Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 277 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.279 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Khayma schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:47:
[...]

Dat doe ik dus nooit. Je krijgt minimale voordeel maar er wordt wel voor je bepaald wanneer je mag rijden. Meh. Dan betaal ik die 6 tientjes per jaar extra maar.
Dat heb ik dus ook. Ik heb erover nagedacht, maar schorsen kost 25 euro. Dat is bijna net zoveel als de MRB, en de verzekering kost me 8 euro per maand.. Dat scheelt me dan dus 4 tientjes op jaarbasis. Neehoor, laat maar gewoon zo :) * Destruction had de afgelopen dagen motorrijden niet willen missen.. Niet voor 40 euro, ook niet voor 100 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Destruction op 24-02-2021 09:19 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-10 10:48
Vuikie schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:55:
[...]

Ik zat er aan te denken om dat ook te doen, maar dat scheelde ~€10,- per jaar, ik dacht f-it... Ik wil het hele jaar rijden O-)

Ik moet bij mijn agent eens nakijken welke ik eigenlijk heb. Mijn vrouw kwam aan met: Kijk verzekeringsagent kan alles regelen voor minder en aangezien ik liever lui dan moe ben 8)7 8)

* Vuikie heeft natuurlijk wel gekeken naar wat er gedekt is...
Ja, dat zou het bij mij ook schelen. Niet de moeite waard om het stop te zetten en die keer dat het in februari mooi weer is, wil ik dan graag benutten! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik heb de k all risk verzekerd, winterstop scheelde best wel, maar lekker niet gedaan. Want geen pekel meer is lekker rijden.

[ Voor 18% gewijzigd door teacher op 24-02-2021 10:44 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:25
Ik selecteer ook altijd gewoon oneindige km's, ik weet dat het niet nodig is maar voor die paar centen.

Wel kan ik aanraden te gaan winkelen voor verzekeringen, ik heb al mijn motoren gebundeld en ging van 90 euro per maand naar 31 euro per maand (let op 5 motoren). (pakken ze de motor met meeste schadevrije jaren en gebruiken die)

Daar valt dus meer te halen in mijn ogen dan bij stopzetten/schorsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
teacher schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:42:
Ik heb de k all risk verzekerd, winterstop scheelde best wel, maar lekker niet gedaan. Want geen pekel meer is lekker rijden.
Ah ok, ik heb de WA+ variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
meneer deff schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:52:
[...]

Bedankt, dit lijkt mij een mooie grote. Bevalt hij jou goed, wat kun je er zoal in kwijt.

Denk dat ik hem maar ga bestellen.
- vizier poetsdoekjes
- flesje vizier reiniger
- zakje tissues
- flesje dettol
- flesje drinken
- broodjes
- appel
En dan kan ik hem nog een slag groter ritsen. Kortom: voldoende voor een dagje toeren.

I took the blue pill…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:15
Zo, vandaag ook maar weer een rondje gedraaid. 347 km zegt tomtom. Onder andere in de Betuwe en de Utrechtse Heuvelrug geweest.

De zon staat natuurlijk al laag, maar na 16:00 uur heb ik de route maar afgebroken (nog 40 km te gaan) en de binnendoor weggetjes gelaten voor wat het was. Tegen de zon in waren de tegenliggers (vooral die zonder licht) gewoon NIET te zien. Maar wel lekker gereden. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:24

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ik vind het allemaal nog niet tegenvallen, qua prijs en vermogen de features die de motor lijkt te hebben. Ben uiteindelijk benieuwd naar de reviews.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:02

mphilipp

Romanes eunt domus

teacher schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 00:55:
Even een plaatje, omdat het kan... :Y
Ah! Die zag ik Facebook staan deze week. Coole pica!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb maar een paar beelden gezien. Is die gruwelijk lelijke voorkant een soort HD design ding geworden? Die lelijke vierkante blob? Wie heeft dat verzonnen? Stevie Wonder zeker...
Ik vind niet gauw een motor lelijk, maar dit is voor mij spuug en spuug lelijk. Bleh! Ik kan er niet naar kijken, en dat heb ik niet gauw. Ik ben ook niet zo van de koplamppartijen van de moderne nakeds, maar ik kan er wel naar kijken. Ik vind het persoonlijk niet geweldig, maar goed, smaken verschillen. Maar HD heeft nu echt iets vreselijks gebakken. Of ben ik helemaal alleen in mijn disgust? Heb ik geen smaak :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Ik ben er niet zo heel erg in thuis, maar is dit dan de eerste volledig watergekoelde harley?

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:18
mphilipp schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:15:
[...]

Ik heb maar een paar beelden gezien. Is die gruwelijk lelijke voorkant een soort HD design ding geworden? Die lelijke vierkante blob? Wie heeft dat verzonnen? Stevie Wonder zeker...
Ik vind niet gauw een motor lelijk, maar dit is voor mij spuug en spuug lelijk. Bleh! Ik kan er niet naar kijken, en dat heb ik niet gauw. Ik ben ook niet zo van de koplamppartijen van de moderne nakeds, maar ik kan er wel naar kijken. Ik vind het persoonlijk niet geweldig, maar goed, smaken verschillen. Maar HD heeft nu echt iets vreselijks gebakken. Of ben ik helemaal alleen in mijn disgust? Heb ik geen smaak :+
Een opmerkelijke koplamp is het zeker en moest eigenlijk aan 2 dingen denken die als inspiratie gediend kunnen hebben..
schoonmaak robotje van Wall-E
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/1f/91/6a/1f916a14fe80103deb8bea9f675d689a.png

of de helm van een Cylon uit Battlestar Galactica
Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-e3dnxC90v8s/Vjsv_6JKW4I/AAAAAAAAEk0/dmLSHK7O6zM/s1600/CYLON%2BCENTURION%2BSILVER%2B05.jpg

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hn_w3bS2Zw3d5VB260byFlUWy70=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/weOExAbJLcZoatMUaETV0HYS.jpg?f=fotoalbum_large

Nog eentje dan!
#somefiltershavebeenapplied :+

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:57
mr_petit schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:20:
[...]

Ik ben er niet zo heel erg in thuis, maar is dit dan de eerste volledig watergekoelde harley?
Nope, de v-rod was ook een volledig watergekoeld blok en de huidige touring modellen. (alles met beenschilden) hebben ook al vloeistof gekoelde koppen.

Ik kan niet zeggen dat ik de voorkant mooi vind, maar misschien moeten we er even aan wennen.
Alhoewel ik de eerste stelvio ook nooit echt mooi heb gevonden met zijn "uitgezakte" koplampen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XN4dqAwRnOYvbntALemYBmRVv1A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7nJ2D7lB6fo77xwvXvT9xqek.jpg?f=fotoalbum_large

Zag wel veel gezanik over het gewicht wat te hoog zou zijn, maar dat vind ik onterecht.
De pan America weegt 245kg rijklaar, De bmw 1250GSA weegt 269 rijklaar en ktm geeft alleen drooggewicht op van 220 voor de 1290 Super Adventure S, daar komt dus ook nog zeker een paar kilo's bij dus in de praktijk is die 245KG helemaal niet zo gek voor een motor van dit formaat.

[ Voor 55% gewijzigd door harley op 24-02-2021 23:02 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 00:57
Vind die HD meer op een meerval lijken:
Afbeeldingslocatie: https://ncseagrant.ncsu.edu/hooklinescience/wp-content/uploads/sites/9/2020/03/48608653962_9db436e6f4_4k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
mphilipp schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:15:
[...]

Haha wat mij betreft is Stevie Wonder een fantastische koplampdesigner. Het is anders, maar ik vind het serieus echt heel vet. Heeft wel iets futuristisch en ruig. KTM koplampen daarentegen... is net een mug met downsyndroom.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

~300 km gedaan vandaag, helft kronkelweggetjes en de andere helft in één streep snelweg terug naar huis, vooral door die laatste helft stapte ik met een houten kont af, mij nieuwe zadelplank (4 cm spijkerharde padding) vereist enige gewenning vermoed ik :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NAJbrwbVswv_z-oT34ZsrLnSBrg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3226qSrar0ySwI0fLki1RAH8.jpg?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-10 20:59
gebruikershaes schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:23:
[...]

Haha wat mij betreft is Stevie Wonder een fantastische koplampdesigner. Het is anders, maar ik vind het serieus echt heel vet. Heeft wel iets futuristisch en ruig. KTM koplampen daarentegen... is net een mug met downsyndroom.
Ik kan hem ook goed pruimen! Maar goed, ik vind het eerste model Multistrada ook niet verkeerd :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-10 19:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

De 2021 HENGJIAN GS ADV 500. 8)7

https://www.motor.nl/nieu...0-heet-hengjian-dahaidao/

[ Voor 18% gewijzigd door Grubeater op 25-02-2021 18:54 . Reden: Nog wat extra info. ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik kreeg een, zoals gebruikelijk, reclamemailtje van Louis. Veel korting, seizoensstart, diverse producten, blabla, je kent het wel. Toen viel mijn oog op het stukje "Helmen. Ook Schuberth." Ik dacht in eerste instantie dat het om restpartijen ging, maar dat bleek niet het geval. Omdat de S2 Sport geen ratelsluiting meer heeft, waar ik gróót fan van ben, wordt mijn volgende helm een C3 Pro. Als de pasvorm hetzelfde blijft, dan. Als het goed is heeft de C3 Pro dezelfde pasvorm als de S2 die ik al heb.*

Een helm, wat functionele onderkleding, wat ditjes en datjes: slecht nieuws voor de creditcard.
Klein voordeeltje; nu kan ik tenminste langere tijd in huis rondlopen met die helm om te passen. :)

*In principe zeg ik bij een helm altijd "passen, passen, passen", maar als de pasvorm van deze helm hetzelfde is als mijn huidige helm, dan is het een no-brainer. Als het tóch anders blijkt te zijn, moet ik weer naar de winkel voor een uitgebreide pas-sessie.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

harley schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:52:
[...]
Zag wel veel gezanik over het gewicht wat te hoog zou zijn, maar dat vind ik onterecht.
Ach, iedereen zeurt altijd over het gewicht. Inderdaad ook bij de GS. Maar de mensen die klagen zijn meestal toch niet de mensen die er een zouden kopen. Het zijn gewoon klagers voor wie het nooit goed is. Die motoren in die categorie zijn geen die-hard offroad machines. Dan moet je inderdaad een lichte 600cc machine pakken van hooguit 180 kg. Dán kun je lekker gooien en smijten. GS&Co zijn reis-enduro's. Ze zijn zwaar, maar ze zijn zeer geschikt om lange stukken comfortabel mee te reizen, en als het moet een bospad mee te pakken. Hij kán veel meer, maar daar heb je wat techniek voor nodig. Kracht hoeft niet persé. Maar zoals Bert Duursma laat zien, kun je zo'n hok ook best door het zand sleuren. Maar je moet even weten hoe. Echter, de meeste mensen hebben iets als een GS om de uitstraling en de rij eigenschappen. Het ziet er stoer uit, het rijdt goed en (maar ik ben biased) het ís ook een goede machine.

De zeurders willen een perfecte offroad machine waarmee ze ook nog eens comfortabel lange reizen kunnen maken, veel bagage meenemen, hij moet sportief rijden, robuust, goedkoop in onderhoud, makkelijk zelf te repareren, minder dan 200kg wegen en onder de €15k zitten. Ja...dat bestaat niet, beste vrienden... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

@DrivinUCrazy fan van ratelsluiting? dat mag je me even uitleggen, ik zie slechts nadelen tov DD sluiting.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
botoo schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 00:07:
@DrivinUCrazy fan van ratelsluiting? dat mag je me even uitleggen, ik zie slechts nadelen tov DD sluiting.
Veiligheid <> gebruiksgemak, ik vind een micro ratelsluiting ook makkelijker dan een DD sluiting.

• gebruikershaes
Ja vond ik ook totdat ik een helm kocht met DD. Het is ff wennen, maar uiteindelijk echt wel een beter systeem en het zit ook lekkerder.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:57
Dubbel is D is veiliger sneller en comfortabeler, je moet alleen even weten hoe het werkt, en bij een systeem helm is dat iets minder makkelijk als een intergraalhelm waar je de lus tegen het kinstuk duwt. Bij een systeem kom je dan vaak je helm niet meer in.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Helmen moeten aan dezelfde eisen voldoen wat betreft de belasting die de sluiting kan hebben voordat hij het begeeft. DD en ratelsluiting hebben daarnaast allebei het voordeel dat je de sluiting iedere keer goed kan aantrekken, een gewone kliksluiting die je één keer instelt en daarna nooit meer nastelt zal na verloop van tijd steeds losser gaan zitten.

Dat een ratelsluiting per definitie slechter is dan een Dubbel D-sluiting ben ik het daarom niet mee eens. Ik denk dat de kwaliteitsverschillen tussen een goedkope helm en een premium helm met dezelfde sluiting een grotere invloed hebben op de veiligheid van de sluiting dan het soort sluiting. Zo was het kinbandje van mijn eerste (budget)helm na 3 jaar flink aan het rafelen en dat probleem ben ik bij de Schuberths die ik daarna heb gehad nooit meer tegen gekomen.

@DrivinUCrazy Louis verkoopt al jaren Schuberth helmen. Naast de gewone collectie hebben ze ook vaak een "Louis-edition" met een eigen printje maar verder gelijk aan de gewone collectie.

[ Voor 10% gewijzigd door Waaj op 25-02-2021 08:32 ]

• theredone51
gebruikershaes schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 07:55:
Ja vond ik ook totdat ik een helm kocht met DD. Het is ff wennen, maar uiteindelijk echt wel een beter systeem en het zit ook lekkerder.
Hier een heel 'onderzoek' over welke van de 2 een 'beter' systeem is. Zijn conclusie:
So the summarized conclusion? Regrettably, there is none. Or better said, there is no clear winner. Both should endure any accident you are likely to survive. For anything else, all bets are off.
Wat, zoals vaak het geval is, veel belangrijker is: als je iets niet goed gebruikt, dan werkt het ook niet fatsoenlijk. Zo ook 1 van de uitspraken uit bovenstaand 'onderzoek':
D-Rings will slip extremely easy if you don’t use them just right.
Bij een snelsluiting duw je hem er in, ver genoeg totdat het lekker strak zit en klaar. Als je een DD-sluiting verkeerd gebruikt kán hij losser komen te zitten tijdens het rijden. Maar goed, zoals wederom aangehaald in bovenstaand 'onderzoek': als je helmsluiting los komt / de straps afscheuren, dan is de klap zo groot dat dat wellicht niet de enige doodsoorzaak zal zijn.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Stalensnuitje schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:35:
Met al die plaatjes krijg ik steeds meer spijt dat ik de motor van December t/m Februari altijd uit de verzekering heb ;w
Let dus op dat je met de winterstop wél mag rijden bij veel verzekeringen.

Het houdt in dat je een bepaalde periode alleen WA (en diefstal) verzekerd bent, dus dat alleen je eigen schade (bij all risk / WA+) niet is gedekt.

Je kunt ook met "winterstop" dus gewoon doorrijden, zij het iets voorzichtiger.

Edit:
ook schade die u veroorzaakt aan andere[sic] is dan niet verzekerd.
Scheelt dus wel per verzekering.

[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 25-02-2021 09:28 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:00

Vrijdag

De Zwarte

Haha, wel een geinig ding voor ernaast. Als je je echte Africa Twin niet vies wil laten worden maar je toch in de modder wil spelen :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat Louis al jaren Schuberth verkoopt weet ik ook. Het is al sinds het begin van mijn motor carrière mijn eerste keuze van motorzaken, nog ver voordat de Hollanders ook een Louis in Tilburg kregen. Ik ga altijd naar de Aachen Megastore. ;)
Dat ze er 31% korting op de helmen geven is alleen niet standaard. ;)

En ja, de ratelsluiting. Ik geloof direct dat er inferieure ratelsluitingen zijn van andere merken. Daarom willen ze die niet op het circuit hebben, en daarom heeft Schuberth de S2 sport met dubbel D uitgebracht. Immers, je koopt een helm van een topmerk, en bij het circuit keuren ze dat af omdat ze alles over een kam (moeten) scheren.
Ik heb geen intenties om het circuit op te gaan. Ik wil dat het kinbandje altijd goed is afgesteld, en ik wil dat met veel gebruikersgemak doen, zelfs met handschoenen aan. Ik presenteer u: de ratelsluiting.

Veel rijders praten elkaar na over die ratelsluiting zonder het te kennen. Ik ken het wél, en ben groot fan. En let wel, we hebben het over Schuberth. Een merk dat echt wel iets te verliezen heeft als ze een flut sluitinkje op de markt brengen, en dat al járen doen. Ook heb ik al diverse iteraties gezien van die sluiting, met eerst een kunststof lipje hier, dan een metalen dingetje daar. Die zijn echt wel uitontwikkeld.

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:33
CodeCaster schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:27:
[...]

Het houdt in dat je een bepaalde periode alleen WA (en diefstal) verzekerd bent, dus dat alleen je eigen schade (bij all risk / WA+) niet is gedekt.

Edit:

[...]

Oh dan ga ik dat zo eens even opzoeken in de polis. En als dat niet zo is m'n tussenpersoon bellen om een andere verzekeraar te zoeken die dat wel zo aanbiedt ;)

Voor wat betreft de helm-discussie: ik had voorheen een Nolan systeemhelm ivm mijn bril, die had een ratelsluiting. Nu heb ik een HJC integraal en die heeft dubbel-D. Ik vond die klik wel handig, maar het is nou niet zo dat ik daar een helm op zou afschieten. Pasvorm, looks, prijs (in die volgorde) kijk ik eerst naar.

[ Voor 19% gewijzigd door Stalensnuitje op 25-02-2021 09:39 ]

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:30
Grappig genoeg was het bij mijn vriendin precies de ratelsluiting van haar helm die kapot ging waardoor ze de helm op de grond liet vallen :X Nou was dat wel een helm van het merk Bayard (huismerk van Motoport), maar echt vertrouwen in Bayard gaf dat niet, terwijl die toch ook "goed genoeg" zouden moeten zijn. Nog frappanter was dat de medewerkster van onze lokale Motoport Bayard zelf ook afraadde toen we daar dus voor een nieuwe helm gingen kijken? :X

Zelf rijd ik altijd met een ratelsluiting, eerst met HJC en sinds een paar jaar met Shark, maar tot nu toe heb ik er nog nooit problemen mee gehad.

Ik heb wel plannen om het circuit op te gaan maar ik had er niet bij stil gestaan dat een ratelsluiting daar misschien niet toegestaan is. Maar even goed in verdiepen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Mijn Nolan N104 Evo had zo'n ratelsluiting, maar ik vond het stijve bandje altijd maar irritant in m'n hals prikken.

Nu een HJC met dubbel D, en ja, het kost drie keer oefenen, maar nu wil ik niet anders meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
CodeCaster schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:27:
[...]

Edit:

[...]

Vaak laat de verzekeraar de motor wel aangemeld als WA-verzekerd bij de RDW (dat moet ook om geen boetes te krijgen), maar zullen ze de schade op verzekeringnemer verhalen wanneer er toch een aanrijding plaatsvindt tijdens de winterstop.

Dus wel zaak om héél goed te lezen in je verzekeringsvoorwaarden, of gewoon geen winterstop te kiezen.

iRacing Profiel

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Wild Chocolate schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:13:
[...]

Vaak laat de verzekeraar de motor wel aangemeld als WA-verzekerd bij de RDW (dat moet ook om geen boetes te krijgen), maar zullen ze de schade op verzekeringnemer verhalen wanneer er toch een aanrijding plaatsvindt tijdens de winterstop.

Dus wel zaak om héél goed te lezen in je verzekeringsvoorwaarden, of gewoon geen winterstop te kiezen.
Dat is het dus precies. Zolang je de motor niet schorst bij de RDW ben je wettelijk verplicht om de motor minimaal WA verzekerd te hebben. Ook al staat deze in de schuur en niet op de openbare weg. Dus de verzekeraar verleent een korting op de premie, ervan uitgaand dat er in een bepaalde periode niet mee gereden wordt. Vaak is de dekking dan voor het casco deel (als de motor volledig casco verzekerd is) terug gezet naar brand/storm/diefstal. Want ook als je niet rijdt kan de motor nog steeds gestolen worden, door (woning)brand of storm beschadigd raken. Maar schade door eigen schuld (rij risico) is dan uitgesloten. Ook eventuele WA schades kunnen ze dan op de eigenaar/bestuurder verhalen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b-JilC9BBGmi-nvL2PI5eOLLrBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DtG8EmCAMCuhRtHl0NHk8MVP.jpg?f=fotoalbum_large

Pootje verplaatst met een gelast stuk metaal. Bashplate past weer en we mee rechtop.

And it goes BRAAAAAPP!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-10 12:21
@ROFLASTC Nice. Stuk beter dan de originele bevestiging aan het carter. Heb zelf toen voor de simpele oplossing gekozen en zo'n relocater setje gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

roda_djavulen schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:20:
@ROFLASTC Nice. Stuk beter dan de originele bevestiging aan het carter. Heb zelf toen voor de simpele oplossing gekozen en zo'n relocater setje gekocht.
Die had ik eerst ook maar de nieuwe uitlaat bochten dwongen dit nieuwe pootje af. Het is een 50cm LC4 kickstand van SW-Motech.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 17:00
mphilipp schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:17:
[...]

Hoewel leer erg fijn is qua pasvorm, is het volgens mij inmiddels al niet meer persé beter dan iets anders voor veiligheid. Sowieso is niet elk leren pak hetzelfde en moet je echt een dikkere kwaliteit hebben om 'm goed schuurbestendig (genoeg) te hebben. Maar de technische materialen zijn ook erg goed en kunnen best de test tegen een leren pak doorstaan. Vooral door gebruik te maken van verschillende materialen, afhankelijk van de plek op het lichaam, en protectoren ben je zowel met een kunststof als een leren pak goed beschermd.
Op de ellebogen en knieën van mijn Klim pak zit bv een structuur van hele gladde bolletjes die ervoor moeten zorgen dat ie niet meteen begint om het goretex op te slijpen. Sowieso zit op die plek een steviger materiaal op dat goretex genaaid. En eronder zit een protector, dus voordat mijn elleboog kennis maakt met het asfalt, kan ik wel even glijden.
Ik kan beamen dat Klim wel redelijk degelijk spul maakt (helaas :P) Vlak voor Kerst onderuit gegaan met een 2 weken oud Klim pak (Latitude) en een 2 maanden oude Tenere 700. Toch een aantal meter over het asfalt geschoven alvorens ik in dezelfde greppel belande waar mijn T700 al besloot te gaan rusten. Jas heeft uiteraard wat schaafplekken op de mouw waarop ik lande, maar nergens doorgesleten. Zelfde geldt voor de broek. Heb besloten het spul ook niet te vervangen, moet alleen eens een nieuw stuk leder op de mouw laten zetten.

De motor had ook slechts cosmetische schade, wat krassen her en der. Past ook wel weer bij de adventure lifestyle die je natuurlijk nastreeft met zo’n fiets 8)

• gebruikershaes
Ja ja vandaag wederom bevestigd dat ik oud word. Ik kreeg koppijn van de veel te luidruchtige, maar fantastisch klinkende pijpen die onder m'n motor hangen. Dus heb ik de dB Killers er in gedrukt en een klein traantje gelaten. Heerlijk stil gereden, maar m'n Duc klinkt nu als een snorfiets :/ . Om toch wat kabaal terug te krijgen ben ik van plan om een gaatje te boren in de onderkant van de killer. Iemand ervaring hiermee?

Zo zien ze er uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8XhbtEdyOWxMFtc-KYEqlmekI-I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6YxiWsiE5ArJuAdi4UJmAeYE.jpg?f=fotoalbum_large

Sidenote: de Diablo Rosso 3 zijn sublime banden. De grip en vertrouwen die ze geven is echt geweldig _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
gebruikershaes schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:46:
Ja ja vandaag wederom bevestigd dat ik oud word. Ik kreeg koppijn van de veel te luidruchtige, maar fantastisch klinkende pijpen die onder m'n motor hangen.
Oordoppen in is gemakkelijker en helpt ook nog tegen windruis ;)

De dB-killer dwingt de gassen eerst richting dempingsmateriaal voordat ze naar buiten kunnen door de openingen in de killer. Op de voorkant zou ik geen gaten maken (dan maak je een soort van mini open uitlaat), rondom daarentegen is het wel een logische optie. Toevallig gisteren nog gedaan bij de dB-killer van mijn XL500R:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2K-Oky6rVpjFh6ylPYJcpp4KFaQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cSUi066uJNVY4AuUR9uJpq8Q.jpg?f=fotoalbum_large

• gebruikershaes
@theredone51 Nice, bedankt voor de tip. Hoeveel gaten heb je er bij geprikt en hoe merkbaar is het verschil? Hetgeen wat ik vooral mis is het diepe geroffel en geknal bij gas los.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:56
Ja ja vandaag wederom bevestigd dat ik oud word. Ik kreeg koppijn van de veel te luidruchtige, maar fantastisch klinkende pijpen die onder m'n motor hangen. Dus heb ik de dB Killers er in gedrukt en een klein traantje gelaten. Heerlijk stil gereden, maar m'n Duc klinkt nu als een snorfiets :/ . Om toch wat kabaal terug te krijgen ben ik van plan om een gaatje te boren in de onderkant van de killer. Iemand ervaring hiermee?

Zo zien ze er uit:
[Afbeelding]

Sidenote: de Diablo Rosso 3 zijn sublime banden. De grip en vertrouwen die ze geven is echt geweldig _/-\o_
Je hoort ( >:) ) ook nog wel eens dat ze hem inkorten, kan je stapje voor stapje doen totdat je het gewenste geluid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Ja maar maak ik dan niet een mini open uitlaat zoals theredone zegt? Ik probeer de gaatjes eerst wel ff. Idealiter zou ik een soort klep willen hebben. Die pas open gaat als de druk te hoog wordt en ik het gas helemaal open trek. Maar tot die tijd dicht blijft en lekker stil is. Bestaat zo iets?

[ Voor 47% gewijzigd door gebruikershaes op 26-02-2021 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
gebruikershaes schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 06:44:
Ja maar maak ik dan niet een mini open uitlaat zoals theredone zegt? Ik probeer de gaatjes eerst wel ff. Idealiter zou ik een soort klep willen hebben. Die pas open gaat als de druk te hoog wordt en ik het gas helemaal open trek. Maar tot die tijd dicht blijft en lekker stil is. Bestaat zo iets?
Op auto's passen ze wel eens kleppen ( https://rvsuitlaatdelen.n...ut-jmtuning-complete-set/ ) toe, maar dat is dan met een knop kiezen tussen de uitlaatgassen via de demper laten gaan, of rechtstreeks naar buiten. Enkele modernere sportwagens hebben ook iets ingebouwd dat met elektronica iets soortgelijks doet, maar dan uiteraard niet met een open uitlaat maar via een ander gedempt traject waardoor de auto luidruchtiger is bij gas intrappen.
gebruikershaes schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 20:51:
@theredone51 Nice, bedankt voor de tip. Hoeveel gaten heb je er bij geprikt en hoe merkbaar is het verschil? Hetgeen wat ik vooral mis is het diepe geroffel en geknal bij gas los.
Ik heb rondom wat gaten er bij gemaakt, aangezien dat ding verwijderbaar is kun je beter rustig beginnen, testen, gaatje bij, etc.

Geluid is iets luider geworden, verschil is vooral merkbaar in flow: ik heb de stationair een stuk moeten terug schroeven omdat hij nu hoger stationair liep. Gok dat jouw Duc daar zelf wel mee overweg kan met de injectie enzo.

Diep geroffel en knallen, dat 2e is waar veel andere mensen dan weer aanstoot aan nemen me dunkt. Mijn DR750 doet dat ook, maar persoonlijk was het niet nodig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Op mijn S1000XR zit een vlinderklep in de uitlaat die bij iets van 5500 toeren opengaat. Die constructie zal wel op meer moderne motoren aanwezig zijn.

Overigens zijn die klappen in de uitlaat heel irritant voor omwonenden zoals @theredone51 ook al aangeeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
Waaj schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 07:59:
[...]

Op mijn S1000XR zit een vlinderklep in de uitlaat die bij iets van 5500 toeren opengaat. Die constructie zal wel op meer moderne motoren aanwezig zijn.

Overigens zijn die klappen in de uitlaat heel irritant voor omwonenden zoals @theredone51 ook al aangeeft.
Andere optie: uitlaat lekker stil laten en ander luchtfilter voor beter inlaat geluid.

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Nee als het goed is niet, enkel als je aan de buitenkant van de DB killer een gat maakt wel :+ Maar gewoon een stukje afzagen zou volgens mij het doel bereiken wat je wilt.

Zo'n klep bestaat inderdaad, heb het ook op mijn 1290 R maar dat is volgens mij puur om door de keuring heen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
R0y. schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:14:
[...]

Nee als het goed is niet, enkel als je aan de buitenkant van de DB killer een gat maakt wel :+ Maar gewoon een stukje afzagen zou volgens mij het doel bereiken wat je wilt.
De voorkant van de dB killer is gesloten voor een reden: om de uitlaatgassen / drukpulsen te dwingen om wat langer in de demper rond te hangen, ze moeten er immers rond. Gewoon een stuk er af zagen zorgt er voor dat die werking grotendeels teniet wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
theredone51 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:17:
[...]

De voorkant van de dB killer is gesloten voor een reden: om de uitlaatgassen / drukpulsen te dwingen om wat langer in de demper rond te hangen, ze moeten er immers rond. Gewoon een stuk er af zagen zorgt er voor dat die werking grotendeels teniet wordt gedaan.
Dat is toch precies wat hij wilt? Meer geluid?

Als ik zoek op DB killer aanpassen lees je op de meeste plekken het advies om het stukje voor stukje in te korten.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik heb een tijdje getwijfeld, maar ik besluit om toch de knuppel in het hoenderhok te gooien.

"Een mooi hard geluid, lekkere knallen" en wat al niet meer, zijn een groot deel de oorzaak van wegafsluitingen en zelfs gebiedsontzeggingen voor álle motorrijders.
En maar klagen dat er zoveel wordt afgesloten. Gek hè?

Namens de motorrijders die wél proberen om overal welkom te blijven, bij deze: bedankt! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-10 13:05

Zo zien ze er uit:
[Afbeelding]

Een Termignoni op een Duc die te weinig geluid maakt? :X Ben niet vies van wat geluid, maar een Ducati die geen herrie maakt moet ik nog tegenkomen...

Bandjes ben ik het mee eens though, heerlijk rubber!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:58:
Ik heb een tijdje getwijfeld, maar ik besluit om toch de knuppel in het hoenderhok te gooien.

"Een mooi hard geluid, lekkere knallen" en wat al niet meer, zijn een groot deel de oorzaak van wegafsluitingen en zelfs gebiedsontzeggingen voor álle motorrijders.

Namens de motorrijders die wél proberen om overal welkom te blijven, bij deze: bedankt! :/
Helemaal met je eens! Vandaar dat die van mij lekker origineel is. Volgens mij is het niet enkel geluid maar ook rijgedrag wat bijdraagt aan afsluitingen e.d. Iets waar jij toch ook wel eens aan bijdraagt? ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:37
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:58:

Ah, die was ook al zeker een maand niet langsgekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Het was winter, dan is het sowieso rustiger. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
R0y. schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:38:
[...]

Helemaal met je eens! Vandaar dat die van mij lekker origineel is. Volgens mij is het niet enkel geluid maar ook rijgedrag wat bijdraagt aan afsluitingen e.d. Iets waar jij toch ook wel eens aan bijdraagt? ;)
Het zal je verbazen. De drukkere weggetjes (als in wandelaars / fietsers) probeer ik te vermijden en als ik die passeer, doe ik dat duidelijk rustig en met een groet. Het zou niet de eerste keer zijn dat ze me niet eens horen aankomen; schrikken ze alsnog. :o

Misschien begrijp je daarmee dan ook een deel van mijn aversie tegen dijkweggetjes. Met andere weggebruikers zijn die simpelweg niet geschikt om je uit te leven. Als je er rijdt, doe het dan door de week!
Ik zoek liever de rustigere, technisch uitdagendere achterafweggetjes op.

En ja, natuurlijk ben ik ook niet roomser dan de paus. Op plekken waar het kan trek ik het gas zeker ook open, dat ontken ik niet. Ik vind ook dat niet iedere klager in elk opzicht tegemoet moet worden gekomen, iets waar de maatschappij wel heen gaat. Maar als ze al jaren een stok hebben om mee te slaan, waarom zou je ze dan nog een honkbalknuppel extra aanreiken?! Dat zal ze leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Waaj schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 07:59:
[...]

Dit is wel precies wat ik zoek, maar denk teveel gedoe om aftermarket in te bouwen.
FBTN schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:06:
[...]

Andere optie: uitlaat lekker stil laten en ander luchtfilter voor beter inlaat geluid.
Zit er al in. Deze set:
https://www.goedhartmotor...tdempers-carbon-96457710b
R0y. schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:25:
[...]

Dat is toch precies wat hij wilt? Meer geluid?

Als ik zoek op DB killer aanpassen lees je op de meeste plekken het advies om het stukje voor stukje in te korten.
Ja ik wil idd iets van het geluid terug, maar niet meteen weer open pijp idee. Dus ik probeer eerst wel ff wat gaatjes vd zijkant.
NLDViane schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:34:
[...]

Een Termignoni op een Duc die te weinig geluid maakt? :X Ben niet vies van wat geluid, maar een Ducati die geen herrie maakt moet ik nog tegenkomen...

Bandjes ben ik het mee eens though, heerlijk rubber!
Integendeel, zonder de dB killers schudt de grond als je gas geeft. Maar met dB killers dus niet genoeg naar mijn smaak :9 .
418O2 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:45:
[...]

Ah, die was ook al zeker een maand niet langsgekomen!
Sorry, ik wilde niet weer een "je brommer maakt teveel geluid discussie" starten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Als ik korte stukjes rijd, bijvoorbeeld van het tankstation naar huis, dan rij ik wel eens zonder oordoppen. Het valt me dan pas op hoe hard de uitlaat van m'n FZ1 roffelt als ik 'm in de toeren jaag en dan het gas loslaat. O-) Met doppen in hoor je dat dus echt amper.

Da's dus met de standaard uitlaat, die al niet al te stil is. Van mij zou het minder mogen, hoeft echt niet meer. Als ik 'm al eens wil horen, dan wel het gegil in de 10.000 toeren, en dan rij ik al 100 in z'n 1, dus dat is sowieso niets voor binnen de bebouwde kom, waar ik amper boven de 5.000 toeren uitkom.

[ Voor 36% gewijzigd door CodeCaster op 26-02-2021 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:04

A13X

Dude

CodeCaster schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:30:
Als ik korte stukjes rijd, bijvoorbeeld van het tankstation naar huis, dan rij ik wel eens zonder oordoppen. Het valt me dan pas op hoe hard de uitlaat van m'n FZ1 roffelt als ik 'm in de toeren jaag en dan het gas loslaat. O-) Met doppen in hoor je dat dus echt amper.

Da's dus met de standaard uitlaat, die al niet al te stil is. Van mij zou het minder mogen, hoeft echt niet meer. Als ik 'm al eens wil horen, dan wel het gegil in de 10.000 toeren, en dan rij ik al 100 in z'n 1, dus dat is sowieso niets voor binnen de bebouwde kom, waar ik amper boven de 5.000 toeren uitkom.
Kan uit ervaring vertellen dat een SCproject conical zonder dB killer niet te doen is op een fz1, met ook niet overigens, daar heb ik maar een front db killer bijgezet. Kreeg er nog koppijn van :X

Awesome

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:38

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Morgen mijn nieuwe motor ophalen. Een Tracer 700 uit 2018 *O* . Rij nu een MT-07 maar wil toch voor iets met meer comfort voor de langere ritjes. Gelukje is dat m'n vriendin haar ER6N verkoopt en op mijn MT-07 gaat rijden. Dus als ze werkt of geen zin heeft om te rijden kan ik kiezen tussen de Tracer of MT oOo

Maar dan het volgende: Helaas heb ik afgelopen dinsdag ruzie gehad met de vaatwasser met als gevolg een behoorlijke snee in m'n vinger (gehecht etc.)... 120KM terugrijden zie ik daarom niet zitten. Gelijk een motoraanhanger gehuurd maar hier heb ik geen ervaring mee. Hoe zet ik de Tracer het beste vast?

Het gaat om zo'n aanhanger:

Afbeeldingslocatie: https://www.bakvoorweinig.nl/wp-content/uploads/2017/12/Aanhangwagen-motor-Almere-en-Bergen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
A13X schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:55:
[...]

Kan uit ervaring vertellen dat een SCproject conical zonder dB killer niet te doen is op een fz1, met ook niet overigens, daar heb ik maar een front db killer bijgezet. Kreeg er nog koppijn van :X
Dat houd mij ook een beetje tegen, ik wil graag een aftermarket uitlaat op de striple en vind de scproject erg mooi, alleen het geluid....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Dynazap schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:16:
Hoe zet ik de Tracer het beste vast?
Sjorbanden, tiewraps en ducttape d:)b

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:48

charrel

Cortisol4life..

Dynazap schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:16:
Morgen mijn nieuwe motor ophalen. Een Tracer 700 uit 2018 *O* . Rij nu een MT-07 maar wil toch voor iets met meer comfort voor de langere ritjes. Gelukje is dat m'n vriendin haar ER6N verkoopt en op mijn MT-07 gaat rijden. Dus als ze werkt of geen zin heeft om te rijden kan ik kiezen tussen de Tracer of MT oOo

Maar dan het volgende: Helaas heb ik afgelopen dinsdag ruzie gehad met de vaatwasser met als gevolg een behoorlijke snee in m'n vinger (gehecht etc.)... 120KM terugrijden zie ik daarom niet zitten. Gelijk een motoraanhanger gehuurd maar hier heb ik geen ervaring mee. Hoe zet ik de Tracer het beste vast?

Het gaat om zo'n aanhanger:

[Afbeelding]
YouTube: motor op transport

In de voorvork trekken en eventueel achter met een wielharnas. Zit het als een huis. Eventueel achter bv aan de duo steps vastmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
@Dynazap Hoe is de vaatwasser uit de ruzie gekomen? Ben toch wel benieuwd wat je precies hebt uitgespookt :)

Qua vastzetten, niet volledig in de voorvork want dan slaat hij bij iedere hobbel op zijn aanslag.

En feli met de nieuwe motor!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

@Vrijdag Top! Neem ik 3 rolletjes ducttape mee. Moet voldoende zijn, toch? 8)7

@charrel Dank! Had al wat gevonden online maar deze man legt het goed uit d:)b.

@roda_djavulen Vaatwasser heeft een blauw oog nu :( Maar werkt gelukkig nog wel voor me. Bovenste rek was half uit de rails gelopen. Rails bestaat uit een vast en bewegend deel, bewegende deel proberen terug erin te drukken met als gevolg dat m'n vingertopje tussen het bewegende en niet bewegende deel van de rails kwam. Ijzer en scherp = vingertopje half er af :D .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:37
[YouTube: KTM 990 SuperDuke R - CRAZY WHEELIE POV #RideItLikeYouStoleIt]
Deze klinkt heel erg als mijn motor. Krijg helemaal zin om te rijden nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Vanaf 9 minuten vindt z'n knipperlicht het wel leuk geweest met wheelies.

Wel gevaarlijk telkens over of op de middenstreep.. :X Krijg er rillingen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Verschilt ook niet veel met de adventure versie hoor ik. Wel grappig om ook precies hetzelfde dashboard te zien in een motor die er verder volledig anders uit ziet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
roda_djavulen schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:11:
[...]

Verschilt ook niet veel met de adventure versie hoor ik. Wel grappig om ook precies hetzelfde dashboard te zien in een motor die er verder volledig anders uit ziet.
De ADV/SM/SMR en SMT klinken vreemd genoeg allemaal hetzelfde ;)
Ik vind ze allemaal als een LC8 klinken O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
@kneusteun Ja vreemd he :) Had alleen ietsje meer verschil verwacht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Beetje porno op de vrijdagmiddag :)

"The Dragster RR: To go as fast as possible and to look as good as possible when doing that"

8) :9~

Vind ik ook tof :9

[ Voor 45% gewijzigd door Vrijdag op 26-02-2021 16:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:53

4x2

lộn xộn quá

Zucht, mental note: volgende keer eerst controleren of je (nieuwe) camera het ook echt wel doet als je de hele rit probeert te filmen....
Verder wel 120km gereden met de MSX, nu heb ik last van mn reet en 3L brandstof verbruikt :+

Toch nog iets van beeldmateriaal:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZkaJjKRRg_MB9u-beRhfFtBGse8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l4AH3GzdGzkrEoCUWUctLkkr.jpg?f=fotoalbum_large
Gisteren nog even een andere map in de ECU geduwd, was dr achter gekomen de lambdasonde uitschakelen in de software niet deed wat ik had verwacht...
Komt er op neer dat ie alleen de foutmelding uit zet, maar als de sonde aangesloten zit gebruikt ie die nog wel gewoon.
Dus sonde los, rondje rijden, tot de ontdekking komen dat ie veel te rijk stond en weer aanpassen.
Nu is ie best redelijk, alleen volgas staat ie nog wat te rijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zjt9Zo061zVeMDHTz4FMcMc0QpM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HZuKx0ecH5K3CIllN8B62sAB.jpg?f=fotoalbum_large
En de haastig gebeunde catchcan(netjes) nadat het hok afgelopen week flink olie stond te druppen uit het luchtfilter.
Beide dingen zijn qua werking hetzelfde (paar M10 ringen intern, tot D-vorm geslepen en op die manier schotten gecreerd om de uitgespuugde olie op te vangen), alleen die van aluminium had ik dr wat meer zin in om iets te maken.

[ Voor 77% gewijzigd door 4x2 op 26-02-2021 16:40 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:05
Hopelijk hebben jullie een idee, want ik ben het kwijt ;)
Vraagje ik heb nu sinds 2 jaar onderstaande Kawa zx12r, en deze reed prima.

Helaas door werk etc, vorig jaar niet veel kunnen rijden, maar hem wel weg kunnen zetten met een probleem, in de schuur. Het probleem, na ongeveer 5 a 6 weken niet rijden en niet op de druppellader zetten van de accu, kwam ik er achter dat de accu dood was (geen enkele lader wilde hem opladen), helaas maar kan gebeuren.
waarschijnlijk door het alarm/startonderbreker leeg getrokken.
nieuwe accu besteld en volledig opgeladen en geplaatst. even starten en hij loopt als een zonnetje.

in de avond wilde ik de motor op zijn plek plaatsen en merkte ik op dat de verlichting het niet deed, en ook geen enkele reactie bij het draaien van de sleutel. hmmm accu leeg?? en jawel, de accu eruit gehaald en deze kon met moeite worden opgeladen door de lader. maar wel gelukt. nu na het opnieuw plaatsen en testen gebeurde het volgende.. ik zet het contact aan en wil de verlichting van dim naar stads licht zetten en plop, alles uit! onder de tank zit een 30amp main fuse welke was gesmolten (het bruggetje).

dit heb ik 2 keer getest met het zelfde resultaat.

nu ben ik al met een multimeter aan de slag gegaan, maar kon geen lekspanning vinden (als ik het al goed heb geprobeerd)

iemand al eens zo`n probleem gehad, en/of een idee waar ik het kan zoeken, ideeen zijn met dit weer welkom, we willen dit jaar wel wat meer meters maken dan de 500 van vorig jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WktKgrCiLX2BKEVZypXrdCGNOCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lp3knFeTAsPG59Rj8dax0NCy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Slowmotion schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 17:21:
Hopelijk hebben jullie een idee, want ik ben het kwijt ;)
Vraagje ik heb nu sinds 2 jaar onderstaande Kawa zx12r, en deze reed prima.

Helaas door werk etc, vorig jaar niet veel kunnen rijden, maar hem wel weg kunnen zetten met een probleem, in de schuur. Het probleem, na ongeveer 5 a 6 weken niet rijden en niet op de druppellader zetten van de accu, kwam ik er achter dat de accu dood was (geen enkele lader wilde hem opladen), helaas maar kan gebeuren.
waarschijnlijk door het alarm/startonderbreker leeg getrokken.
nieuwe accu besteld en volledig opgeladen en geplaatst. even starten en hij loopt als een zonnetje.

in de avond wilde ik de motor op zijn plek plaatsen en merkte ik op dat de verlichting het niet deed, en ook geen enkele reactie bij het draaien van de sleutel. hmmm accu leeg?? en jawel, de accu eruit gehaald en deze kon met moeite worden opgeladen door de lader. maar wel gelukt. nu na het opnieuw plaatsen en testen gebeurde het volgende.. ik zet het contact aan en wil de verlichting van dim naar stads licht zetten en plop, alles uit! onder de tank zit een 30amp main fuse welke was gesmolten (het bruggetje).

dit heb ik 2 keer getest met het zelfde resultaat.

nu ben ik al met een multimeter aan de slag gegaan, maar kon geen lekspanning vinden (als ik het al goed heb geprobeerd)

iemand al eens zo`n probleem gehad, en/of een idee waar ik het kan zoeken, ideeen zijn met dit weer welkom, we willen dit jaar wel wat meer meters maken dan de 500 van vorig jaar.

[Afbeelding]
Deze motor heeft nog een aparte lichtschakelaar? En de fuse klapt er alleen uit als je de verlichting aanzet? Haal dan eens al je lampjes los. Er is een kans dat een gloeidraadje in een halogeen vastsmelt (bij het doorbranden) en zo sluiting maakt.

Als dat m niet is: doormeten, een voor een items loshalen en uitsluiten. Is wel een tijdrovend klusje - misschien dat er iemand hier (of op M-Fwellicht) dit model kent en wat zwakke punten kan noemen waar je mee kan beginnen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:05
Thanks, klopt deze klapt alleen bij de schakelaar, deze heb ik wel open gehad, maar kon niets raar vinden. de lampen, daar heb ik nog niet naar gekeken ( aan gedacht) we gaan eens spelen met de lampen. om maar weer eens een start te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
roda_djavulen schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:22:
@kneusteun Ja vreemd he :) Had alleen ietsje meer verschil verwacht.
Gewoon allemaal prachtig geluid welke door een mooie set nog net iets dieper klinkt 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 17:00
Zijn er hier nog mensen met Paasweekend plannen? Ik heb een hotel in de Eifel geboekt, toen ik de boeking deed had ik écht verwacht dat alles wel weer open zou zijn tegen die tijd..nu begint het toch wat twijfelachtig te lijken. Gelukkig kan ik hem nog annuleren tot een paar dagen van te voren.

Maar hoop dat dit niet nodig is, ben echt wel toe aan wat anders dan de Nederlandse dijkjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik hoopte op een weekendje Luxemburg en Eifel (dagelijks heen en weer vanuit thuis), maar inmiddels zie ik ook dat al niet meer gebeuren. Ook 26 april heb ik vrij gepland om een lang weekend te maken met koningsdag, maar zelfs dát wordt langzaamaan twijfelachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reklameon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:27
Die 40 liter tankinhoud vind ik dan wel weer interresant. Zijn er op dit moment motoren op de markt van A-merken die een dergelijke grote tankinhoud hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Ik zit helaas nog met een 1 maand rijontzegging in Duitsland die nog in moet gaan.

Ik heb een mailtje gestuurd na aanleiding van een brief die ik laatst heb gekregen (26-1-21) dat de rijontzegging in gaat als ik mijn rijbewijs 'inlever'.
Op de brief zelf is geen mailadres te vinden dus via de website heb ik een mailadres gevonden van een persoon wiens naam op de brief stond. Helaas nog niks gehoord, de 19e verzonden en verwacht dat een week de tijd wel genoeg moet zijn om te antwoorden.

Wil nu nog een aangetekende brief sturen, al moet ik dan eerst goed uitzoeken waar heen, met de vraag of de rijontzegging in kan gaan zonder langs te moeten gaan.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:28
Bambufan schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:36:
[...]

En geen CX obruT in de familie? Ga je schamen!
U vraagt, wij draaien:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/v4sMq47y/DA195-D8-B-B469-4-F2-B-8906-3-DEB75-AD9-A54.jpg

(Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik dit wel ben, maar niet mijn motor. Was leuk om op te rijden, maar die techniek wil ik niet aan beginnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PM0MVeeyP2rAi6qs5CAmtTzpMB0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cv3gl16pJNUwl9gYdDcXETFj.jpg?f=fotoalbum_large

Ik la iets over ritjes plannen? Wanneer gaan we weer?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

thijsco19 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 20:17:
Ik zit helaas nog met een 1 maand rijontzegging in Duitsland die nog in moet gaan.

Ik heb een mailtje gestuurd na aanleiding van een brief die ik laatst heb gekregen (26-1-21) dat de rijontzegging in gaat als ik mijn rijbewijs 'inlever'.
Op de brief zelf is geen mailadres te vinden dus via de website heb ik een mailadres gevonden van een persoon wiens naam op de brief stond. Helaas nog niks gehoord, de 19e verzonden en verwacht dat een week de tijd wel genoeg moet zijn om te antwoorden.

Wil nu nog een aangetekende brief sturen, al moet ik dan eerst goed uitzoeken waar heen, met de vraag of de rijontzegging in kan gaan zonder langs te moeten gaan.
Dan heb je 't waarschijnlijk wel érg bont gemaakt daar in DLD? Ik heb daar een jaar of 10 á 11 geleden m'n rijbewijs een maandje "in moeten leveren" op basis van een totaal aantal "Flensburg Punkten" welke ik in dat klassement verdiend had tijdens één middagje motorrijden daar...

Dat mocht toen (nog) gewoon afgedaan worden middels betalen van 'een beetje (veel) BussGeld' en de aantekening dat ik tijdens een maand naar keuze, met geen enkel voertuig, meer in Dld. mocht rijden. Oké dan doe November maar, ik kom in December wel terug met de auto... Onderweg naar Oostenijk.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Je zit er eerder aan dan je denkt. Maatje van me ging in oktober een stukje rijden in Duitsland. Zijn verhaal: Er zat een busje voor hem wat te klooien en hij haalt in als het veilig kan. Blijkt daar iets van werkzaamheden of zo te zijn geweest... En dat busje was van een politieagent.

Ergo, hij mocht ook een maand uitkiezen om Duitsland te vermijden, bij hem was dat december.

Ook als je de Bussgeldkatalog bekijkt zie je dat een maand rijontzegging eerder opgelegd kan worden dan je denkt.
Uit mijn hoofd kan dat nu bijvoorbeeld al vanaf 26km/h te hard buiten de bebouwde kom.
Maar dat is toch ook wel veel te hard?! Mja, totdat je op een gewone doorgaande weg 110 rijdt (100 toegestaan), en er een bordje 70 staat. Je kunt de zijwegen overzien, en het bordje met 'einde 70' zie je zelfs al staan. Daar ga je toch niet hard voor remmen? En tadaa...

Op basis van punten sprokkelen kan het inderdaad wat meer moeite kosten, al schijnt dat ook tegenwoordig eerder consequenties te hebben dan een jaar of 10 geleden. Geen directe ervaring mee, en dat wil ik ook graag zo houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Yep. Kan niet wachten om deze 1 op 1 te gaan vergelijken tov de nieuwe Guzzi V7.
Kan veel van de Street Scrambler wel omzetten naar de Twin maar vind dat dwars geplaatste blok van de V7 zo tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Will_M schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 22:17:
[...]

Dan heb je 't waarschijnlijk wel érg bont gemaakt daar in DLD? Ik heb daar een jaar of 10 á 11 geleden m'n rijbewijs een maandje "in moeten leveren" op basis van een totaal aantal "Flensburg Punkten" welke ik in dat klassement verdiend had tijdens één middagje motorrijden daar...

Dat mocht toen (nog) gewoon afgedaan worden middels betalen van 'een beetje (veel) BussGeld' en de aantekening dat ik tijdens een maand naar keuze, met geen enkel voertuig, meer in Dld. mocht rijden. Oké dan doe November maar, ik kom in December wel terug met de auto... Onderweg naar Oostenijk.
Dat valt, helaas, wel mee..
Toegegeven ik heb dan wel 32 km/u te hard gereden binnen de bebouwde kom. Al was dat net aan het begin van de bebouwde kom waar ik van een 80 / 100 weg afkwam en te laat door had dat ik de bebouwde kom binnenreed waar een flitspaal stond.
Waarschijnlijk als ik ter plaatste staande was gehouden was het al geregeld geweest.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat bedoel ik dus.

On another note, daar gáán we weer:
https://www.nieuwsmotor.n...or-motoren-in-heel-europa

Ze blijven maar pushen. En er staat een grote fout in het artikel. 'het gaat voorlopig maar om een richtlijn' (met andere woorden, maak je geen zorgen)
Nederland heeft dit fout vertaald! In het Engels noemen ze dit een directive, en dat is wel degelijk dwingend! Zo is het wettelijk verplicht om je aan de Machinerichtlijn, EMC-Richtlijn of Laagspanningsrichtlijn te houden. Enkele voorbeelden die ik zo weet te noemen, er zijn er meer.

[ Voor 5% gewijzigd door DrivinUCrazy op 27-02-2021 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:53
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 10:18:
Dat bedoel ik dus.

Ze blijven maar pushen. En er staat een grote fout in het artikel. 'het gaat voorlopig maar om een richtlijn' (met andere woorden, maak je geen zorgen)
Nederland heeft dit fout vertaald! In het Engels noemen ze dit een directive, en dat is wel degelijk dwingend! Zo is het wettelijk verplicht om je aan de Machinerichtlijn, EMC-Richtlijn of Laagspanningsrichtlijn te houden. Enkele voorbeelden die ik zo weet te noemen, er zijn er meer.
Een richtlijn werkt niet rechtstreeks door in de lidstaten. Lidstaten moeten de richtlijn binnen een bepaalde termijn omzetten naar nationale wet- en regelgeving. Waarschijnlijk krijgen de lidstaten ook nog wel de mogelijkheid om 'maatwerk' toe te passen. Een richtlijn is dus wel degelijk minder 'dwingend' dan (bijvoorbeeld) een verordening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Dat bedoel ik dus.

Aangezien dit om Europees beleid gaat kan ik me wel voorstellen dat ze dit om verkeersveiligheid doen. Ik gok dat ze niet overal zo netjes omgaan met hun motor als de meesten in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
gebruikershaes schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 11:38:
[...]

Aangezien dit om Europees beleid gaat kan ik me wel voorstellen dat ze dit om verkeersveiligheid doen. Ik gok dat ze niet overal zo netjes omgaan met hun motor als de meesten in Nederland.
Assumption is the mother of all fuck-ups. Beleid moet op feiten worden gebaseerd en niet op onderbuikgevoel en druk van lobbygroepen.

De grootste gemene deler van motorfietsongelukken met een technische oorzaak zijn de banden (versleten, verkeerde bandenspanning). En juist dat soort problemen zijn nauwelijks op te sporen met een jaarlijkse of tweejaarlijkse controle.

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Laatste weekend om lekker over de Lekdijk te knallen mensen :9

Samen met al die hordes fietsers, wandelaars en cabrio rijders met rode broek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Wel even de uitlaat van je motor schroeven zodat ze je horen aankomen en niet schrikken als je hen passeert :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:52
darkkingll schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:31:
[...]

Dat houd mij ook een beetje tegen, ik wil graag een aftermarket uitlaat op de striple en vind de scproject erg mooi, alleen het geluid....
Ik heb een Street Triple met SC Project. Het klinkt erg gaaf, maar is inderdaad wel luidruchtig. Het zat er al op bij aankoop, dus ik laat hem zo, maar ik zou zelf wel wat anders gekozen hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qGLaGsnfUd-r9IZr3SBSD1wVZLQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ewSQlD1G9YZb3utTFmEWFwe2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Nero22 op 27-02-2021 13:09 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• dier
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:00
Het is lekker rustig vandaag, heerlijk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/URuwueeL9bfI5f0kNBhLGcDio-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JFOkeePhYjREHcvSIAafbjc7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Vandaag maar eens de eerste stappen gezet op het red-de-Capo project.

Twee jaar geleden heb ik de Capo aan de kant gezet omdat er verschillende problemen optraden, net nadat ik een paar maanden bezig was geweest met het oplossen van niet werkende verlichting. Dat laatste bleek overigens een draadbreuk te zijn ergens midden in een kabelbundel.

Problemen die ik destijds had:

1. Benzinepomp slaat 9 van de 10 keer niet aan als ik het contact aanzet, waardoor de motor niet start.
2. Als de motor start slaat hij na ca. 30 seconden af.
3. Voorvorkkering is lek.
4. Olielekkage bij de uitgaande as.

Bijgekomen problemen na 2 jaar stilstaan:

5. Accu is overleden.
6. Vliegroest op diverse metalen onderdelen.
7. Begin van schimmelvorming door niet ventilerende hoes.
8. Achtervering voelt heel erg slap, maar dat kan ook zijn dat ik ondertussen de hardere vering van de S1000XR ben gewend.
9. Alle vloeistoffen moeten worden vervangen.

Vandaag de motor maar eens een goede wasbeurt gegeven waarmee (7) hopelijk is opgelost. Nu een nieuwe accu bestellen en op zoek gaan naar de oorzaak van probleem (1). Dat zal nog een hele puzzel worden, ik houd het in eerste instantie op een draadbreuk of een slecht contact ergens :/ waardoor er geen stroom naar de benzinepomp loopt. Dat zou namelijk ook probleem 2 verklaren, door het lopen van de motor beweegt de kabelboom, wordt de stroom onderbroken, en slaat de motor af Andere mogelijke oorzaken zijn een defect relais dat de brandstofpomp aanstuurt, of een defecte pomp zelf.

Punt 3 is simpel op te lossen, en indien nodig kan de achtervering (8 ) ook gereviseerd worden.

Punt 4 maak ik mij de meeste zorgen over. Als ik geluk heb is het alleen de keerring die lekt. Zover ik de schema's kan volgen is die van buiten te vervangen. Als ook het lager kapot is dan is de motor rijp voor de sloop. Om het lager te vervangen moet namelijk het hele blok gesplitst worden en daar heb ik de kennis en de ruimte niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Motorfiets in de woonkamer checklist.

Ik heb een milieumat, paddockstand en aggresieve ventilatie. Ding is uiteraard schoon maar wordt regelmatig gebruikt dus zal meuren of ergens wat druppelen. Wat helpt tegen luchtjes? Vochtvreters en bakjes Norrit?
Dat bedoel ik dus.

Wanneer gaan we weer in Brussel staan.

[ Voor 60% gewijzigd door ROFLASTC op 27-02-2021 14:50 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:56

Destruction

(ex-)Automonteur

ROFLASTC schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 14:47:

Wanneer gaan we weer in Brussel staan.
Tsja, Brussel wil een Verenigde Staten van Europa. Ze vergeten alleen even dat alleen Brussel dat wil (en D66).

Wat die APK zelf betreft.. Ik ben er niet zo bang voor eigenlijk, mijn motor zou toch wel door zo'n APK komen. Zeker als ik de achterrem weer ff goed gangbaar maak (die blijft nu soms wat aanlopen).

Geef er geen prioriteit aan omdat ik zo'n motorrijder ben die eigenlijk alleen de voorrem gebruikt, tenzij ik wat harder moet remmen. Dan komt achter erbij, remt ff wat stabieler. Wat mij betreft een ontwerp fail, die remklauw zit ondersteboven gemonteerd, dus alle crap valt erin zegmaar :/ * Destruction gaat die klauw op korte termijn reviseren.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:53

4x2

lộn xộn quá

Zo, eindelijk eens een foto van de MSX waar ik oprecht tevreden over ben 8)

Afbeeldingslocatie: http://harriespoor.nl/MSX125/MSX28.jpg

verneukeratieve foto want ik sta misschien 100m van een doorgaande weg af, maar voor de foto werkt het prima, zat ook meteen vast in dat mulle zand :+

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
dier schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:25:
Het is lekker rustig vandaag, heerlijk!

[Afbeelding]
Waalbanddijk tussen Dodewaard en Slijk-Ewijk?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Pagina: 1 ... 277 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.