Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.861 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 14:31
Rubman schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 07:51:
Ik ben even aan het inlezen geslagen over voor het repareren van mijn voorkuip.

Nu kom je wat verschillende technieken tegen zoals Lego oplossen in aceton en daarmee insmeren om zo de scheuren te fixen.
Tweede optie is alles mooi tegen elkaar te leggen en dan met bakpoeder en secondelijm aan de gang, bakpoeder op/in de scheur gooien en dan met secondelijm de boel aan elkaar laten plakken.

Voor deze opties moet ik wel ergens ruimte creëren om de hele kuip mooi te positioneren en te laten drogen. Hierna zal de hele boel om het echt knap te maken weer gespoten moeten worden. Kosten hiervan ??? maar de reparatie very cheap.

Derde optie is een aftermarket topkuip erop knallen, maar dan zit je altijd weer met pasvorm, kosten ~€175,- tot €200,-
Wat zouden jullie doen?
Mijn ervaring is dat het samensmelten met een oude soldeerbout de enige manier is die wel duurzaam is.
Je moet stookjes ABS (lego, of iets anders) in de scheur smelten om daarna het overtollige ingesmolten ABS eraf te schuren. Voordeel is dat de de ABS kuip met ABS materiaal gelast wordt en er een stevige verbinding krijgt die mogelijk zelfs steviger is dan het originele deel.
Enige nadeel: het stinkt een beetje met het ABS lassen :P
aidanl schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:20:
Het grootste probleem bij de Sena spul blijft naar mijn mening de waterdichtheid. Dat is hij gewoon niet, hij is spatwater dicht. Dat is prima als je veel rijd in warme landen waar het minimaal regent, maar in een land als NL verwacht ik toch wel van dit soort spul dat het water dicht is. Toen ik op de motorbeurs een verkoper van Sena is vroeg wat ik dan moet doen als t regent: "Dan moet je hem er maar af halen". Dat is niet waar ik hem voor koop...

Van mijn 20S beginnen de gouden contact eilandjes aan de onderkant van de unit ook al aardig kapot te gaan. Dit resulteert er in dat af en toe geluid weg valt of andere mij ineens niet meer horen. Ook tijdens groeps comm waarbij ik hem geinitieerd hebt hoor je enorm veel gekraak. Omdat hij nu buiten de garantie viel gaf Sena aan dat ik dan maar een hele nieuwe unit moet kopen. Heb nu het dilema dat veel vrienden met Sena rijden dus een nieuwe Sena zou dan handig zijn (ik wil dus ook niet dat gezeik dat hij niet verbind o.i.d.) maar tegelijkertijd ben ik voor de hoeveelheid geld wat je er voor neerlegt ook niet echt blij met de kwaliteit.

Verder zijn Sena's kwa geluid en communicatie echt perfect. Alleen de kwaliteit van de hardware zelf doet dus afbreuk van de gehele ervaring.
Waterdichtheid is idd een issue. Mijn 10R is tweemaal verzopen en die kan je dus niet van je helm afhalen :( accu gaat nu sneller leeg een laad LED werkt niet meer |:(
Zit er wel eens aan te denken om de werkende 10R van mijn wederhelft eruit te halen en te harsen/ingieten sealen

[ Voor 38% gewijzigd door SniperGuy op 20-08-2019 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:18

Destruction

(ex-)Automonteur

Chakotay schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 08:30:
@Destruction goed bezig om juist dan te gaan rijden, beetje vertrouwen terug proberen te krijgen is altijd goed :)

Ik heb eigenlijk de hele tijd rondgereden met continue de vraag "waar is de grip?" in m'n hoofd. De oude banden op de CBR zullen daar niet aan bijdragen gok ik, bij warm/droog weer warmen ze nog vrij snel op maar in de regen duurde dit wel een stuk langer had ik het idee.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

ik heb een jaar een sena 10S gehad en nu sinds een maand of 2 een cardo freecom 4+, Als ik ze vergelijk met elkaar vond ik de Sena beter aangezien die sneller connect met de telefoon waar het bij de cardo soms wel 30 seconden tot een minuut duurt tot hij verbonden is met mijn telefoon.

Voordeel van de cardo vind ik dan weer dat hij klein en plat is en waterdicht en het geluid met de JBL speakers is wel een stukje beter

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44
Net nieuwe speakers in m'n helm gebouwd, de vorige hadden het na dik 2 jaar en een goede 20.000km begeven (kabelbreuk). Heb een Uclear Amp Go, nu met Pulse Pro speakers i.p.v. de standaard, dat maakt wel verschil qua geluid zeg... Verbinden doet ie ook snel, voor de bediening van voice control en bellen onderweg moet je alleen wel een boekwerk aan combinaties uit je hoofd leren :') Ding heeft maar 3 knoppen, dus je activeert makkelijk de verkeerde functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
PDF op je telefoon helpt om niet alles te hoeven leren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:40
Heb wel vaker horror verhalen gehoord over de Sena units maar ik ben vooralsnog tevreden met mijn 20S die ik destijds voor 200€ van marktplaats had geplukt (dual set, zo goed als nieuw). Die zijn nu zo 3 jaar in gebruik bij mij.

Ik haal de unit er zo min mogelijk af waardoor die contactpunten minder snel slijten. Daarnaast vaak genoeg door hoosbuien mee gereden en afgespoeld met de douchekop zonder problemen. Geen teken van oxidatie en alles werkt nog prima naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:44
@SniperGuy Sena heeft de handleiding in de app zitten ;) Diezelfde app gebruik je voor het aanpassen van wat instellingen en bijvoorbeeld de snelmenu's voor bellen/FM radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
lolgast schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:33:
@SniperGuy Sena heeft de handleiding in de app zitten ;) Diezelfde app gebruik je voor het aanpassen van wat instellingen en bijvoorbeeld de snelmenu's voor bellen/FM radio
Mijn 10R heeft dat niet (FM/snelbellen) de app heeft voor dat model voor mij geen echte meerwaarde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
lolgast schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:33:
Klopt ja, maar wie wil nu tijdens het motorrijden even stoppen, handschoenen uit en in de app naar een pdf zitten turen? Dan laat ik het wel - met als gevolg dat mijn sena voor mij hetzelfde betekent als de goedkoopste bluetooth set. Meer kan ik er niet mee (want ik vergeet het uit te zoeken en van buiten te leren als ik het niet nodig heb, en als ik het wel 'nodig' heb - lees: kan gebruiken - vind ik het teveel gedoe om het uit te zoeken)

nah, volgende keer een goedkoop setje voor mij :)

RDS radio bijvoorbeeld, zou erop moeten zitten, maar als ik 30km verder ben verliest hij zijn station, dus ik luister geen radio meer op de Sena ;) (trouwens mocht iemand dit wel gevonden hebben, ik houd me aanbevolen voor een fix)

Ik mag dan tweaker zijn op sommige gebieden, ik heb geen zin on veel tijd in mijn headset te steken.

[ Voor 5% gewijzigd door Dryhte op 20-08-2019 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
Dryhte schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:40:
[...]

RDS radio bijvoorbeeld, zou erop moeten zitten, maar als ik 30km verder ben verliest hij zijn station, dus ik luister geen radio meer op de Sena ;) (trouwens mocht iemand dit wel gevonden hebben, ik houd me aanbevolen voor een fix)

Ik mag dan tweaker zijn op sommige gebieden, ik heb geen zin on veel tijd in mijn headset te steken.
Is er geen optie voor AF (alternative frequency, of auto-frequency)? Als je dit in de auto uitzet blijft ie op de laatst ingestelde frequentie staan, anders pakt ie een frequentie met beter signaal (uiteraard voor die zender)

Tussen Zwolle en Harderwijk zie ik de radio namelijk regelmatig verspringen van 97.4 naar 91.1 en weer terug voor Slam

[ Voor 20% gewijzigd door NLDViane op 20-08-2019 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Laatst online: 18-09 23:13
@aidanl Het is inderdaad belachelijk slecht, helaas geldt dat voor bijna alle water- en stofbestendige electronica.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:16

Rick-Jan

always connected

Binnenkort maar eens proefrijden op de Suzuki gsxs 750 en de Kawasaki Z900. Na veel lezen op internet zijn dit de motoren die mij het meeste aanspreken :)

Voordeel van de Suzuki: goedkoper, traction control, bruikbaarder vermogen op openbare weg.

Kawasaki: sterker blok, design(persoonlijk natuurlijk) komt vaak bovenaan uit in de testen van motorfreaks, motor forum en diverse andere websites.

Traction control heb ik geen ervaring mee, maar lijkt mij wel erg handig. Welke zouden jullie kiezen en waarom?

[ Voor 12% gewijzigd door Rick-Jan op 20-08-2019 16:14 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:35
Joepla schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:50:
@R0y. Afhankelijk van je portemonee is optie 2 (nieuwe unit EUR 85,-) waarschijnlijk wel een goede keus. De kosten zijn te overzien (alles relatief natuurlijk), het werkt weer en je blijft compatible met je motormaatjes.

Ik ken verschillende mensen met Sena-spulletjes en die zijn er over het algemeen heel tevreden over, ondanks een paar zwakke punten (stekkerverbindingen), maar zelf heb ik geen ervaring ermee.

Ik ben een maand geleden voor een low-cost oplossing gegaan. Zelden zoveel pret gehad voor 3 tientjes, maar ongetwijfeld niet te koppelen met andere merken.
Enkel als hij komende maanden kapot gaat(de Sena zelf) ik dan weer iets kan gaan aanschaffen. Voor mijn portemonnee is een Sena 20s EVO niet leuk want ik wou net weer wat gaan sparen. Ik gebruik mijn huidige iedere rit en het moet gewoon werken...

Ik heb nog contact met waypoint gehad en die geven ook aan dat ik gewoon de hele unit op de helm moet vervangen en dat je er zelf weinig aan kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Heb nu het dilema dat veel vrienden met Sena rijden dus een nieuwe Sena zou dan handig zijn (ik wil dus ook niet dat gezeik dat hij niet verbind o.i.d.) maar tegelijkertijd ben ik voor de hoeveelheid geld wat je er voor neerlegt ook niet echt blij met de kwaliteit.
Ik heb datzelfde probleem en mijn oplossing is toch recalcitrant zijn en een Cardo kopen. Uiteindelijk gaan ze allemaal overstag en ben jij de trendsetter.

Hoop ik dan toch.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Rick-Jan schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 16:11:
Binnenkort maar eens proefrijden op de Suzuki gsxs 750 en de Kawasaki Z900. Na veel lezen op internet zijn dit de motoren die mij het meeste aanspreken :)

Voordeel van de Suzuki: goedkoper, traction control, bruikbaarder vermogen op openbare weg.

Kawasaki: sterker blok, design(persoonlijk natuurlijk) komt vaak bovenaan uit in de testen van motorfreaks, motor forum en diverse andere websites.

Traction control heb ik geen ervaring mee, maar lijkt mij wel erg handig. Welke zouden jullie kiezen en waarom?
Je lijst is zo concreet dat je gewoon moet gaan proefrijden. Met beide koop je waarschijnlijk geen kat in de zak en een motor is enorm persoonlijk ben ik inmiddels wel achter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Rick-Jan schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 16:11:

Het geluid van de Suzuki als je er op zit is al 1 reden om hem aan te schaffen :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
sypie schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:19:
Wat je dan krijgt is iets wat eindigt met een jackplug.
@Chakotay Ik moet mijzelf even corrigeren.

Inmiddels heb ik helder hoe het systeem in elkaar zit/zat (niet dat ik ze zelf heb!)
(er zijn wel dopjes op maat met speakers er in.)

Welke ze mij hebben laten zien zijn oordopjes met een zacht rubber of siliconen buisje er op. In dit buisje kun je standaard oordopjes schuiven, dezelfde als die met een rubber dopje aan het einde. Apple EarBuds passen dus niet. Dat zijn deze, maar ze zijn minder geschikt voor motorrijders omdat de oordopjes uitsteken.

Ik dacht dat het één geheel was, dus inclusief speaker, maar dat is het dus niet. Het zijn 2 losse dopjes waar je een koptelefoontje in kunt schuiven.

De dopjes die ik heb zijn deze. Ze voldoen mij uitstekend. De vrouw heeft nu al door dat ze niks meer tegen mij hoeft te zeggen zodra ik de helm op heb, de dopjes doen hun werk prima. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 15:54
R0y. schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 17:31:
Dilemma:
Mijn Sena 10S is dus kapot (+- 42 maanden oud), althans.. het gedeelte waar je de Sena op klikt waardoor er nog maar 1 speaker werkt.

Mijn opties zijn:

Optie 1. Losse speakers - 40,-
Nieuwe speakers kopen die ik kan aansluiten op de 3.5mm aansluiting
Ik lees overal dat ik dan qua geluidskwaliteit altijd achteruit ga. Ook vraag ik mij af of deze oplossing wel handig is als ik eens een regenbui op mijn kop krijg. Dit lijkt mij een tijdelijke oplossing waar ik waarschijnlijk spijt van ga krijgen.

Optie 2. Nieuwe unit a 85,-
Met zo'n nieuwe helmklem kan ik mijn huidige Sena weer gebruiken en dan hoop ik dat het apparaat er komende jaren er niet mee stopt.

Optie 3. Nieuwe Sena 20s evo- Kosten zo'n 250,-,
De stembediening lijkt mij wel handig. Mijn 10s zou dan naar mijn vriendin gaan als reservere (zij heeft ook een 10s). Ik heb vervolgens weer 2 jaar garantie.

4. Nieuwe Sena 10R - Kosten zo'n 200,-
Klein en niet zo'n klikbevestiging. Maar ik moet nog wat informatie over deze opzoeken wat hij allemaal kan. Volgens mij gaat hij wel minder ver als de 10S en niet zo lang mee. Ook bij deze optie zou de 10s van mij naar mijn vriendin gaan en ik heb 2 jaar garantie.

Ik heb echt altijd muziek aan op de motor en wil met de komende rit naar Luxemburg ook weer gewoon muziek hebben. Nu vond ik wel altijd dat ik anderen slechts kon verstaand bij snelheden boven de 60km per uur maar dit kan ook liggen aan de positie van de speakers in mijn helm. Als de Sena 20S of 10R nou betere speakers of ruisonderdrukking hebben ben ik helemaal verkocht.

Cardo is helaas geen optie. Mijn vader en vriendin hebben beide een Sena. Ik wil straks niet het gezeur krijgen dat de verbinding tussen beide niet werkt. Ze hebben namelijk een Sena aangeschaft omdat ik er al 1 had.

Wat zouden jullie doen?
Mijn 20S had ook hetzelfde probleem, dikke drama die constructie, hoe verzinnen ze het 8)7 Verder beviel de Sena wel goed, behalve een deadlock af en toe. Heb nu een Sena SRL, die constructie is veel beter maar de deadlocks bestaan nog steeds |:(

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:55

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Lekker een paar daagjes op pad.

Paard op stal, baasje een lokale verfrissing....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Elb4Gj50f10x2SoyQnekDNCA/full.jpg

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
R0y. schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 17:36:
[...]

Enkel als hij komende maanden kapot gaat(de Sena zelf) ik dan weer iets kan gaan aanschaffen. Voor mijn portemonnee is een Sena 20s EVO niet leuk want ik wou net weer wat gaan sparen. Ik gebruik mijn huidige iedere rit en het moet gewoon werken...

Ik heb nog contact met waypoint gehad en die geven ook aan dat ik gewoon de hele unit op de helm moet vervangen en dat je er zelf weinig aan kan doen.
Als ik af en toe die horror verhalen hoor kan je net zo goed een goedkoop set uit China kopen. Voor 90 euro heb je gelijk 3 setjes. Ik heb nu al 4 jaar zo'n setje en doet gewoon wat die moet doen.

Ben best bereid meer te betalen voor een beter product, maar een product wat 10x zo duur is moet de basis (lees waterdicht) wel gewoon goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:54
Morgen een eindje rijjden, én ik ben nog op zoek naar nieuwe handschoentjes. Dus ik dacht aan een Louis-winkel in Duitsland.
Er zijn er geloof ik twee aardig bereikbaar waarbij ik nog genoeg tijd overhoud om de rest van de dag lekker te rijden: een Gigastore in Essen, en een Megashop in Duisburg.

Puur op naam en formaat zou ik naar die in Essen neigen, maar ben benieuwd of hier nog iemand ervaringen heeft met deze winkels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
Geen ervaring mee. Weet niet waar je zit in NL maar ze hebben ook een filiaal in Tilburg:
https://www.louis.nl/service/filialen/suche/1/niederlande

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Klopt, en dat is wel dichterbij maar ik wil graag in Duitsland gaan rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:00
Ik vind louis toch vaak wel tegenvallen, fc moto en motoinn hebben meer keuze.
Bij louis zijn ze een beetje van de media markt achtige aanbiedingen, originele prijs wordt dan hoger neergezet zodat de korting hoger lijkt etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@Melkunie bij de Louis in Essen heb ik mijn helm gekocht vorig jaar. Hou er wel rekening mee dat kortingsbonnen e.d. vaak alleen maar op de onzinnige 'originele prijs' gelden, en 75% van het assortiment al 'afgeprijsd' is, beetje jammer. Verder wel een mooie winkel, maar voor het leuke rijden zou ik daar niet heen gaan. Het zit middenin een gigantisch stedelijk gebied, er zijn zoveel mooiere plekken iets verder in Duitsland :)

@sypie hmm, opzich vergelijkbaar met normale in-ear muziekdopjes dan lijkt me, qua hoeveel het uitsteekt. Wel een stuk betere demping waarschijnlijk.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Ah goede tips! Helemaal niet aan de winkel van FC moto gedacht, die hebben zo snel online gezien wel een beter assortiment. Die winkel ligt vlak bij Aachen, waar ook weer een Louis en Motoinn zitten. Alledrie binnen 7 kilometer van elkaar zo te zien, én naar mijn idee een stuk mooier gebied om te rijden. Dat gaat 'm worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Thoit schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 07:24:
[...]

Als ik af en toe die horror verhalen hoor kan je net zo goed een goedkoop set uit China kopen. Voor 90 euro heb je gelijk 3 setjes. Ik heb nu al 4 jaar zo'n setje en doet gewoon wat die moet doen.

Ben best bereid meer te betalen voor een beter product, maar een product wat 10x zo duur is moet de basis (lees waterdicht) wel gewoon goed doen.
Maar dan loop ik het risico dat het niet lekker werkt met de sena’s van mijn vriendin en vader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:18

A13X

Dude

Melkunie schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:27:
Morgen een eindje rijjden, én ik ben nog op zoek naar nieuwe handschoentjes. Dus ik dacht aan een Louis-winkel in Duitsland.
Er zijn er geloof ik twee aardig bereikbaar waarbij ik nog genoeg tijd overhoud om de rest van de dag lekker te rijden: een Gigastore in Essen, en een Megashop in Duisburg.

Puur op naam en formaat zou ik naar die in Essen neigen, maar ben benieuwd of hier nog iemand ervaringen heeft met deze winkels :)
MKC zit ook in Veghel hé, daar heb ik laatst de mijne gekocht. Redelijk ruime selectie en heel dichtbij ;)

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
R0y. schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:22:
[...]

Maar dan loop ik het risico dat het niet lekker werkt met de sena’s van mijn vriendin en vader.
Klopt, je zal zo'n China set niet aan een Sena kunnen koppelen. Maar mochten jullie toch een overstap maken is zo'n goedkoop set het testen waard imo. Prijs voor het repareren heb je een setje voor jezelf, vriendin en bijna je vader voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Vnetphone V6 (alibaba merk) kan wel linken met een sena, is wel maar 2 weg communicatie dus geen groep >2 communicatie

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
Raym09 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:45:
[...]
MKC zit ook in Veghel hé, daar heb ik laatst de mijne gekocht. Redelijk ruime selectie en heel dichtbij ;)
Ja maar via Veghel naar Duitsland is om :+

Heb een tijdje terug bij MKC Tilburg niets kunnen vinden. Ik heb nu een setje goedkope Lookwells, maar ze zitten wel het beste van alles. Bescherming is alleen ontzettend matig.
Heb ook vervelende handen voor handschoenen. Ze zijn niet bijzonder groot, maar wel met redelijke lange vingers, en dan weer met aardige zwemvliezen. Huid loopt door tot voorbij de helft van m'n onderste kootjes en dat snijdt bij veel handschoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Melkunie schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:48:
[...]

Ja maar via Veghel naar Duitsland is om :+

Heb een tijdje terug bij MKC Tilburg niets kunnen vinden. Ik heb nu een setje goedkope Lookwells, maar ze zitten wel het beste van alles. Bescherming is alleen ontzettend matig.
Heb ook vervelende handen voor handschoenen. Ze zijn niet bijzonder groot, maar wel met redelijke lange vingers, en dan weer met aardige zwemvliezen. Huid loopt door tot voorbij de helft van m'n onderste kootjes en dat snijdt bij veel handschoenen.
ik kwam een tijd geleden via aliexpres op een paar rev'it zomer handschoenen die ik niet kon onderschijden van het origineel. Op de gok gekocht voor 20 tientjes en zijn echt exact hetzelfde.

misschien iets om te overwegen.

EDIT: Url forum code geeft fouten dus dan maar zo:
https://nl.aliexpress.com/item/32949994760.html

[ Voor 45% gewijzigd door deepbass909 op 22-08-2019 11:02 . Reden: Even de referal eruit gehaald. ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:06

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uccOyIpl.png

@Vuikie
@Chakotay
@charrel
@Crimsoon
@Imo62
@Maegrim
@Mitssz
@NLDViane <---- motor drager :+
@Pagman
@Peekster
@timmie271

Ik heb de route naar aanleiding van de tips van Rick (die gaat mee rijden of op een Panigale 1199 of op een Honda NSR Rothmans edition)
Alle rechte saaie N wegen zijn er nu uit, en de tijd is 4 uur, maar dan rijdt je als een oud wijf schijnt 8)

De GPX is hier te downloaden

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Thoit schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:22:
[...]

Klopt, je zal zo'n China set niet aan een Sena kunnen koppelen. Maar mochten jullie toch een overstap maken is zo'n goedkoop set het testen waard imo. Prijs voor het repareren heb je een setje voor jezelf, vriendin en bijna je vader voor :)
Enkel kan ik het niet verkopen dat ze dan beide een systeem van €200 in de kast hebben liggen en een Chinees ding van een paar tientjes aan hun helm hebben. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
Yeehaa, minder N-wegen is meer beter! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Rubman goed bezig, ziet er goed uit zo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:55
@Rubman wanneer was die rit nou?

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 16:03
V1.5 wow.... In elk geval goed om te zien dat ie nu wel goed gekeurd wordt...
@aidanl De 31ste willen we de rit gaan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Nu nog een verzamelpunt en een verzameltijd en een verzameltankstation? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
@Vuikie dank @Rubman als t nog kan/mag rijd ik ook graag mee.
Vertrek uit omgeving Lansingerland (ZH) dus als er nog mensen uit de buurt mee rijden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLDViane
Oh @Rubman, omdat je @timmie271 vergeten bent promoveer ik je bij deze naar motordrager :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-09 16:21
aidanl schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:51:
@Vuikie dank @Rubman als t nog kan/mag rijd ik ook graag mee.
Vertrek uit omgeving Lansingerland (ZH) dus als er nog mensen uit de buurt mee rijden...
:w ik vertrek uit schiedam

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
@Maegrim Origineel was het idee om hier bij de McD aan de IJdoornlaan te verzamelen om 9:00. Geen idee of dat nog steeds het idee is.

edit Linken naar Google maps werkt niet |:(

edit2:
https://www.google.nl/map...!3d52.4155838!4d4.9116276

kijken of dit wel werkt...

Edit3
@Mitssz @aidanl Ik vertrek uit Moordrecht ZH, mss wat afspreken?

[ Voor 86% gewijzigd door Vuikie op 21-08-2019 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
@Mitssz neem aan dat je dan A13 --> A4 rijd? Anders hier (KFC t.h.v. Delft Noord) afspreken, als vertrekpunt en tijden bekend zijn kunnen we dat nog definitief maken.

Edit:
@Vuikie hangt ff af denk welke kant we oprijden? Al scheelt t niet veel of t nou via A4 of A12 -> A2 is.

[ Voor 8% gewijzigd door aidanl op 21-08-2019 13:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imo62
  • Laatst online: 17-09 21:23
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3iq4ZCj.png
Fanmail gekregen uit Duitsland... Dacht op het moment zelf al dat ik flits had gezien, maar gezien het inmiddels 7 weken terug is hoopte ik dat ik ermee weg was gekomen. Absurde snelheidslimiet aldaar op de B500, hele stukken mag je maar 70 waar je zo (veilig) het dubbele zou kunnen doen.

In ieder geval is de reflectiestreep op mijn pak goed zichtbaar :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

NLDViane schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:56:
Oh @Rubman, omdat je @timmie271 vergeten bent promoveer ik je bij deze naar motordrager :+
He ik heb slechts het lijstje van @Vuikie over genomen uit zijn post met V 1.22 :+

Oh en ik weet niet waar je het over hebt, hij staat er gewoon tussen

Qua verzamelpunt moeten we denk ik even kijken welk tankstation/MCD het handigste is

[ Voor 8% gewijzigd door Rubman op 21-08-2019 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Vuikie schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:14:
@Maegrim Origineel was het idee om hier bij de McD aan de IJdoornlaan te verzamelen om 9:00. Geen idee of dat nog steeds het idee is.
veel te vroeg _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-09 11:25

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@Imo62 24 km/h te hard? Dat is in DL goed te doen volgens mij, schappelijke boetes daar (in vergelijking met NL).
Desondanks balen, maar best een leuke foto ;)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imo62
Tikt helaas toch nog tegen de 100 euro aan, maar in Nederland zou de schade inderdaad een stuk hoger zijn geweest. Vooral frustrerend dat de lokale overheid aldaar nu wordt beloond voor het instellen van een extreem laag snelheids-limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
aidanl schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:33:
@Mitssz neem aan dat je dan A13 --> A4 rijd? Anders hier (KFC t.h.v. Delft Noord) afspreken, als vertrekpunt en tijden bekend zijn kunnen we dat nog definitief maken.

Edit:
@Vuikie hangt ff af denk welke kant we oprijden? Al scheelt t niet veel of t nou via A4 of A12 -> A2 is.
A4>A4 of A13>A4 maakt niet zo veel uit, de KFC is prima voor verzamelen!

EDIT:
Of ergens anders als we langs @Vuikie gaan natuurlijk..

[ Voor 3% gewijzigd door Mitssz op 21-08-2019 13:49 ]

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:15

charrel

Cortisol4life..

edit2:

Edit3
Lijkt me prima, ik neem er waarschijnlijk ook nog 2 mee van het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
@Verwijderd @aidanl Hebben jullie er wat op tegen om bij de Esso Leischendam af te spreken? Is voor mij niet (veel) om. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Vuikie schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:07:
@Verwijderd @aidanl Hebben jullie er wat op tegen om bij de Esso Leischendam af te spreken? Is voor mij niet (veel) om. ;)
Prima! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37

edit2:

Edit3
Starten we niet eens in Enkhuizen :'( :'(

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
  • Laatst online: 16-09 13:32
timmie271 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:12:
[...]

Starten we niet eens in Enkhuizen :'( :'(
Of... in Gent?

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
PaRaDoX4 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:57:
[...]

ik kwam een tijd geleden via aliexpres op een paar rev'it zomer handschoenen die ik niet kon onderschijden van het origineel. Op de gok gekocht voor 20 tientjes en zijn echt exact hetzelfde.

https://nl.aliexpress.com...602_1,searchweb201603_600
Daar heb ik toevallig al op meerdere online plekjes over gehoord, zeker interessant :) En als het al niet origineel is, geweldige Chinese namaak is vast nog beter dan wat ik nu heb. Maar sowieso eerst maar eens ergens passen met m'n rare klauwen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

PaRaDoX4 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:57:
[...]

https://nl.aliexpress.com...602_1,searchweb201603_600
If it sounds too good to be true.. it probably is.

Dit soort handschoenen lijken hetzelfde, maar de gebruikte materialen en constructie zal zeker afwijken. De mate van bescherming dus ook! Geen idee wat de kwaliteit van deze handschoenen zijn, maar ik zou er niet op besparen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
Vuikie schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:07:
Prima hoor!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pagman
  • Laatst online: 28-07-2024
Lekker stukje gereden vandaag, het was lekker rustig op De Hoef en de Amsteldijk. :P
De motor staat ondertussen ook in de collonite hoewel ik het de volgende keer iets harder moet inpoetsen denk ik. Morgenmiddag via de snelweg naar Slanaken om de dag erop voor 4 dagen naar Belgie,Luxemburg en Duitsland te vertrekken :D Temperatuur is daar +26 graden met volop zon voor de komende dagen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kZX09Ne.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SuJuRFk.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
@Pagman Is die route van te voren gemaakt of heb je iets van een recorder meelopen tijdens je rit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
da's google maps timeline

[ Voor 49% gewijzigd door Maegrim op 21-08-2019 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 23:57
@Pagman Slenaken of Lanaken? Ligt allebei niet direct aan de snelweg trouwens. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
Vuikie schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:27:
@Pagman Is die route van te voren gemaakt of heb je iets van een recorder meelopen tijdens je rit?
Route heb ik via Mydrive van tomtom gemaakt, ben alleen vergeten om de tracker van Yamaha aan te zetten :P
Dus heb ik het maar vanuit google maps timeline gehaald die loopt altijd mee op de achtergrond.
@DrivinUCrazy Slenaken, het laatste stukje is binnendoor dan :>

[ Voor 9% gewijzigd door Pagman op 21-08-2019 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Pagman schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:48:
[...]

Route heb ik via Mydrive van tomtom gemaakt, ben alleen vergeten om de tracker van Yamaha aan te zetten :P
Dus heb ik het maar vanuit google maps timeline gehaald die loopt altijd mee op de achtergrond.
@DrivinUCrazy Slenaken, het laatste stukje is binnendoor dan :>
loopt ie bij jou zo precies mee of heb je em achteraf aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
Maegrim schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:51:
[...]

loopt ie bij jou zo precies mee of heb je em achteraf aangepast?
Deze liep precies mee en heb ik nog niet achteraf aangepast.
Maar het komt wel vaak voor dat je gewoon een rechte lijn van de ene plaats naar de andere plaats ziet. Ik zal eens kijken hoe de Myride app van yamaha is kwa tracken als ik in Luxemburg zit.
Calimoto schijnt dacht ik ook een goede tracker te zijn.

De tracking van Google maps zonder aanpassingen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N1Sj97P.png

Hoe de route in Mydrive van TomTom is.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/glxcQSC.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
@Pagman ben je even wezen zwemmen tijdens een stop? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Nee joh, daar gaat een pontje, die heeft hij gewoon zowel heen als terug genomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:06
Pagman schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:01:
[...]

Deze liep precies mee en heb ik nog niet achteraf aangepast.
Maar het komt wel vaak voor dat je gewoon een rechte lijn van de ene plaats naar de andere plaats ziet. Ik zal eens kijken hoe de Myride app van yamaha is kwa tracken als ik in Luxemburg zit.

De tracking van Google maps zonder aanpassingen
[Afbeelding]

Hoe de route in Mydrive van TomTom is.
[Afbeelding]
Ja dit heb ik ook als ik achteraf in maps kijk, maar als ik maps open heb voor navigatie of driving mode dan is die gewoon netjes accuraat als je achteraf de history bekijkt.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Pagman he, dat komt ongeveer langs mijn huis, heb je er een .gpx van? :P

Over die handschoenen van @PaRaDoX4, ik heb toevallig exact dat model van Rev'It zelf. Als iemand zo'n China setje heeft misschien eens langs elkaar leggen om te vergelijken? Volgens het label van de mijne zijn ze geproduceerd in China, het kan natuurlijk ook zijn dat iemand daar een pallet achterover heeft gedrukt en op Ali gezet...

Ik heb ze zelf overigens in maat S, opvallend dat de Ali-verkoper die niet heeft. Je zou juist zeggen dat er in China meer vraag is naar de kleine maten.

[ Voor 15% gewijzigd door Chakotay op 21-08-2019 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:30
Chakotay schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:20:
@Melkunie bij de Louis in Essen heb ik mijn helm gekocht vorig jaar. Hou er wel rekening mee dat kortingsbonnen e.d. vaak alleen maar op de onzinnige 'originele prijs' gelden, en 75% van het assortiment al 'afgeprijsd' is, beetje jammer. Verder wel een mooie winkel, maar voor het leuke rijden zou ik daar niet heen gaan. Het zit middenin een gigantisch stedelijk gebied, er zijn zoveel mooiere plekken iets verder in Duitsland :)

@sypie hmm, opzich vergelijkbaar met normale in-ear muziekdopjes dan lijkt me, qua hoeveel het uitsteekt. Wel een stuk betere demping waarschijnlijk.
En @sypie
Ik heb Motor Ears van Audinc Die gebruiken Sennheiser CX100's in op maat gemaakte doppen. Op de motorbeurs rond de €140,- voor betaald, geloof ik. Voordeel is, dat de cx100's volop verkrijgbaar zijn, mocht er iets stuk gaan.

Ik ben er op zich tevreden over, moet wel af en toe een 2e poging doen met helm opzetten, omdat dan net een speakertje uit de dop dondert... Maar in mijn helm zaten de kleine speakers van mijn Cardo Packtalk Slim te strak tegen mijn oor en dit werkt wel.

De doppen hebben geen filters en sluiten dus helemaal af, met filter schijnt heel raar te klinken als je ook speakers erin hebt. Ga er dus maar vanuit dat je vrijwel niets van je omgeving hoort. Nu was mijn ervaring met muziek aan op de Cardo speakers dat je ook verder niets hoort, dus wat dat betreft... Motorgeluid komt trouwens nog wel voldoende door, sirene heb ik nog niet meegemaakt, maar vergelijkbaar met moderne auto, denk ik, dus pas als ze heel dichtbij zijn te horen denk ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
@Chakotay Dat zou best wel eens kunnen. de route gaat vanuit Ring Alphen Noord naar Amstelveen.
De Meije sla ik meestal over en rij dan via woerden terug naar Alphen. :)

Hierbij de GPX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Weer een mooie video van fortnine !

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:55

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Prima dag vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yC3WG3XE5VtV1OHv5ReMWTdF/full.jpg

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 09:14
Pagman schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:01:
[...]

... Ik zal eens kijken hoe de Myride app van yamaha is kwa tracken als ik in Luxemburg zit.
Calimoto gebruik ik ook, die doet het goed. In mijn geval de gratis versie, daarbij heb je alleen voor deel van het land een kaart, voor mij zuid nederland (zeeland, noord brabant en limburg)

De Yamaha Myride heb ik ook geprobeerd, maar die geeft (bij mij) telkens problemen met opslaan van de rit..

Verder heeft de Myride app standaard wel wat meer opties van opgeslagen data zoals snelheid (gem/max), acceleratie, leanangle, e.d. dat kan bij de Calimoto ook maar dan moet je er voor betalen, die heeft alleen snelheid en hoogte in de gratis variant.

Bij allebei kan je de gereden routes ook uploaden/delen zodat anderen die ook kunnen gebruiken of jij kunt routes van anderen gebruiken.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
@Wild Chocolate hm, dat klinkt wel handig, dank voor de tip.

@Pagman tof, ik ga hem ook eens rijden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:00
Zijn edits worden steeds beter, echt tof hoe dat kanaal ontwikkeld. deze en 44teeth zijn toch wel de tofste kanalen momenteel voor mij.

Moet wel zeggen dat ie erg positief is over die tu250, mijn zusje had zo'n ding en ja het is grappig maar met een volwassen kerel erop is meteen elke vorm van pit weg.... het is leuk qua looks en makkelijk om als een soort van N-weg brommer te gebruiken maar als beginners fiets ben je er denk ik heel snel klaar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Imo62 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:35:
[Afbeelding]
Fanmail gekregen uit Duitsland... Dacht op het moment zelf al dat ik flits had gezien, maar gezien het inmiddels 7 weken terug is hoopte ik dat ik ermee weg was gekomen. Absurde snelheidslimiet aldaar op de B500, hele stukken mag je maar 70 waar je zo (veilig) het dubbele zou kunnen doen.

De Schwarzwaldhöhenstraße <3 ... Verboden in het weekend voor motorrijders en voorzien van hele gezellige begeleidende borden als "Der Tot fahrt mit". Omdat je daar het dubbele kan, hebben ze 70 van gemaakt. Vreemd genoeg heb je in het Schwarzwald genoeg bergen waar je 100 mag, maar het nauwelijks kan halen. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Chakotay schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:09:

Over die handschoenen van @PaRaDoX4, ik heb toevallig exact dat model van Rev'It zelf. Als iemand zo'n China setje heeft misschien eens langs elkaar leggen om te vergelijken? Volgens het label van de mijne zijn ze geproduceerd in China, het kan natuurlijk ook zijn dat iemand daar een pallet achterover heeft gedrukt en op Ali gezet...

Ik heb ze zelf overigens in maat S, opvallend dat de Ali-verkoper die niet heeft. Je zou juist zeggen dat er in China meer vraag is naar de kleine maten.
Ik heb ze nu in gebruik, een maandje ofzo. Tot nu blijkt de kwaliteit prima. (nu ben ik natuurlijk niet speciaal om te testen op mijn plaat gegaan maar goed). Ben ook nog langs de MKC in tilburg geweest (maatje van me werkt daar) en ook die kon m niet onderscheiden van het origineel.

Ik gok op 2 mogelijke scenario's.
Iemand in de fabriek heeft een pallet achterover gedrukt.

Of het zijn handschoenen waarvan de batch niet door de kwaliteits controle kwam.

Heb een tijd bij de technische dienst gewerkt van een aantal productie bedrijven en weet uit ervaring dat er steekproefsgewijs gecheckt wordt. Een afkeur betekent een afkeur voor de hele batch. Kunnen dus ook gewoon goeie tussen zitten.

Zeker weten doen we het nooit.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:53

Secsytime

Automagisch

kneusteun schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 08:45:
[...]

Zijn edits worden steeds beter, echt tof hoe dat kanaal ontwikkeld. deze en 44teeth zijn toch wel de tofste kanalen momenteel voor mij.

Moet wel zeggen dat ie erg positief is over die tu250, mijn zusje had zo'n ding en ja het is grappig maar met een volwassen kerel erop is meteen elke vorm van pit weg.... het is leuk qua looks en makkelijk om als een soort van N-weg brommer te gebruiken maar als beginners fiets ben je er denk ik heel snel klaar mee.
Niet overal gelden dezelfde maximumsnelheden natuurlijk..

• Joepla

Joepla

Voor degenen die een paddockstand hebben en gebruiken: zet je je fiets zelf erop en eraf? Dus zonder hulp.

Vooral het eraf halen vind ik wat lastig. Je moet tegelijkertijd gebukt de stand optillen, maar ook de motor rechtop houden. Da's geen handige combinatie (mijn armen zijn niet lang genoeg om het stuur en de stand vast te houden) en ik verwacht dat het een keer misgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
Joepla schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:05:
Voor degenen die een paddockstand hebben en gebruiken: zet je je fiets zelf erop en eraf? Dus zonder hulp.

Vooral het eraf halen vind ik wat lastig. Je moet tegelijkertijd gebukt de stand optillen, maar ook de motor rechtop houden. Da's geen handige combinatie (mijn armen zijn niet lang genoeg om het stuur en de stand vast te houden) en ik verwacht dat het een keer misgaat.
Voor kan je er zo af halen omdat hij er dan nog achter op staat.
Voor de achterste, zijstandaard uit en paddock er af. Dan kan je hem langzaam naar links laten "vallen" op de zijstandaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Motor met middenbok kopen. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Joepla

Joepla

@Mitssz Zat het eens proberen op jouw manier.

@Señor Sjon Middenbok op een MT-07? Uhhh nee 8)

[ Voor 34% gewijzigd door Joepla op 22-08-2019 12:32 ]

• Chakotay
@Joepla ik doe het zelf, maar 9 van de 10x staat mijn motor in een voorwiel-klem, die valt niet zomaar om dus :P 'Vrijstaand' heb ik er echter ook geen moeite mee, met één hand op het kontje van de motor is het altijd prima in balans te houden. Als hij eenmaal op de grond staat zet ik met 1 hand de stand aan de kant, en draai ik wat naar voren om het stuur vast te kunnen pakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLDViane
@Joepla op vakantie was er eentje mee met een middenbok, topkoffer en zijkoffers op z'n MT-07, verdient niet de schoonheidsprijs maar functioneel was t wel.

Doe de paddock wel zelf zoals @Mitssz zegt

[ Voor 13% gewijzigd door NLDViane op 22-08-2019 13:00 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Maegrim
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2t1J87Nl.jpg

zin in oOo

[ Voor 24% gewijzigd door Maegrim op 22-08-2019 13:03 ]

• wvdl
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 09:45
heb je een gpx file? ga er net dit weekend (lees: vanavond) heen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maegrim
wvdl schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:07:
[...]

heb je een gpx file? ga er net dit weekend (lees: vanavond) heen :D
klik

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23
Het grootste probleem bij de Sena spul blijft naar mijn mening de waterdichtheid.
Ongerelateerd, maar mijn Sony helmetcam is níet waterdicht (alleen met de behuizing, maar die gebruik ik niet graag ivm gewicht en bulk), doch het ding heeft al menig onverwachte hóósbui en ook trips door sproeiers en doorwadingen overleefd. Zo kan het dus óók.

Ik ben bezig met het samenstellen van een backpacking gear list, nu bijna alle zaken vervangen/besteld zijn. Daarmee ga ik binnenkort mijn eerste motor-camp trip ondernemen. Eerst gewoon lekker dicht bij huis op een paalkampeerplek, om de boel te testen en waar nodig fine-tunen. Een hoop van die plekken zijn officieel alleen te voet bereikbaar, maar ik heb op veel plekken geen bordjes gezien.... :+.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

Imo62 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:35:
[Afbeelding]

Huh? Dacht dat ze alleen van voren flitsten?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
steveman schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:51:
[...]

Huh? Dacht dat ze alleen van voren flitsten?
Lijkt op een een mobiele flitspaal met die grassprieten ervoor. Dan kunnen ze natuurlijk wel van achteren flitsen :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLDViane
Die nieuwe palen (zwart en grijs) pakken beide kanten, mocht je nog meer waar voor je geld willen :+

@Maegrim ook een toegangsverzoekje gestuurd, routes kunnen altijd van pas komen :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
timmie271 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 15:14:
[...]

Lijkt op een een mobiele flitspaal met die grassprieten ervoor. Dan kunnen ze natuurlijk wel van achteren flitsen :+
Dit

Maar er staan tegenwoordig ook palen in Duitsland die van voren flitsen en als je er vervolgens langs rijdt van achteren een foto maken.

edit: Wat @NLDViane dus zei :9

[ Voor 4% gewijzigd door Peekster op 22-08-2019 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imo62
timmie271 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 15:14:
[...]

Dacht inderdaad dat ik vanuit een ooghoek zo'n auto verdekt zag staan, dus zal wel een mobiele unit zijn geweest. Donderdag ochtend had ik daar eerlijk gezegd niet op gerekend. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

Ja maar: foto van voren om de bestuurder te identificeren?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imo62
Die heb ik er gratis bijgekregen, samen met een detail foto van het kenteken. Ik kan niet ontkennen, it was me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 23:57
Señor Sjon schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:37:
[...]

De Schwarzwaldhöhenstraße <3 ... Verboden in het weekend voor motorrijders en voorzien van hele gezellige begeleidende borden als "Der Tot fahrt mit". Omdat je daar het dubbele kan, hebben ze 70 van gemaakt. Vreemd genoeg heb je in het Schwarzwald genoeg bergen waar je 100 mag, maar het nauwelijks kan halen. :P
Ik ga graag naar het Schwarzwald, en dat heb ik ook al regelmatig laten blijken. In het zuiden heb je wat meer van die glooiende wegen en van die alpenweien, echt te gek.

Langs de B500 rijden we er continu dwars op, maar vrij weinig over de B500 zelf.
Net zoals ik ook graag naar de Moezel ga. Niet de weg langs het water, maar wel de wegen haaks daar op die omhoog kronkelen. _/-\o_

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLDViane
Das inderdaad wel de beste manier om de mobiele goudmijnen te ontwijken terwijl de wegen eigenlijk net zo mooi zijn. In de Eifel hetzelfde verhaal, direct van de grote weg af en allemaal paadjes van een paar meter breed pakken, asfalt is meestal net zo mooi en je komt geen kip (of flitspaal) tegen oOo

• Imo62
DrivinUCrazy schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 15:48:
[...]

Ik ga graag naar het Schwarzwald, en dat heb ik ook al regelmatig laten blijken. In het zuiden heb je wat meer van die glooiende wegen en van die alpenweien, echt te gek.

Langs de B500 rijden we er continu dwars op, maar vrij weinig over de B500 zelf.
Net zoals ik ook graag naar de Moezel ga. Niet de weg langs het water, maar wel de wegen haaks daar op die omhoog kronkelen. _/-\o_
Afgelopen zondag was ik ook een dagje op doorreis door de Eifel en vervolgens de Moezel in. De mooiste weg van de dag bleek inderdaad zo'n zijweg vanaf de hoofdvallei te zijn die ons naar de Gasthaus bracht. Helaas was die weg slechts 4 km lang, maar gelukkig was ik vergeten te pinnen en was het verblijf cash only, dus kon ik die weg nog eens op en neer nemen op weg naar de dichtstbijzijnde flappentap.

Op de B500 was mijn ervaring wat meer gemixt qua zijwegen. Sommigen waren prachtig en mooier dan de B500 zelf, terwijl anderen 15 km verschrikkelijk wegdek opleverden. Ik moet dat gebied zeker beter leren kennen, ben er slechts een dag geweest op doorreis, maar smaakte zeker naar meer.

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Heeft iemand wellicht een tip hoe ik het volgende kan aanpakken.

Ik heb een R6 uit 2001 gekocht, prima ding maar hij is nogal veel verlaagd aan de voorkant.

Nu weet ik niet wat het handig is om te doen, zelf doen of wellicht uitbesteden?

Weet uit mijn motocross tijd dat je de voorvorken het liefst weer vast moest zetten met een momentsleutel, die heb ik niet. Ik heb ook geen bok dus het wordt nogal gehannes.

Nu dacht ik, wellicht kan ik ze om en om doen, dacht blijft die gewoon leunen op de ene vorkpoot, stel je die en doe je daarna de andere.

Heb voor de rest geen ervaring met motorzaken voor onderhoud, wellicht kan iemand iets tippen omgeving Rotterdam?
Pagina: 1 ... 23 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.