Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 273 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.258 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:50

A13X

Dude

Carel schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:32:
Is er toevallig een motorrijder die deze 12v aansluiting herkent? Het lijkt aftermarket en zit op een 2010 Tmax 500. Het zou fijn zijn als ik hiermee kan laden, maar ik vidn het een rare plug, met name de binnenkern. [Afbeelding]
Volgens mij gewoon een standaard DIN stekker, google maar eens op 12v plug klein.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:09
A13X schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:57:
[...]

Volgens mij gewoon een standaard DIN stekker, google maar eens op 12v plug klein.
Of op 'hella plug'.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Dank voor de hulp.

12v din klein of Hella, ik begrijp die sleuf in de + kern niet, daar zit echt een balkje, niet een rond geheel?

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Carel schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 17:44:
[...]

Dank voor de hulp.

12v din klein of Hella, ik begrijp die sleuf in de + kern niet, daar zit echt een balkje, niet een rond geheel?
Dat is gevormd als een klemmend sleufje, zodat het uitstekende pinnetje vastgeklemd wordt en beter contact maakt. Daar heeft het pinnetje een uitsparing voor, zie:
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41XWW6fmieL._AC_PIbundle-5,TopRight,0,0_SH20_.jpg

edit: of je ermee kan laden hangt af van hoe het aangesloten is. Als dit geschakeld via contact gaat, gaat dat waarschijnlijk niet. Is deze direct op de accu (met zekering hopelijk) kan dat wel. Simpele check: heb je stroom als de motor uitstaat? Zo ja, goede kans dat je laden kan.

[ Voor 20% gewijzigd door noes op 11-02-2021 19:05 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
noes schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:03:
[...]

Dat is gevormd als een klemmend sleufje, zodat het uitstekende pinnetje vastgeklemd wordt en beter contact maakt. Daar heeft het pinnetje een uitsparing voor, zie:
[Afbeelding]
Helder, dankjewel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:47

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Carel schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 17:44:
[...]

Dank voor de hulp.

Dit is een handiger dubbele USB lader van Optimate voor deze DIN plug:
https://www.rad.eu/nl/c/p...er-din-plug-90-3300ma.htm

Afbeeldingslocatie: https://static.rad.eu/media/media478694537.jpg?width=600&height=600&bgcolor=ffffff&scale=canvas&quality=80

[ Voor 18% gewijzigd door mkrmr op 11-02-2021 20:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• calcomp
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-10 15:07
Carel schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:32:
Is er toevallig een motorrijder die deze 12v aansluiting herkent? Het lijkt aftermarket en zit op een 2010 Tmax 500. Het zou fijn zijn als ik hiermee kan laden, maar ik vidn het een rare plug, met name de binnenkern. [Afbeelding]
Dit lijkt op een 12mm ISO 4165 BMW/Bosch/Norm of Powerlet aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
Destruction schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:21:
[...]

Ik 'zoek' dus eigenlijk meer het type vrouw dat mij de motor ziet pakken, en dan zegt: "Oke, dus ik kan de auto gebruiken?" :+
Grappig, dat is precies hoe mijn vriendin mijn motorrijden-hobby ziet. Die vindt het allemaal wel prima en plant dan vrolijk haar eigen dingen. En ze spoort me ook aan om bijvoorbeeld op dag X te gaan rijden, zodat zij zelf ook wat leuks kan doen met haar vriendinnen. In het begin dacht ik, wil graag dat ze regelmatig mee gaat achterop, maar lekker tijd voor jezelf is ook goud waard _/-\o_

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:32
Vriendin op de motor... O+

Ik had haar als verjaardagscadeautje een proefles A gegeven.
Bij die proefles is het trouwens wel gebleven, ze vind/vond het toch wel erg spannend. En de prioriteiten liggen/lagen denk ik iets anders.
Ze heeft het niet verder op gepakt helaas.
Achterop zitten is het nu dus.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/02/1613120983-600-x-450px-IMG_20180506_160107.jpg

Oh en die laarzen die ik van de week via MP had gekocht, die waar de gespen meteen van afscheurde... :(
De verkoper heeft niet meer gereageerd, het zal wel dat hij zich maar verslikt in het biertje of wat dan ook dat hij gekocht heeft van die 45 euro die ik voor zijn laarzen heb betaald.. >:)

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/02/1613119190-350-x-467px-IMG_20210212_092909.jpg

Evengoed ik dacht dat kan ik vast fixen.
De gespen zitten ieder vast met 2 schroeven in een rubber/kunststof flap.
Die flapjes waren of zijn afgescheurd.
In de flapjes zitten van die inslag moeren.

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/BBL6QE2GZOko/550x342.jpg

Het "achterste" inslagmoertje heb ik dus uit de flapjes gewipt en gewoon aan de binnenzijde van de laars gezet.
Ter plaatse in de voering een klein sneetje gemaakt, gatje geboord door de schacht van de laars en de inslag moer aan de binnenzijde.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/02/1613119190-350-x-467px-IMG_20210212_092931.jpg

Iets langer boutje er in, netjes op maat gezaagd zodat het niet naar binnen toe in mijn enkels uitsteekt.
Stukje gaffertape er over heen aan de binnen kant en ik voel er niets meer van.
Dus na 50 euro over gemaakt te hebben en wat huisvlijt heb ik voorlopig een setje waarmee ik kan kijken of dergelijk botten überhaupt bevallen. :*)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:21
Goed bezig, zo kun je er toch nog wat mee!

Niet bang dat het bij het vallen meteen in je enkels drukt nu er alleen tape ipv nog een stuk laars tussen jou en het boutje zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@roda_djavulen het inslag moertje zit onder de bekleding.
Het sneetje dat ik daarin heb gemaakt zit naast het moertje en is weer gedicht met wat gaffertape.
Misschien niet zo mooi opgelost maar ik denk dat het zo wel gaat werken.
Lijkt me sterk dat dit door de voering heen komt.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:04

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:10:
Vriendin op de motor... O+
Ik had haar als verjaardagscadeautje een proefles A gegeven.
Bij die proefles is het trouwens wel gebleven, ze vind/vond het toch wel erg spannend.
:) :) :) Klinkt heel bekend. Ik heb dat ook een keer geregeld als verrassing. Ze vond het heel spannend en heeft de motor ook een paar keer omgelegd, maar ze heeft geen ambities meer om op mijn motor te willen rijden. Dat kon ze toen sowieso niet want de GSA was gewoon veel te hoog. Maar wel erg leuk om een keer te doen.
Dus na 50 euro over gemaakt te hebben en wat huisvlijt heb ik voorlopig een setje waarmee ik kan kijken of dergelijk botten überhaupt bevallen. :*)
Als de sokken maar lekker zitten! 8) :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Inmiddels is het grootste deel van mijn BMW navigatie-upgradepakket binnen:
RAM Mount met X-Grip
Samsung Tab Active 3

Het belangrijkste moet nog komen, de WundrLinq, waarmee ik een smartphone/tablet kan verbinden met de motor zodat ik a)dat apparaat kan bedienen met het 'wonderwheel' op het stuur, en b) (op mijn motor in ieder geval) ook wat data van de motor kan zien. Dat heb je ook als je de BMW Navigator hebt. Zaken als bandenspanning, temperaturen, toerental e.d. De WunderLinq prik je op de plek van de BMW/Garmin navigator (je moet dus wel de BMW navigatie voorbereiding hebben) en dan heb je meteen een montagepunt voor bv een RAM mount of andere soorten mounts, al dan niet met een (3D geprint) adapterplaatje.

Ik was dus een beetje ziek van die veel te dure BMW Navigator VI, die mij enorm tegenviel. Na een test tijdens de afgelopen vakantie naar Italië, die ik met de smartphone heb gedaan, heb ik besloten om het met een tablet en de WunderLinq te gaan doen.
De Tab Active is een rugged tablet. Dat betekent iets meer dan een gewone tablet in een rubberen hoes. Deze kan ook tegen flinke kou en hitte, is waterproof en heeft grote knoppen en een S-Pen. Allemaal extra groot en robuust uitgevoerd, zodat je 'm ook met handschoenen kunt bedienen. Vooral die S-Pen is erg handig, want ook al heb je handschoenen met een touchscreen topje, echt precies gaat het niet natuurlijk.

Door de WunderLinq kun je dingen doen als inzoomen en menukeuzes maken. Diverse navigatie apps zijn te bedienen met het wieltje en je kunt zelfs configureren welke acties er aan de knop toegekend kunnen worden. Erg handig.
Ik ga eea tzt wel demonstreren, want ik denk dat er meer zijn die zoiets misschien wel willen. En voor de niet-BMW rijders is er zoiets als de Carpe Controller. Een bluetooth apparaatje met een joystickje en twee knoppen. Monteer 'm op het stuur en je kunt er je smartphone/tablet mee bedienen, want het ding presenteert zich als een BT keyboard. De firma die dat knupke maakt, heeft ook een Drive Mode Dashboard, wat je ook in de video ziet. Dat is een speciale app voor motorrijders. Ook hebben zij een speciale tablet voor offroad rijden, maar die is erg duur.

En hier de WunderLinq:
[YouTube: wunderlinq + drive mode dashboard]
Met die WunderLinq gebruikt ie ook het Drive Mode Dashboard, maar op de helft ongeveer schakelt ie over naar de WunderLinq app, die dan al die data laat zien van de motor.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 22:03
mphilipp schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:58:
Inmiddels is het grootste deel van mijn BMW navigatie-upgradepakket binnen:
RAM Mount met X-Grip
Samsung Tab Active 3
Jeutje! Echte Tweaker-fiets man. Vet.

Ik zou iedere keer als ik m'n rechterhand naar achteren draaide hardop 'engage!' in mijn helm roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

nehal3m schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:15:
[...]
Jeutje! Echte Tweaker-fiets man. Vet.
Ja, je zou het bijna zeggen :+
Maar het belangrijkste is dat het werkt zoals ik het wil. Ik vond de Navigator VI na de IV die ik had echt een achteruitgang. Bepaalde functies waren weg/verplaatst en ik kan nog steeds geen routes vanaf mijn mobiel naar de navi sturen. Dat betekent dat je dus je laptop mee moet nemen op vakantie. Ik kan nl niet de hele vakantie vooraf plannen. En een route maken op zo'n Garmin is echt een drama. Dat wil ik gewoon niet. Bovendien download ik wel eens routes of plak een paar routes van anderen aan elkaar en heel veel succes voor de mensen die dan 6 uur de tijd hebben om dat allemaal op een Garmin te gaan zitten doen. Daar is dat ding veel te traag voor. Nee, ik ben er klaar mee, en ondertussen zijn er goede Android/IOS apps om te navigeren. Ik ben erg gecharmeerd van Kurviger, maar gebruik ook Google Maps. Wie ook offroad rijdt, is Locus Maps een aanrader. Kost een heel klein beetje voor de Pro, maar heeft offline navigatie en allerlei leuke handigheidjes. Zelfs een mogelijkheid om elkaar te zien in een groep. Je kunt dan met 3 man (of drie groepen) elkaar 'koppelen' op de app en dan zie je elkaar rijden. Die feature kost iets van €0,50 per maand...
Zie het volgende filmpje:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:31
mphilipp schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:32:
[...]

Ja, je zou het bijna zeggen :+
Maar het belangrijkste is dat het werkt zoals ik het wil. Ik vond de Navigator VI na de IV die ik had echt een achteruitgang. Bepaalde functies waren weg/verplaatst en ik kan nog steeds geen routes vanaf mijn mobiel naar de navi sturen. Dat betekent dat je dus je laptop mee moet nemen op vakantie. Ik kan nl niet de hele vakantie vooraf plannen. En een route maken op zo'n Garmin is echt een drama. Dat wil ik gewoon niet. Bovendien download ik wel eens routes of plak een paar routes van anderen aan elkaar en heel veel succes voor de mensen die dan 6 uur de tijd hebben om dat allemaal op een Garmin te gaan zitten doen. Daar is dat ding veel te traag voor. Nee, ik ben er klaar mee, en ondertussen zijn er goede Android/IOS apps om te navigeren. Ik ben erg gecharmeerd van Kurviger, maar gebruik ook Google Maps. Wie ook offroad rijdt, is Locus Maps een aanrader. Kost een heel klein beetje voor de Pro, maar heeft offline navigatie en allerlei leuke handigheidjes. Zelfs een mogelijkheid om elkaar te zien in een groep. Je kunt dan met 3 man (of drie groepen) elkaar 'koppelen' op de app en dan zie je elkaar rijden. Die feature kost iets van €0,50 per maand...
Zie het volgende filmpje:
[YouTube: Offroad & Outdoornavigation auf Android mit Locus Maps Pro, Carpe Iter Pad & Galaxy Tab Active 2]
Gaaf. Ik rij zelf met een iPhone houder/lader in de originele navi houder. Vind ik ook veel prettiger dan een navi.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:09
VidaR-9 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:34:
[...]

Gaaf. Ik rij zelf met een iPhone houder/lader in de originele navi houder. Vind ik ook veel prettiger dan een navi.
Heb je daar een linkje van, die iPhone houder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
Eddos schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:43:
[...]

Heb je daar een linkje van, die iPhone houder?
Ik heb deze nu: https://www.amazon.de/dp/...pi_i_0ZJTGKKYPCW661GYRY2E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:48
VidaR-9 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:34:
[...]

Ben je niet bang voor een kapotte camera? Ik sta zelf nu ook weer voor de keuze om een Garmin/TomTom
te kopen of om mijn iPhone te gebruiken. Nu zijn er houders die het trillen dempen maar dan ben ik gauw € 100 verder.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ephymerous schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:29:
[...]
Ben je niet bang voor een kapotte camera? Ik sta zelf nu ook weer voor de keuze om een Garmin/TomTom
te kopen of om mijn iPhone te gebruiken. Nu zijn er houders die het trillen dempen maar dan ben ik gauw € 100 verder.
Trillingen zijn zeker een issue, en ook de zon. Als het erg warm is en de zon op de phone schijnt, kan ie best wel warm worden. Zeker als ie tegelijkertijd wordt opgeladen (alles staat aan: GPS, scherm volop vanwege de zon etc) kan ie wel eens oververhit raken. Nooit meegemaakt, maar ik heb maar kort de telefoon gebruikt op de motor.
Maar het is bij elkaar wel de reden dat ik voor die rugged tablet heb gekozen. Dan is het een dedicated apparaat voor de navigatie en ik hoef mij geen zorgen te maken dat ie stuk gaat. Maar het kost wel weer een paar centen. Alleen niet zoveel als die wanstaltig dure BMW Navigator VI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:28
Heb mijn iphone 7 sinds launch tot een paar maand terug zonder problemen altijd kunnen gebruiken op de motor.
Heb nu de iphone 11 gekregen dus de 7 gaat nu gewoon als standaard boordcomputer ingezet worden.
Gopro koppelen, headset koppelen en dat ding kan alles met voice-commands dus ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

[...]

RAM mount Xgrip is supernice hier voor.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
ROFLASTC schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:34:
[...]

RAM mount Xgrip is supernice hier voor.
Ik ken het product. Op advrider lees ik veel issues m.b.t. kapotte stabilisatie van de iPhone door de trillingen. De 1190 loopt een stuk smoother dan de 990 maar is nog steeds niet trillingvrij.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:13
kneusteun schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:51:
Heb mijn iphone 7 sinds launch tot een paar maand terug zonder problemen altijd kunnen gebruiken op de motor.
Heb nu de iphone 11 gekregen dus de 7 gaat nu gewoon als standaard boordcomputer ingezet worden.
Gopro koppelen, headset koppelen en dat ding kan alles met voice-commands dus ideaal.
Hier hetzelfde, maar dan wat korter; iPhone 7 (van 't werk) in Ali-houder als eerste test, en dat beviel prima. Iets van 2000 km mee gereden en volgens mij doet de camera het nog als vanouds.
O ja, van die voice commands werd ik niet blij, dus ik ben al snel op het beeld gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999

botoo

💀 too old to die young

Heeft iPhone 7 wel een mechanische stabilisatie? zo niet, dan kan het ook niet stukgaan natuurlijk.
Zelf gebruik ik een oude iPhone SE en daar zit geen mech.stab. in, niet dat het me iets zou schelen als het stuk ging, ik gebruik 'm uitsluitend voor navigatie op de motor. Mijn Xs zit in m'n jaszak en beide tegelijkertijd gekoppeld aan de Cardo.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ephymerous schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 19:23:
[...]
Ik ken het product. Op advrider lees ik veel issues m.b.t. kapotte stabilisatie van de iPhone door de trillingen.
Je bedoelt issues met kapotte stabilisatie ondanks dat ie in een X-Grip zit? Want RAM beweert dat door de rubber bekleedde kogel en de X-Grip zelf trillingsdempend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-10 13:51
mphilipp schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 23:41:
[...]

Je bedoelt issues met kapotte stabilisatie ondanks dat ie in een X-Grip zit? Want RAM beweert dat door de rubber bekleedde kogel en de X-Grip zelf trillingsdempend zijn.
Trillingsdempend is het wel ja. Je telefoon/tablet zal nog wel trillingen krijgen. Maar een telefoonhouder in een auto is ook niet trillingsvrij.

Al moet ik toegeven dat ik wel een klein verschil merk. Telefoon trilt minder dan het stuur doet als hij stationair loopt. Kan je zo mooi zien aan ze zon. Als je dat vergelijkt met je scherm en een deel stuur (die van mij is verchroomd).

Ik gebruik de X-Grip met de Tough-Claw. Misschien dat die bij jouw variant beter dempt? Verder uitstekend product. 150 zonder het extra rubbertje en geen windscherm maar telefoon blijft zitten.

Ik ben eerder benieuwd naar wie dus een kapotte camera heeft gekregen door vibratie op een motor. En ook wanneer. Telefoon/tablet's zijn door de jaren ook veranderd. Ik krijg zelf het idee dat dat verhaal namelijk vandaag de dag niet meer op gaat bij "normaal" gebruik van een telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Hkuit schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 23:28:
[...]

Hier hetzelfde, maar dan wat korter; iPhone 7 (van 't werk) in Ali-houder als eerste test, en dat beviel prima. Iets van 2000 km mee gereden en volgens mij doet de camera het nog als vanouds.
O ja, van die voice commands werd ik niet blij, dus ik ben al snel op het beeld gaan rijden.
Voice commands als in “stuur appie” “navigeer naar” “open spotify” etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
[...]

Hiervoor had ik mijn iPhone XS met quadlock gemonteerd op mijn MT-09 en daarvan was de camera inderdaad overleden. Wel onder garantie gerepareerd gelukkig.

Voor deze houder gebruik ik voor de zekerheid altijd mijn werk iPhone en dat gaat goed. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Ik heb zo een China X-grip kloon en heb mijn telefoon dat altijd inzitten.
Al jaren.
Op mijn vorige motoren geen probleem.
Bij de Vespa op het stuur en bij mijn VStrom boven de tellers achter het ruitje in de kuip dus. En bij mijn Fazer op het stuur/kroonplaat.
Ging altijd goed en mijn telefoon heeft er nooit problemen mee gehad.
Ook niet met +40 graden in de volle zon navigerend op Sicilië 8)

Nu bij mijn Guzzi had ik de balmount een X-grip ook weer boven de tellers achter het ruitje gemaakt.
Maar meteen na de eerste paar dagen van de eerste trip met die motor en opstelling ging de lens van mijn telefoon over de fles.
Een Moto G5s+ die heeft volgens mij niet eens stabilisatie??
Toch ging de lens van de camera heel snel trillen/vibreren als ik de camera app opende nadat ik een stuk had gereden.

Daarna de X-grip op het stuur gemonteerd en geen last meer van gehad??
Telefoon is er dus niet kapot van gegaan maar dat was denk ik wel aan het gebeuren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-10 21:05
Ik ben weer overgestapt op een dedicated systeem (TomTom Rider) sinds ik een iPhone 11 Pro heb. Te veel verhalen gelezen over kapotte camera stabilisatie. Voor een SP connect set met anti-vibratie en ‘draadloze’ lader ben ik 180 euro kwijt. De Rider kostte tweedehands 100 euro. Combi met de MyDrive app op mijn iPhone werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 00:02
Heyy daar heb ik ook nog motor rijles gehad haha van de week nog met de auto geweest om in de sneeuw te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Uberdude schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:26:
[...]

Heyy daar heb ik ook nog motor rijles gehad haha van de week nog met de auto geweest om in de sneeuw te spelen
Waar is dit, in de buurt van Nuenen/Eindhoven hoop ik? Ik zoek nog een goede plek om rustig te kunnen oefenen en dit ziet er ideaal uit, als de sneeuw weg is tenminste... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jurrian120 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 00:30:
[...]
Ik ben eerder benieuwd naar wie dus een kapotte camera heeft gekregen door vibratie op een motor. En ook wanneer. Telefoon/tablet's zijn door de jaren ook veranderd. Ik krijg zelf het idee dat dat verhaal namelijk vandaag de dag niet meer op gaat bij "normaal" gebruik van een telefoon.
Ik begreep van de leverancier van mijn telefoonhouder (dus niet de X-Grip) dat het voornamelijk om Apples ging. Die worden met name genoemd. En dat is een houder die niet gedempt is. Geen rubberen kogel zoals RAM dat heeft. Het gaat voornamelijk om de hoogfrequente trillingen. Dat is ook altijd het verhaal geweest om een dedicated navigatie apparaat te nemen. Die zijn gemaakt voor die trillingen, de temperatuur (+wisselingen) en vocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 00:02
mkrmr schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:34:
[...]

Waar is dit, in de buurt van Nuenen/Eindhoven hoop ik? Ik zoek nog een goede plek om rustig te kunnen oefenen en dit ziet er ideaal uit, als de sneeuw weg is tenminste... :)
Achter de schaatsbaan en de tongelreep https://www.google.com/ma...!3d51.4087826!4d5.4760679

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Dank, mooie plek! d:)b

Op Google Streetview zijn er ook oefenende lesmotoren te zien :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
Goede review van mijn Guzzi

Einde deze week weer richting de 10 graden.. Kan ik weer een rondje gaan offroaden.
Okay de laatste 2 keer was het ook maar 2 a 3 graden dus dat kan ook.
Als die sneeuw en ijs maar weg is/zijn.
Nog maar even van nemen nog een week of 3 max 4 en ons dochtertje wordt geboren.

Jullie snappen trouwens wel dat ze natuurlijk een crossmotor krijgt in plaats van een 3wieler.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franklin82
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 10:47
Bommes schreef op zondag 14 februari 2021 @ 11:15:

Jullie snappen trouwens wel dat ze natuurlijk een crossmotor krijgt in plaats van een 3wieler.. :+
Iets als een Yamaha PW50 om mee te beginnen :*) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 22:03

[YouTube: Moto Guzzi V85 TT Travel | In-Depth Road & Off-Road Test]

Einde deze week weer richting de 10 graden.. Kan ik weer een rondje gaan offroaden.
Nog maar even van nemen nog een week of 3 max 4 en ons dochtertje wordt geboren.

Onder het vriespunt is de grond ook bikkelhard, als je dan valt levert je dat veel sneller een probleem op.

En op een driewieler leer je niet tegensturen, dus gewoon overslaan inderdaad. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Mockumentary over bandenplugs van F9. Toch vind ik die plu-tjes interessant om naast de oude veters te hebben.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
Grubeater schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:45:
[YouTube: This Tire Plug Can Kill You – How to Best Fix a Flat]

Mockumentary over bandenplugs van F9. Toch vind ik die plu-tjes interessant om naast de oude veters te hebben.
Goede tip! Net maar vetersetje besteld. Had nog niets...

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:41
Ik heb zowel een vetersetje als die champignons bij me onderweg. Voor beide moet je het gat wat verruimen en opruwen. De champignons hebben ons toch al regelmatig weer snel op weg geholpen. :)

Meestal is het probleem ook een schroef of spijker in je band; daar werkt dat prima bij. Voor onregelmatig gevormde of grotere gaten kun je de veters gebruiken, of je afvragen of je dat nog wel moet repareren...

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:32
Ha, goed om bevestiging te zien dat ik ook al jaren het goede setje bij me heb :P Ook al eens succesvol gebruikt en (veel te) lang op doorgereden, bij het uiteindelijk wisselen van de band moest ik van binnenuit nog aardig hard met een tang aan die veter trekken om het los te krijgen :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Filmpje nog niet gekeken maar in de garage gebruikte wij vroeger ook altijd die veters.
Daarmee werd de klant ook gewoon op weg gestuurd tot de volgende banden wissel.

Zelf 1 keer bij een motor zo een veter gebruikt, ook daarna niet de band gewisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Laatst online: 07-10 13:31
Nog meer Tweakers die voor een 2de keer staan opgelijnd voor het AVD examen? Ik moet 24 maart, nadat het examen op 12 januari jl. was gecanceled vanwege de lockdown.

Hoe doen diegene het met (door)lessen? Ik heb nu 2 weken niet gereden en ben van plan om vanaf eerste week maart weer een aantal lessen te nemen tot het examen (4 in totaal).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-10 13:51
-Muncky- schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:01:
Nog meer Tweakers die voor een 2de keer staan opgelijnd voor het AVD examen? Ik moet 24 maart, nadat het examen op 12 januari jl. was gecanceled vanwege de lockdown.

Hoe doen diegene het met (door)lessen? Ik heb nu 2 weken niet gereden en ben van plan om vanaf eerste week maart weer een aantal lessen te nemen tot het examen (4 in totaal).
Lessen om er weer in te komen is altijd goed. Je moet het zo zien. Ze zullen je vanuit je rijschool niet adviseren om op te gaan als je niet klaar bent.

Daarnaast zijn er ook genoeg motorrijders (inclusief mijzelf) die mooi weer rijders zijn. Die hebben nu meerdere maanden niet gereden. Wij zullen nu als we weer gaan rijden ook rustig aan moeten doen.

Zolang je zenuwen het probleem niet word is er weinig wat fout kan gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@-Muncky- Heb ik vorig jaar, bij de eerste lockdown, aan de hand gehad.

Ik heb er voor gekozen om zolang er niet afgereden kon worden om wat minder lessen te nemen. Ipv 1 x per week heb ik er 1 x per 10/14 dagen gedaan, zo verloor ik niet het gevoel op de motor en kon tegelijkertijd wel lekker twee uurtjes rijden.

Toen afrijden weer kon en het CBR volledig van slag was omdat er geen datums geprikt konden worden kreeg ik ineens een kans om een week later af te rijden. Nog net twee lesjes in die week kunnen prakken maar dat was eigenlijk meer voor mijn eigen gevoel dan voor de noodzaak. Ik was weliswaar zenuwachtiger dan bij AVB omdat zakken een flink uitstel zou betekenen vanweg de drukte bij het CBR maar probleemloos geslaagd.

Als je er nu klaar voor bent dan ben je er over x weken ook wel klaar voor. Voor nu lekker ontspannen een lesje nemen en vooral genieten van het rijden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ondertussen heb ik ruim 7000 km op mijn eigen motor achter de rug en rij zelfs in de winter als het maar niet (teveel) regent en er geen pekel oOo

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

DrivinUCrazy schreef op zondag 14 februari 2021 @ 22:49:
Ik heb zowel een vetersetje als die champignons bij me onderweg. Voor beide moet je het gat wat verruimen en opruwen. De champignons hebben ons toch al regelmatig weer snel op weg geholpen. :)
...
Chakotay schreef op maandag 15 februari 2021 @ 08:22:
Ha, goed om bevestiging te zien dat ik ook al jaren het goede setje bij me heb :P ...
Bommes schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:00:
...Zelf 1 keer bij een motor zo een veter gebruikt, ook daarna niet de band gewisseld.
Hoe pompen jullie na het plakken de band weer op? Rij je dan ook rond met een minicompressor, een minihandpompje of kan het ook met CO2-patronen?

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
JanPedaal schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:42:
[...]

[...]

[...]

Hoe pompen jullie na het plakken de band weer op? Rij je dan ook rond met een minicompressor, een minihandpompje of kan het ook met CO2-patronen?
Er zitten een paar CO2-patronen bij mijn setje, daarme de band voor zover mogelijk vol laten lopen. Daarna voorzichtig naar de dichtsbijzijnde tankstation of garage, en even daadwerkelijk op spanning brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb natuurlijk altijd de luxe gehad van een kofferset die permanent op de motor zat. Bij de GSA had ik nog zo'n extra toolboxje op het kofferrek, waar ik mini-compresser en mijn Dynaplugs in bewaarde. Nu ligt dat allemaal in de topkoffer. Mini compressor vind ik wel handig, want dan heb je gewoon altijd je lucht bij je. Ook handig om anderen mee te helpen. Dynaplugs zijn misschien niet het beste, maar ik heb gelukkig ook nog nooit een lekke band gehad. Tegen die tijd zie ik het wel, maar ik ben van mening dat het altijd een tijdelijke patch is, en er gaat gewoon bij de volgende gelegenheid een nieuwe slof onder. Op mijn auto hebben ze wel een keer een band gepatched. Die was redelijk nieuw en aangezien het een (private) leasebak was, heb ik 'm weggebracht en ik zag dat ik geen nieuwe band had, dus is ie geplakt. Zal wel zo'n plu zijn denk ik. Hij heeft het gehouden tot de volgende wissel.
Op de motor wil ik dat gewoon niet. Geen zin in een klapband op 2 wielen, nét in een spannende bocht op een of andere col op 2k hoogte zeg maar. Dan maar wat geld kwijt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:41
Ik sta er net zo in als @mphilipp.
Ik heb een toolbox van DS Bike Protection op mijn motor zitten. Deze ongeveer.
Dit past achter de standaard koffers, zodat ik die ook nog kan gebruiken.

Ze verkopen het ook als set inclusief compressor, maar die had ik zelf al. 8)
Ik heb pas één keer zelf mijn band moeten repareren onderweg. Zul je net zien, onder in een dal langs een klein weggetje, geen telefoon-ontvangst, 35 graden, weinig schaduw, volle bepakking én een duo. Die reparatie was met een veter, en heeft het prima gehouden tot thuis. Die band was al bijna aan vervanging toe, dus daarna is die direct vervangen.

Ook heb ik eens een band bij de dealer laten repareren, van binnenuit dus.
Verder ben ik uitgegroeid tot de wegenwacht van de groep, dus ik help voornamelijk anderen weer op weg.
- Compressortje
- 2 bandenplaksetjes (Stop&go en veters)
- diverse maten ty-raps (van Thomas en Betts :+ )
- spanbandje
- simpel handgereedschap als inbus en steeksleutels
- vervangende zekeringen
- startaccu
- goede Leatherman inclusief bitsset.

Die Leatherman heb ik afgelopen septemberweekend zelf nog nodig gehad. De vergrendeling van mijn tanktas zat vast. Dan wordt het lastig tanken. Maar omdat ik die bitsset erbij heb, kon ik die snel ter plekke demonteren. :) En dat dan nog 3 keer moeten doen dat weekend. 8)7

Oh ja, en voor mezelf heb ik nog een reserve schakelpookje bij me, voor als de motor er weer op gaat liggen. :+ En dat werkt goed! Sinds ik die bij me heb, gaat mijn motor niet meer naar links liggen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:14
Dat ken ik, in de goldwing ( met zijspan) is de rechterkoffer opgeofferd voor een autoaccu omdat die toch minder goed bereikbaar is met het zijspan ernaast, dat houd in dat daar ook een 5Liter jerrycan inzit ( ook handig voor het kooktoestel van coleman) een bandenreparatie setje, compressortje,krikje, wat inbus en torx sleutels, zekeringen en lampjes, multimeter, veiligheidshesjes enzovoorts. In de linkerkoffer zit dan deze koffer van tengtools T3848 48 PIECE 3/8" DRIVE TOOL SET:
Afbeeldingslocatie: https://www.tengtools.com/images/Products/Socket%20Sets/T3848.JPG
Inhoud:
14 korte doppen 3/8" mm en AF: 8 - 10 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 7/16 " - 1/2" - 9/16 " - 11/16 " - bougie 16 - bougie 21
14 steekringsleutels : 8 - 10 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 7/16 " - 1/2" - 9/16 " - 11/16 "
6 schroevendraaiers : plat 0,5x3,0mm - plat 1,0x5,5mm - plat 1,2x6,5mm - PH0 - PH1 - PH2
5 tangen : zijknip 150mm - combinatie 175mm - platte bek 200mm - waterpomp 250mm
1 schroefsleutel : 200 mm.
1 ratel 3/8"
2 verlengstukken lengte 75 en 150mm
1 adaptor 1/2"F-3/8"M
1 elleboogstuk
1x kunststof koffer met dubbel klikslot

Daar zit dus vrijwel alles in wat je nodig hebt onderweg ( behalve dus inbus en torx)
Wonderbaarlijk genoeg nog nooit echt zelf nodig gehad, alhoewel het wel eens van pas is gekomen om anderen te helpen :D De Mulitmeter vakantie 2020 wel omdat de aanhangerverlichting ineens de geest gaf :( Was met de meter zo gevonden en verholpen :D
Ook wel eens aangesproken op de camping door iemand aangesproken die met een oud camperbusje stukken had. Die had wel verwacht dat ik gereedschap bij had omdat ik motorrijder was. dus weer iemand kunnen helpen.

Wil nog wel een keer zo'n starthulpje erin maar ben niet zo kapot van de lithium accu's die daarin zitten aangezien die in de winter gewoon ruk zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door harley op 15-02-2021 12:35 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Volgens mij kan ik beter @DrivinUCrazy en @harley bellen als ik met pech kom te staan dan de gemiddelde wegenwachter :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:32
[...]

[...]

[...]

Ik heb zo'n setje met gaspatronen en gelukkig nooit nodig gehad. Heb echter vorig jaar een compressor op accu gekocht. Die gebruik ik nog aardig veel, ook al heb ik een grote compressor hier staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:09:
- goede Leatherman inclusief bitsset.
Ik heb jaren geleden een Leatherman Charge gekocht. Een hele goede aanschaf moet ik zeggen. Als je eenmaal zo'n ding dagelijks bij je draagt, merk je hoe vaak je 'm nodig hebt. Een schroefje aandraaien hier, iets doorsnijden daar...dat ding kan alles. Ik heb 'm indertijd in een setje gekocht met bitjes enzo bij Amazon, want de prijzen hier in Nederland waren echt te idioot voor woorden.
Het grappige is dat toen ik op die beroemde 'expeditie' naar Gambia was, een aantal mannen een soort nep-Leatherman hadden en in het begin moesten lachen omdat ik zo'n dure had en die van hen maar €25 was en 'precies hetzelfde' was. Dat hebben ze geweten en op een gegeven moment wilde iedereen steeds mijn Leatherman lenen, want na één schroefje aandraaien werkte die van hen niet meer...er zat dan teveel speling op het ding.

Het is even slikken voor de prijs, maar écht een lifesaver.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N5GWDgeRcjEr7XWMPECCsCqQJqI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wW3GwBl6WvAdOsl3VmyATI6s.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@harley mooi setje! Wel jammer van het gebrek aan imbus en torx, die heb ik beide juist vaak nodig. Op de Aprilia & Ducati zit veel klein spul met imbus-boutjes vast, en BMW-ontwerpers krijgen stokslagen elke keer dat ze iets anders dan torx gebruiken :+

Hier heb ik in de koffer standaard zo'n bandenplak-vetersetje, een bougiesleutel + knikstuk & ratel, mini-leatherman en een EHBO-setje. In het boordgereedschap zitten wat eenvoudige imbusjes & steeksleutels, dat wil ik nog eens aanvullen met een vergelijkbaar setje als hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:14
Het scheelt de meest gebruikte heb ik ook als dopje in het vakje wat er nog wel open is linksboven in de deksel. Maar heb ook gewoon een stiftsleutelset inbus en torx apart bij omdat die dus inderdaad missen in die set :(

Ik heb ook ergens een leatherman charge in de garage liggen, helaas vergeet ik die vaak alsnog mee te nemen. En als ik hem wel bij heb ( want met de solo heb ik dus niet al die zooi bij) heb ik hem niet nodig 8)7

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
mphilipp schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:18:
[...]

Ik heb jaren geleden een Leatherman Charge gekocht. Een hele goede aanschaf moet ik zeggen. Als je eenmaal zo'n ding dagelijks bij je draagt, merk je hoe vaak je 'm nodig hebt. Een schroefje aandraaien hier, iets doorsnijden daar...dat ding kan alles. Ik heb 'm indertijd in een setje gekocht met bitjes enzo bij Amazon, want de prijzen hier in Nederland waren echt te idioot voor woorden.
Het grappige is dat toen ik op die beroemde 'expeditie' naar Gambia was, een aantal mannen een soort nep-Leatherman hadden en in het begin moesten lachen omdat ik zo'n dure had en die van hen maar €25 was en 'precies hetzelfde' was. Dat hebben ze geweten en op een gegeven moment wilde iedereen steeds mijn Leatherman lenen, want na één schroefje aandraaien werkte die van hen niet meer...er zat dan teveel speling op het ding.

Het is even slikken voor de prijs, maar écht een lifesaver.
[Afbeelding]
Heb een kleine variant van Gerber.
Ideaal en al meermaals echt een lifesaver geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 16:44
Aldi en Lidl hebben regelmatig van die kleine ratelsetjes in de aanbieden (onder de 10 euro). Daar pas ik de bitjes en dopjes even aan aan de motor waar het setje in gaan. Vormt een perfecte aanvulling op het boordgereedschap. Daarnaast draag ik als techneut van de familie altijd een Victorinox multitool bij me. Ik ben nog maar 1 keer met een motor niet meer weggekomen (hallgever van mijn R1100GS naar zijn grootje). En ik rij/reed toch fietsen van 23 tm 45 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:32
Ik heb een gereedschapsrol waar alles in zit wat ik nodig heb. Als ik een nieuwe motor koop, doe ik bij de eerste grote beurt controleren of de zaken die ik nodig heb in het setje zitten. Een nep leatherman heb ik ook, nooit gebruikt echter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[YouTube: Moto Guzzi V85 TT Travel | In-Depth Road & Off-Road Test]

Klopt dat, dat de motor er iets schuin in zit (links iets naar achter)??
YouTube: Moto Guzzi V85 TT Travel | In-Depth Road & Off-Road Test
Dat is de eerste keer dat ik dat hoor..
Bij de V7 zit hij voor zover ik weet gewoon recht/symetrisch..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:30

charrel

Cortisol4life..

De cilinders staan niet op dezelfde plek, bedoelen ze dat niet gewoon?
@ToolkiT

[ Voor 7% gewijzigd door charrel op 15-02-2021 15:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chakotay
Het blijft natuurlijk Italiaans, verwachten dat het blok recht gemonteerd word is natuurlijk wel veel gevraagd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:38

4x2

lộn xộn quá

charrel schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:43:
@ToolkiT
Zo te horen wel, is gewoon de dikte van een drijfstang verschoven.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4x2 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:08:
[...]

Zo te horen wel, is gewoon de dikte van een drijfstang verschoven.
Dat is wat ik van het verhaal begrijp ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:29
charrel schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:43:
@ToolkiT
Wat @4x2 zegt. De cilinders zitten niet recht tegenover elkaar. Is bij een BMW boxer motor ook. Daar zitten de cilinders ook niet recht tegenover elkaar. Dat gaat mechanisch niet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verrek, ik heb het bij de mijne even nagemeten en het scheelt idd iets van 2cm.. was me nog nooit opgevallen :$

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WbNzi_fL5lq_siDOGqS3grDGbno=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nMB7huk6hiTakbSU1Np9p1mK.jpg?f=fotoalbum_large
Lastig op de foto te krijgen, maar je kan het net zien..

[ Voor 68% gewijzigd door ToolkiT op 15-02-2021 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
ik zou helemaal gek worden en echt constant kijken naar het verschil >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:38

4x2

lộn xộn quá

Ik ook, ergste bij zo'n Guzzi is dat je het ook continu kan zien, bij een v-motor in de lengterichting valt het niet zo op :p
CX500 is helemaal vreselijk wat betreft OCD, zitten de cilinders ook nog eens geroteerd, dan klopt er echt niks meer van.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kneusteun schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:28:
Gelukkig heb ik geen OCD want het was me nog nooit opgevallen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
kneusteun schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:28:
Dan zou ik maar geen boxer motor kopen, want daar zie je het nog erger. De ene cilinder zit dichter bij je been dan de andere :+

Afbeeldingslocatie: https://moto-station.com/wp-content/uploads/2018/12/20/P90332045-highRes.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Ik wordt daar niet gek van hoor, ik geinde alleen maar om @ToolkiT te triggeren voor een "once seen, can't be unseen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Vuikie schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:09:
[...]

Dan zou ik maar geen boxer motor kopen, want daar zie je het nog erger. De ene cilinder zit dichter bij je been dan de andere :+

[Afbeelding]
Bij mij zit er nog een veel groter verschil in de plaatsing van de cylinders!

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:50

_Apache_

For life.

Na de kou niet vergeten de bandjes weer op op druk te houden. :Y)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:02
Het ijs is weer aan het smelten en het motorrijdseizoen komt er aan ;). Dus is het tijd om te kijken voor een nieuwe tweewieler. Momenteel rijd ik op een Ducati 696. Dit is mijn eerste motor en hoewel erg leuk is die echt te klein voor mij (ik ben 187cm lang).
De nieuwe motor moet dus iets groter zijn, maar ook geschikt zijn om lange stukken mee te rijden/touren terwijl het karakter en de looks behouden worden.

Tot nu toe is de Yamaha MT-10 de enige motor die ik heb kunnen vinden, die enigzins in dit rijtje past. Zijn er nog andere modellen die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 22:08
gebruikershaes schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:27:
Het ijs is weer aan het smelten en het motorrijdseizoen komt er aan ;). Dus is het tijd om te kijken voor een nieuwe tweewieler. Momenteel rijd ik op een Ducati 696. Dit is mijn eerste motor en hoewel erg leuk is die echt te klein voor mij (ik ben 187cm lang).
De nieuwe motor moet dus iets groter zijn, maar ook geschikt zijn om lange stukken mee te rijden/touren terwijl het karakter en de looks behouden worden.

Tot nu toe is de Yamaha MT-10 de enige motor die ik heb kunnen vinden, die enigzins in dit rijtje past. Zijn er nog andere modellen die ik over het hoofd zie?
KTM Superduke R/GT
BMW S1000R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:26

fdees

Trust me I'm an Engineer

Je wilt dus specifiek een naked bike. Of wat beschouw je onder de looks, want Duc vs MT-10 is wel een groot verschil.

Wat is het budget?

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
R0y. schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:42:
[...]

KTM Superduke R/GT
BMW S1000R
Meh, de duke vind ik niet zo mooi en de BMW te verfijnd als ik zo de reviews moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:22
gebruikershaes schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:48:
[...]

Meh, de duke vind ik niet zo mooi en de BMW te verfijnd als ik zo de reviews moet geloven.
Triumph ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
fdees schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:44:
Je wilt dus specifiek een naked bike. Of wat beschouw je onder de looks, want Duc vs MT-10 is wel een groot verschil.

Wat is het budget?
Ja de looks zijn natuurlijk erg persoonlijk. Ik vind een naked wel mooier dan een tour motor. En ook wellicht leuker voor korte ritjes. Het moet gewoon een beetje spannend zijn om hem ook op zondag middag een uurtje te pakken. Dat je daar zin en plezier in hebt zeg maar. Dat heb ik niet met een tracer oid.
Zoals Roy zegt zou de Superduke goed aan de wensen voldoen, maar die vind ik wat minder mooi.
De tuono heb ik ook naar gekeken, maar die is net wat te sportief voor de langere ritten.
Budget is rond de 10k.

[ Voor 7% gewijzigd door gebruikershaes op 15-02-2021 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
De stripple? Ja wellicht idd. Lijkt me ook tikkeltje saai? Nog niet op gereden dus die kan wel op de lijst.

[ Voor 5% gewijzigd door gebruikershaes op 15-02-2021 20:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
gebruikershaes schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:54:
[...]

De stripple? Ja wellicht idd. Lijkt me ook tikkeltje saai? Nog niet op gereden dus weet het niet.
Tsja, de leuke motor vind je blijkbaar niet mooi :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7WMeKpco2y62wSTRFDxXlF65DXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1nzW5zM7HkUjM6Y1KGrVPXVG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
418O2 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:55:
[...]

Tsja, de leuke motor vind je blijkbaar niet mooi :p

[Afbeelding]
Haha ja dan blijft er weinig over 😁

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

gebruikershaes schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:48:
[...]

Als je naked wil kan je de BMW R1250R (of voorganger R1200R LC) eens proberen. Zelf ben ik van een supersport naar een BMW R1250RS gegaan, die is nog iets meer geschikt voor de afstanden. De MT-10 vond ik tegenvallen (motorkarakter van de crossplane, en hoog verbruik), de KTM SuperDuke R te agressief (bijna een supersport) en de S1000R niet gereden - want ik kwam van een BMW S1000RR. Ik snap trouwens niet helemaal wat met 'te verfijnd' bedoeld wordt?

De watergekoelde boxers (R1200 / 1250) zijn lekker stevig onderin, flink wat karakter, maar niet meer zo agrarisch als de oude boxers (heb ook nog een R1200RT uit 2005 - die is echt grover). BMW heeft mooie afwerking, de boxers zijn lekker wendbaar en met cardanaandrijving hoef je geen kettingonderhoud meer te doen :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik vind mijn SD990 echt geweldig, maar puur om mee te beesten. Die koop je niet voor afstanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:26

fdees

Trust me I'm an Engineer

Een Triumph Speed Twin misschien iets, vrij neutraal en klassiek qua looks. Of een Ducati Scrambler.

Maar een Tracer 700/900 zou ook best wel leuk sturen als ik daarvan de reviews gezien heb.

Ben zelf net iets groter als jij en rij op een Triumph Scrambler 1200XE en deze is perfect voor onze lengte. Maar zelfs ik moet toegeven het is niet de beste stuurfiets is, maar wel een geweldige motor.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:59
Vuikie schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:20:
[...]

Wat @4x2 zegt. De cilinders zitten niet recht tegenover elkaar. Is bij een BMW boxer motor ook. Daar zitten de cilinders ook niet recht tegenover elkaar. Dat gaat mechanisch niet ;)
Bwa, zolang ze op dezelfde kruktap zitten.. Zoals bv. bij een Harley:
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/aiMAAOSwjVVV3gPN/s-l400.jpg

Maar dan heb je geen boxer meer natuurlijk waarbij de kruktappen juist 180 graden verdraaid zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
Ktm 990 smt?

Sportief + Tour + groter, maar niet log + iets onder je budget, dus kun je een mooie uitzoeken met alles erop en er aan incl nieuwe bandjes navigatie etc etc

Rij ik nu zelf ook en kom van een VTR SP1 en daarvoor een Fireblade af. Ben 1,93 en heb daarom wel iets verhoogd zadel genomen. Maar is kwestie van smaak.

Of jij hem ook mooi vindt, tja...

[ Voor 36% gewijzigd door FBTN op 15-02-2021 21:44 ]

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
[...]

De stripple? Ja wellicht idd. Lijkt me ook tikkeltje saai? Nog niet op gereden dus die kan wel op de lijst.
Speed Tripple dan. De street is niet echt ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
gebruikershaes schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:52:
[...]

Ja de looks zijn natuurlijk erg persoonlijk. Ik vind een naked wel mooier dan een tour motor. En ook wellicht leuker voor korte ritjes. Het moet gewoon een beetje spannend zijn om hem ook op zondag middag een uurtje te pakken. Dat je daar zin en plezier in hebt zeg maar. Dat heb ik niet met een tracer oid.
Zoals Roy zegt zou de Superduke goed aan de wensen voldoen, maar die vind ik wat minder mooi.
De tuono heb ik ook naar gekeken, maar die is net wat te sportief voor de langere ritten.
Budget is rond de 10k.
Tsja ik vermaak me op mijn 1200GS net zo prima voor een uurtje als mijn vorige MT-09 SP hoor.

Zou btw ook nog optie voor je kunnen zijn, een MT-09..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
theredone51 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:40:
[...]

Bwa, zolang ze op dezelfde kruktap zitten.. Zoals bv. bij een Harley:
[Afbeelding]

Maar dan heb je geen boxer meer natuurlijk waarbij de kruktappen juist 180 graden verdraaid zitten.
En daar zit hem bij een boxer de crux ;)

Maar je hebt gelijk het KAN wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:12
[...]

Saai? Op basis waarvan dan? Ik vind het heerlijke aan dat I3-blok juist die combinatie van aardig wat punch onderin en het doorhalen de toeren in. Soort best of both worlds eigenlijk.

En als die 765 wat te lafjes is, een Speed Triple 1050 kan natuurlijk ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
418O2 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:18:
Ik vind mijn SD990 echt geweldig, maar puur om mee te beesten. Die koop je niet voor afstanden
Dan Koop je de sm/smt/adv ;)
Zelfde blok en zelfde power met een heerlijke zit 👌

Edit: wel apart dat je wat met karakter wil en uitkomt bij de mt10, een fiets welke meeste verkochte naked is,en Japans.
Bij karakter denk ik eerder aan Ducati,agusta’s etc. Fietsen die bekend staan als grillig en apart qua design.

[ Voor 28% gewijzigd door kneusteun op 16-02-2021 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 22:08
gebruikershaes schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:52:
[...]

Budget is rond de 10k.
Tuono is idd nog een stuk extremer, alleen de zithouding al. Superduke (1290) moet je mooi vinden. Dat is natuurlijk bij iedere motor maar de SDR en MT10 zijn kwa uiterlijk toch erg extreem.

Ik vond de MT10 prima om te rijden. Ik heb hem helaas niet echt door kunnen trekken ivm een groep en voorrijder maar onderin deed het weinig kwa emotie met mij, iets wat de 1290 wel heeft. Dat voelt stationair al bruut :9 MT-10 stond eerst ook op mijn lijstje maar in mijn ogen heeft deze motor snel een update nodig wilt hij meekomen met de concurrentie. Hopelijk gaan ze niet die kant op van de MT7/9 met die neus...

Het tour pakket van de MT10 spreekt mij dan wel weer aan.

Mocht je voor een MT10 gaan, er zijn bepaalde kleurstellingen (dacht ik, of het is een hele serie) waarbij de lak nogal snel van de velgen schijnt te gaan. Op MF staat er meer over mocht je daar info over willen.

O ja, zoals hieronder ook al eens is aangegeven.. MT09 :Y
418O2 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:18:
Een 1290 (die ik ook voorstelde, had ik er eigelijk even bij moeten zetten) is in mijn ogen wat meer compleet ivm de opties. Heb enkel eens op een 990 gezeten maar de 1290 vond ik kwa zit een stuk comfortabeler. Naast de opties die (sommige al op gen1, sommige vanaf 2) er op zitten maakt het “tour” pakket ideaal. Handvat verwarming, cruise control, rijmodi etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

gebruikershaes schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:27:
BMW K1600? :+ :X 8)

Om even terug te komen op de OCD discussie: mijn cilinders zitten gelukkig allemaal op een rijtje...keurig in het gelid. Helemaal OCD proof >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
FBTN schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:41:
Ktm 990 smt?

Sportief + Tour + groter, maar niet log + iets onder je budget, dus kun je een mooie uitzoeken met alles erop en er aan incl nieuwe bandjes navigatie etc etc

Rij ik nu zelf ook en kom van een VTR SP1 en daarvoor een Fireblade af. Ben 1,93 en heb daarom wel iets verhoogd zadel genomen. Maar is kwestie van smaak.

Of jij hem ook mooi vindt, tja...
+1 Toffe en mooie fiets, zelf ook een aantal jaren op gereden. Net in januari verkocht :)

Overigens heb ik met mijn 2m05 voetsteunen gekocht die 3cm lager zijn.

XXXVI

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bommes
Chakotay schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:56:
Het blijft natuurlijk Italiaans, verwachten dat het blok recht gemonteerd word is natuurlijk wel veel gevraagd :+
Das karakter man..

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/02/1613461967-600-x-338px-IMG_20200814_205225961.jpg

O+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
w00t dubbel post..

Ik zie net ergens een nieuws berichtje voorbij komen over het Piaggio museum in Italië.
Dat gaat weer terug open op zich leuk maar we kunnen er voorlopig toch niet naar toe.
Maar.. je kunt ook gratis virtueel door het museum.
Het staat volledig 3D op het interwebz..

https://www.museopiaggio.it/en

Niet alleen voor de Vespa freaks maar het omvat ook Moto Guzzi's, Aprillia's en van die Ape driewielertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Die zit zelfs 90° gedraaid :+

En tof van dat museum! Daar ga ik eens doorheen kijken zo, je kunt zelfs met WSAD er doorheen lopen :)

Pagina: 1 ... 273 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.