Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 267 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.218 views

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:08

botoo

💀 too old to die young

Die daar? :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VRm-3WGS9L7T88TSbhMBawMClXo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/g6HM0nMQdAq5lDefNGDsqEa5.jpg?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bambufan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 16:44
Chakotay schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:15:
@Grubeater goed bezig :) Ik was zelf vrijdag naar Leeuwarden gegaan, maar was zaterdag aan het begin van de middag weer richting huis gegaan om de sneeuw voor te zijn.

Motor wel goed gedoucht na een heel eind achter strooiwagens hangen? Ik was mij motor zo goed als nooit, maar die hoeveelheid pekel zou ik zelfs afspoelen :P
In november een keer goed wassen en vetvrij maken en dan dit erop. Rest van de winter geen omkijken meer naar. Wil je er na de winter weer vanaf? Even met een doek met (was)benzine de laag drek+tectyl eraf poetsen. Neem de amberkleurige versie, door de kleur zie je precies waar je nog plekken gemist hebt. Daarnaast is de doorzichtige wax veel moeilijker te verwijderen.
Mijn vrouw en ik hebben jarenlang ieder meer dan 50kkm per jaar gereden en geen van onze fietsen heeft ooit last van pekelvraat of roest gehad.

Afbeeldingslocatie: https://www.tectyleurope.com/wp-content/uploads/2018/11/Packshot_RGB_multipurpose_Amber.png

[ Voor 23% gewijzigd door Bambufan op 18-01-2021 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Patrock schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:30:
Vannacht een update van SENA gekregen met betrekking tot de iOS functie voor gehoorbescherming. Waarmee de bluetooth koppeling naar de intercom bijna onbruikbaar is.
[...]
https://www.iculture.nl/n...4-bluetooth-specificeren/
Mogelijk wordt dit een oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 18:00

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ja correct :+

3e ronde was al gaar, en dan ook nog flink lopen prutsen met een zware 450cc 2 takt.

Er komt dus binnenkort mooi een KTM 300cc 2 takt

Het helpt ook niet echt als je naar boven wilt rijden in 2, je er halverwege achterkomt dat die nog in zijn 3 staat :+ Daarbij, de camera man rijdt met een zand schoepenband.... ik met een dot gekeurde weg offroadband...

[ Voor 17% gewijzigd door Ghostrider op 18-01-2021 16:24 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 17:01

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Bedankt! De beta stond al klaar. Dus direct geïnstalleerd en aangepast!

Kan paar dagen duren voor ik het goed kan testen. Maar dit lijkt de goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 11:28
Jolke schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:05:
[...]

Dat lukte? Of heb je een systeemhelm?
Ik wordt steevast gevraagd om mijn helm af te zetten hier.
Bij mij in de buurt is het zelfs zo erg dat ze de pomp niet vrijgeven als je je helm of sleutel niet binnen bent komen brengen.

Dat was wel afgelopen zomer overigens.
Patrock schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:31:
[...]

Bedankt! De beta stond al klaar. Dus direct geïnstalleerd en aangepast!

Kan paar dagen duren voor ik het goed kan testen. Maar dit lijkt de goede oplossing.
Voor mijn Bluetooth receiver in de auto werkte het ook om je limiet naar 100dB te zetten 7(8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Paul.H op 18-01-2021 23:16 . Reden: Extra reply ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-10 17:12

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik doe gewoon altijd mijn helm af als ik ga tanken. Zoveel moeite is dat toch niet. Zelfs toen ik brommer reed deed ik dat. Ooit op MF eindeloze discussies over geweest. Ik begrijp het probleem niet. Motorrijden is toch ontspannen, dus waarom zo'n haast dat je niet even die 10 seconden kan nemen om dat ding van je knar te halen?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-10 00:02
Voordeel van een pomphouder die ook motor rijdt, nooit gezeik. :) Moet wel bekennen dat ik mijn integraal altijd gewoon afdeed, maar mijn systeemhelm wel altijd op houd, uiteraard met de kinbak omhoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:51
mphilipp schreef op maandag 18 januari 2021 @ 23:17:
Ik doe gewoon altijd mijn helm af als ik ga tanken. Zoveel moeite is dat toch niet. Zelfs toen ik brommer reed deed ik dat. Ooit op MF eindeloze discussies over geweest. Ik begrijp het probleem niet. Motorrijden is toch ontspannen, dus waarom zo'n haast dat je niet even die 10 seconden kan nemen om dat ding van je knar te halen?
Ik tankte meestal tijdens woonwerk-verkeer, en 1.x á 2x per week. Dan is het vooral op willen schieten :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:09
mphilipp schreef op maandag 18 januari 2021 @ 23:17:
Vooral op hete zomerdagen heb ik het liefst rijwind. Plus het feit dat je helemaal niks hoeft te doen voelt gewoon lekker, ik zie het steeds meer als een pitstop 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:38
Helm van mn hoofd doet auw bij mn oren door de otoplastieken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 11:43
Requiem19 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:48:
Stukje uit je helm halen :Y)

Hier is het altijd oppassen dat ik m'n hoortoestellen niet uit m'n oren trek als ik m'n Helm afdoe :+

[ Voor 20% gewijzigd door timmie271 op 19-01-2021 09:37 ]

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:38
timmie271 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:36:
[...]

Stukje uit je helm halen :Y)

Hier is het altijd oppassen dat ik m'n hoortoestellen niet uit m'n oren trek als ik m'n Helm afdoe :+
Systeemhelm, hoef 'm maar 1x af te doen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:32
Requiem19 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:48:
Wat doet er precies pijn? (moeilijke vraag, ik weet 't)
En heb je harde of zachte otoplastieken?

Drukt de helm tegen de otoplastieken zelf? Heb je een intercom setje in je helm zitten?
Zit het koordje nog aan de otoplastieken? Zo ja, haal die er maar van af.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:37
Nou dat gaat snel. Begin januari mijn oren vol laten purren en gisteravond al de verzendbevestiging van Alpine ontvangen.

Ben echt benieuwd of het mij bevalt! Daarnaast hoop ik snel op wat beter weer.. Te lang geen motor gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:44
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:02:
1-2 dagen is gewoon te kort joh.

Schwarzwald alleen al kun je je makkelijk 5 dagen vermaken. Nederland zou ik skippen, heb je meer tijd om naar de rest te gaan. :+
Ja klopt, maar ik houd er nog rekening mee dat ik niet overal terecht kan voor overnachting. En van hier uit ben ik in 2 uur in Freiburg. :P

Nederland staat zeker ook op het lijstje om familie/vrienden te bezoeken, die ik door de huidige situatie lange tijd niet gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
https://www.motoplus.nl/n...troffen-door-grote-brand/

De collectie is helaas grotendeels verloren gegaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 14:35
Ow wow, dat is zonde :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:44
Shit, da's vervelend. Unieke collectie verloren gegaan. Had ik graag nog een keer willen kijken, had er namelijk nog niet van gehoord. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:35
Wat zonde! Dat oud spul koop / maak je niet maar even opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 21:23

Youk

Volvo For Life

Damn, da's slecht nieuws. En te weten dat ik afgelopen zomer het idee had om er naartoe te gaan. We wouden een weekje Ötztal doen. Maar wegens gebrek aan de juiste combinatie hotelkamers uiteindelijk in het dal ernaast (Pitztal) een weekje verbleven. Toen maar besloten dat er in dat dal voldoende te doen was en het museum later nog wel een keer zou komen. Dan krijg ik nu wel spijt dat ik het niet heb gedaan vorig jaar. :'(

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:00

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SsEjihj-FSgBUy6k7iEJYB97s8k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RHy0fqXESU2GYFHtvPGi0gWd.png?f=user_large

Nou Wim, misschien omdat het een piepklein museum is in een niche markt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IDWqCtf0lf_9N_AzoVeIsmfBgt4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jLbByuvKo5XVKRfpbn0ImVWe.png?f=user_large

"Social" media had nooit uitgevonden moeten worden.

Ontzettend zonde natuurlijk dat zoiets in vlammen op gaat :(

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-10 13:51
steveman schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:57:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hoe dan ook. Hij heeft gelijk. Voor het museum is dit niet leuk. Maar er is ooit een kosten/baten overweging gedaan.

Hoe dan ook het zijn speciale en zeldzame machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
steveman schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:57:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dus, mijn huis is ook een niche markt, daar tref je toch ook maatregelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-10 23:21
@SemperFidelis
Heb jij een blusinstallatie hangen dan? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Een compleet sprinkler-systeem denk ik, daarom is zijn huis ook zo'n niche markt :9

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
Maar even serieus jongens. Voor bedrijven gelden andere tarieven en voorwaarden. Het is een onderneming. Ook al doet de eigenaar het voor plezier.

Als je met vlambare materialen werkt (motoren, brandstof, schoonmaakmiddelen) moet je voorzorgsmaatregelen nemen. Al zijn het branddeuren om de vlammen te vertragen zodat de brandweer meer tijd heeft.

Hoe was dit afgelopen als het overdag (buiten corona) was en er waren bezoekers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Kan ik iemand blijmaken met een Erayak oplaadstekkertje? Ik had deze besteld met de gedachte dat het compatibel zou zijn met de CTek-pluggen, helaas was die gedachte verkeerd :P Deze heeft één ronde en één vijfhoekige plug, in plaats van 2 ronde pluggen zoals de CTek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z4N222f62JBt90krpu0BiJ5yq6I=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/chcAB4zkzkA4huAXITjx2aaP.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2BdcmIUQCkx4XexpNhTvQKq22Eg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UNpqKgiFAHBHPBUlvb8AkpgH.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Ik weet dat ze bij de brandweer kazerne van mij pa een nieuwe brandinstallatie gingen aanleggen en dat de burgers vonden dat 200.000 belachelijk duur was.... toen mijn pa uitlegde wat de kosten van 1 brandweerauto was was het snel geregeld.

onderschat niet wat een goede installatie kost! voor veel musea is dat niet te doen, net als een goede verzekering.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chakotay
Het koelvloeistoflek van de F650GS lijkt verholpen te zijn met een nieuwe pakking van een paar euro *O*

De afgebroken bout van de linkerspiegel eruit krijgen had helaas minder succes. Het was gelukt om er een bout-extractor in te draaien, maar in plaats van dat het restje van de bout los kwam scheurde het metaal eromheen uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LmE7mDbZmVHu6KAVdZXvuTG00OI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bd8QV9XxEtCImfhZo8qWI0H4.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMPNW-JZOWctGbjjLsxiH4X68DI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KGZNOJZXVofqg3YfgfqTxbI1.jpg?f=fotoalbum_medium

Jammer weer, eens kijken of dat onderdeel nog een beetje betaalbaar te vinden is :+

Edit: gevonden, €59 nieuw of €25 2ehands. Valt te overzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-10 23:21
@Chakotay Stuurtje heeft aardig afgezien met al dat buitenstaan. Ga je daar nog iets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
roda_djavulen schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:11:
@Chakotay Stuurtje heeft aardig afgezien met al dat buitenstaan. Ga je daar nog iets aan doen?
Niet alleen het stuur helaas... Ik wil alle roestplekken nog opschuren en met roestbehandelaar inspuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Laatst online: 05-10 12:36
kneusteun schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:21:
Ik weet dat ze bij de brandweer kazerne van mij pa een nieuwe brandinstallatie gingen aanleggen en dat de burgers vonden dat 200.000 belachelijk duur was.... toen mijn pa uitlegde wat de kosten van 1 brandweerauto was was het snel geregeld.

onderschat niet wat een goede installatie kost! voor veel musea is dat niet te doen, net als een goede verzekering.
https://www.hln.be/antwer...-ondergesneeuwd~ab05aea8/

Geen blusinstallatie nodig als je bluswagens hebt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Moet je die fouten bij vliegtuig hangars zien _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vuikie
Hij blijft leuk!
food for thought O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
418O2 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:56:
[...]

En totaal irrelevant in nederland
Niet helemaal.
Ik zie hier ook oudjes die zonder bescherming op een elektrische fiets stappen en die niet gewend zijn om op die snelheid te fietsen.
Heb er al 1 mogen helpen die met de voorrem op grind remde en dus onderuit ging. Gebroken sleutelbeen alles.
Dan heb je nog in de stad de spedelecs die met 60 overal tussendoor vliegen en verwachten dat ze net zo beschermd zijn als de fietsers, al paar keer gehad dat er 1 met een enorme ? uit een zijweg komt en daarbij twee rijbanen gebruikte.

Kortom minder van toepassing in Nederland ja, maar alsnog vind ik het niet vreemd dat het aantal ongelukken op de "fiets" toeneemt.

https://nos.nl/artikel/23...en-vaker-op-de-fiets.html

[ Voor 4% gewijzigd door kneusteun op 20-01-2021 17:31 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Vandaag mijn nieuwe zadel eindelijk eens kunnen proberen, 't is dun en hard maar vooralsnog helemaal niet oncomfortabel :)
Iig een stuk beter dan het dikke weke zadel wat er af fabriek op zat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pbLVGJc4S_ENcMldEFzWxWRgCXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VFsPPxMZ4LB1BTRRL53VMDvG.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kneusteun schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:31:
[...]
Kortom minder van toepassing in Nederland ja, maar alsnog vind ik het niet vreemd dat het aantal ongelukken op de "fiets" toeneemt.
De oudjes zijn de snelheid niet gewend, en 'de jeugd' rijdt vaak met de ogen dicht of alleen op de mobiel gericht. Automobilisten zijn niet altijd berekend op de snelheid van een e-bike. Je passeert een fietser, en 50m verder sla je af, en dan denk je niet dat die fiets ook al daar is.
In drukke steden is het inderdaad best tricky. Ik kijk goed uit, want dat ben ik gewend op de motor, maar het gros van de fietsers rijdt alsof ze totaal alleen op de weg zijn en alles voor hen opzij gaat/stopt. Ze rijden zich maar te pletter wat mij betreft. Ik kan er gelukkig snel voorbij dankzij mijn boost button (Van Moof S3).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
mphilipp schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:18:
[...]

De oudjes zijn de snelheid niet gewend, en 'de jeugd' rijdt vaak met de ogen dicht of alleen op de mobiel gericht. Automobilisten zijn niet altijd berekend op de snelheid van een e-bike. Je passeert een fietser, en 50m verder sla je af, en dan denk je niet dat die fiets ook al daar is.
In drukke steden is het inderdaad best tricky. Ik kijk goed uit, want dat ben ik gewend op de motor, maar het gros van de fietsers rijdt alsof ze totaal alleen op de weg zijn en alles voor hen opzij gaat/stopt. Ze rijden zich maar te pletter wat mij betreft. Ik kan er gelukkig snel voorbij dankzij mijn boost button (Van Moof S3).
went dat automatisch schakelen nog een beetje? Ik wordt daar echt helemaal gestoord van, het is net of je tandwielen versleten zijn?!?
En inderdaad die boost is hilarisch bij stoplichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-09 20:52
botoo schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:06:
Vandaag mijn nieuwe zadel eindelijk eens kunnen proberen, 't is dun en hard maar vooralsnog helemaal niet oncomfortabel :)
[Afbeelding]
Te zacht is vaak niet fijn. Je zakt erin weg en dat is dan ook de enige houding.
Ik kon langere ritten maken op de v-rod als op de fjr voordat ik last van mijn reet kreeg.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kneusteun schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:46:
[...]
went dat automatisch schakelen nog een beetje? Ik wordt daar echt helemaal gestoord van, het is net of je tandwielen versleten zijn?!?
Werkt prima.
En inderdaad die boost is hilarisch bij stoplichten
Ik moet een achteruitkijkcamera monteren om de verbaasde gezichten te zien van de scooterrijders die niet snappen dat ik sneller weg kan zijn als zij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:59

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:06:
[Afbeelding]
Ziet er strak uit! Wat voor zadel is het? En goede zadels zitten pas lekker na de eerste 200-300 km. Bij de meeste zadels krijg je dan echt last, maar bv. een Saddleman zit dan nog heerlijk (zelf nog geen ervaring met die laatste, maar hoor dat overal om me heen). Het standaard Harley zadel dat op mijn Dyna zit was niet echt prettig meer na 800 km kan ik je wel vertellen :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@LankHoar Het is een knockoff van Rough Crafts Diamond Stitched, gekocht op ebay. Werd geadverteerd als zijnde Rough Crafts maar als je meer éénderde van de prijs hoeft te betalen dan kan je wel verwachten dat het een nepper is.

Het ging mij voornamelijk om de pan, nu kon ik kijken of het echt wel netjes zou passen (daar zijn nogal wat verschillende meningen over te vinden) en het plan was om het naar mijn persoonlijke wens te laten vullen en bekleden door Tigerleathers. Voorlopig wacht ik nog ff met die Tigerleathers aanpassing, lijkt (nog) niet echt nodig.(ook al lijkt een snake printje wel erg leuk :+ ).

Sowieso wil ik eerst nog beslissen of ik forward controls wil, dat verandert de manier van zitten ook een beetje (passiever). Elke verandering in stuur, zadel en/of voetsteunen is van invloed op die driehoek en hoe je zit.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
418O2 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:56:
[...]

En totaal irrelevant in nederland
Wat @kneusteun zegt en zijn laatste zin is ZEKER wel van toepassing op NL. Het feit dat steeds meer wegen voor motorrijders word afgesloten maakt zijn laatste zin wel relevant. Ik wil, ons, motorrijders niet vrijpleiten, maar het feit dat we met zijn allen wat meer rekening met elkaar moeten houden is, wat mij betreft, food for thought.

Daarom vind ik zijn filmpjes zo goed, er zit altijd meer dan 1 laag in ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:43:
@LankHoar Het is een knockoff van Rough Crafts Diamond Stitched, gekocht op ebay. Werd geadverteerd als zijnde Rough Crafts maar als je meer éénderde van de prijs hoeft te betalen dan kan je wel verwachten dat het een nepper is.

Het ging mij voornamelijk om de pan, nu kon ik kijken of het echt wel netjes zou passen (daar zijn nogal wat verschillende meningen over te vinden) en het plan was om het naar mijn persoonlijke wens te laten vullen en bekleden door Tigerleathers. Voorlopig wacht ik nog ff met die Tigerleathers aanpassing, lijkt (nog) niet echt nodig.(ook al lijkt een snake printje wel erg leuk :+ ).

Sowieso wil ik eerst nog beslissen of ik forward controls wil, dat verandert de manier van zitten ook een beetje (passiever). Elke verandering in stuur, zadel en/of voetsteunen is van invloed op die driehoek en hoe je zit.
Mooi zadeltje!

Qua forward controls: ik heb ze en zou ze er niet zelf op zetten indien ze er niet op zaten. Het is vrij kostbaar dit aan te passen. Ik zou liever mid controls + highway steps hebben. Dan kun je alsnog lekker relaxed zitten, maar ben je daar niet aan gebonden. Vooral op langere ritten geeft je dat meer stretch mogelijkheden (je kunt niet opstaan of omhoog komen met forward controls, dan ga je heel snel zijwaarts en horizontaal zeg maar). Maarjah, ik ben dan ook clubstyle fan, zoals ik volgens mij wel vaker gezegd hebt. Snel kunnen rijden, lange afstanden comfortabel kunnen afleggen. Dat is een beetje het idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

LankHoar schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:52:
Ik zou liever mid controls + highway steps hebben. Dan kun je alsnog lekker relaxed zitten, maar ben je daar niet aan gebonden. Vooral op langere ritten geeft je dat meer stretch mogelijkheden (je kunt niet opstaan of omhoog komen met forward controls, dan ga je heel snel zijwaarts en horizontaal zeg maar).
Da's inderdaad één van de redenen waarom ik nog steeds niet weet of ik forward controls wil. Een paar fraaie en goed passende highway steps zou wel eens een mooie oplossing kunnnen zijn :Y)

Als je bij Harley zelf gaat shoppen dan krijg je chroom ( :N ) en geen nieuwe steppies dus die moet je los aanschaffen. Alles bij elkaar kom je met de prijs aardig in de richting van forward controls.

*gaat neuzen in de dikke Motorcyclestorehouse en Zodiac boeken :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:50:
[...]

Da's inderdaad één van de redenen waarom ik nog steeds niet weet of ik forward controls wil. Een paar fraaie en goed passende highway steps zou wel eens een mooie oplossing kunnnen zijn :Y)

Als je bij Harley zelf gaat shoppen dan krijg je chroom ( :N ) en geen nieuwe steppies dus die moet je los aanschaffen. Alles bij elkaar kom je met de prijs aardig in de richting van forward controls.

*gaat neuzen in de dikke Motorcyclestorehouse en Zodiac boeken :)
Ik zou zeker geen OEM nemen in dit soort gevallen (tenzij je de OEM echt vet vind). Er is veel fraaier spul te vinden voor minder geld, vaak. MCH is een prima plek om te zoeken inderdaad. Op beurzen ligt ook vaak wel wat leuks, maar ja wanneer we daar weer naar toe kunnen kan niemand zeggen :)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 17:44
Verrek, ik wist helemaal niet dat er een motortopic op GoT was, nooit te oud om iets nieuws te ontdekken ;)

Mijn vrouw en ik delen sinds een aantal jaar een Tiger, bevalt prima, alleen is ie zelfs met het zadel laag nog aan de forse kant voor haar, dus we willen binnenkort (als het weer kan) maar eens bij de dealer langs voor de nieuwe Trident 660, dat vind ik ook echt wel een gaaf ding om te zien. Bovendien: off-roaden doe ik niet, lange trips maken doe ik nauwelijks, dus een naked voor een beetje casual ritjes lijkt me meer dan prima :)

Voor nu, mag deze in de OP? Bouwjaar is 2012 en hij staat in Overijssel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DuRzJmxxIVD32yUqFwSnYsN6c_w=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S3SUtOAccSa17hQH62s5ohVz.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
@Stalensnuitje Ik ben dan geen Mod maar ze willen ook graag bouwjaar en provincie hebben.

Maar welkom op het leukste en meest waardevolle topic op Tweakers!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jurrian120 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:57:
Al zijn het branddeuren om de vlammen te vertragen zodat de brandweer meer tijd heeft.
En die tijd hebben ze nodig ook...ze moeten toch de pas op met de bluswagens als er brand is. Dat rij je niet aan in 4 minuten. Ik weet niet waar de kazerne is tov het museum, maar hij zal niet aan de voet van de berg staan. En een goede fik kan heel snel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
mphilipp schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:14:
[...]

En die tijd hebben ze nodig ook...ze moeten toch de pas op met de bluswagens als er brand is. Dat rij je niet aan in 4 minuten. Ik weet niet waar de kazerne is tov het museum, maar hij zal niet aan de voet van de berg staan. En een goede fik kan heel snel gaan.
Daarom. Het is dan vertragend en niet oplossend. Brandvertragende deuren zijn ook een investering maar en die weinig onderhoud en kosten hebben op langer termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoben1988
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 13:15
Is er iemand hier met een Optimate 4 lader toevallig? Ik heb deze vandaag gekocht en aangesloten. Is het normaal dat bij het laden (charge) de lader constant verspringt tussen 0,2 A & 1 A?

Ik heb uiteraard de handleiding gelezen, maar kan het antwoord niet vinden. Ook youtube/google brengt niet meteen zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:39
benoben1988 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:45:
Is er iemand hier met een Optimate 4 lader toevallig? Ik heb deze vandaag gekocht en aangesloten. Is het normaal dat bij het laden (charge) de lader constant verspringt tussen 0,2 A & 1 A?

Ik heb uiteraard de handleiding gelezen, maar kan het antwoord niet vinden. Ook youtube/google brengt niet meteen zekerheid.
Zeker de eerste tijd kan dat volgens mij best wel ja, dan is de Optimate aan het bepalen met welke snelheid hij de accu het beste kan laden. Na x uur moet hij daar echter wel mee opgehouden zijn en moet alles gewoon groen branden (mits de accu vol is). Hoe lang heb je hem er aan gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-10 20:48

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En toen stond ik gisteren ineens stil. De motor draaide nog maar in een versnelling met het opkomen van de koppeling alleen een bak geratel en geen beweging.

Gelukje: ik was al bijna thuis. Alhoewel 2km (oké 1,7km) erg ver is om te duwen en een motor van 250kg dan best zwaar is. Maar goed, wel een goede training.

Mofra Rijen was zo vriendelijk om de motor op te halen met hun busje, anders had ik geen mogelijkheid gezien om de motor naar hun te krijgen.

Zojuist de schade te horen gekregen, dat was wel even slikken.
De spline as (?) vanaf de koppeling naar de versnellingsbak is al zijn tandjes kwijt. Waarschijnlijk te lang zonder smering gezeten en gaan roesten.

Wat moet er vervangen worden?
  • De koppeling (alle platen)
  • De koppeldruk cylinder
  • De as
  • Een paar lagers
Totale schade: €2400,- ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Equator schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:06:
En toen stond ik gisteren ineens stil. De motor draaide nog maar in een versnelling met het opkomen van de koppeling alleen een bak geratel en geen beweging.

Gelukje: ik was al bijna thuis. Alhoewel 2km (oké 1,7km) erg ver is om te duwen en een motor van 250kg dan best zwaar is. Maar goed, wel een goede training.

Mofra Rijen was zo vriendelijk om de motor op te halen met hun busje, anders had ik geen mogelijkheid gezien om de motor naar hun te krijgen.

De spline as (?) vanaf de koppeling naar de versnellingsbak is al zijn tandjes kwijt. Waarschijnlijk te lang zonder smering gezeten en gaan roesten.

• De koppeldruk cylinder
  • De as
  • Een paar lagers
au..
Wat voor motor hebben we het over?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

ToolkiT schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:10:
[...]

au..
Wat voor motor hebben we het over?
BMW R1150R uit 2002, maar wel mijn dagelijks vervoer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

<>
Olie weggelekt of (veel) te lang droog gestaan? Of flink achterstallig onderhoud?
Als de olie weggelekt is kan de schade nog wel eens hoger uitvallen.

[ Voor 9% gewijzigd door botoo op 21-01-2021 19:15 . Reden: dagelijks vervoer ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

botoo schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:13:
[...]

Olie weggelekt of (veel) te lang droog gestaan? Of flink achterstallig onderhoud?
Tja, waarschijnlijk een combinatie. Ik heb hem sinds maart 2020 en er 10k km mee gereden. Maar geen olie gelekt, sowieso een droge koppeling, maar geen enkele aanwijzing dat er iets mis was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoben1988
UTwizard schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:05:
[...]

Zeker de eerste tijd kan dat volgens mij best wel ja, dan is de Optimate aan het bepalen met welke snelheid hij de accu het beste kan laden. Na x uur moet hij daar echter wel mee opgehouden zijn en moet alles gewoon groen branden (mits de accu vol is). Hoe lang heb je hem er aan gehad?
eerst heeft hij een uurtje op save gestaan (wat normaal is volgens het boekje), nadien is hij overgesprongen op charge en verspringt hij dus zoals hierboven geschreven van 0,2A naar 1A. Ik denk dat hij dit ondertussen al een uurtje of 2 aan het doen is. Ik laat hem rustig doen tot we gaan slapen straks. Mocht hij dat nog steeds doen, trek ik hem wel even uit voor de nacht. (voor de zekerheid) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Laatst online: 05-10 12:36
Equator schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:11:
[...]

BMW R1150R uit 2002, maar wel mijn dagelijks vervoer
Staan ze gekend voor jammer genoeg:
https://www.motor-forum.n...s-aandrijving-weg.437596/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 07:43
Stalensnuitje schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:24:

Voor nu, mag deze in de OP? Bouwjaar is 2012 en hij staat in Overijssel.

[Afbeelding]
En even een TS taggen zoals @timmie271 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Equator zo, dat is een flink bedrag zeg... Hoe lang verwachten ze ermee bezig te zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

• De koppeldruk cylinder
  • De as
  • Een paar lagers
Mooie prijs. Mofra is officieel BMW Motorrad dealer en weet dus ook te melden wat er stuk is en kent de prijzen van het onderhoud qua uurloon van een BMW monteur + de prijzen van de bijbehorende onderdelen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
benoben1988 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:16:
[...]

eerst heeft hij een uurtje op save gestaan (wat normaal is volgens het boekje), nadien is hij overgesprongen op charge en verspringt hij dus zoals hierboven geschreven van 0,2A naar 1A. Ik denk dat hij dit ondertussen al een uurtje of 2 aan het doen is. Ik laat hem rustig doen tot we gaan slapen straks. Mocht hij dat nog steeds doen, trek ik hem wel even uit voor de nacht. (voor de zekerheid) :)
Dit is normaal. Als je morgen kijkt zie je waarschijnlijk dat de groene lampjes aan zijn. Eens in de zoveel tijd gaat daarna een groen lampje knipperen.

'Khebumzellufook. ;) (zelfs eentje geschikt voor CAN-bus)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ja, dat gebeurt inderdaad. Ik durf er mijn hand niet voor in het vuur te steken, maar een dealer (of andere deskundige monteur) weet dat ie die splines moet smeren van tijd tot tijd. Onderhoudsvrij betekent blijkbaar niet hetzelfde als nooit iets aan doen. Ik kon af en toe bij die GS op de onderhoudsfacturen lezen dat de cardanolie wat ververst. Niet hetzelfde als de splines invetten, maar ik ga ervan uit dat ze dat dan ook meteen meepakken.
Die €2400 is inderdaad zo'n bedrag dat je daarvoor kwijt bent. De droge koppeling is een bitch om te vervangen. De hele achterkant van de motor gaat eraf. Kost iets van 5 uur als je goed bent. Onderdelen een honderdje of 4. En dan de rest nog.

I feel your pain...ooit ook een keer moeten slikken voor de vervanging van de koppeling op de RT. Goed dat ze nu een 'normale' koppeling hebben die je er zonder fratsen uit kunt halen. Maar daar koop jij niets voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan
botoo schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:13:
[...]

Als de olie weggelekt is kan de schade nog wel eens hoger uitvallen.
Die spline draait 'droog' en moet eens in de x-tal kms opnieuw worden gesmeerd met het beroemde BMW Stabugags vet (heel taai spul). Dat betekent dus dat je de bak achter de aandrijving weg moet halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:14

charrel

Cortisol4life..

Bambufan schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:11:
[...]

Die spline draait 'droog' en moet eens in de x-tal kms opnieuw worden gesmeerd met het beroemde BMW Stabugags vet (heel taai spul). [url=https://advrider.com/f/threads/r1150-spline-lube-pictorial-no-specs.314290/[Dat betekent dus dat je de bak achter de aandrijving weg moet halen...[/url]
Dat is de cardan as, nu is de as waar op de koppeling zit stuk. Die hoeft niet perse gesmeerd te worden. Willen wel is niet goed uitgelijnd zijn waardoor ze stuk draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan
charrel schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:12:
[...]

Dat is de cardan as, nu is de as waarom de koppeling zit stuk. Die hoeft niet perse gesmeerd te worden. Willen wel is niet goed uitgelijnd zijn waardoor ze stuk draaien.
De spiebanen van de cardanas moeten inderdaad ook regelmatig even een likje Staburags. Maar zie het linkje (dat ik nu wel goed geformatterd heb). De ingaande as van de versnellingsbak is het zwakke punt (normaal gesproken wel pas na ruim meer dan een ton). En normaal smeer je de as meteen als je de koppeling vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bambufan schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:21:
[...]

De spiebanen van de cardanas moeten inderdaad ook regelmatig even een likje Staburags. Maar zie het linkje (dat ik nu wel goed geformatterd heb). De ingaande as van de versnellingsbak is het zwakke punt (normaal gesproken wel pas na ruim meer dan een ton). En normaal smeer je de as meteen als je de koppeling vervangt.
Dat zie je verkeerd: Een 1150 is een oud apparaat wat waarschijnlijk al vér boven de 150.000 Km een zoveelste eigenaar gaat krijgen. Laat hem / haar er maar een keer naar kijken als 'ie zin of tijd heeft.

Slechte manier van denken, maar zo zit de wereld wel in elkaar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik begreep van Chris Harris ook dat die spline assen altijd gesmeerd moeten worden, maat dat wordt nogal eens vergeten.

Het is pijnlijk maar noodzakelijk.

De kosten waren ongeveer 1000,- voor de onderdelen en 1000,- voor de uren. En dan nog de BTW natuurlijk.

Het kan wat goedkoper maar dan wordt de koppeldruk cylinder niet vervangen en alleen de frictieplaten van de koppelingaar dat werd me afgeraden.

Wat me het meeste steekt is dat de motor slechts 53000km heeft gereden. Dus waarschijnlijk was er al wat aan de hand toen ik hem kocht maar daar was helaas niets van te merken

[ Voor 17% gewijzigd door Equator op 21-01-2021 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Die koppeling blijft toch wel het grootste nadeel van de oudere GSen... Complete motor in 2en splitsen voor een klusje waar je bij de meeste motoren alleen maar 1 dekseltje hoeft los te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bambufan
Chakotay schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:25:
Die koppeling blijft toch wel het grootste nadeel van de oudere GSen... Complete motor in 2en splitsen voor een klusje waar je bij de meeste motoren alleen maar 1 dekseltje hoeft los te halen.
U wou een trekker, u krijgt een trekker...
(Ik wil zelf nooit meer anders: lekker speelgoed dat je zelf nog kunt repareren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bambufan schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:26:
[...]

U wou een trekker, u krijgt een trekker...
(Ik wil zelf nooit meer anders: lekker speelgoed dat je zelf nog kunt repareren).
Ik heb hier thuis nu een MV-Agusta uit 2016 volledig in onderdelen liggen doordat ze bij de dealer wat 'vergeten' waren....

Het zijn niet alleen de 'Duitse' boeren, hoor :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan
Will_M schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:30:
[...]

Ik heb hier thuis nu een MV-Agusta uit 2016 volledig in onderdelen liggen doordat ze bij de dealer wat 'vergeten' waren....

Het zijn niet alleen de 'Duitse' boeren, hoor :'(
Pics or it didn happen! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Porno plaatsen mag hier niet, toch? :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bambufan
Will_M schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:44:
[...]

Och, zolang het een bloot waif tussen de MV Agusta onderdelen is, is het volgens mij on topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Ach, zoals ik al vaker gezegd heb. 139.000km met de mijne gedaan. toen verkocht en nu staat er 174.000 op nog steeds met de eerste koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

charrel schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:49:
[...]

Ach, zoals ik al vaker gezegd heb. 139.000km met de mijne gedaan. toen verkocht en nu staat er 174.000 op nog steeds met de eerste koppeling.
Dan is er in de tijd dat jij 'm had waarschijnlijk ook wel degelijk onderhoud aan gepleegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Ja, maar nooit in tweeen om de splines van de koppeling te smeren ;) Ik had wel een r1200gs, die hadden er minder last van dan de 1150 serie. De cardan heb ik wel elke 20.000 er uitgehaald en de spiebanen gesmeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:37
Will_M schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:44:
[...]

Het is bijna @Vrijdag dus die paar plaatjes van jou mogen er ook wel tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:35
Daarvoor heb je weinig werk met de kleppen te stellen / controleren tov een niet boxer motor. Over het algemeen moet dat vaker gebeuren dan een koppeling vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Thoit schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:01:
[...]

Daarvoor heb je weinig werk met de kleppen te stellen / controleren tov een niet boxer motor. Over het algemeen moet dat vaker gebeuren dan een koppeling vervangen.
Zeker mee eens, er is ook nog steeds een grote kans dat als de Caponord op is er hier ook een GS komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benoben1988
DrivinUCrazy schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:07:
[...]

Dit is normaal. Als je morgen kijkt zie je waarschijnlijk dat de groene lampjes aan zijn. Eens in de zoveel tijd gaat daarna een groen lampje knipperen.

'Khebumzellufook. ;) (zelfs eentje geschikt voor CAN-bus)
Je hebt helemaal gelijk _/-\o_ Vandaag een mooi groen lampje! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

charrel schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:49:
[...]
Inderdaad. Mijn RT ging pas zingen op dik 170k. En die is nog politiemotor geweest ook. Dat zingen kwam dus van de druklager heb ik mij laten vertellen. Ik hoorde het wel, maar het was een zeurderige toon die vrij snel weer weg was als ik begon te rijden en daarna niet mee hoorbaar was. Dus vol goede moed naar Oostenrijk gereden... :X
Daar klapte de koppeling. Ik dacht eerst de kabel, dus naar de dichtstbijzijnde motorzaak gereden (KTM dealer) en die held heeft daar zonder speciaal gereedschap en zonder de tupperware te demonteren de boel een beetje aangetrokken zodat ik nog wel kon koppelen, maar hij wist niet voor hoe lang. Dus zo min mogelijk stoppen, en liefst 2x schakelen per koppel (dus van 1 naar 3 enz). Hij hield het tot 100m van mijn huis _/-\o_

Wel een hele goede monteur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:07
SemperFidelis schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:58:
Leuk weer de druppellader discussie.

Had je vierkante boutjes? :p
Wat was daarvan de discussie? Ik weet dat Yuasa gewone (RVS?) 6kant boutjes bij levert.
Ik heb daar eigenlijk nooit problemen mee gehad (ik gebruik alleen maar OEM Yuasa)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
Zal het op de to-do lijst zetten voor vanavond :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zo, de Garmin/BMW Navigator VI is verkocht (helaas met wat verlies), maar ik wordt echt dol van Garmin. Na jaren relatief tevreden te zijn geweest, vindt ik deze navigator écht een achteruitgang. Ik heb een WunderLinq besteld, en ben van plan een Samsung Tab Active aan te schaffen die dan zo'n beetje op die plek (past er natuurlijk niet in) mbv een RAM mount bevestigd gaat worden. Ik kan dan Kurviger of Calimoto, of welke navi app er ook voor Android goed werkt op draaien zonder de frustraties van de Garmin.
De test tijdens de vakantie met een combi van Kurviger en Google Maps is goed bevallen. Ik heb een paar keer Waze geprobeerd, maar die is ook een beetje wazig (vandaar de naam denk ik). Kom je bv met een concreet adres, laat ie nog een lijst van 10.000 straten zien die erop lijken, maar het toch niet zijn. Onbegrijpelijk. En teveel reclame. Dus Waze wordt het ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
SniperGuy schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:58:
[...]

Wat was daarvan de discussie? Ik weet dat Yuasa gewone (RVS?) 6kant boutjes bij levert.
Ik heb daar eigenlijk nooit problemen mee gehad (ik gebruik alleen maar OEM Yuasa)
De discussie was dat alleen Smurflink* hexagonale moertjes erbij heeft, en de rest blijkbaar vierkante die er niet zo makkelijk uit vallen.

En ik heb ook alleen de hexagonale moertjes bij OEM Yuasa accu's gehad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:07
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:47:
[...]

De discussie was dat alleen Smurflink* 6hexagonale moertjes erbij heeft, en de rest blijkbaar vierkante die er niet zo makkelijk uit vallen.

[smallEn ik heb ook alleen de hexagonale moertjes bij OEM Yuasa accu's gehad. ;) ][/small]
Ik had het inmiddels teruggevonden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Kleine vraag, wilde mijn 10 jaar oude remleiding vervangen.

Gaat nu van 1 met y splitsing naar 2 aparte leidingen. Echter heb ik er geen vertrouwen in, leidingen lijken veel te lang.

Ik zou de fittingen 180 graden kunnen draaien zodat er een wat langere slag in zit maar ik weet niet of dat gebruikelijk is. Wat vinden jullie ?

Public
Publieke map
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P35qvUBkZy3En5yMqo5bm34WXN4=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZungnIcnoraDQhVA2rfA3jjF.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_9N9K7dpdHhNfJmwnzqeyzZBnYg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5PGS24238vqZzyhxNcL9r34E.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@DateTime.Now die zien er erg lang uit inderdaad. Er moet wel wat speling in zitten zodat het niet te strak komt te staan bij volledige stuuruitslag & de vering helemaal uitgeveerd, maar dit lijkt overdreven. Is het setje wel specifiek voor jouw motor gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 20:24:
@DateTime.Now die zien er erg lang uit inderdaad. Er moet wel wat speling in zitten zodat het niet te strak komt te staan bij volledige stuuruitslag & de vering helemaal uitgeveerd, maar dit lijkt overdreven. Is het setje wel specifiek voor jouw motor gekocht?
Ja is specifiek, achter past het perfect. Ik ga ze een berichtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:12

fdees

Trust me I'm an Engineer

Vind ze er ook vrij lang uitzien, ze gaan nu ook langs elkaar lopen schuren en dat is toch niet iets wat je wilt hebben met je remleidingen.

Je zou even de oude setup kunnen meten van dus van remcilinder naar Y-splitsing en dan naar 1 van de remmen. Er vanuit gaan dat de beide zijdes gelijk zijn, en dan eens een van deze leidingen opmeten. Als je dit communiceert en dan met de foto's lijkt het me dat ze wel moeten inzien dat deze te lang zijn.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan
fdees schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:38:
Vind ze er ook vrij lang uitzien, ze gaan nu ook langs elkaar lopen schuren en dat is toch niet iets wat je wilt hebben met je remleidingen.
Naast schuren heb je ook meer kans dat er luchtbelletjes in de bochten blijven hangen waardoor de zaak lastiger te ontluchten is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 22:03
Bambufan schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:52:
[...]

Naast schuren heb je ook meer kans dat er luchtbelletjes in de bochten blijven hangen waardoor de zaak lastiger te ontluchten is.
Moet je 'm naast de schuur weghalen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
@Stalensnuitje heb je toegevoegd in de OP, maar denk dat je de tag al gehad hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 17:44
Zag 't, thanks!

Komende maand zal ik 't beestje nog 's een beurtje geven. Of ie nou blijft of niet, dan kan ie er iig weer een seizoen tegenaan.

Veel mensen hier die onderhoud zelf doen trouwens? Ik doe regulier onderhoud bij/met m'n zwager, die heeft een heftafel en met z'n 2-en vind ik toch fijner sleutelen, mocht ik wat over het hoofd zien ofzo ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Stalensnuitje schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 23:50:
Veel mensen hier die onderhoud zelf doen trouwens? Ik doe regulier onderhoud bij/met m'n zwager, die heeft een heftafel en met z'n 2-en vind ik toch fijner sleutelen, mocht ik wat over het hoofd zien ofzo ;)
Aan de ene kant wil ik het wel, maar heb bijv niet zo een heftafel. Wat basisgereedschap heb ik wel. Een oliewissel zou wel kunnen bijv. Maar dna moet zelf wel de olie afvoeren enzo.

Maar mijn garage is een eerlijke Hagenees (die daar al 40j zit) met een vooroorlogs uurtarief. (Pas dit jaar 60eu/u geworden). Waar ik zelf gewoon niet tegenop kan.
Plus dat die gasten een partij truken kennen om problemen op te lossen, ben een keer in de werkplaats geweest.
Gillende remmen? We vijlen er een schuin randje aan.
Trillende remmen? We slijpen m hier op een draaibank.
Kapot linklager? We hebben die sets al klaarliggen, met speciale linksdraaiende bouten.

Een hele muur hing vol met op maat gemaakt gereedschap voor allerlei klussen. Trots vertelde ze hoe ze het zelf maken.

Die ervaring gebruik ik graag. :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
Stalensnuitje schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 23:50:
Zag 't, thanks!

Komende maand zal ik 't beestje nog 's een beurtje geven. Of ie nou blijft of niet, dan kan ie er iig weer een seizoen tegenaan.

Ik vervang zelf olie, luchtfilter bougies en ketting set. Allemaal in een krap nieuwbouw schuurtje, maar Honda heeft best veel ruimte e.d.

Werk aan vering en motorblok last ik doen bij de lokale motorman.
Pagina: 1 ... 267 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.