noes schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:53:
[...]
En terecht! Is echt een snelle en leuke alleskunner. Zo jammer dat het segment van de RS zo weinig aandacht krijgt - lijkt wel alsof alles en iedereen een SUV-motor (o.a. GS, Tracer, Multistrada, S1000/F900XR enz) moet hebben, terwijl de 'sport'-motor voor veel van die rijders eigenlijk geschikter is.
Mwaahhh...een sport-tour misschien. Een sport motor vind ik persoonlijk veel te beperkt. Maar dat is persoonlijk. Ik reis veel met iemand achterop en ik ga er ook lekker mee op vakantie. Ik kan geen lol bedenken om een hele dag op een motor zonder fatsoenlijke windbescherming te rijden. En ik heb er ervaring mee. Met een Yamaha Tenere (1985) naar Gambia, waarbij je de eerste 2,5dag asfalt pakt naar Zuid Spanje om de oversteek naar Marokko te maken. Op zich te doen, maar leuk is anders.
En een GS(A) is een hele fijne all-round motor. Het ziet eruit als een SUV, maar je kunt er bijzonder comfortabel op touren, sportief mee rijden als het moet en als je wilt, een stuk TET meepikken. Nu krijgen veel GS rijders gezeik omdat ze alleen maar naar de Starbucks rijden en niet het terrein in gaan, maar dat is alleen maar jaloezie. De capaciteiten van zo'n machine geven je de mogelijkheid om vrijwel overal heen te gaan. Behalve extreem terrein natuurlijk, maar de motoren die dát kunnen, zijn weer geen fijne reismachines.
Nee, zo'n GS of die Guzzi van Bommes zijn machines waarmee je juist lekker flexibel bent. En in zo'n GS zit voldoende acceleratie en de wegligging is dankzij de voorwielophanging perfect. Ding is niet uit balans te brengen. Met een sportmachine is het leuk een toertochtje maken, maar na een volle dag rijden, weet je de volgende dag nog steeds wat je gedaan hebt. En meestal is de windbescherming pet, dus je zit lekker wind te vangen. Wel lekker skeuren natuurlijk, dat is geweldig op zo'n machien.
Maar dit zijn mijn persoonlijke overwegingen. Iedereen maakt zijn eigen. Echter, als je zegt dat een bepaald type machien beter geschikt is voor een grote groep, pak dan een machine die flexibeler is. Ik zeg altijd dat ik om mijn droommachine te hebben de loterij moet winnen. Ik kan dan een stuk of 6 motoren kopen, voor elke bui eentje. Net als dat het perfecte motorpak niet bestaat, bestaat de perfecte motor ook niet.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.