Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 276 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.270 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:20
MuddyMagical schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:51:
[...]

NTV inderdaad. Afgelopen januari klaar dus eerste echte kilometers.
Ik moest hem even opzoeken, de Honda NTV. Een dwarsgeplaatste motor met cardan aandrijving. Het blijven toch bijzondere jongens die Japanners ;)

Veel plezier met je build (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:19
Vuikie schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:23:
[...]

Ik moest hem even opzoeken, de Honda NTV. Een dwarsgeplaatste motor met cardan aandrijving. Het blijven toch bijzondere jongens die Japanners ;)

Veel plezier met je build (y)
Die NTV's zijn bullet proof. Heb zelf de Tupperware uitvoering (650 Deauville)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
coenox schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:28:
[...]

Ik wil ook niet zeggen dat ze niet betrouwbaar zijn of-zo. Alleen zijn, volgens mij, de meeste cardan aangedreven motoren langsgeplaatste motoren, zoals, bijvoorbeeld, de Honda CX500.
Dat ze dwarsgeplaatste, cardan aangedreven motoren hebben vind ik bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-10 10:48
NLDViane schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:19:
Vriendin van me wilde dr nieuwe camera even uitproberen, dus we hebben er wat albumplaatjes bij oOo [Afbeelding]

Kleine 130km gereden, lekker kalm aan gedaan. Helaas heeft m'n claxon de winter niet overleefd, en onderweg viel meer dan de helft van m'n knipperlicht linksachter uit, dus daar mag wat nieuws voor komen. Iemand tips voor goed zichtbare LED-knippers?
Nice, leuke indruk. :)
Moest twee keer lezen: 130 km/u en kalm aan gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:56

fdees

Trust me I'm an Engineer

Koehandelaar schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:06:
[...]

http://moveonmotortrainingen.nl/profiel/ of http://moveonmotortrainingen.nl/eifeltraining/

Ik kan je hem aanraden. Is een motortraining in de Eifel voor een weekend. M'n vriendin heeft bij hem gereden en is echt onder de indruk. En ik ook, ze rijdt echt super vloeiend nu. Eerder moest ik nog wel eens onverwacht remmen als ze een bocht niet goed kan inschatten, tegenwoordig is dat niet meer nodig. Haar bochtensnelheid ligt een stuk hoger, ze schat bochten veel beter in en rijd veel mooiere lijnen.

En hij brengt het op een erg prettige manier schijnt het. Ben van plan zelf ook nog eens een training bij hem te doen komend jaar. Ik rijd iets teveel als een hooligan namelijk, de scherpe kantjes mogen er ook bij mij wel af :*)
Ik heb hem al paar keer gesproken bij de lokale motorshop. Hij is echt een prettig persoon om mee te spreken en heeft wel verstand van motorrijden. Heeft zelfs mijn instructeur opgeleid. Ben zelf van plan om van het jaar ook een training bij hem te volgen

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-10 13:05
Jolke schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:35:
[...]

Haha, 130 (afstands)kilometers, en daar hebben we een aantal uur over gedaan met de nodige stops :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-10 20:59
Helaas heeft m'n claxon de winter niet overleefd, en onderweg viel meer dan de helft van m'n knipperlicht linksachter uit, dus daar mag wat nieuws voor komen. Iemand tips voor goed zichtbare LED-knippers?
https://www.mpartz.nl/led...t-blaze-pin-zwart-p-26998 heb ik net geplaatst, komt een flinke puist licht uit! Maar is wat betreft vorm misschien niet helemaal waar je naar op zoek bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:19
Jolke schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:35:
[...]

130 km/u is toch kalm? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bommes schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:17:

En of andere storing van/in het tractie controle systeem.
Rijmode icoon op scherm bleef ook knipperen, ook de ABS, TCM en motormanagement controle lampjes bleven geel branden.
Noodloop dus, was ook te merken, soms wat gepruttel en gestotter wat er normaal niet is.

Dinsdag maar weer de dealer eens bellen.

Op een gegeven moment werd ook de snelheid niet meer aangegeven, en de versnellingsindicator bleef leeg.
Weird.
ABS / Tractiecontrole en snelheidsmeter kapot doen mij denken aan wielsnelheidssensoren (ABS sensors). Deze helpen al deze functies en kunnen vies worden bij offroaden. Even schoonmaken / ABS tandkrans/-wiel op je velg even schoonmaken?

Zou geen noodloop tot gevolg moeten hebben though.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Je zou bijna denken dat de spanningsregelaar erdoor is, waardoor het systeem gewoon van alle kanten false voltages doorkrijgt.
Maar goed dat is het nadeel van een rijdende pc, het kan zelfs een simpele sluiting zijn ergens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:10
Vriendin van me wilde dr nieuwe camera even uitproberen, dus we hebben er wat albumplaatjes bij oOo [Afbeelding]

Kleine 130km gereden, lekker kalm aan gedaan. Helaas heeft m'n claxon de winter niet overleefd, en onderweg viel meer dan de helft van m'n knipperlicht linksachter uit, dus daar mag wat nieuws voor komen. Iemand tips voor goed zichtbare LED-knippers?
Als je niet bang bent om bij ome Aliexpress te kopen, dan zijn de SpiritBeast LED knippers aan te raden. Heb ze zelf nu al op 3 motoren gemonteerd en zijn ook overdag met zonlicht hartstikke goed zichtbaar.

https://www.aliexpress.com/item/32789266155.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gtlU-VnRlawZpa9z6kYSo6R6gFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6m8djxk8J6ukER1jemWaKma6.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ljCqfljOdlvfxdz3kwLX7RElg4o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xrLllj22WYnNKBV9oFUMOa9x.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Leviathius op 22-02-2021 13:37 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:20
theredone51 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:45:
[...]

Daar zou ik in eerste instantie dan weer niet direct heen gaan, ervaren rijder =/= goede instructeur (of toch niet altijd ;) )
Uiteraard komt het voor een groot deel aan op zelfkennis, maar volgens mij zeggen wij exact hetzelfde. ;) Daarom dat ik het ook over een beheerste ervaren rijder had. Die niet alleen de motor beheerst, maar ook zichzelf. ;) En die het leuk vindt iemand anders iets bij te brengen. Gelukkig ken ik er daar genoeg van in mijn omgeving, zodat we prima van elkaar bij kunnen leren.

Daar zitten ook een paar rij-instructeurs bij, dat helpt wel. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:19
Vuikie schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:34:
[...]

Ik wil ook niet zeggen dat ze niet betrouwbaar zijn of-zo. Alleen zijn, volgens mij, de meeste cardan aangedreven motoren langsgeplaatste motoren, zoals, bijvoorbeeld, de Honda CX500.
Dat ze dwarsgeplaatste, cardan aangedreven motoren hebben vind ik bijzonder.
Nee, dat begreep ik wel. Leuk dat je de CX noemt. Hier in het gezin: een 650 Deauville (dwars geplaatst), vijf CX500's (langsgeplaatst), twee GL500's met hezelfde langsgeplaatse blok, een GL1000 (4-cilinder boxer) en een zescilinder GL1500 met zijspan. En, ja, het is uit de hand gelopen. Overigens wel totaal 4 berijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
DrivinUCrazy schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:42:
[...]

Uiteraard komt het voor een groot deel aan op zelfkennis, maar volgens mij zeggen wij exact hetzelfde. ;) Daarom dat ik het ook over een beheerste ervaren rijder had. Die niet alleen de motor beheerst, maar ook zichzelf. ;) En die het leuk vindt iemand anders iets bij te brengen. Gelukkig ken ik er daar genoeg van in mijn omgeving, zodat we prima van elkaar bij kunnen leren.

Ik doelde er meer op dat een goede/beheerste/ervaren rijder daarvoor nog niet het vermogen heeft om goed te zien wat een ander verkeerd doet of kan verbeteren en dat dan ook nog op een didactische wijze brengen. Beetje hetzelfde verhaal dat je misschien wel een expert bent op je werk, maar dat daarom nog niet automatisch goed en duidelijk kunt overbrengen op een ander :)

Maar goed, voor sommige mensen (mezelf incluus) is het ook al erg leerzaam om gewoon een ervaren rijder te kunnen volgen. Zo wel eens achter een jongedame gereden berg op/af die ook les geeft op het circuit van Lelystad en dergelijke, dat is heerlijk moet ik zeggen. Als ik mag/moet volgen kan ik dan ook een stuk harder dan als ik zelf op kop moet, maar dat heeft natuurlijk ook te maken met dat er iemand voor je (waar je vertrouwen in hebt) al een stuk van het kijk-/denkwerk op zich neemt :9

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-10 19:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

coenox schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:28:
[...]

Allroad en met ketting: Transalp XL650V. Die heeft hetzelfde blok.

Gisteren met @Joopieboy en vriend, @Maegrim en @Patrock gaan rijden, had heel anders kunnen aflopen...

@Patrock filmt mij en wij zien beide het licht op oranje springen. Kennelijk zag de blauwe R6 achter ons dat niet. Waarschijnlijk hield hij onvoldoende afstand, hij was in ieder geval te laat om te stoppen en ging vol door rood.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 16:44
coenox schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:56:
[...]

Nee, dat begreep ik wel. Leuk dat je de CX noemt. Hier in het gezin: een 650 Deauville (dwars geplaatst), vijf CX500's (langsgeplaatst), twee GL500's met hezelfde langsgeplaatse blok, een GL1000 (4-cilinder boxer) en een zescilinder GL1500 met zijspan. En, ja, het is uit de hand gelopen. Overigens wel totaal 4 berijders.
En geen CX obruT in de familie? Ga je schamen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
DrivinUCrazy schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:42:
[...]

Tevens is het ook voor de rijder die iets wil leren het ook heel belangrijk om je eigen grenzen te kennen. Ik rijd volgens mij wel redelijk door, maar als ik merk dat ik het niet bij houd dan denk ik van rijd maar lekker, ik kom vanzelf wel bij. Zijn ook genoeg mensen die over de grens heen gaan, en kost wat kost proberen te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:17
Heeft iemand ervaring met leren pakken van het merk Berik? Los gezien van een paar oude berichten op Google, kan ik niet veel vinden over dit merk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

MichielK71 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:11:
Even een vraag voor onze motor Tweakers :)

Ik wil in de loop van dit jaar een berg-bochten training gaan volgen. Er zijn verschillende organisaties die dit soort trainingen aanbieden. Heeft een van jullie dit ook al eens gedaan? En zo ja, hoe was jouw ervaring?
Training is altijd goed. En leuk. Je leert altijd iets. Ik ben pas een cursus gaan volgen bij de aanschaf van mijn tweede motor. Op mijn Diversion 600 was ik al half Europa doorgecrosst, ook al in de Alpen geweest enzo. Ging op zich allemaal prima. Toen ik de K1100RS kocht, ben ik samen met mijn broer een 'instructie bergrijden' gaan volgen mij de Vereniging voor Verhoogde Motorrijvaardigheid (of zoiets). Allemaal politie instructeurs, dan wel motoragenten. Ik was dus wel op mijn plek met die K1100, want veel van hen reden er ook op (de LT dan ipv de RS). Dat was ook best nuttig, al kwam ik erachter dat ik het op zijn JBF's nog niet zo gek had gedaan/aangeleerd (goede motorinstructeur met rijles!).
Toen ik een paar jaar later, na een jaar of 2 niet gereden te hebben een BMW R850RT kocht, heb ik een VRO gedaan via de KNMV, waar toevallig mijn oude motorinstructeur de instructeur was die dag.

Daarna natuurlijk met de GS een enduro training in Hechlingen gedaan en een keer zo'n bochtentraining op Assen.

VRO vond ik de nuttigste. Voor mij omdat ik nog op de oude manier motorexamen heb gedaan, waar je maar een paar kunstjes moest doen. Nu zijn dat er veel meer. Bovendien vond ik de training gewoon beter voor de motorrijder op de weg vanwege de praktische oefeningen: motorgynmastiek voor balans, over de obstakels rijden en ook bochten- en remtechniek. Wat mij betreft verplichten ze zoiets als opvolging van je rijbewijs. Na een jaar ofzo moet je dan zo'n training doen. Dan ben je de motor al wat meer gewend en snap je de oefeningen beter.

Maar bochtentraining in de bergen is ook altijd leuk. Zoals al door anderen genoemd: je leert altijd iets, en het is nog leuk ook. Misschien dat ik ook met de wegversperring weer een keer een training ga doen. Het werkt voor mij beter om zo'n training te doen op een circuit zodat je steeds dezelfde bochten pakt en zo dingen kunt uitproberen. Op enig moment heb je het dan in je vingers. Het zorgt ervoor dat je veel zekerder op de motor zit. Niet dat ik daar nu last van heb; ik kom prima rond op dat ding, maar toch...je leert toch weer wat bij en op de openbare weg experimenten doen vind ik nooit zo'n goed idee. En als je goede instructeurs hebt, is het echt heel leerzaam en leuk.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Ik ga morgen maar even een dagje op en neer naar de Eifel. Lekker loswaaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:04
_eLMo_ schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:16:
Ik ga morgen maar even een dagje op en neer naar de Eifel. Lekker loswaaien.
Had ik vorig jaar ook gedaan vanuit Amsterdam. 06:00 vertrokken en om 19:30 weer thuis :*). Vond wel lekker hoor! En ook op een R1200GS (LC).

[ Voor 4% gewijzigd door Khayma op 22-02-2021 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
pl0xs schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:47:
Heeft iemand ervaring met leren pakken van het merk Berik? Los gezien van een paar oude berichten op Google, kan ik niet veel vinden over dit merk.
Het beste pak is er 1 die lekker zit. Voor de veiligheid is het beste pak (voor schuurbescherming) een pak uit leer (voor thermisch comfort is het wat anders) en als er dan ook nog een 'mooi' merkje op staat en in de 'goede' kleuren is, nog beter.

Berik is verder gewoon een gekend merk en geen Chinese rommel, dus daar zou ik mezelf zonder problemen in hijsen. Maar die pasvorm was het niet voor mijn lichaam en dus is het een Richa geworden, in 'neutraal' zwart met witte accenten (past goed bij de zwart/wit Alpinestars SMX Plus V2 laarzen, zwart/wit handschoenen, zwarte Schuberth helm) zodat ik niet een ander pak moet kopen voor elke motor die ik heb / wil rijden :9 Ohja, uiteraard het pak voorzien van een goede CE2 backprotector bovenop de reeds voorziene CE1 protectors op elleboog / knie / dij..

Verder ook nog een 'zomer set' in de vorm van een doorwaaibroek en vest van Revit (ook voorzien van CE2 backprotector), immers is 'het pak dat lekker zit' niet het hele jaar door hetzelfde in mijn geval. En om te voorkomen dat je in de zomer kapot gaat van de warmte kun je dan beter zorgen dat je een 'lekker' pak hebt voor elke omstandigheid :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Khayma schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:20:
[...]

Had ik vorig jaar ook gedaan vanuit Amsterdam. 06:00 vertrokken en om 19:30 weer thuis :*). Vond wel lekker hoor! En ook op een R1200GS (LC).
_O_

Ruim 400 km rijden om dan te kunnen touren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
Jolke schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:42:
[...]

_O_

haha af en toe even uit je comfort zone komen is ook niet verkeerd :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-10 12:21
Grubeater schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:36:
[...]

Allroad en met ketting: Transalp XL650V. Die heeft hetzelfde blok.

Gisteren met @Joopieboy en vriend, @Maegrim en @Patrock gaan rijden, had heel anders kunnen aflopen...

[YouTube: Idioot op een motor]

@Patrock filmt mij en wij zien beide het licht op oranje springen. Kennelijk zag de blauwe R6 achter ons dat niet. Waarschijnlijk hield hij onvoldoende afstand, hij was in ieder geval te laat om te stoppen en ging vol door rood.
Zo dat ging maar net goed!

Vraag me af of er veel fout gegaan is tijdens het eerste weekend goed weer, het was behoorlijk druk overal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
roda_djavulen schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:46:
[...]

Zo dat ging maar net goed!

Vraag me af of er veel fout gegaan is tijdens het eerste weekend goed weer, het was behoorlijk druk overal..
Vorig weekend waren de huisartsenposten overbelast, dat heb ik dit weekend niet in het nieuws voorbij horen/zien komen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
[...]

_O_

277km vanuit Amsterdam ja, haha. Vanaf mij thuis is het ~210km tot de dam in het meer. Ik verwacht ~600km te rijden morgen, beetje bonnefooi. Ik gooi gewoon wat boterhammen en flesjes water achterin (en een FFP3 masker, haha), dan dan dinosap stoken maar Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/PyQ7caYIhyZ4quCY0gP6XNAC.gif

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-10 12:21
NLDViane schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:51:
[...]

Vorig weekend waren de huisartsenposten overbelast, dat heb ik dit weekend niet in het nieuws voorbij horen/zien komen 8)
Mogen we dan concluderen dat Nederlanders beter zijn in motorrijden dan schaatsen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:01
pl0xs schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:47:
Ik heb zelf een tweedelig leren pak van Berik en ook nog een textiel jas van Berik. Bevalt me tot nu toe echt goed en doet (vind ik) niet onder voor iets als AlpineStars, Revit, etc.

Voor wat het waard is, ik ben ~1,80m en 80kg en maat 52 zit me perfect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khayma
_eLMo_ schreef op maandag 22 februari 2021 @ 16:04:
[...]

277km vanuit Amsterdam ja, haha. Vanaf mij thuis is het ~210km tot de dam in het meer. Ik verwacht ~600km te rijden morgen, beetje bonnefooi. Ik gooi gewoon wat boterhammen en flesjes water achterin (en een FFP3 masker, haha), dan dan dinosap stoken maar [Afbeelding]
Ik had in totaal 722km gereden >:). Doe je ook niet elke dag dus wel eens leuk voor een keer. Doe ik meestal 1x per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 11:43
[...]

_O_

800km op een dag is geen probleem. En nu kan ik eventueel op de autobahn ook rustig 200-220 rijden zonder problemen B-) of ik het ook doe is punt 2 :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 20:57
theredone51 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:39:
[...]

https://www.mpartz.nl/led...t-blaze-pin-zwart-p-26998 heb ik net geplaatst, komt een flinke puist licht uit! Maar is wat betreft vorm misschien niet helemaal waar je naar op zoek bent.
Tip: probeer eens met de achterkant van een schroevendraaier tegen de Hoorn van de claxon te tikken.
Kan zijn dat de Hoorn vast zit waardoor die niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Thoit schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:44:
[...]

Tevens is het ook voor de rijder die iets wil leren het ook heel belangrijk om je eigen grenzen te kennen. Ik rijd volgens mij wel redelijk door, maar als ik merk dat ik het niet bij houd dan denk ik van rijd maar lekker, ik kom vanzelf wel bij. Zijn ook genoeg mensen die over de grens heen gaan, en kost wat kost proberen te volgen.
Zeer zeker waar. Maar ook weten waar de grens ligt, komt met ervaring. Maar inderdaad, of ik nu voorrij of volg: als het niet meer dreigt te gaan stop ik, strek ik de benen en drink ik wat. Na 10 minuten ben ik weer een heel ander mens.
Iedere 75-90 minuten stop ik sowieso, maar tijdens zoiets intensiefs als een bergtraining kan iets eerder ook nog geen kwaad.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
https://kurv.gr/emk2C

Lekker rondje morgen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CS-996yY-L7BWiYNrbumImrBMQo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/i3mxTzVhgswZsY4QrQJIv6Kq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dlmTXsGReEfUPAI_mGdqZQ7ZUNw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/by9ji3LFET5KFD0cSgfAy6Z1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 00:57
Kan je die .gpx eens met mij delen?

Ik kijk niet goed, bedankt! _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door Kapot op 22-02-2021 23:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapot
FBTN schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:51:
[Afbeelding]

Intens gelukkig!

Eindelijk weer lekker buiten spelen (ben een mooi weer rijder). Heerlijk rondje gedaan met van alles wat: dijkjes, polder, bossen, weilanden en dorpjes. Zo'n 170km bij elkaar. Niet te gek doen voor de eerste dag van het nieuwe seizoen :)

Deze winter e.e.a. aangepakt (nieuwe ketting, tandwielen weer in originele verhouding - vorige eigenaar had zitten spelen, nieuw hoger zadel zodat ik OP de motor zit ipv IN de motor, nieuw tasje zodat de koffers voor dit soort ritjes thuis kunnen blijven) en wat blijkt: BESTE MOTOR EVER. punt. einde discussie. >:)

Beesje rijdt lekker dus. Fijne kilometers allemaal.
Fijn is dat tassie he? Heb hem ook! :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3en6utzSIWaVnsq0jJfqUmklMGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dy88hEaW1QO3vBIJZGmz9cTJ.jpg?f=fotoalbum_large
Rondje Lekdijk van vanmiddag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Let wel op de inhaalverboden en snelheidsbeperkingen. Bromsnor is daar erg actief. (Hij heeft écht een grote snor) Meestal rijdt hij op een grijze BMW. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
timmie271 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:15:
[...]

800km op een dag is geen probleem. En nu kan ik eventueel op de autobahn ook rustig 200-220 rijden zonder problemen B-) of ik het ook doe is punt 2 :+
Op een gegeven moment is een snelheid ook niet meer fijn om lang te rijden :P Mijn motor gaat 161 op de cruise control. Ideale snelheid, want daarboven had ik turbulentie rond mijn helm en was het heel vermoeiend met rijden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Thoit schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:09:
[...]

Op een gegeven moment is een snelheid ook niet meer fijn om lang te rijden :P Mijn motor gaat 161 op de cruise control. Ideale snelheid, want daarboven had ik turbulentie rond mijn helm en was het heel vermoeiend met rijden :9
Sweet spot is inderdaad zo rond de 160/170 op de GS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:22
+ ook tijdwinst bij zulke snelheden is relatief door je hoge verbruik sta je om de 200 stil. Vrachtwagens zijn sneller als durft een plasje te doen of koffie te nemen. En een snelweg blijft saai ook tegen 200+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:53
160/170 vond ik ook de sweetspot op de RSV-Mille een paar jaar terug toen ik in 1x vanuit het zwarte woud naar huis gereden ben. Goed vol te houden tempo op een rustige autobahn, en na een goede 1.5 uur is de tank leeg. Even tanken, benen strekken en weer door naar het volgende tankstation :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:17
Wat is dat voor mooi tassie, ik zoek ook nog een handig tailbag tasjes voor op mijn motor.
Kapot schreef op maandag 22 februari 2021 @ 23:32:
[...]

Fijn is dat tassie he? Heb hem ook! :9
[Afbeelding]
Rondje Lekdijk van vanmiddag!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLDViane
DJ-B schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:33:
[...]

Tip: probeer eens met de achterkant van een schroevendraaier tegen de Hoorn van de claxon te tikken.
Kan zijn dat de Hoorn vast zit waardoor die niet werkt.
Verrek, bedankt voor de tip, hij doet het weer!

Heb die ali-knippers ook besteld, @Joopieboy en @Leviathius bedankt voor die tip :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
meneer deff schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:39:
Wat is dat voor mooi tassie, ik zoek ook nog een handig tailbag tasjes voor op mijn motor.

[...]
https://www.motardinn.com...-tail-02-5-8l/136436234/p

Niet meer leverbaar zie ik net....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

theredone51 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:26:
[...]
Voor de veiligheid is het beste pak (voor schuurbescherming) een pak uit leer (voor thermisch comfort is het wat anders) en als er dan ook nog een 'mooi' merkje op staat en in de 'goede' kleuren is, nog beter.
Hoewel leer erg fijn is qua pasvorm, is het volgens mij inmiddels al niet meer persé beter dan iets anders voor veiligheid. Sowieso is niet elk leren pak hetzelfde en moet je echt een dikkere kwaliteit hebben om 'm goed schuurbestendig (genoeg) te hebben. Maar de technische materialen zijn ook erg goed en kunnen best de test tegen een leren pak doorstaan. Vooral door gebruik te maken van verschillende materialen, afhankelijk van de plek op het lichaam, en protectoren ben je zowel met een kunststof als een leren pak goed beschermd.
Op de ellebogen en knieën van mijn Klim pak zit bv een structuur van hele gladde bolletjes die ervoor moeten zorgen dat ie niet meteen begint om het goretex op te slijpen. Sowieso zit op die plek een steviger materiaal op dat goretex genaaid. En eronder zit een protector, dus voordat mijn elleboog kennis maakt met het asfalt, kan ik wel even glijden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Volgens mij is leer algemeen toch een stuk veiliger (als je gaat glijden) al staan de ontwikkelingen van andere materialen natuurlijk ook niet stil. Textiel is wel lekker functioneel!

Mijn voorkeur gaat iig naar mijn tweedelig leren pak (Dainese AVRO), wil binnenkort nog wel eens een rugprotector kopen voor er in maar twijfel of ik voor zo'n flexibele van REV-it moet gaan of echt één van Dainese zelf... Als iemand advies heeft en/of ervaring met beide graag :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theredone51
mphilipp schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:17:
[...]

Hoewel leer erg fijn is qua pasvorm, is het volgens mij inmiddels al niet meer persé beter dan iets anders voor veiligheid. Sowieso is niet elk leren pak hetzelfde en moet je echt een dikkere kwaliteit hebben om 'm goed schuurbestendig (genoeg) te hebben. Maar de technische materialen zijn ook erg goed en kunnen best de test tegen een leren pak doorstaan. Vooral door gebruik te maken van verschillende materialen, afhankelijk van de plek op het lichaam, en protectoren ben je zowel met een kunststof als een leren pak goed beschermd.
Op de ellebogen en knieën van mijn Klim pak zit bv een structuur van hele gladde bolletjes die ervoor moeten zorgen dat ie niet meteen begint om het goretex op te slijpen. Sowieso zit op die plek een steviger materiaal op dat goretex genaaid. En eronder zit een protector, dus voordat mijn elleboog kennis maakt met het asfalt, kan ik wel even glijden.
Een pak heeft verschillende functies, waaronder:
- Impact verminderen: door ingewerkte protectie, etc. Zorgt voor minder kneuzingen / breuken / ...
- Zorgen dat de protectie op de goede plaats blijft zitten: goede pasvorm zodat de protectie ook zit op de plaats waar het moet zitten.
- Contact tussen lichaam en wegdek vermijden: door slijtvaste stoffen, fatsoenlijke stiksels (zodat het pak niet uit elkaar valt), deugdelijke verbinding tussen broek / vest (bij 2-delig pak), etc.
- Brand-/schaafwonden voorkomen: dit hangt gedeeltelijk samen met het 3e punt, maar bij een kunststof pak heb je al veel sneller een brandwond van de hitteontwikkeling tijdens een valpartij dan bij een kunststof / aramide / ... pak

Op het punt van pasvorm (strakker rond je lichaam waarbij de protectie beter op zijn plaats blijft en je minder kans hebt op scheuren) en die brand-/schaafwonden blijft een lederen pak mijns inziens toch echt beter. Waarbij je uiteraard correct de opmerking maakt dat niet alle lederen pakken even dik en dus even veilig zijn op het vlak van brand-/schaafwonden. Ik weet verder van kennissen uit de 'zorgverlenende sector' dat zij ook liever leder zien bij motorrijders. Niet zo zeer omdat dat beter is voor de veiligheid, maar wel omdat dat makkelijker op te ruimen is als het echt fout gaat (bij 150 km/u onder een vangrail schuiven maakt het nu eenmaal weinig uit wat je aan hebt.. :X ).

Hier nog een mooi artikel (in het Duits, met vertaling in het Engels) waarbij ze de 2 tegen over elkaar hebben gezet in een test:
http://www.endurowanderer.de/pdf/kombitest.pdf

En als extra-super-bonus: https://www.motocap.com.au/products/jackets
De tegenhanger van de Sharp testen voor motorhelmen, maar dan voor motorkleding, waarbij goed te zien is (zeker voor de vesten, voor de broeken gaat het wat heen en weer) dat leder beter vertegenwoordigd is in de hogere veiligheidsratings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 23:41

M14

[...]

Het grote verschil is dat leer veel minder ten opzichte van je huid beweegt. En, ook al is het materiaal niet doorgesleten, kan je door dat verschuiven daar flinke wonden van krijgen.
/ervaringsdeskundige :/ , gelukkig al weer even geleden.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N5gaDUxguVRumzRUYhtNYy2lU5U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d7xRrVVf3LSyzw80Ou8itRbZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UhZwf2FIdYow8zy0mMb5-7196RE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WssjpbCYbKGNNXjmxQFVbpnW.jpg?f=fotoalbum_large

Groetjes vanaf de Rur See

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

theredone51 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:01:
[...]
Op het punt van pasvorm (strakker rond je lichaam waarbij de protectie beter op zijn plaats blijft en je minder kans hebt op scheuren) en die brand-/schaafwonden blijft een lederen pak mijns inziens toch echt beter.
Over het algemeen misschien wel, maar dat heeft alles te maken met pasvorm. Je moet sowieso een pak hebben dat goed aansluit, dan wel af te stellen is. Ik kan bij mij de mouwen op twee plaatsen smaller maken. Dat heeft alles te maken met wat je eronder draagt natuurlijk. Ik ben persoonlijk geen fan van nauwsluitende (motor)kleding. Dat heeft niet alleen te maken met mijn atletische postuur ( :+ ), maar gewoon omdat ik dat niet lekker vind zitten.

Dus ja, misschien is leer in het algemeen beter/veiliger/fijner, maar ook voor leer geldt dat je een kwaliteitspak moet hebben. En als je een kwaliteitspak van ander materiaal hebt, zal er vrij weinig verschil in zitten. Momenteel heb ik nog die Klim, maar ik ga zelf (weer) naar een BMW Atlantis. Een paar jaar geleden had ik er een, een Atlantis 2 geloof ik, voor een prikkie overgenomen van iemand die niet meer kon rijden. Geweldige pakken, van dik, stevig nubuck leer. En hydrofoob. Dus je hoeft niet meteen een regenpak aan te trekken als de sluizen open gaan. Zo'n Atlantis neemt maximaal 10% van zijn gewicht op in water, dus hij is zo weer droog ook. Ik had er toendertijd een regenoverall bij gekocht, voor die ene keer dat het echt hard regent. Dus uiteindelijk ga ik toch weer naar leer, maar mijn Klim Badlands is ook een heerlijk pak. Ik vind de Atlantis gewoon mooier dragen en beter bij de wegversperring passen. Het ziet er best casual uit, niet meteen een uitgesproken motorpak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
mphilipp schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:55:
[...]
Dus uiteindelijk ga ik toch weer naar leer, maar mijn Klim Badlands is ook een heerlijk pak. Ik vind de Atlantis gewoon mooier dragen en beter bij de wegversperring passen. Het ziet er best casual uit, niet meteen een uitgesproken motorpak.
Die Klim staat er toevallig tussen (niet al 'onze' merken zijn er terug te vinden):
https://www.motocap.com.a...ets?f%5B0%5D=brand%3AKlim
https://www.motocap.com.a...nts?f%5B0%5D=brand%3AKlim

Met 3 sterren niet slecht voor een broek (lederen broeken meegenomen), voor het vest zijn er wel betere zaken te vinden (in leder). Maar goed, uiteindelijk allemaal lekker interessant als het niet lekker zit / past / betaalbaar is / ... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

theredone51 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:03:
[...]
Die Klim staat er toevallig tussen (niet al 'onze' merken zijn er terug te vinden):
Als ik dan 1 ster zie voor breathability ga ik weer twijfelen aan die test...absolute nonsens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
mphilipp schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:08:
[...]

Als ik dan 1 ster zie voor breathability ga ik weer twijfelen aan die test...absolute nonsens.
Vents are located on the chest, sides, back and arms to allow airflow cooling in hot weather. The thermal comfort rating is based on tests of the breathability of the garment when all vents are closed. The thermal comfort of this product may be better when the vents can be opened.
Met andere woorden, ze testen met alle openingen dicht. De enige kledingstukken die dus wel goede ventilatieratings hebben zijn van het type 'doorwaai' waarbij er gaas in de kleding zit en je dus ventilatie hebt ongeacht het wel/niet openen van ritsen :) Die keuze hangt wellicht ook samen met het feit dat de fabrikanten aangeven dat de kleding 'waterdicht' is, waarbij je dan natuurlijk niet moet gaan testen met open ventilatieritsen en dergelijke :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Mijn pa (brandweerman) zegt dat het voordeel van een pak is dat ze vaak maar 1 onderdeel van de weg hoeven te halen 😂 en anders moeten ze zo zoeken naar de verschillende lichaamsdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
kneusteun schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:01:
Mijn pa (brandweerman) zegt dat het voordeel van een pak is dat ze vaak maar 1 onderdeel van de weg hoeven te halen 😂 en anders moeten ze zo zoeken naar de verschillende lichaamsdelen.
Eigelijk moet er enkel nog een sleepoog aan zoals bij auto's op het circuit _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
De 1e mooie dag van het jaar en meteen dit gebeurd:
http://www.deteyding.nl/e...-op-leidsevaart-voorhout/

Niet best hoor, vraag me af hoe het zo mis heeft kunnen gaan. Als je de foto's mag geloven is die vol achter op die hyundai geklapt

[ Voor 15% gewijzigd door g00gle op 23-02-2021 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:10
g00gle schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:04:

Niet best hoor, vraag me af hoe het zo mis heeft kunnen gaan. Als je de foto's mag geloven is die vol achter op die hyundai geklapt
Altijd zonde... Echter.. een 21-jarige die rijdt op een wat lijkt een Yamaha XJ6 met 80pk? Iets klopt daar niet aan toch? Tenzij hij een Acode80 heeft natuurlijk bedenk ik mij terwijl ik dit typ. Dan is het extra zonde, net zijn rijbewijs en dan al zo'n klapper maken...

Al denk ik dat door het onverwachte weer veel motorrijders even flink wilde uitwaaien en daardoor er veel harder gereden werd. Van het weekend ook, stond op een 80 weg stil om links af te slaan wachtend op tegemoetkomende auto's. Dacht een tegemoetkomende knuppel op een Z800 dat hij wel die 3 auto's kon inhalen daar... Kwam vervolgens met 130+ voorbij geblazen om precies voor ons weer in zijn baan te schuiven... |:( |:(

[ Voor 24% gewijzigd door Leviathius op 23-02-2021 14:28 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie

Hmmm, ik hoop dat die 21 jarige bestuurder het goed maakt. Alleen een trauma heli komt er niet voor niks bij :/

Ik wil er geen oordeel aan hangen, maar ik denk dat de steekwoorden: Overmoedig, niet opletten, lente in de kop, er wel iets mee te maken hebben, helaas.
**EDIT**
@Leviathius Dat wil ik ook zeggen, sommige machines mogen/kunnen toch teruggevoerd worden naar A2?

[ Voor 7% gewijzigd door Vuikie op 23-02-2021 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:25
Dit is niet het laatste bericht dat we gaan zien dit voorjaar.

Ik geloof dat ik nu 14 jaar motorrijd en ben er toen pas echt op gaan letten. Het eerste mooie weekend is het altijd flink raak en komt het weer uitgebreid in het nieuws.

Jonge rijders, maar ook mensen die een tijdje niet gereden hebben (zoals ikzelf..).

Dacht er zelf wel aan om een Dainese airbag vest te kopen voor de toekomst.

[ Voor 10% gewijzigd door Requiem19 op 23-02-2021 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
Het is triest, voor zover ik heb kunnen vinden is de bestuurder niet afgevoerd met de trauma. Maar er is wel een trauma arts ter plaatsen geweest. Ik hoop ook echt dat de bestuurder het goed maakt.

Afgelopen weekend zelf ook weer wezen rijden na de winterstop. Maar je komt een hoop stuntpiloten tegen. Jammer dat sommige mensen niet beseffen hoeveel kracht ze tussen hun benen hebben en dat ze niet allemaal Rossi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Laatst online: 13:04

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Opmerkelijk, bumper weinig schade, achterklep goed ingedeukt.
Vermoedelijk met hard remmen en een frontwheelie erin geklapt, maar verder op de klep omhoog geen schade zo snel te zien (ook het glas niet). Dus mogelijk niet zelf er tegen "omhoog" geklapt?

Maar ja, duidelijk niet voldoende geanticipeerd, overmoedig, en lente in de kop.....
Kan me met deze informatie niets anders bedenken

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

Requiem19 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:29:
Dit is niet het laatste bericht dat we gaan zien dit voorjaar.

Ik geloof dat ik nu 14 jaar motorrijd en ben er toen pas echt op gaan letten. Het eerste mooie weekend is het altijd flink raak en komt het weer uitgebreid in het nieuws.

Jonge rijders, maar ook mensen die een tijdje niet gereden hebben (zoals ikzelf..).

Dacht er zelf wel aan om een Dainese airbag vest te kopen voor de toekomst.
Tja een eerste zoekopdracht in een zoekmachine geeft een duidelijk overzicht. Het voorjaar geeft procentueel het grootste aantal schaden en doden.
eerste zonnige weekend van het jaar motorongeval

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
ollie1965 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:32:
Maar ja, duidelijk niet voldoende geanticipeerd, overmoedig, en lente in de kop.....
Kan me met deze informatie niets anders bedenken
De stand van de zon was met momenten ook wel erg lastig afgelopen zondag, maar niet om 12u gok ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:22
g00gle schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:31:
Het is triest, voor zover ik heb kunnen vinden is de bestuurder niet afgevoerd met de trauma. Maar er is wel een trauma arts ter plaatsen geweest. Ik hoop ook echt dat de bestuurder het goed maakt.
Dat is meestal zo hoor. De heli brengt een traumaarts omdat die bepaalde zaken mag toedienen die een ambulance arts niet mag geven volgens mij. Wat ze dan doen is de arts afzetten en zelf terugvliegen, of behandelen/stabiliseren en de patient met de ambulance naar het hospitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
ollie1965 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:36:
[...]

Tja een eerste zoekopdracht in een zoekmachine geeft een duidelijk overzicht. Het voorjaar geeft procentueel het grootste aantal schaden en doden.
eerste zonnige weekend van het jaar motorongeval
Daarom ben ik ook soort van verbaasd dat dit elk jaar weer opkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

Requiem19 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:49:
[...]

Daarom ben ik ook soort van verbaasd dat dit elk jaar weer opkomt.
Lu... gezegd, verstand komt met de jaren, niet met de leeftijd :+
Alle organisaties die met motorrijden te maken hebben waarschuwen altijd, maar ja leest die onervaren motorrijder dat, "hij die wel weet wat hij kan".
Alleen een stabiele rechterhand en ervaring (jaren, kilometers, meerdere seizoenen, weersomstandigheden) geven voldoende feedback.

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

theredone51 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:44:
[...]
Met andere woorden, ze testen met alle openingen dicht. De enige kledingstukken die dus wel goede ventilatieratings hebben zijn van het type 'doorwaai' waarbij er gaas in de kleding zit en je dus ventilatie hebt ongeacht het wel/niet openen van ritsen :) Die keuze hangt wellicht ook samen met het feit dat de fabrikanten aangeven dat de kleding 'waterdicht' is, waarbij je dan natuurlijk niet moet gaan testen met open ventilatieritsen en dergelijke :+
Nou ja...het is dus inderdaad maar hoe je test. Het geeft wel een vertekend beeld. Het probleem met ademen is altijd bij motorkleding dat het nooit genoeg is. Goretex proshell is goed water- en winddicht, maar als je flink offroad aan het rijden bent, zweet je je alsnog de peentjes. Maar dat doe je ook als je alleen een protectievest met een cross-shirt erover aan hebt. Daarvoor heb je die ventilatie openingen. Niet handig op een regenachtige dag, maar op die manier voldoet geen enkel motorpak. En leren pak is weer niet waterdicht, dus moet er een overall overheen. Ergo: testen met alles openingen dicht geeft een onevenredig 'voordeel' in die test voor leren pakken, want het lijkt dan net of ze beter ventileren.

Of alle tests die ze doen echt representatief zijn. Doordat je los op een voertuig zit, zijn er talloze varianten mogelijk. Het enige waar motorkleding echt goed in kan zijn is schuur/schaafbescherming. De impactprotectie werkt ook maar deels. Eigenlijk is het impactbescherming tegen het op de grond terecht komen; het helpt vrij weinig tegen de impact van een ander voertuig of een paal/vangrail. Ik denk dat een airbagvest daar veel beter beschermt. Motorongevallen zijn zeer complex, en ik weet eigenlijk niet eens of de testmethoden die worden toegepast echt de lading dekken. Voor auto's is het iets makkelijker, maar daar zie je nu weer dat ze auto's bouwen om de tests te passeren, wat niet altijd betekent dat ze veilig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
ollie1965 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:55:
[...]

Lu... gezegd, verstand komt met de jaren, niet met de leeftijd :+
Alle organisaties die met motorrijden te maken hebben waarschuwen altijd, maar ja leest die onervaren motorrijder dat, "hij die wel weet wat hij kan".
Alleen een stabiele rechterhand en ervaring (jaren, kilometers, meerdere seizoenen, weersomstandigheden) geven voldoende feedback.
Ik bedoel vooral dat we ons (in een topic als deze en andere fora) elk jaar weer verbazen.

Nothing new to see here, 'business as usual'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Maar het had net zo goed volgende week kunnen gebeuren.

Uiteraard krijg je na een periode van weinig/geen motorrijders in de lente (of zoveel eerder als het weer het toelaat) ineens een stijging. Alleen snap ik nooit dat ze zeggen dat mensen blijkbaar moeten wennen. Ik stapte zondag op en hoefde niet te wennen. Ik heb dat nooit eigenlijk. Ben ik nou raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Zo maak ik me zelf ook nog wel serieus zorgen om iemand in de kennissenkring. Heeft 2 jaar lang een Duke 390 gereden met code 80 en heeft sinds kort een Yamaha Tracer 900. Geen 700 want dat is minder cool dan een 900, dus uiteraard meteen een sprong van 40 naar 110(?) PK. Ik hoop dat ik geen gelijk krijg, maar met hoe hij zichzelf altijd bij alles overschat vrees ik dat dat niet lang goed gaat... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
theredone51 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:37:
[...]

De stand van de zon was met momenten ook wel erg lastig afgelopen zondag, maar niet om 12u gok ik :)
De zon staat nu de hele dag nog laag en dat zorgt toch voor slecht zichtbare situaties op de weg. En als je dan niet anticipeert of daar geen rekening mee houd maak je zo een klapper.

Op dat filmpje dat @Grubeater hier gisteren postte is bijvoorbeeld ook niet goed te zien of het stoplicht nu op rood of op groen stond. Dan is het wel nog een kwestie van niet opletten als je bijna je voorligger omver kegelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
UTwizard schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:06:
Zo maak ik me zelf ook nog wel serieus zorgen om iemand in de kennissenkring. Heeft 2 jaar lang een Duke 390 gereden met code 80 en heeft sinds kort een Yamaha Tracer 900. Geen 700 want dat is minder cool dan een 900, dus uiteraard meteen een sprong van 40 naar 110(?) PK. Ik hoop dat ik geen gelijk krijg, maar met hoe hij zichzelf altijd bij alles overschat vrees ik dat dat niet lang goed gaat... :/
Ik ben ook begonnen op een XTZ750 en R6, ging dikke prima. Niet bepaald makkelijke beginners motoren.
Je kan je immers op een 125cc net zo makkelijk doodrijden, en op een zwaardere motor houd de angst je wel in toom.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:42

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Khayma schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:43:
[...]

haha af en toe even uit je comfort zone komen is ook niet verkeerd :9.
Waarom toch altijd 'uit je comfortzone' moeten komen? Ik zit daar niet voor niks, het is daar écht lekker comfortabel namelijk!!

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
kneusteun schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:09:
[...]

Ik ben ook begonnen op een XTZ750 en R6, ging dikke prima. Niet bepaald makkelijke beginners motoren.
Je kan je immers op een 125cc net zo makkelijk doodrijden, en op een zwaardere motor houd de angst je wel in toom.
Klopt helemaal hoor, zelf ben ik ook begonnen op een ZX6R dus ik snap wat je bedoelt. Maar laat ik het zo zeggen, bij hem zie ik wel heel veel 'jeugdige overmoed' en weinig respect voor de machines waar hij op of in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Die duke is een 1-cilinder toch? Daar kan je ook al aardig gek op doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bambufan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 16:44
[...]Op de ellebogen en knieën van mijn Klim pak zit bv een structuur van hele gladde bolletjes die ervoor moeten zorgen dat ie niet meteen begint om het goretex op te slijpen. Sowieso zit op die plek een steviger materiaal op dat goretex genaaid. En eronder zit een protector, dus voordat mijn elleboog kennis maakt met het asfalt, kan ik wel even glijden.
Ik denk dat je goretex verward met de slijtvaste buitenlaag van je pak. Goretex is niet slijtvast, het is een waterdicht kunststof membraan die op of tussen de (andere) textiel- of leerlagen van je pak wordt gemonteerd.

De buitenlaag van je pak is van een extreem slijtvaste textiel gemaakt zoals Cordura en aanverwanten (in verschillende gradaties van slijtvastheid te krijgen).

Vaak zie je dat de buitenlaag van een pak in zijn geheel van Cordura wordt gemaakt, met op de meest slijtgevoelige plekken een extra laag van een nog slijtvaster materiaal als Armacor of leer. Onder het cordura zit dan een textiel binnenlaag (cordura voelt niet zo fijn op de huid) daaronder de goretex laag en een laag isolatie (al dan niet uitneembaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
Jammer, maar dan ga ik eens opzoek naar zo'n Qbag Tail 02 of 03 tas. Lijkt me een mooi formaat, niet te groot. Misschien kan ik er zelfs nog net mijn laptopje in kwijt voor het werk met een stukkie brood.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kZhzHX7IfRu_AbcXkcMXjYvBqM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p80fpSyEXiUk1qKifDwuDuaf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NK533P0ZzlyjDGBWpqMk4wWPR_k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SlLrMPwhleqgpPixgpNPhFmB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N0oyy8nkG5REFEyCXlLvu08J9xc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/19W6hJu1BLPocr1wHhlBgMMh.jpg?f=fotoalbum_large

Op tijd thuis voor de avondklok. Het had zelfs op 1 tank gekunt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
418O2 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:16:
Die duke is een 1-cilinder toch? Daar kan je ook al aardig gek op doen
Aardig gek? Die dingen zijn levensgevaarlijk 😂 met de ktm dag waren mijn eerste 500m op het achterwiel (geheel onbedoeld) die dingen wegen echt helemaal niks en dat voorwiel is alleen om hem weg te kunnen zetten 🤣

Even weer 100x props voor motor oost!!!
Kreeg bij inleveren van ktm paar sleutels toegeworpen, mocht een gloednieuwe Vstrom 1050 meenemen! Staat nu 120km op de teller met mijn rit erbij. Geen gezever of iets, alles netjes in 10sec geregeld!! Het kan dus wel motor zaken die gewoon meedenken en niet moeilijk doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
meneer deff schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:39:

[...]
https://www.4bikersandbik...-qbag/qbag-dakar-rearbag/

I took the blue pill…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Bambufan schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:19:
[...]
Ik denk dat je goretex verward met de slijtvaste buitenlaag van je pak.
Zoiets dus. Nu ik het zo lees, weet ik het inderdaad weer. Goretex is inderdaad alleen het membraan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Net even de motor gepakt voor het eerste ritje van het jaar. Was weer erg lekker om te rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:16
_eLMo_ schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:38:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Op tijd thuis voor de avondklok. Het had zelfs op 1 tank gekunt :+
Mooi weggetje. Waar ligt die?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
Icephase schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:11:
[...]

Waarom toch altijd 'uit je comfortzone' moeten komen? Ik zit daar niet voor niks, het is daar écht lekker comfortabel namelijk!!

:+
Zodat je beseft hoe comfortabel het daar eigenlijk is :+ . Nu neem je het voor lief zonder dat je weet wat je ECHT hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Voor degenen die nog wel eens in Frankrijk kwamen, filteren mag daar niet meer. Jammer weer...

Niet geheel onverwacht waren de motards daar het er niet mee eens en zijn ze massaal gaan protesteren. Misschien wel onverwacht voor Frankrijk was het een protest zonder gele hesjes en brandene auto's :+

Afbeeldingslocatie: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/crash.net/visordown.com/styles/v2_normal/s3/field/image/motorbike-protest.jpg?itok=fdbolVfH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Chakotay schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:56:
Voor degenen die nog wel eens in Frankrijk kwamen, filteren mag daar niet meer. Jammer weer...

Niet geheel onverwacht waren de motards daar het er niet mee eens en zijn ze massaal gaan protesteren. Misschien wel onverwacht voor Frankrijk was het een protest zonder gele hesjes en brandene auto's :+

[Afbeelding]
Zeker rondom Parijs was er ook geen sprake van filteren maar vooral een kwestie van doorduwen en kijken met hoeveel man je tegelijk door de file kon persen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-10 19:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

418O2 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:48:
[...]

Dat is meestal zo hoor. De heli brengt een traumaarts omdat die bepaalde zaken mag toedienen die een ambulance arts niet mag geven volgens mij. Wat ze dan doen is de arts afzetten en zelf terugvliegen, of behandelen/stabiliseren en de patient met de ambulance naar het hospitaal.
Ambulanceverpleegkundigen, in Nederland zitten er geen artsen in (standaard) ambulances.
Het Mobiel Medisch Team (MMT) bestaat uit een piloot, gespecialiseerd verpleegkundige en een gespecialiseerd arts. Vaak is dit een anesthesioloog of traumatoloog/traumachirurg.
In 10% van de gevallen gaat de patient mee met de helicopter, maar zoals je al zegt is het doel om de patient ter plekke te stabiliseren.

In Nederland vliegen er 4 helicopters:
  • Amsterdam: Lifeliner 1
  • Rotterdam: Lifeliner 2
  • Volkel: Lifeliner 3
  • Eelde: Lifeliner 4
Vuikie in "Hét grote motortopic - Deel 24": Er staan zeker 3 motoragenten bij dit ongeluk, als het er niet meer zijn. :o

@gebruikershaes: De route van @_eLMo_ staat hier.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
@Grubeater ja klok/klepel hier. En dat terwijl ik nog wel regelmatig met een piloot praat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Waaj ik betwijfel of dat veranderen met een verbod eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
@Chakotay Dat betwijfel ik ook maar het probleem wordt dus niet opgelost met dit verbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
Bedankt, dit lijkt mij een mooie grote. Bevalt hij jou goed, wat kun je er zoal in kwijt.

Denk dat ik hem maar ga bestellen.

[ Voor 15% gewijzigd door meneer deff op 23-02-2021 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
kneusteun schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:11:
[...]

Aardig gek? Die dingen zijn levensgevaarlijk 😂 met de ktm dag waren mijn eerste 500m op het achterwiel (geheel onbedoeld) die dingen wegen echt helemaal niks en dat voorwiel is alleen om hem weg te kunnen zetten 🤣
Ik kan me er wel wat bij voorstellen, mijne heeft een beetje hetzelfde temperament, alleen een cilinder en 600cc meer

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:16

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TSGvMTO_II33lcFY0NRnH0Gpzk8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xh2V0XBaDFjOHTkYzGD6ehzr.jpg?f=fotoalbum_large
Even een plaatje, omdat het kan... :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jolke
Eerste rondje van het jaar ook weer gemaakt. Nog nooit zo vroeg in het seizoen gereden. Lekker rustig op dinsdagmiddag en lekker warm met 18 graden. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_2Ivh2BT9MvHNGfJJKbM2HOpS8U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RrPAKn8Rt1UG2yA8b633qBaC.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:33
Met al die plaatjes krijg ik steeds meer spijt dat ik de motor van December t/m Februari altijd uit de verzekering heb ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Stalensnuitje schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:35:
Met al die plaatjes krijg ik steeds meer spijt dat ik de motor van December t/m Februari altijd uit de verzekering heb ;w
Dat doe ik dus nooit. Je krijgt minimale voordeel maar er wordt wel voor je bepaald wanneer je mag rijden. Meh. Dan betaal ik die 6 tientjes per jaar extra maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:33
Zo begin ik er ook over te denken idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
Stalensnuitje schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:35:
Ik zat er aan te denken om dat ook te doen, maar dat scheelde ~€10,- per jaar, ik dacht f-it... Ik wil het hele jaar rijden O-)

Ik moet bij mijn agent eens nakijken welke ik eigenlijk heb. Mijn vrouw kwam aan met: Kijk verzekeringsagent kan alles regelen voor minder en aangezien ik liever lui dan moe ben 8)7 8)

* Vuikie heeft natuurlijk wel gekeken naar wat er gedekt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Bij de knmv is het van 15 december tot 15 februari. Dat is voor mij: de feestdagen, januari en carnaval, en traditioneel komt de motor daarna weer naar buiten.

Nu sinds afgelopen december de winterstop eraf, wat er voor zorgde dat ik 20 december nog heb gereden. Daarna was het weer ruk, lag er pekel, of centimeters sneeuw. Zo gek veel verschil maakte het dus niet.
Maar vandaag ga ik wel een rondje!

Pagina: 1 ... 276 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.