Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 263 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.206 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-10 20:18

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Bambufan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 23:45:
[...]

Het naar de sloop brengen was in overdrachtelijke zin bedoeld. We geven het ding liever aan iemand van de TA-club dan dat we haar in een koude fabriekshal emotieloos laten slachten...
Laat de Transalpclub sinds vandaag ook actief zijn op Instagram. O-)
Will_M schreef op maandag 4 januari 2021 @ 23:50:
@Grubeater Je hebt in die Skidplate toch wel een mogelijkheid ingebouwd om een flesje drinken in te kunnen bewaren, hé :P
Niet zelf gemaakt, Witkop Engineering™, As seen on Youtube:

Er kan altijd een tasje achterop mee voor tools en wat te drinken.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 16:44
Grubeater schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 00:03:
Niet zelf gemaakt, Witkop Engineering™, As seen on Youtube:
Hee, een African Queens kuip? Daar hebben we ook nogvnaar gekeken. Niet goedkoop, wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-10 20:18

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Bambufan schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 00:35:
[...]

Hee, een African Queens kuip? Daar hebben we ook nog naar gekeken. Niet goedkoop, wel mooi.
Ik weet niet of Pedro Mota een Buano of African Queens kuip heeft gebruikt, maar zijn herbouwreeks MAGA (Make Alp Great Again) uit 2016 heeft er wel voor gezorgd dat de carterbak zoals ik nu ook heb extra veel aandacht kreeg. Ze zijn ook sinds 2016 of 2017 niet meer gemaakt door Pim, afgelopen december was weer de eerste keer.
Als je alle 100 delen van de reeks bekijkt kom je er ook achter dat zo'n aftermarket kuip nog veel schuur- en plamuur werk oplevert voordat het mooi gespoten kan worden.

Door de pandemie zit Pedro Mota weer in Europa en staat zijn Alp in Argentinië.
Gelukkig heeft hij een Belgische Alp met de bijnaam Atlas kunnen lenen.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
SniperGuy schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:23:
[...]

Zijn echt mooie hoezen! We hebben er sinds de kerst ook eentje :Y
Voor mezelf heb ik een Honda cover:
[Afbeelding]

OEM Honda dus pasvorm is ultiem 8) _/-\o_
Een Honda hoes over een KTM zodat ie niet gejat wordt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:08
Grubeater schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 01:06:
[...]

Ik weet niet of Pedro Mota een Buano of African Queens kuip heeft gebruikt, maar zijn herbouwreeks MAGA (Make Alp Great Again) uit 2016 heeft er wel voor gezorgd dat de carterbak zoals ik nu ook heb extra veel aandacht kreeg. Ze zijn ook sinds 2016 of 2017 niet meer gemaakt door Pim, afgelopen december was weer de eerste keer.
Als je alle 100 delen van de reeks bekijkt kom je er ook achter dat zo'n aftermarket kuip nog veel schuur- en plamuur werk oplevert voordat het mooi gespoten kan worden.

Door de pandemie zit Pedro Mota weer in Europa en staat zijn Alp in Argentinië.
Gelukkig heeft hij een Belgische Alp met de bijnaam Atlas kunnen lenen.
Het wachtwoord van Trump zijn Twitter account :+ https://www.rtlnieuws.nl/...ndse-hacker-victor-gevers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Will_M schreef op maandag 4 januari 2021 @ 23:52:
[...]

Die tools kun je ook wel ergens anders bewaren, toch? M'n drank moet op temperatuur blijven, 't gereedschap niet :P
Wat moet je met een skidplate als hij na een uurtje niet vol met modder zit? >:)

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Iemand al 'Driving Mode Dashboard' geprobeerd op een tablet / Android telefoon?

Ziet er imo erg goed uit en kan met een losse controller op je stuur bediend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:15
Maegrim schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 07:04:
[...]

Een Honda hoes over een KTM zodat ie niet gejat wordt? :+
Een beetje oranje verf op je motor en niemand wil dat ding meer hebben _O- _O- _O- :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mm7Sd4J9SPa2bUaufxSSQexeunA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LhmpI3cTQiZT98sMgBNa9COn.png?f=fotoalbum_large

De 2018 cijfers, waar je niet gelukkig van wordt...

[ Voor 42% gewijzigd door SniperGuy op 05-01-2021 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:00
Requiem19 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:23:
Iemand al 'Driving Mode Dashboard' geprobeerd op een tablet / Android telefoon?

Ziet er imo erg goed uit en kan met een losse controller op je stuur bediend worden.

[YouTube: Drive Mode Dashboard - Hardware Controller in the Map View]
[YouTube: Drive Mode Dashboard - TET App Integration]
Nee wel gezien, maar ik vond die losse controller wel erg prijzig.
€ 160 voor een bluetooth module met 3 knopjes.. :o
https://carpe-iter.com/carpe-iter-control/
Wel erg mooi spul en samen met de Iter software op een rugged tablet lijkt het me een ultieme setup voor een rondje rond de wereld. :+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Bommes schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:59:
[...]

Wel erg mooi spul en samen met de Iter software op een rugged tablet lijkt het me een ultieme setup voor een rondje rond de wereld. :+
Het blijft een beetje behelpen. Maar m.i. loopt de motorwereld echt zo verschrikkelijk achter met dit soort dingen. We moeten al blij zijn als we een 6 inch TFT scherm krijgen op een motor, want oh dat is zo groot. Maar navigatie op je dashboard, ho maar (of het is vrij karig).

Ik wil dit in ieder geval wel eens een poging geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-10 13:51
Requiem19 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:02:
[...]

Het blijft een beetje behelpen. Maar m.i. loopt de motorwereld echt zo verschrikkelijk achter met dit soort dingen. We moeten al blij zijn als we een 6 inch TFT scherm krijgen op een motor, want oh dat is zo groot. Maar navigatie op je dashboard, ho maar (of het is vrij karig).

Zag laatst bij Motoport een Goldwing (2020) staan die zelfs Android auto en Apple Carplay heeft.

Moet je natuurlijk wel een rijdende sofa willen, maar het is er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Jurrian120 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:16:
[...]

Zag laatst bij Motoport een Goldwing (2020) staan die zelfs Android auto en Apple Carplay heeft.

Moet je natuurlijk wel een rijdende sofa willen, maar het is er wel.
True, de Multi V4 heeft ook navigatie op het dashboard, maar dan moet je weer de Ducati app gebruiken. Het komt langzaam, maar ook nog zeer beperkt.

Waarom is er bijv ook nog geen mainstream helm met heads up display? Lijkt me heerlijk om op een HUD de navigatie te zien, ook veel veiliger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:26
Requiem19 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:20:
[...]

True, de Multi V4 heeft ook navigatie op het dashboard, maar dan moet je weer de Ducati app gebruiken. Het komt langzaam, maar ook nog zeer beperkt.

Waarom is er bijv ook nog geen mainstream helm met heads up display? Lijkt me heerlijk om op een HUD de navigatie te zien, ook veel veiliger.
Volgens mij waren die helmen met HUD een stuk zwaarder en lastiger om door de keuring heen te komen. Kan me voorstellen dat bij een crash zo'n stuk plexiglas door je oogkas niet echt chill is :)

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:38

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Voor BMW rijders is er inmiddels een soort escape van de min of meer verplichte Garmin navigatie. Een of andere slimmerd heeft een apparaat gemaakt dat op de aansluiting van de Garmin/BMW Navigator past (je moet dus wel de GPS voorbereiding hebben van BMW) en interfaced naar je smartphone/tablet.
Afhankelijk van het type BMW dat je hebt, kan ie bepaalde informatie uit de motor lezen en je kunt het wonderwheel gebruiken om apps te bedienen. Er zijn een aantal navigatie apps zoals Kurviger die een specifieke configatie optie hebben om functies aan dat wieltje op je stuur toe te wijzen.
Ze hebben 'm heel toepasselijk WunderLinq genoemd.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
[...]

Het is een kwestie van beperkte ruimte, gewicht en support vwb navi updates wat je allemaal mee moet nemen in de ontwikkeling van een motor.
mphilipp schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:25:
[...]

Voor BMW rijders is er inmiddels een soort escape van de min of meer verplichte Garmin navigatie. Een of andere slimmerd heeft een apparaat gemaakt dat op de aansluiting van de Garmin/BMW Navigator past (je moet dus wel de GPS voorbereiding hebben van BMW) en interfaced naar je smartphone/tablet.
Afhankelijk van het type BMW dat je hebt, kan ie bepaalde informatie uit de motor lezen en je kunt het wonderwheel gebruiken om apps te bedienen. Er zijn een aantal navigatie apps zoals Kurviger die een specifieke configatie optie hebben om functies aan dat wieltje op je stuur toe te wijzen.

[YouTube: Kickstarter Project Intro Video]
Zoeits is al te krijgen op aliexpress/ebay/amazon (maar dat zal zonder stuurwielbediening zijn)
https://www.amazon.nl/KKm...e-Adventure/dp/B07VKLDJKS

[ Voor 47% gewijzigd door SniperGuy op 05-01-2021 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[...]

Of een losse module die je net als een bluetooth ontvanger voor geluid in je helm kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:25:
[...]

[YouTube: Kickstarter Project Intro Video]
Er zat GPS voorbereiding op m'n motor maar ik heb m'n tomtom (vind ik persoonlijk prettiger dan Garmin) aangesloten op de stroomaansluiting voor de GPS. Het montageblokje was ook handig om de tomtom aan te monteren. Ik heb daardoor wel niets aan dat wonderwheel maar dit werkt goed genoeg voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
[...]

Mijn Guzzi heeft dit wel.
Inderdaad een klein scherm, karige aanwijzingen en gebruik van één bepaalde (Guzzi) app + speciale module in de motor die niet standaard is (MIA Bluetooth module).
Maar het is er dus wel al steeds meer.

Afbeeldingslocatie: https://www.ofrag-retail.ch/videos/moto-guzzi-mia-app/mia-app.files/html5video/moto-guzzi-mia-app.jpg

Bediening is dan wel geïntegreerd in de standaard knoppen op het stuur.
Ook van je muziekspeler, telefoon en communicatie tussen bijrijder en bestuurder.
Dat dan ook wel weer.. ;)
Maar dit alles dus via de Guzzi app en ik dacht voor navigatie de Here kaarten.
Ook nog geen mogelijkheid om zelf gpx tracks te laden dacht ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 05-01-2021 11:40 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
[...]

Ik heb wel ergens los te monteren hudjes gezien. Weet niet meer waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:08
Op het werk hebben wij ooit zo'n hud voor een 1 persoons duikboot gemaakt.
Cambus uitlezen en gps etc.
Is leuk, maar vergis je niet wat ip65 doet met de prijzen van onderdelen 8)7
Daar zaten knoppen van 250 euro per stuk in!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

SniperGuy schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:25:
[...]
Zoeits is al te krijgen op aliexpress/ebay/amazon (maar dat zal zonder stuurwielbediening zijn)
https://www.amazon.nl/KKm...e-Adventure/dp/B07VKLDJKS
Ja, die ken ik. Dat is alleen een houder. Die WunderLinq heeft ook de integratie met de motor, dus allerlei data die je via je BMW Navigator op het scherm kunt krijgen (bandenspanning, accu, motortemp e.d.) kun je dan ook op je smartphone krijgen.
Ik heb afgelopen vakantie getest met navigatie via mijn mobiel en dat beviel prima.

Ik heb al jaren een Garmin navigatie apparaat en was tot nu toe redelijk tevreden, maar het lijkt erop alsof ze nu ineens terug gegaan zijn. Sommige handige dingen zijn verdwenen of veranderd en het is totaal niet up to date met de mogelijkheden die er zijn. Ik kan bv geen routes van mijn mobiel naar de navi sturen. Alleen een bestemming, en dan nog via een omweg (die nare Garmin Connect app). Dat is best vervelend, want als je op vakantie gaat, moet je eigenlijk al je routes vooruit plannen, of een laptop mee gaan nemen op vakantie.

Echt, voor dat geld heb ik dan liever die WunderLinq met mijn mobiel. BMW Navigator kost tegenwoordig bijna €800; de WunderLinq €250. En dan ben je veel flexibeler. Heb je geen integratie en/of de wonderwheel besturing nodig, kan je het met die houder die jij aangaf ook uit de voeten.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
mphilipp schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:09:
[...]

Ja, die ken ik. Dat is alleen een houder. Die WunderLinq heeft ook de integratie met de motor, dus allerlei data die je via je BMW Navigator op het scherm kunt krijgen (bandenspanning, accu, motortemp e.d.) kun je dan ook op je smartphone krijgen.
Ik heb afgelopen vakantie getest met navigatie via mijn mobiel en dat beviel prima.

Ik heb al jaren een Garmin navigatie apparaat en was tot nu toe redelijk tevreden, maar het lijkt erop alsof ze nu ineens terug gegaan zijn. Sommige handige dingen zijn verdwenen of veranderd en het is totaal niet up to date met de mogelijkheden die er zijn. Ik kan bv geen routes van mijn mobiel naar de navi sturen. Alleen een bestemming, en dan nog via een omweg (die nare Garmin Connect app). Dat is best vervelend, want als je op vakantie gaat, moet je eigenlijk al je routes vooruit plannen, of een laptop mee gaan nemen op vakantie.

Echt, voor dat geld heb ik dan liever die WunderLinq met mijn mobiel. BMW Navigator kost tegenwoordig bijna €800; de WunderLinq €250. En dan ben je veel flexibeler. Heb je geen integratie en/of de wonderwheel besturing nodig, kan je het met die houder die jij aangaf ook uit de voeten.
Die extra BMW motordata is wel leuk, maar imho een gimmic. en die BMW navigator is vergeleken met de ZUMO reeks gewoon overprices, maarja BMW fanboys gonna be BMW fanboys.
Is er een update op die Zumo app geweest dat het niet meer werkt? Eerdaags ga ik dan eens kijken want die Garmin app icm een Zumo 349/396 werkte gewoon hele dikke prima _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Waaj schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:31:
[...]
Er zat GPS voorbereiding op m'n motor maar ik heb m'n tomtom (vind ik persoonlijk prettiger dan Garmin) aangesloten op de stroomaansluiting voor de GPS. Het montageblokje was ook handig om de tomtom aan te monteren. Ik heb daardoor wel niets aan dat wonderwheel maar dit werkt goed genoeg voor mij.
Ik ga eens kijken hoe het werkt. Er zijn meerdere apps die samenwerken met WunderLinq en je in staat stellen bepaalde functies te koppelen aan een beweging/draai aan je wieltje. Dat zou best wel eens handig kunnen zijn. Voor simpele acties natuurlijk, want de verkeersveiligheid moet in het geding komen.
Ik heb nu een Tackform houder op mijn stuur, maar als die integratie goed bevalt, ga ik eens kijken of ik misschien wel een kleine tablet of grote telefoon kan monteren op de plek waar normaal de GPS zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Bommes schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:37:
[...]

Mijn Guzzi heeft dit wel.
Inderdaad een klein scherm, karige aanwijzingen en gebruik van één bepaalde (Guzzi) app + speciale module in de motor die niet standaard is (MIA Bluetooth module).
Maar het is er dus wel al steeds meer.

[Afbeelding]

Bediening is dan wel geïntegreerd in de standaard knoppen op het stuur.
Ook van je muziekspeler, telefoon en communicatie tussen bijrijder en bestuurder.
Dat dan ook wel weer.. ;)
Maar dit alles dus via de Guzzi app en ik dacht voor navigatie de Here kaarten.
Ook nog geen mogelijkheid om zelf gpx tracks te laden dacht ik.
Eigenlijk wil ik zomin mogelijk van dit soort shit in mijn motor ingebouwd hebben. De vraag is hoe lang de ondersteuning van de fabrikant duurt en updates zijn sowieso een ramp in het algemeen.

Als ik bijvoorbeeld naar de navigatie en multimedia in mijn auto kijk: na 4 jaar is er nog geen update voor de multimedia uitgekomen (alleen door de dealer te installeren trouwens) en kaartupdates zijn verkrijgbaar voor €300,= terwijl de gemiddelde tomtom en Garmin met gratis life-time updates komen (om over op google maps gebaseerde navigatiesystemen nog maar te zwijgen).

Ik heb liever een systeem waar de voertuigfabrikant een scherm met basale info bied, en dan de optie om een eigen device met alle info die ik zelf wil aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

SniperGuy schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:16:
[...]
Die extra BMW motordata is wel leuk, maar imho een gimmic. en die BMW navigator is vergeleken met de ZUMO reeks gewoon overprices, maarja BMW fanboys gonna be BMW fanboys.
Nou ja, fanboy of niet, ik had iets meer verwacht van de nieuwe navi. De oude werkte voor op zich best goed. En ik heb een leuke korting gebedeld toen ik die motor kocht. Het (luxe) 'probleem' is dat ze zo'n mooie uitsparing hebben gemaakt in het dashboard van die K1600 (en de RT) waar ie zo mooi in past. En ze laten de kuipruit er overheen zakken zodat je de unit gewoon kan laten zitten. Allemaal pure luxe natuurlijk, maar wel handig. Alleen vind ik de functionaliteit van die Garmins de laatste tijd eerder achteruit gegaan dan vooruit.

Dus nu ik getest heb met de smartphone navigatie denk ik dat ik daar maar naar overstap en die BMW Navigator te koop zet. Met die WunderLinq kan ik dan alsnog de boel bedienen met het wieltje. Die data is misschien wel gimmick, maar ook erg handig om in 1 oogopslag te bekijken. Ik bedoel: alles is al luxe op die motor, dus dan mag dit er ook nog bij. Je bent nerd of niet natuurlijk... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Waaj schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:18:
[...]
Ik heb liever een systeem waar de voertuigfabrikant een scherm met basale info bied, en dan de optie om een eigen device met alle info die ik zelf wil aan te sluiten.
Daarom doet Honda Apple carplay. Dan leggen ze de bal neer bij Apple. Ik zie ook het liefst dat ze kiezen voor Apple Carplay en/of Google Car. Dan kun je daar het gros van de (moderne) smartphone op aansluiten en kan iedereen zelf met zijn favo app rijden/spelen.

Een basic scherm is niets; dat werkt alleen voor nerds zoals wij. En dat is maar een heel klein deel van de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:04

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

mphilipp schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:25:
[...]

Nou ja, fanboy of niet, ik had iets meer verwacht van de nieuwe navi. De oude werkte voor op zich best goed. En ik heb een leuke korting gebedeld toen ik die motor kocht. Het (luxe) 'probleem' is dat ze zo'n mooie uitsparing hebben gemaakt in het dashboard van die K1600 (en de RT) waar ie zo mooi in past. En ze laten de kuipruit er overheen zakken zodat je de unit gewoon kan laten zitten. Allemaal pure luxe natuurlijk, maar wel handig. Alleen vind ik de functionaliteit van die Garmins de laatste tijd eerder achteruit gegaan dan vooruit.
Dit bedrijf maakt 3d geprinte montage sets om bijvoorbeeld een Garmin XT of TT 550 te monteren in het gat in het dashboard van de RT of GT. Maar ook voor andere merken handige oplossingen: https://www.adapter3dmotorrad.it/en/

Ik overweeg zo'n set nu om de Garmin XT handiger te monteren, de integratie van de BMW Nav 5 die ik nu heb kan ik wel missen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:40

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

mphilipp schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:17:
[...]

Gaat over de PC800, maar dat is zeg maar de US uitvoering van de Pan volgens mij.
Pacific coast en pan european zijn echt twee verschillende modellen.
De pc800 werd meer voor de amerikaanse markt ontwikkeld (net als de grote gold wing), de st1100 was bedoeld als bmw killer voor de europese markt.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
[...]

Dus nu ik getest heb met de smartphone navigatie denk ik dat ik daar maar naar overstap en die BMW Navigator te koop zet. Met die WunderLinq kan ik dan alsnog de boel bedienen met het wieltje. Die data is misschien wel gimmick, maar ook erg handig om in 1 oogopslag te bekijken. Ik bedoel: alles is al luxe op die motor, dus dan mag dit er ook nog bij. Je bent nerd of niet natuurlijk... :+
Vreemd, mijn ervaring mer Garmin en wat ik zo lees (met name de Zumo XT) is de (cloud) functionaliteit juist toegenomen. Er kan tegenwoordig zoveel mee dat ze op het kantelpunt zitten richting "te complex" en daarmee teveel bugs.
Echter blijven de BMW navigators juist weer achter. Het voordeel van de laatste navigator is wel weer het uitmuntende scherm, maar vergeleken met de XT betaal je voor/door het BMW logo op de Garmin navi gewoon teveel wat je ervoor krijgt.
Ik weet nog wel dat een Zumo 660 in de BMW houder paste, geen idee hoe dat de de XT is. Feit blijft dat je het scrollwiel van de BMW niet kan gebruiken op de Garmin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
[...]

Garmin liep inderdaad een beetje achter de feiten aan alleen met de komst van de XT hebben zij wel ook weer wat behoorlijke stappen gezet in de juiste richting. Volgens mij werd het behoorlijk heet onder hun voeten door de concurrentie vanuit TomTom en inderdaad smartphones.

Die BMW navigators zijn inderdaad zwaar overpriced en outdated waarbij de VI meer problemen heeft dan de V. Zelf heb ik een tijdje de V gehad en het werkte wel prima met het wieltje alleen zovaak gebruikte ik dat ook weer niet. Alle info die men destijds op de Navigator liet displayen is tegenwoordig ook gewoon te raadplegen op het ingebakken TFT scherm die ook met het wiel bediend wordt. Dat werkt een stuk makkelijker en vloeiender. Vandaar dus dat ik na de launch van de XT ook direct mijn V heb verkocht en de XT op de GS heb geschroeft. Het scherm is echt fantastisch en de snelheid van de UI is ook eindelijk van deze eeuw. Verbinding met de Garmin app werkt ook naar behoren, nog geen vage verbindingsproblemen gehad. Ik kan op de XT nu ook gewoon verkeers- /weerinformatie laten displayen :P. Heb de bediening via het wiel echt totaal niet gemist in combinatie met de XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Waaj schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:18:
[...]

Eigenlijk wil ik zomin mogelijk van dit soort shit in mijn motor ingebouwd hebben. De vraag is hoe lang de ondersteuning van de fabrikant duurt en updates zijn sowieso een ramp in het algemeen.

Als ik bijvoorbeeld naar de navigatie en multimedia in mijn auto kijk: na 4 jaar is er nog geen update voor de multimedia uitgekomen (alleen door de dealer te installeren trouwens) en kaartupdates zijn verkrijgbaar voor €300,= terwijl de gemiddelde tomtom en Garmin met gratis life-time updates komen (om over op google maps gebaseerde navigatiesystemen nog maar te zwijgen).

Voorop gesteld ik heb dit systeem niet op mijn Guzzi.
Vond de motor al duur genoeg en had geen zin om nog weer 160 euro extra te moeten betalen voor de bluetooth module.

Maar los daarvan: dat is ook wat er van Guzzi is, die module.
De rest draait in een app op je telefoon en de navigatie is dus extern.
Er worden dus net als bij Apple carplay en Android auto zaken gecast naar je scherm, in dit gevall het motor dashboard..

Vor mij was de keuze om dit niet als optje t enemen dus de extra kosten en ook dat ik al een tomtom had.
Maarja daar is het niet heel veel beter.
Ik was er vroeg bij met de nieuwe tomtom rider reeks (de 400) koste toen een lieve duid.
En is nu ondanks de lifetime updates eigenlijk te ver verouderd.
Snelheid is door de vele updates er compleet uit, de firmware blijft maar updaten maar draait dus echt super traag.
Okay de kaarten zijn up to date dat weer wel.. :9

Merendeel van de tijd navigeer ik met mijn telefoon, googlemaps hier rond om huis en Osmand voor offroad.
Langere reizen, op de weg maak ik wel tracks in myrouteapp en laad die in mijn tomtom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

SniperGuy schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:19:
[...]
Ik weet nog wel dat een Zumo 660 in de BMW houder paste, geen idee hoe dat de de XT is. Feit blijft dat je het scrollwiel van de BMW niet kan gebruiken op de Garmin.
De XT past niet zonder meer, maar je kunt de houder die standaard op de BMW zit vervangen door de XT houder heb ik begrepen.

Maar ik ben een beetje klaar met die Garmin rommel. Er moet een apart plekje in de hel zijn voor de ontwikkelaars van die apparaten. Het is allemaal nodeloos complex en onlogisch. Dat merk je al aan het aantal cursussen voor die dingen. Ik was altijd voor het gebruik van de Garmins op de motor, maar ik ben inmiddels 'genezen'. Als ik kijk naar een app als Kurviger heb je echt veel meer aan als welke Garmin dan ook. De zogenaamde bochtige wegen optie op Garmins slaat nergens op; als je kijkt hier Kurviger het doet, hebben ze dat veel beter gedaan, Die probeert je bv zoveel mogelijk uit het stadscentrum te houden, terwijl Garmin je vaak een soort ererondje laat rijden door zo onhandig mogelijke straatjes. Zelfs een blinde heeft door dat je aan het omrijden bent.
En met de smarthone kun je ook nog afwisselen. Als ik snelweg moet rijden, pak ik Google maps (Waze was ik eerst 'fan' van, maar dat is ook een reclamemachine geworden). Kurviger heeft nog wel een paar kleine probleempjes heb ik gemerkt, maar dat zal best wel worden opgelost. Kurviger raakt bv de kluts kwijt als je een tunnel in rijdt. En ook als je ergens een stad in rijdt met veel complexe fly-overs en parallele rijbanen. Maar volgens mij gaan meer navigatieysstemen daar de mist in omdat de GPS niet goed kan aangeven of je op de ene of de andere baan rijdt als ze onder/boven elkaar of parallel lopen.
Nee, voor mij geen Garmins meer. Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar er is gewoon een goed alternatief heb ik ondervonden.

Ik weet niet hoe die XT werkt met de cloud, maar als ik met BT een POI kan sturen naar de navi, moet ik toch ook een GPX file kunnen sturen? Die Garmin Connect App heb ik eigenlijk geen enkel nuttig doel voor. Geen idee wat ik ermee moet, anders dan een POI naar mijn navi sturen...die ik eerst op Mr.Bean wijze moet opzoeken. Echt, te onhandig voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:24:
[...]
Merendeel van de tijd navigeer ik met mijn telefoon, googlemaps hier rond om huis en Osmand voor offroad.
Langere reizen, op de weg maak ik wel tracks in myrouteapp en laad die in mijn tomtom.
Er is ook een TET app zag ik net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
mphilipp schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:33:
[...]

Er is ook een TET app zag ik net.
Klopt, is geen navigatie app, maar een app die er voor zorgt dat je ET tracks up to date blijven.
En je ze makkelijk kunt downloaden, waarna de door jou geselecteerde navigatie app de track opent.
Ik heb de app ook, werkt erg goed !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:28
Bommes schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:24:
[...]

Snelheid is door de vele updates er compleet uit, de firmware blijft maar updaten maar draait dus echt super traag.
Okay de kaarten zijn up to date dat weer wel.. :9
Dat merk ik de laatste tijd ook aan mijn TomTom 400, het ding is nog trager geworden dan het Nederlandse vaccinatiebeleid inmiddels... Misschien eens een factory reset doen en dan in 1x naar de recentste patch updaten, eens zien of dat helpt. Heb jij dat met die van jou al eens geprobeerd?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Nee nog niet, maar heel eerlijk denk ik niet dat dat gaat helpen.
Nieuw uit het doosje was het al een traag ding, ik had hem eigenlijk meteen terug moeten doen.
Ik kan me van af de eerste rit al herinneren dat ik met de motor al lang van de rotonde af was en dat het beeld op de tomtom nog aan het "rotonde draaien" was. |:(

Edit:
Om niet het hele ding af te kraken... :+
Als je een route hebt is het gewoon veel makkelijker van de Garmin's
Even los van de nieuwe XT want die ken ik niet.
Maar tot aan die XT was de tomtom rider serie wel echt superieur als het op gebruikers gemak aan komt.
GPX er inladen via de cloud, delen van routes, slinger routes, enz werkt gewoon echt zeer goed.
Maar je trekt je haren er uit vanwege de traagheid in de menu's en tijdens het zoeken.

[ Voor 41% gewijzigd door Bommes op 05-01-2021 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Bommes ik ben het nu aan het proberen. Vers na de reset is het menu in ieder geval weer een stuk sneller, nu 'even' afwachten tot de update klaar is. Blijft jammer dat die USB-verbinding vele male langzamer is dan mijn internetverbinding... Update downloaden duurt hooguit 5 minuten, daadwerkelijk naar het apparaat sturen meer dan een uur :X

Het gebruik ben ik ook meer dan tevreden over inderdaad, zowel het snel een 'bochtige route' laten genereren op het ding zelf, als via de clown een .gpx klaarzetten welke hij dan snel binnenhaalt :)

[ Voor 22% gewijzigd door Chakotay op 05-01-2021 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-09 20:52
Bommes schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:59:
[...]

Het ziet er inderdaad wel handig uit, en zou zeker een uitkomst zijn. Maar inderdaad 160 euro ( EXCL BTW ook nog) voor 2 knopjes en een joystickje is aardig aan de prijs.

Net ff teveel om te proberen of het wat is, voor 5 tientjes ofzo kun je je niet gauw miskopen ( en ander doorverkoper met paar euro verlies)
voor meer dan 190 euro moet het zich toch wel echt al bewezen hebben (oftewel laat anderen maar eerst eens testen ;) )

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
@Bommes @Chakotay

Ik heb zelf de TT550 en ben hier qua snelheid ook niet echt tevreden over. En dat zou dan de snelste TT moeten zijn (in ieder geval 4 keer sneller dan zijn voorgangers). Ik begrijp niet dat in een tijd waarin de meest basale smartphone al sneller is met een veel scherper beeld een TT zo traag is en een scherm heeft met zo weinig pixels. De integratie met de MyDrive app op mijn iPhone is ook ruk. Het idee dat je de dataverbinding van de telefoon kan gebruiken om file- en andere informatie in te laden op de TT is mooi. Doordat Apple iets heeft aangepast in IOS werkt het nu niet meer. Waarom geen eigen simkaart in de TT stoppen, dat doen ze ook met navi kastjes voor de auto. Nu kan ik op mijn telefoon een WiFi hotspot aanmaken en daarmee de telefoon koppelen aan de TT. Moet je wel opletten dat hij geen update van 8 GB gaat ophalen, is niet fijn voor je data bundel.

Het is dat het een behoorlijke uitgave is, maar ik overweeg toch de Garmin XT aan te schaffen.Verwacht alleen weinig voor de TT550 terug te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
De update is hier inmiddels klaar, een adres opzoeken en route berekenen gaat nu een stuk sneller dan voor de reset. Daadwerkelijk navigeren zal ik met het volgende ritje even moeten proberen, dat gaat was lastig hier achter mijn bureau :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Hoe doe je die reset? Gewoon vanuit het menu naar de fabrieksinstellingen, of moet je toch iets anders doen?

Ik kan me nog een keer herinneren dat die van mij bijna gebrickt was en dat ik continu post messages voorbij zag komen. De resetprocedure daarvoor weet ik niet meer. Maar ik merk ook dat mijn Rider, een 40, soms wat traag is. Sommige menu's, maar ook het herberekenen van een route terwijl ik beweeg. En als dat is omdat ik ergens niet in kan, en juist dán eens een nieuw voorstel zou willen krijgen, is het niet fijn als de routeberekening dan crasht. :+
Hoe dan ook, zo'n harde reset ga ik nu ook maar weer eens proberen in de winterperiode. Dus als iemand me even op weg helpt... :)

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 05-01-2021 16:11 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 22:03
Nachtje weken in de WD40 heeft wonderen gedaan. Blijkbaar was de bougiedop ook niet helemaal lekker; ik moest de bobine los trekken en een stuk verder naar beneden plaatsen (op een andere plek met massa) omdat het bougiekabeltje gewoon net wat te kort is, al te vaak een stukje vanaf geknipt blijkbaar. Maakte geen lekker contact.

Nadat dat gefikst was liep 'ie weer als een zonnetje. Nu dus even op zoek naar een nieuwe Mitsubishi F6T411 of vergelijkbaar. Oh ja, en de olie was grijs @Grubeater, zal 'm dus toch even moeten spoelen helaas.

Iemand nog een goeie webshop voor motorolie?

Hier nog een still van hoe diep die lag :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DlxCddUDQK5LjAWbjsETJetL12c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJLF0mB8CpoyKGbQ8eiS4i1M.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door nehal3m op 05-01-2021 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@DrivinUCrazy Menu -> Instellingen -> Systeem -> Reset apparaat.

Na de basis-instellingen even aan de PC hangen & MyDrive Connect bood direct de updates aan. Eerst de 'core software', daarna de kaarten e.d.

@nehal3m ik haal het meestel bij MisterOil, prima prijzen en sneller levering in .nl en .be.

[ Voor 76% gewijzigd door Chakotay op 05-01-2021 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
@Chakotay Toch die simpele reset? Ik meen me te herinneren dat het toen iets was van de aan/uit knop bizar lang inhouden, los laten, weer indrukken, op een melding wachten, nog een keer indrukken. Let wel, het ding startte toen niet eens meer op, dus ik had geen menu.

Beetje als up up down down left right left right b a zeg maar. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
nehal3m schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:11:
Nachtje weken in de WD40 heeft wonderen gedaan. Blijkbaar was de bougiedop ook niet helemaal lekker; ik moest de bobine los trekken en een stuk verder naar beneden plaatsen (op een andere plek met massa) omdat het bougiekabeltje gewoon net wat te kort is, al te vaak een stukje vanaf geknipt blijkbaar. Maakte geen lekker contact.

Nadat dat gefikst was liep 'ie weer als een zonnetje. Nu dus even op zoek naar een nieuwe Mitsubishi F6T411 of vergelijkbaar. Oh ja, en de olie was grijs @Grubeater, zal 'm dus toch even moeten spoelen helaas.

Iemand nog een goeie webshop voor motorolie?

Hier nog een still van hoe diep die lag :)

[Afbeelding]
Als ik zo google is dat een Coil. Kan die kabel er niet uit? Dan kan je bij deze elke bougiekabel die maar de juiste dop heeft gebruiken.

Wel een mooie foto. Jammer dat die verzoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
Jurrian120 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:15:
[...]

Als ik zo google is dat een Coil. Kan die kabel er niet uit? Dan kan je bij deze elke bougiekabel die maar de juiste dop heeft gebruiken.
Die zit eraan gefuseerd helaas, ik had veel liever gewoon een wat langere kabel besteld inderdaad. Ik zal voor de zekerheid nog 's kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@DrivinUCrazy via het menu is de enige manier die ik ken, een optie zonder dat het scherm nog werkt zie ik zo snel niet. Ik vind onder de klepjes ook geen reset-pinnetje of iets wat daar op lijkt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

M3rcury schreef op donderdag 12 september 2019 @ 21:29:
[...]

Stiekem wel een klein beetje.

Maar, ik ben op zoek naar een huis met een schuur / garage!

Dus eigenlijk hoop ik dat er binnen nu een jaar een Duke 1290 voor de deur staat :)

Overigens met de nadruk op hoop. Ondertussen ben ik al 9 maanden naar een huis aan het zoeken :+
En nog eens een jaar verder, heb ik eindelijk een huis gekocht...

Nu op naar de volgende stap, toch weer een brommert kopen!

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Dan stem ik er voor dat je ook in de TS komt te staan als "tijdelijk motorloos". Welke regio? :)

En gefeliciteerd met je huisgarage natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@M3rcury gefeliciteerd met je huis! Is het wel een groene?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:28:
Dan stem ik er voor dat je ook in de TS komt te staan als "tijdelijk motorloos". Welke regio? :)

En gefeliciteerd met je huisgarage natuurlijk!
Helaas geen garage, wel een overkapping in / schuurtje in de tuin.

Regio zuid-holland. Alleen staat de brommer nog niet hoog op het prio lijstje. Eerst klussen en mijn medebewoner tevreden stellen met een nieuwe keuken ;) Echter van de zomer wel weer wat huren en weer mijn rijbewijs afstoffen. :D

@Chakotay Geen groene, zelfs geen groen in de tuin. Die is "onderhoudsvriendelijk" (maar niet groot genoeg voor een circuit helaas)

[ Voor 17% gewijzigd door M3rcury op 05-01-2021 16:38 ]

No signature required.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elrondsurion
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:37
Iemand ervaring met 'Top Sellerie'? https://www.ennl.topselle...rs-motorbike-scooter.html.

Ik ben aan het kijken om het zadel van mn Vulcan S custom te laten maken inclusief gel ipv foam.

ik heb afgelopen seizoen toch gemerkt dat je na 2-3 uur nonstop toch echt wel een houten reet krijgt. Nu heb ik een luchtkussen op het zadel zitten maar dat lijkt ook nergens op.

Wat betreft de TT discussie. ik heb nu een 500 op de vulcan s en nog een 40 in de la liggen. qua snelheid ben ik blij met de 500 maar manmanman elke keer dat ge-etter om onderweg internet te krijgen vanaf de iphone is wel heel irritant. dat deed de 40 toch een stuk makkelijker omdat die altijd gelijk connecte met de hotspot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurrian120
M3rcury schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:31:
[...]

Helaas geen garage, wel een overkapping in / schuurtje in de tuin.

Regio zuid-holland. Alleen staat de brommer nog niet hoog op het prio lijstje. Eerst klussen en mijn medebewoner tevreden stellen met een nieuwe keuken ;)

@Chakotay Geen groene, zelfs geen groen in de tuin. Die is "onderhoudsvriendelijk" (maar niet groot genoeg voor een circuit helaas)
Dan maar een groene Kawasaki en je hebt groen in de tuin staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
@elrondsurion bij die naam denk ik alleen aan iets als dit...

Afbeeldingslocatie: http://www.hetheerderfruithuis.nl/imgsrc/720/600/user/img/shop/selleriesalade.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

@elrondsurion

Bagster heeft ook redelijk "custom" zadels. Geen idee hoe custom je het wil hebben.
Jurrian120 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:38:
[...]

Dan maar een groene Kawasaki en je hebt groen in de tuin staan.
Ik had een Suzuki met groene accenten (vandaar de vraag van @Chakotay )

[ Voor 56% gewijzigd door M3rcury op 05-01-2021 16:44 ]

No signature required.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
Volgende week donderdag de Guzzi naar de dealer voor een klein beurtje en de noppenbanden er om te leggen.
Hij was een beetje verbaasd toen ik vertelde dat ik wilde dat de Guzzi een mini beurt kreeg en de banden vervangen wilde hebben.

Monteur: Eerst volgende beurt hoeft pas bij 10.000km en uw motor heeft pas 5,5k gelopen wat wilt u dan voor onderhoudsbeurtje.
Ik: nogmaals, olie + filter en de software update + de banden vervangen.
M: Oh okay..maar het hoeft pas bij 10K
Ik: dat klopt, maar ik wil niet aan het begin van volgend seizoen weken lang wachten voordat er tijd is jullie planning. Nu heb ik tijd en wil ik wil nu ook andere banden.
:F

Overigens voor hun geen probleem om door de klant aangeleverde banden er op te leggen.
Rekenen ze wat extra kosten voor, klaar, gewoon zoals het hoort.

[ Voor 10% gewijzigd door Bommes op 05-01-2021 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
elrondsurion schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:38:
Iemand ervaring met 'Top Sellerie'? https://www.ennl.topselle...rs-motorbike-scooter.html.

Ik ben aan het kijken om het zadel van mn Vulcan S custom te laten maken inclusief gel ipv foam.

ik heb afgelopen seizoen toch gemerkt dat je na 2-3 uur nonstop toch echt wel een houten reet krijgt. Nu heb ik een luchtkussen op het zadel zitten maar dat lijkt ook nergens op.

Wat betreft de TT discussie. ik heb nu een 500 op de vulcan s en nog een 40 in de la liggen. qua snelheid ben ik blij met de 500 maar manmanman elke keer dat ge-etter om onderweg internet te krijgen vanaf de iphone is wel heel irritant. dat deed de 40 toch een stuk makkelijker omdat die altijd gelijk connecte met de hotspot.
Er is ook een Vulcan S zadelmaker uit Engeland dacht ik, zie die weleens voorbij komen op de Vulcan S Fb pagina. Zal hem zo ff opzoeken en toevoegen als edit.

Verder zit ik er ook over na te denken een ander zadel te nemen. Wat je ook kunt doen, en tevens goedkoper is, is bij een stoffeerder langsgaan. Je hebt Tiger Leathers in Den Haag zitten, maar je kunt er vast een in de buurt vinden waar je woont. Ik had zo een klein zaakje gevonden die 80€ vroeg voor beter schuim en (nep)leer opnieuw gestoffeerd erop. Die zei ook meteen dat de vorm van het zadel al vanuit de fabriek gevormd is als doorgezakt zadel 8)7 en je daarom dus rugklachten krijgt tijdens het rijden.

edit: Als merk heb je Corbin, maar die is godsallemaggies duur. Maar ook deze uit de UK dus: https://www.coremotorcycle.uk/collections/comfort-seats. (wellicht nu met Brexit toch niet ideaal meer :+ )

[ Voor 6% gewijzigd door Leviathius op 05-01-2021 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40

Ik heb vorig jaar mijn zadel opnieuw laten bekleden laten maken bij Top-Sellerie. Prima zadel retour gekregen.
Ze hebben af en toe aanbiedingen met korting op de gel insert en/of zadelverwarming. Je bent je zadel ongeveer een week of 4 tot 6 kwijt. Dus nu regelen en dan in de mooie periode weer rijden.

[ Voor 7% gewijzigd door MichielK71 op 05-01-2021 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15

ik heb afgelopen seizoen toch gemerkt dat je na 2-3 uur nonstop toch echt wel een houten reet krijgt. Nu heb ik een luchtkussen op het zadel zitten maar dat lijkt ook nergens
Nee, maar wel goede ervaring met kommer motors in kootwijkerbroek. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Vakwerk voor zacht prijsje

I took the blue pill…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:14:
@Chakotay Toch die simpele reset? Ik meen me te herinneren dat het toen iets was van de aan/uit knop bizar lang inhouden, los laten, weer indrukken, op een melding wachten, nog een keer indrukken. Let wel, het ding startte toen niet eens meer op, dus ik had geen menu.

Beetje als up up down down left right left right b a zeg maar. :+
@Chakotay Aha, ik wist dat het zoiets was: https://www.mrgps.nl/kenn...start-telkens-opnieuw-op/

Dat heb ik dus gehad toen een update mislukte. Dit lijkt een nog hardere reset (terugzetten van originele firmware??) dan gewoon terug naar de standaard instellingen. :) Deze ga ik in ieder geval proberen.

Update: en al klaar. De kaart werd blijkbaar niet verwijderd, alleen de software is compleet vervangen. En vervolgens de flitserupdates bijgewerkt. :)

[ Voor 10% gewijzigd door DrivinUCrazy op 05-01-2021 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:10
pfff, ik hoor het wel. Blijf nog wel even bij mijn Zumo 550 uit 2007 8)
Ding loopt nog steeds, is af en toe langzaam, maar voldoet nog steeds prima :P

Verbaas me eigenlijk erover dat hij het gewoon blijft doen _/-\o_
Roep al jaren: Als ie kapot gaat, koop ik een nieuwe.......... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@DrivinUCrazy ah handig, mooi dat het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
MichielK71 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:29:
@Bommes @Chakotay

Doordat Apple iets heeft aangepast in IOS werkt het nu niet meer. Waarom geen eigen simkaart in de TT stoppen, dat doen ze ook met navi kastjes voor de auto. Nu kan ik op mijn telefoon een WiFi hotspot aanmaken en daarmee de telefoon koppelen aan de TT.
Ik heb de TT als een tijd niet meer aan gehad maar de combi iphone TT550 is nog steeds ruk dus?
Heb in het voorjaar nog met hotspot gereden maar dat ook opgegeven, viel te vaak weg waardoor traffic info (waar ik hem deels voor had) niet fatsoenlijk werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Hier met Android overigens totaal geen verbindingsproblemen met de TomToms (Rider 400 en een auto-model van een jaar of 4-5 oud). Mijn vorige toestel was nog wel eens te zuining en wilde bluetooth-tethering uitschakelen als je het een tijdje niet gebruikt, maar met de huidige pairen beide TomToms altijd netjes automatisch zonder gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
Chakotay schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:12:
@DrivinUCrazy Menu -> Instellingen -> Systeem -> Reset apparaat.

Na de basis-instellingen even aan de PC hangen & MyDrive Connect bood direct de updates aan. Eerst de 'core software', daarna de kaarten e.d.

@nehal3m ik haal het meestel bij MisterOil, prima prijzen en sneller levering in .nl en .be.
Bedankt voor de tip. Zijn wat voordeellitertjes onderweg. :)

Evenals een bobine, oliefilter, een nieuwe (rechte) bougiedop, remvloeistof, remreiniger en een 21" Mitas C19 Super voorband + binnenband.

De huidige TKC die eronder zit is op de drassige stukken nog steeds veel te glad, MOAR KNOBBLIES. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Tail tidy en nieuwe knipperlichtjes zitten er nu ook op geknutseld. Ze zijn in ieder geval beter zichtbaar dan de oude die er opzaten. Hopelijk blijft mijn kenteken er nu wel op zitten :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KWhfm9-ddugjdcB70qsw9MnxpAM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2ac4P01DrGx3shH7N1kKAb2t.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Ik ben altijd benieuwd wat voor materialen iemand dan gebruikt heeft. Dus welke tail-tidy en welke knipperlichtjes zijn dit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
DrivinUCrazy schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:42:
Ik ben altijd benieuwd wat voor materialen iemand dan gebruikt heeft. Dus welke tail-tidy en welke knipperlichtjes zijn dit? :)
De Tailtidy is van Puig afkomstig. En de knipperlichtjes zijn de Barracuda IDEA B-LUX in het zwart. Daarbij natuurlijk nog een setje adapterkabels die op de Yamaha adapters passen zodat ik minder hoef te knippen. Verder nog een Led Relais van Barracuda geplaatst omdat ik van plan ben om in de nabije toekomst ook andere knipperlichten voor te plaatsen. Daarnaast nog van die kabelbescherm sleevesgebruikt (ik weet niet de exacte naam hiervoor :P) en deze dicht getaped aan het begin en einde zodat er geen water in de connectoren komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-10 16:14

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bommes schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:47:
Volgende week donderdag de Guzzi naar de dealer voor een klein beurtje en de noppenbanden er om te leggen.

Overigens voor hun geen probleem om door de klant aangeleverde banden er op te leggen.
Rekenen ze wat extra kosten voor, klaar, gewoon zoals het hoort.
Vaak is dat alsnog vele malen goedkoper dan hun eigen banden tekopen. Bizar eigenlijk.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Pagman schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:51:
[...]

De Tailtidy is van Puig afkomstig. En de knipperlichtjes zijn de Barracuda IDEA B-LUX in het zwart. Daarbij natuurlijk nog een setje adapterkabels die op de Yamaha adapters passen zodat ik minder hoef te knippen. Verder nog een Led Relais van Barracuda geplaatst omdat ik van plan ben om in de nabije toekomst ook andere knipperlichten voor te plaatsen. Daarnaast nog van die kabelbescherm sleevesgebruikt (ik weet niet de exacte naam hiervoor :P) en deze dicht getaped aan het begin en einde zodat er geen water in de connectoren komt.
Aha, het nette spul dus. :)

Bedoel je krimpkous? Daar heb je ook verlijmende varianten van. En wat ik zelf wel eens doe in dit geval: bij de uiteinden een stukje lijm van een lijmpistool (hotglue) er in doen, zodat de uiteinden mee verlijmd worden, maar de rest van de stekker niet. Aftapen is meestal geen goede blijvende oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
MichielK71 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:29:
@Bommes @Chakotay

Ik heb zelf de TT550 en ben hier qua snelheid ook niet echt tevreden over. En dat zou dan de snelste TT moeten zijn (in ieder geval 4 keer sneller dan zijn voorgangers). Ik begrijp niet dat in een tijd waarin de meest basale smartphone al sneller is met een veel scherper beeld een TT zo traag is en een scherm heeft met zo weinig pixels. De integratie met de MyDrive app op mijn iPhone is ook ruk. Het idee dat je de dataverbinding van de telefoon kan gebruiken om file- en andere informatie in te laden op de TT is mooi. Doordat Apple iets heeft aangepast in IOS werkt het nu niet meer. Waarom geen eigen simkaart in de TT stoppen, dat doen ze ook met navi kastjes voor de auto. Nu kan ik op mijn telefoon een WiFi hotspot aanmaken en daarmee de telefoon koppelen aan de TT. Moet je wel opletten dat hij geen update van 8 GB gaat ophalen, is niet fijn voor je data bundel.

Het is dat het een behoorlijke uitgave is, maar ik overweeg toch de Garmin XT aan te schaffen.Verwacht alleen weinig voor de TT550 terug te krijgen.
Ik heb het al heel vaak gezegd maar je kan echt beter een goedkope Android telefoon kopen en daar Kurviger of TomTom opzetten.

Voordelen: veel goedkoper, beter scherm, veel sneller, je kan het ook nog voor andere dingen gebruiken. Je hebt modellen die ook geschikt zijn voor handschoenen.

Ik heb een TT410 gehad en was nooit over de snelheid te spreken. één keer met een oude telefoon die ik van het werk had liggen geprobeerd en die was 1000x sneller dan die trage 410. Ook de 550 was véél trager dan de oude telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09

waarom zou je je zadel naar frankrijk opsturen als er in eigen land ook genoeg bedrijven zijn die dat kunnen :X
bij jou in de buurt zit bijvoorbeeld bagster bij de premium motors apeldoorn, of wat verder weg iets als ellermeyer of tiger leathers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Thoit schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:18:
[...]

Ik heb het al heel vaak gezegd maar je kan echt beter een goedkope Android telefoon kopen en daar Kurviger of TomTom opzetten.

Voordelen: veel goedkoper, beter scherm, veel sneller, je kan het ook nog voor andere dingen gebruiken. Je hebt modellen die ook geschikt zijn voor handschoenen.

Ik heb een TT410 gehad en was nooit over de snelheid te spreken. één keer met een oude telefoon die ik van het werk had liggen geprobeerd en die was 1000x sneller dan die trage 410. Ook de 550 was véél trager dan de oude telefoon.
Niet helemaal mee eens, Garmin navigatie kan gewoon beter tegen trillingen en weersinvloeden.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Thoit ik mis bij een telefoon ipv losse tomtom/garmin nog de waterdichtheid, robuustheid (waaronder ook trillingsbestendig), en het gemak met in de mount incl stroomvoorziening klikken.

Heeft de TomTom-android app inmiddels wel alle Rider-functies zoals bochtige routes genereren & met uitgebreide .gpx-routes & tracks omgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Laatst online: 05-10 23:21
Ik gebruik nu een oude android telefoon (waterdichte Sony) wat ik laatst wel had is dat het USB kabeltje niet bleef zitten in de telefoon tijdens off road rijden. Het lijkt alsof de USB ingang van de telefoon het aan het begeven is.

Voor de rest werkt het wel goed, behalve een keer in een enorme stortbui werd het scherm toch behoorlijk nat waardoor de telefoon begon te reageren op het water op het scherm en dus de navigatie afsloot en andere apps opstarte enz. Toen heb ik hem maar snel utigezet en met behulp van de borden verder gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10 13:43
roda_djavulen schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:56:

Voor de rest werkt het wel goed, behalve een keer in een enorme stortbui werd het scherm toch behoorlijk nat waardoor de telefoon begon te reageren op het water op het scherm en dus de navigatie afsloot en andere apps opstarte enz. Toen heb ik hem maar snel utigezet en met behulp van de borden verder gereden.
Ik heb wel eens getest met apps die je scherm blokkeren. Volgens mij kan dat best werken als workaround, maar tot nu toe zelf gelukkig nog niet nodig gehad ondanks dat ik niet perse een mooi weer rijder ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
@yozgoesdigital Goeie, dat ga ik eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
Ghostrider schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:24:
[...]

Niet helemaal mee eens, Garmin navigatie kan gewoon beter tegen trillingen en weersinvloeden.
Yup hier een Samsung M21 van het werk maar die gaat op de snelweg van horizontaal links naar horizontaal rechts (beeld op de kop). Wat nogal lastig is als je voor die enkele keer een route gebruikt.

Moet toegeven dat dit met Maps is. En in OsmAnd nog niet overkomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
@Jurrian120 Scherm automatisch draaien uitzetten zal dan toch wel helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
[...]

Je hebt ook van die rugged phones die gewoon waterdicht zijn en tegen trillingen kunnen :) De meeste mensen hebben een oudere telefoon nog thuis liggen waardoor je het heel eenvoudig kan proberen of het wat voor je is. En mocht die na een jaar bijv. kapot gaan, dan is het jammer dan en koop je bijv. een rugged telefoon.
Chakotay schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:34:
@Thoit ik mis bij een telefoon ipv losse tomtom/garmin nog de waterdichtheid, robuustheid (waaronder ook trillingsbestendig), en het gemak met in de mount incl stroomvoorziening klikken.

Heeft de TomTom-android app inmiddels wel alle Rider-functies zoals bochtige routes genereren & met uitgebreide .gpx-routes & tracks omgaan?
Ja, je kan een route maken naar een bepaald punt en bijv. aangeven dat je een bochtige route wil. GPX kan op Android wel, iPhone niet.
roda_djavulen schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:56:
Ik gebruik nu een oude android telefoon (waterdichte Sony) wat ik laatst wel had is dat het USB kabeltje niet bleef zitten in de telefoon tijdens off road rijden. Het lijkt alsof de USB ingang van de telefoon het aan het begeven is.

Wat je het beste kan doen is een kabeltje kopen waar een magneetje in zit. Connector zit dus altijd in de telefoon. Het kabeltje heeft een magneetje waardoor dit een beetje kan bewegen.
Jurrian120 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:42:
[...]

Yup hier een Samsung M21 van het werk maar die gaat op de snelweg van horizontaal links naar horizontaal rechts (beeld op de kop). Wat nogal lastig is als je voor die enkele keer een route gebruikt.

Moet toegeven dat dit met Maps is. En in OsmAnd nog niet overkomen is.
Hiervoor kan je idd het scherm automatisch draaien uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
roda_djavulen schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:47:
@Jurrian120 Scherm automatisch draaien uitzetten zal dan toch wel helpen?
Dat kan maar dan staat de telefoon in VVS en ik (mijn autisme) kan geen navi in VVS gebruiken. Alleen in landschap modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jurrian120 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:22:
[...]

Dat kan maar dan staat de telefoon in VVS en ik (mijn autisme) kan geen navi in VVS gebruiken. Alleen in landschap modus.
VVS? Vertical Video Syndrome?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
ToolkiT schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:28:
[...]

VVS? Vertical Video Syndrome?
Naja, Ik doel erop dat de telefoon dan in de verticale stand staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 13:21

Exigence

dnkroz

Jurrian120 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:35:
[...]

Naja, Ik doel erop dat de telefoon dan in de verticale stand staat.
Eigenlijk is het verticaal hebben van een navigatiescherm voor navigeren best interessanter dan het horizontaal hebben. Want de informatie naast de weg is toch niet interessant, maar voor je wel.

Garmin heeft nu in z'n Zumo XT ook de mogelijkheid ingebouwd om hem verticaal te kunnen gebruiken, wat ik persoonlijk best een handige feature vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
[...]

Op de TomTom vond ik het eerst ook helemaal niks om hem verticaal te gebruiken. Op de huidige motor was landscape echter geen optie op de huidige locatie. Uiteindelijk vind ik het verticale scherm veel prettiger dan horizontaal. Maar ook in landscape kan je hem vastzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
Exigence schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:46:
[...]

Eigenlijk is het verticaal hebben van een navigatiescherm voor navigeren best interessanter dan het horizontaal hebben. Want de informatie naast de weg is toch niet interessant, maar voor je wel.

Garmin heeft nu in z'n Zumo XT ook de mogelijkheid ingebouwd om hem verticaal te kunnen gebruiken, wat ik persoonlijk best een handige feature vind :)
Ik heb liever de afrit nummers/wegen namen, snelheid en andere info in beeld. Ik heb een VN900 classic. Die is niet al te snel (jammer van de 5 bak). Ik hoef niet de lijn niet echt te zien.

Ben groot gebracht met uitgeprinte route instructies. Al is het lijntje zo nu en dan wel handig.

[ Voor 2% gewijzigd door Jurrian120 op 06-01-2021 14:03 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Jep, om die reden heb ik de tomtom ook altijd horizontaal. Daarbij, in de verticale weergave worden de bochten wat "smaller geperst". Juist bij de onoverzichtelijke punten vond ik dat wat lastiger om de realiteit met één blik aan de kaart te matchen.
Het automatisch draaien heb ik dan weer uitgezet want, bij bijna iedere leuke bocht of rotonde vond het ding dat ik was omgevallen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
[...]

Ligt misschien aan de telefoon?
Ik heb altijd iphones op mijn allroad gehad die gewoon werkten nadat het ding in de modder lag etc.
Ook die trillingen na 7 jaar nooit iets van gemerkt etc.
Telefoon is er ook wel eens afgevlogen met wat onstuimig offroad en altijd prima gegaan.

Voordeel vind ik ook wel dat ik gewoon dan 1 hoesje heb voor alle motoren. En ik heb dan ook altijd alles mee, want betalen doe ik dan ook met de telefoon. en De vrouw weet waar ik lig als ik niet thuis kom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Thoit schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:11:
[...]

[...]

Ja, je kan een route maken naar een bepaald punt en bijv. aangeven dat je een bochtige route wil. GPX kan op Android wel, iPhone niet.
Dit snap ik ook niet, doe ik al jaren en werkt prima hoor.
Kan gewoon garmin bestanden inladen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
kneusteun schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:22:
[...]

Dit snap ik ook niet, doe ik al jaren en werkt prima hoor.
Kan gewoon garmin bestanden inladen etc.
Wat snap je niet? :) TomTom kan op de iPhone zover ik weet nog steeds geen GPX bestanden inlezen, Android wel. Voor de iPhone kan je hiervoor bijv. Calimoto gebruiken meen ik. Die kan het o.a. wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Thoit schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:30:
[...]

Wat snap je niet? :) TomTom kan op de iPhone zover ik weet nog steeds geen GPX bestanden inlezen, Android wel. Voor de iPhone kan je hiervoor bijv. Calimoto gebruiken meen ik. Die kan het o.a. wel.
Excuses dat las ik verkeerd, ik las dat je dacht dat je met iphone niet als tomtom en garmin gpx kon inladen.
Scuzi, niks gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Heb een mooie mount op mn RS zitten met trillingsdempende rubbers. Vastklikken en kabeltje erin, is de moeite niet.
[...]

In deze context is de tegenhanger van landschap "portret". Anyway, bij veel telefoons kan je dat wel kiezen, en anders kan je er een los appje voor gebruiken.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ik snap de love love voor echte navi's ook niet.

Werkt zo rete oldschool, althans Garmin. Moderne telefoons zijn ook gewoon waterdicht, redelijk schokbestendig etc.

Ik denk dat ik de Garmin ook niet goed gebruikte wellicht. hadden we een route ingesteld op de laptop met Basecamp (sowieso.. wat een learning curve is dat!). Gingen we 's ochtends rijden.. moesten we eerst het beginpunt van de route vinden anders deed hij het niet. Op een gegeven moment kwamen we op een voetgangersmarktje terecht ergens in Turkije. Ik afgestapt met de Garmin in mn hand omdat ik per ongeluk daar het beginpunt geplot had en maar zoeken naar dat beginpunt.....

Daarna de Garmin eraf gehaald en terug naar huis gestuurd. De overige 20.000km gewoon met een Ram Mount, iPhone + MapsMe gereden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Mijn telefoon icm headset van cardo is gewoon ideaal, met siri kan je alles aansturen en bellen,muziek,navi,foto en film gekoppeld met gopro en dus ook voor het tanken het betaal middel.

Enige wat ik mee moet nemen is dus mijn telefoon en die op de motor klikken en done.

Als ik een Garmin zou hebben zou ik alsnog mijn telefoon mee nemen want met mijn Garmin kan ik niet bellen bij problemen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:56

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

iPhone is vanaf de 7 al waterdicht plus hij zit achter het scherm, robuustheid is na +/- 20.000 km ook geen probleem kan ik melden, en met de meest recente iPhones is draadloos laden mogelijk dus geen stekkertjes inpluggen. Mounts van SP Connect zijn mooi, robuust, handig in gebruik en relatief goedkoop en zijn sterk trillingsdempend als dat nog een issue zou zijn.

Voor navigatie gebruik ik de MyRouteapp, daarmee kun je routes maken, rondje plannen, routes inladen, delen, exporteren en gewoon navigeren. En dat allemaal 100x sneller dan dat een Garmin of Tomtom dat zou kunnen. Tegelijk heb je je muziek bij de hand, Flitsmeister staat erop en kun je ook nog bellen als je dat wilt.

Ik snap ook werkelijk niet waarom iemand nog een dedicated navigatiesysteem zou willen. Ook het geintegreerde systeem op bijv. de nieuwe Multistrada heeft voor mij geen meerwaarde (hoewel die volgens mij gebruik maakt van de telefoon zelf voor het berekenen van de routes, dus dat is wel een mooie integratie dan).

Pheauteautje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Bqe-lUhfGtE5gBKeUirosGFXQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sFztbNU7hCOzDUr8G1sIpfof.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik snap ook werkelijk niet waarom iemand nog een dedicated navigatiesysteem zou willen.
Nouja, ik vind het wel prettig om een backup device te hebben.

Maargoed ik rijdt dus met Garmin gemonteerd, met ernaast een telefoon met Flitsmeister in een houder voor verkeersincidenten en flitsers.

Daarnaast heb ik nog een telefoon in mijn binnenzak voor muziek.

Stel je crasht, dan breekt die telefoon die daar bovenop zit echt wel af in 12421 stukjes.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:56

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ghostrider schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:06:
[...]

Nouja, ik vind het wel prettig om een backup device te hebben.

Maargoed ik rijdt dus met Garmin gemonteerd, met ernaast een telefoon met Flitsmeister in een houder voor verkeersincidenten en flitsers.

Daarnaast heb ik nog een telefoon in mijn binnenzak voor muziek.

Stel je crasht, dan breekt die telefoon die daar bovenop zit echt wel af in 12421 stukjes.
Ik heb nog een werktelefoon als backup, dus geen issue. Die klik ik er ook zo op. En jouw Garmin overleeft een crash ook niet, net zo min als je telefoon die in je borstzak zit als je verkeerd terecht komt. Voor mij (let op: persoonlijke mening incoming!!) zijn het allemaal non-argumenten om niet voor navigatie op je telefoon te gaan. Plus ik spaar 300-400 euro uit waar ik weer benzine voor kan kopen om te RIJDEN.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
@Ghostrider als je zodanig crasht dat je telefoon in 12421 stukjes ligt heb je denk ik wel meer zorgen dan een kapotte telefoon... Vraag me ook af in hoeverre zo'n Garmin dat wel overleeft.

Daarnaast zou ik - zelf - eerder een goedkope 2e telefoon als navi kopen en mn eigen telefoon lekker in mn zak houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Requiem19 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:09:
@Ghostrider als je zodanig crasht dat je telefoon in 12421 stukjes ligt heb je denk ik wel meer zorgen dan een kapotte telefoon... Vraag me ook af in hoeverre zo'n Garmin dat wel overleeft.

Daarnaast zou ik - zelf - eerder een goedkope 2e telefoon als navi kopen en mn eigen telefoon lekker in mn zak houden.
^ Dit!

Ik gebruik de Nokia 7.1 van mijn nieuwe werkgever hiervoor. TomTom app erop geknalt en gaan met die banaan. Je hebt voor rond de 100€ tegenwoordig al een smartphone die snel en groot genoeg is om als Navi te gebruiken. Hotspotje aan voor de eventuele wifi en klaar is kees.

Tweede reden voor mij is dat ik de OIS in mijn telefoon camera niet wil beschadigen vanwege vibraties. Foto's maken met de werk-telefoon boeit mij niet zoveel :+

[ Voor 10% gewijzigd door Leviathius op 06-01-2021 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Icephase schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:08:
[...]

Ik heb nog een werktelefoon als backup, dus geen issue. Die klik ik er ook zo op. En jouw Garmin overleeft een crash ook niet, net zo min als je telefoon die in je borstzak zit als je verkeerd terecht komt. Voor mij (let op: persoonlijke mening incoming!!) zijn het allemaal non-argumenten om niet voor navigatie op je telefoon te gaan. Plus ik spaar 300-400 euro uit waar ik weer benzine voor kan kopen om te RIJDEN.
Voor die 3 a 400 euro kan je ook een chinese android phone halen die je dedicated gebruikt als motor telefoon inderdaad. Daar heb je tegenwoordig best capable telefoons voor dacht ik. die zijn sneller naar mijn idee dan menig tomtom of garmin.
Pagina: 1 ... 263 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.