Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 260 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.197 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
noes schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:43:
[...]

Wat een hufteractie :(

Zoals @Joopieboy al zei - ik heb goede ervaringen met de ContiSportAttack 3 op een S1000RR: veel grip, voorspelbaar bochtengedrag en vrij lange levensduur. Op mijn R1250RS komen die ook, hoewel ik dan waarschijnlijk voor de nieuwere generatie ga (de 4).

Er zijn sportievere banden, maar als je (zoals ik met de RR deed) gewoon lekker sportief op straat rijdt denk ik dat de kortere levensduur en gevoeligheid voor nattigheid grotere nadelen zijn dan het de extra grip wat een band met zachter rubber bieden kan. Levensduur is vooral ook relevant als je veel snelwegen rijdt enzo. Ze worden dan "vierkant" (het midden slijt sneller dan de wangen) en dat vermindert het bochtgedrag weer sterk.

[...]

Kerosine wordt ook wel parafine genoemd, beter bekend als lampolie. Werkt prima, af en toe goede scheut ervan bij een vrij volle tank benzine :Y
Ja nogal ja, schijnbaar is het niet leuk als je gesnapt wordt op beeld terwijl je de mountainbike van de buurman midden in de nacht staat te demonteren.

Dan maar banden leksteken en met grof geweld de nummerplaten van 2 scooters en een motor trekken.

Maar enorm bedankt voor de informatie, ik zat zelf ook al te kijken naar meer sport touring banden.
De Michelin Pilot Power (2ct) is echt een prima band. Ze hebben iets minder grip dan bijvoorbeeld Pirelli Diablo Rosso (n), maar dat merk je alleen bij circuitgebruik / serieus hard rijden op straat. Maar allround vind ik de Pilot Power een stuk beter. Naast dat het voor sportief rijden een prima band is doen ze het in de regen / kou enorm goed. En ze zijn wat goedkoper.
M14 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:41:
[...]

Ik tank euro98 voor €1.339 :9.
Het voordeel van tegen de grens wonen 8) .

[...]

De Michelin Pilot Power (2ct) is echt een prima band. Ze hebben iets minder grip dan bijvoorbeeld Pirelli Diablo Rosso (n), maar dat merk je alleen bij circuitgebruik / serieus hard rijden op straat. Maar allround vind ik de Pilot Power een stuk beter. Naast dat het voor sportief rijden een prima band is doen ze het in de regen / kou enorm goed. En ze zijn wat goedkoper.
Bedankt voor de reactie.

Ik was ook gewoon tevreden met deze banden, ze waren zo goed als nieuw, maar ja.

Ik zat zelf te kijken naar de power 5 maar ik begrijp echt niets van de verschillende modellen. Ik dacht dat het niet vager kon dan de benamingen van hedendaagse videokaarten, maar schijnbaar is het toch mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ludo Als je serieus goed te spreken was over de Michelin Pilot Power banden dan moet je je zelf wel gaan afvragen of je met een ander merk banden in het segment waar je ze zoekt gelukkig gaat zijn.

Michelin banden staan in een 'V' vorm en de andere merken zijn allemaal rond zoals een '0' dat aan de onderkant is. Een Michelin valt dus veel makkelijker de bocht in dan dat een band van een ander merk dat ooit zal gaan doen.

Maar wat weet ik daar nou eigenlijk ook weer van....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:08

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

mr_petit schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:31:
Als het kan RON98 tanken als je je motor langere tijd wegzet. Dat is benzine met langere houdbaarheidsdatum omdat het sowieso minder getankt wordt en dus ook geschikt moet zijn om bij tankstations langer in de bulktank te zitten.
RON98 wordt ook niet gemaakt door een dope toe te voegen aan euro95 zoals dat met veel premium benzines (behalve BP ultimate) wel wordt gedaan.
Die laatste bewering, is dat iets dat je gewoon aanneemt, of kun je dat wat meer aantonen?
Ik weet een beetje van chemie en premiumbenzines (met octaangetal 98) komen uit een ander vaatje dan de 95. Dopes worden toegevoegd, maar die verhogen niet of nauwelijks het octaangetal.
Door benzines te mixen (blenden) wordt 95 of juist 98 verkregen. Ook ethanol verhoogt dit octaangetal, maar heeft een aantal neveneffecten, waaronder een lagere energie-inhoud, het is hygroscopisch en geeft kans op gedoe met aluminum/rubber componenten.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:14

mr_petit

opperprutser

Voor zover ik weet zijn de 98 benzines nog steeds ethanolvrij.

Maar je zegt zelf toch al dat het uit een ander vaatje komt?

Ik weet wel dat er een heel groot verschil zit tussen euro95 en ron98 qua houdbaarheid.
Voor mijn grasmaaiers pak ik zo nu en dan wel eens benzine die rusting 2 jaar in een tankje heeft gezeten.
Met ron98 is dat geen enkel probleem, maar met euro95 was dat het vaak wel.
Dat zijn natuurlijk wel ervaringen die 2 of 5 of 10 jaar oud zijn, want als je ervaringen over 2 jaar oude benzine post duurt dat per keer dus wel minimaal 2 jaar :P (ik gebruik nu denk ik sinds een jaar of 10 uitsluitend Ron98 in de grasmaaiers, nadat iemand mij ooit op deze verschillen wees. En hij had gelijk)

Benzine met veel ethanol moet je helemaal vermijden. Zat filmpjes op youtube van mensen die als hobby grasmaaiers opknappen hebben en laten zien wat er met ethanol gebeurt (zeker in de US, waar de concentratie nog hoger is)

Mocht het niet duidelijk zijn: grasmaaiers (en kettingzagen strimmers etc) krijgen vaak veel slechtere benzine te verwerken omdat je met een 5L tankje vaak rustig 2-3 seizoenen kunt maaien als je een niet al te grote tuin hebt.
En ze hebben natuurlijk allemaal een carburateur, dus ervaringen zijn veel eenduidiger.

[ Voor 96% gewijzigd door mr_petit op 22-12-2020 21:30 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joepla schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:48:
[...]

Die laatste bewering, is dat iets dat je gewoon aanneemt, of kun je dat wat meer aantonen?
Ik weet een beetje van chemie en premiumbenzines (met octaangetal 98) komen uit een ander vaatje dan de 95. Dopes worden toegevoegd, maar die verhogen niet of nauwelijks het octaangetal.
Door benzines te mixen (blenden) wordt 95 of juist 98 verkregen. Ook ethanol verhoogt dit octaangetal, maar heeft een aantal neveneffecten, waaronder een lagere energie-inhoud, het is hygroscopisch en geeft kans op gedoe met aluminum/rubber componenten.
Ethanol (oftewel EthylAlcohol) heeft eigenlijk niet zo heel veel in een verbrandingsmotor te zoeken. Het spul is brandbaar en wordt niet gemaakt van dat zwarte spul wat ze uit de aarde kunnen pompen maar dat is dan ook 't enige voordeel. Mechanische smering van dat spul = 0,0 (en dus hoort 't eigenlijk niet thuis in een verbrandingsmotor).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Will_M schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:30:
[...]

Ethanol (oftewel EthylAlcohol) heeft eigenlijk niet zo heel veel in een motor te zoeken. Het spul is brandbaar en wordt niet gemaakt van dat zwarte spul wat ze uit de aarde kunnen pompen maar dat is dan ook 't enige voordeel.
Niet helemaal hè, het octaangetal is heel hoog, dus je kan gigantische vermogens halen uit een vastgestelde cylinderinhoud bij geforceerde inductie vergeleken met benzine.
Maar dan hebben we het over de tuningscene. Daar is de sky the limit (nitroethanol is dan nog weer een stapje verder)

[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 22-12-2020 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je vergeet 3 woordjes: Gedurende Korte Tijd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-10 08:46
Het word niet voor niets in dragracing gebruikt, daar hoeft het spul allemaal niet zo lang vermogen te leveren of überhaupt intact te blijven :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
mr_petit schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:22:
Nee, die zijn E5, dus maximaal 5% ethanol. Wisselt per pomp welke ethanolvrij zijn. Shell Vpower, BP Ultimate stonden in een recent artikel in de MotoPlus omtrent dit onderwerp aangeschreven als echt ethanolvrij.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Vpower is geen RON98 bij mijn weten.
Ik tank het zelf bij de Tinq, die krijgen het van Gulf.
Ik zal eens letten of er nu een e5 sticker op staat. Ik geloof van niet maar weet het nu niet zeker.
Bij BP ben ik al een tijdje niet meer geweest.
Will_M schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:37:
Je vergeet 3 woordjes: Gedurende Korte Tijd ;)
Dat hangt van het ontwerp af.
Maar idd, meer vermogen geeft altijd meer slijtage dan minder vermogen in exact dezelfde motor.

[ Voor 37% gewijzigd door mr_petit op 22-12-2020 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 22:03
Chakotay schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:21:
Ha, het heeft even geduurd, maar motor.nl heeft eindelijk het filmpje met mijn 749 online gezet dat ze eerder dit jaar hier voor de deur zijn komen opnemen *O*

[YouTube: Wat Rij Jij? Occasionmotoren 3.000 - 6.000 euro]
Heuuj leuk filmpje man, geinig om Tweakers 's hardop te horen praten over hun motor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@mr_petit V-Power van Shell was tot een jaar geleden nog RON97 maar is tegenwoordig ook gewoon RON98 zónder toevoeging van Ethanol. Alles wat minder is dan RON98 mag de naam 'premium' niet meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ik heb m'n royal enfield weer aan de praat.
Ik had pech waarbij ik ontdekte dat zowel mijn bougie kapot was en dat de ecu niet functioneerde.
mr_petit in "Hét grote motortopic - Deel 24"

Maar het bleek niet de ECU te zijn; de kapotte bougie zette mij op een dwaalspoor.

Het bleek een ordinaire draadbreuk in de ecu kabelboom te zijn.
Die ontdekte ik toen ik ging meten aan de connector.
Eigenlijk een beetje met toeval toen ik wat extra tape weghaalde om er beter bij te kunnen:
Afbeeldingslocatie: https://audio.home.xs4all.nl/zooi/motoren/draadbreuk.jpg

Dit gedeelte bleek langs het bevestigingsplaatje te schuren waar de ecu op zit.
Gelijk het plaatje aangepast en de kabelboom losgehaald en iets ruimer vastgesnoerd.

Ik denk dat de bougie al langer stuk was, maar dat de breuk in de elektrode zo smal is dat de bobine genoeg punch heeft om ook dat stukje te overbruggen. (ik meet de electrodeweerstand natuurlijk met een multimeter, niet met een megger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Will_M schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 22:03:
Alles wat minder is dan RON98 mag de naam 'premium' niet meer hebben.
Volgens mij staat er nooit premium in de naam en is dat gewoon een volksterm of marketingterm, maar geen wettelijk vastgelegde term. Total excellium is nog steeds 95 (wordt ook zo verkocht).
Dat ze v-power veranderd hebben wist ik niet, maar ik zie dat ze het inderdaad nu onder RON98 verkopen. Dat is idd nieuw.
Volgens mij ligt de grens (wettelijk) gewoon of je het wel of niet RON98 noemt. Dat zijn volgens mij de wettelijk vastgelegde standaarden en niet het woord premium. Heb je daar een link voor (misschien bij wetten.nl oid?)
Maar ik geloof dat die termen gaan verdwijnen? (en allemaal een E## aanduiding krijgt)

Esso is er heel onduidelijk in. Ze hebben (volgens hun site kennelijk) zowel RON98 als een mengsel (95+98 octaan, wat dan dus euro95 moet heten) maar wat beide Synergy Supreme+ heet?

[ Voor 50% gewijzigd door mr_petit op 22-12-2020 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Het ging mij puur om de claim van @mr_petit, waarin hij beweert dat premium benzines zouden worden gemaakt uit ‘95 met dopes (behalve BP Ultimate). Helaas blijft bewijs daarvoor uit en gaat het ethanolverhaal alle kanten op, als in een olie-topic. Het wachten is nu op mensen die al tijden E10 tanken zonder problemen en beweren dat ethanol geen problemen geeft. En dan de mensen met vergomde carbs en verhalen over dealers die alleen maar E10 ellende zien. Eindeloze discussie.

Ik weet wat ethanol is, waarom het er is, wat je ermee kan en wat de problemen ermee kunnen zijn. De meeste premium benzines zijn 0% ethanol, ondanks dat er E5 op staat (als je weet wat E5 betekent, snap je dat dat gewoon kan).
Sommige premiums bevatten wèl ethanol, o.a. die van Total. Ik heb daar voor mezelf een conclusie uitgetrokken. Ethanolvrij gaat in de 2-wielers. De E10 gaat in de auto van de baas. Die (auto) vindt het helemaal prima en ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:57
mr_petit schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:53:
Vpower is geen RON98 bij mijn weten.
Ik tank het zelf bij de Tinq, die krijgen het van Gulf.
Ik zal eens letten of er nu een e5 sticker op staat. Ik geloof van niet maar weet het nu niet zeker.
Bij BP ben ik al een tijdje niet meer geweest.
Hoop het wel voor ze, zijn ze namelijk al ruim een jaar wettelijk verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Dan zal het wel.
Ik hoop dat ze er niet teveel ethanol door heen gaan gooien want dat is superslecht voor carburateurs die lang stil staan.

[ Voor 79% gewijzigd door mr_petit op 22-12-2020 23:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Rick-Jan schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:11:
Even de BMW expert taggen @noes

Ervaring met de F800ST? 2009 met 30K op de teller. Bekende kwalen? Las al iets over terugroepacties en balhoofdlagers/stuurdempers. Wil binnenkort een proefritje maken maar echt geen idee of het wat voor mij is.
Nee, sorry geen ervaring mee! Je kan waarschijnlijk wel bij de BMW dealer langs voor een check.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-10 13:51
Het vervelende van Benzine is dat de EU bepaald heeft dat 95 en hoger de naam E5 draagt. Zelfs 102 bij de Aral (Duitse BP) zit een alcohol is (Methanol i.p.v. Ethanol). RON/AKI staat voor een getal wat te herleiden is naar de omstandigheden waarbij de brandstof kan zelf ontbranden. Hoe hoger dat getal hoe moeilijkere het zelf ontbrandt.

En wat ze wel willen doen is dan geen Ethanol toe passen in "premium brandstoffen".

Mijn advies is om te kijken op de website van de pomp waarnaar je gaat. Daar vermelden ze of het er in zit. En vaak lees je bij 98/Super plus dat het tot 5% Ethanol is. Ook niet echt helpvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Jurrian120 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:32:
Mijn advies is om te kijken op de website van de pomp waarnaar je gaat. Daar vermelden ze of het er in zit. En vaak lees je bij 98/Super plus dat het tot 5% Ethanol is. Ook niet echt helpvol.
Dat is nog wel eens lastiger dan je denkt. Dit soort info staat meestal niet op de frontpage.
Er zijn lijstjes, zoals deze, waarop je kunt zien dat je in ieder geval Total en Lukoil voorbij kan rijden. De overige bekende merken zoals Shell, BP en Esso hebben aangegeven dat in hun premiums geen ethanol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 13:39
De oplossing is heel simpel: maak een sticker met E0. Ben je meteen van al het gezeur af over welke het nou wel heeft en welke niet, en of de "nieuwe" 98 niet gewoon de "oude" 95 in een duurder jasje is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
NLDViane schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:19:
De oplossing is heel simpel: maak een sticker met E0. Ben je meteen van al het gezeur af over welke het nou wel heeft en welke niet, en of de "nieuwe" 98 niet gewoon de "oude" 95 in een duurder jasje is.
Jammer genoeg hebben de mensen, die hier over mogen beslissen, niet het geluk gehad om een opleiding te mogen volgen die logisch redeneren in het curriculum bevatte. :9

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
Joepla schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:52:
[...]

Dat is nog wel eens lastiger dan je denkt. Dit soort info staat meestal niet op de frontpage.
Er zijn lijstjes, zoals deze, waarop je kunt zien dat je in ieder geval Total en Lukoil voorbij kan rijden. De overige bekende merken zoals Shell, BP en Esso hebben aangegeven dat in hun premiums geen ethanol zit.
Klopt zoals te zien is: https://www.bp.com/conten...p-ultimate-98-2020-nl.pdf

Blijft het zoeken. En er niet vanuit gaan als je aan de pomp staat.

Want de 95 zit zowel Methanol als Ethanol bijgevoegd.
Derby schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:29:
[...]

Jammer genoeg hebben de mensen, die hier over mogen beslissen, niet het geluk gehad om een opleiding te mogen volgen die logisch redeneren in het curriculum bevatte. :9
Dat gelukkig niet. Het RON getal geeft het verschil aan. Maar 98 kan dus ook Ethanol bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Joepla schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:52:
[...]

Echt leuk, bij mij in de buurt zit alleen Total en Lukoil, of een merkloze pomp. :( Alsnog tank ik dan alleen de Total Excellium, maar ik kom er dus helaas niet onderuit.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:05
DrivinUCrazy schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:05:
[...]

Echt leuk, bij mij in de buurt zit alleen Total en Lukoil, of een merkloze pomp. :( Alsnog tank ik dan alleen de Total Excellium, maar ik kom er dus helaas niet onderuit.
Dit gaat altijd bij m'n vrouw in haar auto en hij loopt er duidelijk beter op vergeleken met E10. Maar voor langere stilstand is het toch niet aan te raden.
Ha, het heeft even geduurd, maar motor.nl heeft eindelijk het filmpje met mijn 749 online gezet dat ze eerder dit jaar hier voor de deur zijn komen opnemen *O*

[YouTube: Wat Rij Jij? Occasionmotoren 3.000 - 6.000 euro]
Lekker racen door het woonerf: goed bezig :X 8)7 |:(
(nee niet jij ;) )

[ Voor 32% gewijzigd door SniperGuy op 23-12-2020 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@DrivinUCrazy Lastig inderdaad... Ik neem nog wel eens wat kleine jerrycans mee als ik voor werk op pad moet. Misschien een optie?
Op de terugweg vul ik ze dan. Vooral in DL of BE altijd fijn qua prijs ook. Ik rij soms wel eens een uurtje, dan klok ik er daarna thuis die paar liter weer in zodat hij altijd vol is. Soort autistisch dingetje van me. Motor moet altijd vol en klaar staan ;)

Overigens denk ik dat moderne motoren die regelmatig rijden geen last krijgen. Oudere types en winterstallers (zoals ik), zou ik geen risico mee nemen voor die paar dubbeltjes.

[ Voor 18% gewijzigd door Joepla op 23-12-2020 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Ach weet je wat het is, tijdens de ritten tank ik meestal in Duitsland bij Aral, Shell, BFT of ED.
Thuis tank ik dan af met Total Excellium. En mijn winterstop duurt vanaf temperaturen <0 graden tot >0 graden. Tegenwoordig is dat dus vrij kort. :+
Ik denk dat het dan ook wel allemaal reuze meevalt voor mijn situatie; zo lang staat 'ie niet stil.

En ik bedacht me net dat ik nog een Esso weet te liggen. Die wel weer stervensduur is, maar ach, voor die paar liter.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
mr_petit schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:22:
[...]
In theorie wel, in praktijk niet aangezien de transport tanks niet leeggehaald worden als er E10 in gezeten heeft, is het mogelijk dat er restanten in de Euro98 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
Ik tank normaal gesproken E10 ondanks dat 'ie van 99 is, want de motor is mijn enige privé vervoer (ik gebruik de leasebak van de baas niet, want dat kost me netto 450 euro per maand) en dus staat hij eigenlijk geen dag stil.

Als ik van tevoren weet dat ik hem een week of langer niet zal aanraken gaat er een volle tank 98 in.

Tot nu toe geen problemen met vergomming of uitdrogen van brandstofleidingen meegemaakt (ik kijk 1 of 2 keer per kwartaal onder de tank als ik met onderhoud bezig ben).

Ik heb ooit gebeld met een Honda-dealer en het hoofdkantoor in NL, maar die konden me niet vertellen of ik veilig E10 kan tanken met hun garantie.

Dan maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
Jurrian120 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:44:

[...]

Dat gelukkig niet. Het RON getal geeft het verschil aan. Maar 98 kan dus ook Ethanol bevatten.
Maar, waar geeft RON dan aan welke 0% ethanol bevat en welke 5%? Dat is een beetje het probleem toch?

Hadden ze maar wel logisch redeneren gehad, dan konden wij de wirwar aan regels ook nog volgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Kon je 'm niet even wassen/poetsen voordat ie voor de camera ging? :P
De kap is een volledig kerkhof.
Een ducati hoort te blinken vind ik... (y)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chakotay
Zo, de F650GS is opgehaald, als het wat beter weer word maar eens beginnen met schoonmaken en kijken wat er aan onderdelen nodig is.

Ophalen was nog interessant, het ding bleek op stuurslot te staan, maar de sleutel had ik al thuis liggen. Sta je dan in de regen met een aanhanger... Uiteindelijk als volwaardig crimineel met capuchon op een skateboard onder het voorwiel gebonden, en met wat moeite het ding op die manier in de aanhanger geduwd :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9TXh4y3FUvTHGCAAltf1BJrApog=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t0dgmTT5EkQ6D0jRMGkXYr5M.jpg?f=fotoalbum_large

@mr_petit dat had ik inderdaad even moeten doen, in mijn hoofd was hij schoner toen ze voor de opname kwamen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Chakotay op 23-12-2020 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Ha, de goedekope automaat-pomp hier in de buurt heeft hun blue E10 meuk vervangen door Super 98, huidige prijs 1.58. Nu kan ik vlakbij huis bij een automaat echte benzine te tanken zonder de hoofdprijs te betalen of een winkeltje in te moeten *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
NLDViane schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:04:
[...]

Maar, waar geeft RON dan aan welke 0% ethanol bevat en welke 5%? Dat is een beetje het probleem toch?

Hadden ze maar wel logisch redeneren gehad, dan konden wij de wirwar aan regels ook nog volgen :+
Ik geef aan dat RON het Ethanol percentage niet aangeeft. En dat je als dat wilt weten moet kijken op de website van de pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 21:15
nehal3m schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:14:
Ik tank normaal gesproken E10 ondanks dat 'ie van 99 is, want de motor is mijn enige privé vervoer (ik gebruik de leasebak van de baas niet, want dat kost me netto 450 euro per maand)
450 euro netto per maand :o :o ? Wat voor slee staat er dan bij jou voor de deur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
Hkuit schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:08:
[...]

450 euro netto per maand :o :o ? Wat voor slee staat er dan bij jou voor de deur?
Valt best mee, maar ik heb tijdens m'n sollicitatie bedongen dat ze me in een willekeurige (cheapo) auto mogen stoppen want ik rijd er niet privé in, mits ik daar dan extra voor betaald krijg.

Dus buiten de bijtelling en eigen bijdrage zou ik dat dan ook kwijt raken.

Ik rijd nu in een Seat Ateca van 2019 met FR-pakket, want het leasecontract daarop is nog niet op. Kan zomaar een Polo worden komende lente, boeit me weinig.

M'n vrouw heeft een auto en om m'n eigen kont heen en weer te slepen is een motorfiets voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 21:15
Jurrian120 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:07:
[...]

Ik geef aan dat RON het Ethanol percentage niet aangeeft. En dat je als dat wilt weten moet kijken op de website van de pomp.
“ RON is de afkorting van: research octane number (Engelstalig). Er zit helemaal geen octaan in benzine. De klopvastheid van octaan (met een octaangetal van exact 100) is slechts een norm aan de hand waarvan het octaangetal wordt vastgesteld. Hoe hoger het RON, des te klopvaster is de benzine.

RON | Techneutentaal | BOVAG”

...en ethanol heeft een positieve invloed op de klopvastheid, dus op de RON, maar je kunt er ook andere stoffen bij doen. O ja, en vroeger zeiden wij Hollanders gewoon ‘octaangetal’ ipv RON.
Nog een citaat:
“ ethanol. Dit biogas heeft een octaangetal van 108.7 en is dus geschikt om het octaangetal van benzine op te krikken” ( nuttige info, even los van dat ‘biogas’; hoe komen ze daarbij? Mijn wijntje is niet gasvormig...).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 14:54

4x2

lộn xộn quá

Woehoe, big bore kit met nokkenas is besteld voor de MSX, was toevallig in de aanbieding :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NtnNDjB1tZMu6SIZHfhjLeCx8BQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b1Xde99V8KZ2AAy8b2cAMmws.jpg?f=fotoalbum_large

Plaatje van vieze MSX
Gisteren ook nog een mijlpaal bereikt, 100km/h op de teller, volledig uitgemolken in zn 3 8)

leeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vincm
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:00
Chakotay schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:57:
@Vincm je video staat op private :) Grappig ding trouwens, maar heeft die wel echt een carburateur ipv injectie? Dat zie je niet veel meer in recente motoren, ik kan zo snel niet heel veel over het model vinden.
Oeps, mijn fout. Video is nu wel te zien als het goed is.

Het heeft echt een carborateur. Is ook een wat klassiek model. Volgens mij hebben ze het bouwjaar erna wel injectie gekregen.
Lodo schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:03:
[...]

Staat je choke aan of uit? Als er een carb op zit zou je ook een choke moeten hebben. Benzinekraan staat open?
Choke opengetrokken (dus 'aan'), moet ik wel elke keer weer opnieuw opentrekken want hij schiet al vrij snel terug.
SniperGuy schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:04:
[...]

Zeker altijd Euro95/E10 getankt? dan krijg je dergelijke problemen na langer stilstaan.
Carb eraf en schoonmaken!

Om dat te voorkomen: premium benzine tanken (Euro98 of Euro100, V-Power etc) en/of benzine stabilisator erin kiepen en een stuk rijden tijdens de laatste rit!
Ethanol zuigt gewoon, ik tank altijd premium benzine (V-power of gelijkwaardig)
Ik weet natuurlijk niet wat de eigenaar/eigenaren voor mij hebben gedaan, maar mijn schoonvader drukte me ook al op het hart om geen E95 te tanken. Dus de 3-4 keer dat ik heb getankt dit jaar was het BP ultimate (E98). De vorige eigenaar was ook een motorliefhebber dus ik kan me niet voorstellen dat hij E95 getankt heeft.

Maargoed, carb eraf en schoonmaken is de eerstvolgende optie dus. Dan maar sleutelen!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 11:53
ik heb deze zomer mijn eigen motor (thundercat) nauwelijks gebruikt , echt maar 50 kilometer mee gereden. Altijd V-power of Firezone 102 octane getankt.

nu de motor weer uit de stalling gehaald, loopt prima maar als je gas geeft terwijl je rijd houd ie ff in. Toch weer de carbs laten reinigen of zou dit een gevalletje oude benzine kunnen zijn?

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:57
Nou, de RSV is verkocht. Heel dubbel gevoel over, want het is een super fiets en is me vanaf het eerste moment heerlijk bevallen. Maar ik wil toch een adventure, om ook makkelijk lange afstanden te rijden.

Nu blijft de Caponord me door het hoofd spoken... Er staat er één op MP voor weinig, maar daar is geen onderhoudshistorie bij. Maar aan de andere kant, voor dat geld kan ik 'm eigenlijk niet laten staan en kan ik er altijd een beurt en check-up tegenaan gooien...

Keuzes...

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
Reloader schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:33:
ik heb deze zomer mijn eigen motor (thundercat) nauwelijks gebruikt , echt maar 50 kilometer mee gereden. Altijd V-power of Firezone 102 octane getankt.

nu de motor weer uit de stalling gehaald, loopt prima maar als je gas geeft terwijl je rijd houd ie ff in. Toch weer de carbs laten reinigen of zou dit een gevalletje oude benzine kunnen zijn?
Vuil of roest in de tank kan ook, net als een verstopt benzinefilter.
Kars schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:05:
Nou, de RSV is verkocht. Heel dubbel gevoel over, want het is een super fiets en is me vanaf het eerste moment heerlijk bevallen. Maar ik wil toch een adventure, om ook makkelijk lange afstanden te rijden.

Nu blijft de Caponord me door het hoofd spoken... Er staat er één op MP voor weinig, maar daar is geen onderhoudshistorie bij. Maar aan de andere kant, voor dat geld kan ik 'm eigenlijk niet laten staan en kan ik er altijd een beurt en check-up tegenaan gooien...

Keuzes...
Hmmmm een RSV, heb er ook een gehad (haat (onderhoudskosten/problemen) liefde (heerlijk rijden) verhouding) <3 <3 <3
Maar ik denk eigenlijk met weemoed terug aan alle motoren die ik heb gehad (totaal 5 stuks, over 16 jaar). Ze hadden allemaal wel iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-10 09:13
Ik heb tot nu toe in 7 jaar twee motoren verkocht, waarbij ik echt spijt had van de xtz750 en nog steeds.
Daarom heb ik daarna nooit meer een motor verkocht en "verzamelen" we nu gewoon >:)

• Kars
Hahaha ja dat kan ook :)

Ach ik heb dat ook wel (al die 'als ik die nou had gehouden' momenten) maar soms is verandering wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online

Keuzes...
De 1000 of de 1200?

De 1000 is een heerlijke motor :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
kneusteun schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:25:
Ik heb tot nu toe in 7 jaar twee motoren verkocht, waarbij ik echt spijt had van de xtz750 en nog steeds.
Daarom heb ik daarna nooit meer een motor verkocht en "verzamelen" we nu gewoon >:)
Heel herkenbaar!

* Waaj kijkt de tuin in waar z'n Capo 1000 in een hoekje onder een motorhoes staat.

Goed voornemen voor volgend jaar: Afdakje maken voor de Capo en hem weer rijdend krijgen :*)

• Chakotay

Keuzes...
Hier ook van een RSV Mille naar een Caponord gegaan. Beviel prima, stukken praktischer allemaal. Ik ben uiteindelijk wel een sportmotor gaan missen voor erbij, maar voor de dagelijkse ritjes is de Caponord nog steeds prima :) Ze zijn ook redelijk bulletproof nadat wat standaard fixes (o.a. koppelingen in de benzineleidingen, stekkers aan de spanningsregelaar) zijn uitgevoerd.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Vincm schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:37:
[...]

Oeps, mijn fout. Video is nu wel te zien als het goed is.

Het heeft echt een carborateur. Is ook een wat klassiek model. Volgens mij hebben ze het bouwjaar erna wel injectie gekregen.

[...]

Choke opengetrokken (dus 'aan'), moet ik wel elke keer weer opnieuw opentrekken want hij schiet al vrij snel terug.

[...]

Ik weet natuurlijk niet wat de eigenaar/eigenaren voor mij hebben gedaan, maar mijn schoonvader drukte me ook al op het hart om geen E95 te tanken. Dus de 3-4 keer dat ik heb getankt dit jaar was het BP ultimate (E98). De vorige eigenaar was ook een motorliefhebber dus ik kan me niet voorstellen dat hij E95 getankt heeft.

Maargoed, carb eraf en schoonmaken is de eerstvolgende optie dus. Dan maar sleutelen!
Ik zou voor de zekerheid nog even de accu controleren en laden voor dat je de carburateurs eraf gaat halen.
De accu heeft misschien genoeg stroom om de motor te laten draaien, maar net niet om te laten starten.

Ook kun je de vlotterkamers van de carburateurs aflaten, de benzine daarin is nog sneller verouderd dan in de tank. Starten met wat hulp zoals remmenreiniger in de luchtinlaat kan ook nog helpen.

Je hebt de motor al laten lopen, dat moet nog een keer lukken. Dan snel een rondje rijden.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Vincm
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:00
Grubeater schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:58:
[...]

Ik zou voor de zekerheid nog even de accu controleren en laden voor dat je de carburateurs eraf gaat halen.
De accu heeft misschien genoeg stroom om de motor te laten draaien, maar net niet om te laten starten.

Ook kun je de vlotterkamers van de carburateurs aflaten, de benzine daarin is nog sneller verouderd dan in de tank. Starten met wat hulp zoals remmenreiniger in de luchtinlaat kan ook nog helpen.

Je hebt de motor al laten lopen, dat moet nog een keer lukken. Dan snel een rondje rijden.
Goed punt, de accu-status had ik nog niet genoemd. Die heeft een aantal dagen aan de druppellader gehangen na de startproblemen, maar dat hielp ook niet.

Zal eens kijken hoe het zit met de vlotterkamer.

• Kars
De Caponord die ik heb zien staan is een 1000. Het blok ken ik en zn noodzakelijke mods zijn inmiddels bekend, dus denk dat ik volgende week eens ga kijken :)

En als ik een leuk stukje sportief wil rijden, dan pak ik de Duc 600ss van m'n vrouw :)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Ik mag mij hier tegenwoordig ook melden. Sinds enkele weken mijn A rijbewijs gehaald.
Zelf twijfel ik alleen heel erg waar ik op moet beginnen. Ik ben 35 jaar en 1,85.
Is het verstandig om licht te beginnen a la Duke 390/MT03 of is dit al te klein? Kan ik dan beter kijken naar de middenklasse zoals bijv MT07, Z650 of SV650.

Deze zal zoveel mogelijk het gehele jaar gebruikt worden. Woon-Werk (30km enkel) en de plezierritten in het weekend.
En dan is er ook nog de vraag gebruikt of nieuw, wat is jullie ervaring en advies hierin?

[ Voor 12% gewijzigd door Gekkenhuis op 24-12-2020 16:42 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:48

fdees

Trust me I'm an Engineer

dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door fdees op 24-12-2020 16:53 ]

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:48

fdees

Trust me I'm an Engineer

Gefeliciteerd met je rijbewijs.

Wat wil je gaan rijden? Ben zelf direct na het lessen op een MT07 overgestapt op een Triumph Scrambler 1200XE. Dat gaat ook na een jaar nog steeds goed. Ben zelf 26, toen dus 25. Tevens 1,89 groot, maar op de MT07 zat ik na een uurtje al niet lekker meer met mijn knieën, dus zocht iets met meer ruimte. Een ADV past daarin goed, maar wou wel een mooie motor hebben en ben daar dan bij deze uitkomen.

Dus denk dat het belangrijkste is om te zoeken wat je zelf wilt en veel te gaan proefrijden. Maar omdat je woon-werkverkeer wil gaan doen zou ik wel iets met wat kappen zoeken is namelijk wel zo fijn met slechter weer

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Gekkenhuis schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:39:
Ik mag mij hier tegenwoordig ook melden. Sinds enkele weken mijn A rijbewijs gehaald.
Zelf twijfel ik alleen heel erg waar ik op moet beginnen. Ik ben 35 jaar en 1,85.
Is het verstandig om licht te beginnen a la Duke 390/MT03 of is dit al te klein? Kan ik dan beter kijken naar de middenklasse zoals bijv MT07, Z650 of SV650.

Deze zal zoveel mogelijk het gehele jaar gebruikt worden. Woon-Werk (30km enkel) en de plezierritten in het weekend.
En dan is er ook nog de vraag gebruikt of nieuw, wat is jullie ervaring en advies hierin?
Woon/Werk snelweg of buitenwegen? Snelweg zou ik zeker wel rond de 650CC gaan kijken. Hou met een naked wel rekening dat je 0 wind/regenbescherming hebt in de winter. De gekuipte heeft iets meer wat dat betreft.

I have stability. The ability to stab.

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

In principe is het snelweg maar buitenwegen is ook mogelijk (voor de terugweg). De kappen en slechter weer had ik nog niet helemaal over nagedacht. Ga ik zeker meenemen en zal eens richting een ADV gaan kijken met minimaal 650cc. Proefrijden gaat nu alleen een beetje lastig..

Hoe zit het eigenlijk met de betrouwbaarheid van KTM tegenwoordig? Naar mijn weten is/was dat niet helemaal je van het.

[ Voor 27% gewijzigd door Gekkenhuis op 24-12-2020 17:33 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Laatste salaris van het jaar maar meteen nuttig besteed aan de motor :P . Morgen de taartschep eraf en vervangen voor een tailtidy + led. Nu staat de motor volledig op de Road 5.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Nhzgl7LnQ2sMdib1YbjSChxNlk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mvnGjEH8xv2SwJHmaRFHLmoU.jpg?f=fotoalbum_large

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Pagman schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:57:
Laatste salaris van het jaar maar meteen nuttig besteed aan de motor :P . Morgen de taartschep eraf en vervangen voor een tailtidy + led. Nu staat de motor volledig op de Road 5.
[Afbeelding]
Wat is het? Lijkt op een Tracer. Hoe bevalt zoiets en zou je het aanraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Gekkenhuis Gefeliciteerd! Met niet teveel vermogen beginnen, is vast een verstandige keuze. Maar het went heel erg snel en dan ga je toch weer op zoek naar wat anders.

Zelf heb ik een MT-07 en met mijn 1,83 m heb ik nog geen zitproblemen ondervonden. Zelf koop ik altijd gebruikt, om 2 redenen. De afschrijving is het 1e jaar gigantisch, dat mag iemand anders best betalen, maar ik vind dat zonde. Ten tweede vind ik het leuk om onderhoud zelf te doen en dat kan met een nieuwe motor in het begin niet vanwege evt. gedoe met garantie. Ik durf ook te stellen dat ik de normale beurtjes beter doe dan de garage. Daar mist gewoon wat tijd en soms liefde. Begrijpelijk overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:28

steveman

Comfortabel ten onder

LeDriewielert

Met een waarschuwing voor 4

[ Voor 12% gewijzigd door steveman op 24-12-2020 18:23 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Gekkenhuis schreef op donderdag 24 december 2020 @ 18:12:
[...]

Wat is het? Lijkt op een Tracer. Hoe bevalt zoiets en zou je het aanraden?
Ja dat klopt, het is een Tracer 700. Bevalt mij prima, hetzelfde motorblok als de MT07 alleen een iets hogere zit. Je kan er lekker mee sturen in de bergen en 200km/h op de autobaan doet die ook met gemak. Zelf ben ik 1.81m en zit beter op de Tracer dan op de MT ivm de kniehoek. Van de vergelijkbare motoren zoals de Versys 650, NC750, Vstrom 650 zou bij mij de Tracer nog steeds de eerste keuze zijn vanwege het blok en omdat het een lichte motor is. Verder is die ook ideaal voor op de snelweg en Woon-werk verkeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Gekkenhuis Je kunt ook nog gaan kijken naar een XTZ690. Is ook 't zelfde blokje als dat wat er onder de MT07 gemonteerd is maar dan nét een ander type motorfiets :)

Ik ben 1.87Mtr. en kan met m'n voeten precies goed aan de grond komen als ik m'n XTZ690 mee pak.

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Will_M schreef op donderdag 24 december 2020 @ 18:27:
@Gekkenhuis Je kunt ook nog gaan kijken naar een XTZ690. Is ook 't zelfde blokje als dat wat er onder de MT07 gemonteerd is maar dan nét een ander type motorfiets :)

Ik ben 1.87Mtr. en kan met m'n voeten precies goed aan de grond komen als ik m'n XTZ690 mee pak.
Dat is een Tenere 700 toch? Die heeft een kameraad van mij, heb er een keer op gereden en is idd een prachtige fiets. Het CP2 blok schijnt één van de betere op de wereld te zijn momenteel.

Zodra het kan toch ook nog maar eens een proefrit gaan maken op de Tracer 700.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gekkenhuis schreef op donderdag 24 december 2020 @ 18:33:
[...]

Dat is een Tenere 700 toch? Die heeft een kameraad van mij, heb er een keer op gereden en is idd een prachtige fiets. Het CP2 blok schijnt één van de betere op de wereld te zijn momenteel.

Zodra het kan toch ook nog maar eens een proefrit gaan maken op de Tracer 700.
Zie het plaatje in de OP hier onder m'n naam ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
@Gekkenhuis allereerst gefeliciteerd! :)

Ik zou de 300jes laten staan. Die zijn simpelweg te klein. Ik zou ook naar 600-700cc kijken.
Dat wil niet zeggen dat een 1000-1200 niet kan, maar ik ben blij dat ik eerst op wat lichters (letterlijk het gewicht) ben gaan rijden, en daarna pas op wat zwaarders ben overgestapt.

De tenere 700 lijkt me inderdaad een prima keuze, maar net zo goed een tracer, v-strom, versys, enzovoort... Bij de Japanners zit het qua betrouwbaarheid en prijs-kwaliteit verhouding in de regel wel goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Ik zelf 34 en 1.86 ben begonnen op een tenere 750 en heb daar echt veel plezier van gehad (en nog steeds spijt van de verkoop), daarna van alles getest en gekocht en kwam weer terug bij een allroad africa twin.

Puur omdat ik van het rijden en zoeken naar leuke paden genoot, heb een tijdje R6 gereden en dat was gewoon niet voor mij voor op de openbare weg, je mist alle comfort en die motor is gewoon om te jagen op een circuit en niet om te toeren.

Met de tenere 700 of tracer 700 zit je sowieso goed, genoeg power voor de eerste jaren en snelheid meer dan zat! comfortabele zit voor woonwerk en eventuele lange toertochten zijn helemaal geen issue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Dank voor al jullie nuttige info tot zover.

Denk dat ik door jullie de naked toch links laat liggen mede door het woon-werk en het eens ga zoeken richting Tracer 700 of Tenere 700. Zal ze binnenkort allebei eens gaan proefrijden en mijn bevindingen hier delen en wat het uiteindelijk is geworden :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nehal3m
Gekkenhuis schreef op donderdag 24 december 2020 @ 20:40:

Denk dat ik door jullie de naked toch links laat liggen mede door het woon-werk en het eens ga zoeken richting Tracer 700 of Tenere 700. Zal ze binnenkort allebei eens gaan proefrijden en mijn bevindingen hier delen en wat het uiteindelijk is geworden :)
Met zo'n Tenere 700 kun je gewoon in een rechte lijn naar je werk rijden, ongeacht wat er tussen jou en je kantoor zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:11

Secsytime

Automagisch

Gekkenhuis schreef op donderdag 24 december 2020 @ 20:40:

Ik zou gewoon even wat verschillende motoren berijden, een naked is niet zo slecht als ze het laten overkomen ;)

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Zeker mee eens! Al moet ik er wel voor mezelf aan toevoegen dat ik tegenwoordig echt wel een hogere motor eis in verband met de zithouding. Zelf kom ik daarmee al heel snel bij de allroads uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:28

steveman

Comfortabel ten onder

Naakt is altijd leuker... Behalve in de winter, regen, lange stukken snelweg, hagel, vogels.

Ik ben dol op naakt.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NLDViane
steveman schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 00:58:
Naakt is altijd leuker... Behalve in de winter, regen, lange stukken snelweg, hagel, vogels.

Ik ben dol op naakt.
Rode Naakte Twins! Toch @Vrijdag ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:35
@Gekkenhuis gefeliciteerd met je A d:)b

Ben je opzoek naar een nieuwe fiets??
Of naar iets van 15 jaar oud?

Wat voor stijl vind je tof?
Is het puur praktisch woon/werk?
Vakanties?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:05

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@Gekkenhuis welkom bij de club! :)

Ik heb mijn rijbewijs gehaald toen ik 21 was (1.80m lang). Tot mijn 28e paar keer per jaar op de lesmotor van mijn bevriende rijschool gereden (eerst een CBF500, daarna een Yamaha maar weet zo niet meer welke precies, vergelijkbaar in ieder geval). Toen vorig jaar eindelijk zelf een motor kunnen kopen, en gelijk voor een "echte" gegaan: een bijna 300kg wegende Harley Davidson Dyna Wide Glide uit 2002, met 1450cc blok en sportieve kit eronder. Nog geen spijt van kan ik je vertellen :+ Prima fiets om echt op te leren rijden. Ik zou je dus niet tegen laten houden door een zware motor (qua gewicht/blok etc.), zolang je je verstand maar gebruikt en het motorrijden respecteert. Maar dat geld eigenlijk voor elke fiets waar je op stapt.

Met 1-2 jaar en indien de financiën het dan toelaten, wil ik nog eens upgraden naar een 2016 Dyna en die in mijn smaak ombouwen in clubstyle. Specifiek dat jaar vanwege het blok dat er onder ligt. Dat is dan echt mijn droomfiets waar ik dan hoop nog vele jaren op te mogen rijden, ook wanneer Harley dan eindelijk failliet is.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Bommes schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:39:
@Gekkenhuis gefeliciteerd met je A d:)b

Ben je opzoek naar een nieuwe fiets??
Of naar iets van 15 jaar oud?

Wat voor stijl vind je tof?
Is het puur praktisch woon/werk?
Vakanties?
Dank je!

Momenteel spreken een Naked of Sport Touring/ADV mij erg aan en dan het liefste nieuw of jong gebruikt.
Deze wil ik zoveel mogelijk in het jaar gaan gebruiken voor woon-werk (30km enkel) en dan de plezierritten met vrienden in het weekend. Een vakantie/weekend weg zal dan ook zeker wel gebeuren.

Zelf ben ik 35 jaar en 1,85m en het budget ligt ongeveer rond de 10k. Ik ben lichtelijk bevooroordeeld voor een Yamaha maar dit staat niet vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Gekkenhuis schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 15:14:
[...]

Dank je!

Momenteel spreken een Naked of Sport Touring/ADV mij erg aan en dan het liefste nieuw of jong gebruikt.
Deze wil ik zoveel mogelijk in het jaar gaan gebruiken voor woon-werk (30km enkel) en dan de plezierritten met vrienden in het weekend. Een vakantie/weekend weg zal dan ook zeker wel gebeuren.

Zelf ben ik 35 jaar en 1,85m en het budget ligt ongeveer rond de 10k. Ik ben lichtelijk bevooroordeeld voor een Yamaha maar dit staat niet vast.
Voor 30 km woon-werk heb je geen sport touring of adv nodig hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Secsytime schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 16:42:
[...]

Voor 30 km woon-werk heb je geen sport touring of adv nodig hoor :P
Maar een beetje comfort is wel lekker, dat op de Gixxer was ook niet alles :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Joopieboy schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 16:54:
[...]

Maar een beetje comfort is wel lekker, dat op de Gixxer was ook niet alles :P
Haha dat begrijp ik ja! Maar een Gixxer is dan ook weer het andere uiterste :P

Ik heb ongeveer 30k km woon-werk op de naked staan nu, rijdt heerlijk! Alleen jammer dat de vmax nu 100 is..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
[...]

Dank je!

Gewoon gaan kijken en proberen en met "iets" beginnen, of het dan wel of niet bevalt geeft je veel meer info voor de zoektocht naar de volgende fiets.

Zoals ik zei kwam ik snel bij adv terug maar ik heb er ook gewoon nog een caferacer naast omdat het heerlijk is om met een wat oudere 650 buitenaf lekker door te gassen en met zo'n oudje is 80 langs de weilanden slingeren echt prachtig.
Maar ik heb er ook nog een KTM 990 SM bij en dat is weer totaal wat anders, en ik zie dat/haar als mijn hooligan tourfiets die menig supersport heel prima kan bijhouden.

Ga ik alleen rijden voor de relax dan pak ik de africa twin en lekker Duitsland in en zoeken naar mooie zandpaden.

Ga ik even na werk mijn hoofd leegblazen dan jaag ik een rondje door twente op de caferacer.

Ga ik een flinke tour maken of met wat mensen op vlotte fietsen touren dan pak ik de KTM.

En het allermooiste is in de zomer met een hengel achterop, en de zembroek aan op de Tomos snorfiets even naar een kanaal of vijver om te vissen te relaxen met wat vrienden. Kortom voor elk moment is er wel de perfecte fiets >:) spaar ze dus allemaal net als pokemon :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:01

botoo

💀 too old to die young

LankHoar schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:30:

Met 1-2 jaar en indien de financiën het dan toelaten, wil ik nog eens upgraden naar een 2016 Dyna en die in mijn smaak ombouwen in clubstyle. Specifiek dat jaar vanwege het blok dat er onder ligt.
Volgens mij heeft de Dyna vanaf 2018 een veel beter frame gekregen maar ik weet niet meer waar precies. Volgens mij heeft Matt Laidlaw een keer een yt gedaan met drie Dyna's/Softails van verschillende bouwjaren waarbij de laatste versie met kop en schouders de betere was.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 14:54

4x2

lộn xộn quá

Goed, de big bore kit was (heel) wat sneller binnen dan ik dacht en aangezien ik een beetje vastliep met project "kutkart die ik me weer aan heb laten praten" besloten om de nokkenas van de big bore kit maar vast in de MSX te duwen, kwestie van bij iedere modificatie kijken wat het scheelt.
Het is een groot succes, afhankelijk van de tellerafwijking kan ik nu bij een behoorlijk lange 50 zone heel misschien m'n rijbewijs kwijt raken 8) 8) 8)

Afbeeldingslocatie: http://harriespoor.nl/MSX125/MSX12.jpg

Dat is de originele nokkenas trouwens, maar het vervangen stelt echt geen drol voor, als je kan kleppen stellen lukt dit ook wel.
Ding loopt gewoon een stuk prettiger, onderin is ie niet echt merkbaar iets kwijt, maar bovenin loopt ie veel beter door.

En gisteravond met een maat van me een MSX voor 'm opgehaald, heb m toch over weten te halen om de 13e maand ergens op stuk te slaan :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvKDbTOtkYraKxtOBXQ8vOcCFW0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/82d0AtflWBhGYdvMeZZVnUDb.jpg?f=fotoalbum_large

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 17:21:
[...]

Volgens mij heeft de Dyna vanaf 2018 een veel beter frame gekregen maar ik weet niet meer waar precies. Volgens mij heeft Matt Laidlaw een keer een yt gedaan met drie Dyna's/Softails van verschillende bouwjaren waarbij de laatste versie met kop en schouders de betere was.
2017 was het laatste jaar dat Dynas gemaakt werden. Vanaf 2018 heb je enkel nog Softail, en dat rijd gewoon echt anders, vooral in de bochten. Bovendien vind ik het kunnen zien van de vering bij Dynas gewoon echt leuke looks geven aan je fiets.

Dat ik een 2016 Dyna wil komt omdat dit het laatste jaar is dat de Twin Cam er onder ligt. Nu heb je de Milwaukee 8, en dat klinkt imo een stuk minder. Bovendien heeft Harley een track record van kinderziektes bij nieuwe blokken in de eerste jaren (eerste EVOs vs latere EVOs, eerste Twin Cams vs latere Twin Cams), dus dat is op zich ook een reden voor mij. De 2016 Twin Cam is compleet uitontwikkeld :)

Ik zeg niet dat Softails en de Milwaukee 8 slecht zijn hoor, de Twin Cam en Dyna hebben echter mijn voorkeur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

4x2 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 17:51:

En gisteravond met een maat van me een MSX voor 'm opgehaald, heb m toch over weten te halen om de 13e maand ergens op stuk te slaan :P
Gewoon in de kofferbak! 8)7 :D _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

LankHoar schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 18:11:

Ik zeg niet dat Softails en de Milwaukee 8 slecht zijn hoor, de Twin Cam en Dyna hebben echter mijn voorkeur ;)
Zolang je maar weet waar (en waarom) je ergens voor kiest is het dikke prima in mijn boek.

Voor mij een vergelijkbare situatie en ook al was het liefde op het eerste gezicht na een gesprek met een 80 jarige ex HD verkoper kwamen we tot de conclusie dat een sportster is wat ik zocht, en ook al had ik 'm al gekocht voordat ik mijn rbw had en dus ook geen proefrit heb gemaakt, ik heb er geen moment spijt van gehad. Het rauwe, klassieke van een sportster is waar Harley voor mij voor staat. Ik bouw een relatie op met mijn motor en ook al zijn er andere, soms ook mooi, vaak sneller en comfortabeler, machines te bedenken, dit is wat ik wil, hooguit een custom hardtail zou het kunnen winnen.

Uiteindelijk wil je toch een Harley ;) :Y) :Y

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@4x2 lekker bezig, mooie manier van vervoeren ook _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 20:04:
[...]

Zolang je maar weet waar (en waarom) je ergens voor kiest is het dikke prima in mijn boek.

Voor mij een vergelijkbare situatie en ook al was het liefde op het eerste gezicht na een gesprek met een 80 jarige ex HD verkoper kwamen we tot de conclusie dat een sportster is wat ik zocht, en ook al had ik 'm al gekocht voordat ik mijn rbw had en dus ook geen proefrit heb gemaakt, ik heb er geen moment spijt van gehad. Het rauwe, klassieke van een sportster is waar Harley voor mij voor staat. Ik bouw een relatie op met mijn motor en ook al zijn er andere, soms ook mooi, vaak sneller en comfortabeler, machines te bedenken, dit is wat ik wil, hooguit een custom hardtail zou het kunnen winnen.

Uiteindelijk wil je toch een Harley ;) :Y) :Y
Kijk, en dat ben ik helemaal met je eens. Ik kan me ook prima vermaken op een sporster hoor, daar niet van, maar doorgaans vind ik de wat dikkere body van bv een Dyna toch fijner/mooier. Hoewel ik ook op een custom build 1200 Buell heb gereden, en dat was ook zeer machtig. Ik had die gekocht ware het niet voor gerommel met de papieren (wil geen gezeur met de verzekering). En baggers vind ik dan weer helemaal niets, heb het wel eens geprobeerd maar imo heeft het echt de handling van een zeepkist zeg maar :+

Foto's van de custom hardtail (zie ook de mooie snelheidsmeter, vrij accuraat tot ongeveer 70 km/u zei de verkoper :+):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8MA2_VNluAt6DL_n-kF2xWngQ_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kjJdLOZC0GIBuSi7S8Di00ou.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HypB7QOfn20bTg96iwZWEMep2bk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/11nyFitAjnIZ1kdkrLjAu7su.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SoVxdmYYxO7EkySDmHID6Sbmou8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/acDMyQiYhOJUqmKis6Xa2DDJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZxCoP1lLJS8Fk-6-qDQCpFOUdkY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uyriWVcKIBMjSg12X7SSiqoi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VCrsZ6mkJnRerQSX7yyDeACoBco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EoOS7G1Qlp4AWGZub70ssPrn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXW_5I6uUqhoEKjEkEv-tFCjgR8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FZfDwtpQrjMQqBrxBOzChvrz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JSDYcWMXjq3yeUeadaifmcmqMlg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ds01LiyH1bjFuShFzHXleSaq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door LankHoar op 25-12-2020 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Twee weken terug was ik bij de HD dealer in Amsterdam, daar stond een custom Breakout, waanzinnig mooi ding, koste een ton (en was al verkocht ook :o ) en zelfs dan zou ik nog het nodige willen veranderen.
Ik denk dat het niet heel simpel is om iets te vinden wat 100% aan iemands specifieke wensenlijstje voldoet.

@LankHoar Met die custom hardtail zou ik me ook niet gestraft voelen, voldoet (bijna) volledig aan mijn wensenlijstje :)

[edit]
en dan te denken dat het niet eens een hardtail is :+

[ Voor 22% gewijzigd door botoo op 25-12-2020 22:56 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:29

Vrijdag

De Zwarte

[YouTube: 📺 On Any Sunday • 1971 • Movie Film Vintage Motorcycle Flat Dirt Track Road Racing Motocross Hill]

Voor als je nou denkt, "wat een kloteweer buiten".

Wel kijken met een adblocker geïnstalleerd, anders heb je steeds reclame tussendoor.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Dank je!

Kijk ook even naar de rode Hayabusa met verlengde achterbrug 👌

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
8) 8) 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8aeDQunhL5_vNhiwd3bqR6yGG3M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7eE1MPvGmdHpBcrxUJmyGErh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 22:50:
Twee weken terug was ik bij de HD dealer in Amsterdam, daar stond een custom Breakout, waanzinnig mooi ding, koste een ton (en was al verkocht ook :o ) en zelfs dan zou ik nog het nodige willen veranderen.
Ik denk dat het niet heel simpel is om iets te vinden wat 100% aan iemands specifieke wensenlijstje voldoet.

@LankHoar Met die custom hardtail zou ik me ook niet gestraft voelen, voldoet (bijna) volledig aan mijn wensenlijstje :)

[edit]
en dan te denken dat het niet eens een hardtail is :+
Het grappige is dat die vering me nooit is opgevallen. Hij werd geadverteerd als een hardtail, en zo reed ie ook (voelde elke kiezelsteen :+). Wellicht dat de zichtbare vering een ander nut diende? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Vrijdag schreef op zondag 27 december 2020 @ 13:11:
[...]

Kijk ook even naar de rode Hayabusa met verlengde achterbrug 👌
Leuk om mee te beginnen idd en alleen maar rechtdoor wilt gaan :')

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Gekkenhuis schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:38:
[...]

Leuk om mee te beginnen idd en alleen maar rechtdoor wilt gaan :')
Maar het is wel een hele vriendelijke, gemoedelijke motor om mee te beginnen 8)

Niet zo'n koppelmonster als een NC. Dat is een motor waar zelfs Rossi nog angstig voor in een hoekje kruipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Vrijdag schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:40:
[...]

Maar het is wel een hele vriendelijke, gemoedelijke motor om mee te beginnen 8)

Niet zo'n koppelmonster als een NC. Dat is een motor waar zelfs Rossi nog angstig voor in een hoekje kruipt.
Ik denk dat hij na zijn 2003 RC211V voor weinig dingen bang meer is :P

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• nehal3m
Welkom bij de familie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jjsiq3Xu6PjD0Wzj249yWXu52J8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n4fgRWN3LfoZ9MFEZgYibqfB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes
Toch maar de knoop doorgehakt en net besteld een setje: BRIDGESTONE ADVENTURECROSS AX41

Afbeeldingslocatie: https://www.moto1pro.com/sites/default/files/bridgestone_adventurecross_ax41_.jpg

Eens kijken of ik ze zelf op de Guzzi gelepeld krijg.
Misschien nog even een setje beadbreakers er bij bestellen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-10 23:37
Bommes schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:05:
Toch maar de knoop doorgehakt en net besteld een setje: BRIDGESTONE ADVENTURECROSS AX41

[Afbeelding]

Weet niet hoe de meeste mensen het doen. Moet m'n eerste band nog vervangen maar zag ooit dit filmpje. Rond 5:00 zie je hoe hij het gewicht van de motor gebruikt om de band los te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:05:

[Afbeelding]

En waarom zelf en bv niet even langs Huybers rijden? :)
Zeker met dit soort banden is het vaak een kriem...

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 28-12-2020 15:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
@erik23 ja dat schijnt wel goed te werken.
Een spade (smalle schep) schijnt ook wel te werken.
Die beadbreakers werken ook erg goed.

@Joopieboy ja daar dacht ik ook wel aan, even de wielen er uit pakken en langs brengen.
Weet niet of ze deze week geopend zijn en tijd hebben.
Eerste even de bandjes binnen krijgen, kan zomaar tot het einde van de week duren.

Maar een keer zelf wisselen kan ook geen kwaad.
Liever thuis met alle spullen er bij een keer oefenen, dan ergens in een bos op een paar uur wandelen van het dichtstbijzijnde dorp. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Bommes op 28-12-2020 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Allright, succes iig! En geen idee, roep ook al tijden om daar even langs te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
Gekkenhuis schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:44:
[...]

Ik denk dat hij na zijn 2003 RC211V voor weinig dingen bang meer is :P
Een Yamaha of Ducati die even tussendoor langs komt door de lucht behoort ook wel tot die lijst denk ik... Maar dan nog.. een NC! :X

Maar zoals hieronder al is gezegd gewoon lekker gaan proefrijden. Pas na een tijd weet je toch pas wat je echt fijn vind en juist totaal niet. Daarnaast moet je jezelf ook afvragen of je heel het jaar door woon werk wilt gaan doen, anders is een naked volgens mij prima te doen :)

In het ergste geval knal je er met echt fris weer handkappen (icm handvatverwarming) en een ruitje op.
Pagina: 1 ... 260 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.