Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Dit , hierom en hierom
Dat was ook de referentie/knipoog van de titel van het filmpjeollie1965 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:44:
[...]
En ik maar denken dat je culinair onderlegd bent
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dus toch voor de hitsToolkiT schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:50:
[...]
Dat was ook de referentie/knipoog van de titel van het filmpje
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Dit , hierom en hierom
In dat geval werkt het erg slecht..
2.2% van de amper 500 mensen die het bekeek kwam via YT...
:fill(white):strip_exif()/f/image/2hDoPANNkuWJ7ErFECs8CiNB.png?f=user_large)
mmm YT heeft een raar algoritme..
:fill(white):strip_exif()/f/image/Ii6wHRUhDQLvpC57ypwp7s8Q.png?f=user_large)
vs
:fill(white):strip_exif()/f/image/W6rwj2qxMsNxeV7at8FyqucH.png?f=user_large)

[ Voor 33% gewijzigd door ToolkiT op 18-12-2020 16:12 ]
Zo heb ik nog een tijdje doorgereden met een Diversion 600 waarvan de regelaar/dynamo niet helemaal goed meer was. Aanrennen, en dan op toeren houden. Dan deed de dynamo nog wel watsteveman schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:40:
[...]
1195cc twin aanduwen... Had al een week spierpijn van duuz'nd![]()
In z'n 4 en springen bij oplaten komen van de koppeling... Maar startkabels zijn nog handiger
* Destruction had op dat moment al een andere motor, die nog wat werk nodig had. Toen dat ding dus af was, ben ik daar op gaan rijden en heb ik die Div600 verkocht
Peugeot 307 1.6 16v '05 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ziet er leuk uit maar: nat en dat links rijden ga ik niet willen, ooit 5 minuten linksrijden geoefend in Antwerpen en dat kon ik niet relaxed rijden noemenToolkiT schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:18:
Hier een post Covid tip: https://www.adventurebikerider.com/ride-wales-highest-roads/
Als in de zomer 2021 de grenzen hopelijk weer open zijn kan ik deze route van harte aanraden..
Als iemand dit gaat rijden geef me maae een seintje want dan rijd ik mee (en kan je een pitstop bij mij hebben)
Was vandaag mooi weer maar toch wel wat frisjes te noemen na 2 uur snelweg.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
In Wales kan je alle soorten weer krijgen.. net als in Nederlandbotoo schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:14:
[...]
Ziet er leuk uit maar: nat en dat links rijden ga ik niet willen, ooit 5 minuten linksrijden geoefend in Antwerpen en dat kon ik niet relaxed rijden noemen
Was vandaag mooi weer maar toch wel wat frisjes te noemen na 2 uur snelweg.
Qua klimaat scheelt het weinig.. sterker nog, waar ik woon (zuid Engeland) is gemiddeld genomen een graad of 2 warmer dan NL.. niet dat je dat echt merkt maar toch..
Elke trip in noordelijk europa moet je je waterproofs bij je hebben.
Maar het landschap en de wegen maken dat je het weer er op de koop toe neemt.
Schotland is vergelijkbaar, maar waarschijnlijk iets kouder en natter.. maar ook weer ruigere landschappen.. swings and roundabouts..
Links rijden in Belgie zou ik ook nerveus van worden.. het scheelt een hoop als de rest van het verkeer het ook doet
But seriously, het went echt heel snel.. Je moet alleen als het rustig is of bij wegrijden even nadenken, de rest gaat automatisch.
Ik reed in de jaren '90 met een eigen touringcar voor meerdere reisorganisaties en daar zaten uiteraard ook wel eens meerdaagse ritten naar het VK bij.... Vooral 's-ochtends, na het ontbijt, moest ik mezelf er écht toe zetten om op de linker baan te gaan rijden op de twee-baans 'Country-Roads'. Met een links gestuurde wagen van 13,60Mtr. heb je in 't VK vaak op de landelijke wegen écht wel een uitdaging qua 'zicht'
De meeste UK 'locals' houden er gelukkig wel erg goed rekening mee
[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 18-12-2020 17:53 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Met een touringcar lijkt het me idd een stuk lastiger dan op de motor.. motor heeft geen last van stuur aan verkeerde kant.. en is een stuk smaller!Will_M schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:37:
@ToolkiT : Vooral dat laatste![]()
Ik reed in de jaren '90 met een eigen touringcar voor meerdere reisorganisaties en daar zaten uiteraard ook wel eens meerdaagse ritten naar het VK bij.... Vooral 's-ochtends, na het ontbijt, moest ik mezelf er écht toe zetten om op de linker baan te gaan rijden op de twee-baans 'Country-Roads'. Met een links gestuurde wagen van 13,60Mtr. heb je in 't VK vaak op de landelijke wegen écht wel een uitdaging qua 'zicht'
De meeste UK 'locals' houden er gelukkig wel erg goed rekening mee![]()
Mijn ervaring is juist als het stuur aan de andere kant zit je automatisch goed rijdt, het gaat juist fout als je de dingen gaat mixen. Maar goed dit is een motor topic. Die route in Wales ziet er wel mooi uit.ToolkiT schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:01:
[...]
Met een touringcar lijkt het me idd een stuk lastiger dan op de motor.. motor heeft geen last van stuur aan verkeerde kant.. en is een stuk smaller!
Ben wel even gaan sleutelen langs de weg, maar nadat ik de bougie eruit gehaald had, zag ik geen vonk. Dus bougie? ontsteking? zekering/computer?
Gelukkig niet ver van huis (half uurtje tot uurtje lopen denk ik), dus ik heb m'n motor bij iemand op de oprit geparkeerd, naar huis gelopen, met de auto m'n aanhanger opgehaald, motor erin gedaan en naar m'n bedrijfsgebouw gebracht.
Bougie meet oneindige weerstand, dus dat is waarschijnlijk het euvel.
Maar je bent er toch bijna een volle middag mee bezig.
Morgen een nieuwe bougie testen als ik er eentje kan vinden.
Je vraagt je eigenlijk af: er zit een heel leuk gereedschapssetje in een verborgen kastje van m'n Royal Enfield. Bandenlichters, meerdere steeksleuteltjes, omsteekschroevendraaier, inbussleuteltjes en een bougiesleutel.
Maar wat is het nut van een bougiesleutel als er geen andere bougie bij zit?
"man is not truly one, but truly two,"
Ik heb destijds in Dover ook wel eens gewisseld van 'wagen' en daarmee met een 'Rechts Gestuurde' wagen in 't VK mogen rijden, dan is 't inderdaad vrij handig (lees: natuurlijk) om op de linker rijstrook te gaan rijden.yozgoesdigital schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:11:
[...]
Mijn ervaring is juist als het stuur aan de andere kant zit je automatisch goed rijdt, het gaat juist fout als je de dingen gaat mixen. Maar goed dit is een motor topic. Die route in Wales ziet er wel mooi uit.
Yup, zou gisteren voor AVB zijn gegaan, en half januari voor theorieChakotay schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:11:
Mocht er nog iemand aan het lessen zijn, motor-rijles mag toch wel doorgaan de komende weken.

Meer lessen heeft momenteel weinig toevoeging vrees ik
Vraagje aan de doorgewinterde sleutelaars/monteurs hier:
Bestaat er een kans dat een kapotte bougie (dus oneindige weerstand tussen voor en achterkant van de electrode) een ecu of powercommander sloopt?
Dat zeg maar de hoogspanning z'n energie niet kwijt kan en ergens anders naar toe leidt?
Bij op contact zetten gaat het ecu lampje niet meer aan en de brandstofpomp slaat ook niet aan
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Met Britse auto in UK wel ja (meestal tenminste) maar ik ging ervan uit dat hij een NL touringcar had..yozgoesdigital schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:11:
[...]
Mijn ervaring is juist als het stuur aan de andere kant zit je automatisch goed rijdt, het gaat juist fout als je de dingen gaat mixen. Maar goed dit is een motor topic. Die route in Wales ziet er wel mooi uit.
Niet op een motor maar wel vergelijkbaar. Wij hebben op werk wel eens de ontstekings box moeten vervangen omdat de bougies voor een lange tijd (veels) te wijd stonden. Hierdoor moest het system een lange tijd te veel vermogen leveren waardoor het op een gegeven moment de geest gaf. Het kan dus wel, maar meestal zou het allemaal best wat moeten kunnen hebben. Ik hoop het beste voor je.mr_petit schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 00:16:
Hmm het was niet alleen een kapotte bougie.
Vraagje aan de doorgewinterde sleutelaars/monteurs hier:
Bestaat er een kans dat een kapotte bougie (dus oneindige weerstand tussen voor en achterkant van de electrode) een ecu of powercommander sloopt?
Dat zeg maar de hoogspanning z'n energie niet kwijt kan en ergens anders naar toe leidt?
Bij op contact zetten gaat het ecu lampje niet meer aan en de brandstofpomp slaat ook niet aan
Ik dácht dat dat wel duidelijk werd aan de hand van 'Links Gestuurd'. Daarna dat stukje over rechtsgestuurd en een wissel in Dover er ook maar even bij gezet.... Dus als de mensen het verschil tussen links en rechts + de positie van het stuurwiel in een voertuig (her)kennen dan zou het nu helemaal duidelijk moeten zijn.ToolkiT schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:43:
[...]
Met Britse auto in UK wel ja (meestal tenminste) maar ik ging ervan uit dat hij een NL touringcar had..

Ik reed dus meestal met een linksgestuurde wagen daar want die was van mezelf (eigenlijk van de leasemaatschappij, maar....). Als ik een rechtsgestuurde wagen moest 'huren' dan ging dat helemaal ten kosten van m'n eigen marge en dus volledig op eigen rekening ...
Vanochtend de multimeter maar opgesnort, had ik eigenlijk moeten voordat ik hem aan de lader gooide, maargoed. 12,67 volt, volgens een grafiekje zou hij bij 20 graden iets hoger moeten zijn voor 100% vol. Gezien er niet meer in is gedruppeld. zit hij nu dus op ~87%.
In de motor gegooid, direct de jas en helm etc meegenomen. binnen 3 minuten zat de accu er bij in. Direct maar een optimate kabel aansluiting er bij opgedrukt. In het verleden eens een USB stekker gekocht van optimate. Maar die moet ik nog onder de tank door zien te krijgen. Dus daar had ik al het stekkertje van.
Druk op de startknop. eerste keer beetje moeite met starten. Mogelijk wat zut van gisteren niet willen starten. Geef wat gas bij tijdens het starten, en het beest kwam weer tot leven.
Zadel en buddy er weer opgeklikt, schroevendraaier in de jaszak en gaan met die banaan!
:strip_exif()/f/image/7FxGsE1AAogcNzsV7L0ILzH7.jpg?f=fotoalbum_large)
Kwam nog een leuk zandpad tegen. Iets verderop was het lekker mul vochtig zand. Aardig lopen graven daar tot ik een bordje eigen terrein tegen kwam, en maar weer terug dan.
Deze banden doen het heerlijk in het zand. aardig wat grip, en met gewicht naar achteren valt er goed te sturen. Wil dit echt beter gaan leren!
Was weer een mooie dag zo!
--
Overigens, wat kunnen mensen zuur kijken als ze ergens wandelen.
/f/image/uBKOfG6VTqayPw8WGFSumS6o.png?f=fotoalbum_large)
Hier mag ik gewoon rijden hoor!
[ Voor 11% gewijzigd door Patrock op 19-12-2020 16:24 ]
[ Voor 104% gewijzigd door Outerspace op 21-12-2020 12:16 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Vandaag ook een klein rondje
Ik moet wel eerlijk zeggen: ik snap die hype van de Posbank niet zo. Ja, er zit een knikje in, maar dat is toch geen rijdersweg? Een stukje verder vond ik het al een stuk interessanter sturen.
dit is serieus en niet bedoeld als 'bij ons is het beter'
[ Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 20-12-2020 17:59 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Hier maar een klein rondje gemaakt, denk nog geen 30km omdat degene die mee was teveel last van zijn hand had met koppelen (blessure aan zijn hand speelde op). Om toch wat uit mijn kleine bubbel te komen zit ik toch te kijken naar een navigatiesysteem waar ik een leuke route in kan zetten.
1) vanwege de social distancing dinges
2) binnen Nederland krijg ik van ons cluppie toch al lastig iemand mee, al had ik hier natuurlijk een oproep kunnen doen of iemand als joopieboy mee kunnen sleuren.
3) de meesten vinden het nu al te koud.
Het mag ook wel duidelijk zijn dat we in België en Duitsland niet echt gewenst zijn nu. Dus ik heb gisteravond snel een rondje op Nederlands grondgebied in elkaar geklikt. Hiervoor gebruik ik myrouteapp gold. Het resultaat bevatte wat te veel N-wegen (bewust, om wat verder weg te kunnen komen) en te veel bebouwde kom naar mijn smaak, maar ik heb me prima vermaakt vandaag.
Ik heb een TomTom als navigatie. Op de aquarium perikelen na die ik eerder al eens heb gepost, ben ik daar wel blij mee. Maar een Garmin (zumo xt) zou me net zo goed bevallen denk ik.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Zal je vanavond of morgen wel even toevoegen. Wil alleen nog even een bouwjaar van de motor hebben als het kanTWCRay schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:58:
Net effe afgetankt, dadelijk een rondje maken met een vriend. Lekker
[Afbeelding]
Edit: @lolgast voor in de topicstart: Yamaha FZ6 Fazer 600 - Nederlands Limburg
Gamertag: timmie271
Het is een paar weken geleden nog wel wat kouder geweest, alleen zat ik dit weekend in de boeken voor een examen dinsdag. Dus dat was niet zo een succes helaas.DrivinUCrazy schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:52:
Ja, ik heb alleen gereden.
1) vanwege de social distancing dinges
2) binnen Nederland krijg ik van ons cluppie toch al lastig iemand mee, al had ik hier natuurlijk een oproep kunnen doen of iemand als joopieboy mee kunnen sleuren.
3) de meesten vinden het nu al te koud.
Het mag ook wel duidelijk zijn dat we in België en Duitsland niet echt gewenst zijn nu. Dus ik heb gisteravond snel een rondje op Nederlands grondgebied in elkaar geklikt. Hiervoor gebruik ik myrouteapp gold. Het resultaat bevatte wat te veel N-wegen (bewust, om wat verder weg te kunnen komen) en te veel bebouwde kom naar mijn smaak, maar ik heb me prima vermaakt vandaag.
Ik heb een TomTom als navigatie. Op de aquarium perikelen na die ik eerder al eens heb gepost, ben ik daar wel blij mee. Maar een Garmin (zumo xt) zou me net zo goed bevallen denk ik.
Maar wel goed vermaakt zo te horen dus.
Uitzicht is wel leuk, en als je vanaf rozendaal er op rijdt is het leuk op lage snelheid kunnen smijten. Verder ben ik het met je eens. Vooral omdat de limiet 50 is, en te veel ander traag verkeer.DrivinUCrazy schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:16:
Ik moet wel eerlijk zeggen: ik snap die hype van de Posbank niet zo. Ja, er zit een knikje in, maar dat is toch geen rijdersweg? Een stukje verder vond ik het al een stuk interessanter sturen.
Ben wel benieuwd waar je in de omgeving van de posbank / arnhem wel lekker kan sturen. Dus als je tips hebt 😊
Vorige week ben ik de Epenerbaan op geweest in Zuid-Limburg. Met beter weer blijf je daar beter weg. Ik weet dat je daar maar 60 mag, en nu maakte ik er de sport van om dit ook daadwerkelijk te doen. Op de rechte stukken, én in de bochten. Dan gebruik je opeens de volledige band.
Misschien kwam het gisteren wel doordat ik daar iets harder reed dan toegestaan, maar ik heb gisteren toch een paar weggetjes door het bos gereden. Het was sowieso na Radio Kootwijk, en een van de plaatsnamen die me nog bij zijn gebleven is Assel. Dus dat zal van Assel naar Hoog Soeren zijn geweest. Van daaruit viel me sowieso het uitzicht over de heide op.
Klopt, want dat is het ook niet. Hier is het pas beter.DrivinUCrazy schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:16:
[...]

Daar heb ik zaterdag dan ook gereden! Ook lekker wat zandpaden gevonden daar.gwystyl schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:27:
@Patrock verder de achterhoek in heb je wel leuke weggetjes, en bij 's Heerenberg de grens over rondom Elten (D) ook
Maar mooie wegen weten doe je nooit genoeg
Als je die elektrische brommers weg laat en er een paar fatsoenlijke motoren voor terug zet, ja.Jolke schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:36:
[...]
Klopt, want dat is het ook niet. Hier is het pas beter.
[Afbeelding]

Kuch BMW GSA ofzo
@Patrock en @DrivinUCrazy jullie bedoelen deze weg denk ik:
https://goo.gl/maps/YXKktCMxPrmB8Mzx6
[ Voor 30% gewijzigd door Joopieboy op 21-12-2020 11:13 ]
Speaking of, volgend seizoen begint over een dikke week.
Tijd om de balans weer op te maken. Ik verwacht in 2020 niet heel veel meer te rijden, aangezien ik ook nog gewoon werk en het na kerst slechter weer wordt.
2017 (motor gekocht): 11483km
2018: 16064
2019: 17882
2020: 17614
Aan het aantal kilometers kun je dus niet de invloed van corona aflezen.
Verder een samenvatting van 2020:
Hemelvaart Sauerland; niet doorgegaan vanwege lokale maatregelen. Deze reservering is doorgeschoven naar 2021. Als alternatief had ik een menuutje samengesteld van wat kortere (240-270km) en langere ritten (330km) via onder andere de Vulkaneifel. Omdat horeca gesloten was, had ik verzocht om dit picknick-style te doen. Je wil niet weten wat ze allemaal mee sleepten, tot die 12V koelboxen aan toe.
Verjaardag van vriendin: 3 dagen richting Vulkaneifel / Moezel. Dit was weer heel goed bevallen. Daarbij nog achter een groepje terecht gekomen die met een bergtraining bezig waren. Laten we het er maar op houden dat zelfs mijn vriendin, die echt maar zelden achterop zit, dat niet echt soepel vond gaan. Toen we daar uiteindelijk langs waren kon het gas er weer op.
Juli-weekend: 3 dagen naar de Moezel met uiteindelijk in totaal 24 man. Weliswaar verdeeld over kleinere subgroepjes om zo wat kleinere bubbels te maken, maar toch: zeer mooie opkomst en een bijzonder geslaagd weekend.
Augustus: met 2-3 man (ik heb geen problemen met tellen, maar we waren met ons tweeën en een derde haakte nog een paar dagen aan) naar het Schwarzwald. Dat was eigenlijk gepland samen met Joopieboy en nog een ander, maar die haakten allebei af. Al met al: een ge-wél-dige trip gehad. Op zondag heen, maandag met 2 gereden, waarbij mijn maat al aangaf dat ik makkelijk het tempo van de derde aan kon. Dinsdag dan ook met zijn drieën gereden, 420 km zeg ik uit mijn hoofd, waarna hij weer naar huis ging.
Op de donderdag terug naar huis via de Deutsche Weinstraße, waar ook een aantal hele mooie motorwegen tussen zaten. Daar ga ik nog wel eens terug.
Het Schwarzwald blijf ik sowieso ook terugkomen trouwens.
September: het traditionele weekend om het seizoen af te sluiten met nog enigszins goed weer. Een fijn hotel gehad waar we met een volgende tweakers-meet wel gebruik van kunnen maken. Luxemburg ligt niet al te ver weg, dus daar hebben de meeste kilometers zich dan ook afgespeeld. Op de vrijdag miezerde het wat. Zaterdagnacht regende het flink, dus veel bladeren op de weg op zaterdag. Maar, en dat was het gekke: zaterdagochtende regende het wat. Sommigen haakten daarop af en gingen terug naar het hotel. En ik zweer het: 5 minuten daarna stopte het met regenen, nog eens 5 minuten daarna brak de zon door, en de rest van de middag heb ik gereden op wegen waar niet één druppel regen was geweest. Houd het er maar op dat de gaskraan goed open stond.

Ik heb de Anakee Adventure dit jaar eraf laten halen na 14.500 km. Niet mijn band. Een prima band, maar niet geschikt voor mijn rijstijl. Onder hellingshoek geeft die gewoon vage feedback. Wat raar is, want met de grip zat het echt wel prima, al paste ik mijn rijstijl daar ook wel wat op aan natuurlijk. De Road5 die er daarna 5 juni op is gekomen, is 20 september eigenlijk ietsje te laat, weer vervangen door een nieuwe set Road5. Die was over het hele loopvlak goed gebruikt en gelijkmatig afgesloten. Ik had geen dag langer in het Schwarzwald moeten blijven, want dan was het een slick geweest.
Wat gaat 2021 brengen?
Nog geen idee. Ja ok, Hemelvaart plannen we alsnog naar het Sauerland. Maar verder? Ik zou de Gorges du Verdon toch wel eens willen zien. Of de Dolomieten. Of Oostenrijk. Of... We gaan het zien.
@DrivinUCrazy als ik google mag geloven ziet Gorges Du Verdon er best wel tof uit om te rijden!
Die moet je ook zelf kopen. Het zijn universele gereedschapsetjes, dus misschien wel voor elk type een andere bougie. Troost je...jij hebt tenminste nog een gereedschapsetje. Zal wel mecano kwaliteit zijn, zoals altijd, maar bij BMW krijg je geloof ik nog nét een schroevendraaier en zo'n tootje voor je olievuldop, maar dan heb je het ook gehad. Voor de boxers heb je nog een speciale sleutel nodig ook. Een hele lange, die extra dun aan het einde moet zijn. En dat is echt geen overbodige luxe, want uitdraaien lukt nog net, maar erin zetten niet. Dan ben je ineens je bougie 'kwijt'. Eruit pakken lukt je niet, want het is echt een heel eind naar binnen.mr_petit schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:36:
Maar wat is het nut van een bougiesleutel als er geen andere bougie bij zit?
Ik heb toen ik de GSA had een (veel te duur) gereedschapset gekocht met alles wat je nodig hebt om die hele motor uit elkaar te halen. Torx bitjes en ook ringsleutels voor torx. Is op de K16 nog steeds bruikbaar. Toch wel fijn om zoiets altijd bij te hebben. Ook al kan ik denk ik niets repareren aan dat ding; je weet maar nooit. In ieder geval heb ik er ooit iemand andere mee geholpen...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dat is zeer zeker een dikke aanrader. Ik ben daar twee jaar terug nog een keer geweest, nadat ik daar een jaar of 25 geleden ook al eens was. Prachtige omgeving om te rijden. Echt lekker sturen. Op een gegeven moment wil je gewoon dat de bochten ophouden omdat je onderarmen zeer beginnen te doen...timmie271 schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:00:
@DrivinUCrazy als ik google mag geloven ziet Gorges Du Verdon er best wel tof uit om te rijden!
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
@mphilipp Wat ik van BMW niet snap is dat er bij het gereedschapsetje van de S1000XR geen sleutel bij zit om de achteras los te draaien om je ketting te spannen. Vooral niet omdat dat een sleutel 34 is, die zijn niet standaard ergens te krijgen.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Een of andere mongool heeft namelijk een spijker in mijn voor en achterband geslagen.
Volgens mij zitten er nu michelin pilot power 2cts op, maar daar ben ik niet helemaal zeker van. Op zich was ik wel tevreden over die banden, maar ik weet er echt helemaal niks vanaf dus misschien kan het nog beter.
Banden hangen nogal van het gebruik afLodo schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:32:
Heeft iemand tips qua banden voor een R6?
Een of andere mongool heeft namelijk een spijker in mijn voor en achterband geslagen.
Volgens mij zitten er nu michelin pilot power 2cts op, maar daar ben ik niet helemaal zeker van. Op zich was ik wel tevreden over die banden, maar ik weet er echt helemaal niks vanaf dus misschien kan het nog beter.
Dan zou ik een opblaasband nemen
Wat @Secsytime bedoelt is of je sportief rijd, offroad rijd, door weer en wind rijd of alleen relaxed met mooi weer rijd.
Voor alles is er een ander soort band of een combi van verschillende banden in één band waarbij je van alles een beetje hebt.
Dat begrijp ik ook wel, maar het lijkt mij niet dat je gaat offroaden op een R6, als je kijkt naar de huidige banden geeft dat wel een indicatie van hoe en wat.timmie271 schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:53:
[...]
Dan zou ik een opblaasband nemen
Wat @Secsytime bedoelt is of je sportief rijd, offroad rijd, door weer en wind rijd of alleen relaxed met mooi weer rijd.
Voor alles is er een ander soort band of een combi van verschillende banden in één band waarbij je van alles een beetje hebt.
Maar afijn, ik rijd wel sportief, heb nog geen sneeuw meegemaakt en daar ben ik denk ik ook niet zo happig op maar ik rijd wel door weer en wind.
Na wat onderzoek kwam ik uit op Bridgestone S22's, maar zoals ik al zei, ik heb er totaal geen verstand van.
Ik vind je reactie een beetje vreemd.Lodo schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:59:
[...]
Dat begrijp ik ook wel, maar het lijkt mij niet dat je gaat offroaden op een R6, als je kijkt naar de huidige banden geeft dat wel een indicatie van hoe en wat.
Maar afijn, ik rijd wel sportief, heb nog geen sneeuw meegemaakt en daar ben ik denk ik ook niet zo happig op maar ik rijd wel door weer en wind.
Na wat onderzoek kwam ik uit op Bridgestone S22's, maar zoals ik al zei, ik heb er totaal geen verstand van.
Ik ook. Ik snap ook echt wel dat Lodo baalt, maar om dat hier nu af te reageren...
Stap 1: Welke banden zitten er nu op? En dan niet "volgens mij", want het staat gewoon op de zijkant van de banden. Inclusief de maat trouwens, want die heb je ook nodig.
Stap 2: Bevallen die banden je? Waarom zou je dan een ander type nemen?
Stap 3: hoe is je rijstijl? En nu echt, want vrijwel iedereen vindt dat 'ie sportief rijdt. Toch halen de meesten niet eens het maximale uit een sporttoer band op de openbare weg.
Stap 4: bepaal of je een sportband of een sporttoer band wil, en kies wat leuks uit van Dunlop, Bridgestone, Michelin,... De meesten die ik ken én veel kilometers rijden, óók sportief, gebruiken geen sportbanden op de weg, maar de betere sporttoerbanden.
Bij lagere temperaturen en regen zou ik niet snel voor Bridgestone kiezen (bij mij hebben ze het nog steeds verbruid dus ze komen er gewoon niet op). Maar anderen zweren er juist bij, dus dat is heel persoonlijk.
Nadeel van BS is dat ze halverwege hun levensduur erg hard achteruit gaan, kans hebben op cuppen en dat soort zaken. Ik heb nog nooit een BS volledig opgereden.Lodo schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:59:
[...]
Dat begrijp ik ook wel, maar het lijkt mij niet dat je gaat offroaden op een R6, als je kijkt naar de huidige banden geeft dat wel een indicatie van hoe en wat.
Goeie keuze vind ik op dit moment een Dunlop Sport Smart MK3, die doet eigenlijk alles wat je wilt en meer.
Tuurlijk welLodo schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:59:
[...]
Dat begrijp ik ook wel, maar het lijkt mij niet dat je gaat offroaden op een R6
https://www.reddit.com/r/..._deserves_a_better_owner/
Dat is zeker goed om te weten. Ik zal ook zeker even naar die Dunlop's kijken.Joopieboy schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:34:
[...]
Nadeel van BS is dat ze halverwege hun levensduur erg hard achteruit gaan, kans hebben op cuppen en dat soort zaken. Ik heb nog nooit een BS volledig opgereden.
Goeie keuze vind ik op dit moment een Dunlop Sport Smart MK3, die doet eigenlijk alles wat je wilt en meer.
Zoals ik al zei is het lastig, er is zoveel keuze haha.
Vooral ook je smaak en persoonlijke voorkeur.Lodo schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:46:
[...]
Dat is zeker goed om te weten. Ik zal ook zeker even naar die Dunlop's kijken.
Zoals ik al zei is het lastig, er is zoveel keuze haha.
:strip_exif()/f/image/OKTKDuoXcF6SaNsNodyK9MEW.jpg?f=fotoalbum_large)
Net deze gereserveerd om zondag af te halen.
Yamaha TT350 van 1991, 130kg nat, kickstart en ongeveer 6.5 kilometer veerweg.
[ Voor 8% gewijzigd door nehal3m op 21-12-2020 20:40 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
:strip_exif()/f/image/LAS9rlBVibcL4KxadaS8YDem.jpg?f=fotoalbum_large)
edit: De Alp houdt zich overigens ook prima. Tijdje terug een Shoei Air GT 2 gekocht, heerlijk helmpje van carbon.
Er zitten inmiddels ook handvatverwarming en kapjes op voor 't verwachte koude weer, maar dat is uit gebleven dit jaar. Desalniettemin comfortabel.
nog een edit: Ach, ik maak er maar een update verhaal van. Mijn vrouw heeft inmiddels een BMW F650 Funduro, een mooie rooie.
:strip_exif()/f/image/lLaLm7SdU4qqhlrVFuzEvTTb.jpg?f=fotoalbum_large)
Heel leuk ding, zo'n 650cc éénpitter heeft best wat koppel. De Savage en de P50 staan een beetje plompverloren in de schuur, komende lente maar eens wat mee doen.
:strip_exif()/f/image/bsRusQrNk2FeTVAqaBffMyBV.jpg?f=fotoalbum_large)
Had ik al gezegd dat m'n Alp Milka heet?
:strip_exif()/f/image/F3A2AlttHAtucBxFHdvd0e1Z.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 132% gewijzigd door nehal3m op 21-12-2020 21:07 ]

Of de Max snelheid te laag, Tis maar net hoe je het bekijktPagman schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:02:
De boetes zijn ook gewoon te hoog om lekker door te tuffen op de Nederlandse wegen![]()
Ja dat is het, in je 1 ben je op de meesten plekken je rbw al kwijt, in Duitsland kun je op sommigen stukken nog eens naar zijn 2 schakelen dan.kneusteun schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:12:
[...]
Of de Max snelheid te laag, Tis maar net hoe je het bekijkt
Volgens mij zit joopie met de stationair al aan de 50Jolke schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:49:
Hûh, ik zit met 50 al wel in de 6 hoor!
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Ik denk dat je even wat meer info moet droppen.Vincm schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:27:
Ik wilde mijn Mash cafe racer 250cc naar de winterstalling brengen, slaat ie niet meer aangenoeg brandstof, bougie vonkt, desalniettemin andere bougie geprobeerd maar helaas. Weet eigenlijk niet zo goed wat dan de volgende stappen zijn om te checken, terwijl het een relatief simpele motor is. Complete carborateur losmaken?
Kan je hem niet aanduwen vanaf een heuveltje? Zit er geen kickstart op?Vincm schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:27:
Ik wilde mijn Mash cafe racer 250cc naar de winterstalling brengen, slaat ie niet meer aangenoeg brandstof, bougie vonkt, desalniettemin andere bougie geprobeerd maar helaas. Weet eigenlijk niet zo goed wat dan de volgende stappen zijn om te checken, terwijl het een relatief simpele motor is. Complete carborateur losmaken?
Hij wil niet meer aanslaan, zoals gezegd voldoende brandstof, vonkende bougie. Lijkt me dus geen elektrisch probleem(?). Je hoort/voelt het motorblok ploffen als de bougie eruit is. Kort fragment daarvan (volumewaarschuwing, geluid start pas halverwege, microfoon pakt het plofgeluid op):
YouTube: YouTube
Hij sloeg een keer of twee wel aan, bleef dan ook gewoon lopen, maar als ik 'm dan uitzette en motorkleding aan ging doen om hem meteen naar de winterstalling/garage te rijden om verder te laten onderzoeken wilde hij niet meer starten.
Merk nu dat ik geen fragment heb waarbij de bougie er gewoon in zit. Zal ik nog even maken.
Heuveltje zit hier niet in de buurt, maar ik zal ‘m eens laten aanduwen. Denk alleen niet dat ik daarmee het onderliggende probleem te weten krijg.
Staat je choke aan of uit? Als er een carb op zit zou je ook een choke moeten hebben. Benzinekraan staat open?Vincm schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:53:
Iets meer info: Mash cafe racer 250 cc uit 2016, < 4500 km totaal gereden, heb 'm sinds het voorjaar (derde eigenaar). Geen kickstart.
Hij wil niet meer aanslaan, zoals gezegd voldoende brandstof, vonkende bougie. Lijkt me dus geen elektrisch probleem(?). Je hoort/voelt het motorblok ploffen als de bougie eruit is. Kort fragment daarvan (volumewaarschuwing, geluid start pas halverwege, microfoon pakt het plofgeluid op):
Hij sloeg een keer of twee wel aan, bleef dan ook gewoon lopen, maar als ik 'm dan uitzette en motorkleding aan ging doen om hem meteen naar de winterstalling/garage te rijden om verder te laten onderzoeken wilde hij niet meer starten.
Merk nu dat ik geen fragment heb waarbij de bougie er gewoon in zit. Zal ik nog even maken.
Heuveltje zit hier niet in de buurt, maar ik zal ‘m eens laten aanduwen. Denk alleen niet dat ik daarmee het onderliggende probleem te weten krijg.
Zeker altijd Euro95/E10 getankt? dan krijg je dergelijke problemen na langer stilstaan.Vincm schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:53:
Iets meer info: Mash cafe racer 250 cc uit 2016, < 4500 km totaal gereden, heb 'm sinds het voorjaar (derde eigenaar). Geen kickstart.
Carb eraf en schoonmaken!
Om dat te voorkomen: premium benzine tanken (Euro98 of Euro100, V-Power etc) en/of benzine stabilisator erin kiepen en een stuk rijden tijdens de laatste rit!
Ethanol zuigt gewoon, ik tank altijd premium benzine (V-power of gelijkwaardig)
[ Voor 9% gewijzigd door SniperGuy op 22-12-2020 10:06 ]
Ik had dit euvel ook met EU95 (E10) getankt te hebben en een periode stil te hebben laten staan. Sindsdien tank ik ook geen E10 meer, enkel E5. E10 schijnt te kristalliseren en de boel te verstoppen bij lang stilstaan, heb ik mij laten vertellen. EU98 wordt doorgaans minder getankt en heeft geloof ik daarom ook een langere houdbaarheidsdatum vanaf de pomp al, daar zitten additieven in. Er zijn ook middeltjes die je in de tank kan gooien als je 'm een langere tijd stil laat staan, dit heeft geloof ik het zelfde effect op EU95 (E10) als dat van EU98 sowieso al heeft. Pin me er niet op vast. Ik denk in ieder geval dat het misschien een minder groot issue is wat je hebt dan het nu lijkt. Dat hoop ik althansVincm schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:53:
Edit:
Dit dusSniperGuy schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:04:
[...]
Zeker altijd Euro95/E10 getankt? dan krijg je dergelijke problemen na langer stilstaan.
Om dat te voorkomen: premium benzine tanken (Euro98 of Euro100, V-Power etc) en/of benzine stabilisator erin kiepen en een stuk rijden tijdens de laatste rit!
[ Voor 12% gewijzigd door dier op 22-12-2020 10:12 ]
Alleen kut dat ik er ver voor moet omrijden om 98 te kunnen tanken. gezien alles wat op de route zwaar premium(snelweg) is of geen 98 aanbied.
snelwegpompen zijn alleen voor leaserijders die het niet uitmaken hoe duur de peut isPatrock schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:11:
Bij de goedkopere tankstations die 98 aanbieden, is de prijs van 98 nu al lager dan de prijs van e10 bij een premium / aan een drukke weg tankstation.
Alleen kut dat ik er ver voor moet omrijden om 98 te kunnen tanken. gezien alles wat op de route zwaar premium(snelweg) is of geen 98 aanbied.
En die bemande stations prima vindenSniperGuy schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:14:
[...]
snelwegpompen zijn alleen voor leaserijders die het niet uitmaken hoe duur de peut is
Ik heb een leaseauto met tankpas en geen verdere afrekening op brandstofkosten. Maar als ik iets irritant vind is het tanken bij een bemand tankstation. Ik rijd graag om, om bij een onbemand tankstation te kunnen te tanken. Dat het dan ook nog goedkoper is, is mooi meegenomen voor m'n werkgever
Onbemand op de motor is heerlijkTankiej schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:19:
[...]
En die bemande stations prima vinden
Ik heb een leaseauto met tankpas en geen verdere afrekening op brandstofkosten. Maar als ik iets irritant vind is het tanken bij een bemand tankstation. Ik rijd graag om, om bij een onbemand tankstation te kunnen te tanken. Dat het dan ook nog goedkoper is, is mooi meegenomen voor m'n werkgever![]()

Ik woon naast een tankstation (total) wat geen 98 heeft, 1.54 voor e10
Als ik arnhem uitrij kom ik langs de Total Boszicht (N784) 1.59 voor e10. 1,67 voor e98
rondom arnhem is naar de OK (N810) richting zevenaar rijden de goedkoopste optie. kost 20 minuten. maar e98 is 1.58.
Op de terugweg van werk kan ik Tango de Vundelaar (A1 nz) pakken. 1.60 voor e98, Niet verwacht dat deze zo goedkoop is.(woonwerk arnhem-rijssen)
Bij mijn ouders achter kan ik het goedkoopste e98 tanken, 1,56.
Maarja, werk zit rond de 1,59. werk is 70km van huis, en mijn ouders nog iets verder.
Ik ga maar vaker op de terugweg even stoppen op de snelweg.
Heb je achteruit gereden dit jaarDrivinUCrazy schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:27:
2017 (motor gekocht): 11483km
2018: 16064
2019: 17882
2020: 17614

Of zo veel kilometers gemaakt dat je je teller terug gedraaid hebt
Je kan tegenwoordig met de Shell app ook betalen d.m.v. "smartpay". Dit is overigens nog niet bij alle Shell stations beschikbaar maar wel al bij de meeste, daarnaast kan je ook airmiles blijven sparen door te betalen met de app.SniperGuy schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:23:
[...]
Onbemand op de motor is heerlijk![]()
![]()
Gelukkig is mijn dichtstbijzijnde Shell pomp wel bemand, maar zijn de PIN terminals 24/7 operationeel
Not sure if serious or... maar ik kop hem toch in: het zijn totaal aantal gereden km, niet de tellerstand.Kalevandaal schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:42:
[...]
Heb je achteruit gereden dit jaar![]()
Vroeger had Shell ook een speciale RFID sleutelhanger, is een stille dood gestorven.cyntax schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:45:
[...]
Je kan tegenwoordig met de Shell app ook betalen d.m.v. "smartpay". Dit is overigens nog niet bij alle Shell stations beschikbaar maar wel al bij de meeste, daarnaast kan je ook airmiles blijven sparen door te betalen met de app.
Ik denk zomaar dat betalen met apps ed een zelfde leven beschoren is
Pro tip: directlease app downloaden. Kun je de prijzen en tankstations in je omgeving inzienPatrock schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:41:
Net even op internet gezocht naar stations die e98 aanbieden. In de buurt van werk zitten een paar goedkopere.
Als ik arnhem uitrij kom ik langs de Total Boszicht (N784) 1.59 voor e10. 1,67 voor e98
rondom arnhem is naar de OK (N810) richting zevenaar rijden de goedkoopste optie. kost 20 minuten. maar e98 is 1.58.
Op de terugweg van werk kan ik Tango de Vundelaar (A1 nz) pakken. 1.60 voor e98, Niet verwacht dat deze zo goedkoop is.(woonwerk arnhem-rijssen)
Maarja, werk zit rond de 1,59. werk is 70km van huis, en mijn ouders nog iets verder.
of online https://www.brandstof-zoeker.nl/Joopieboy schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:52:
[...]
Pro tip: directlease app downloaden. Kun je de prijzen en tankstations in je omgeving inzien
(niet alles staat erin, maar het is redelijk accuraat)
Benzine verouderd lijkt me ook de meest waarschijnlijke oorzaak.SniperGuy schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:04:
[...]
Zeker altijd Euro95/E10 getankt? dan krijg je dergelijke problemen na langer stilstaan.
Het (snor)scootertje van mijn vriendin wilde een week of 2 terug ook niet aanslaan.
Stond al vanaf april stil of zo.
Uit eindelijk opgelost:
luchtfilter er af,
remmenreiniger achter in de carb gespoten
Ding sloeg aan
Meteen er op gesprongen en een stuk gereden, bleef toen wel lopen gelukkig
Tanks was bijna leeg dus meteen 98 er in gekiept
weer een stuk gereden, dus nu moet het goed zijn.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Vergommen is het grootste probleem: dat laat op alle componenten een was-achtige laag achter die je absoluut niet wil hebben. alle kleine kanalen, vlotters ed kunnen er gewoon niet tegen. Bij injectie speelt het probleem minder.Bommes schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:35:
[...]
Benzine verouderd lijkt me ook de meest waarschijnlijke oorzaak.
Het (snor)scootertje van mijn vriendin wilde een week of 2 terug ook niet aanslaan.
Stond al vanaf april stil of zo.
Uit eindelijk opgelost:
luchtfilter er af,
remmenreiniger achter in de carb gespoten
Ding sloeg aan![]()
Meteen er op gesprongen en een stuk gereden, bleef toen wel lopen gelukkig
Tanks was bijna leeg dus meteen 98 er in gekiept
weer een stuk gereden, dus nu moet het goed zijn.
Je kan geluk hebben dat die paar maanden net niet genoeg zijn geweest om voor echte problemen te zorgen, als de stilstand langer wordt dan is het vaak gewoon klaar en zit je aan een carb revisie vast

Daarom ook in de scooter: premium benzine.
Jolke was me al voor, maar om je gerust te stellen: dit zijn het aantal kilometers per jaar. April 2017 heb ik de motor gekocht met 28.500 op de teller, nu staat er ongeveer 91.500 op.Kalevandaal schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:42:
[...]
Heb je achteruit gereden dit jaar![]()
Om de vraag die daar standaard op volgt maar ook direct zelf te stellen: "Dan doe je ook zeker woon-werk verkeer ermee?"
Antwoord: nee, nog geen meter. Dit zijn puur recreatieve trips. Soms ook wel praktisch, maar altijd in de privé sfeer.
Hier kan ik over meepraten. Toen ik mijn oude ZX6R kocht stond ie op dat moment al een jaar of 4 stil. Die machine heeft toen heel wat uren in de werkplaats doorgebracht om alles weer goed/schoon te krijgen.SniperGuy schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:41:
als de stilstand langer wordt dan is het vaak gewoon klaar en zit je aan een carb revisie vast
Edit: Tuurlijk is 4 jaar wel uitzonderlijk lang, maar ook na een paar maanden in de winterstalling kon ik het altijd wel merken dat ie niet lekker liep. Nieuwe benzine en een flesje reiniger van Forte er in en dan liep ie altijd weer goed.
[ Voor 24% gewijzigd door UTwizard op 22-12-2020 11:46 ]
Maar hoe kom je aan kerosine, van een vliegtuig de tank aftappenWill_M schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:45:
Als je wat kerosine bij de benzine gooit dan vergomt 't spul ook niet (snel). Je kunt ook van die dure 'Wynns' spullen kopen maar da's hoofdzakelijk 't zelfde als pure kerosine.
KánMichielK71 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:53:
[...]
Maar hoe kom je aan kerosine, van een vliegtuig de tank aftappen
Je kunt dat spul gelukkig ook gewoon in jerrycan of literfles kopen bij de leveranciers van petroleum kachels. Kerosine = Gezuiverde Petroleum (lees: de méést zuiver vorm) en ook daar heb je kachels voor die persé pure kerosine willen drinken.
Gooi alsjeblieft géén ongezuiverde petroleum in je benzine tank, veel kans dat er daarna rare dingen gaan gebeuren met betrekking tot het 'stationair' willen lopen van je motor.
P.S. Als je 100 á 200 cc. zuivere kerosine aan de volledige inhoud van een 20 Liter benzine tank toevoegt dan is dat al voldoende.... Je moet niet op 100% kerosine willen gaan rijden
[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 22-12-2020 12:22 ]
zelfontbranding? met een schamele compressie van 1:10-12? Diesel/kerosine heeft over het algemeen hogere compressie nodigWill_M schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:58:
[...]
Kán
Je kunt dat spul ook gewoon in jerrycan of literfles kopen bij de leveranciers van petroleum kachels. Kerosine = Gezuiverde Petroleum en ook daar heb je kachels voor die persé pure kerosine willen drinken.
Gooi alsjeblieft géén ongezuiverde petroleum in je benzine tank, veel kans dat er daarna rare dingen gaan gebeuren met betrekking tot het 'stationair' willen lopen van je motor.
Maar toch zou ik het er idd niet zomaar erin kieperen
[ Voor 9% gewijzigd door SniperGuy op 22-12-2020 12:01 ]
Als je dan al in Zevenaar bent rij dan gelijk door naar Duitssland (is gewoon nog open en kan je nog tanken/boodschappen doen). En ja helm tellen ze als mondkapje.Patrock schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:41:
Net even op internet gezocht naar stations die e98 aanbieden. In de buurt van werk zitten een paar goedkopere.
In DE betaal je nu 1.299 (maar na 20:00 zakt de prijs met een cent of 5) voor Super Plus (98)
Kost je enkele rit 8Km extra om naar Emmerich te gaan.
Wel in een tijdperk waarin injectie alleen in het ziekenhuis gebeurde en de kreet milieu alleen voorkwam icm met de onderwereld ( (c) Jules Deelder).
Ik heb wel vaker gehoord dat die benzinestabilisator-middeltjes grotendeels uit kerosine bestaan... Goede handel dus.
Kostte me €20,- voor net geen liter
[ Voor 5% gewijzigd door Joepla op 22-12-2020 13:46 ]
Wat een hufteractieLodo schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:32:
Zoals @Joopieboy al zei - ik heb goede ervaringen met de ContiSportAttack 3 op een S1000RR: veel grip, voorspelbaar bochtengedrag en vrij lange levensduur. Op mijn R1250RS komen die ook, hoewel ik dan waarschijnlijk voor de nieuwere generatie ga (de 4).
Er zijn sportievere banden, maar als je (zoals ik met de RR deed) gewoon lekker sportief op straat rijdt denk ik dat de kortere levensduur en gevoeligheid voor nattigheid grotere nadelen zijn dan het de extra grip wat een band met zachter rubber bieden kan. Levensduur is vooral ook relevant als je veel snelwegen rijdt enzo. Ze worden dan "vierkant" (het midden slijt sneller dan de wangen) en dat vermindert het bochtgedrag weer sterk.
Kerosine wordt ook wel parafine genoemd, beter bekend als lampolie. Werkt prima, af en toe goede scheut ervan bij een vrij volle tank benzineWill_M schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:58:
[...]
Kán
Je kunt dat spul gelukkig ook gewoon in jerrycan of literfles kopen bij de leveranciers van petroleum kachels. Kerosine = Gezuiverde Petroleum (lees: de méést zuiver vorm) en ook daar heb je kachels voor die persé pure kerosine willen drinken.
P.S. Als je 100 á 200 cc. zuivere kerosine aan de volledige inhoud van een 20 Liter benzine tank toevoegt dan is dat al voldoende.... Je moet niet op 100% kerosine willen gaan rijden

[ Voor 27% gewijzigd door noes op 22-12-2020 15:51 ]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Klopt helemaal, maar:noes schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:43:
>>Knip<<
Kerosine wordt ook wel parafine genoemd, beter bekend als lampolie. Werkt prima, af en toe goede scheut ervan bij een vrij volle tank benzine
Die 'variant' noemde ik al bewust even NIET.
(itt kerosine en lampolie)
Maar het zijn allemaal benamingen voor koolwaterstoffen zonder vast gedefinieerde molecuulgrootte/structuur.
Als het kan RON98 tanken als je je motor langere tijd wegzet. Dat is benzine met langere houdbaarheidsdatum omdat het sowieso minder getankt wordt en dus ook geschikt moet zijn om bij tankstations langer in de bulktank te zitten.
RON98 wordt ook niet gemaakt door een dope toe te voegen aan euro95 zoals dat met veel premium benzines (behalve BP ultimate) wel wordt gedaan.
[ Voor 82% gewijzigd door mr_petit op 22-12-2020 16:51 ]
Ik tank euro98 voor €1.339Patrock schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:41:
Het voordeel van tegen de grens wonen
De Michelin Pilot Power (2ct) is echt een prima band. Ze hebben iets minder grip dan bijvoorbeeld Pirelli Diablo Rosso (n), maar dat merk je alleen bij circuitgebruik / serieus hard rijden op straat. Maar allround vind ik de Pilot Power een stuk beter. Naast dat het voor sportief rijden een prima band is doen ze het in de regen / kou enorm goed. En ze zijn wat goedkoper.Lodo schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:32:
[ Voor 30% gewijzigd door M14 op 22-12-2020 16:46 ]
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Ervaring met de F800ST? 2009 met 30K op de teller. Bekende kwalen? Las al iets over terugroepacties en balhoofdlagers/stuurdempers. Wil binnenkort een proefritje maken maar echt geen idee of het wat voor mij is.
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Dit topic is gesloten.