Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 274 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.263 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-10 14:05
noes schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:59:
[...]

Als je naked wil kan je de BMW R1250R (of voorganger R1200R LC) eens proberen. Zelf ben ik van een supersport naar een BMW R1250RS gegaan, die is nog iets meer geschikt voor de afstanden. De MT-10 vond ik tegenvallen (motorkarakter van de crossplane, en hoog verbruik), de KTM SuperDuke R te agressief (bijna een supersport) en de S1000R niet gereden - want ik kwam van een BMW S1000RR. Ik snap trouwens niet helemaal wat met 'te verfijnd' bedoeld wordt?

De watergekoelde boxers (R1200 / 1250) zijn lekker stevig onderin, flink wat karakter, maar niet meer zo agrarisch als de oude boxers (heb ook nog een R1200RT uit 2005 - die is echt grover). BMW heeft mooie afwerking, de boxers zijn lekker wendbaar en met cardanaandrijving hoef je geen kettingonderhoud meer te doen :Y
R1250RS staat hoog op mijn wenslijst. :9 Ik rij nu nog een oude boxer RS :P

Dit weekend weer eens warm rijden. Het staat alweer te lang stil..... :/

[ Voor 3% gewijzigd door Willem30 op 16-02-2021 12:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Willem30 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:21:
[...]

R1250RS staat hoog op mijn wenslijst. :9 Ik rij nu nog een oude boxer RS :P

[...]
En terecht! Is echt een snelle en leuke alleskunner. Zo jammer dat het segment van de RS zo weinig aandacht krijgt - lijkt wel alsof alles en iedereen een SUV-motor (o.a. GS, Tracer, Multistrada, S1000/F900XR enz) moet hebben, terwijl de 'sport'-motor voor veel van die rijders eigenlijk geschikter is.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:04

mphilipp

Romanes eunt domus

noes schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:53:
[...]
En terecht! Is echt een snelle en leuke alleskunner. Zo jammer dat het segment van de RS zo weinig aandacht krijgt - lijkt wel alsof alles en iedereen een SUV-motor (o.a. GS, Tracer, Multistrada, S1000/F900XR enz) moet hebben, terwijl de 'sport'-motor voor veel van die rijders eigenlijk geschikter is.
Mwaahhh...een sport-tour misschien. Een sport motor vind ik persoonlijk veel te beperkt. Maar dat is persoonlijk. Ik reis veel met iemand achterop en ik ga er ook lekker mee op vakantie. Ik kan geen lol bedenken om een hele dag op een motor zonder fatsoenlijke windbescherming te rijden. En ik heb er ervaring mee. Met een Yamaha Tenere (1985) naar Gambia, waarbij je de eerste 2,5dag asfalt pakt naar Zuid Spanje om de oversteek naar Marokko te maken. Op zich te doen, maar leuk is anders.
En een GS(A) is een hele fijne all-round motor. Het ziet eruit als een SUV, maar je kunt er bijzonder comfortabel op touren, sportief mee rijden als het moet en als je wilt, een stuk TET meepikken. Nu krijgen veel GS rijders gezeik omdat ze alleen maar naar de Starbucks rijden en niet het terrein in gaan, maar dat is alleen maar jaloezie. De capaciteiten van zo'n machine geven je de mogelijkheid om vrijwel overal heen te gaan. Behalve extreem terrein natuurlijk, maar de motoren die dát kunnen, zijn weer geen fijne reismachines.

Nee, zo'n GS of die Guzzi van Bommes zijn machines waarmee je juist lekker flexibel bent. En in zo'n GS zit voldoende acceleratie en de wegligging is dankzij de voorwielophanging perfect. Ding is niet uit balans te brengen. Met een sportmachine is het leuk een toertochtje maken, maar na een volle dag rijden, weet je de volgende dag nog steeds wat je gedaan hebt. En meestal is de windbescherming pet, dus je zit lekker wind te vangen. Wel lekker skeuren natuurlijk, dat is geweldig op zo'n machien.

Maar dit zijn mijn persoonlijke overwegingen. Iedereen maakt zijn eigen. Echter, als je zegt dat een bepaald type machien beter geschikt is voor een grote groep, pak dan een machine die flexibeler is. Ik zeg altijd dat ik om mijn droommachine te hebben de loterij moet winnen. Ik kan dan een stuk of 6 motoren kopen, voor elke bui eentje. Net als dat het perfecte motorpak niet bestaat, bestaat de perfecte motor ook niet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-10 09:28
Nu krijgen veel GS rijders gezeik omdat ze alleen maar naar de Starbucks rijden en niet het terrein in gaan, maar dat is alleen maar jaloezie. De capaciteiten van zo'n machine geven je de mogelijkheid om vrijwel overal heen te gaan. Behalve extreem terrein natuurlijk, maar de motoren die dát kunnen, zijn weer geen fijne reismachines.
Dat is ook omdat van de GS rijders die ik ken 75% huisarts is en inderdaad niet naast het asfalt is geweest..
Dus ja de motor kan het, maar de rijders die het kunnen en kunnen betalen die zijn denk ik op 1 hand te tellen.

En wat betreft je wind bescherming verschilt dat gigantisch per fiets en persoon.
Mijn africa twin geeft mij meer last van de wind dan mijn naakte ktm.

Kortom alles zoals je zegt is alles relatief, en verschilt per persoon ook vanwege lengte natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:37
Wow zo veel reacties. Heb ze allemaal bekeken en ik merk aan mezelf dat ik heel erg naar de Italianen neig qua looks met hier en daar een Japanner of Amerikaan die wel ok is. De Duits sprekende tweewielers heb ik niet echt iets mee ook al zijn ze misschien geschikter.
Het is een beetje als vrouwen voor mij. De knappe blonde Zweedse kan je op toeren en een lange relatie mee hebben, maar ik heb liever een Zuid-Amerikaanse voor de korte ritjes zeg maar ook al is ze te temperamentvol en niet zo praktisch.
Nou wil ik een mix dus eigenlijk een Zuid-Amerikaanse tour versie. En dat is erg lastig.

Tot nu toe het lijstje:
Monster 1200
Yammy MT-10
MotoGuzzi v9
Indian FTR1200 (miss iets buiten het budget)
Multistrada 1200 (misschien, maar vond ik niet heel bijzonder rijden)

[ Voor 4% gewijzigd door gebruikershaes op 16-02-2021 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Dat zijn best verschillende fietsen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
kneusteun schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:16:
Dat zijn best verschillende fietsen....
Hoezo? 2 wielen, stuur, zadel en een motor 😂

I took the blue pill…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:17

Vrijdag

De Zwarte

gebruikershaes schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:06:
Wow zo veel reacties. Heb ze allemaal bekeken en ik merk aan mezelf dat ik heel erg naar de Italianen neig qua looks met hier en daar een Japanner of Amerikaan die wel ok is. De Duits sprekende tweewielers heb ik niet echt iets mee ook al zijn ze misschien geschikter.
Het is een beetje als vrouwen voor mij. De knappe blonde Zweedse kan je op toeren en een lange relatie mee hebben, maar ik heb liever een Zuid-Amerikaanse voor de korte ritjes zeg maar ook al is ze te temperamentvol en niet zo praktisch.
Nou wil ik een mix dus eigenlijk een Zuid-Amerikaanse tour versie. En dat is erg lastig.

Tot nu toe het lijstje:
Monster 1200
Yammy MT-10
MotoGuzzi v9
Indian FTR1200 (miss iets buiten het budget)
Multistrada 1200 (misschien, maar vond ik niet heel bijzonder rijden)
Nuja, dan maar een topkoffer op een MV Agusta Brutale RR monteren.

Zeg maar een latina met een kruiwagen. Nog steeds fel en enigszins praktisch.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:06
Als ik nu zomaar een naked mocht kiezen dan zou ik voor de Aprilia V4 1100 Factory gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/853iAgLtk8KXkNzpHjOKH2rhORw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CMM3KMcDQmltudCPP2JxOnMK.png?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door cyntax op 16-02-2021 20:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:22
cyntax schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:58:
[...]

Als ik nu zomaar een naked mocht kiezen dan zou ik voor de Aprilia V4 1100 Factory gaan.

[Afbeelding]
Ze proberen het niet eens meer he? Dit is gewoon een supersport zonder ruitje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dier
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:28
cyntax schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:58:
[...]

[Afbeelding]
Heel mooi apparaat, maar wel een verdomd dun lijntje tussen SS en naked :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:06
Kan kloppen :p, ik zou ook eerder een rsv4 racer halen dan een naked, maar als het dan toch moet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

@lolgast @timmie271 Mijn Buell is verkocht, dus ik mag van het lijstje geschrapt worden. Voorlopig komt er nog geen opvolger, maar wanneer die er wel is meld ik me weer.

[ Voor 4% gewijzigd door SpongeRob op 17-02-2021 13:03 ]

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-10 08:32
Voor degenen die nog af moeten rijden, het CBR is er eindelijk achter dat je bij een motorexamen niet naast de examinator in de auto zit. Vanaf volgende week kan het weer :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincm
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:04
Vincm schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:57:
Het is gelukt! Was wat gepriegel, maar toch.

Aan de benzine die er uit lekte te zien (ik had even een boterhamzakje om de loze slangetjes gedaan, haal ik er bij het schoonmaken pas af) zit er genoeg rotzooi in, dus ik ben benieuwd wat ik tegen ga komen.
Is even geleden, maar het schoonmaken van de carburateur heeft niet geholpen. Hij wilt nog steeds niet aanslaan. De volgende stap in mijn lijstje is dan de bougiedop vervangen (ook al zag ik gewoon vonkjes). 't Is dat het geen lekker rijweer is en dat het niet zo'n haast heeft maar leuk is het niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mphilipp schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:50:
[...]

Mwaahhh...een sport-tour misschien. Een sport motor vind ik persoonlijk veel te beperkt. Maar dat is persoonlijk. Ik reis veel met iemand achterop en ik ga er ook lekker mee op vakantie. Ik kan geen lol bedenken om een hele dag op een motor zonder fatsoenlijke windbescherming te rijden. En ik heb er ervaring mee. Met een Yamaha Tenere (1985) naar Gambia, waarbij je de eerste 2,5dag asfalt pakt naar Zuid Spanje om de oversteek naar Marokko te maken. Op zich te doen, maar leuk is anders.
En een GS(A) is een hele fijne all-round motor. Het ziet eruit als een SUV, maar je kunt er bijzonder comfortabel op touren, sportief mee rijden als het moet en als je wilt, een stuk TET meepikken. Nu krijgen veel GS rijders gezeik omdat ze alleen maar naar de Starbucks rijden en niet het terrein in gaan, maar dat is alleen maar jaloezie. De capaciteiten van zo'n machine geven je de mogelijkheid om vrijwel overal heen te gaan. Behalve extreem terrein natuurlijk, maar de motoren die dát kunnen, zijn weer geen fijne reismachines.

Nee, zo'n GS of die Guzzi van Bommes zijn machines waarmee je juist lekker flexibel bent. En in zo'n GS zit voldoende acceleratie en de wegligging is dankzij de voorwielophanging perfect. Ding is niet uit balans te brengen. Met een sportmachine is het leuk een toertochtje maken, maar na een volle dag rijden, weet je de volgende dag nog steeds wat je gedaan hebt. En meestal is de windbescherming pet, dus je zit lekker wind te vangen. Wel lekker skeuren natuurlijk, dat is geweldig op zo'n machien.

Maar dit zijn mijn persoonlijke overwegingen. Iedereen maakt zijn eigen. Echter, als je zegt dat een bepaald type machien beter geschikt is voor een grote groep, pak dan een machine die flexibeler is. Ik zeg altijd dat ik om mijn droommachine te hebben de loterij moet winnen. Ik kan dan een stuk of 6 motoren kopen, voor elke bui eentje. Net als dat het perfecte motorpak niet bestaat, bestaat de perfecte motor ook niet.
Met sport-motor bedoel ik juist het segment van de R1250RS, Fazer, VFR800 etc., dus *niet* de supersports. Veelzijdig, bedoeld voor op de weg. De GS, XR, tracers etc zijn door hun brede sturen juist minder stabiel, en qua comfort vergelijkbaar. Vooral in snellere bochten vind ik zo'n breed stuur erg wankel voelen.

En om mijn punt bij te zetten: De RS is nu ook populair als RT-light, zet er stuurverhogers en een comfortzadel op en je hebt een lichte tourmachine. Met sportzadel en Remus dempertje heb ik de mijne juist weer sportiever gemaakt. Todo: sportievere banden en een korter windscherm.

Enne: Ik ben zeker niet jaloers op de GS-rijders, anders had ik wel een R1250GS gekocht ipv een R1250RS 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:59
noes schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 23:17:
[...]

Met sport-motor bedoel ik juist het segment van de R1250RS, Fazer, VFR800 etc., dus *niet* de supersports. Veelzijdig, bedoeld voor op de weg.
Is dat niet gewoon het sport-touring segment?

Ik heb zelf nog een 'oude' boxer (R1100RT) en ondanks dat dat toch echt gewoon een toerfiets is kan je ook daarmee (achtervering op de hoogste stand, zadel een standje lager) heel behoorlijk 'sportief' rijden. Uiteindelijk blijft het de combinatie van bestuurder en motor die bepaald wat het op de weg (of daarbuiten) doet :) Genoeg mensen die met een R1 niets kunnen en ook genoeg andere mensen die met een GS500 / Goldwing/ ... iedereen zoek rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 07:43
Chakotay schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:05:
Voor degenen die nog af moeten rijden, het CBR is er eindelijk achter dat je bij een motorexamen niet naast de examinator in de auto zit. Vanaf volgende week kan het weer :)
Ja goed nieuws. Een dag na de lockdown had ik mijn AVB, en half januari theorie :| .
AVB staat nu geplanned 1e week maart. Maar hoe ik nog mijn theorie moet halen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

theredone51 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 07:12:
[...]

Is dat niet gewoon het sport-touring segment?

Ik heb zelf nog een 'oude' boxer (R1100RT) en ondanks dat dat toch echt gewoon een toerfiets is kan je ook daarmee (achtervering op de hoogste stand, zadel een standje lager) heel behoorlijk 'sportief' rijden. Uiteindelijk blijft het de combinatie van bestuurder en motor die bepaald wat het op de weg (of daarbuiten) doet :) Genoeg mensen die met een R1 niets kunnen en ook genoeg andere mensen die met een GS500 / Goldwing/ ... iedereen zoek rijden.
Ja zo wordt het ook wel genoemd, hoewel ook weer verwarrend: waar hoort bijv de RT? Is wel een echte tourmotor, maar niet zo zwaar als bijv de LT, Goldwing etc.

De klassieke benaming voor motoren zoals ik die opsomde is gewoon sport. Anders had de supersport geen supersport hoeven heten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-10 12:21
Kalevandaal schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 07:23:
[...]

Ja goed nieuws. Een dag na de lockdown had ik mijn AVB, en half januari theorie :| .
AVB staat nu geplanned 1e week maart. Maar hoe ik nog mijn theorie moet halen :?
Theorie is niet nodig voor AVB toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-10 16:32
Het type motor ligt uiteraard aan je gebruik. Voor mij heb ik gemerkt dat ik liever een motor heb die dan optisch niet helemaal voldoet maar waar ik wel makkelijk een hele dag mee kan sturen.

In het verleden een K75 omgebouwd tot Cafe racer, zag er heel gaaf uit en was ok voor te rijden. Maar na een dag sturen wist je wat je gedaan had. Daar had ik uiteindelijk minder plezier aan dan een motor waar je de hele dag op kan zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Kortom, je hebt nooit genoeg aan 1 motor O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Daarom heb ik er ook 3 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:35
[...]

Met sport-motor bedoel ik juist het segment van de R1250RS, Fazer, VFR800 etc., dus *niet* de supersports. Veelzijdig, bedoeld voor op de weg. De GS, XR, tracers etc zijn door hun brede sturen juist minder stabiel, en qua comfort vergelijkbaar. Vooral in snellere bochten vind ik zo'n breed stuur erg wankel voelen.

En om mijn punt bij te zetten: De RS is nu ook populair als RT-light, zet er stuurverhogers en een comfortzadel op en je hebt een lichte tourmachine. Met sportzadel en Remus dempertje heb ik de mijne juist weer sportiever gemaakt. Todo: sportievere banden en een korter windscherm.

Enne: Ik ben zeker niet jaloers op de GS-rijders, anders had ik wel een R1250GS gekocht ipv een R1250RS 8)7
IMHO: als je er fabriek af (top)koffers bij kunt krijgen dan is het een sport-tour motor :+

100-150PK volle kuip: sport*
150-200PK volle kuip: supersport (of een pk-gewichtsverhouding van 1:1)
200PK+ volle kuip : hypersport

*tenzij er dus fabriek-af (top)koffers voor te krijgen zijn, al dan niet in kleur :P

[ Voor 10% gewijzigd door SniperGuy op 17-02-2021 09:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theredone51
noes schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:15:
[...]

Ja zo wordt het ook wel genoemd, hoewel ook weer verwarrend: waar hoort bijv de RT? Is wel een echte tourmotor, maar niet zo zwaar als bijv de LT, Goldwing etc.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_HsjBbn6XqHXImA9zgg0OATJNVE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wGX8SnAeDRDrbdoZqrxT6Ktq.jpg?f=user_large
http://www.vanollefen.nl/afkorting.htm

De 'reis-tour' klasse dus, aldus herr BMW :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:35
Hahaha RS, Reise ip Race. Ik heb weer wat olie om op dat BMW vuur te gooien >:) >:) >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theredone51
SniperGuy schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:09:
[...]

Hahaha RS, Reise ip Race. Ik heb weer wat olie om op dat BMW vuur te gooien >:) >:) >:)
Een RT durven ze ook nog wel eens een 'Rentner Tourer' (Rentner = gepensioneerde, voor de mensen die geen Duits hebben gehad op school) te noemen, maar dat zegt meer iets over de mensen die er mee rijden dan de klasse van de motor :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:18
roda_djavulen schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:35:
[...]

Als je al een autorijbewijs hebt, niet, inderdaad:
Bron: CBR

1. Voor het examen

Op het examenterrein maak je kennis met de examinator. Die legt uit hoe je motorexamen verloopt, stelt vragen over de kentekenbewijzen en controleert:

je identiteitsbewijs;
of je bent geslaagd voor je theorie-examen motor in het afgelopen anderhalf jaar of dat je een geldig rijbewijs voor auto of motor (geschakeld of automaat) bij je hebt.
Heb je geen geldige theorie voor de motor?
Dan mag je toch motorexamen voertuigbeheersing (AVB) doen als je beschikt over een geldig autorijbewijs of een motorrijbewijs voor A1, A2 of A, dat is afgegeven in Nederland; of een geldig EU- of EER-rijbewijs voor auto of motor.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:41
Hoe zit het dan met de RR? Reise Reise?
En de XR?? eXtrem Reise?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 08-10 10:48
Rammstein zingt dus over BMW in Reise, Reise. Goed om te weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
DrivinUCrazy schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:33:
[...]

Hoe zit het dan met de RR? Reise Reise?
En de XR?? eXtrem Reise?
Waarschijnlijk wilden ze de RR eigenlijk RS noemen (RennSport), maar dat bestond al, dus maakten ze er maar RR van ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:34
SniperGuy schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:01:
[...]

IMHO: als je er fabriek af (top)koffers bij kunt krijgen dan is het een sport-tour motor :+

*tenzij er dus fabriek-af (top)koffers voor te krijgen zijn, al dan niet in kleur :P
Mijn motor heeft maar 80 pk.. welke categorie val ik.. :o :o

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Bommes schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:48:
[...]

Mijn motor heeft maar 80 pk.. welke categorie val ik.. :o :o
Brommer :+

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Lekkende motor.... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Onsportieve italiaan

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@Jolke Iemand die de verwijzing snapt. :P

Ik denk dat RR ook verwijst naar de aanduiding bij andere merken zoals bijvoorbeeld bij Honda. En naar Acda en de Munnik natuurlijk. Renn Lenny, Renn!!

Gisteravond heb ik nog wat routes bij elkaar zitten klikken voor komend weekend. Pure rijtijden van 6 uur bijvoorbeeld (volgens de routeplanners dan). Komt mijn vriendin met de opmerking dat ze zaterdag wel mee kan, maar omdat ze het niet gewend is, lijkt een rijtijd van 4,5 uur beter te passen. Vanavond maar weer iets nieuws in elkaar draaien. Maar dat is nog best lastig om in Nederland wat leuke achterafweggetjes te vinden, en niet dé klassieke dijkjes te pakken. Om de simpele reden dat het daar straks krioelt van de wandelaars en fietsers.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Wordt er in Nederland aan de grens gecontroleerd eigenlijk? In Duitsland wordt voor zover ik weet alleen (nog) aan de zuid/oost grens gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10 09:48
Jolke schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:25:
Wordt er in Nederland aan de grens gecontroleerd eigenlijk? In Duitsland wordt voor zover ik weet alleen (nog) aan de zuid/oost grens gecontroleerd.
Twee weken geleden niet. Overigens zijn er zoveel grensovergangen dat controleren niet te doen is. Wel goed kijken naar de regels per deelstaat. NRW mag je in en uit als je binnen 24 uur weer weg bent. De vraag is wel of de Polizei akkoord gaat met een plezierritje als argument ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Controle? Op wat? Er gaan hier 100 tal wegen de grens over en het stikt hier van de Duitsers... is echt 0 controle volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SniperGuy schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:01:
[...]

Vermogen heeft toch niks te maken met 'sport'-gehalte? Een BMW K1600GTL heeft 160pk, maar is toch geen sportmotor. En koffers ook niet, voor de R1250R en MT-10 kan je ook koffers krijgen, af-fabriek. Toch allebei nakeds.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LtuvyZFSgDt6ZHYBpn30eD8qQ-w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MpXVXPCBGcSUoIeB0qwKDmup.png?f=fotoalbum_large

Bron: BMW-motorrad.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
kneusteun schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:29:
Controle? Op wat? Er gaan hier 100 tal wegen de grens over en het stikt hier van de Duitsers... is echt 0 controle volgens mij.
De kleinere grensovergangen zijn dus geen probleem. Dan zijn dagritjes over de grens met meebrengen van een thermoskan en boterhammetjes dus mogelijk. :Y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-10 16:35

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Afbeeldingslocatie: https://www.loesje.nl/wp-content/uploads/2021/01/2020-02-17-768x1024.jpg

Kijk ook Loesje weet waar het over gaat, bochtenwerk. Rechtuit gassen kan (bijna) iedereen :+

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01:13

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

ephymerous schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:28:
[...]
Twee weken geleden niet. Overigens zijn er zoveel grensovergangen dat controleren niet te doen is. Wel goed kijken naar de regels per deelstaat. NRW mag je in en uit als je binnen 24 uur weer weg bent. De vraag is wel of de Polizei akkoord gaat met een plezierritje als argument ;)
Grensverkeer tussen NL en NRW of Nedersaksen is idd vrij, bijvoorbeeld voor boodschappen, tanken of zelfs de kapper ;) , je mag alleen niet langer dan 24 uur blijven, dus weekendje weg naar Eifel of Sauerland is nog even onmogelijk.

@Jolke is "toeristisch rijden" wel toegestaan binnen Duitsland, of scheelt dat per deelstaat?

Naar België rijden is ook mogelijk, de grensovergangen zijn nu niet dicht zoals een jaar geleden. Maar er wordt wel extra gepatrouilleerd en als de politie je aanhoudt en je hebt geen echte "dringende reden" om er te rijden kost je dat €250+ 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Verschillend. In sommige deelstaten mag je niet verder dan 15 km van je huis zijn, in Beieren is niet toegestaan om te rijden zonder geldige reden (boodschappen, noodzakelijk familiebezoek,...)

https://www.adac.de/news/corona-motorrad/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Afgelopen maandag vanuit de Achterhoek door Duitsland naar Limburg gereden maar niets gezien dat op een controle lijkt.
Jolke schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:55:
Verschillend. In sommige deelstaten mag je niet verder dan 15 km van je huis zijn, in Beieren is niet toegestaan om te rijden zonder geldige reden (boodschappen, noodzakelijk familiebezoek,...)

https://www.adac.de/news/corona-motorrad/
Ik doe mijn boodschappen altijd bij de Rewe in Berchtesgaden O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Waaj op 17-02-2021 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Het mag nogal duidelijk zijn dat we momenteel niet gewenst zijn in het buitenland. Dus ik ga momenteel de grens niet over voor plezier, en velen met mij.
Het grote verschil in regeltjes overal zorgt er ook voor dat ik momenteel geen risico neem.

Dus dan maar eens een route binnendoor om een visje te gaan eten in Harderwijk of zo. Met Maastricht als vertrekpunt kun je dan alsnog een hele dag rijden. :)
Geen zorgen, zodra het weer mag ga ik weer als vanouds naar België, Duitsland en Luxemburg. Ik heb al weer een paar routes in die richting klaarstaan om te gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Luxemburg zou leuk zijn om de grens over te kunnen, maar ik heb nog genoeg routes voor hier in Duitsland. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Het zit hier vol met Duitsers in de binnenstad etc. geen idee waarom, maar dan lijkt me een stukje door Duitsland rijden met je helm op ook geen issue. Het hoeft ja immers niet van 1 kant te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Je wordt er alleen makkelijk uitgepikt met je gele kentekenplaat. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Jolke schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:26:
Je wordt er alleen makkelijk uitgepikt met je gele kentekenplaat. O-)
Maar dat is geen issue toch? ik zie hier dus ook belachelijk veel witte platen..
En ik zie nergens staan bij de grens dat ik er niet over mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

kneusteun schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:00:
[...]

Maar dat is geen issue toch? ik zie hier dus ook belachelijk veel witte platen..
En ik zie nergens staan bij de grens dat ik er niet over mag.
Volgens mij (let op: ik weet het dus niet zeker) is klein grensverkeer naar Duitsland toegestaan. Je mag wel de grens over, zolang je maar niet overnacht.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-10 13:51
Jolke schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:25:
Woon hier aan de A12. Daar word niet gecontroleerd. De enige controles die ze houden zijn de controles die NL naar DE doorspeelt voor verdachte personen. Maar dat deden ze voor Corona ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mmm * ToolkiT zegt maar niks over het vermogen van mijn italiaan ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +11 Henk 'm!
btw voor de lui die de long way up hebben gezien.. wat Ewan overkwam, gebeurde mij ook..
Dochter met nagelak alert!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr8-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/150988424_10165037654815088_8760399839570983570_o.jpg?_nc_cat=100&ccb=3&_nc_sid=dbeb18&_nc_eui2=AeHBtT2Ysorb9YUrD_dzVBVmKpo8-Ely3UMqmjz4SXLdQ9J4JuoXadNfAliILTp5G0U&_nc_ohc=V636aSdTS1kAX8nerKk&_nc_ht=scontent-lhr8-1.xx&oh=979e7058cd6e1d7002529a448f5d68d2&oe=6050FEAB
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr8-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/150690189_10165037818830088_9167405734983725419_o.jpg?_nc_cat=105&ccb=3&_nc_sid=dbeb18&_nc_eui2=AeHtR5X4y0StsqGTrKRTamz5vmcg-6gXBNO-ZyD7qBcE04xB3W2CuDRK8VTM57zRjv4&_nc_ohc=Tdf3e8c5qDcAX8Vkpdu&_nc_ht=scontent-lhr8-2.xx&oh=e03bdbf87f6cf72bf784199b818d0cf0&oe=6053B115
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lht6-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/150210591_10165037849375088_9176583300554862096_o.jpg?_nc_cat=103&ccb=3&_nc_sid=dbeb18&_nc_eui2=AeF99esWbLNY-Cu89XmtW4EShHQseLP2r8mEdCx4s_avyf2E8mQcFRbljOoDILpoqdU&_nc_ohc=ALsWBXWsW5AAX-Yh5uB&_nc_ht=scontent-lht6-1.xx&oh=9ba59ebcd3bc38489ff23353a2ab0ff0&oe=60523C66

:o :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ben laatst nog per ongeluk via het bos de grens overgestoken al wandelend, viel me opeens op dat de verkeersborden "anders" waren....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
kneusteun schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:04:
Ben laatst nog per ongeluk via het bos de grens overgestoken al wandelend, viel me opeens op dat de verkeersborden "anders" waren....
Dat zou geen probleem moeten zijn, ik begreep tenminste van provincie antwerpen dat ze niet op de heide wandelaars gaan staan controleren die per ongeluk een stukje de grens over steken.
Voor grensgebied bewoners is men sowieso soepeler, alles is natuurlijk zo verweven.

Met je motor "per ongeluk" de ardennen inrijden is dan natuurlijk weer iets anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 08-10 19:25
Hier in Dinxperlo rijdt wel veel politie rond de afgelopen maanden, zowel Nederlandse als Duitse (de grens loopt dwars door het dorp), maar ik heb tot nu toe nog niet gezien dat er actief mensen worden gecontroleerd. Mijn vriendin rijdt iedere dag de grens over naar haar werk in Bocholt en ze heeft dan ook een Grenzpendler-Schein en een ondertekend document van het Bundesland NRW, maar ze is nog niet een keer gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
UTwizard schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:17:
Hier in Dinxperlo rijdt wel veel politie rond de afgelopen maanden, zowel Nederlandse als Duitse (de grens loopt dwars door het dorp), maar ik heb tot nu toe nog niet gezien dat er actief mensen worden gecontroleerd. Mijn vriendin rijdt iedere dag de grens over naar haar werk in Bocholt en ze heeft dan ook een Grenzpendler-Schein en een ondertekend document van het Bundesland NRW, maar ze is nog niet een keer gecontroleerd.
Ja hier bij Enschede kan je letterlijk gewoon in en uit rijden, zelfs tijdens lockdown (hier en Oostenrijk) zijn wij nog van Enschede naar Wenen gereden voor een klus, niet 1x aangehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Small world! ik kom elk jaar een paar keer in Dinxperlo (heb schoonfamilie in Breedenbroek), die stepen over de weg met de grenslijn vind ik altijd erg grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ben vorige week naar Hamburg op en neer gereden met Nederlandse platen. Geen 1x aangehouden.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:12
Ze zullen toch neem ik aan ook niet Gestapo-style alle buitenlanders gaan staan controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Als je in het weekend met een motor gaat is de kans dat het een plezieruitje betreft wel ietsje groter dan door de week in het woon-werk verkeer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Je zou toch ook denken dat het Oostenrijk in Lockdown dan bij de grens ook een check deed, maar nee gewoon met de bakwagen de grens over.
En in het Centrum van Wenen kon men gewoon eten halen etc. Ik denk dat het afschrikkende effect groot genoeg is voor veel mensen om maar niet de grens over te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:12
kneusteun schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:45:
Je zou toch ook denken dat het Oostenrijk in Lockdown dan bij de grens ook een check deed, maar nee gewoon met de bakwagen de grens over.
En in het Centrum van Wenen kon men gewoon eten halen etc. Ik denk dat het afschrikkende effect groot genoeg is voor veel mensen om maar niet de grens over te gaan.
Nou ja, met een boete van ruim 2 rooitjes is het risico natuurlijk ook wat groter... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:45:
Dan heb je geluk gehad. Een collega van mij heeft 8 uur bij de Oostenrijkse (Oostenrijk > Duitsland) grens gestaan voor hij door kon. Misschien maakt het ook uit welke grensovergang je hebt, hij kwam uit Italië dus zal hij ergens in Tirol de grens zijn overgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
We hadden een brief mee van de minister van Cultuur van Oostenrijk dus als we aangehouden werden konden we die schijnbaar tonen.
Maar is dus nooit nodig geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
De GS, XR, tracers etc zijn door hun brede sturen juist minder stabiel, en qua comfort vergelijkbaar. Vooral in snellere bochten vind ik zo'n breed stuur erg wankel voelen.
Nou ben ik geen scheurder, maar ik heb echt nog nooit last gehad van instabiliteit op de GS. In de Alpen zaten we geregeld groepjes met supersports te pesten door ze steeds op de hielen te zitten. Maar goed, misschien is het een gevoel dat de een heeft en de ander niet.
Mij te sportief. Ik heb gewoon graag een beetje machine onder mijn kont waar ik van alles mee kan nemen. Geen sportzadeltjes of sportruitjes. Ik weet nog dat ik met mijn RT ooit eens de hele dag in een moesson heb gereden. Lekker achter die ruit verstoppen (hielp ook niet echt op den duur... :+ ) Maar daarom zeg ik ook: het is een persoonlijke keuze. Ik moet geen brommertje. Mijn punt was nou juist dat jij beweerde dat een sportmachine een betere keuze zou zijn. Nou ja...ik zeg dat ik dat anders zie.
Ik zei ook niet dat jij jaloers was. Ik zei dat er heel veel mensen op een of andere manier commentaar hebben op een GS. Waarschijnlijk omdat het de populairste machine is en je 'm overal ziet. Daar nemen op een of andere manier een hoop mensen aanstoot aan. En als dan ook nog een GS bezitter niet in de modder gaat klooien, is het helemaal niets. Nou ja...dat snap ik dan weer niet. Waarom zou een GS bezitter de modder in moeten? Moet een R1 rijder persé het circuit op? Dus daarom zei ik dat het waarschijnlijk jalouzie is. Maar dat was niet op jou gericht, maar gewoon op de mensen die het op een of andere manier nodig vinden om op een GS af te geven, alleen maar omdat het een populaire machine is. Voor sommigen is het blijkbaar belangrijk ofzo. Ik vind het maar kinderachtig.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vuikie
  • Laatst online: 07:39
Het ziet er voor aanstaande weekend goed uit qua weer. Ik denk dat ik mijn R1150GS(Wat ik trouwens een hele stabiele machine vind) maar eens uit de opslag halen. Nieuwe hoes is besteld(Vorige is gescheurd) dus dan kan ie weer in de tuin staan ritjes gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
mphilipp schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:57:
[...]
...Dus daarom zei ik dat het waarschijnlijk jalouzie is. Maar dat was niet op jou gericht, maar gewoon op de mensen die het op een of andere manier nodig vinden om op een GS af te geven, alleen maar omdat het een populaire machine is. Voor sommigen is het blijkbaar belangrijk ofzo. Ik vind het maar kinderachtig.
GS: mooie fiets, maar ze zouden dat paralever en telelever gebeuren als optie moeten hebben ipv als de standaard. Persoonlijk natuurlijk, maar ik kreeg teveel een Citroën DS (Snoek) gevoel.

I took the blue pill…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:49
Zaterdag nieuwe bandjes (s22), precies op tijd zo te zien. Zondag weer eens een rondje rijden :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
FBTN schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:59:
[...]

GS: mooie fiets, maar ze zouden dat paralever en telelever gebeuren als optie moeten hebben ipv als de standaard. Persoonlijk natuurlijk, maar ik kreeg teveel een Citroën DS (Snoek) gevoel.
Dan moet je toch de schokbrekers afstellen of vernieuwen. Ook een paralever kan zo hard staan als een spijkerbed...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mphilipp schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:57:
[...]

Nou ben ik geen scheurder, maar ik heb echt nog nooit last gehad van instabiliteit op de GS. In de Alpen zaten we geregeld groepjes met supersports te pesten door ze steeds op de hielen te zitten. Maar goed, misschien is het een gevoel dat de een heeft en de ander niet.

[...]

Mij te sportief. Ik heb gewoon graag een beetje machine onder mijn kont waar ik van alles mee kan nemen. Geen sportzadeltjes of sportruitjes. Ik weet nog dat ik met mijn RT ooit eens de hele dag in een moesson heb gereden. Lekker achter die ruit verstoppen (hielp ook niet echt op den duur... :+ ) Maar daarom zeg ik ook: het is een persoonlijke keuze. Ik moet geen brommertje. Mijn punt was nou juist dat jij beweerde dat een sportmachine een betere keuze zou zijn. Nou ja...ik zeg dat ik dat anders zie.

[...]

Ik zei ook niet dat jij jaloers was. Ik zei dat er heel veel mensen op een of andere manier commentaar hebben op een GS. Waarschijnlijk omdat het de populairste machine is en je 'm overal ziet. Daar nemen op een of andere manier een hoop mensen aanstoot aan. En als dan ook nog een GS bezitter niet in de modder gaat klooien, is het helemaal niets. Nou ja...dat snap ik dan weer niet. Waarom zou een GS bezitter de modder in moeten? Moet een R1 rijder persé het circuit op? Dus daarom zei ik dat het waarschijnlijk jalouzie is. Maar dat was niet op jou gericht, maar gewoon op de mensen die het op een of andere manier nodig vinden om op een GS af te geven, alleen maar omdat het een populaire machine is. Voor sommigen is het blijkbaar belangrijk ofzo. Ik vind het maar kinderachtig.
Ik ga het nog één keer proberen mijn punt überhaupt duidelijk te maken: veel mensen die een GS, Tracer / Versys etc kiezen, willen een tourmotor maar dan wat sportiever. En dan is een RS / Fazer / VFR (etc) een logischer keus. Om het met auto's te zeggen: Dat is een BMW 7-serie te onsportief vinden, dus dan maar een X5 kopen. De 5-serie is dan logischer.

Overigens: ik betwist nergens dat een GS, Versys of Tracer (of wat voor "suv"-motor dan ook) een sléchte motor is. Ik vind het gewoon jammer dat het oude sport/sport-tour segment op sterven-na-dood is - en dat lijkt mij onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

noes schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:00:
[...]
Overigens: ik betwist nergens dat een GS, Versys of Tracer (of wat voor "suv"-motor dan ook) een sléchte motor is. Ik vind het gewoon jammer dat het oude sport/sport-tour segment op sterven-na-dood is - en dat lijkt mij onterecht.
Maar ja...je kunt nu eenmaal niet voor anderen beslissen. Alles gaat met golfbewegingen. En elk type motor/auto/fiets/televisie heeft zijn tijdperk. Dingen komen en gaan. Over 20 jaar ziet de markt er weer anders uit. Ik vind dat ik voor mijzelf altijd de juiste brommerd gekozen heb. Wie weet rijdt iedereen dan ineens op choppers ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mphilipp schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:31:
[...]

Maar ja...je kunt nu eenmaal niet voor anderen beslissen. Alles gaat met golfbewegingen. En elk type motor/auto/fiets/televisie heeft zijn tijdperk. Dingen komen en gaan. Over 20 jaar ziet de markt er weer anders uit. Ik vind dat ik voor mijzelf altijd de juiste brommerd gekozen heb. Wie weet rijdt iedereen dan ineens op choppers ofzo.
Dat wil en hoef ik ook niet: ik wil graag een goede sportmotor. En dan ben ik blij dat de R1250RS en de KTM SuperDuke GT er zijn, want verder is het segment dood :N

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 19:21
Als het weer een beetje meezit ga ik gewoon ik m'n buiten slapende B12 dit weekend weer eens uitlaten, zoals vorige week vrijdag net voor de vrieskoude nog gedaan heb 8)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04:16
noes schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:00:
[...]

Ik ga het nog één keer proberen mijn punt überhaupt duidelijk te maken: veel mensen die een GS, Tracer / Versys etc kiezen, willen een tourmotor maar dan wat sportiever. En dan is een RS / Fazer / VFR (etc) een logischer keus. Om het met auto's te zeggen: Dat is een BMW 7-serie te onsportief vinden, dus dan maar een X5 kopen. De 5-serie is dan logischer.

Vergeet niet dat wij als Nederlanders gemiddeld gezien relatief lang zijn en dit ook een reden kan zijn dat de SUV motor zo populair is. Voor mijzelf zitten de genoemde varianten wat dat betreft iig beter dan hun naked of sport-tour broertje.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 07:43
roda_djavulen schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:35:
[...]

Nee, maar na AVB gaan we toch voor AVD :) en daar is wel theorie voor nodig }:O

• roda_djavulen
Kalevandaal schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 07:20:
[...]

Nee, maar na AVB gaan we toch voor AVD :) en daar is wel theorie voor nodig }:O
Zie eerst je AVB maar eens te halen! :P
Maar helemaal waar, maar er zal toch wel een beetje tijd tussen zitten. En ik neem aan dat ze een plan hebben om weer theorie af te gaan nemen ook?

Succes in ieder geval met het lessen en de examens!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-10 10:09
VidaR-9 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 05:18:
[...]

Vergeet niet dat wij als Nederlanders gemiddeld gezien relatief lang zijn en dit ook een reden kan zijn dat de SUV motor zo populair is. Voor mijzelf zitten de genoemde varianten wat dat betreft iig beter dan hun naked of sport-tour broertje.
Precies dat. Ik zou het liefst een VFR rijden (vond ik 'gewoon' een mooie motor) maar na een middagje testrijden was ik daar wel klaar mee. Dus daarom uit 'noodzaak' maar een all-road.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

VidaR-9 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 05:18:
[...]

True, maar deze trend is wereldwijd. Kijk maar naar de Fazer - die bestaat niet meer ten faveure van de Tracers. De VFR800 is al 7 jaar niet geupdate. Gelukkig maakt Honda nog wel de CBR650R.
Eddos schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:55:
[...]

Precies dat. Ik zou het liefst een VFR rijden (vond ik 'gewoon' een mooie motor) maar na een middagje testrijden was ik daar wel klaar mee. Dus daarom uit 'noodzaak' maar een all-road.
Ik ben ook 1m93 - zit perfect op mn RS :Y

[ Voor 24% gewijzigd door noes op 18-02-2021 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
Vuikie schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:50:
Het ziet er voor aanstaande weekend goed uit qua weer. Ik denk dat ik mijn R1150GS(Wat ik trouwens een hele stabiele machine vind) maar eens uit de opslag halen. Nieuwe hoes is besteld(Vorige is gescheurd) dus dan kan ie weer in de tuin staan ritjes gaan maken.
Die R1150's blijven tweedehands nog best prijzig. :/
Ik zit als R1100 rijder weer te veel te kijken op Marktplaats O-)

• Jolke
SUF motor is een belediging voor motoren! :)

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-10 10:09
noes schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:18:
[...]

True, maar deze trend is wereldwijd. Kijk maar naar de Fazer - die bestaat niet meer ten faveure van de Tracers. De VFR800 is al 7 jaar niet geupdate. Gelukkig maakt Honda nog wel de CBR650R.

[...]

Ik ben ook 1m93 - zit perfect op mn RS :Y
Fijn dat het voor jou wel lekker zit. Maakt de motorkeuze(s) wat diverser :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
roda_djavulen schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:36:
[...]

Zie eerst je AVB maar eens te halen! :P
Maar helemaal waar, maar er zal toch wel een beetje tijd tussen zitten. En ik neem aan dat ze een plan hebben om weer theorie af te gaan nemen ook?

Succes in ieder geval met het lessen en de examens!
Je hebt het over het CBR.. stelletje *knip*.. die hebben geen plan 8)7 >:)

(die hele show van hun is trouwens briljant)

[ Voor 18% gewijzigd door deepbass909 op 18-02-2021 15:10 . Reden: Laat de foute WOII-namen staan waar ze horen, in de geschiedenisboeken, niet hier. ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
Willem30 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:22:
[...]

Die R1150's blijven tweedehands nog best prijzig. :/
Ik zit als R1100 rijder weer te veel te kijken op Marktplaats O-)
Ik weet niet wat voor een motor je zoekt, maar idd, de prijzen gaan de laatste tijd gigantisch omhoog. Een OK R1150GS staat voor €3500,- op MP. Bij dealers beginnen ze bij ~€4000,-
Goed, de mijne was €3400,- Maar dat was bij de motorzaak waar ie altijd was/is onderhouden en met 1 jaar garantie, een vergelijkbare staat er nu voor €4790,- 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Is dat niet altijd zo als het voorjaar eraan komt, dat motor duurder worden?

Bijna 5000 euro voor een GS van bijna 20 jaar oud en dik 80k op de teller. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Jolke schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:36:
Is dat niet altijd zo als het voorjaar eraan komt, dat motor duurder worden?

Bijna 5000 euro voor een GS van bijna 20 jaar oud en dik 80k op de teller. :X
Altijd wel een beetje, maar de verkopen zijn op het moment ook enorm hoog. Ik heb laatst een proefrit gemaakt en de dealer gaf aan dat Mei 2020 zijn beste maand ooit was. Mensen kunnen niet op vakantie, houden geld over en willen toch iets leuks doen. Dus; kopen ze een motor om Nederland wat beter te bekijken.

Business is booming, met zelfs mensen die motoren via de telefoon kopen. Ook al is ie tweedehands en heeft de klant er nog nooit op proefgereden. 8)7

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Jolke
Dan nog even wachten met een nieuwe kopen totdat Corona voorbij is. Net als de honden die dan weer weg moeten, omdat men er geen tijd meer voor heeft. :)

• Waaj
  • Niet online
Ik ben bang dat er dus ook een grote groep motorrijders bijkomt die al jaren niet meer heeft gereden :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Hipster alert :P

[YouTube: Filson x META: Extraordinarily Present]

De USA blijft wel een geweldige plek om te rijden lijkt mij.
Zo dagen de natuur in is er hier niet meer bij in West Europa.
Okay in de Scandinavische landen misschien nog wel.
Maar dat zijn oneindige rechte grind paden, afgezien van de uitgestorvenheid niet echt avontuurlijk rijden lijkt mij.

• Willem30
Vuikie schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:29:
[...]

Ik weet niet wat voor een motor je zoekt, maar idd, de prijzen gaan de laatste tijd gigantisch omhoog. Een OK R1150GS staat voor €3500,- op MP. Bij dealers beginnen ze bij ~€4000,-
Goed, de mijne was €3400,- Maar dat was bij de motorzaak waar ie altijd was/is onderhouden en met 1 jaar garantie, een vergelijkbare staat er nu voor €4790,- 8)7
Ben niet echt op zoek maar zou wel weer wat anders willen haha. Komt echt door Corona inderdaad. Mensen gaan ineens geld uitgeven aan andere dingen nu ze niet op vakantie kunnen,etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 22:03
Na de dooi ben ik gisteren nog even een paar uurtjes op de Alp door Drenthe gereden. Was al weer prima te doen, pekel is de dag ervoor mooi weg gespoeld.

Dit weekend maar even een langere tour.

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-10 14:10
Mensen hier enige ervaring met de betrouwbaarheid van een KTM 1290 SA? Lees best wle wat horror verhalen rondom KTM motoren dat ze nogal vaak issues hebben. Zit beetje rond te kijken naar een fatsoenlijke motor om woon/werk verkeer van mijn auto af te nemen.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-10 17:12

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Naif0n schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:13:
Mensen hier enige ervaring met de betrouwbaarheid van een KTM 1290 SA? Lees best wle wat horror verhalen rondom KTM motoren dat ze nogal vaak issues hebben. Zit beetje rond te kijken naar een fatsoenlijke motor om woon/werk verkeer van mijn auto af te nemen.
1290 durf ik niet te zeggen.

Ik heb goedkopere motoren gehad dan de 1190 voor woon-werk. Maar hij is zo leuk om op te rijden :)

de grote beurt was voor mij het meeste wat ik ooit aan onderhoud heb uitgegeven. Mogelijk kunnen sommige garages dit iets goedkoper. Had ook pech dat de kettingset, banden, en radiator vervangen moesten worden op hetzelfde moment.

verder heb ik veel problemen met de koppeling gehad. door een mix up van dot/minerale olie nadat de slave clutch cilinder kapot ging. en de accu is een beetje onderbemeten voor een grote 2 cilinder.. stond eerste kerstdag met een kapotte accu.

Verder. BIG SMILE

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 13:25
Ik heb geen (nog) telefoonhouder, maar zou graag toch dit weekend een gpx route rijden: iemand een MacGyver oplossing die ik zou kunnen gebruiken? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-10 17:12

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

SH4D3H schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:38:
Ik heb geen (nog) telefoonhouder, maar zou graag toch dit weekend een gpx route rijden: iemand een MacGyver oplossing die ik zou kunnen gebruiken? :+
DUCT TAPE

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:34
SH4D3H schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:38:
Iemand vinden die mee rijdt die wel een navi heeft? :9

Dit weekend ook maar eens de motor uitlaten (lees: accu opladen al rijdend). Bandjes oppompen, roest van de remmen af remmen, zout afspoelen. Poe poe, nog best wat te doen dus.

[ Voor 21% gewijzigd door Leviathius op 18-02-2021 16:44 ]

YouTube: MotorcycleGeek

• kneusteun
Bommes schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:40:
Hipster alert :P

[YouTube: Filson x META: Extraordinarily Present]

De USA blijft wel een geweldige plek om te rijden lijkt mij.
Zo dagen de natuur in is er hier niet meer bij in West Europa.
Okay in de Scandinavische landen misschien nog wel.
Maar dat zijn oneindige rechte grind paden, afgezien van de uitgestorvenheid niet echt avontuurlijk rijden lijkt mij.
Oostblok, spanje schijnbaar ook wel aardig nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kneusteun schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:38:
[...]

Oostblok, spanje schijnbaar ook wel aardig nog.
Spanje idd :)

• FBTN
Naif0n schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:13:
Mijn collega kwam tot lockdown iedere dag met een 1290SA naar het werk. Meest serieuze gebrek: slecht sluitende koffer. Verder normaal onderhoud maar niets bijzonders.

I took the blue pill…

Pagina: 1 ... 274 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.