Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 272 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.244 views

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
Eerste rit na de geboorte van mijn oudste zoon: nieuw record verspringen met mijn Honda Fireblade tussen bushokje en lantaarnpaal door na een 'raken van binnenkant rotonde, rechtop zetten, o jee stoeprand, kan niet meer remmen, dus vol gas erop' - actie.

Schade: nieuwe voorvork.

Eerste rit na geboorte van mijn jongste zoon: rustig aan, want anders gaat de motor stuk. Mooi weertje. Terrasje checken met één handje aan het stuur bij 30 km/uur. Weer naar voren kijken. Bejaarde voor mij bovenop de rem voor een tegenligger 500 meter verder. Volledig onderuit geremd bij slechts 30 km/uur.

Schade: kuipwerk links kon in de container + koppelinghendel afgebroken.

Conclusie: kinderen zijn heel duur!

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
FBTN schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:53:
Eerste rit na de geboorte van mijn oudste zoon: nieuw record verspringen met mijn Honda Fireblade tussen bushokje en lantaarnpaal door na een 'raken van binnenkant rotonde, rechtop zetten, o jee stoeprand, kan niet meer remmen, dus vol gas erop' - actie.

Schade: nieuwe voorvork.

Eerste rit na geboorte van mijn jongste zoon: rustig aan, want anders gaat de motor stuk. Mooi weertje. Terrasje checken met één handje aan het stuur bij 30 km/uur. Weer naar voren kijken. Bejaarde voor mij bovenop de rem voor een tegenligger 500 meter verder. Volledig onderuit geremd bij slechts 30 km/uur.

Schade: kuipwerk links kon in de container + koppelinghendel afgebroken.

Tijd voor een motor met ABS? :9

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:29
phYzar schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:02:
[...]

Ik vraag me af hoe de bocht de andere kant op gaat: soort Coronaproof ellebooggroet aan je passagier?
Afbeeldingslocatie: https://www.ukgser.com/forums/attachment.php?attachmentid=453852&stc=1&d=1591227038

:+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:19
FBTN schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:53:

Maar je krijgt er zo veel voor terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-10 09:32
@Bommes Hier gaat moeders niet mee met m'n vader omdat ze bang is dat er juist dan wat gebeurt. Ze lijkt er echter geen problemen mee te hebben als ik en pa een weekendje naar Duitsland gaan (wel braaf elke avond een "ik ben thuis!" berichtje). M'n broertje was 2 toen pa's eerste motor kwam, een GPZ1000RX, was toen zelf 9 en heb er weinig van meegekregen dat ze er problemen mee had...

EDIT: ohja, natuurlijk gefeliciteerd met de toekomstige MiniBommes!

[ Voor 8% gewijzigd door NLDViane op 05-02-2021 12:01 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:28

botoo

💀 too old to die young

Bommes schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:09:
* Bommes word binnenkort papa
Zijn er meer motorrijders die van zijn (of haar) partner hints te horen krijgt dat met een kleintje onderweg dat motorrijden niet echt slim meer is.??
<>
Dat zullen wel de zwangerschapshormonen zijn. 8)7
mphilipp schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:24:
Maar ja, tegen zwangerschapshormonen en vrouwenlogica helpen geen verstandelijke argumenten :X
Als je de hormonenslinger even buiten beschouwing laat dan heeft ze natuurlijk wel gelijk, het is niet verstandig om met een kleintje onderweg te gaan motorrijden, net zo min als het verstandig is om te gaan autorijden, buiten wandelen, verkeerde dingen te eten en te drinken en noem maar op. Leven is een gevaarlijk iets en uiteindelijk verlies je toch.

Gefeliciteerd met de aanstaande nieuwkomer :*)
Je zal voorlopig vanzelf wel minder tijd hebben en vrij willen maken om te gaan motorrijden en juist dan als je er op uittrekt zal je er waarschijnlijk nog meer plezier aan beleven en uitgewaaid en verfrist weer thuis aankomen. Dat is iets waar de aanstaande moeder ook naar uit zou moeten kijken, mag jij een uurtje oppassen zodat zij lekker uit kan waaien. M.i. is motorrijden dus juist wel slim.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-10 13:51
_eLMo_ schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:55:
[...]

Tijd voor een motor met ABS? :9
Je weet hopelijk wel dat ABS uit gaat onder de 7 km/h. Kan zo even geen artikel vinden waarom. Maar dit word elke rijder die lest geleerd dat je er niet vanuit moet gaan.

Ik begreep dat dit te maken had met dat de sensoren bij lagen snelheden hier te veel moeite mee te hebben dat het daarom uit ging.

In een auto maakt dat niet uit maar op een motor ga je gewoon onderuit. Maar ABS helpt wel bij het initiële remmen. Om te voorkomen dat je niet ineens te hard remt.

Het is dus een goed systeem maar wel een waarbij je nog wel moet blijven opletten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:32
@FBTN lekker bezig daar :P

@Bommes hm, daar moet je niet al te lange benen en armen op hebben zo te zien :+

@UTwizard die Kriega's zitten nog verbazingwekkend goed vast. Ik heb er hier een paar jaar dagelijks mee gereden. Woonwerk met alleen een US20, en een hele vakantie naar de alpen met een US30+US20 gestapelde combinatie. Is geen enkele keer losgegaan, ook niet op hobbelige wegen, offroad of met 200+ :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
R0y. schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:56:
[...]

Poepluiers en slapeloze nachten :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:09

PinusRigida

I put the p in pool.

10 x dank...

heel duidelijk... Ik heb me bij het overwegen vooral gericht op de levensduur van 7 tot 10 jaar van dit type batterij.. Motor slaapt ook binnen in inpandige garage dus het nadeel van koudstart heb ik geen last van. Het was 'm vooral de levensduur die me overstag deed gaan, gezien de positie van batterij dacht ik: ik zal wellicht geen 10 jaar met deze motor rijden dus dan hoef ik met wat geluk niet één keer accu te wisselen.

Nu er zijn idd. wat nadelen, je somt ze heel to the point op, het is meer dan wat ik al 2 dagen online over heb gevonden dat elkaar vaak tegenspreekt (en maar al te vaak merkgebonden en dus van het "wij van WC-eend" soort informatie is)

Het grootste nadeel voor mij blijkt dat hun capaciteit nogal beperkt is... Heb het nu aan den lijve ondervonden. :*) na dik half uur, kan 40m. geweest zijn ook, koplamp aan = op. (en da's LED verlichting!)

Je bevestigt ook m'n vermoeden dat als dat eenmalig gebeurt (leeg laten lopen) en ze niet te lang in die toestand blijven, het weinig kwaad kan... Ook dat vind ik online, maar tegelijk vind ik evenveel bronnen die spreken van grote kans dat accu permanent beschadigd zou zijn, zelfs als het één keer gebeurt.

Soit; eind goed, eind goed. ;)
[...]

Oh iets anders:
Zijn er meer motorrijders die van zijn (of haar) partner hints te horen krijgt dat met een kleintje onderweg dat motorrijden niet echt slim meer is.??

Ik ga mijn motor niet weg doen hoor, maar het vreemde is dat, in tegenstelling tot mijn ex, mijn huidige vrouw mij nooit heeft tegen gehouden voor wat betreft motorrijden.
Mijn ex was continu als de dood dat er iets zou gebeuren dus een solo motorvakantie werd niet gewaardeerd.
Mijn huidige vrouw daarin tegen is meestal de gene die zei, kom we gaan een stukje rijden.
Ook mijn tripjes op de motor vond ze altijd super gaaf en geen enkel probleem.

Nu echter hoor ik regelmatig een hint dat ze het allemaal niet zo tof meer vind.
Bijvoorbeeld dat ik van die crosslaarzen aan het uitzoeken ben, dan komt er een opmerking: wil je echt gaan crossen met je motor?? lijkt mij niet zo slim met een kleintje onderweg toch??
Super! Proficiat!

Mijn vrouw heeft daar ook nooit een probleem over gemaakt nu is het wel zo dat m'n dochter al 6 was toen ik m'n motor kocht (tevens m'n eerste motor) maar dat maakt het risico in het verkeer niet minder groot natuurlijk.

Als ik er iéts kan over zeggen is het dit: motorrijden heeft een andere verkeersdeelnemer van me gemaakt... (en da's los van kinderen hebben of niet denk ik) Het dwingt je om anticiperend en gewoon anders te rijden.

Niet dat ik als automobilist een gevaar was, ben altijd vrij... ehm... soms wat overdreven regelneef (noem het gerust regelteef) geweest... Maar ik was wel over-assertief... je kent het: "f*ck off, ik heb voorang, je kan maar zien dat je op tijd remt"... met de wagen...

Dat doe ik niet meer, ik zal nu hoogstens ostentatief afkeurend met m'n hoofd schudden als ze m'n voorrang negeren maar ik zal 'm niet meer "pakken om een punt te maken" en daarbij m'n leven riskeren, of zelfs gewoon maar m'n motor want in tegenstelling tot elke wagen dat ik had, krijg ik koudzweet als ik denk aan m'n motor beschadigen.

Ook gewoon algemeen: het is echt een feit dat hoe je zelf in het verkeer staat, mee verantwoordelijk is voor ho anderen je in het verkeer bejegenen. Ik ben veel relaxer en zal veel eerder geneigd zijn om gewoon m'n verlies te nemen in situaties waar ik anders weer op m'n strepen zou gaan staan... resultaat is dat mensen ook anders reageren, blijf ik relax = grote kans dat andere ook relax blijft.

Hoe vertaalt zich dat naar kinderen hebben, want das de clue van m'n antwoord... Persoonlijk dat ik blij ben dat ik met de motor ben beginnen rijden omdat ik echt geloof dat het me een veiligere en rustigere verkeersdeelnemer heeft gemaakt (per fiets, motor of auto) en dat is ook belangrijk, zo niet, belangrijker, om zoveel mogelijk risico te vermijden...
Tuurlijk controleer je anderen niet, en liegen statistieken er niet om dat met de motor rijden een hoger risico inhoudt dan met de wagen....

Maar dat is fietsen ook... en in mijn ervaring -want ben jarenlang fietser geweest ook- is het met de fiets gevaarlijker dan met de motor... omdat je met de fiets normaalgezien niet tussen het verkeer zit en men verwacht je dat ook niet en houdt bijgevolg veel minder rekening met je...

Integendeel: m'n vrouw is er zelf ook wel tevreden over, zij weet nl. hoe gestresst en humeurig ik kon thuiskomen na m'n dagelijks traject (buiten coronatijden want nu werk ik al bijna een jaar thuis) van vooral in de file te staan m'n stuur opvreten. (en met de fiets was de stress vaak nog erger omwille van compleet genegeerd worden, België is op dat gebied niét Nederland. :N )

De enige dingen waar ze wél opmerkingen over heeft zijn dingen als: "nog een schijfslot, alweer een paar handschoenen, is dat echt nodig? >:)

Of zoals onlangs: "Hmm... het 2021 model van m'n moto is uitgekomen, mits inruil van m'n huidige zou de nieuwe me xxxx euro extra kosten, zal ik eens informeren.?"
Droog: "Neen". :$

[ Voor 60% gewijzigd door PinusRigida op 05-02-2021 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Jurrian120 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:22:
[...]

Je weet hopelijk wel dat ABS uit gaat onder de 7 km/h. Kan zo even geen artikel vinden waarom. Maar dit word elke rijder die lest geleerd dat je er niet vanuit moet gaan.

Ik begreep dat dit te maken had met dat de sensoren bij lagen snelheden hier te veel moeite mee te hebben dat het daarom uit ging.

In een auto maakt dat niet uit maar op een motor ga je gewoon onderuit. Maar ABS helpt wel bij het initiële remmen. Om te voorkomen dat je niet ineens te hard remt.

Het is dus een goed systeem maar wel een waarbij je nog wel moet blijven opletten.
Altijd blijven opletten natuurlijk, je kunt ook zeker te laat zijn met ABS. Wel knappe jongen die zichzelf (niet in de bocht op grind) met 7km/h nog onderuit kan remmen :p

Ik doe zo 1x per 2 maanden een noodstop, gewoon om het in m'n gestel te houden, en zelfs in een bocht kom ik goed tot stilstand. Ik zweer bij ABS :Y)

Wel van na het jaar 2010 ja, daarvoor was het nog al eens hakkie takkie.

[ Voor 3% gewijzigd door _eLMo_ op 05-02-2021 13:30 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

[...]
Oh iets anders:

Ik ga mijn motor niet weg doen hoor, maar het vreemde is dat, in tegenstelling tot mijn ex, mijn huidige vrouw mij nooit heeft tegen gehouden voor wat betreft motorrijden.
Mijn ex was continu als de dood dat er iets zou gebeuren dus een solo motorvakantie werd niet gewaardeerd.
Mijn huidige vrouw daarin tegen is meestal de gene die zei, kom we gaan een stukje rijden.

Nu echter hoor ik regelmatig een hint dat ze het allemaal niet zo tof meer vind.
Bijvoorbeeld dat ik van die crosslaarzen aan het uitzoeken ben, dan komt er een opmerking: wil je echt gaan crossen met je motor?? lijkt mij niet zo slim met een kleintje onderweg toch??
Gefeliciteerd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TMC19rFVT71H2S6I0F12ljYm764=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DWcLIvSKmlVN6GXVX4vjRovD.jpg?f=user_large

:+

Kunnen jullie samen toeren O+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 21:12
Mooi die gespiegelde stickers. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
[...]
Wat ik bij mijn vrouw merk(te) is dat, waar ik normaal als ik een poot zou breken vooral mijzelf er mee zou hebben, haar vervolgens opzadel met al het werk wat betreft de kleine. Een flesje geven kan nog, maar ga maar eens een luier verschonen op de babykamer als je een trap op moet. Dus het is hier ook vooral zelfbescherming :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:38

4x2

lộn xộn quá

-tom-562 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:40:
[...]

Of de baby in de helmbak/onder de buddy stoppen
[...]

Haha. Toevallig keek ik laatst weer eens op BF, het bestaat gewoon nog :') :P Ik heb jou toen ook een keer op een meeting in Nijmegen gespot heul lang geleden, toen had jij volgens mij een NX250? Staat mij iets van bij dat je toen vakkundig een spiegel van een auto gedemonteerd had :+ V Tijdens die meeting parkeerde zo'n kerel zijn Kreidler nog bijna door de pui/ruit van een tankstation na een mislukte koppeling-laten-schieten wheelie :D
Denk dat je 2 meetings door elkaar haalt :+
Met die NX ben ik ook wel een keer of wat in Nijmegen geweest (lekker beginnen op de waalkade en dat er een paar man via de trap naar beneden kwamen gestuiterd) en ik heb een keer in Nijmegen een deuk in een BMW getrapt die me op een rotonde aanreed, maar dat was met mn VF400.

Mooie tijden :D

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

4x2 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:54:
[...]

Denk dat je 2 meetings door elkaar haalt :+
Met die NX ben ik ook wel een keer of wat in Nijmegen geweest (lekker beginnen op de waalkade en dat er een paar man via de trap naar beneden kwamen gestuiterd) en ik heb een keer in Nijmegen een deuk in een BMW getrapt die me op een rotonde aanreed, maar dat was met mn VF400.

Mooie tijden :D
Ah ja, dat zal dan wel met die VF zijn geweest. We reden toen naar industrieterrein Bijsterhuizen in Wijchen volgens mij, daar vloog die Kreidler bijna door die glazen pui heen :D Ben toen ook een keer mee geweest naar een meeting met Lawrence en z'n getjoende frankenstein Batavus City met pulsejet achterop aanhanger. Mooie tijden indeed 8)
Later ook nog een paar keer naar Remco (met die gele Manta) geweest voor een BF.nl BBQ/stap avond. Enige wat ik mij daarvan nog kan herinneren dat we met 9 man in zo'n Fiat Tipo van zo'n gast uit Amsterdam terug van de Radstake naar Ulft moesten (heen gingen we met 3 auto's maar naarmate de avond vordere taaide er er een paar af, die dus de andere 2 auto's hadden _O-). Oh, en uiteraard werd er iemand op z'n bek geslagen in de discotheek _O-

[ Voor 24% gewijzigd door -tom-562 op 05-02-2021 16:15 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-10 19:51

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

_eLMo_ schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:13:
[...]
Lithium accu's kun je het best tussen de 40-80% houden. Kort: niet op letten, beveiligd.
- Lithium accu's houden niet van deep discharges, feit.
- Lithium accu's houden niet van lange tijd op 100% staan, feit. (het elektroliet zwelt namelijk fysiek op en dat zorgt voor delaminatie van het elektroliet en substraat).
Alle automotive accu's zouden hierbij dus beveiliging moeten hebben die buffers houd onder en boven. Sowieso hebben automotive accu's elektronica aan boord want een Lithium accu kun je niet gewoon laden aan een normale dynamo, dan zou je overladen en vliegt hij in de fik :P
Ik heb redelijk wat ervaring met op Li gebaseerde accu’s en denk dat je uitleg helemaal klopt, alleen vraag ik me af of het BMS van motoraccu’s dan ook echt het laden stopt bij ca. 80%... Want na iedere flinke rit kun je ervan uitgaan dat je accu voldoende tijd heeft gehad om 100% opgeladen te zijn. Je zet de motor dan een paar dagen weg en alles herhaalt zich weer. Doordat hij dan vrijwel continu op 100% lading zit, zou je je accu vrij snel slopen lijkt me.

Ik heb sinds enige tijd een motor met vanuit de fabriek een Li accu en heb daar een onderhoudslader voor gehaald (voor Li accu’s). Gevoelsmatig is en het dan niet fijn om de lader 24/7 aangesloten te laten. Was de accu nog niet 100% geladen, dan zorgt de lader er alsnog voor. Kan niet de bedoeling zijn.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:28

botoo

💀 too old to die young

Was toch nog wel wat fris vandaag op de motor maar ik verwacht dat er komende week/weken niet veel gereden gaat worden dus toch maar ff een lekker stukje rondploffen via binnenweggetjes naar Urk alwaar ik mijn vingers op kon warmen aan een lekkere lekkerbek :Y

Aangezien er wat water naar beneden kwam druppelen de terugweg over de snelweg gegaan, verkeer vanuit omgeving Urk rijd beduidend vlotter door dan in de randstad, gelukkig kon ik me wat aanpassen :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-09 20:52
Vond het vandaag juist zelfs aan de warme kant. Heb zelfs mijn doorwaai handschoenen tussendoor nog gehaald thuis, had de waterdichte dunne herfst handschoenen aan maar vond die veel te warm.

Net in het donker buiten toch maar even de buell en gl1800 uitvoerig gewassen, die moto wash werkt echt goed. Je zag het vuil oplossen en eraf lopen, toch alles met een washandschoen even geboend en daarna afgespoeld. Wilde ze beide pekelvrij houden maar de buell moest toch naar huis en heb hem vandaag nog meegehad even het stuur vervangen en zoontje weggebracht tussen de middag naar buitenspeel middag van de bso. en de gl was vorige week enige vervoer. Nu mogen ze minstens een weekje binnen blijven.

[...]
Mijn vriendin(inmiddels vrouw) wist dat ik motorreed en dat altijd zal blijven doen. Sterker nog toen ik haar leerde kennen had ik mijn rijbewijs net gehaald en pas 10 jaar later mijn autorijbewijs. Nooit heeft ze ook maar 1 keer geprobeerd mij van het motorrijden te weerhouden. Sterker nog toen onze zoon (inmiddels ook alweer bijna 1 jaar geleden) werd geboren was hij pas 4 weken oud toen hij voor het eerst in het zijspan in de maxi cosi meeging en in een tent sliep. ( en dat was in mei niet heel warm ofzo) Die wist dus ook niet beter, en pas op school kwam ie erachter dat de meeste kinderen niet overal met de motor naartoe gaan, in tenten slapen in het weekend en achterop meegaan. Hij was namelijk 4,5 toen die voor het eerst achterop met de solo motor meeging. Natuurlijk vond mama dat spannend, maar die wist ook wel dat ik echt geen risico's neem met mijn zoon achterop. Nu gaat ie ook wel eens mee naar een wintertreffen, slapen in een tentje bij -5.

Kort gezegd gewoon lekker doen en laten wat je zelf wilt, een kind hoeft dat echt niet te veranderen. Ik denk altijd maar dat het een makkelijk excuus is voor sommigen 😉

[ Voor 24% gewijzigd door harley op 06-02-2021 09:31 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:21

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Oh iets anders:
Allereerst gefeliciteerd *O*

Bij een vriend van me (die inmiddels 2 kinderen heeft) zie ik wel dat-ie veel minder de motor pakt dan voorheen, en ook een stuk rustiger en voorzichtiger rijdt dan toen-ie nog geen kinderen had. Zijn vrouw (die zelf ook d'r A heeft maar kort na d'r AVD zwanger raakte) had het liefst gezien dat-ie zou stoppen met motorrijden, maar ze had na een tijdje wel door dat-ie dat toch niet gaat doen (i quote: "Wen even aan het idee dat ik gewoon blijf motorrijden") :P Voordat-ie kinderen had sprak hij over een stukje knallen (en dan wilde je niet eens proberen om 'm bij te houden :X), nu zijn de rollen bijna omgedraaid, terwijl ik bepaald geen Rossi wannabe ben. Not even close.

Ik denk dat ik in jouw schoenen je vrouw/vriendin zou zeggen dat je voortaan niet meer het risico neemt dat je van een berg af lazert :+

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

-tom-562 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:09:
[...]

Ah ja, dat zal dan wel met die VF zijn geweest. We reden toen naar industrieterrein Bijsterhuizen in Wijchen volgens mij, daar vloog die Kreidler bijna door die glazen pui heen :D Ben toen ook een keer mee geweest naar een meeting met Lawrence en z'n getjoende frankenstein Batavus City met pulsejet achterop aanhanger. Mooie tijden indeed 8)
Later ook nog een paar keer naar Remco (met die gele Manta) geweest voor een BF.nl BBQ/stap avond. Enige wat ik mij daarvan nog kan herinneren dat we met 9 man in zo'n Fiat Tipo van zo'n gast uit Amsterdam terug van de Radstake naar Ulft moesten (heen gingen we met 3 auto's maar naarmate de avond vordere taaide er er een paar af, die dus de andere 2 auto's hadden _O-). Oh, en uiteraard werd er iemand op z'n bek geslagen in de discotheek _O-
Was die meeting ook de meeting waar iemand zn bmw e21 tegen een stoeprand spaaide en toen 2 kromme velgen had ?

Lawrence had die pulsejets op een puch maxi geknoopt, die batavus had volgens mij een vet gekieteld peugeot 103 blok dr onder zitten (keer mee gereden, kamikazeding :D )

Die avond bij Remco was ik ook bij (volgens mij) geloof dat ik toen met de Panda van mn vader was, ding in het bos geparkeerd en daar lekker gaan pitten. Dr was ook nog iets met een dode meerkout in de brievenbus en Don (?) die op 2m afstand in een prullenbak kon kotsen.

Denk dat we elkaar wel eens gezien hebben ja :+

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:33

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Niet de enige :+
Afbeeldingslocatie: http://harriespoor.nl/MSX125/MSX24.jpg
Afbeeldingslocatie: http://harriespoor.nl/MSX125/MSX25.jpg

Poging 1 & 3 gingen prima, mits je op verse sneeuw bleef was het best goed te doen met 30-35km/h ofzo (in de sporen was het wel ellende)
Poging 2 was na het tanken, dat werd de benenwagen omdat het #$@$ contactslot vastgevroren zat, het apparaat mooi een kilometer naar huis kunnen duwen :+

leeg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tGqAsEcxK31YJNvlLPSAReuLPZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lt0OdTmZxAZ82hZPkgqV12Vi.jpg?f=fotoalbum_large

Should I stay or should I go (the clash 1982)
Ik denk blijven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Laatst online: 05-10 00:02
Wootlock schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:49:
[...]

Nog een specifieke reden om de 790 weg te doen voor een MT09 ? :)
Beviel hij niet of ?
Ktm heeft in de pak en beet 6 maanden dat ik hem had 1 hele maand bij de dealer gestaan en tijdens de vakantie ook nog last gehad van een flinke olie lekkage( stonden we toevallig een uur verwijderd af van de ktm fabriek).
Ook heeft een kennis van me met een 790 bij 15k kms op de teller heel zn blok kapot gereden zonder zijn toedoen en daar zat ik niet op te wachten. al met al zat ik dus niet meer met een fijn gevoel op de motor en daarom de knoop door gehakt om hem in te ruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:31

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ja volgens mij heeft KTM de 790 heel snel met pensioen gestuurd. Maar twee jaar echt bestaan en vrij snel al door ontwikkeld in de 890.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 07:42

Exigence

dnkroz

Bommes schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:16:
Voorop gesteld mijn vrouw gaat mij niets verbieden en/of ik ga dat niet accepteren.
Het viel mij gewoon op dat ze ineens dat soort verwijzingen maakt terwijl ze voorheen juist regelmatig de aanstichter was van menig motor ritje.
Ach, het rijden zal sowieso wel wat minder worden de eerste tijd. Toen onze kleine kwam, nu bijna twee jaar terug, ben ik alleen een lang weekend met vrienden naar de Vogezen geweest (de kleine man was toen 3 maanden), maar verder eigenlijk amper kilometers gemaakt. Paar keer een avondje een blokje om met wat vrienden, maar denk dat het naast de motortrip naar de Vogezen met zo'n 500 kilometer wel ophield.

Vorig jaar, toen de kleine man 10 maanden was, een andere motor gekocht en dat jaar zo'n 4000 kilometer gemaakt. Maar daarvan was 3500 kilometer een solotripje naar de Alpen van een paar dagen.

Dus bij mij zijn juist de kleine ritjes veelal weggevallen ("vroeger" was het elk weekend er op uit), maar de grote soloritten of trips met vrienden gaan sowieso door. Dat soort dingen vind ik te belangrijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:52
Iemand nog gereden vandaag 🤣🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
wd200 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:27:
Iemand nog gereden vandaag 🤣🙈
Alsjeblieft niet zeg :X

Vond de wandeling op sommige stukken al lastig genoeg, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Vorige pagina O-)

leeg

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• harley
Jazeker is er gereden vandaag :D

Eerst een uur staan sneeuwschuiven om te motor uit de garage en tuin te krijgen. Daarna naar de parkeerplek bij de lokale bouwmarkt.
Helaas had ik geen enkele grip. Mijn achterband is kaal en er ligt wel een nieuwe klaar maar die zit er nog niet op ( kutkarwei bij een GL1500 en een zijspan maakt het niet makkelijker, de gl1800 heeft gelukkig enkelzijdige achterbrug dus dat gaat sneller in de toekomst)
Maar op onderstaand bochtje ben ik al 4 keer vast komen staan :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZbYCHwgAmpuBWUyGCPq3-LflTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/93b8r1BT6Q6zd5xMAPW6XTwI.jpg?f=fotoalbum_large

Gelukkig was mijn broerke er ook bij met zijn BMW en die had winterbanden dus iets meer grip ( het was vooral sludge overal en daar helpt niks tegen)

[ Voor 6% gewijzigd door harley op 07-02-2021 20:45 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

harley schreef op zondag 7 februari 2021 @ 20:25:

Eerst een uur staan sneeuwschuiven om te motor uit de garage en tuin te krijgen. Daarna naar de parkeerplek bij de lokale bouwmarkt.
Helaas had ik geen enkele grip. Mijn achterband is kaal en er ligt wel een nieuwe klaar maar die zit er nog niet op ( kutkarwei bij een GL1500 en een zijspan maakt het niet makkelijker, de gl1800 heeft gelukkig enkelzijdige achterbrug dus dat gaat sneller in de toekomst)
[Afbeelding]

Gelukkig was mijn broerke er ook bij met zijn BMW en die had winterbanden dus iets meer grip ( het was vooral sludge overal en daar helpt niks tegen)

[YouTube: Sneeuwpret 7 2 2020]
Die BMW zijspan is hier wel echt voor gemaakt: lekker dakje en ruitenwisser. Eigenlijk zou je m vanuit de span moeten kunnen bedienen ;)

Heb jij nou een Opel Corsa B achterlicht op je span zitten? ;) Ik vind het altijd mooi hoe dat soort onderdelen in zijspannen, 45km/u wagentjes en soms zelfs 'supercars' (Morgan Aero 8, met VW Beatle en later Mini koplampen bijv) terecht komen. En het leukste is dat het dan meestal helemaal niet opvalt dat het een onderdeel is wat je op een andere auto zo vaak gezien hebt.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
harley schreef op zondag 7 februari 2021 @ 20:25:

[Afbeelding]

[YouTube: Sneeuwpret 7 2 2020]
Held! _O_

Alleen in NL mogelijk dit, mooi om te zien. Lol in deze tijden, ook nodig. (y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:48
[...]

Even met de hogedrukreiniger er door heen en ze zijn weer fris
Dat werkt voor de frituurpan ook goed dus.. >:)

Die sealskin dingen zijn wel echt prijzig zeg, bijna 50 euro voor een paar sokken.. :o

Oh iets anders:

Van harte :) Onze zoon is inmiddels 15 maand oud. Mijn ervaring is dat zwangerschapshormonen over het algemeen je als man niet helpen. Mijn vriendin hoor ik overigens niet meer of minder klagen sinds de kleine er is. En ik hoorde haar al niet zoveel behalve de regelmatige "doe je voorzichtig aan". Het is meer de omgeving die wat "vindt' van het motorrijden :)

Overigens heb ik het eerste jaar weinig gereden door de veelvoud aan slapeloze nachten. Moeheid en motorrijden is voor mij een no-go. De krampjes, allergieën, tandjes en sprongetjes... damn wat een drama. Nu hoor ik van veel vrienden ook andere ervaringen, bijvoorbeeld dat ze na een maand of 2 al regelmatig doorslapen ;)
R0y. schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:56:
[...]

Sure :o

[ Voor 5% gewijzigd door ephymerous op 08-02-2021 09:39 ]

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• harley
noes schreef op zondag 7 februari 2021 @ 23:50:
[...]

Die BMW zijspan is hier wel echt voor gemaakt: lekker dakje en ruitenwisser. Eigenlijk zou je m vanuit de span moeten kunnen bedienen ;)
Het is waarschijnlijk meest luxezijspan ooit, elektrische ramen, verwarming binnenin, ruitenwisser dakraam.
Het was toen we hem bouwden een winterprojectje, maar dat is eigenlijk weer uit de hand gelopen. s Het eerste ritje ermee was naar elefantentreffen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ij_XjTxIN6_GPOap8OqIdTXGh-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FEfdQzoklFuh4z9RX4I2B9as.jpg?f=fotoalbum_large
Heb jij nou een Opel Corsa B achterlicht op je span zitten? ;) Ik vind het altijd mooi hoe dat soort onderdelen in zijspannen, 45km/u wagentjes en soms zelfs 'supercars' (Morgan Aero 8, met VW Beatle en later Mini koplampen bijv) terecht komen. En het leukste is dat het dan meestal helemaal niet opvalt dat het een onderdeel is wat je op een andere auto zo vaak gezien hebt.
Klopt, is inderdaad van een opel corsa b model. Wel handig als die ooit beschadigd. Meeste zijspannen hebben wel een lamp die van een auto afkomt, maar meestal wel oudere modellen die steeds schaarser worden :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Jolke schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:41:
Mooi die gespiegelde stickers. :)
Maar er staat wel "POWER"! En het is een rode, dus dan kan mini-@Bommes lekker door de tuin scheuren 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

harley schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:57:
[...]

Het is waarschijnlijk meest luxezijspan ooit, elektrische ramen, verwarming binnenin, ruitenwisser dakraam.
Het was toen we hem bouwden een winterprojectje, maar dat is eigenlijk weer uit de hand gelopen. s Het eerste ritje ermee was naar elefantentreffen.
[Afbeelding]

[...]

Klopt, is inderdaad van een opel corsa b model. Wel handig als die ooit beschadigd. Meeste zijspannen hebben wel een lamp die van een auto afkomt, maar meestal wel oudere modellen die steeds schaarser worden :(
Ik vind dit echt zo fuckin' gaaf zeg! :Y 8) Had ik geld en ruimte, dan had ik ook een zijspan er bij genomen. Lijkt me fantastisch om lekker met mijn zoontje te toeren. Oké, je hebt alle nadelen van een auto en alle nadelen van een motor, maar who cares :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
[...]

Oh iets anders:

Gefeliciteerd! *O*

Ik heb mijn motor bewust nooit weggedaan sinds de kids er zijn. Ik rijd sowieso weinig per jaar (2-3000 km), dus dat verschil zag ik nauwelijks. Die paar keer dat ik er langer op uit ga zijn op 1 hand te tellen per jaar, ik pak meer de motor voor een avondtochtje van 2-3 uurtjes in de zomermaanden. De omgeving hier is daarvoor ideaal en ik hoef niet eerst 100 km te rijden voor de bochtjes beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:11
[...]

Even met de hogedrukreiniger er door heen en ze zijn weer fris
Dat werkt voor de frituurpan ook goed dus.. >:)
Zo maak ik de laarzen ook altijd schoon. Als ze helemaal onder de blubber zitten heb je ook weinig keuze :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
Wst een vet span!!
ephymerous schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:35:
Nu hoor ik van veel vrienden ook andere ervaringen, bijvoorbeeld dat ze na een maand of 2 al regelmatig doorslapen ;)
De eerste na 7 weken, nummer 2 en 3 allebei na zes weken volledig doorslapen. Kwestie van opvoeden hè :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ephymerous schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:35:
Overigens heb ik het eerste jaar weinig gereden door de veelvoud aan slapeloze nachten. Moeheid en motorrijden is voor mij een no-go. De krampjes, allergieën, tandjes en sprongetjes... damn wat een drama. Nu hoor ik van veel vrienden ook andere ervaringen, bijvoorbeeld dat ze na een maand of 2 al regelmatig doorslapen ;)
Ik zou je graag van info en tips voorzien... Maar daar is dit topic niet voor.

Hier geen gezeur gehad over mijn motorrijden. Hoeft ook niet want als ik niet op de motor weg mag betekent dit automatisch dat zij op de fiets moet in plaats van met de auto... Aangezien ik een dikke toermachine heb rijd ik doorgaans ook als een toerist. Zo af en toe haal ik eens gekkigheid uit omdat ik weet dat het met de motor kan en dat met de auto nooit zou gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:28
fdees schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:26:
Ja volgens mij heeft KTM de 790 heel snel met pensioen gestuurd. Maar twee jaar echt bestaan en vrij snel al door ontwikkeld in de 890.
Euro 5
Is nu de 850 geworden zodat ie door de euro 5 norm kwam dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Stalensnuitje schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:25:
Wst een vet span!!

[...]

De eerste na 7 weken, nummer 2 en 3 allebei na zes weken volledig doorslapen. Kwestie van opvoeden hè :+
Klopt, zo'n koemelkallergie valt goed af te leren, net als die voor ei en doperwten :o

Een serieuze noot, ik kan goed tegen dat soort grappen. Ik ken ze ook die na zo'n eerste jaar er helemaal doorheen zitten. Het mores is in Nederland dat kinderen -en baby's in het bijzonder- alleen maar positiviteit brengen en op het moment dat het niet zo is dan zoeken veel mensen dat vaak bij de ouders.

[ Voor 38% gewijzigd door ephymerous op 08-02-2021 11:24 ]

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
Het is niet dat ik ineens niet meer ga motor rijden, dat staat niet ter discussie >:)

Viel me gewoon op dat de zwangerschaphormonen ineens zo een ommezwaai geven bij mijn vrouw.
Van de motivator om weer eens te gaan rijden naar opmerkingen die impliceren dat ze het geen goed idee met vind dat ik ga rijden.

Pakketjes (laarzen en de sokken via @mphilipp ) zijn nog onderweg. Dagje vertraagd dus nog even afwachten.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:05
Bommes schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:21:
Het is niet dat ik ineens niet meer ga motor rijden, dat staat niet ter discussie >:)

Viel me gewoon op dat de zwangerschaphormonen ineens zo een ommezwaai geven bij mijn vrouw.
Van de motivator om weer eens te gaan rijden naar opmerkingen die impliceren dat ze het geen goed idee met vind dat ik ga rijden.

Pakketjes (laarzen en de sokken via @mphilipp ) zijn nog onderweg. Dagje vertraagd dus nog even afwachten.
Motorrijden nooit gedoe over gehad, maar ik moest wel een helm op met snowboarden met mijn vrienden. Nou ja, daar zag ik eigenlijk ook het nut wel van in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Gefeliciteerd! Hier kunnen we binnen een paar weken no.2 verwachten. Leuk, zo'n mini-Corona-babyboom in het topic :)
Mijn vrouw heeft er nooit moeilijk over gedaan dat ik dagelijks woon-werk rijd (of eigenlijk, reed... ook hier al bijna een jaar aan het thuiswerken). Ze weet dat ik niet de grenzen op zoek en zelf ook weer veilig thuis wil komen. Natuurlijk heb je op de weg (of in het bos) niet alles in de hand, maar je kan wel heel bewust bezig zijn met veilig rijden. De berghelling waar je je motor ondersteboven hebt geparkeerd werd al genoemd. Dat is een risico dat je heel makkelijk kan vermijden. Met enkele toezeggingen op dat vlak kan je je vriendin denk ik al grotendeels geruststellen. En als je vriendin zelf ook graag rijdt (of dat in ieder geval deed) zullen het grotendeels de hormonen zijn.
Wat betreft nachtrust: ik hoor ook wel eens horrorverhalen, maar onze no.1 sliep met 2 maanden al de nacht door en slaapt nog steeds goed. Hopelijk volgt no.2 in zijn voetstappen wat dat betreft..

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stalensnuitje
ephymerous schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:19:
[...]

Klopt, zo'n koemelkallergie valt goed af te leren, net als die voor ei en doperwten :o

Een serieuze noot, ik kan goed tegen dat soort grappen. Ik ken ze ook die na zo'n eerste jaar er helemaal doorheen zitten. Het mores is in Nederland dat kinderen -en baby's in het bijzonder- alleen maar positiviteit brengen en op het moment dat het niet zo is dan zoeken veel mensen dat vaak bij de ouders.
Oh nee, die clown zette ik er niet voor niks bij. Ik dank de Heer op m'n knietjes dat ze hun moeders slaapgenen hebben, want als er iemand slecht tegen gebroken nachten kan ben ik 't :X

Dus een oprechte "sterkte" naar ouders die maanden of zelfs jaren kunnen genieten van een nachtelijk uitstapje. Toitoi :(:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:24

Secsytime

Automagisch

Congrats!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit

Hier is geen baby op komst maar de laatste tijd maakt ze zich wel erg druk als ik motorrijden in de agenda zet. Reden ervoor is dat haar baas ooit motor heeft gereden en tijdens zijn coschappen de mensen die in puin lagen allemaal motorrijders waren. Dat was voor hem de reden om te stoppen met rijden en te denken: je bent gek als je nog motor rijdt. Tevens is hier afgelopen zomer iemand verongelukt omdat een auto ineens de weg op draaide. Daar komt ze elke dag langs. Samen met een dwangstoornis maakt het dat allemaal niet makkelijker :+

Ik heb iig aangegeven dat het motorrijden voor mij heel belangrijk is en ik dat ook gewoon blijf doen. Ze weet ook donders goed dat het motorrijden mijn passie is, en ze weet ook dat ze daar niks aan gaat veranderen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kneusteun
Ik ben zo blij dat mijn vriendin gewoon net zo gek is op motorijden als ik en we het ook beide erover eens zijn dat kinderen een slechte bijdrage leveren aan het CO2 probleem, dus voor onszelf en jullie hebben wij gekozen voor motorrijden ;)

Dus braaaaaap _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
Vanmiddag de cross laarzen die ik op MP had gekocht binnen gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/02/1612815764-350-x-467px-IMG_20210208_122122.jpg

Is er al 1 van de gespen van de linkse laars half los gescheurd.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/02/1612815763-350-x-467px-image-08-02-2021_12-36-27-75.jpg

En met het schoonmaken scheurt er andere volledig van de rechter laars af.. |:(
En nee ik was niet lomp, gewoon een sopje en een borstel. Maar met het buigen van het rubber breekt het gewoon door.

Ze zien er verder netjes en heel uit het is dus geen slijtage maar gewoon "uitdroging" van dat rubber spul waar de gespen aan vast zitten.

Natuurlijk reageerd de verkoper nu niet meer op mijn berichtjes via MP. :(

Okay het is gebruikt spul en ik verwacht geen garantie maar ik verwacht wel dat een verkoper eerlijk meld als er een gesp is afgescheurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Gewoon netjes in de recensie neerzetten hoe het aangekomen is en dan mag hij er mee doen wat ie wil, jij bent eerlijk en hij kan het oplossen of het hier bij laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-10 23:21
@Bommes Dat is wel balen, een kapotte gesp kan je vervangen, maar zo kan je er niks meer mee lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Bommes schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:26:
Vanmiddag de cross laarzen die ik op MP had gekocht binnen gekregen.

[Afbeelding]

Is er al 1 van de gespen van de linkse laars half los gescheurd.

[Afbeelding]

En met het schoonmaken scheurt er andere volledig van de rechter laars af.. |:(
En nee ik was niet lomp, gewoon een sopje en een borstel. Maar met het buigen van het rubber breekt het gewoon door.

Ze zien er verder netjes en heel uit het is dus geen slijtage maar gewoon "uitdroging" van dat rubber spul waar de gespen aan vast zitten.

Natuurlijk reageerd de verkoper nu niet meer op mijn berichtjes via MP. :(

Okay het is gebruikt spul en ik verwacht geen garantie maar ik verwacht wel dat een verkoper eerlijk meld als er een gesp is afgescheurd.
Dat is balen! Jammer dat mensen niet meer reageren. Is de gesp heel belangrijk? Ik merk dat bij mij na het crossen er ook wel eens eentje is losgeschoten. Merk er onder het rijden niks van. Ik snap natuurlijk dat het geen definitieve oplossing is, maar voor tijdelijk zou ik het gewoon eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@roda_djavulen nope niet echt, er zijn nu 2 gespen volledig afgebroken en 1tje bijna.

Weetje dat kan hé.
De laarzen zien er verder netjes uit dus het is geen afgeragd spul of zo.
Duidelijk uitgedroogd door ouderdom/niet gebruiken.
Maar kom op als de gene waar je het aan verkocht hebt dat dan meld ben dan een vent en reageer dan op zijn minst.

Nee hij heeft zijn geld binnen en kerst voor de negeren optie.

@kneusteun jammer genoeg heb ik die recensie meteen na het uitpakken ingevuld.
Toen had ik nog niet gezien dat er scheuren in zaten.
Hij geeft dus een positieve recensie te pakken.

Lesje voor * Bommes .. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@Thoit die gespen zitten met 2 schroefjes in die rubber/kunststof flappen vast.
En die flappen zijn afgescheurd.
Ik denk dat ik de gespen gewoon door de laars heen vast maak.
Langere schroefjes en die door de schacht van de laars heen boren/vast zetten.

Al was het maar om eens te proberen of ik er wel fijn mee kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-10 20:47

mphilipp

Romanes eunt domus

kneusteun schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:56:
Ik ben zo blij dat mijn vriendin gewoon net zo gek is op motorijden als ik en we het ook beide erover eens zijn dat kinderen een slechte bijdrage leveren aan het CO2 probleem, dus voor onszelf en jullie hebben wij gekozen voor motorrijden ;)
Haha...ik heb er gewoon een die alles al achter de rug heeft en dus géén ambities meer heeft om nog zwanger te worden. Zou ook niet zo verantwoord meer zijn met 50+. En ze is ook gek van motorrijden (achterop dan) en dat is zeer zeker een plus (en ze heeft al zoveel pluspunten 8) ) Als je partner er niets aan vindt, is dat best een hindernis. Je kunt dan toch minder vaak erop uit dan je zou willen en echt op vakantie gaan wordt ook lastig. Toch heb ik in mijn vriendenkring eentje die vrijwel altijd in zijn eentje gaat rijden en zijn vrouw blijft dan gewoon thuis, En hij gaat ook wel eens een weekje weg met zijn vrienden. Moet kunnen vind ik, maar er zijn er waarbij dat niet zo simpel gaat. Zij hebben geen kinderen, dus dat scheelt weer.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:26:
Weetje dat kan hé.
De laarzen zien er verder netjes uit dus het is geen afgeragd spul of zo.
Duidelijk uitgedroogd door ouderdom/niet gebruiken.
Maar kom op als de gene waar je het aan verkocht hebt dat dan meld ben dan een vent en reageer dan op zijn minst.
Ja, dat is wel een beetje sneu inderdaad. Hij wist het blijkbaar zelf ook niet (hoop je dan) en is misschien bang dat je je geld terug gaat vragen ofzo. Ik zeg dan ook altijd in een MP advertentie dat ik het liefste heb dat iemand de spullen komt ophalen zodat we beiden zeker weten dat het in orde is en dat je weet wat je koopt. Dan is in ieder geval duidelijk dat ik geen kwaad in de zin heb om iemand gebrekkige rommel te verkopen. Als iemand dan kiest voor verzenden is dat prima (tenzij veel te groot) maar in geval van problemen kan ik dan alleen maar medeleven betuigen zeg maar... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
mphilipp schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:50:
[...]

Ja, dat is wel een beetje sneu inderdaad. Hij wist het blijkbaar zelf ook niet (hoop je dan) en is misschien bang dat je je geld terug gaat vragen ofzo. Ik zeg dan ook altijd in een MP advertentie dat ik het liefste heb dat iemand de spullen komt ophalen zodat we beiden zeker weten dat het in orde is en dat je weet wat je koopt. Dan is in ieder geval duidelijk dat ik geen kwaad in de zin heb om iemand gebrekkige rommel te verkopen. Als iemand dan kiest voor verzenden is dat prima (tenzij veel te groot) maar in geval van problemen kan ik dan alleen maar medeleven betuigen zeg maar... :+
Waarschijnlijk heeft hij het ook niet gezien maar ben dan een vent en zeg dat dan ff en bied dan desnoods aan om weet ik veel wat de helft terug over te maken.
Dat zou ik zeer zeker wel doen als het mij zou gebeuren als verkoper.
Tenminste in een situatie als dit.

Maar het gaat al weer te lang over versleten laarzen/botten.

Iemand nog een tip voor oordoppen..?? :P
Of een open uitlaat systeem?? :9

* Bommes pakt er een bak chips bij

(dat was sarcastisch ik heb al goede oordoppen en een originele demper dus ik hoef geen tips.. >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 16:06

Wootlock

Evilution

fdees schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:26:
Klopt, welke dezelfde lek met koelvloeistof heeft bij het thermostaathuis :/

Gelukkig sinds het bij mijn 790 gefixed is geen problemen meer gehad.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• ephymerous
Dan maar weer over motoren @Bommes ? :)

Ik heb een goede maand geleden mijn SMT verkocht. Ik wil met mijn 2m05 een zo groot mogelijke fiets. Struinend op Mobile.de keek ik vooral naar de 1190 en 1290 adventures. Uiteindelijk afgelopen zaterdag (conform de regels Nordrein Westfalen) een 1190 adventure uit 2014 opgehaald. Lekker om 06:00u vanuit Zwolle vertrokken om ruimschoots voor de sneeuw terug te zijn.

Het is toch altijd een beetje spannend om op basis van foto's 300 km enkele reis te sturen. Deze fiets overtrof echter mijn verwachtingen. De motor is schoon, gepoetst en onbeschadigd. Qua opties helemaal goed met bochten abs, originele handvatverwarming, originele verstralers, TPMS, aftermarket uitlaat en een Touratech zadel.

De km stand is bijna 32.000 en de verkoper heeft de onderhoudsfacturen keurig bewaard. Kleppen gesteld, beurtjes altijd gehad en de Dunlop Trailmaxen zijn nog geen 200 km oud :)

Paar plaatjes bij het praatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8i5Pe1WnYVwcZFA5q7aG5tDBcA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/04kZW22x6jNkpiDzxDGmXt2M.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MLmQ1Va8w_JbCRe1s9eWj1g75uQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nrgDeXqrRgeaArhA2dtCFlo5.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/neLeEdJAXsq4dSAhBCoZMH2fQvk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qPYQku4vVuq8wp9K07Se23G3.jpg?f=user_large

De afspraak bij de RDW staat voor 23 februari, hopelijk is het dan sneeuw en ijsvrij. Intussen de orignele uitlaat terugzetten en mijn verlaagde voetsteunen monteren :)

@lolgast @timmie271 voor de TS?

[ Voor 3% gewijzigd door ephymerous op 09-02-2021 10:36 ]

XXXVI

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mGzOaApdFtAK4KWVdZ0h_IxtcDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OTjpYbP6pAYKUT7U7RMtc0Y0.jpg?f=fotoalbum_large

Zeau. Tankies erbij voor 41Ltr totaal. Nu nog wachten tot de nieuwe kickstand bracket er is en dan kan de stockpoot weg en de bashplate weer terug. De verbouwing ideen zijn bijna op en daarna wordt het tijd reserve onderdelen aan te vullen en die trip naar Mauritanie te gaan plannen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-10 23:21
Komen hier mooie KTM's voorbij :D
Maar die van @ROFLASTC doet mijn hart toch het snelste kloppen :)

Veel plezier met de nieuwe motor @ephymerous !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
ephymerous schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:33:
De afspraak bij de RDW staat voor 23 februari, hopelijk is het dan sneeuw en ijsvrij. Intussen de orignele uitlaat terugzetten en mijn verlaagde voetsteunen monteren :)
Mooi ding, vanwaar de originele uitlaat? Ik heb zelf ook een LeoVince Nero op mijn Tiger, die bromt daar wel lekker van :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Stalensnuitje schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:45:
[...]

Mooi ding, vanwaar de originele uitlaat? Ik heb zelf ook een LeoVince Nero op mijn Tiger, die bromt daar wel lekker van :)
Ik gok dat dat voor de rdw keuring is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OK wie was dit?
Afbeeldingslocatie: https://www.motor.nl/wp-content/uploads/2021/02/motorrijder-sneeuw-politie-zwolle-a28-1170x550.jpg.webp
https://www.motor.nl/nieu...overvallen-door-de-sneeuw

Uit ervaring weet ik dat dat billenknijpen is... maar gelukkig had hij zo te zien wel zicht.. toen ik in de sneeuw reed vlogen de vlokken in mijn ogen en met vizier dicht zag ik helemaal niks want sneeuwde in no time vol..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@ToolkiT wie het ook is.. "overvallen door sneeuw" is natuurlijk de grootste kul.
Ze hebben het er al heel de week over de aankomende sneeuw, de hooror, moord en brand, code rood en hel en verdoemenis.
Okay nou lopen ze daar in Zwolle natuurlijk altijd iets achter :P maar dan nog. >:)

Als ik de agent was die achter hem reed had hij een behoorlijke preek gekregen en al dan niet een artikeltje 5 aan zijn broek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Waaj schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:58:
[...]

Ik gok dat dat voor de rdw keuring is :)
Als die uitlaat een E-keur heeft (dat heeft de mijn iig wel en gezien Duitsers daar meestal flink strenger mee zijn zou ik dat hier ook verwachten), zou dat toch geen probleem mogen zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-10 16:35

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Ik niet, maar in begin jaren '90 heb ik hem wel eens moeten laten staan aan de rand van Breda (het laatste spoortje asfalt viel ook weg).
Laten we zeggen dat wijsheid met de jaren komt (ze hadden gewaarschuwd voor 5-10cm sneeuw)

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Stalensnuitje schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:14:
[...]

Als die uitlaat een E-keur heeft (dat heeft de mijn iig wel en gezien Duitsers daar meestal flink strenger mee zijn zou ik dat hier ook verwachten), zou dat toch geen probleem mogen zijn :?
Mijn ervaring met de rdw is dat hoe origineler de motor is, hoe soepeler een keuring verloopt. Dus als je de originele delen toch hebt dan is het de moeite waard om ze er even op te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:33
Bommes schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:11:
@ToolkiT wie het ook is.. "overvallen door sneeuw" is natuurlijk de grootste kul.
Ze hebben het er al heel de week over de aankomende sneeuw, de hooror, moord en brand, code rood en hel en verdoemenis.
Okay nou lopen ze daar in Zwolle natuurlijk altijd iets achter :P maar dan nog. >:)

Als ik de agent was die achter hem reed had hij een behoorlijke preek gekregen en al dan niet een artikeltje 5 aan zijn broek.
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

4x2 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:36:
[...]

Was die meeting ook de meeting waar iemand zn bmw e21 tegen een stoeprand spaaide en toen 2 kromme velgen had ?

Lawrence had die pulsejets op een puch maxi geknoopt, die batavus had volgens mij een vet gekieteld peugeot 103 blok dr onder zitten (keer mee gereden, kamikazeding :D )

Die avond bij Remco was ik ook bij (volgens mij) geloof dat ik toen met de Panda van mn vader was, ding in het bos geparkeerd en daar lekker gaan pitten. Dr was ook nog iets met een dode meerkout in de brievenbus en Don (?) die op 2m afstand in een prullenbak kon kotsen.

Denk dat we elkaar wel eens gezien hebben ja :+
Met dat kotsen staat mij wel iets van bij ja :D Het is al echt een poos geleden :P

Die Batavus was leip ja (nauwelijks remmen, heftig getuned 103 blokje zonder iets van een koppeling, aanlopen en wegrijden :')), hij had toen een aanhangertje waar hij 1 van zijn pulsejets op had geschroefd voor 'demontratiedoeleinden' :+ .

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Waaj schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:21:
[...]

Mijn ervaring met de rdw is dat hoe origineler de motor is, hoe soepeler een keuring verloopt. Dus als je de originele delen toch hebt dan is het de moeite waard om ze er even op te zetten.
Ah, dat wist ik niet (ook nog nooit laten doen ;) ), dan is ff de originele eronder idd het werk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In dit geval wel ja, maar mij is het wel eens overkomen in de Picos de Europa.. voorspelling was sneeuw boven de 900meter.. dus ik plande een route die door het dal zou gaan..
Maar blijkbaar had ik een afslag gemist.. en ik zag het bordje col de nogwat 1200m oeps..
En toen begon het..
Totaal eigen fout, maar het kan wel gebeuren..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Stalensnuitje schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:14:
[...]

[...]

Dat lees en hoor ik overal dus dat is precies de reden :)
@ToolkiT
Je hebt het wel over één van de economische topregio's in Nederland he ;) :o

[ Voor 17% gewijzigd door ephymerous op 09-02-2021 13:23 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Met het weer van deze we(e)k(en) doen die blauwvingers hun naam wel eer aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Nu online
Wat betreft E-nummers en uitlaten, misschien dat iemand dit kan verklaren.

Mijn vriendin is Duitse en haar Ducati Monster staat dus ook op Duits kenteken. Nu komt ze over een paar maanden naar Nederland en zullen we dus ook de Monster via het RDW op Nederlands kenteken moeten laten zetten, alles zover duidelijk.

We hebben een paar maanden terug een nieuwe GPR einddemper besteld, netjes met E-nummer, bijbehorend (Italiaans) homologatie certificaat en (dubbele) DB killer. Deze heb ik er dus ook op gezet in de veronderstelling dat we alles volgens de regels hebben gedaan, nou las ik laatst op een forum dat bij de Monster 797 zoals mijn vriendin die heeft, de katalysator bij in de af-fabriek demper zit. Met andere woorden, zonder dat het me bewust was heb ik dus kennelijk ook de katalysator er tussenuit gehaald, maar dan kan de GPR demper toch nooit een E-nummer en homologatie certificaat hebben?

We zullen dus ook een keer met die motor naar het RDW moeten voor een keuring en dan zal ik hem sowieso weer terugbouwen naar origineel, maar ik kan niet verklaren hoe die GPR demper wel een E-nummer en homologatie certificering heeft kunnen krijgen?

Edit: Overigens had ik dan ook verwacht dat de motor ook slecht zou lopen, aangezien het dus zogenaamd meer zou moeten zijn dan alleen een einddemper, maar hij loopt met de GPR net zo rauw als met de af-fabriek demper :+

[ Voor 8% gewijzigd door UTwizard op 09-02-2021 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:19
UTwizard schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:30:
Wat betreft E-nummers en uitlaten, misschien dat iemand dit kan verklaren.

Mijn vriendin is Duitse en haar Ducati Monster staat dus ook op Duits kenteken. Nu komt ze over een paar maanden naar Nederland en zullen we dus ook de Monster via het RDW op Nederlands kenteken moeten laten zetten, alles zover duidelijk.

We hebben een paar maanden terug een nieuwe GPR einddemper besteld, netjes met E-nummer, bijbehorend (Italiaans) homologatie certificaat en (dubbele) DB killer. Deze heb ik er dus ook op gezet in de veronderstelling dat we alles volgens de regels hebben gedaan, nou las ik laatst op een forum dat bij de Monster 797 zoals mijn vriendin die heeft, de katalysator bij in de af-fabriek demper zit. Met andere woorden, zonder dat het me bewust was heb ik dus kennelijk ook de katalysator er tussenuit gehaald, maar dan kan de GPR demper toch nooit een E-nummer en homologatie certificaat hebben?

We zullen dus ook een keer met die motor naar het RDW moeten voor een keuring en dan zal ik hem sowieso weer terugbouwen naar origineel, maar ik kan niet verklaren hoe die GPR demper wel een E-nummer en homologatie certificering heeft kunnen krijgen?

Edit: Overigens had ik dan ook verwacht dat de motor ook slecht zou lopen, aangezien het dus zogenaamd meer zou moeten zijn dan alleen een einddemper, maar hij loopt met de GPR net zo rauw als met de af-fabriek demper :+
Bij het certificaat van de Akrapovic uitlaat op mijn vriendin haar motor staat duidelijk beschreven hoe deze gemonteerd moet worden. Op basis van dat is het keurmerk ok. Je zou even kunnen kijken of je er iets van in de papieren kan vinden.. Desnoods een mail naar de leverancier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Nu online
R0y. schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:35:
[...]

Bij het certificaat van de Akrapovic uitlaat op mijn vriendin haar motor staat duidelijk beschreven hoe deze gemonteerd moet worden. Op basis van dat is het keurmerk ok. Je zou even kunnen kijken of je er iets van in de papieren kan vinden.. Desnoods een mail naar de leverancier?
Afgezien van een lijstje met inbegrepen onderdelen en het certificaat zat er helaas geen instructie bij. Ik zou er inderdaad wel nog eens een email over kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
ToolkiT schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:02:
OK wie was dit?
[Afbeelding]
https://www.motor.nl/nieu...overvallen-door-de-sneeuw

Uit ervaring weet ik dat dat billenknijpen is... maar gelukkig had hij zo te zien wel zicht.. toen ik in de sneeuw reed vlogen de vlokken in mijn ogen en met vizier dicht zag ik helemaal niks want sneeuwde in no time vol..
Ah, betrapt...

Nee, ik was het niet. Ik zal de sneeuw inderdaad aankomen en dacht: mij niet gezien. Boeltje na een ritje schoongemaakt, ingespoten, tank volgegooid en onder de hoes gezet. Beestje staat nu al een paar dagen in de kou :-(

Ben alleen niet zo zeker over de accu met de aankomende lagere temperaturen. Weekje stilstaan is geen probleem, maar icm met de kou? Ik heb geen idee... Het is geen auto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 22:03
EliteGhost schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:59:
[...]

Ah, betrapt...

Nee, ik was het niet. Ik zal de sneeuw inderdaad aankomen en dacht: mij niet gezien. Boeltje na een ritje schoongemaakt, ingespoten, tank volgegooid en onder de hoes gezet. Beestje staat nu al een paar dagen in de kou :-(

Ben alleen niet zo zeker over de accu met de aankomende lagere temperaturen. Weekje stilstaan is geen probleem, maar icm met de kou? Ik heb geen idee... Het is geen auto :+
Mijn stalen pony's staan ook met z'n allen in de onverwarmde schuur. Ik geef ze om beurten een nachtje lader (3 stuks, crossmotor heeft geen accu :9), moet voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:57
Ik heb gewoon een CV radiator in de garage hangen dus ik heb die radiator op een laag pitje aangezet. Geen zorgen dat de motor het koud krijgt. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
Die sneeuw moet gewoon weg :(
Op de hoofdwegen is dat ook zo maar ik ben bang dat ik in het dorp lekker op m'n giechel (zoals de vrouw dat noemt) val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Zelfs de hoofdwegen hier (Enschede) zijn kut! wel mooi hoe zandrijden op de motor nu perfect tot zijn recht komt op de fiets :)
Op de fietspaden hier ligt gewoon nog 20cm sneeuw met een soort ijsbollen eronder, je vliegt werkelijk waar alle kanten op met je achterkant en het ziet er vast uit alsof ik elk moment vol op mijn plaat ga, maar het is nog steeds niet misgegaan :X

Riep vanochtend een meneertje "dapper!" en een persoon verderop "of heel dom ;) "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

[...]

Bij invoer vanuit Duitsland is het niet meer dan een kwestie van nummertjes noteren en checken, heb ik begrepen. De RDW medewerker heeft hierbij geen enkele interesse in E-nummers e.d.

“De RDW kijkt bij een ingevoerd voertuig uit een EU-lidstaat niet naar de technische staat van het voertuig. Maar als het voertuig overduidelijk een gevaar vormt voor de verkeersveiligheid, kan de RDW besluiten om het af te geven kentekenbewijs onmiddellijk ongeldig te verklaren.”

bron

Ik ben begin komende maand aan de beurt voor zo’n keuring en ik bied hem exact zo aan als hij in DL op de weg reedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Joepla schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:45:
[...]

Bij invoer vanuit Duitsland is het niet meer dan een kwestie van nummertjes noteren en checken, heb ik begrepen. De RDW medewerker heeft hierbij geen enkele interesse in E-nummers e.d.

“De RDW kijkt bij een ingevoerd voertuig uit een EU-lidstaat niet naar de technische staat van het voertuig. Maar als het voertuig overduidelijk een gevaar vormt voor de verkeersveiligheid, kan de RDW besluiten om het af te geven kentekenbewijs onmiddellijk ongeldig te verklaren.”

bron

Ik ben begin komende maand aan de beurt voor zo’n keuring en ik bied hem exact zo aan als hij in DL op de weg reedt.
Ik heb mijn Caponord ook uit Duitsland gehaald en dus laten keuren. Voor mij was een gepimpte gsx-r en die ging met een waslijst aan afkeurpunten terug naar huis, knippertjes, donker ruitje, uitlaat etc. Toen ik aan de beurt was was de eerste opmerking van de keurmeester dat de Capo tenminste helemaal origineel was, dat was lekker makkelijk. Daarna nog een heel uitgebreide keuring waarbij ook zaken waar ik nooit aan gedacht had (kentekenplaatverlichting) werden gecontroleerd.
Later van vrienden vergelijkbare verhalen gehoord.

Maar goed, dat was 10 jaar geleden, misschien dat ze nu soepeler zijn geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Laatst online: 06-10 09:32
[...]

bron

Niet naar de technische staat als in onderhoud. Remmen, olie, ketting, ophanging... Als je aankomt met knipperlichten in je achterlicht geïntegreerd mag je naar huis (minder dan 22cm tussen de knipperlichten), en met een Alipovic of welke demper die NIET voor jouw motor is ook (WOK). Eigenlijk alles waar je een boete voor kan krijgen moet kloppen. Hetzij origineel, hetzij met een E-keur voor jouw motor.

De reden dat ze met Duitse import wat makkelijker kunnen zijn is omdat die Duitsers de TUV-keuring hebben, en daarbij wordt wel alles gecontroleerd op E-keur en legaliteit. Handvatten, spiegels, hendels, noem maar op...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:33
Wow wat zijn ze bij jullie streng geweest. Toen ik een aantal jaar geleden een 900R Nuda importeerde uit Belgie had de keurmeester alleen even de VIN gecontroleerd. De aftermarket Remus, hendeltjes en verkorte kentekenplaathouder boeide hem totaal niet. Hij heeft niet eens een rondje om de motor gelopen, alleen het balhoofd gecontroleerd voor de VIN. Daarna overigens wel nog 5 minuten lopen praten over motoren en de bijzonderheid van de Nuda. Verschilt dus ook per keurmeester en locatie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
.

[ Voor 99% gewijzigd door harley op 09-02-2021 23:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• harley
kneusteun schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:12:
Zelfs de hoofdwegen hier (Enschede) zijn kut! wel mooi hoe zandrijden op de motor nu perfect tot zijn recht komt op de fiets :)
Op de fietspaden hier ligt gewoon nog 20cm sneeuw met een soort ijsbollen eronder, je vliegt werkelijk waar alle kanten op met je achterkant en het ziet er vast uit alsof ik elk moment vol op mijn plaat ga, maar het is nog steeds niet misgegaan :X

Riep vanochtend een meneertje "dapper!" en een persoon verderop "of heel dom ;)"
ik werk maar 10 minuten van huis dus ga vrijwel altijd met de fiets (tenzij ik na het werk direct weg moet/ga dan neem ik de motor alvast mee)
Maar dat was geen straf in de sneeuw deze keer. Veel jaloerse blikken onderweg :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZ6yHtCv6csFHkEjIptoU9rgC1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/noVabgXoXflCuGyzKZQqp7Hx.jpg?f=fotoalbum_large

Mbt keuren. Het ligt echt aan de keurmeester. Mijn 1e Buell die ik kocht was 5 maanden oud maar stond op militair kenteken en moest dus ook bij het RDW langs. Ding was poeporigineel, begonnen ze te zeiken over de 2 rode reflectoren die aan de achterkant zaten naast de zijkant toe, dat mocht niet. Moesten of oranje zijn of weg. Ze zaten er echt origineel op alle die in de showroom staan
Ik heb ze ter plekke afgebroken en toen werd ie goedgekeurd. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Dit kom je dan tegen als je wat nieuwe filmpjes zoekt van de nieuwe Multi. Potver, en dan ook nog die enthousiaste reacties eronder in het youtube filmpje...

[YouTube: http://youtu.be/EEoj68Elz-M]

Arghhhh hij wil m niet embedden |:(

[ Voor 48% gewijzigd door Requiem19 op 10-02-2021 08:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
[...]

bron

Klopt, heb in het verleden meerdere motoren uit het buitenland ingevoerd. Uit Belgie en Duitsland. Enige wat ze controleren is of de nummers allemaal kloppen. Moet er wel bij zeggen dat er altijd alles origineel op zat. Zou er wel een dag voor vrij nemen. Ondanks ik een afspraak had, heb ik daar altijd héél lang moeten wachten :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Thoit schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:25:
[...]

Klopt, heb in het verleden meerdere motoren uit het buitenland ingevoerd. Uit Belgie en Duitsland. Enige wat ze controleren is of de nummers allemaal kloppen. Moet er wel bij zeggen dat er altijd alles origineel op zat. Zou er wel een dag voor vrij nemen. Ondanks ik een afspraak had, heb ik daar altijd héél lang moeten wachten :X
En dat komt door die fanatieke keurmeesters die zich bezighouden met E-nummertje pesten controleren in koplampen en uitlaten, terwijl er alleen tijd is gereserveerd voor het VIN en motorbloknummer in te typen ;)

Maar goed om te weten, ik wilde eigenlijk even langsrijden tussen het werk door, maar kan er misschien beter een dagje van maken en het eendagskenteken gebruiken waarvoor het bedoeld is: een dag.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 10:21

Destruction

(ex-)Automonteur

Thoit schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:53:
[...]

Ik heb iig aangegeven dat het motorrijden voor mij heel belangrijk is en ik dat ook gewoon blijf doen. Ze weet ook donders goed dat het motorrijden mijn passie is, en ze weet ook dat ze daar niks aan gaat veranderen.
Ik ben atm single, maar voor mij was (en is!) het altijd makkelijk.

Ze hoeft zelf geen motor te hebben, ze hoeft het niet leuk te vinden. Ze hoeft ook niet mee achterop, ze hoeft er eigenlijk helemaal niks mee. Behalve accepteren dat motorrijden een belangrijk deel van mijn leven is geworden, en ik dat niet ga opgeven voor een vrouw*.

Ik heb zo al met wat dames contact gehad die allemaal wel een vader/neef/opa/nicht/broer/zus/whatever hebben die een ernstig motor ongeluk hebben gehad etc.. Tsja, ik ook (m'n neef, nu bijna 4 jaar geleden). Echt door het oog van de naald in dit geval, maar het heeft mij er niet van weerhouden om gewoon weer op de motor te stappen. En dat dat misschien niet de veiligste hobby is (zoals ik dan vaak te horen krijg), tjsa.. Dat heb ik misschien een beetje geaccepteerd? Ik wil heel thuis komen. Met mijn rijbewijs op zak,, uiteraard. Maar bij het leven horen nou eenmaal risico's, en er gaan ook mensen dood die van hun simpele stadsfietsje vallen.. Moet je dan ook maar nooit meer gaan fietsen? :P Ik denk voor elk ritje wel kort aan de risico's, maar zodra ik het vizier dicht doe zijn die gedachten weg en denk ik alleen nog: Plezier maken.

Ik 'zoek' dus eigenlijk meer het type vrouw dat mij de motor ziet pakken, en dan zegt: "Oke, dus ik kan de auto gebruiken?" :+

*Been there, done that.. Je begint met het opgeven van één hobby, en daarna heb je eigenlijk gezeur om al je hobby's en (een deel van) je vrienden... Heb ik m'n les wel van geleerd: Dat nooit meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Destruction op 10-02-2021 10:40 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Het moment dat je bepaalde dingen in je leven gaat opgeven omdat iemand het wilt (en jij wilt het zelf eigenlijk niet), dan gaat er IMO gewoon iets mis in je relatie.

Het is anders als je het er samen over hebt en jij zelf ook overtuigd bent dat het bijv beter is om niet motor te rijden. Maar als jij nog wel wilt rijden en je wederhelft gaat het 'verbieden', dan is dat een sterk recept voor een vroegtijdig einde van de relatie op een bepaald moment. Hoeft niet gelijk te zijn, maar het zorgt voor een blijvende wrijving.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Bommes
Daar zitten natuurlijk wel grenzen aan.
Als je hobby is om freestyle de Mont Blanc te beklimmen in je korte broek in de winter.
En je hebt na verloop van tijd een vrouw en kinderen dan kun je je afvragen of dat nog wel zo een verantwoorde hobby is.

Om het wat meer ontopic te houden:
Ben je de ghostrider die met 250km/u tussen de files filtert op zijn Hyabusa met verlengde achterbrug :P
En je krijgt kinderen, een gezinnetje, dan is op een dergelijke manier motorrijden niet echt meer een slimme en verantwoorde invulling van je vrije tijd.

Je leven is niet altijd het zelfde, dat evolueert en om nou stug te blijven volhouden dat je iets altijd al zo doet en dat dat nou eenmaal bij jou hoort is niet altijd de beste oplossing.
Soms sluit je een compromis zonder daarbij je eigen normen en waarden te verkwanselen.

Ik zal echt nog wel op mijn motor blijven rijden, en ik ben geen Rossi wannabe dus op dat vlak hoef ik me niet te gaan aanpassen.
Wat ik wel anders zal doen is denk ik de solo tripjes de komende periode.
Als het virus het weer toelaat en de grenzen gaan open dan denk ik nog dat ik dit voorjaar niet een week op pad ga.
Dagje rijden hier, ritje daar, nachtje met de tent weg,enz. Dat is ook met een kleintje thuis goed mogelijk.
Daarbij pas ik dus mijn gewoontes aan op basis van mijn eigen verantwoordelijkheidsgevoel zonder me zelf compleet weg te cijferen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Precies, dus kies je voor iets waar je zelf achter staat toch? :).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Destruction schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:21:
[...]
Ik ben atm single, maar voor mij was (en is!) het altijd makkelijk.

Ze hoeft zelf geen motor te hebben, ze hoeft het niet leuk te vinden. Ze hoeft ook niet mee achterop, ze hoeft er eigenlijk helemaal niks mee. Behalve accepteren dat motorrijden een belangrijk deel van mijn leven is geworden, en ik dat niet ga opgeven voor een vrouw*.
Ik ben een gelukkig mens. Mijn vriendin vindt het prachtig. Voordat ze mij kende, keek ze niet om naar motoren. Maar dat veranderde toen ze mij leerde kennen en we op een wandeling langs mijn motor liepen en ik vroeg of ze mee achterop durfde. "Ja hoor!" zei ze heel stoer. Dus een'leren' jack van haar dochter geleend en de scooterhelm en ze was klaar voor de eerste motorervaring. Ze vond het prachtig. Even hoorde ik een 'ooooeee' toen we de dijk op reden, want je gaat dan vrij stijl omhoog en moet dan kort naar rechts, dus hop je even. Dat vond ze erg spannend. Langzaam heb ik de ritjes opgevoerd van een uurtje naar een middag en toen een keer een dag. Toen vond ze dat ze klaar was om mee te gaan naar de Motorrad Days in Garmisch Partenkirchen. Ik heb haar echt meedere malen gevraagd of ze het zeker wist, want het was een lange saaie snelwegrit, maar ze wist het zeker. Inmiddels hadden we dat flinterdunne 'leren' jack vervangen door een prachtig Icon dames jack en een motorbroek van een vriending die ermee gestopt was.
Daar rond Garmisch hebben we nog een mooie dagtocht door de Alpen gemaakt, waarbij ze zelfs op enig moment in slaap viel achterop... :X Ik voelde ineens die helm tikken tegen de mijne. Zo relaxed vond ze het. Soms 'een beetje eng' op smalle paadjes langs een afgrond, maar nooit zo bang zodat ze af zou willen stappen.
Ondertussen al meerdere malen op vakantie geweest samen en ik pas mij uiteraard wel een beetje aan. Waar ik normaal langer door zou rijden, stop ik wat vaker en doe ik 2 dagen rijden en dan minimaal een dag ergens blijven. Zo hou je het voor iedereen leuk.

Tsja...als je partner het niet leuk vindt is dat best lastig. De momenten dat je gaat rijden zijn vaak in het weekend en de vakanties. En dat zijn ook de momenten dat je graag samen leuke dingen doet. En als er kinderen zijn, heb je ook nog eens te maken met schoolvakanties. En ook al vindt je partner motorrijden ook leuk, met kinderen beperkt het gewoon je mogelijkheden. Opa en oma vinden het soms wel leuk om op te passen, maar ook dat heeft grenzen.
Maar ik ben wel van mening dat je elkaar de hobbies moet gunnen. Sterker nog: iemand zonder hobbies of passies....dat kán toch niet? Je hoeft niet letterlijk alles samen te delen. Ik ben bv ook nog spacenerd, en ben twee jaar terug met vrienden naar Baikonour geweest, de raketbasis in Kazachstan. Toevallig is mijn vriendin Russische, maar die was dus apetrots dat ik dat ging doen. Glorie voor de USSR :+ Die hobby doe ik dus alleen, maar dat is prima. Zo heeft zij ook haar bezigheden, waar ik weer niets mee heb. Perfect toch? Je zult beiden consessies moeten doen omdat je nu eenmaal samen door het leven gaat, maar het kan de bedoeling niet zijn dat de een of de andere zaken moet opgeven. Dat mag je niet van iemand eisen.

• Carel
  • Laatst online: 08-09 15:54
Is er toevallig een motorrijder die deze 12v aansluiting herkent? Het lijkt aftermarket en zit op een 2010 Tmax 500. Het zou fijn zijn als ik hiermee kan laden, maar ik vidn het een rare plug, met name de binnenkern. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TFQO-tPr5Wm488lMKyWPZnegpm0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kaY08UnYkHzEZjOO0AivezUy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Carel schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:32:
Is er toevallig een motorrijder die deze 12v aansluiting herkent? Het lijkt aftermarket en zit op een 2010 Tmax 500. Het zou fijn zijn als ik hiermee kan laden, maar ik vidn het een rare plug, met name de binnenkern. [Afbeelding]
@Joopieboy Jij kent deze toch?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1 ... 272 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.