeelding]

[...]

Ik heb mijn motor al, staat te glimmen in de berging, ik hoop dat mijn roze papiertje wat minder duur uitvalt ;)
Beetje lang geleden gepost :) Was dat een Puch MV 50 of een Tomos 4TL? Heb zelf toen ik 16 werd een Tomos 4TL gehad. Ook zo'n hoog stuur. Reed heerlijk, alleen is op een gegeven moment de versnellingsbak vastgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-10 20:07

botoo

💀 too old to die young

@MichielK71 Tomos, geen idee welk type maar iig handgeschakelde 2 bak. Ik kocht 'm in 1972 voor heel weinig (ik had niet veel geld destijds en moest 'm zelf betalen omdat ik was blijven zitten op school :+ ) dus hij was al een paar jaar oud.
De Tomos was veel rapper van z'n plek dan de vergelijkbare Puchs.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
UTwizard schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:44:

[Afbeelding]

Slechte massa, zal wat roest op je contactpunten zitten. Chassis van je aanhanger word waarschijnlijk als massa gebruikt, dus zoeken naar een paar boutjes met waarschijnlijk oogjes er onder.

Heb dit een keer op een 3-assige auto-kar mogen doen, passen 2 vrij grote wagens op... zaten breedte-indicatoren op aan de voor en achterkant, elke 1.5m een lengte-indicator (oranje), kentekenverlichting + normale verlichting aan de achterkant, elke unit een eigen massa. Wat een rotklus was dat :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
MichielK71 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:18:
[...]

Beetje lang geleden gepost :) Was dat een Puch MV 50 of een Tomos 4TL? Heb zelf toen ik 16 werd een Tomos 4TL gehad. Ook zo'n hoog stuur. Reed heerlijk, alleen is op een gegeven moment de versnellingsbak vastgelopen.
Cool!

Mijn 4TL liep 56km/uur wind mee en met vriendin (inmiddels vrouw) achterop en wind tegen 0 km/uur. Dat waren nog eens tijden 😂

I took the blue pill…

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 22:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WuDyDMArchtFX1jYlF8yFdPP63o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QgH1tR3Kvzv1OFFc0jMdEh63.jpg?f=fotoalbum_large

Ze is wel heel erg mooi hè... Ik denk dat ik het maar ga doen 😍

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Hkuit schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:22:
[Afbeelding]

Ze is wel heel erg mooi hè... Ik denk dat ik het maar ga doen 😍
Ik ben niet echt een fan van topkoffers maar ik kan wel begrijpen dat het heel praktisch is. Ik zeg doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:56
Chakotay schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:40:
Zo, eindelijk weer eens een circuitdagje geboekt, 19 april op Zandvoort. Ik ben benieuwd hoe zeker de organistatie ervan is dat het dan weer toegestaan is... Al kreeg ik laast ook al mail van Bleekemolen dat ze weer met de race-experience dagen beginnen op Zandvoort vanaf volgend weekend, waarschijnlijk zal er dus wel iets van een toezegging zijn.
Welke organisatie en welke groep ga je rijden?

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-10 13:48
Zo, ook maar even melden in dit topic! Tijdje terug begonnen met lessen en nu aan het wachten op het CBR voor AVB (theorie gelukkig al wel binnen). Maar kan nog wel even duren blijkbaar....
In ieder geval nog wat extra tijd om te kijken wat voor motor ik wil hebben :+
Bevalt in ieder geval al wel erg goed, moet tussen rijschool en parkeerterrein elke les stukje rijden en met dit weer zijn de bochtige 80 weggetjes elke keer weer een feest *O*

[ Voor 24% gewijzigd door FoxLenny op 05-03-2021 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
harley schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:43:
[...]

Welke organisatie en welke groep ga je rijden?
Motorsportlifestyle, groep 2. Mijn laatste circuitdagen waren in groep 3, maar aangezien het alweer jaren geleden is, lijkt het me zinning om eerst weer een paar sessies met een voorrijder te doen. De middag-sessies hebben dan alsnog de optie tot vrij rijden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Vrijdag schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:43:
[...]

Ik ben niet echt een fan van topkoffers maar ik kan wel begrijpen dat het heel praktisch is. Ik zeg doen!
Een must tijdens de Corona zomer imo... je zal maar moeten schijten onderweg..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
@R0y. daar zijn scooters toch voor? Ze noemen het niet voor niets een rijdende pleepot soms :+

[ Voor 41% gewijzigd door Chakotay op 05-03-2021 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Chakotay schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:42:
@R0y. daar zijn scooters toch voor? Ze noemen het niet voor niets een rijdende pleepot soms :+
Moet je alleen wel opletten op je bestemming, dat je niet de buddy opent en je helm erin kwakt, want dat kon tijdens de terugreis wel eens vervelend ruiken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
Vrijdag schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:43:
[...]

Lelijk hè, die koffer? Maar Groot...echt heel groot. Zelfs mijn helm past er makkelijk in. En ik laat 'm er mooi opzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Er viel met trouwens iets op in de voorwaarden voor de circuitdag: "Electrische motoren niet toegestaan". Dat is wel jammer, ik gok vanwege het brandgevaar? De Moto-E paddock is ook al een keer in zijn geheel afgefikt, en bij de races daarvan hebben ze een grote container vol water klaar staan om als het nodig is zo'n motor in zijn geheel in te dumpen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Chakotay schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 12:01:
Er viel met trouwens iets op in de voorwaarden voor de circuitdag: "Electrische motoren niet toegestaan". Dat is wel jammer, ik gok vanwege het brandgevaar? De Moto-E paddock is ook al een keer in zijn geheel afgefikt, en bij de races daarvan hebben ze een grote container vol water klaar staan om als het nodig is zo'n motor in zijn geheel in te dumpen...
Ik verwacht dat het brandgevaar niet veel groter is dan bij een gewone motorfiets. Maar vooral de mogelijkheden van het blussen ontbreekt.

Daarnaast zit je ook met de kennis van de marshalls die daarin nog niet heel groot zal zijn. Want als je een elektrische motor neerlegt in het grind en er gaat wat kapot van hoge spanning dat ze dan verkeerd handelen en zichzelf elektrocuteren.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Glockner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10-03 16:11
Motorrijder meldt zich! Rij sinds m'n 21e professioneel en heb prive een BMW F850GS en een Honda CR250R. Die laatste, zonder kenteken, ga ik deze maand (proberen te) verkopen.

Heb wat jaren geracet in de KNMV Supercup 600 en rij nu veelal offroad. TET-routes, her en der een rally en zeldzaam nog op de crossbaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
Glockner schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:40:
Motorrijder meldt zich! Rij sinds m'n 21e professioneel en heb prive een BMW F850GS en een Honda CR250R. Die laatste, zonder kenteken, ga ik deze maand (proberen te) verkopen.

Heb wat jaren geracet in de KNMV Supercup 600 en rij nu veelal offroad. TET-routes, her en der een rally en zeldzaam nog op de crossbaan.
Welkom!

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-10 20:27

Welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 11:43
Chakotay schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 12:01:
En daarnaast er is niet lang genoeg voldoende vermogen/accucapaciteit. @Tylen weet er ook alles van toen na, ik dacht, 3 rondjes het vermogensafgifte afnam en het optrekken niet meer zo vlot ging :)

Dus je kan 4 of 5 rondjes Assen rijden en je mag hem alweer aan de stekker hangen. Dus weet ook sws niet of het zoveel zin heeft er met een standaard elektrische motor te gaan rijden.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:02
fdees schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:30:
[...]

Gefeliciteerd met je AVB, hoop ook voor je dat theorie snel mag. Ken iemand die het heeft aangevraagd voor het eerste en dat was begin juni pas. :|
Had november 2020 al theorie aangevraagd. Was toen eerste mogelijkheid half januari |:(
Nu opnieuw aangevraagd voor half april, maar volgens mij mag op het moment de theorie nog niet afgenomen worden, en zonder theorie geen AVD :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
timmie271 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 16:04:
[...]

Dus je kan 4 of 5 rondjes Assen rijden en je mag hem alweer aan de stekker hangen.
Waar die dan vervolgens eerst uren aan moet hangen, omdat weinig e-motoren snel kunnen laden... Dat was voor mij wel een afknapper; als je met andere motoren een eind gaat rijden kun je misschien na 200 km een laad-/koffiepauze inlassen, maar een pauze van 5 uur is de meeste mensen toch wat te lang >:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hkuit
Hkuit schreef op maandag 13 april 2020 @ 21:43:
Leuk, al jullie reacties! […]
Mijn favoriete motor op dit moment is de Kawasaki z900rs; geweldig uiterlijk (zo zag een superbike er uit toen ik klein was 😊) en hele goede rijeigenschappen volgens de recensies. En dus 115 pk of zo. Ik ben oprecht benieuwd hoe zo'n rondje regio dan gaat met zoveel extra power in je rechterhand...
Dat is mooi; ik typte vanochtend als zoekterm in dit topic in “Z900” om eens te kijken wie er hier op zo’n Kawasaki rijdt. Kwam ik dus bovenstaande quote van mijzelf tegen, die ik alweer vergeten was; 1,5 maanden nadat ik weer was gaan motorrijden schreef ik dus dat die Z900rs mijn favoriet was. Vandaag, 11 maanden later, heb ik er eentje gekocht!
Foto’s volgen, woensdag ga ik ‘r ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 05-10 13:17
Ik ben 11 jaar terug al eens aan het lessen geweest maar nooit afgemaakt, nu toch maar weer eens op pakken. :)
Afgelopen week weer begonnen en het voelt na de eerste 5 minuten wennen aan het schakelen vertrouwd aan, hoop dat het dit jaar lukt om af te maken gezien de enorme wachtrijen bij het CBR..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Wat is je echt naam? Dan moet ik kennen ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-10 20:07

botoo

💀 too old to die young

@Hkuit Z900 van 45 jaar geleden was toen de echte supermachine, kolossaal grote, zware en imposante machines. Paar maten van me hadden die en de Z650 die toch wel wat kleiner was maar nog steeds een dik ding. Zelf sukkelde ik destijds (weliswaar naar volle tevredenheid) op een Honda CB350 rond maar ik heb menig jaloerse blikken op die Z900's geworpen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Hkuit schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 16:36:
[...]

Dat is mooi; ik typte vanochtend als zoekterm in dit topic in “Z900” om eens te kijken wie er hier op zo’n Kawasaki rijdt. Kwam ik dus bovenstaande quote van mijzelf tegen, die ik alweer vergeten was; 1,5 maanden nadat ik weer was gaan motorrijden schreef ik dus dat die Z900rs mijn favoriet was. Vandaag, 11 maanden later, heb ik er eentje gekocht!
Foto’s volgen, woensdag ga ik ‘r ophalen.
Natuurlijk ook meteen die topkoffer er op zetten hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
botoo schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:50:
@Hkuit Z900 van 45 jaar geleden was toen de echte supermachine, kolossaal grote, zware en imposante machines. Paar maten van me hadden die en de Z650 die toch wel wat kleiner was maar nog steeds een dik ding. Zelf sukkelde ik destijds (weliswaar naar volle tevredenheid) op een Honda CB350 rond maar ik heb menig jaloerse blikken op die Z900's geworpen.
Ik was 9, dus mijn maten hadden zo'n chopperfiets met een sissybar en een hoog stuur 😄. Jij bent dus nóg ouder dan ik 👴🏻
Mijn eerste motor was een Yamaha Virago 920 van begin jaren 80, maar pas in 87 of 88 op kenteken gezet (Amerikaans model, arenlang in opslag (containers?) gestaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:40
Vandaag eindelijk de eerste meters op de Tiger weer gepakt en ook meteen een beurtje gedaan. Dat het maar weer een mooi seizoen mag worden!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tiies
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-10 16:35
Ik volg dit forum al een tijdje en sta nu eindelijk op het punt mijn eerste motor te kopen. Ik ga volgende week proefrijden op een Honda CB650f uit 2017 met ruim 7500km op de teller. Nu zag ik op de website van de dealer dat ze motoren ouder dan 2 jaar afleveren zonder garantie, maar dat je voor een meerprijs van €395, €495 of €595 respectievelijk 6, 12 of 24 maanden garantie kan ‘bijkopen’. Hierbij zijn slijtage delen uiteraard uitgezonderd. Hebben jullie enige ervaring met dit soort constructies en zouden jullie hier advies over kunnen geven? Ik dacht dat er ook nog zoiets bestond als wettelijke garantie? Voor zover ik kan zien is de dealer niet bij Bovag aangesloten, heeft dit de voorkeur? Ik neem uiteraard iemand mee met het proefrijden die wat meer verstand van motoren heeft, maar wellicht dat jullie hier nog iets zinnigs over kunnen zeggen. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Tsja, wat omvat de garantie? Motor en versnellingsbak?

Iemand met ervaring en kennis meenemen sowieso is wel verstandig

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 06-03-2021 23:53 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-10 20:45

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@tiies Je kunt ook vragen of ze een motorkeuring toestaan, Erik van Lent zou je dat kunnen laten doen. Die betaal je natuurlijk zelf.
Als ze dat niet toe staan weet je genoeg, dan ga je opzoek naar de volgende motor(zaak).

Ik heb dit weekend storingsdienst en kan dus niet ver van huis.

Dan ga ik maar met de Alp aan de gang. Beugeltje hier.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eWYTLRHsaCWNE-EGhE51kOQQcUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TLFegAk5OONnq1JsRkTwpMbt.jpg?f=fotoalbum_large

Beugeltje daar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p6e3fYF5a7MQi9XJsWugl2HMl2s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eht8KbAPODoqrii7wBM7dXEo.jpg?f=fotoalbum_large

Testfit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4eSu0sf1d1dgFjrhGqobtjd8M1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a62tMybiBZYTvtWpx1owLx5Q.jpg?f=fotoalbum_large

Ziet er goed uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zsbXF7ZEUsYWztxiRYUAfinWIzM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o5RYCuKhYcMSi6TN75JzT1r5.jpg?f=fotoalbum_large

Gelijk ook maar een lager ruit gemonteerd, maar de bevestigingsschroeven moet ik nog een keer vervangen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ih-gpexJcpwJG1PxtIj7NfnBuSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FrKaOJ9R4s6uvQqrky37uTjY.jpg?f=fotoalbum_large

Gelijk ook de accu gedemonteerd en binnen aan de Optimate gehangen. Ondanks maanden niet rijden met de Alp is de accu gewoon nog in orde en geladen.

De RT voorzien van tankpads als we toch bezig zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wMdiETiDWTz2p13hAfGJw8wYN8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L8Iu1vh1Dqbogcg7gUGM7l90.jpg?f=fotoalbum_large

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dit weekend is het goed weer. Fris, maar helderblauw en droog. Prima rijweer dus! Ik wilde een route gaan testen die ik van de week bij elkaar heb geklikt. Vanmorgen wat extra laagjes aan getrokken, even gewacht tot de temperatuur rond het vriespunt lag in plaats van eronder, thermoskan koffie gevuld. De broodjes die ik gisteren heb gebakken gesmeerd. Koffers erop, en ik ben eindelijk klaar om te gaan.

Ik druk op de startknop:
- klik klik zucht
- klik klik zucht
- klik klik plof plof... zucht
- klik .... klik... zucht.

Het boordspanningsmetertje viel ook al uit (dus de spanning zakte véél te ver weg) en het dashboardje begon te knipperen.

Dat gaat hem niet meer worden vandaag. Ik heb nog met de accubooster geprobeerd maar die gaf hetzelfde resultaat. Ik kreeg ook nog foutcode 14 (geen luchtaanvoer), maar ik ga er vooralsnog maar vanuit dat dit een gevolg is.

De Optimate mag nog heel enthousiast de accu laden, maar ik ga die voor de zekerheid toch wel vervangen. De accu, niet de Optimate. Toen ik de motor kocht heb ik de accu vervangen. Die ging na 2 jaar stuk. Nu ben ik weer 2 jaar verder, ik probeer eens te starten met een temperatuur rond het vriespunt, en weer de accu stuk. Ik zie wel een patroon, ik meld me over 2 jaar wel weer met een vergelijkbare post. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-10 20:00

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@DrivinUCrazy Als je graag patronen ziet, moet je een nieuwe accu kopen en vooral de Optimate NIET continu aangesloten laten. Dan kun je er in ieder geval iedere 2 jaar rekening mee houden…

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
tiies schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 23:18:
Ik volg dit forum al een tijdje en sta nu eindelijk op het punt mijn eerste motor te kopen. Ik ga volgende week proefrijden op een Honda CB650f uit 2017 met ruim 7500km op de teller. Nu zag ik op de website van de dealer dat ze motoren ouder dan 2 jaar afleveren zonder garantie, maar dat je voor een meerprijs van €395, €495 of €595 respectievelijk 6, 12 of 24 maanden garantie kan ‘bijkopen’. Hierbij zijn slijtage delen uiteraard uitgezonderd. Hebben jullie enige ervaring met dit soort constructies en zouden jullie hier advies over kunnen geven? Ik dacht dat er ook nog zoiets bestond als wettelijke garantie? Voor zover ik kan zien is de dealer niet bij Bovag aangesloten, heeft dit de voorkeur? Ik neem uiteraard iemand mee met het proefrijden die wat meer verstand van motoren heeft, maar wellicht dat jullie hier nog iets zinnigs over kunnen zeggen. Alvast bedankt!
Het is een Honda, bij normaal gebruik en onderhoud zou er niets stuk moeten gaan aan een motor uit 2017 met die KM stand :Y
Ik zou iemand met verstand (niet de buurman die wel eens wat met auto's doet) meenemen die ook nog eens niets emotioneels met de betreffende motor heeft (dat houdt een heldere blik, verliefdheid maakt immers blind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Joepla schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:32:
@DrivinUCrazy Als je graag patronen ziet, moet je een nieuwe accu kopen en vooral de Optimate NIET continu aangesloten laten. Dan kun je er in ieder geval iedere 2 jaar rekening mee houden…
Volgens mij mis ik iets. De optimate is vooral bedoeld voor als de motor stil staat. Ik gebruik mijn motor 10-11 maanden per jaar. Dus inderdaad, de optimate hangt er maar zelden aan: alleen tijdens de winterstop.

Maar dat doe ik dus verkeerd? Ik moet de Optimate er altijd op aansluiten? :)
Enne, mag die wel los als ik ga rijden? :+

Pagina: 1 ... 279 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.