If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Hangt er ook vanaf op welk eiland je zitBommes schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:34:
@bluebear NZ spreekt wel heel er tot de verbeelding, zo ver weg.. wow.
Ik vraag me trouwens iets af wat niets met motoren te make heeft![]()
Wij kijken het blok, dat is nu in NZ en wat me opvalt is dat het zo wisselvallig is wat betreft het weer.
De ene dag staan ze met dikke jassen en mutsen te klussen, de dag er op ineens met korte broeken en t-shirts in de tuin.
Is dat door slecht knip en plak werk in de opnames of is het echt zo wisselvallig daar?
En waar John Britten natuurlijk vandaan kwam!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Wat een genot zeg, heerlijk warme handen en extra bonus de grepen zijn wat dikker wat rustiger vast houdt.
Controle is in handgreep geïntegreerd, geen lelijk groot kastje op stuur erbij, keurig met 5 kleuren aangegeven hoe warm het ding staat.
Nu nog even op zoek naar nieuwe bandjes, want die beginnen weer op te raken, helaas gaat het budget ook vrij hard er doorheen met veel ongewenste kosten de laatste tijd.
Wat is nu een goede band om met name woon/werk te rijden en zo veel mogelijk KM's te rijden.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Komt er echt op neer welk jaargetijde het is. Maar ook in de zomer kan er zo 10+ graden per dag verschillen. Light eraan waar de wind vandaan komt he.Bommes schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:34:
@bluebear NZ spreekt wel heel er tot de verbeelding, zo ver weg.. wow.
Ik vraag me trouwens iets af wat niets met motoren te make heeft![]()
Wij kijken het blok, dat is nu in NZ en wat me opvalt is dat het zo wisselvallig is wat betreft het weer.
De ene dag staan ze met dikke jassen en mutsen te klussen, de dag er op ineens met korte broeken en t-shirts in de tuin.
Is dat door slecht knip en plak werk in de opnames of is het echt zo wisselvallig daar?
Wat kan de oorzaak zijn? Ik gok het leer? Is hier een remedie voor?
Betreft Macna, exacte type mij niet bekend
Overigens vind ik ze te klein (XL). Vingers komen als ik de handschoen aan heb tegen de bovenkant van m'n vingertoppen. Zit niet goed genoeg. Zit er over te denken om op goed geluk een set XXL/XXXL te kopen online. Kooop liever lokaal, ook vanwege passen maar dat gaat hem niet meer worden denk ik
Mijn zomerhandschoenen zijn van Difi XXL-long, qua pasvorm prima.
Do { Ping } while ( LOL )
Schitterendbluebear schreef op maandag 14 december 2020 @ 02:38:
[...]
Ok, dacht dat ik al eerder had gepost hier.
Woon in Christchurch, NZ.
Ik rijd een Kawasaki Vulcan VN900C
Inderdaad prachtig land
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]

Kan niet wachten om er weer heen te gaan en dit keer op een motor ipv een camper
"Don't let your dreams be memes"
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Hoe ging dat in maart eigenlijk (kan het niet zo snel vinden)? Alleen autopraktijkexamens e.d. geannuleerd of ook motorpraktijkexamens?
Lijkt me ook wel raar als dat wel doorgaat en de winkels dicht moeten en zelfs de fysio.
We hebben het als volk toch mooi voor elkaar gekregen immers

Ben benieuwd of er dan een plan komt om al die vertragingen op te lossen, want hoewel ik geld opzij heb gelegd voor een eventuele herkansing AVD + extra lessen zit ik er niet echt op te wachten om nog 1K extra bij te leggen voor nog meer lessen of zo. Ik las op NUjij destijds al een reactie van iemand met daarin de suggestie om proefrijbewijzen af te geven door de rijschool zelf. Instructeur bepaald dan of je rijvaardig genoeg bent om alleen te rijden en je mag jezelf dan bewijzen door gewoon te rijden als ieder ander, maar als je X-aantal ongelukken veroorzaakt binnen X-aantal tijd kan je hem alsnog inleveren.
Vind het nog geen eens een heel slecht idee eerlijk gezegd. Lijkt me dat de instructeurs meer dan voldoende inzicht hebben of jij wel of niet alleen de weg op mag. En als er duidelijke criteria en regels worden opgesteld wordt het CBR hier wel flink mee ontlast denk ik...?
Los van het feit dat ik zelf gewoon m'n A-rijbewijs wil hebben vind ik het echt geen slecht idee. Hoop dat ze erover na gaan denken...
[ Voor 4% gewijzigd door KRAI.7 op 14-12-2020 15:33 ]
Zaken gaan failliet mensen gaan dood maar als ik mijn A maar heb
en als je 1k kwijt bent aan extra lessen lijkt me uitgifte van tijdelijk rijbewijs ook niet slim, 1K!!!! dat was ik niet eens kwijt voor mijn lessen en examens....
En als je nu een paar maanden moet wachten dan zal je het met een paar lesjes wel weer bij zijn hoor. Je verleerd het niet zomaar.
[ Voor 17% gewijzigd door roda_djavulen op 14-12-2020 15:37 ]
En hoe wordt dat getoetst? ik denk dat geen rijschool houder daar zijn vingers aan wil branden.
Als 'ikke ikke ikke' wel uit mijn post naar voren komt is dat in ieder geval niet de bedoeling.
Edit: die 1K was ook maar een getal wat ik uit de lucht greep trouwens. Maar stel je kan pas over een paar maanden terecht moet je toch geregeld een beetje blijven lessen om er 'in' te blijven. Denk ik. Maar goed, we zien het vanavond wel, eerst die besmettingen/IC-patiënten/dodenaantallen naar beneden en dan zien we wel verder. A-rijbewijs is geen prio 1 idd.
[ Voor 26% gewijzigd door KRAI.7 op 14-12-2020 15:48 ]
Ohnee ik bedoel het absoluut niet zoals je het leest denk ik, maar vond wel mooi hoe het momenteel gaat op alle fronten.KRAI.7 schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:39:
@kneusteun Nee, ik gaf al aan in mijn vorige post dat ik me ook besef dat er momenteel ergere dingen zijn maar ik mag het volgens mij alsnog vervelend vinden toch? Ik heb het absoluut te doen met bedrijven die failliet gaan en mensen die zwaar ziek zijn/overlijden, en ben ook blij dat ik zelf nog kan en mag werken. Betekent volgens mij niet dat ik mezelf zieliger vind dan anderen, maar het is wel shit natuurlijk.
Als 'ikke ikke ikke' wel uit mijn post naar voren komt is dat in ieder geval niet de bedoeling.
Net al iemand die ik sprak die zei "ik ga gewoon met de familie kerst vieren, daar gaan ze me niet tegenhouden" en het enige wat ik denk is.. ja dus in Februari zitten we nog in lockdown
Ik snap heel goed je frustratie hoor, maar denk dat we dit gewoon ff moeten slikken.
Maar die 1K waar les jij? dat vind ik wel echt absurd duur.
Had m'n vorige post nog geedit: "Die 1K was ook maar een getal wat ik uit de lucht greep trouwens. Maar stel je kan pas over een paar maanden terecht moet je toch geregeld een beetje blijven lessen om er 'in' te blijven. Denk ik. Maar goed, we zien het vanavond wel, eerst die besmettingen/IC-patiënten/dodenaantallen naar beneden en dan zien we wel verder. A-rijbewijs is geen prio 1 idd. :)"
Oftewel: 1K is idd een hoog bedrag, maar 2 uur les is toch alweer €100,-. Dus als je dan om de zoveel weken tot je examen nog een les neemt om bij te blijven gaat het alsnog hard.
Zou het niet aandurven als ik niet al redelijk wat rijervaring had gehad tho. Dus wat dat aangaat zie ik er wel wat in om mensen zelf aan te laten kloten als de rijinstructeur ze bekwaam genoeg vind en ze al de nodige wegervaring hebben.
Normaal zou ik ook uitgaan van het verantwoordelijkheidsgevoel van een persoon, maar helaas is er al bewezen dat dit niet meer mogelijk is.
Dit klinkt echt, echt doodeng.timpy007 schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:21:
Om @KRAI.7 wat bij te staan; hier in Zwitserland is het eigenlijk heel normaal om met een proefrijbewijs de weg op te gaan. Ik heb halverwege dit jaar een proefrijbewijs aangevraagd voor mijn A onbegrensd (B is reeds lang in bezit) en kreeg deze zonder enig probleem. Kon dus, zonder idee hoe een motor te starten, de zwaarste motor kopen en er legaal op wegrijden:+. Van tevoren dus wel wat lessen genomen om ook te weten te komen hoe dit te doen...
Zou het niet aandurven als ik niet al redelijk wat rijervaring had gehad tho. Dus wat dat aangaat zie ik er wel wat in om mensen zelf aan te laten kloten als de rijinstructeur ze bekwaam genoeg vind en ze al de nodige wegervaring hebben.

I have stability. The ability to stab.
Zeg ook zeker niet dat het ideaal is. Nou heb ik volgens mij dan nog wel genoeg verantwoordelijkheidsgevoel om me redelijk te gedragen. Als ik echter kijk hoe andere mensen hier op hun 2-wieler rijden verbaasd het mij dat ze niet allang verboden zijn op de openbare weg. Maar daar moet ik aan toevoegen dat ook redelijk wat weggebruikers op de Nederlandse weg een gevaar zijn.SmurfLink schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:48:
Dit klinkt echt, echt doodeng.mensen rijden nu al als idioten op die driewielers met hun autorijbewijs.... in België genoeg gezeik met de 125jes met t B rijbewijs... laat ze in godsnaam alsjeblieft gewoon les nemen en leren rijden...
Enige oplossing is een zoveel-jaarlijkse APK voor bestuurders
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
En vallen onder de strafwet, voor een overtreding kun je dus ook een gevangenisstraf krijgen.DrivinUCrazy schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:12:
Zijn in Zwitserland de boetes ook niet iets hoger dan in Nederland? Echt misdragen is dan ook sowieso niet zo verstandig.
Ga er wel vanuit, maar ga t niet testen. Daarnaast zijn er veel domme dingen die je op een motor kan doen die niet strafbaar zijn. Ze hebben hier wel een flitspaal om elke hoek...DrivinUCrazy schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:12:
Zijn in Zwitserland de boetes ook niet iets hoger dan in Nederland? Echt misdragen is dan ook sowieso niet zo verstandig.
Heb eens gehoord van een Zwitser dat inhalen over een doorgetrokken middenstreep je daar al je rijbewijs kan kosten (wel tijdelijk en ook alleen voor Zwitsers), ook maar mee oppassen en niet testen daar dus...DrivinUCrazy schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:12:

"4 seasons in one day" en dan bedoel ik niet die wereldhit van de broertjes Finn.bluebear schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:24:
[...]
Komt er echt op neer welk jaargetijde het is. Maar ook in de zomer kan er zo 10+ graden per dag verschillen. Light eraan waar de wind vandaan komt he.
In 2001 aangekomen op eerste kerstdag, met zon en 20 graden het vliegtuig uitgestapt.
Na de fietsen in elkaar gezet te hebben onderweg naar de stad, hagel en natte sneeuw.
Week of wat later net voor Dunedin bleef het asfalt en grid aan de band plakken (36 graden en een record volgens lokale ), nee het lukte me niet om boven te komen in die straat in Dunedin
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Dit , hierom en hierom
Zwitserland moet je gewoon mooi en rustig genieten, niks uithalen, braaf zijn en in Duitsland het gas er op zettenmkrmr schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:36:
[...]
Heb eens gehoord van een Zwitser dat inhalen over een doorgetrokken middenstreep je daar al je rijbewijs kan kosten (wel tijdelijk en ook alleen voor Zwitsers), ook maar mee oppassen en niet testen daar dus...
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ja.. kan uit persoonlijke ervaring vertellen dat een overtreding net niet hard doorgeremd bij de paal van 11 kmh te hard een bedrag van 295EU opleverde.DrivinUCrazy schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:12:

Achterin het groepje was de overtreding 9 kmh te hard, en zij moesten 170EU aftikken.
[ Voor 9% gewijzigd door _Apache_ op 15-12-2020 10:02 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
@Rubman , welk setje heb je laten installeren? Want de setjes dat ik kan vinden, zijn enkel met zo een lelijk (sorry) extra bakje op het stuur.Rubman schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:10:
Dit weekend eindelijk de handvatverwarming aangesloten en vanochtend mee gereden.
Wat een genot zeg, heerlijk warme handen en extra bonus de grepen zijn wat dikker wat rustiger vast houdt.
Controle is in handgreep geïntegreerd, geen lelijk groot kastje op stuur erbij, keurig met 5 kleuren aangegeven hoe warm het ding staat.
Ik rij momenteel een MT-07. Vind ik waarvoor ik hem gebruik een prima motor qua vermogen.
Merk alleen dat ik nu na 3 jaar rijden toch wel merk dat er bij de MT-07 toch wel bezuinigd is op vering en remmen. Als ik dan even op iemand anders ze motor rij geeft me dat soms meer vertrouwen dan me eigen motor.
Tijdje geleden dus proefritje gemaakt op een Street Triple RS uit 2020. Super gave machine, maar misschien teveel van het goede voor mij. Dus is de Trident denk ik ideaal! MT-07 concurent met toch wat meer finesse en leuke gadgets als Quick-Shifter, Slipper Clutch en Navigatie op het LCD scherm!
https://www.louis.nl/arti...r_article_number=10032697benoben1988 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:33:
[...]
@Rubman , welk setje heb je laten installeren? Want de setjes dat ik kan vinden, zijn enkel met zo een lelijk (sorry) extra bakje op het stuur.
Nu wist ik toevallig dat deze past op mijn stuur, maar het loont om het even na te trekken of het ook op jou stuur past. Met name de 22mm diameter kan een issue zijn.
Is het bij deze set ook dat de binnendiameter verschilt voor de zijde met je gashendel? Door die throttle tube is het wat dikker dan 22mm natuurlijk.Rubman schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:06:
[...]
https://www.louis.nl/arti...r_article_number=10032697
Nu wist ik toevallig dat deze past op mijn stuur, maar het loont om het even na te trekken of het ook op jou stuur past. Met name de 22mm diameter kan een issue zijn.
Yes die verschilt.Leviathius schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:43:
[...]
Is het bij deze set ook dat de binnendiameter verschilt voor de zijde met je gashendel? Door die throttle tube is het wat dikker dan 22mm natuurlijk.
Was even schrikken met installeren. WAT HIJ PAST HELEMAAL NIET!!!, oh wacht andere kant past prima
Nu nog wel even wat prutsen om de stuurgewichten goed terug te krijgen. Heb gewicht met throttle lock om soort van CC te krijgen. Hendel gaat of licht en na draaien stroef zodat je met lange afstanden ook rechter hand ff los kan laten zonder direct af te remmen.
Die passen net niet omdat de handvatten wat langer zijn en ik weinig ruimte had om alles op te schuiven, sowieso gaat de gashendel zijde lastig.
Ah goed om te weten! Had namelijk laatst een vriend geholpen met Daytona handvatverwarming installeren en beide grepen hadden dezelfde binnenste diameter. Dus met veel moeite, schelden en lube om de gashendel gekregen. Máár was iets te veel kracht denk ik, want nu doet die het maar voor de helftRubman schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:58:
[...]
Yes die verschilt.
Was even schrikken met installeren. WAT HIJ PAST HELEMAAL NIET!!!, oh wacht andere kant past prima![]()
Nu nog wel even wat prutsen om de stuurgewichten goed terug te krijgen. Heb gewicht met throttle lock om soort van CC te krijgen. Hendel gaat of licht en na draaien stroef zodat je met lange afstanden ook rechter hand ff los kan laten zonder direct af te remmen.
Die passen net niet omdat de handvatten wat langer zijn en ik weinig ruimte had om alles op te schuiven, sowieso gaat de gashendel zijde lastig.
Maar dit setje van jou is een leuke om te onthouden vanwege die bediening naast het handvat ipv zo'n kastje!
De bediening is echtLeviathius schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:07:
[...]
Ah goed om te weten! Had namelijk laatst een vriend geholpen met Daytona handvatverwarming installeren en beide grepen hadden dezelfde binnenste diameter. Dus met veel moeite, schelden en lube om de gashendel gekregen. Máár was iets te veel kracht denk ik, want nu doet die het maar voor de helft. Hij krijgt een nieuwe op gestuurd gelukkig, hopen dat die wel juist is.
Maar dit setje van jou is een leuke om te onthouden vanwege die bediening naast het handvat ipv zo'n kastje!
Bekend "probleem" van de MT serie. Was al wel meteen duidelijk, daarom denk ik dat het ook kan lonen om je fiets even bij hyperpro of iets dergelijks langs te brengen. Scheelt toch een hoop vergeleken met wat je verliest op inruil.Dubrillion schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:48:
Jammer van de huidige maatregelen. Had graag bij de Triumph Trident willen gaan kijken.
Ik rij momenteel een MT-07. Vind ik waarvoor ik hem gebruik een prima motor qua vermogen.
Merk alleen dat ik nu na 3 jaar rijden toch wel merk dat er bij de MT-07 toch wel bezuinigd is op vering en remmen. Als ik dan even op iemand anders ze motor rij geeft me dat soms meer vertrouwen dan me eigen motor.
Tijdje geleden dus proefritje gemaakt op een Street Triple RS uit 2020. Super gave machine, maar misschien teveel van het goede voor mij. Dus is de Trident denk ik ideaal! MT-07 concurent met toch wat meer finesse en leuke gadgets als Quick-Shifter, Slipper Clutch en Navigatie op het LCD scherm!
Heb dat nu ook bij mijn triumph zo en dat is zo handig. Les MT07, had ook zo een los kastje van Oxord wat aan de rechterkant van het stuur zat. Dat kan je rijdend niet aanpassen. Linkerduim doe je het constant even extra warm ofzo.Rubman schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:12:
[...]
De bediening is echtgewoon met duim bedienen en gaan
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP200517
Verzoek is om het vóór 01-03-2021 te laten fixen (lees: een afspraak bij de dealer in te plannen).
@DrivinUCrazy Jij mág zo te zien ook gaan bellen voor een afspraak
[ Voor 40% gewijzigd door Will_M op 15-12-2020 17:52 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Laatst bij de beurt (2 maanden verder) "ja, ik heb de remlichtschakelaar maar vervangen, want die schakelde niet betrouwbaar".
Ok...
Maar dit heeft daar mogelijk mee te maken dan.
@Will_M Ik betwijfel het, mijn motor is uit 2012. Het OEM remlichtschakelaartje dat ik geleverd heb gekregen zag er wel iets anders uit dan het origineel, maar het past wel. Maar ik ga dus geen bericht krijgen want origineel zit er een ander type in.
En om nu met dit schakelaartje terug te gaan naar Yamaha dat ik niet bij de dealer heb laten vervangen. Dat is wel héél veel moeite voor nog geen 15 euro.
[ Voor 33% gewijzigd door DrivinUCrazy op 15-12-2020 17:53 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Even op ovi.rdw.nl je eigen kenteken invoeren en je weet 't zéker. Als het goed is zijn alle wijzigingen daar inmiddels doorgevoerd waarmee jouw XT1200Z er ook onder kán vallenDrivinUCrazy schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:49:
Aha! Ik had in september dat de remlichtschakelaar het niet lekker meer deed. Je hoorde het contactje wel klikken, maar pas na nog veel verder doorknijpen verbond die pas. Dit zal vast normale slijtage zijn geweest. Dat nog voor mijn weekendje weg vervangen. Ook een OEM onderdeel natuurlijk.
Laatst bij de beurt (2 maanden verder) "ja, ik heb de remlichtschakelaar maar vervangen, want die schakelde niet betrouwbaar".
Ok...![]()
Maar dit heeft daar mogelijk mee te maken dan.
@Will_M Ik betwijfel het, mijn motor is uit 2012. Het OEM remlichtschakelaartje dat ik geleverd heb gekregen zag er wel iets anders uit dan het origineel, maar het past wel. Maar ik ga dus geen bericht krijgen want origineel zit er een ander type in.
En om nu met dit schakelaartje terug te gaan naar Yamaha dat ik niet bij de dealer heb laten vervangen. Dat is wel héél veel moeite voor nog geen 15 euro.
Dat had ik al gedaan, maar daar staat 'ie dus niet bij.Will_M schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:56:
[...]
Even op ovi.rdw.nl je eigen kenteken invoeren en je weet 't zéker. Als het goed is zijn alle wijzigingen daar inmiddels doorgevoerd waarmeel jouw XTX1200 er ook onder kán vallen
Maar ja, origineel was het goed. Die is versleten. Zelf een vervanger geregeld, en dit vervangende type werd dus mogelijk misschien waarschijnlijk
Ik ga het maar gewoon goed in de gaten houden denk ik. Zoals altijd dus.
Ik had zaterdag een kerstkaart en vandaag nog een van Yamaha.
Die rem schakelaar, ach 15 minuten, en de rest?
Bagger, hele blok er onderuit, splitsen en weer in elkaar, er stonden er al iets van 30 in de planning en er moesten er nog 10 ingepland worden. Nou de werkplaats van de dealer hoeft zich deze winter niet te vervelen!Referentiecode producent MC20-07
Omschrijving defect :De mogelijkheid bestaat dat onder zeer zware belasting en/of uitzonderlijk schakelgedrag het tandwiel van de 2de versnelling breekt.
Materiële gevolgen :De motorfiets heeft geen aandrijving meer of er kan niet meer in een andere versnelling geschakeld worden.
Mogelijk gevaar :Een (verkeers)ongeval met letselschade
Beschrijving van het herstel :De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met een merkdealer. Om de versnellingsbak tandwielen te vervangen.
Contactinformatie consument : Telefoonnr : 020-6546000
Heeft Yamaha dan in de jaren 80-90 dan niet geleerd van het 5de versnelling drama van de 3AJ/3DS serie?
Dit , hierom en hierom
Ik heb vanaf vandaag tijdelijk een 3e motor erbij, mijn schoonzus had al een paar jaar een '03 BMW F650GS in de tuin staan die op achterstallig onderhoud staat te wachten. Daar word het ding natuurlijk niet beter van en kost hun nu alleen maar geld en ruimte. Toen ze er vandaag over begon of ik wilde helpen om die weer rijdbaar te maken voor de verkoop, heb ik maar aangeboden om hem direct over te nemen. Is zij van de vaste lasten / zorgen over het ding af (heeft al genoeg andere zaken aan het hoofd), en misschien levert het nog iets op in de lente
Even niet aan gedacht om een nieuwe foto te maken, zo zag hij er 5 jaar geleden uit met wat minder roest en groene aanslag er op:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rXkzU0kSjZel0qz7KELQxhMO.jpg?f=user_large)
Binnenkort even ophalen en verder kijken wat er aan gedaan moet worden. Een snelle inspecitie gaf in ieder geval ergens een koelvloeistof-lek, maar de olie is gelukkig nog schoon ipv mayonaise. Verder waarschijnlijk een nieuwe accu & ketting, en de vorkpoten kunnen dringend een polijstbeurt gebruiken. Ik heb iets te doen tijdens de lockdown in ieder geval
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Dan hoef je jezelf inderdaad niet te vervelen..Chakotay schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:48:
* Chakotay zwaait wat
Ik heb vanaf vandaag tijdelijk een 3e motor erbij, mijn schoonzus had al een paar jaar een '03 BMW F650GS in de tuin staan die op achterstallig onderhoud staat te wachten. Daar word het ding natuurlijk niet beter van en kost hun nu alleen maar geld en ruimte. Toen ze er vandaag over begon of ik wilde helpen om die weer rijdbaar te maken voor de verkoop, heb ik maar aangeboden om hem direct over te nemen. Is zij van de vaste lasten / zorgen over het ding af (heeft al genoeg andere zaken aan het hoofd), en misschien levert het nog iets op in de lente
Even niet aan gedacht om een nieuwe foto te maken, zo zag hij er 5 jaar geleden uit met wat minder roest en groene aanslag er op:
[Afbeelding: matras mee kan best]
Binnenkort even ophalen en verder kijken wat er aan gedaan moet worden. Een snelle inspecitie gaf in ieder geval ergens een koelvloeistof-lek, maar de olie is gelukkig nog schoon ipv mayonaise. Verder waarschijnlijk een nieuwe accu & ketting, en de vorkpoten kunnen dringend een polijstbeurt gebruiken. Ik heb iets te doen tijdens de lockdown in ieder geval
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Lekker rustig hier, had wel verwacht dat iemand op zijn minst de nieuwe guzzi v7 had geplaatst met al die guzzi mensen hier
https://www.nieuwsmotor.n...rblok-en-traction-control
Wel een mooi apparaat.
Maar tractioncontrol voor maar 65PK, dat is toch niet nodig bij zo weinig vermogen:P
[ Voor 6% gewijzigd door roda_djavulen op 16-12-2020 14:53 ]
Dat heb je ook: bluebear in "Hét grote motortopic - Deel 23"bluebear schreef op maandag 14 december 2020 @ 02:38:
[...]
Ok, dacht dat ik al eerder had gepost hier.
Is alleen nooit in de startpost opgenomen.
@lolgast Neem jij dit op je?
@timmie271 reageert wat sneller.sypie schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:56:
[...]
Dat heb je ook: bluebear in "Hét grote motortopic - Deel 23"
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Zal het zo wel even regelen.
Gamertag: timmie271
Potverdrie.. hier heb ik last van.. schakelaar is al twee keer vervangen, scharnieren ingevet en soepeler gemaakt.Will_M schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:45:
Vandaag een brief van Yamaha Motor Nederland ontvangen: Ik mag wat remlichtschakelaars gaan laten vervangen en samen met mij nog wel wat meer mensen, denk ik![]()
https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP200517
Verzoek is om het vóór 01-03-2021 te laten fixen (lees: een afspraak bij de dealer in te plannen).
@DrivinUCrazy Jij mág zo te zien ook gaan bellen voor een afspraak
De laatste die ik erover sprak adviseerde maar een klodder siliconen kit in het kommetje van de hendel te spuiten (en uit te laten harden), dan veert de hendel beter terug.
Maar mn achterlicht blijft aan als ik geknepen hebt.
De ouderdom(16j / 170d km) zal er wel niets mee te maken hebben..
Oh wacht, icm cruise control
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Nope, die eerste generatie fjr blokken hebben ook een zwakke 2e versnelling, en de 2e generatie een zwakke 4e (is gekomen met de oplossing van de zwakke 2ollie1965 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:35:
Ik sta in week 6 ingepland voor 14,5 uur werk...........![]()
Ik had zaterdag een kerstkaart en vandaag nog een van Yamaha.
Die rem schakelaar, ach 15 minuten, en de rest?
[...]
Bagger, hele blok er onderuit, splitsen en weer in elkaar, er stonden er al iets van 30 in de planning en er moesten er nog 10 ingepland worden. Nou de werkplaats van de dealer hoeft zich deze winter niet te vervelen!
Heeft Yamaha dan in de jaren 80-90 dan niet geleerd van het 5de versnelling drama van de 3AJ/3DS serie?
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Heb je voor mij ook een eventueel nog een provincie waar je vandaan komt?spijk860 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:26:
Ik gluur hier al langer mee, wellicht tijd om ook een plekje in de lijst op te eisen.
Dit is mijn KTM Duke 690 uit 2017 en ik rij over het algemeen in de omgeving van Tilburg en Breda
[Afbeelding]
Tot die tijd zet ik je in de lijst onder onbekend.
Gamertag: timmie271
Maak er maar Noord-Brabant van. Daar ben ik ook woonachtig!timmie271 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:37:
[...]
Heb je voor mij ook een eventueel nog een provincie waar je vandaan komt?
Tot die tijd zet ik je in de lijst onder onbekend.
MBP 13 2017, Mac mini 16/256gb, iPad Pro M1/128 Iphone 15 Pro 256, PS5,
Bedankt.sypie schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:56:
[...]
Dat heb je ook: bluebear in "Hét grote motortopic - Deel 23"
@lolgast Het is een 2010
Is toegevoegd. Ik ben momenteel helaas niet heel actief meer hier, verandering van prioriteiten en daarmee deels hobby helaas.
Ik heb de Honda nog wel, hij staat momenteel bij de dealer ivm een olielekkage tijdens/na het rijden (bij een warm blok dus gewoon) en het vervangen van het spruitstuk. Die is helemaal aangekoekt met olie en voor een paar tientjes ga ik niet lopen poetsen
We hebben ons daarnaast ook aangemeld voor een bochtentraining met 2TheExperience op het circuit van Lelystad. Kijken hoe dat bevalt en mogelijk dat we dan later ook nog wel een training op het circuit van Assen gaan doen. Met de auto doe ik regelmatig trackdays op verschillende circuits en Zandvoort vind ik in de auto leuker als Assen, maar met de motor lijkt Zandvoort me eerlijk gezegd helemaal niks. Zou je een foutje maken zit je of direct in de vangrail, of je ligt in de grindbak. Assen is daar toch wat meer vergevingsgezind. Daarnaast lijken me de huidige kombochten met de motor ook een hele bijzondere beleving? Heeft iemand het "nieuwe" Zandvoort al gereden met de motor?
P.S. Als het apparaatje het mogelijk maakt om in 'Portret Mode' te kunnen navigeren dan maakt dat de bruikbaarheid van het device nóg beter geschikt voor op de motorfiets.
Ik heb daar zelf niet gelest maar een paar vrienden en vriendinnen wel.
Dat was echt een goede les aanvulling om de "angst voor het onbekende" weg te nemen bij de lessende persoon.
Nu met corona tijd en winter misschien niet zo een aanrader.
Maar ook al heb je je rijbewijs al kan een dergelijke instructie dag met een goede instructeur wel degelijk helpen.
@Will_M
Zo heb ik mijn Tom Tom ook staan:
2D weergave in portret stand, werkt ideaal vind ik.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
(Mods, Alvast sorry voor de offtopic.)steveman schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:07:
[...]
Ah, nee daar mocht ik met de taxi ook niet in. Best verneukeratief als je altijd met de fiets of taxi door de stad verplaatst... en toen opeens een keer met een normale wagen. Reed dus lekker zo het gedempte zuiderdiep op, want dat was ik gewend. M'n ouders, ook aan boord, keken heel anders naar zo'n bordje
Wacht, jij reed ook taxi in stad? Waar? Ik heb een jaar of 5 bij Van Dijk gereden en later nog 5 a 6 jaar bij Uvo.
Het verplaatsen is mij dan ook erg bekend
De Striple staat trouwens weer in de garage, lekker warm bij de kachel te wachten op 2021.
[ Voor 6% gewijzigd door darkkingll op 17-12-2020 11:44 ]
Dat ik daar 'vroeger' met de Taxi 100'den keren door heen reed was geen rede om 't met de motorfiets ook te mogen doen volgens de handhavers
Een training op Lelystad is leuk en ook erg leerzaam, echter vanuit haar angst zou een training op de weg met een goede instructeur nog beter zijn wellicht? Beter vooruit (durven en leren) kijken maakt de onzekerheid een stuk minder in mijn ervaring.UTwizard schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:45:
Mijn vriendin heeft het probleem dat ze nogal panisch is voor onbekende wegen, dus ze wil ook nooit voorop of zelfs alleen rijden, omdat ze bang is dat ze "verdwaalt" of in ongelukkige situaties komt omdat ze de wegen verkeerd heeft ingeschat. Daarom krijgt ze volgende week met kerst een navigatiesysteem voor de motor cadeau. Hopelijk voelt ze zich daarmee wat vertrouwder. Het zou onwijs jammer zijn als ze altijd alleen maar 15 minuten rondom onze woonplaats durft te rijden, of alleen maar achter andere mensen aan rijdt.
Zoiets als de Rider Academy van de KNMV https://knmv.nl/opleidingen/knmv-motortrainingen/ of een VRO van bijvoorbeeld https://www.verkeerstraining.nl/
Helaas moet ik zeggen: vaak waren dat de vrouwen die altijd hun man voor of achter zich hadden, en continu een verbinding via de intercom. Verbinding weg, of de man weg, en direct was er paniek. Dat heeft niets met seksisme te maken: puur een constatering. De grootste oorzaak is dan overigens de man. Die houdt de onzekerheid in stand.
De optie die @Bommes opperde, van die Mergelland rit vond ik ook wel een goede.
Die beginnersrit waar ik net aan refereerde bestaat bij ons uit een paar routes waar diverse soorten wegen, wegdek, situaties, en bochten in zitten. In de Ardennen en Eifel.
Ik heb het al een paar keer gezegd: daarbij vraag ik de rijders die mee gaan om te oefenen, om de GPS uit te zetten. Geen route, niet proberen om bochten in te schatten op het schermpje. Te vaak kom je dan gewoon bedrogen uit, omdat een bocht toch wat blijkt te knijpen. Dát zijn de momenten waarop een motorrijder zich nog wel eens laat verrassen.
Wat betreft het voorop rijden: ach joh, iedereen die voorop rijdt heeft dat ooit voor het eerst moeten doen. Je moet het dan ook niet voor iedereen achter je te goed willen doen. Iedereen kan zich wel eens vergissen. Als je een afslag mist, het zij zo. Niet in de ankers gaan, want er komen nog een paar man achter je aan die daar misschien niet op bedacht zijn. En gaandeweg maak je steeds minder foutjes. Maar wees gerust: die foutjes zul je alsnog wel eens maken.
Edit: ik moet een disclaimertje toevoegen. Wij zijn allemaal géén rij-instructeurs. (de meesten van ons tenminste) Dat pretenderen we ook niet te zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 17-12-2020 12:15 ]
Ja, van... eind 2003 t/m eind 2008 denk ik dat het was. Bij PVG, liefst in een rolstoelbus.darkkingll schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:39:
[...]
(Mods, Alvast sorry voor de offtopic.)
Wacht, jij reed ook taxi in stad? Waar? Ik heb een jaar of 5 bij Van Dijk gereden en later nog 5 a 6 jaar bij Uvo.
Het verplaatsen is mij dan ook erg bekend
De Striple staat trouwens weer in de garage, lekker warm bij de kachel te wachten op 2021.
Ik heb de mijne al even aan de battery tender gehad... Maar eigenlijk moet ik hem nog even schoonmaken
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Dealer / werkplaats krijgt 0.0 vergoeding aangaande uurloon als ze 't ding daar moeten vervangen doordat de benodigde arbeidsinspanning onder het uur blijft. Als het méér dan uur arbeid kost dan betaalt Yamaha máár €30,- / uur dus met die 'Bak-Revisie' voor de FJR1300 serie, welke onder een (andere) terugroepactie valt, hebben ze al onderbetaald werk genoeg.... Die bak aanpassing / modificatie kost pér fiets gemiddeld een volledige dag qua uitbouw - reparatie - inbouw op het moment dat alles meewerkt / meezit.
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 17-12-2020 13:12 ]
Wat betreft het voorrijden, als ik voor rijd neem ik bochten altijd met een snelheid die met haar motor ook 100% zeker kunnen, op die manier hoeft ze over de snelheid in ieder geval niet veel na te denken. Ze had namelijk in het begin wel wat moeite met bochtensnelheid inschatten. In het verleden had ze met haar auto geen bijzonder goede rijstijl (remmen in bochten, auto volledig in de veren drukken, etc), dat is haar een keer bijna gruwelijk mis gegaan en dat was haar wake-up-call. Sindsdien is ze echter iets -te- voorzichtig als je het mij vraagt, en heeft ze moeite met vertrouwen in de machine en de banden.
@mkrmr Die trainingen heb ik inderdaad ook naar gekeken en grote kans dat we die in de toekomst ook wel een keer gaan doen. Voor nu wou ze graag op het circuit van Lelystad oefenen zodat ze zich geen zorgen hoeft te maken over ander verkeer, continue andere ondergrond, etc. Ze geeft zelf aan dat ze niet goed weet waar ze naar moet kijken als referentiepunt en dat lijkt me iets wat op Lelystad wel heel goed wordt geoefend. Daarnaast, zoals ik hierboven al schrijf, is het voor haar denk ik ook heel goed om te merken hoe schuin de motor nou daadwerkelijk kan.
Dit fenomeen zie ik ook vaak bij leeftijdsgenoten. En hierbij weet ik dat zij opgegroeid zijn met navi erbij vanaf dag 1. Is die er niet bij is er paniek.UTwizard schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:36:
@DrivinUCrazy Ze is vooral bang om te verdwalen, hetzelfde fenomeen heeft ze in de auto namelijk ook. Ze kan prima rijden en zolang ze op wegen rijdt die ze kent (of met instructie/navigatie), is het geen enkel probleem. We rijden op de motor dan niet met intercom, maar we hebben wel de regel dat als we elkaar kwijt zouden raken, dat de voorste gewoon rechtdoor blijft rijden totdat er een plek komt waar hij/zij veilig kan parkeren. Dat hebben we nu een paar keer gehad (met name bij stoplichten) en dat werkt prima, zolang ze maar de instructie kan opvolgen om rechtdoor te rijden en te stoppen zodra het veilig is. Ik weet zeker dat als er bijv een rotonde zou komen waar je niet rechtdoor kunt maar moet kiezen tussen links of rechts, ze in paniek zou raken.
Wat betreft het voorrijden, als ik voor rijd neem ik bochten altijd met een snelheid die met haar motor ook 100% zeker kunnen, op die manier hoeft ze over de snelheid in ieder geval niet veel na te denken. Ze had namelijk in het begin wel wat moeite met bochtensnelheid inschatten. In het verleden had ze met haar auto geen bijzonder goede rijstijl (remmen in bochten, auto volledig in de veren drukken, etc), dat is haar een keer bijna gruwelijk mis gegaan en dat was haar wake-up-call. Sindsdien is ze echter iets -te- voorzichtig als je het mij vraagt, en heeft ze moeite met vertrouwen in de machine en de banden.
@mkrmr Die trainingen heb ik inderdaad ook naar gekeken en grote kans dat we die in de toekomst ook wel een keer gaan doen. Voor nu wou ze graag op het circuit van Lelystad oefenen zodat ze zich geen zorgen hoeft te maken over ander verkeer, continue andere ondergrond, etc. Ze geeft zelf aan dat ze niet goed weet waar ze naar moet kijken als referentiepunt en dat lijkt me iets wat op Lelystad wel heel goed wordt geoefend. Daarnaast, zoals ik hierboven al schrijf, is het voor haar denk ik ook heel goed om te merken hoe schuin de motor nou daadwerkelijk kan.
Mensen moeten vaker gaan rijden zonder. Leer borden lezen/topografie.
Als ik ergens naartoe rij doe ik door te kijken en oh dit lijkt een leuke weg. Dan kijk ik op der klok en denk ik ik ga nu naar huis (als het al wat later word). Dan kijk ik op de blauwe borden (die als een pijl eruit zien) of ik mijn plaats zie. Zie ik die niet kijk ik naar de "grotere steden" waar ik weet die zitten in de buurt bij mijn woonplaats.
Als je dit doet ga je veel oplettender rijden en leer je de weg naar huis vinden. Dit is iets wat je leert door het te doen. Mensen die ouder zijn en opgegroeid zijn zonder kunnen dit (of zoals ik opgegroeid zijn met scouting en het daar geleerd hebben).
Ah brrr. Van Dijk was al een drama, pvg schijnt nog erger te zijn geweest.steveman schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:55:
[...]
Ja, van... eind 2003 t/m eind 2008 denk ik dat het was. Bij PVG, liefst in een rolstoelbus.
Ik heb de mijne al even aan de battery tender gehad... Maar eigenlijk moet ik hem nog even schoonmaken
Ik reed het liefst taxi, want die waren relatief probleemloos bij Van Dijk. Met de busjes was het altijd maar de vraag of ze wouden startten.
Naar mijn ervaring is de politie in Groningen wel redelijk mild, zolang je je niet teveel misdraagt
Over dat navigeren: ik ga wel eens met een bepaald doel op pad met de motor, maar doe vaak op de terugreis een willekeurige route, vaak via leuk klinkende plaatsnamen
[ Voor 19% gewijzigd door darkkingll op 17-12-2020 14:22 ]
Ik pik dit stukje er even heel selectief uit. Snap je waar ik in mijn post op doelde, en waarom ik dit stukje er nu uit vis? Als jij dit altijd voor haar bepaalt, hoe moet zij het dan zelf leren?UTwizard schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:36:
...
Wat betreft het voorrijden, als ik voor rijd neem ik bochten altijd met een snelheid die met haar motor ook 100% zeker kunnen, op die manier hoeft ze over de snelheid in ieder geval niet veel na te denken. Ze had namelijk in het begin wel wat moeite met bochtensnelheid inschatten.
...
Let wel, ik vraag niet om een reactie, niet om een antwoord, en je hoeft je niet te verdedigen. Het is van mij uit ook géén aanval! Maar dit stukje is wel iets dat ik vaker heb gehoord en gezien.
Ook moet je om iets te leren met 'betere' rijders gaan samen rijden. Ik weet een paar voorbeelden van mensen die altijd samen reden, maar omdat die allebei op hetzelfde niveau zaten konden ze zich niet aan elkaar optrekken. Toen die eens een andere rijder erbij hadden, ging er opeens een wereld voor ze open.
Ik ben nog steeds regelmatig dankbaar dat ik een paar rijders in mijn direct omgeving heb die véél beter kunnen rijden dan ik.
Snap ik, terechte opmerking en ik zie het ook zeker niet als aanvalDrivinUCrazy schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:34:
[...]
Ik pik dit stukje er even heel selectief uit. Snap je waar ik in mijn post op doelde, en waarom ik dit stukje er nu uit vis? Als jij dit altijd voor haar bepaalt, hoe moet zij het dan zelf leren?
Let wel, ik vraag niet om een reactie, niet om een antwoord, en je hoeft je niet te verdedigen. Het is van mij uit ook géén aanval! Maar dit stukje is wel iets dat ik vaker heb gehoord en gezien.
Ook moet je om iets te leren met 'betere' rijders gaan samen rijden. Ik weet een paar voorbeelden van mensen die altijd samen reden, maar omdat die allebei op hetzelfde niveau zaten konden ze zich niet aan elkaar optrekken. Toen die eens een andere rijder erbij hadden, ging er opeens een wereld voor ze open.
Ik ben nog steeds regelmatig dankbaar dat ik een paar rijders in mijn direct omgeving heb die véél beter kunnen rijden dan ik.
Dat is ook precies waarom ik hoop dat ze met bijvoorbeeld een navigatie systeem wel voorop "durft" te rijden, uiteraard heb ik geen navigatiesysteem en -moet- ik dan natuurlijk wel achter haar aan rijden
Het liefst zou zij altijd aan het handje worden meegenomen (met alles), maar zo ontwikkel je natuurlijk niet. Ik wil niet teveel dwingen want dan gaat het plezier van het rijden bij ons beide er ook snel af, maar ik probeer wel steeds vaker haar voor te laten rijden op de stukken waar ze de weg wel redelijk kent. Hopelijk komen we zo langzaam dan op het punt waar ze het ook durft en wil op wegen waar ze niet bekend is.
Overigens snapt ook haar tante niks van het "rijden om het rijden". Je -moet- altijd een bestemming hebben om naartoe te rijden, ijsje, koffie, bezoek, maakt niet uit. Maar je kunt niet zomaar gaan rijden. Op de een of andere manier werkt dat gewoon niet voor hen.
Ik denk dat ze vooral heel veel zelf moet gaan rijden. Dat hele gedoe dat je navigatie nodig hebt om te kunnen rijden ... Of dat iemand de snelheid moet bepalen ... Nog even en je moet eerst je helm opzetten en dan je linker sok, omdat je anders zeker crashed.UTwizard schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:58:
[...]
Snap ik, terechte opmerking en ik zie het ook zeker niet als aanval
Dat is ook precies waarom ik hoop dat ze met bijvoorbeeld een navigatie systeem wel voorop "durft" te rijden, uiteraard heb ik geen navigatiesysteem en -moet- ik dan natuurlijk wel achter haar aan rijden
Het liefst zou zij altijd aan het handje worden meegenomen (met alles), maar zo ontwikkel je natuurlijk niet. Ik wil niet teveel dwingen want dan gaat het plezier van het rijden bij ons beide er ook snel af, maar ik probeer wel steeds vaker haar voor te laten rijden op de stukken waar ze de weg wel van A tot Z kent. Hopelijk komen we zo langzaam dan op het punt waar ze het ook durft en wil op wegen waar ze niet bekend is.
Overigens snapt ook haar tante niks van het "rijden om het rijden". Je -moet- altijd een bestemming hebben om naartoe te rijden, ijsje, koffie, bezoek, maakt niet uit. Maar je kunt niet zomaar gaan rijden. Op de een of andere manier werkt dat gewoon niet voor hen.
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Kleine anekdote: de auto van mijn vriendin heeft ook een winterbanden set. Die set ligt gewoon bij ons in de garage, en de momentsleutel en doppenset ook. Zij werkt in de horeca, dus als ze eens een keer met een lekke band langs de weg staat, lig ik waarschijnlijk al op één oor. Onbereikbaar. Dan zou ik graag willen dat ze zichzelf kan redden.
"zou jij voor mij de winterbanden kunnen monteren???"
Natuurlijk heb ik dat gedaan. Bij het eerste wiel. De rest mocht ze zelf doen. Mijn reden: dan kan ze zich in een noodgeval óók redden. En ik kan je verklappen: ze was kwaad.
Afgelopen week heeft ze het voor de zoveelste keer al zelf gedaan. De buurtbewoners komen langs en kijken bewonderend, en vragen waarom ik het niet voor haar doe. Zo kwaad als ze toen was, zo trots is ze nu juist dat ze mij daar niet meer voor nodig heeft.
Ik moedig dan ook aan dat jullie een training gaan doen. Maar overweeg om bewust in een andere groep te gaan dan zij. Dan doet ze het voor haar gevoel ook écht zelf.
:strip_exif()/f/image/ThQgIBheN1QZd37R7erzxGl8.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb sinds kort een nieuwe telefoon en kwam erachter dat deze te groot is voor mijn huidige houder (Samsung Galaxy S20). Maar eens rustig virtueel shoppen naar een andere, en monteren in het volgende seizoen.
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Erg herkenbaar en hulde aan jullie beide dat het uiteindelijk zo is gelopen. Ik denk dan toch nog iets te snel "Ach meisje toch, ik help wel even"DrivinUCrazy schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:13:
@UTwizard Ik snap je wel hoor, en de 'gemakszucht' (bij gebrek aan een beter woord) van haar ook. Op dit moment is er immers voor haar geen probleem.![]()
Kleine anekdote: de auto van mijn vriendin heeft ook een winterbanden set. Die set ligt gewoon bij ons in de garage, en de momentsleutel en doppenset ook. Zij werkt in de horeca, dus als ze eens een keer met een lekke band langs de weg staat, lig ik waarschijnlijk al op één oor. Onbereikbaar. Dan zou ik graag willen dat ze zichzelf kan redden.
"zou jij voor mij de winterbanden kunnen monteren???"
Natuurlijk heb ik dat gedaan. Bij het eerste wiel. De rest mocht ze zelf doen. Mijn reden: dan kan ze zich in een noodgeval óók redden. En ik kan je verklappen: ze was kwaad.![]()
Afgelopen week heeft ze het voor de zoveelste keer al zelf gedaan. De buurtbewoners komen langs en kijken bewonderend, en vragen waarom ik het niet voor haar doe. Zo kwaad als ze toen was, zo trots is ze nu juist dat ze mij daar niet meer voor nodig heeft.
Sterker nog, we rijden bewust op hele andere dagen, dus ik ben niet eens tegelijk met haar op de baan. Dat zal nog wel een paar buikpijnmomentjes gaan gevenIk moedig dan ook aan dat jullie een training gaan doen. Maar overweeg om bewust in een andere groep te gaan dan zij. Dan doet ze het voor haar gevoel ook écht zelf.
Overigens zitten we 10 jaar uit elkaar qua rij-ervaring, ik mag voor mezelf hopen dat de dames en heren van 2TheExperience mij sowieso in een andere groep zouden plaatsen
Leuk als je als dealer er 50 hebt rijden... Ik laat maar gelijk de beurt erbij doen, als alle vloeistoffen er toch al uit zijn. En er is nog maar 1700 te rijden tot de beurt. Dan zit ik daar in het drukke voorjaar ook niet mee
Dit , hierom en hierom
Het énige voordeel is dat beide terugroepacties uiterlijk vóór 01-03-2021 ingepland dienen te zijn en dat de dealers / werkplaatsen in de wintermaanden meestal wat ruimer in de tijd zitten.ollie1965 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:29:
@Will_M FJR 1300 staat voor 14,5 uur in de boeken inclusief software update.
Leuk als je als dealer er 50 hebt rijden... Ik laat maar gelijk de beurt erbij doen, als alle vloeistoffen er toch al uit zijn. En er is nog maar 1700 te rijden tot de beurt. Dan zit ik daar in het drukke voorjaar ook niet mee
Het 'spel' aangaande de FJR1300 bak doet me ook weer denken aan dát wat er een tig aantal jaar geleden met de 'Wild-Star' speelde
Ik heb net de motor opgehaald, €236. Daarom ging de Ducati wegChakotay schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:31:
@lolgast ruil je je Ducati in op een Honda, gaat die Honda vervolgens lekken...
Beurtje, vloeistoffen, lekkage opgelost, nieuw spruitstuk gemonteerd. Ik wil het van Ducati niet eens weten..
Probeer nogmaals te starten...
accu te weinig prik.
K*T
Hey, maar zodra de motor draait levert de dynamo toch de stroomunits?Patrock schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:56:
Vanochtend gepoogd om met de motor naar werk te gaan. Motort start. draait paar seconden en valt uit.
accu te weinig prik.
K*T
Aanduwen die handelPatrock schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:56:
Vanochtend gepoogd om met de motor naar werk te gaan. Motort start. draait paar seconden en valt uit.
accu te weinig prik.
K*T
XBL: DonFrans
Jup, maar als de accu net genoeg prik overhad voor één startpoging, is die paar seconden niet genoeg voor een 2e poging meteen daarnasteveman schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:41:
[...]
Hey, maar zodra de motor draait levert de dynamo toch de stroomunits?
Dat de motor snel uitvalt hoeft niet met de accu te maken hebben, zeker een oudere motor die even stilgestaan heeft, heeft bij een 1e koude start soms wat meer aandacht nodig (beetje gas erbij, choke/verhoogd stationair open als die er nog op zit, etc).
1195cc twin aanduwen... Had al een week spierpijn van duuz'nd
In z'n 4 en springen bij oplaten komen van de koppeling... Maar startkabels zijn nog handiger
Nou is @Patrock best groot, maar ik denk dat zijn motor aanduwen ook hem niet gaat lukkensteveman schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:40:
[...]
1195cc twin aanduwen... Had al een week spierpijn van duuz'nd![]()
In z'n 4 en springen bij oplaten komen van de koppeling... Maar startkabels zijn nog handiger
XBL: DonFrans
Maar als ie het gaat proberen wil ik best even komen filmen hoor!Frans92 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:44:
[...]
Nou is @Patrock best groot, maar ik denk dat zijn motor aanduwen ook hem niet gaat lukken
I have stability. The ability to stab.
Denk dat ik maar een auto accu lader pak, en die even aansluit. Of kan een motor accu daar slecht tegen?
De lader zal voldoende stroom kunnen leveren, en gezien stroom wordt gevraagd en niet "geduwd' moet dit volgens mij gewoon werken. Anders staat er wellicht op de lader voor wat voor capaciteit accu's hij geschikt is?
Ditto.. maar als je een niet lood accu hebt dan moet je het niet doen..steveman schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:37:
Mijn boerenverstand denkt dat dit niets uitmaakt. Als het een loodacculader icm een loodaccu.
Ik gebruik mijn trickle charger op zowel mijn campervan als motor en dat werkt prima..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Als in de zomer 2021 de grenzen hopelijk weer open zijn kan ik deze route van harte aanraden..
sfeer impressie:
Als iemand dit gaat rijden geef me maae een seintje want dan rijd ik mee (en kan je een pitstop bij mij hebben
Nee, video is niet eens indexed.. dus te titel maakt niet uit..418O2 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:21:
De naam hairy bikers gebruiken leek je een goed idee om views te krijgen?
Hairy bikers omdat we toen net een baard hadden
Dit topic is gesloten.