Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.440 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Poll: Met welke motor kom ik naar de rit?
Street Triple Rx
Sprint 1050 ST
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402064&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Joopieboy schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:23:
[...]

Hoezo, doorwaaikleding aan en gas erop? 30 is écht niet zo spannend. :Y Je zal toch niet op het heetst van de dag gaan rijden, wel?
Die ik niet heb.. en ik moet er om 15u zijn :P Dus ja, precies op het heetst van de dag.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 07:35
@Maegrim die Sprint werd je pekelfiets toch? De Zuiderzee bevat al een poosje geen zout meer hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Is er toevallig iemand hier die een Neotec 2 of GT-air 2 heeft? ik ben opzoek naar een nieuwe helm en was benieuwd of je echt vast zit aan de Sena SRL of dat je ook een cardo erop kan plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Heb een neotec 2 met een SRL maar ik zou niet weten waarom een cardo niet zou passen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10 11:58
Ik heb zelf de Neotec 2 en heb daar een chinese communicatie set (Lexin) op geschroefd. Ik verwacht dat dat ook wel met Cardo zal lukken, beetje huisvlijt kom je een heel end mee. Wel maken die stomme randjes voor de Senna het inbouwen wat moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
@S4All klem gaan zetten lok je alleen maar verder agressief gedrag mee uit lijkt me... Lekker laten gaan, as ze er eenmaal voorbij zijn heb je er toch geen last meer van.
True, maar soms ben je er klaar mee.
Dat punt koste mij altijd 30 minuten door dit soort grappenmakers.
1 keer gedaan trouwens en dan gelijk bij een agent 😟

@Ghostrider Wij hebben het trouwens over bijna 15 jaar geleden, zou het nu ook niet meer doen denk ik😇

[ Voor 16% gewijzigd door S4All op 30-08-2019 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:34

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:34:
[...]

Die ik niet heb.. en ik moet er om 15u zijn :P Dus ja, precies op het heetst van de dag.
Ik heb nog wel een Revit Airwave 1 maat S te koop. Alleen geen flauw idee of je die zou passen :?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vrijdag schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:08:
[...]

Top, ga ik vanmiddag even bij de Action langs 👍
Neem dan meteen remmenreiniger mee. Daarmee kan je het vet van de lampenolie weer van je velg afhalen :9

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Vrijdag schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:30:
[...]

Ik heb nog wel een Revit Airwave 1 maat S te koop. Alleen geen flauw idee of je die zou passen :?
Ik denk niet dat ik me kan heugen wanneer ik voor het laatst een maat S heb gepast... :> Ergens pre pubertijd ofzo. Voor ik m'n groeispurt kreeg. :9 Maar bedankt voor het aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:52:
[...]

Ik denk niet dat ik me kan heugen wanneer ik voor het laatst een maat S heb gepast... :> Ergens pre pubertijd ofzo. Voor ik m'n groeispurt kreeg. :9 Maar bedankt voor het aanbod.
Het is de volwassen maat S :P Als ik het een klein beetje kan vergelijke met mijn Ignition 2 is het ongeveer maat 48 ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
Maegrim schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:49:
Heb een neotec 2 met een SRL maar ik zou niet weten waarom een cardo niet zou passen
Vanwege die rare randen voor de SRL. Die zitten zo'n beetje op de plek waar je normaal de mount van een cardo/sena plaatst,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Vrijdag schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:56:
[...]

Het is de volwassen maat S :P Als ik het een klein beetje kan vergelijke met mijn Ignition 2 is het ongeveer maat 48 ;)
Ik denk dat het grootste probleem de heupen zou zijn, gezien mannen over het algemeen vrij smal zijn daar. Ik probeerde op de motorbeurs 1 mannenjas, paste voor geen meter XD 2 maten kleiner vrouwenjas paste perfect. puur vanwege 't verschil in heupbreedte. Dus ik ben bang dat ik me echt niet in een mannen S ga kunnen wurmen.

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Dan toch maar een uitgebreider verhaal op verzoek van een aantal mensen. @Rubman @Raym09 @DrivinUCrazy ;)

Let op, lang verhaal!

Het is gebeurd op zondag 16 juni in zuidoost Frankrijk vlakbij de Italiaanse grens. Zoals ik eerder al had gezegd weet ik helemaal niets meer van het ongeluk of het uur voorafgaand eraan.
Toevallig had ik een paar foto's genomen bovenop een bergpas een uur eerder, dus dat hielp om m'n geheugen van de dag weer een beetje op te halen.

Het was de derde dag van de reis, de eerste dag dat we wat minder kilometers zouden maken (375km). De eerste 2 dagen waren we naar de Franse alpen gereden, maar de zaterdag (2e dag van de trip) was een enorm zware dag geworden omdat we plotseling in een van de zwaarste zomerbuien die ik ooit heb meegemaakt zaten. De hagel lag op sommige plaatsen gewoon 20 cm dik aan de kant van de weg.... Op dat moment was er helaas geen plek om een schuilplek te vinden. Nadat de hagelbui over was reden we over een wat kleiner bergweggetje waar bomen over de weg heen waren gevallen en modderstroompjes talrijk naar beneden kwamen. Het was die middag dus uiteindelijk stervenskoud omdat ik helemaal nat was geworden (een John Doe broek is niet 100% waterdicht...) en uiteindelijk erg vermoeiend. Of dat wellicht iets heeft bijgedragen aan m'n ongeluk de dag erna weet ik niet, maar het zou een verklaring kunnen zijn.

Het nu volgende deel van dit verhaal heb ik samen kunnen stellen aan wat me verteld is door m'n vrienden die erbij waren, dus heb ik nog een beetje een idee hoe het eraan toe is gegaan.

Het gebeurde op deze weg:
https://www.google.com/ma...RMk-6w!2e0!7i13312!8i6656

Hier ben ik dus rechtdoor gegaan (ik neem aan door target fixation) en ben een stukje omhoog gereden doordat de rotswand niet helemaal 100% verticaal is. De bocht naar rechts is een glooiende bocht waar je met 120km/h nog wel doorheen kunt volgens een van m'n vrienden, ooggetuigen hebben geschat dat ik rond de 110km/h reed, dus dat was niet extreem veel te snel of iets dergelijks.

De motor stond uiteindelijk ongeveer 2 meter hoger met de linkerkant tegen de rotswand aan, dat zal er ongeveer zo hebben uitgezien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mOZpBWkpucRSFNb7G2xt8JyS/full.png

Op het moment dat de motor naar boven ging ben ik hoogstwaarschijnlijk uit het zadel geworpen waardoor ik volgens een vriend zo'n 5 meter hoog door de lucht vloog, op de motor was geland en daarna uiteindelijk op de grond terecht ben gekomen.
M'n beschermengel was toen al druk in de weer, want er reed een auto tussen ons groepje in waarin een chirurg in opleiding en een brandweerman zaten en die weten gelukkig net wat beter wat ze moeten doen in zulke situaties. Ik lag bewusteloos op de grond en kon nauwelijks ademhalen, dus de ambulance werd gebeld inclusief een traumahelikopter.
Na eerst gestabiliseerd te zijn in de ambulance werd ik naar de plek gebracht waar de helikopter stond te wachten, een goede kilometer verderop en werd ik vervolgens naar het (universitaire) ziekenhuis in Grenoble gevlogen.

In het ziekenhuis bleek dat ik een gescheurde milt had, 10 ribben links gebroken, sleutelbeen links gebroken, schouderblad links gebroken, geperforeerde long links, bloedprop in de long, scheurtjes in 4 van die uitsteekseltjes op de ruggenwervels en licht hersenletsel vooraan en achteraan de schedel.
Verder nog wat meer klein letsel, maar dat weet ik niet allemaal precies meer.
Alleen m'n rechter onderbeen had een vleeswond en bloedde vrij veel. Ik gok dat ik achter een hitteschild van de uitlaat van de motor ben blijven hangen toen ik uit het zadel geworpen was, of misschien heb ik iets anders scherps geraakt. In het ziekenhuis heb ik er 17 hechtingen in gekregen en was het weer netjes dicht.

Men heeft me in totaal zo'n 2,5 dagen in een kunstmatig coma gehouden en uiteindelijk heb ik een week en 4 dagen op de IC gelegen (dezelfde IC als Schumi had gelegen na z'n ski ongeluk O-) ).
Er waren uiteraard wat extra narigheidjes op de IC, maar ik zat goed onder de pijnstilling, dus ik heb op enkele uitzonderingen na niet heel veel pijn gehad. Van de tijd op de IC weet ik alleen nog maar wat kleine fragmentjes, zoals een longdrain die alleen zonder verdoving geplaatst kon worden...

Na de IC ben ik naar een chirurgische afdeling verplaatst en kreeg ik minder pijnstilling (ketamine en morfine) waardoor ik ook weer wat helderder begon te worden, vandaar dat ik me daarvan aanzienlijk meer kan herinneren.
Het herstel begon niet heel geweldig omdat ik net op de "nieuwe" afdeling lag en met m'n gedrogeerde hoofd vond dat ik wat op moest ruimen, er niet bij stilstaande dat ik helemaal niet meer zou kunnen lopen.
Ik lag dus meteen op de grond te kijken en was op de prullenbak gevallen. Luid (in het Frans 8) ) vloekend lag ik op de grond terwijl er 4 tot 5 verplegers binnen kwamen gerend en hadden me weer netjes op het bed gedeponeerd waar ik lag te lachen om de hele situatie. Ik gaf maar gewoon de medicatie de schuld, dan sla ik wellicht niet helemaal een modderfiguur. >:)
Verder niks aan over gehouden, behalve een grappig verhaal om te vertellen. :*)

Na een hoop over en weer gebel met de reisverzekering (gelukkig had m'n vader die taak op zich genomen) en vooral tijd ben ik uiteindelijk precies een maand na m'n ongeval gerepatrieerd met een ambulance naar een ziekenhuis in Nederland.
Na 6 dagen ziekenhuis in Nederland (slecht eten, zeker las je het eten in het Franse ziekenhuis gewend bent!) ben ik naar een revalidatiecentrum gegaan alwaar men me erg goed heeft geholpen met m'n revalidatie. Na een week in het revalidatiecentrum kon ik alweer normaal en zonder hulpstukken lopen in plaats van een rolstoel of nauwelijks 50 meter kunnen lopen met een kruk.

Na ruim 3 weken ben ik weer uit het revalidatiecentrum ontslagen en ik zit alweer ruim 2 weken thuis alwaar ik m'n revalidatie voort moet zetten met fysiotherapie behandelingen.

Al met al gaat de revalidatie erg voorspoedig en lijk ik vooralsnog geen blijvende schade aan het hersenletsel over te hebben gehouden. Al vanaf het begin hoor ik van vrijwel iedereen dat m'n herstel extreem snel en goed gaat, de artsen staan soms vreemd te kijken hoe ik erbij loop of zeg hoe hat met me gaat.

Uiteindelijk heb ik geleerd dat het belangrijk is om goede beschermende kleding te hebben, die ik gelukkig ook altijd draag op de motor. Een goede verzekering is ook belangrijk, het liefst ook eentje die je kleding en helm en dergelijke vergoedt (doet de mijne dus niet....).
Ook is het aan te raden een EHIC te hebben, hier ik eerder nooit bij stilgestaan, maar mijn zorgverzekering heeft dit helaas niet standaard op de zorgpas zitten helaas. Dit heeft in Frankrijk iets meer papierwerk gekost, maar omdat ik er lang genoeg heb gelegen was het allemaal wel geregeld.

Hartelijk dank aan iedereen die me een voorspoedig herstel hebben gewenst!

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10 12:57
@SpongeRob zo, dat is echt een flinke klap geweest dan, een maand in Frankrijk in het ziekenhuis.... Spreek je een beetje Frans, of heb je dat daar ter plekke geleerd?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Amai, pittig ongeluk! Succes met de revalidatie!

Ga je nog op de moto stappen hierna?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

De tering, wat een ellende. :X Best verhaal ook...

Gaat niet helemaal goed hier de laatste tijd met al die klappers te zien. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pagman
Jeetje, dat is een flinke klap inderdaad. Gelukkig geen blijvend hersenletsel en zo te zien ook niet aan je ruggenwervel/nek?

Wat krijg je te eten in het ziekenhuis in Frankrijk :9 ?
In Duitsland is het sochtends 2 sneetjes bruinbrood met boter en kaas of ham yoghurt en 2 koppen koffie en dan s'avonds weer hetzelfde maar dan 2 koppen thee :P

Succes met het verdere herstel en stap je hierna weer op de motor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:35
SpongeRob schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:08:
De bocht naar rechts is een glooiende bocht waar je met 120km/h nog wel doorheen kunt volgens een van m'n vrienden, ooggetuigen hebben geschat dat ik rond de 110km/h reed, dus dat was niet extreem veel te snel of iets dergelijks.
Sorry, hier bleef ik even op hangen. Je hebt ondertussen 2.5 maand de tijd gehad voor een stukje bezinning, en dan is dit de conclusie die je trekt?

Ik vind het ontzettend kut dat dit je gebeurd is, en ben blij dat je het na kunt vertellen maar serieus, op basis van "iemand die wel eens een vergelijkbare stunt heeft uitgehaald" beslissen dat je niet zoveel fout hebt gedaan? Klaarblijkelijk wel, want het is niet aan je eigen inschattingsvermogen te danken dat je er nog bent.

Heeft die vriend er ook bij verteld onder welke weersomstandigheden, welke temperatuur, met welke motor/banden en welke techniek hij die bocht destijds heeft genomen? Want dat lijkt me in dit geval cruciaal geweest voor de besluitvorming.

Case in point: ik zie geregeld motorrijders bepaalde bochten die ik vaak frequenteer (zoals die van de A2 naar de A10) met een behoorlijke gang kneedowns maken. Dat wil niet zeggen dat ik de illusie koester om dat met mijn antieke bak ook te proberen. Getuige ook de motor die ze daar afgelopen dinsdag ochtend met een lepeltje uit de vangrail hebben kunnen peuteren. Op de weg heb je veel meer marge nodig dan dat je jezelf hier hebt gegeven.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 22:44
Ho ho ho, pas op de plaats. ;)

Vorig jaar heb ik een vriendin van me rechtdoor zien gaan in een flauwe bocht waar je 100 mag en kunt rijden. Normaal zou ik niet eens nadenken over die bocht, of remmen. Gewoon hoogstens even gas los en door. Zo staat ze er zelf ook in.
We reden op dat moment 80 km/h. Geen enkele reden voor een crash.
Het enge is dus dat ze tot op de dag van vandaag geen idee heeft wat er fout ging. Aan de omstandigheden lag het niet, aan de weg niet, aan de snelheid niet...

Just saying. Soms weet je dat je iets stond hebt gedaan. Daar kun je dan boos om worden. Als je dat echter niet weet...

[ Voor 10% gewijzigd door DrivinUCrazy op 30-08-2019 17:34 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:29
Dan ligt het dus aan de aandacht voor de de weg / bocht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:33:
Ho ho ho, pas op de plaats. ;)

Vorig jaar heb ik een vriendin van me rechtdoor zien gaan in een flauwe bocht waar je 100 mag en kunt rijden. Normaal zou ik niet eens nadenken over die bocht, of remmen. Gewoon hoogstens even gas los en door. Zo staat ze er zelf ook in.
We reden op dat moment 80 km/h. Geen enkele reden voor een crash.
Het enge is dus dat ze tot op de dag van vandaag geen idee heeft wat er fout ging. Aan de omstandigheden lag het niet, aan de weg niet, aan de snelheid niet...

Just saying. Soms weet je dat je iets stond hebt gedaan. Daar kun je dan boos om worden. Als je dat echter niet weet...
En als dat in zijn verhaal had gestaan, was ik er niet op getriggerd geweest :P.

Hier stond "hij zei dat het kon, dus ik deed het".

Ik ben benieuwd wat er gebeurt als ik hem vertel dat je prima zonder parachute uit een vliegtuig kan springen, ga je niet dood aan ;).
wd200 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:35:
Dan ligt het dus aan de aandacht voor de de weg / bocht ...
Ik heb ondertussen een slordige 40.000km gereden op mijn Alpje, en weet ondertussen aan te voelen wanneer ik op het punt sta te snel een bocht in te schieten (en dus nog wat af te remmen). En met te snel bedoel ik té hard voor de combinatie machine/mens-in-kwestie. Ik ben heel blij met die ervaring, en heb er absoluut geen enkele moeite mee als mensen harder kunnen dan ik.

[ Voor 21% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-08-2019 17:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-10 08:06
HTT-Thalan schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:36:
[...]

En als dat in zijn verhaal had gestaan, was ik er niet op getriggerd geweest :P.

Dat staat er niet helemaal geloof ik aangezien ie de bocht niet helemaal gemaakt heeft dus we zullen dat nooit weten :)

Maar dat er verschil zit in omstandigheden/motor/bestuurder is zeker waar. Of dat hier ook opging zullen we nooit gaan weten :)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 22:44
Dat staat er zelfs helemaal niet. ;)

Volgens mij staat er vooral dat hij het verhaal probeert te reconstrueren, en dat hij het zelf niet meer 100% weet. Dus geen reden om daar dan ook direct op te springen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ok, in plaats van deed had ik dus "probeerde" moeten gebruiken. Dat hij de bocht niet afmaakte doet niet meer ter sprake, het gaat om de overtuiging dat hij dit wel aan dacht te kunnen op basis van de inschatting van zijn eigen kunnen plus de uitspraak van iemand die beweert dat het wel kan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-10 15:23

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Zo heftig verhaal hoor @SpongeRob, wel goed in te lezen dat je een volledig herstel lijkt te maken.
Je mag die bescherm engel wel even een flinke bos bloemen sturen ofzo.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:06

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Sodeknetters wat een verhaal zeg! Veel sterkte met de rest van het herstel @SpongeRob

Denk je alweer aan rijden of is dat nog niet on je opgekomen na zo'n klapper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-10 16:37
HTT-Thalan schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:36:
[...]

Ik ben benieuwd wat er gebeurt als ik hem vertel dat je prima zonder parachute uit een vliegtuig kan springen, ga je niet dood aan ;).

[...]

Lekker over woordjes vallen zeg.... :? Alsof die maat via de intercom tegen hem zei ''de komende bocht kun je met 120km/u doen''. Gewoon een toevoeging dat het dus waarschijnlijk niet te wijten was aan een te hoge snelheid.

Aardige klapper geweest in ieder geval! :'( Succes met het verdere verloop.

Ik heb ondertussen een slordige 40.000km gereden op mijn Alpje, en weet ondertussen aan te voelen wanneer ik op het punt sta te snel een bocht in te schieten (en dus nog wat af te remmen). En met te snel bedoel ik té hard voor de combinatie machine/mens-in-kwestie. Ik ben heel blij met die ervaring, en heb er absoluut geen enkele moeite mee als mensen harder kunnen dan ik.

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Pfff wat een verhaal zeg, beterschap @SpongeRob! Flink wat meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:32

steveman

Comfortabel ten onder

:D

@SpongeRob twee keer om een of ander reden "besloten" een bocht niet verder te nemen... maar ik kwam dan in een grindbak uit !

Poeh, wat een verhaal zeg. Hopelijk zet het snelle herstel door!

[ Voor 47% gewijzigd door steveman op 30-08-2019 18:37 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:00
@SpongeRob Ik bedoel dit absoluut niet belerend:
Ik hoop dat je je goed realiseert hoe bijzonder het is dat je nog normaal functioneert. Ik heb mensen gekend die met minder heftige omstandigheden helaas zijn overleden.

Succes met je herstel, ik hoop dat je er bovenop komt :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:10
HTT-Thalan schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:22:
[...]

Sorry, hier bleef ik even op hangen. Je hebt ondertussen 2.5 maand de tijd gehad voor een stukje bezinning, en dan is dit de conclusie die je trekt?

Ik vind het ontzettend kut dat dit je gebeurd is, en ben blij dat je het na kunt vertellen maar serieus, op basis van "iemand die wel eens een vergelijkbare stunt heeft uitgehaald" beslissen dat je niet zoveel fout hebt gedaan? Klaarblijkelijk wel, want het is niet aan je eigen inschattingsvermogen te danken dat je er nog bent.

Heeft die vriend er ook bij verteld onder welke weersomstandigheden, welke temperatuur, met welke motor/banden en welke techniek hij die bocht destijds heeft genomen? Want dat lijkt me in dit geval cruciaal geweest voor de besluitvorming.

Case in point: ik zie geregeld motorrijders bepaalde bochten die ik vaak frequenteer (zoals die van de A2 naar de A10) met een behoorlijke gang kneedowns maken. Dat wil niet zeggen dat ik de illusie koester om dat met mijn antieke bak ook te proberen. Getuige ook de motor die ze daar afgelopen dinsdag ochtend met een lepeltje uit de vangrail hebben kunnen peuteren. Op de weg heb je veel meer marge nodig dan dat je jezelf hier hebt gegeven.
Moet dit nou serieus? Wat schiet je hier nou mee op (wat schiet ik hier nou mee op kan je je afvragen maar ik heb toch de behoefte om dit hier te plaatsen)?

Laat hem gewoon. Hij heeft net een zwaar ongeluk gehad/achter de rug en dit helpt volgens mij ook niet. Je zet enkel jezelf voor schut. Als we nou iedere zin gaan ontleden om vervolgens aan te gaan vallen ( zo komt het met mij over, dat is zoals ik het ervaar dus daar hoeft geen discussie over plaats te vinden) kunnen we net zo goed stoppen met heel dit topic.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

HTT-Thalan schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:49:
Ok, in plaats van deed had ik dus "probeerde" moeten gebruiken. Dat hij de bocht niet afmaakte doet niet meer ter sprake, het gaat om de overtuiging dat hij dit wel aan dacht te kunnen op basis van de inschatting van zijn eigen kunnen plus de uitspraak van iemand die beweert dat het wel kan.
Wat een hoop aannames weer, het lijkt erop dat ik heel die bocht niet eens ingegaan ben, dus die heb ik compleet over het hoofd gezien om wat voor reden dan ook.

Ook staat in mijn verhaal kort gezegd dat ik me helemaal niets meer herinner van het ongeluk en de circa anderhalve week daarna, dus dat je zulke kromme conclusies trekt vind ik eerlijk gezegd nogal apart.

Vooral het stuk waarin je zegt dat ik kennelijk overtuigd was dat ik de bocht wel kon halen doordat ik m'n eigen kunnen heb overschat raakt kant noch wal.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@SpongeRob bedankt voor het delen. Heftig! Maar gelukkig maak je grote stappen in je herstel.

@HTT-Thalan het woord wat je zoekt is "sorry".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@noes ja ik weet niet precies wat die wilt zeggen, lijkt wel een beetje daarop ja :+

@R0y. mooi omschreven :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10

Fuelke

Forza Ferrari

SpongeRob schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:08:
Dan toch maar een uitgebreider verhaal op verzoek van een aantal mensen. @Rubman @Raym09 @DrivinUCrazy ;)

Let op, lang verhaal!
Ja zeg, het mag nog een boek zijn wat je geschreven had, je kan het gelukkig nog allemaal zelf schrijven. :)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Jemig @SpongeRob , heftig zeg! :X Gelukkig kan je het navertellen hier. Hoop dat je snel weer helemaal hersteld bent :Y

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:03
Ik sluit me bij de rest aan. Waarom is niet belangrijk, belangrijker is dat je weer snel beter wordt.
En weer op de motor kunt stappen 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:38
Dit is nog eens een motorreview :D Ja haar Engels is af en toe wat cringe

Motor gekocht in New Delhi en er mee naar Nederland gereden

[YouTube: 36,000 Kilometers Bike Review - Royal Enfield Himalayan BS4]

[ Voor 13% gewijzigd door FastFred op 30-08-2019 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 19:35:
Dit is nog eens een motorreview :D Ja haar Engels is af en toe wat cringe

Motor gekocht in New Delhi en er mee naar Nederland gereden

[YouTube: 36,000 Kilometers Bike Review - Royal Enfield Himalayan BS4]
Ah, is ze aangekomen?
Ik heb een aantal van haar verslagen gezien :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
@ToolkiT Jup, eerder deze week geloof ik.

Next up is Patagonië > Alaska.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
SpongeRob schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 18:50:
[...]

Wat een hoop aannames weer, het lijkt erop dat ik heel die bocht niet eens ingegaan ben, dus die heb ik compleet over het hoofd gezien om wat voor reden dan ook.

Ook staat in mijn verhaal kort gezegd dat ik me helemaal niets meer herinner van het ongeluk en de circa anderhalve week daarna, dus dat je zulke kromme conclusies trekt vind ik eerlijk gezegd nogal apart.

Vooral het stuk waarin je zegt dat ik kennelijk overtuigd was dat ik de bocht wel kon halen doordat ik m'n eigen kunnen heb overschat raakt kant noch wal.
Het gaat mij vooral de conclusie die je nu trekt, 2.5 maand na het voorval. "Mijn vriend zei dat 120 wel kon, en ik reed 110, dus dat was niet te hard. Hoe kun je dat nou concluderen? Uiteraard zal er wel meer mis gezeten hebben, maar de snelheid was overduidelijk te hoog om jezelf nog te kunnen redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Rare discussie inderdaad daarboven ergens. Je reed 110, maar hoe hard mag je daar? 80 ofzo? Dan is 100 ook gewoon te hard, het is niet voor niks 80

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-10 09:32

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Vrijdag leid de mensen wat af, gaat niet helemaal goed hier. :P

Vrijdag Dame

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Grubeater schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 20:01:
@Vrijdag leid de mensen wat af, gaat niet helemaal goed hier. :P

[Afbeelding: Vrijdag Dame]
Sarah Ayedin :9

....dat wist ik dus al voordat ik de hele foto zag. Nu weet ik niet of ik daar nu trots op moet zijn of dat het heel sneu is :')

[ Voor 17% gewijzigd door Vrijdag op 30-08-2019 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
snots :z

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 19:53:
[...]

Het gaat mij vooral de conclusie die je nu trekt, 2.5 maand na het voorval. "Mijn vriend zei dat 120 wel kon, en ik reed 110, dus dat was niet te hard. Hoe kun je dat nou concluderen? Uiteraard zal er wel meer mis gezeten hebben, maar de snelheid was overduidelijk te hoog om jezelf nog te kunnen redden.
Je mist het punt dat als iemand 'out' gaat, op of in wat voor manier dan ook, dat je dan ineens een passagier bent.

Probeer eens wat minder aannames te doen en wat minder stellig te zijn en open te staan voor anderen. :) Je hebt echt niet alle kennis in pacht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Vrijdag schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 20:03:
[...]

Sarah Ayedin :9

....dat wist ik dus al voordat ik de hele foto zag. Nu weet ik niet of ik daar nu trots op moet zijn of dat het heel sneu is :')
Hee um vriend... het is vrijdag... je bent aan het slacken... ga eens aan het werk ofzo.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Aan het werk op vrijdagavond, die is gek :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
FastFred schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 19:54:
Rare discussie inderdaad daarboven ergens. Je reed 110, maar hoe hard mag je daar? 80 ofzo? Dan is 100 ook gewoon te hard, het is niet voor niks 80
Ik denk dat een motor met 80 in die bergwand parkeren exact hetzelfde resultaat geeft... Ik ken krappere wegen met meer bochten waar je 100 mag, en veel bredere wegen zonder bochten waar je maar 60 mag, dat zegt niet zoveel naar mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 20:18:
[...]

Ik denk dat een motor met 80 in die bergwand parkeren exact hetzelfde resultaat geeft... Ik ken krappere wegen met meer bochten waar je 100 mag, en veel bredere wegen zonder bochten waar je maar 60 mag, dat zegt niet zoveel naar mijn mening.
Ach ik heb er een met 60 in de Ruhrsee een vrachtwagen zien koppen, knap je ook niet van op. Ik heb met 30 een motor platgelegd, motor totall, ik liep weg... Maar net hoe je neer komt of wat dan ook.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Het enige uit zijn reactie waaruit zou kunnen blijken dat hij boven zijn macht reed is wat hij zelf al noemde target fixation. Dat gebeurd typisch niet als je rustig aan doet. En hoe hard je door een bocht kan hangt van veel factoren af. Als de max snelheid 80kmh is betekend dat niet automatisch dat het verantwoord is om dat te rijden. Net zoals ergens 100kmh rijden waar 80 is toegestaan niet automatisch betekend dat het onverantwoord is. Zonder context blijft het speculeren en niks meer dan dat en verdient iemand het voordeel van de twijfel. Hopelijk herstel je volledig en komt er nog wat terug wat er is gebeurd zodat je het beter een plaats kan geven @SpongeRob.

Zelf zit ik ook in de lappenmand. Paar weken geleden voor de derde keer in 3j tijd een ongeluk gehad door een andere motorrijder. Deze keer hard van achteren aangereden. Weet niet precies wat er gebeurd is behalve dat de persoon in kwestie hard van achteren op me ingereden is, misschien verremde hij zich aangezien ik de laatste was in een treintje en dus niet langzaam of gekke lijnen reed. Het blijft gissen omdat de persoon in kwestie niks heeft laten horen en ik dacht te weten wie het was maar die jongen ontkend stellig. En de organisatie reageert ook niet op mijn berichten terwijl ik alleen vraag om informatie en niet met een vingertje wijs (was iemand met een pak aan van de organisatie, dus grote kans dat het een instructeur is).

Met een snelheid van 120 a 140km van de motor afgeworpen en gaan rollen over hoofd/schouders en voeten tot stilstand. Mochten beide naar het medisch centrum op het tt-ciruit waar hij al snel werd vrijgegeven en ik door mocht naar de SEH voor onderzoek omdat ik flauw bleef vallen. Ben meermaals hard op mijn hoofd terecht gekomen dus de angst was ofwel interne bloedingen ofwel hersenletsel. Gelukkig geen van beide en de artsen houden erop dat het kwam door de pijn. Linker kant van het lijf was helemaal beurs/gekneusd. Vorige week geopereerd en herstel gaat waarschijnlijk 4 - 6 maanden duren als er geen complicaties optreden. Helaas pech gehad met een nare breuk en de chirurg kon niet aangeven of volledig herstel erin zit en ik weer competitief crossfit kan doen. En heb nog geen enkele aandrang om weer te kunnen rijden op de motor dus wellicht dat ik na dit ongeluk stop met 2 hobbies :/.

Uit eigen ervaring kan ik nu zeggen dat een shoei X-spirit 3 erg goed haar werk heeft gedaan. Helaas kan ik dat niet zeggen van mijn Dainese pak. De airbag ploft blijkbaar niet als je er met >120kmh af wordt gereden en volgens gaat rollen tot stilstand. Daar is het laatste nog niet over gezegd. Ik weet dat Dainese zich erg makkelijk afmaakt van dit soort gevallen maar ben na een 2e slechte ervaring met hun pakken zover dat ik mijn advocaten ga vragen om er wat tijd aan te besteden als ik weer wordt afgescheept met een antwoord in de trant van jammer en helaas. Zal een lastige situatie zijn, maar ben van mening dat hun pakken niet bieden wat je er redelijkerwijs van mag verwachten.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• ThemNuts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04 16:16
@SpongeRob Als startende rijden zo een verhaal lezen is best scary maar langs een kant ook wel verhelderend. Panisch bezig met tips en tricks, howto's en wat nog maar soms kan het ook gewoon eens mis gaan.. Veel succes in je herstel in ieder geval!

Mijn eerste moto is intussen toegekomen :) Kan er pas de 10de september mee rijden op de baan maar goed, Xmas came urly!

Als deze ook in het lijstje mag @lolgast @wimmel_1
@ThemNuts HondaCB650R2019Oost-Vlaanderen

Afbeeldingslocatie: http://digitalgeneration.be/assets/img/bike/cb650r_right_sm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

xos schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 20:38:
Het enige uit zijn reactie waaruit zou kunnen blijken dat hij boven zijn macht reed is wat hij zelf al noemde target fixation. Dat gebeurd typisch niet als je rustig aan doet. En hoe hard je door een bocht kan hangt van veel factoren af. Als de max snelheid 80kmh is betekend dat niet automatisch dat het verantwoord is om dat te rijden. Net zoals ergens 100kmh rijden waar 80 is toegestaan niet automatisch betekend dat het onverantwoord is. Zonder context blijft het speculeren en niks meer dan dat en verdient iemand het voordeel van de twijfel. Hopelijk herstel je volledig en komt er nog wat terug wat er is gebeurd zodat je het beter een plaats kan geven @SpongeRob.

Zelf zit ik ook in de lappenmand. Paar weken geleden voor de derde keer in 3j tijd een ongeluk gehad door een andere motorrijder. Deze keer hard van achteren aangereden. Weet niet precies wat er gebeurd is behalve dat de persoon in kwestie hard van achteren op me ingereden is, misschien verremde hij zich aangezien ik de laatste was in een treintje en dus niet langzaam of gekke lijnen reed. Het blijft gissen omdat de persoon in kwestie niks heeft laten horen en ik dacht te weten wie het was maar die jongen ontkend stellig. En de organisatie reageert ook niet op mijn berichten terwijl ik alleen vraag om informatie en niet met een vingertje wijs (was iemand met een pak aan van de organisatie, dus grote kans dat het een instructeur is).

Met een snelheid van 120 a 140km van de motor afgeworpen en gaan rollen over hoofd/schouders en voeten tot stilstand. Mochten beide naar het medisch centrum op het tt-ciruit waar hij al snel werd vrijgegeven en ik door mocht naar de SEH voor onderzoek omdat ik flauw bleef vallen. Ben meermaals hard op mijn hoofd terecht gekomen dus de angst was ofwel interne bloedingen ofwel hersenletsel. Gelukkig geen van beide en de artsen houden erop dat het kwam door de pijn. Linker kant van het lijf was helemaal beurs/gekneusd. Vorige week geopereerd en herstel gaat waarschijnlijk 4 - 6 maanden duren als er geen complicaties optreden. Helaas pech gehad met een nare breuk en de chirurg kon niet aangeven of volledig herstel erin zit en ik weer competitief crossfit kan doen. En heb nog geen enkele aandrang om weer te kunnen rijden op de motor dus wellicht dat ik na dit ongeluk stop met 2 hobbies :/.

Uit eigen ervaring kan ik nu zeggen dat een shoei X-spirit 3 erg goed haar werk heeft gedaan. Helaas kan ik dat niet zeggen van mijn Dainese pak. De airbag ploft blijkbaar niet als je er met >120kmh af wordt gereden en volgens gaat rollen tot stilstand. Daar is het laatste nog niet over gezegd. Ik weet dat Dainese zich erg makkelijk afmaakt van dit soort gevallen maar ben na een 2e slechte ervaring met hun pakken zover dat ik mijn advocaten ga vragen om er wat tijd aan te besteden als ik weer wordt afgescheept met een antwoord in de trant van jammer en helaas. Zal een lastige situatie zijn, maar ben van mening dat hun pakken niet bieden wat je er redelijkerwijs van mag verwachten.
Ai, dat sucks man -O- Ook jij heel veel sterkte!
En erg jammer dat ik ook van jou een bevestiging moet horen over die pakken, brr. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Dat is wel heel erg balen @xos -O- -O- -O- :X :X

[ Voor 25% gewijzigd door timmie271 op 30-08-2019 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Jeetje @xos ook niet fijn om te horen! Ook heel veel beterschap voor jou. Bizar dat de dader niks van zich heeft laten horen en die organisatie ook geen gehoor geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Zo zeg, sterkte @xos ! Knap waardeloos dat die airbag niet af ging, daar heb je ook weinig aan zo :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 19:53:
[...]

Dat is gewoon puzzelen hoe en wat, focus daar niet zo op. Belangrijker is de vermoeidheid die genoemd werd: als je wegsuft of inkakt en gewoon niet oplet, ben je al snel te laat voor een bocht, of dat nou met 80 of 100 is. En als je te laat bent, heb je risico op target fixation.

Vorig jaar is een maatje van me ook tegen een rotswand gereden, niet goed opgelet en dus te laat. Of het door target fixation of het stoeprandje kwam weten we niet, maar ook goed hard tegen een rotswand aan. Bij hem weten we dat die flauwe bocht niks voorstelde, wij namen m met anderhalf keer zo hoge snelheid en hadden nog ruim marge, en dat is, als ik t goed begrijp, precies wat @SpongeRob probeert te zeggen: de oorzaak was niet simpelweg een te hoge snelheid voor de bocht.

@xos jij ook sterkte. Hopelijk kom je er 100% bovenop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:06

Shadow_Agent

gaat wel lekker hier met al die verhalen..... ook @xos sterkte met het herstel! Erg klote dat 1) de organisatie het laat afweten en 2) het pak niet functioneerde op het moment dat je het nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:07

A13X

Dude

@SpongeRob & @xos heftige ongelukken, veel sterkte met het herstel.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

@ThemNuts waar komt de Honda vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThemNuts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04 16:16
@Fuelke Honda op Zelzate. Verburgh dacht ik. Vriendelijke kerel

[ Voor 7% gewijzigd door ThemNuts op 31-08-2019 00:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:51
Voor de MT-07 rijders hier heb ik een Akrapovic Titanium uitlaat in de aanbieding. https://link.marktplaats.nl/m1451491222

De HyperPro achter schokdemper komt binnenkort ook te koop, die moet ik nog even verwisselen met de originele demper. Rightprijs van de hyperpro zal 350€ zijn.

En ja, de MT gaat weg... Ik ga voor totáál iets anders, namelijk een Kawasaki Vulcan S! Vond dat altijd al een mooie motor en past goed bij mijn rijstijl. Ik kon maar geen klik krijgen met de MT helaas..

Oh en beterschap aan alle mannen met een ongeluk! Ben nu bij gelezen... heftig zo om te lezen..

[ Voor 9% gewijzigd door Leviathius op 30-08-2019 22:31 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLDViane
@Vuikie @Rubman meld me bij deze af voor morgen, van de week een stevige verkoudheid opgelopen die nu doorzet naar buikgriep :r

Veel plezier morgen, volgende ben ik weer van de partij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Beterschap @NLDViane, we sturen de foto's wel ;)
@xos ook een heftig verhaal en eigenlijk beetje achter als dat de organisatie niet over de brug komt. Ongelukken gebeuren toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:12
idd, beterschap @NLDViane @derest: tot morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-09 09:56
Ik meld mij hierbij af voor de rit van morgen.
Veel plezier. Het weer is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Jemig @xos wat een verhaal :{ ook stom van de organisatie zeg :-( en dan dat pak... Denk je dat je met een airbag goed zit, niet dus...

Sterkte met herstel!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 15:54
Heftig verhaal @SpongeRob, target fixation en/of vermoeidheid zijn en blijven erg gevaarlijk. Fijn dat je het ondanks alle nare gevolgen toch nog na kunt vertellen en sterkte met het verdere herstel! Ben je van plan nog weer

@HTT-Thalan Is dit nou serieus nodig? Ik ben het soms best met je eens maar ik vind deze reacties van erg weinig respect getuigen... Hij heeft een erg zwaar ongeluk gehad en veel geluk gehad om het überhaupt na te kunnen vertellen en jij vind het dan nodig om je vast te bijten op één enkel zinnetje wat je ook nog eens compleet verkeerd interpreteert. Doe even een paar stappen terug en probeer je even in te level in een ander, ik weet dat het moeilijk is, ben zelf zo autistisch als de pest maar dit lijkt echt nergens op..

@xos Wat een verhaal, jij ook beterschap en sterkte met het herstel! Je zou bijna denken dat de organisatie zichzelf probeert in te dekken zo.. Heb je toevallig laptiming ofzo waardoor je kunt zien wie er achter je reed? Handig ook zo'n airbag, koop je een -waarschijnlijk duur- pak functioneert het niet net als je het nodig hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:32

steveman

Comfortabel ten onder

Damn @xos... Dat klinkt ook niet best ook een spoedig herstel gewenst voor jou!

En wtf van die airbag zeg! Zo gaat ie onterecht af wanneer iemand te hard juicht na overwinning... en bij zo'n klap doet ie niks?!

Was er een fotograaf? Kijken welke fiets er opeens ook niet meer op de foto staat.
Leviathius schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 22:10:
Voor de MT-07 rijders hier heb ik een Akrapovic Titanium uitlaat in de aanbieding. https://link.marktplaats.nl/m1451491222

De HyperPro achter schokdemper komt binnenkort ook te koop, die moet ik nog even verwisselen met de originele demper. Rightprijs van de hyperpro zal 350€ zijn.

En ja, de MT gaat weg... Ik ga voor totáál iets anders, namelijk een Kawasaki Vulcan S! Vond dat altijd al een mooie motor en past goed bij mijn rijstijl. Ik kon maar geen klik krijgen met de MT helaas..

Oh en beterschap aan alle mannen met een ongeluk! Ben nu bij gelezen... heftig zo om te lezen..
Om alle letselverhalen compleet te maken...
M'n collega heeft de zijn vulcan net aan de verzekering verkocht met schade... Sushikoerier sneed hem af zonder te kijken toen ie van fietspad naar rijbaan moest (aldus m'n collega, die uiteraard weer in korte broek op dat ding zat, want inshallah he?) https://112inbeeld.nl/pag...n-botsing-met-motorrijder

[ Voor 81% gewijzigd door steveman op 31-08-2019 00:51 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-10 15:47
Lijkt net Facebook hier. 1x een foto of verhaal van een ongeval en de "experts" duiken er op :F

Kunnen we allemaal ff afspreken dat we de komende tijd even de glimmende kant boven houden? Sterkte en beterschap aan allen!

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Wat een verhaal zeg @xos, heel veel sterkte met het herstel!
Ook lekkere organisatie als ze d'r handen er zo vanaf trekken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 15-10 08:43
Man man, wat een verhalen hier. Ik moest even bijlezen. @SpongeRob, je hebt ontzettend veel mazzel gehad zo te lezen. Dat is echt fijn om te horen. Succes met herstellen verder, maar je bent al flink ver!
Die kledingverzekering kan je jammer vinden, maar 1-2000 euro schade terwijl je er levend vanaf gekomen bent, is dan eigenlijk ook maar peanuts.

@xos wat een ellende. Sterkte.

@aidanl helemaal mee een. * Jolke is ook met de neus op de feiten gedrukt vorige week. Extra opletten hier. :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ik kan niet zeggen dat ik de ophef niet begrijp (want dat doe ik wel). Ik vind het wel onterecht.

Als mijn buurman tijdens een klusje van het dak lazert ga ik er ook niet naast staan met 'had je niet beter een touw kunnen gebruiken' - ik mag hopen dat hij die conclusie (nu of later) zelf wel trekt. Maar als hij achteraf beweert dat "een touw overdreven was, het waren maar twee verdiepingen" dan zou ik hem óók gezegd hebben "gast, je bent net van het dak gelazerd, hoe kom je bij die wijsheid?".

Ik was niet bij het ongeluk, wij allemaal niet. Dus natuurlijk kunnen we geen conclusies trekken over het moment zelf. Het gaat mij om die specifieke opmerking over de snelheid. Hij geeft zelf aan niet meer alles te kunnen herinneren, maar op basis van de opmerking van zijn vriend (die hij hier niet lijkt te ontkrachten) zou 120 daar 'te doen' zijn. Hij lijkt ook aan te nemen dat de ooggetuigenverklaring van zijn eigen snelheid (110) redelijk accuraat is.

Er zal sowieso een combinatie van factoren tot het ongeluk hebben geleid, zoveel kunnen we wel aannemen. Maar het eerste tegengeluid dat hij zelf laat horen is dat de snelheid waarschijnlijk geen rol heeft gespeeld.

En dat vind ik nogal een luchtige uitspraak als je nog aan het revalideren van een omhelzing met een rots. Om het even in perspectief te zetten:

De maximumsnelheid ter plaatse zou ik inschatten als zijnde 80km/h op basis van het wegtype (en het lijkt buiten de kom te zijn) - doch ik kom een eindje verderop wel een "70" bordje tegen. Gezien de staat van het wegdek (veel bitumenreparaties) en de ligging (bij gebergte, dus kans op grind en stenen is het ook geen perfect asfalt. En last but not least, het is een openbare weg. 'Nuff said.

De bocht in kwestie gaat flauw naar rechts (dus op basis van alleen die bocht zou ik ook concluderen dat een kleine lean angle bij 120 nog wel te doen moet zijn) maar er volgt daarna een veel scherpere (en vooral, onoverzichtelijke!) bocht naar línks. Nog los van of 110/120 'te doen' is heb je geen flauw idee of er aan de andere kant een dronken fransman iets over de middenstreep aan komt zetten (god weet hoeveel BMW GS'en ik in dit soort situaties ben tegengekomen die naar beneden toe aan één rijstrook niet genoeg hadden).

Nogmaals, ik trek geen conclusies over het ongeluk zélf. We weten het niet. Maar wat ik achteraf (!) wél durf te concluderen, is dat het zeker niet heeft afgedaan aan de crash. Want als hij 70 of 80 had gereden was hij in het béste geval minder hard tegen die rotswand geklapt.

Dáárom, lieve mensen, vind ik de uitspraak
dat ik rond de 110km/h reed, dus dat was niet extreem veel te snel of iets dergelijks
dus érg 'underwhelming', zeker gezien het feit dat we hier niet in de adrenalinerush 'after the fact' spreken, maar twee en een halve maand later. Ik vind die reactie onverwacht luchtig gezien wat hij heeft meegemaakt.

Voor wat extra perspectief: 110km/u is niet alleen dertig boven de limiet, het is meer dan 30 meter per seconde. Dat betekent dat je minder dan een seconde hebt (op dat specifieke punt) om nog uit te wijken of te corrigeren voor ofwel de target fixatie die hij zelf als mogelijke oorzaak noemt, of de door mij voorgestelde tegenligger uit de opvolgende bocht. Zelfs bij ideale omstandigheden is je reactietijd meer dan de helft van die ene seconde die je jezelf op zo'n moment geeft.

Ik herhaal nogmaals: Ik trek geen conclusies over het ongeluk. Ik onderbouw waarom ik zijn reactie niet vind passen bij de serieuze aard van zijn ongeluk (een paar km/h erbij en ze hadden zijn motor misschien uit die rots moeten bikken).

Dat heeft niks met disrespect te maken (het is ook voor mij een wijze les, zoals alle ervaringen van andere mensen dat zijn) maar met een tegengeluid. En zeggen dat het disprespectvol is omdat hij 'net een zwaar ongeluk heeft meegemaakt' is quatsch. Na hoeveel tijd mag je hem wel wijzen op zijn opvattingen? Een maand? Een jaar? Mijn eigen crash onlangs is in geen velden of wegen te vergelijken met wat hij hier heeft meegemaakt, maar bij mij heeft men geen 5 minuten gewacht om me hun visie op het gebeurde te delen. En dat vind ik dikke prima. Ik pak eruit wat ik kan gebruiken (het wijze advies) en de rest gaat overboord.

[ Voor 22% gewijzigd door HTT-Thalan op 31-08-2019 07:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
Voor de mensen die meegaan straks nog even de post van @Rubman een paar dagen terug:
Rubman schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:22:
Alright, even een update voor de mensen die mee gaan, zijn afgevallen etc.

Dit is de route
[Afbeelding]

@Vuikie
@Chakotay
@charrel
@Crimsoon
@Imo62
@Maegrim
@NLDViane
@Peekster
@timmie271
@aidanl
@Vrijdag
@S4All

De GPX is hier te downloaden

We willen vanaf een 9:45-10:00 verzamelen bij de McDonalds op de IJdoornlaan. Iets later dan oorspronkelijk gepland, maar met mensen uit andere delen van het land wel zo fijn met vroeg vertrekken.
Mocht je nog echt moeten/willen tanken, er zit een Total naast of zelfs een BP om de hoek.

Er gaat vanuit mijzelf sowieso 1 iemand extra mee, en mogelijk 2. Begreep ik goed dat @charrel ook nog 2 mensen mee neemt?
Ter plaatse moeten we maar even kijken of er in 1 of 2 groepen gereden wordt.

Zijn er zaken die ik vergeten ben gooi gerust een balletje op?
Samengevat: Verzamelen rond 0945/1000 bij de McDonalds Amsterdam Noord, IJdoornlaan 2001 in Amsterdam. Voor de mensen die uit het zuidwesten komen, volgens google maps is de Coentunnel dicht, de A10 even de andere kant op nemen dus. .GPXje staat hier: hier

A10 toch niet afgesloten, alleen deels:
Verkeer vanaf de A5 en A10 West richting Zaandam wordt via de wisselbuis door de Coentunnel geleid. Rijkswaterstaat adviseert weggebruikers echter om gebruik te maken van de adviesroute via A10 Zuid/Oost/Noord.

[ Voor 9% gewijzigd door Chakotay op 31-08-2019 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@xos Mooi kut zo. Je mag toch van een organisatie verwachten dat ze opletten en hun verantwoordelijkheid nemen tijdens een ongeluk. Ben ook benieuwd waar Dainese mee komt, maar zal inderdaad wel een kansloze missie worden

@SpongeRob Hoe zit het qua verzekering eigenlijk met het terugbrengen van je motor? Je materiaal (kleding) wordt niet vergoed, maar brengen ze je motor wel naar NL of moet je dat zelf regelen?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 07:20:
Ik kan niet zeggen dat ik de ophef niet begrijp (want dat doe ik wel). Ik vind het wel onterecht.

Als mijn buurman tijdens een klusje van het dak lazert ga ik er ook niet naast staan met 'had je niet beter een touw kunnen gebruiken' - ik mag hopen dat hij die conclusie (nu of later) zelf wel trekt. Maar als hij achteraf beweert dat "een touw overdreven was, het waren maar twee verdiepingen" dan zou ik hem óók gezegd hebben "gast, je bent net van het dak gelazerd, hoe kom je bij die wijsheid?".

Ik was niet bij het ongeluk, wij allemaal niet. Dus natuurlijk kunnen we geen conclusies trekken over het moment zelf. Het gaat mij om die specifieke opmerking over de snelheid. Hij geeft zelf aan niet meer alles te kunnen herinneren, maar op basis van de opmerking van zijn vriend (die hij hier niet lijkt te ontkrachten) zou 120 daar 'te doen' zijn. Hij lijkt ook aan te nemen dat de ooggetuigenverklaring van zijn eigen snelheid (110) redelijk accuraat is.

Er zal sowieso een combinatie van factoren tot het ongeluk hebben geleid, zoveel kunnen we wel aannemen. Maar het eerste tegengeluid dat hij zelf laat horen is dat de snelheid waarschijnlijk geen rol heeft gespeeld.

En dat vind ik nogal een luchtige uitspraak als je nog aan het revalideren van een omhelzing met een rots. Om het even in perspectief te zetten:

De maximumsnelheid ter plaatse zou ik inschatten als zijnde 80km/h op basis van het wegtype (en het lijkt buiten de kom te zijn) - doch ik kom een eindje verderop wel een "70" bordje tegen. Gezien de staat van het wegdek (veel bitumenreparaties) en de ligging (bij gebergte, dus kans op grind en stenen is het ook geen perfect asfalt. En last but not least, het is een openbare weg. 'Nuff said.

De bocht in kwestie gaat flauw naar rechts (dus op basis van alleen die bocht zou ik ook concluderen dat een kleine lean angle bij 120 nog wel te doen moet zijn) maar er volgt daarna een veel scherpere (en vooral, onoverzichtelijke!) bocht naar línks. Nog los van of 110/120 'te doen' is heb je geen flauw idee of er aan de andere kant een dronken fransman iets over de middenstreep aan komt zetten (god weet hoeveel BMW GS'en ik in dit soort situaties ben tegengekomen die naar beneden toe aan één rijstrook niet genoeg hadden).

Nogmaals, ik trek geen conclusies over het ongeluk zélf. We weten het niet. Maar wat ik achteraf (!) wél durf te concluderen, is dat het zeker niet heeft afgedaan aan de crash. Want als hij 70 of 80 had gereden was hij in het béste geval minder hard tegen die rotswand geklapt.

Dáárom, lieve mensen, vind ik de uitspraak
[...]
dus érg 'underwhelming', zeker gezien het feit dat we hier niet in de adrenalinerush 'after the fact' spreken, maar twee en een halve maand later. Ik vind die reactie onverwacht luchtig gezien wat hij heeft meegemaakt.

Voor wat extra perspectief: 110km/u is niet alleen dertig boven de limiet, het is meer dan 30 meter per seconde. Dat betekent dat je minder dan een seconde hebt (op dat specifieke punt) om nog uit te wijken of te corrigeren voor ofwel de target fixatie die hij zelf als mogelijke oorzaak noemt, of de door mij voorgestelde tegenligger uit de opvolgende bocht. Zelfs bij ideale omstandigheden is je reactietijd meer dan de helft van die ene seconde die je jezelf op zo'n moment geeft.

Ik herhaal nogmaals: Ik trek geen conclusies over het ongeluk. Ik onderbouw waarom ik zijn reactie niet vind passen bij de serieuze aard van zijn ongeluk (een paar km/h erbij en ze hadden zijn motor misschien uit die rots moeten bikken).

Dat heeft niks met disrespect te maken (het is ook voor mij een wijze les, zoals alle ervaringen van andere mensen dat zijn) maar met een tegengeluid. En zeggen dat het disprespectvol is omdat hij 'net een zwaar ongeluk heeft meegemaakt' is quatsch. Na hoeveel tijd mag je hem wel wijzen op zijn opvattingen? Een maand? Een jaar? Mijn eigen crash onlangs is in geen velden of wegen te vergelijken met wat hij hier heeft meegemaakt, maar bij mij heeft men geen 5 minuten gewacht om me hun visie op het gebeurde te delen. En dat vind ik dikke prima. Ik pak eruit wat ik kan gebruiken (het wijze advies) en de rest gaat overboord.
Ik wilde je reacties eigenlijk compleet negeren, maar toch moet ik even.

1. Je hebt gelijk dat hij te hard reed, echter of het te hard was voor de situatie kun jij niet beter beoordelen dan zijn vriend. Die op basis van vaker rijden met @SpongeRob waarschijnlijk prima kan inschatten of hij (rob) die bocht had kunnen nemen. Daarbij lees je ook dat de chirurg en brandweerman tussen hun groepje reed. Een indicator die aangeeft dat het misschien ook wel zo hard kan. Maakt het nog niet slim, maar het zou kunnen. Het punt is dat ondanks dat het niet slim was, het waarschijnlijk ook niet de oorzaak was.

2. Je hele mtr/sec verhaal boeit geen zak. Als je een bocht mist door vermoeidheid is je reactie snelheid ruk en een ongeluk onvermijdelijk. Ja met 80 was hij er misschien beter vanaf gekomen of misschien lulliger geland, maar dat zullen we nooit weten. Maar daar herinneren die 10 gebroken ribben hem wel aan.

In plaats van een compleet epistel met analyses van lik me vestje had je ook gewoon kunnen zeggen. "@SpongeRob kut wat een ongeluk zeg, maar 110 is wel 30 te hard hé? Imo wel overdreven. Had je mogelijk wat ellende bespaard. Beterschap!"

Enne jouw ongeluk? Stond op video, dus duidelijk te zien wat er mis ging. En de oorzaak was daar ook te hard rijden (beetje hypocriet om daar nu iemand op aan te vallen hé) en daarbij (imo nog erger) een bak arrogantie met het "Ik zal wel even laten zien hoe je over dit zandpad knalt". Bij jouw waren je fouten nog door een blinde te zien, nog voor je wegreed wist ik al dat die ene naar dat pad wilde en de rest langzaam ging. Zodra je wegreed en op snelheid was zat ik al van jahoor dit gaat er gebeuren.

Arrogantie @HTT-Thalan dat is waar men hier over valt, niet het feit dat je hem aanspreekt maar over de arrogantie waar je verhaal me doorspekt is.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Chakotay schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 07:58:
Voor de mensen die meegaan straks nog even de post van @Rubman een paar dagen terug:

[...]

Samengevat: Verzamelen rond 0945/1000 bij de McDonalds Amsterdam Noord, IJdoornlaan 2001 in Amsterdam. Voor de mensen die uit het zuidwesten komen, volgens google maps is de Coentunnel dicht, de A10 even de andere kant op nemen dus. .GPXje staat hier: hier

A10 toch niet afgesloten, alleen deels:

[...]
* timmie271 springt zo op de motor om de tank leeg te rijden daarnaartoe :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Veel plezier degene die gaan rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Raym09 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 08:30:
Daarbij lees je ook dat de chirurg en brandweerman tussen hun groepje reed. Een indicator die aangeeft dat het misschien ook wel zo hard kan.
Uiteraard. Het is algemeen bekend dat Chirurgen en Brandweermannen ook een racecursus krijgen als onderdeel van hun opleiding :P.
2. Je hele mtr/sec verhaal boeit geen zak.
Net zo veel als het feit dat je een bepaald beroep hebt automagisch betekent dat je weet hoe hard je door een bocht kunt?
Enne jouw ongeluk? Stond op video, dus duidelijk te zien wat er mis ging.
Correct, maar die zagen jullie pas nadat ik hem online gooide. Ik kreeg uiteraard al feedback van de mensen die met mij mee waren.
En de oorzaak was daar ook te hard rijden (beetje hypocriet om daar nu iemand op aan te vallen hé)
Mijn issue is niet de snelheid an sich, maar zijn claim dat de snelheid het probleem waarschijnlijk niet geweest is.
en daarbij (imo nog erger) een bak arrogantie met het "Ik zal wel even laten zien hoe je over dit zandpad knalt". Bij jouw waren je fouten nog door een blinde te zien, nog voor je wegreed wist ik al dat die ene naar dat pad wilde en de rest langzaam ging. Zodra je wegreed en op snelheid was zat ik al van jahoor dit gaat er gebeuren.
Als zijn crash ook op video had gestaan waren jullie ook allemaal over elkaar heen gevallen om jullie 'expertise' erop los te laten. Wij zijn stuk voor stuk, mijzelf incluis (uitzonderingen daargelaten, ik ken niet iedereen persoonlijk) hobbychauffers. We rijden motor als bijzaak. Ik heb hier de meest uitgebreide tips gekregen over hoe ik 'eenvoudig' een wheelie maakt, met hoeveel graden ik een bocht door moet, wat de beste banden zijn, waarom 1000cc het minimum is en waarom 450cc zonder asfalt weer teveel zou zijn.

Nu heeft iemand een serieus ongeluk gehad en is het ineens ongepast om commentaar te leveren op zijn zelfkritiek? Een van de eerste dingen die ik riep na mijn crash was "dit had ik zelf in de hand, en ik was degene die het had moeten zien aankomen en voorkomen". Natuurlijk voel je je een beetje kut. Ik heb nog gezegd geef gas, maar je moet niet verwachten dat iemand zonder ervaring dat ook doet. Ik deed het zelf ook niet de eerste 12 keer dat het me gezegd werd.

Natuurlijk kon je zien aankomen wat er ging gebeuren. De video was nota bene getiteld "When Alp met Twin" en de caption picture is mijn Alp die in het zand ligt. Ik kondigde de video aan met de woorden dat ik ergens bovenop gereden was en dat het mijn schuld was. Ik zou het eerlijk gezegd vreemder gevonden hebben als je het _niet_ zag aankomen.

Er zitten genoeg mensen in dit topic die zo een blik smoezen opentrekken als ik voorstel om mee te gaan crossen, maar die wel durven beweren dat ik maar eens 'echt een circuit moet opzoeken' of 'een echt snelle motor moet rijden' voor ik zou weten waar ik over praat.

Jouw post valt samen te vatten in "ik vind niet dat je hier wat over mag zeggen want jij maakt ook fouten en die jongen heeft het al zwaar genoeg gehad". Prima, je bent helemaal in je recht dat op een open discussieforum te roepen en over dat fouten maken geef ik je ook honderd procent gelijk. Maar mijn reactie zou heel anders zijn geweest als hij die uitspraak over de snelheid niet had gemaakt. Als je binnen millimeters van een early grave hebt gestaan vind ik het ongepast om te roepen dat de snelheid "waarschijnlijk wel oké" was. Niet naar jezelf, maar zeker niet naar andere (beginnende) motorrijders die dit topic opzoeken en ook dingen van ons oppikken. En nu was het een eenzijdig ongeluk. Voor hetzelfde geld was er een tegemoetkomende motorrijder bij geweest die samen met hem tegen die rots had gelegen, geschept en wel. Ik vermoed in ieder geval een deel van de reageerders hier er dan anders in had gestaan.

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 31-08-2019 09:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@HTT-Thalan heb je dit gelezen? noes in "Hét grote motortopic - Deel 24"

Bij alle factoren in het geval van een ongeval hoort snelheid. Immers, als je stilstaat rijd je niet tegen een rotswand aan. Maar... lees nou eens goed wat er allemaal verteld wordt door @SpongeRob. De bocht is redelijk flauw en de snelheid lijkt te passen bij de situatie. Dus snelheid is niet oorzaak nummer 1. Jij stelt van wel, dat is simpelweg incorrect.

Maar misschien is het beter deze discussie maar te laten rusten en het weer eens over gele hesjes, nieuwe banden of iets anders te hebben, dan blijft de sfeer wat beter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

@HTT-Thalan
Jouw post valt samen te vatten in "ik vind niet dat je hier wat over mag zeggen want jij maakt ook fouten en die jongen heeft het al zwaar genoeg gehad".
Dit stukje bewijst dat je mijn hele punt gemist hebt. Ik schrijf nota bene nog een voorbeeld van hoe je hem (zonder arrogant en belerend te zijn) erop aan had kunnen spreken.

Niemand klaagt over dat je hem erop aanspreekt, iedereen klaagt over HOE je hem erop aanspreekt.

Maar jij ziet dit niet en dat ga je ook niet zien ook. Dat bewijst het complete epistel dat je op mijn reactie schrijft wel weer. Dat is prima, zo ben je, maar ga dan niet raar op staan kijken als iedereen over je heen valt.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
noes schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 09:16:
@HTT-Thalan heb je dit gelezen? noes in "Hét grote motortopic - Deel 24"

Bij alle factoren in het geval van een ongeval hoort snelheid. Immers, als je stilstaat rijd je niet tegen een rotswand aan. Maar... lees nou eens goed wat er allemaal verteld wordt door @SpongeRob. De bocht is redelijk flauw en de snelheid lijkt te passen bij de situatie. Dus snelheid is niet oorzaak nummer 1. Jij stelt van wel, dat is simpelweg incorrect.

Maar misschien is het beter deze discussie maar te laten rusten en het weer eens over gele hesjes, nieuwe banden of iets anders te hebben, dan blijft de sfeer wat beter.
Je hebt helemaal gelijk. En ik heb in mijn reactie ook aangegeven dat ik zelf ook van mening ben dat, gezien de curve van die specifieke bocht bekeken, 110 waarschijnlijk wel mogelijk is. De bocht eráchter echter niet. Die is blind en tegengesteld áán.

Omdat we niet weten wat er is gebeurd kunnen we niet vaststellen wat er dan voor heeft gezorgd dat hij uit de bocht is gevlogen. Een onomstotelijk feit is echter dat met een lagere snelheid het letsel sowieso niet erger had kunnen zijn. En gezien de bocht die ná deze bocht kwam, vind ik dat een lagere snelheid zeker overwogen had moeten worden.

Nogmaals, ik vind het ongeluk net zo erg als jullie (en hijzelf). Ik wens het niemand toe, en ben blij dat hij het na kan vertellen. Ik zou echter een iets andere instelling verwacht hebben van iemand die er zo erg aan toe is geweest.

Ik kom dagelijks mensen tegen die echt stomme dingen doen. Het mobiel bellend over twee banen zwalken is er eentje, maar ik kan een heel boek schrijven over alle andere zaken die ik tegenkom. En die dingen komen nou eenmaal voor in het verkeer, dat accepteer ik dan.

Vervolgens moet ik ook accepteren dat een subset van die mensen achteraf vol blijft houden dat het geen probleem moet zijn om (voorbeeld) append met 130 over de linkerbaan te komen. Dat vind ik dan alweer erger dan punt 1.

Punt 3 is echter dan er dus ook blijkbaar mensen zijn die een brush met death hebben gehad en achteraf alsnog dit soort beweringen doen. Zelfs als mijn eigen crash volledig iemand anders zijn schuld zou zijn geweest had ik tegen mezelf gezegd (en dat doe ik vaak bij near-misses) dat ik zelf meer marge moet houden om andermans shit op te lossen. Gelijk hebben doet je geen goed als je onder een vrachtwagen ligt. Dat is de reden waarom ik 110 goedkeuren op een 70/80 weg niet oké vind. Niet omdat ik denk dat het niet kan (er zijn zat plekken waarop het kan), maar omdat het extra risico dat je neemt een marge wegpakt die andere mensen ook al innemen door te wijd om de bocht te komen, hun lading niet te zekeren voor dat kleine eindje, even gauw dat appje te sturen of die remmen volgende maand maar te laten maken omdat ze nu graag die nieuwe PS4 wilden kopen.

Dat ongeluk is gebeurd, basta. Hij is er nog, er is niemand anders bij betrokken geraakt, en wij leren er hopelijk allemaal (ook) van. Maar ga mij nou niet neersabelen omdat ik kritisch ben op zijn standpunt. Het kan ons allemaal gebeuren, ook als we niet te hard rijden, ook als we helemáál niks verkeerd doen. Wat ik graag zou zien is dat we allemaal iets meer marge pakken daar waar het nodig is. Als je graag die rand opzoekt zijn er zat plekken waar dat op een veel veiligere manier kan dan op een vuil bergweggetje in frankrijk, hoe mooi het uitzicht ook is. In de Eifel plukken ze er ook ieder jaar weer tientallen uit de bosjes. Een vriend en collega van me racet op het circuit en heeft zijn motor al vaker neergelegd dan hij kan tellen, maar daar hebben ze grindbakken, vlaggen, aangepaste regels en weten mensen waarom ze daar zijn. Dat wetende vind ik niet dat je negatief moet staan tegenover welgemeend advies om achteraf iets kritischer op jezelf te zijn. Ik ben het zelf ook, dat weten jullie volgens mij allemaal wel.
Raym09 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 09:39:
@HTT-Thalan

[...]

Dit stukje bewijst dat je mijn hele punt gemist hebt. Ik schrijf nota bene nog een voorbeeld van hoe je hem (zonder arrogant en belerend te zijn) erop aan had kunnen spreken.

Niemand klaagt over dat je hem erop aanspreekt, iedereen klaagt over HOE je hem erop aanspreekt.

Maar jij ziet dit niet en dat ga je ook niet zien ook. Dat bewijst het complete epistel dat je op mijn reactie schrijft wel weer. Dat is prima, zo ben je, maar ga dan niet raar op staan kijken als iedereen over je heen valt.
Unwarranted assumption alert.

Jij doet mij een voorbeeld aan de hand van hoe ik minder/niet belerend had kunnen overkomen. Dat is jouw interpretatie. Ik vind jouw voorbeeld juist érger, omdat het niet opbouwend is, geen omkleding heeft en geen persoonlijke interesse toont. Jullie geven aan de indruk te hebben dat ik mijn woord als waarheid zie, maar deze reactie verschilt daar niet in.

Ik accepteer dat sommigen hier, zoals jij, mijn reactie té vinden, of beledigend, of arrogant of wat dan ook. Dat is helemaal niet erg en ik kijk je er niet op aan. Als de boodschap maar overkomt.

[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 31-08-2019 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

HTT-Thalan schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 09:39:
[...]

Dat is de reden waarom ik 110 goedkeuren op een 70/80 weg niet oké vind. Niet omdat ik denk dat het niet kan (er zijn zat plekken waarop het kan), maar omdat het extra risico dat je neemt een marge wegpakt die andere mensen ook al innemen door te wijd om de bocht te komen, hun lading niet te zekeren voor dat kleine eindje, even gauw dat appje te sturen of die remmen volgende maand maar te laten maken omdat ze nu graag die nieuwe PS4 wilden kopen.
Kom je wel eens in het buitenland? Op deze weg geldt ook gewoon een limiet van 80. Weet je waarom? Omdat het buiten de bebouwde kom is. De snelheid die je veilig kunt rijden bepaal je zelf, en wordt niet gedicteerd door de maximumsnelheid. De maximumsnelheid geeft GEEN marge aan! Anders zie ik je graag met 65 km/u door bovenstaande bocht rijden. Dan heb je nog 15 km/u marge. Moet lukken, blijft het veilig van.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• timmie271
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rorksa2.jpg

En we zijn weer present :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 09:39:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. En ik heb in mijn reactie ook aangegeven dat ik zelf ook van mening ben dat, gezien de curve van die specifieke bocht bekeken, 110 waarschijnlijk wel mogelijk is. De bocht eráchter echter niet. Die is blind en tegengesteld áán.

Omdat we niet weten wat er is gebeurd kunnen we niet vaststellen wat er dan voor heeft gezorgd dat hij uit de bocht is gevlogen. Een onomstotelijk feit is echter dat met een lagere snelheid het letsel sowieso niet erger had kunnen zijn. En gezien de bocht die ná deze bocht kwam, vind ik dat een lagere snelheid zeker overwogen had moeten worden.

Nogmaals, ik vind het ongeluk net zo erg als jullie (en hijzelf). Ik wens het niemand toe, en ben blij dat hij het na kan vertellen. Ik zou echter een iets andere instelling verwacht hebben van iemand die er zo erg aan toe is geweest.

Ik kom dagelijks mensen tegen die echt stomme dingen doen. Het mobiel bellend over twee banen zwalken is er eentje, maar ik kan een heel boek schrijven over alle andere zaken die ik tegenkom. En die dingen komen nou eenmaal voor in het verkeer, dat accepteer ik dan.

Vervolgens moet ik ook accepteren dat een subset van die mensen achteraf vol blijft houden dat het geen probleem moet zijn om (voorbeeld) append met 130 over de linkerbaan te komen. Dat vind ik dan alweer erger dan punt 1.

Punt 3 is echter dan er dus ook blijkbaar mensen zijn die een brush met death hebben gehad en achteraf alsnog dit soort beweringen doen. Zelfs als mijn eigen crash volledig iemand anders zijn schuld zou zijn geweest had ik tegen mezelf gezegd (en dat doe ik vaak bij near-misses) dat ik zelf meer marge moet houden om andermans shit op te lossen. Gelijk hebben doet je geen goed als je onder een vrachtwagen ligt. Dat is de reden waarom ik 110 goedkeuren op een 70/80 weg niet oké vind. Niet omdat ik denk dat het niet kan (er zijn zat plekken waarop het kan), maar omdat het extra risico dat je neemt een marge wegpakt die andere mensen ook al innemen door te wijd om de bocht te komen, hun lading niet te zekeren voor dat kleine eindje, even gauw dat appje te sturen of die remmen volgende maand maar te laten maken omdat ze nu graag die nieuwe PS4 wilden kopen.

Dat ongeluk is gebeurd, basta. Hij is er nog, er is niemand anders bij betrokken geraakt, en wij leren er hopelijk allemaal (ook) van. Maar ga mij nou niet neersabelen omdat ik kritisch ben op zijn standpunt. Het kan ons allemaal gebeuren, ook als we niet te hard rijden, ook als we helemáál niks verkeerd doen. Wat ik graag zou zien is dat we allemaal iets meer marge pakken daar waar het nodig is. Als je graag die rand opzoekt zijn er zat plekken waar dat op een veel veiligere manier kan dan op een vuil bergweggetje in frankrijk, hoe mooi het uitzicht ook is. In de Eifel plukken ze er ook ieder jaar weer tientallen uit de bosjes. Een vriend en collega van me racet op het circuit en heeft zijn motor al vaker neergelegd dan hij kan tellen, maar daar hebben ze grindbakken, vlaggen, aangepaste regels en weten mensen waarom ze daar zijn. Dat wetende vind ik niet dat je negatief moet staan tegenover welgemeend advies om achteraf iets kritischer op jezelf te zijn. Ik ben het zelf ook, dat weten jullie volgens mij allemaal wel.

[...]

Unwarranted assumption alert.

Jij doet mij een voorbeeld aan de hand van hoe ik minder/niet belerend had kunnen overkomen. Dat is jouw interpretatie. Ik vind jouw voorbeeld juist érger, omdat het niet opbouwend is, geen omkleding heeft en geen persoonlijke interesse toont. Jullie geven aan de indruk te hebben dat ik mijn woord als waarheid zie, maar deze reactie verschilt daar niet in.

Ik accepteer dat sommigen hier, zoals jij, mijn reactie té vinden, of beledigend, of arrogant of wat dan ook. Dat is helemaal niet erg en ik kijk je er niet op aan. Als de boodschap maar overkomt.
Een voorbeeld beperkt zich niet tot dat wat er staat. Het is precies dat, een voorbeeld. En alles wat je wilt vertellen had je kunnen benoemen, ik gaf een van de kortste opties.

Los daarvan gaf mijn voorbeeld de mogelijkheid om een constructieve discussie met Robbeke80 aan te gaan. Je wijst hem ergens op en geeft hem de kans om daarop te reageren. Dan kan hij er vol tegenin gaan of zeggen goh nu je het zo zegt heb je eigenlijk wel gelijk, zo had ik er nog niet bij stil gestaan.

Complete epistels schrijven waarbij je veelvuldig cherry picked, zaken in het extreme trekt, captain obvious uithangt en daarbij een toon aanslaat die door vele word gezien als "arrogant en belerend"zijn een nutteloze exercitie. Waarom? Omdat die door exact die zaken aan de kant worden geschoven en daarmee gaat je les compleet verloren.

Ik ben er heilig van overtuigd dat wat je wilt brengen goed is bedoeld. Ik (en een aantal met mij) ben (zijn) er alleen ook van overtuigd dat je nog wel wat mag leren in hoe je het brengt.

Kleine aanvulling: "less is more" is niet voor niets een spreekwoord. Houd je bij de feiten, dan zou je reacties veel korter worden en waarschijnlijk valt dan je toon ook weg.

Awesome

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NLDViane
Was het motto "Koop een rode, die gaan sneller" ? :+

Die Triumph though :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Is de dinosaurus al gespot of is ie nog steeds vermist ergens in de middle of nowhere? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
tdw schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:01:
[...]

Kom je wel eens in het buitenland? Op deze weg geldt ook gewoon een limiet van 80. Weet je waarom? Omdat het buiten de bebouwde kom is. De snelheid die je veilig kunt rijden bepaal je zelf, en wordt niet gedicteerd door de maximumsnelheid. De maximumsnelheid geeft GEEN marge aan! Anders zie ik je graag met 65 km/u door bovenstaande bocht rijden. Dan heb je nog 15 km/u marge. Moet lukken, blijft het veilig van.
Ik denk niet dat je door je aan de snelheid te houden per definitie marge creërt. Ik verwijs naar de marge op het verwachtingspatroon. Als je die snelheid rijdt mag je verwachten dat anderen daar rekening mee houden. Zit je er een stuk boven verschuift een groot deel van de verantwoordelijkheid naar jou en verklein je de foutmarge. Risico is dat die andere persoon misschien ook iets doet wat de marge verder verkleint, of er een situatie ter plaatse is die dat voor je doet.

Met een lagere snelheid had hij meer marge gehad. Misschien had het geen klap uitgemaakt voor wat er is gebeurd (omdat we de oorzaak niet kennen) maar achteraf denken dat het niet uitgemaakt had lijkt me onverstandig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
Veel plezier!

Die Triumph is echt vet :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:30

fdees

Trust me I'm an Engineer

Die triumph O+ . Ben zelf nog aan het lessen, maar die motor staat echt boven aan mijn Shortlist.

Althans dit is de lijst:
  1. Triumph Street Scrambler
  2. Ducati Scrambler
  3. Yamaha XSR700

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 13:55
fdees schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 12:18:
[...]

Die triumph O+ . Ben zelf nog aan het lessen, maar die motor staat echt boven aan mijn Shortlist.

Althans dit is de lijst:
  1. Triumph Street Scrambler
  2. Ducati Scrambler
  3. Yamaha XSR700
Check de Moto Guzzi V7... O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:30

fdees

Trust me I'm an Engineer

Dryhte schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 12:46:
[...]

Check de Moto Guzzi V7... O+
Die staat op de longlist, maar over anderhalve week eerst lekker op voor AVB en dan AVD en dan maar eens kijken of het van het jaar nog wat wordt of volgende jaar.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• timmie271
Nu in Medemblik voor de middagstop :Y

Even geen foto ivm een vol terras :)
Dus van de helft van de motors (groep 1).
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZTU2gfY.jpg

En ik met mijn voorrijder :D
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CQmulT5.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
Petje af naar Waypoint Notter trouwens, 7 september 2017 een Uclear AMP Go besteld, dit jaar problemen gekregen op vakantie met geluid (rechterschelp deed het maar half), volgende dag geen probleem, 2 dagen later met geen mogelijkheid geluid links, drama. Thuisgekomen deed ie het weer goed, tot ik vorig weekend in Limburg zat, nu vielen ze om en om uit, en wisselde het tijdens het rijden. Contact met ze opgenomen, kon de AMP Go opsturen. Woensdag gedaan, vandaag pakketje thuis gekregen met een nieuwe AMP Pro onder garantie oOo

Vraag me niet waar het prijsverschil vandaan komt, maar de Go kost nu 129,- en de Pro 289,- bij de Europese distributeur...

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SVtov2j.jpg

Wat zitten we toch lekker O-)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Maegrim
Maegrim schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:18:
Poll: Met welke motor kom ik naar de rit?
Street Triple Rx
Sprint 1050 ST
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier

:+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oBji4EQ.jpg

:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

timmie271 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 13:19:
Nu in Medemblik voor de middagstop :Y

Even geen foto ivm een vol terras :)
Dus van de helft van de motors (groep 1).
[Afbeelding]

En ik met mijn voorrijder :D
[Afbeelding]
Het blijft altijd leuk om eenzelfde 250R te zien als waar ik vroeger op reed ;)

Staan wel andere spiegels op dan op mijn vroegere exemplaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Fuelke op 31-08-2019 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Fuelke schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 14:08:
[...]

Het blijft altijd leuk om eenzelfde 250R te zien als waar ik vroeger op reed ;)

Staan wel andere spiegels op dan op mijn vroegere exemplaar.
Zijn geen standaard spiegels :P @corewillem had die al vervangen :Y

Verder is het op de snelheid (niet zo spannend) na een hele leuke motor waar voldoende mee te leren valt :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Was gezellig heren, ik ben na Medemblik halverwege de route afgehaakt (bij spierdijk).

Pagina: 1 ... 28 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.