Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 14:10
HTT-Thalan schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:35:
[...]

Ongerelateerd, maar mijn Sony helmetcam is níet waterdicht (alleen met de behuizing, maar die gebruik ik niet graag ivm gewicht en bulk), doch het ding heeft al menig onverwachte hóósbui en ook trips door sproeiers en doorwadingen overleefd. Zo kan het dus óók.

Ik ben bezig met het samenstellen van een backpacking gear list, nu bijna alle zaken vervangen/besteld zijn. Daarmee ga ik binnenkort mijn eerste motor-camp trip ondernemen. Eerst gewoon lekker dicht bij huis op een paalkampeerplek, om de boel te testen en waar nodig fine-tunen. Een hoop van die plekken zijn officieel alleen te voet bereikbaar, maar ik heb op veel plekken geen bordjes gezien.... :+.
Waarschijnlijk is de camera ip65 en met behuizing ip67.

ip 65 is dacht ik besproeing.
ip 67 is onder doompelen max 1 meter en bepaalde tijd.

Daarbij komt dat als er rubber keerringen of soms simpelweg lijm gebruikt wordt dat het met UV en tijd steeds minder wordt,

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 01:13

Destruction

(ex-)Automonteur

Zijn er nog photoshop helden hier, toevallig?

Volgend seizoen wil ik nieuwe banden voor de CBR, maar ik vraag me nu ook af of zwarte velgen niet veel mooier zouden staan..

Iemand die een poging kan en wil doen?

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Honda CBR600F '91 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Maegrim
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:58

Maegrim

Lokführer

an attempt was made :')

scheelt met poetsen iig :P

Maegrim wijzigde deze reactie 22-08-2019 16:39 (16%)

(ノಠ益ಠ)ノ彡 ┻━┻

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:10

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Maegrim schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:38:
an attempt was made :')

[Afbeelding]

scheelt met poetsen iig :P
Hoeveel edding stiften heb je daarvoor gebruikt?

"Four wheels will move the body. Only 2 wheels will move the soul".

• Shadow_Agent
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 22:20
ik zeg zwart!

Hoi :)

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 00:04

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23:05
Destruction schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:30:
Zijn er nog photoshop helden hier, toevallig?

Volgend seizoen wil ik nieuwe banden voor de CBR, maar ik vraag me nu ook af of zwarte velgen niet veel mooier zouden staan..

Iemand die een poging kan en wil doen?
[Afbeelding]
Met zwarte velgen wél blauwe rimstriping!

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:45

Rubman

Just as clear as a foggy night

Pfoeh, is wel altijd weer ff een smak geld.
2 nieuwe bandjes voor de Viffer €400,-

Maar ja dan kan ik wel veilig de herfst in rijden en tegenstelling tot de slicks die er nu onder zitten. Die zijn toch een ruime 10k mee gegaan.

Morgen afgeven in de ochtend, leenmotor mee en ergens in de middag weer ophalen.

Rubman wijzigde deze reactie 22-08-2019 18:09 (15%)

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• Peekster
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 10-09 11:24
Weet iemand een goed adres voor het laten spuiten van een helm? Heb momenteel een mat zwarte Schuberth C3 maar wil er iets anders op laten schilderen.

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Rubman schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 18:07:
Online bestellen, zelf de wielen er uit halen en laten momteren voor minder dan 15 euro per band ?

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Peekster schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 18:07:
Weet iemand een goed adres voor het laten spuiten van een helm? Heb momenteel een mat zwarte Schuberth C3 maar wil er iets anders op laten schilderen.
SL-Graphics in amersfoort.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Rubman

Rubman

PilatuS schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 18:14:
[...]

Online bestellen, zelf de wielen er uit halen en laten momteren voor minder dan 15 euro per band ?
Ja dan ben je misschien 70-100 euro minder kwijt. Maar dan heb ik wel de banden er zelf af moeten trekken, plus uitlaat. En de motor 1-2 dagen op een bok (die ik niet heb) staan.
Gezien ik geen garage of eigen parkeerplaats heb zal dat dan in de tuin moeten of op de openbare parkeerplaats achter. Hoewel die laatste redelijk afgesloten is zie ik dat niet zo zitten.

Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Rubman schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 19:22:
[...]

Ja dan ben je misschien 70-100 euro minder kwijt. Maar dan heb ik wel de banden er zelf af moeten trekken, plus uitlaat. En de motor 1-2 dagen op een bok (die ik niet heb) staan.
Gezien ik geen garage of eigen parkeerplaats heb zal dat dan in de tuin moeten of op de openbare parkeerplaats achter. Hoewel die laatste redelijk afgesloten is zie ik dat niet zo zitten.
Dan wordt het wat lastig inderdaad :)

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Rubman schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 19:22:
[...]

Uitlaat eraf bij bandjes wisselen????

Edit: VFR 800 ;). Inderdaad ja. Hahaha

Tylen wijzigde deze reactie 22-08-2019 20:31 (3%)

• Peekster
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 10-09 11:24
Tylen schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 19:12:
[...]

SL-Graphics in amersfoort.
Thanks. Ga ik bekijken.

Peekster wijzigde deze reactie 22-08-2019 20:49 (89%)

• charrel
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:54

charrel

@r1200r lc @hue addict

Rubman schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 18:07:

Maar ja dan kan ik wel veilig de herfst in rijden en tegenstelling tot de slicks die er nu onder zitten. Die zijn toch een ruime 10k mee gegaan.

Morgen afgeven in de ochtend, leenmotor mee en ergens in de middag weer ophalen.
Kon je er niet gewoon op wachten? NH motoren in Assendelft of asfparts in Purmerend zijn wel aanraders. Ook qua prijzen, Nico van nh-motoren is een prima kerel. Ook buiten de gestelde tijden, wel een man van weinig woorden ;)

• S4All
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
@Rubman & @Vuikie : vergeet mij niet!
Ziet er idd beter uit zo.

10:00 niet beter om te starten, met een uur pauze zijn wij dan klaar om 15:00. Lijkt mij een mooie tijd.
Kan eventueel ook nog wel een uurtje later, maar dan is de lunch niet mooi in het midden van de rit.

Die Mac Donalds is toch die bij Landsmeer?

S4All wijzigde deze reactie 23-08-2019 00:03 (8%)

• timmie271
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 21:38
@S4All Ik vind 9 uur wel prima. Dan kan ik daarna misschien even langs Lelystad bij de fam op de terugweg :P

Alle familie waar we langsrijden sla ik wel over anders duurt de rit veelste lang _O-

XBOX live: timmie271 add me for FM7 and other games :)

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 18:39

Chakotay

Lick here to continue

Zo, vanochtend onderweg naar het werk kwam ik aan de rand van Alphen een Kawa H2 SX tegen, daarmee opgereden tot Utrecht nadat hij me volgas voorbij kwam op de N11... Wat een geluid komt er uit zo'n ding zeg :9~ :9~

@Rubman dure bandjes, en waardeloos ontwerp van de VFR als de uitlaat eraf moet :P

@Lodo een dealer is met zo'n klusje waarschijnlijk redelijk snel klaar, maar van het geld wat je ermee uitspaart kan je waarschijnlijk wel een bokje kopen. Dat en een momentsleutel is sowieso wel handig om te hebben liggen als je meer zelf wil gaan doen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• PaRaDoX4
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 14:12

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Zijn er Mt-07 rijders die een aftermarket uitlaat hebben laten installeren?

Ik heb het nieuwe model uit eind 2018 maar ik vindt m een beetje te tam klinken. Ik ben niet op zoek naar een asociale uitlaat maar hij mag van mij wel iets meer "grommen".

Iemand tips?

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle-

• Vrijdag
Rubman schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:02:
[Afbeelding]

@Vuikie
@Chakotay
@charrel
@Crimsoon
@Imo62
@Maegrim
@Mitssz
@NLDViane <---- motor drager :+
@Pagman
@Peekster
@timmie271

Ik heb de route naar aanleiding van de tips van Rick (die gaat mee rijden of op een Panigale 1199 of op een Honda NSR Rothmans edition)
Alle rechte saaie N wegen zijn er nu uit, en de tijd is 4 uur, maar dan rijdt je als een oud wijf schijnt 8)

De GPX is hier te downloaden
Mits voldoende tankstations wil ik ook wel mee 😅

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Vrijdag ik zal op de Ducati gaan, die gaat ook maar zo'n 200km op een tank :P

• Vrijdag
Chakotay schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:13:
@Vrijdag ik zal op de Ducati gaan, die gaat ook maar zo'n 200km op een tank :P
Is nog altijd 60km meer dan ik voordat er stof uit mijn tank komt :+ :')

Mijn radius is 140km ;(

• JanPedaal
  • Registratie: november 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

@Vrijdag Gefeliciteerd!

Roodharigendag

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ach, de achterband zit maar aan één kant vast, dus je draait je achterwiel er zo af, net als een autovelg, zonder verder gedoe met achteras, ketting opnieuw stellen, etc. De einddemper loshalen is ook niet zo spannend.

• Vrijdag
😃😍😍😍

* Vrijdag gauw naar buiten gaat!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Meestal is de rest dan net zo snel rood als het haar. :P

• Jolke
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 23:10
En toen was ik een tochtje aan het maken door het Odewald gisteren en kwam ik dit tegen. Ik reed er om 6 uur langs. Daar had ik geen 20 minuten eerder moeten zijn, anders lag daar nu mijn motor. :X

https://www.morgenweb.de/...ad-_mediagalid,34691.html

• Mitssz
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 19-09 16:48
Señor Sjon schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:52:
Meestal is de rest dan net zo snel rood als het haar. :P
I can confirm 8)7

Canon 5D Mark III - Canon 5D Mark II - 50 1.8 STM - 85 1.8 - 24-105 4L - DJI Mavic Pro

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Señor Sjon schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:51:
Ach, de achterband zit maar aan één kant vast, dus je draait je achterwiel er zo af, net als een autovelg, zonder verder gedoe met achteras, ketting opnieuw stellen, etc. De einddemper loshalen is ook niet zo spannend.
Bij alle motoren zit hij maar vast aan één kant hoor ;).

En ketting opnieuw spannen hoeft niet bij bandje wisselen.

Tylen wijzigde deze reactie 23-08-2019 10:13 (7%)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Tylen alleen aan de achterkant? :+

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Ja. Want aan de voorkant heb je aan beide kanten nog die extra imbusjes ;).

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14:31

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

PaRaDoX4 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:00:
Zijn er Mt-07 rijders die een aftermarket uitlaat hebben laten installeren?

Ik heb het nieuwe model uit eind 2018 maar ik vindt m een beetje te tam klinken. Ik ben niet op zoek naar een asociale uitlaat maar hij mag van mij wel iets meer "grommen".

Iemand tips?
Ik heb de 2015 versie en hij is inderdaad stil. Zo stil dat het eigenlijk een klein beetje aan de rij-ervaring afdoet.

Toevallig heeft een kennis onlangs een Chinese-Acrapovic erop geschroeft. Ik weet niet of die qua volume vergelijkbaar is met de echte Acra, maar dit was echt te hard. Sowieso heeft de MT al een wat apart geluid, maar hiermee zou ik niet willen rijden. Mogelijk dat het met een originele versie met DB killer wel beter is.

Persoonlijk is de prijs van zo'n aftermarketuitlaat voor mij voorlopig echt te hoog.

Te koop: Yamaha XT660R 2011 - 17180 km

• aidanl
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 14:34
@PaRaDoX4 @Joepla
Er reed vanmorgen voor mij een MT07 (wel met het twin blok) met daaronder een echte Acra excl. DB killer. Dat gaf echt wel een prima geluid, zou het zeker niet als tam beschrijven. Al was die wel erg luid, kon m goed horen met oordoppen in, radio aan en op afstand :P

• timmie271
Jolke schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:53:
En toen was ik een tochtje aan het maken door het Odewald gisteren en kwam ik dit tegen. Ik reed er om 6 uur langs. Daar had ik geen 20 minuten eerder moeten zijn, anders lag daar nu mijn motor. :X

https://www.morgenweb.de/...ad-_mediagalid,34691.html
* timmie271 ziet foto 1 en ziet gelijk dat die M4 en motor zijn afgeschreven :X

Wel mooi kleurtje voor @Tylen :9

• Leviathius
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14:17
@Joepla @PaRaDoX4
Voor de MT-07 klinkt de (echte) akrapovic uitlaat het beste, heb ik zelf ook. Niet specifiek voor gekozen, zat al op de motor toen ik hem kocht. Veel mensen op het motor-forum topic gaan voor de Mivv uitlaten. Zijn vaak onder de 400€ te vinden en klinken ook goed zeggen ze. Rondrijden zonder db-killer op een MT-07 is gewoon asociaal en moet je niet doen, vooral niet met een china akrapovic 8)7. Heb zo'n china uitlaat op mijn MSX125 zitten en zonder killer is zelfs die asociaal luid (vanochtend getest naar het werk toe). Mét killer is het al kantje boord vind ik...

Ik ben echter heel voorzichtig aan het rondneuzen voor een andere motor dan de MT-07. Kan maar geen klik krijgen met de motor en dat is opzich wel prettig natuurlijk. Als ik mijn MT ga verkopen komen de uitlaat en HyperPro achter schokbreker los te koop. Zal het wel laten weten mocht het zo ver zijn :)

YouTube: MotorcycleGeek

• rheinen
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 16:58
Leviathius schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:33:
@Joepla @PaRaDoX4
Voor de MT-07 klinkt de (echte) akrapovic uitlaat het beste, heb ik zelf ook. Niet specifiek voor gekozen, zat al op de motor toen ik hem kocht. Veel mensen op het motor-forum topic gaan voor de Mivv uitlaten. Zijn vaak onder de 400€ te vinden en klinken ook goed zeggen ze. Rondrijden zonder db-killer op een MT-07 is gewoon asociaal en moet je niet doen, vooral niet met een china akrapovic 8)7. Heb zo'n china uitlaat op mijn MSX125 zitten en zonder killer is zelfs die asociaal luid (vanochtend getest naar het werk toe). Mét killer is het al kantje boord vind ik...
Zal wel wel schoppen zijn tegen menig Harley rijder maar gisteren tijdens het uitlaten van de hond in een woonwijk vertrok een Harley van huis. Nou die leek wel open pijpen te hebben. Wat een herrie en wat een malloot dat hij hiermee rondreed. En dan nog even tussengas geven indien er voetgangers in de buurt waren. Mag van mij direct een WOK-status krijgen :( !

• Leviathius
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14:17
rheinen schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:49:
[...]

Zal wel wel schoppen zijn tegen menig Harley rijder maar gisteren tijdens het uitlaten van de hond in een woonwijk vertrok een Harley van huis. Nou die leek wel open pijpen te hebben. Wat een herrie en wat een malloot dat hij hiermee rondreed. En dan nog even tussengas geven indien er voetgangers in de buurt waren. Mag van mij direct een WOK-status krijgen :( !
Laat me raden. Die Harley rijder had óf een leren gilletje aan en een pot helmpie met een grote witte baard, óf een ROOF Boxer helm met die rode puntjes en verder geen specifieke motor kleding? :+

YouTube: MotorcycleGeek

• rheinen
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 16:58
Leviathius schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:53:
[...]

Laat me raden. Die Harley rijder had óf een leren gilletje aan en een pot helmpie met een grote witte baard, óf een ROOF Boxer helm met die rode puntjes en verder geen specifieke motor kleding? :+
Het eerste ... maar dan zonder baard maar met blote armen idd.

• Vuikie
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17:44
Ha, volgende week zit ik de hele week in België(Hoogstraten) bij een klant, maar heb mijn gereedschap niet nodig. Alleen mijn laptop. Dus dat wordt de hele week op de motor! 8) *O*

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:10

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Vuikie schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:34:
Ha, volgende week zit ik de hele week in België(Hoogstraten) bij een klant, maar heb mijn gereedschap niet nodig. Alleen mijn laptop. Dus dat wordt de hele week op de motor! 8) *O*
Zo ziet bijna elke dag er voor mij uit 8).

En vandaag nog lekker weer ook:

"Four wheels will move the body. Only 2 wheels will move the soul".

• Reloader
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 15:18
Willen jullie me even helpen dit lijstje aan te vullen:

Motoren met een all-road karakter dus: Rechte zit, mogelijk om kilometers te vreten, opties voor koffers/bepakking en natuurlijk de mogelijkheid om wat modder/zandpaden etc te doorkruisen:

Transalp
Super Tenere
Africa Twin
BMW GS Serie
Varadero (?)
Triumph Tiger
BMW F650
Yamaha XT
Suzuki V-Strom
aprrilia Capo-Nord
KTM Super Adventure
Moto Guzzi V85 TT
Honda CB500X
KTM Adventure
KTM Rally
Ducati Multi-Strada
Moto Guzzi Stelvio
Yamaha XTZ (660 en 700)

Reloader wijzigde deze reactie 23-08-2019 17:20 (16%)

Ctrl+alt+Baksteendoorjescherm werkt altijd

• Guusjee
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 06-09 12:59

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Reloader schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:54:

Motoren met een all-road karakter dus: Rechte zit, mogelijk om kilometers te vreten, opties voor koffers/bepakking en natuurlijk de mogelijkheid om wat modder/zandpaden etc te doorkruisen:

Transalp
Super Tenere
Africa Twin
BMW GS Serie
Varadero (?)
Triumph Tiger
BMW F650
Yamaha XT
Suzuki V-Strom
aprrilia Capo-Nord
KTM 1290 Super Adventure?

• Reloader
Hoe kon ik die vergeten, toegevoegd

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Reloader Nog een paar motor-SUVs (vergelijkbaar met de Caponord, Tiger, GS e.d.: Moto Guzzi Stelvio, Ducati Multistrada

• Dryhte
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:43

Transalp
Super Tenere
Africa Twin
BMW GS Serie
Varadero (?)
Triumph Tiger
BMW F650
Yamaha XT
Suzuki V-Strom
aprrilia Capo-Nord
KTM Super Adventure
KTM Adventure
KTM Rally
Ducati Multi-Strada
Moto Guzzi Stelvio
Moto Guzzi V85 TT
Honda CB500X met Rally-Raid conversie (of zonder, en gewoon offroad banden)

• kevlar01
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

rheinen schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:49:
[...]

Moet altijd hier aan denken:

• Pagman
  • Laatst online: 21:59
Net aangekomen in het hotel in vianden na 259km lekker sturen door België Duitsland Luxemburg. De wegen in het Franstalige gedeelte van België zijn echt bagger had het gevoel dat ik eraf zou stuiteren. Stukje Duitsland was super prachtig asfalt. En in Luxemburg helemaal mijn hemel wat kun je daar lekker mooi rijden prachtig asfalt mooie bochten alleen weinig tankstations :/
Morgen weer een flink potje sturen de tracer doet het goed :P

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 18:32

ToolkiT

brit-tweaker

Transalp
Super Tenere
Africa Twin
BMW GS Serie
Varadero (?)
Triumph Tiger
BMW F650
Yamaha XT
Suzuki V-Strom
aprrilia Capo-Nord
KTM Super Adventure
Moto Guzzi V85 TT
Honda CB500X
KTM Adventure
KTM Rally
Ducati Multi-Strada
Moto Guzzi Stelvio
Moto Guzzi V7 Rough/ stornello

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Reloader
Pagman schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:23:
Net aangekomen in het hotel in vianden na 259km lekker sturen door België Duitsland Luxemburg. De wegen in het Franstalige gedeelte van België zijn echt bagger had het gevoel dat ik eraf zou stuiteren. Stukje Duitsland was super prachtig asfalt. En in Luxemburg helemaal mijn hemel wat kun je daar lekker mooi rijden prachtig asfalt mooie bochten alleen weinig tankstations :/
[Afbeelding]
lekker hoor, luxemburg is echt top ja alleen zo klein.

De CR121 is wel een leuke weg en de 364 rondom berdorf sowieso mullerthal en berdorf wel leuk qua rijden vond ik

• MichielK71
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 14:43
@Reloader De Yamaha XT660Z Tenere en de opvolger 700

• Dryhte
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:43
De wegen in het Franstalige gedeelte van België zijn echt bagger had het gevoel dat ik eraf zou stuiteren.
Be a man about it & beschouw het als offroad ervaring :+

• Rubman

Rubman

Twee nieuwe bandjes.

Nog even een weekje inrijden en dan is * Rubman klaar voor de NH rit van de 31ste.

• Maegrim

Maegrim

Lokführer

Möhnesee (y)

(ノಠ益ಠ)ノ彡 ┻━┻

• Vrijdag
Shit -O-

• Vuikie
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17:44

• Vrijdag
Lijkt me serieus geen slecht idee :9

• Pagman
Ze zullen er wel zijn maar op de route die wij reden ben ik er niet veel tegengekomen vanuit DE.

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 00:57

teacher

Moderator Consumentenelektronica

Dysgaf!

Luxemburg kenner: er zijn er echt genoeg. Luxemburg is piepklein, dus binnen 10 kilometer is er wel wat te vinden. Rondom Kautenbach is het magertjes.

Wise enough to play the fool

• Jolke
timmie271 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:20:
[...]

* timmie271 ziet foto 1 en ziet gelijk dat die M4 en motor zijn afgeschreven :X

Wel mooi kleurtje voor @Tylen :9
Yep, helaas voor de Duc 748 SoloPosto. Mooie machine.
Denk trouwens niet dat de motor bij dit ongeluk betrokken was; M4 neemt bocht te wijd, botst frontaal met busje die probeerde uit te wijken, maar dat was een vangrail. M4 blokkeert weg, motor neemt de bocht, ziet plots stilstaande auto en kan niets doen (schade linksachter aan M4).

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zo, even wat voorbereiding voor morgen gedaan.

Route binnendoor naar Luxemburg (Weiswampach) bij elkaar geklikt. Wel via grotere doorgaande wegen, maar alleen een klein bijna noodzakelijk stukje snelweg.
Een rondje luxemburg om ons een hele dag te kunnen vermaken.
Route terug naar Maastricht. Totaal 520km.

Dat betekent dat ik vandaag nog een paar dingen moet doen: vanwege de temperatuur morgen weer even het lage ruitje monteren. Vorige week wilde ik uit de wind en regen zitten en had ik die gewisseld.
De regenvoering uit mijn pak halen, want die ga ik morgen echt niet nodig hebben. Motor controleren (duh).
En vooral: de tomtom weer in elkaar zetten.
Vorige week was die een beetje nat geworden zeg maar. En met nat bedoel ik dat ik bijna goudvisjes erin kon laten zwemmen.

Het ding is 4 jaar oud, dus Tomtom zegt vrolijk dat ik hem voor 105 euro mag laten repareren. Oh wacht, uit coulance doen ze daar wel 10 euro van af! Of, ik mag een nieuwer model kopen (met dezelfde kwaliteit??) met 25% korting.
Ik kit deze wel dicht, en als ie dan weer vol loopt koop ik nog maar een ding: geen tomtom meer. :w

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20-09 08:26

Bommes

Capo del formaggio

Been there done that, got the fish..

Dit was in 2017 toen was het ding bijna een jaar oud.
Ik kreeg hem toen gratis omgeruild, dat duurde wel een eeuwigheid en uit eindelijk zo lang dat ik de verkopende zaak (waypoint) heb verzocht om een nieuwe uit hun voorraad. Die kreeg ik ook.
Service waypoint 100 punten, die van Tomtom not so much.

life is what happens to you while you're busy making other plans ~ Lennon

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als het nog alleen vlekken waren, dan kon ik er nog wat mee leven.
Maar het ding wordt gewoon onbruikbaar, omdat er een capacitief scherm in zit. Het registreert aanrakingen die er niet zijn, en de daadwerkelijke aanrakingen worden juist niet meer geregistreerd omdat ze niet meer boven de ruis uit komen.

Ik heb tijdens het rijden gewoon gezien dat er een andere route werd ingesteld omdat er toevallig een "aanraking" werd geregistreerd op een bepaald punt op het scherm. De zoomfunctie werd geactiveerd waardoor ik de hele route op het scherm zag, samen met de rest van Europa. En dat opnieuw, en opnieuw, en opnieuw, en opnieuw.

Ik heb Tomtom letterlijk gevraagd waarom ik een derde van de nieuwprijs moet betalen om het ding überhaupt werkend te krijgen terwijl het een bekend probleem is. En áls ik al nog eens zo veel geld uit geef aan een motornavigatie, iets met waterdicht en zo, waarom ik dan geen Garmin zou kopen.
De reactie zal wel zijn dat ze niks meer voor me kunnen betekenen. Ach ja.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Bij was de vlek ook genoeg om te zorgen dat het ding niet meer werkte en net als bij jou "aanrakingen" registreerde.
Overigens was het naar buiten toe een heel stuk meer waterdicht, het heeft nog 2 weken in de volle zon achter de voorruit van onze camper geduurd voordat de vlekken allemaal van het scherm waren.

Je hebt overigens helemaal gelijk hoor, ik vind het van de zotte dat je dik 400 euro betaald voor een kastje, wat intern het zelfde is als elke andere tomtom maar dat kastje is dan trillings bestendig en bovenal waterdicht, toch niet waterdicht blijkt te zijn.
En dan heb je als bedrijf ook nog het gebrek aan fatsoen om dit gewoon netjes op te lossen als het apparaat wat ouder is.
BAH echt slecht.

Om nog maar niet te spreken over het feit dat nu een paar jaar later het ding zo zwaar verouderd is het bijna niet meer te gebruiken is.
Dat het zo traag reageert dat ik na een rotonde al weer terug in zijn 4 zit, 100km per uur rijd en 2 kilometer verder ben en op mijn tomtom scherm nog te zien krijg dat ik de 3de afslag rechts moet nemen..
Mijn oude smartphone van zeker 10 jaar oud is nog perfect bruikbaar als navigatie apparaat, gewoon met voor 20 tientjes gekochte Osmand en elke willekeurige GPX route.

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Hoe kan het dat je tomtom trager word na die tijd dan? Hij is toch nog net zo snel als toen hij nieuw was?

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat komt doordat de software grotendeels op auto's is afgestemd. Een motor neemt rotondes veel vlotter, dus de aanwijzing komt inderdaad te laat. Daarnaast komen er wel software updates, die het ding ook veel trager hebben gemaakt. (En die updates waren echt nodig om de originele bugs eruit te halen!)

Het wordt nog leuker. Ik heb de tomtom open gemaakt, de garantie is er immers af. Wat schetst mijn verbazing: ik heb niet alleen mijn twijfels bij de pakking rondom (joh), maar nog interessanter: er zitten 4 schroefjes in om het ding in elkaar te houden. Bij 3 van die 4 schroefjes zit er een kleine blauwe pakking. En bij de 4e ontbreekt die volledig. Uiteraard even netjes een foto van gemaakt die ik na de volgende reactie van tomtom ook nog wel even met ze wil delen.

Foto uploaden werkt niet vanaf telefoon, maar die houden jullie van me tegoed!
Zo dan:

DrivinUCrazy wijzigde deze reactie 24-08-2019 15:14 (23%)

• Vrijdag
Tylen schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:49:
Hoe kan het dat je tomtom trager word na die tijd dan? Hij is toch nog net zo snel als toen hij nieuw was?
Mijn oude auto-domdom had dat ook. Na een tijd was dat ding zo ontiegelijk traag dat ik me serieus afvroeg wat voor bloatware en vreemde software er met die kaart updates meekwam.

Dus kocht ik maar een nieuwe. Precies wat ze willen denk ik.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Firmware updates en niet zo weinig ook.
Mijn "oude" TomTom draait nu op de zelfde firmware als de nieuwere maar die hebben wel een snellere processor en meer geheugen.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Op zich is het goed dat er updates worden gedaan. Alleen jammer dat een deel van die updates ook echt nodig waren voor de bruikbaarheid van het ding.

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Nou.. ik heb een Tomtom bij m'n leasebak gekregen... en na 2,5 jaar is dat ding toch echt VEUL trager dan toen ik 'm kreeg... weet niet hoe ie het doet, zo vaak is ie niet gebruikt... maar ik weet wel dat ik er nooit meer een neem. Volgende auto lekker een telefoonhouder erbij.

• darkkingll
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 19-09 22:08
Ik heb mijn vaders Rider 410 geleend voor de vakantie naar Wales, maar ook bij die was 1 regenbuitje voldoende om condens achter het scherm te laten ontstaan.. 8)7

Gisteren op een Huskie Svartpilen 701 gereden in .DE.. Wat een gaaf ding! :D Heerlijke 1 cilinder, meer dan voldoende vermogen en een top geluid.. Zitcomfort was wel maar meh.

darkkingll wijzigde deze reactie 24-08-2019 16:21 (16%)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ben ik nou de enige die al een paar jaar een TomTom Rider 400 dagelijks gebruik door weer en wind zonder issues? :P

• Vrijdag
darkkingll schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:21:

Gisteren op een Huskie Svartpilen 701 gereden in .DE.. Wat een gaaf ding! :D Heerlijke 1 cilinder, meer dan voldoende vermogen en een top geluid.. Zitcomfort was wel maar meh.
:9~ Pics? :9

• timmie271
Chakotay schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:56:
Ben ik nou de enige die al een paar jaar een TomTom Rider 400 dagelijks gebruik door weer en wind zonder issues? :P
Hier gewoon een S9+ als navi :z

• Pagman
Chakotay schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:56:
De 500 doet het ook prima in weer en wind :D

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14:31

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Wat betreft trage Tomtoms: Zoals bijna alle devices, is de software niet perfect en blijft er nog wel eens ergens iets hangen (geheugen dat niet meer vrijgegeven wordt bv).

Een reset wil dan nog wel eens helpen. Bij Instellingen->Factory Reset of (liever nog) de hard-reset, het knopje dat je met een speld oid moet indrukken. Je waypoints e.d. ben je dan uiteraard kwijt!

Te koop: Yamaha XT660R 2011 - 17180 km

• darkkingll
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 19-09 22:08

• Maegrim

Maegrim

Lokführer

Iemand in het topic die hier een stokje Nutella bij kan shoppen? :P

(ノಠ益ಠ)ノ彡 ┻━┻

• R0y.
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22:55
Vrijdag schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:18:
[...]

Lijkt me serieus geen slecht idee :9

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:50
Maegrim schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 18:06:
Iemand in het topic die hier een stokje Nutella bij kan shoppen? :P

[Afbeelding]
_/-\o_ ik moest lachen...

Street triple altijd +1 jij hebt een Rx zo te zien ?

wd200 wijzigde deze reactie 24-08-2019 20:46 (4%)

MacBook air 11"; iPad air; iphone 7

• NLDViane
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:39
Stripeltje maar me op pad genomen naar zuid Limburg, heb de jongens de auto meegegeven die kant op. Morgen maar eens een kort rondje Valkenburg doen oOo

Wel fijn, kon de tas achterin gooien, klein tanktasje met wat drinken en eten mee en klaar :Y

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@NLDViane Dit meen ik serieus als Zuid-Limburger: blijf daar weg, met de motor is daar niets te beleven. Alles 60 km/h, met het voorspelde weer heb je alleen maar wielrenners... Ga de grens over als je toch al zo dichtbij bent.

@Joepla als je je routes en POIs ook in mydrive zet, worden die ook netjes terug gesynchroniseerd na een reset. Dat hebben ze dan wel weer voor elkaar.

• Vrijdag
Ik heb geen trekhaak ;(

Nuja, niet op mijn motor tenminste.

• Jolke
[Afbeelding]
Let wel op in Luxemburg, daar zijn de bekeuringen voor te hard rijden niet mals. 90 euro voor 1 km/u te hard... ;w
teacher schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:58:
Luxemburg kenner: er zijn er echt genoeg. Luxemburg is piepklein, dus binnen 10 kilometer is er wel wat te vinden. Rondom Kautenbach is het magertjes.
Je moet het wel erg slecht mikken met tanken als je daar zonder benzine komt te zitten. Maar idd noordoosten van de Oesling is minder bedeeld met tankstations.

Jolke wijzigde deze reactie 25-08-2019 07:48 (22%)

• R0y.
Vrijdag schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 01:08:
[...]
Ik heb geen trekhaak ;(

Nuja, niet op mijn motor tenminste.
Ducktape en tayreps. Die heb je toch standaard wel mee als je op hotel gaat :9

• lolgast
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 20-09 12:00
R0y. schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 09:12:
[...]

Ducktape en tayreps. Die heb je toch standaard wel mee als je op hotel gaat :9
:D

Het zijn overigens tie-wraps ;)

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 19-09 18:02
kneusteun schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 08:45:
[...]

Zijn edits worden steeds beter, echt tof hoe dat kanaal ontwikkeld. deze en 44teeth zijn toch wel de tofste kanalen momenteel voor mij.

*knip
Helemaal mee eens, super toffe gast ook die goed en leuk kan uitleggen. Moet zeggen die video iedereen wel weer zin geeft om te rijden. :+ En die KTM is erg tof. :)

@lolgast ligt eraan welke fabrikant:
http://www.tnb.com/pub/en/brands/ty-rap

Thomas en Betts heeft de naam Ty-Rap vast laten leggen. :)

Joopieboy wijzigde deze reactie 25-08-2019 10:59 (14%)

• Vrijdag
Joopieboy schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 10:57:
[...]

Helemaal mee eens, super toffe gast ook die goed en leuk kan uitleggen. Moet zeggen die video iedereen wel weer zin geeft om te rijden. :+ En die KTM is erg tof. :)

@lolgast ligt eraan welke fabrikant:
http://www.tnb.com/pub/en/brands/ty-rap

Thomas en Betts heeft de naam Ty-Rap vast laten leggen. :)
Bij ty-rap denk ik aan een heel slecht hip-hop nummer :')

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

@Joopieboy op vleesboek staat nog setje r6 remklauwen voor €100,- kan je niet taggen in die groep wat van die ben je niet lid.

• Pagman
Ik kan helaas niet bij de rit zijn. Ben zojuist gevallen in de bocht en lig nu in het ziekenhuis in Duitsland. De motor is kapot gelukkig volledige kleding aan anders was het erger. Alleen raar dat je hier 24 uur moet blijven

• R0y.
Pagman schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 12:41:
Ik kan helaas niet bij de rit zijn. Ben zojuist gevallen in de bocht en lig nu in het ziekenhuis in Duitsland. De motor is kapot gelukkig volledige kleding aan anders was het erger. Alleen raar dat je hier 24 uur moet blijven
Pff beterschap. Heb je ergens last of is het puur ter observatie?

• Pagman
R0y. schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 12:44:
[...]

Pff beterschap. Heb je ergens last of is het puur ter observatie?
Er zat een gaatje in mijn been, ondanks dat ik kevlar schoenen en kevlar jeans droeg. Beetje stijve nek en toch wel een mentale klap opgelopen. De 24 uur is ter observatie.

• R0y.
Pagman schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 12:56:
[...]

Er zat een gaatje in mijn been, ondanks dat ik kevlar schoenen en kevlar jeans droeg. Beetje stijve nek en toch wel een mentale klap opgelopen. De 24 uur is ter observatie.
Sterkte in dat geval! Was je alleen of met een groep oid? Niet dat dat je leed minder maakt maar ik kan mij voorstellen dat het toch helpt om vrienden rond je te hebben op zo'n moment.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Sterkte @Pagman!

• Imo62
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 00:22
Beterschap @Pagman ! Het ongeluk zit soms in een (te) klein hoekje. Erg zonde van de motor, maar het belangrijkste is dat je er zelf relatief goed vanaf bent gekomen.

• Pagman
R0y. schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 12:59:
[...]

Sterkte in dat geval! Was je alleen of met een groep oid? Niet dat dat je leed minder maakt maar ik kan mij voorstellen dat het toch helpt om vrienden rond je te hebben op zo'n moment.
samen met mijn vader. En het scheelt inderdaad als je met een bekende bent. Was buiten een klein dorpje 20km van prüm in de middle of nowhere gevallen.

@Chakotay @Imo62 bedankt :) dat is inderdaad het belangrijkste.
motor is gelukkig goed verzekerd.

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Pagman schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 12:56:
[...]

Beterschap!!

Helaas van / voor de motor, maar goed dat je hier zelf nog gewoon komt melden dat er wat gebeurd is (y)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Sterkte!

K46/S1000RR, K26/R1200RT, E61/550i

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Ai, beterschap @Pagman. Dat is flink balen zeg.

• Vrijdag
:-( Jemig, sterkte en beterschap :/

Gelukkig dat je hier zelf er een berichtje van kan plaatsen!
Pagina: 1 ... 24 ... 37 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True