Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 270 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.237 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:02
Bambufan schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:45:
[...]

Een groot deel van die extra kilo's komt voor rekening van de 75l tank.
22Liter :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Willem30 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:44:
[...]

Dat gebeurd wel vaker. Beetje optimistisch gegevens neerzetten. Ducati is mooie fiets maar ik zou toch de BMW kiezen (zeg ik als huidige BMW rijder) :P
En Ducati blijft toch een Italiaan :X

* Waaj heeft nog een niet-rijdende Italiaan in de tuin staan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:15
Phyth0n schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:30:
[...]

Bij BERRT, organisatie die zich vooral op BMW richt, maar de KNMV bied soortgelijke trainingen, waarbij ik dezelfde instructeur op de foto zie voor dezelfde prijzen.

***members only***
Als het BMW-only is kan ik het altijd nog op de F650GS doen als die klaar is, sowieso wat zinniger om mee te beginnen dan een lompe fiets als de Caponord :P

@Bambufan 75 liter? O_o Zo'n grote tank heeft mijn auto niet eens :P

[ Voor 7% gewijzigd door Chakotay op 29-01-2021 14:54 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Chakotay schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:53:
[...]

Als het BMW-only is kan ik het altijd nog op de F650GS doen als die klaar is, sowieso wat zinniger om mee te beginnen dan een lompe fiets als de Caponord :P

@Bambufan 75 liter? O_o Zo'n grote tank heeft mijn auto niet eens :P
Kan bij BERRT op alle allroad motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Phyth0n schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:30:
[...]
Bij BERRT, organisatie die zich vooral op BMW richt, maar de KNMV bied soortgelijke trainingen, waarbij ik dezelfde instructeur op de foto zie voor dezelfde prijzen.
Bij Berrt kan je inderdaad op je eigen motor de cursussen doen. Hij biedt een aantal cursussen in Nederland aan, en op 2 lokaties in Duitsland. In Duitsland zijn het zeg maar enduro parken, waar ze op een groot terrein allerlei leuke hindernissen en parcoursen hebben uitgezet. In Nederland is het gewoon in de vrij natuur.
Fürstenau zou meer gelegenheid hebben om je zand-skills te trainen. Hechlingen ben ik zelf geweest en dat is een oude steengroeve. Redelijk harde ondergrond, veel (steile) hellingen en een kleine zandbak. Ook een leuke trail door de bosrand.
Je kan het allemaal doen op de eigen motor, maar ik heb toen gekozen voor een huurmotor. In Hechlingen (is van BMW) staat een hele loods vol GSsen, kleine en grote. Die komen ook elk jaar te koop; dan heb je een GS met 3000km van een jaar oud ofzo, met een paar krasjes :+
Ik vond het wat prettiger om een huurmotor te nemen ipv mijn eigen brandspanking nieuwe motor daar te beschadigen. Daar had ik echt geen zin in.

Als je het met een huur-BMW doet, moet je eraan denken dat als je een hele andere motor hebt, je misschien de verkeerde dingen leert. Die boxer-GS bijvoorbeeld heeft hele andere eigenschappen door die speciale voorwielophanging als je een steile helling af rijdt. Hij duikt nauwelijk in en de motor is perfect te besturen, en je kunt zelfs makkelijk met de voorrem remmen door de fijne ABS. Dus als je daarna op een kale Husqvarna stapt, heb je ineens veel minder skills.... 8)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ga 7 april naar Berrt voor de Allroad Basic. Hopelijk gaat hij door }:O

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 18:00

4x2

lộn xộn quá

Chakotay schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:53:
[...]
Pas op met de grondspeling :+
Dat was 1 van de grootste problemen als ik met dat ding offroad ging.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:00
mphilipp schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:29:
[...]

Bij Berrt kan je inderdaad op je eigen motor de cursussen doen. Hij biedt een aantal cursussen in Nederland aan, en op 2 lokaties in Duitsland. In Duitsland zijn het zeg maar enduro parken, waar ze op een groot terrein allerlei leuke hindernissen en parcoursen hebben uitgezet. In Nederland is het gewoon in de vrij natuur.
Fürstenau zou meer gelegenheid hebben om je zand-skills te trainen. Hechlingen ben ik zelf geweest en dat is een oude steengroeve. Redelijk harde ondergrond, veel (steile) hellingen en een kleine zandbak. Ook een leuke trail door de bosrand.
Je kan het allemaal doen op de eigen motor, maar ik heb toen gekozen voor een huurmotor. In Hechlingen (is van BMW) staat een hele loods vol GSsen, kleine en grote. Die komen ook elk jaar te koop; dan heb je een GS met 3000km van een jaar oud ofzo, met een paar krasjes :+
Ik vond het wat prettiger om een huurmotor te nemen ipv mijn eigen brandspanking nieuwe motor daar te beschadigen. Daar had ik echt geen zin in.

Als je het met een huur-BMW doet, moet je eraan denken dat als je een hele andere motor hebt, je misschien de verkeerde dingen leert. Die boxer-GS bijvoorbeeld heeft hele andere eigenschappen door die speciale voorwielophanging als je een steile helling af rijdt. Hij duikt nauwelijk in en de motor is perfect te besturen, en je kunt zelfs makkelijk met de voorrem remmen door de fijne ABS. Dus als je daarna op een kale Husqvarna stapt, heb je ineens veel minder skills.... 8)
Goede uitleg, gister inderdaad een presentatie gehad van BERRT waarin het in nog wat meer detail werd uitgelegd. Hechlingen lijkt mij inderdaad ook wel wat, daar zou ik ook zeker een motor huren.

Met de basic training durf ik het wel aan op mijn eigen 1200 GS. Training is als ik het goed begrijp op lage snelheid met zachte ondergrond en ik ben niet zo bang voor kleine (cosmetische) schade en ik heb de BMW beugels om de cilinderkoppen. Daarnaast valt eventuele grotere schade wel onder mijn normale verzekering aangezien het een rijvaardigheidstraining is zonder wedstrijd element, maar dan kost het uiteraard wel je eigenrisico en schadevrije jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
4x2 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:55:
[...]

Pas op met de grondspeling :+
Dat was 1 van de grootste problemen als ik met dat ding offroad ging.
Ik heb hem een paar jaar terug ook al eens vastgereden in een of andere zandbak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:44
Bij meer motor zaken kan je een afspraak maken om te passen. Dus ik zou gewoon even bellen.

Na de haybusa...
https://advrider.com/kawa...al&utm_content=01_29_2021

Nog een return of a classic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Phyth0n schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:57:
[...]
Hechlingen lijkt mij inderdaad ook wel wat, daar zou ik ook zeker een motor huren.
Zou ik zeker doen. Er zijn een paar heuvels waar je omhoog moet en je over een paar flinke keien moet. En als je de motor omlegt, moet je 'm soms even draaien om 'm in de goede positie te krijgen. Met je eigen motor doe je dat liever niet. (waarom wil je dan offroad vraag je je dan af? :+ )
Hechlingen is erg leuk en Bert Duursma is een hele goede instructeur. Hij is geduldig en makkelijk in de omgang. Hij reed vroeger trial, ik geloof al vanaf zijn 7de jaar. Daarom kan hij (hij is 65+) van alles op die GS. Hij sleurt ze net zo makkelijk door het zand, en hij is nou niet bepaald een groot atleet, dus echt om kracht gaat het niet. Het is skill. Maar ja, er zijn nog steeds hele volksstammen, de zogenaamde 'echte' endurorijders, die beweren dat een GS niet geschikt is voor ruig terrein omdat ie te zwaar is. Uiteraard is een Husky makkelijker, maar daar rijd ik weer niet zo makkelijk op naar Marokko. Dan moet dat weer in een bakkie enzo. Ik vind een allround machine fijner. Met zo'n GS/A kun je in Nederland opstappen en overal naartoe rijden, comfortabel.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:24

mr_petit

opperprutser

Bommes schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:50:
[...]

Ja en nee.
Ik merk met motorkleding voor heren al dat het een zooitje is met de maatvoering tussen de verschillende merken.
Niet alleen tussen merken maar ook binnen 1 merk.
Ik paste een maand of 2 geleden nieuwe winterhandschoenen (van richa), en het ene model was veel ruimer dan het andere model bij dezelfde maat. En dan is Richa van origine ook nog eens een handschoenen merk.

Een goede pas-sessie is bij motorkleding denk ik nog belangrijker dan bij gewone kleding. Het zit doorgaans ook strakker, stugger en heeft beschermingspads tov normale kleding, dus de kans is gewoon groter dat iets niet lekker zit.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mr_petit schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:27:
[...]
Een goede pas-sessie is bij motorkleding denk ik nog belangrijker dan bij gewone kleding. Het zit doorgaans ook strakker, stugger en heeft beschermingspads tov normale kleding, dus de kans is gewoon groter dat iets niet lekker zit.
Zeker weten! Het moet bovendien ook nog lekker zitten als je op de motor zit, al dan niet half opgevouwen, afhankelijk van het type motor. En als je afstapt moet je er ook nog een beetje in kunnen bewegen.
Het moet comfortabel blijven zitten gedurende langere ritten, warm zijn als het koud is en een beetje ventileren als het warm is. En waterdicht zijn. Een moeilijke opgave voor een kledingstuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@mphilipp Niet om 't een of ander maar: Waarom ga je met gehuurd spul wel allerlei off-road streken uitvoeren en doe je dat niet graag met je eigen materiaal?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Is dat die Bert uit dit filmpje, YouTube: Trackday on Circuit of Assen with BMW R1200GS LC ?

Zo ja dan is het echt een gigantische gevaarlijke l*l en dan druk ik me nog voorzichtig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
xos schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 08:08:
Is dat die Bert uit dit filmpje, YouTube: Trackday on Circuit of Assen with BMW R1200GS LC ?

Zo ja dan is het echt een gigantische gevaarlijke l*l en dan druk ik me nog voorzichtig uit.
Filmpje is van hetzelfde bedrijf idd. Tell us more.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xos

xos

Requiem19 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 08:51:
[...]

Filmpje is van hetzelfde bedrijf idd. Tell us more.
Als je 2 dingen scheidt, zijn rijtechniek en zijn instructeurschap faalt hij op beide. Rijden kan ik kort over zijn, vreemde rijlijnen, haalt geen apex, versnelt op vreemde en gevaarlijke plekken en alles is erg inconsistent. Maargoed, misschien eerste keer op het circuit en mentaal onvolwassen. Zie je vaker dat mensen zichzelf compleet overrijden en zich daarna op de borst kloppen zie mijn rondetijden eens terwijl het nergens over gaat.

Maar als instructeur zou hij beter moeten weten. En dan komen we op het punt van mijn opmerking. Hij heeft compleet schijt aan alle regels die met vrij rijden gelden en brengt andere mensen in gevaar. Haalt op idiote plekken in, overrijdt zichzelf en verremt zich. Zit ook nog eens in de verkeerde groep als je het naar tempo kijkt (niet op kunnen). Iemand met zijn ervaring en beroep zou beter moeten weten.

Concreet voorbeeld is de actie op 1:25, dat is echt een no no. Buitenom inhalen wordt vanaf dag 1 je ingepeperd om niet te doen tijdens een trackday, zeker niet tussen beginners. Deze plek op de baan wordt expliciet genoemd omdat het een erg gevaarlijk punt is omdat mensen naar links komen voor de bocht naar rechts. Hij schrikt er zelf ook van en vliegt bijna de baan af. Rijdt daar op een vuil deel en moet platter dan hij wil, recept voor een crash. Het is dat zijn tempo laag ligt en ermee wegkomt. Iemand met enig inzicht en dat mag je van hem verwachten zou had ofwel gewacht, ofwel hem aan de binnenkant gestoken zoals je wordt aangeleerd.

Maar alleen al het gegeven dat hij het filmpje post en met dat onderschrift maakt dat hij totaal geen reflectie heeft op het eigen gedrag. Op de motor zit je in het moment, niet goed maar ergens te begrijpen. Maar als je later de beelden erbij pakt vanachter je computer en die reflectie nog steeds mist dan ben je gewoon een gevaarlijke associale lul en die lak heeft aan anderen. Die actie is op 1:25 is precies wat mij is overkomen. De "dader" stond op en had niks, ik mocht 8 uur later SEH verlaten en ben voor het leven gehandicapt. Daarom ben ik ook erg scherp op (on)bewust associaal gedrag waarin andere ongewild betrokken raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Filmpje goed bekeken zie wat je bedoelt. De filmende motor is echter een CRT instructeur en doet precies hetzelfde een paar keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Requiem19 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 10:06:
Filmpje goed bekeken zie wat je bedoelt. De filmende motor is echter een CRT instructeur en doet precies hetzelfde een paar keer?
Kan je die voorbeelden geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
xos schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 10:19:
[...]

Kan je die voorbeelden geven?
Op 15 seconden en 1.43 bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

xos schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 08:08:

Ik zou zeggen, bel 'm op en praat met 'm erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Will_M schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 01:37:
@mphilipp Niet om 't een of ander maar: Waarom ga je met gehuurd spul wel allerlei off-road streken uitvoeren en doe je dat niet graag met je eigen materiaal?
Inderdaad, goed punt. Maar om het te leren, maak je meer brokken. Als je iets gaat leren op je eigen motor, ben je misschien wel wat voorzichtiger en bang om fouten te maken. Als je eenmaal de cursus (2 dagen) hebt doorlopen, heb je toch weer een hoop goede dingen geleerd en zit je iets fijner op je eigen motor als je daarmee het bos of de geitenpaden op gaat. Ik ben daar wel een aantal keren op mijn plaat gegaan en de enige zorg was mijn eigen lijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Requiem19 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 10:35:
[...]

Op 15 seconden en 1.43 bijvoorbeeld?
Op 15s was degene die ingehaald werd al aan het insturen, dus die komt daar niet ineens naar links. Op 1:43 had diegene zich ook al gecommiteerd aan een lijn. Dus de kans dat elkaars wegen daar kruis is klein maar het verdient niet de schoonheidsprijs, zeker die tweede waar er niet heel veel afstand zit tussen beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
xos schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:24:
[...]

Op 15s was degene die ingehaald werd al aan het insturen, dus die komt daar niet ineens naar links. Op 1:43 had diegene zich ook al gecommiteerd aan een lijn. Dus de kans dat elkaars wegen daar kruis is klein maar het verdient niet de schoonheidsprijs, zeker die tweede waar er niet heel veel afstand zit tussen beide.
Jij zegt in je post dat buitenom inhalen een ‘no go’ is, vooral bij beginners. Dat doet de CRT instructeur dus ook. Zeker een beginner zal niet altijd zn lijn vasthouden lijkt me en zal behoorlijk kunnen schrikken als iemand midden een bocht buitenom langs komt denk ik?

Grootste verschil is dat BERRT een keer voor het ingaan vd bocht buitenom inhaalt terwijl de rijder voor hem ook naar buiten komt om zn bocht op te zetten, dat leek mij idd nog een stuk gevaarlijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:24

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

mphilipp schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 00:43:
[...]

Zeker weten! Het moet bovendien ook nog lekker zitten als je op de motor zit, al dan niet half opgevouwen, afhankelijk van het type motor. En als je afstapt moet je er ook nog een beetje in kunnen bewegen.
Het moet comfortabel blijven zitten gedurende langere ritten, warm zijn als het koud is en een beetje ventileren als het warm is. En waterdicht zijn. Een moeilijke opgave voor een kledingstuk.
YouTube: Ronald Goedemondt - Motorrijbewijs (Ze bestaan echt)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:38
Kijk een nieuwe dynamo deksel :P

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/01/1612028638-350-x-467px-IMG_20210130_160941.jpg

Paar uurtjes TET vanmiddag heerlijk aan het spelen geweest.
Zelfs met 2 a 3 graden was het goed te doen.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/01/1612028841-600-x-450px-IMG_20210130_161015.jpg

Gopro ook weer aan gehad, die moet ik echter nog ff leeg halen en bewerken.
Bandjes hebben zich netjes gedragen in de modder, waren best wat stukjes bij dat het wel ff aanpoten was.
Ook was er 1 stuk bij waar ik maar omgedraaid ben dat was echt niet normaal, naast een boeren erf, compleet kapot gereden door de tractoren. Zal wel op de gopro staan, volgt dus nog,

[ Voor 24% gewijzigd door Bommes op 30-01-2021 18:52 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Bommes wat modern, een geheel biologisch dynamodeksel! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Welke stukjes heb je gereden ? Moet eigenlijk de M6024 op de MSX nog even aan de tand voelen en volgens mij woon je aardig in de buurt :+

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bambufan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 16:44
Waar??!! Waar??!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
4x2 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:07:
Welke stukjes heb je gereden ? Moet eigenlijk de M6024 op de MSX nog even aan de tand voelen en volgens mij woon je aardig in de buurt :+
Van Eersel achter Luyksgestel door naar Borkel en Schaft, via de Leenderheide naar Leender-strijp.
Denk 2 uurtjes aan het sturen geweest, was leuk.
Soms wat te veel blub voor mij zware fiets, en ben ik omdraaid/omgereden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 00:02
TS kan weer aangepast worden voor mij, heb de ktm de deur uit gedaan en ben weer terug bij het yamaha kamp. MT-09 weer in night fluo uit 2017 met pas 8k km's op de teller. Spiegels gaan er nog van af en een leuk setje knipperlichten moet er nog op :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wqtokl508zLEJjjTIBGJP78im7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vQsKCY4uYPAmWOJTrh5XpG89.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bommes
Het kan altijd erger.. Foto's uit de TET.nl groep op Facebook

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/01/1612081269-600-x-451px-Screenshot_20210131_091705_com.facebook.katana~2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/01/1612081269-600-x-442px-Screenshot_20210131_091720_com.facebook.katana~2.jpg

Deze 2 gasten reden schijnbaar een klein stukje achter mij.
Naar ik begrepen heb was die GS er zo weer uit.
Ik ben in ieder geval bij dat ik er zo niet bij stond, alleen was dat iets lastiger op te lossen denk ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Wel knap om daar terecht te komen :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@Requiem19 ja inderdaad ik zat ook al te kijken naar die foto en dacht: hoe dan?
Met wat inzoomen zag ik dat er wel gewoon weg bandjes op die GS zitten, dat helpt niet echt.

Maar geen beter vermaak dan leedvermaak toch ;) >:)

[ Voor 13% gewijzigd door Bommes op 31-01-2021 09:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:59

fdees

Trust me I'm an Engineer

We zien hier weer eens de voordelen van een boxermotor, hij blijft mooi recht staan in een greppel 😀

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hV7XKd_PTbv5JFnqMFIshHtql4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vJrB3wFvyBMGSeWJjtfwwlbJ.jpg?f=fotoalbum_large

Het ijs brak halverwege, maar de msx had er weinig moeite mee, de banden zijn geen beperking meer :D

Nu met (heel kort) filmpje, heb een stukje TET gereden van Weert-Noord tot Strijp.
Het was ook meteen een test van de Beeline Moto die (na wat gewenning) wel ok werkte in bolletje pijltje modus, de diverse updates die het ding gehad heeft hebben iig mn mening bijgesteld.

[ Voor 26% gewijzigd door 4x2 op 31-01-2021 12:17 ]

leeg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bommes
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/01/1612089813-600-x-337px-GOPR8209.jpg

Broooaap.. :+

Trouwens mijn vorig jaar nieuw gekochte Revit boots, die als waterdicht verkocht zijn, zijn dat toch niet.. ;(
Revit Royal H2O
Niet daar gekocht maar die boots in ieder geval.
En nee het is er niet via de bovenzijde ingelopen.
Ik ga er toch eens een berichtje aan hun klantenservice er aan wagen.

[ Voor 86% gewijzigd door Bommes op 31-01-2021 11:53 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Vanochtend wakker geworden met een zonnetje op mijn gezicht. Het zag er heerlijk uit. -4 bij het wegrijden. Maar wat genoten.

Voor mijn verjaardag heb ik een nieuwe gopro gehaald. de mount die ik wil is nog niet binnen dus even een tijdelijke gemaakt. Had hem iets te laag afgesteld staan. En moet nog even flink met de instellingen bezig gaan.
GoPro 9 met Max Lens mod.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yf4LowYw9ZP-4C5qQPtpgAUl-WU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XCPENkVbt00V5ac4Z5DW4Lao.png?f=fotoalbum_large

Mag van gopro op mijn pc nog niet bewerken. iets met hevc support. terwijl hij wel vloeiend via windows zelf afspeelt (VLC)

Binnenkort dus hopelijk wat bewegend beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-09 20:52
Bommes schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:44:
[Afbeelding]

Broooaap.. :+

Trouwens mijn vorig jaar nieuw gekochte Revit boots, die als waterdicht verkocht zijn, zijn dat toch niet.. ;(
Revit Royal H2O
Niet daar gekocht maar die boots in ieder geval.
En nee het is er niet via de bovenzijde ingelopen.
Ik ga er toch eens een berichtje aan hun klantenservice er aan wagen.
gewoon via waar je ze gekocht hebt retourneren, rev'it lost dit normaal gesproken altijd op is mijn ervaring.

Heb waarschijnlijk zeer binnenkort ( hopelijk deze week nog) een aanpassing voor de startpost 8)
sowieso mag de FJR1300 er al uit want die is alweer even geleden verkocht.

Denk overigens ook na over de verkoop van de RM250, ik start hem 1 keer per jaar en rijd een rondje rond de blok om hem te smeren, maar eigenlijk doe ik dat alweer tien jaar en verder niks ermee..... Alleen geen flauw idee wat ie waard zou zijn, volgens mij is ie van ergens 1996-96-98 maar weet het niet eens meer zeker |:( er staan er geen met vergelijkbaar bouwjaar op marktplaats op het moment

Iemand overigens ervaring met de MOTOGADGET MO.VIEW spiegels ?
Deze zijn glasloos maar zijn volledig van aluminium (behalve de boutjes) dus ook het spiegelend oppervlak.
CNC machined from aluminum and finish-anodized, but a regular glass lens is not used. Instead the patented mirror surface is convex cut directly from the aluminum. This is done with ultra-precision diamond tools using a special ´flycutting´ procedure after which it is made corrosion and scratch resistant by a special vacuum plasma coating process.

[ Voor 32% gewijzigd door harley op 31-01-2021 16:13 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
harley schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:52:
[...]

gewoon via waar je ze gekocht hebt retourneren, rev'it lost dit normaal gesproken altijd op is mijn ervaring.
Heb ze vanmiddag een mail gestuurd, ben benieuwd naar de reactie :)

Pctje is bezig om bewerkte video te exporteren:

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/01/1612109530-600-x-342px-bewerken.JPG

Dan nog naar youtube, wat wel ff gaat duren met ons 2,5mb/s up abonnementje :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
Bommes schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:13:
[...]

Heb ze vanmiddag een mail gestuurd, ben benieuwd naar de reactie :)

Pctje is bezig om bewerkte video te exporteren:

[Afbeelding]

Dan nog naar youtube, wat wel ff gaat duren met ons 2,5mb/s up abonnementje :P
2400 baud modem? 😂

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

VPS'je á €1,00 / maand :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:49
Met een VPS moet je nog altijd je data eerst op je VPS krijgen ;) Bij mij staat de motor alweer een tijd stil, als ik zag hoe druk het hier overal was gisteren ben ik ook blij dat ik niet het bos in ben gegaan. Volgende week zondag mag die weer eens uitgelaten worden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Thoit schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:29:
Met een VPS moet je nog altijd je data eerst op je VPS krijgen ;) Bij mij staat de motor alweer een tijd stil, als ik zag hoe druk het hier overal was gisteren ben ik ook blij dat ik niet het bos in ben gegaan. Volgende week zondag mag die weer eens uitgelaten worden :)
Was inderdaad erg druk ook op de achteraf wegen.
https://gopro.com/v/dM0wd2Kq9vWko

Mensen die een mini paard uitlaten. boze MTB ers. Gas er op kon dus niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:36
harley schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:52:
[...]

Iemand overigens ervaring met de MOTOGADGET MO.VIEW spiegels ?
Deze zijn glasloos maar zijn volledig van aluminium (behalve de boutjes) dus ook het spiegelend oppervlak.

[...]
Nog nooit van gehoord, maar het ziet er wel vet uit, check de plaatjes van de R NineT op dit forum!

Helaas lees ik daar ook dat ze geen EU typegoedkeur hebben, dus officiëel... etc.etc. ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bommes
Ik ben zo een slechte nerd dat ik geen idee heb wat je precies bedoeld maar ik vermoed dat ik iets met hoofdletters en kleine letters niet goed heb geschreven.. :o ;)
Ik zie net dat het had moeten zijn: 2 Mbit/sec. nog erger dus een 0,5 Mbit/sec. minder zelfs >:)

*O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
Bommes schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:24:
Het kan altijd erger.. Foto's uit de TET.nl groep op Facebook

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze 2 gasten reden schijnbaar een klein stukje achter mij.
Naar ik begrepen heb was die GS er zo weer uit.
Ik ben in ieder geval bij dat ik er zo niet bij stond, alleen was dat iets lastiger op te lossen denk ik zo.
Dat is toch gewoon de hogere moeilijkheidsgraad? Over het zandpad voor de beginners, door de greppel voor de gevorderden!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Door de greppel
In de greppel

Klein, maar belangrijk detail :+

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
Stalensnuitje schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:13:
[...]

Nog nooit van gehoord, maar het ziet er wel vet uit, check de plaatjes van de R NineT op dit forum!

Helaas lees ik daar ook dat ze geen EU typegoedkeur hebben, dus officiëel... etc.etc. ;)
Volgens mij sommige wel sommige niet, er zijn verschillende modellen in die serie, maar het zou te maken hebben met de afmeting (dan zijn ze soms te klein) maar waar ik al bang voor was is dat ze dus nogal vlug beschadigen, aluminium is nu eenmaal een stuk zachter dan glas.

Hier nog wel een (lang) filmpje over het productieproces

[ Voor 3% gewijzigd door harley op 01-02-2021 09:36 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
Bommes schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:17:
[...]

Ik ben zo een slechte nerd ....
*O*
Sorry, slechte nerds bestaan natuurlijk niet :)

Ging me niet om de hoofdletters, maar de snelheid zelf. Ben inmiddels al zo'n 10 jaar glasvezel gebruiker, dus sta er soms niet bij stil dat nog niet alle delen van NL dat geluk hebben.

M.b.t. 2400 baud, dat is een standaard uit de tijd dat ik begon met PC's en via een tornado modem mocht inbellen op de Hogeschool. Het 'oude' thuiswerken zeg maar.

Zie onderstaande voor een uitleg:
Wikipedia: Modem

P.S. Leuk filmpje van spelen in de modder weer!

[ Voor 3% gewijzigd door FBTN op 01-02-2021 10:13 ]

I took the blue pill…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@FBTN Ik woon in Nuenen, een van de eerste dorpen in de kennis regio rond om Eindhoven die op glas over ging.
Alleen bleek het potje geld niet groot genoeg maar dan ook echt net niet.
Zo goed als 99% van Nuenen heeft glas, onze straat ook.
Echter maar tot halverwege 8)7 :X
Hadden we niet nummer 120 gekocht maar ergens een huis met een nummer lager dan < 80 hadden we wel glas gehad.

Wij moeten het doen met koper van KPN of coax van Ziggo.
Die laatst heeft ook wel snellere abonnement vormen maar voor ons voldoet dit goed genoeg.
Allen met upload's loop ik tegen de beperkingen aan of en met team's meetings van het werk.
Dan deel ik de 4G verbinding van mijn Iphone maar even. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Glas is leuk, maar om heel eerlijk te zijn kom je met een beetje 300/300 verbinding echt niet te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:36
harley schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:35:
[...]

Volgens mij sommige wel sommige niet, er zijn verschillende modellen in die serie, maar het zou te maken hebben met de afmeting (dan zijn ze soms te klein) maar waar ik al bang voor was is dat ze dus nogal vlug beschadigen, aluminium is nu eenmaal een stuk zachter dan glas.

Hier nog wel een (lang) filmpje over het productieproces
[YouTube: Making glassless motorcycle mirrors.]
Oh ja, ik zie het nu hier ook. Ook de prijs trouwens, 100 euro/kant :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 07-10 14:44
teacher schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:15:
[...]

* teacher komt uit de tijd dat er nog geen N11 was.
lekker file rijden op de rijndijk of op de steekterweg. 40 minuten voordat je bij de A12 was...

* teacher vind de N11 fijn.... :Y
2004 waren het nog stukjes, eens illegaal daar op een stuk n11 in aanbouw "geraced"...
tot de politie kwam buurten :+ :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:35:
@Requiem19 ja inderdaad ik zat ook al te kijken naar die foto en dacht: hoe dan?
Ik denk target fixation. Ze gaan een beetje wiebelen door die moddeplas en kijken naar de greppel.. 'daar wil ik niet naartoe, dus ga je er naartoe' :+ Kan de beste overkomen denk ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ziet er trouwens leuk uit, die TET. Ook maar eens doen met de K16. Of moet ik dan eerst TCK80 monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
mphilipp schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:41:
Ziet er trouwens leuk uit, die TET. Ook maar eens doen met de K16. Of moet ik dan eerst TCK80 monteren?
Als je wacht tot de grond weer droog is dan is het met elke motor te doen.
Okay sommige stukken kunnen flink wat meters erg mul zand zijn, zeker in het zuiden van Brabant.
Die waren met mijn v-strom op wegbandjes best wel aanpoten.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Bommes schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:49:
[...]

Okay sommige stukken kunnen flink wat meters erg mul zand zijn, zeker in het zuiden van Brabant.
Die waren met mijn v-strom op wegbandjes best wel aanpoten.. :o
Kun je nou ook echt een langgg stuk offroad rijden vanaf het zuiden naar noorden? Of gelijk vanuit Brabant naar het zuiden naar BE?

Zou graag met een tentje erop uit trekken en niet zoveel mensen zien op de weg :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

@Requiem19 daar is Nederland te klein voor :( vooral nu met corona en iedereen maar naar buiten gaat.
En niemand gunt elkaar een pleziertje of ruimte.

In de Achterhoek zijn bijvoorbeeld heel veel mooie zandwegen. Maar allemaal verboden voor motoren :( En helaas wordt steeds meer afgesloten.

TET heeft wel aardig wat leuke stukjes, maar genoeg wat je over asfalt moet tussendoor.

[ Voor 20% gewijzigd door Patrock op 01-02-2021 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Patrock schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:19:
@Requiem19 daar is Nederland te klein voor :( vooral nu met corona en iedereen maar naar buiten gaat.

In de Achterhoek zijn bijvoorbeeld heel veel mooie zandwegen. Maar allemaal verboden voor motoren :( En helaas wordt steeds meer afgesloten.

TET heeft wel aardig wat leuke stukjes, maar genoeg wat je over asfalt moet tussendoor.
Elke keer besef ik weer dat ik in het verkeerde land woon qua motorrijden :P.

Maar het is wat het is. Zorgt er ook wel weer voor dat je het extra veel waardeert als je buiten Nederland een rondje rijdt.

In 2019 in Portugal bij Algarve Offroad 3 dagen rond gereden. Dan kwamen we op de offroad paden op een hele dag misschien 2 anderen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:18

botoo

💀 too old to die young

Patrock schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:12:
[...]

Was inderdaad erg druk ook op de achteraf wegen.
https://gopro.com/v/dM0wd2Kq9vWko

Mensen die een mini paard uitlaten. boze MTB ers. Gas er op kon dus niet :(
Ik zou een petitie beginnen op petities.nl, geen mensen met paarden en MTB'ers daar toestaan. Je kan ook eens informeren bij de (al dan niet terechte) dijkzeikers, die schijnen wel wat succesjes te boeken tegen $random passanten. ;)

Het is niet zo dat paarden altijd bereden moeten worden als ze naar buiten gaan, een paard heeft domweg dagelijks beweging nodig zonder dat het gelijk moet werken (bereden worden). Overigens zou ik nog wat verder vertragen bij het passeren van passanten die onverwachte bewegingen kunnen maken (mogelijk door jouw toedoen) zoals paarden, kinderen of zelfs boeren op tractoren. Dat deed ik ook altijd al voordat ik zelf een paard had, het blijven schrikachtige beesten maar ook erg grote en sterke beesten, die wil je niet van de schrik ineens dwars voor je krijgen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:37
Bommes schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:35:
Met wat inzoomen zag ik dat er wel gewoon weg bandjes op die GS zitten, dat helpt niet echt.

Maar geen beter vermaak dan leedvermaak toch ;) >:)
Mogelijk inderdaad een gevalletje target fixation. Of zoals mij eens overkwam toen ik nog de Hornet had. Lekker door een bochtje gaan, een tractor tegen komen die toch wat breder was dan ik dacht terwijl ik zelf meer naar binnen zat dan ik dacht.
Ik wilde de bocht iets ruimer gaan pakken, met het voorwiel daardoor een stukje witte streep meepakken zodat dat wegstapte en ik nog verkeerder reageerde, en toen maar naar de andere oplossing gekeken. En dat was rechtdoor het vers aangeplante maisveld in.

Het blijkt dat je met wat snelheid ook op wegbandjes dan nog hééél ver komt, omdat je net als met een jetski net óver het oppervlak scheert. Toen de snelheid er uit was, zakte ik dan ook diep in de bodem weg, en heeft het me echt wat liters zweet gekost om de motor weer op de weg te krijgen. :o

Er zijn gelukkig geen beelden van. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

botoo schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:27:
[...]

Ik zou een petitie beginnen op petities.nl, geen mensen met paarden en MTB'ers daar toestaan. Je kan ook eens informeren bij de (al dan niet terechte) dijkzeikers, die schijnen wel wat succesjes te boeken tegen $random passanten. ;)

Het is niet zo dat paarden altijd bereden moeten worden als ze naar buiten gaan, een paard heeft domweg dagelijks beweging nodig zonder dat het gelijk moet werken (bereden worden). Overigens zou ik nog wat verder vertragen bij het passeren van passanten die onverwachte bewegingen kunnen maken (mogelijk door jouw toedoen) zoals paarden, kinderen of zelfs boeren op tractoren. Dat deed ik ook altijd al voordat ik zelf een paard had, het blijven schrikachtige beesten maar ook erg grote en sterke beesten, die wil je niet van de schrik ineens dwars voor je krijgen.
Paarden heb ik geen problemen mee. Mountainbikers an sich ook niet. Alleen aan mensen die lopen te schreeuwen / zich koning van de wereld voelen. Vond het paard gewoon een leuk fragment.

Wanneer ik een paard passeer heb ik ook de koppeling ingetrokken tot ik er ruim voorbij ben. Om ze zo min mogelijk schrik te geven. Verder de voet altijd op de achterrem, en redelijk stapvoets in deze situatie.
Deze oogde gewoon rustig en ook de rust van de bestuurster van het paard meegenomen in de afweging om er rustig voor bij te rollen.

Als 1 van de 2 schichtig kijkt dan gaat gewoon de motor uit en stil staan tot ze voorbijgelopen zijn.
Veel verder afzakken en je moet behoorlijk dichtbij het paard gas bij gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Requiem19 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:11:
[...]

Kun je nou ook echt een langgg stuk offroad rijden vanaf het zuiden naar noorden? Of gelijk vanuit Brabant naar het zuiden naar BE?

Zou graag met een tentje erop uit trekken en niet zoveel mensen zien op de weg :P.
Tja wat is een lang stuk aan een stuk.
De route loopt wel van Noord naar Zuid door NL, in België is hij sinds dit aar compleet op de de weg geworden.
De langeres tukken echt off road is eigenlijk nergens in Europa, athans de hele dag off-road dan toch niet.

Ik wil als het weer straks iets beter wordt er wel met een tentje achterop in de Nl dee route een keer helemaal rijden.
Snelweg naar het Noordelijkste puntje en dan daar via de TET weer terug naar huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:49:
[...]
Droog en geasfalteerd...Of ik moet er gewoon de gang in houden. Als ik ga stil staan met die halve ton, komt het niet goed. En als ik in de greppel beland, moet er een takelwagen komen :+

Het was ook helemaal niet serieus bedoeld 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Requiem19 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:26:
[...]

Elke keer besef ik weer dat ik in het verkeerde land woon qua motorrijden :P.

Maar het is wat het is. Zorgt er ook wel weer voor dat je het extra veel waardeert als je buiten Nederland een rondje rijdt.

In 2019 in Portugal bij Algarve Offroad 3 dagen rond gereden. Dan kwamen we op de offroad paden op een hele dag misschien 2 anderen tegen.
Vispas halen, dan mag je ineens heel veel meer zandpaden rijden O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Bommes schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:57:
[...]

De route loopt wel van Noord naar Zuid door NL, in België is hij sinds dit aar compleet op de de weg geworden.
De langeres tukken echt off road is eigenlijk nergens in Europa, athans de hele dag off-road dan toch niet.

Ik wil als het weer straks iets beter wordt er wel met een tentje achterop in de Nl dee route een keer helemaal rijden.
Snelweg naar het Noordelijkste puntje en dan daar via de TET weer terug naar huis.
Naja, ik heb dus in Portugal prima van 10:00 tot 18:00 95% offroad gereden met Algarve Offroad. Alleen op binnendoor asfaltwegen om een eettentje te vinden.

In Spanje kun je volgens mij ook prima lange dagen offroad rijden en in landen als Griekenland, Albanië, Bosnië vlgs mij ook wel...

West Europa wat minder idd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Patrock schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:19:

Regio Varseveld heb je wel mooie paden die open zijn voor motor weet ik uit ervaring (heb daar schoonfamilie wonen).

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:06

Wootlock

Evilution

Uberdude schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 23:04:
TS kan weer aangepast worden voor mij, heb de ktm de deur uit gedaan en ben weer terug bij het yamaha kamp. MT-09 weer in night fluo uit 2017 met pas 8k km's op de teller. Spiegels gaan er nog van af en een leuk setje knipperlichten moet er nog op :)
[Afbeelding]
Nog een specifieke reden om de 790 weg te doen voor een MT09 ? :)
Beviel hij niet of ?

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn achterband staat in de Fortnine lijst van 'Motorcycle Tires Worth Switching For in 2021' :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:12:
[YouTube: Motorcycle Tires Worth Switching For in 2021]
Mijn achterband staat in de Fortnine lijst van 'Motorcycle Tires Worth Switching For in 2021' :)
Even een opmerking over motorbanden, niet specifiek naar aanleiding van dit filmpje. Ik ben zelf van plan om Dunlop Roadsmart III te gaan monteren. Maar toen zag ik ineens een opmerking op een Amerikaans forum over Roadsmart IV. Die zie ik dus niet op de site van Dunlop (Europa). Dat klopt dus:
Deze uitdrukkelijke scheiding is een gevolg van het feit dat de motorbanden van Dunlop in de USA sinds 2015 door een ander bedrijf (Sumitomo Rubber Industries) worden gefabriceerd en verkocht dan in Europa, waar Goodyear nog eigenaar is. Feitelijk betekent dit dat er wereldwijd verschillende bedrijven banden maken, die allemaal onder de merknaam Dunlop worden verkocht.
Deze versplintering van de Dunlop-merkrechten gaat zelfs zo ver, dat in Maleisië Dunlop banden gemaakt en verkocht worden door het Duitse bandenmerk Continental.
Bron
Dus bandentests uit de VS mbt Dunlop hebben voor ons dus weinig waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Zo, dat is echt goed om te weten!

Maar dan vraag ik me sowieso af hoeveel de bandentests waard zijn. Stel dat Dunlop een reviewsessie organiseert waar journalisten uit de hele wereld op af gestuurd worden. Waar komen die banden dan vandaan? Zijn dat wel dezelfde banden die ik ook daadwerkelijk koop?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:49
Patrock schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:41:
[...]

Paarden heb ik geen problemen mee. Mountainbikers an sich ook niet. Alleen aan mensen die lopen te schreeuwen / zich koning van de wereld voelen. Vond het paard gewoon een leuk fragment.

Wanneer ik een paard passeer heb ik ook de koppeling ingetrokken tot ik er ruim voorbij ben. Om ze zo min mogelijk schrik te geven. Verder de voet altijd op de achterrem, en redelijk stapvoets in deze situatie.
Deze oogde gewoon rustig en ook de rust van de bestuurster van het paard meegenomen in de afweging om er rustig voor bij te rollen.

Als 1 van de 2 schichtig kijkt dan gaat gewoon de motor uit en stil staan tot ze voorbijgelopen zijn.
Veel verder afzakken en je moet behoorlijk dichtbij het paard gas bij gaan geven.
Het grappige is dat mountainbikers en mensen met een paard op veel stukken ook helemaal het bos niet in mogen. Tijdje terug met wandelen eens goed op de bordjes gekeken en de conclusie was dat je bijna alle bossen hier in de buurt alleen te voet in mag.
Bommes schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:57:
[...]

In Noorwegen kan je anders dagen lang offroad blijven hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:08:
Zo, dat is echt goed om te weten!

Maar dan vraag ik me sowieso af hoeveel de bandentests waard zijn. Stel dat Dunlop een reviewsessie organiseert waar journalisten uit de hele wereld op af gestuurd worden. Waar komen die banden dan vandaan? Zijn dat wel dezelfde banden die ik ook daadwerkelijk koop?
Dat denk ik wel. Alleen is het zoals met alle tests de vraag hoe kritisch men is. Die FortNine is naar eigen zeggen altijd eerlijk en daarom krijgt hij nooit meer van een importeur een motor ter review. Ik merk ook wel dat al die journalisten elkaar napraten en keurig het lijstje van talking points van de marketing afdeling afwerken.
Uit eigen ervaring heel lang geleden kan ik je melden dat ik aan den lijve heb ervaren hoeveel lulkoek er in de reviews staat en wat ze bewust niet vertellen. Ik was toen helemaal gek van de Yamaha Diversion 600, die ik ook nieuw heb gekocht. Prachtig ding hoor, en ik het er een hoop lol op gehad. Alleen waren de kritiekpunten in de reviews behalve allemaal hetzelfde, ook beperkt tot de banden. Ik weet niet meer welke banden er af fabriek op zaten, maar ze waren volgens de journalisten allemaal in no-time versleten. Waarschijnlijk probeerden zij allemaal een nieuw ronderecord op Assen te verbeteren met die banden, want dat was dus duidelijk niet mijn ervaring. Maar verder mankeerde er niets aan. Volgens hullie dan. Maar ik merkte wel degelijk dat er iets mis was: de carburateurs warmden op als je met warme motor even stil stond, bij een stoplicht bv. Dan leek het of ie verzoop als je weer weg reed omdat ie dan damp binnenkreeg ipv vloeibare benzine. Een soort smoren. Als je het weet, kun je eerst even aan het gas draaien en dan pas wegrijden. Ik heb er zelfs Yamaha over gebeld en die zeiden dat er een modificatie was, maar die zou nooit 100% helpen. Ik denk zelf dat ze een hitteschildje hadden kunnen maken die je onder de vlotterkamer monteerd zodat de warme lucht erlangs loopt. Maar goed...grappig dat geen enkele review dit gemeld heeft, terwijl het toch een makement was waar zelfs een modificatie voor kwam.

Dus sindsdien let ik beter op de reviews en dan zie je dat ze allemaal hetzelfde zeggen. Het is gewoon erg moeilijk en ook onder 'de gewone man' komt het voor. Er zijn filmpjes op youtube van mensen die een Michelin Pilot Road compleet afmaken. Geen grip bij kouder weer, volkomen op na 3000 mijl, noem het maar op. De hele wereld is gek op die dingen, maar een handvol mensen op Facebook en Youtube beweren precies het tegenovergestelde. Het blijft wonderbaarlijk en moeilijk verklaarbaar. Het kan zijn dat die mensen het leuk vinden om dergelijke onzin te verkopen, of zij hebben echt deze issues door misschien een foute band (productieprobleem). Wie zal het zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
mphilipp schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:29:
[...]

Dat denk ik wel. Alleen is het zoals met alle tests de vraag hoe kritisch men is. Die FortyNine is naar eigen zeggen altijd eerlijk en daarom krijgt hij nooit meer van een importeur een motor ter review. Ik merk ook wel dat al die journalisten elkaar napraten en keurig het lijstje van talking points van de marketing afdeling afwerken.
Dat soort "reviews" kijk ik niet eens meer. De folder van de fabrikant lezen kan ik zelf ook, en nog sneller dan in het filmpje. Helaas is dat wel het merendeel van de "reviews", omdat ze anders simpelweg niet meer uitgenodigd worden.

Dat vind ik ook gelijk zo jammer van de "tests" uit tijdschriften. Het is op een ludieke manier een opsomming van de specs.
"De vering deed een beetje vaag, maar na 2 klikken erbij te zetten was dat opgelost!" Betekent dit dat de reviewer zwaarder is dan de testrijder van het merk, of is de vering die er op zit gewoon ruk? Dát haal je er nooit meer uit.
Het enige dat ik in dat opzicht wel nog een beetje vertrouw, zijn de 50.000km duurtesten van Motorrad/Motoplus. Maar ja, daar heb je dan weer tijd voor nodig. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Die nieuwe busa is eigenlijk gewoon de oude......Afbeeldingslocatie: https://www.bennetts.co.uk/-/media/bikesocial/2020-october-images/suzuki-gsx1300r-hayabusa-2021-rumours/suzuki-gsx1300r-hayabusa-2021-rumours-(2).ashx?h=493&w=740&la=en&hash=CF9DE7C356D321D54A76AF73C4F689CFD50D4E8D

[ Voor 10% gewijzigd door kneusteun op 01-02-2021 23:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
@kneusteun hij is niet eens rood, en die achterbrug is veel te kort! :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bambufan
kneusteun schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:03:
Die nieuwe busa is eigenlijk gewoon de oude......[Afbeelding]
"MAAAAAAM, m'n Hayabusa is gesmolten!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Chakotay schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:07:
@kneusteun hij is niet eens rood, en die achterbrug is veel te kort! :+
U vraagt wij draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@kneusteun heh, snel gefixt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:27

Secsytime

Automagisch

Had niet gedacht dat ze de Busa nog lelijker konden maken. Knap gedaan, toch gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Zoveel anders is hij niet toch?
Het is vooral de prullenbak als uitlaat wat het verschil maakt.

Ik zou best een tour busa willen, even naar de Eiffel of Oostenrijk for that matter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Afgelopen zondag de winkel waar ik mijn Revit Royale H2O boots gekocht een mailtje gestuurd.
April 2020 gekocht, nu met de regen krijg ik er natte voeten in.

Vanochtend belde een medewerker van de winkel naar aanleiding van mijn mailtje.
Eerst een heel verhaal dat waterdicht niet echt waterdicht betekend en dat naar zijn mening de fabrikant het er te snel op zet.
Uiteindelijk gaf hij aan dat Revit nooit heel moeilijk deed en hun de laarzen gewoon op gaan sturen naar Revit.
Die checken ze en indien inderdaad lek dan sturen ze nieuwe terug of een restitutie van het aankoop bedrag.

Indien het laatste weet ik niet of ik er zo blij mee ben..
Ze zijn niet meer leverbaar dus nieuwe kunnen ze niet meer sturen (tenzij oude stock).
Ik heb niet zo een zin om weer naar nieuwe laarzen opzoek te moeten.
Die dan misschien nog weer slechter waterdicht zijn of er compleet stom uit zien.

Ook had ik na lang zoeken iets gevonden dat tussen veilig en modieus in zat, en kon ik er met goed fatsoen ook gewoon mee onder een spijkerbroek op mijn werk mee rond lopen.

Hhmm nog even overdenken dus of ik ze wel terug ga sturen. :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Bommes Anders even contact opnemen met Rev'it (RevZone) in Oss ( = Hoofkantoor).

Ik ben daar ook wel eens als particulier binnen gelopen en ze zijn er erg behulpzaam (y)

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 02-02-2021 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:05

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ht8CJiYAImQ40zIW0aifZD8CtYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lZDjqRE12nCAkIuQhEKSJB8E.jpg?f=fotoalbum_large

Zo hoort een Eckten 'Busa er uit te zien :7

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Will_M schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:07:
@Bommes Anders even contact opnemen met Rev'it (RevZone) in Oss ( = Hoofkantoor).

Ik ben daar ook wel eens als particulier binnen gelopen en ze zijn er erg behulpzaam (y)
Revit geeft aan op hun site dat het via de verkopende Revit dealer moet lopen.
\Maar inderdaad niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
@Vrijdag dat kan langer! en lelijker

Afbeeldingslocatie: https://www.hayabusa.org/forum/attachments/img00049-20090620-1554-jpg.184531/

Afbeeldingslocatie: https://www.hayabusa.org/forum/attachments/imag0092-jpg.190169/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:49:
[...]

Revit geeft aan op hun site dat het via de verkopende Revit dealer moet lopen.
\Maar inderdaad niet geschoten is altijd mis.
In het nieuwe pand aan de Vorstengrafdonk in Oss zit / komt AFAIK ook een shop waar je als particulier binnen mag komen zodat je straks een leveringsmodel 'Fabriek -> Klant' gaat krijgen.

Pand zie je, komende vanuit 's-Hertogenbosch, vanaf de A59 / Afslag Oss-Oost staan, best wel groot :9

@Chakotay Even een simpel "Achtje Draaien" wordt wel lastig met zo'n apparaat, zeker doordat RWS alle oude klaverbladen in de A-wegen aan het opruimen / afsluiten is >:)

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 02-02-2021 13:09 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:05

Vrijdag

De Zwarte

:D Dubbele achterband is dubbel zoveel koppel. Het evenaart zo zelfs een NC! 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:02:
Afgelopen zondag de winkel waar ik mijn Revit Royale H2O boots gekocht een mailtje gestuurd.
April 2020 gekocht, nu met de regen krijg ik er natte voeten in.

Vanochtend belde een medewerker van de winkel naar aanleiding van mijn mailtje.
Eerst een heel verhaal dat waterdicht niet echt waterdicht betekend en dat naar zijn mening de fabrikant het er te snel op zet.
Uiteindelijk gaf hij aan dat Revit nooit heel moeilijk deed en hun de laarzen gewoon op gaan sturen naar Revit.
Die checken ze en indien inderdaad lek dan sturen ze nieuwe terug of een restitutie van het aankoop bedrag.

Indien het laatste weet ik niet of ik er zo blij mee ben..
Ze zijn niet meer leverbaar dus nieuwe kunnen ze niet meer sturen (tenzij oude stock).
Ik heb niet zo een zin om weer naar nieuwe laarzen opzoek te moeten.
Die dan misschien nog weer slechter waterdicht zijn of er compleet stom uit zien.

Ook had ik na lang zoeken iets gevonden dat tussen veilig en modieus in zat, en kon ik er met goed fatsoen ook gewoon mee onder een spijkerbroek op mijn werk mee rond lopen.

Hhmm nog even overdenken dus of ik ze wel terug ga sturen. :? .
Ik zou sowieso met het oog op je nieuwe onverharde avonturen gaan afwegen of een echt laars niet handiger is. Ik weet niet of je je benen veel gebruikt, maar een cross/adventure laars kan aardig handig zijn in de blubber.

Of heb je die ernaast?

Ik heb zelf van die lelijke alpinestars drystar radons gehaald en die zijn echt kurkdroog zelfs in stromende regen. (nee ze zien er niet echt uit, maar heb ze bewust voor de natte dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:12
@Chakotay, die tweede foto: zoveel die al doorhangt in het midden, als je daarop gaat zitten, schraapt die over de grond. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
kneusteun schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:33:
[...]

Ik zou sowieso met het oog op je nieuwe onverharde avonturen gaan afwegen of een echt laars niet handiger is. Ik weet niet of je je benen veel gebruikt, maar een cross/adventure laars kan aardig handig zijn in de blubber.

Of heb je die ernaast?

Ik heb zelf van die lelijke alpinestars drystar radons gehaald en die zijn echt kurkdroog zelfs in stromende regen. (nee ze zien er niet echt uit, maar heb ze bewust voor de natte dagen)
Ja dat dus, daarom denk ik dat ik het voor deze Revit laarzen voorlopig maar zo laat voor wat het is.
Dan ga ik via MP wel opzoek naar een setje cross laarzen voor er bij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bambufan
Dat kan rooierder.
Afbeeldingslocatie: http://suprememotos.com/uploads/postfotos/2008-suzuki-hayabusa-ferrari-custom-trike-motorcycle-9.JPG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat lijkt me eigenlijk leuker (en wendbaarder) dan zo'n verlengde achterbrug. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:48

A13X

Dude

Jolke schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:42:
@Chakotay, die tweede foto: zoveel die al doorhangt in het midden, als je daarop gaat zitten, schraapt die over de grond. :X
Gok erop dat die voorzien is van luchtvering B)

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

A13X schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:50:
[...]

En die andere met twee achterwielen wielen zal wel wel een lucht geveerde sleep-as hebben, een voorloop-as is een beetje lastig te realiseren in verband met de ketting aandrijving. :9

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• harley
liet het vandeweek al een beetje doorschemeren, maar ik heb vanmiddag deze opgehaald :D

Buell XB12SS Lightning Long uit 2009

met
Torque Hammer stage 1 kit (dikkere uitlaatbochten, K&N Luchtfilter, Torque Hammer uitlaat en bijbehorende ECM aanpassingen)
Full Led koplampunits

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.dcamotorcycles.nl%2Fuploads%2FXB12SS-2009.jpg&hash=7952bfb92f3ac96be4ffcfd99c0b23ac

@lolgast , kun je de FJR1300 (is al tijdje geleden verkocht) en RM250(gaat de verkoop in) verwijderen en deze ervoor in de plaats zetten ;)

[ Voor 24% gewijzigd door harley op 02-02-2021 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
A13X schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:50:
[...]

Heeft zo'n ding überhaupt achtervering? Wegligging is duidelijk niet iets dat nog belangrijk is bij zo'n fiets :P

@harley mooi nieuw speelgoed!

[ Voor 5% gewijzigd door Chakotay op 02-02-2021 20:18 ]

Pagina: 1 ... 270 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.