Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.426 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:31
PilatuS schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 00:06:
[...]

Met een 130 achterband 1 cm aan rand overhouden ? Geen idee wat dan de spanning is of wat voor een soort band het is, maar ik heb foto's van banden gezien van mensen die mee doen aan 250cc racen en die hielden toch wel wat meer over dan 1cm.

Dit is mijn 120 voorband na een middagje circuit terwijl de 190 achterband geen randen meer over heeft. Dit is flink meer dan 1cm.

[Afbeelding]

Geen idee hoe je met een 130 band dan op 1cm uit kan komen op een normale manier ? Als ze dat zelfs op het circuit niet voor elkaar krijgen met 130/140/150 banden.
Mijn 140 achterband heeft ook alleen rechts nog een paar mm over, links is helemaal weg. De 110 voorband krijg ik niet verder dan +-1cm. Dan gaan mijn stepjes aan de grond..

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:39
Rubman schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:06:
TomTom Go loopt hier ook net wat achter idd, vrij hinderlijk als je bij onbekende stukken rijdt.

@SmurfLink Achter gaat wel, maar voor met dubbele schijven moet ik echt een pomp hebben met een flexibele slang want die staven die je bij de meeste pompen hebt liggen gaan er maar wat lastig tussen.

[Afbeelding].
Deze zijn super, flexibel tot aan de ventiel

[Afbeelding]
Dit zijn verschrikkingen, die krijg ik dus amper tussen de remschijven op het ventiel gedrukt.
Haakse ventielen bij je volgende bandenwissel. Heb ze nu zo'n zes weken, heerlijk :)
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/8/6/8/8/9200000075538868.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:23

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Melkunie schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:22:
[...]

Haakse ventielen bij je volgende bandenwissel. Heb ze nu zo'n zes weken, heerlijk :)
[Afbeelding]
Tsja dan zijn we weer ff een flink stuk verder.

Maar dan ga ik er weer aan proberen te denken O-)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Raym09 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:41:
[...]

Heb jij ook last van lag bij de TomTomGo app? Bij mij loopt hij zowel in de auto als op de motor met een (paar) seconden achter. Heel irritant omdat je dan de afslag hebt gevonden maar de volgende (kort erachter liggende) afslag nog niet kan zien.
Hangt vooral af van de GPS chip op je telefoon. Bij veel hoogbouw raakt die nog wel eens van de wap.

Ik gebruik TomTom Go al jaren, en misschien ben ik er aan gewend, of misschien valt de lag wel mee. Last heb ik er in ieder geval niet van.
[...]

[Afbeelding]
Die heb je ook als opzetstukje. Pro-tip: Laat ze niet permanent op je banden zitten, die hebben bij mij eens gezorgd voor een lekke band op de snelweg omdat door hun gewicht ze langzaam het ventiel kapot trokken... De monteur stond zich aardig op zijn hoofd te krabben toen dat gebeurt was, maar het kan dus...

[ Voor 33% gewijzigd door Hooglander1 op 27-08-2019 09:42 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Secsytime schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:36:
Zojuist de boot naar Hull geboekt voor een brommerweekend in de Yorkshire Dales en Lake District :D *O* Zin in!!
tips voor routes nodig?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:37

Secsytime

Automagisch

We zaten aan de route te denken die TMF heeft gedaan, maar als je tips hebt, graag!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/31PIJPe.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Secsytime schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:45:
[...]

We zaten aan de route te denken die TMF heeft gedaan, maar als je tips hebt, graag!

[Afbeelding]
heb je een link naar die video? ik zal eens kijken in mijn motor route boekjes..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:32
Accident schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 23:56:
[...]

ik hou met een 130 1cm over @Bommes kan dat beter?
Ik rijd met een 140 bandje achter op mijn Vespa.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/w8Enmc1cPcrtLhrDuspBlYgi/medium.jpg

Daar krijg ik de laatste cm de haartjes er niet vanaf.
Sowieso mogen ze bij die scooter bandjes ook wel eens een wat harder middenstuk gaan toepassen.
Het merendeel van de gereden kilometers met dat bandje waren in de bergen waar nou niet echt heel rechtdoor te rijden is. >:)

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/08/1566898774-600-x-450px-IMG_20170710_183835.jpg

Vond die nog in mijn archief, het kan dus nog kaler..
Ja die was dus geklapt en dat was vervolgens lopen in de Italiaanse zon door de heuvels.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/08/1566899121-300-x-300px-FB_IMG_1566899098226.jpg
8)

[ Voor 22% gewijzigd door Bommes op 27-08-2019 11:45 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
afgelopen weekend eindelijk weer gereden na vakantie en middelvinger uit de kom (au!) en was heerlijk.. sochtends voor de drukte en warmte..
Maar wel weer een SMIDSY :(

BMW SUV kwam uit de weg rechts en (waarschijnlijk door de rare hoek) zag me niet..
https://www.google.com/ma..._gIUig!2e0!7i13312!8i6656
Ik zag het gelukkig al aankomen en remde af an had vinger op toeter.. gelukkig is het een rustige weg en zag hij het op tijd en drukte me net niet van de weg af..
Beeld dat hij had: https://www.google.com/ma...8gUSDA!2e0!7i13312!8i6656
Erg onoverzichtelijk dus..

Maar toch altijd schrikken zo'n near miss..

[ Voor 14% gewijzigd door ToolkiT op 27-08-2019 12:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:37

Secsytime

Automagisch

ToolkiT schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:09:
[...]

heb je een link naar die video? ik zal eens kijken in mijn motor route boekjes..
Gaat om dit filmpje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 19:36:
[...]

Met een 180 kan je de rand er helemaal af krijgen, of je dat op straat ook zou moeten doen is een ander verhaal. Met een 130 is het onmogelijk die rand helemaal weg te krijgen.

Ik rij zelf dan met 190 en op straat hou ik zo'n 2cm over. Dat is ook wel het maximale wat ik prettig vind aanvoelen met kissing the mirror en verder blijven zitten. Dat laatste stukje er af rijden doe ik alleen op het circuit waar ik er goed naast ga hangen. Iets verzitten wil ik nog wel eens doen op straat, maar er echt naast gaan hangen niet. Hoe verder je er naast hangt hoe fijner het voelt als je platter gaat. Blijf je in het midden zitten voelt platter gaan voor mij in ieder geval minder fijn aan.

Uiteindelijk boeien die randen ook helemaal niets natuurlijk als je maar lekker en verantwoord aan het rijden bent :)
Mee eens. Ik rij met een 180 kleefband en hou ook zo'n 2cm over op straat. Doe altijd netjes Kissing the Mirror en buiten binnen buiten, gezien de bocht snelheden die ik daar al mee bereik op straat vind ik sneller niet echt gezond voor lijf en leden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mannen die met schaamranden rijden :(. Dat kan echt niet. Gas erop.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:32

steveman

Comfortabel ten onder

Deed zo m'n best ! :-(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/icDwH6Q.png

Lijkt me minder dan een cm trouwens?
ToolkiT schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:08:
afgelopen weekend eindelijk weer gereden na vakantie en middelvinger uit de kom (au!) en was heerlijk.. sochtends voor de drukte en warmte..
Maar wel weer een SMIDSY :(

BMW SUV kwam uit de weg rechts en (waarschijnlijk door de rare hoek) zag me niet..
https://www.google.com/ma..._gIUig!2e0!7i13312!8i6656
Ik zag het gelukkig al aankomen en remde af an had vinger op toeter.. gelukkig is het een rustige weg en zag hij het op tijd en drukte me net niet van de weg af..
Beeld dat hij had: https://www.google.com/ma...8gUSDA!2e0!7i13312!8i6656
Erg onoverzichtelijk dus..

Maar toch altijd schrikken zo'n near miss..
Die wegen daar ook, heg of muur tot pal aan de straat... Succes met het overleven van een uitrit :X

[ Voor 101% gewijzigd door steveman op 27-08-2019 12:45 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
steveman schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:41:

Die wegen daar ook, heg of muur tot pal aan de straat... Succes met het overleven van een uitrit :X
Yup, scheid het kaf van het koren ;)
Maar sommige plekken zijn idd er onoverzichtelijk en daardoor gevaarlijk.. dus moet je je rijstijl er op aanpassen..
Deze weg is recentelijk nieuw geasfalteerd, en dat maakt het wel verleidelijker om harder te gaan.. maar je moet je ogen goed open houden..
Daarom is in de morgen rijden fijn.. zit je niet achter een slowcoach en minder kans op verkeer uit zijweg.. inhalen is soms lastig op dit soort wegen..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mitssz
ik moet helaas melden dat ik ivm persoonlijke omstandigheden het niet verantwoordelijk vind om de rit zaterdag mee te rijden. Had anders gewild maar het is helaas zo. Zie jullie graag bij een volgende rit..

Tagjes voor de organisatie en mensen waar ik mee zou rijden;
@Vuikie @aidanl @Rubman

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:47
Hmm mentions lijken ineens bugged te zijn? Kan alleen maar een aantal mensen taggen, niet meer iedereen..

@Mitssz geen probleem! :)

@Rubman hoe laat is het eigenlijk verzammelen?

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Thoit schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:00:
[...]
Waarom liever met een apparaat? In de racesport wordt het nog allemaal met de hand gedaan, daar wordt toch echt alles er aan gedaan om het zo goed mogelijk te krijgen :)
Omdat niet iedereen het zonder apparaat goed doet. Had de banden bij een zaak laten monteren. Toen ging de motor de dyno op en merkte de persoon die dat deed dat het achterwiel niet helemaal in balans was. Toen is ie opnieuw gebalanceerd op een apparaat en sindsdien is dat mijn voorkeur. Weet ik 100% zeker dat het goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-10 08:06
@Leviathius gefeliciteerd *O*

@mitssz jammer, maar verstandig :)

Word 1 groepje dan denk ik :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:51

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
@Mitssz geen probleem. Sterkte met, wat het ook mag zijn, waar je mee te dealen hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:26:
Mannen die met schaamranden rijden :(. Dat kan echt niet. Gas erop.
Hoeveel keer was jij ook alweer onderuit gegaan met de motor op de openbare weg? >:) })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:02
@Leviathius gefeliciflaptaart ouwe modderhapper :7.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:26

Vrijdag

De Zwarte

Gefeliciteerd @Leviathius !

En @Vuikie @aidanl @Rubman , is er zaterdag nog plek voor een dorstige Hawk? :+ :')

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
@Vrijdag denk dat het wel moet lukken, bedoeling was om hier te ontmoeten.

Moeten alleen nog even horen hoe laat we verzamelen bij start-punt van de rit want dan weten we hoe laat we bij de Esso moeten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door aidanl op 27-08-2019 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:23:
[...]

Hoeveel keer was jij ook alweer onderuit gegaan met de motor op de openbare weg? >:) })
Maar wel zonder schaamranden 😂😂😂

* Tylen mompelt iets van 3x.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Rubman schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:06:
TomTom Go loopt hier ook net wat achter idd, vrij hinderlijk als je bij onbekende stukken rijdt.

@SmurfLink Achter gaat wel, maar voor met dubbele schijven moet ik echt een pomp hebben met een flexibele slang want die staven die je bij de meeste pompen hebt liggen gaan er maar wat lastig tussen.

[Afbeelding].
Deze zijn super, flexibel tot aan de ventiel

[Afbeelding]
Dit zijn verschrikkingen, die krijg ik dus amper tussen de remschijven op het ventiel gedrukt.
Ah, vandaar. Ja ik pomp ze thuis op en heb gewoon zo'n flexibele slang, dus snapte al niet waar iedereen zo'n punt van maakt. kreeg hier ook al vanaf het begin te horen dat ik echt haakse ventielen moest hebben. Maar da's voor mij dan niet nodig.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

aidanl schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:12:
@Vrijdag denk dat het wel moet lukken, bedoeling was om hier te ontmoeten.

Moeten alleen nog even horen hoe laat we verzamelen bij start-punt van de rit want dan weten we hoe laat we bij de Esso moeten zijn.

Ah tof! Ik ben dat weekend al bij mijn ouders (wonen vlakbij IJmuiden) en dus in de buurt. Ik kan dan in de ochtend meteen naar het verzamelpunt, alleen kan ik op het plaatje niet terugzien welke Mac dat is in Amsterdam Noord.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Vrijdag schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:25:
[...]

Ah tof! Ik ben dat weekend al bij mijn ouders (wonen vlakbij IJmuiden) en dus in de buurt. Ik kan dan in de ochtend meteen naar het verzamelpunt, alleen kan ik op het plaatje niet terugzien welke Mac dat is in Amsterdam Noord.
Dat is deze:
https://goo.gl/maps/KaNg41hJvE6r9VE98

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ah die ken ik wel! Als ik de tijd weet, zorg ik dat ik daar op tijd ben. En volgetankt 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Vrijdag schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:29:
[...]

Ah die ken ik wel! Als ik de tijd weet, zorg ik dat ik daar op tijd ben. En volgetankt 8)
Er zit een Total naast dus je hebt geen excuus meer 8). Anders ga je gewoon mee in de boedelbak, motor en al. :+

Tsja wat is een goede verzameltijd, sommige moeten van ver komen dus als ik zeg tussen 9:45 en 10:00-ish verzamelen?

Wie heeft de laatste update met wie er allemaal mee gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:38
Ik weet niet of er meer tjappies zitten hier die altijd ronde getallen moeten tanken. En ja als ik op 10.01 kom ga ik door naar 15.00!! en anders niet...

Van het weekend thuis even met de handpomp de voorband opgeblazen want deze voelde wat zacht, normaal zet ik hem op 2.1 voor en dus nu op gevoel beetje bij pompen.
Maar goed kom ik bij de benzine pomp om toch even te checken en heb ik hem met de hand exact op 2.1 gezet en nu heb ik er nog een tick bij ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10 12:57
@kneusteun ik tank hem altijd tot hij helemaal vol is, meestal ergens tussen de 20 en 23 liter :P Ik sta al 2x per week bij de pomp, ik vind het niet nuttig om dat nog vaker te doen puur doordat ik de tank niet helemaal vol gooi.

Over het oppompen van de banden, heb je wel beide keren met dezelfde meter gemeten? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Chakotay schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:50:
@kneusteun ik tank hem altijd tot hij helemaal vol is, meestal ergens tussen de 20 en 23 liter :P Ik sta al 2x per week bij de pomp, ik vind het niet nuttig om dat nog vaker te doen puur doordat ik de tank niet helemaal vol gooi.

Over het oppompen van de banden, heb je wel beide keren met dezelfde meter gemeten? :+
Ik kan ook 24L kwijt, maar ik moet gewoon afgerond tanken.
En de pomp was met de hand zonder meter ;) dus op gevoel met indrukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Rubman schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:42:
[...]

Er zit een Total naast dus je hebt geen excuus meer 8). Anders ga je gewoon mee in de boedelbak, motor en al. :+

Tsja wat is een goede verzameltijd, sommige moeten van ver komen dus als ik zeg tussen 9:45 en 10:00-ish verzamelen?

Wie heeft de laatste update met wie er allemaal mee gaan?
Okee top, zorg dat ik er in elk geval tussen 09:45-10:00 bij ben! Volgetankt, uiteraard :P Kan ik in elk geval 130km weer vooruit _O-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:16:
[...]

Maar wel zonder schaamranden 😂😂😂

* Tylen mompelt iets van 3x.
@Tylen

Ik blijf liever vol schaamte rechtop dan dat ik schaamteloos onderuit ga :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

[...]

[Afbeelding]
Ik had er om gevraagd bij mn bandenmannetje...
"ja, ga ik doen!"

je voelt hem aankomen....

"oh, vergeten, hier heb je zo'n handigklote bochtje..."

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ah, schaamranden. Ik heb een paar keer een circuitdagje gedaan en elke keer dacht ik weer "OMG IK GA FUKKING SCHUUUIIINNN!"

...totdat ik de foto's zag en de randen bekeek.... de Toren van Pisa staat schuiner :') _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Bommes schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:15:
[...]

Ik rijd met een 140 bandje achter op mijn Vespa.
[Afbeelding]

Daar krijg ik de laatste cm de haartjes er niet vanaf.
Sowieso mogen ze bij die scooter bandjes ook wel eens een wat harder middenstuk gaan toepassen.
Het merendeel van de gereden kilometers met dat bandje waren in de bergen waar nou niet echt heel rechtdoor te rijden is. >:)

[Afbeelding]

Vond die nog in mijn archief, het kan dus nog kaler..
Ja die was dus geklapt en dat was vervolgens lopen in de Italiaanse zon door de heuvels.

[Afbeelding]
8)
En dat is omdat?

De nieuwe Diablo Rosso heeft dat, maar gezien soortband gok ik dat die ook best snel slijten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
kneusteun schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:33:
[...]

Ik kan ook 24L kwijt, maar ik moet gewoon afgerond tanken.
En de pomp was met de hand zonder meter ;) dus op gevoel met indrukken.
Met de auto heb ik dit wel :P maar daar kan 45L in. Met de 17 ofzo liter die in mn motortankje past ga ik dat niet proberen. da's gewoon vol is als het net niet overstroomt.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:32
Accident schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 18:01:
[...]

En dat is omdat?

De nieuwe Diablo Rosso heeft dat, maar gezien soortband gok ik dat die ook best snel slijten ;)
140 band is ook iets hoger, geeft iets meer comfort met duo achterop.
Op de foto was ook een Diablo bandje, wel nog de wat oudere serie.
Nu zit er iets van een Metzler tourer op dacht ik.
Die klapband was in Italië en ik moest daar ter plekke iets nieuws regelen en dat was wat ze hadden.
En heel eerlijk rijd dat net zo goed als als de Pirelli Diablo's die ik dus eerst altijd had.
Die overigens na een 6 a 7 duizend kilometer ook wel echt op waren achter.

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 27-08-2019 18:13 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kneusteun schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:43:
Ik weet niet of er meer tjappies zitten hier die altijd ronde getallen moeten tanken. En ja als ik op 10.01 kom ga ik door naar 15.00!! en anders niet...

Van het weekend thuis even met de handpomp de voorband opgeblazen want deze voelde wat zacht, normaal zet ik hem op 2.1 voor en dus nu op gevoel beetje bij pompen.
Maar goed kom ik bij de benzine pomp om toch even te checken en heb ik hem met de hand exact op 2.1 gezet en nu heb ik er nog een tick bij ben ik bang.
Ik tank ook altijd 'hele' liters..... iedere gratis 'Airmile' is er één... >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:32

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

kneusteun schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:43:

Ik vind het ook leuk om altijd te doen, de laatste 20 tankbeurten:

13.00
15.50
15.00
14.50
13.51
14.20
11.50
14.30
16.01
15.50
15.50
16.00
15.00
13.50
14.50
14.00
13.50
13.50
3.50 Aftanken met Euro 98 in Duitsland. @tdw
13.20
13.50

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Grubeater schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:17:
13.50
14.50
14.00
13.50
13.50
3.50 <--------- WIE DOET DIT WTF
13.20
13.50

[ Voor 29% gewijzigd door tdw op 27-08-2019 19:20 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat zijn dus 7 verloren airmiles :+ Zelfs een .99 wordt naar 0 afgerond in dat systeem.

@tdw Doe ik ook wel eens als ik m'n motorfiets met een VOLLE tank weg ga zetten om 't ding voor langere tijd niet meer te gaan gebruiken.

[ Voor 46% gewijzigd door Will_M op 27-08-2019 19:23 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Grubeater schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:17:
3.50 Aftanken met Euro 98 in Duitsland. @tdw
Afbeeldingslocatie: http://img.twiekers.net/albums/userpics/10001/uir0kd93j3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.twiekers.net/albums/userpics/10001/8589kfkg0kj3.jpg
Kan altijd erger :+

[ Voor 12% gewijzigd door tdw op 27-08-2019 19:30 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:00
@tdw Hey, Road Trip :D Heerlijke app!

ios only, het kan maar vast gezegd zijn

[ Voor 43% gewijzigd door lolgast op 27-08-2019 19:57 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:14
Om degenen die binnenkort naar Luxemburg gaan alvast wat te teasen:

Luxemburg
Indrukken van Luxemburg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IwneWS2dI1p05z8ACrm993ci/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JSFaSiZvbxbXESdM3FVp0VEj/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KG0pURB7bM8V9oUxTmcuNRZP/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QrpdnQeRMBcWJxwUU1SHe5iP/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YsCcEYW1sFtdRqEGaltZzXDc/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8RGTN8cwmlXcFsNsryjsBQHo/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wKFH0PrkneEWvKVaovHpQUMD/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/frYVDeGmknl1PEbj45rbcMnC/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/G19hRtdE4WJ4TqHAEiZXt0KL/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sol1DzjqvJPka8z8DYCDd8ab/thumb.jpg

Ik zie nu pas dat de 'notitie' van een wegafsluiting ook deze gallery heeft gehaald. Oeps. Ach ja, je ziet dat ze wegafsluitingen waar je echt niet doorheen mag, heel serieus nemen. :+

[ Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 27-08-2019 20:46 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident

Accident

's Happen

Bommes schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 18:12:
[...]

140 band is ook iets hoger, geeft iets meer comfort met duo achterop.
Op de foto was ook een Diablo bandje, wel nog de wat oudere serie.
Nu zit er iets van een Metzler tourer op dacht ik.
Die klapband was in Italië en ik moest daar ter plekke iets nieuws regelen en dat was wat ze hadden.
En heel eerlijk rijd dat net zo goed als als de Pirelli Diablo's die ik dus eerst altijd had.
Die overigens na een 6 a 7 duizend kilometer ook wel echt op waren achter.
Oh zo, nou mijn vrouw gaat soms mee hier in de stad dus dat geloof ik wel :)
das wel vlot op idd, maar goed het kost niet zoveel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:06
Sommige vrouwen automobilisten spuiten met hun Opel Agila in deze bocht hun hele ruitensproeier vloeistoftank leeg zonder eerst even in hun spiegels te kijken. Herkenbaar? Grr!!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:56
Napsju schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:34:
Sommige vrouwen automobilisten spuiten met hun Opel Agila in deze bocht hun hele ruitensproeier vloeistoftank leeg zonder eerst even in hun spiegels te kijken. Herkenbaar? Grr!!
Hmm afgezien van de Opel Agila.. Ja, er zijn idd genoeg aso's die niet eerst even kijken voor ze actie ondernemen, maar da's in mijn beleving (en waarschijnlijk i.c.m. met stijgende temperaturen niet minder en) ook niet alleen tot het gebruik van de ruitensproeier beperkt.. Brandende peuken uit het raam, in niet voorrang situaties opeens voorrang verlenen, voorrang nemen waar het verleend moet worden, zonder richting aangeven toch van koers veranderen en ga zo maar door..

Hier in de regio (zeeland) zijn er ook veel toeristen die op een of andere manier de meest onmogelijke plekken uitkiezen om stil te gaan staan, midden op de weg, kruising of onoverzichtelijk bocht(en).. 8)7

Een diepe zucht en rustig weer anticiperend verder rijden met af en toe een boze blik of handgebaar.. Veel meer kan je er niet aan doen in mijn beleving :)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:43
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:06:

Luxemburg
Indrukken van Luxemburg
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik zie nu pas dat de 'notitie' van een wegafsluiting ook deze gallery heeft gehaald. Oeps. Ach ja, je ziet dat ze wegafsluitingen waar je echt niet doorheen mag, heel serieus nemen. :+
Ah, leuke impressie. Even opnoemen wat we zien (van linksboven naar rechtsonder):

1 Tussen Heiderscheidgrund en Todlermiller, links net buiten de foto staat een picknickbankje.
2 Stuwdam bij Esch-sur-Sûre
3 Tussen Esch-sur-Sûre en Lultzhausen
4 Camping Du Nord in Goebelsmühle
5 Uitkijkpunt net voor Bourscheid, vanaf Goebelsmühle naar boven gereden
6 zie 5
7 zie 5
8 zie 5
9 Kasteel van Beaufort
10 zie 9

Zijn ze aan het werk bij de stuwdam en is het meer leeg inmiddels? Dat deden ze 28 jaar geleden namelijk ook al en toen zeiden ze dat het elke 25 jaar moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
De eerste klopt niet. Tenminste, de exacte locatie weet ik even niet maar dat bankje staat er in ieder geval niet. Anders waren we daar wel op gaan zitten. :P
De rest klopt helemaal.

Het meer is vol. Er waren ook genoeg dagjesmensen daar langs het water. Vandaar ook dat er dachten dat we er wel door zouden kunnen, totdat de dam zelf dus geblokkeerd bleek te zijn.
Maar waarschijnlijk wel aan het werk aan de dam ja. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Nu ben ik wel benieuwd waar de eerste foto dan wel genomen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik heb het voor je opgezocht; dat was op de 319, de foto is genomen richting Winseler. Was een korte tussenstop om wat zaken te controleren. En passant schoot mijn voet daar weg dus legde ik de motor neer. :+
Beetje lak van de valbeugel af, even met de lakstift er over en 2 afdekdopjes à 30 cent vervangen en je ziet er niets meer van. :)

Het afgesloten dammetje ligt overigens bij Liefrange, om precies te zijn. Ook in de buurt van Esch sur Sûre.
En 3 is bij dezelfde plek genomen als die camping Du Nord, alleen dan na de brug. Daar staat trouwens wél een bankje.

[ Voor 11% gewijzigd door DrivinUCrazy op 27-08-2019 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:47:
Ik heb het voor je opgezocht; dat was op de 319, de foto is genomen richting Winseler. Was een korte tussenstop om wat zaken te controleren. En passant schoot mijn voet daar weg dus legde ik de motor neer. :+
Beetje lak van de valbeugel af, even met de lakstift er over en 2 afdekdopjes à 30 cent vervangen en je ziet er niets meer van. :)

Het afgesloten dammetje ligt overigens bij Liefrange, om precies te zijn. Ook in de buurt van Esch sur Sûre.
En 3 is bij dezelfde plek genomen als die camping Du Nord, alleen dan na de brug. Daar staat trouwens wél een bankje.
Nou ja, dammetje ... ow, wacht, je bent de mooie route achterlangs via Kaundorf gereden. Ja, die is een stuk mooier dan de zuidelijke route van het meer. :)
Ik dacht eerst dat het de grote stuwdam was.

319 en Winseler moest ik even opzoeken. Westelijk van Wiltz kom ik eigenlijk nooit.
Volgende keer trouwens het weggetje van Kaundorf (ben je doorgeen gereden) naar Buderscheid nemen. Erg leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Nu online
@Vrijdag @aidanl zullen wij dan zo rond 8:00 ~ 8:15 9:00 ~ 9:15 bij Leidschendam afspreken?

[ Voor 10% gewijzigd door Vuikie op 27-08-2019 22:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Een spelletje om je hoofd koel te houden als anderen achterlijke acties uithalen: Bijhouden aan hoeveel mensen je superieur bent. Achterlijke actie -> aantal++;

Oh man, zoveel int overflows al gehad :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident

Accident

's Happen

Agressief volk jullie motorrijders, dat soort gedachten heb ik op mn Wesp nou nooit O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
* Chakotay zet een schaaltje met wat kalmeringsmiddelen neer :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Alright, even een update voor de mensen die mee gaan, zijn afgevallen etc.

Dit is de route
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uccOyIpl.png

@Vuikie
@Chakotay
@charrel
@Crimsoon
@Imo62
@Maegrim
@NLDViane
@Peekster
@timmie271
@aidanl
@Vrijdag
@S4All

De GPX is hier te downloaden

We willen vanaf een 9:45-10:00 verzamelen bij de McDonalds op de IJdoornlaan. Iets later dan oorspronkelijk gepland, maar met mensen uit andere delen van het land wel zo fijn met vroeg vertrekken.
Mocht je nog echt moeten/willen tanken, er zit een Total naast of zelfs een BP om de hoek.

Er gaat vanuit mijzelf sowieso 1 iemand extra mee, en mogelijk 2. Begreep ik goed dat @charrel ook nog 2 mensen mee neemt?
Ter plaatse moeten we maar even kijken of er in 1 of 2 groepen gereden wordt.

Zijn er zaken die ik vergeten ben gooi gerust een balletje op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Rubman goed bezig :) Was er nog iets van een lunchplek gereserveerd, of kijken we terplekke wat we tegenkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crimsoon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-10 18:27

Crimsoon

Lurker / Bricoleur

Zo ik ben in ieder geval goed wakker. Ik nam net de afslag naar de westfrisiaweg vanaf de A7 en daar loopt al zo'n lekkere naad door de binnenbocht, maar er was nu ook iemand die halverwege de eerste bocht een dieselspoor getrokken had. Ik kon er niet op tijd op reageren en voelde mijn achterwiel wegglijden, dus ik ging rechtop zitten en remde licht af waardoor ik hem nog net op de weg kon houden. En dan begint de automobilist achter je te toeteren :(. Daarna eerst maar een stuk rustig gereden.

Waar moet je dit ook al weer melden?

T minus whenever it feels right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Crimsoon schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:43:
Zo ik ben in ieder geval goed wakker. Ik nam net de afslag naar de westfrisiaweg vanaf de A7 en daar loopt al zo'n lekkere naad door de binnenbocht, maar er was nu ook iemand die halverwege de eerste bocht een dieselspoor getrokken had. Ik kon er niet op tijd op reageren en voelde mijn achterwiel wegglijden, dus ik ging rechtop zitten en remde licht af waardoor ik hem nog net op de weg kon houden. En dan begint de automobilist achter je te toeteren :(. Daarna eerst maar een stuk rustig gereden.

Voor het dieselspoor: Bij acuut gevaar door bijvoorbeeld een verloren lading zand of gaten in de weg is het beter en sneller contact op te nemen met de locale politie via 0900-8844. Zij kunnen de melding doorspelen naar de wegbeheerder.

Voor een probleem naad: http://www.motorrijdersac...g-gevaarlijke-wegsituatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Dat is inderdaad een klote bocht, gelukkig ben je blijven zitten met de juiste kant boven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 18:28

charrel

Cortisol4life..

Rubman schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:12:
[...]

Dat is inderdaad een klote bocht, gelukkig ben je blijven zitten met de juiste kant boven
Ik neem er hoogst waarschijnlijk ook nog 2 mee, heel misschien 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Crimsoon de Afrit is van Rijkswaterstaat (0800-8002), de Westfrisiaweg zelf (vanaf het stuk dat recht is na de afrit) is van provincie Noord-Holland, (023)5143143. Voor rommel op de weg mag je inderdaad zoals @Verwijderd zegt de politiebellen, voor iets echt gevaarlijks als een groot oliespoor in zo'n bocht zelfs via 112.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10 11:58
Chakotay schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:24:
@Rubman goed bezig :) Was er nog iets van een lunchplek gereserveerd, of kijken we terplekke wat we tegenkomen?
Wellicht geen slecht idee om ergens te reserveren. We zitten al met al met zo'n15 man, een beetje een forse groep om zomaar ergens binnen te vallen. Helemaal omdat het volgens de weersverwachting voorlopig de laatste mooie dag zal zijn. Ik verwacht dat het druk zal zijn op alle dijkjes en terrasjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ik zal even kijken wat er zoal zit in medemblik/Enkhuizen voor reservering.

Zijn er gekke allergieën? en mensen bekend met zaken waarvan je zeg die moeten we doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Ik ben inderdaad allergisch voor gekken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:00
Kwam trouwens een (in mijn ogen) interessante video tegen over hoe/waarom de crossplane van Yamaha dat aparte geluid heeft. De video duurt bijna 20 minuten, maar vanaf onderstaande link heb je 2 minuten nodig waarin het in mijn ogen meteen duidelijk is, zonder de achterliggende technische redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Uncanny hoe sterk dat lijkt op het echte geluid zeg :)

Oeh, de geacrediteerde William Moser heeft meer vuurvolgordefilmpjes !
YouTube: William Moser

[ Voor 62% gewijzigd door steveman op 28-08-2019 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lolgast schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 10:13:
Kwam trouwens een (in mijn ogen) interessante video tegen over hoe/waarom de crossplane van Yamaha dat aparte geluid heeft. De video duurt bijna 20 minuten, maar vanaf onderstaande link heb je 2 minuten nodig waarin het in mijn ogen meteen duidelijk is, zonder de achterliggende technische redenen.
[YouTube: Yamaha Crossplane Crank - Why the R1 Sounds Like That]
En het geluidje zonder DB killers >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Vuikie schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:02:
@Vrijdag @aidanl zullen wij dan zo rond 8:00 ~ 8:15 9:00 ~ 9:15 bij Leidschendam afspreken?
Prima!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Vuikie schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:02:
Ik ben dat weekend al bij mijn ouders en vertrek vanuit Velsen :) Dan zie ik jullie bij het verzamelpunt :Y

@Rubman Misschien zijn twee groepen ook wel een idee? Ohja, ik zat net even wat te kijken naar lunchplekken, en misschien deze? http://www.pyramideopmeer.nl/snackbar/ Is min of meer ook midden in de rit.

En het enige dat ik niet lust is selderij :P En ik eet geen konijn, omdat ik vroegâh zelf nijntjes had en mijn zoontje heeft nu ook een konijnenknuffeltje O+
steveman schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 23:26:
Een spelletje om je hoofd koel te houden als anderen achterlijke acties uithalen: Bijhouden aan hoeveel mensen je superieur bent. Achterlijke actie -> aantal++;

Oh man, zoveel int overflows al gehad :+
Afbeeldingslocatie: https://ingelunette.files.wordpress.com/2013/09/it-s-over-9000-its-over-9000-29849302-496-370.jpg

:P

[ Voor 7% gewijzigd door Vrijdag op 28-08-2019 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:06:

Luxemburg
Indrukken van Luxemburg
[Afbeelding]

Pff, ik was al aan het aftellen, nu nog meer >:)
Wat een omgeving en wegen daar zeg :o

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Na een tijd afwezig te zijn geweest post ik eindelijk maar weer eens wat hier....

Tijdens de motorvakantie met een aantal vrienden in juni ben ik in zuidoost Frankrijk tegen een rotswand op gereden omdat ik hoogstwaarschijnlijk de bocht niet goed had ingeschat of gewoon helemaal gemist had.
De impact was aanzienlijk en ik werd uit het zadel geworpen waardoor ik best hoog door de lucht vloog kennelijk. Nu is het vliegen zelf vrij simpel, maar de landing is kennelijk erg lastig. O-)

Ik heb geen zin om het complete verhaal te gaan tikken, maar het herstel gaat gelukkig erg voorspoedig. Van het hele voorval weet ik niets meer en ook zo ongeveer de anderhalve week die ik op de IC heb doorgebracht herinner ik me ook nog maar bar weinig.

Ik zal gewoon weer op de motor gaan stappen wanneer ik daar fysiek weer toein staat ben. De motor zelf is nog gewoon rijdbaar en is op wat gekrast en gebroken plastic na nog gewoon helemaal in orde, dus ik heb kennelijk de grootste klap opgevangen, dat was geen goed idee. :')

Uiteindelijk is het maar goed geweest dat ik de juiste en goed beschermende kleding droeg, maar dat neemt niet weg dat ik uiteindelijk ontzettend veel geluk heb gehad.
Maar goed dat ik altijd voorstander ben geweest van goede beschermende kleding.

Ik kan best het hele verhaal neer gaan tikken, maar dat wordt wel erg lang denk ik, daar zit niemand op te wachten gok ik.

Kort gezegd heb ik in ieder geval wel geleerd dat je, zeker op de motor, gewoon altijd goed op moet blijven letten! En een beschermengel die overuren draait helpt ook. :D

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Een kleine update van tomtom. Ik had dus duidelijk aangegeven dat 105 euro, min 10 euro 'coulance', belachelijk is voor een bekende fabrieksfout. Ook 25% korting op een nieuw toestel (minimaal 400 euro) leek mij nog geen gepaste oplossing.
Ik ben de beroerdste niet, dus ik heb tomtom alvast geholpen en het ding open gemaakt, en een foto gemaakt van het probleem. Zo kon de supervisor er toch nog eens over nadenken. Dit alles heb ik hier al gepost.

Tadaa: nu kan de reparatie opeens kosteloos! :) (Mogelijk ook om van mijn gezeur af te zijn)
Ben ik blij dat ik het ding niet zelf al heb dichtgekit, want dat was mijn volgende stap geweest. :+

Nu moet ik alleen zorgen dat ik de komende tijd waarin ik veel zou voorrijden een vervangende tomtom kan lenen. Maar eens even rondvragen in mijn omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
waarom zou je niet je telefoon kunnen gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@SpongeRob zo, dat moet een flinke klap geweest zijn... Succes met de rest van het herstel!

@DrivinUCrazy Ha, mooi dat ze eindelijk toch toegeven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SpongeRob schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:24:
Na een tijd afwezig te zijn geweest post ik eindelijk maar weer eens wat hier....

Tijdens de motorvakantie met een aantal vrienden in juni ben ik in zuidoost Frankrijk tegen een rotswand op gereden omdat ik hoogstwaarschijnlijk de bocht niet goed had ingeschat of gewoon helemaal gemist had.
De impact was aanzienlijk en ik werd uit het zadel geworpen waardoor ik best hoog door de lucht vloog kennelijk. Nu is het vliegen zelf vrij simpel, maar de landing is kennelijk erg lastig. O-)

Ik heb geen zin om het complete verhaal te gaan tikken, maar het herstel gaat gelukkig erg voorspoedig. Van het hele voorval weet ik niets meer en ook zo ongeveer de anderhalve week die ik op de IC heb doorgebracht herinner ik me ook nog maar bar weinig.

Ik zal gewoon weer op de motor gaan stappen wanneer ik daar fysiek weer toein staat ben. De motor zelf is nog gewoon rijdbaar en is op wat gekrast en gebroken plastic na nog gewoon helemaal in orde, dus ik heb kennelijk de grootste klap opgevangen, dat was geen goed idee. :')

Uiteindelijk is het maar goed geweest dat ik de juiste en goed beschermende kleding droeg, maar dat neemt niet weg dat ik uiteindelijk ontzettend veel geluk heb gehad.

Ik kan best het hele verhaal neer gaan tikken, maar dat wordt wel erg lang denk ik, daar zit niemand op te wachten gok ik.

Kort gezegd heb ik in ieder geval wel geleerd dat je, zeker op de motor, gewoon altijd goed op moet blijven letten! En een beschermengel die overuren draait helpt ook. :D
Jemig, wat een verhaal zeg :{ Hoop dat je snel weer volledig hersteld bent en weer kan rijden! :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Oef! Tot de IC aan toe, goed dat je er nog bent zeg!

@DrivinUCrazy DrivingThemCrazy!

[ Voor 26% gewijzigd door steveman op 28-08-2019 14:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:38

A13X

Dude

SpongeRob schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:24:

Wow dat is niet niks, sterkte! En vertel wat je wilt vertellen, degene die het niet boeit scrollen door en de rest kan er misschien wat van leren.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:29

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Aggresief rijgedrag kan je gewoon melden bij de politie vermeld kenteken, tijd locatie etc. Gevaarlijke situaties kan je direct doorbellen naar rijkswaterstaat, onthoud hectometerpalen. Dat nummer gewoon in je telefoon opslaan imho.

Praat me er niet van hoe debiel er tijdens woon-werk verkeer gereden word. Mijn auto staat ter reparatie dus ik doe even alles met de GSXR1000, maar man man man

-Onnodig links rijden...
-Sproeien ruiten en vervolgens links blijven plakken
-Gewoon naar links drukken zonder te kijken of knipperen

etc etc ;w

Komende zondag OTR steenwijk en dan op de 16e nog een keer rondjes doen op zandvoort :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Oliespoor op een drukke weg in een bocht mag je ook via 112 melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:04

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@SpongeRob Wat een verhaal... Sterkte!
kneusteun schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:26:
waarom zou je niet je telefoon kunnen gebruiken?
Om daar even op in te haken: kennis van me heeft al meerdere telefoons gesloopt door hem met een houder op het stuur te gebruiken. Het gaat om iPhones met een intern los lensje dat gebruikt wordt om te focussen. Dacht dat het vanaf de iPhone 7 zo gemaakt is. Door de trillingen gaat dat stuk. Apple heeft na 3 telefoons aangegeven niet meer onder garantie te willen repareren.

Het gaat hier wel om zo'n houdertje van aluminium dat je bijna direct op je stuur bevestigd. Trillingen worden dan vrijwel ongedempt overgebracht. Mogelijk dat de houders met een soort verlengstukje deze trillingen al veel meer dempen.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Joepla schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:20:

[...]

Om daar even op in te haken: kennis van me heeft al meerdere telefoons gesloopt door hem met een houder op het stuur te gebruiken. Het gaat om iPhones met een intern los lensje dat gebruikt wordt om te focussen. Dacht dat het vanaf de iPhone 7 zo gemaakt is. Door de trillingen gaat dat stuk. Apple heeft na 3 telefoons aangegeven niet meer onder garantie te willen repareren.

Het gaat hier wel om zo'n houdertje van aluminium dat je bijna direct op je stuur bevestigd. Trillingen worden dan vrijwel ongedempt overgebracht. Mogelijk dat de houders met een soort verlengstukje deze trillingen al veel meer dempen.
Klopt, mijn Nokia 8.1 met Zeiss camera hetzelfde, 2x gehad, en sindsdien nooit meer in de houder gehad. Mijn 'simpele' werktelefoon (Samsung J5) heeft nergens last van...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Nu online
@SpongeRob heftig verhaal. Beterschap man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Rubman schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:22:
Alright, even een update voor de mensen die mee gaan, zijn afgevallen etc.

Dit is de route
[Afbeelding]

@Vuikie
@Chakotay
@charrel
@Crimsoon
@Imo62
@Maegrim
@NLDViane
@Peekster
@timmie271
@aidanl
@Vrijdag

De GPX is hier te downloaden

We willen vanaf een 9:45-10:00 verzamelen bij de McDonalds op de IJdoornlaan. Iets later dan oorspronkelijk gepland, maar met mensen uit andere delen van het land wel zo fijn met vroeg vertrekken.
Mocht je nog echt moeten/willen tanken, er zit een Total naast of zelfs een BP om de hoek.

Er gaat vanuit mijzelf sowieso 1 iemand extra mee, en mogelijk 2. Begreep ik goed dat @charrel ook nog 2 mensen mee neemt?
Ter plaatse moeten we maar even kijken of er in 1 of 2 groepen gereden wordt.

Zijn er zaken die ik vergeten ben gooi gerust een balletje op?
Bij het noord hollandskanaal ter hoogte van wormerveer is het afgesloten.

https://goo.gl/maps/d38RUBB3FXQ9C5hS8

[ Voor 9% gewijzigd door charrel op 28-08-2019 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Nu online
Ik wil na 6 jaar op dezelfde motor (mijn eerste) eens wat anders. Rij nu een Yamaha Fazer 600. Rij korte stukjes woon-werk bij droog weer, af en toe een rondje in het weekend, hoef er niet mee op vakantie, plek voor een passagier is ook geen must en kan dus eigenlijk kiezen wat me vooral leuk lijkt. Een motor met karakter zoek ik wel, de belevenis is belangrijk (geluid, looks, rijgedrag). Maar het hoeft dus niet zo 'degelijk' te zijn als een Fazer. Denk er over om over te gaan naar een 2- of 3-cilinder om dat eens te proberen maar sluit opnieuw een 4-cilinder niet uit. Twijfel ook nog of ik naar een supersport over wil stappen omdat ik toch veel verhalen lees over zere ruggen en polsen. Waar ik zelf naar kijk (gaat echt alle kanten op...) is bv een RSV1000R, Tuono, SV1000, Street Triple, cafe racer van merk x, ... Met iets meer budget zou ik ook kijken naar een Buell 1125CR of Benelli TNT. Die laatste twee zijn wel motoren die ik zou bestempelen als "met karakter" :).

Maar ik weet het gewoon niet wat het moet worden... Budget rond de 3000,-. Mag natuurlijk minder, en iets meer mits goed onderhouden en een tijdje geen werk aan. Jullie nog geweldige tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
steveman schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:31:
Oef! Tot de IC aan toe, goed dat je er nog bent zeg!

@DrivinUCrazy DrivingThemCrazy!
De oorsprong zat in NFS: Underground dat ik online speelde, maar dit is wel een van de redenen waarom die nick na al die jaren nog steeds stand houdt. :P

@SpongeRob Ik wil best het hele verhaal lezen hoor. Alleen al het van je af schrijven kan therapeutisch werken. Als dat jou helpt, wil ik het ook wel lezen.

Zo, net een afspraak gemaakt voor de kleine beurt. Al weer 12.000 km er op zitten dit jaar, en er komen nog een paar duizend bij.

Wel veel reparaties en zo deze maand. Ik had al een lekkage in huis (zelf opgelost), de verbindingsrits van mijn Büse jas kapot getrokken (wordt onder garantie gemaakt), de tomtom-aquarium, motor met een kleine beurt, en de auto een stevige reparatie. Ik ben benieuwd wat het volgende wordt... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

bsmpower schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:40:
Ik wil na 6 jaar op dezelfde motor (mijn eerste) eens wat anders. Rij nu een Yamaha Fazer 600. Rij korte stukjes woon-werk bij droog weer, af en toe een rondje in het weekend, hoef er niet mee op vakantie, plek voor een passagier is ook geen must en kan dus eigenlijk kiezen wat me vooral leuk lijkt. Een motor met karakter zoek ik wel, de belevenis is belangrijk (geluid, looks, rijgedrag). Maar het hoeft dus niet zo 'degelijk' te zijn als een Fazer. Denk er over om over te gaan naar een 2- of 3-cilinder om dat eens te proberen maar sluit opnieuw een 4-cilinder niet uit. Twijfel ook nog of ik naar een supersport over wil stappen omdat ik toch veel verhalen lees over zere ruggen en polsen. Waar ik zelf naar kijk (gaat echt alle kanten op...) is bv een RSV1000R, Tuono, SV1000, Street Triple, cafe racer van merk x, ... Met iets meer budget zou ik ook kijken naar een Buell 1125CR of Benelli TNT. Die laatste twee zijn wel motoren die ik zou bestempelen als "met karakter" :).

Maar ik weet het gewoon niet wat het moet worden... Budget rond de 3000,-. Mag natuurlijk minder, en iets meer mits goed onderhouden en een tijdje geen werk aan. Jullie nog geweldige tips?
Een Ducati Monster (M800?) is het eerste dat in me opkomt, of een Honda VTR Firestorm (geen SP1/2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:41
charrel schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:35:
[...]

Bij het noord hollandskanaal ter hoogte van wormerveer is het afgesloten.

https://goo.gl/maps/d38RUBB3FXQ9C5hS8
Klopt, maar één afslag verder kan je gewoon rijden.

Hier dus.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Frunz schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:45:
[...]

Klopt, maar één afslag verder kan je gewoon rijden.

Hier dus.
Klopt, maar dan rij je wel aan de andere kant van het water. Via de zuiddijk naar de oostdijk is lastig. De route gaat daar nu wel gewoon overheen. Kan misschien beter even aangepast voor de mensen die er niet bekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:41
charrel schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:51:
[...]

Klopt, maar dan rij je wel aan de andere kant van het water. Via de zuiddijk naar de oostdijk is lastig. De route gaat daar nu wel gewoon overheen. Kan misschien beter even aangepast voor de mensen die er niet bekend zijn.
Als ik de GPX er bij pak lijkt alles goed te gaan, de brug is gewoon open. Of bedoel je dat de parallelweg dicht is?

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

Rick-Jan

always connected

Vandaag dus een proefrit gemaakt op de Z900 en de GSXS 750! Eerst op de Z900 in Apeldoorn, en daarna binnendoor gereden naar Zwolle voor de GSXS. Allebei erg fijne motoren,de Z900 heeft merkbaar meer vermogen maar de Suzuki is ook zeker niet traag. Standaardgeluid van de Suzuki is al meer dan prima!

Z900

GSXS 750

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Frunz schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:01:
[...]

Als ik de GPX er bij pak lijkt alles goed te gaan, de brug is gewoon open. Of bedoel je dat de parallelweg dicht is?
De brug is wel open, de afslag naar de dijk is afgezet met een betonnen afzetting. Richting Alkmaar is geen afslag naar de dijk. Rechtdoor bij het stoplicht op de brug kan niet meer, alleen maar links naar Alkmaar of rechts naar Purmerend.

[ Voor 6% gewijzigd door charrel op 28-08-2019 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

bsmpower schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:40:

Mocht je nog wat willen weten over een Buell 1125CR, laat het maar horen, ik heb er al ruim 5 jaar een.
Ze zijn kennelijk onverwoestbaar zoals ik een aantal posts boven je al getypt had. :+

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Joepla schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:20:

[...]

oh apart, nooit gemerkt (heb iphone7) en zat ook op stuur van de twin dus incl. zand en ander gestuiter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bsmpower
  • Nu online
SpongeRob schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:38:
[...]
Mocht je nog wat willen weten over een Buell 1125CR, laat het maar horen, ik heb er al ruim 5 jaar een.
Ze zijn kennelijk onverwoestbaar zoals ik een aantal posts boven je al getypt had. :+
Je reed op dit model voor/tijdens je ongeluk? Misschien is dat ding dan wel te snel voor mij 😉. Sterkte met je herstel iig 💪🏻
Pagina: 1 ... 26 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.