Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.858 views

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:57
Vuikie schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:05:
@Chakotay
2de punt is misschien: Er zitten nu nog geen koffie-stops in (De bestemming in Enkhuizen is nu puur random zodat ik de route vorm kon geven O-) ). Hebben mensen daar nog ideen over?
Ik heb in een gebied dat ik ken wel wat stopplaatsen in gedachten, maar vaak plan ik geen stops in.
Na 75-90 minuten rijden zoek ik gewoon een plekje.
Heel soms gaat dat fout en kom je niks meer tegen, maar ik ga een route in ieder geval niet laten afhangen van pauzeplaatsen. :)

In onbekende gebieden zoek ik 's ochtends een bakkerijtje (Duitsland, is vrijwel altijd een soort lunchroom), en de rest laat ik open.
Tankstations na 180-200 km, en de rest zie ik wel. Je vindt overal wel een tankstation waar je terecht kunt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@DrivinUCrazy zo doe ik dat ook als ik alleen rij inderdaad, maar met een grote groep is zoiets inplannen (en als het echt groot is ook daadwerkelijk reserveren bij $lunchtoko) wel zo praktisch.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
anders gaan ze weer klagen zoals bij de goudreinet laatst :+

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:35
Zucht. Mijn linker speaker van mijn sena (10s) was al een aantal keer uitgevallen, maar nu doet hij niets meer.

Het is enkel niet de speaker, die werkt namelijk prima als ik deze aansluit op rechts. Enkel dan werkt die andere speaker dan weer niet. Ik ben dus bang dat het de hele unit is waar je de sena in klikt a 85,-...

Misschien maar kijken naar fatsoenlijke speakers die ik via de headphone aansluiting kan aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 08:32

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

@R0y. Even contact met de winkel waar je de set vandaan hebt. Ik heb mijn 10u na een jaar ook uitval van 1 kanaal ter garantie aangeboden. Dit was echt allemaal snel geregeld en een compleet nieuwe set ontvangen.

• R0y.
Patrock schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:10:
@R0y. Even contact met de winkel waar je de set vandaan hebt. Ik heb mijn 10u na een jaar ook uitval van 1 kanaal ter garantie aangeboden. Dit was echt allemaal snel geregeld en een compleet nieuwe set ontvangen.
Ik heb hem al zo'n 3 jaar gok ik. Garantie zal het dus waarschijnlijk niet worden.

Na mijn paddockstand nu mijn sena.. Ik moet maar voorzichting doen komende dagen 8)7

Als iemand goeie externe speakers weet graag, er staat heel veel op Aliexpress maar ik wil niet in geluidskwaliteit terug gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door R0y. op 15-08-2019 14:17 ]

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:06

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Patrock schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:10:
Hoe bevalt die 10u? ik heb nu een interphone ding erin, en dat is echt drama. Accu vervangen, maar nu doet hij het vaak gewoon niet.

die 10u inbouwen in de Shoei vind ik wel een mooi iets

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

@Rubman Bevalt nog goed. Ongeveer 3 jaar nu in gebruik. Intercom functie nog niet gebruikt. Rij meestal alleen, en veel woon-werk. Voor de FM radio zal ik het niet aanraden. Deze stoort best veel. (GT-AIR helm)

Gebruik hem zelf met name om muziek aan te hebben staan via bluetooth, en flitsmeister meldingen te kunnen horen. 1 a 2x in de week even aan de lader afhankelijk van hoeveel lange ritten ik heb gereden. (woon-werk a half uurtje per rit)

Na 2 jaar met de laatste set is het af en toe wel dat de volumeknoppen in de helm wat kuren beginnen te krijgen. Pakt soms een druk meerdere keren op. Dan vliegt het volume omhoog of omlaag. Met de laatste firmware heb ik ook wat ruzie gekregen met de afstandsbediening voor het stuur. Deze hebben ineens een compleet andere functie, en heb die een beetje opgegeven. In plaats van volgend nummer wordt voice prompt geactiveerd bijvoorbeeld. Heb toch meestal vizier open dus gebruik gewoon de knoppen in de helm.

Zolang je het volume net niet op max zet, is het geluid goed. Niet schel of dof. Ook met oordoppen met filters voor de motor in hoor je de muziek eigenlijk gewoon goed. Echte bas mis je natuurlijk wel.

Wat voor mij met name een verbeterpunt zal zijn is toch de batterijduur. Als ik de hele dag op de motor zit, moet ik toch een powerbank mee om tijdens pauze's de helm snel bij te laden. Een volledige dag rijden lukt nog niet.

Opladen en gebruiken tegelijkertijd behoort niet tot de mogelijkheden.

• Rubman

Rubman

Patrock schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:40:
@Rubman Bevalt nog goed. Ongeveer 3 jaar nu in gebruik. Intercom functie nog niet gebruikt. Rij meestal alleen, en veel woon-werk. Voor de FM radio zal ik het niet aanraden. Deze stoort best veel. (GT-AIR helm)

Gebruik hem zelf met name om muziek aan te hebben staan via bluetooth, en flitsmeister meldingen te kunnen horen. 1 a 2x in de week even aan de lader afhankelijk van hoeveel lange ritten ik heb gereden. (woon-werk a half uurtje per rit)

Na 2 jaar met de laatste set is het af en toe wel dat de volumeknoppen in de helm wat kuren beginnen te krijgen. Pakt soms een druk meerdere keren op. Dan vliegt het volume omhoog of omlaag. Met de laatste firmware heb ik ook wat ruzie gekregen met de afstandsbediening voor het stuur. Deze hebben ineens een compleet andere functie, en heb die een beetje opgegeven. In plaats van volgend nummer wordt voice prompt geactiveerd bijvoorbeeld. Heb toch meestal vizier open dus gebruik gewoon de knoppen in de helm.

Zolang je het volume net niet op max zet, is het geluid goed. Niet schel of dof. Ook met oordoppen met filters voor de motor in hoor je de muziek eigenlijk gewoon goed. Echte bas mis je natuurlijk wel.

Wat voor mij met name een verbeterpunt zal zijn is toch de batterijduur. Als ik de hele dag op de motor zit, moet ik toch een powerbank mee om tijdens pauze's de helm snel bij te laden. Een volledige dag rijden lukt nog niet.

Opladen en gebruiken tegelijkertijd behoort niet tot de mogelijkheden.
Klinkt goed, ik heb een model op het oog waar ik de accu moet vervangen, mar wel voor een knap prijsje.

Hoe makkelijk is de unit open te maken? zijn het hele speciale schroeven? Bij de interphone moest ik echt flinke toeren uit halen om hem open te peuteren.

Nieuwe accu met betere capaciteit zit er zo in, vaak is er nog wel wat ruimte over in die dingen.

• Patrock

Patrock

@Rubman Zal ik eerlijk gezegd niet weten. Lijkt een dichtgelijmde plastic behuizing te zijn.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Uhl7fGQ.png

Zo zag dus de binnenkant van m'n shock er uit.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maegrim
Ik heb de accu van m'n sena smh5fm eens vervangen, klusje van niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Ha, eindelijk weer eens en dag die waarschijnlijk droog blijft, maar eens gekeken of de Ducati het nog doet :)

@steveman die is aardig versleten... Was er speling op het binnenwerk gekomen, of kwam dat puur door het gebrek aan olie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ik ben even aan het inlezen geslagen over voor het repareren van mijn voorkuip.

Nu kom je wat verschillende technieken tegen zoals Lego oplossen in aceton en daarmee insmeren om zo de scheuren te fixen.
Tweede optie is alles mooi tegen elkaar te leggen en dan met bakpoeder en secondelijm aan de gang, bakpoeder op/in de scheur gooien en dan met secondelijm de boel aan elkaar laten plakken.

Voor deze opties moet ik wel ergens ruimte creëren om de hele kuip mooi te positioneren en te laten drogen. Hierna zal de hele boel om het echt knap te maken weer gespoten moeten worden. Kosten hiervan ??? maar de reparatie very cheap.

Derde optie is een aftermarket topkuip erop knallen, maar dan zit je altijd weer met pasvorm, kosten ~€175,- tot €200,-
Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:44
@Rubman Voorkuip via MP/handelaar geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

lolgast schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 07:53:
@Rubman Voorkuip via MP/handelaar geen optie?
Al veel gezocht, maar of nog meer schade dan mijn huidige of gewoon niet aanwezig of de prijs van adamantium.

Heb er nu 1 op het oog die heel lijkt, maar die is zwart en zal dus ook volledig gespoten moeten worden. Kan ik er wel meteen een knap zadel bij kopen mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Rubman schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 07:51:

Nu kom je wat verschillende technieken tegen zoals Lego oplossen in aceton en daarmee insmeren om zo de scheuren te fixen.
Tweede optie is alles mooi tegen elkaar te leggen en dan met bakpoeder en secondelijm aan de gang, bakpoeder op/in de scheur gooien en dan met secondelijm de boel aan elkaar laten plakken.

Voor deze opties moet ik wel ergens ruimte creëren om de hele kuip mooi te positioneren en te laten drogen. Hierna zal de hele boel om het echt knap te maken weer gespoten moeten worden. Kosten hiervan ??? maar de reparatie very cheap.

Derde optie is een aftermarket topkuip erop knallen, maar dan zit je altijd weer met pasvorm, kosten ~€175,- tot €200,-
Wat zouden jullie doen?
Kun je niet met glasvezel en epoxy aan de gang, om het aan de achterkant te verlijmen? Dat klinkt wat betrouwbaarder dan bakpoeder en secondelijm :D

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

tdw schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 07:59:
[...]

Kun je niet met glasvezel en epoxy aan de gang, om het aan de achterkant te verlijmen? Dat klinkt wat betrouwbaarder dan bakpoeder en secondelijm :D
Ja die laatste kwam ik ook laatst pas tegen op een motor forum en kreeg best wel goede reacties.

Kan altijd nog, maar dan zou ik eerder voor de lego methode gaan. Die is beproefd op het VFROC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Wat zouden jullie doen?
Heb mijn schade weten te verhelpen met polyester hars, 2 componentenlijm en een painstripper Föhn om evt het plastic in juiste vorm te buigen.

Met die hars en wat gaas (van die gaastape voor stuc werk werkt prima) laag voor laag opbouwen en dan wegschuren wat je niet nodig hebt. kan je allemaal bij de gamma krijgen

Al met al was ik ~60 euro kwijt aan die reparatie terwijl als ik nieuwe kappen had gekocht +150,- had mogen neerleggen.

Wel een kutklusje. Weet niet hoeveel geduld je hebt :P
ik vond het al te lang duren en mijn MT heeft nauwelijks plastic.

Gekocht met schade, glijer gemaakt. Koplamp kap 4 plaatsen gescheurd en gebroken.

[ Voor 50% gewijzigd door PaRaDoX4 op 16-08-2019 08:26 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
Chakotay schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 07:39:
Ha, eindelijk weer eens en dag die waarschijnlijk droog blijft, maar eens gekeken of de Ducati het nog doet :)
Ja ik ben weleens waar in de werkauto naar het werk gereden vanochtend maar ik denk dat ik hem zo even ga omwisselen voor mijn motor.
Ziet er goed uit buiten.. 8)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 16:03
Ik moest vanochtend vroeg beginnen, had geen tijd meer om de laptop om te pakken en motor gear aan te trekken :/

Naja, volgende week mss...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 22:10

Wat zouden jullie doen?
Ik heb geen idee hoe erg de schade is, maar ik heb zelf laatst de kleinere scheuren in de kuipen van m’n circuitmotor gerepareerd met glasvezelplamuur. Dat werkte echt perfect en is een stuk makkelijker/sneller dan glasvezelmatjes met hars. Misschien is dat een optie, kost niet veel en is wel stevig.

Spuiten moet je hoe dan ook daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
@Chakotay De 31ste pikken als de datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Chakotay schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 07:39:

@steveman die is aardig versleten... Was er speling op het binnenwerk gekomen, of kwam dat puur door het gebrek aan olie?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8gJRVmP.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Rxj6eOl.png

Lijkt er op dat de zuigerveer aan de wandel is gegaan... Maar dat gaan ze in Hinckley verder bekijken (en wellicht doorsturen naar Zweden India :+)

M'goed, ipv de euro's voor een servicebeurt heeft het me alleen tijd en ritten in het koekblik gekost.

Warme douches voor Blom en HK Suspension (alweer!)

[ Voor 6% gewijzigd door steveman op 16-08-2019 11:38 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bommes
Zo gezegd zo gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/08/1565949002-500-x-375px-IMG_20190816_110026194.jpg

2 projecten bezocht, half uurtje naar de eerste, vandaar half uurtje naar de volgende en weer 20 minuten naar de zaak.
Fijn rondje "betaald" motor gereden dus :+

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/08/1565949205-200-x-267px-IMG_20190816_091338207~2.jpg

Braaf mijn werk hesje aan.. :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Rubman schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 08:01:
[...]

Ja die laatste kwam ik ook laatst pas tegen op een motor forum en kreeg best wel goede reacties.

Kan altijd nog, maar dan zou ik eerder voor de lego methode gaan. Die is beproefd op het VFROC
Met aceton of MEK en abs-plastic (=Lego) lassen gebeurd ook veel met de kappen van de Transalp, met offroad rijden gaat er wel eens wat stuk.
Abs-plastic kun je ook op rol krijgen voor de 3D printer, kan je Lego heel blijven.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chakotay
@Bommes waar is het stokje Nutella? :P

@steveman is dat onderste deel nou ook helemaal verroest, of lijkt dat maar zo?

@Vuikie lijkt me prima :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23
Er moet volgende week weer gewerkt en dus gereden worden (niet dat ik uberhaupt zin heb om weeral aan het werk te gaan na slechts 4 weken vrij, maar wat moet...), dus ik heb de Alp voorzien van Olie, de Winter/Regenwielen er weer onder gezet, nieuwe voorlamp erin (want stuk) en de banden op druk gezet. Accu was wat minder na een maand stilstand en had even moeite om te starten. Die is dus binnenkort echt wel aan de beurt (deze winter waarschijnlijk).

Aangezien mijn handen toen toch al vuil waren....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/t1qI9akdXXhvO86CArCt7wP3/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Q1MqBV80eqI0Y9OoER9asOPA/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jvCjHcmdC8hzslZmxjO7Bw0E/full.jpg

Er zaten geen vorkhoezen op de XR (en dat is volgende mij standaard ook niet het geval) maar die moeten er echt wel op als ik niet elke keer seals wil vervangen. Gelijk de opnemer en kabel vervangen zodat de km-teller het straks ook weer doet.

Ik laat de boel nu zo om er de komende weken aan te werken. Er komt een nieuwe hevel op de achterrem, een nieuwe draad om ook het remlicht daar weer door te laten branden, een nieuw spatbord met licht en plaathouder, luchtfilter, oliefilter, nieuwe olie, en ik twijfel nog om de remschijf en blokken ook gelijk mee te pakken. De blokken zijn nog goed maar de schijf is te dun eigenlijk. Stuurverhogers gaan er dan ook gelijk op, evenals de tweede spiegel.

Daarna gaan we nog een paar mooie crossritten maken voor hij uit elkaar gaat voor een paint job. Dan komen er ook gelijk een nieuwe kettingset op, alle roest eraf, kapotte spaken vervangen, nieuwe banden erop... en tegen die tijd ook weer een grote beurt (elke 1000km nieuwe olie op dit ding :X).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
@Vuikie ik ga die datum blokken in mijn agenda bij deze dan :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@steveman voor welke motor is die ttx dan? Er deze kapotte welke is dat dan??

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maegrim
het roest van dat barrel is op je camerasensor geslagen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-09 11:25

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@HTT-Thalan Mooi dat je dit durft beet te pakken... Ik sleutel ook graag, maar ik wil wel graag iets dat binnen afzienbare tijd (dezelfde dag liefst) weer rijdt. Bij deze aanblik zinkt de moed me in de schoenen.

We hebben overigens wel hetzelfde gereedschap zie ik (IKEA Bekväm) ;)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:00
Plus ik vraag me af of na al het klussen een wrf, drz, yzf of crf uit een iets recenter jaar niet nog steeds goedkoper was?
Ik bedoel de boel laten poedercoaten (beter kun je laten spuiten icm een goede primer) en materiaal bij elkaar gaat ook snel in de papieren zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Joepla schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:20:
@HTT-Thalan Mooi dat je dit durft beet te pakken... Ik sleutel ook graag, maar ik wil wel graag iets dat binnen afzienbare tijd (dezelfde dag liefst) weer rijdt. Bij deze aanblik zinkt de moed me in de schoenen.

We hebben overigens wel hetzelfde gereedschap zie ik (IKEA Bekväm) ;)
Het stelt allemaal niet zoveel voor. De hele voorkant eraf is iets van 10 bouten oid. Extreem simpele motor om aan te werken natuurlijk, er zit niks overbodigs op.

Alle bouten berg ik gelabeld op in vakkendozen en ik maak regelmatig foto's. Zit zo weer in elkaar.

Deze winter word het pas echt leuk, want dan gaat hij helemaal uit elkaar :P.
kneusteun schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:54:
Plus ik vraag me af of na al het klussen een wrf, drz, yzf of crf uit een iets recenter jaar niet nog steeds goedkoper was?
Ik bedoel de boel laten poedercoaten (beter kun je laten spuiten icm een goede primer) en materiaal bij elkaar gaat ook snel in de papieren zitten.
Ik heb goed verdiend op de WR hoor... Ik hou de kosten goed in de gaten. Maar een XR is toch wat zeldzamer, en ik vind het een geweldige motor, dus wil hem graag in nette staat hebben. Het hele bouw proces is ook een ervaring en leuk om te doen. Voor die tijd gaat het ding echter nog veeeeeel zand en modder zien hoor, dus er word zeker lol mee gemaakt.

Die dakar alp, die gaat geld kosten ja. Vandaar dat ik verkoop ook zeker overweeg zodra hij netjes is.

[ Voor 36% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-08-2019 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

HTT-Thalan schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:59:
[...]
Alle bouten berg ik gelabeld op in vakkendozen en ik maak regelmatig foto's. Zit zo weer in elkaar.
Kijk, dat is iets waar ik dan tegenaan loop: als ik meer dan 5 boutjes heb losgemaakt, weer ik niet meer wat waar zat. Sommigen wijzen vanzelf natuurlijk of passen domweg nergens anders.
Dat geeft me een slecht gevoel en daarom begin ik daar niet aan. Maar op deze manier en met foto's wordt het wel aantrekkelijker.
Deze winter word het pas echt leuk, want dan gaat hij helemaal uit elkaar :P.
Ga je het blok ook doen? Ja dat is relatief erg simpel (heb vroeger XL600LM en XT600 gereden), maar nog steeds een hele berg onderdeeltjes :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Joepla schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:04:
[...]

Kijk, dat is iets waar ik dan tegenaan loop: als ik meer dan 5 boutjes heb losgemaakt, weer ik niet meer wat waar zat. Sommigen wijzen vanzelf natuurlijk of passen domweg nergens anders.
Dat geeft me een slecht gevoel en daarom begin ik daar niet aan. Maar op deze manier en met foto's wordt het wel aantrekkelijker.

[...]

Ga je het blok ook doen? Ja dat is relatief erg simpel (heb vroeger XL600LM en XT600 gereden), maar nog steeds een hele berg onderdeeltjes :9
Het blok is al gereviseerd, opgeboord, gehoond en heeft een verbeterde kop. Dus dat hoeft niet meer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Chakotay schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:31:
@Bommes waar is het stokje Nutella? :P

@steveman is dat onderste deel nou ook helemaal verroest, of lijkt dat maar zo?

@Vuikie lijkt me prima :)
Ingezoomd lijkt het meer op (schuim)rubber:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SZbmtfB.png

@Tylen, dit is de STX40 van m'n Street Triple RS. (Was het maar een TTX...)

Net voor het eerst wat gereden met m'n CBR met de 19RCS holy shit wat pakt ie nu aan zeg :D Wat remproeven gedaan, zit snel aan een stoppie :X

Net de striple even warmgereden en de sag de ingesteld, nu de demping nog...

QBasic:
1
2
3
4
10 filmen
20 stuiter
30 kijken
40 GOTO 10

Denk dat ik nu ball park okay zit, dus zo eens een langer rondje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Waardeloze website, maar blijkbaar komen deze ondingen naar Den Haag binnenkort. Maar weer opnieuw bij de MAG aanmelden, zelfs als ze gewoon vlak zijn lijkt me een noodstop maken (wat niet onwaarschijnlijk is in een woonwijk) op een stuk meteen niet bepaald bevordelijk voor je stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Wat vinden jullie van Ktm oranje of Kawa felgroen voor de dakar alp? Icm zwart frame en blok.
Chakotay schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:55:
Waardeloze website, maar blijkbaar komen deze ondingen naar Den Haag binnenkort. Maar weer opnieuw bij de MAG aanmelden, zelfs als ze gewoon vlak zijn lijkt me een noodstop maken (wat niet onwaarschijnlijk is in een woonwijk) op een stuk meteen niet bepaald bevordelijk voor je stabiliteit.
Ik hou me in de stad aan de snelheid, ook een optie :P. En zo niet, met een wheelie heb je er een stuk minder last van!

[ Voor 77% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-08-2019 17:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
@HTT-Thalan why not both? Linkerkant oranje en rechterkant groen :+

En over die drempeldingen, ik noemde het juist ook als dat ze ook zonder in te klappen (als je je aan de snelheid houdt dus) gevaarlijk zijn. Als er precies naast zo'n ding een gieter oversteekt is dat best onhandig met remmen.

[ Voor 62% gewijzigd door Chakotay op 16-08-2019 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Chakotay schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 17:23:
@HTT-Thalan why not both? Linkerkant oranje en rechterkant groen :+

En over die drempeldingen, ik noemde het juist ook als dat ze ook zonder in te klappen (als je je aan de snelheid houdt dus) gevaarlijk zijn. Als er precies naast zo'n ding een gieter oversteekt is dat best onhandig met remmen.
De kleur is serieus bedoeld. Ik heb weinig kijk op de populaire opinie (omdat het me meestal geen reet dondert wat een ander vind) maar als ik de alp potentieel wil doorverkopen moet hij een gewilde kleurstelling krijgen. Origineel is geen optie, die kappen hebben we niet en dat gaat ook niet icm de aparte front en achterkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@HTT-Thalan ik vind het sowieso niet zo mooi om een Honda in een signature kleur van een ander merk te spuiten, dat zorgt waarschijnlijk ook voor verwarring bij verkoop.
Voor een competitie-gericht ding (Dakar op een Alp race noemen gaat wat ver) zou ik hem rood-wit-blauw of in Repsol kleuren spuiten. Ik weet alleen niet of je in meerdere kleuren kan/wil spuiten?
Als hij monochroom moet zou ik felblauw wel mooi vinden bij de Alp denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
gwystyl schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 17:47:
@HTT-Thalan ik vind het sowieso niet zo mooi om een Honda in een signature kleur van een ander merk te spuiten, dat zorgt waarschijnlijk ook voor verwarring bij verkoop.
Voor een competitie-gericht ding (Dakar op een Alp race noemen gaat wat ver) zou ik hem rood-wit-blauw of in Repsol kleuren spuiten. Ik weet alleen niet of je in meerdere kleuren kan/wil spuiten?
Als hij monochroom moet zou ik felblauw wel mooi vinden bij de Alp denk ik
Ik weet, theoretisch gezien, hoe zoiets moet. Heb het alleen nog nooit zelf gedaan of geoefend. Wel een heel leuk idee!

Ik roep een contest uit :P. De persoon die de kleurstelling kiest die uiteindelijk gespoten gaat worden, krijgt een vrijblijvende proefrit en 100 euro korting op de prijs bij aanschaf van de motor :7.

Ik kan natuurlijk ook de paint job tot het laatst laten en de motor op verzoek van de koper spuiten...

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-08-2019 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Laatst online: 28-07-2024
Staat er al een datum vast @Vuikie ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chakotay
@HTT-Thalan zoiets zou ik dan doen:

Afbeeldingslocatie: http://www.parisdakar.it/wp-content/uploads/2015/05/honda-1995-exp-2.jpg

Wit als basiskleur, met rode spatborden. Alleen die rood/blauwe graphic namaken is misschien wat tricky.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:18

A13X

Dude

@HTT-Thalan retro met kleuren van Lucky of Malboro ofzo iets van de dakar sponsors uit de tijd van dat ding.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Raym09 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:45:
@HTT-Thalan retro met kleuren van Lucky of Malboro ofzo iets van de dakar sponsors uit de tijd van dat ding.
Heel tof idee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44
Gauloises-blauw, en dan Asterix onder het hoedje plakken :+

Edit: snel googlen levert als eerste een Rothmans kleurstelling op <3

[ Voor 40% gewijzigd door NLDViane op 16-08-2019 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Iets stevigers dan de standaard vlieg raakt m'n hals... enige tijd later steekt/brandt er iets op m'n buik...

Dit vliegende gespuis vond dus een weg m'n totaal dichtgeritste overall in!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kLfceGb.png

M'goed, de nieuwe shock doet het erg lekker :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLDViane
@steveman was het een "shockend" gevoel? :+

Niet best trouwens, je zal er allergisch voor zijn... Heb een keer een hoornaar in m'n laars gehad, kan je melden dat het lastig rijdt met een dove voet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ja, dan hoop je dat je een epi-pen bij je hebt (en schoon ondergoed)! 'k Had nog een hooikoortstabletje, die maar genomen geen idee of het de jeuk inderdaad vermindert. Hoefde iig niet te niezen de rest van de weg :+

Dit is nu de tweede keer dat ik door zo'n vliegbest gestoken ben, de eerste keer was in m'n hals, toen ik op de trapfiets zat (met een toetsenbord onder m'n arm). Dus zodoende meende ik te weten dat ik geen allergie heb. (Of had ik nou juist na die eerste beet allergisch kunnen worden ?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
31ste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
@Vuikie Nu maar hopen dat het mooi weer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Ik heb een scheurtje in mijn zadel ;(
Die eikels bij J Foppen hadden het bij de verkoop vakkundig zwart gemaakt waardoor het me niet opgevallen was.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/08/1566036375-300-x-533px-IMG_20190817_120425067~2.jpg

Nu is het zwart verdwenen en is het langzaam iets verder aan het scheuren.
Heeft er iemand een pro-tip om dit nog een beetje duurzaam te maken? (Did the duketape fix, didn't work)
Of is dat hopeloos en moet ik opzoek naar een nieuwe hoes of misschien meteen een nieuw (en ook hoger) zadel?

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 17-08-2019 12:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maegrim
opnieuw laten bekleden, extra schuim erin, kek logootje erbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:00
NLDViane schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:23:
@steveman was het een "shockend" gevoel? :+

Niet best trouwens, je zal er allergisch voor zijn... Heb een keer een hoornaar in m'n laars gehad, kan je melden dat het lastig rijdt met een dove voet.
Heb ik eenmaal gehad, was gewoon gas erop en snel door naar huis. Daar medicatie innemen en done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Laatst online: 28-07-2024
@Bommes werkt de schapen vacht niet goed met het tegenhouden van water/vocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:34

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Bommes schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 12:07:
Ik heb een scheurtje in mijn zadel ;(
Die eikels bij J Foppen hadden het bij de verkoop vakkundig zwart gemaakt waardoor het me niet opgevallen was.

[Afbeelding]

Nu is het zwart verdwenen en is het langzaam iets verder aan het scheuren.
Heeft er iemand een pro-tip om dit nog een beetje duurzaam te maken? (Did the duketape fix, didn't work)
Of is dat hopeloos en moet ik opzoek naar een nieuwe hoes of misschien meteen een nieuw (en ook hoger) zadel?
Tijger leathers :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Pagman schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 16:54:
Nee die vacht wordt zelf behoorlijk nat, het zit heerlijk maar met wat regen dit het dus weg lang voordat het vachtje weer droog is.
Jammer want het zat wel lekker en ik vond het er wel tof uit zien 8)

@Maegrim & @teacher thanks (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 19:49
Deze kwam ik laatst tegen:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0030/3408/7524/products/DNL.DRL.10000_web4_2000x.jpg?v=1563221411
Vind het er wel erg cool uit zien. Heeft iemand hier ervaring met dit soort lampen, weet niet zeker of het uberhoupt mag.

[ Voor 25% gewijzigd door Lordsauron op 18-08-2019 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Pagman schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 16:54:
Daarom moet je schapen ook niet binnen zetten na een hoosbui. Gaan ze schimmelen. Beetje schaap is zo een kilo zwaarder na regen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Zo mijn schade GSX-S750 is weer in nieuwstaat terug. Gisteren nog motorhuis Seppe bedankt voor alle reparatie inspanningen.

Het enige wat nog te zien is is aan de linkerkant een afgebroken slijtboutje en rechts niet. Aan de rechterkant zal ik het slijtboutje verwijderen want ik zit toch nooit met die dingen aan de grond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Is het voor de NH rit erg als er mogelijk 2 mensen extra aansluiten?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Gisteren deze 2 motoren maar eens getest,
De Tenere was erg comfortabel maar stuurde als een natte krant
De niken was leuk rijden maar dat ding is echt enorm traag bij volgas vanaf de 100 in de 6 duurt het aardig lang voordat je de 140-150 eindelijk eens haalt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MSsl2Lo1Tabf96Ar4X1NfsVN/full.jpg

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• alexthegrat
  • Laatst online: 08-09 16:53
Sinds gisteren de Hornet eruit en een nieuwe tweedehandse fazer ervoor terug :)

Fazer

@lolgast @wimmel_1 Kunnen jullie de OP aanpassen met deze foto? Motor komt uit 2005

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
Rubman schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 13:55:
Is het voor de NH rit erg als er mogelijk 2 mensen extra aansluiten?
Wat mij betreft wel! Hoe meer hoe leuker d:)b
S4All schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 11:58:
@Vuikie Nu maar hopen dat het mooi weer is.
Daar hoop ik helemaal niet op, dat is gewoon zo ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Vuikie op 18-08-2019 16:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLDViane
@lolgast @wimmel_1 mag de Ninja 300 van mij uit de OP? Heb m al een poosje niet meer onder de carport zien staan :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
NLDViane schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 17:42:
@lolgast @wimmel_1 mag de Ninja 300 van mij uit de OP? Heb m al een poosje niet meer onder de carport zien staan :+
Is ie gewoon onder je neus vandaan gejat :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLDViane
timmie271 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:00:
[...]

Is ie gewoon onder je neus vandaan gejat :o
Na betaling uiteraard :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Met de volgauto erachteraan ook he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Streepje hoe stuurde die Niken? Blijft een apart ding :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Chakotay schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 19:02:
@Streepje hoe stuurde die Niken? Blijft een apart ding :)
die niken stuurt wel mooi, geeft na 2 bochten al een zeer vertrouwd gevoel waardoor je al heel snel de knie aan de grond hebt (niet gedaan vanwege kevlar spijkerbroek).

wel had ik tijdens het terug brengen dat de achterkant begon te glijden door vochtige asfalt. Omdat je al snel elke bocht heel hard neemt en de voorkant goede grip heeft vergeet je nog wel eens dat je achter gewoon een normaal bandje hebt

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• NLDViane
Toch maar eens wat op joeptoeb gegooid van de vakantie, het beklimmen van de Col d'Izoard oOo

duurt best lang, dat uploaden... Heb nog 98Gb aan filmpjes van de vakantie :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 23:57
Streepje schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 14:30:
Gisteren deze 2 motoren maar eens getest,
De Tenere was erg comfortabel maar stuurde als een natte krant
De niken was leuk rijden maar dat ding is echt enorm traag bij volgas vanaf de 100 in de 6 duurt het aardig lang voordat je de 140-150 eindelijk eens haalt

[Afbeelding]
De super tenere wordt standaard met vrij slap ingestelde vering in de showroom gezet. Met een middagje spelen en de vering goed instellen wordt het al snel veel beter. Natuurlijk wordt het geen supersport, maar er zijn er niet veel waar ik voor onder hoef te doen.

Vandaag een ronde richting ardennen / hoge venen gedaan. (Herdenkingsrit voor mede-motorrijder, dus geen spannende rit)
Ik merkte in het nat dat de Anakee Adventure wel erg last heeft van lasnaden en reparaties, waar de Road5 zich minder snel van zijn stuk liet brengen én zich sneller herstelde. Ik begin de eigenschappen van de Road5 Trail steeds meer te waarderen.
Aan de andere kant; de levensduur van deze bandjes belooft veel meer kilometers voor hetzelfde (zelfs iets minder) geld. Ik blijf voorlopig dan ook nog steeds bij die keuze.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

DrivinUCrazy schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 20:42:
[...]

De super tenere wordt standaard met vrij slap ingestelde vering in de showroom gezet. Met een middagje spelen en de vering goed instellen wordt het al snel veel beter. Natuurlijk wordt het geen supersport, maar er zijn er niet veel waar ik voor onder hoef te doen.
het zal ook voor 90% een kwestie van wennen zijn,
heb de vering wel veranderd(ideaal die elektronische vering) van super zacht naar super strak waarbij de middelste stand voor mij het fijnste was maar vond het sturen zelf vrij moeizaam gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Trouwens, alhier deze remblokjes besteld, legit en voor een zeer zachte prijs:

https://www.ebay.nl/itm/362498362554

't Overwegen waard als je wat nodig heb zeg ik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 09:14
steveman schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 22:12:
Trouwens, alhier deze remblokjes besteld, legit en voor een zeer zachte prijs:

https://www.ebay.nl/itm/362498362554

't Overwegen waard als je wat nodig heb zeg ik!
Ja, groot gelijk heb je. Zo heb ik van de week ook een revisiesetje voor m'n remklauwen besteld, scheelt idd een hoop..
Bij ebay gevonden voor 55,- incl verzenden ipv 70,- tot 100,- (ex verzendkosten) in gangbare webshops.
En deze voor de achterkant ga ik binnenkort ook nog 2x bestellen, achterklauw 600 en 1200 zijn gelijk blijkbaar.

Voor dergelijke setjes kan het zelfs per type motor nog verschil in prijs maken terwijl de setjes hetzelfde typenummer hebben (voorkant was volgens de beschrijving voor een gsx1300r)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
Ha, deze week weer gewoon 20-25° en droog als ik de voorspellingen moet geloven, dat lijkt er meer op *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Chakotay schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 08:47:
Ha, deze week weer gewoon 20-25° en droog als ik de voorspellingen moet geloven, dat lijkt er meer op *O*
Weekend 27 graden en ik moet weer werken hoor :+

Misschien vrijdag nog een blokkie om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Vandaag 30, morgen 32. 😔 veel te warm man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:23

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Lekker man! vanaf woensdag andere halve week "vrij", moet nog wat klussen thuis maar toch opties :*)

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Tylen schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:26:
[...]

Vandaag 30, morgen 32. 😔 veel te warm man.
Waar zit jij nou weer :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Gardameer 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Tylen hm, ook nog last gehad van alle onweer / hagel / etc daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Chakotay schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:32:
@Tylen hm, ook nog last gehad van alle onweer / hagel / etc daar?
Nee helemaal niets. Hier was ook niet iets aan de hand volgens de mensen die er al langer zaten. Hoogstens een harde regenbui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Volgende week maandag weer rondjes rijden 's avonds op PVI Lelystad, via motoport Leeuwarden \o/

Heb het idee dat er nog wel plek is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Dilemma:
Mijn Sena 10S is dus kapot (+- 42 maanden oud), althans.. het gedeelte waar je de Sena op klikt waardoor er nog maar 1 speaker werkt.

Mijn opties zijn:

Optie 1. Losse speakers - 40,-
Nieuwe speakers kopen die ik kan aansluiten op de 3.5mm aansluiting
Ik lees overal dat ik dan qua geluidskwaliteit altijd achteruit ga. Ook vraag ik mij af of deze oplossing wel handig is als ik eens een regenbui op mijn kop krijg. Dit lijkt mij een tijdelijke oplossing waar ik waarschijnlijk spijt van ga krijgen.

Optie 2. Nieuwe unit a 85,-
Met zo'n nieuwe helmklem kan ik mijn huidige Sena weer gebruiken en dan hoop ik dat het apparaat er komende jaren er niet mee stopt.

Optie 3. Nieuwe Sena 20s evo- Kosten zo'n 250,-,
De stembediening lijkt mij wel handig. Mijn 10s zou dan naar mijn vriendin gaan als reservere (zij heeft ook een 10s). Ik heb vervolgens weer 2 jaar garantie.

4. Nieuwe Sena 10R - Kosten zo'n 200,-
Klein en niet zo'n klikbevestiging. Maar ik moet nog wat informatie over deze opzoeken wat hij allemaal kan. Volgens mij gaat hij wel minder ver als de 10S en niet zo lang mee. Ook bij deze optie zou de 10s van mij naar mijn vriendin gaan en ik heb 2 jaar garantie.

Ik heb echt altijd muziek aan op de motor en wil met de komende rit naar Luxemburg ook weer gewoon muziek hebben. Nu vond ik wel altijd dat ik anderen slechts kon verstaand bij snelheden boven de 60km per uur maar dit kan ook liggen aan de positie van de speakers in mijn helm. Als de Sena 20S of 10R nou betere speakers of ruisonderdrukking hebben ben ik helemaal verkocht.

Cardo is helaas geen optie. Mijn vader en vriendin hebben beide een Sena. Ik wil straks niet het gezeur krijgen dat de verbinding tussen beide niet werkt. Ze hebben namelijk een Sena aangeschaft omdat ik er al 1 had.

Wat zouden jullie doen?

[ Voor 8% gewijzigd door R0y. op 19-08-2019 17:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@R0y. Ga eens even persoonlijk langs bij Waypoint óf bel ze desnoods even!!! Vaak hebben ze daar nog wel iets op de plank liggen waarmee het een en ander te repareren is (I.E. Blanco Dummy's (showroom modelletjes) welke wél alle exterieur componenten hebben maar niet de interne electronica).

Persoonlijk binnen lopen in één van de vestigingen sorteert meestal 't beste resultaat, althans dat is mijn persoonlijk ervaring. Ik kreeg daar een paar jaar geleden een 'dummy' Garmin Zümo 660 mee om 'm eigen 660 te kunnen repareren nadat 't ding aan 130Km/h van m'n motor af gestuiterd was....

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 19-08-2019 18:06 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
Ja, maar vandaag nog niet. De ochtend was heerlijk! Fijn zonnetje, frisse wind, lekker koel. Perfect weer. oOo
Beetje gas geven, aan de kant met die Audi van je (ik heb een Renault Twingo dus... laat me even genieten).

De terugweg bij Utrecht: hm, das een donkere wolk zeg.
Nog geen 10 minuten later een hoosbui van jewelste. Zat met een aardig beteuterd gezicht op de rechterbaan. }:|

Afgelopen zaterdag de boel nog schoon gemaakt. Naja, hoort erbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:18

Destruction

(ex-)Automonteur

Mooi, kan m'n motor kleding drogen :X Ik zat afgelopen zaterdag even zonder auto, dus toen ik even weg moest heb ik de CBR maar gepakt. Kolere, als je thuis de vrouw zo nat hebt... :P

* Destruction is sowieso niet echt fan van 2 wielen + regen, iets met een crash in de brommer tijd toen ik moest uitwijken voor een auto :/ Stiekem nog een reden om juist zaterdag de motor te pakken.

[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 19-08-2019 22:37 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Destruction goed bezig om juist dan te gaan rijden, beetje vertrouwen terug proberen te krijgen is altijd goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Destruction schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 22:30:
[...]

Mooi, kan m'n motor kleding drogen :X Ik zat afgelopen zaterdag even zonder auto, dus toen ik even weg moest heb ik de CBR maar gepakt. Kolere, als je thuis de vrouw zo nat hebt... :P

* Destruction is sowieso niet echt fan van 2 wielen + regen, iets met een crash in de brommer tijd toen ik moest uitwijken voor een auto :/ Stiekem nog een reden om juist zaterdag de motor te pakken.
Ja ik was stiekem toch blij dat ik was gaan carpoolen met de ouders naar Houten zaterdag... man wat een hoosbuien.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

k heb toevallig zonder vizier gereden en het viel mij op hoeveel ruimte rondom mijn oren is. alle rijwind voel ik langs komen en rond mijn nek weer uitgaan dus ik denk dat ik wat veel ruimte heb daar wat ik niet merkte met een vizier. Is er een truuk om je helm te vullen met meer reguliere helmvulling of kan je bijwijze van gewoon plukschuim er in stoppen zolang je maar druk voelt en je helm niet te veel heen en weer kan bewegen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@R0y. Afhankelijk van je portemonee is optie 2 (nieuwe unit EUR 85,-) waarschijnlijk wel een goede keus. De kosten zijn te overzien (alles relatief natuurlijk), het werkt weer en je blijft compatible met je motormaatjes.

Ik ken verschillende mensen met Sena-spulletjes en die zijn er over het algemeen heel tevreden over, ondanks een paar zwakke punten (stekkerverbindingen), maar zelf heb ik geen ervaring ermee.

Ik ben een maand geleden voor een low-cost oplossing gegaan. Zelden zoveel pret gehad voor 3 tientjes, maar ongetwijfeld niet te koppelen met andere merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:55
Het grootste probleem bij de Sena spul blijft naar mijn mening de waterdichtheid. Dat is hij gewoon niet, hij is spatwater dicht. Dat is prima als je veel rijd in warme landen waar het minimaal regent, maar in een land als NL verwacht ik toch wel van dit soort spul dat het water dicht is. Toen ik op de motorbeurs een verkoper van Sena is vroeg wat ik dan moet doen als t regent: "Dan moet je hem er maar af halen". Dat is niet waar ik hem voor koop...

Van mijn 20S beginnen de gouden contact eilandjes aan de onderkant van de unit ook al aardig kapot te gaan. Dit resulteert er in dat af en toe geluid weg valt of andere mij ineens niet meer horen. Ook tijdens groeps comm waarbij ik hem geinitieerd hebt hoor je enorm veel gekraak. Omdat hij nu buiten de garantie viel gaf Sena aan dat ik dan maar een hele nieuwe unit moet kopen. Heb nu het dilema dat veel vrienden met Sena rijden dus een nieuwe Sena zou dan handig zijn (ik wil dus ook niet dat gezeik dat hij niet verbind o.i.d.) maar tegelijkertijd ben ik voor de hoeveelheid geld wat je er voor neerlegt ook niet echt blij met de kwaliteit.

Verder zijn Sena's kwa geluid en communicatie echt perfect. Alleen de kwaliteit van de hardware zelf doet dus afbreuk van de gehele ervaring.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
aidanl schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:20:
Het grootste probleem bij de Sena spul blijft naar mijn mening de waterdichtheid. Dat is hij gewoon niet, hij is spatwater dicht. Dat is prima als je veel rijd in warme landen waar het minimaal regent, maar in een land als NL verwacht ik toch wel van dit soort spul dat het water dicht is. Toen ik op de motorbeurs een verkoper van Sena is vroeg wat ik dan moet doen als t regent: "Dan moet je hem er maar af halen". Dat is niet waar ik hem voor koop...
En toch heb je 'm gekocht? Ik was gelijk weg gelopen. Heb zelf een packtalk van Cardo. Werkt al jaren prima. Ook in de stromende regen.

Echter: Als volgende helm wil ik heel graag een C4 van Schuberth omdat je daar alleen een accu en com-unit in hoef te duwen, maar die unit is ook van Sena en ik hoorde daar ook al het "contactpunten-verhaal" over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-09 10:33
@aidanl
Mijn 20s-en hebben al meerdere hoosbuien meegemaakt. Ik ken ook de horrorverhalen, maar ik heb nooit gedoe meegemaakt.
Wat mij betreft geen issue.

@R0y.
Van die spraakbesturing moet je je niet teveel voorstellen. Ik vond het niet goed werken en heb het uitgezet.
Bediening via de knoppen gaat prima. Om te bellen etc kun je met 1 knop de google assistent oproepen en dat werkt wel heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 23:13
Diezelfde horrorverhalen ken ik ook van de "waterdichte" Cardo's. Om zeker te zijn is het toch beter om hem af te doen of een zakje eromheen als je hem echt nodig hebt.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
treative schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:46:
Diezelfde horrorverhalen ken ik ook van de "waterdichte" Cardo's. Om zeker te zijn is het toch beter om hem af te doen of een zakje eromheen als je hem echt nodig hebt.
Liet em van mn helm in een modderpoeltje vallen. Kopje onder. Werkt tot op de dag van vandaag nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:55
Peekster schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:25:
[...]

En toch heb je 'm gekocht? Ik was gelijk weg gelopen. Heb zelf een packtalk van Cardo. Werkt al jaren prima. Ook in de stromende regen.

[...]
Helaas had ik 'm al dus te laat :)

@Henkiejoo de problemen die ik noem treden op bij de units van zowel mijn vrouw als mijzelf. Daarnaast ook binnen mijn vriendenkring zijn er meerderen met dezelfde problemen. Als het1 enkel geval was, ach dat had het een maandag ochtend model kunnen zijn. Echter zijn dit er al veel meer wat dus duidelijk maakt dat het wel degelijk een issue is. De fora van Sena staan ook vol met soortgelijke meldingen en deze gaan dan niet alleen over de 20s maar over het volledige product aanbod van Sena.

@treative het is toch achterlijk dat dergelijke producten die net als je helm door weer en wind gaan bij default al niet de omstandigheden zouden kunnen ondersteunen? Moet je voorstellen dat je je helm of motor niet zou kunnen gebruiken bij regen, dat een verkoper je dan vertelt dat zodra het regent je je helm of motor maar af moet doen. Al geld dit laatste sowieso voor italiaanse motoren })

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Pagina: 1 ... 22 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.