Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 268 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.233 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Geen sneeuw (check)
Geen regen (check)
Temperatuur boven 5 graden (check)
Motor start (check)
Banden op spanning (check)

Genoten (dubbel check)
De eerste rit van 2021 zit er op :)

Vorig jaar toch nog 10k km gereden. Maar een derde van normaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@S4All Vond je 2020 zo'n geweldig jaar dat je het nog een keertje wil overdoen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Waaj schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:11:
@S4All Vond je 2020 zo'n geweldig jaar dat je het nog een keertje wil overdoen?
Geen idee waar je het over hebt ;)

Maar zonder gekheid ik hoop op een veel beter jaar.
Maar die nieuwe varianten stemmen mij niet hoopvol :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 16:44
Stalensnuitje schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 23:50:
Veel mensen hier die onderhoud zelf doen trouwens? Ik doe regulier onderhoud bij/met m'n zwager, die heeft een heftafel en met z'n 2-en vind ik toch fijner sleutelen, mocht ik wat over het hoofd zien ofzo ;)
Zolang de bak of koppen niet gereviseerd hoeven te worden doe ik alles zelf. En dan leer je boxers wel waarderen. Tegen de tijd dat ik bij een Transalp de kleppen heb gesteld heb ik bij een boxer de koppeling vervangen...

En lekker buiten op de oprit, ook als het onder nul is. Da's het voordeel van geen garage/schuur hebben.... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bambufan schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:31:
[...]

Zolang de bak of koppen niet gereviseerd hoeven te worden doe ik alles zelf. En dan leer je boxers wel waarderen. Tegen de tijd dat ik bij een Transalp de kleppen heb gesteld heb ik bij een boxer de koppeling vervangen...

En lekker buiten op de oprit, ook als het onder nul is. Da's het voordeel van geen garage/schuur hebben.... 8)7
Óf je bent erg snel met kleppen stellen óf je bent gruwelijk snel in 't splitsen van een BMW Boxer Blok :9 :*)

Waarschijnlijk bedoel je 't een soort van andersom O-)

Ik breng m'n eigen motoren tegenwoordig eigenlijk altijd voor ieder wissewasje naar de dealer. Heeft vooral met zin en beschikbare (vrije) tijd te maken maar ook met het feit dat ik meestal vrij recent spul rijd waar vanuit de fabriek nog garantie op zit.
Lullige is dat ik zelf wel de ruimte en kennis + alle gereedschappen heb liggen.... En dus staat er vaak wel weer eens iets van een ander binnen waar wat aan moet / mag gebeuren (en dat gaat dan ook in 'mijn' tijd en tempo.. Niet vandaag binnen brengen en morgen weer willen gaan rijden).

[ Voor 29% gewijzigd door Will_M op 23-01-2021 17:16 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:32
@Stalensnuitje De laatste 12j alles zelf gedaan zolang ik geen speciaal gereedschap nodig heb. Nu ja doe 2000 km per jaar dus dat valt wel mee jaarlijks een beurt . Wel een moeilijker blok Suzuki burgman 650

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bambufan
Will_M schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:33:
[...]

Óf je bent erg snel met kleppen stellen óf je bent gruwelijk snel in 't splitsen van een BMW Boxer Blok :9 :*)

Waarschijnlijk bedoel je 't een soort van andersom O-)

Ik breng m'n eigen motoren tegenwoordig eigenlijk altijd voor ieder wissewasje naar de dealer. Heeft vooral met zin en (vrije) tijd te maken maar ook met het feit dat ik meestal vrij recent spul rijd waar vanuit de fabriek nog garantie op zit.
Lullige is dat ik zelf wel de ruimte en kennis + alle gereedschappen heb liggen.... En dus staat er vaak wel weer eens iets van een ander binnen waar wat aan moet / mag gebeuren (en dat gaat dan ook in 'mijn' tijd en tempo.. Niet vandaag binnen brengen en morgen weer willen gaan rijden).
Ik had vroeger nooit het geld om iets recents te kopen, laat staan om onderhoud uit te besteden. Dus kocht ik een oude BMW R100GS die door de vorige eigenaar de IJssel was ingestuurd waarna hij had besloten om 'dat kreng' goedkoop te dumpen en een Blade te kopen zoals al zijn vriendjes hadden.

Die boxer heb ik liefdevol opnieuw opgebouwd (bij mijn ouders in de garage) en er vervolgens 400kkm bijgereden. In al die kms één keer de bak laten reviseren, twee keer de koppen en een stuk of vijf cardanassen (ja, die gaan vaak bij GS Paralevers). Verder enkel normaal onderhoud en zelfbouwmods.

Na 450kkm moet die GS echt een keer volledig uit elkaar en gereviseerd worden (big end, frameverstevigingen enz enz), maar ik heb al lang geen garage meer ter beschikking. |:( Dus staat ze nu in de opslag te wachten op de dag dat ik na Corona eindelijk een uitbouw aan het schuurtje van ons eigen huis kan bouwen...

Ik ben erachter gekomen dat motoren van deze eeuw me totaal niet meer interesseren en dus heb ik maar een Duitse R1100GS geimporteerd waar ik alweer een aantal jaren mee rijd. Daar staat nu iets van 180kkm op en ik merk dat de koppeling minder word. Dus ik gok dat ik dit voorjaar op het tuinpad de koppeling moet doen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:20
@Bambufan Oe, een R100GS, die worden geld waard(Zie je nu al op de verkoopsites) Die is het reviseren zeker wel waard. Een R1100GS, heeft een paar puntjes, maar voor de rest ook onverwoestbare machines.
Zelf ben ik heel blij met mijn R1150GS als allround motor, maar af en toe lonk ik toch wel naar een 100, 80GS en die dan configureren als puur off-road(Noppen banden, stugge vering, etc...). Maar, toegegeven, ik heb nog nooit op een R100/R80 gereden... dat staat nog wel hoog op mijn wishlist. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Vuikie Die motoren worden alleen maar meer waard doordat er steeds minder 'nieuwe' onderdelen voor te verkrijgen zijn en mensen dus 'oude' motorfietsen als donorfiets gaan gebruiken om d'r eigen spul te kunnen blijven rijden. Gevolg is dat er nog minder motoren van dat type op de weg komt én de onderdelen dus weer duurder gaan worden..... En daarmee de rest van dát type motorfiets.

Als je maar lang genoeg wacht dan wordt ook een Honda CBR600F ooit goud geld waard ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bambufan
Vuikie schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:55:
@Bambufan Oe, een R100GS, die worden geld waard(Zie je nu al op de verkoopsites)
Da's minder leuk als je gewoon de motor die je altijd al hebt gehad als je dagelijks vervoer wilt houden en die onderdelenprijzen inmiddels belachelijk aan het worden zijn. Ik kocht de GS juist omdat ze destijds (eind vorige eeuw) voor een drol en een houw an de bek te vinden waren, zeker met schade.

Ik heb gelukkig in de loop der jaren al onderdelen verzameld voor als ik ooit een volledige rebuild zou doen. Zo staat er ergens bij mijn ouders in de kelder nog een R100GS frame met draadboom en elektronica (Duitse ebay voor €200 incl Versand en Fahrzeugbrief), een cardanklok (€75), cardan (€50) enz enz. Toen waren de prijzen nog sportief....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:20
Bambufan schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:06:
[...]

Da's minder leuk als je gewoon de motor die je altijd al hebt gehad als je dagelijks vervoer wilt houden en die onderdelenprijzen inmiddels belachelijk aan het worden zijn. Ik kocht de GS juist omdat ze destijds (eind vorige eeuw) voor een drol en een houw an de bek te vinden waren, zeker met schade.

Ik heb gelukkig in de loop der jaren al onderdelen verzameld voor als ik ooit een volledige rebuild zou doen. Zo staat er ergens bij mijn ouders in de kelder nog een R100GS frame met draadboom en elektronica (Duitse ebay voor €200 incl Versand en Fahrzeugbrief), een cardanklok (€75), cardan (€50) enz enz. Toen waren de prijzen nog sportief....
Ja, dat snap ik, maar de R100's en de R80's beginnen nu allemaal naar de 40 te lopen, is natuurlijk niet heel verwonderlijk dat de prijzen omhoog duwen. Tenminste, dat is mijn mening. Ook de R1100's beginnen al langzaam een soort cultstatus te krijgen. Daarom heb ik een R1150 gekocht, niet té duur(alhoewel, een GS. ) Maar onderdelen nog genoeg te verkrijgen. Ook zie je dat de eerste R1200's(eind 90~00's) al beginnen te dalen.
Een mooie, originele, Kever is ook geld waard(willen ze voor hebben), had je in de jaren 90 ook niet bedacht.
Dat is, denk ik, markt werking ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-09 20:52
Tsjah, alles bewaren levert uiteindelijk wel ooit geld op ALS je het zou verkopen.

Heb zelf ooit een cb400 four gekocht voor een habbekrats en ook weer verkocht. Was pekelmotor toen.
Als ik zie wat die nu opleveren 😳

[ Voor 7% gewijzigd door harley op 23-01-2021 23:08 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:53
Ride on organisreerd ook allroad/offroad ritten.
http://ymlp.com/zF1WHG
A.s. vrijdag en 18 februari ook in Noord Brabant.
Met 95 euro een heel stuk goedkoper dan die andere organisatie die er 190 euro voor vraagt.

Mijn motor gaat vrijdag weer terug naar de dealer voor een garantie reparatie.
Wat onderdelen die gecorrodeerd waren na 1 ritje in de pekel.

Misschien die afspraak naar verzetten, dan kan ik mee rijden met deze rit..

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Bommes schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:21:
Ride on organisreerd ook allroad/offroad ritten.
http://ymlp.com/zF1WHG
A.s. vrijdag en 18 februari ook in Noord Brabant.
Met 95 euro een heel stuk goedkoper dan die andere organisatie die er 190 euro voor vraagt.

Mijn motor gaat vrijdag weer terug naar de dealer voor een garantie reparatie.
Wat onderdelen die gecorrodeerd waren na 1 ritje in de pekel.

Misschien die afspraak naar verzetten, dan kan ik mee rijden met deze rit..
Leuk!

Maar is zulke groepsactiviteiten niet wat lastig met de huidige corona activiteiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan
Vuikie schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:49:
[...]

Ja, dat snap ik, maar de R100's en de R80's beginnen nu allemaal naar de 40 te lopen, is natuurlijk niet heel verwonderlijk dat de prijzen omhoog duwen. Tenminste, dat is mijn mening. Ook de R1100's beginnen al langzaam een soort cultstatus te krijgen. Daarom heb ik een R1150 gekocht, niet té duur(alhoewel, een GS. ) Maar onderdelen nog genoeg te verkrijgen. Ook zie je dat de eerste R1200's(eind 90~00's) al beginnen te dalen.
Een mooie, originele, Kever is ook geld waard(willen ze voor hebben), had je in de jaren 90 ook niet bedacht.
Dat is, denk ik, markt werking ;)
Mijn vrouw is na haar Transalp nu voor een 1999 R850R gegaan, vanwege de (nog) lage prijs en het makkelijke onderhoud en de modbaarheid richting allroad.

Trouwens: dat 850 blok is (net als eerder het R80 blok) toch echt het fijnere blok. Je mist het gebrek aan pk's en koppel niet door de andere eindoverbrenging en het blokkie draait veel mooier rond en in toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:53
Requiem19 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:32:
[...]

Leuk!

Maar is zulke groepsactiviteiten niet wat lastig met de huidige corona activiteiten?
Volgens mij rijden ze met maximaal 5 personen wat dus nu niet toegestaan is.
Denk dat het dan ook niet door zal gaan.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:49
Zag 't, thanks!

Komende maand zal ik 't beestje nog 's een beurtje geven. Of ie nou blijft of niet, dan kan ie er iig weer een seizoen tegenaan.

Veel mensen hier die onderhoud zelf doen trouwens? Ik doe regulier onderhoud bij/met m'n zwager, die heeft een heftafel en met z'n 2-en vind ik toch fijner sleutelen, mocht ik wat over het hoofd zien ofzo ;)
Ik doe alles zelf, behalve banden wisselen. Daarvoor bestel ik banden online en breng die naar een monteur in de buurt.

Heb hier gelukkig ook (bewust voor gekocht) de plek voor :) Al heb ik met dit koude weer weinig zin om in de ijskoude garage te staan, er zit namelijk nog geen verwarming.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-10 12:36
Ik doe al het onderhoud (behalve interne motorwerken waar speciale machines voor nodig zijn, zoals klepzittingen frezen / cilinders boren of honen / ...) zelf, inclusief las/draai/freeswerk. Had in mijn vorige woonst een garagebox onder het appartementsgebouw waar ik kon werken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gxzNHtK4-2hfm8faCTSwg6X6OWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LTw0cVSfbf90moBfJBQIg5zX.jpg?f=fotoalbum_large

Maar die werd een beetje te klein :p Met de aankoop van ons eerste huis heb ik 'iets' meer plek (+/-50m2 in totaal, achter in de hoek rechts is er nog een stuk en achter de openstaande deur rechts nog een hok van 4m2):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aE9BCO01JsqUnr3-w3-X_qJvV5o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bwIXKtUUKUgJ0LjMxgnquEhV.jpg?f=fotoalbum_large

Maar zoals te zien zijn we nog bezig met verbouwen (de garage is wel een stuk netter momenteel :+ ) En aangezien ik zo slim ben geweest om toe te stemmen met de eis van mijn vriendin om eerst het huis af te werken voor dat ik aan de garage mag beginnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BROGJcL1ErMIiZqtV_D3_cwrN6E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yika8o6CDv1qRTdx3bHv2iVA.jpg?f=fotoalbum_large

Al mijn werkmateriaal nog in de opslag (achter de openstaande deur dus) ;w Hopelijk kan ik ergens dit voorjaar beginnen met een nieuwe vloer in de garage te leggen, ringleiding aanleggen voor perslucht, ... :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Sorry, het lijkt wel of ik met 1 post meteen het topic heb omgetoverd in een "show-je-werkplaatsuitrusting" draadje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
Stalensnuitje schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:29:
Sorry, het lijkt wel of ik met 1 post meteen het topic heb omgetoverd in een "show-je-werkplaatsuitrusting" draadje :+
Niemand slaat een wedstrijdje 'ver pissen' af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Ah, dus hierna volgt hoofdstuk 2 met een "wie heeft de nieuwste/krachtigste/snelste/mooiste"? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:49

botoo

💀 too old to die young

theredone51 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:24:
. . . nog een stuk en achter de openstaande deur rechts nog een hok van 4m2):
Da's zo'n beetje alles wat ik heb en dan staat niet alleen de motor er in maar ook nog diverse andere zooi (kerstspullen en meer onzin).

50 m2 kan ik alleen maar van dromen :o

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• theredone51
Stalensnuitje schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:47:
Ah, dus hierna volgt hoofdstuk 2 met een "wie heeft de nieuwste/krachtigste/snelste/mooiste"? :P
Met:
- Een standaard BMW R1100RT
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yVjC8fJ0fEGuxpJEyEf37cQl-t8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I2WbR3KkQHytkbic3xRMIIpG.jpg?f=user_large

- Een verbouwde Honda XL500R
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a7qAWLaitnFzjOAWuCAReigtro8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v8ahZ0jIIN4YQf6K1N39wFiX.jpg?f=fotoalbum_large

- Een opgefriste Suzuki DR750 (in opbouw)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QoW4tYj3ZDhZ4gzio3tms3Jr6to=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ywZbgglcn3YRzon3Yeef6oJa.jpg?f=fotoalbum_large

Ga ik daar geen al te hoge ogen bij gooien, dus die piswedstrijd sla ik over wegens 'verlegen blaas' ;)
botoo schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:06:
[...]

Da's zo'n beetje alles wat ik heb en dan staat niet alleen de motor er in maar ook nog diverse andere zooi (kerstspullen en meer onzin).

'Het gaat niet om wat je hebt, maar wat je er mee kan doen' :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bambufan
Normaal gesproken haat haat HAAT ik gekutstomizede motoren (want vrijwel altijd heel beroerd uitgevoerd) maar allej#z*s wat is deze flat tracker een schatje! _/-\o_

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Vandaag toch maar gaan rijden ondanks dat er gestrooid is afgelopen dagen. Ik moest er gewoon even uit. En aangezien de wegen best droog waren.. Bij thuiskomst voor de zekerheid de motor gelijk afgespoeld met koud water.

Het was heerlijk! Had het echt gemist..

De donkere wolken net voor gebleven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZsAAoSgNmMBsQKjkI46PxYtfKUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gbsmzCSKNH8Fq7QuLYEv2myM.jpg?f=fotoalbum_large

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:36
VidaR-9 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:17:
Vandaag toch maar gaan rijden ondanks dat er gestrooid is afgelopen dagen. Ik moest er gewoon even uit. En aangezien de wegen best droog waren.. Bij thuiskomst voor de zekerheid de motor gelijk afgespoeld met koud water.

Het was heerlijk! Had het echt gemist..

De donkere wolken net voor gebleven.

[Afbeelding]
Ik was afgelopen vrijdag ook wat eerder gestopt met werken om nog even een rondje te doen, was ook al snel 2 weken geleden. Daar kom je gewoon helemaal van bij :)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:53
MuddyMagical schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:33:
[...]

Het is voor een motor die waarschijnlijk veelal (mat) zwart en chroom gaat zijn. Blauwe of gele knoppen doen dan pijn aan mijn ogen. :)

Gisteren de velgen bekeken na het spuiten. Wordt hier toch wel vrolijk van (Ja, band deels meegespoten. Sue me).[Afbeelding]

[Afbeelding]
Klein sprongetje...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AFJ79w4qW1HOlqP0nMcG2PjzBzg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y8oGUJydFndMcyPbHGGL7Mdw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bf5Q9e28Zquss4rmWyZvc0jHItA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lE0QWUsOdSw8aIOZqWX4vT0e.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y1LQE2B1jrq8y1hDGLuAQBddrWk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sDXoJHFIW6ULazvX6w5r2417.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6NA_OQQLtdyBEVHgTZZNPjMW4g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4uRlX0m9bTEWF0yNsDlF8dtf.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JefpejOt219BDomlqI-yXKJtrwk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nqw3xMNtVxfIQt2XjMhukXmG.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik kan niet meer vinden of ik nog meer foto's van tussendoor heb gepost, maar in ieder geval is dit projectje klaar.
Bijna 2 jaar mee bezig geweest (veel dingen tussendoor gedaan) en uiteindelijk heel tevreden met het resultaat voor het bedrag dat ik er aan uit wilde geven. Veel geleerd iig.
Kleur van de tank en het logo gejat van een gast uit de Dominicaanse republiek die me doorstuurde naar de maker van het logo uit Thailand. 8)7
Zitting is door een stoffeerder hier uit de buurt gedaan.

Misschien dat ik nog een geperforeerde plaat over het stukje onder mijn zadel zet, maar dat komt nogal naar buiten dus dat is ook lastig. Nog niet over uit iig. En ik mis nog een dop op de achterbrugbout zie ik nu. lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
[...]

Dan droom ik elke dag, hier is het 12 x 7,5m, waarbij de vrouw alleen 2 ligstoelen heeft staan die in de toekomst in een tuinhuisje komen i.p.v. mijn hokje :) Moet alleen nog een hoop aan gebeuren, er zit nu alleen een dubbel stopcontact in, netwerkkabel en 3 fase kabel. Zodra er licht en voldoende stroom is, moet ik de spullen van m'n oude garage naar de nieuwe garage overzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

Nou ik woon op 50m2 en kan je zeggen, da's geen droom. :>

Volgend huis met garage zou wel echt geweldig zijn... als 't maar groter is dan deze postzegel dan ben ik al gelukkig. En een eigen tuin/schuur/garage/hok voor m'n motor.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:17

_Apache_

For life.

Hier heb ik wel een klein schuurtje in de tuin, maar daar pas geen motor in, amper een fiets. Het is zo een schuurtje van 4 bij 5, die voor de helft met de buren gedeeld word.

Daarom gaat de achterdeur (naast het schuurtje) eruit, en er komt een (hele) brede schuifdeur. Zo kan Mevr Apache haar bakfiets makkelijk in en uitrijden, en ik hetzelfde met de FJR.
Lang was het wachten op de levering van haar e-bike, die is er nu. Dus kunnen we gaan kijken hoe breed we de deur kunnen krijgen, zo lijkt 200cm haalbaar.

Nu we toch bezig zijn, een mooi dakje erop. En dan word de motor sinds jaren een droogslaper, erg fijn!

[ Voor 16% gewijzigd door _Apache_ op 26-01-2021 09:53 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:44
Nice, al die foto's! Zo kom je de donkere dagen wel door en verheug ik me nog meer op het volgende seizoen. :)

@MuddyMagical, leuke motor! Aparte combinatie van de banden die eronder liggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
SmurfLink schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:17:
[...]

Nou ik woon op 50m2 en kan je zeggen, da's geen droom. :>

Volgend huis met garage zou wel echt geweldig zijn... als 't maar groter is dan deze postzegel dan ben ik al gelukkig. En een eigen tuin/schuur/garage/hok voor m'n motor.
Ach, dan heb je ook geen onderhoud aan je tuin e.d. grote tuin is leuk, behalve in de zomer als je die moet onderhouden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:56
@Jolke Valt wel mee toch? Is gewoon een setje Pilot Road 4. Of bedoel je dat die 'te modern' zijn voor dit soort motor?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dat laatste ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

MuddyMagical schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:40:
[...]

Klein sprongetje...
[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik kan niet meer vinden of ik nog meer foto's van tussendoor heb gepost, maar in ieder geval is dit projectje klaar.
Bijna 2 jaar mee bezig geweest (veel dingen tussendoor gedaan) en uiteindelijk heel tevreden met het resultaat voor het bedrag dat ik er aan uit wilde geven. Veel geleerd iig.
Kleur van de tank en het logo gejat van een gast uit de Dominicaanse republiek die me doorstuurde naar de maker van het logo uit Thailand. 8)7
Zitting is door een stoffeerder hier uit de buurt gedaan.

Misschien dat ik nog een geperforeerde plaat over het stukje onder mijn zadel zet, maar dat komt nogal naar buiten dus dat is ook lastig. Nog niet over uit iig. En ik mis nog een dop op de achterbrugbout zie ik nu. lol
Ik heb er niet veel verstand van maar mag jouw kentenplaat daar wel zitten of is het een gevalletje /care

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Thoit schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:54:
[...]

Ach, dan heb je ook geen onderhoud aan je tuin e.d. grote tuin is leuk, behalve in de zomer als je die moet onderhouden :X
Dat zou ik alleen maar leuk vinden. Deed ik toen ik thuiswoonde ook met m'n moeder. Die heeft hele groene vingers. En die heeft al dibs op mijn toekomstige tuin na d'r pensioen, kwam ze zelf mee dat zij toch wel mijn tuin mocht onderhouden??? :+ Oke ma, oke.

Maar ik zou het ook wel echt fijn vinden om m'n motor niet meer in de gemeenschappelijke berging of buiten te hoeven laten staan. Mensen zijn gewoon aso, en een eigen tuin is zoveel fijner. Kan ik ook een overkapping voor 'm maken.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Mijn 2007 FZ1 stond al een maand of twee stil onder z'n hoes in de achtertuin, dus ik heb onlangs even gekeken of 'ie nog wilde starten, dat deed hij, en even een tijdje laten lopen.

Klein probleempje: het ABS-lampje knipperde tijdens het starten, en bleef daarna constant aan. :/ Hopelijk verhelpt dat zichzelf als ik weer ga rijden en remmen, zo niet, dan kan dat nog wel eens een prijzige reparatie worden.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 15:14
CodeCaster schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:59:
Mijn 2007 FZ1 stond al een maand of twee stil onder z'n hoes in de achtertuin, dus ik heb onlangs even gekeken of 'ie nog wilde starten, dat deed hij, en even een tijdje laten lopen.

Klein probleempje: het ABS-lampje knipperde tijdens het starten, en bleef daarna constant aan. :/ Hopelijk verhelpt dat zichzelf als ik weer ga rijden en remmen, zo niet, dan kan dat nog wel eens een prijzige reparatie worden.
Dat ging bij mij net even anders:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

:D Aww... Die accu klinkt best dood, en een 1290 loop je ook niet zomaar aan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:11
Die zag ik al op MF voorbij komen! Klote als je wilt gaan rijden, je pak aan hebt etc.. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

R0y. schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:04:
[...]

Die zag ik al op MF voorbij komen! Klote als je wilt gaan rijden, je pak aan hebt etc.. :X
Ja, vooral als je ergens moet zijn.
Apache Sr heeft het nu opgelost met een klein gat in zn muur geboord. PVC buisje erdoorheen, kabel er doorheen.
Druppellader binnen, motor altijd opgeladen, accu langer in het leven. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 15:14
Ik heb maar een Optimate 5 besteld. De 1290 is gevoelig voor een lage spanning dus hij slaat niet eens aan. Dashboard gaf ook 11.8v aan. De accu is ook nog net 2 jaar oud.

Tevens zou dit ook te maken hebben met stroop als motorolie (20w50 uit mijn hoofd) die ze hierin doen bij de dealer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:15
_Apache_ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:49:
Hier heb ik wel een klein schuurtje in de tuin, maar daar pas geen motor in, amper een fiets. Het is zo een schuurtje van 4 bij 5, die voor de helft met de buren gedeeld word.

Daarom gaat de achterdeur (naast het schuurtje) eruit, en er komt een (hele) brede schuifdeur. Zo kan Mevr Apache haar bakfiets makkelijk in en uitrijden, en ik hetzelfde met de FJR.
Lang was het wachten op de levering van haar e-bike, die is er nu. Dus kunnen we gaan kijken hoe breed we de deur kunnen krijgen, zo lijkt 200cm haalbaar.

Nu we toch bezig zijn, een mooi dakje erop. En dan word de motor sinds jaren een droogslaper, erg fijn!
Een grote schuifdeur in de tuin maken is ook het eerste wat ik gedaan heb nadat ik hier ben komen wonen, echt ideaal.

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOnqx3QLFhOrfo7w4-XAPd0I3kU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YA6fse1JuzkaqSgZG3j2cwa2.jpg?f=fotoalbum_medium

(Het rechterdeel van de schutting was direct de 1e dag al gesloopt omdat het deurtje zo smal was dat de motor er überhaupt niet door paste, en een schutting op heup-hoogte sowieso niet nuttig is.)

Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/acfsDcSKGw7Z9ydVx_i-RxPpdAg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/siEwIa0q6RCqrNRf2tZWePzL.jpg?f=fotoalbum_medium

Het middelste paneel hangt in rails, en kan helemaal wegschuiven richting het huis.

Een paar maanden later is het rechterdeel van de schuur ook omgebouwd tot een soort carport:

motorhokje

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Ik moest lachen om de 'hier niet poepen' sticker op het bruine vat. _O- :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Laatst online: 14:51

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

_Apache_ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:06:
[...]

Druppellader binnen, motor altijd opgeladen, accu langer in het leven. 8)
zelf ook al 2 maanden plus niet meer gereden. echter nu wel zo slim geweest om een accu lader te kopen bij de lidl jaja :P Een ULTIMATE SPEED® Acculader . Prima ding.

Woon zelf in een appartement dus geen mogelijkheid om de bike aan een lader te zetten helaas..

accu uit de bike gehaald even aan de lader nu om de maand.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10 13:43

Is dat niet gewoon het veiligheids lichtje dat uitgaat zodra je gaat rijden?
Bij mij knipperd er ook iets totdat ik de eerste paar meter gereden hebt. Zoiets is hier een tijdje geleden ook besproken en heeft te maken checken van je ABS oid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
Jolke schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:17:
Ik moest lachen om de 'hier niet poepen' sticker op het bruine vat. _O- :+
Mooie markering zodat ik herken welke bakken van mij zijn als ze aan de straat gaan. Ik heb ook nog wat "Niet aan likken" stickers voor op de BBQ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Hubert schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:20:
[...]

zelf ook al 2 maanden plus niet meer gereden. echter nu wel zo slim geweest om een accu lader te kopen bij de lidl jaja :P Een ULTIMATE SPEED® Acculader . Prima ding.

Woon zelf in een appartement dus geen mogelijkheid om de bike aan een lader te zetten helaas..

accu uit de bike gehaald even aan de lader nu om de maand.
Bij mij zit de accu onder het kuipwerk weggewerkt. Rechts achter men koplamp. Wisselen is een pita.
Heb zelf ook geen druppellader, maar gelukkig houdt de motor zich goed. Accu is van sept '19. En start altijd in 1x. Helpt vaak wel dat als ik een stuk ga rijden, het meteen 50km+ is.

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 26-01-2021 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

Onder de x km/h werkt je ABS niet. Na iedere start checkt het systeem zichzelf, maar daarvoor moeten beide wielen eerst een bepaalde snelheid hebben bereikt.

Zeker als je dan op de middenbok start, je achterwiel wat draait, en het voorwiel stil blijft staan. Dan merkt het systeem dat beide wielen niet hetzelfde doen, en vertrouwt het de sensoren niet.
Een volgende keer zou zich dit vanzelf moeten resetten. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

yozgoesdigital schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:24:
[...]

Is dat niet gewoon het veiligheids lichtje dat uitgaat zodra je gaat rijden?
Bij mij knipperd er ook iets totdat ik de eerste paar meter gereden hebt. Zoiets is hier een tijdje geleden ook besproken en heeft te maken checken van je ABS oid.
Niet bij deze Fazer in ieder geval, alle dashboardlampjes gaan doorgaans uit na het starten. Hij heeft ook wel vaker enkele weken of maanden stilgestaan (schande, ik weet het :P ).

Hopelijk lost het zich vanzelf op als ik weer ga rijden. Sowieso doe ik altijd na een tijd niet te hebben gereden wat remproeven op een industrieterrein hier in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:28:
[...]

Onder de x km/h werkt je ABS niet. Na iedere start checkt het systeem zichzelf, maar daarvoor moeten beide wielen eerst een bepaalde snelheid hebben bereikt.

Zeker als je dan op de middenbok start, je achterwiel wat draait, en het voorwiel stil blijft staan. Dan merkt het systeem dat beide wielen niet hetzelfde doen, en vertrouwt het de sensoren niet.
Een volgende keer zou zich dit vanzelf moeten resetten. :)
Ik heb inderdaad in z'n één het achterwiel een tijd laten draaien, misschien is 'ie daardoor in storing geschoten, maar ook dat heb ik wel eens vaker gedaan zonder dat dat lampje ging branden.

Fingers crossed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
De meeste mensen hebben het niet in de gaten, maar het ABS lampje gaat meestal pas uit als ze 10 km/h (of zoiets) rijden. Dan heeft de motor pas beide ABS sensoren kunnen controleren.
CodeCaster schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:34:
[...]

Ik heb inderdaad in z'n één het achterwiel een tijd laten draaien, misschien is 'ie daardoor in storing geschoten, maar ook dat heb ik wel eens vaker gedaan zonder dat dat lampje ging branden.

Fingers crossed! :)
In dat geval durf ik het echt wel aan om te stellen dat je je geen zorgen hoeft te maken. Mijn Super Tenere tolereert het tot 30 seconden om opgebokt in de versnelling te draaien. Dat is dan ook de welbekende truc om voor off-road de ABS op die manier uit te zetten. ;)

Tenzij je de motor opgebokt hebt gehad en daarbij de ABS sensor hebt beschadigd. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:39:
De meeste mensen hebben het niet in de gaten, maar het ABS lampje gaat meestal pas uit als ze 10 km/h (of zoiets) rijden. Dan heeft de motor pas beide ABS sensoren kunnen controleren.
Na als beginnend bestuurder één keer zo stom geweest te zijn om in m'n lease-auto een rood accu-lampje te negeren, waarna de dynamo stuk bleek en ik op de vluchtstrook tot stilstand kwam met een auto die volledig uitviel, ben ik best wel fel op lampjes; ik durf te zeggen dat dit ABS-lampje nog nooit heeft gebrand na het starten van m'n motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
com2,1ghz schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:09:
Ik heb maar een Optimate 5 besteld. De 1290 is gevoelig voor een lage spanning dus hij slaat niet eens aan. Dashboard gaf ook 11.8v aan. De accu is ook nog net 2 jaar oud.

Tevens zou dit ook te maken hebben met stroop als motorolie (20w50 uit mijn hoofd) die ze hierin doen bij de dealer.
Ideaal, hier hangen beide motoren altijd aan de optimate. Had hiervoor ook zo'n action druppellader maar vond het toch iedere keer een gedoe, zeker bij de Suzuki kwam het zadel (waar de accu onder zit) niet altijd lekker los.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuddyMagical
Jolke schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:53:
Nice, al die foto's! Zo kom je de donkere dagen wel door en verheug ik me nog meer op het volgende seizoen. :)

@MuddyMagical, leuke motor! Aparte combinatie van de banden die eronder liggen. ;)
Koplamp en achterlicht is ook niet echt uit het tijdperk Honda NTV650. :+
Gekkenhuis schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:58:
[...]

Ik heb er niet veel verstand van maar mag jouw kentenplaat daar wel zitten of is het een gevalletje /care
/care. Al ben ik nog bezig met een beugel om hem achter de band te hebben maar daar ben ik nog niet direct fan van.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aw4uC-8NZbfdukvkrBjwqhykJk8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HMNKMGCDyXEAWPxwNUux3044.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@MuddyMagical ik vind die zij-kentens vaak erg lelijk doordat het niet symmetrisch is. Een enkele uitlaat is dat ook niet, maar dat is nog enigszins subtiel qua kleur en vorm. Zo'n groot geel vlak aan de zijkant valt wel heel erg op.

Daarnaast vraag ik me bij sommige motoren af of ik dat ding niet bij de eerste rotonde aan gort zou rijden, maar dat zijn meestal toch niet het type motoren die op bochten ontworpen zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
Chakotay schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:00:
@MuddyMagical ik vind die zij-kentens vaak erg lelijk doordat het niet symmetrisch is. Een enkele uitlaat is dat ook niet, maar dat is nog enigszins subtiel qua kleur en vorm. Zo'n groot geel vlak aan de zijkant valt wel heel erg op.

Daarnaast vraag ik me bij sommige motoren af of ik dat ding niet bij de eerste rotonde aan gort zou rijden, maar dat zijn meestal toch niet het type motoren die op bochten ontworpen zijn :+
Ben het volledig met je eens. Spuuglelijk die kentekenplaat. Maar mag niet zonder rijden van m'n vriendin.
Ga nog proberen om een blauwe te krijgen. Is de motor niet oud genoeg voor, maar die bon betaal ik wel.

Ben ook fan van het symmetrische, maar heb hier geen goede oplossing voor helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Laatst online: 16:49

botoo

💀 too old to die young

Gekkenhuis schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:58:
[...]
Vziw is het legaal. Zolang de kentekenplaat vanaf 20 meter achter de motor onder een maximale hoek van 30° leesbaar is.

Een lastige materie is het wel, ook voor de politie. Zie o.a. https://knmv.nl/2018/janu...kant-motor-is-toegestaan/

Verder is het voor mij ook /care :)

[ Voor 3% gewijzigd door botoo op 26-01-2021 11:07 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Een beugel aan het zadel? Of zit die dan te schuin en niet leesbaar van achteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@MuddyMagical wel Alphen aan den Rijn ontwijken dan, blijkbaar is hier zo weinig te doen dat er een agent een sport van maakt om onjuiste kentekens te bekeuren :X Elke paar weken weer een trots berichtje op social media dat ze weer iemand met een blauwe plaat op een te recent voertuig, supercar met kentekensticker of Amerikaans formaat plaatje zonder bijbehorende code op het kentekenbewijs aan de kant gezet hebben...

Zelf heb ik op de Alfa Spider ook een veel te klein plaatje aan de voorkant, tot nu toe nog niet aan de kant gezet daarmee gelukkig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
M'n crossmaatje is laatst aangehouden omdat het kenteken op zijn KTM EXC te schuin stond. Terwijl het op de originele plaats is gemonteerd. Snap ook niet hoe dat dan goedgekeurd kan worden? De nieuwste modellen hebben de plaat volgens mij nog altijd onder dezeflde hoek staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:42
botoo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:06:
[...]

Vziw is het legaal. Zolang de kentekenplaat vanaf 20 meter achter de motor onder een maximale hoek van 30° leesbaar is.

Een lastige materie is het wel, ook voor de politie. Zie o.a. https://knmv.nl/2018/janu...kant-motor-is-toegestaan/

Verder is het voor mij ook /care :)
Onder een hoek van 30 graden leesbaar zijn, of onder een hoek van 30 graden gemonteerd zijn? Is wel een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 19:03

mphilipp

Romanes eunt domus

_Apache_ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:26:
[...]
Bij mij zit de accu onder het kuipwerk weggewerkt. Rechts achter men koplamp. Wisselen is een pita.
Heb zelf ook geen druppellader, maar gelukkig houdt de motor zich goed.
Mocht je nog een keer moeten wisselen: neem een Odyssey AGM accu. Ik had er een in mijn RT zitten en heb ook bij de GSA meteen een Odyssey gemonteerd (originele accu was crap). Die dingen houden superlang hun lading vast. Motor had 4 maanden werkeloos buiten gestaan en startte gewoon in 1x. Druppellader had ik niet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Voor ABS moeten inderdaad de wielen even draaien, zodat ie ziet dat de sensor ook werkt.

Echter...bij BMW in ieder geval had je nog een extra grap met ABS. Als je accu nl een beetje te weinig spanning had, lukte de ABS test niet en springt ie in storing. Dan blijft je ABS lampje branden, ook al rij je kilometers. Die test wordt nl alleen geactiveerd als jij de contactsleutel omdraait. De enige oplossing is om even te stoppen, motor uit en weer aan, en wegrijden. Dan kan ie ineens wél de test afmaken en gaat het lampje uit.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 17:01

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

MMMM, herkenbaar. Ook dat de claxon even mee gaat doen.
Zo stond ik dus laatst in Harderwijk na een overnachting met een dode accu.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 18:00

4x2

lộn xộn quá

Qua zelf dingen doen, ja, ik doe wel het meeste zelf, de laatste keer dat ik naar een motorzaak ben geweest om iets te laten doen was dat voor een dyno run :+
Heb ook wel wat gereedschap in de garage liggen, dat scheelt (en anders maak ik het zelf wel)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IXqxXJpNFD0tYpfcbMLT58fS8t4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/thMMtyNShTpbfJQ2fphroJc1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QbWhgh0Cd4bhtjUg8TbQ4nUXb2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DNb1onvDbPV50ZfT9LzumRi5.jpg?f=fotoalbum_large

En met dat zelf doen (en het verzamelen van onderdeeltjes) heb je dan opeens een MSX waar weer het eea verbeund is.
- Kepspeed achterbrug met brace
- Extra set velgen met Maxxis M6024 banden (120/70/12 & 130/70/12)
- 16-35 vertanding met 420 ketting/tandwielen
- Paar ali express stalen voetsteunen voor een CRF50/70/110
- Verhakt origineel achterspatbord (verhakt omdat ie voor een 2016-20 is, die past blijkbaar niet 1:1, ff gemist met bestellen)
- Redelijk normaal uitziend achterlicht (niet te zien :p) ipv het peugeot achterlicht wat er op zat.
- Tomos spatlap

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
@4x2 En als volgend projectje een ingekorte uitlaat? Deze steekt wel heel erg ver naar achteren uit :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Meer inhoud = minder herrie = beter

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
PAS OP! ZWENKT UIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
4x2 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:47:
* Jolke ziet een discussie aan komen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Laatst online: 14:51

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

_Apache_ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:26:
[...]

Heb zelf ook geen druppellader, maar gelukkig houdt de motor zich goed. Accu is van sept '19. En start altijd in 1x. Helpt vaak wel dat als ik een stuk ga rijden, het meteen 50km+ is.
bij deze lader zat ook een kabeltje wat je op de accu kan aansluiten zodat je makkelijk een connector hebt om de lader op aan te sluiten hoeft de accu er helemaal niet uit :-)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
4x2 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:47:
Normaal gesproken ben ik het helemaal met je eens, maar ik vind de verhouding tussen achterkant en uitlaat hier een beetje zoek. Dus ik twijfel tussen pijn aan m'n oren en pijn aan m'n ogen :+
Maar misschien ligt het ook aan de foto :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Het is met de groothoek lens gemaakt, in werkelijkheid steekt ie 4-5cm voorbij het knipperlicht ofzo.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Dat scheelt, het lijkt nu 20 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
4x2 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:19:
Het is met de groothoek lens gemaakt, in werkelijkheid steekt ie 4-5cm voorbij het knipperlicht ofzo.
Die kap op het handvat lijkt idd groter dan de wielen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 13:25
Het lijkt op de foto alsof het knipperlichtje op de uitlaat steunt. Dat is ook optisch bedrog neem ik aan of wordt die uitlaat niet heel warm?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 15:59
Meer plaatjes waren meer beter toch?

Afbeeldingslocatie: https://www.nieuwsmotor.nl/images/motornieuws/2021/01_januari/2021_Triumph_Speed_Triple_1200/2021_Triumph_Motorcycles_Speed_Triple_1200_side.jpg
https://www.nieuwsmotor.n...00-rs#gallery575e8115de-4

Nieuwe Triumph Speed Triple aangekondigd met 180pk! (+30) op 198kg!.

Kost je wel een ruime 20K, maar dan heb je ook wat lijkt het.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:17

Secsytime

Automagisch

Leviathius schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:33:

[Afbeelding]

Meh, not my cup of tea.. vond de vorige generatie ook al niet mooi, beetje obese.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:44

[Afbeelding]

Toffe fiets, maar tering wat een pk's 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:39

steveman

Comfortabel ten onder

[Afbeelding]

Zie net de 44teef video langskomen... Enig commentaar dat de speed achterliep op de andere naakte krachtpatsers is nu wel verleden tijd denk ik zo :o

En de versnellingsbak is verbeterd, hier wel eens gelezen dat dit geen overbodige luxe kan zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-d9B9eccxr9lwhEoiX09W053UY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fffmHaexApgoeZDuuOGhD9pe.png?f=user_large

Bij deze zou ik wel voor de zwarte gaan, de huidige 765 vind ik in het grijs dan weer mooier. Dat gif-groen vind ik afdoen aan het understated uiterlijk waar ik Triumph mee associeer, ik ben stiekem een Nigel :?

Maar wat ik nou precies met 180pk moet? 8)7

En dan nog, Tuono V4. Klinkt wellicht nog steeds mooier ook.
Gejat uit een comment onder een van hun videos.

[ Voor 29% gewijzigd door steveman op 26-01-2021 14:26 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:44
44teef haha nais

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

SH4D3H schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:26:
Het lijkt op de foto alsof het knipperlichtje op de uitlaat steunt. Dat is ook optisch bedrog neem ik aan of wordt die uitlaat niet heel warm?
[mehh modus]mehhh[/mehh modus]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
steveman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:20:

Maar wat ik nou precies met 180pk moet? 8)7

[...]
In Nederland? 25 peekaatjes gebruiken en de rest op stal houden :'(

Maar MORE POWERRRRR!!! is altijd goed toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Van die lampunit aan de voorkant kloppen de verhoudingen niet met de rest van de motor. Verder heeft de rest van de motor redelijk rechte vormen en die lampunit is dan weer ovaler. Vond de vorige generatie wel wat hebben, maar dit ding :X. Kontje is wel aardig maar dat is het kontje van een tuono factory met wat obesitas.

Het lijkt wel de trent te zijn, supernakes met van die kleine neusjes. Mogen ze snel mee stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik vind het wel wat hebben. Een eigen uitgesproken uiterlijk, maar niet zo transformerachtig als de kawa's en yamaha's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

*kuch... Zo de N11 traject controle heeft er zin in. Ik wil een fotoportret van mijzelf in het gemeente huis van Alphen... Wel ga ik eens kijken of de Cruise Control van de auto een controlebeurt nodig heeft want continu dezelfde boete op de heen en terugweg van mijn werkgever... Apart.. Op de motor ook wel gepakt al maar dat was 1 paal 1 keer op 1 vrije dag en niet alle dagen van mijn werkrooster heen en terug.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ROFLASTC schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:00:
Wel ga ik eens kijken of de Cruise Control van de auto een controlebeurt nodig heeft want continu dezelfde boete op de heen en terugweg van mijn werkgever...
Jij controleert je teller niet met de GPS van je telefoon oid? Dat is zo'n beetje het eerste dat ik doe bij een nieuw voertuig. Ik wil weten hoeveel ik 'te hard' kan op de teller om de juiste snelheid te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:53
@mphilipp Hou je dan ook rekening met banden druk, slijtage en winter/zomerbanden wissels?
Ik heb eigenlijk in de auto altijd m'n telefoon staan, daarop zie ik de GPS snelheid (flitsmeister). Op de motor neem ik gewoon geen risico bij traject en flits controles. (Geen telefoon steun)

[ Voor 5% gewijzigd door g00gle op 26-01-2021 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

g00gle schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:03:
@mphilipp Hou je dan ook rekening met banden druk, slijtage en winter/zomerbanden wissels?
Winterbanden doe ik niet aan en druk, slijtage hebben (blijkbaar) 0,0 invloed. Dat wil zeggen dat ik de druk onder controle houdt en dan speelt het geen rol. Slijtage gaat niet zo ver. Die paar mm.
Ik zet de tempomaat op nét geen 110 en dan rijd ik in werkelijkheid 103/104. Dat is genoeg voor de snelheidscontroles om mij niet te bekeuren. Never failed me.

[ Voor 12% gewijzigd door mphilipp op 26-01-2021 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobbit
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 03-03-2023

[Afbeelding]

Hoezo zijn ze ooit afgestapt van die mooie ronde koplamp? Die konden ze toch ook gewoon upgraden met LED enzo? De motor is mooi, maar die koplamp doet zo'n afbreuk aan dat ding.. :X 8)7

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:58:
[...]

Jij controleert je teller niet met de GPS van je telefoon oid? Dat is zo'n beetje het eerste dat ik doe bij een nieuw voertuig. Ik wil weten hoeveel ik 'te hard' kan op de teller om de juiste snelheid te rijden.
Nee niet gedaan maar morgen wel met flitsmeister. Ik heb nu elke werkdag dat ik de N11 op en neer ga een boete van in de 40 euro. en de ene paal bij Hazerswoude(?) richting bodegraven flitst mij op snelheden die ik in die traject controle echt niet als gemiddelde heb gereden want ik ben echt wel mn best gaan doen na de 1e emmer boetes om rustiger te doen. Dus losstaande flitsfotos los van het traject gemiddelde zal ook wel een functie van die dingen zijn.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Waaj schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:36:
[...]

Maar MORE POWERRRRR!!! is altijd goed toch!
Eeuwige discussie:
Fast bike slow vs. slow bike fast :)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@ROFLASTC auw, dat word een duur grapje zo... Hoeveel van die boetes heb je verzameld inmiddels? Alphen uit blijft gedoe inderdaad, naar het noorden heb je de waardeloze N207 en naar het westen de N11 met trajectcontrole. Alleen richting Bodegraven is nog wel te doen zolang je daar de A12 richting Utrecht in plaats van richting Den Haag op kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Wobbit schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:34:
[...]

Hoezo zijn ze ooit afgestapt van die mooie ronde koplamp? Die konden ze toch ook gewoon upgraden met LED enzo? De motor is mooi, maar die koplamp doet zo'n afbreuk aan dat ding.. :X 8)7
Ik ben juist blij dat ze van die ronde koplamp zijn afgestapt. Dat vond ik dus echt helemaal niks :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Thoit schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:03:
[...]

Ik ben juist blij dat ze van die ronde koplamp zijn afgestapt. Dat vond ik dus echt helemaal niks :r
Eens. Helemaal niet op moderne bikes.
Maar zoals bv kawa en yamaha het nu hebben vind ik ook niets, veel te transformer achtig.
Erg jammer, want het zijn verder toffe motoren.

Maar is de speed nu ook een stuk korter geworden? Lijkt het wel op, op de foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:20

Tjesus, mijn TL1000S (uit 1997, inmiddels bijna 24 jaar oud) heeft 130pk bij 192kg en is al niet in de hand te houden :+

Dus wat moet je met 180pk :X :?
Ik mis het even...... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
@mphilipp, 110 km/u op de teller? Ow wacht, NL. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:37

charrel

Cortisol4life..

f2ride2001 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:20:
[...]

Tjesus, mijn TL1000S (uit 1997, inmiddels bijna 24 jaar oud) heeft 130pk bij 192kg en is al niet in de hand te houden :+

Dus wat moet je met 180pk :X :?
Ik mis het even...... 8)7
Dat heeft meer te maken met het type schokdemper dan het motorblok O-)
Ooit is op proefgereden, viel me wat tegen na alle vehalen. De '94 fireblade die ik had was een stuk rapper. Ook ondern.

Maar 125pk is echt al meer dan zat, eigenlijk teveel voor het goede. Moet alleen maar langer wachten aan het einde van een mooi traject.

[ Voor 25% gewijzigd door charrel op 27-01-2021 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 17:01

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Ik heb zo weinig vertrouwen in die flitskasten dat ik 1 a 2 km/h onder de snelheidslimiet op de teller blijf. Die paar seconden rij ik daarna wel weer goed gezien ik bijna standaard 10 km/h te hard rij.(zoals mij met rijlessen is geleerd)

Gooi er liever de tank nog een keer vol van dan boetes rijden.
Pagina: 1 ... 268 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.