Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 269 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.235 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
darkkingll schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:16:
[...]

Eens. Helemaal niet op moderne bikes.
Maar zoals bv kawa en yamaha het nu hebben vind ik ook niets, veel te transformer achtig.
Erg jammer, want het zijn verder toffe motoren.
Kom ik toch met de nieuwe Trident 660 aan, daar vind ik dat eigenlijk juist wel goed staan:
Afbeeldingslocatie: https://www.motor.nl/wp-content/uploads/2020/11/2021-Triumph-Trident-1st-Edition.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Stalensnuitje schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:31:
[...]

Kom ik toch met de nieuwe Trident 660 aan, daar vind ik dat eigenlijk juist wel goed staan:
[Afbeelding]
Das dan wel een enkele, de oude speeds hadden een dubbele ronde koplamp. En ook deze vind ik recht van voren bekeken meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:56
Ik vind het wel wat, enkel de koplamp valt er wel een beetje buiten.. En tja wat moet je met het vermogen, waarom hebben mensen een snelle sportwagen.. Omdat het kan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:47
darkkingll schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:39:
[...]

Das dan wel een enkele, de oude speeds hadden een dubbele ronde koplamp. En ook deze vind ik recht van voren bekeken meh.
Dan maar de Triumph Rocket 3?
https://www.triumphmotorcycles.nl/motoren/rocket-3/rocket-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Nu online
darkkingll schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:39:
[...]

Ah, zo bedoel je dat. Tja, ik heb in de familie- en vriendenkring 4 ST-rijders met dat model zitten, dus ik houd me wijselijk stil :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:49
[...]

Eens. Helemaal niet op moderne bikes.
Maar zoals bv kawa en yamaha het nu hebben vind ik ook niets, veel te transformer achtig.
Erg jammer, want het zijn verder toffe motoren.

Maar is de speed nu ook een stuk korter geworden? Lijkt het wel op, op de foto's
Helemaal mee eens! De nieuwe Kawasaki en Yamaha modellen vind ik echt te transformer achtig. Vond transformers een grappige film, maar mijn motor hoeft toch echt niet zo uit te zien. Blijkbaar zijn veel mensen dat niet met mij eens, want ze verkopen volgens mij erg goed.
Patrock schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:29:
Ik heb zo weinig vertrouwen in die flitskasten dat ik 1 a 2 km/h onder de snelheidslimiet op de teller blijf. Die paar seconden rij ik daarna wel weer goed gezien ik bijna standaard 10 km/h te hard rij.(zoals mij met rijlessen is geleerd)

Gooi er liever de tank nog een keer vol van dan boetes rijden.
Boetes gaan ook tot 100 km/h op een vaste waarde. Daarboven gaat het op procentage dacht ik. Kan het zo snel niet vinden, alleen het volgende: https://www.consumentenbo...uitgelicht/verkeersboetes
Stalensnuitje schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:31:
[...]

[Afbeelding]
Enkele ronde koplamp vind ik dan idd weer juist mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:51

Vrijdag

De Zwarte

f2ride2001 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:20:
[...]

Tjesus, mijn TL1000S (uit 1997, inmiddels bijna 24 jaar oud) heeft 130pk bij 192kg en is al niet in de hand te houden :+

Dus wat moet je met 180pk :X :?
Ik mis het even...... 8)7
Dat doet het goed als je er naast staat als je haar op de boulevard parkeert 8)

Ik vind die uitlaat niet zo mooi op de nieuwe Triumph. Ziet er een beetje zielloos uit. Die van de Trident is mooi weggewerkt.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:53
ROFLASTC schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:43:
[...]

Nee niet gedaan maar morgen wel met flitsmeister. Ik heb nu elke werkdag dat ik de N11 op en neer ga een boete van in de 40 euro. en de ene paal bij Hazerswoude(?) richting bodegraven flitst mij op snelheden die ik in die traject controle echt niet als gemiddelde heb gereden want ik ben echt wel mn best gaan doen na de 1e emmer boetes om rustiger te doen. Dus losstaande flitsfotos los van het traject gemiddelde zal ook wel een functie van die dingen zijn.
Die bij Hazerswoude is een oude paal, stond er al voor de trajectcontrole en hebben ze dus lekker laten staan. Overigens heb ik er met de cruise control op 100 nog nooit een boete gehad, en ook niet met 100 op de gps. maar een vervelend stuk is het wel, die N11.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:14
[...]

Tjesus, mijn TL1000S (uit 1997, inmiddels bijna 24 jaar oud) heeft 130pk bij 192kg en is al niet in de hand te houden :+

Dus wat moet je met 180pk :X :?
Ik mis het even...... 8)7
Nou 100 in zijn 3, Gas geven is voorwiel omhoog :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
com2,1ghz schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:56:
[...]

Nou 100 in zijn 3, Gas geven is voorwiel omhoog :9~
Dat komt gewoon omdat het onderstel, frame ed belabberd/op een bierviltje ontwikkeld zijn waardoor dat ding knudde rijdt.
Misschien wel spectaculair, maar niet snel. Beetje hetzelfde als de allereerste R1 en ZX10R :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-09 08:10

BoltYes

This is the Way

SniperGuy schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:02:
[...]

Dat komt gewoon omdat het onderstel, frame ed belabberd/op een bierviltje ontwikkeld zijn waardoor dat ding knudde rijdt.
Misschien wel spectaculair, maar niet snel. Beetje hetzelfde als de allereerste R1 en ZX10R :)
Dat dus, gecontroleerde vermogensafgifte over een groot toerenbereik geeft dat je met 180 pk prima kan rijden.

Heb 200 pk op mn RSV4, 140 in zn 1 8)7 alleen langzaam rijden door bv dorpjes rond 30 km/u wil ie echt niet, maar daarboven is het altijd goed en gas geven bij het verlaten van de bocht is geen probleem.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Patrock schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:29:
Ik heb zo weinig vertrouwen in die flitskasten dat ik 1 a 2 km/h onder de snelheidslimiet op de teller blijf.
Nergens voor nodig en nodeloos irritant voor andere weggebruikers. Zo ontstaat er steeds een kleine opstopping bij verkeerscontroles als iedereen daar afremt. Net als wanneer er een flitser langs de snelweg staat en iedereen (ook al rijden ze niet te hard) in de ankers gaat. Echt bloedirritant.

Die apparaten zijn geijkt, dus zijn altijd goed. Mede doordat die flauwerikken die steeds in protest gaan tegen snelheidsbekeuringen en steevast om meetrapporten gaan vragen, zorgt de politie er wel voor dat ze op tijd geijkt worden.

Met de motor is het voor mij een ander verhaal...daarmee kan ik mij altijd erg slecht aan de snelheid houden 8) Maar met de auto zet ik 'm gewoon standaard op 103/104 op de snelweg. Geen zin om steeds op te letten hoe hard ik hier weer mag op dit tijdstip. Ik zou het fijn vinden als ze één snelheid zouden pakken die overal op de snelwegen geldt. Niet hier 100, daar 130, en dan ginds weer 80 of 90. Pak een gemiddelde en zet dat voor heel Nederland, de hele dag vast. Zat mensen die doordat ze één bordje missen of zich door hun navigatie laten leiden per ongeluk te hard rijden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

geert_s schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:56:
[...]

Die bij Hazerswoude is een oude paal, stond er al voor de trajectcontrole en hebben ze dus lekker laten staan. Overigens heb ik er met de cruise control op 100 nog nooit een boete gehad, en ook niet met 100 op de gps. maar een vervelend stuk is het wel, die N11.
Die oude groene is weg en de trajectpaal staat vlakbij de afslagbord. Snelheid op de foto van die paal was met de moto en no way mn gemiddelde. Afijn kkduur lesje zo de afgelopen maanden. Flitsmeister gaf iets van 97km/u aan bij 103 op de teller van mn auto. De ICO op de motor matched Flitsmeister

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ROFLASTC schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:43:
[...]
Nee niet gedaan maar morgen wel met flitsmeister. Ik heb nu elke werkdag dat ik de N11 op en neer ga een boete van in de 40 euro. en de ene paal bij Hazerswoude(?) richting bodegraven flitst mij op snelheden die ik in die traject controle echt niet als gemiddelde heb gereden want ik ben echt wel mn best gaan doen na de 1e emmer boetes om rustiger te doen. Dus losstaande flitsfotos los van het traject gemiddelde zal ook wel een functie van die dingen zijn.
Ja, ze voeren ook losse metingen uit om te voorkomen dat jij alsnog te hard 'binnenkomt' en daarna langzamer eruit rijdt. Uiteindelijk maakt het voor jou niets uit, dus je kunt net zo goed de juiste snelheid blijven rijden. Harder/zachter en opletten op je gemiddelde is lastiger dan gewoon de juiste snelheid aanhouden.

Ik heb er inmiddels een sport van gemaakt (met de auto dan) om zo regelmatig mogelijk te rijden. Dus de cc op 103/104 (echte km) en zo min mogelijk proberen af te remmen. Dat vereist wat vooruit kijken, maar het is te doen. Uiteindelijk is dat het snelste. Ik kan vaak genoeg meerdere malen dezelfde auto's tegen op een bepaald traject waar er bv trajectcontrole is. Daarvoor hebben ze heel veel haast en suizen ze mij voorbij en bij de controle gaan ze als een slak 20km te langzaam. Ik snap het niet, maar zij helemaal niet. Zij hebben meer stress, meer slijtage, meer brandstofverbruik en komen ongeveer dezelfde tijd aan als ik. Je moet er even aan wennen, maar met 1 à 2 weken maakt het niet meer uit. Ik heb geen zin meer in bekeuringen en gestressed rondrijden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Chakotay schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 07:40:
@ROFLASTC auw, dat word een duur grapje zo... Hoeveel van die boetes heb je verzameld inmiddels? Alphen uit blijft gedoe inderdaad, naar het noorden heb je de waardeloze N207 en naar het westen de N11 met trajectcontrole. Alleen richting Bodegraven is nog wel te doen zolang je daar de A12 richting Utrecht in plaats van richting Den Haag op kan gaan.
Omdat ik nooit in de brievenbus kijk waren het er al 15 toen ik de 1e zag en toen wist ik dat er nog wat gingen komen... Doe er bij dat ik zo her en der met stomende oren rij na eem drukke dag op de agressie groep waar ik werk... In 3 maanden meer boetes dan in mn hele leven er voor...mits er niks extra gebeurt zijn het er ergens 35 boetes totaal.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:24

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

mphilipp schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:31:
[...]

Nergens voor nodig en nodeloos irritant voor andere weggebruikers. Zo ontstaat er steeds een kleine opstopping bij verkeerscontroles als iedereen daar afremt. Net als wanneer er een flitser langs de snelweg staat en iedereen (ook al rijden ze niet te hard) in de ankers gaat. Echt bloedirritant.

Die apparaten zijn geijkt, dus zijn altijd goed. Mede doordat die flauwerikken die steeds in protest gaan tegen snelheidsbekeuringen en steevast om meetrapporten gaan vragen, zorgt de politie er wel voor dat ze op tijd geijkt worden.

Met de motor is het voor mij een ander verhaal...daarmee kan ik mij altijd erg slecht aan de snelheid houden 8) Maar met de auto zet ik 'm gewoon standaard op 103/104 op de snelweg. Geen zin om steeds op te letten hoe hard ik hier weer mag op dit tijdstip. Ik zou het fijn vinden als ze één snelheid zouden pakken die overal op de snelwegen geldt. Niet hier 100, daar 130, en dan ginds weer 80 of 90. Pak een gemiddelde en zet dat voor heel Nederland, de hele dag vast. Zat mensen die doordat ze één bordje missen of zich door hun navigatie laten leiden per ongeluk te hard rijden.
Tijdstip wissel heb ik geen problemen mee. Maar die doorgaande wisselingen.
Afgelopen tijd veel over de A1 gereden tussen Apeldoorn - Almelo, hier zijn veel werkzaamheden. stukjes 90, 130,120, 100, 70 en verschuift continue. Waar je bij Deventer eerst maar 100 mocht, is het nu 's avonds 130. tot je een stuk verder bent waar het eerst 120 was. en nu ineens vast 100. En soms voor werkzaamheden even stuk 70, bordjes netjes afgeplakt. honderden meters verder weer een bordje 100 overdag, dus 90 weer opgeheven. Mag je ' s avonds weer 130. het volgende bordje is weer afgeplakt.

Of wegen die 80 ogen, en 60 zijn zonder duidelijke bebording. het is echt een zooitje in Nederland. Dus als ik een controle zie. Ik zak wel lekker af. In sommige gevallen dus ook wel van 130 naar 70.

99% van de tijd rij ik motor zonder cruise control, met een klein blipje zit er al een paar km/h bij op. dus hij ook graag wat extra marge bij controles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Die wisselingen vallen nog mee t.o.v. Duitsland, die zijn daar echt kampioen in. Daar wordt je als je een flink stuk door Duitsland moet erg moe van. Vooral in de Ruhrpot.

Begrijp ook niet waarom ze 130 in de weekenden en feestdagen toestaan. Is voor mij nu iig een reden om als wij naar Zeeland gaan om via Belgie te rijden. Daar kan ik tenminste nog doorrijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:44
Elk huis naast de weg 70, 100, 70 100, 70

Gelukkig dat de flitskasten hier aan de grens van voren flitsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Maar ook de snelwegen, je kan in 20 KM zomaar het volgende hebben: onbegrensd, 100, baustelle, 80, ongebrensd, 130, baustelle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ja en overal en altijd baustelle inderdaad, en daar wil je niet te snel rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
kneusteun schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:57:

Heb jij ook je nummerbord op je helm geplakt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
@kneusteun En volgens de Bußgeldkatalog kan het niet van je gas af gaan van 100 naar 70, je zelfs een maandje niet sturen opleveren.

Bron: https://www.bussgeldkatalog.org/

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:04:
@kneusteun En volgens de Bußgeldkatalog kan het niet van je gas af gaan van 100 naar 70, je zelfs een maandje niet sturen opleveren.

Bron: https://www.bussgeldkatalog.org/
Oh dat zal best, maar hier jaag je 100 door en dan vliegen de Duitsers nog om je oren :)
Wordt hier amper tot niet gehandhaafd, is een soort grensgebied waar niemand om geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Jolke schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:03:
[...]

Heb jij ook je nummerbord op je helm geplakt? :P
Nee daarom gewoon doorkachelen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
kneusteun schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:17:
[...]

Nee daarom gewoon doorkachelen dus.
Wel vriendelijk zwaaien natuurlijk. Met één of vijf vingers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:58

A13X

Dude

kneusteun schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:57:

Tsja... Dat is hier dan meteen een complete 60 zone, dus wat heb je dan liever? Continu 60 of alleen even afremmen bij een huis?

Heb liever de Duitse provinciale wegen waarbij je bij een kruising even langzamer moet dan hier waarbij om het minste en geringste er een 60 zone van gemaakt word.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Je kan beter 30 te hard in Duitsland rijden dan in Nederland. Laatst staande gehouden met 31 te hard. Nou dan kun je mooi 400,- af tikken plus een geregistreerde overtreding :') Het is nog eens mijn allereerste verkeersboete ook |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:17

_Apache_

For life.

**** pinlock systeem.

Vanmorgen op de snelweg. Het was redelijk donker nog, best fris. Begint mijn vizier te beslaan, vervelend, maar ik zou toch een pinlock systeem moeten hebben? Wrijft aan de buitenkant, niets, ok het zit dus aan de binnenkant, wrijf daar. . Mooi mis, het vocht zat tussen de pinlock en het vizier. :/

Was al laat, heb de pinlock er maar meteen uitgetrokken. De kleine gaatjes waren ie vastzat geeft mooi ruimte voor wat ventilatie.

Gebruikte voor k deze helm had nooit pinlock, kon mijn vizier op een mini-kiertje zetten (en houden), dat vond ik veel fijner werken.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-10 09:32
@_Apache_ staat in de beschrijving dat ie elke X maanden opnieuw aangebracht moet worden en bij klachten gewoon na laten kijken. Zou zelf niet meer zonder willen, werkt zo veel beter dan op een kiertje zetten.

Dat kiertje is in de zomer dan wel weer een voordeel, bak frisse lucht zonder de wespen is erg lekker in stadjes :Y

[ Voor 21% gewijzigd door NLDViane op 27-01-2021 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
_Apache_ schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:40:
**** pinlock systeem.

Vanmorgen op de snelweg. Het was redelijk donker nog, best fris. Begint mijn vizier te beslaan, vervelend, maar ik zou toch een pinlock systeem moeten hebben? Wrijft aan de buitenkant, niets, ok het zit dus aan de binnenkant, wrijf daar. . Mooi mis, het vocht zat tussen de pinlock en het vizier. :/

Was al laat, heb de pinlock er maar meteen uitgetrokken. De kleine gaatjes waren ie vastzat geeft mooi ruimte voor wat ventilatie.

Gebruikte voor k deze helm had nooit pinlock, kon mijn vizier op een mini-kiertje zetten (en houden), dat vond ik veel fijner werken.
Als het vocht tussen de pinlock en het vizier zit moet hij opnieuw afgesteld worden. wellicht even proberen iets strakker te zetten. Het enige wat bij mij beslaat is mijn bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Pagman schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:25:
Je kan beter 30 te hard in Duitsland rijden dan in Nederland. Laatst staande gehouden met 31 te hard. Nou dan kun je mooi 400,- af tikken plus een geregistreerde overtreding :') Het is nog eens mijn allereerste verkeersboete ook |:(
Dat had ik dus ook afgelopen zomer, na 7 jaar zonder een boete rijden in Roermond ergens aangehouden voor 24 te hard (dacht dat 100 was maar blijkbaar was het 80 stukje) maar de agent was uiterst relaxed en we mochten de boete met zijn twee delen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
NLDViane schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:46:
@_Apache_ staat in de beschrijving dat ie elke X maanden opnieuw aangebracht moet worden en bij klachten gewoon na laten kijken. Zou zelf niet meer zonder willen, werkt zo veel beter dan op een kiertje zetten.

Dat kiertje is in de zomer dan wel weer een voordeel, bak frisse lucht zonder de wespen is erg lekker in stadjes :Y
In welke ordegrootte ligt X? Ik heb het al 4 jaar op mijn huidige helm en 0 problemen mee gehad. Hoor ik ook voor het eerst dat je het opnieuw aan moet brengen. Zelfde ruitje, of een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Zal het als k thuis ben nog wel een kans geven. Moet zoiezo de pinlock - en vizier - even met een handwarm sopje schoonmaken.

Kocht de helm zo, kon me niet herinnerne dat er een instructie van pinlock bijzat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
A13X schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:23:
[...]

Tsja... Dat is hier dan meteen een complete 60 zone, dus wat heb je dan liever? Continu 60 of alleen even afremmen bij een huis?

Heb liever de Duitse provinciale wegen waarbij je bij een kruising even langzamer moet dan hier waarbij om het minste en geringste er een 60 zone van gemaakt word.
Ik heb Sowieso liever Duitsland, alleen hier is het niet alleen bij kruispunten. Als er een huis staat of een schuur dus uiteindelijk best wel vaak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:15
ROFLASTC schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:39:
[...]

Omdat ik nooit in de brievenbus kijk waren het er al 15 toen ik de 1e zag en toen wist ik dat er nog wat gingen komen... Doe er bij dat ik zo her en der met stomende oren rij na eem drukke dag op de agressie groep waar ik werk... In 3 maanden meer boetes dan in mn hele leven er voor...mits er niks extra gebeurt zijn het er ergens 35 boetes totaal.
Auw, daar kan je aardig wat bier van wegdrinken :X Normaal zijn er volgens mij nog wel iets van coulanceregelingen dat je niet 2x dezelfe boete kan krijgen binnen bepaalde tijd/afstand, maar dat zal voor trajectcontroles vast niet op gaan?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Nu online
geert_s schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:53:
[...]

Als het vocht tussen de pinlock en het vizier zit moet hij opnieuw afgesteld worden. wellicht even proberen iets strakker te zetten. Het enige wat bij mij beslaat is mijn bril.
Die bril is voor mij meteen de reden dat ik de laatste keer niet per se een helm met pinlock heb gezocht (en ook niet gekocht). Als m'n bril al beslaat maakt t ook niet meer uit of het vizier nog beslaat. Ik rijd toch bijna altijd op een klein kiertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Bommes Heeft jouw V85TT traction controll?
Mijn V7 wel, maar dit artikel zegt dat de V7 met 850 blok het niet heeft
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lht6-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/143233849_10164941163875088_2745185495021306313_o.jpg?_nc_cat=108&ccb=2&_nc_sid=b9115d&_nc_eui2=AeGrqt_wxpFG2IPvAB55t4ErQVWlx1Y2j6dBVaXHVjaPp1ZKQ3XH8BL-gR6O8boVbrA&_nc_ohc=nxjrXSMCG0MAX9xx1EV&_nc_ht=scontent-lht6-1.xx&oh=af3e2b4a9f1f8487c4da742723caa8f5&oe=6036D4DC
Beetje raar aangezien het puur software is, waarom zouden ze dat niet erop doen als het op de 2 donormodellen wel zat??

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:17
[...]

Vergeet KTM niet met die 'alien' koplampen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
theredone51 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:07:
[...]

Die zijn nog niks vergeleken met die gesmolten units van die kawa's vind ik.
Bij die kawa ligt dat ding zo laag dat het lijkt alsof er iets verzakt is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:15

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

geert_s schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:56:
[...]

maar een vervelend stuk is het wel, die N11.
* teacher komt uit de tijd dat er nog geen N11 was.
lekker file rijden op de rijndijk of op de steekterweg. 40 minuten voordat je bij de A12 was...

* teacher vind de N11 fijn.... :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
@Jolke @_Apache_ toen ik mijn helm kocht werd me aangeraden om na een jaartje terug te komen, om de pinlock voor de winter gratis opnieuw te plaatsen. Schijnt namelijk vaak voor te komen dat ie iets verschuift waardoor je dus mist tussen je pinlock en vizier komt. Dus vizier er af, pinlock er af, beide schoonmaken, en opnieuw plaatsen. Had dus het vermoeden dat zoiets in de beschrijving stond, aangezien het me door het winkelpersoneel (Motozoom) verteld werd...

Bij mij werd de pinlock ook geplaatst toen ik de helm kocht, merk na 2.5 jaar dat er nu wat vuil tussen zit, en de pinlock er een keertje af moet.

[ Voor 13% gewijzigd door NLDViane op 27-01-2021 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik ben ook niet overtuigd door pinlock.
Mijn vriendin heeft pinlock en ik niet... en 3x raden welke lens steeds beslaat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:41

PinusRigida

I put the p in pool.

@_Apache_

Flashback zomer 2020 ook eentje in helm gehad en ondanks de gapende opening, vergeet het maar dat ze de uitgang terugvinden... geen pretje, ik had wel m'n zonnevizier naar beneden maar daar kroop die dus achter, beest zat dus op halve cm van m'n oogbal terwijl ik een plaatsje zocht om me even aan kant te zetten om vervolgens nogal spastisch mijn helm af te nemen. :D

Safe to say; ik rij 's zomers nooit meer met wijd open vizier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
theredone51 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:07:
[...]

Nieuwe Yamaha MT07 en 09 nog niet gezien? 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:41
ToolkiT schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:04:
@Bommes Heeft jouw V85TT traction controll?
Mijn V7 wel, maar dit artikel zegt dat de V7 met 850 blok het niet heeft
[Afbeelding]
Beetje raar aangezien het puur software is, waarom zouden ze dat niet erop doen als het op de 2 donormodellen wel zat??
Ja de V85TT heeft het wel, uit schakelbaar ook nog eens, het zelfde als de ABS.
De nieuwe 2021 versie heeft nu 5 rij modi, naast de rain, off-road en road zijn er ook race en custom bij gekomen.
Race ook echt, met 85pk.. :P
Andere updates zijn tubless velgen.. (wil ik hebben..!! ) en wat meer koppel door andere kleptiming + euro 5.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan
  • Laatst online: 28-05 16:44
[...]

192 kg? Nat??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan
Droog, zonder blok erin zeker... :P
Leuke fietsen maar nat volgens mij gewoon rond de 210 kg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

R0y. schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:12:
[...]

Nieuwe Yamaha MT07 en 09 nog niet gezien? 7(8)7
Wat...
Afbeeldingslocatie: https://cdn2.yamaha-motor.eu/prod/product-assets/2021/MT09/2021-Yamaha-MT09-EU-Storm_Fluo-360-Degrees-036-03_Tablet.jpg
... is dit voor clownsuitvoering?

Ik vond de 2017 MT09 Tracer erg vet, deze uitvoering op motorvakantie in de Ardennen tegenkomen:
Yamaha MT-09 Tracer 800x600

Ok, een Tracer is geen naked, maar die bovenste... :X

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 27-01-2021 15:11 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Bambufan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:54:
[...]

Droog, zonder blok erin zeker... :P
Leuke fietsen maar nat volgens mij gewoon rond de 210 kg.
Droog (met blok ;)) 187 kg volgens wikipedia.

Mijn motor weegt 200 kg droog maar als je de cat en nog wat milieu zooi er af sloopt zal je ook wel ergens aan dat gewicht komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Heb niet zoveel last van wespen en ongedierte. Ruitje staat vaak omhoog, wat een soort luchtkussen creëert wat dat gespuis al wegduwt van men helm af. :)

Zal het een snakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Thoit schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:03:
[...]
Ik ben juist blij dat ze van die ronde koplamp zijn afgestapt. Dat vond ik dus echt helemaal niks :r
Klopt, een enkele ronde koplamp is niets.
Twee daarentegen... <3
Toen Triumph van de ronde koplampen afstapte voor de Speed is het snel bergafwaarts gegaan met het design imho.
Mooie aanleiding om één van mijn oude usericons te recyclen :)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:39

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Equator schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:06:
En toen stond ik gisteren ineens stil. De motor draaide nog maar in een versnelling met het opkomen van de koppeling alleen een bak geratel en geen beweging.

Gelukje: ik was al bijna thuis. Alhoewel 2km (oké 1,7km) erg ver is om te duwen en een motor van 250kg dan best zwaar is. Maar goed, wel een goede training.

Mofra Rijen was zo vriendelijk om de motor op te halen met hun busje, anders had ik geen mogelijkheid gezien om de motor naar hun te krijgen.

Zojuist de schade te horen gekregen, dat was wel even slikken.
De spline as (?) vanaf de koppeling naar de versnellingsbak is al zijn tandjes kwijt. Waarschijnlijk te lang zonder smering gezeten en gaan roesten.
Wat is er vervangen:
  • De koppeling (alle platen)
  • De koppeldruk cylinder
  • De as
  • Een paar lagers
Totale schade: €2100,- ;(

Maar het rijdt weer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
Equator schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:33:
[...]

Wat is er vervangen:
  • De koppeldruk cylinder
  • De as
  • Een paar lagers

Balen zeg! Slecht begin van het nieuwe jaar.

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
teacher schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:15:
[...]

* teacher komt uit de tijd dat er nog geen N11 was.
lekker file rijden op de rijndijk of op de steekterweg. 40 minuten voordat je bij de A12 was...

* teacher vind de N11 fijn.... :Y
Zo oud ben ik nog niet :+ Maar ik weet nog wel dat er geen flitsers stonden en de snelheidsbeperking meer als een soort vrijblijvende suggestie werd gezien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@geert_s dat is makkelijk opgelost: verhuizen en/of ander werk zoeken en de N11 richting Bodegraven nemen, die werkt nog wel zo :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Equator schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:33:
[...]

Wat is er vervangen:
  • De koppeldruk cylinder
  • De as
  • Een paar lagers

Pfoe dat zijn zure rekeningen. Snel opstappen en vergeten :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
Chakotay schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:23:
@geert_s dat is makkelijk opgelost: verhuizen en/of ander werk zoeken en de N11 richting Bodegraven nemen, die werkt nog wel zo :+
Ik heb hem gelukkig niet (meer) dagelijks nodig, en anders ga ik lekker binnendoor over de Rijndijk. Lekker slingeren en eventueel een tussenstopje bij MKC. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:15

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ahhh... jongen toch :D

Ik weet nog dat hij openging met grote trom (nadat het wegvak nog gebruikt is voor testen met zelfrijdende voertuigen!) en dat ze er daarna achterkwamen dat de vergunning voor enkelbaans was. Dus de eerste tijd stonden er in het midden pylonnen en mocht je alleen de linkerbaan gebruiken... :o

zo was ik ook zoooo blij toen ze de n207 gingen verbreden! Eindelijk! *O*

whut... busbaan? -O-

[ Voor 10% gewijzigd door teacher op 28-01-2021 11:47 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:51

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R4ePOy66dTwad5OBELgBrH5qKv0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xfQ5oULjmoFCNa9L6DCdVsKd.png?f=user_large

Jeej, nu zit ik dus even betaald motoren te koekeloeren :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Bommes
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/01/1611860365-600-x-450px-IMG_20200909_091553298.jpg

Croissant, motor, zon, Frankrijk... *O*

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Nu online
Whoo, lekker hoor! Wij hebben onze Schotland-tour inmiddels 2x moeten uitstellen (en als je het me nu vraag vermoed ik dat t in April ook nog niet wat wordt), ik word hier wel een beetje jaloers van ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@Stalensnuitje foto is van afgelopen september..
Dus ook jaloers op mij zelf...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Nu online
Nou ja, toen deed ik dat ook niet. Iedereen jaloers op elkaar :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chakotay
Voor degenen die over een tijdje nog een leuke nieuwe beginnersmotor zoeken, zo te zien komt Suzuki met een nieuwe Hayabusa:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Chakotay schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 07:50:
Voor degenen die over een tijdje nog een leuke nieuwe beginnersmotor zoeken, zo te zien komt Suzuki met een nieuwe Hayabusa:

[YouTube: New model teaser]
Zie nog geen rood in de aankondiging. Altijd de rooie nemen.
En plak er stickers op voor extra PK!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Hayabusa is gewoon een prachtige cult fiets geworden ondertussen.
Behalve met langere achterbrug, dan ben je af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26
Chakotay schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 07:50:

[YouTube: New model teaser]
Monteren ze nu inmiddels standaard al een turbo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:17
kneusteun schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:29:
Hayabusa is gewoon een prachtige cult fiets geworden ondertussen.
Behalve met langere achterbrug, dan ben je af.
Dat zouden ze beter als fabrieksoptie aanbieden, een verlengde achterbrug. Als je ziet hoeveel Hayabusa's er zo'n ding op hebben zitten..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
Als de achterbrug verlengd is om donuts te draaien ben je af inderdaad. Wil je echter een nieuw topsnelheid record zoals Guy Martin dan hoort het er wel bij. Anders krijg je dat vermogen echt nooit weg :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
Ik ga er vanuit dat die turbo en verlengde achterbrug een fabrieksoptie worden inderdaad. Ook alleen in rood leverbaar, want die zijn sneller. En als pre-order bonus krijg je er een gratis roof boxer bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-10 13:51
Chakotay schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:58:
Ik ga er vanuit dat die turbo en verlengde achterbrug een fabrieksoptie worden inderdaad. Ook alleen in rood leverbaar, want die zijn sneller. En als pre-order bonus krijg je er een gratis roof boxer bij!
Die turbo moet wel. vanaf feb is Euro5 verplicht voor nieuwe motoren. En wat ik zo zag gaan er veel 1L of groter motoren die veel vermogen hebben verboden worden vanwege te hoge uitstoot per KM.

Misschien dat er daarom een nieuwe komt?

https://www.nieuwsmotor.n...otoren-gaan-er-verdwijnen
Maar als ik zo kijk naar deze link staat daar de GSX 1300 niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jurrian120 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:29:
[...]
Die turbo moet wel. vanaf feb is Euro5 verplicht voor nieuwe motoren. En wat ik zo zag gaan er veel 1L of groter motoren die veel vermogen hebben verboden worden vanwege te hoge uitstoot per KM.
Ben benieuwd. Voorlopig komt er volgens de geruchten een nieuwe K1600 dit jaar, mét Euro 5 motor. Er gingen eerst geruchten dat ze ermee zouden stoppen, maar nu zijn er verklaringen opgedoken van BMW medewerkers die beweren dat er gewoon een nieuwe komt. Je kunt nu geen nieuwe meer bestellen blijkbaar (gtl dan, gt is zo te zien nog leverbaar), dus men is de voorraden aan het opmaken.
Ik kan mij niet voorstellen dat ze er een met een turbo gaan maken. Staat wel stoer, hoewel het in kleine autootjes al heel gewoon is natuurlijk. Een 1.3 met turbo bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
Stoer ja, leuk een tweede. Turbo moet je netjes warm laten lopen, gaat vaak duurdere olie in (als ik kijk naar auto's), kost ruimte (iets waar al niet veel van is op een motor) en is weer een duur onderdeel van slijt.

Dan heb je ook nog turbo lag. Maakt niet veel uit als je een drag race aan het houden bent, maar als je laag in de toeren zit en je wil ineens gas geven krijg je het "rubber band" effect (turbolag).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
mphilipp schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:33:
in kleine autootjes al heel gewoon is natuurlijk. Een 1.3 met turbo bijvoorbeeld.
900 cc 3 cilinder turbo in onze Renault Captur. met 90pk niet snel maar rijd best wel okay voor zo een mini blokje.

Ontopic:
Gisterenmiddag mijn Guzzi naar de dealer gebracht.
Onderdelen voor garantie claim waren binnen gekomen.
Voorste deksel van het motorblok, de dynamo deksel dus, was gecorrodeerd, wordt vervangen.
Ook was de balans pijp in de uitlaat, tussen linker en rechter cilinder, al flink aan het roesten.
Die wordt ook vervangen. Is 1 geheel met de 2 header pijpen tot aan de katalysator.
Dit alles al na 1 keer een stukje rijden nadat er gestrooid was.. :X
Kwaliteitje. 8)7

Als ze het vandaag gemaakt krijgen kan ik morgen misschien wel een ochtendje gaan spelen in de modder.
Ben benieuwd hoe mijn nieuwe banden zich gedragen.
Herpost plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/01/1611913442-300-x-400px-IMG_20210115_142620.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Jurrian120 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:42:
Stoer ja, leuk een tweede. Turbo moet je netjes warm laten lopen, gaat vaak duurdere olie in (als ik kijk naar auto's), kost ruimte (iets waar al niet veel van is op een motor) en is weer een duur onderdeel van slijt.

Dan heb je ook nog turbo lag. Maakt niet veel uit als je een drag race aan het houden bent, maar als je laag in de toeren zit en je wil ineens gas geven krijg je het "rubber band" effect (turbolag).
Er zijn ook elektrische turbo's, zit je alleen met een accu probleem op een motor 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:32
1000PS een Duits magazine heeft de Multistrada V4 en BMW1250 GS tegen elkaar getest.

https://www.1000ps.de/tes...ich-ducati-multistrada-v4

Afbeeldingslocatie: https://images.1000ps.net/b-f_W3007765-bmw-r-1250-gs-vergleich-ducati-multistrada-v4-637472896131889535.jpg

Meest shockerende uitkomst. de Multi V4 weegt 270 kg rijklaar op hun weegschaal. Dat is bijna 30kg meer dan aangegeven in de specs.

Damn. Maar mooie is wel dat dit in hun ogen de eerste Motor is die beter is dan de GS. (Bijna) even comfortabel, eet snelweg km's alsof het niet is, prima windbescherming, maar is gewoon een stukje levendiger en leuker.

Die V4 is wel erg dorstig... 7.8L op 100km. Je zult dus vaak pauze moeten nemen.

Afgezien daarvan ben ik ondertussen wel erg opgewarmd voor de Multi! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
Thoit schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:08:
[...]

Er zijn ook elektrische turbo's, zit je alleen met een accu probleem op een motor 8)7
Daarom zie je het ook op heel veel voertuigen. Probleem is dast die apparaten energie kosten (kost je vermogen bij de dynamo). Daarbij is er een reden dat je een turbo (net als elke andere manier van "forced induction" bij hogere toeren wilt.

Laagtoerig heb je namelijk het probleem dat het extra vermogen nog wel eens een drijfstang wilt verbuigen. Of het blok moet overgebouwd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
Motorkledingzaken zijn gesloten in Nederland. Wie heeft er een tip als een vrouw op zoek is naar een geheel motorpak. Een helm bestellen lijkt me niet handig ivm de pasvorm ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Mij bekruipt echt het gevoel, als je dit zo allemaal leest over de motoren en normen, dat ze vakkundig bezig zijn de motor uit te roeien. Onder het moto: je mag hem wel hebben, maar wij zullen er wel even voor zorgen dat je er niet meer mee kunt rijden...... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
TereZz schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:35:
Motorkledingzaken zijn gesloten in Nederland. Wie heeft er een tip als een vrouw op zoek is naar een geheel motorpak. Een helm bestellen lijkt me niet handig ivm de pasvorm ;)
Kleding kun je wel redelijk uitzoeken online, maar een helm moet je inderdaad passen. Ook al heb je de juiste grootte, de een zit lekkerder dan de andere. Lijkt me niet zo makkelijk om een paar helmen op te laten sturen en die niet bevallen terug te laten sturen. :?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
TereZz schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:35:
Je zou bij https://www.restylewear.com/ kunnen kijken. Daar kan je ook op afspraak naar toe gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Requiem19 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:11:
Meest shockerende uitkomst. de Multi V4 weegt 270 kg rijklaar op hun weegschaal.
En dan zeurt iedereen over de veel te zware GS... :+
Damn. Maar mooie is wel dat dit in hun ogen de eerste Motor is die beter is dan de GS.
Gelukkig is het in hun ogen. Beter is natuurlijk altijd relatief. Iedereen heeft zo zijn eigen eisen en wensen. Wat dat betreft zijn reviews altijd erg subjectief. Dat is natuurlijk wat iedereen wil zien, want een droge opsomming van alle plus en minpunten is niet leuk om naar te kijken of te lezen. Er moeten natuurlijk superlatieven en subjectieve observaties bij. Maar dat hoort bij motorrijden, want het is meer een emotieding dan iets dat je met je gezonde verstand doet.
Toch leuk dat Ducati eindelijk op die trein springt. Misschien te laat...straks is iedereen weer uitgekeken op de allroads en worden baggers the next big thing (ik hoop het niet).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
Jolke schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:39:
[...]

Kleding kun je wel redelijk uitzoeken online, maar een helm moet je inderdaad passen. Ook al heb je de juiste grootte, de een zit lekkerder dan de andere. Lijkt me niet zo makkelijk om een paar helmen op te laten sturen en die niet bevallen terug te laten sturen. :?
Ja en nee.
Ik merk met motorkleding voor heren al dat het een zooitje is met de maatvoering tussen de verschillende merken.
Dat is bij vrouwen motorkleding minstens net zo erg of misschien nog wel een grotere zooi. :X
Mijn vrouw had erg veel moeite om iets goed passends te vinden.
Okay ze wilde ook nog leuk uit zien natuurlijk, dus de standaard zwarte hobbezak textiel kleding viel al af.
Maar zelfs de meeste jeans die ze paste kwamen wat betreft maatvoering totaal niet overeen met normale kleding maten.
Ze heeft uit eindelijk een strakke/skinny Moto Girl kevlar jeans gekocht en een Richa leren/textiel combi jas.
De broek is maat 40 en de jas maat 48... zie mijn punt in verschillen in de maatvoering.
Ze is 1,67 lang/kort en gemiddeld wat betreft postuur.

Moet het perse nu, nu alles dicht is dan zou ik een webshop zoeken waarbij het terug sturen "geen probleem" is.
Maar kun je enigszins wachten tot de shops weer open mogen zou ik dat aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
mphilipp schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:46:
[...]

En dan zeurt iedereen over de veel te zware GS... :+

[...]

Gelukkig is het in hun ogen. Beter is natuurlijk altijd relatief. Iedereen heeft zo zijn eigen eisen en wensen. Wat dat betreft zijn reviews altijd erg subjectief. Dat is natuurlijk wat iedereen wil zien, want een droge opsomming van alle plus en minpunten is niet leuk om naar te kijken of te lezen. Er moeten natuurlijk superlatieven en subjectieve observaties bij. Maar dat hoort bij motorrijden, want het is meer een emotieding dan iets dat je met je gezonde verstand doet.
Toch leuk dat Ducati eindelijk op die trein springt. Misschien te laat...straks is iedereen weer uitgekeken op de allroads en worden baggers the next big thing (ik hoop het niet).
Het opvallende is dat de Duitse journalisten meestal in het GS-kamp zitten puntje bij paaltje. Dus de uitkomst van hun test is toch wel beetje opmerkelijk.

De GS woog overigens precies hetzelfde op hun weegschaal, dus ook 270kg. Zijn ze zelfs daarin gelijk :).

Eens met je dat motorrijden subjectief is. En dat je zelden objectief kunt zeggen 'deze is beter'. Uiteindelijk gaat het erom wat jij graag in je garage wilt hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Bommes schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:50:
[...]

Moet het perse nu, nu alles dicht is dan zou ik een webshop zoeken waarbij het terug sturen "geen probleem" is.
Maar kun je enigszins wachten tot de shops weer open mogen zou ik dat aanraden.
Dat was inderdaad het tweede punt dat ik aan wilde stippen. Als het even kan wachten tot de winkels weer open gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Bikeroutfit.nl vind ik zelf een superfijne winkel met een goed assortiment en competitieve prijzen.

Nog nooit iets bij hun webshop besteld, maar over het algemeen zijn ze heel erg klantvriendelijk. Aanradertje dus om in ieder geval eens te kijken op hun website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
MichielK71 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:43:
[...]

Je zou bij https://www.restylewear.com/ kunnen kijken. Daar kan je ook op afspraak naar toe gaan.
Held! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Requiem19 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:17:
[...]
Het opvallende is dat de Duitse journalisten meestal in het GS-kamp zitten puntje bij paaltje. Dus de uitkomst van hun test is toch wel beetje opmerkelijk.
Dat dan weer wel. Als je dat Duitse blad Motorrad ziet, leest het als een BMW reclamekrantje. Op zich een leuk blad, maar heel erg BMW biased.
Maar, en ik ben natuurlijk biased, is BMW misschien ook wel erg goed 8) Voorlopig ben ik altijd erg te spreken over mijn BMW's. Qua uitrusting, rij eigenschappen en handige voorzieningen, de aerodynamische windschermen e.d. Allemaal zeer doordacht en functioneel. Smaken verschillen natuurlijk, maar het is geen rommel. En ondanks dat vooral de Amerikanen constant klagen over hoge prijzen van onderdelen en onderhoud, blijven ze erg goed verkopen. Dus uiteindelijk valt het wel mee denk ik. Ik zeg altijd maar dat je geen BMW moet gaan rijden als je lekker goedkoop wil rijden. Zelf heb ik van hoge onderhoudskosten nooit zoveel last gehad. Ja, de koppeling op die RT. Maar dat was de eerste koppeling en na 170.000km mag het wel een keer. Als je er dan weer voor zo'n afstand klaar mee bent, valt het mee. Ik heb er verder nooit problemen mee gehad. Er zijn geen onderdelen vanaf gevallen, en geen dingen kapot gegaan buiten mijn eigen schuld.
Maar dat zullen Honda en Yamaha rijders ook zeggen. Iedereen lekker blij met het eigen merk. Mij maakt het niet uit waar iemand op rijdt. Diversiteit is juist leuk. Zolang je er maar van geniet. Dat was het hele idee, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:09
Net een Allroad basic training geboekt om toch wat meer uit de 1200 GS te kunnen gaan halen. Vooral om te kijken wat ik ervan vind om van het asfalt af te gaan. Daarnaast zien de Hechlingen intermediate trainingen er ook wel heel tof uit en is dat bijna al voldoende reden om nu eerst een basic training te doen.

Nu alleen hopen op niet al teveel regen op de trainingsdag en de dagen ervoor, ik hoop de training met mijn normale banden te gaan doen :+ Anders moet ik last minute een motor bij de organisatie huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Phyth0n waar en wanneer doe je dat? Ik wil ook nog steeds eens zoiets doen met de Caponord :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 13:39
Bommes schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:50:
[...]

Ja en nee.
Ik merk met motorkleding voor heren al dat het een zooitje is met de maatvoering tussen de verschillende merken.
Dat is bij vrouwen motorkleding minstens net zo erg of misschien nog wel een grotere zooi. :X
Mijn vrouw had erg veel moeite om iets goed passends te vinden.
Okay ze wilde ook nog leuk uit zien natuurlijk, dus de standaard zwarte hobbezak textiel kleding viel al af.
Maar zelfs de meeste jeans die ze paste kwamen wat betreft maatvoering totaal niet overeen met normale kleding maten.
Ze heeft uit eindelijk een strakke/skinny Moto Girl kevlar jeans gekocht en een Richa leren/textiel combi jas.
De broek is maat 40 en de jas maat 48... zie mijn punt in verschillen in de maatvoering.
Ze is 1,67 lang/kort en gemiddeld wat betreft postuur.
Ik weet niet precies waar Richa vandaan komt, maar het kan zijn dat ze Italiaanse maten aanhouden en dan moet je meestal 6 bij op de "standaard" EU maat rekenen. Het kan dus best zijn dat je vriendin een Italiaanse maat 48 heeft, wat eigenlijk een "gewone" maat 42 is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

UTwizard schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:14:
[...]

Ik weet niet precies waar Richa vandaan komt, maar het kan zijn dat ze Italiaanse maten aanhouden en dan moet je meestal 6 bij op de "standaard" EU maat rekenen. Het kan dus best zijn dat je vriendin een Italiaanse maat 48 heeft, wat eigenlijk een "gewone" maat 42 is.
Richa is België, lengte maten hebben ze nog wel eens moeite mee. en valt niet altijd even groot nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
@Requiem19 volgensmij mogen ze gebruik maken van de basisuitvoering zonder opties en dergelijke voor het rijklaargewicht. Een BMW 520 automaat is in de basisuitvoering net zo zwaar als een full-option High Executive op kenteken, maar kan je uit ervaring vertellen dat de comfortstoelen in de laatste al 15kg per stuk zwaarder zijn, om over de andere opties zoals luchtvering en eventuele 4-wiel-sturende taferelen nog maar te zwijgen. Daarnaast is de manier waarop "rijklaar" door de fabrikanten wordt geadverteerd nogal verschillend. Bij de ene zitten alle vloeistoffen er in met volle brandstoftank, bij de andere zijn alleen de brandstofleidingen gevuld en olie+kvs op minimaal.

30kg verschil op een motor is wel fors though...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:09
Chakotay schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:11:
@Phyth0n waar en wanneer doe je dat? Ik wil ook nog steeds eens zoiets doen met de Caponord :)
Bij BERRT, organisatie die zich vooral op BMW richt, maar de KNMV bied soortgelijke trainingen, waarbij ik dezelfde instructeur op de foto zie voor dezelfde prijzen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 12% gewijzigd door Phyth0n op 29-01-2021 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:08
1000PS een Duits magazine heeft de Multistrada V4 en BMW1250 GS tegen elkaar getest.

https://www.1000ps.de/tes...ich-ducati-multistrada-v4

[Afbeelding]

Meest shockerende uitkomst. de Multi V4 weegt 270 kg rijklaar op hun weegschaal. Dat is bijna 30kg meer dan aangegeven in de specs.

Damn. Maar mooie is wel dat dit in hun ogen de eerste Motor is die beter is dan de GS. (Bijna) even comfortabel, eet snelweg km's alsof het niet is, prima windbescherming, maar is gewoon een stukje levendiger en leuker.

Die V4 is wel erg dorstig... 7.8L op 100km. Je zult dus vaak pauze moeten nemen.

Afgezien daarvan ben ik ondertussen wel erg opgewarmd voor de Multi! :)
Dat gebeurd wel vaker. Beetje optimistisch gegevens neerzetten. Ducati is mooie fiets maar ik zou toch de BMW kiezen (zeg ik als huidige BMW rijder) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Phyth0n schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:30:
[...]

Bij BERRT, organisatie die zich vooral op BMW richt, maar de KNMV bied soortgelijke trainingen, waarbij ik dezelfde instructeur op de foto zie voor dezelfde prijzen.

***members only***
Ik heb ook een cursus gehad bij BERRT (Werner Hollander was toen onze instructeur). Was echt HEEL goed. Mega veel geleerd! Veel plezier :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan

Een groot deel van die extra kilo's komt voor rekening van de 75l tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Mocht je trouwens nu motorkleding willen kopen, de meeste zaken geven nu online 10% lockdown korting.

Wat betreft die motortest zit ik mij af te vragen of ze wel twee vergelijkbare modellen hebben getest. Persoonlijk heb ik het gevoel dat een S1000XR beter vergelijkbaar zou zijn met een Multistrada dan een GS. Een GS is toch meer gericht op toer/allroad motor, terwijl bij een Multstrada toch eerder een sportiever karakter heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
NLDViane schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:02:
@Requiem19 volgensmij mogen ze gebruik maken van de basisuitvoering zonder opties en dergelijke voor het rijklaargewicht. Een BMW 520 automaat is in de basisuitvoering net zo zwaar als een full-option High Executive op kenteken, maar kan je uit ervaring vertellen dat de comfortstoelen in de laatste al 15kg per stuk zwaarder zijn, om over de andere opties zoals luchtvering en eventuele 4-wiel-sturende taferelen nog maar te zwijgen. Daarnaast is de manier waarop "rijklaar" door de fabrikanten wordt geadverteerd nogal verschillend. Bij de ene zitten alle vloeistoffen er in met volle brandstoftank, bij de andere zijn alleen de brandstofleidingen gevuld en olie+kvs op minimaal.

30kg verschil op een motor is wel fors though...
Ja volgens mij rekenen ze dat gewicht met 80% benzine (80* 22liter = 17.6liter => kan dus nog 4,4liter bij, ongeveer 4kg?). En als je er dan koffers, valbeugels etc op zet, misschien het hele radar systeem niet meegerekend omdat dat niet op de standaard versie zit etc...

But still, 30kg? :D.
Pagina: 1 ... 269 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.