Die van Bommes zijn niet zoveel meer waard.kneusteun schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:33:
[...]
Halve nier? Ik was voor 170 euro klaar. Duo set delen met een maat
In Frankrijk zitten gaat me echt niet tegenhouden om nog wat meer zooi voor de MSX te bestellen.
Op marktplaats een setje zgan Maxxis M6024 gevonden, dus die zijn onderweg, alleen nog ff kijken of ik een extra setje velgen kan regelen zodat ik ze snel kan wisselen.
Honda strabrechtse single incoming
Op marktplaats een setje zgan Maxxis M6024 gevonden, dus die zijn onderweg, alleen nog ff kijken of ik een extra setje velgen kan regelen zodat ik ze snel kan wisselen.
Honda strabrechtse single incoming
leeg
Serieus een leuke fiets, zo'n oude Speed-Triple!!Hkuit schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:50:
Ik heb vandaag mijn Aprilia Pegaso geruild tegen deze gele schoonheid:[Afbeelding]
Een Triumph RS955i uit 2001.
Een totaal andere motor dan de Pegaso en dat was ook de bedoeling; nu ik vorig jaar het motorrijden weer heb opgepakt vind ik het leuk om veel verschillende motoren te leren kennen. De eerste indruk is positief: de zithouding is sportief maar niet té, hij stuurt erg goed en het vermogen is spectaculair, vergeleken met de Pegaso.
In de garage staat ook nog Dikke Suus, m'n Suzuki GSX1100f uit 1989.
[Afbeelding]
Die heb ik afgelopen zomer gekocht om mee te gaan doen aan de 500 euro Challenge van Motor-Forum.nl. Ook een sport-tourer maar nog niet zo goed als de Triumph nu is. Wat is de Suus een lomp ding vergeleken met de RS...!
Deze mogen dus allebei in het starttopic @Will_M !
@lolgast óf @timmie271 mogen dat overigens voor je gaan uitvoeren, ik heb 't voor mezelf onmogelijk gemaakt om dat nog uit te kunnen voeren voor je
Heb mezelf TS áf gemaakt, niets gedaan wat niet door de beugel kon hier
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik heb de duo set gedeeld met mijn vriendin en laat die nou de zelfde bankrekening als ik hebben..kneusteun schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:33:
[...]
Halve nier? Ik was voor 170 euro klaar. Duo set delen met een maat
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ah kijk daar ga je de fout inBommes schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 22:24:
[...]
Ik heb de duo set gedeeld met mijn vriendin en laat die nou de zelfde bankrekening als ik hebben..
Bij ons is dat niet het geval, mijn vriendin die haalt maar mooi zelf een headset als ze er een wil
Ik ben ook weer in de markt voor een nieuwe motor. Heb een aantal jaar op een Transalp (XL600V) gereden, die nu al een jaar of twee stil staat. Tijd om rustig aan te kijken voor een opvolger, wil wat nieuwers, met ABS bijvoorbeeld. Lekker sturen blijft de bedoeling, en ben 1.90 dus pas ook niet overal op.
Ga als de pekel voorbij is wat proefrondjes maken. Meeste op motoren van vrienden. O.a. een F800GS, R1200RT, Africa Twin (nieuwe) en kreeg een aanbod om een rondje te maken op een svartpilen 401. Die kende ik nog niet en uit de reviews lijkt het een hele leuke. Misschien aan de lichte kant, maar er is ook een 701.
Tips voor andere modellen welkom
Ga als de pekel voorbij is wat proefrondjes maken. Meeste op motoren van vrienden. O.a. een F800GS, R1200RT, Africa Twin (nieuwe) en kreeg een aanbod om een rondje te maken op een svartpilen 401. Die kende ik nog niet en uit de reviews lijkt het een hele leuke. Misschien aan de lichte kant, maar er is ook een 701.
Met 1.90 op de 401 ben ik wel benieuwd naar, hij leek mij al erg klein voor mijn 1.86
Yamaha TDM900, ons pap heeft er 1 en past daar met 2.03m op, alsook ikzelf met mijn 1.93m natuurlijkunderrated schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 22:35:
Ik ben ook weer in de markt voor een nieuwe motor. Heb een aantal jaar op een Transalp (XL600V) gereden, die nu al een jaar of twee stil staat. Tijd om rustig aan te kijken voor een opvolger, wil wat nieuwers, met ABS bijvoorbeeld. Lekker sturen blijft de bedoeling, en ben 1.90 dus pas ook niet overal op.
Suzuki DL650/1000 is ook een leuke fiets, vriend die ook iets van 1.90m zal zijn heeft er een.
Triumph RS955itheredone51 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:18:
[...]
Yamaha TDM900, ons pap heeft er 1 en past daar met 2.03m op, alsook ikzelf met mijn 1.93m natuurlijk) Lekker rechtop, 2 cilinder, smal/licht en ook met ABS te krijgen. Wat dat betreft op specs vergelijkbaar met een F800GS.
Suzuki DL650/1000 is ook een leuke fiets, vriend die ook iets van 1.90m zal zijn heeft er een.
Wat voor budget heb je in gedachten, en waarvoor wil je motor gaan gebruiken? Wat voor soort gebruik: rondje rond de kerk of over de dijken, off-road en de TET rijden of toeren door heel Europa (om maar een paar extremen te noemen)...
Nu heb ik zelf een Transalp XL600V (1995) en een R1200RT (2009), maar heb ik niet jou lengte.underrated schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 22:35:
Hier is een foto van @Patrock op mijn R1200RT, tijdens een ritje in oktober. Hij zit een beetje klem met zijn benen.

:strip_exif()/f/image/IsoNBoZBxQTdDym6gHpu4eNY.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu is hij wel 2,03 m, maar als jij met 1,90 m relatief lange benen hebt kom je ook in problemen. Met 1,80 m kan ik goed op de RT zitten, ik kan met beide benen goed op de grond met het zadel in de hoogste stand. Hetzelfde verhaal op de Transalp.
De RT is een goede woon-werk motor, je zit beschut en heeft genoeg pk's om vooruit te komen. Een heel verschil met de Transalp die niet gemaakt is voor woon-werk, maar beter tot zijn recht komt op achteraf weggetjes met minder goed wegdek.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Probeer eens: http://cycle-ergo.com/
Daar kun je jouw maten invoeren en kijken hoe je zit op welke motor.
Handig tooltje.
Daar kun je jouw maten invoeren en kijken hoe je zit op welke motor.
Handig tooltje.
I took the blue pill…
Wat nou extremen?mkrmr schreef op zondag 10 januari 2021 @ 01:49:
[...]
Wat voor budget heb je in gedachten, en waarvoor wil je motor gaan gebruiken? Wat voor soort gebruik: rondje rond de kerk of over de dijken, off-road en de TET rijden of toeren door heel Europa (om maar een paar extremen te noemen)...
Je beschrijft precies wat ik met mijn motor doe
Over de dijken:

Op de TET:
Beetje Europa verkennen:

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Thanks voor alle reacties al! En handig tooltje idd, die kende ik nog niet. Als ik kijk naar hip en knee angle zie ik een stevige correlatie: hoe hoger hoe duurder. F850GS en V85TT scoren beiden goed. Maar ook in beide gevallen ook wens > budget 
Budget is ~10k, en moet even goed bedenken wat ik wil. Woon-werk af en toe, maar voornamelijk met mooi weer en grootste deel over binnenwegen. Ritje wat verder weg zal ook wel eens gebeuren, dan schiet een svartpilen mss toch wat te kort. En ik vind het ook wel leuk om zo'n dirt road een te kunnen rijden.
Budget is ~10k, en moet even goed bedenken wat ik wil. Woon-werk af en toe, maar voornamelijk met mooi weer en grootste deel over binnenwegen. Ritje wat verder weg zal ook wel eens gebeuren, dan schiet een svartpilen mss toch wat te kort. En ik vind het ook wel leuk om zo'n dirt road een te kunnen rijden.
KTMunderrated schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:36:
Thanks voor alle reacties al! En handig tooltje idd, die kende ik nog niet. Als ik kijk naar hip en knee angle zie ik een stevige correlatie: hoe hoger hoe duurder. F850GS en V85TT scoren beiden goed. Maar ook in beide gevallen ook wens > budget
rijdt heerlijk, leuk speels. en met een beetje pech ben je ook meer dan 50 cent de kilometer kwijt.
All roads zijn gewoon leuk. Bijna altijd de goede motor bij je.
Naked enzo blijft echter ook altijd aantrekkingskracht houden voor mij.
Daarom ben ik nu toch weer aan het kijken voor een naked naast de 1200GS. Kan mijn vriendin daar mooi mee gaan rijden ook. Had eigenlijk mijn MT-09 SP nooit moeten wegdoen, maatgoed, dat is achteraf.Patrock schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:51:
[...]
KTM![]()
rijdt heerlijk, leuk speels. en met een beetje pech ben je ook meer dan 50 cent de kilometer kwijt.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Wat is er mis met KTM?Patrock schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:51:
[...]
KTM![]()
Is voor allroad toch wel een must om mee te nemen in overweging?
[ Voor 7% gewijzigd door kneusteun op 10-01-2021 11:20 ]
Normaal gesproken niks alleen heeft @Patrock er behoorlijk veel pech meekneusteun schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:19:
[...]
Wat is er mis met KTM?
Is voor allroad toch wel een must om mee te nemen in overweging?
Mij een beetje taggen @Will_M
Gamertag: timmie271
Neem de Triumph Tiger 800(XC) ook mee in je overweging. Heerlijk soepele driecilinder met behoorlijk wat power. Zit ik met m'n 1,97m ook erg fijn op.underrated schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:36:
Zo, vandaag het eerste werk aan de F650GS gedaan, hij is zowaar alweer lopend na 5 jaar onbeschermd stil staan
Ik heb tot nu toe de olie, filters en accu vervangen, flink wat groene aanslag en andere zooi schoongemaakt, en een afgebroken knipperlichtje vervangen. Wel bijzonder dat laatste, de bedrading van de knipperlichten ging direct de kabelboom in ipv met een stekkertje ertussen... Die heb ik maar doorgeknipt en er alsnog een stekker tussen gezet. Maffe politiebedrading 
Het ziet er al een stuk meer uit als een motor:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/c6eh8jhhXHCxVAQtT5n4gLAQ.jpg?f=user_large)
Ook stiekem even mee naar het tankstation om de hoek gereden om hem vol te gooien met Super98 zonder ethanolmeuk.
De nieuwe accu heeft trouwens een erg handige feature:
:strip_exif()/f/image/NyDTtA59G2RW61nTn2hKmclZ.jpg?f=fotoalbum_medium)
Extra schroefgat bovenop om draden van accesoires aan te bevestigen. Dat is wel erg handig, voorkomt dat het zo'n dikke brei word waardoor je de schroef bijna niet meer op de accupool krijgt.
Er moet nog wel het een en ander aan gebeuren:
• Waterpomp-pakking vervangen, deze lekt
• Vorkpoten opschonen, olie & keerringen vervangen
• Kettingset vervangen
• Hier en daar wat ontroesten en zwart spuiten
• Remvloeistof & blokken vervangen, misschien klauwen repareren
• Afgebroken draadeind van linker spiegel eruit zien te krijgen en nieuwe spiegel erop zetten
• Verder schoonmaken
Ik weet nog niet zeker of ik alles ook daadwerkelijk ga doen, of sommige dingen voor een volgende eigenaar laat.
Voor die waterpomp-pakking, heeft iemand toevallig een idee of de motorzaken normaal geopend zijn voor onderdelen afhalen, of alleen voor reparaties?

Het ziet er al een stuk meer uit als een motor:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/c6eh8jhhXHCxVAQtT5n4gLAQ.jpg?f=user_large)
Ook stiekem even mee naar het tankstation om de hoek gereden om hem vol te gooien met Super98 zonder ethanolmeuk.
De nieuwe accu heeft trouwens een erg handige feature:
:strip_exif()/f/image/NyDTtA59G2RW61nTn2hKmclZ.jpg?f=fotoalbum_medium)
Extra schroefgat bovenop om draden van accesoires aan te bevestigen. Dat is wel erg handig, voorkomt dat het zo'n dikke brei word waardoor je de schroef bijna niet meer op de accupool krijgt.
Er moet nog wel het een en ander aan gebeuren:
• Waterpomp-pakking vervangen, deze lekt
• Vorkpoten opschonen, olie & keerringen vervangen
• Kettingset vervangen
• Hier en daar wat ontroesten en zwart spuiten
• Remvloeistof & blokken vervangen, misschien klauwen repareren
• Afgebroken draadeind van linker spiegel eruit zien te krijgen en nieuwe spiegel erop zetten
• Verder schoonmaken
Ik weet nog niet zeker of ik alles ook daadwerkelijk ga doen, of sommige dingen voor een volgende eigenaar laat.
Voor die waterpomp-pakking, heeft iemand toevallig een idee of de motorzaken normaal geopend zijn voor onderdelen afhalen, of alleen voor reparaties?
[ Voor 16% gewijzigd door Chakotay op 10-01-2021 16:01 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ik ben vorige week bij motoport binnen gelopen en gevraagd voor kettingsmeer, of ik dat gewoon kon kopen? (mede omdat er overal afzetlint was gespannen)Chakotay schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:00:
Dat moet u bestellen meneer, met een knipoog erbij..
Dan plaats ik bij deze een bestelling die ik gelijk meeneem. Dat is prima meneer.
Hij zei ook, dat hoort bij onderhoud dus verkopen we gewoon, net als dat onderhoudsbeurten gewoon worden uitgevoerd. Je mag alleen niet rondkijken in de winkel of proefritjes maken.
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
@mr_zippey duidelijk. Ik wilde sowieso al niet op goed geluk een BMWdealer binnenlopen, maar eerst even bellen of ze überhaupt zo'n pakkingkje hebben liggen. Dan is het ook meteen telefonisch te bestellen
Je kan natuurlijk ook pakking papier kopen en 'm zelf maken. Da's misschien sneller en voordeliger.Chakotay schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:11:
@mr_zippey duidelijk. Ik wilde sowieso al niet op goed geluk een BMWdealer binnenlopen, maar eerst even bellen of ze überhaupt zo'n pakkingkje hebben liggen. Dan is het ook meteen telefonisch te bestellen
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
@mr_zippey dat word het inderdaad als ik de pakking niet kan vinden, maar het orginele BMW onderdeel is €4.... Dat is de extra moeite van uitsnijden niet waard
Voor 4 euri moet je inderdaad niet moeilijk gaan doen.. da's een koopje
Ik zie net dat Hubert Auriol het loodje heeft gelegd, geholpen door Corona. Pas 68 jaar...
Dakar held, zowel op motor (BMW natuurlijk) en auto meegedaan, in de tijd dat mannen nog borsthaar hadden...
:strip_exif()/f/image/kTTlyC8m684HZmk00qgNzEbb.jpg?f=fotoalbum_large)
RIP Hubert Auriol
Dakar held, zowel op motor (BMW natuurlijk) en auto meegedaan, in de tijd dat mannen nog borsthaar hadden...
:strip_exif()/f/image/kTTlyC8m684HZmk00qgNzEbb.jpg?f=fotoalbum_large)
RIP Hubert Auriol
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Jouw username was de enige die me te binnen schoot... @timmie271 is toch die van het grasmaaien?Will_M schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 22:12:
[...]
Serieus een leuke fiets, zo'n oude Speed-Triple!!![]()
@lolgast óf @timmie271 mogen dat overigens voor je gaan uitvoeren, ik heb 't voor mezelf onmogelijk gemaakt om dat nog uit te kunnen voeren voor je
Heb mezelf TS áf gemaakt, niets gedaan wat niet door de beugel kon hier![]()
Als het nog hetzelfde werkt als de Er-6 series zit er onder je buddyseat (nou ja kapje bij jou) een sleutelgat, sleutel erin, omdraaien en je kan de buddy loshalenSpacewide schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:16:
Gisteren de nieuwe Z900 gaan afhalen. Wat een heerlijke machine, komende van een cruiser! Nu eens zoeken waar de accu zit of hoe de stoel eraf kan. Geen boekje mee gekregen.
[Afbeelding]
Oh de sleutel zit er al in op je foto, haha. Nou daarmee zou ie los moeten gaan.
Gave machine man!
[ Voor 7% gewijzigd door SmurfLink op 10-01-2021 17:31 ]
I have stability. The ability to stab.
@mphilipp 68, is niet oud! K*t Corona 
Wel een mooie brommert zo'n R80G/S. Tis omdat ze zo duur zijn tegenwoordig maar anders zou ik zo een er wel bij willen hebben.
Wel een mooie brommert zo'n R80G/S. Tis omdat ze zo duur zijn tegenwoordig maar anders zou ik zo een er wel bij willen hebben.
Goed gezien van de sleutel, ik was duidelijk aan het zoeken. Morgen de seat er eens afhalen. 😊SmurfLink schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:30:
[...]
Als het nog hetzelfde werkt als de Er-6 series zit er onder je buddyseat (nou ja kapje bij jou) een sleutelgat, sleutel erin, omdraaien en je kan de buddy loshalendaarmee het zadelstuk zelf ook en daaronder zit de accu.
Oh de sleutel zit er al in op je foto, haha. Nou daarmee zou ie los moeten gaan.![]()
Gave machine man!
Ik ben 1,93 en heb redelijk lange benen (inseam 36" jeans maat). Geen probleem op de RT, ruimte over met comfortabele, licht sportieve zit. Maar... als ik zie dat @underrated ook wat offroad wil doen is een GS wellicht interessanter. En of dat dan een F700/F800 of R1200GS wordt mag ie helemaal zelf bedenkenGrubeater schreef op zondag 10 januari 2021 @ 02:14:
[...]
Nu heb ik zelf een Transalp XL600V (1995) en een R1200RT (2009), maar heb ik niet jou lengte.
Hier is een foto van @Patrock op mijn R1200RT, tijdens een ritje in oktober. Hij zit een beetje klem met zijn benen.![]()
[Afbeelding]
Nu is hij wel 2,03 m, maar als jij met 1,90 m relatief lange benen hebt kom je ook in problemen. Met 1,80 m kan ik goed op de RT zitten, ik kan met beide benen goed op de grond met het zadel in de hoogste stand. Hetzelfde verhaal op de Transalp.
De RT is een goede woon-werk motor, je zit beschut en heeft genoeg pk's om vooruit te komen. Een heel verschil met de Transalp die niet gemaakt is voor woon-werk, maar beter tot zijn recht komt op achteraf weggetjes met minder goed wegdek.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
BMW heeft een soort Auriol tribute R Ninety Urban GS uitgebracht:Vuikie schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:40:
:strip_exif()/f/image/hBdszs8QdkSnppMMz2ojgDPi.jpg?f=fotoalbum_large)
Not the same thing tho...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Wel fraai en apart zo.mphilipp schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:54:
[...]
BMW heeft een soort Auriol tribute R Ninety Urban GS uitgebracht:
[Afbeelding]
Met dank aan het haleluja hier maar gelijk de knoop doorgehakt en de Cardo Freecom 4+ JBL besteld, hoef ik daar ook niet meer over na te denken. Zat nog een bescheiden korting op bij bikeroutfit.nl. Sowieso wel een prettige winkel om te shoppen imo.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Je weet wel zeker dat het de pakking is en niet de keerring die via het overloopgaatje lekt ?Chakotay schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:11:
Dat is nl een standaard probleempje van die dingen (die van mij had zichzelf gemaakt overigens)
leeg
Welke is dat op dit plaatje? Het lijkt in ieder geval echt onderaan bij de pakking eruit te druppelen. Het gaat echter toch uit elkaar voor die pakking (preventief) een extra keerringetje vervangen is vast ook wel erbij te doen.4x2 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:19:
[...]
Je weet wel zeker dat het de pakking is en niet de keerring die via het overloopgaatje lekt ?
Dat is nl een standaard probleempje van die dingen (die van mij had zichzelf gemaakt overigens)
De olie is overigens nog helemaal schoon, lijkt geen water in te zitten.
[ Voor 5% gewijzigd door Chakotay op 10-01-2021 20:46 ]
Zo'n plat dingetje sturen ze toch voor weinig geld naar je op? Evt. met die keerring die net genoemd is? Ik zou daarvoor niet naar een motorzaak rijden...Chakotay schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:11:
11512343451
Set, water pump shaft
Setje met de waterpompas & impeller dus.
https://www.hobbyist.nl/p..._BRUIN___OLIE_11512343451
Nog niet al te duur (1e beste link in nederland)
Set, water pump shaft
Setje met de waterpompas & impeller dus.
https://www.hobbyist.nl/p..._BRUIN___OLIE_11512343451
Nog niet al te duur (1e beste link in nederland)
leeg
@4x2 ahh, dit verhaal. Gezien ik geen water in de olie heb en wel koelvloeistof bij de pakking zie lekken, ging ik er vanuit dat het de pakking is. Als die vervangen niet helpt en het toch die keerring is, kan ik natuurlijk altijd nog het hele spul vervangen
De hobbyist is ook gelijk een goede winkel met verstand van zaken van vooral BMW's. BMW heeft ook nog ruzie gehad met ze omdat ze te goedkoop waren (=goedkoper dan BMW Nederland zelf) met OEM onderdelen.
Dat heeft ze geen windeieren gelegd. Dat staat vast nog wel ergens op hun site vermeld.
Hoe dan ook, als je eens wat van een BMW zoekt: de hobbyist is je eerste aanknopingspunt. En dat terwijl ik niet eens BMW rij.
Hoe dan ook, als je eens wat van een BMW zoekt: de hobbyist is je eerste aanknopingspunt. En dat terwijl ik niet eens BMW rij.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
@DrivinUCrazy ik heb alleen nog niet helemaal door hoe hun betaalmodel werkt
Ik klikte het bestelproces door voor de pakking, en voordat ik een betaalmethode kan kiezen was er al een "bedankt voor uw bestelling"- scherm... Ergens anders op de website zie ik alleen iets over creditcards, dat zie jij ook niet vaak bij een Nederlandse site... Mailtje met factuur maar even afwachten, ik heb niet eens een creditcard
Auw....mphilipp schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:54:
[...]
BMW heeft een soort Auriol tribute R Ninety Urban GS uitgebracht:
[FOTO GECENSUREERD]
@Chakotay Geen idee, ik zou er gewoon langs gaan. Met de fiets zelfs. 
Ik heb er nog nooit iets gehaald by the way, maar een bmw-rijdende maat van me haalt er al zijn onderdelen.
Ik heb er nog nooit iets gehaald by the way, maar een bmw-rijdende maat van me haalt er al zijn onderdelen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ben inderdaad de grasmaaierHkuit schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:08:
[...]
Jouw username was de enige die me te binnen schoot... @timmie271 is toch die van het grasmaaien?
Die nu wel op vol vermogen staat sinds gisterochtend

Zal het lijstje even updaten voor je
Ze sturen het gewoon op. In de doos zit de factuur, het bedrag kan je naderhand overmaken na ontvangst.Chakotay schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:08:
@DrivinUCrazy ik heb alleen nog niet helemaal door hoe hun betaalmodel werktIk klikte het bestelproces door voor de pakking, en voordat ik een betaalmethode kan kiezen was er al een "bedankt voor uw bestelling"- scherm... Ergens anders op de website zie ik alleen iets over creditcards, dat zie jij ook niet vaak bij een Nederlandse site... Mailtje met factuur maar even afwachten, ik heb niet eens een creditcard
Vroeger bestelde ik ook veel via de Hobbyist, maar tegenwoordig haal ik gewoon klein spul op bij de dealer aangezien die niet zo ver van mij vandaan is en het ook een beetje goodwill van mijn kant is voor de goede service die ze aan mij verlenen.
De BMW dealers zijn gewoon open voor onderdelen overigens, wel is het verstandig om vooraf even te bellen of te mailen met de artikelnummers die je nodig hebt, ze hebben niet altijd alles op voorraad.
Mocht je overigens ook op een gegeven moment de kleppen willen stellen van de F650, pas dan op met de bouten op de kleppendeksel, die zijn behoorlijk fragiel. Ik had ze met 10nm vastgezet met mijn gekalibreerde momentsleutel maar dat voelde als minder dan handvast... Vervolgens trok ik ze aan met 15nm en brak de eerste beste bout af... Die moest ik er dus vervolgens uit boren. Ook de voor remklauw kan vrij snel vervuild raken en aanlopen, dus die een keer grondig reinigen is ook verstandig. Mocht je nog vragen hebben over de F650 dan kan je mij altijd DM sturen, ik heb die fiets een keer vrijwel helemaal uit elkaar gehad voor groot onderhoud.
[ Voor 22% gewijzigd door cyntax op 10-01-2021 22:51 ]
@cyntax ah, zie je niet vaak meer tegenwoordig voor particulieren op die manier
Spacewide schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:16:
Gisteren de nieuwe Z900 gaan afhalen. Wat een heerlijke machine, komende van een cruiser! Nu eens zoeken waar de accu zit of hoe de stoel eraf kan. Geen boekje mee gekregen.
[Afbeelding]

Het bestuurderszitje is er af te halen door eerst de buddy er af te halen en daarna de lichtmetalen "haak" omhoog te trekken die je onder je buddy ziet zitten. Daarmee wordt het bestuurderszitje ontgrendeld en kun je hem verwijderen. De accu zit daar dan inderdaad direct onder.
Je zou ook eens voor een Triumph Tiger XC 1200 kunnen kijken. Zit heerlijk ruim en je hebt een tussenweg van een 2 en 4 cilinder.underrated schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:36:
Kwam je van 35kw af? Eindelijk: Freedom!timmie271 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:25:
[...]
Ben inderdaad de grasmaaier![]()
Die nu wel op vol vermogen staat sinds gisterochtend![]()
![]()
Zal het lijstje even updaten voor je
No signature required.
Wat wij doen is; bij de motor links loopt één iemand rechts van de motor de oprijplaat op en die heeft het stuur vast en de bestuurder van de andere motor loopt er achter en duwt tegen de motor. Helpt meteen als je wat onbalans hebt bij het lopen.-MVR- schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:20:
Zijn er hier mensen die vaker twee zware motoren op een aanhanger zetten?
Het plaatsen van de eerste motor aan de rechterkant op de aanhanger is niet zo'n probleem, want je kunt meelopen op de linker oprijdplaat.
De motor aan de linkerkant is lastiger omdat je naast de aanhanger loopt en omdat je zelf lager staat moet je de motor een beetje schuin houden, plus de koppeling en gas proberen te bedienen.
De eerste (en enige) keer schoof de oprijdplaat er onderuit en hing het achterwiel ineens boven de grond![]()
Heeft iemand een goede tip?
Wij tillen de motoren op de aanhanger. Is sneller dan de rijplaten onder de aanhanger uithalen. Vanaf is nog makkelijker, gewoon er vanaf duwen. Gaat dan wel om enduro motoren
Fixed it for ya...Jolke schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:40:
Dat wil ik wel eens zien met het bankstel wegversperring van @mphilipp of @Joopieboy!
Yup!

Nu komt die 200 wel wat sneller op de teller te staan
Dan moet er wel dit bord opJolke schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:40:
Dat wil ik wel eens zien met het bankstel van @mphilipp of @Joopieboy!

Sweet! Mijn eerste vier cylinder en beetje jammer van het weer want het kriebelt. Weet jij of het een AGM accu is? Beetje opletten met mijn druppellader als dat niet zo het geval is.UTwizard schreef op maandag 11 januari 2021 @ 08:47:
[...]
Mede Z900 rijder.
Het bestuurderszitje is er af te halen door eerst de buddy er af te halen en daarna de lichtmetalen "haak" omhoog te trekken die je onder je buddy ziet zitten. Daarmee wordt het bestuurderszitje ontgrendeld en kun je hem verwijderen. De accu zit daar dan inderdaad direct onder.
Ik ben geneigd te zeggen dat het wel een AGM is, maar kan ik je niet met zekerheid zeggen. Mijn Optimate3+ en Optimate4 laden hem in ieder geval zonder problemen, maar daar heb je natuurlijk niks aan als je zelf geen Optimate gebruiktSpacewide schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:42:
[...]
Sweet! Mijn eerste vier cylinder en beetje jammer van het weer want het kriebelt. Weet jij of het een AGM accu is? Beetje opletten met mijn druppellader als dat niet zo het geval is.
Heb net mijn eerste circuitdagje voor dit jaar gepland. Zolang het nog kan op het politiecircuit in Lelystad... Het blijft een leuk baantje vind ik. Niet zulke ballen nodig als op Assen, maar komt wel veel techniek bij kijken.
Zijn er hier nog meer die daar graag rijden en misschien ook wel op vrijdag 14-05 gaan met MCT?
Zijn er hier nog meer die daar graag rijden en misschien ook wel op vrijdag 14-05 gaan met MCT?
* botoo *zoekt op Rough Crafts saddles*
Gevonden op eBay: Rough Crafts Diamond Driver+Rear Passenger Seat For Harley Sportster XL883 1200
Hmmm, da's goedkoop en ook nog met pillion extra.
* kijkt nog eens goed naar het plaatje* daar mist het Rough Crafts logo, het zou toch niet een nepper van Ali zijn? Ali geeft meestal gewoon de echte foto's van de fabrikant door, deze keer niet?
Toch maar het risico genomen en besteld maar wel eerst met Tigerleathers in Den Haag gebeld wat het kost om een buddyseat opniew te bekleden. € 95 voor een nieuwe vulling en € 230 voor nieuwe bekleding. Voor dat geld heb je dan wel een custom zadel en je mag een prima kwaliteit verwachten (Tiger Leathers staat bekend om prima kwaliteit).
Nu maar hopen dat de knockoff van bruikbare kwaliteit is of dat in ieder geval de pan herbruikbaar is.
Heel vlot met verzenden is die dklamotor op eBay niet, duurt nog één tot zes weken voordat het geleverd wordt, voor de veiligheid maar met PayPal betaald.
Gevonden op eBay: Rough Crafts Diamond Driver+Rear Passenger Seat For Harley Sportster XL883 1200
* kijkt nog eens goed naar het plaatje* daar mist het Rough Crafts logo, het zou toch niet een nepper van Ali zijn? Ali geeft meestal gewoon de echte foto's van de fabrikant door, deze keer niet?
Toch maar het risico genomen en besteld maar wel eerst met Tigerleathers in Den Haag gebeld wat het kost om een buddyseat opniew te bekleden. € 95 voor een nieuwe vulling en € 230 voor nieuwe bekleding. Voor dat geld heb je dan wel een custom zadel en je mag een prima kwaliteit verwachten (Tiger Leathers staat bekend om prima kwaliteit).
Nu maar hopen dat de knockoff van bruikbare kwaliteit is of dat in ieder geval de pan herbruikbaar is.
Heel vlot met verzenden is die dklamotor op eBay niet, duurt nog één tot zes weken voordat het geleverd wordt, voor de veiligheid maar met PayPal betaald.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Welke eBay is dat? Bij bestellingen van ebay.co.uk moet je vanaf 1 januari rekening houden met invoerrechten vanwege Brexit (kwam ik achter bij het bestellen van een spanningsregelaar). Weet je d'rvanbotoo schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:40:
* botoo *zoekt op Rough Crafts saddles*
@nehal3m
Geen idee welke eBay, url is https://www.ebay.com/ zal nog een vrolijke verassing worden als ik btw en invoerrechten mag betalen.
Geen idee welke eBay, url is https://www.ebay.com/ zal nog een vrolijke verassing worden als ik btw en invoerrechten mag betalen.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Mooi!dirkhimself schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:22:
De kogel is door de kerk.
[Afbeelding]
Volgende week ophalen, startmotor wordt nog gereviseerd. Ik zoek nog wel een rechter zijkapjes en wat zilverkleurige Virago logo's.
Da’s al een oudje; begin 90’s?
Mijn eerste motor was een Virago 920 uit ‘88 (geleverd, maar gebouwd in ‘84 geloof ik)
1991. En al 20 jaar in bezit van de laatste eigenaar.... Duidelijk nog nooit pekel gezien. Kan haast niet wachten....Hkuit schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:51:
[...]
Mooi!
Da’s al een oudje; begin 90’s?
Mijn eerste motor was een Virago 920 uit ‘88 (geleverd, maar gebouwd in ‘84 geloof ik)
[ Voor 8% gewijzigd door dirkhimself op 13-01-2021 00:24 ]
Dat gaat dan de komende tijd veranderen met geen pekel gezien... er komt toch ook in NL winters weer aan?
Lijkt mij echt super tof en leerzaam om eens te doen. Ik heb er wel eens vaker naar zitten kijken maar de afstand (heb zelf geen trekhaak op de auto) naar het circuit (+- 230 km heen) heeft voor mij vooral roet in het eten gegooid. Na zo'n dag ben je gesloopt lijkt mij en dan wil je niet nog eens met 100 per uur terug naar huis tuffen.Nebiros schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:30:
Heb net mijn eerste circuitdagje voor dit jaar gepland. Zolang het nog kan op het politiecircuit in Lelystad... Het blijft een leuk baantje vind ik. Niet zulke ballen nodig als op Assen, maar komt wel veel techniek bij kijken.
Zou het eigelijk gewoon is i.c.m. een hotel moeten inplannen als deze shit over is..
Je zou ook als je nog vrienden hebt die mee willen een busje kunnen huren, is misschien nog goedkoper dan een hotelR0y. schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:54:
[...]
Lijkt mij echt super tof en leerzaam om eens te doen. Ik heb er wel eens vaker naar zitten kijken maar de afstand (heb zelf geen trekhaak op de auto) naar het circuit (+- 230 km heen) heeft voor mij vooral roet in het eten gegooid. Na zo'n dag ben je gesloopt lijkt mij en dan wil je niet nog eens met 100 per uur terug naar huis tuffen.
Zou het eigelijk gewoon is i.c.m. een hotel moeten inplannen als deze shit over is..
Dan kun je toch beter een ander circuit dan Lelystad pakken denk ik. Zandvoort of Assen geeft veel meer beleving, en als je er toch een hotel voor moet pakken is dat het meer waard. Op Assen kun je ook op de paddock slapen trouwens.R0y. schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:54:
[...]
Lijkt mij echt super tof en leerzaam om eens te doen. Ik heb er wel eens vaker naar zitten kijken maar de afstand (heb zelf geen trekhaak op de auto) naar het circuit (+- 230 km heen) heeft voor mij vooral roet in het eten gegooid. Na zo'n dag ben je gesloopt lijkt mij en dan wil je niet nog eens met 100 per uur terug naar huis tuffen.
Lelystad is juist leuk om even naartoe te gaan, een paar sessies knallen, en dan weer naar huis.
[ Voor 3% gewijzigd door Nebiros op 13-01-2021 09:30 ]
Nogal ja. Ik rij via wat achterafweggetjes naar mijn werk. Vanmorgen, in de auto, zag ik in het donker in de verte wat gevarenlichten knipperen langs mijn route. Met een gangetje van 60 daar op af, en ik zie daar een auto wat schuin staan. Eigenlijk wel héél schuin, zo dicht langs die sloot... Ik was al wat van mijn gas af gegaan, en ik rem rustig om bij de man te stoppen, en gelijk kwam de ABS in. Ik schoof er toch aardig vlot nog langs.Jolke schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:06:
Dat gaat dan de komende tijd veranderen met geen pekel gezien... er komt toch ook in NL winters weer aan?
Zegt 'ie ook droog "kijk uit, het is glad."
Er was al hulp onderweg en met mijn auto op die ondergrond kon ik niets voor hem betekenen zonder schade aan te richten, dus ik heb hem succes gewenst. Maar wel weer goed om even met de neus op de feiten te worden gedrukt. Mijn motor blijft voorlopig nog even binnen.
Is Lelystad niet veel interessanter als je juist voor de bochtentechniek gaat? Dat hard gaan dat hoeft voor mij niet per se.Nebiros schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:29:
[...]
Dan kun je toch beter een ander circuit dan Lelystad pakken denk ik. Zandvoort of Assen geeft veel meer beleving, en als je er toch een hotel voor moet pakken is dat het meer waard. Op Assen kun je ook op de paddock slapen trouwens.
Lelystad is juist leuk om even naartoe te gaan, een paar sessies knallen, en dan weer naar huis.
Zolder is voor mij veel beter aan te rijden (zou ik eventueel heen en weer kunnen rijden, of bij mijn schoonmoeder blijven slapen in Limburg) maar ik lees daar gemengde verhalen over de veiligheid en de instructeurs. Te veel mensen op de baan etc.
[ Voor 17% gewijzigd door R0y. op 13-01-2021 09:43 ]
Ik ken Zolder alleen van Trackdays met de auto, maar bijna de hele laatste sector loopt er een muur pal langs het asfalt. Daarnaast is Zolder best zwaar op de remmen, een remfout wordt daar dus redelijk hard afgestraft.R0y. schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:42:
[...]
Is Lelystad niet veel interessanter als je juist voor de bochtentechniek gaat? Dat hard gaan dat hoeft voor mij niet per se.
Zolder is voor mij veel beter aan te rijden (zou ik eventueel heen en weer kunnen rijden, of bij mijn schoonmoeder blijven slapen in Limburg) maar ik lees daar gemengde verhalen over de veiligheid en de instructeurs. Te veel mensen op de baan etc.
Wat dat betreft is Assen ideaal, heel veel uitloopruimte en afgezien van start-finish nergens een muur in de buurt van het asfalt.
Zolder heb ik nog nooit op gereden, is voor mij verder weg maar dat komt ook omdat ik dezelfde verhalen hoor over te weinig uitloop.R0y. schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:42:
[...]
Is Lelystad niet veel interessanter als je juist voor de bochtentechniek gaat? Dat hard gaan dat hoeft voor mij niet per se.
Assen is wel echt ideaal voor je eerste keer, als je niet zo even naar Lelystad op en neer kan. Je hebt op Assen ook genoeg beginnersactiviteiten waarbij het niet zo hard gaat. De ervaring om op een MotoGP circuit te rijden is alleen al het geld meer dan waard.
Als je er wat vaker gaat rijden en richting een rondetijd van 2 minuten gaat, wordt het wel echt een grote ballen baan.
Vooral het achterste gedeelte vanaf mandeveen. Ik een keer afgestapt met 160+ tussen hoge heide en ramshoek. Na bijna 100m glijden Alleen een kleine brandwond op mijn elleboog van de wrijvingshitte. Echt wel een veilig circuit!
Assen is vooral ook lekker dichtbij voor mij, ideaal dus.R0y. schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:24:
@UTwizard @Nebiros Toch maar eens naar Assen kijken dan. Ook als toeschouwer is het een fantastische baan, normaal ieder jaar TT. Heb de kaarten van 2020 nog liggen in de hoop dat ik dit jaar weer op stekkenwal mag zitten.
Oh, en Haartribune, helemaal vooraan, dus lekker veel beenruimte
[ Voor 5% gewijzigd door darkkingll op 13-01-2021 10:47 ]
Hoi Allemaal,
binnenkort ga ik beginnen met lessen maar ik kom niet helemaal uit de verschillende types.
ik rij dan af op A, en mag inprincipe alles rijden. maar om gelijk op een 1000cc te gaan rijden zie ik niet zitten.
ik wil ongeveer 2 a 3 duizend euro uitgeven aan een moderne motor met ABS en het liefst ook ESP. het klassieke en cafe racer model spreekt mij aan, echter begrijp ik dat deze niet comfortabel rijden.
ik heb oa een Kawasaki Versys 650 gezien en een Kawasaki ZR 7, hebben jullie tips voor modellen die voor mij geschikt zouden zijn?
binnenkort ga ik beginnen met lessen maar ik kom niet helemaal uit de verschillende types.
ik rij dan af op A, en mag inprincipe alles rijden. maar om gelijk op een 1000cc te gaan rijden zie ik niet zitten.
ik wil ongeveer 2 a 3 duizend euro uitgeven aan een moderne motor met ABS en het liefst ook ESP. het klassieke en cafe racer model spreekt mij aan, echter begrijp ik dat deze niet comfortabel rijden.
ik heb oa een Kawasaki Versys 650 gezien en een Kawasaki ZR 7, hebben jullie tips voor modellen die voor mij geschikt zouden zijn?
Vanuit Zeeland is het nogal een reis maar je moet er wat voor over hebbendarkkingll schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:31:
[...]
Assen is vooral ook lekker dichtbij voor mij, ideaal dus.
Oh, en haartribune
Herhaling van eerdere tips, ga eerst rijden en voelen wat je wil.
Je hebt nu neem ik aan amper ervaring en kiest dus op basis van looks en budget? wat in mijn ogen de minst belangrijke factoren zijn.
Je hebt nu neem ik aan amper ervaring en kiest dus op basis van looks en budget? wat in mijn ogen de minst belangrijke factoren zijn.
Kawasaki W800 wellicht? Als het er wat klassiek uit moet zien maar toch modern zijn. Met 50Pk niet overdreven krachtig, maar wel leuke fietsen.platvoet schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:45:
Hoi Allemaal,
Het is trouwens niet omdat het een klassiek of een cafe racer model is dat het niet comfortabel is. Dat heeft met veel meer zaken te maken zoals je eigen lichaamsbouw, hoogte en locatie van de voetsteunen, welke soort en vorm van stuur / clip ons, plaatsing van het stuur / clip ons, etc. Veel mensen denken dat een volledig rechtop zit positie comfortabel is, maar dat geeft vaak weer last van de onderrug omdat je té recht zit.
Zelfde voor het motorkarakter, het merendeel van de 1000+ cc motoren zijn rustiger om te rijden dan een 600 cc 'janker'
Ik waardeer je enthousiasme, maar:platvoet schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:45:
Hoi Allemaal,
- Eerst lessen.
- Dán proefrijden en voelen wat lekker zit en bij jouw te verwachten rijstijl past.
- Dán pas kiezen.
Als je nog geen uitrusting hebt, zou ik daar overigens eerst naar kijken. Helm, pak, laarzen, handschoenen. Dat kan ook aantikken.
Uiteraard kun je, zodra het weer mag, van tevoren wel al de showrooms af om proef te zitten. Doe dat bij voorkeur met motorbroek en laarzen.
ABS is verstandig, en op de nieuwere tweedehands motoren al vrij snel standaard. Dat zou ook binnen je budget nog te vinden moeten zijn.
ESP (ik neem aan dat je traction control bedoelt? ESP is voor auto's
Toevallig heb ik wel traction control op mijn 1200 all-road, en sóms schiet 'ie daar inderdaad in. Maar ik kan ook niet zeggen dat je het echt nodig hebt.
@platvoet eens met wat @DrivinUCrazy hierboven heeft gepost.
Wat betreft de kleding kan dit (zeker als je alles nog moet aanschaffen) een hele dure grap worden. Motoport bied volgens mij regelmatig een soort starterspaketten aan als het gaat om kleding. Gewoon prima spul om te starten en je kan daarna langzaam aan upgraden naar spullen waarvan jij ze fijn en mooi vind. Daar kom je in mijn ogen toch pas achter als je eenmaal aan het rijden bent..
Wat betreft de kleding kan dit (zeker als je alles nog moet aanschaffen) een hele dure grap worden. Motoport bied volgens mij regelmatig een soort starterspaketten aan als het gaat om kleding. Gewoon prima spul om te starten en je kan daarna langzaam aan upgraden naar spullen waarvan jij ze fijn en mooi vind. Daar kom je in mijn ogen toch pas achter als je eenmaal aan het rijden bent..
@timmie271 is vorig jaar vanuit de andere kant van het land naar Heerlen gereden, om daar een route van een paar honder kilometer in de eifel te rijden en vervolgens weer terug te gaan. Dus je moet er idd wat over voor hebbenR0y. schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:47:
[...]
Vanuit Zeeland is het nogal een reis maar je moet er wat voor over hebben
Ik ga dit topic ook maar in de gaten houden. Ik wil volgend jaar (of heel misschien dit jaar) beginnen met mijn motorrijbewijs. Mijn moeder heeft nog een BMW R1100S, maar rijdt er amper op. Ik mag 'm leasen van haar
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
@platvoet tof dat je gaat beginnen! Als je lengte een beetje mee zit kan je eventueel voor een wat nieuwere (lees: minder dan 10 jaar oude) 300cc gaan. Vaak hebben die al ABS, en daar kan je zeker aan het begin echt je lol wel mee op. Tractiecontrole heb je daarop niet nodig tenzij je zeiknatte witte strepen mee pakt (wat je al afgeleerd word).
Met lessen kom je er waarschijnlijk ook achter hoe vreselijk hard je kan remmen zonder dat de ABS ingrijpt, dus misschien verbreed dat je keuzemogelijkheden nog een beetje!
Daarnaast, de bijbehorende accesoires gaan van goed betaalbaar (400 voor een compleet pak, helm, handschoenen, laarzen) tot 700 euro voor alleen een jas. Heb hier nu 3 pakken liggen voor verschillende weertypes. Waar je oprecht op moet letten is je helm, niet eentje pakken van "oh deze is mooi", maar pas ze, houd ze 10 minuten op... Dat moet je echt voelen, want een helm die de eerste paar minuten goed zit kan daarna knallende koppijn geven.
Aanrader: begin met een textiel pak, dan ben je een beetje op alle weertypes voorbereid
Met lessen kom je er waarschijnlijk ook achter hoe vreselijk hard je kan remmen zonder dat de ABS ingrijpt, dus misschien verbreed dat je keuzemogelijkheden nog een beetje!
Daarnaast, de bijbehorende accesoires gaan van goed betaalbaar (400 voor een compleet pak, helm, handschoenen, laarzen) tot 700 euro voor alleen een jas. Heb hier nu 3 pakken liggen voor verschillende weertypes. Waar je oprecht op moet letten is je helm, niet eentje pakken van "oh deze is mooi", maar pas ze, houd ze 10 minuten op... Dat moet je echt voelen, want een helm die de eerste paar minuten goed zit kan daarna knallende koppijn geven.
Aanrader: begin met een textiel pak, dan ben je een beetje op alle weertypes voorbereid

Daar heb ik normaal ook geen problemen mee enkel lijkt het mij niet verstanding na je eerste circuit ervaring. Zo veel nieuwe indrukken e.d.Thoit schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:26:
[...]
@timmie271 is vorig jaar vanuit de andere kant van het land naar Heerlen gereden, om daar een route van een paar honder kilometer in de eifel te rijden en vervolgens weer terug te gaan. Dus je moet er idd wat over voor hebben
@Outerspace @platvoet
Welkom in het leukste topic op Tweakers
Ik zou ook eerst kijken of het rijden je bevalt voordat je gaat zoeken naar een motor.
En voor kleding kan ik je www.restylewear.com ook van harte aanbevelen. Vanaf € 300,00 voor een textiel motorcombi of hetzelfde voor een lederen combi. Ook hierbij geldt, passen voordat je koopt. In het blad MotorPlus staan met enige regelmaat testen van motorkleding. Wat ik daar uit afleidt is dat (veel) meer geld betalen over het algemeen wel een beter pak oplevert. Aan de andere kant is het uitgeven van € 1.500,00 voor een pak ook weer zowat als je niet zeker weet wat je precies wil. Met de ervaring die ik nu heb zou ik in ieder geval een andere keuze hebben gemaakt dan die ik 3 jaar terug heb gedaan.
En voor een motor met ABS voor 2 a 3 duizend euro moet je denk ik goed zoeken.
Welkom in het leukste topic op Tweakers
Ik zou ook eerst kijken of het rijden je bevalt voordat je gaat zoeken naar een motor.
En voor kleding kan ik je www.restylewear.com ook van harte aanbevelen. Vanaf € 300,00 voor een textiel motorcombi of hetzelfde voor een lederen combi. Ook hierbij geldt, passen voordat je koopt. In het blad MotorPlus staan met enige regelmaat testen van motorkleding. Wat ik daar uit afleidt is dat (veel) meer geld betalen over het algemeen wel een beter pak oplevert. Aan de andere kant is het uitgeven van € 1.500,00 voor een pak ook weer zowat als je niet zeker weet wat je precies wil. Met de ervaring die ik nu heb zou ik in ieder geval een andere keuze hebben gemaakt dan die ik 3 jaar terug heb gedaan.
En voor een motor met ABS voor 2 a 3 duizend euro moet je denk ik goed zoeken.
Fiets op de aanhangert!R0y. schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:35:
[...]
Daar heb ik normaal ook geen problemen mee enkel lijkt het mij niet verstanding na je eerste circuit ervaring. Zo veel nieuwe indrukken e.d.
I have stability. The ability to stab.
Daar lekker met een wijde boog omheen lopen, nog nooit zo'n wazige motor gereden 👎platvoet schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:45:
Kawasaki ZR 7
Of gewoon op Marktplaats / Facebook market / ... kijken. Alles behalve een helm kan je perfect tweedehands aanschaffen om te starten.R0y. schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:24:
@platvoet eens met wat @DrivinUCrazy hierboven heeft gepost.
Wat betreft de kleding kan dit (zeker als je alles nog moet aanschaffen) een hele dure grap worden.
Handschoenen o.i.d. vind ik toch minder fris hoor... Daarnaast zou ik dat persoonlijk nu sowieso niet doen i.v.m. de huidige situatie. Of je moet er zeker van zijn dat het goed gereinigd is.theredone51 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:10:
[...]
Of gewoon op Marktplaats / Facebook market / ... kijken. Alles behalve een helm kan je perfect tweedehands aanschaffen om te starten.
Helemaal mee eens! circuitrijden is vele malen intensiever dan ritjes op de openbare weg, waar dan ook.R0y. schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:35:
[...]
Daar heb ik normaal ook geen problemen mee enkel lijkt het mij niet verstanding na je eerste circuit ervaring. Zo veel nieuwe indrukken e.d.
bedankt voor alle goede tips, ik wil beginnen met mijn theorie, maar gezien het feit dat het CBR op dit moment gesloten is wordt dat lastig. het lijkt me alleen zuur dat ik straks niet af kan rijden omdat ik mijn Theorie nog niet heb. theorieboek heb ik al liggen haha.
vinden bedrijven als motoport het vervelend als je komt proefrijden en vervolgens niets koopt om te bepalen wat je zelf lekker vindt rijden? of accepteren zij dit? (aangezien aanschaffen via zo'n bedrijf vaak duurder is als via een particulier)
wat betreft motorkleding vindt ik ook lastig, ik ben zelf wat langer en breder, en goed passende kleding is lastig te vinden, ook 2e hands (je kan niet echt bij iemand thuis even passen.) denk dat ik dit dus ook nieuw moet aanschaffen. zijn er nog verschillen in bescherming van motorkleding waar ik rekening mee moet houden? restylewear ga ik zeker in mijn achterhoofd houden. zijn er meer van deze winkels?
vinden bedrijven als motoport het vervelend als je komt proefrijden en vervolgens niets koopt om te bepalen wat je zelf lekker vindt rijden? of accepteren zij dit? (aangezien aanschaffen via zo'n bedrijf vaak duurder is als via een particulier)
wat betreft motorkleding vindt ik ook lastig, ik ben zelf wat langer en breder, en goed passende kleding is lastig te vinden, ook 2e hands (je kan niet echt bij iemand thuis even passen.) denk dat ik dit dus ook nieuw moet aanschaffen. zijn er nog verschillen in bescherming van motorkleding waar ik rekening mee moet houden? restylewear ga ik zeker in mijn achterhoofd houden. zijn er meer van deze winkels?
Zo kan je makkelijk een dag rustig tokkelen (10-18), daarna de barbeque aansteken en het een leuke avond maken. Maar na een ochtendje Midland ben ik gesloopt (6 x 10min)Nebiros schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:36:
[...]
Helemaal mee eens! circuitrijden is vele malen intensiever dan ritjes op de openbare weg, waar dan ook.
Het is iets met motoren, dus dan mag het hier... 
Mijn ervaring bij de Motoport hier in de buurt is dat je niet zo snel een motor mee krijgt om proef te rijden. Daarnaast denk ik dat als je aan geeft dat je puur eens wilt kijken wat je fijn vind alleen maar je glazen in gooit.platvoet schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:21:
Goedhart is daar (naar mijn ervaring) bijvoorbeeld wat makkelijker in als je daadwerkelijk ook interesse hebt alleen weet ik niet of ze daar (veel) motoren hebben die in jouw budget passen.
Je zou eventueel ook evenementen (als dit straks weer mag) als de Orange days (KTM), Honda dagen etc kunnen bezoeken. Rijd je op de laatste modellen (ook weer buiten het budget) maar kan je de verschillen tussen verschillende type motoren ervaren wat je mogelijk weer helpt om uiteindelijk een beslissing te maken over het soort motor wat je zou willen hebben.
Ligt er aan. Ik heb wel eens wat ritjes gehad, vooral als voorrijder met met onervaren rijders op sleeptouw, waarbij je als voorrijder ook maar voor de rest gaat kijken omdat ze dat zelf niet doen. Aan het eind van zo'n dag ben je compleet gesloopt na een rit van 200km.Nebiros schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:36:
[...]
Helemaal mee eens! circuitrijden is vele malen intensiever dan ritjes op de openbare weg, waar dan ook.
Terwijl je dat normaal bij wijze van spreke als ontbijt doet...
Maar ik moet wel zeggen, toen ik de VRO deed in Lelystad, was ik ook aardig gesloopt op de terugweg. Gelukkig had mijn maat cruise-control en kon ik daarachter aanhaken. Alsnog zijn we halverwege wel even gestopt om wat te rusten.
En ik weet ook nog wel die ene keer dat we "even" een 1000-bochtenrit gingen doen. Die was opgedeeld in 2 lussen. We zouden eerst de ene lus rijden, en daarna de andere. Die route was zo intensief, of zulke kleine weggetjes, dat we na de eerste lus kapot waren. Toen toch maar naar huis gegaan en de tweede lus een andere keer gereden.
Ik ben een keer 's ochtends uit de Achterhoek naar Luxemburg gereden, ter plekke ingeschreven voor de 1000 bochtentocht, rit gereden, en eind van de middag weer terug naar huisDrivinUCrazy schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:51:
[...]
En ik weet ook nog wel die ene keer dat we "even" een 1000-bochtenrit gingen doen. Die was opgedeeld in 2 lussen. We zouden eerst de ene lus rijden, en daarna de andere. Die route was zo intensief, of zulke kleine weggetjes, dat we na de eerste lus kapot waren. Toen toch maar naar huis gegaan en de tweede lus een andere keer gereden.![]()
Ook een paar keer de Rubber Butt van de Aprilia Riders Association gereden, 1000km op één dag.
In die tijd reed ik per jaar wel 10 keer zoveel kilometers als afgelopen jaar

Pwoaa... ik kan daar niet lang naar kijken. Die burn-outs wel, maar iemand die schaars gekleed acrobatiek op de motor uitoefent. Als dat een keer fout gaat.mphilipp schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:31:
Het is iets met motoren, dus dan mag het hier...
[YouTube: The Devil's Daughters - Baddest Girls In Town]

Ach als ze in bikini willen rijden is dat prima.
Maar dan niet gaan janken als het misgaat natuurlijk.
Maar dan niet gaan janken als het misgaat natuurlijk.
Ja, dat begrijp ik, maar ik vind het nu al vervelend voor eenieder die ze 'achteraf' moeten zien. Dat zijn beelden die je nooit meer uit je hoofd krijgt.

Nou....sommige dames krijg ik nu al niet meer uit mijn hoofd...Jolke schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:13:
Dat zijn beelden die je nooit meer uit je hoofd krijgt.
Dit topic is gesloten.