Jolke schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:39:
[...]
Kleding kun je wel redelijk uitzoeken online, maar een helm moet je inderdaad passen. Ook al heb je de juiste grootte, de een zit lekkerder dan de andere. Lijkt me niet zo makkelijk om een paar helmen op te laten sturen en die niet bevallen terug te laten sturen.

Ja en nee.
Ik merk met motorkleding voor heren al dat het een zooitje is met de maatvoering tussen de verschillende merken.
Dat is bij vrouwen motorkleding minstens net zo erg of misschien nog wel een grotere zooi.
Mijn vrouw had erg veel moeite om iets goed passends te vinden.
Okay ze wilde ook nog leuk uit zien natuurlijk, dus de standaard zwarte hobbezak textiel kleding viel al af.
Maar zelfs de meeste jeans die ze paste kwamen wat betreft maatvoering totaal niet overeen met normale kleding maten.
Ze heeft uit eindelijk een strakke/skinny Moto Girl kevlar jeans gekocht en een Richa leren/textiel combi jas.
De broek is maat 40 en de jas maat 48... zie mijn punt in verschillen in de maatvoering.
Ze is 1,67 lang/kort en gemiddeld wat betreft postuur.
Moet het perse nu, nu alles dicht is dan zou ik een webshop zoeken waarbij het terug sturen "geen probleem" is.
Maar kun je enigszins wachten tot de shops weer open mogen zou ik dat aanraden.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.