Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.431 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
bsmpower schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:40:
Waar ik zelf naar kijk (gaat echt alle kanten op...) is bv een RSV1000R, Tuono, SV1000, Street Triple, cafe racer van merk x, ... Met iets meer budget zou ik ook kijken naar een Buell 1125CR of Benelli TNT. Die laatste twee zijn wel motoren die ik zou bestempelen als "met karakter" :).
Ik heb een SV1000 gehad. Het grootste nadeel is de vering. Zelfs nadat ik er een HyperPro kitje op had laten zetten was het nog slecht. Voor mij stuurde deze fiets daarom niet prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 19:19
kneusteun schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:46:
[...]

oh apart, nooit gemerkt (heb iphone7) en zat ook op stuur van de twin dus incl. zand en ander gestuiter...
Mijn iPhone 7 is ook een keer voor reparatie geweest door een loszittend focus dingetje. Je camera flipt helemaal als dat ding stuk is. Ik gebruik een X-Grip op de motor (en ook nog steeds m'n iPhone trouwens ;))
SpongeRob schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:24:
Nu is het vliegen zelf vrij simpel, maar de landing is kennelijk erg lastig. O-)
Gelukkig ben je je humor niet verloren :) Sterkte met het herstel!
Upload je deze toevallig ook in Scenic? Ik kan niet bij de rit zijn i.v.m. vakantie, maar ik ga 'em graag een keer rijden. Ik wil jouw credits natuurlijk niet stelen door hem zelf te uploaden :>

[ Voor 22% gewijzigd door EBOOZ op 28-08-2019 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:44
PilatuS schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 18:32:
[...]

Ik heb een SV1000 gehad. Het grootste nadeel is de vering. Zelfs nadat ik er een HyperPro kitje op had laten zetten was het nog slecht. Voor mij stuurde deze fiets daarom niet prettig.
Zo verschillen smaken. Een van de snelste rijdsters die ik ken, rijdt op een SV1000 en zweert er bij.
En ik zie haar er graag op rijden, al weet ik ook dat ik haar niet bij kan houden. ;)

Ik weet overigens niet of de vering bij haar motor nog origineel is. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 18:45:
[...]

Zo verschillen smaken. Een van de snelste rijdsters die ik ken, rijdt op een SV1000 en zweert er bij.
En ik zie haar er graag op rijden, al weet ik ook dat ik haar niet bij kan houden. ;)

Ik weet overigens niet of de vering bij haar motor nog origineel is. :)
Met de SV heb ik nooit echt heel plat durven gaan. Tuurlijk kan je er prima mee door rijden, maar zodra je richting kneedown hellingshoeken ging voelde mijn SV enorm onstabiel aan. Het vertrouwen was er ook echt niet met die fiets. Toen naar de RC8 gegaan en daar voelt platter gaan perfect stabiel aan. Het compleet tegenovergestelde van de SV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:23

Rubman

Retarded or just overjoyed!

EBOOZ schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 18:37:
[...]

Upload je deze toevallig ook in Scenic? Ik kan niet bij de rit zijn i.v.m. vakantie, maar ik ga 'em graag een keer rijden. Ik wil jouw credits natuurlijk niet stelen door hem zelf te uploaden :>
Bedoel je Kurviger? Die app heb ik niet, maar wil hem er best naar uploaden hoor.

Zoek nog een goede app om routes bij te houden.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Nee, deze: Scenic Motor Touring van Applified Life Inc.
https://apps.apple.com/nl...otor-touring/id1089668246

Is op dit moment wel alleen voor iOS.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-10 08:43
@bsmpower Honda VTR Firestorm rijder hier. :w

Destijds de overstap van een CBR600 naar een Firestorm gedaan. Ik wilde of een zwaardere 4 cilinder, of een 600cc twee-cilinder (SV650 bijvoorbeeld). Geen van beide geworden, meteen een dikke 2 cilinder. :)
Ik heb er geen seconde spijt van gehad.

3 cilinders schijnt iets tussen 2 en 4 in te zijn, maar dat zou je eens proef moeten rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:37

Secsytime

Automagisch

Net een route inelkaar geflanst, aangezien we volgende week al weg gaan xD.. had niet door dat het al zo snel was.

Dag 1: Hull naar Hadrians wall
Dag 2: Hadrians wall naar Malham
Dag 3: Malham via York naar Hull

Heb bewust voor deze eindlocaties gekozen zodat ik daar ook nog ff lekker een stukje kan hardlopen en daarna nog een biertje in de pub. :+

Wat denk je @ToolkiT ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
@SpongeRob Wow heftig verhaal, veel sterkte met het herstel!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:51

Youk

Volvo For Life

Vandaag nog een leuk ritjje kunnen maken. Heb een testrit kunnen doen met een Moto Morini Corsaro ZZ. Wat een machine. Heel lichtvoetig om te sturen. En die power onderin.. :9~

Was voor mij de eerste keer op een grote 2 cilinder. :*)

Als afsluiter nog even een fototje naast mijn trouwe Viffer die toch nog wel even gaat blijven. O+
Moto Morini Corsaro ZZ

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
@Rubman je vergeet mij, niet doen hoor 😉
Als er geen rare dingen gebeuren, ben ik er ook bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:05
Rick-Jan schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:01:
Vandaag dus een proefrit gemaakt op de Z900 en de GSXS 750! Eerst op de Z900 in Apeldoorn, en daarna binnendoor gereden naar Zwolle voor de GSXS. Allebei erg fijne motoren,de Z900 heeft merkbaar meer vermogen maar de Suzuki is ook zeker niet traag. Standaardgeluid van de Suzuki is al meer dan prima!

[Afbeelding: Z900]

[Afbeelding: GSXS 750]
Iets wat je kan zeggen over verschil in ergonomie? Ik heb op beide gezeten, maar de Z900 voelt net wat kleiner had ik t idee.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:43

Rick-Jan

always connected

VidaR-9 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 23:58:
[...]

Iets wat je kan zeggen over verschil in ergonomie? Ik heb op beide gezeten, maar de Z900 voelt net wat kleiner had ik t idee.
Iets kleiner inderdaad, ik ben 182cm maar kon m'n knieën goed kwijt. Kan mij voorstellen als je wat langer bent dat je dan want opgevouwen zit. De z900 heeft standaard een erg laag zadel, er is wel een verhoogd zadel te krijgen. Mijn ervaring was dat je op de z900 wat relaxter zit dan de gsxs, daar zit je wat meer naar voren gebogen :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:03
bsmpower schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:40:
Ik wil na 6 jaar op dezelfde motor (mijn eerste) eens wat anders. Rij nu een Yamaha Fazer 600. Rij korte stukjes woon-werk bij droog weer, af en toe een rondje in het weekend, hoef er niet mee op vakantie, plek voor een passagier is ook geen must en kan dus eigenlijk kiezen wat me vooral leuk lijkt. Een motor met karakter zoek ik wel, de belevenis is belangrijk (geluid, looks, rijgedrag). Maar het hoeft dus niet zo 'degelijk' te zijn als een Fazer. Denk er over om over te gaan naar een 2- of 3-cilinder om dat eens te proberen maar sluit opnieuw een 4-cilinder niet uit. Twijfel ook nog of ik naar een supersport over wil stappen omdat ik toch veel verhalen lees over zere ruggen en polsen. Waar ik zelf naar kijk (gaat echt alle kanten op...) is bv een RSV1000R, Tuono, SV1000, Street Triple, cafe racer van merk x, ... Met iets meer budget zou ik ook kijken naar een Buell 1125CR of Benelli TNT. Die laatste twee zijn wel motoren die ik zou bestempelen als "met karakter" :).

Maar ik weet het gewoon niet wat het moet worden... Budget rond de 3000,-. Mag natuurlijk minder, en iets meer mits goed onderhouden en een tijdje geen werk aan. Jullie nog geweldige tips?
Wat dacht je van TL1000S >:)

Over karakter gesproken :+

Heb de mijne pas 22 jaar 8) Verveelt nooit.
In tegenstelling tot SV1000 kun je (ik) er echt mee sturen. O-)

Afbeeldingslocatie: https://i72.photobucket.com/albums/i173/f2ride2001/TL1000S/9f3177cd-64c4-455e-bdb4-cd808de5c002_zps8yngpicr.jpg

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10 12:57
@f2ride2001 he, hebben ze van jou ook een marathonmotor-artikel gemaakt in Moto73, of is dat een ander blad? :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:23
DrivinUCrazy schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:49:
[...]

De oorsprong zat in NFS: Underground dat ik online speelde, maar dit is wel een van de redenen waarom die nick na al die jaren nog steeds stand houdt. :P
Die nickname heeft in het verleden wel zijn werk gedaan. Een paar jaar terug hadden we toch een keer een rondje in de eifel gemaakt. Mijn gf vond het maar raar om met vreemde mensen af te spreken om motor te gaan rijden. Toen ik de berichtjes liet zien ging het wel tot ze de nickname van je zag en werd ze helemaal gek :D
EBOOZ schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 18:37:
Je kan toch zelf de GPX downloaden en in je Scenic zetten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• f2ride2001
Chakotay schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 07:39:
@f2ride2001 he, hebben ze van jou ook een marathonmotor-artikel gemaakt in Moto73, of is dat een ander blad? :)
Klopt, GS500 :+

Afbeeldingslocatie: https://i72.photobucket.com/albums/i173/f2ride2001/GS500/Marathon%20motor_zpsh8pwt041.jpg

Uiteindelijk met 160000km (! :+ ) ingerolen op DL650
Secsytime schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 21:52:
Net een route inelkaar geflanst, aangezien we volgende week al weg gaan xD.. had niet door dat het al zo snel was.

Dag 1: Hull naar Hadrians wall
Dag 2: Hadrians wall naar Malham
Dag 3: Malham via York naar Hull

Heb bewust voor deze eindlocaties gekozen zodat ik daar ook nog ff lekker een stukje kan hardlopen en daarna nog een biertje in de pub. :+

Wat denk je @ToolkiT ?
Sorry nog geen tijd gehad in mijn route boek te kijken :(
Er zit nu op Heathrow te wachten op vliegtuig naar schiphol...
Wanneer vertrek je ook alweer?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• PaRaDoX4
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Nou de eerste valpartij is gemaakt. Op een hele lullige manier.

kruispunt, typische auto waar je alleen maar in kan rijden als je geen interesse hebt voor het verkeer komt van links.

we komen ongeveer tegelijk aan bij dat kruispunt en remmen beide af waardoor ik dacht dat de vrouw in kwestie me gezien had. Mee dat ik het kruispunt op rijd begint ze te rijden. Ik schrik, wijk uit, rem op de voorrem en geef gas tegelijkertijd. motor was moe en besloot om te gaan liggen.......

Voelde m gaan dus probeer m op te vangen maar mijn been stond in een hoek dat je net niet genoeg kracht kan leveren.

Enfin, moet er erg komisch uitgezien hebben voor de omstanders.
er wordt altijd gezegt dat je minimaal je motor 1x in je leven plat legt. dan liever op deze manier 8)7

Leukste van alles is dat die doos mij de schuld gaf........na wat geschreeuw onder invloed van adrenaline begreep ze dat ze gewoon netjes terug in dr schoenendoos moest gaan zitten

[ Voor 14% gewijzigd door PaRaDoX4 op 29-08-2019 08:31 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

ToolkiT schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:13:
[...]

Sorry nog geen tijd gehad in mijn route boek te kijken :(
Er zit nu op Heathrow te wachten op vliegtuig naar schiphol...
Wanneer vertrek je ook alweer?
No worries, maar aangezien we woensdag vertrekken, is alles nu al geboekt :+

[ Voor 17% gewijzigd door Secsytime op 29-08-2019 09:02 ]

Secsytime schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:02:
[...]

No worries, maar aangezien we woensdag vertrekken, is alles nu al geboekt :+
Veel plezier!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-10 11:49
f2ride2001 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 07:29:
[...]

Wat dacht je van TL1000S >:)

Over karakter gesproken :+

Heb de mijne pas 22 jaar 8) Verveelt nooit.
In tegenstelling tot SV1000 kun je (ik) er echt mee sturen. O-)

[Afbeelding]
Nog geen krukas problemen gehad? stond toen op het punt een TL1000S te kopen maar de vele problemen deden mij afhaken (en een TL1000R was buiten budget)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:32

steveman

Comfortabel ten onder

@PaRaDoX4 bah! Veel schade of valt het mee?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:02
Er is weer een yamaha diversion minder op de weg :F ik zag er zojuist eentje in de vangrail in de bocht van de A2 naar de A10. Niet minder dan zes politie wagens erbij, de helft van de agenten stond lekker te kleppen en te lachen. De motorrijder zag ik niet, dus die is hopelijk al in goede handen.

Ik zou zweren dat ik die kerel minuten daarvoor achter me had tijdens het filteren. Uiteindelijk schoof ik een baan naar rechts op ivm de invoegstrook maar hij reed nog een eind door links omdat het hem achter mij niet snel genoeg ging. Straks ff kijken of ik iets op de camerabeelden kan zien.
PaRaDoX4 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:24:
er wordt altijd gezegt dat je minimaal je motor 1x in je leven plat legt. dan liever op deze manier 8)7
Dan heb ik toch een hoop motorrijders een val bespaard door die van mij al 5x neer te leggen, en daarmee het gemiddelde in hun voordeel te trekken :+.

[ Voor 24% gewijzigd door HTT-Thalan op 29-08-2019 09:25 ]

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:12
@PaRaDoX4 balen man, ik hoop dat je schade mee valt. Zelf ook niks aan over gehouden?

@HTT-Thalan hmm lijkt me niet leuk om zoiets te zien. -O- En sowieso niks tegen vrouwlief zeggen, dan gaat de R1150GS echt aan de ketting :X

[ Voor 45% gewijzigd door Vuikie op 29-08-2019 09:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

nee eigenlijk niet. omdat ik m al opgevangen heb met mijn been viel die eigenlijk heel zachtjes op de grond. klein krasje op het stuureinde en op het pedaal van de achterrem.
Vuikie schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:27:
@PaRaDoX4 balen man, ik hoop dat je schade mee valt. Zelf ook niks aan over gehouden?
Vanochtend toen ik wakker werd had mijn knie er nog niet echt zin in. waarschijnlijk wat opgerekt. Even wat rustig aan doen. Ben uiteraard vannochtend wel gewoon weer op de motor naar werk gereden! 8)
HTT-Thalan schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:22:

Dan heb ik toch een hoop motorrijders een val bespaard door die van mij al 5x neer te leggen, en daarmee het gemiddelde in hun voordeel te trekken :+.
nu ik dat weet zal ik het maar bij deze ene keer houden :+

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@PaRaDoX4 zonde :( Niets stuk aan jou / de motor? Gas en voorrem tegelijk is meestal geen ideale combinatie :+

@f2ride2001 ha leuk :) Ik heb er met mijn RSV Mille ingestaan die toen zo'n 85k gelopen had, uiteindelijk verkocht net boven de 100k (achteraf stiekem wel spijt van)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:23

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Balen @PaRaDoX4, veel schade? En ben je zelf helemaal heel?

@SpongeRob heftig verhaal zo, ook al is het kort, gelukkig kan je het na vertellen. Ben stiekem toch wel benieuwd naar het hele verhaal.

Vanochtend vlak bij werk ook iemand een lullige schuiver zien maken.
Yamaha voor mij en stond nogal vast met auto's, hij wil er omheen en vervolgens zie ik niets meer door auto's ervoor. Behalve dan 1 auto die opeens de knipper aan deed en opzij ging staan in een parkeervlak.
Ik schuif wat opzij en zie de motor liggen samen met berijder ernaast staand. Ga erachter staan met knipper en heb direct door wat er gebeurd is.
Hele lading grind op de weg (slecht te zien), schade leek beperkt tot spiegel en kuipruit, maar ontzettend lullig.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• DrivinUCrazy
Thoit schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 07:54:
[...]

Die nickname heeft in het verleden wel zijn werk gedaan. Een paar jaar terug hadden we toch een keer een rondje in de eifel gemaakt. Mijn gf vond het maar raar om met vreemde mensen af te spreken om motor te gaan rijden. Toen ik de berichtjes liet zien ging het wel tot ze de nickname van je zag en werd ze helemaal gek :D
Nu vraag ik mij echt af of dat positief is of juist niet. :+

Goed, ik moet de komende tijd wat ritten voorrijden. De GPX'en heb ik (tracks).
Met welke apps kan ik deze gebruiken op de telefoon? En zijn er ook goedkope manieren, want na een maand of zo komt de tomtom terug. Ik heb geen zin om dan een app volledig te betalen en daarna niet meer te gebruiken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10 11:58
DrivinUCrazy schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:59:
[...]

Met welke apps kan ik deze gebruiken op de telefoon? En zijn er ook goedkope manieren, want na een maand of zo komt de tomtom terug. Ik heb geen zin om dan een app volledig te betalen en daarna niet meer te gebruiken.
Als je Android gebruikt, dan zou Osmand prima voor je moeten werken om .gpx tracks in te lezen en mee te navigeren. Interface is even wennen, maar uiteindelijk voldoet het prima. Je kunt gratis tot 7 kaarten inlezen, waarbij je Nederland als 1 kaart kan downloaden (of per provincie als je opslagruimte wilt besparen...).

TomTom Go vind ik zelf prettiger werken qua interface, maar dat kost 27 euro per jaar. Geen probleem als je het vaak gebruikt, maar in jouw geval wellicht het geld niet waard.

[ Voor 9% gewijzigd door Imo62 op 29-08-2019 10:07 ]

• DrivinUCrazy
Ga ik direct proberen. Thanks!

TomTom Go zou inderdaad ook kunnen, maar vanwege de prijs wil ik eerst wat alternatieven proberen. 27 euro per jaar is niet zo gek veel, maar in principe heb ik het maar een week of 4 nodig. :)

[ Voor 76% gewijzigd door DrivinUCrazy op 29-08-2019 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:59:
[...]

Er zijn een aantal die mensen gebruiken, ikzelf gebruik Sygic, moet je alleen de route even omvormen (ITN Converter) naar een Sygic bestand, en niet de tracks maar liefst een tiental routepunten (anders loopt de app vast en is je telefoon te traag).

Moet mij nog even bedenken hoe die andere ook alweer heette...

Edit: osmand! :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Ik zag dat flitsmeister ook een survey heeft voor motorrijders.

Misschien zijn er hier mensen die input willen geven?

https://flitsmeister.typeform.com/to/WkSiQO

En nee, ik werk niet bij flitsmeister :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik ben OsmAnd aan het installeren, inmiddels ook gevonden dat er tracks in kunnen en hoe.
Nu nog testen hoe goed het werkt om puur op audio te navigeren, want ik heb geen geschikte steun er voor. De telefoon komt dus verborgen in het tanktasje te liggen. :)

• HTT-Thalan
Mwhoah, die zou waarschijnlijk dóór de vangrail gereden zijn :+.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

f2ride2001 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:03:
[...]

Klopt, GS500 :+

[Afbeelding]

Uiteindelijk met 160000km (! :+ ) ingerolen op DL650
Hoe oud ben jij eigenlijk al als jij iedere motor minimaal 10 jaar heb gehad en tonnen gereden heb? :+
Booyaa schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:25:
Ik zag dat flitsmeister ook een survey heeft voor motorrijders.

Misschien zijn er hier mensen die input willen geven?

https://flitsmeister.typeform.com/to/WkSiQO

En nee, ik werk niet bij flitsmeister :+
Als ik vragen zie, wat voor nut heeft dat of wat willen ze aan data gaan krijgen? Of is het eigenlijk alleen bedoeld voor de motorrit?

[ Voor 35% gewijzigd door Joopieboy op 29-08-2019 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:39
DrivinUCrazy schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:39:
Ik ben OsmAnd aan het installeren, inmiddels ook gevonden dat er tracks in kunnen en hoe.
Nu nog testen hoe goed het werkt om puur op audio te navigeren, want ik heb geen geschikte steun er voor. De telefoon komt dus verborgen in het tanktasje te liggen. :)
Osmand is zo voor jou doel het beste, gratis, goede gpx ondersteuning en ook navigatie via de GPX.
Misschien ga je wel even wat last krijgen van de audio navigatie.
Althans dat kreeg ik wel, scherpe bochten zijn ook links af slaan voor Osmand. Zeker in de bergen krijg je dus behoorlijk veel meldingen.
Ik heb op dag 2 van mijn trip de audio proberen uit te zetten. Dat lukte mij niet dus uiteindelijk enkel de GPX geprojecteerd op de kaart aangezet, niet meer als navigatie dus.
Omdat ik een fatsoenlijke X-grip houder had werkte dat perfect.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Joopieboy schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:40:
[...]

Hoe oud ben jij eigenlijk al als jij iedere motor minimaal 10 jaar heb gehad en tonnen gereden heb? :+

[...]

Als ik vragen zie, wat voor nut heeft dat of wat willen ze aan data gaan krijgen? Of is het eigenlijk alleen bedoeld voor de motorrit?
Ik zag voornamelijk informatie over hoe vaak je rijdt en wat voor ritten je doet. En als laatst de vraag wat voor functies je mist als motorrijder.

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:21
Waar ik vooral tegenaan liep is dat de aanwijzingen enigszins laat aangegeven werden, geen idee of dat bij andere telefoons nog steeds zo is (heb een redelijk oude telefoon). Hierdoor wel eens een afslag gemist, waarbij de afwijking pas laat door het systeem werd opgepikt en het dus lang duurt voordat er een nieuwe aanwijzing komt.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

• HTT-Thalan
HTT-Thalan schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:22:
Er is weer een yamaha diversion minder op de weg :F ik zag er zojuist eentje in de vangrail in de bocht van de A2 naar de A10. Niet minder dan zes politie wagens erbij, de helft van de agenten stond lekker te kleppen en te lachen. De motorrijder zag ik niet, dus die is hopelijk al in goede handen.

Ik zou zweren dat ik die kerel minuten daarvoor achter me had tijdens het filteren. Uiteindelijk schoof ik een baan naar rechts op ivm de invoegstrook maar hij reed nog een eind door links omdat het hem achter mij niet snel genoeg ging. Straks ff kijken of ik iets op de camerabeelden kan zien.
Is dat normale procedure, dat er een wit poppetje op het wegdek getekend word waar de persoon lag?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oPE4yDhZTJaMMTB8Dn2h1fak/full.png

De motor zelf lag namelijk 100/150 meter verderop...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1ldRrAydJOIAHpEBDIvOcDt1/full.png

• Pagman
@HTT-Thalan Ik denk dat het met letsel te maken heeft? de motor ligt toch wel aardig wat meters verder op. Hoewel het ook voor de VOA kan zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f2ride2001
[...]

52 jaar jong met 5 motoren in de garage en minimaal 30k per jaar :+

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Oef, dat ziet er niet best uit zo met die vangrail :X

Poppetje is van stof lijkt het?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aidanl
  • Laatst online: 15:47
@HTT-Thalan waar dat witte popetje ligt is de plek waar de bestuurder gevonden is. Nadat die door de ambulance mee genomen is wordt hij vervangen voor zo'n template die ook de houding van de bestuurder kan aangeven. Gezien de VOA pas aan de slag kan nadat het slachtoffer verplaatst is hebben ze dan alsnog een referentie voor hun onderzoek. Overigens gebruiken ze soms ook/of witte verf markeringen

@steveman het zijn een soort harde vaste templates waarbij de ledematen los zitten om de houding van de bestuurder aan te geven.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cc/Verkeers_Ongevallen_Analyse_2.jpg/640px-Verkeers_Ongevallen_Analyse_2.jpg

Moet trouwens wel op een aardige snelheid zijn gebeurd dan gezien de motor een stuk verder lag...

[ Voor 28% gewijzigd door aidanl op 29-08-2019 12:44 ]

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• HTT-Thalan
aidanl schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:41:
@HTT-Thalan waar dat witte popetje ligt is de plek waar de bestuurder gevonden is. Nadat die door de ambulance mee genomen is wordt hij vervangen voor zo'n template die ook de houding van de bestuurder kan aangeven. Gezien de VOA pas aan de slag kan nadat het slachtoffer verplaatst is hebben ze dan alsnog een referentie voor hun onderzoek. Overigens gebruiken ze soms ook/of witte verf markeringen

Moet trouwens wel op een aardige snelheid zijn gebeurd dan gezien de motor een stuk verder lag...
Het is een 70 bocht, vrij scherp, en het is/was spits. Ik vraag me af hoe je die snelheid dan moet rijden tussen de auto's door :?.

• S4All
  • Niet online
Helm ligt trouwens ook lekker tegen de staander van de vangrail. Hoop niet dat hij/zij die geklopt heeft

• aidanl
@HTT-Thalan tja reed hij dan wel tussen de banen in, reed hij misschien op de vluchtstrook of reed hij tussen het verkeer in en op snelheid van achter aangereden? Blijft giswerk natuurlijk.

@S4All wanneer een motor/scooter bestuurder onderuit gaat moet je nooit de helm verwijderen totdat de hulpdiensten er zijn. Zij besluitsen dan op basis van het letsel hoe of wat. Je kan je voorstellen dat wanneer iemand ernstig of juist onbekend nekletsel heeft je de helm niet direct wilt verwijderen. Het kan in dit geval zijn dat ambulance personeel de helm verwijderd hebben voordat die vervoerd is en dat daarom die helm daar nog staat. Ook dat blijft giswerk :)

• Pagman
In Duitsland moest de helm door de Ambulancier of de Noodarts verwijderd worden terwijl je stil op de grond moet blijven liggen zodat ze direct je nek kunnen stabiliseren met een brace. Scheelt wel dat mijn helm van die Emergency dingen heeft om de wangkussen los te trekken zodat de helm makkelijk afgaat.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-10 08:43
Mijn nieuwe helm heeft dat ook ja (HJC RPHA 70). Dat is wel een geruststelling, mocht je ooit onderuit gaan. :X

• Chakotay
Van die emergency-tabjes heb ik ook inderdaad, ik vraag me altijd af of willekeurig ambulancepersooneel (in tegenstilling tot medics op het circuit) weten hoe dat soort spul werkt?

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:31
Bij mij staat er ook nog met een stickers aan beide kanten op de helm hoe het werkt. Niet dat ze dat in de haast gaan lezen :+

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Ook zo leuk met ICE-contacten in je telefoon... Hoe moeten ze daar nou weer bijkomen zonder unlock-code? :P

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:32

Destruction

(ex-)Automonteur

Chakotay schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:12:
Ook zo leuk met ICE-contacten in je telefoon... Hoe moeten ze daar nou weer bijkomen zonder unlock-code? :P
Herkenbaar, m'n moeder heeft dat dus ook. Toen ik dat te zien kreeg zei ik dus ook al: Handig, hebben ze alleen je unlock code nodig en dan kunnen ze zo zien wie ze moeten bellen :P

Iets serieuzer dan, iemand hier die met zo'n situatie rekening houdt? En hoe heb je dat dan geregeld? Kaartje in je jaszak oid?

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-10 08:06
Huisnummer staat op vergrendelscherm. Verder komen ze niet vrees ik :+

Als het goed is zouden "alle" integraalhelmen een quick release moeten hebben. Systeemhelmen hebben dat meestal niet aangezien de klep open kan.

Heb alleen mijn twijfels bij de goedkopere integraalhelmen of die het wel hebben. Bij de duurdere ga ik er wel vanuit..

Gamertag: timmie271

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10 08:57

byn124

Thunderace

Als het goed is, hoeft dat helemaal niet.
(Althans niet bij mijn Sony)

YouTube: Sony Xperia™. How To. In Case of Emergency Contacten instellen

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Ik heb net zitten kijken inderdaad, als je op de emergency-knop op het ontgrendelscherm tikt kan je ook een lijstje contactinfo & medische gegevens opvragen. Handig, dat wist ik niet... Ik dacht dat je daar alleen maar 112 e.d. mee kon bellen. Meteen maar even ingevuld :)

(dit was op een Nokia 8.1, zou dus voor alle Android One telefoons moeten gelden)

[ Voor 13% gewijzigd door Chakotay op 29-08-2019 14:28 ]

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:31
Op iOS staat op het codescherm een knop noodgevallen waarbij je 112 kan bellen of de ICE contacten kan zien icm gezondheidsgegevens.

Ware het niet dat ik ooit tijdens een stortbui al deze mensen per ongeluk heb gebeld in mijn broekzak die als ICE stonden. Die zaten in paniek thuis toen ik dus met de motor weg was en een noodoproep deed...

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

• aidanl
In zowel iOS als Android is dit inderdaad mogelijk, volgens mij was t zelfs verplichte functionaliteit geworden vanuit de EU. Dat los van of t nou echt gebruikt wordt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
Chakotay schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:54:
Van die emergency-tabjes heb ik ook inderdaad, ik vraag me altijd af of willekeurig ambulancepersooneel (in tegenstilling tot medics op het circuit) weten hoe dat soort spul werkt?
Dit hangt ervanaf, 1 van de medewerkers was gelukkig een motorrijder dus die wist ervanaf maar bij de overige medewerkers betwijfel ik het. Als je bij bewustzijn bent dan kun je ze erop wijzen.
Destruction schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:17:
[...]

Herkenbaar, m'n moeder heeft dat dus ook. Toen ik dat te zien kreeg zei ik dus ook al: Handig, hebben ze alleen je unlock code nodig en dan kunnen ze zo zien wie ze moeten bellen :P

Iets serieuzer dan, iemand hier die met zo'n situatie rekening houdt? En hoe heb je dat dan geregeld? Kaartje in je jaszak oid?
Tegenwoordig heb ik er nu 2 in mijn portemonnee zitten 1 bij mijn Europese insurance card en dan nog 1 in het vakje van mijn Rijbewijs/ID kaart. Noodnummer op je telefoon vind ik tricky je kan namelijk net ongelukkig terecht komen of iets raken waardoor je telefoon kapot gaat en dan zit je met je ICE.

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-10 12:39
Over nood- en contactinformatie, dat is tof dacht ik! Dus even gezocht in mijn telefoon... Heb ik blijkbaar al ooit toegevoegd, tot en met de bloedgroep en donorinfo aan toe :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ik heb de ICE info op mijn lock screen staan idd. Je ziet het gelijk zodra je de telefoon aanraakt.

Pakketje binnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5j2ZnON2zILYduekx0X9p8Hz/full.jpg

• EBOOZ
Thoit schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 07:54:
[...]

Je kan toch zelf de GPX downloaden en in je Scenic zetten?
Ja, maar ik vind het dan wel leuk om 'em ook publiek te maken. En het zou een beetje stom zijn om die dan publiek te maken onder mijn naam :)

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Laatst met m'n weekend Sauerland voor het eerst met osmand gewerkt (zumo slecht zichtbaar met m'n tanktas erbij). Wat opties en knoppen zijn lastig weggestopt, de Nederlandse text to speech is nutteloos en elke 'slight turn' mag je negeren zoals bommes zegt. Verder goed bevallen als backup, de routes die ik met Basecamp had gemaakt ging ie beter mee om dan de zumo 590 (met 595 firmware)
Bommes schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:44:
[...]

Ik heb op dag 2 van mijn trip de audio proberen uit te zetten. Dat lukte mij niet dus uiteindelijk enkel de GPX geprojecteerd op de kaart aangezet, niet meer als navigatie dus.
Dat zit bij options -> sound (voice announcements)

[ Voor 20% gewijzigd door Maegrim op 29-08-2019 16:56 ]

• HTT-Thalan
HTT-Thalan schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:16:
[...]

Is dat normale procedure, dat er een wit poppetje op het wegdek getekend word waar de persoon lag?

[Afbeelding]

De motor zelf lag namelijk 100/150 meter verderop...

[Afbeelding]
https://www.politie.nl/ni...ht-na-aanrijding-a10.html
Amsterdam - De politie zoekt getuigen van een verkeersongeval dat donderdagochtend 29 augustus 2019 plaatsvond rond het overgangspunt van de A2 naar de A10. Bij de aanrijding tussen een personenauto en motor raakte de bestuurder van het motorvoertuig ernstig gewond.

Rond 08.08 uur kwamen op de A2 links in de verbindingsbocht naar de A10 rechts de personenauto en motorrijder met elkaar in botsing. Dat gebeurde ter hoogte van hectometerpaal 31.2 H. De motorrijder, een 37-jarige man uit Wilnis, kwam daarbij ten val en is met ernstig letsel overgebracht naar een ziekenhuis. Hij verkeert buiten levensgevaar.

Van de 38-jarige bestuurder van de personenauto - die ongedeerd bleef - is door het onderzoeksteam inmiddels een verklaring opgenomen. De recherche is een onderzoek gestart naar de toedracht van het ongeval. Om feiten en omstandigheden zo nauwkeurig mogelijk te kunnen reconstrueren, hoopt de recherche te spreken met getuigen die mogelijk iets hebben meegekregen van de momenten voor het ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Net in de auto even OsmAnd getest, en dat valt me helemaal niet tegen. Zaterdag dan de eerste rit daadwerkelijk direct er mee voor rijden (dan heb ik wel een backup rijder bij de hand).
Instructies komen ook ruim van te voren zodat je je goed kunt voorbereiden, dan vlak van tevoren, en op het moment zelf. Lijkt mij prima. :)

Ik ga eerst eens even een stevig doosje zoeken om de Tomtom terug te kunnen sturen. :)

• S4All
  • Niet online
@aidanl toch ligt de papieren figuur ook erg dichtbij de staander.

En inderdaad hoop ik dat het ambulance personeel de hem heeft verwijderd en niet een of andere "behulpzame" leek.

@HTT-Thalan speel je mee met een aflevering van Walking Dead 😉?

• Chakotay
Oeps, vanmiddag onderweg naar huis per ongeluk bij werkzaamheden in Zeist op een 1baansweg rechts langs een politieauto gefilterd :+ Technisch gezien niet verboden, maar wel frowned upon denk ik... Ik heb hem de paar kilometer erna de kans gegeven om me weer voorbij te gaan mocht hij me aan willen spreken, maar hij bleef achter het andere verkeer hangen ondanks een vrije baan ernaast bij het stoplicht. Zal wel goed zijn dan *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:10
Chakotay schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 20:17:
Oeps, vanmiddag onderweg naar huis per ongeluk bij werkzaamheden in Zeist op een 1baansweg rechts langs een politieauto gefilterd :+ Technisch gezien niet verboden, maar wel frowned upon denk ik... Ik heb hem de paar kilometer erna de kans gegeven om me weer voorbij te gaan mocht hij me aan willen spreken, maar hij bleef achter het andere verkeer hangen ondanks een vrije baan ernaast bij het stoplicht. Zal wel goed zijn dan *O*
Of ze vallen later met een heel team binnen als je al slaapt..

Maar even serieus. Ik zou hem wel knijpen op dat moment. :7

Paar dagen terug. Ik was met de auto op een twee baans weg waar je 80 mag. Ik reed heel de tijd achter een auto (links) die 60 reed. Uiteindelijk rechts in gehaald, draait er een politie motor ineens de weg op. Gelukkig niets aan het handje.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:07

A13X

Dude

Tsss, dat kan ik beter :7

Paar maandjes terug dat wel.

Ik rij naar mijn werk waarbij ik een stuk 60 wegen heb waar ik eerlijk gezegd chronisch vlot over heen ga. Op de rustige stukken +20-30, ja te hard, so sue me (overzichtelijk, alleen boerderijen met opritten, en waar nodig het gas eraf). Meestal hou ik mijn spiegels redelijk in de gaten, maar nu was er dus vanaf een zijweg politie achter mij de weg op gedraaid die ik had gemist. Die zie ik in mijn spiegels, en direct knallen ze de sirenes aan.... Om mij vervolgens voorbij te gaan ennnnn door te rijden naar een melding ofzo.... Slik :X

Awesome

• timmie271
Raym09 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 21:16:

Ik rij naar mijn werk waarbij ik een stuk 60 wegen heb waar ik eerlijk gezegd chronisch vlot over heen ga. Op de rustige stukken +20-30, ja te hard, so sue me (overzichtelijk, alleen boerderijen met opritten, en waar nodig het gas eraf). Meestal hou ik mijn spiegels redelijk in de gaten, maar nu was er dus vanaf een zijweg politie achter mij de weg op gedraaid die ik had gemist. Die zie ik in mijn spiegels, en direct knallen ze de sirenes aan.... Om mij vervolgens voorbij te gaan ennnnn door te rijden naar een melding ofzo.... Slik :X
Dat heb ik ook een keer gehad in een Volvo V90 op groene platen achter een tesla X en Ford Mondeo aan. 160+ waar je 130 mocht... komt er ineens een politiewagen met gillende sirenes van de parkeerhaven af snelweg op. Wij naar rechts en blijkbaar was er een ongeluk gebeurt dus nergens last van gehad gelukkig :X

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

DrivinUCrazy schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 17:02:
Net in de auto even OsmAnd getest, en dat valt me helemaal niet tegen. Zaterdag dan de eerste rit daadwerkelijk direct er mee voor rijden (dan heb ik wel een backup rijder bij de hand).
Instructies komen ook ruim van te voren zodat je je goed kunt voorbereiden, dan vlak van tevoren, en op het moment zelf. Lijkt mij prima. :)

Ik ga eerst eens even een stevig doosje zoeken om de Tomtom terug te kunnen sturen. :)
In Nederland geen probleem, maar bij haarspeldbochten klinkt het alsof je straatje moet gaan keren :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:10
Raym09 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 21:16:

Op die zelfde 80 weg, op de motor van mijn vriendin. Ik links voor het stoplicht, golf GTI rechts. Groen.. die gast veel en veel te hard natuurlijk en uitsloven, ik rustig weg rijden. Volgende stoplicht.. rood. Toen het groen werd ging ik mee.. niet op de snelheid gelet maar flink boven invordering.

Volgende stoplicht weer rood. Hij lacht naar me, steekt ze duim op en ineens hoor ik wat..Twee politie auto’s met sirenes... stoppen tussen ons in. Keken of ze door konden en gingen door rood (waarschijnlijk) naar hun melding.

:F ;w

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:34

Vrijdag

De Zwarte

Zo, nieuwe Michelin Road 5 sloffen onder de Hawk. Voorband is wel lager, dus ik moet nog even uitvogelen wat de afwijking qua snelheid nu is.

Toen ik weg reed voelde het meteen echt totaal anders. Alsof ik bergen meer grip had, ondanks dat het hagelnieuwe banden waren. Zowat "plakkerig". Een beetje alsof je 's ochtends vroeg een kroeg binnenstapt waar de grond nog plakt van het bier enzo. Geen idee hoe dit anders te omschrijven.

Ondanks dit vertrouwen gevende gevoel heb ik wel als een oud wijf op eieren gereden. Langs de Rotte naar Crooswijk, toen diezelfde weg weer terug (want veel langzame "glooiende" bochten) en daarna wéér terug over de N209 naar de N471 richting Berkel en Rodenrijs, Nootdorp en Ypenburg weer een stukje A4 en A12 naar de stalling terug. Een kleine 70km in totaal, morgen weer verder met inrijden als ik meer kan zien. Ga naar mijn ouders dus dan via Wassenaar, Noordwijk, Zandvoort en Bloemendaal binnendoor.

En ohja, blijkbaar had mijn voorband een flinke scheur overdwars en er zat een spijker in mijn achterband. Echt helemaal geen fuck van gemerkt op de weg naar Motormike toe.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S4All
  • Niet online
Oké bragged over de politie?
Twee asos over een verdrijvingsvlak die dus tussen twee rijen files door glippen met hoge snelheid.
Denkt er nog 1 tussendoor te gaan, klem gezet met de auto. Pakt de passagier een blauwe lamp onder de stoel vandaan 🙄, was dus politie in achtervolging op de andere 2🤭. Oeps toch maar weer opzij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Vrijdag mooi dat ze bevallen, en geluk dat die oude banden niet lek gegaan waren :P

@S4All klem gaan zetten lok je alleen maar verder agressief gedrag mee uit lijkt me... Lekker laten gaan, as ze er eenmaal voorbij zijn heb je er toch geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 08:39
[...]

Dat is toch duidelijk uit zn nick, 18 jaren ;) :P

🇺🇦

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Iets anders wat me pas is opgevallen aan de politie is dat ondanks het opheffen van de (VR)OS KLPD wagens, er nog steeds diverse onopvallende auto's ingezet worden, alleen dan van een veel diverser kaliber. Ik heb o.a. meegemaakt een polo, een zafira en een witte tesla (!) waarmee met een "stop politie" bord mensen aan de kant werden gezet.

Bijna altijd voor mobiel bellen uiteraard, een snelheidsovertreder zet je met een polo niet aan de kant denk ik :+.

En nodig is het ook, ik kom nog steeds dagelijks tientallen (ik overdrijf echt niet!) mensen tegen die druk aan het appen zijn. Helaas levert het voor mij vaak gevaarlijke situaties op :F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@Chakotay ja ik snapte er ook niks van. Zeker die scheur was zeker vier centimeter en overdwars :?

Is er eigenlijk een alternatief voor Dasty? Ik wil mijn velgen maar eens schoonmaken maar Dasty schijnt eigenlijk heel slecht voor het grondwater te zijn. Of is gewoon een microvezel doekje met wat water ook goed?

Het hoeft niet te blinken, ik ben geen poetser/detailer. Als het zwarte vuil er maar af is.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
@Vrijdag heb laatst met lampolie geprobeerd. Werkt geweldig! 1 veeg en alle aangekoekte meuk van 2 jaar was direct weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

aidanl schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:07:
@Vrijdag heb laatst met lampolie geprobeerd. Werkt geweldig! 1 veeg en alle aangekoekte meuk van 2 jaar was direct weg.
Top, ga ik vanmiddag even bij de Action langs 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Ik kan lampolie ook wel aanraden, werkt fantastisch. Ben alleen wel bang dat het ook ontzettend slecht voor het grondwater is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Diesel hoor ik ook vaak als schoonmaakmiddel voor vette velgen, maar ik betwijfel of dat beter is voor het grondwater :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Melkunie schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:12:
Ik kan lampolie ook wel aanraden, werkt fantastisch. Ben alleen wel bang dat het ook ontzettend slecht voor het grondwater is :P
Lampolie doe ik altijd op de doek ipv flink over de velg heen.. Je wilt toch ook geen olie op je banden hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:08:
[...]

Top, ga ik vanmiddag even bij de Action langs 👍
Haal dan gelijk een paar bussen WD40 mee, kun je gelijk je zwarte kunststof delen mee oppoetsen en schakelaars enzo even inspuiten. :)

WD40 werkt ook prima voor velgen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Secsytime schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:24:
[...]

Lampolie doe ik altijd op de doek ipv flink over de velg heen.. Je wilt toch ook geen olie op je banden hebben?
Nu je het zegt, helemaal waar inderdaad. Dasty spoel je natuurlijk weg, lampolie niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Hmm, zal ik morgen met de Caponord of de 749 meegaan? Luxeprobleem :+ De Caponord heeft navigatie waardoor ik de route zelf kan volgen, op de 749 word het hopen dat degene die voor mij rijdt goed oplet :P

(navigatie even snel omzetten naar de 749 is niet echt een optie, die heeft nog geen houder & stroomvoorziening)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• aidanl
@Chakotay dan moet je niet achter mij aan rijden. Tijdje terug een rit, reed met een eigen groepje maar blijkbaar volgde daar achter een veel grotere groep. Zat na een rotonde te checken of mijn groepje nou mee was, daardoor miste ik de afslag direct na de rotonde.

Het mooie was de grote groep ook gewoon achter mij bleef aanrijden. Iets met schapen... Toen stonden er ineens in een winkelstraatje iets van 25 motoren moeilijk te doen en om te draaien. Dat trok nog redelijk wat bekijks _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Secsytime schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:24:
[...]

Goed dat je het zegt.... moet nog steeds het laatste restje olie van de band afhalen.. hoe het erop komt weet ik niet, maar blijkbaar doe ik iets verkeerd met de ketting invetten. Is namelijk maar een klein deel van de band die het heeft :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:07

A13X

Dude

Joopieboy schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:33:
[...]

Haal dan gelijk een paar bussen WD40 mee, kun je gelijk je zwarte kunststof delen mee oppoetsen en schakelaars enzo even inspuiten. :)

WD40 werkt ook prima voor velgen trouwens.
Je weet dat WD 40 tegenwoordig een merk is met tig producten? PTFE spray, contactspray, multispray etc.?

Je zult wel de multispray bedoelen, is ook de enige die je gaat vinden bij de action. Maar toch, klein detail

[ Voor 13% gewijzigd door A13X op 30-08-2019 10:21 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 10:20:
[...]

Je weet dat WD 40 tegenwoordig een merk is met tig producten? PTFE spray, contactspray, multispray etc.?

Je zult wel de multispray bedoelen, is ook de enige die je gaat vinden bij de action. Maar toch, klein detail
We hadden het toch over de action of niet dan? :P Niet zo moeilijk doen als het niet hoeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@aidanl haha, exact daarom ben ik liever niet afhankelijk van anderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:12
Ben vandaag op de motor naar werk, maar begin wel te merken dat de zomer op z'n retour is. Zat om 6:00u op de motor en was maar wat blij toen de boxer warm begon te worden, want met de vocht in de lucht was het fris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Vuikie schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 10:51:
Ben vandaag op de motor naar werk, maar begin wel te merken dat de zomer op z'n retour is. Zat om 6:00u op de motor en was maar wat blij toen de boxer warm begon te worden, want met de vocht in de lucht was het fris.
Gelukkig word het morgen weer warmer :)

Was om 9 uur nog zelfs fris met m'n doorwaaijas }:|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:29

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

S4All schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 23:51:
Oké bragged over de politie?
Twee asos over een verdrijvingsvlak die dus tussen twee rijen files door glippen met hoge snelheid.
Denkt er nog 1 tussendoor te gaan, klem gezet met de auto. Pakt de passagier een blauwe lamp onder de stoel vandaan 🙄, was dus politie in achtervolging op de andere 2🤭. Oeps toch maar weer opzij.
Stop nou gewoon eens met dat gedrag, laat mensen met haast gewoon lekker gaan. Heb je er geen enkele last van.

Misschien is er wel een medische noodzaak weet jij veel.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Vuikie heerlijk, stuk beter dan 30° :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Wat het uiteraard wel weer wordt op de dag dat ik vrij ben en met de motor weg had gekund naar een afspraak in 't zuiden. :| Dan toch maar weer 't koekblik met airco morgen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

SmurfLink schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:16:
[...]

Wat het uiteraard wel weer wordt op de dag dat ik vrij ben en met de motor weg had gekund naar een afspraak in 't zuiden. :| Dan toch maar weer 't koekblik met airco morgen.
Hoezo, doorwaaikleding aan en gas erop? 30 is écht niet zo spannend. :Y Je zal toch niet op het heetst van de dag gaan rijden, wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Joopieboy schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:23:
[...]

Hoezo, doorwaaikleding aan en gas erop? 30 is écht niet zo spannend. :Y Je zal toch niet op jet heetst van de dag gaan rijden, wel?
Ik ging bij mijn werk weg met een koelvest gevuld met koud water. 30 minuten later (60% snelweg, 30% binnendoor) kwam ik thuis en was ik nauwelijks gekoeld en was het water in het vest ook al warm. Onder die omstandigheden laat ik dan toch liever de motor staan in ruil voor een koekblik met airco op standje vriezer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:29

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Joopieboy schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:23:
[...]

Hoezo, doorwaaikleding aan en gas erop? 30 is écht niet zo spannend. :Y Je zal toch niet op het heetst van de dag gaan rijden, wel?
Op snelheid is alles prima met Mesh, maar als je zo'n traagzaad voor je hebt in een koekblik :F

Dan maar links of rechts er snel omheen

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

aidanl schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:30:
[...]

Ik ging bij mijn werk weg met een koelvest gevuld met koud water. 30 minuten later (60% snelweg, 30% binnendoor) kwam ik thuis en was ik nauwelijks gekoeld en was het water in het vest ook al warm. Onder die omstandigheden laat ik dan toch liever de motor staan in ruil voor een koekblik met airco op standje vriezer
Dat is woonwerk verkeer en dan kun je toch al niet doorrijden. :) En in de middag vaak net na het heetst op de dag... Dan is idd de auto een goeie optie, zeker met de vermoeidheid van een dag werken.

Pagina: 1 ... 27 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.