Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.889 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Autsch @Pagman.....

Sterkte en een goed herstel gewenst d:)b

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Sterkte @Pagman! En erg balen van de motor, dat komt wel goed. Hopen dat jij er niks aan over houdt. Snel maar weer in het zadel. :)

@Tylen dankjewel! Zal zo even kijken. :)
Ben nog even aan het uitzoeken, want het lijkt erop dat ik dan ook naar 320mm schijven zou moeten.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:59

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Sterkte! @Pagman

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Joopieboy schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 13:16:
Sterkte @Pagman! En erg balen van de motor, dat komt wel goed. Hopen dat jij er niks aan over houdt. Snel maar weer in het zadel. :)

@Tylen dankjewel! Zal zo even kijken. :)
Ben nog even aan het uitzoeken, want het lijkt erop dat ik dan ook naar 320mm schijven zou moeten.
Luik pruijn had mijn ouwe set “gekregen” ;). En die heeft hele kleine busjes moeten draaien om het te laten passen. Zag er wel gaaf uit onder zo’n suzuki. Ik zal je even een screenshot sturen in facebook messenger.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44
Sterkte @Pagman! -O-

@DrivinUCrazy heb naar je geluisterd, even de motor naar de Eifel gestuurd! De groep met wie k op vakantie ben ging naar het drielandenpunt, dus daar nu lunchen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:41
Beterschap @Pagman! Natuurlijk k*t van de motor, maar gelukkig kom je er zelf zonder al te veel kleerscheuren vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:30
Beterschap @Pagman !!! Goed om te horen dat je er zelf relatief goed van af bent gekomen. Die motor komt wel weer goed. Tip, stap zo snel mogelijk weer op, dan kom je die mentale klap ook wel weer te boven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 13:34:
[...]

Luik pruijn had mijn ouwe set “gekregen” ;). En die heeft hele kleine busjes moeten draaien om het te laten passen. Zag er wel gaaf uit onder zo’n suzuki. Ik zal je even een screenshot sturen in facebook messenger.
Moto-Master zit niet ver bij 'm vandaan, die kunnen 'm daar vást wel even bij helpen :9

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 25-08-2019 15:14 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Veel beterschap @Pagman. gelukkig was je pa er bij. Zo te lezen was het een flinke klap

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:28
Succes en sterkte @Pagman

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 15:54
Tylen schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 13:34:
[...]

Hey das nog een oude bekende van toen ik bij een ONK moto3 team zat. Die heeft wel zoveel blokken opgeblazen toen.. Hij heeft hem wel direct nadat de nieuwe klauwen gemonteerd waren plat gelegd. Zal wel te hard remmen nu.

En beterschap @Pagman, balen!!

[ Voor 3% gewijzigd door etwintje op 25-08-2019 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:21

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Oei das balen @Pagman, beterschap gewenst.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

beterschap @Pagman .

vandaag een nieuw record, 2x gestoken door een wesp binnen 5 minuten _O- eerst kwam er 1 onder mijn jast en tshirt, dus gestopt om dat beest weg te halen en vervolgens bij het opzetten van de helm boven op mijn hoofd, was er dus 1 in de helm gekropen }:|

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sterkte @Pagman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:00

A13X

Dude

@Pagman beterschap!

Jij ook @Streepje!

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:13
@Pagman ook vanuit mij sterkte gewenst en “vier” ook een beetje dat je er genadig vanaf komt :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

etwintje schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 17:10:
[...]

Hey das nog een oude bekende van toen ik bij een ONK moto3 team zat. Die heeft wel zoveel blokken opgeblazen toen.. Hij heeft hem wel direct nadat de nieuwe klauwen gemonteerd waren plat gelegd. Zal wel te hard remmen nu.

En beterschap @Pagman, balen!!
Ja klopt. Highsider op midland tijdens voorrijden 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniperc
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Sterkte @Pagman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Net nog even een 28,6mm conisch stuur besteld en bijpassende risers. Nu nog even kijken of ik die gemonteerd krijg voor het weekend weg. 8)

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:55
@Pagman beterschap kerel. Zorg er inderdaad voor zo snel mogelijk weer in het zadel te zitten. Een vriendin van mij heeft vorig jaar een schuiver gemaakt. Door de winterstop heeft ze erna alleen niet zo veel kilometers meer kunnen maken. Dat merken we nu nog, ondanks dat ze echt prima kan rijden.

@NLDViane waar ben je geweest, en hoe was het?
Bij het drielandenpunt je motor goed in de gaten gehouden? Daar worden er wel meer "geleend" namelijk.

Zelf een dagje Luxemburg in geweest. Snelweg naar Maastricht, van de Nederlandse grens binnendoor naar weiswampach, ronde van iets meer dan 250 km die 280 werd door wat werkzaamheden*, binnendoor naar Aywaille, en dan weer snelweg naar huis.
Welgeteld 685 km volgens de GPS. De teller is nog wat optimistischer. :+
7:00 vertrokken, 21:00 uur weer thuis. Maar het is daar echt zo mooi. :)
Ik heb wel lamme benen nu, maar nog niet eens zadelpijn!

*: 3 keer aangegeven dat iets was afgesloten, en wij gaan toch kijken of we er langs kunnen. :+

In weiswampach stonden ze s avonds te laseren, maar gelukkig kregen we een seintje van een auto. Niet dat we zo hard reden, maar ze zijn daar niet mals!

Blijkbaar was er een treffen van zijspannen (zeker 80 stuks gezien, misschien wel meer) en een toerrit van oldtimer motoren. En met oldtimer bedoel ik niet uit de jaren 90, maar eerder uit de jaren 30-40-50. Wel gaaf om te zien!

Oh ja, bijna vergeten. Ook nog mijn motor plat gelegd. Bij een stop zet ik mijn voet neer, blijkbaar op steentjes. (Daarom noemen de Duitsers dat "rollsplitt"!) Mijn rechterbeen schoof in een keer weg, en toen werd de motor topzwaar. Schade: wat lak van de valbeugel af en twee kunststof dopjes op die valbeugel beschadigd. Morgen even de lakstift er over, nieuwe dopjes à 30 cent er in kloppen en je ziet er niks meer van. Thuis bleek ik wel een schaafwond op mijn linker onderbeen te hebben, maar ik snap nog steeds niet hoe dat gebeurd is. :? En ik voelde het ook thuis pas.

[ Voor 17% gewijzigd door DrivinUCrazy op 25-08-2019 23:57 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:36
Pfoe beterschap @Pagman! Gelukkig ben je er nog goed vanaf gekomen.

Sprak gisteren een gozer die zat op te scheppen hoe die even met 240 over de snelweg ging zonder bescherming. Als je dan al ziet wat 't gevolg is bij lagere snelheden met bescherming...

@tomtom verhaal. Ik heb de 410 en tot aan gisteren nooit problemen gehad mbt condens. Thuis in de schaduw route ingesteld, 2 minuten onderweg ineens een hele condens vlek onder het scherm. Ding heeft al weken binnen gelegen en is eigenlijk nog nooit in aanraking gekomen met water :/ gelukkig trok het na een paar minuten in de zon weer weg.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
aidanl schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 00:08:

Sprak gisteren een gozer die zat op te scheppen hoe die even met 240 over de snelweg ging zonder bescherming. Als je dan al ziet wat 't gevolg is bij lagere snelheden met bescherming...
Ik snap ook nooit hoe dat opscheppen nou werkt.... "kijk hoe weinig hersencellen ik heb"

8)7 Cool joh, verwijder jij jezelf even lekker uit de genenpool, krijg je van mij een darwin award.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:58
Misschien had hij haast om nieuwe kleding te halen. Hoe minder lang je onderweg bent, hoe veiliger. Toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 13:37
Pagman schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 13:11:
[...]
samen met mijn vader. En het scheelt inderdaad als je met een bekende bent. Was buiten een klein dorpje 20km van prüm in de middle of nowhere gevallen.

@Chakotay @Imo62 bedankt :) dat is inderdaad het belangrijkste.
motor is gelukkig goed verzekerd.
Prüm, da's inderdaad redelijk in the middle of nowhere. Je bent dan naar Bitburg gegaan neem ik aan?
Gelukkig kan je je verhaal hier vertellen! Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Ah dan had ik die vast voor me afgelopen zaterdagochtend. Kwam brullend naast m'n auto staan voor het verkeerslicht.

Korte broek, T-shirtje, hele dikke fiets. Nog net geen teenslippertjes. Erg plat door de bocht, tijdens invoegen snoeihard wheely-end over een meter of 200. Eerlijk is eerlijk: ik kon een glimlach niet onderdrukken, maar als dit mis gaat...

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 13:37
Ja, ik begrijp dat ook niet zo, zonder beschermende kleding rijden.
Prima dat je je zo gedraagd, maar als je valt en je schraapt 100 meter over het asfalt... :X
En dan vind het nog het vervelendst voor de mensen die het moeten zien. Die hebben er namelijk niet voor gekozen, de motorrijder kent de risico's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Sterkte met het herstel @Pagman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
SmurfLink schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 08:09:
[...]

Ik snap ook nooit hoe dat opscheppen nou werkt.... "kijk hoe weinig hersencellen ik heb"

8)7 Cool joh, verwijder jij jezelf even lekker uit de genenpool, krijg je van mij een darwin award.
Gisteren op de waterlandseweg had ik 3 van die figuren tegelijk waarvan er 1 wel netjes reed. Die andere zaten wheelies te trekken direct na de bocht 8)7 8)7

Zelf ga vanmiddag gewoon met alles aan en dan maar korte broek los mee :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44
@DrivinUCrazy rondje Ruhrsee gemaakt, van t Mariawald hebben ze nu alleen een 50-weg gemaakt :( had er ook even geen rekening mee gehouden dat het zondag was, er was redelijk wat traag rijdend verkeer. Desondanks wss wel een boete opgelopen, ze gingen 30 rijden waar je 50 mocht, dus ik er voorbij, kijk naar rechts om weer in te voegen, staat er een mobiele flitser...

Bij het drielandenpunt zijn we naar een restaurantje gereden, stonden nog een stuk of 15 motoren die toch wat aantrekkelijker waren dan de mijne. En tussen wat paaltjes doorgestoken zodat ie wat lastiger te pakken was :Y

Is ook wel een ideale plek om een motor te lenen, je rijdt zo in Duitsland en België

[ Voor 24% gewijzigd door NLDViane op 26-08-2019 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
SmurfLink schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 08:09:
[...]

Ik zie het als vrijwillige donoren! Alleen als huid-donor zullen ze misschien iets minder geschikt zijn :)
Joepla schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:26:
[...]

Ah dan had ik die vast voor me afgelopen zaterdagochtend. Kwam brullend naast m'n auto staan voor het verkeerslicht.

Korte broek, T-shirtje, hele dikke fiets. Nog net geen teenslippertjes. Erg plat door de bocht, tijdens invoegen snoeihard wheely-end over een meter of 200. Eerlijk is eerlijk: ik kon een glimlach niet onderdrukken, maar als dit mis gaat...
Volgens mij ging 't om zaterdag avond, maar met het mooie weer zullen er veel meer van dit soort idioten op de weg zijn geweest/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
aidanl schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:47:
[...]

Ik zie het als vrijwillige donoren! Alleen als huid-donor zullen ze misschien iets minder geschikt zijn :)

[...]
Mja er zal weinig van over zijn idd... en de hersenen wil je zeker niet doneren. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Vanochtend kwam ik er 1 tegen op een MP3 (of vergelijkbaar).

De bingo kaart was vol met bonuspunten
- T-Shirt, Check
- Korte Broek, Check
- Nektaasje, Check
- Teenslippers, Check
- Geen helm, Bonus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:27
@Rubman zijn er tegenwoordig ook al snorfiets-MP3s? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Chakotay schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:26:
@Rubman zijn er tegenwoordig ook al snorfiets-MP3s? :+
Dan had hij een verkeerd kenteken erop zitten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omg, ik kwam vanmorgen een motorrijder tegen op een Honda GL1200 Goldwing Aspencade. De schrik sloeg mij om het hart hoe deze motorrijder reed :X 8)7

- Bochten bijna stapvoets.
- Richting aanwijzer constant laten knipperen
- Over alles wat glad was heen rijden (witte strepen, putdeksels)
- Totaal verkeerde positie op de weg van uiterste rechterkant tot het midden.

Ik hoop van harte dat de beste man nog heelhuids op bestemming is aangekomen en snel wat opfris rijlessen neemt.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Bedankt iedereen, ben om 10:00 uur ontslagen uit het ziekenhuis en nu inmiddels weer thuis. Alles voelt nu wel een beetje stijfjes aan :P
Het is wel stom, zodra je bent gevallen en op de weg ligt is het eerste waar je aan denkt je motor ipv dat je zelf niks ernstigs hebt. Nu maar wachten tot de motor is gerepatrieerd en bij Goedhart is afgeleverd voor het schaderapport, Belangrijkste is dat die weer veilig de weg op kan het cosmetische gedeelte komt later wel. Volgend jaar maar niet naar de Dolemieten, en zoek ik het toch maar dichterbij op in de Harz of Sauer(kraut)land. Stomme haarspeltbochten met een elevatieverschil |:(
DrivinUCrazy schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 23:24:
@Pagman beterschap kerel. Zorg er inderdaad voor zo snel mogelijk weer in het zadel te zitten. Een vriendin van mij heeft vorig jaar een schuiver gemaakt. Door de winterstop heeft ze erna alleen niet zo veel kilometers meer kunnen maken. Dat merken we nu nog, ondanks dat ze echt prima kan rijden.
Dit is inderdaad belangrijk om door te rijden. Nu heb ik zelf ook al zo iets van had ik maar liever de provinciale wegen met snelle bochten en de snelweg genomen i.p.v. dat bergweggetje. En dat zit nu ook wel deels in mijn hoofd. Alles ging zaterdag super in Luxemburg lekker met een mooie snelheid van ongeveer 80km kunnen nemen. En de dag erop naar huis gaat het gewoon belabberd zoals op de andere weghelft komen en dan met 10-15km onderuitgaan tegen de vangrail 8)7
Pfoe beterschap @Pagman! Gelukkig ben je er nog goed vanaf gekomen.

Dat is gewoon natuurlijke selectie. Vandaag zag ik ze ook op de Autobahn lekker in korte broek en in T-shirt. Maar in het ziekenhuis was ik toch echt blij dat ik in volledig in pak op de motor zat en de enige schade een gaatje in mijn been is en wat blauwe plekken en stijve spieren.
Jolke schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:25:
[...]

Prüm, da's inderdaad redelijk in the middle of nowhere. Je bent dan naar Bitburg gegaan neem ik aan?
Gelukkig kan je je verhaal hier vertellen! Succes.
Nee, ik ben vertrokken vanuit Vianden richting Slenaken. Heb vrijdag t/m zondag rondgereden in Luxemburg, Eiffel en klein zwitserland. En vervolgens ergens rond het plaatsje Holnich onderuitgegaan op weg naar huis.Lust nu wel een Bitburger, het ziekenhuis voer bestaat uit brood met Ham en kaas en Koffie/thee met een appeltje voor de dorst als ontbijt en avondeten. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Pagman was je bij het omhoog (/omlaag) rijden in een steile haarspeldbocht omgevallen? Dat is inderdaad wel iets wat je een paar keer moet doen om er handig in te worden... Omhoog vind ik die dingen leuk, maar omlaag ben ik er minder fan van. Hopelijk krijg je snel het vertrouwen weer terug, dat spul is wat lastig te oefenen in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat gaat inderdaad nog wel eens fout. Of halverwege stilvallen, laten afslaan, en er achter komen dat de bodem (onder je voet) lager is dan je dacht. En dan lig je om. :+

Toch haal ik veel plezier uit dat technische stuurwerk.

@Pagman Naar welk ziekenhuis ben je dan gegaan?

[ Voor 10% gewijzigd door DrivinUCrazy op 26-08-2019 15:27 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:19:
Dat gaat inderdaad nog wel eens fout. Of halverwege stilvallen, laten afslaan, en er achter komen dat de bodem (onder je voet) lager is dan je dacht. En dan lig je om. :+

Toch haal ik veel plezier uit dat technische stuurwerk.

@Pagman Naar welk ziekenhuis ben je dan gegaan?
Dat is juist het leukste wat er is idd, en ook dat gaat helaas wel eens fout. :P

Was jij nog verder gegaan met je dash project?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:08:
Omg, ik kwam vanmorgen een motorrijder tegen op een Honda GL1200 Goldwing Aspencade. De schrik sloeg mij om het hart hoe deze motorrijder reed :X 8)7

- Bochten bijna stapvoets.
- Richting aanwijzer constant laten knipperen
- Over alles wat glad was heen rijden (witte strepen, putdeksels)
- Totaal verkeerde positie op de weg van uiterste rechterkant tot het midden.

Ik hoop van harte dat de beste man nog heelhuids op bestemming is aangekomen en snel wat opfris rijlessen neemt.
moet zeggen dat ik met dit weer ook niet echt bang ben voor witte strepen en putdeksels O-)

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Met zo'n Goldwing kan je ook bijna niet anders dan bochten stapvoets nemen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:14
Die compleet verkeerde positie op de weg vind ik soms ook wel opvallend. Lijkt wel alsof die mensen altijd fietsen en dan toch 2 keer per jaar even de motor pakken 'anders staat ie ook alleen maar stil'. Wordt je toch spontaan zelf zenuwachtig van als je er zelf achter zit. :/

@kevlar01, en compleet met bekerhouder hè :+

[ Voor 16% gewijzigd door Melkunie op 26-08-2019 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Volgens mij is het ook een kwestie van wat er aangeleerd is, of hoe lang je het papiertje al hebt. (vroeger was het niet zo streng :+)

Mijn leraar gaf aan midden van de strook of zorgen dat je ruimte aan je zijkant creëert. Ik hoorde ook al iemand zeggen rijd voor de bestuurderskant van de auto achter je, dan wordt je beter gezien.

Positie op de rijstrook is ook niet iets waar ze echt op letten bij examens geloof ik

[ Voor 9% gewijzigd door Rubman op 26-08-2019 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Mij is (in 2006/2007) links van het midden aangeleerd, wat overheen komt met voor de bestuurder. Dat doe ik inderdaad op enkelbaans wegen. In de spits op de snelweg hou ik op de linkerbaan liever rechts van het midden aan, zodat ik bij beginnende file / rare acties van mijn voorganger snel van baan kan wisselen of gaan beginnen met filteren.

Strepen / putdeksels / bitumen / etc ontwijken doe ik ook met dit weer, vooral bitumen kunnen bij hitte ook wel eens extra glad worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Chakotay op 26-08-2019 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
Ik heb twee instructeurs gehad, eerste wilde ook links van het midden (autobestuurdersplek). De tweede wilde het midden, ondanks dat hij aangaf dat het CBR het liefst links van het midden ziet. Zijn reden was dat ie aan z'n lessers merkte dat de meeste er te veel bewust mee bezig waren in plaats van gewoon lekker soepel rijden. Te ver rechts van het midden was echter nog wel not done :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Melkunie schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:43:
Die compleet verkeerde positie op de weg vind ik soms ook wel opvallend. Lijkt wel alsof die mensen altijd fietsen en dan toch 2 keer per jaar even de motor pakken 'anders staat ie ook alleen maar stil'. Wordt je toch spontaan zelf zenuwachtig van als je er zelf achter zit. :/

@kevlar01, en compleet met bekerhouder hè :+
_O-
Uberhaupt offroad gaan met zo'n motor.... 7(8)7
Ieder zijn ding natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Joopieboy schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:33:
[...]

Dat is juist het leukste wat er is idd, en ook dat gaat helaas wel eens fout. :P

Was jij nog verder gegaan met je dash project?
Mijn GPX logger? Nee. Dat wil zeggen, ik heb nu vakantie. Op een verregende dag kan ik best eens de resultaten op het sd kaartje gaan analyseren en me weer inleren in de software die ik ervan gebakken heb. Anders ga ik in de winter pas weer verder.

Daarna zie ik weer verder waar ik prioriteit aan geef. Waarschijnlijk wat bugs opsporen: wat extra code en logging toevoegen om dat mogelijk te maken.
Daarna de bluetooth toch maar eens gaan debuggen en aan de ontvanger werken, want er is een goede reden waarom ik niet zo vaak de logs uitlees. :+ Veel te veel werk.

Dit alles er van uitgaande dat er niets stuk is gegaan door trillingen of vocht. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
In 2018 heb ik het aangeleerd als Links van het midden en bij een vrachtwagen ga je terug naar rechts. En bij uitritten weer naar links. Op de snelweg is het ook links van het midden.
Chakotay schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:14:
@Pagman was je bij het omhoog (/omlaag) rijden in een steile haarspeldbocht omgevallen? Dat is inderdaad wel iets wat je een paar keer moet doen om er handig in te worden... Omhoog vind ik die dingen leuk, maar omlaag ben ik er minder fan van. Hopelijk krijg je snel het vertrouwen weer terug, dat spul is wat lastig te oefenen in NL.
Bij het omlaag rijden, ik had de juiste snelheid en versnelling en was ook optijd afgeremd op de motor. Omhoog kan soms tricky zijn als je de bocht veelste krap neemt.

@DrivinUCrazy Naar St. Joseph-Krankenhaus Prüm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bij omlaag rijden is het juist de truc om te zorgen dat je druk op je voorkant houdt. Geloof @DrivinUCrazy daar nog goed tekst en uitleg op kan geven, beter dan ik kan kan. :)

@DrivinUCrazy aha, dat snap ik idd. Ben wel benieuwd, mooi om te volgen! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik was de prijzen van banden zat, €380 bij de garage voor een setje Mitas E07 voor een 1200GS. Online zijn de banden €175.
Mooi banden apparaat hulpmiddel besteld, en voortaan dus voor de helft van de prijs zelf banden omleggen. Zo terugverdient.

Afbeeldingslocatie: https://max2h.com/media/image/cf/76/65/EVO2_001_600x600@2x.jpg

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Wie, ik? Zoiets weet ik eigenlijk niet uit te leggen, dat doe ik gewoon. Ik denk er ook niet echt over na. Sterker nog, dan gaat het fout.

Wel de positiebepaling op de weg bij haarspeldjes en zo, maar dat is eigenlijk:
- van te voren kijken of het vrij is en blijft
- ver naar buiten, gerust op de linker weghelft bij een bocht naar rechts
- insturen en (bocht naar rechts) binnen blijven
- niet kijken naar die vangrail of afgrond :+

Bocht naar links: wel doorkijken waar je heen wil als altijd, maar ook weer niet te ver: dan zoek je de middellijn op. Blijf alsjeblieft zo lang mogelijk buiten. Gisteren had ik ook weer zo'n rijder tegemoet die ik moest ontwijken, en dan zat ik op mijn weghelft zelfs al redelijk safe.

Ook dit is beter te leren door achter een ervaren rijder aan te gaan die het voordoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Dus we kunnen voortaan bij @_eLMo_ langs om de bandjes erop te laten leggen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:04
Ik moet waarschijnlijk na luxemburg aan de wissel, komt goed uit dus :+

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

_eLMo_ schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:10:
Ik was de prijzen van banden zat, €380 bij de garage voor een setje Mitas E07 voor een 1200GS. Online zijn de banden €175.
Mooi banden apparaat hulpmiddel besteld, en voortaan dus voor de helft van de prijs zelf banden omleggen. Zo terugverdient.

[Afbeelding]
Setje €380,- en online €175,- ??? Die 175 is per stuk of ook setje???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[Afbeelding]
Lol, jij gaat naar de motoport voor banden dan? :+

Mijn zaakje is een tientje of 2-3 duurder met een setje banden, laat dat nu de normale montageprijs zijn, en dan de verplichte bak koffie en een uurtje gezelligheid. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:31

charrel

Cortisol4life..

[Afbeelding]
Dat is toch voornamelijk om de banden van de velg te breken?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:23

Secsytime

Automagisch

Zojuist de boot naar Hull geboekt voor een brommerweekend in de Yorkshire Dales en Lake District :D *O* Zin in!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
@Secsytime wanneer ga je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Van 4 - 8 september, dus al redelijk snel!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:28
DrivinUCrazy schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:16:
Wie, ik? Zoiets weet ik eigenlijk niet uit te leggen, dat doe ik gewoon. Ik denk er ook niet echt over na. Sterker nog, dan gaat het fout.

Wel de positiebepaling op de weg bij haarspeldjes en zo, maar dat is eigenlijk:
- van te voren kijken of het vrij is en blijft
- ver naar buiten, gerust op de linker weghelft bij een bocht naar rechts
- insturen en (bocht naar rechts) binnen blijven
- niet kijken naar die vangrail of afgrond :+

Bocht naar links: wel doorkijken waar je heen wil als altijd, maar ook weer niet te ver: dan zoek je de middellijn op. Blijf alsjeblieft zo lang mogelijk buiten. Gisteren had ik ook weer zo'n rijder tegemoet die ik moest ontwijken, en dan zat ik op mijn weghelft zelfs al redelijk safe.

Ook dit is beter te leren door achter een ervaren rijder aan te gaan die het voordoet.
Haarspeld op:

En er weer terug af:

En ja ik maakte een schakel fout op de weg naar boven. Dacht hem in zijn 2 of 3 te tikken maar tikte hem in de valse vrij.

Maar zeker bergop de achterrem er lekker ophouden, wat gas er bij.
Eventueel de koppeling wat slippend als het heel krap wordt en je zo een bokkende 2 cilinder bij hebt.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Secsytime schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:39:
[...]

Van 4 - 8 september, dus al redelijk snel!
Ah oke, dus nog ruim voor de brexit in Oktober :) zat ook nog te kijken om sortgelijke rit te doen maar dan in oktober/begin november en met koekblik. Maar wacht nu eerst maar af wat er gebeurt met de Brexit voordat ik de boot boek.

Veel plezier dan alvast!

[ Voor 3% gewijzigd door aidanl op 26-08-2019 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Tylen schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:19:
[...]

Setje €380,- en online €175,- ??? Die 175 is per stuk of ook setje???
€380 is set banden + opleggen en balanceren
€175 is alleen banden thuisbezorgd.

@Rubman @Mitssz :+

Adventure banden in 1200GS maat zijn niet goedkoop.
Met dit apparaat kan je los drukken (bead braker), eraf draaien en erop draaien, en ik heb een apparaat om statisch te balanceren.
Bij elkaar ~400€ aan spullen (gereedschap), dus na ~2 bandenwissels (~1 jaar) terugverdient, en dan geld verdienen :)

[ Voor 25% gewijzigd door _eLMo_ op 26-08-2019 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

aidanl schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 17:15:
[...]

Ah oke, dus nog ruim voor de brexit in Oktober :) zat ook nog te kijken om sortgelijke rit te doen maar dan in oktober/begin november en met koekblik. Maar wacht nu eerst maar af wat er gebeurt met de Brexit voordat ik de boot boek.

Veel plezier dan alvast!
Ach joh, laat je niet gek maken door de Brexit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 21:23
_eLMo_ schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 17:25:
[...]

Met dit apparaat kan je los drukken (bead braker), eraf draaien en erop draaien, en ik heb een apparaat om statisch te balanceren.
Bij elkaar ~400€ aan spullen (gereedschap), dus na ~2 bandenwissels (~1 jaar) terugverdient, en dan geld verdienen :)
Toevallig vorige week een offerte gekregen van mijn garage voor dezelfde set banden, €287 inclusief montage. In dat geval voor een KTM 1090, volgens mij gewoon dezelfde bandenmaat als jouw GS. Waar heb jij een set voor €175 gevonden als ik vragen mag?

Overigens schijnen specifiek deze banden nog wel eens lastig te zijn om op en van de velg te krijgen, volgens mij vanwege de stijve zijwand van deze band.

[ Voor 4% gewijzigd door Imo62 op 26-08-2019 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

[...]

Kan mij echt niet voorstellen dat ze 205 euro rekenen voor omleggen en balanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tylen schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 18:03:
[...]

Kan mij echt niet voorstellen dat ze 205 euro rekenen voor omleggen en balanceren.
Vooral ook de extra marge op banden.

Omleggen en balanceren ga ik sowieso niet zelf doen. Vooral omdat ik wil dat het wiel op een apparaat wordt gebalanceerd en niet handmatig. Handmatig is het soms toch net niet. Ik haal de wielen er uit en bestel de banden online. Dan de wielen en banden achter in de auto en langs iemand die het voor 14 euro per wiel doet op zo'n apparaat. Veel goedkoper gaat het niet worden en beter ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Rubman schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:22:
Vanochtend kwam ik er 1 tegen op een MP3 (of vergelijkbaar).

De bingo kaart was vol met bonuspunten
- T-Shirt, Check
- Korte Broek, Check
- Nektaasje, Check
- Teenslippers, Check
- Geen helm, Bonus
t-shirt - check
korte broek - check
nektasje - check
teenslippers - nou ja het waren sandalen - check

OP DE SNELWEG - Bonus

8)7 pareltje van de middag. En meneer/mevrouw (idk, het had lang haar) vond het nuttig om voor mij op de linkerbaan te blijven rijden met 110-115... ja dan ga ik achter je blijven hangen. Ik heb dan wel het fatsoen om achter een motor wat meer afstand te houden, maar ik wil er wel langs als je er 130 mag. Ging ie eindelijk naar rechts, hele sloot auto's vol gas er langs met mij voorop... wat een figuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:04
Rotondes, wie houd er niet van. En met deze temperaturen plakt het ook allemaal erg goed (zowel het rubber aan het asfalt als de kleding aan je lijf).

Normaal is rechtsom mijn meest comfortabele bocht, vandaar dat ik ervan stond te kijken dat ik vandaag het linkerstepje schaafde:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Z8MRArh68ZKvYvwEDWEObzHn/full.jpg

Maar ik weet niet of er nog genoeg schaamrand over is dat ding echt goed bij te slijpen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6PRoUPdMMgCC40ZcdYxJeMk2/full.jpg

Geen idee waarom die foto er hier zo verrot uit ziet. In het fotoalbum ziet hij er wél normaal uit.

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 26-08-2019 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

PilatuS schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 18:08:
[...]

Omleggen en balanceren ga ik sowieso niet zelf doen. Vooral omdat ik wil dat het wiel op een apparaat wordt gebalanceerd en niet handmatig. Handmatig is het soms toch net niet. Ik haal de wielen er uit en bestel de banden online. Dan de wielen en banden achter in de auto en langs iemand die het voor 14 euro per wiel doet op zo'n apparaat. Veel goedkoper gaat het niet worden en beter ook niet.
Op circuit van €5,- tot €10,- per band ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 18:50:
Maar ik weet niet of er nog genoeg schaamrand over is dat ding echt goed bij te slijpen...

[Afbeelding]
Zelfs al zou je de hele rand er af rijden, is er nog ruimte over voor platter. Nou heb jij wel een ander soort band, maar het principe blijft hetzelfde.

Afbeeldingslocatie: https://kupasmotor.files.wordpress.com/2017/01/sudut-kemiringan-roda-perlu-dibatasi.jpg

Dus zelfs als je de volledige rand gebruikt kan je nog wat platter en dan nog heb je meer contact dan bij rechtdoor rijden. Nou zijn jouw banden niet echt gemaakt om heel plat mee te gaan, maar wat betreft de rand is er dus ruimte tot dat er geen schaamrand meer is en dan is er nog extra ruimte.

Als ik met mijn fiets iets van 40 graden hellingshoek doe dan ben ik de randen compleet kwijt, maar dan hou ik nog makkelijk 15 graden extra over.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 26-08-2019 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
PilatuS schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 18:59:
[...]

Zelfs al zou je de hele rand er af rijden, is er nog ruimte over voor platter. Nou heb jij wel een ander soort band, maar het principe blijft hetzelfde.

[Afbeelding]

Dus zelfs als je de volledige rand gebruikt kan je nog wat platter en dan nog heb je meer contact dan bij rechtdoor rijden. Nou zijn jouw banden niet echt gemaakt om heel plat mee te gaan, maar wat betreft de rand is er dus ruimte tot dat er geen schaamrand meer is en dan is er nog extra ruimte.

Als ik met mijn fiets iets van 40 graden hellingshoek doe dan ben ik de randen compleet kwijt, maar dan hou ik nog makkelijk 15 graden extra over.
Als ik breder dan 130 ga kom ik tegen de demper aan, dus da's geen optie. Maar goed om te weten, ik wist niet dat het zo werkte! Helaas kan ik er niet te gek mee doen, het zijn custom stepjes en de persoon die ze maakt heeft geen zin nog een batch op te lepelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 19:09:
[...]

Als ik breder dan 130 ga kom ik tegen de demper aan, dus da's geen optie. Maar goed om te weten, ik wist niet dat het zo werkte! Helaas kan ik er niet te gek mee doen, het zijn custom stepjes en de persoon die ze maakt heeft geen zin nog een batch op te lepelen.
Ik bedoelde niet eens hoe breed de band is, maar meer die noppen. Noppen zijn nou niet echt gemaakt om plat mee te gaan. Er ontbreekt toch aardig stukje band tegenover een sportband of slicks.

Edit: Verder hoe smaller de band is hoe moeilijker het is de randen er helemaal vanaf te rijden. Met een 190 is het zo gedaan, met een 130 of 140 eigenlijk onmogelijk. Zelfs gasten die racen met bijvoorbeeld 125 of 250cc's maar wel met banden die niet breed zijn, die rijden op het circuit de randen er niet eens af.

[ Voor 21% gewijzigd door PilatuS op 26-08-2019 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
PilatuS schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 19:11:
[...]

Ik bedoelde niet eens hoe breed de band is, maar meer die noppen. Noppen zijn nou niet echt gemaakt om plat mee te gaan. Er ontbreekt toch aardig stukje band tegenover een sportband of slicks.
Wij hebben een ander referentiekader :P voor mij zijn dit absolute asfaltbanden :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 19:14:
[...]
Wij hebben een ander referentiekader :P voor mij zijn dit absolute asfaltbanden :9.
Noppen geven je de optie om zowel op asfalt als offroad te rijden, maar noppen kan je nooit echt straatbanden noemen vind ik. Een band die gemaakt is voor alleen op straat geeft gewoon meer grip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
PilatuS schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 19:16:
[...]

Noppen geven je de optie om zowel op asfalt als offroad te rijden, maar noppen kan je nooit echt straatbanden noemen vind ik. Een band die gemaakt is voor alleen op straat geeft gewoon meer grip.
Uiteraard heb je hartstikke gelijk, maar ik rij ook onder nul, met heel slecht weer en soms een laag water. Ik heb met deze band hele goede ervaringen in al deze condities, en dan hoef ik niet elk seizoen van band te wisselen. Als ik er dan ook af en toe nog mee kan spelen zoals vandaag heb ik toch wel een briljante band gevonden vind ik. Kudos aan michelin.

De enige uitzondering is (echt) offroad, daarvoor heb ik een tweede set velgen met 20/80 noppen erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:44
PilatuS schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 19:11:
[...]

Edit: Verder hoe smaller de band is hoe moeilijker het is de randen er helemaal vanaf te rijden. Met een 190 is het zo gedaan, met een 130 of 140 eigenlijk onmogelijk. Zelfs gasten die racen met bijvoorbeeld 125 of 250cc's maar wel met banden die niet breed zijn, die rijden op het circuit de randen er niet eens af.
Lukt mij toch niet met m’n 180 hoor (ik ben dan ook geen snelheidsduivel) Al moet ik zeggen dat ik in de bocht toch net wat meer vertrouwen had met mijn vorige banden (dunlop nog iets die idioot snel op waren). Ze gleden voor mijn gevoel maar ik voelde wel iets.. dat heb ik met deze (Pirelli angel GT) amper..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
R0y. schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 19:29:
[...]

Lukt mij toch niet met m’n 180 hoor (ik ben dan ook geen snelheidsduivel) Al moet ik zeggen dat ik in de bocht toch net wat meer vertrouwen had met mijn vorige banden (dunlop nog iets die idioot snel op waren). Ze gleden voor mijn gevoel maar ik voelde wel iets.. dat heb ik met deze (Pirelli angel GT) amper..
Met een 180 kan je de rand er helemaal af krijgen, of je dat op straat ook zou moeten doen is een ander verhaal. Met een 130 is het onmogelijk die rand helemaal weg te krijgen.

Ik rij zelf dan met 190 en op straat hou ik zo'n 2cm over. Dat is ook wel het maximale wat ik prettig vind aanvoelen met kissing the mirror en verder blijven zitten. Dat laatste stukje er af rijden doe ik alleen op het circuit waar ik er goed naast ga hangen. Iets verzitten wil ik nog wel eens doen op straat, maar er echt naast gaan hangen niet. Hoe verder je er naast hangt hoe fijner het voelt als je platter gaat. Blijf je in het midden zitten voelt platter gaan voor mij in ieder geval minder fijn aan.

Uiteindelijk boeien die randen ook helemaal niets natuurlijk als je maar lekker en verantwoord aan het rijden bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:49

Fuelke

Forza Ferrari

Was het deze kerel? https://www.vrt.be/vrtnws...ippers-en-zonder-helm-op/ 8)7

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001

steveman

Comfortabel ten onder

@Pagman oef! Spoedig herstel gewenst!

Dus, PVI Lelystad heeft grotendeels nieuw asfalt, alle rechter bochten (klok mee) minus chicane en 90 graden knik. En ook het hele rechte stuk.

Da's dus best een flinke investering geweest... Dus hoop voor 2020 en verder?! Blijft m'n CBR nog wat langer op kenteken :+

Nieuwe asfalt was nog wel redelijk glad te noemen, er was echt nog maar amper op gereden. Zie ook verschil in bandenslijtage:

Oude asfalt linkerbocht:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y8GfyDv.png

En dan rechts:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sSeZJZp.png

Geeft wel erg af op de sliders ook :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W4zBOIj.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G43cMa6.png

Zijn dit nou de goede sliders uit de shop in Assen? Kan niet meer vinden wie die tipte, xos... noes?

Oh en ik ben zeeer content met m'n nieuwe rempomp! Vooral in die chicane erg diep er in durfen remmen nu :)

[ Voor 6% gewijzigd door steveman op 26-08-2019 23:45 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 19:29:
[...]

Uiteraard heb je hartstikke gelijk, maar ik rij ook onder nul, met heel slecht weer en soms een laag water. Ik heb met deze band hele goede ervaringen in al deze condities, en dan hoef ik niet elk seizoen van band te wisselen. Als ik er dan ook af en toe nog mee kan spelen zoals vandaag heb ik toch wel een briljante band gevonden vind ik. Kudos aan michelin.
Onder 0, laag water en slecht weer.. op asfalt? Dan is een échte straatband echt wel beter. Iedere band is een compromis: levensduur, grip, opwarmtijd, waterafvoer, lichtvoetigheid vs stabiliteit enz.

Nu voeg je er een extra factor aan toe, offroad capaciteit. Misschien zijn dat wel meerdere factoren, maar na 1 uurtje crossen (bij Motorhuis de Doelen, was gaaf!) heb ik dat nog niet geleerd :+

Anyway, extra factoren toevoegen aan een compromis maakt het niet makkelijker, integendeel. Ik denk dat je nog meer grip hebt, en vertrouwen krijgt, als je eens een echte, recente, straatband monteert, bijv Conti Roadattack3, vooral als je toch wielen wisselt als je offroad gaat.

Want ook ik rijd met onder 0, door storm en regen, weer en wind. En op tempo ook nog es (ook bij slscht weer). (Op een 260kg zware R1200RT met Conti Roadattack3 GT banden).
[...]

Pro-tip, ga gewoon langs de BMW dealer. Ze vragen ongeveer evenveel als de goedkoopste online bandenaanbieders. Montage zijn ze niet heel goedkoop in, maar ongeveer 4 tientjes incl uit- en inbouw van wiel vind ik ook weer niet zó duur. Mijn dealer (BMW Houtrust, Nootdorp) doet ook nooit moeilijk als ik zelf banden aanlever, hun leverancier heeft meestal geen Conti banden op voorraad.

Aan de andere kant: kudos voor zelf doen! :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
steveman schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 23:32:
Dus, PVI Lelystad heeft grotendeels nieuw asfalt, alle rechter bochten (klok mee) minus chicane en 90 graden knik. En ook het hele rechte stuk.

Da's dus best een flinke investering geweest... Dus hoop voor 2020 en verder?! Blijft m'n CBR nog wat langer op kenteken :+
Dat is vreemd om te horen. Al jaren zou het circuit gesloten worden, maar nu ineens nieuw asfalt ? Geen idee wat ze dan de komende jaren van plan zijn met het circuitje daar ? Het is geen Assen, maar het blijft een heerlijke plek om gewoon lekker een middag kneedowns te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

PilatuS schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 19:36:
[...]

Met een 180 kan je de rand er helemaal af krijgen, of je dat op straat ook zou moeten doen is een ander verhaal. Met een 130 is het onmogelijk die rand helemaal weg te krijgen.

Ik rij zelf dan met 190 en op straat hou ik zo'n 2cm over. Dat is ook wel het maximale wat ik prettig vind aanvoelen met kissing the mirror en verder blijven zitten. Dat laatste stukje er af rijden doe ik alleen op het circuit waar ik er goed naast ga hangen. Iets verzitten wil ik nog wel eens doen op straat, maar er echt naast gaan hangen niet. Hoe verder je er naast hangt hoe fijner het voelt als je platter gaat. Blijf je in het midden zitten voelt platter gaan voor mij in ieder geval minder fijn aan.

Uiteindelijk boeien die randen ook helemaal niets natuurlijk als je maar lekker en verantwoord aan het rijden bent :)
ik hou met een 130 1cm over @Bommes kan dat beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Accident schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 23:56:
[...]

ik hou met een 130 1cm over @Bommes kan dat beter?
Met een 130 achterband 1 cm aan rand overhouden ? Geen idee wat dan de spanning is of wat voor een soort band het is, maar ik heb foto's van banden gezien van mensen die mee doen aan 250cc racen en die hielden toch wel wat meer over dan 1cm.

Dit is mijn 120 voorband na een middagje circuit terwijl de 190 achterband geen randen meer over heeft. Dit is flink meer dan 1cm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HGydIFxnxNBJNWINifEpRlyf/full.jpg

Geen idee hoe je met een 130 band dan op 1cm uit kan komen op een normale manier ? Als ze dat zelfs op het circuit niet voor elkaar krijgen met 130/140/150 banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident

Accident

's Happen

de @Bommes zou toch een hint moeten zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zonder bepaalde smilies ga ik uit van dat wat je zegt klopt. Verkeerde aanname ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Aha, we hebben de tweede reactie terug van Tomtom:
Ik begrijp uit uw e-mail dat we de Rider als een waterdicht model hebben beschreven. We verwachten niet dat dit apparaat beschadigd kan worden door water. Als ik u was, zou ik hetzelfde hebben gedacht.
(Ik heb echt geen flauw idee wat ik met bovenstaande informatie zou moeten) :?

Vervolgens dat ze het heeft voorgelegd aan haar senior, en die gaf aan dat ze toch echt maar 10 euro korting kunnen geven op die reparatie van 105 euro.

Als reactie heb ik nu aangegeven dat we het er nu langzaam wel over eens zijn dat de garantieperiode die Tomtom aanhoudt voorbij is. Nieuwsgierig als ik ben, wil ik graag weten wat nu het probleem is, dus ik heb het ding open gemaakt. Zie foto. Het valt mij op dat er een afdichtringetje ontbreekt. Dit had nooit waterdicht kunnen zijn!
Met andere woorden, omdat ik toevallig wat langer geluk heb gehad dan iemand anders, moet ik een derde van de nieuwprijs betalen om het ding werkbaar te houden. Al kan ik er visjes in laten zwemmen, het toestel zou er niet kapot van gaan. Dat ik het ding vervolgens net zo goed weg kan gooien want niet bedienbaar, zou dan maar bijzaak zijn volgens tomtom. :?
Ik verwacht een véél beter voorstel van Tomtom. Die senior mag mij eventueel ook bellen.

En nu wacht ik weer af. Ja, ik ben een geduldig mens. ;)
Dikke kans dat ik weer een afwijzende reactie krijg, deze keer omdat ik het ding open heb gemaakt, maar "nee" had ik al. Ja kan ik misschien nog krijgen.
Ik heb de berichten over en weer overigens wel alvast lokaal opgeslagen, want die zitten bij Tomtom achter een login. Ik zie namelijk alvast een buitje hangen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident

Accident

's Happen

de brommer inkwestie is een Wesp 300

/edit

gewoon hier in Zoetermeer, geen circuit nodig O-)

[ Voor 46% gewijzigd door Accident op 27-08-2019 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Accident schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 00:17:
de brommer inkwestie is een Wesp 300

/edit

gewoon hier in Zoetermeer, geen circuit nodig O-)
Dan zullen die banden wel anders zijn gezien rijders het op het circuit met de knie aan de grond niet voor elkaar krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accident

Accident

's Happen

PilatuS schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 00:23:
[...]

Dan zullen die banden wel anders zijn gezien rijders het op het circuit met de knie aan de grond niet voor elkaar krijgen.
Geen idee of ze anders zijn, gok van wel hetsoort 2wielers is het immmers ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
noes schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 23:52:
[...]

Pro-tip, ga gewoon langs de BMW dealer. Ze vragen ongeveer evenveel als de goedkoopste online bandenaanbieders. Montage zijn ze niet heel goedkoop in, maar ongeveer 4 tientjes incl uit- en inbouw van wiel vind ik ook weer niet zó duur. Mijn dealer (BMW Houtrust, Nootdorp) doet ook nooit moeilijk als ik zelf banden aanlever, hun leverancier heeft meestal geen Conti banden op voorraad.

Aan de andere kant: kudos voor zelf doen! :Y
Ik kom al bij mijn BMW dealer sinds ik achterop kon bij pappie, maar die €380 komt daar vandaan ;)
Verschil tussen dealers dus.

[ Voor 38% gewijzigd door _eLMo_ op 27-08-2019 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:57
PilatuS schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 18:08:
[...]

Waarom liever met een apparaat? In de racesport wordt het nog allemaal met de hand gedaan, daar wordt toch echt alles er aan gedaan om het zo goed mogelijk te krijgen :)
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 00:17:
Aha, we hebben de tweede reactie terug van Tomtom:

[...]

(Ik heb echt geen flauw idee wat ik met bovenstaande informatie zou moeten) :?

Vervolgens dat ze het heeft voorgelegd aan haar senior, en die gaf aan dat ze toch echt maar 10 euro korting kunnen geven op die reparatie van 105 euro.

Als reactie heb ik nu aangegeven dat we het er nu langzaam wel over eens zijn dat de garantieperiode die Tomtom aanhoudt voorbij is. Nieuwsgierig als ik ben, wil ik graag weten wat nu het probleem is, dus ik heb het ding open gemaakt. Zie foto. Het valt mij op dat er een afdichtringetje ontbreekt. Dit had nooit waterdicht kunnen zijn!
Met andere woorden, omdat ik toevallig wat langer geluk heb gehad dan iemand anders, moet ik een derde van de nieuwprijs betalen om het ding werkbaar te houden. Al kan ik er visjes in laten zwemmen, het toestel zou er niet kapot van gaan. Dat ik het ding vervolgens net zo goed weg kan gooien want niet bedienbaar, zou dan maar bijzaak zijn volgens tomtom. :?
Ik verwacht een véél beter voorstel van Tomtom. Die senior mag mij eventueel ook bellen.

En nu wacht ik weer af. Ja, ik ben een geduldig mens. ;)
Dikke kans dat ik weer een afwijzende reactie krijg, deze keer omdat ik het ding open heb gemaakt, maar "nee" had ik al. Ja kan ik misschien nog krijgen.
Ik heb de berichten over en weer overigens wel alvast lokaal opgeslagen, want die zitten bij Tomtom achter een login. Ik zie namelijk alvast een buitje hangen. :P
Als de Rider het niet meer doet, lekker overstappen op de TomTom Go app. De 410 vond ik altijd veel te traag. Met de telefoon heb ik direct Flitsmeister en muziek e.d. erbij en berekeningen die 10x sneller worden uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Thoit schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:00:
[...]

Waarom liever met een apparaat? In de racesport wordt het nog allemaal met de hand gedaan, daar wordt toch echt alles er aan gedaan om het zo goed mogelijk te krijgen :)
Sterker nog. Soms (in almeria) wordt het helemaal niet gedaan. Merk je niets van tijdens het racen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Sowieso is het voornamelijk je velg die je balanceert (met TPMS/RDC tegenwoordig). Banden zijn tegenwoordig al heel netjes in balans vanuit de fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:31

charrel

Cortisol4life..

_eLMo_ schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:03:
Sowieso is het voornamelijk je velg die je balanceert (met TPMS/RDC tegenwoordig). Banden zijn tegenwoordig al heel netjes in balans vanuit de fabriek.
Mits goed gemonteerd, met het balans punt op de goede plek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
charrel schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:04:
[...]

Mits goed gemonteerd, met het balans punt op de goede plek ;)
Zeker, de stip of andere markering. Maar er zijn zelfs banden zonder stip tegenwoordig. (Michelin!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

* Rubman heel blij is met de nieuwe bandjes.

Stuurt weer lekker en de grip is ook duidelijk beter te voelen.

Alleen bedenk ik mij net dat ik niet gevraagd heb om haakse ventielen :'(, nog steeds gek dat dit niet standaard is bij motorfietsen gezien de onmogelijkheid om soms bij het ventiel te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Thoit schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:00:
[...]
Als de Rider het niet meer doet, lekker overstappen op de TomTom Go app. De 410 vond ik altijd veel te traag. Met de telefoon heb ik direct Flitsmeister en muziek e.d. erbij en berekeningen die 10x sneller worden uitgevoerd.
Heb jij ook last van lag bij de TomTomGo app? Bij mij loopt hij zowel in de auto als op de motor met een (paar) seconden achter. Heel irritant omdat je dan de afslag hebt gevonden maar de volgende (kort erachter liggende) afslag nog niet kan zien.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Rubman schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:11:
* Rubman heel blij is met de nieuwe bandjes.

Stuurt weer lekker en de grip is ook duidelijk beter te voelen.

Alleen bedenk ik mij net dat ik niet gevraagd heb om haakse ventielen :'(, nog steeds gek dat dit niet standaard is bij motorfietsen gezien de onmogelijkheid om soms bij het ventiel te komen.
Is dit nou zo anders per wiel/band ofzo? Ik heb d'r bij mijn fiets nou echt totaal geen moeite mee om erbij te komen met gewone ventielen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:57
Raym09 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:41:
[...]

Heb jij ook last van lag bij de TomTomGo app? Bij mij loopt hij zowel in de auto als op de motor met een (paar) seconden achter. Heel irritant omdat je dan de afslag hebt gevonden maar de volgende (kort erachter liggende) afslag nog niet kan zien.
Ja, bij meerdere zijstraten moet je even goed opletten welke je moet hebben omdat hij inderdaad een beetje achter hangt.

Wat ik vooral vervelend vind is dat ze een tijd geleden de uitspraak van rotondes hebben aangepast. Eerst was het bijv.: "ga rechts op de rotonde". En nu is het: "Ga de rotonde rond" 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

TomTom Go loopt hier ook net wat achter idd, vrij hinderlijk als je bij onbekende stukken rijdt.

@SmurfLink Achter gaat wel, maar voor met dubbele schijven moet ik echt een pomp hebben met een flexibele slang want die staven die je bij de meeste pompen hebt liggen gaan er maar wat lastig tussen.

Afbeeldingslocatie: https://www.datona.nl/media/catalog/product/cache/image/470x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/a/n/analoge-auto-motor-bandenpomp.png.
Deze zijn super, flexibel tot aan de ventiel

Afbeeldingslocatie: http://www.marenc.nl/wp-content/uploads/2018/10/bandenspanning%20checken%20benzinepomp-700x400.jpg
Dit zijn verschrikkingen, die krijg ik dus amper tussen de remschijven op het ventiel gedrukt.

Pagina: 1 ... 25 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.