Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 278 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.290 views

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10 10:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sTFjasMHc6_9HNWxpcENIYZsOa8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JV2BphahNYkK3aWQzenGdOLn.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds vandaag een trotse eigenaar van een Honda VFR800 vtec! Ik heb sinds ik m'n vorige motor verkocht op verschillende modellen proefgereden. Maar hier was ik direct verliefd op! Je ziet het niet vanwege de helm maar heb een dikke grijns daar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dier
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:49
VidaR-9 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 19:52:
[...]

Waalbanddijk tussen Dodewaard en Slijk-Ewijk?
Yes, netjes opgemerkt ;). We zijn er bij oud Oosterhout opgegaan, daar lag een agent aan de zijde van de dijk te wachten tot we voorbij kwamen. Heel rustig richtte hij z'n laser op ons pad. We zaten gelukkig achter een Toeareg die - net als wij - zich aan de snelheid hield. Ik heb op die dijk nog nooit zoiets meegemaakt. Drukte wel de pret, dat was letterlijk de eerste bocht op de dijk die we namen. Rustig aan gedaan verder.

Ik zou een extra oogje open houden rond dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:36
Ik heb met motorkleding nog weleens last van het "ideale aantal motoren" syndroom.
Jullie weten wel, dat dingetje van het aantal motoren dat je nu hebt dat dat nooit genoeg is, het is altijd +1 als er ruimte, geld en een partner is die akkoord gaat :P

Maar met motorkleding heb ik dat dus ook.
Het is nooit echt precies wat ik zou willen hebben, of niet het gene ik op dat moment wil hebben.

Ik heb compleet textiel pak van Macna, zo een zwart ding waar maar weinig vorm of iets moois aan is.
De broek is lekker warm in de winter ding maar helaas niet waterdicht.
De jas hoort eigenlijk niet bij de broek maar is van het zelfde merk dus wel aan elkaar te ritsen. Ook een redelijk warm ding dat ook weer niet waterdicht is.
Beide zijn al weer op leeftijd, maar zeker de broek bijna nog nooit gedragen.
Al met al vind ik het niet echt mooi, het is veilig en heel.
Maar als het dus regent niet waterdicht en als het warm wordt geen goede ventilatie.
Voor de droge dagen dus een goede winter set, die er helaas niet echt tof uitziet maar goed.

Dan heb ik ook nog een kevlar jeans en leren jas.
Beide vind ik er tof uitzien, en ik heb deze set dan ook graag aan.
Beide ook totaal niet waterdicht maar dat is het doel ook niet van deze set.
Ideaal voor het voorjaar, zomer en najaar dus.

Maar goed lang verhaal, nu de "huidige kleding +1" kwestie.
Ik zou wel graag een wat meer technische set willen hebben.
Maar dan wil ik er niet als een of andere ANWB medewerker uitzien.
Zoals een wandelende Touratech commercial zeg maar.

Denk dat ik daar te veel hipster voor ben, de merken die in die richting marketen spreken mij meer aan.
Maar ja daar betaal je vaak net zoveel voor als een dikke Revit Sand set maar dan is het niet waterdicht of zo.
Okay je ziet er (in mijn mening dan toch) tof uit, maar ja het het regenen niet je als nog je regenpak aan trekken.

Nu kwam ik deze set tegen met een toffe 80's Paris - Dakar look:
Afbeeldingslocatie: https://silodrome.com/wp-content/uploads/2020/10/Fuel-Rally-Marathon-Jacket-Motorcycle-Scrambler-768x512.jpg

De broek à: €195: https://fuelmotorcycles.e...s/rally-raid-summer-pants
En de jas à: €315:
https://fuelmotorcycles.e...-raid-jacket-summer-brown

Opzich best wel redelijk normale prijzen voor motorkleding.
Kent iemand toevallig dit merk?
Of kent iemand van jullie nog meer van dit soort merken met deze uitstraling?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:34
Bommes schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 21:06:
Ik heb met motorkleding nog weleens last van het "ideale aantal motoren" syndroom.
Jullie weten wel, dat dingetje van het aantal motoren dat je nu hebt dat dat nooit genoeg is, het is altijd +1 als er ruimte, geld en een partner is die akkoord gaat :P

Maar met motorkleding heb ik dat dus ook.
Het is nooit echt precies wat ik zou willen hebben, of niet het gene ik op dat moment wil hebben.

Ik heb compleet textiel pak van Macna, zo een zwart ding waar maar weinig vorm of iets moois aan is.
De broek is lekker warm in de winter ding maar helaas niet waterdicht.
De jas hoort eigenlijk niet bij de broek maar is van het zelfde merk dus wel aan elkaar te ritsen. Ook een redelijk warm ding dat ook weer niet waterdicht is.
Beide zijn al weer op leeftijd, maar zeker de broek bijna nog nooit gedragen.
Al met al vind ik het niet echt mooi, het is veilig en heel.
Maar als het dus regent niet waterdicht en als het warm wordt geen goede ventilatie.
Voor de droge dagen dus een goede winter set, die er helaas niet echt tof uitziet maar goed.

Dan heb ik ook nog een kevlar jeans en leren jas.
Beide vind ik er tof uitzien, en ik heb deze set dan ook graag aan.
Beide ook totaal niet waterdicht maar dat is het doel ook niet van deze set.
Ideaal voor het voorjaar, zomer en najaar dus.

Denk dat ik daar te veel hipster voor ben, de merken die in die richting marketen spreken mij meer aan.
Maar ja daar betaal je vaak net zoveel voor als een dikke Revit Sand set maar dan is het niet waterdicht of zo.
Okay je ziet er (in mijn mening dan toch) tof uit, maar ja het het regenen niet je als nog je regenpak aan trekken.

Nu kwam ik deze set tegen met een toffe 80's Paris - Dakar look:
[Afbeelding]

De broek à: €195: https://fuelmotorcycles.e...s/rally-raid-summer-pants
En de jas à: €315:
https://fuelmotorcycles.e...-raid-jacket-summer-brown

Opzich best wel redelijk normale prijzen voor motorkleding.
Kent iemand toevallig dit merk?
Of kent iemand van jullie nog meer van dit soort merken met deze uitstraling?
Misschien niet wat je zoekt, maar heb sinds vorig jaar de John Doe Stroker cargo broek. Erg fijn zittende broek, extra zakken, precies als een cargo broek dus. Én volledig kevlar etc. Niet goedkoop, maar wel erg goed!
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/167915/files/280532986/700x700x2/john-doe-cargo-stroker-olive-xtm.jpg

Of zoek je meer een textiele motorbroek?

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@Leviathius in heb een goede en fijne casual jeans, ook vol met kevlar enzo.
Inderdaad niet goedkoop dat soort broeken, zeker de goede en veilige varianten.

Ik zoek eigenlijk iets ter vervanging van een textiel pak.
Om vies te worden, goede ventilatie, wat handige zakken.
Maar dat het dan ook nog een beetje hipster is zeg maar.
Iets om mee te "reizen" praktisch, veilig en ook modieus.
Voor rondom de kerk heb ik mijn jeans en de leren Segura retro jas.

[ Voor 20% gewijzigd door Bommes op 27-02-2021 21:21 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 21:06:
[...]
[...]
Vorige winter heb ik de Revit Ridge GTX gekocht, ben er erg blij mee: voldoende ventilatie in de zomer, goretex dus 100% waterdicht. Qua model niet zo'n klassiek lange tourjas maar kort, dus ook te combineren met andere kleding dan een overbroek. Wellicht iets te 'modern' naar jouw smaak, maar te overwegen: https://www.advpulse.com/...t-ridge-globe-gtx-review/ (review)

Wel een prijzig ding. Een nadeel wel, geen uitritsbare voering. Heb dus nog een onderjas gekocht om m lekker warm te maken, maar dat maakt m wel nog kostbaarder.

[ Voor 3% gewijzigd door noes op 27-02-2021 21:21 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:32
dier schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 20:18:
[...]

Yes, netjes opgemerkt ;). We zijn er bij oud Oosterhout opgegaan, daar lag een agent aan de zijde van de dijk te wachten tot we voorbij kwamen. Heel rustig richtte hij z'n laser op ons pad. We zaten gelukkig achter een Toeareg die - net als wij - zich aan de snelheid hield. Ik heb op die dijk nog nooit zoiets meegemaakt. Drukte wel de pret, dat was letterlijk de eerste bocht op de dijk die we namen. Rustig aan gedaan verder.

Ik zou een extra oogje open houden rond dat gebied.
Oe dat is wel een linke ja. Ik rij die dijk ook heel vaak maar nog nooit een laser of flitser gezien. Sowieso niet langs de Waal en Lek dijk die ik tussen Betuwe en Zuid-Holland vaak rij.

Hoe laat was dat? Wij reden rond 12u vanaf Oosterhout terug naar Dodewaard.

[ Voor 4% gewijzigd door VidaR-9 op 27-02-2021 22:04 ]

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dier
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:49
VidaR-9 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 22:02:
[...]

Oe dat is wel een linke ja. Ik rij die dijk ook heel vaak maar nog nooit een laser of flitser gezien. Sowieso niet langs de Waal en Lek dijk die ik tussen Betuwe en Zuid-Holland vaak rij.

Hoe laat was dat? Wij reden rond 12u vanaf Oosterhout terug naar Dodewaard.
Ik heb er daar ook nog nooit een gezien. Wij reden daar rond 13:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:03

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 10:18:
On another note, daar gáán we weer:
Maar wat is precies het probleem met een APK voor motoren? Er is er ook een voor auto's, dus waarom motoren die niet moeten hebben snap ik niet.
Waar ik niet zo voor ben, is zo'n strenge keuring als in Duitsland waar je nog geen ventieldopje van een ander merk mag hebben als er geen AGB voor is. Maar een keuring - hoewel ik er niet op zit te wachten - is in de basis niets mis mee. Als auto's het hebben is er geen reden te bedenken waarom motoren 'm ook niet zouden moeten. Want dat domme verhaaltje dat motorrijders beter voor hun voertuig zorgen is een beetje oud en slaat nergens op. Ik ben ook zuinig op mijn auto en hij gaat op tijd voor zijn beurt naar de garage, dus voor mij persoonlijk is het ook niet nodig.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
mphilipp schreef op zondag 28 februari 2021 @ 00:04:
[...]

Maar wat is precies het probleem met een APK voor motoren? Er is er ook een voor auto's, dus waarom motoren die niet moeten hebben snap ik niet.
Waar ik niet zo voor ben, is zo'n strenge keuring als in Duitsland waar je nog geen ventieldopje van een ander merk mag hebben als er geen AGB voor is. Maar een keuring - hoewel ik er niet op zit te wachten - is in de basis niets mis mee. Als auto's het hebben is er geen reden te bedenken waarom motoren 'm ook niet zouden moeten. Want dat domme verhaaltje dat motorrijders beter voor hun voertuig zorgen is een beetje oud en slaat nergens op. Ik ben ook zuinig op mijn auto en hij gaat op tijd voor zijn beurt naar de garage, dus voor mij persoonlijk is het ook niet nodig.
Omdat er totaal geen goede reden is voor een motor keuring, en het de motor bezitter alleen maar geld kost zonder dat er iets voor terug komt. Zie de link die ik eerder plaatste. Deze keuring wordt alleen maar gepusht door lobbygroepen van dealers en keuringstations die een inkomstenbron ruiken.

Als er een goede reden was dan zou ik geen bezwaar hebben tegen een keuring, maar die reden is er niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:16
Ik denk wel dat er een aantal zaken worden beperkt bij een APK, qua customization. En ik denk dat er best wat zaken zijn die iets strenger mogen worden gecheckt.

Aan de andere kant, als er strengere eisen aan dempers komen dan gaan mensen even snel voor de keuring een andere demper of DB killer monteren.

Dat zal met banden (die een stukje terug als belangrijkste oorzaak voor ongelukken worden genoemd) dan weer niet gebeuren, als in tijdelijk een ander setje monteren dat wel voldoet. Kan me ook wel voorstellen dat er motoren met echt oude banden rondrijden omdat ze weinig uit de schuur komen. Dan kan de apk weer wel zinnig zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 22:03
418O2 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 01:08:
Ik denk wel dat er een aantal zaken worden beperkt bij een APK, qua customization. En ik denk dat er best wat zaken zijn die iets strenger mogen worden gecheckt.

Aan de andere kant, als er strengere eisen aan dempers komen dan gaan mensen even snel voor de keuring een andere demper of DB killer monteren.

Dat zal met banden (die een stukje terug als belangrijkste oorzaak voor ongelukken worden genoemd) dan weer niet gebeuren, als in tijdelijk een ander setje monteren dat wel voldoet. Kan me ook wel voorstellen dat er motoren met echt oude banden rondrijden omdat ze weinig uit de schuur komen. Dan kan de apk weer wel zinnig zijn.
Allereerst: Het klopt niet dat banden de belangrijkste oorzaak voor ongelukken zijn. Onder het kopje techisch falen is het de grootste groep, maar technisch falen is niet de voornaamste oorzaak van ongelukken. Sterker nog, dat is zelden het geval (bron).

De meeste ongevallen waar een motorfiets en een andere weggebruiker bij betrokken zijn worden veroorzaakt door voorrangsfouten. De meeste enkelvoudige ongevallen worden veroorzaakt doordat de motorrijder de macht over het stuur verliest (zelfde bron).

Een keuring eens per jaar/twee jaar gaat voor die banden ook niet helpen. Ten eerste omdat bandenspanning van week tot week kan veranderen, ten tweede omdat een jaar/twee jaar afhankelijk van de omstandigheden waarin je je motor opslaat voldoende kan zijn om ze uit te drogen.

Als je naar de cijfers kijkt gaat het de motorrijder meer kosten en weinig opleveren. Disclaimer: Ik ben die overdreven regeldrift ook goed zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:42
[...]

De rest voert de discussie al voor me zie ik. En eigenlijk zou mijn post gewoon het overtypen van die van jou zijn. Ik ben vooral bang voor de Duitse vorm.

Een keuring an sich vind ik prima. Maar de regeltjes drang zoals in Duitsland, dat gaat me te ver. De onzichtbare geïntegreerde knippers, daar wordt dan misschien iets aan gedaan. Die vervang je ook niet even snel. Maar een demper is vaak dan weer een kwestie van minuten, tenzij je het hele uitlaatsysteem vervangt. Daar gaat een keuring dan ook niet heel veel toevoegen. En uiteindelijk vrees ik dat daardoor het middel erger wordt dan de kwaal.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:32
Gisteren heeft mijn vriendin een “nieuwe” MT-07 gekocht. Motor uit ‘19 met een maagdelijke 1.200km op de teller.

Gelijk 100km erbij gezet met een lekker fris rondje. Super fijne motor voor haar. Iets relaxter rijden dan met haar G310R waar het toch wel werken was om beetje vlot mee te rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TbaTPfEmJtO2p13ZHYiv0jnlLmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XP4BPXtg6dsHClBPCoOzhJiO.jpg?f=fotoalbum_large

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:53

4x2

lộn xộn quá

En ook maar een filmpje in elkaar gefrot van het ritje gisteren, inclusief spannend momentje :+

Geschoten met de nieuwe DJI Osmo Action die me dus prima bevalt, goede geluidskwaliteit, goed beeld (nadat ik de bitrate in premiere op 40-50mb had gezet ipv 10 |:( ) en een handigere vorm dan de Sony & Olympus die ik eerst gebruikte.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:07

BoltYes

This is the Way

Leuk filmpje. K neem aan dat je 10:50 bedoeld? :+

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Gelijk na de eerste poging opgegeven? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:53

4x2

lộn xộn quá

Ik vond dat ik genoeg geluk verbruikt had door achteruit glijdend met 2 blokkerende wielen niet op mn bek te gaan :+

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-10 12:57
[...]

Het probleem met de APK zoals die een tijdje terug door lobbyisten is voorgesteld was sloeg nergens op.
Er zou bij iedere APK op veel meer punten gecontroleerd moeten worden als bij de auto's nu het geval is. Voorbeeldje van wat er onder andere voorgesteld is: De bougies zouden bij iedere APK gecontroleerd moeten worden of dat de voorgeschreven versie is, want als dat niet is kan dat invloed hebben op de uitstoot en zou de motor niet meer aan de emissie eisen kunnen voldoen.

Ga daar maar eens aan beginnen, er zijn motoren waar je de halve motor moet afbreken om bij de bougies te komen (vandaar dat die vaak ook iridiums hebben, die gaan wat langer mee)
Dan kom je dus ook niet weg met een standaard APK keuring voor 3 of 4 tientjes. En een APK die 100 euro per keer kost wordt je als eigenaar van een motor ook niet blij van.

Het doel was om iedere motorrijder minstens 1 keer per jaar naar een gerenommeerde zaak ( bij voorkeur Bovag natuurlijk) te dwingen zodat er meer verdiend kan worden.
Ik ken genoeg mensen die wel een motor hebben en hem ook wel laten bijhouden maar er eigenlijk te weinig op rijden, als die dan verplicht worden om ieder jaar weer een verplichte extra kostenpost en de bijbehorende tijd aan de motor te spenderen dan verwacht ik dat een hele hoop mensen het niet meer leuk vinden voor erbij en ermee stoppen.

Daarnaast zijn veel motorrijders besmet met MMS (Multiple Motorcycle Syndrome), wat het kostenplaatje ook doet oplopen voor die groep.

Nee een APK hoeft voor mij echt niet, dit riekt weer naar geldklopperij.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
@Bommes Rev'it heeft ook en causal lijn waar je bijvoorbeeld de : Afbeeldingslocatie: https://www.revitsport.com/media/catalog/product/F/S/FSO013_Overshirt_Worker_Sand_front.jpg?quality=80&bg-color=249,249,249&fit=bounds&height=340&width=270&canvas=270:340 en

Crossroads onder vallen.
Afbeeldingslocatie: https://www.revitsport.com/media/catalog/product/F/J/FJL105_Jacket_Crossroads_Blue-Brown_front_2.jpg?quality=80&bg-color=249,249,249&fit=bounds&height=700&width=700&canvas=700:700

Heb zelf mijn Stealth vorige week vervangen voor de Trench ( in het zwart )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qc9kwFDBuBm8weT1oGW4-T5WEfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6sVWr3WBALgdvA17F2pAqnbZ.jpg?f=fotoalbum_large
De Stealth was wel fijn en goed waterdicht/afstotend omdat die gelamineerd was, maar geen ventilatie en vond hem zelf wat kort ( wat ik dus niet ben)
Daarom nu de Trench met grote ventilatievlakken met VCS Aquadefense en Goretex gelamineerd, de voering gebruik ik toch nooit eigenlijk.
Voor de echt hete dagen gebruik ik nog steeds mijn full kevlar john doe hoodie.

[ Voor 7% gewijzigd door harley op 28-02-2021 11:42 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Waaj schreef op zondag 28 februari 2021 @ 00:43:
[...]
Omdat er totaal geen goede reden is voor een motor keuring
En er is wel een goede reden voor een auto keuring?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

harley schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:32:
[...]
Het probleem met de APK zoals die een tijdje terug door lobbyisten is voorgesteld was sloeg nergens op.
Er zou bij iedere APK op veel meer punten gecontroleerd moeten worden als bij de auto's nu het geval is. Voorbeeldje van wat er onder andere voorgesteld is: De bougies zouden bij iedere APK gecontroleerd moeten worden of dat de voorgeschreven versie is, want als dat niet is kan dat invloed hebben op de uitstoot en zou de motor niet meer aan de emissie eisen kunnen voldoen.
Dat is inderdaad ook onzin. Bij auto's doen ze gewoon een uitstoot test, dus als je dat bij de motor doet, kan de bezitter zelf zijn ding doen om het te corrigeren bij een non-conforme uitstoot. Onzin om de bougies eruit te gaan halen.

Het is nu ook weer niet zo dat ik pleit vóór een motor APK, maar als er een voor auto's is, waarom dan niet voor motoren? Dáár heb ik nog geen goed argument voor of tegen gehoord. Maar áls er een motor-APK komt, moet dat ongeveer hetzelfde zijn als de auto APK, dus geen extra dingen zoals accessoires verbieden. Want die zitten op auto's ook. Sjonnies met gechipte Golfjes enzo, herrie uitlaten (heer irritant hier op Zuid met heel veel Sjonnies) waarvan ik mij niet kan voorstellen dat het door een keuring heen komt.
Dus een gewone keuring is imho niets op tegen. Ik sta niet te juichen, maar ik kan geen reden verzinnen waarom niet, als auto's wél moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
harley schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:41:
@Bommes Rev'it heeft ook en causal lijn waar je bijvoorbeeld de : [Afbeelding] en

Crossroads onder vallen.
[Afbeelding]

Heb zelf mijn Stealth vorige week vervangen voor de Trench ( in het zwart )
[Afbeelding]
De Stealth was wel fijn en goed waterdicht/afstotend omdat die gelamineerd was, maar geen ventilatie en vond hem zelf wat kort ( wat ik dus niet ben)
Daarom nu de Trench met grote ventilatievlakken met VCS Aquadefense en Goretex gelamineerd, de voering gebruik ik toch nooit eigenlijk.
Voor de echt hete dagen gebruik ik nog steeds mijn full kevlar john doe hoodie.
Die eerste, dat over shirt Worker is wel ongeveer wat ik bedoel wat betreft looks.
Prijs valt ook nog alleszins mee maar ik denk dat het inderdaad de naam eer aan doet en dat het een over shirt is. En niet echt een serieuze jas.

Wist trouwens niet dat Revit ook dit soort kleding in hun mijn hebben zitten.
Thanks voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Laatst online: 00:07
[...]

(...)
Ten eerste, omdat er geen enkele aanleiding voor is! De kosten die het gaat opleveren, en de verplichting om naar een garage te gaan met mijn motoren, die ik geheel zelf onderhoud, staan daarmee totaal niet in verhouding.

Voor een uitgebreide argumentatie, zie de MAG hierover
RAI: Het MAIDS-onderzoek maakt onderscheid tussen primaire technische factoren en secundaire technische factoren die een rol spelen bij ongevallen met gemotoriseerde tweewielers (in dat onderzoek worden overigens brommers en motoren samengevoegd). Primair zijn de zaken die direct een ongeluk veroorzaakten. Dat speelt in inderdaad in 0,3% van de gevallen. Secundair zijn de technische factoren die, omdat ze niet in orde zijn, de situatie, of het verloop van het ongeval verergeren. De secundaire factoren spelen in 1,6% van alle ongevallen een rol. De meeste van die secundaire factoren (72%) hebben betrekking op de banden. Een ander belangrijk deel van die secundaire factoren (11%) gaat over de staat van de remmen. Je kan wel zeggen dat het met 0,3 en 1,6 allemaal kleine percentages zijn, maar als het gaat om ongevalstatistieken hebben wij als Gemotoriseerde Tweewielers, naar buiten toe sowieso al een probleem. Dat is ook een reden om alles aan het veiliger maken van GT gebruik te willen doen.

MAG: Ook die 1,6% van de secundaire factoren is een erg laag percentage. Zeker als je nagaat dat bijna driekwart van die 1,6% dan ook nog weer gaat over de banden. We hebben het dus over 11 motoren op de 1.000 en dan ook nog alleen maar over de rol van de band als secundaire factor, wat wil zeggen dat de band niet de oorzaak van het ongeval was. Een motorband met 3 mm profiel zal goedgekeurd worden, maar een stevig weekendje toeren verder kan die band tot op de draad versleten zijn. De APK had dus geen enkele zin. Dan is het toch weer de eigen verantwoordelijkheid van die motorrijder om zijn band te vervangen. En gezien die lage percentages doen we dat dan ook inderdaad. Een klapband omdat je in een spijker rijdt, voorkom je ook niet met een APK. Dat we in ongevalstatistieken er niet goed afkomen heeft helemaal, maar dan ook echt helemaal niets te maken met de APK of zal qua cijfers verbeteren door een APK. Dat is dus geen valide argument. De ongevaloorzaken liggen voor een groot deel bij medeweggebruikers of de berijders zelf. Daar verandert een APK ook echt niets aan. De MAG zegt: je moet geen probleem maken van iets wat (ook statistisch gezien) helemaal geen probleem is. Het feit dat de fabrikanten zo sterk voorstander zijn van een APK lijkt erop te wijzen dat ze op die manier meer greep op de markt willen krijgen. De fabrikanten die wetten willen gaan stellen en ons willen verplichten om jaarlijks bij de dealer een keuring af te rekenen.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden :+
mphilipp schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:06:
[...]

En er is wel een goede reden voor een auto keuring?
Dat weet ik niet, daar heb ik me niet in verdiept. Ik denk wel, dat de gemiddelde motorrijder meer met de staat van zijn voertuig bezig is, dan de gemiddelde automobilist. In de eerder genoemde bronnen is vast ook daarover wel info over te vinden. Feit is, dat wanneer het eenmaal ingevoerd is, je het niet zo eenvoudig meer teruggedraaid gaat krijgen, men zal namelijk redeneren dat het zo veilig is dóór die keuring. Wat bij auto-APK feitelijk ook wel zal kloppen, het was voor invoering van de APK geloof ik vaak wel bar gesteld met het onderhoud van die dingen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Laatst online: 00:07
Dubbel :(

[ Voor 99% gewijzigd door Wild Chocolate op 28-02-2021 13:44 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:58

Vrijdag

De Zwarte

Motor apk is een geldboom. Simpel. Daar zitten echt geen nobele gedachten achter :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wild Chocolate schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:37:
[...]
Dat weet ik niet, daar heb ik me niet in verdiept. Ik denk wel, dat de gemiddelde motorrijder meer met de staat van zijn voertuig bezig is, dan de gemiddelde automobilist.
Dát vind ik dus gel*l van een dronken aarbei. Dat wordt steeds geroepen, maar ik ken veel motorrijders, maar slechts een enkeling doet het onderhoud zelf. En dat iemand olie kan verversen en wat filters vervangen, wil niet zeggen dat ie zijn motor in goede staat houdt. Daar is iets meer voor nodig dan de handelingen verrichten.

Maar ik weet niet wat de argumentatie van de auto APK was indertijd. Veiligheid misschien, geen idee. Ik weet dat je heel vroeger op TV zo'n programma had waarin ze het wrak van de weg presenteerden. Leek mij een beetje op propaganda. En misschien is dat ooit wel gebruikt als argument voor de auto apk. Maar inmiddels kost een APK ook maar een klein beetje, en kunnen ze het meestal combineren met een beurt.

Nogmaals: ik zit er niet echt op te wachten, maar ik zie geen reden om het niet te doen als auto's het ook hebben. Gelijke monniken, gelijke kappen. Alleen moeten ze er geen onzin bij gaan halen. Je zou met een motor snel klaar zijn. Uitstoot testen, banden nakijken (profiel en spanning), remmen testen, verlichting e.d., uitlaatherrie. Zo heb je iig 2 ergernispunten alweer aangepast: foute verlichting en foute uitlaten.
Dat motorrijders beter voor hun voertuig zorgen is echt onzin. Misschien poetsen ze meer, maar dat zegt verder niets. Ik merk dat veel motorrijders van alles zo goedkoop mogelijk proberen te doen, en dat gaat in principe niet samen met eea in goede orde houden. Maar...daar heb je doorgaans jezelf mee. De goedkoopste olie of bougies kopen of de olie te lang laten zitten...het wordt er allemaal niet beter op, maar de veiligheid is niet in het geding. Tenzij je goedkoper Chinese remblokjes gaat kopen.

Punt een beetje met die APK is, dat het net als de kledingrichtlijn (of hoe dat ook heet) komt uit landen waar het een rommeltje is. In Nederland, België en Duitsland (bijvoorbeeld) zal het wel goed zitten met de gemiddelde motorkleding wat veiligheid betreft. Maar in de Zuid Europese landen zitten ze graag in hun korte broek met de flipflops op de motor. Dus die landen willen dat soort regels er doorheen krijgen, zodat ze naar Europa kunnen wijzen. In eigen land krijgen ze het waarschijnlijk niet voor elkaar.
Idem voor APK. Duitsland heeft het, Engeland ook. Ik weet niet of meer landen het hebben, maar dan krijg je natuurlijk dat die landen lobbyen voor een EU regeling en de verschillende stakeholders de politiek gaan bewerken. Ik denk op zich ook wel dat APK in principe is ingesteld om de garagisten extra omzet toe te schuiven. Maar er zitten ook goede kanten aan. Al die El Cheapo Xenon of LED kitjes die zomaar op motoren worden gebouwd, die dan vervolgens als een verblindende Brandaris rondrijden of die foute uitlaten, kunnen volgens mij op die manier uitgebannen worden.
Dat is leuke bijvangst vind ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:02

_Apache_

For life.

Motor APK - zoals bij de auto - vind ik zelf niet zo veel nuttig, als je de cijfers ziet wat het materieel op ongevallen heeft.
Andere zijde van de munt is, dat er genoeg ervaren garagisten die genoeg verhalen hebben van motorbanden die op het staal versleten, remblokken die compleet tot het staal weggeremd zijn etc. En wat ze daar ook van vinden, de eigenaar van de motor heeft het recht om zelf weer de straat uit te rijden.

Je zou bijna een soort systeem bedenken dat als een garage waarneemt dat bijv de remblokken versleten zijn, dat hij hier verplicht een melding van moet maken. De eigenaar moet dit binnen redelijke termijn (zeg een maand or 2) herstellen. Dit mag hij zelf doen, bij die garage of ergens anders. maar moet vervolgens weer aantonen dat het in orde is. Bij die garage, of een ander garagist.
Een garagist heeft dan een soort formele zorg om wat te doen met deze waarnemingen.

Ik bedoel je hoeft geen hooggeleerde te zijn om dit soort punten te checken
- Profiel tenminste x mm
- Remblokken tenminste x mm
- Remschrijven tenminste x mm
- Remlichten werken

Het hoeft niet zo ver als APK voor de auto (dimlicht mag niet meer dan x graden afwijken, kleur moet y zijn etc) maar het gaat - mij - om basis veiligheids zaken. Dus met name. banden / remmen / verlichting. Als dat in orde is, ben je al een heel eind.

==
Als ik geparkeerde motoren zie, zie ik regelmatig banden die amper profiel meer hebben. Iets meer zorg voor het materiaal kan geen kwaad. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door _Apache_ op 28-02-2021 14:16 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

_Apache_ schreef op zondag 28 februari 2021 @ 14:15:
Je zou bijna een soort systeem bedenken dat als een garage waarneemt dat bijv de remblokken versleten zijn, dat hij hier verplicht een melding van moet maken. De eigenaar moet dit binnen redelijke termijn (zeg een maand or 2) herstellen. Dit mag hij zelf doen, bij die garage of ergens anders. maar moet vervolgens weer aantonen dat het in orde is. Bij die garage, of een ander garagist.
Een garagist heeft dan een soort formele materiaalzorg.
De enige onderdelen van mijn motor die bij de garage komen zijn nieuwe onversleten onderdelen of m'n velgen + alles wat daaraan vast hoort. Volgens mij ben ik daarin niet de enige. Ik denk dat je op die manier alleen maar de beunhazerij vergroot (beunhazen zijn geen garages), of een systeem creëert wat uberhaupt niet gaat werken (garages gaan niet lopen NSB'en op hun klanten want dan komen ze niet meer terug).

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyumia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-10 20:12
Hoii, aankomend weekend haal ik mijn eerste motor op na 2 jaar gewacht te hebben :) de tax volgt!

Nu wil ik alvast een aantal onderhoudsspullen in huis halen, maar heb er een aantal vragen. Ik zag in dit topic al voorbij komen dat de gouden bus van S100 was aan te raden als kettingspray, maar ik zie ook veel producten van Muc-Off voorbij komen.

Ik zou graag willen weten: welke ketting cleaner en spray gebruiken jullie? Met welke componenten moet ik nog meer rekening houden? Zo zie ik bijvoorbeeld ook een Disc Brake Cleaner voorbij komen, is dit nodig?. Als ervaren lifter weet dat de fitness-industrie de boel ontzettend hard oplicht met al hun producten en dat het erg moeilijk is om daar doorheen te prikken als newb. Ik weet dus ook niet hoe dit zit met de motor-industrie, voor mij komt het op moment allemaal overweldigend over met al die verschillende soorten producten. Iemand die een newb opweg kan helpen? :) Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:15

fdees

Trust me I'm an Engineer

Kyumia schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:39:
Hoii, aankomend weekend haal ik mijn eerste motor op na 2 jaar gewacht te hebben :) de tax volgt!

Nu wil ik alvast een aantal onderhoudsspullen in huis halen, maar heb er een aantal vragen. Ik zag in dit topic al voorbij komen dat de gouden bus van S100 was aan te raden als kettingspray, maar ik zie ook veel producten van Muc-Off voorbij komen.

Ik zou graag willen weten: welke ketting cleaner en spray gebruiken jullie? Met welke componenten moet ik nog meer rekening houden? Zo zie ik bijvoorbeeld ook een Disc Brake Cleaner voorbij komen, is dit nodig?. Als ervaren lifter weet dat de fitness-industrie de boel ontzettend hard oplicht met al hun producten en dat het erg moeilijk is om daar doorheen te prikken als newb. Ik weet dus ook niet hoe dit zit met de motor-industrie, voor mij komt het op moment allemaal overweldigend over met al die verschillende soorten producten. Iemand die een newb opweg kan helpen? :) Bedankt!
Heb zelf eerst Muc-off geprobeerd. Daarna S100 reiniger en kettingspray en moet zeggen dat deze toch een stuk fijner is. De Muc-off reinigt minder goed en de spray vliegt veel meer rond en blijft minder goed aan de ketting zitten.

Remmenreiniger gewoon een doos van halen is ideaal om van alles mee schoon te maken als het heel vies is.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
fdees schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:46:
[...]

Heb zelf eerst Muc-off geprobeerd. Daarna S100 reiniger en kettingspray en moet zeggen dat deze toch een stuk fijner is. De Muc-off reinigt minder goed en de spray vliegt veel meer rond en blijft minder goed aan de ketting zitten.

Remmenreiniger gewoon een doos van halen is ideaal om van alles mee schoon te maken als het heel vies is.
Top! Bedankt voor je antwoord. Bedoel je met de remmenreiniger een doos van S100 of een andere doos?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Kyumia schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:55:
[...]

Top! Bedankt voor je antwoord. Bedoel je met de remmenreiniger een doos van S100 of een andere doos?
Dat maakt eigenlijk niets uit, heb ze bij Louis gehaald, maar ook gewoon bij de Action. Daar zou ik dus niet heel moeilijk over doen. Mijn voorkeur bij remreiniger is dat het goedkoop is zodat je er lekker veel van kan gebruiken om het iets schoon te maken :*)

Weer een interessante van Fortnine, is het misschien beter om een airbag verplicht te stellen i.p.v. van APK dan als het toch aan rijders ligt als het fout gaat en niet de technische staat van de motor.

[ Voor 24% gewijzigd door fdees op 28-02-2021 18:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Vandaag voor het eerst in maanden (bijna een jaar? ivm lockdown) weer een stukje rijden..
ik was onder de indruk, eerste keer drukken op startknop starte hij meteen :)
Heerlijk in lentezon gereden.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
fdees schreef op zondag 28 februari 2021 @ 18:03:
[...]

Dat maakt eigenlijk niets uit, heb ze bij Louis gehaald, maar ook gewoon bij de Action. Daar zou ik dus niet heel moeilijk over doen. Mijn voorkeur bij remreiniger is dat het goedkoop is zodat je er lekker veel van kan gebruiken om het iets schoon te maken :*)

Weer een interessante van Fortnine, is het misschien beter om een airbag verplicht te stellen i.p.v. van APK dan als het toch aan rijders ligt als het fout gaat en niet de technische staat van de motor.
[YouTube: Motorcycle Airbags Exist – But No One Uses Them?]
Ah, ik zie dat de Presto Brake Cleaner nu in de aanbieding is voor maar €2, daar ga ik gebruik van maken :)

Zijn er verder nog dingen die handig zijn om in huis te hebben? Schoonmaakmiddelen, remvloeistof, motor olie, druppellader? Voorkeuren aan merken/dingen waar ik op moet letten? Dan bestel ik die gelijk mee, scheelt weer een tweede keer verzendkosten :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Druppellader sowieso. Microvezel doeken voor je vizier en motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:11
Ik vind zo’n kunststofreiniger wel relaxt voor bij het schoonmaken. Niet zo irritant als vergrijsde zwarte plastics op een verder netjes gepoetste brommert. :+

[ Voor 30% gewijzigd door Nero22 op 28-02-2021 19:18 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Kyumia schreef op zondag 28 februari 2021 @ 18:51:
[...]

Ah, ik zie dat de Presto Brake Cleaner nu in de aanbieding is voor maar €2, daar ga ik gebruik van maken :)

Zijn er verder nog dingen die handig zijn om in huis te hebben? Schoonmaakmiddelen, remvloeistof, motor olie, druppellader? Voorkeuren aan merken/dingen waar ik op moet letten? Dan bestel ik die gelijk mee, scheelt weer een tweede keer verzendkosten :9
Ik zou nog de standaard schoonmaakmiddelen erbij doen. Heb zelf zo een 5 liter muc-off bikecleaner besteld met een schuimpistool voor op de Kärcher en daarbij ook nog een kantelbaar, lagere druk pistoolkop. Daarnaast heb ik wat papierrollen liggen. Ook kunststofreiniger is wel fijn, ik heb ook nog wat wax voor gespoten delen om ze mooi te boenen en de lak te beschermen. Een set schoonmaakborstels is ook fijn, net als de eerder genoemde doeken.

Motorolie en remvloeistof is voor mij afhankelijk van de motor en of je zelf onderhoud. Druppellader is iets als je besluit de motor een half jaar stil te gaan zetten heel anders, maar als je veel doorrijdt niet echt nodig.

Voor welke motor is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:38

Ktenolix

Pijlsnel

*knip* Het is niet toegestaan producten aan te bieden op het forum, daarvoor zijn de https://tweakers.net/aanbod/ en Vraag & Aanbod overig bedoeld.

Het algemeen beleid #verbodenanders

[ Voor 97% gewijzigd door deepbass909 op 28-02-2021 23:23 ]

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
Oké, de kunststofreiniger is dan de S100 Rapid Cleaner of Total Reiniger?

Ik zal de Visor and Helmet cleaner meebestellen :) microvezel doekjes voor de helm haal ik dan wel bij de Action en 1 zo'n grote van S100 voor de motor zelf.

Het gaat om een Kawasaki Z800 uit 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

fdees schreef op zondag 28 februari 2021 @ 18:03:
[...]
Verplicht wordt dan weer een dingetje, want ze zijn best kostbaar. Maar ik wil er ook een. Ik heb al eerder eens naar gekeken en ze zijn best nuttig. En inderdaad vooral de Helite. Ik was altijd bang dat ze de ventilatie openingen zouden afsluiten, maar dat valt mee. Echter, meneer Fortnine gaat voorbij aan het Helite E-Vest, de electronische variant van de Turtle 2. Waar de meeste electronische vestjes het er na 8-10 uur voor gezien houden, heeft de Helite 25 uur autonomie. Dat is al een stuk beter, en volgens mij ook meer als mijn intercom in de helm. Verder heeft het Helite E-vest een extra fork sensor die nóg eerder een crash detecteert.

Eigenlijk zouden ze als catch-all alsnog een koord aan die electronische moeten hebben. Just in case de accu ermee kapt vlak voor je crash... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
Bommes schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:02:
[...]

Die eerste, dat over shirt Worker is wel ongeveer wat ik bedoel wat betreft looks.
Prijs valt ook nog alleszins mee maar ik denk dat het inderdaad de naam eer aan doet en dat het een over shirt is. En niet echt een serieuze jas.

Wist trouwens niet dat Revit ook dit soort kleding in hun mijn hebben zitten.
Thanks voor de tip.
Wat bedoel je met serieuze jas ? Ze hebben best veel in de causal lijn. Mijn Stealth was een normale jas, ze hadden er ook een blouse toendertijd van welke echt alle bescherming van een normale motorjas had alleen niet waterdicht. Maar je moet bij de Urban of City collectie kijken. Die laatst is meer gericht op de zuidelijke landen waar motorscooters de norm zijn in de stad en het minder koud wordt als hier. Dus minder opvallend meer casual lijkende kleding met dezelfde bescherming maar minder voering of waterdichtheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

harley schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:26:
[...]
Wat bedoel je met serieuze jas ? Ze hebben best veel in de causal lijn. Mijn Stealth was een normale jas, ze hadden er ook een blouse toendertijd van welke echt alle bescherming van een normale motorjas had alleen niet waterdicht.
Ik heb dat ding niet gezien, maar bij blouse denk ik aan iets dat lekker los om je lijf zit. Dan werkt het toch niet? Als je lekker luchtig op de motor wilt zitten, koop dan zo'n cross harnas en doe daar een shirt of wat dan ook overheen. Ik heb wel eens dat soort vestjes gezien en ondanks alle claims van kevlar en weet ik wat, beschouw ik het niet echt als een serieuse bescherming voor het motorrijden. Tenzij je echt alleen maar de straat uit rijdt naar het café en weer terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
Dat het een blouse model is/lijkt wil niet zeggen dat het niet veilig kan zijn. Ik zou zeggen ga het eens in het echt bekijken en laat je verbazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kyumia schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:51:
Oké, de kunststofreiniger is dan de S100 Rapid Cleaner of Total Reiniger?

Ik zal de Visor and Helmet cleaner meebestellen :) microvezel doekjes voor de helm haal ik dan wel bij de Action en 1 zo'n grote van S100 voor de motor zelf.

Het gaat om een Kawasaki Z800 uit 2015.
De rapid cleaner is meer een "waterless wash" die je samen met (hun/een) hoogpolige microvezeldoek gebruikt.

De total cleaner is de gel achtige spray die je afspoelt met water. Daarna kan je nog een wax gebruiken, voor de extra glims en makkelijker reinigen de volgende keer.
https://www.louis.nl/arti...r_article_number=10004369

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

mphilipp schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:18:
[...]

Verplicht wordt dan weer een dingetje, want ze zijn best kostbaar. Maar ik wil er ook een. Ik heb al eerder eens naar gekeken en ze zijn best nuttig. En inderdaad vooral de Helite. Ik was altijd bang dat ze de ventilatie openingen zouden afsluiten, maar dat valt mee. Echter, meneer Fortnine gaat voorbij aan het Helite E-Vest, de electronische variant van de Turtle 2. Waar de meeste electronische vestjes het er na 8-10 uur voor gezien houden, heeft de Helite 25 uur autonomie. Dat is al een stuk beter, en volgens mij ook meer als mijn intercom in de helm. Verder heeft het Helite E-vest een extra fork sensor die nóg eerder een crash detecteert.

Eigenlijk zouden ze als catch-all alsnog een koord aan die electronische moeten hebben. Just in case de accu ermee kapt vlak voor je crash... :+
Ja, zit er zelf ook wel aan te denken om er een te kopen. Maar ben zo een geek die dan weer een draadloze zou willen, maar de nadelen van opladen staan me weer tegen. Een hybride zou wel ideaal zijn eigenlijk.

Hopelijk zaken ze de komende jaren in prijs, want ze zijn nog steeds niet goedkoop zelfs de mechanisch variant, maar hopelijk kan schaalvergroting hier wat aan doen

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-10 09:38

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Gisteren m'n nieuwe Tracer 700 uit 2018 opgehaald *O*. M'n 'oude' MT-07 uit 2015 gaat naar de vrouw :9 .

Eerste keer dat ik een motor vervoer op een aanhanger. Maar gelukkig met wat tips van hier en YouTube zonder schade in de garage kunnen zetten oOo

Zodra het weer wat beter is post ik wat betere foto's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xwTq6aCPbeIssnjyjtuzVkLaFGI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gHmnTqgfXsNdUFVRMHT6EGeP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
harley schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:26:
[...]

Wat bedoel je met serieuze jas ? Ze hebben best veel in de causal lijn. Mijn Stealth was een normale jas, ze hadden er ook een blouse toendertijd van welke echt alle bescherming van een normale motorjas had alleen niet waterdicht. Maar je moet bij de Urban of City collectie kijken. Die laatst is meer gericht op de zuidelijke landen waar motorscooters de norm zijn in de stad en het minder koud wordt als hier. Dus minder opvallend meer casual lijkende kleding met dezelfde bescherming maar minder voering of waterdichtheid.
Mijn eerste motorjas was er eentje van Held, alle protectie er in maar het was zo een windstopper gelijkend ding.
Wel veilig enzo maar op snelheid niet winddicht en zeer zeker niet waterdicht.
Dat laatste vind ik niet zo erg trouwens.
Maar niet echt een serieuze jas dat bedoelde ik er mee.

Nog even afwachten tot de winkels er terug open gaan.
Dan kan ik het ook echt passen, voelen, ruiken, enz.
Overigens zag ik nog wat opties van Segura, die hebben ook wel van die casual maar wel "serieuze" jassen.

De Fergus:
Afbeeldingslocatie: https://static.rad.eu/i/images/producten/66507gr.jpg?width=600&height=600&bgcolor=ffffff&quality=80&scale=canvas

Of de Leone:
Afbeeldingslocatie: https://www.motardinn.com/f/13781/137811765/segura-leone.jpg

Maar de Fuel rally marathon vind ik persoonlijk toch wel toffer om te zien:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1244/8468/products/JACKET01_740x.jpg?v=1601635322

@mphilipp voor mijn vrouw hadden we als eerste jas zo een zwarte hoodie gekocht.
Volledig met kevlar en CE valbescherming.
Zolang je geen 200km per uur gaat lopen racen lijken me dat soort jassen veilig genoeg.
Gelijk aan de houthakker bloezen die je ook steeds meer ziet.
Ja een volledig lederen pak zal veiliger zijn maar in die redenatie is je motor in de schuur laten staan nog veiliger.

[ Voor 12% gewijzigd door Bommes op 28-02-2021 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 22:13
@Bommes , ik ben toch ook niet zo positief over die lossere jassen, hoodies en bloesen. Als je valt ga je glijden, en dan wil je volgens mij je kleding met protectoren strak tegen je lijf hebben.
(Een n=1 voorbeeld; ik ben 1 keer gevallen, met een gewone leren, niet-motorjas aan. Die jas schoof omhoog tot voorbij mijn elleboog en dat zie je nog, 27 jaar later).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
teacher schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:48:
[...]

De rapid cleaner is meer een "waterless wash" die je samen met (hun/een) hoogpolige microvezeldoek gebruikt.

De total cleaner is de gel achtige spray die je afspoelt met water. Daarna kan je nog een wax gebruiken, voor de extra glims en makkelijker reinigen de volgende keer.
https://www.louis.nl/arti...r_article_number=10004369
Oke dus eigenlijk kun je met de total cleaner en de wax wel uit de voeten? Die wax breng je aan met pluisvrije katoenen doeken? (is mijn eerste voertuig dus alles is nieuw :9 )

Is zo'n drukspuit handig om bij de total cleaner te halen of kan het zonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:42:
[...]
Gelijk aan de houthakker bloezen die je ook steeds meer ziet.
Ja een volledig lederen pak zal veiliger zijn maar in die redenatie is je motor in de schuur laten staan nog veiliger.
Ja, zo kun je elke discussie doodslaan natuurlijk. Een houthakkershemd kan een stalen plaat hebben van 5cm dik, maar als het een loszittend hemd is, doet het natuurlijk geen reet bij een val. Net als dat je airbag alleen maar je stuur beschermd tegen bloedspetters als jij je gordel niet draagt. Het hoeft ook weer niet superstrak te zijn, maar de protectoren moeten blijven zitten waar ze zitten. Daarom moet je ook je jack aan je broek vastmaken, anders schuift je jack gewoon omhoog en heeft de stevige stof ook geen nut mee.
Dat Klim jack van mij heeft een soort intern harnas, waar de backprotector in zit en als ik de ingebouwde niergordel om doe en vastzet, zit de backprotector strak tegen mijn rug, terwijl het jack wat meer ruimte heeft om te ventileren om mijn bovenlichaam. In de mouwen zitten riempjes om de boel wat strakker te zetten zodat de elleboog protector niet schuift als ik val. Allemaal dingen om de boel een beetje bij elkaar te houden en ervoor te zorgen dat de protectoren er niet voor de sier in zitten.
Misschien zit ik ernaast, maar ik heb echt geen hoge pet op van hoodies, houthakkershemden en plastic dopjes voor je hoofd. Zonder iemand te willen beledigen is dat meer voor mensen die voor de sier op een motor zitten. Maar uiteindelijk boeit het mij natuurlijk niet hoe andere op die motor zitten. Iedereen mag het lekker zelf weten. Het doet niets voor mijn eigen veiligheid oid. Maar je moet niet denken dat zo'n houthakkershemd iets doet. Leuk voor op de fiets, meer niet imho. Dus ja, hou je geld in je zak en trek gewoon een stoer tshirt aan ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

fdees schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:17:
[...]
Ja, zit er zelf ook wel aan te denken om er een te kopen. Maar ben zo een geek die dan weer een draadloze zou willen, maar de nadelen van opladen staan me weer tegen. Een hybride zou wel ideaal zijn eigenlijk.
Ja, precies. Maar 25 uur is op zich ook al aardig wat. Als ik op vakantie ga, doe ik meestal 2-3 dagen rijden en dan een rustdag(en). Drie dagen rijden à 8 uur zit dan nog binnen de marge. Dat is meestal ook wel hoe lang ik mijn intercom levend hou.

Eigenlijk heb ik een hekel aan al dat spul dat je moet opladen, maar gelukkig overnacht ik in hotels, dus opladen lukt altijd wel. Dus in principe heeft de Helite E-Vest wel de grootste kans om het te worden. Die €850 incl fork sensor is wel even slikken, maar ja... Ik heb nog ergens zo'n nekbrace liggen. Werkt ook goed, en hindert in principe niet. Maar je bewegingen zijn wél gelimiteerd. Niet dat je iets mist qua om je heen kunnen kijken tijdens het rijden, maar je stoot af en toe wel tegen dat ding aan. Dat betekent dat het werkt, want je nek kan niet tever doorbuigen bij een crash. En dat is ook precies wat die dikke kraag van de Helite doet. Je zag het in de video van FortNine bij een van de crashes die hij liet zien; volop op de helm, maar het hoofd boog niet ver naar achteren door.

Bijkomend voordeel van zo'n vest is ook dat ie zaken beschermd die een normaal motorjack, hoe goed ook, niet beschermd: je weke delen/buik en nieren. En dat is echt wel wat waard. Je kunt namelijk heel makkelijk een stuur/kuip in je buik krijgen bij een frontale botsing, of kop/staart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:00

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@Kyumia Dasty (geel of zwart), verkrijgbaar bij de Wibra. Ontvet erg goed, kost weinig. Koop een spuitfles en een 5 liter navulkannetje en je bent voor minder dan 2 tientjes klaar. Op kunststof oppassen/goed afspoelen.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
mphilipp schreef op maandag 1 maart 2021 @ 00:22:
[...]

Ja, zo kun je elke discussie doodslaan natuurlijk. Een houthakkershemd kan een stalen plaat hebben van 5cm dik, maar als het een loszittend hemd is, doet het natuurlijk geen reet bij een val. Net als dat je airbag alleen maar je stuur beschermd tegen bloedspetters als jij je gordel niet draagt. Het hoeft ook weer niet superstrak te zijn, maar de protectoren moeten blijven zitten waar ze zitten. Daarom moet je ook je jack aan je broek vastmaken, anders schuift je jack gewoon omhoog en heeft de stevige stof ook geen nut mee.
Dat Klim jack van mij heeft een soort intern harnas, waar de backprotector in zit en als ik de ingebouwde niergordel om doe en vastzet, zit de backprotector strak tegen mijn rug, terwijl het jack wat meer ruimte heeft om te ventileren om mijn bovenlichaam. In de mouwen zitten riempjes om de boel wat strakker te zetten zodat de elleboog protector niet schuift als ik val. Allemaal dingen om de boel een beetje bij elkaar te houden en ervoor te zorgen dat de protectoren er niet voor de sier in zitten.
Misschien zit ik ernaast, maar ik heb echt geen hoge pet op van hoodies, houthakkershemden en plastic dopjes voor je hoofd. Zonder iemand te willen beledigen is dat meer voor mensen die voor de sier op een motor zitten. Maar uiteindelijk boeit het mij natuurlijk niet hoe andere op die motor zitten. Iedereen mag het lekker zelf weten. Het doet niets voor mijn eigen veiligheid oid. Maar je moet niet denken dat zo'n houthakkershemd iets doet. Leuk voor op de fiets, meer niet imho. Dus ja, hou je geld in je zak en trek gewoon een stoer tshirt aan ofzo.
Je slaat zelf ook het een en ander goed plat :P
Ik zei al, ja en volledig leren overal is veel veiliger.
Maar zoals met alles zijn er gradaties.
Binnen die gradaties denk ik dat de hoodies, motor jeans en hippe motor schoenen zich inderdaad in de onderste regionen van de veiligheidsladder bevinden.
Echter zijn het wel veiligheidsmaatregel, en in een tijd waar ze in sommige landen zelfs nog niet eens een helm op doen op de motor is alles beter dan dat.
Nee dat zeg ik niet om het plat te slaan maar om aan te geven dat er meerdere mogelijkheden zijn.

Voorbeeldje:
Je kunt prima veilig motor rijden op een motor zonder ABS.
Ja die met ABS zal veiliger zijn in een nood rem situatie.
Maar dat maakt die zonder niet meteen een rijdende doodskist of zonder doelgroep.

Zo zie ook die kleding ook.
Je maakt daarin een afweging.
Dat kan zijn op budget waarbij je je pak koopt bij de Lidl.
Op veiligheid waarbij geld geen rol speelt en je laat je jezelf een leren overal op maat aanmeten. Daarbij draag je altijd een nek brace en een airbag vest.

Ik maak net als elke motorrijder ook die afweging.
Soms stap ik met een T-shirt, korte broek en slippers op mijn Vespa om van de camping naar het strand te rijden.
Weer een ander moment rijd ik met mijn crosslaarzen, volledige Macna textiel pak over een zandpad.
Of met kevlar jeans, leren Revit laarzen en zware leren Sagura jas over een Italiaans bergweggetje.
En heb ik het dan te warm dan gaat die jas uit en achterop mijn bagagedrager.

Ik weet dus dat ik soms kies voor gemak of de looks of het voorkomen van oververhitting.
Ja er zijn andere opties, die veiliger of slimmer zijn.
Maar heel eerlijk vroeg ik niet om advies daarover toch.. ;)
Ik was benieuwd naar merken van motor kleding die wat toffe vintage dingen in hun assortiment hebben.
De veiligheids afwegingen maak ik vervolgens zelf wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:39:
[...]
Maar zoals met alles zijn er gradaties.
Binnen die gradaties denk ik dat de hoodies, motor jeans en hippe motor schoenen zich inderdaad in de onderste regionen van de veiligheidsladder bevinden.
Ja, er zijn gradaties en gradaties. Ik denk dat die hoodies enzo beter niet verkocht kunnen worden als motorkleding omdat ze een vals gevoel van veiligheid geven. Een flapperende blouse kan dan wel kevlar hebben, maar het doet niet heel erg veel meer dan een tshirt.
Voorbeeldje:
Je kunt prima veilig motor rijden op een motor zonder ABS.
Ja die met ABS zal veiliger zijn in een nood rem situatie.
Maar dat maakt die zonder niet meteen een rijdende doodskist of zonder doelgroep.

Zo zie ook die kleding ook.
Ik snap wat je bedoelt, alleen is de vergelijking een beetje ongelukkig. Ik kan in principe prima remmen zonder ABS, ook in noodgevallen. Bij een crash is het natuurlijk heel erg afhankelijk van de situatie. Er zijn zat mensen die crashen zonder helm en niets hebben. Maar er zijn ook mensen die met 20kmh met het hoofd tegen een boom aan komen en een kasplantje zijn. Kan ook allemaal vanaf de keukentrap overigens...
ABS enzo zijn in bepaalde gevallen levensreddend. Fatsoenlijke kleding is in meer gevallen erg nuttig om zeer pijnlijke ziekenhuisbezoekjes te voorkomen. Ik ben zelf ooit met de brommer gevallen met ik denk hooguit 30kmh en het is dat ik ook toen altijd al minimaal een spijkerbroek en een jack aan had (+handschoenen). Ik gleed best wel ver door over de straatstenen en mijn broek was doorgesleten en ik had plekken op de ellebogen. Dus met zo'n snelheid blijkt al dat je aan de grenzen komt van de normale straatkleding. Motorjeans zijn dan weer een heel stuk beter, behalve die BMW jeans die ik heb, die meer een baggy trousers is, die makkelijk opstroopt.

Ik denk dat veel mensen onderschatten wat er gebeurt tijdens een crash. Een pop over het asfalt slepen is denk ik ook niet echt een representatieve test, maar beter dan niets. Een mens beweegt namelijk, en de pop blijft gewoon liggen. Maar goed, dat is weer testmethodiek enzo.
Je maakt daarin een afweging.
Prima, geen problemen mee. Ik probeerde alleen aan te geven dat die specifieke kleding slechts de illusie van veiligheid geeft. En het is echt wel iets anders dan wel/geen ABS of traction control.
Als het warm is, is motorkleding inderdaad helemaal niet fijn. Maar eigenlijk elk kledingstuk. Toch onderga ik het maar. Zoals ik al zei deed ik het vroeger op de brommer al, en daar heb ik gelukkig maar één keer 'plezier' van gehad. Anderen reden in dat weer met korte broek, tshirt en slippers op de brommer. Ik durf er niet aan te denken wat er met mij gebeurt zou zijn als ik dat aan had...

Maar van mij hoeven anderen echt niet in full gear op de motor te zitten. Dus het was niet als ongevraagd advies bedoeld :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik wil ze gewoon allebei 8) :9~

Ja, ik ben een poser 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Zomaar wat testjes van motorjeans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
Joepla schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:02:
@Kyumia Dasty (geel of zwart), verkrijgbaar bij de Wibra. Ontvet erg goed, kost weinig. Koop een spuitfles en een 5 liter navulkannetje en je bent voor minder dan 2 tientjes klaar. Op kunststof oppassen/goed afspoelen.
Bedankt voor de tip, dat scheelt een hoop geld in vergelijking. Wat bedoel je met 'oppassen op kunststof'?

Ik kan dat gewoon op de motor spuiten, met een doek eroverheen, afspoelen, laten drogen en dan waxen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Dynazap schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:32:
Gisteren m'n nieuwe Tracer 700 uit 2018 opgehaald *O*. M'n 'oude' MT-07 uit 2015 gaat naar de vrouw :9 .

Eerste keer dat ik een motor vervoer op een aanhanger. Maar gelukkig met wat tips van hier en YouTube zonder schade in de garage kunnen zetten oOo

Zodra het weer wat beter is post ik wat betere foto's.

[Afbeelding]
Leuk een mede T700 rijder *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:25
Kyumia schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:28:
[...]

Bedankt voor de tip, dat scheelt een hoop geld in vergelijking. Wat bedoel je met 'oppassen op kunststof'?

Ik kan dat gewoon op de motor spuiten, met een doek eroverheen, afspoelen, laten drogen en dan waxen?
Google even op dasty.
Die shit vlekt op aluminium en plastic, en bevat stoffen die bij dierenproeven kanker veroorzaakten.

Ik weet dat veel mensen het met veel plezier gebruiken, maar ik ken ook mensen die vlekken op velgen hebben en frames etc.

Het is de moeite het even zelf na te zoeken ipv afgaan op wat mensen hier roepen including me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
kneusteun schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:58:
[...]

Google even op dasty.
Die shit vlekt op aluminium en plastic, en bevat stoffen die bij dierenproeven kanker veroorzaakten.

Ik weet dat veel mensen het met veel plezier gebruiken, maar ik ken ook mensen die vlekken op velgen hebben en frames etc.

Het is de moeite het even zelf na te zoeken ipv afgaan op wat mensen hier roepen including me ;)
Eens! Niet op blok van een KTM gebruiken iig.

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Laatst online: 09-10 08:50
kneusteun schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:58:
[...]

Google even op dasty.

Heb je concrete links? Als ik zo snel zoek zie ik op enkele artikelen die beweren dat het middel op lange termijn schadelijk zouden zijn, maar daarin mist enige gedegen onderbouwing. Sterker nog een van de stoffen die in die artikelen genoemd wordt is Limoneen en als ik het zo snel zie wordt deze stof zelfs in voedsel en cosmetica gebruikt als geur en smaakstof (geeft lekkere citrus hint). Als het daarvoor geschikt is lijkt mij dat het voor schoonmaken van een motor zeker niet erg ongezond zou moeten zijn.

Dit is niet om een-welles nietes discussie aan te halen, maar oprechte interesse van iemand met een ecotoxicologische achtergrond.

[ Voor 0% gewijzigd door yozgoesdigital op 01-03-2021 15:01 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
Moet ik mij nog druk maken over BPM als ik mijn motor bij een Nederlandse dealer haal en al een Nederlands kenteken + vorige eigenaar heeft gehad? Motor is uit 2015 met meer dan 20k op de teller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Kyumia schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:04:
Moet ik mij nog druk maken over BPM als ik mijn motor bij een Nederlandse dealer haal en al een Nederlands kenteken + vorige eigenaar heeft gehad? Motor is uit 2015 met meer dan 20k op de teller.
Nee, die is al afgedragen voor het uitgeven van het kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
yozgoesdigital schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:52:
[...]

Heb je concrete links? Als ik zo snel zoek zie ik op enkele artikelen die beweren dat het middel op lange termijn schadelijk zouden zijn, maar daarin mist enige gedegen onderbouwing. Sterker nog een van de stoffen die in die artikelen genoemd wordt is Limoneen en als ik het zo snel zie wordt deze stof zelfs in voedsel en cosmetica gebruikt als geur en smaakstof (geeft lekkere citrus hint). Als het daarvoor geschikt is lijkt mij dat het voor schoonmaken van een motor zeker niet erg ongezond zou moeten zijn.

Dit is niet om een-welles nietes discussie aan te halen, maar oprechte interesse van iemand met een ecotoxicologische achtergrond.
Ik heb geen links, ooit een keer ergens iets over gelezen.
En met MTB ervaring op gedaan hoe agressief het spul is op aluminium.

Daarom zeg ik ook niks aannemen van niemand (dus ook niet mij) ene even zelf uitzoeken of je het wil gebruiken ja of de nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Laatst online: 09-10 08:50
kneusteun schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:52:
[...]

Ik heb geen links, ooit een keer ergens iets over gelezen.
En met MTB ervaring op gedaan hoe agressief het spul is op aluminium.

Daarom zeg ik ook niks aannemen van niemand (dus ook niet mij) ene even zelf uitzoeken of je het wil gebruiken ja of de nee.
daarom ging ik inderdaad even zoeken. Ondertussen het stukje gevonden carcinogeniteit:
Carcinogenic effects have also been observed in male rats, but the mode of action (MOA) is considered irrelevant for humans as the protein α(2u)-globulin responsible for this effect in rodents is absent in humans. Thus, the liver was identified as a critical target organ following oral administration of d-limonene. Other than the adverse dermal effects noted in humans, other notable toxic effects of d-limonene have not been reported.
Inderdaad ieder zijn eigen afweging, mijn conclusie is dat ik niet perse een hoger risico zie t.o.v. de gemiddelde andere schoonmaak/ontvetings middelen. Die zijn bijna allemaal acuut toxisch ivm de hoge pH (en waarschijnlijk de slechte combi met Aluminium). Dus niet direct in je eigen ogen spuiten. Om onnodig risico te vermijden zal ik zo min mogelijk poesten en zo veel mogelijk rijden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
yozgoesdigital schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:14:
[...]

daarom ging ik inderdaad even zoeken. Ondertussen het stukje gevonden carcinogeniteit:

[...]

Inderdaad ieder zijn eigen afweging, mijn conclusie is dat ik niet perse een hoger risico zie t.o.v. de gemiddelde andere schoonmaak/ontvetings middelen. Die zijn bijna allemaal acuut toxisch ivm de hoge pH (en waarschijnlijk de slechte combi met Aluminium). Dus niet direct in je eigen ogen spuiten. Om onnodig risico te vermijden zal ik zo min mogelijk poesten en zo veel mogelijk rijden 8)
Oh dat gedeelte is in mijn ogen niet het grootste probleem, dat zijn de vlekken die het achterlaat.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• harley
Gisteren helaas niet kunnen rijden, maar vanochtend wel.
Gisteren nog wel de nieuwe brandstof map ingeladen en de achterknipperlichtjes samen met LED relais vervangen.
De nieuwe brandstofmap moest nog wel verder inleren dus maar rondje kastelen in de regio gedaan.
Helaas was het niet zo warm was 3 graden toen ik vertrok en 6 toen ik thuiskwam en laatste half uurtje kwam het zonnetje er pas door.

Kasteel van Helmond
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/84Plg-rK_68rGzan1iXwnQMu10k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Djiax2JXOdjibObmgWaac5C.jpg?f=fotoalbum_large

Kastelen van Deurne
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/20690y5lEkf77v6X3nUBA-H_bCw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wfMut6NAtm3cf1adweMuIMd7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w91ydf9wyeuu7XXG3PY6_BNt9N4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v7X83NWzHx2l3U07ltJKbclo.jpg?f=fotoalbum_large

Molen in Deurne
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hK7dTZSc_2ASQnuHG_UMg1y809s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6DB3nxmwmBKMhH0WpvmAmNkS.jpg?f=fotoalbum_large

Molen :?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LIm9wSpi5V9vZ54se5A67exYLqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P00rJYqYTcgIK7EmT3scUJoF.jpg?f=fotoalbum_large

Kasteel van Asten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lVMUAuewKmkgLQ8-OaSp2zrrbv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LBQf0wzWTezN4sZze88kjVTx.jpg?f=fotoalbum_large

Natuurlijk stuurt de tomtom je een aantal keren onverhard al met al denk ik een km of 7 onverhard gereden vandaag ( en dat op maar 150km )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DjWbB3dbGZKr85TSTw6h7JtHXbg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ayBj6bNGpG1BUHymz3v2H5Df.jpg?f=fotoalbum_large

Kasteel van Heeze
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mu9gZTPXqUIlaqYQ4PpI0x2OW3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ceRovLAAimlrwboHgwclX9fo.jpg?f=fotoalbum_large

Kasteel Henkenshage (Sint-Oedenrode)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/07IKIOauGJ-_aO4OCOVdd7i9UYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6pytn5d53NP3mD50wAxizOpP.jpg?f=fotoalbum_large

Kasteel Henkenshage (Sint-Oedenrode)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZOrDd4SlXpqmgBRxU_7RpX0VHqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AedHQeHkur8FeNPo4n8lTQML.jpg?f=fotoalbum_large

Kasteel Heeswijk (Heeswijk Dinther)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kjn6sbJKlGXNSWLLfWtTP1ljVgc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sx7cgzxZBjr1E1rdvcmNojhn.jpg?f=fotoalbum_large

Kasteel van Gemert
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0WjGrjV0x7vPMuBuGkKEq3fsGzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FCD75ILbGewdFb5jbPPYzefC.jpg?f=fotoalbum_large

Kasteel Croy (Aarle Rixtel)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2J9UpgCyXrryTiMGD0PQu_p5EPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GbRK6XerB8PR2bgwN7I5X4Q9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:37

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn nieuwe helm (HJC RPHA 11 Carbon) is binnen gekomen en gelijk weggebracht naar de helmen ontwerper/spuiter. Vandaag kwamen ook mijn nieuwe laarsjes binnen (Alpinestars Supertech R).

Laat het nieuwe seizoen maar beginnen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:06

Kryziek

bb || !bb

Omdat mn ma door reuma klachten niet meer comfortabel kon rijden op haar VFR 750 had ze die een paar jaar terug verkocht. Maar het kriebelde altijd nog om te rijden en daarom heeft ze van de week een Shadow vt700c gekocht waarbij ze geen druk voelt op de handen en dus weer lekker kan gaan rijden. :)

Probleem is dat haar Cardo rider Q3 ingepikt is door mn vriendin en we nu dus een setjes tekort komen. Heeft iemand toevallig nog een net setje liggen? Ik houd mij aanbevolen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Tylen schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:35:
Mijn nieuwe helm (HJC RPHA 11 Carbon) is binnen gekomen en gelijk weggebracht naar de helmen ontwerper/spuiter. Vandaag kwamen ook mijn nieuwe laarsjes binnen (Alpinestars Supertech R).

Ik zat net toevallig naar dezelfde helm te kijken. Mag ik vragen wat het kost om zo’n ding een fatsoenlijke kleur te geven?

Zat ook nog te kijken naar de Bell Star DLX MIPS Tantrum. Die Bell helmen zijn ook erg tof, en komen behoorlijk goed uit tests.

[ Voor 12% gewijzigd door kneusteun op 01-03-2021 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

kneusteun schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:37:
[...]

Ik zat net toevallig naar dezelfde helm te kijken. Mag ik vragen wat het kost om zo’n ding een fatsoenlijke kleur te geven?

Zat ook nog te kijken naar de Bell Star DLX MIPS Tantrum. Die Bell helmen zijn ook erg tof, en komen behoorlijk goed uit tests.
Ga er maar vanuit dat je zo €700,- extra kwijt bent voor ontwerp en spuitwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Tylen schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:59:
[...]

Ga er maar vanuit dat je zo €700,- extra kwijt bent voor ontwerp en spuitwerk.
Ontwerp doen we zelf.
Maar volgens mij zit er in de buurt hier ook iemand die dat doet.
Zat vandaag helm te zoeken en valt me op dat eigenlijk bijna alles lelijk is, toch apart hoe veel merken allemaal dezelfde saaie vlekken en strepen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

kneusteun schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:01:
[...]

Ontwerp doen we zelf.
Maar volgens mij zit er in de buurt hier ook iemand die dat doet.
Zat vandaag helm te zoeken en valt me op dat eigenlijk bijna alles lelijk is, toch apart hoe veel merken allemaal dezelfde saaie vlekken en strepen hebben...
ah dan kan het wel goedkoper zijn idd. Ligt er natuurlijk helemaal aan wie het doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:58
Tylen schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:35:

Chille helm. Ik heb de normale versie dus geen carbon. Heb je een maat groter gehaald dan je van andere helmen draagt? Overal waar ik reviews keek werd dat geadviseerd, maar na passen heb ik dat niet gedaan. Achteraf zit die toch best strak 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

gebruikershaes schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:18:
[...]

Chille helm. Ik heb de normale versie dus geen carbon. Heb je een maat groter gehaald dan je van andere helmen draagt? Overal waar ik reviews keek werd dat geadviseerd, maar na passen heb ik dat niet gedaan. Achteraf zit die toch best strak 😅
Ik had hiervoor de rpha 10. Dus heb dezelfde maat besteld. Jij hij zit wat strak maar dat word vanzelf wat losser. En anders blaas ik er een voetbal in op voor een nachtje ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Eindelijk mijn muuranker bevestigd. Ik had dan ding al jaren in de kast liggen, maar toen ik eenmaal besloot om mijn vorige woning te verkopen en te verhuizen, heb ik 'm nog maar even laten liggen. In de nieuwe woning hebben we een parkeergarage onder de flat. Je zou zeggen dat ie daar veilig staat, maar het lukt allerlei dakloze types e.d. toch steeds weer om daar binnen te komen. Ook kunnen er hotelgasten komen, en je staat op zich ook lekker beschut te werken om alle sloten te kraken. Makkelijker als op straat waar iedereen langs loopt en rijdt. Dus na toestemming van de VVE meteen maar de boorhamer gepakt en de keilbouten in de muur gejast. Nog steeds niet onkraakbaar, maar de verzekering wordt er sowieso een stuk blijer van. En dieven pakken dan liever die andere motor die niet zoveel sloten heeft. Kwestie van barrières opwerpen. Want als ze 'm willen hebben, pakken ze 'm wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TPUYRVuvieA9Eq9tp-EmNGRL3RE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i4kY6JDxA2sUse1XCAVUHQR9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f0B4G4Thsbt1BPaij5483cTdOTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mquJT38rUeUhGlwPb44XpO5J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:58
Tylen schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:59:
[...]

Ik had hiervoor de rpha 10. Dus heb dezelfde maat besteld. Jij hij zit wat strak maar dat word vanzelf wat losser. En anders blaas ik er een voetbal in op voor een nachtje ;)
Ja klopt is idd al wat losser geworden maar nog steeds beetje veel druk. Zag ook dat je andere wangkussens kon bestellen dus miss doe ik dat ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:02
mphilipp schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 18:03:
Eindelijk mijn muuranker bevestigd. Ik had dan ding al jaren in de kast liggen, maar toen ik eenmaal besloot om mijn vorige woning te verkopen en te verhuizen, heb ik 'm nog maar even laten liggen. In de nieuwe woning hebben we een parkeergarage onder de flat. Je zou zeggen dat ie daar veilig staat, maar het lukt allerlei dakloze types e.d. toch steeds weer om daar binnen te komen. Ook kunnen er hotelgasten komen, en je staat op zich ook lekker beschut te werken om alle sloten te kraken. Makkelijker als op straat waar iedereen langs loopt en rijdt. Dus na toestemming van de VVE meteen maar de boorhamer gepakt en de keilbouten in de muur gejast. Nog steeds niet onkraakbaar, maar de verzekering wordt er sowieso een stuk blijer van. En dieven pakken dan liever die andere motor die niet zoveel sloten heeft. Kwestie van barrières opwerpen. Want als ze 'm willen hebben, pakken ze 'm wel.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Scrolde langzaam naar beneden, bij de eerste foto dacht ik: zou z'n btw nou toch gejat zijn na het plaatsen van het anker 8)7

Morgen laatste les voor AVB overmorgen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealPG
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:27
[...] Nog steeds niet onkraakbaar, maar de verzekering wordt er sowieso een stuk blijer van.
Ziet er gedegen uit zo'n muuranker! Ik zou even checken of je slot nog steeds aan de verzekeringsvoorwaarden voldoet. De mijne (Bovag) geeft aan dat: "Diefstal van de motor is uitsluitend verzekerd indien de motor op slot was gezet met een ART categorie 4 goedgekeurd slot." Om eventueel gedoe te voorkomen laatst een nieuw slot gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RealPG schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:12:
[...]
Ziet er gedegen uit zo'n muuranker! Ik zou even checken of je slot nog steeds aan de verzekeringsvoorwaarden voldoet. De mijne (Bovag) geeft aan dat: "Diefstal van de motor is uitsluitend verzekerd indien de motor op slot was gezet met een ART categorie 4 goedgekeurd slot." Om eventueel gedoe te voorkomen laatst een nieuw slot gekocht.
De ketting is ART5 en ik heb nog een ART4 schijfremslot dat ik om een spaak in mijn achterwiel heb gezet. Lekker stealth... Verder stuurslot wat niets voorstelt natuurlijk, maar goed.
Het anker zelf is ook nog eens ART 4.

De verzekering vereiste 1 ART 4 slot, dus ik heb al overkill. Maar die ketting gebruik ik alleen in de parkeergarage. Het schijfremslot neem ik mee. Als ik de motor ergens neerzet, zet ik het alarm aan (ook goedgekeurd met certificaat) en gebruik ik (soms) het schijfremslot. Beetje afhankelijk van de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@mphilipp je bent alleen wel voorbij gegaan aan een belangrijke regel; de ketting moet zo ver mogelijk van de grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

418O2 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:01:
@mphilipp je bent alleen wel voorbij gegaan aan een belangrijke regel; de ketting moet zo ver mogelijk van de grond
Kwestie van die motor een stuk dichter bij de muur zetten én de ketting een keer extra dóór de velg halen om 't ding korter te maken :+

Maar: Beter blijft een ander gewoon van JOUW spullen af!!

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Het moet nog wel makkelijk blijven om 'm erom te hangen. En een beetje dief heeft een portable hydraulische knipperd bij zich, dan maakt het ook niet meer uit of ie de ketting op de grond ligt of niet. Hij hangt zo net niet op de grond, dus ik vind het genoeg zo. Als ze zover zijn, is het toch al te laat... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Will_M schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:07:
[...]
Kwestie van die motor een stuk dichter bij de muur zetten én de ketting een keer extra dóór de velg halen om 't ding korter te maken :+
Kan niet dichter bij de muur. Ik zou er dan doorheen moeten rijden voor ik 'm opbok. Ik zet 'm nooit op de zijstandaard in de garage. Alleen met afstappen. Ik rijd 'm tegen de muur, stap af en bok 'm op. En dan staat ie iets van de muur af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:23

charrel

Cortisol4life..

En daarnaast, voorwiel is 6 boutjes en dan is het er ook uit. Hier in Limmen staan 2 gsa's naast elkaar aan hetzelfde muur anker buiten. Verbaasd me dat die nog nooit gejat zijn. De ene staat aan het voorwiel en de andere aan het achterwiel vast. Met een boortol heb je echt binnen 45 seconden het ene achterwiel in de andere gezet en kan je hem zo weg rollen :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Dat maakt echt heel weinig uit. Een grote schaar heeft armen van een meter, dus die arm staat wel op de grond terwijl de bek om de ketting is. Voor een slijptol oid is het juist makkelijker werken als de ketting van de grond is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Bekijk een paar filmpjes van de lockpickinglawyer en je realiseert je dat geen enkel slot goede bescherming biedt, hoogstens een klein beetje vertraging.

[edit] En een heleboel sloten zelfs dat niet eens :X

[ Voor 15% gewijzigd door Waaj op 03-03-2021 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

charrel schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 07:00:
En daarnaast, voorwiel is 6 boutjes en dan is het er ook uit. Hier in Limmen staan 2 gsa's naast elkaar aan hetzelfde muur anker buiten. Verbaasd me dat die nog nooit gejat zijn. De ene staat aan het voorwiel en de andere aan het achterwiel vast. Met een boortol heb je echt binnen 45 seconden het ene achterwiel in de andere gezet en kan je hem zo weg rollen :w
Nou...daar hoef je echt niet bang voor te zijn. Wie steelt er nou op die manier een motor als je net zo makkelijk (of nog makkelijker) de ketting even doorknipt met een hydraulische knipperd? Want met een betonschaar van > 1m gaat niemand meer op pad toch? Ik zeg al: als ze 'm willen hebben, pakken ze 'm gewoon. Geen probleem. Maar het is een kwestie van hindernissen opwerpen en vooral de verzekering te vriend houden. Ik kon bijna niet eens die motor ophalen, want ze wilden 'm niet zomaar verzekeren. Er moest een hogere pief naar kijken, gezien de prijs en de lokatie (Rotterdam Zuid). Uiteindelijk gelukt natuurlijk, maar je moet ze wat dat betreft voor zijn met dit soort dingen. Dus ik doe niet 1 Art4 slot, maar 2 (waarvan 1 zelfs ART5) én een muuranker.

Maar nogmaals: als een of andere bende een K1600 zoekt, komen ze 'm gewoon halen hoor...ik maak mij geen illusies. Ik geloof zelfs dat ze 'm sneller los hebben dan ik 'm op slot kan zetten... :+

Hoewel...check dit dan. Deze dude heeft een hele installatie met een mega betonschaar en knipt dan wel met veel pijn en moeite de ketting door, maar hij zal het nog een keer moeten doen om er echt een gat in te krijgen.

Ik probeerde even snel een filmpje te vinden waarbij ze zo'n hydraulische knipper gebruiken met een electromotor erop. Als je eentje pakt die sterk genoeg is, kom je er wel doorheen. Maar goed, het blijkt wel dat je aardig wat moet doen om een goed slot stuk te krijgen, dus reduceer je het risico wel enigzins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Gewoon je motor naast een mooiere/nieuwere/duurdere motor zetten ter afleiding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Vrijdag schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:56:
Gewoon je motor naast een mooiere/nieuwere/duurdere motor zetten ter afleiding :P
Dat is een beetje mijn probleem... 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

mphilipp schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:13:
[...]

Dat is een beetje mijn probleem... 8)
Gewoon een MV Agusta F4 kopen ter afleiding van je huidige motoren. Probleem opgelost 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 08-10 10:48
Inderdaad, ik zet mijn motor graag naast een K1600. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:48
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedankt voor de tip, ik ga ook twee ankers monteren. Eén op de oprit en één naast de schuur. Dan kan de bakfiets en motorfiets ook eens buiten blijven staan zonder dat de eerste en beste het geheel mee kan nemen :)

XXXVI

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-10 01:13

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Jolke schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:22:
Ik parkeer mijn K1600 het liefste naast GS'en of KTM's... >:)

Die zijn een stuk lichter en dus makkelijker in een busje te zetten. :X

[ Voor 14% gewijzigd door mkrmr op 03-03-2021 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:22:
Maar het voordeel is weer het gewicht. Een GSA til je nog wel met 3 man in een busje, maar een K1600 heb je 4 man voor nodig en ik denk ook een groter busje. Het is wel effe 350kg...exclusief wat er misschien in de koffers zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

mphilipp schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:37:
[...]

Maar het voordeel is weer het gewicht. Een GSA til je nog wel met 3 man in een busje, maar een K1600 heb je 4 man voor nodig en ik denk ook een groter busje. Het is wel effe 350kg...exclusief wat er misschien in de koffers zit.
Het wordt tenslotte niet voor niets een wegversperring genoemd :Y)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:53
Voor de moderne bmw rijders onderons, wil je potentiële dieven nog een extra verrassing erbij geven dan kan je altijd gedurende de winterstalling de motor opbokken en het achterwiel verwijderen. Vervolgens de ketting door het gat van de cardanklok halen en die verankeren. Daarna een hoes eroverheen voor het verrassingselement :p.

Achterwiel bewaar ik altijd in huis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

cyntax schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:18:
Voor de moderne bmw rijders onderons, wil je potentiële dieven nog een extra verrassing erbij geven dan kan je altijd gedurende de winterstalling de motor opbokken en het achterwiel verwijderen.
Je gebruikt twee termen in een heel raar verband...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:53
mphilipp schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:22:
[...]

Je gebruikt twee termen in een heel raar verband...
Aangepast :P. Achterwiel verwijderen en monteren is overigens een fluitje van een cent als je een elektrische slagmoersleutel hebt. Het hoeft niet langer dan 5 minuten te duren.

[ Voor 6% gewijzigd door cyntax op 03-03-2021 11:25 ]

Pagina: 1 ... 278 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.