Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 264 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.208 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Wat voor een cpu of iets zit er in die laatste garmins eigenlijk?

[ Voor 8% gewijzigd door kneusteun op 06-01-2021 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:32
Voordat ik de XT voor mijn verjaardag kreeg gebruikte ik ook voornamelijk mijn smartphone om te navigeren, prima om van A naar B te gaan maar met een iPhone 7 (met myrouteapp navi) die rete heet wordt bij 100% brightness en een navigatie app aan en aan de lader terwijl ik een GPX route volg is toch niet ideaal gebleken. Daarnaast moest ik elke keer langs de kant stoppen om de route te bekijken of ervan af te wijken, want ook al heb ik handschoenen waarmee je de touchscreen van de telefoon kan bedienen, het blijft levensgevaarlijk op zo een klein scherm pielen terwijl je bochten aan het rijden bent. Al die problemen heb ik niet met de huidige XT die ik gebruik. Ik kan gewoon tijdens het rijden van GPX bestand switchen en sinds de XT ook naar de dichtstbijzijnde waypoint navigeren om vanuit daar weer de route te vervolgen. Wellicht bied een grotere en meer recentere smartphone of tablet een betere uitkomst maar voor nu ben ik prima tevreden met de XT. Overigens gebruik ik al heel mijn motorrijdende leven Garmins, dus wellicht ben ik er een beetje gewend aan geraakt om daarmee te rijden ook al vind de meerderheid dat het achterhaalde troep is. Routes maak ik trouwens ook met Myrouteapp dat gaat een stuk makkelijker dan Basecamp.

Muziek, bellen en overige zaken kan ik bedienen via het TFT van de BMW met het wieltje, werkt prima.

PS: wat mij ook stoorde van het navigeren met een smartphone zijn die meldingen van whatsapp, berichten en andere apps tijdens het rijden. Ik weet dat je alle meldingen uit kan zetten maar daar gaat mijn voorkeur niet naar uit. Standaard staat de XT ook zo ingesteld dat je die meldingen van de smartphone ook op de XT ziet, was toen direct naar de kant gegaan om in de instellingen die feature uit te zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door cyntax op 06-01-2021 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
cyntax schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:57:
Voordat ik de XT voor mijn verjaardag kreeg gebruikte ik ook voornamelijk mijn smartphone om te navigeren, prima om van A naar B te gaan maar met een iPhone 7 (met myrouteapp navi) die rete heet wordt bij 100% brightness en een navigatie app aan en aan de lader terwijl ik een GPX route volg is toch niet ideaal gebleken. Daarnaast moest ik elke keer langs de kant stoppen om de route te bekijken of ervan af te wijken, want ook al heb ik handschoenen waarmee je de touchscreen van de telefoon kan bedienen, het blijft levensgevaarlijk op zo een klein scherm pielen terwijl je bochten aan het rijden bent. Al die problemen heb ik niet met de huidige XT die ik gebruik. Ik kan gewoon tijdens het rijden van GPX bestand switchen en sinds de XT ook naar de dichtstbijzijnde waypoint navigeren om vanuit daar weer de route te vervolgen. Wellicht bied een grotere en meer recentere smartphone of tablet een betere uitkomst maar voor nu ben ik prima tevreden met de XT. Overigens gebruik ik al heel mijn motorrijdende leven Garmins, dus wellicht ben ik er een beetje gewend aan geraakt om daarmee te rijden ook al vind de meerderheid dat het achterhaalde troep is. Routes maak ik trouwens ook met Myrouteapp dat gaat een stuk makkelijker dan Basecamp.

Muziek, bellen en overige zaken kan ik bedienen via het TFT van de BMW met het wieltje, werkt prima.

PS: wat mij ook stoorde van het navigeren met een smartphone zijn die meldingen van whatsapp, berichten en andere apps tijdens het rijden. Ik weet dat je alle meldingen uit kan zetten maar daar gaat mijn voorkeur niet naar uit. Standaard staat de XT ook zo ingesteld dat je die meldingen van de smartphone ook op de XT ziet, was toen direct naar de kant gegaan om in de instellingen die feature uit te zetten.
Het is natuurlijk net wat je gewend bent, ik zeg zeker niet dat telefoon the way is, maar voor mij is het altijd ideaal geweest,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Icephase schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:01:
[...]

Ik snap ook werkelijk niet waarom iemand nog een dedicated navigatiesysteem zou willen. Ook het geintegreerde systeem op bijv. de nieuwe Multistrada heeft voor mij geen meerwaarde (hoewel die volgens mij gebruik maakt van de telefoon zelf voor het berekenen van de routes, dus dat is wel een mooie integratie dan).
Ik weet niet hoe de Multistrada het heeft, maar op de nieuwere BMWs is het mooi geïntegreerd: alles doe je op de telefoon in de app, maar het display (waar normaal snelheid etc staat) kan de instructies weergeven (bij de nieuwste RT ook de route). Dan staat er vrij duidelijk wat je moet doen over hoeveel meter. Doordat ik mn telefoon in de BMW Navigator/Garmin houder heb, zie ik daar de route ook op en kan ik dan even spieken.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:46

charrel

Cortisol4life..

Zo, net de sena hd speakers in mijn helm geinstalleerd op de "oude" sena 20s. Wat een wereld van verschil, volume is een stuk harder zonder te vervormen. Aanzienlijk meer bass.
Mooie upgrade voor 40€, nu maar hopen dat de 20s het nog een tijd blijft doen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:12

mphilipp

Romanes eunt domus

cyntax schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:57:
Overigens gebruik ik al heel mijn motorrijdende leven Garmins, dus wellicht ben ik er een beetje gewend aan geraakt om daarmee te rijden ook al vind de meerderheid dat het achterhaalde troep is.
Ik ook (bijna dan, vroegâh waren er nog geen GPS toestanden), maar inmiddels vind ik de smartphone een heel goed alternatief. Kurviger is vele malen slimmer als een Garmin. Je kunt bv instellen wat ie moet doen als je van de route afwijkt: doorgaan met het volgende waypoint, dichtstbijzijnde waypoint of strikt.
Ik ga voorlopig nog even door met de foon, maar ik speel met het idee om een kleine (nou ja...klein) tablet te gebruiken. Samsung heeft een 'rugged' tablet die waterdicht is enzo. Misschien is dat wat fijner. Eerst maar eens kijken of dat mooi past op het dashboard.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Leuk Corona project, voor wie nog een paar Z1300 blokken heeft rondslingeren...

Deze gast, Millyard, is echt een genie met motoren. Gewoon de zaag erin, ander blok eraan plakken... Dit heeft ie allemaal jaren geleden gemaakt, maar laat nu aan de hand van foto's zien hoe hij het heeft gedaan. Heel interessant voor wie een beetje technisch geinteresseerd is.

[ Voor 8% gewijzigd door mphilipp op 06-01-2021 18:39 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10 23:22
Je kan ook gewoon een Huawei P40 lite kopen a 129,- en daar alleen Callimoto of elke ander navi progje opzetten. Als je die dan via een wifi hotspot aan je foon die in je jaszak zit koppelt, is er nix aan het handje. Ook heb je dan geen last van whatsapp berichten etc. Scherm van dat ding is groot zat en stuk sneller dan welke tomtom dan ook. Klik hem in een Xgrip en hij gaat nergens heen.
Nadeel van een tablet is dat hij vrij veel wind vangt, tenzij je op een bankstel tuft met een megascherm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DraZ666 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:43:
Nadeel van een tablet is dat hij vrij veel wind vangt, tenzij je op een bankstel tuft met een megascherm
You guessed it... :+ 8) :9
Maar het is een wegversperring volgens insiders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 11:28
DraZ666 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:43:
Je kan ook gewoon een Huawei P40 lite kopen a 129,- en daar alleen Callimoto of elke ander navi progje opzetten. Als je die dan via een wifi hotspot aan je foon die in je jaszak zit koppelt, is er nix aan het handje. Ook heb je dan geen last van whatsapp berichten etc. Scherm van dat ding is groot zat en stuk sneller dan welke tomtom dan ook. Klik hem in een Xgrip en hij gaat nergens heen.
Werkt dat op een niet-google phone?

Andere vraag: heeft er iemand ervaring met laders van CTEK (en dan specifiek CT5 om LiFePO4 accu te laden)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Paul.H schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:46:
[...]

Werkt dat op een niet-google phone?

Andere vraag: heeft er iemand ervaring met laders van CTEK (en dan specifiek CT5 om LiFePO4 accu te laden)?
Ja, dit werkt voor zowel Android als iOS. Voor het ene OS heb je echter in enkele gevallen een andere app nodig omdat bijv. GPX routes niet geimporteerd kunnen worden. Terwijl dit op het andere OS wel kan.

CTEK is goed spul, heb er zelf eentje (weet even niet het type) en hij doet al jaren wat die moet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:00

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Zijn er dit jaar ook weer mensen van hier die Dakar 2021 volgen ?

"Dakar 2021 Topic"

[ Voor 8% gewijzigd door Ghostrider op 07-01-2021 08:40 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Nu online
Ghostrider schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:29:
Zijn er dit jaar ook weer mensen van hier die Dakar 2021 volgen ?
"Dakar 2021 Topic"
Nee, ik volg wel het motor gedeelte op RTL. Gelukkig komt dat altijd als eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:52
@Ghostrider ik probeer het te volgen, via uitzending gemist.
Het blijft een spektakel maar de verslaggeving vind ik wel wat tegenvallen.
Veel lange shots, slowmotion werk maar het blijft maar minimaal wat er nou werkelijk te zien is van de wedstrijd. Jammer.

Wel vette bikes trouwens, ik wist niet dat ze met van die "lichte" 450jes reden.
Jammer dat die hier in NL met de BPM toch nog zo duur zijn, zeker een beetje leuk aangekleed zoals deze
Dakar fietsen (tanks, gps torens, enz.)

Afbeeldingslocatie: https://www.motor.nl/wp-content/uploads/2019/05/Honda-CRF450L-Rally-Adventure-Motorcycle-561x374.jpg

De Honda CRF 450 L, basis prijs in NL (schrik niet) €12.300 voor een fiets met maar 25 pk en een topsnelheid van 120km/u.. :o 8)7
Oei..
Gebaseerd op de CRF 450 X die 60 pk heeft.. WTF waar zijn die paardjes naar toe in de L uitvoering.

[ Voor 27% gewijzigd door Bommes op 07-01-2021 09:01 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Mooiste van Dakar is nu dat de Classics meedoen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@kneusteun volgend jaar misschien classic motoren..
Dat zou echt vet zet, de oude Tenere's, Africatwins en GS'en.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
Ik volg het ook. Het is al jarenlang hetzelfde: wat algemene shots die ze krijgen aangeleverd (logisch ook), dan wat interviews met de betalende Nederlanders op RTL7, en de tussenstand.
Héél soms komt er wat verdieping zoals gisteren een kort item over het camerawerk vanuit de helicopter.

Maar toch kijk ik het graag, want ik blijf die beelden gewoon machtig mooi en indrukwekkend vinden. De kistrijders, daar heb ik zo veel respect voor. _/-\o_
Vooral jammer dat dit jaar veel mensen toch niet meedoen, zoals het De Rooy team, maar ook Mirjam Pol. Dat vind ik juist zo'n heerlijk typ op de motor. Niet zeuren, knallen met dat ding!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 11:28
Thoit schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 07:56:
[...]

Ja, dit werkt voor zowel Android als iOS. Voor het ene OS heb je echter in enkele gevallen een andere app nodig omdat bijv. GPX routes niet geimporteerd kunnen worden. Terwijl dit op het andere OS wel kan.
Sorry My Bad, ik had een denkfoutje gemaakt mbt Android en native Google Apps 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Bommes schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:39:
Veel lange shots, slowmotion werk maar het blijft maar minimaal wat er nou werkelijk te zien is van de wedstrijd. Jammer.

Wel vette bikes trouwens, ik wist niet dat ze met van die "lichte" 450jes reden.
Jammer dat die hier in NL met de BPM toch nog zo duur zijn, zeker een beetje leuk aangekleed zoals deze

[Afbeelding]

De Honda CRF 450 L, basis prijs in NL (schrik niet) €12.300 voor een fiets met maar 25 pk en een topsnelheid van 120km/u.. :o 8)7
Oei..
Gebaseerd op de CRF 450 X die 60 pk heeft.. WTF waar zijn die paardjes naar toe in de L uitvoering.
Honda is altijd erg voorzichtig met dat soort productiemotoren (betrouwbaarheid/onderhoudsinterval gerelateerd ws). Ongetwijfeld kan een knopje op de ECU de PK’s makkelijk ophogen.

Voor 25k heb je de KTM 450 Rally Replica:
Afbeeldingslocatie: https://www.advpulse.com/wp-content/uploads/2020/07/2021-KTM-450-rally-replica.jpg

139kg (droog) en ruimte voor 30 liter benzine 😜. PK’s geeft KTM niet op voor dit model.. maar zal wel ergens rond de 50 liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Nu online

[Afbeelding]

Oei..
Heb het niet nagekeken maar waarschijnlijk zitten de paardjes in het onderhoudsinterval. De echte crossmachines hebben meestal ook meer vermogen dan de enduro versie trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:00:
Maar toch kijk ik het graag, want ik blijf die beelden gewoon machtig mooi en indrukwekkend vinden. De kistrijders, daar heb ik zo veel respect voor. _/-\o_
Ja de kistrijders zijn echt helden. Maar je ziet ze alleen niet zoveel. Toch vind ik dat de toprijders net zo goed helden zijn. Waar de kistrijders altijd wat behoudender moeten rijden om niet teveel stuk te maken, gaan die toppers de hele dag voluit. En ik vind het sowieso al een indrukwekkende prestatie om tegelijkertijd te navigeren met dat systeem, als op de weg te letten, maar dan op topsnelheid zoals die mannen doen...petje af! Wat mij betreft staan ze op eenzame hoogte. De toppers zijn dan ook veelal professionals die het hele jaar niets anders doen dan rally's rijden en trainen. De kistrijders hebben iets romantisch natuurlijk, en wat zij doen is enorm, dus ook voor hen mega respect. Alle deelnemers aan de Dakar zetten een superprestatie neer.

Ik begreep trouwens dat ze nu wel wat strenger zijn geworden en dat er niet meer van alles mag worden vervangen aan de motoren. Ook het aantal banden zijn gelimiteerd. Dit in een poging de snelheid eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@mphilipp Ja 6 achterbanden maximaal en ook een maximaal aantal zuigers.

Tof om de techniek te zien als ze rijden.
Bij de hoge snelheden gaan ze bijna op het achterste puntje van hun zadel zitten.
Snelheden lopen toch nog op tot 150 a 160km/u op de lange stukken.
Echt niet normaal in het zachte zand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
mphilipp schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:11:
[...]

Ja de kistrijders zijn echt helden. Maar je ziet ze alleen niet zoveel. Toch vind ik dat de toprijders net zo goed helden zijn. Waar de kistrijders altijd wat behoudender moeten rijden om niet teveel stuk te maken, gaan die toppers de hele dag voluit. En ik vind het sowieso al een indrukwekkende prestatie om tegelijkertijd te navigeren met dat systeem, als op de weg te letten, maar dan op topsnelheid zoals die mannen doen...petje af! Wat mij betreft staan ze op eenzame hoogte. De toppers zijn dan ook veelal professionals die het hele jaar niets anders doen dan rally's rijden en trainen. De kistrijders hebben iets romantisch natuurlijk, en wat zij doen is enorm, dus ook voor hen mega respect. Alle deelnemers aan de Dakar zetten een superprestatie neer.

Ik begreep trouwens dat ze nu wel wat strenger zijn geworden en dat er niet meer van alles mag worden vervangen aan de motoren. Ook het aantal banden zijn gelimiteerd. Dit in een poging de snelheid eruit te halen.
Oh maar daar ben ik het zeker volledig mee eens. Ik heb zeker ook een zeer diep respect voor de toprijders, ongeacht het type voertuig. Alleen, die kistrijders rijden in de verslaggeving behoorlijk anoniem mee, en dát vind ik spijtig.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/proxy/p4BHqAFf4VzVpuYbC9fboigX6LJ9AfteiwHL8X80NIOUBSbZfqtksbpGDywSjcVseARDGfYoRf7t0UIOiOCFc1T9y-1tUQ17wwqkIY4YO31Pt4l8e0CR3S0_17KKqAnUuZpzHMhAWB6R0xQKo9MS7SpK3nZkIdJIVKLwmUH9
Fantastisch, Dakar 1985..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:25:
[...]
Oh maar daar ben ik het zeker volledig mee eens. Ik heb zeker ook een zeer diep respect voor de toprijders, ongeacht het type voertuig. Alleen, die kistrijders rijden in de verslaggeving behoorlijk anoniem mee, en dát vind ik spijtig.
Ja, erg jammer dat je alleen maar bij RTL op TV komt als je betaalt. Aan de ene kant begrijpelijk; het kost nogal wat om verslag te doen. Ik heb er ooit naar gekeken wat het kost als je als fotograaf mee wilt. Dat was jaren geleden toen het nog in Afrika was. Als ik het mij goed herinner, moest je toen €7000 neerleggen voor een plekje in het mediavliegtuig dat van kamp naar kamp ging, toegang tot het mediacenter en misschien zelfs een tentje. Maar dan sta je alleen nog maar elke dag in het kamp. Je moet ook nog ergens heen om actiefoto's te maken. En ze moeten (denk ik) lokale cameramensen inhuren, anders moet je die ook nog mee gaan nemen. Maar het kost ze best een bak met geld, dus dat wil je op een of andere manier terug verdienen. Wel jammer dat dat via Tom Coronel moet, want dat is wel de meest irritante figuur uit de Nederlandse gemotoriseerde sport.

Overigens lees ik net dat Paul Spierings een Indiase collega heeft gereanimeerd die gevallen was en levenloos naast zijn motor lag. Spierings heeft de man zijn leven gered. Hij is met de heli overgebracht naar het ziekenhuis en hoewel in slaap gehouden, maakt ie het goed. Dat is toch weer een lichtpuntje, anders hadden we zo vroeg in de rally alweer een triest bericht gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Nu online
Nouja wij zijn maar met het drankspelletje gestopt tijdens de GP met het woord "schermutselingen". Wat een kwal vind ik die Jurgen van de Goorbergh :X

Respect voor Spierings hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Blijft altijd mooi dat die mannen en vrouwen elkaar helpen als ze gevallen zijn / vast zitten of wat dan ook. Dat is waar sport om draait in mijn ogen :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Een vriend van mij pa heeft ondertussen aardig wat dakars gereden (trucks), en is echt heerlijk die verhalen.
Hij heeft menig keer top 10 gereden dacht ik.

Ooit is die 200km de woestijn uitgereden door een gebroken as te verbinden door een moer sleutel ertussen te lassen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
mphilipp schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:36:
[...]
Overigens lees ik net dat Paul Spierings een Indiase collega heeft gereanimeerd die gevallen was en levenloos naast zijn motor lag. Spierings heeft de man zijn leven gered. Hij is met de heli overgebracht naar het ziekenhuis en hoewel in slaap gehouden, maakt ie het goed. Dat is toch weer een lichtpuntje, anders hadden we zo vroeg in de rally alweer een triest bericht gehad.
Ja ik hoorde het net ook op de TV uitzending van gisteren.
Heel heftig, ze zijn een minuut of 10 aan het reanimeren geweest voordat er weer een pols terug was.
Paul is pas door gereden toen de Indiase rijder aanspreekbaar was en de heli er bij was.
Held.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:04:
[...]
Ja ik hoorde het net ook op de TV uitzending van gisteren.
Heel heftig, ze zijn een minuut of 10 aan het reanimeren geweest voordat er weer een pols terug was.
Paul is pas door gereden toen de Indiase rijder aanspreekbaar was en de heli er bij was.
Held.. _/-\o_
Vrienden voor het leven denk ik dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

M3rcury schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:53:
Blijft altijd mooi dat die mannen en vrouwen elkaar helpen als ze gevallen zijn / vast zitten of wat dan ook. Dat is waar sport om draait in mijn ogen :)
Ja, je moet elkaar wel helpen; de volgende keer kan jij het zijn die hulp nodig heeft. Alleen die topjongens rijden vaak door zodra ze zien dat het niet ernstig is. Hoewel een paar jaar geleden een van die Russen gewoon keihard is doorgereden nadat ie iemand had geraakt (en dat ook wist). Heeft ie toen nog straf voor gekregen.
In principe kun je ook gewoon de tijd die je verliest terugkrijgen als je meteen meldt dat je iemand aan het helpen bent. Maar het is inderdaad wel mooi om te zien dat sommigen niet alleen maar aan winnen denken, en snappen dat je in je eentje niets bent in zo'n gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Paul Spierings heeft nu ook 20 minuten vermindering op zijn tijd gekregen van wege de hulp die hij geboden heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

De Dakar is en blijft boeiend en gelukkig hoef ik niet naar de koffieslurp en koekjes comments van Tim en Tom C te luisteren. Als je trouwens een Rallye wilt kopen moet je beginnen bij 25K.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-10 23:21
Ik begin iets later met kijken en spoel de reclames + Tim en Tom gewoon door :)
Het zou natuurlijk mooi zijn als er gewoon iedere dag iets van een paar uur lang er een live uitzending is ofzo, maar ik snap dat dat niet te doen is.
Maar het zou wel mooi zijn bijvoorbeeld een livestream vanaf de voertuigen van de favorieten plus allemaal hun eigen filmende helicopter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
is het ook niet meer met die Rob Kampheus ofzoeits? dat is wel echt klapjosti nummero uno!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
@kneusteun Nee, ik ken hem niet, dus hij is nog niet voorbij gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Kaal, doet alsof ie er verstand van heeft door ja te knikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:44

Secsytime

Automagisch

[Afbeelding]

Oei..
Worden natuurlijk ook geknepen door Euro5..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Nu online
En snelheidslimieten. Bepaalde stukken mogen ze volgens mij maar max x KM/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Secsytime schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:41:
[...]

Worden natuurlijk ook geknepen door Euro5..
Klopt, neemt niet weg dat 25 pk wel krap weinig is uit een 450cc 1 cilinder
Mijn Vespa haalt er 22 uit 250cc en dat is zelfs niets bijzonders. Okay dat is euro 3 maar dan nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Bommes schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:06:
[...]

Klopt, neemt niet weg dat 25 pk wel krap weinig is uit een 450cc 1 cilinder
Mijn Vespa haalt er 22 uit 250cc en dat is zelfs niets bijzonders. Okay dat is euro 3 maar dan nog.
Denk dat prio op koppel ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Die Honda is enorm geknepen op de EU markt:
The Honda CRF450L is a cracking bike aimed at those who want to go trail riding but will probably never spend two hours crashing around an enduro race course.

It’s also remarkably versatile – we know of folk who’ve fitted various adventure accessories then ridden them to Morocco and back. But there’s one thing it’s always been lacking: power.

When we first rode it we enjoyed the torquey nature of the engine which meant it was happy to chug along, if a little easy to stall at the bottom end. But we weren’t happy about it producing just 23bhp from its 449cc single, especially as the US version put out 40bhp.

But for 2020 you can change all that. With the mechanical differences between the two being very small – some enterprising souls had been sourcing the parts from the US and converting their UK bikes – and now Honda UK have decided to offer the upgrade parts as an official kit.

The Power Up Kit, as it’s known, consists of a new ECU and intake manifold, which together boost power into the mid-40s (there’s no official figure from Honda yet). Better still, fitment of the kit doesn’t affect the warranty nor affect the service intervals as Honda originally set them in accord with the higher output motor.

There is, however, one downside – it costs £772, which on top of the cost of the bike comes to a daunting £10,241 by the time you get on the road. If you consider that you could buy a brand new KTM 690 Enduro for £400 less, for a bike that has nearly double the horsepower again for similar weight, it does leave you querying the base price of the 450L.

That said, if you already have a 450L, this could be just the kit you’re looking for when it goes on sale in February. We’re going to take an upgraded model for a spin in the not too distant future and will report back with our findings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

roda_djavulen schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:25:
Maar het zou wel mooi zijn bijvoorbeeld een livestream vanaf de voertuigen van de favorieten plus allemaal hun eigen filmende helicopter :)
Misschien als ze straks dat Starlink van SpaceX gebruiken, maar voorlopig is livestreamen vanuit de woestijn best een ding. Beetje duâh ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 16:44
roda_djavulen schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:25:
Ik begin iets later met kijken en spoel de reclames + Tim en Tom gewoon door :)
Het zou natuurlijk mooi zijn als er gewoon iedere dag iets van een paar uur lang er een live uitzending is ofzo, maar ik snap dat dat niet te doen is.
Op Eurosport zijn de 'normale' rallybeelden te zien. En je komt er niet te wete wie er met Reiger schokbrekers rondrijdt en wie er kaas uit het vuistje eet... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
@Bambufan Ik zal Eurosport ook eens checken! En mocht je het toch willen weten, ik heb reiger vering in m'n KTM en ik zag dat Tim en Tom de Eru kaas aan het dippen waren ;)

@mphilipp Het is ook een wens en alles is mogelijk, maar het is niet echt haalbaar op het moment.

Ze zouden techniek uit het wielrennen kunnen gebruiken:
Motoren en helicopters sturen daar de data naar een vliegtuig die rondzweeft boven de regio, die stuurt het naar een relaytrucks op de grond die het naar de directiewagen die bij de finish staat sturen. En dit station stuurt het via de satteliet naar de broadcasters

[ Voor 5% gewijzigd door roda_djavulen op 07-01-2021 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Oohja, zal ik ook eens doen, ze hebben op rtl de reiger man nog niet gesproken, maar dat zal geheid nog een keer gebeuren.
En ze hebben nu wat nieuw sufs met rc auto's.

Hebben ze bij Eurosport ook meer aandacht voor de classics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:10
Anders misschien de rally volgen via/op Redbull oid?

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10 23:22
Thoit schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 07:56:
[...]

CTEK is goed spul, heb er zelf eentje (weet even niet het type) en hij doet al jaren wat die moet doen :)
Je kunt de gpx files altijd inladen op de site van Calimoto en desgewenst aanpassen. Daarna gewoon opslaan als route en je kan hem gewoon op iOs gebruiken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

'86 .... Toen werd 't pas écht leuk >:)

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/dc/DAF_Turbotwin_II.jpg/1920px-DAF_Turbotwin_II.jpg

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:45

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Will_M schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:20:
[...]
'86 .... Toen werd 't pas écht leuk >:)
Ah, memories... Zat toen ('86) op school in Eindhoven en heb dit monster wel een paar keer zien rijden toen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Die had ik als speelgoed/model truck toen ik 10 was (ja dat was ik in 86).
Was het het jaar daarna dat hun navigator omkwam in een crash?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mkrmr schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:48:
[...]

Ah, memories... Zat toen ('86) op school in Eindhoven en heb dit monster wel een paar keer zien rijden toen!
Ik reed destijds als jochie nog wel eens met de brommer (49.9CC :+) in de Sonse Heide.... Dat 'BEEST' kwam dan regelmatig voorbij vliegen met Jan achter 't stuur....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
YouTube: DAF eats Peugeot 405

bwaaap toet toooeeett!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bambufan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 16:44
mkrmr schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:48:
[...]

De Rooij de gèkste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Gisteren Wonder Woman '84 gekeken. Op Gal Gadot en de benen van de secretaresse na was er weinig interessants te zien.

Maar deze anachronisme vond ik wel tof 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/130VBSkbfSrcp6fv7lLDliC1J6w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xIycgeyfrCWG9IJAczFcMREZ.jpg?f=user_large

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:48
charrel schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:00:
Zo, net de sena hd speakers in mijn helm geinstalleerd op de "oude" sena 20s. Wat een wereld van verschil, volume is een stuk harder zonder te vervormen. Aanzienlijk meer bass.
Mooie upgrade voor 40€, nu maar hopen dat de 20s het nog een tijd blijft doen ;)
Maar eens naar kijken, vind die standaard niet super. Boven de 90 kan ik er weinig meer van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Ik ben niet ander gewend dan de JBL’s van cardo en die werken boven de 120 nog steeds prima. Geen standaard headset gehad om te vergelijken. Zal ook wel per helm verschillen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
De goede oude tijd dat ze nog met die geweldig mooie tabak en drank liveries mochten rijden.

Zijn die audiosystemen makkelijk in te bouwen? Ik denk dat ze wel handig zijn voor als ik weer met mijn vader op vakantie mag.

[ Voor 22% gewijzigd door darkkingll op 08-01-2021 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
darkkingll schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:34:
[...]

De goede oude tijd dat ze nog met die geweldig mooie tabak en drank liveries mochten rijden.

Zijn die audiosystemen makkelijk in te bouwen? Ik denk dat ze wel handig zijn voor als ik weer met mijn vader op vakantie mag.
Ik na alleen over de Cardo zeggen, duurt keer half uurtje, verchilt per helm.
Je moet wat vulling eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

418O2 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 00:20:
[...]

Maar eens naar kijken, vind die standaard niet super. Boven de 90 kan ik er weinig meer van maken.
Rij je met otoplastieken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Meestal wel, Alpine met filter

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 08-01-2021 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:02

A13X

Dude

[...]

Standaard staat er bij Sena een volume begrenzing aan, had je die al uitgezet via de app? Was bij mijn SRL in iedergeval wel het geval, daarna gaat hij een aardig stukje harder.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
A13X schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:06:
[...]

Standaard staat er bij Sena een volume begrenzing aan, had je die al uitgezet via de app? Was bij mijn SRL in iedergeval wel het geval, daarna gaat hij een aardig stukje harder.
Echt joh? Zal het eens checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:23
Heb afgelopen week mijn oren laten volporren voor de otoplastieken van Alpine. Ben erg benieuwd! Kreeg toch altijd last van die universele doppen tijdens een flinke rit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elrondsurion
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:37
Heb zelf al een paar jaar otoplastieken van Alpine met een filter dat muziek wel doorlaat. In combinatie met een cardo headset was dit ideaal.
Tot het moment dat Apple besloot vanaf IOS versie 14.x om actieve DB levels te gaan meten. Hierdoor krijg ik telkens tijdens het rijden meldingen dat mn audio te hard staat en waarbij de telefoon automatisch teruggeschroefd wordt naar 50%. En dit is ook niet handmatig uti te schakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:01

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

elrondsurion schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:16:
Heb zelf al een paar jaar otoplastieken van Alpine met een filter dat muziek wel doorlaat. In combinatie met een cardo headset was dit ideaal.
Tot het moment dat Apple besloot vanaf IOS versie 14.x om actieve DB levels te gaan meten. Hierdoor krijg ik telkens tijdens het rijden meldingen dat mn audio te hard staat en waarbij de telefoon automatisch teruggeschroefd wordt naar 50%. En dit is ook niet handmatig uti te schakelen...
Maar dan ook echt niet uit te schakelen. complete onwil vanuit Apple om hier iets aan te gaan doen.
Die schuilen achter Europese regels dat gebruikers beschermt moeten worden op nieuwe apparatuur.

Downgraden van je iOS versie is ook geen mogelijkheid. gezien de versie voor de wijziging niet meer ondertekend is vanwege en jailbraik die beschikbaar is.

Zelf maar de beta's geactiveerd. maar daarin ook nog geen wijziging. geen override.

Blijkbaar moet er iets in de bluetooth apparatuur aangepast worden dat hij als een ander type device wordt getoond aan de iPhone. Laatst dat ik keek was er voor de SENA nog geen update die hier iets aan wijzigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:28
Wat is dat toch met Apple en de gebruiker geen keuze geven... Ik erger er bij mijn werk-telefoon ook al aan dat dat ding updates & backups perse alleen over de wifi kan doen. Laat me dat lekker zelf kiezen, databundel is ruim zat. Netwerkverbindingen zoals ssh-sessies in de achtergrond open houden kan ook al niet, ondingen :+

Maargoed, dit is best offtopic. Nieuwe accu voor de BMW is inmiddels binnen, hopelijk word het dit weekend een beetje zinnig weer zodat ik die erin kan lepelen, wat olie erin mikken en kijken of het ding nog wil starten :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:51

Falastine

Think about my signature...

Ik zal mezelf ook meteen voorstellen. Kende dit topic nog niet.
In Mei had ik opeens veel tijd door corona en ben ik aan mijn motorrijbewijs begonnen. 4 weken later behaald.

Direct mijn droommotor gehaald, de Ducati Diavel. Heeft veel heeeel veel power en een heerlijk geluid. En een rechte zit dat was wel een vereiste voor mij. En 1 kleur want ik ben niet zo van de verschillende kleurtjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9njB0N5_0KtjMmLFE80fGy6riGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CCHDPVt0OXQXqkD6b94VxnGM.jpg?f=fotoalbum_large

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
[...]

Dat ligt waarschijnlijk voor het grootste deel aan de wind/turbulentie rond je helm.
Met de 20s evo in combinatie met een Schuberth S2, en 30dB filterende otoplastieken hoor ik alles kraakhelder. Nog belangrijker: de andere kant hoort met 120 km/h nog niet eens dat ik op de motor zit. Maar ik heb er ook heel bewust voor gezorgd dat ik een hele lage ruit (turbulentie op de borst) of een hele hoge ruit (turbulentie over me heen) heb, zodat ik altijd in een schone luchtstroom zit met mijn hoofd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Welkom @Falastine en wat een schitterend apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 22:03
Falastine schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:48:
In Mei had ik opeens veel tijd door corona en ben ik aan mijn motorrijbewijs begonnen. 4 weken later behaald.

Direct mijn droommotor gehaald, de Ducati Diavel. Heeft veel heeeel veel power en een heerlijk geluid. En een rechte zit dat was wel een vereiste voor mij. En 1 kleur want ik ben niet zo van de verschillende kleurtjes.

[Afbeelding]
Netjes hoor, in een maand tijd. Chapeau en welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:46

charrel

Cortisol4life..

[...]

Op mijn gs was het tot 210km/u nog prima te horen. Nu op de naked gaat bellen tot 120 en muziek tot 140 of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

roda_djavulen schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:04:
Welkom @Falastine en wat een schitterend apparaat!
Merci, ik merk dat weinig mensen met dit apparaat rijden. Heb hem zelf ingevoerd uit Duitsland. Maar mensen steken de hele dag duimpjes op of rijden achter je aan en maken foto's haha ze zien er best weinig in Nederland. Hij is ook eigenlijk voor de Amerikaanse Markt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Falastine schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:22:
[...]

Merci, ik merk dat weinig mensen met dit apparaat rijden. Heb hem zelf ingevoerd uit Duitsland. Maar mensen steken de hele dag duimpjes op of rijden achter je aan en maken foto's haha ze zien er best weinig in Nederland. Hij is ook eigenlijk voor de Amerikaanse Markt gemaakt.
Heb er 1x op gereden, rijdt voor een 'cruiser' nog best leuk in de bochten :D.

Mooi ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

nehal3m schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:17:
[...]

Netjes hoor, in een maand tijd. Chapeau en welkom!
Merci, ik moet zeggen dat ik ooit in 2004 eerder lessen genomen had maar door rugklachten gestopt was. En reed een halfjaartje op een MP3. Had al wel wat ervaring en gevoel in totaal 4 uur AVB en 4 uur AVD gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Na de 'making off' van die Millyard Z2300 zag ik deze video voorbij komen, een interview met meneer Millyard bij hem thuis. Over zijn projecten, wat hem beweegt, en een blik in zijn opmerkelijk kleine werkplaats, waar hij alles heeft wat ie nodig heeft. Prachtig om te zien hoe relaxed en down to earth deze man is. Hij is werkelijk geniaal met motoren, en kan alles maken wat ie wil. En tot 10 jaar terug deed is alles nog met (hand)zaag en vijlen...Zo'n grote glimmende Snap-On kist met roller-bearing lades en chromen steeksleutels wordt ie niet warm van. Je hebt maar een paar dingen nodig zegt ie.

Prachtige vent! Zulke types mag ik wel. Het interview is lang, maar voor wie een beetje geïnteresseerd is in techniek en zijn projecten kan waarderen is het niet te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-09 20:52
...
...
Schitterende motor om te zien en rijdt behoorlijk, toch lijkt het me een stuk beter te kunnen sturen met een minder brede slof achterop. Maarja het oog wil ook wat :D

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
mphilipp schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:11:
Na de 'making off' van die Millyard Z2300 zag ik deze video voorbij komen...
Leuke filmpjes inderdaad. Heb een tijdje geleden ook al eens een interview met hem gekeken, ging toen ook nog rondje rijden met die interviewer op 2takt motoren..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:59

Direct mijn droommotor gehaald, de Ducati Diavel. Heeft veel heeeel veel power en een heerlijk geluid. En een rechte zit dat was wel een vereiste voor mij. En 1 geen kleur want ik ben niet zo van de verschillende kleurtjes.

[Afbeelding]
FTFY :+

Wel jammer van al dat rood op je remklauw en luchtinlaat 8)

Gefeliciteerd met je rijbewijs en je motorfiets! Dat is geen half werk, zullen we maar zeggen _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Wild Chocolate op 08-01-2021 20:04 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

[Afbeelding]
:9 :9~ O+ dikke fiets zeg!

En welkom! d:)b

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

harley schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:27:
[...]

Schitterende motor om te zien en rijdt behoorlijk, toch lijkt het me een stuk beter te kunnen sturen met een minder brede slof achterop. Maarja het oog wil ook wat :D
Yes rijdt wel heerlijk, en geeft een veilig gevoel zo een dikke achterband.
Wild Chocolate schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:03:
[...]

FTFY :+

Wel jammer van al dat rood op je remklauw en luchtinlaat 8)

Gefeliciteerd met je rijbewijs en je motorfiets! Dat is geen half werk, zullen we maar zeggen _/-\o_
Ja, merci. Beter meteen goed ik ben ben een voorzichtige rijder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/01/1610144493-350-x-430px-Screenshot_20210108_232059.jpg
Klikbaar voor website.

Weer net zo duur als de vorige keer, 190 euro.
Blijf dat toch eigenlijk te veel geld vinden.
Maar het lijkt me wel tof om met wat meer gelijk gezinde zo een dagje off road te puzzelen.

Eerst maar eens mijn nieuwe noppen banden op mijn Guzzi, dan weer een keertje een stukje TET rijden.

Heb al genoeg enthousiaste off roaders gevonden die wel een keertje een dagje mee willen rijden.
Dus zou zo iets ook zelf kunnen organiseren.
Okay zonder veegwagen maar dat mag de pret niet drukken toch.. ;)
Tja en dat waypoint challenge / puzzel aspect, daar moet ik dan ook nog eens over na denken. :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:01

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Gisteren maar een support ticket bij SENA ingediend gezien Apple het weigert aan te passen.

Had verwacht dat de eerste lijn support het af zou wimpelen met dat het probleem niet bij SENA ligt. Of dat het als een suggestie intern wordt doorgegeven.

Krijg ik een nette reactie terug dat ze het gaan escaleren en mij op de hoogte zullen houden.
Mmmm we gaan het zien.
Ben behoorlijk duidelijk geweest in het ticket dus mochten ze er nog geen issue voor hebben. Hebben ze nu alle info.

Hopelijk dus snel een update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:16
Zijn er hier mensen die vaker twee zware motoren op een aanhanger zetten?
Het plaatsen van de eerste motor aan de rechterkant op de aanhanger is niet zo'n probleem, want je kunt meelopen op de linker oprijdplaat.

De motor aan de linkerkant is lastiger omdat je naast de aanhanger loopt en omdat je zelf lager staat moet je de motor een beetje schuin houden, plus de koppeling en gas proberen te bedienen.
De eerste (en enige) keer schoof de oprijdplaat er onderuit en hing het achterwiel ineens boven de grond :+

Heeft iemand een goede tip?

A yawn is a silent scream for coffee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Zitten je rij platen niet vast? met een richeltje of desnoods een vergrendeling?
Ik doe het niet vaak, maar de keren dat ik het doe rij ik hem er gewoon tegenop. (auto ambulance)

Maar als je rij platen wegschieten zou ik dat ten zeerste afraden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:16
kneusteun schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:24:
Zitten je rij platen niet vast? met een richeltje of desnoods een vergrendeling?
Ik doe het niet vaak, maar de keren dat ik het doe rij ik hem er gewoon tegenop. (auto ambulance)

Maar als je rij platen wegschieten zou ik dat ten zeerste afraden :o
Ze liggen in de richel, maar ze zaten niet vast.
Moet eerlijk zeggen dat ik er daarna niet meer naar gekeken heb (was van de zomer). Als ik nog eens bij m'n ouders ben zal ik eens kijken of er een mogelijkheid is om de plaat vast te zetten.

A yawn is a silent scream for coffee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Kan je ook niet meelopen op de tweede rij plaat?
Dus dat je aan de andere zijde van de motor meeloopt?

En als je een bestuurder bij de tweede motor hebt dan kan die ook assisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincm
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:16
Vincm schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:37:
[...]

Oeps, mijn fout. Video is nu wel te zien als het goed is.

Het heeft echt een carborateur. Is ook een wat klassiek model. Volgens mij hebben ze het bouwjaar erna wel injectie gekregen.

[...]

Choke opengetrokken (dus 'aan'), moet ik wel elke keer weer opnieuw opentrekken want hij schiet al vrij snel terug.

[...]

Ik weet natuurlijk niet wat de eigenaar/eigenaren voor mij hebben gedaan, maar mijn schoonvader drukte me ook al op het hart om geen E95 te tanken. Dus de 3-4 keer dat ik heb getankt dit jaar was het BP ultimate (E98). De vorige eigenaar was ook een motorliefhebber dus ik kan me niet voorstellen dat hij E95 getankt heeft.

Maargoed, carb eraf en schoonmaken is de eerstvolgende optie dus. Dan maar sleutelen!
Nu een paar weken verder eindelijk de tijd gevonden om eens uit te zoeken hoe ik die carb los kan maken, vlotterkamer schoonmaken etc. Geen elektra, dat is mooi, dus alleen wat slangetjes en wat onderdelen losmaken om er bij te kunnen. Van tevoren wat filmpjes bekeken hoe je een carburateur losmaakt, openmaakt en schoonmaakt.

Maar nu zie ik dat de carb op mijn Mash niet helemaal lijkt op een normale carburateur O-) De gaskabel komt er niet 'via boven' in waar ik iets los zou kunnen schroeven, maar er zit een draaimechanisme aan de zijkant waar een springveer in zit. Omdat ik niet zeker weet of en hoe ik dit los kan maken, probeer wat ik online te vinden. Maar dat is knap lastig. Zeker als je er niet zo in thuis bent, zoals ik :*) Overigens zit er onder aan de vlotterkamer en op een andere plek aan de carb een loos slangetje waardoor het niet zou moeten kunnen dat de vlotterkamer vol is gelopen.

Heeft zo'n systeem een naam en weet iemand hier meer van, met name waar en hoe ik dit losmaak en weer vast kan maken?

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5ff998c5c2dc6/5ff998c5abb90-IMG_2458.thumb.jpg

Met rode pijl duidelijk gemaakt welke kant het op trekt als je aan de gashendel draait.

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5ff998d8c34c6/5ff998d8af47f-IMG_2462.thumb.jpg

Het gaat om dit systeem maar de tekening maakt het niet echt duidelijk. Ik vond foto's van andere carburateurs zijn met zo'n systeem (klik, dit is dus niet voor deze motor en het lijkt erop dat enkel het kabeltje los moet kunnen(?) en de springveer e.d. in z'n geheel op de carburateur blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Vincm schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:58:
[...]

Nu een paar weken verder eindelijk de tijd gevonden om eens uit te zoeken hoe ik die carb los kan maken, vlotterkamer schoonmaken etc. Geen elektra, dat is mooi, dus alleen wat slangetjes en wat onderdelen losmaken om er bij te kunnen. Van tevoren wat filmpjes bekeken hoe je een carburateur losmaakt, openmaakt en schoonmaakt.

Maar nu zie ik dat de carb op mijn Mash niet helemaal lijkt op een normale carburateur O-) De gaskabel komt er niet 'via boven' in waar ik iets los zou kunnen schroeven, maar er zit een draaimechanisme aan de zijkant waar een springveer in zit. Omdat ik niet zeker weet of en hoe ik dit los kan maken, probeer wat ik online te vinden. Maar dat is knap lastig. Zeker als je er niet zo in thuis bent, zoals ik :*) Overigens zit er onder aan de vlotterkamer en op een andere plek aan de carb een loos slangetje waardoor het niet zou moeten kunnen dat de vlotterkamer vol is gelopen.

Heeft zo'n systeem een naam en weet iemand hier meer van, met name waar en hoe ik dit losmaak en weer vast kan maken?

[Afbeelding]

Met rode pijl duidelijk gemaakt welke kant het op trekt als je aan de gashendel draait.

[Afbeelding]

Het gaat om dit systeem maar de tekening maakt het niet echt duidelijk. Ik vond foto's van andere carburateurs zijn met zo'n systeem (klik, dit is dus niet voor deze motor en het lijkt erop dat enkel het kabeltje los moet kunnen(?) en de springveer e.d. in z'n geheel op de carburateur blijft.
Hier ga je nog wel op terugkomen. Injectie is 10x simpeler hahaha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5BNLNI4th0YVgJsmHkiapQWbr9g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CjJKYz6x7UlHLqQDkGqnoUFd.jpg?f=fotoalbum_large

Champignon kopje eruit drukken dan is je kabel los. Hiervoor moet je eerst spanning van de kabel halen door je gasschuif open te draaien terwijl je gashandvat niet aanraakt.

Let op dat de champignon in je gashandvat ook kan losschieten.

Heb je geen werkplaatshandboek van je motor?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
Vincm schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:58:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zoals @_eLMo_ zegt je moet je de gasklep openen met de hand in plaats van de gashendel. Dus in de richting draaien van de rode pijl. de kabel komt dan los uit hetgleufje waar hij in loopt, draai de kabel een kwartslag tov het gaatje en je kan het tonnetje van de kabel richting de carburateur eruit drukken. Vervolgens de kan je de versteller voor speling op de gaskabel richting de benzinekraan trekken waardoor de kabel compleet los is van je carburateur.

Anders even zoeken naar scooter carburateur losmaken oid, is namelijk hetzelfde alleen hebben die een elektrische choke zoals de vergelijkebare in laatste linkje. succes ermee ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincm
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:16
Het is gelukt! Was wat gepriegel, maar toch.

Aan de benzine die er uit lekte te zien (ik had even een boterhamzakje om de loze slangetjes gedaan, haal ik er bij het schoonmaken pas af) zit er genoeg rotzooi in, dus ik ben benieuwd wat ik tegen ga komen.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 21:15
Ik heb vandaag mijn Aprilia Pegaso geruild tegen deze gele schoonheid:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w-iBXNepnvfFZy_oa48TyKhqJtE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/t60KXNsXuOdtl3HVoKFqnJDD.jpg?f=user_large

Een Triumph RS955i uit 2001.
Een totaal andere motor dan de Pegaso en dat was ook de bedoeling; nu ik vorig jaar het motorrijden weer heb opgepakt vind ik het leuk om veel verschillende motoren te leren kennen. De eerste indruk is positief: de zithouding is sportief maar niet té, hij stuurt erg goed en het vermogen is spectaculair, vergeleken met de Pegaso.

In de garage staat ook nog Dikke Suus, m'n Suzuki GSX1100f uit 1989.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/03TMuS1WlpLyViywNN_htZvjzzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YgC7aI5Fxu4UQ0foisI3a475.jpg?f=fotoalbum_large
Die heb ik afgelopen zomer gekocht om mee te gaan doen aan de 500 euro Challenge van Motor-Forum.nl. Ook een sport-tourer maar nog niet zo goed als de Triumph nu is. Wat is de Suus een lomp ding vergeleken met de RS...!
Deze mogen dus allebei in het starttopic @Will_M !

[ Voor 3% gewijzigd door Hkuit op 09-01-2021 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Aangezien ik in de markt ben voor een bruikbaar communicatie-systeem en dat dan graag meteen goed doe heb ik ook gekeken naar de Sena 10C Pro Camera. Gelukkig valt mijn oog op 'Recording time: 2 hours'. Die valt dus gelijk weer af, wat heb je nu aan 2 uur?

Verder hou ik @Patrock in de gaten of er vanuit Sena een reactie komt op dat DB geneuzel in ios14 want dat is wel een onhandig dingetje omdat ik best wel in een lawaaiige wind zit en het is wel de bedoeling dat ik de aanwijzingen/waarschuwingen kan horen als ik rij.

Op dit moment neig ik het meest naar een Cardo 4+ JBL.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
botoo schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:32:
Aangezien ik in de markt ben voor een bruikbaar communicatie-systeem en dat dan graag meteen goed doe heb ik ook gekeken naar de Sena 10C Pro Camera. Gelukkig valt mijn oog op 'Recording time: 2 hours'. Die valt dus gelijk weer af, wat heb je nu aan 2 uur?

Verder hou ik @Patrock in de gaten of er vanuit Sena een reactie komt op dat DB geneuzel in ios14 want dat is wel een onhandig dingetje omdat ik best wel in een lawaaiige wind zit en het is wel de bedoeling dat ik de aanwijzingen/waarschuwingen kan horen als ik rij.

Prima setje en doet wat het moet doen.

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Cardo heeft dat ook in ios he.. is gewoon een setting binnen ios voor hoofdtelefoons..

En, zo erg is het nou ook weer niet.. je kan het volume gewoon terug omhoog zetten, alleen is dat onhandig tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Sena 50S gebruiker hier. Mesh 2.0 voelt eindelijk een beetje als kwaliteit. Hiervoor een Sena SMH5-FM gehad, altijd gedoetjes.
Nu met de 50S naar Duitsland geweest met vrienden, 3 op mesh en 1 via bluetooth erbij, geen gedoe, werkt gewoon.

Ik rijd ook regelmatig met een maat van me die een 50s heeft en daarvoor een 10R (dus via BT), nooit gezeik met mijn 50S.
Aanrader dus. Maar belangrijkste: kijk naar wat de mensen gebruiken waar je het meest mee rijd. Als jij een top Sena setje hebt maar hun hebben Cardo: succes.

Officieel werkt dat: onofficieel is het hoofdpijn van hier tot gunder.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online

Die heb ik ook, bevalt prima en volgens mij wordt die door veel mensen (onder ander fortnite) aangeraden. De afstand haal je niet die ze zeggen maar ik denk dat geen enkele dat haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Hier ook een Cardo 4+ JBL.
Kost een halve nier maar de andere helft kun je mooi een TomTom of Garmin van kopen.
Win win dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Bommes schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:22:
Hier ook een Cardo 4+ JBL.
Kost een halve nier maar de andere helft kun je mooi een TomTom of Garmin van kopen.
Win win dus.
Halve nier? Ik was voor 170 euro klaar. Duo set delen met een maat ;)
Pagina: 1 ... 264 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.